Acties:
  • 0 Henk 'm!

• izzet3838
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 21:28
IvoB2 schreef op zondag 14 juli 2024 @ 14:11:
Blijkbaar nogal een "gevoelige" laadpoort bij de EV6?
Deze morgen ingeplugd (aan de thuislaadpaal) en bij begon te klikken (doet ie wel erg luid en overtuigend) maar laadpaal (Alfen SPL met vaste laadkabel) bleef in afwachtingsmodus.
Terug ontkoppeld en vervolgens de laadstekker erin "geramd" en het laden begon onmiddellijk.
Op 6500km 1x meegemaakt, en dat was deze morgen aan een publieke paal ;)

Ik had wel dat de lader thuis er in het begin mat moeilijk in ging, maar na 5-10x laden ging dat al veel beter.

11400 - RX 6800 | Kia EV6 Business plus long range rwd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IvoB2
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 28-12-2024
Kan uiteraard ook toeval geweest zijn dat de vaste laadkabel net niet goed zat.
Gisteren geladen aan een 22 kW AC laadpaal met de bijgeleverde 3F laadkabel (die overigens aanzienlijk korter is dan de 1F laadkabel die bij de e-Niro zat) en dat ging direct goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19:26

The Wizard

Moderator Mobile
IvoB2 schreef op zondag 14 juli 2024 @ 14:11:
Blijkbaar nogal een "gevoelige" laadpoort bij de EV6?
Deze morgen ingeplugd (aan de thuislaadpaal) en bij begon te klikken (doet ie wel erg luid en overtuigend) maar laadpaal (Alfen SPL met vaste laadkabel) bleef in afwachtingsmodus.
Terug ontkoppeld en vervolgens de laadstekker erin "geramd" en het laden begon onmiddellijk.
Soms zit het gaatje niet goed voor het palletje, de laadkabel even iets omhoog duwen en hij pakt hem.

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DaMenaz
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 23:00
Killed In Action.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sIvSAAWLzuOuv5G8WtPqWxGgbqM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JHpmUMnIE9fCzSo22N1EIomy.jpg?f=fotoalbum_large

Snelladen blijft top. Als laatste aan de stall, als eerste weg. Navi ga ik gewoon niks meer mee doen. Lekker PUMP (iOS) en Google. 👍

Catch my drift?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie van Til
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 23:20

Harrie van Til

Doe maar blauw

waslijn schreef op zaterdag 13 juli 2024 @ 20:23:
Ik zie net op de site van Kia dat ze een EV6 light in de aanbieding hebben met 77.4kwh accu voor 37k met subsidie. Nu kan ik alleen weinig specs vinden. Weet iemand of de specs ergens te vinden zijn. Gaat om deze actie:
https://www.kia.com/nl/ki...oorraadactie-ev6-niro-ev/
Voor het eerst hier op dit EV6 forum en direkt de tip van de dag. Had het zelf niet gezien op de site van KIA. Morgen maar even contact met de dealer zoeken. d:)b

EV6 77kWh, Light, Gravity Blue MY2024

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ramtka
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 11-10 22:55
sn0x0r schreef op vrijdag 5 juli 2024 @ 15:24:
Ik ga binnenkort maar weer eens een afspraak maken bij de dealer (via Athlon dan, private lease). De laatste tijd als de auto het laden stopt (omdat een bepaald percentage is bereikt) knalt echt heel vaak de laadpaal groep eruit.
Dat probleem had ik ook. Idem als ik de verwarming wilde starten als de auto aan de oplader hing. Daarvoor is een update beschikbaar, misschien dat deze bij jou helpt:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/09JWKEoH5RlwPAzfl56s9mmUhbs=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/scFHNcaertxpGR9fjWAZyRNb.jpg?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Card Nox
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 00:14
Voor degene die het interessant vinden.
2 stoeltjes (Maxi-Cosi RodiFix S i-Size iirc) en 1 Maxi Cosi baby stoelje, no idea welke.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anboni
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 00:36
Adagi12 schreef op maandag 24 juni 2024 @ 11:24:
[...]

Ziet er goed uit ga m eens bestellen, installatie vrij makkelijk volgens deze video : YouTube: EV6 GT Install: Walk Away Door Lock Module

Ook makkelijk te bestellen: https://www.etsy.com/nl/l...=shop_home_active_1&sts=1
En, is dit al gelukt? ik begin zoiets intussen ook sterk te overwegen nadat m'n auto vrijdag de hele nacht ontgrendeld op de oprit heeft gestaan. Notificatie van de app kwam pas de volgende ochtend door op m'n telefoon (waarschijnlijk 'n android of pixel dingetje, alles voor 'n paar minuten langere batterijduur, lijkt het) 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
anboni schreef op maandag 15 juli 2024 @ 00:50:
[...]
Notificatie van de app kwam pas de volgende ochtend door op m'n telefoon (waarschijnlijk 'n android of pixel dingetje, alles voor 'n paar minuten langere batterijduur, lijkt het) 8)7
OfT: Pixel 5 gebruiker hier (en meid de 6A) maar bij ons komen de meldingen direct door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d-vine
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 21:06
Hebben mensen die een MTC shell recharge pas/tag hebben ook nog specifieke filter aanstaan voor het laden in het buitenland?
bijvoorbeeld een beperkt aantal merken zoals Ionity, Fastned en dan maximaal snelheid laden?
Of alle laadstations selecteren met maximale snelheid laden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• petertenboer
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 21:20
d-vine schreef op maandag 15 juli 2024 @ 09:57:
Hebben mensen die een MTC shell recharge pas/tag hebben ook nog specifieke filter aanstaan voor het laden in het buitenland?
bijvoorbeeld een beperkt aantal merken zoals Ionity, Fastned en dan maximaal snelheid laden?
Of alle laadstations selecteren met maximale snelheid laden?
Mijn ervaring met deze pas in buitenland is dat eigenlijk alle snellaadstations werken. Op de eindbestemming benut ik de app omdat je dan alleen de AC palen te zien krijgt die met de Shell pas/tag werken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• r0el
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
petertenboer schreef op maandag 15 juli 2024 @ 10:32:
[...]

Mijn ervaring met deze pas in buitenland is dat eigenlijk alle snellaadstations werken. Op de eindbestemming benut ik de app omdat je dan alleen de AC palen te zien krijgt die met de Shell pas/tag werken.
Hier idem. Werkt op het gros van de palen. Daar waar ik de pas niet gescand kreeg (een keer bij Total, FR) kon ik de sessie starten via de Shell Recharge app. Voor onderweg heb ik een sterke voorkeur voor Ionity. Altijd hoge laadsnelheid en nooit teleurgesteld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• izzet3838
r0el schreef op maandag 15 juli 2024 @ 10:49:
[...]

Hier idem. Werkt op het gros van de palen. Daar waar ik de pas niet gescand kreeg (een keer bij Total, FR) kon ik de sessie starten via de Shell Recharge app. Voor onderweg heb ik een sterke voorkeur voor Ionity. Altijd hoge laadsnelheid en nooit teleurgesteld.
Zelf ook, altijd goede ervaringen met ionity, fastned en allego.

Met shell en total heb ik in duitsland al gehad dat de palen het niet deden helaas...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• marcel3
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 15:10
Ben op dit moment in Frankrijk en hier ook goede ervaringen met Ionity icm de EV6, maar er komen ieder jaar ook weer een hoop nieuwe snelladers bij van andere aanbieders.
Momenteel in de Savoie waar het wat dunner gezaaid is en kon gelukkig in het dal bij een v3 Tesla SuC laden voordat we naar boven reden waar helemaal niks meer zit. Was er niet helemaal gerust op ivm de berichten hier. Het ging niet supersnel, maar met 100 kW snel genoeg. Sessie werd niet vroegtijdig afgebroken oid. Toch handig als terugval optie d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sgouman
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 07-10 10:46
Goedemiddag,

Ik krijg binnenkort mijn ev6 en heb een paar vragen.

1. Helaas krijg ik geen Meridian sound system hoe goed of slecht is het standaard geluidssysteem? Ik kom van een Kia proceed met JBL af.

2. Ik krijg matrix LED koplampen. Werkt dit goed? Ik heb nu automatisch grootlicht. Echter is die nog wel is te laat waardoor je terug geseind wordt.

3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IvoB2
sgouman schreef op maandag 15 juli 2024 @ 16:35:
Goedemiddag,

1. Helaas krijg ik geen Meridian sound system hoe goed of slecht is het standaard geluidssysteem? Ik kom van een Kia proceed met JBL af.
Bwa, dat is nogal een redelijk persoonlijke ervaring. Kan je dat niet bij de dealer gaan uitproberen?

Ik ben op dat gebied niet veeleisend (want ik weet dat een auto, zeker een rijdende auto, geen goede basis is om muziek in al zijn glorie te beleven) maar ik kom van JBL op de e-Niro (wat ik redelijke bagger vond) en vind in vergelijking daarmee de Meridian een openbaring. Maar zelfs die laatste wordt dan weer door sommige puristen weer als bagger omschreven. :)

Ook de auto zelf heeft er uiteraard mee te maken. In vergelijking met de e-Niro is de EV6 in het interieur "doodstil". :)
In de e-Niro moest het geluidvolume minstens op 6 staan en dan nog moest ik moeite doen om een gesprek op de radio te kunnen volgen. In de EV6 is dat vanaf volume 2 bij stilstand en vanaf 4 al rijdend kraakhelder.
Maar zoals eerder gezegd: 100% subjectief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solarman
  • Registratie: Mei 2022
  • Niet online
Goedemiddag,

2. Ik krijg matrix LED koplampen. Werkt dit goed? Ik heb nu automatisch grootlicht. Echter is die nog wel is te laat waardoor je terug geseind wordt.
Matrix led werkt uitstekend, ook met automatisch grootlicht.
De bundel schakelt steeds delen uit/aan waar nodig.
Zelden tot nooit wordt er geseind, alleen wanneer de tegen-/voorligger vetkaarsen als lampen hebben of hun verlichting niet in orde is ;). Dan wordt dit te laat door het systeem gezien, maar dat is geen manko van de matrix ledverlichting

NL, ENYAQ SPORTLINE 210kW MY25 ( voorheen: KIA EV6 GT-Line 77,4 RWD MY23)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Electro Wim
  • Registratie: Juli 2024
  • Laatst online: 30-09-2024

Electro Wim

Wim de Electroman

Ik rij nu iets meer dan een jaar een EV6 plus advanced RWD en begin mij wat te storen aan een paar zaken.

1. Ik krijg het niet voor elkaar om de Adaptive Cruise Control uit te zetten. Of het is aan, of de hele cruise control is uit. Er is geen variant met Cruise aan, adaptive uit. Had mijn Mercedes het beter voor elkaar. Iemand tips om het voor elkaar te krijgen.

2. Laden bij snelladers, wanneer ik aan kom dan haalt hij nooit boven de 150KW en sinds een paar weken niet eens meer boven de 120/121KW. Vreemde is, wanneer ik een lange reis doe, en hij voegt een snellader toe, dan haalt hij de 230KW soms. Maar direct aansluiten zonder navigatie niet. En navigatie gebruik ik bijna nooit (ben zo iemand die naar een plaats ergens in Europa rijd met behulp van blauwe borden boven en naast de weg). Iemand een idee om dat snelladen te verbeteren?

Iedereen heeft een Fase in zijn leven waarbij hij/zij niet of just wel het vermogen heeft om meer Spanning te creëren zonder weerstand te ervaren en mooi met de stroom mee te gaan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Solarman
  • Niet online
Electro Wim schreef op maandag 15 juli 2024 @ 18:05:
Ik rij nu iets meer dan een jaar een EV6 plus advanced RWD en begin mij wat te storen aan een paar zaken.

1. Ik krijg het niet voor elkaar om de Adaptive Cruise Control uit te zetten. Of het is aan, of de hele cruise control is uit. Er is geen variant met Cruise aan, adaptive uit. Had mijn Mercedes het beter voor elkaar. Iemand tips om het voor elkaar te krijgen.

2. Laden bij snelladers, wanneer ik aan kom dan haalt hij nooit boven de 150KW en sinds een paar weken niet eens meer boven de 120/121KW. Vreemde is, wanneer ik een lange reis doe, en hij voegt een snellader toe, dan haalt hij de 230KW soms. Maar direct aansluiten zonder navigatie niet. En navigatie gebruik ik bijna nooit (ben zo iemand die naar een plaats ergens in Europa rijd met behulp van blauwe borden boven en naast de weg). Iemand een idee om dat snelladen te verbeteren?
1.
is snel beantwoordt.
Gewone cruise control zit er niet op, maar het went er mee te rijden. ik gebruik het bijna altijd.

2.
Hier hetzelfde.
Kan 3 oorzaken hebben.

A.
Vanaf welk percentage je begint met laden! Na 50% zakt bij Fastned sowies de curve terug.

C.
Je accu is bij random laadstop niet op de juiste temperatuur.

B.
Bij geplande laadstops wordt de accu tijdens de rit voorverwarmd naar de juiste temperatuur om max te kunnen laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• izzet3838
Goedemiddag,

3.
Ik heb het standaard systeem en het hangt inderdaad van je eisen af en waarmee je vergelijkt.

Mijn zus heeft een sportage(2017) van de vorige gen en die van mij is slechter, ook minder bass,...

Maar ik moet zeggen na wat schuiven met de eq is hij in orde.

Het is niet zo dat het geluid supper blikkerig of echt heel goedkoop is, ik geniet nog steeds van de muziek.

Persoonlijk vond ik de meridian ook nauwelijks iets toevoegen, die valt gewoon zwaar tegen voor een optioneel systeem, sterker nog dat heeft de verkoper bij Kia zelfs gezegd toen ik over het geluid begon.

Het is een dealer die hyundai en kia verkoopt en hij zij letterlijk:
"Geluid van meridian op de ev6 is waardeloos, als je daar belang aan hecht moet jee een ioniq 5 met bose nemen"

Het standaard systeem krijgt van mij een voldoende, ik erger me er niet aan, maar als ik zit in tesla's en bmw's van vrienden word ik toch wel wat droevig :D

Ik had hiervoor trouwens een polestar en audi a1 met de standaard Audio en vond die ook vergelijkbaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMenaz
Na wat tweaken is het Meridian-systeem acceptabel, maar je hebt niet het idee dat het een 14 speakers Premium-systeem is. Benieuwd hoe het Shoarma/Karton-systeem straks in de ID.7 zich verhoudt tot de EV6 (demo had de standaardaudio en dat was al dikke prima).
Jammer dat KIA voor de EV6 niet bij de voor hun bekende merken is gebleven.

Catch my drift?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• izzet3838
Nog mensen de issue dat hun laadschem niet bewaard blijft?
Nu zet ik hem soms af en soms aanz maar heb vaak dat het schema gewoon verdwijnt...

Iemand enig idee waardoor dit zou kunnen komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HansAuutB
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 22:36
izzet3838 schreef op maandag 15 juli 2024 @ 19:38:
Nu zet ik hem soms af en soms aanz maar heb vaak dat het schema gewoon verdwijnt...

Graag iets meer toelichting.
Wat bedoel je met laadscherm?

Rijdt sinds 05-10-2022 een KIA EV6 GT-line rwd Runway Red

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IvoB2
izzet3838 schreef op maandag 15 juli 2024 @ 19:38:

Bedoel je dat je na het inpluggen van de laadkabel op je bestuurdersdisplay enkele minuten de laadsnelheid kan zien en hoe lang nog tot ingestelde % en dat dit dan verdwijnt?

Dat is geen issue maar de standaard bij Kia/Huyndai.

Je kan de laadtoestand verder opvolgen op de app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IvoB2
DaMenaz schreef op maandag 15 juli 2024 @ 19:34:
Jammer dat KIA voor de EV6 niet bij de voor hun bekende merken is gebleven.
En welke merken zijn dat dan?
In mijn vorige e-Niro zat een JBL (upgrade) en dat vond ik pas bagger klinken.
Daarmee vergeleken is de Meridian een topsysteem. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMenaz
IvoB2 schreef op maandag 15 juli 2024 @ 20:24:
[...]

En welke merken zijn dat dan?
In mijn vorige e-Niro zat een JBL (upgrade) en dat vond ik pas bagger klinken.
Daarmee vergeleken is de Meridian een topsysteem. :)
Bose en Harman/Kardon bijvoorbeeld. JBL snap ik dat het niet top klonk. Daar zou ik ook niet zoveel van verwachten als van een merk als Meridian.

Catch my drift?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IvoB2
Ha ja, nu je het zegt in de Hyundai ervoor zat Bose.
Is me blijkbaar ook niet bijgebleven als een onvergetelijke ervaring. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Franciesco
  • Registratie: Januari 2021
Tsja, in zijn algemeenheid staat in de hifi wereld Bose niet bekend om zijn uitstekende geluidskwaliteit. Idem voor JBL. Niet zeggende dat het slecht zou zijn.
Meridian staat dan weer boven Harman/Kardon. Waarschijnlijk mede omdat Merdian in de hifi wereld in de hogere prijsklassen opereert.

Alles staat of valt met de implementatie en de gebruikte componenten. Even los van smaak.
En het lijkt er op dat wat dit betreft de bovenstaande verhoudingen in auto land anders liggen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• marvdd
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 08-04 08:34
Als je base zoals een boem-car verwacht, ga je in het Meridian systeem teleurgesteld zijn. Verwacht je echter een systeem dat een mooie frequentie range aankan die volstaat voor alle hedendaagse muziek, dan zit je meer dan goed. Vraag echter iemand met een goed gehoor om het systeem correct in te regelen. De standaard presets zijn immers ondermaats en laten enke horen welke extremen het systeem aan kan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IvoB2
Ik zou eerder verwachten dat je het systeem inregelt naar de eigen smaak en naar het eigen gehoorvermogen en niet op basis van iemand die daarna nooit meer met de auto (mee)rijdt. :)

Soit, voor mij voldoet het ruim voldoende.
Het is tenslotte een auto/metalen bak waar je ook nog eens uit center zit dus het laatste wat ik verwacht is
concertzaal kwaliteit (ook al is dat laatste ook niet altijd top :) ).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• GHorsie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:59
Een ieder moet zelf bepalen of ze het geluid wel/niet goed vinden. Ik heb de Meridian en ik vindt het goed. Ik lees dat men de subwoofer vervangen omdat ze de standaard versie niet horen. Als ik het geluid wat harder zet zie ik mijn binnenspiegel trillen dus voor mij voldoet het :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• izzet3838
HansAuutB schreef op maandag 15 juli 2024 @ 20:00:
[...]

Graag iets meer toelichting.
Wat bedoel je met laadscherm?
IvoB2 schreef op maandag 15 juli 2024 @ 20:22:
[...]

Bedoel je dat je na het inpluggen van de laadkabel op je bestuurdersdisplay enkele minuten de laadsnelheid kan zien en hoe lang nog tot ingestelde % en dat dit dan verdwijnt?

Dat is geen issue maar de standaard bij Kia/Huyndai.

Je kan de laadtoestand verder opvolgen op de app.
Mijn excuses ik zie dat ik een tikfout heb gemaakt 8)7

Ik bedoelde laadschemA, de wagen vergeet die constant om de een of andere reden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IvoB2
Geen idee wat je bedoelt met dat laadschema.
Wanneer ik de auto ga laden gaan alle schermen in de auto na een tijd uit.
Nog nooit in de auto blijven zitten terwijl ie aan het laden is.

Rond de middag heb ik een rit van 170 km voor de boeg met een startSoC van 75% en 90% over autosnelweg.
Op de terugweg plan ik als "test" te laden aan de laatste FastNed voor ik thuis ben (25 km voor einddoel) en bij vertrek dan uiteraard deze laadpaal via de KIA Nav ingesteld als "doel" zodat ik kan zien of de HV accu gaat opwarmen.

Zie ik misschien dan wat je bedoelt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bogey555
  • Laatst online: 13-10 21:40
GHorsie schreef op maandag 15 juli 2024 @ 22:10:
Een ieder moet zelf bepalen of ze het geluid wel/niet goed vinden. Ik heb de Meridian en ik vindt het goed. Ik lees dat men de subwoofer vervangen omdat ze de standaard versie niet horen. Als ik het geluid wat harder zet zie ik mijn binnenspiegel trillen dus voor mij voldoet het :)
Ja als je de bas van de deurspeakers bekijkt dan vind ik het ook wel goed klinken, maar die trillende binnenspiegel zal zeker niet komen van de subwoofer.

Dat is eigenlijk het enige wat ik ervaar als een serieus minpunt. Het geluid komt allemaal van voor. Op zich is dat zoals het moet maar een beetje ondersteuning van achter zou perfect zijn. Dat is dan de job van de sub, dus ik begrijp dat mensen die de originele vervangen hebben door een gestuurd exemplaar een wereld van verschil merken. En dit heeft zeker niet alleen te maken met dreunen op een goed house nummer maar die subtonen ondersteunen de muziek zo mooi bij eender welk genre. Ik ben er in de EV6 nog niet toe gekomen maar het staat zeker op mijn lijstje. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HansAuutB
Antwoord van KIA-NL op een gestelde vraag.

"Dankje wel voor je bericht, ik begrijp dat je vraagt wanneer de Kia Smart Charging app uit komt gezien deze 3 maanden geleden aangekondigd is.

Ik begrijp waarom je dit vraagt. Helaas heeft dit vertraging opgelopen. De huidige verwachting is dat deze in de loop van Q3 uitkomt. Je kan hiervoor de aankondigingen in de gaten voor houden."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
GHorsie schreef op maandag 15 juli 2024 @ 22:10:
Als ik het geluid wat harder zet zie ik mijn binnenspiegel trillen dus voor mij voldoet het :)
Dit heb ik al met het standaard systeem op standje 6 of zo. Had mijn eNiro ook al 'last' van.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anboni
izzet3838 schreef op dinsdag 16 juli 2024 @ 08:03:

Ik bedoelde laadschemA, de wagen vergeet die constant om de een of andere reden.
Ja, bij mij ook. Ik heb het opgegeven, stuur laden op dit moment handmatig aan en laat HA het laden stoppen als dat automatisch wordt gestart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sonicfreak
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 00:15
HansAuutB schreef op dinsdag 16 juli 2024 @ 11:09:
Antwoord van KIA-NL op een gestelde vraag.

"Dankje wel voor je bericht, ik begrijp dat je vraagt wanneer de Kia Smart Charging app uit komt gezien deze 3 maanden geleden aangekondigd is.

Ik begrijp waarom je dit vraagt. Helaas heeft dit vertraging opgelopen. De huidige verwachting is dat deze in de loop van Q3 uitkomt. Je kan hiervoor de aankondigingen in de gaten voor houden."
Ik ben benieuwd of dit dan samenhangt met de Vattenfall Slim laden functionaliteit want volgens de website van Vattenfall zou Kia ondersteund moeten worden, maar welk model Kia je ook selecteert in de Vattenfall app, geen van allen gaan door naar het scherm waarbij je de Kia Connect app kan koppelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-10 11:32

Bosmonster

*zucht*

izzet3838 schreef op dinsdag 16 juli 2024 @ 08:03:
[...]

[...]

Mijn excuses ik zie dat ik een tikfout heb gemaakt 8)7

Hij vergeet het niet, het laadschema stel je in voor de volgende laadbeurt. Dat is "by design".

Nu heb ik een dynamisch energiecontract dus maakt het niet zoveel uit (de tijden dat ik wil laden zijn altijd anders), maar kan me voorstellen dat het voor sommige mensen wel irritant is ja.

[ Voor 20% gewijzigd door Bosmonster op 16-07-2024 14:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• izzet3838
Bosmonster schreef op dinsdag 16 juli 2024 @ 14:53:
[...]

Hij vergeet het niet, het laadschema stel je in voor de volgende laadbeurt. Dat is "by design".

Nu heb ik een dynamisch energiecontract dus maakt het niet zoveel uit (de tijden dat ik wil laden zijn altijd anders), maar kan me voorstellen dat het voor sommige mensen wel irritant is ja.
Duidelijk, is wel jammer dan inderdaad.

Ik laad de wagen momenteel bij voorkeur op op momenten dat er daglicht is(10-21 uur) omdat mijn zonnepanelen dan het meeste opbrengen.

Dat icm solar charging van de Alfen laadpaal zorgt ervoor dat ik eigenlijk nauwelijks op het net moet laden vanaf mei...

Maar goed het wordt dus wachten op de smart charging app dan.

Heb nu ook nog een dynamisch contract maar dat is me te veel moeite voor de opbrengst, zeker gezien het capaciteitstaried in vlaanderen gewoon blijft gelden, bij een dynamiwch contract zouden ze dat eigenlijk moeten weglaten, aangezien je het net juist ontlast...

Het voordeel was dus minimaal voor mij, zeker aangezien ik dan ook rekening moest houden met mijn zonnepanelen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IvoB2
Wanneer je aan solar charging doet via de Alfen laadpaal dan heb je toch geen laadschema van de EV6 nodig want dat houdt totaal geen rekening met de lokaal geproduceerde stroom maar alleen met uren en de uren die je instelt dat er bij jou een verlaagd tarief is. Dat laatste is, toch in Vlaanderen, ook redelijk achterhaald want hier is het nettarief 24/7 gelijk.

Solar laden werkt wel redelijk goed.
Hier het resultaat van afgelopen zondag. Laden en huisverbruik volgen prima de productie zodat er nauwelijks iets naar het net gaat en er nauwelijks iets van dat net wordt afgenomen (die 700/100 Wh is niet correct gezien het een afronding naar boven is van Victron, in werkelijkheid betreft de netafname 70 Wh en teruglevering 541 Wh, nog marge voor verbetering dus maar voorlopig wel tevreden met het resultaat.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/N5ukEAz1QjSnrwXIRK3Ja9aZYDU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zZibheGu8YrNuQMTFuE3z20Q.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1YFec473L60sUvy4Y9XqZMARcF4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zefqUDCMsRlHERTCrPjhu9cb.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PbaRmgV09CpJHxs26CDuHW2AbaY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bDxWftsv3qniMmpzcsItWOcm.jpg?f=fotoalbum_large

Deze namiddag een 200 km afgelegd. Heenweg aan 30/50/70 (binnenwegen) en 100 (autosnelweg) met een GOM gemiddelde van 13,4 kWh/100 km (17°C en regen) en terugweg aan 123 (autosnelweg) en 70/50/30 (binnenwegen) aan een GOM gemiddelde van 16,4 kWh (op de autosnelweg rond de 18-18,7 kWh gemiddeld) en een buitentemperatuur van 22°C en overwegend droog wegdek.

Bij vertrek heenweg ook een Fastned ingesteld 25 km voor thuisadres.
20 minuten en 22 km voor laadstop ging de HV accu verwarming netjes aan (4,3 tot 4,8 kW).
Overigens laden ter hoogte FastNed geannuleerd wegens op dat ogenblik nog iets meer dan 50% SoC.
Max. laadvermogen aan een snellader zal dus voor een volgende keer zijn.

Onderweg ook meermaals door stromende regen gereden en een achterruitenwisser geen enkele malen een gemis. Ook de afmetingen van de achterruit vind ik geen belemmering voor zich naar achter.
Wel de midden hoofsteun van de achterbank verwijderd en in de frunk gekeild. Die zat wel in de weg en wordt toch nooit gebruikt.

[ Voor 5% gewijzigd door IvoB2 op 16-07-2024 18:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Wilde afgelopen weekend een 'blower' voor een springkussen op een Kia EV6 aansluiten. Dit lukt niet, de adapter schakelde steeds direct weer uit. Andere apparaten (campingkoelkastje en koelbox) deden het wel gewoon. Ik ging bij lange na niet over de 3600W heen. Van een collega begreep ik dat de KIA heel kritische is op een eventuele korte 'piekspanning' bij het opstarten van dit soort apparaten?

Iemand een verklaring en een (eenvoudige) oplossing voor in de toekomst?

Was zo'n soort blower: https://www.sky-inflatabl...s/accessoires/blower-11kw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter-036
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 20:33
Piekspanning of aarde?

It is what it is.If you can't change it, deal with it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• izzet3838
IvoB2 schreef op dinsdag 16 juli 2024 @ 17:09:
Wanneer je aan solar charging doet via de Alfen laadpaal dan heb je toch geen laadschema van de EV6 nodig want dat houdt totaal geen rekening met de lokaal geproduceerde stroom maar alleen met uren en de uren die je instelt dat er bij jou een verlaagd tarief is. Dat laatste is, toch in Vlaanderen, ook redelijk achterhaald want hier is het nettarief 24/7 gelijk.

Solar laden werkt wel redelijk goed.
Hier het resultaat van afgelopen zondag. Laden en huisverbruik volgen prima de productie zodat er nauwelijks iets naar het net gaat en er nauwelijks iets van dat net wordt afgenomen (die 700/100 Wh is niet correct gezien het een afronding naar boven is van Victron, in werkelijkheid betreft de netafname 70 Wh en teruglevering 541 Wh, nog marge voor verbetering dus maar voorlopig wel tevreden met het resultaat.
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Deze namiddag een 200 km afgelegd. Heenweg aan 30/50/70 (binnenwegen) en 100 (autosnelweg) met een GOM gemiddelde van 13,4 kWh/100 km (17°C en regen) en terugweg aan 123 (autosnelweg) en 70/50/30 (binnenwegen) aan een GOM gemiddelde van 16,4 kWh (op de autosnelweg rond de 18-18,7 kWh gemiddeld) en een buitentemperatuur van 22°C en overwegend droog wegdek.

Bij vertrek heenweg ook een Fastned ingesteld 25 km voor thuisadres.
20 minuten en 22 km voor laadstop ging de HV accu verwarming netjes aan (4,3 tot 4,8 kW).
Overigens laden ter hoogte FastNed geannuleerd wegens op dat ogenblik nog iets meer dan 50% SoC.
Max. laadvermogen aan een snellader zal dus voor een volgende keer zijn.

Onderweg ook meermaals door stromende regen gereden en een achterruitenwisser geen enkele malen een gemis. Ook de afmetingen van de achterruit vind ik geen belemmering voor zich naar achter.
Wel de midden hoofsteun van de achterbank verwijderd en in de frunk gekeild. Die zat wel in de weg en wordt toch nooit gebruikt.
Ik laad de wagen op met de comfort stand, anders stopt die bij elke wolk met laden, maar ik moet de green stand misschien inderdaad eens een kans geven...

Wat ik nu doe is dus solar op comfort en dan schema van 10-21 uur...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Solarman
  • Niet online
MrAcid schreef op dinsdag 16 juli 2024 @ 17:25:
Wilde afgelopen weekend een 'blower' voor een springkussen op een Kia EV6 aansluiten. Dit lukt niet, de adapter schakelde steeds direct weer uit. Andere apparaten (campingkoelkastje en koelbox) deden het wel gewoon. Ik ging bij lange na niet over de 3600W heen. Van een collega begreep ik dat de KIA heel kritische is op een eventuele korte 'piekspanning' bij het opstarten van dit soort apparaten?

Iemand een verklaring en een (eenvoudige) oplossing voor in de toekomst?

Was zo'n soort blower: https://www.sky-inflatabl...s/accessoires/blower-11kw
Een centrifugaalpomp, in dit geval de blower voor lucht, neemt wanneer er direct lucht wordt afgenomen een hoge startstroom op (6 á 7x de nominaalstroom). Dit kan er voor zorgen dat de EV6 gelijk afschakeld.
Je kan proberen de pers te dichten, luchtslang naar kussen dichtknijpen, bij de opstart.
Daarna langzaam openen, de kans is dan dat hij aan blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• petertenboer
izzet3838 schreef op dinsdag 16 juli 2024 @ 18:23:
[...]

Ik laad de wagen op met de comfort stand, anders stopt die bij elke wolk met laden, maar ik moet de green stand misschien inderdaad eens een kans geven...

Wat ik nu doe is dus solar op comfort en dan schema van 10-21 uur...
De Green stand gaat met onze Kia EV6 prima.
Ik heb de auto wel eens drie dagen aan de kabel in de green stand gehad en geen centje pijn. In de ochtend bij voldoende vermogen uit de zon begint hij weer keurig met laden.

Overigens is het zo dat hij niet bij elke wolk direct kapt met laden, er zit een vertraging ingebouwd zodat het niet aan-uit-aan-uit gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IvoB2
izzet3838 schreef op dinsdag 16 juli 2024 @ 18:23:
[...]
Voordeel van een thuisaccu.
Wanneer een wolk voor de zon komt zodat er niet meer genoeg vermogen is neemt de laadpaal dat telkens uit de thuisaccu ipv het net. Dan stopt het laden nimmer en gaat altijd minstens aan 1,4 kW verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• petertenboer
IvoB2 schreef op dinsdag 16 juli 2024 @ 18:57:
[...]

Voordeel van een thuisaccu.
Wanneer een wolk voor de zon komt zodat er niet meer genoeg vermogen is neemt de laadpaal dat telkens uit de thuisaccu ipv het net. Dan stopt het laden nimmer en gaat altijd minstens aan 1,4 kW verder.
Dat klopt, maar of het de investering waard is kunnen we een middag mee vullen.
Voor mij in ieder geval nog niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IvoB2
Bwa, "investeringskost" was minder dan 10% van de catalogusprijs van een EV6 GT line. :)
De terugverdientijd van de EV6 was, hier toch, dan weer korter. :+
De combinatie van beiden voor mij dus een no brainer.

[ Voor 48% gewijzigd door IvoB2 op 16-07-2024 19:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• izzet3838
IvoB2 schreef op dinsdag 16 juli 2024 @ 19:25:
Bwa, "investeringskost" was minder dan 10% van de catalogusprijs van een EV6 GT line. :)
De terugverdientijd van de EV6 was, hier toch, dan weer korter. :+
De combinatie van beiden voor mij dus een no brainer.
Klopt, maar de catalogusprijs van de ev6 betaal ik gelukkig niet zelf 8)7
Die is me echt te zot zeker gezien de afschrijving...

Zal eens gaan proberen met green, die paar kw's van het net doen me weinig, in de winter laad ik sowieso op met energie van het net...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GHorsie
Bogey555 schreef op dinsdag 16 juli 2024 @ 08:47:
[...]

Ja als je de bas van de deurspeakers bekijkt dan vind ik het ook wel goed klinken, maar die trillende binnenspiegel zal zeker niet komen van de subwoofer.

Dat is eigenlijk het enige wat ik ervaar als een serieus minpunt. Het geluid komt allemaal van voor. Op zich is dat zoals het moet maar een beetje ondersteuning van achter zou perfect zijn. Dat is dan de job van de sub, dus ik begrijp dat mensen die de originele vervangen hebben door een gestuurd exemplaar een wereld van verschil merken. En dit heeft zeker niet alleen te maken met dreunen op een goed house nummer maar die subtonen ondersteunen de muziek zo mooi bij eender welk genre. Ik ben er in de EV6 nog niet toe gekomen maar het staat zeker op mijn lijstje. :)
Dat klopt inderdaad. Dat is wel irritant omdat als je de navigatie gebruikt en er wordt wat gezegd dan valt bijna het hele geluid weg. Dit komt omdat de speakers aan de voorkant gedempt worden, wat ook zo ingesteld staat, maar dan merk je gelijk dat het geluid voornamelijk uit de voorste speakers komt.

Mijn vorige auto had ook een subwoofer maar die deed het wel erg goed. Die moest ik lager zetten omdat de meeste radiozenders die ik luister blijkbaar alleen maar bass stuurt ipv normaal geluid :X

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• GHorsie
Ik kreeg vandaag overigens een melding over nieuwe voorwaarden op het scherm. Natuurlijk als ik net wegrij…
Als je dan kiest dat je het wilt lezen mag het niet want je rijdt…joh…

En als je stilstaat kan ik die melding nergens vinden want er staat niets bij mededelingen.

Dan rij je naar huis en ja hoor komt de melding weer 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
GHorsie schreef op dinsdag 16 juli 2024 @ 22:28:
Ik kreeg vandaag overigens een melding over nieuwe voorwaarden op het scherm.
Same, daar mogen ze best eens wat sneller mee komen, heel irritant.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• marc4547
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 14-10 06:32
Bogey555 schreef op dinsdag 16 juli 2024 @ 08:47:
[...]

Ik kan je daar wel tips in geven, heb zelf de passieve Sub van Meridian vervangen voor een active Kenwood, en dat is een wereld van verschil. Kosten ongeveer 140 a 150 euro, en heel goed zef te doen! Je hoeft niet te knippen in de bedrading, en bij verkoop is de originele gewoon weer terug te plaatsen. Voeding komt uit de aansteker achterin. en remote voor in de consoleAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/e9bumAweymolqL5N03fEoT9_xYw=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/IWp1OnONlMAUBGRKrculQoRC.jpg?f=user_largeAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/znaazE5682ZtODbYLlntFXuYyLI=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/au2cTJNDAGVkiQ2TZ1qSxhe3.jpg?f=user_largeAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vyVvmZDyAawe7CtNyNYm4_APMFs=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Jlg41fbvpzcnSJciCk6qg0FU.jpg?f=user_large

[ Voor 10% gewijzigd door marc4547 op 17-07-2024 06:53 ]

Zeer happy met mijn 2e EV6, van Gravity Blue naar Dark Forest Green, beide RWD 77,8 KW Bij vlagen ben ik geniaal, jammer dat het vaak windstil is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murky123
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13-10 08:18
Wat heb ik vannochtend gefrustreed weg staan swipen ? wijziging in de algemene voorwaarden ?

die pop-up komt in het scherm enkele minuten nadat je de wagen gestart hebt, en kan pas weg als je geparkeerd staat.

2 weken lang een pop-up in mijn scherm betreffende wijziging in algemene voorwaarden, en zolang dat niet geaccodeerd word is het 2de scherm ( je infotainment ) niet te gebruiken, want melding in scherm.

je hebt dus een product waarvan de functionaliteit beperkt word totdat je akkoord gaat met die wijziging.
en dat voelt slecht en opgedrongen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bogey555
  • Laatst online: 13-10 21:40
marc4547 schreef op woensdag 17 juli 2024 @ 06:48:
[...]

Ik kan je daar wel tips in geven, heb zelf de passieve Sub van Meridian vervangen voor een active Kenwood, en dat is een wereld van verschil. Kosten ongeveer 140 a 150 euro, en heel goed zef te doen! Je hoeft niet te knippen in de bedrading, en bij verkoop is de originele gewoon weer terug te plaatsen. Voeding komt uit de aansteker achterin. en remote voor in de console[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
Dankje :) Ik had je post in het verleden al gezien. Ik ben er enkel nog niet toe gekomen. Ik moet al eens beginnen met die fiche te bestellen zodat ik de kabels niet hoef door te knippen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sonicfreak
GHorsie schreef op dinsdag 16 juli 2024 @ 22:28:
Ik kreeg vandaag overigens een melding over nieuwe voorwaarden op het scherm. Natuurlijk als ik net wegrij…
Als je dan kiest dat je het wilt lezen mag het niet want je rijdt…joh…

En als je stilstaat kan ik die melding nergens vinden want er staat niets bij mededelingen.

Dan rij je naar huis en ja hoor komt de melding weer 8)7
Volgens mij zijn het de voorwaarden van Kia Connect. Ik had de voorwaarden gisteren wel gezien, maar ik stond in de parkeergarage en kreeg na het accepteren van de voorwaarden de melding dat er geen verbinding was. Ja, kan kloppen, ik stond onder een paar lagen beton. 8)7

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• petertenboer
Sonicfreak schreef op woensdag 17 juli 2024 @ 07:50:
[...]

Volgens mij zijn het de voorwaarden van Kia Connect. Ik had de voorwaarden gisteren wel gezien, maar ik stond in de parkeergarage en kreeg na het accepteren van de voorwaarden de melding dat er geen verbinding was. Ja, kan kloppen, ik stond onder een paar lagen beton. 8)7
Heb de voorwaarden vanochtend geaccepteerd door even te wachten met wegrijden. Staan overigens wel leuke features in vermeld bij het Kia Connect hoofdstuk waarvan ik niet weet of ze naar de EV6 komen. Onder andere het pre conditioneren van de accu mbv de Connect app en het openen van de ramen met de Connect app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sonicfreak
petertenboer schreef op woensdag 17 juli 2024 @ 09:07:
[...]

Heb de voorwaarden vanochtend geaccepteerd door even te wachten met wegrijden. Staan overigens wel leuke features in vermeld bij het Kia Connect hoofdstuk waarvan ik niet weet of ze naar de EV6 komen. Onder andere het pre conditioneren van de accu mbt de Connect app en het openen van de ramen met de Connect app.
Dat zou fantastisch zijn als pre conditioneren van de accu en openen van de ramen via de Connect app beschikbaar zouden komen voor de EV6. Laten we het hopen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Overstag
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 25-10-2024
murky123 schreef op woensdag 17 juli 2024 @ 07:38:
Wat heb ik vannochtend gefrustreed weg staan swipen ? wijziging in de algemene voorwaarden ?

die pop-up komt in het scherm enkele minuten nadat je de wagen gestart hebt, en kan pas weg als je geparkeerd staat.

2 weken lang een pop-up in mijn scherm betreffende wijziging in algemene voorwaarden, en zolang dat niet geaccodeerd word is het 2de scherm ( je infotainment ) niet te gebruiken, want melding in scherm.

je hebt dus een product waarvan de functionaliteit beperkt word totdat je akkoord gaat met die wijziging.
en dat voelt slecht en opgedrongen.
Ik heb de voorwaarden ook ontvangen. Ik kan mijn infotainment gewoon blijven gebruiken als ik aangeef van “niet nu” lezen. Dan verdwijnt het van mijn scherm tot ik de volgende keer weer start.

EV6 58kWh Plus RWD MY:23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IvoB2
Idem voorgaande, niet accepteren (want al aan het rijden) en dan verdwijnt de boodschap en werken de schermen weer als voorheen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Solarman
  • Niet online
De voorwaarden geldend voor KIA Connect zijn voor ALLE voertuigmodellen.
Sommige items zullen dan ook alleen in de latere elektrische modellen verschijnen zoals de EV9, EV3 en nieuwe EV6.
Maar.....KIA verras me. d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patox
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:59
De oude versie is in de etalage gezet. Of is dit al oud nieuws?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/l_ceRgX4JUuH1nhm0sPb5uFgwYE=/x800/filters:strip_exif()/f/image/pAinMW4eyy3pZbIdrEGwlQAH.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HansAuutB
Sonicfreak schreef op woensdag 17 juli 2024 @ 09:23:
[...]

Dat zou fantastisch zijn als pre conditioneren van de accu en openen van de ramen via de Connect app beschikbaar zouden komen voor de EV6. Laten we het hopen.
Precon via de app is toch absurd.
Precon wil je starten tijdens het rijden, maar je mag dan je telefoon niet bedienen.
Hoe verzinnen ze het?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canby
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 14-10 09:40
Net aan het laadpaal op mijn werk gekoppeld. De stekker wordt vergrendeld, op het schermpje staat: "Laadpaal gereed, wacht op vermogen". En het laadt niet.
Auto zelf geeft geen enkele fout/error meldingen.
ICCU dood?
Vanavond bij Fastned even proberen...

EV6 77,4kWh Plus Advanced AWD / MY23, Interstellar Grey

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dropie
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 05-10 23:15
Ik heb een vraag over Kia Charge,heb nu nog tot febr samen met ionity power,volgens de kia charge app betaal je dan 0,54 ct per kw.Maar zit daar de korting al in? Heb nog niet met ionity geladen tot nu toe,er wordt ook wel gesproken over0,39ct per kw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bokes
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 13-01 10:03
Canby schreef op woensdag 17 juli 2024 @ 11:34:
Net aan het laadpaal op mijn werk gekoppeld. De stekker wordt vergrendeld, op het schermpje staat: "Laadpaal gereed, wacht op vermogen". En het laadt niet.
ICCU dood?
Aangezien het de paal is die het vermogen moet leveren, lijkt het erop dat die zelf niet over (voldoende) vermogen beschikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TGEN
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:58

TGEN

Hmmmx_

ICCU dood?
Recent ook gezien (bij Kwadraat, in Groningen). Daar kon toen ook niemand laden; probleem lag dus niet aan de auto of de authenticatie/authorisatie van de OCPP backend.

Pixilated NetphreaX
Dronkenschap is Meesterschap
DragonFly

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IvoB2
Patox schreef op woensdag 17 juli 2024 @ 10:53:
In Nederland misschien wel prijsverlaging maar hier in België is de GT-line alweer 2000 € duurder geworden. Nog even en ie zit aan de 70K. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IvoB2
ICCU dood?
Heb je al eens terug ontkoppeld en opnieuw gekoppeld en dan met wat kracht de laadstekker tot achteren erin geramd. Had hier hetzelfde voor aan de thuislaadpaal met idem melding en voorgaande hielp.
Aansluiting laadstekker en laadpoort EV6 luistert precies nogal nauw.

[ Voor 7% gewijzigd door IvoB2 op 17-07-2024 12:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sonicfreak
HansAuutB schreef op woensdag 17 juli 2024 @ 10:56:
[...]

Precon via de app is toch absurd.
Precon wil je starten tijdens het rijden, maar je mag dan je telefoon niet bedienen.
Hoe verzinnen ze het?
Als het in de app kan dan kan het via infotainment waarschijnlijk ook. Veel opties die in infotainment staan kun je ook instellen via de app. Niet alles, maar wel veel.
Laat Kia precon maar toevoegen aan de EV6.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canby
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 14-10 09:40
IvoB2 schreef op woensdag 17 juli 2024 @ 12:19:
[...]

Heb je al eens terug ontkoppeld en opnieuw gekoppeld en dan met wat kracht de laadstekker tot achteren erin geramd. Had hier hetzelfde voor aan de thuislaadpaal met idem melding en voorgaande hielp.
Aansluiting laadstekker en laadpoort EV6 luistert precies nogal nauw.
Ja, geprobeerd, geen verschil

EV6 77,4kWh Plus Advanced AWD / MY23, Interstellar Grey

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• marc4547
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 14-10 06:32
Bogey555 schreef op woensdag 17 juli 2024 @ 07:50:
[...]

Dankje :) Ik had je post in het verleden al gezien. Ik ben er enkel nog niet toe gekomen. Ik moet al eens beginnen met die fiche te bestellen zodat ik de kabels niet hoef door te knippen ;)
Dat touwtje kost 12 euro, dat stekkertje met die 4 aders, dan blijft inderdaad de bedrading volledig origineel.

Zeer happy met mijn 2e EV6, van Gravity Blue naar Dark Forest Green, beide RWD 77,8 KW Bij vlagen ben ik geniaal, jammer dat het vaak windstil is.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• petertenboer
Voor wie interesse heeft om de voorwaarden en mogelijke verbeteringen / uitbreidingen te lezen: https://connect.kia.com/c..._CC_Netherlands-Dutch.pdf

Ook nog even specifiek de paragraaf met preconditioneren batterij:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rxTUT1Iif9t3IWs78fJM5t9UPJ8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/srYVnGbim7Lv4hDJuohjozqe.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• murky123
dat staat dus al vanaf 24-10-2023 in de voorwaarden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
Patox schreef op woensdag 17 juli 2024 @ 10:53:
[Afbeelding]
Is eerder gemeld. Maar als ik eea wil samenstellen kom ik toch echt op de 58kWh/125KW versie uit.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sonicfreak
Card Nox schreef op woensdag 17 juli 2024 @ 13:45:
[...]

Is eerder gemeld. Maar als ik eea wil samenstellen kom ik toch echt op de 58kWh/125KW versie uit.
Waarschijnlijk kun je deze alleen via de dealer bestellen en niet via de configurator. Is ook een actiemodel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaMenaz
Mijn nieuwe ID.7 heeft straks gewoon een ‘knop’ om het preconditionerem handmatig te starten. Zou toch niet zo ingewikkeld moeten zijn voor KIA om dat te implementeren. Zit je ook niet aan de fabrieksnavi vast.

Catch my drift?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loei123
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 19:46
petertenboer schreef op woensdag 17 juli 2024 @ 13:27:
Voor wie interesse heeft om de voorwaarden en mogelijke verbeteringen / uitbreidingen te lezen: https://connect.kia.com/c..._CC_Netherlands-Dutch.pdf

Ook nog even specifiek de paragraaf met preconditioneren batterij:
[Afbeelding]
Helaas niks over het schuifdak. :'(

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Loei123
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 19:46
DaMenaz schreef op woensdag 17 juli 2024 @ 14:02:
Mijn nieuwe ID.7 heeft straks gewoon een ‘knop’ om het preconditionerem handmatig te starten. Zou toch niet zo ingewikkeld moeten zijn voor KIA om dat te implementeren. Zit je ook niet aan de fabrieksnavi vast.
Doe mij ipv die knop toch maar de laadcurve van de EV6. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patox
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:59
Harrie van Til schreef op zondag 14 juli 2024 @ 19:27:
[...]

Voor het eerst hier op dit EV6 forum en direkt de tip van de dag. Had het zelf niet gezien op de site van KIA. Morgen maar even contact met de dealer zoeken. d:)b
Nog toegeslagen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IvoB2
De catalogusprijzen voor de 50% EV6 in België en Lux vanaf 1/7/24 zijn ook bekend.
Draadloze carplay en androidauto, 20% meer range dan het 100% model, laden van 10 tot 80% in 30 minuten (bij een grotere accu dan zijn 100% broer) en een startprijs van rond de 41K voor het business model.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• murky123
50% ev6 ???
Lux
100% model

wat schrijf je nu allemaal?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Sonicfreak
murky123 schreef op woensdag 17 juli 2024 @ 14:38:
50% ev6 ???
Lux
100% model

Ik denk dat hij de EV3 bedoelt. :+
50% van EV6 is EV3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IvoB2
murky123 schreef op woensdag 17 juli 2024 @ 14:38:
50% ev6 ???
Lux
100% model

6 x 50% = 3 => EV3 :+
Lux => Luxemburg.
BE => België.
NL => Nederland. :)

Verdere details en -prijzen - voor er weer een paar een zenuwinzinking krijgen wegens 50% afwijken van topic - te volgen in het EV3 topic. :+

On topic, moest deze info enkele maanden eerder beschikbaar geweest zijn had ik niet voor de EV6 maar voor de EV3 gegaan.

[ Voor 35% gewijzigd door IvoB2 op 17-07-2024 15:03 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Harrie van Til

Harrie van Til

Doe maar blauw

Sonicfreak schreef op woensdag 17 juli 2024 @ 13:52:
[...]

Waarschijnlijk kun je deze alleen via de dealer bestellen en niet via de configurator. Is ook een actiemodel.
Klopt. We hebben vandaag net 1 besteld in Gravity Blue d:)b

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Harrie van Til

Harrie van Til

Doe maar blauw

Jazeker! In Gravity Blue vanochtend besteld. Nu wachten tot de leveringsdatum bekend is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sonicfreak
IvoB2 schreef op woensdag 17 juli 2024 @ 14:59:
[...]

6 x 50% = 3 => EV3 :+
Lux => Luxemburg.
BE => België.
NL => Nederland. :)

Verdere details en -prijzen - voor er weer een paar een zenuwinzinking krijgen wegens 50% afwijken van topic - te volgen in het EV3 topic. :+

On topic, moest deze info enkele maanden eerder beschikbaar geweest zijn had ik niet voor de EV6 maar voor de EV3 gegaan.
Ik vind zelf de EV6 een mooiere auto dan de EV3. EV6 heeft achterwielaandrijving en EV3 voorwielaandrijving. Ik heb persoonlijk liever achterwielaandrijving.
Ook het sneller DC laden is een pluspunt van de EV6, ook al gebruik je het niet vaak. De keren dat je het gebruikt, heb je er voordeel van.
Ik vind, maar dat is persoonlijk, de EV3 nogal tegenvallen en dan met name de prijs. Er werd geroepen dat hij rond de 33K ging kosten, maar moet je nu eens kijken, veel duurder dan verwacht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Sonicfreak schreef op woensdag 17 juli 2024 @ 15:09:
[...]

Ik vind zelf de EV6 een mooiere auto dan de EV3. EV6 heeft achterwielaandrijving en EV3 voorwielaandrijving. Ik heb persoonlijk liever achterwielaandrijving.
Ook het sneller DC laden is een pluspunt van de EV6, ook al gebruik je het niet vaak. De keren dat je het gebruikt, heb je er voordeel van.
Ik vind, maar dat is persoonlijk, de EV3 nogal tegenvallen en dan met name de prijs. Er werd geroepen dat hij rond de 33K ging kosten, maar moet je nu eens kijken, veel duurder dan verwacht.
Same, echt teleurstellend, voornamelijk door de prijs. De EV6 is niet veel duurder, maar je krijgt er oedels meer ruimte en een compleet andere klasse auto voor.

Nu is de EV6 scherp geprijsd en de EV3 juist niet, en dan kom je elkaar snel tegen. Maar door die prijsstelling is de EV3 voor mij compleet oninteressant.

Ben wel benieuwd naar de EV5 overigens. Redelijke kans dat die instap net zo duur, zo niet duurder, wordt dan een EV6. Dus wat wordt daar het idee van?

[ Voor 10% gewijzigd door Bosmonster op 17-07-2024 15:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IvoB2
[...]
Ik vind zelf de EV6 een mooiere auto dan de EV3.
Alhoewel over smaken en kleuren geen discussie te voeren valt ben ik het in deze met je eens.
Ik heb liever voorwielaandrijving en mijn vriendin liever achterwielaandrijving maar is nooit een punt van uitsluiting geweest dus dat maakt hier niet echt uit.

De EV6 is - voor ons - wel iets aan de grote kant. In de meeste parkeergarages en vakken in stad krijg je de lengte er nog nauwelijks in en de auto parkeerfunctie is bagger en in de praktijk niet bruikbaar.
Aan de zee van ruimte op de achterbank hebben we ook weinig want 99% van de tijd rijden we er alleen in of met twee.
In welke "klasse" wij ons verplaatsen maakt ons ook niet uit. :)
Mijn vriendin vindt de EV6 overigens een "Johnnybak". :+

Voorkeurenen gebruiksprofielen verschillen.
De laadsnelheid maakt voor ons echt niet uit. 95 tot 99% van het laden gebeurt hier thuis, op het werk of aan AC destination chargers. Gezien zowel de EV3 als de EV6 daar aan 11 kW kunnen laden dus geen verschil.

Ik schreef dus ook duidelijk dat wij (mijn vriendin en ikzelf) bij een keuzeoptie tussen EV3 en EV6 voor de 3 zouden gekozen hebben. Niet dan een ander met andere smaken en ander profiel dat dan moest volgen. Maar goed ook of iedereen reed in dezelfde auto van dezelfde kleur rond. :)

Wat betreft de prijs vind ik het meevallen. Zeker wanneer je het vergelijkt met de EV6. De onze zat catalogusprijs aan 67000 € (met trekhaak, GT-line) en "gelukkig" in december 2023 nog rond de 54000 wegens eindejaarsactie. Dat laatste is ook de enige doorslaggevende reden dat we nog voor de EV6 zijn gegaan want aan normale prijzen ver buiten ons budget.
Ik verwacht dus ook voor de EV3 dat deze niet aan de catalogusprijs de deur zal uitgaan maar eveneens af en toe een flinke actiekorting zal meekrijgen. In Vlaanderen krijg je in 2024 nog een premie van 5000 € voor een nieuwe EV met een factuurprijs onder de 40K. Ik verwacht vanuit Kia dus ook nog een tijdelijke startkorting om hem onder de 40K te krijgen en dan zit je als particulier ook al rond de 35K eigen inleg.

In 2018 kostte een e-Niro (met 1F AC laden, DC 70 en "maar 64 kWh accu!) nog tegen de 48K. 8)7

EV6 heeft achterwielaandrijving en EV3 voorwielaandrijving. Ik heb persoonlijk liever achterwielaandrijving.
[/quote]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anboni
[...]

Ik vind zelf de EV6 een mooiere auto dan de EV3.
De EV3 ziet eruit als een EV9 die te warm is gewassen :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

anboni schreef op woensdag 17 juli 2024 @ 15:27:
[...]

De EV3 ziet eruit als een EV9 die te warm is gewassen :P
Over smaak valt niet te twisten, maar een familie-auto met een vanafprijs van 37K waar je als volwassene niet eens normaal kan zitten achter zou voor mij echt onacceptabel zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14-10 11:05

GerkeP

Vragen mag altijd........

Bosmonster schreef op woensdag 17 juli 2024 @ 15:31:
[...]

Over smaak valt niet te twisten, maar een familie-auto met een vanafprijs van 37K waar je als volwassene niet eens normaal kan zitten achter zou voor mij echt onacceptabel zijn.
Dan is er voo rmij geen enkele acceptabele auto 8)7
Er zijn maar heel weinig familie auto's waar ik zelf achterin kan zitten met mijn ruim 2 meter ...........
Nu is dat voor mij ook zeker geen punt meer, want we zijn maar met ons 2-en. Merk alleen dat het erg lastig is als ik de kleindochters eens mee wil nemen, ik heb achter mij geen ruimte voor de kinderzitjes met isofix, dus ik kan er maar 1 meenemen, maar daarvoor hebben we dan een 2e auto, de ene met opa mee, de andere met oma.

Ik heb de EV6 in bestelling staan, levering week 2 oktober, heb niet eens gekeken wat de ruimte achterin is als ik de stoel goed heb afgesteld.
Heb wel gezien dat de kofferbak een stuk ruimer is dan die van de eNiro

Wat dat betreft waren ze bij Renault vroeger heel slim, daar was de achterbank van de twingo gewoon verstelbaar 8)7

Als die autofabrikanten nu eens allemaal dat concept uit de kast halen, minder kofferruimte meer beenruimte achterin als nodig..........

[ Voor 10% gewijzigd door GerkeP op 17-07-2024 16:19 ]

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IvoB2
Autofabrikanten streven naar massaproductie voor de gemene deler, niet om betaalbaar - de massa klaagt nu al steen en been dat een auto ze te duur geworden is - aan iedere individuele eis tegemoet te komen. Voor dat laatste heb je ook autofabrikanten maar wie een EV3 al te duur vindt moet daar al zeker niet langsgaan. :)
Buiten Nederland zal je ook weinig inzittenden tegen komen wiens lengte tegen de 2 meter aanleunt.

Naast de ruimere koffer (in vloerlengte want door de afhellende daklijn wordt het in de hoogte wel vlugger krappen richting achterschokbreker) is de beenruimte op de passagiersbank tussen de EV6 en de e-Niro ook niet te vergelijken. ruim meer plaats in de EV6.

De EV5 heeft overigens verplaatsbare achterbank/stoelen. Uiteraard mits opleg. :)

[ Voor 30% gewijzigd door IvoB2 op 17-07-2024 16:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMenaz
Loei123 schreef op woensdag 17 juli 2024 @ 14:21:
[...]

Doe mij ipv die knop toch maar de laadcurve van de EV6. ;)
Gaat erom dat je beide zou moeten hebben op de EV6.

Geen zin in een potje verpissen.

Catch my drift?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Ideale Man
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 26-07 15:09
Het lukt me niet meer om een opdracht via de app te versturen. Krijg steeds een foutmelding dat het niet gelukt is. In de app maakt zelf wel om zoveel tijd verbinding want de datum en tijd worden aangepast. Alleen als ik druk op verversen krijg ik een foutmelding. Het resetknopje heb ik al meerdere malen geprobeerd. Geen resultaat.
Iemand een idee?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Solarman
  • Niet online
De Ideale Man schreef op woensdag 17 juli 2024 @ 18:10:
Het lukt me niet meer om een opdracht via de app te versturen. Krijg steeds een foutmelding dat het niet gelukt is. In de app maakt zelf wel om zoveel tijd verbinding want de datum en tijd worden aangepast. Alleen als ik druk op verversen krijg ik een foutmelding. Het resetknopje heb ik al meerdere malen geprobeerd. Geen resultaat.
Iemand een idee?
Als eerste mediasysteem in de auto resetten met paperclip rechts naast linkse draaiknop klimaatregeling.
Edit: zag dat je reset al gedaan hebt.

Werkt dat niet, een keer uitloggen bij je app en weer inloggen.
Kan ook nog een probleem bij de servers van KIA zijn, neem daarom ook contact op met hun.
Mijn ervaring is dat het dan wordt opgelost.

[ Voor 12% gewijzigd door Solarman op 17-07-2024 19:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
Zowel op WiFi als mobiele data? Met de wifi op mijn werk kan geen verbinding maken, thuis wel en movie internet werkt ook. Wellicht heb je er wat aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Highlander1962
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 20:13
Ben toch wel een beetje klaar met die klote KIA connect app.

Moest opeens de QR code opnieuw scannen, zegt hij dat de auto al aan een ander account gekoppeld is.
Op advies van jullie de-activatie gedaan in de auto nadat het paperclipje niet heeft geholpen en harde reset doen.
Dus alles opnieuw instellen enz. Oké, gedaan.

Opnieuw registreren via de QR code en precies dezelfde melding. Auto is al gekoppeld aan een ander account.

Schiet mij maar lek. Wat gaat er fout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• king_dude
  • Niet online
Terug naar de dealer gaan. Dit is een abnormale situatie. Advies: losgekoppeld laten want wellicht kwaadwillenden actief?
Pagina: 1 ... 375 ... 448 Laatste

Let op:
Openbaar laden, laadpassen, etc. in: [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3.

Bestellingen, leveringen en "waar is de boot"-posts over de Kia EV6 mogen in: Het KIA EV6 leveringen topic