Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bra-Jo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

IvoB2 schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 15:25:
[...]

Begrijp ik nog minder.
Rij je dan 52 weken per jaar met je bagageruimte volgeladen tot boven of bedoel je dat het je 3 weken per jaar stoort dat je dan op je buitenspiegels moet rijden en eens op een knopje moet drukken omdat je auto afgeladen vol zit?
Dan had je beter een lichte vracht of een minibusje gekocht. :)

Ik heb trouwens totaal geen probleem met het zicht vanaf de binnenspiegel door de achterruit.
Iedere nieuwe auto/model heeft wel een paar extra features. Wanneer je daar op blijft wachten koop je nooit iets of je bent altijd ontevreden omdat de opvolger weer net dat beetje meer heeft wat je eigenlijk wou maar waar je voor het bestond zelfs geen notie van had dat het ooit problematisch zou worden.

Heb je dan geen testrit gedaan voor je besloot voor de EV6 te gaan?
In al die jaren heeft de achterruit geen significante wijzingen ondergaan noch was er een achterruitenwisser aanwezig.
Haha :D Nee hoor, dat volstouwen is echt alleen die drie weken, met de vakantie. Verder rijd ik gewoon woon/werk, met een tasje op de passagiersstoel en verder niks. Áls ik dit systeem een oplossing vind, dan is het tijdens de vakantie een bonusje, maar da's bijzaak, het gaat mij om een 24/7 oplossing.

Ik stoor me (een klein beetje) aan de kleine achterruit en de regen die erop blijft liggen. Proefrit met droog weer dus dan valt de regen al niet op. RainX gebruikt, maar da's het toch ook niet helemaal. Het is ook echt geen halszaak, gewoon iets dat ik niet handig vind. Er zijn wel meer kleine dingetjes (bv die A-stijl die hier aangehaald werd), maar dit is iets waar ik met zo'n spiegel/camera relatief goedkoop zelf iets aan kan doen.

Nomen nescio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IvoB2
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 28-12-2024
Uiteraard zegt het nog niet veel maar eerste rit na 30 km, geen autosnelweg, een gemiddeld verbruik van 13,7 kWh/100 km. Buitentemp. 23°C, binnentemp op 21,5°C en blazer op stand 1.

De auto werd in ontvangst genomen met 16 km op de teller en een gemiddeld verbruik van 17,7 kWh/100 km. Geen openstaande updates.

Eerste laadbeurt tot 97% gaf een range van 491 km aan.

[ Voor 13% gewijzigd door IvoB2 op 10-07-2024 17:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Solarman
  • Registratie: Mei 2022
  • Niet online
king_dude schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 15:34:
[...]

Weet je wellicht welke update exact hiervoor verantwoordelijk is? Dan skip ik die.
Indien niet exact bekend zal ik opdracht geven om niet te updaten voorlopig (bij mij werkt alles)
Vrijdag moet ik nog naar de dealer, zal dan gelijk informeren wat er is geüpdate.
I let you now.

NL, ENYAQ SPORTLINE 210kW MY25 ( voorheen: KIA EV6 GT-Line 77,4 RWD MY23)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macfocus
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 12-10 18:38
Bra-Jo schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 10:44:
[...]

@cruysen Je rijdt nu volgens mij zo'n twee jaar rond met deze oplossing, toch? Kun je eens een korte update geven over hoe het bevalt?

Ik erger me een beetje aan de relatief kleine achterruit en gebrek aan een achterruitenwisser, ik hoop een beetje dat een oplossing zoals die van jou een wat prettiger beeld naar achteren geeft (ook alvast voorbereidend op de vakantie, wanneer de kofferbak zo volgestouwd is dat de achterruit überhaupt niet meer zichtbaar is ;) ).
Geen achteruitkijk spiegel is niks anders al wennen. Ik rijdt zelf inmiddels een jaar of wat Camper in de vakanties. Die spiegel ziet er wel, maar de achterwand zit 6 meter verderop en is massief.

Ergo, niet te druk om maken, went vanzelf.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• petertenboer
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 12:44
IvoB2 schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 13:18:
[...]
. maar niet dat hij aan het laden is (niet correct)
Even in de app op status klikken en daarna op de refresh button rechts bovenin.
Dan krijg je actueelste laadpercentage, kilometers en ook dat hij aan het laden is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IvoB2
Thx, ik had het inmiddels gevonden, je moet blijkbaar telkens een refresh doen door van boven naar beneden te swipen.
De Connect app werkt blijkbaar alleen maar op een smartphone en ook niet op een (android) tablet.
De eerste keer dat ik ervaar dat een app niet op een andriod tablet werkt.

[ Voor 42% gewijzigd door IvoB2 op 10-07-2024 19:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Laatst online: 20:19
IvoB2 schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 17:26:
Uiteraard zegt het nog niet veel maar eerste rit na 30 km, geen autosnelweg, een gemiddeld verbruik van 13,7 kWh/100 km. Buitentemp. 23°C, binnentemp op 21,5°C en blazer op stand 1.

De auto werd in ontvangst genomen met 16 km op de teller en een gemiddeld verbruik van 17,7 kWh/100 km. Geen openstaande updates.

Eerste laadbeurt tot 97% gaf een range van 491 km aan.
Die 13,7 lukt zonder snelweg makkelijk wel nu met dit weer. Soms zelfs zo laag als 11,5.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marttin
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 19:32
Ter voorbereiding op onze vakantie naar Oostenrijk over 2 weken heb ik even de navigatie met laadstop planning uitgebrobeerd.

Ik meen me te herinneren op dit topic gelezen te hebben dat je in kunt stellen om bijvoorbeeld alleen Ionity stations in te plannen. Kan iemand mij vertellen in welk menu dit verstop zit? Ik heb zeker een half uur zitten pielen 😄

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bra-Jo
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

macfocus schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 17:29:
[...]

Geen achteruitkijk spiegel is niks anders al wennen. Ik rijdt zelf inmiddels een jaar of wat Camper in de vakanties. Die spiegel ziet er wel, maar de achterwand zit 6 meter verderop en is massief.

Ergo, niet te druk om maken, went vanzelf.
Weet ik. :) Jaren met sleurhut gereden, je went er zo aan. Toch wil ik misschien wel zo'n spiegel, die paar weken vakantie per jaar maken het verschil niet.

Nomen nescio

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Peter-036
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 20:33
@IvoB2 Als die app overeenkomt met de Bluelink app van Hyundai, geeft die een update bij elke stap van 10%, maar geeft daarvoor (gelukkig!) geen melding, je moet zelf even de app openen.
De Kia Connect deed het precies zo bij mijn vorige auto, een E-Soul.

It is what it is.If you can't change it, deal with it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IvoB2
Ik had het niet over meldingen maar over update wanneer de app geopend was.
Er gebeurde niets.
Maar is, zie voorgaande, inmiddels opgelost.
Blijkbaar moet je de app handmatig refreshen en dat geeft ie direct een update.

Was ook maar uit eerste nieuwsgierigheid hoor want kan er zelf niet mee verder.
Heb zelf geen smartphone en blijkbaar werkt de KIA Connect app, vreemd genoeg, niet op een tablet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cruysen
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12:54
Bra-Jo schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 10:44:
[...]

@cruysen Je rijdt nu volgens mij zo'n twee jaar rond met deze oplossing, toch? Kun je eens een korte update geven over hoe het bevalt?

Ik erger me een beetje aan de relatief kleine achterruit en gebrek aan een achterruitenwisser, ik hoop een beetje dat een oplossing zoals die van jou een wat prettiger beeld naar achteren geeft (ook alvast voorbereidend op de vakantie, wanneer de kofferbak zo volgestouwd is dat de achterruit überhaupt niet meer zichtbaar is ;) ).
Ik heb idd nog steeds deze dash-cam. Werkt verder nog steeds goed. Alleen overdag heb je de spiegel en het beeld tegelijk. Dus zet eigenlijk altijd meteen het beeld uit als ik ga rijden. Alleen als het schemerig of donker is, dan is het beeld veel beter. 👍
Heb deze ook wel ooit gebruikt met een aanhanger. De camera van de auto kijkt tegen het kopschot, in de binnenspiegel zie ik de aanhanger niet. 🤔 Dus met de camera had ik mooi zicht.

Dus ja, het werkt goed, alleen het is ook een spiegel. 🤷‍♂️
Heb nog niet probeert om de spiegel/camera zo te draaien dat ik geen spiegeling zie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bra-Jo
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

cruysen schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 21:34:
[...]

Ik heb idd nog steeds deze dash-cam. Werkt verder nog steeds goed. Alleen overdag heb je de spiegel en het beeld tegelijk. Dus zet eigenlijk altijd meteen het beeld uit als ik ga rijden. Alleen als het schemerig of donker is, dan is het beeld veel beter. 👍
Heb deze ook wel ooit gebruikt met een aanhanger. De camera van de auto kijkt tegen het kopschot, in de binnenspiegel zie ik de aanhanger niet. 🤔 Dus met de camera had ik mooi zicht.

Dus ja, het werkt goed, alleen het is ook een spiegel. 🤷‍♂️
Heb nog niet probeert om de spiegel/camera zo te draaien dat ik geen spiegeling zie.
Dank je wel!

Lijkt erop dat ie dan niet aan mijn eisen voldoet. Aals ie overdag werkt als een gewone spiegel dan voegt het niks toe aan de bestaande spiegel. Jammer maar helaas.

Nomen nescio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• petertenboer
Op diverse fora in Duitsland en de VS wordt aangegeven dat de update, ivm teveel problemen / bugs, is verschoven naar augustus of september. Op zich zou dat knap waardeloos zijn vind ik, maar geeft tegelijkertijd in mijn ogen ook aan dat het meer is dan wat natuurgeluiden en een navigatie update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
petertenboer schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 21:59:
Op diverse fora in Duitsland en de VS wordt aangegeven dat de update, ivm teveel problemen / bugs, is verschoven naar augustus of september. Op zich zou dat knap waardeloos zijn vind ik, maar geeft tegelijkertijd in mijn ogen ook aan dat het meer is dan wat natuurgeluiden en een navigatie update.
Of gewoon het b team developers op gezet omdat er een nieuw infotainment systeem is... :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Solarman
  • Niet online
Hier wordt nog steeds juli aangegeven. (in de VS dan)
Dan wordt het in de EU inderdaad vermoedelijk op z'n vroegst augustus.

[ Voor 38% gewijzigd door Solarman op 11-07-2024 07:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• petertenboer
Phusebox schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 22:00:
[...]

Of gewoon het b team developers op gezet omdat er een nieuw infotainment systeem is... :+
Hahaha, dat zou natuurlijk ook kunnen en wij straks allen met een brak systeem.
Maar het is wel erg matig dat een “april update” zover doorgeschoven wordt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• petertenboer
Solarman schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 07:29:
Hier wordt nog steeds juli aangegeven. (in de VS dan)
Dan wordt het in de EU inderdaad vermoedelijk op z'n vroegst augustus.
Zou mooi zijn als ze deze belofte aan kunnen houden.
Denk dat veel van ons een nieuwe update wel kunnen gebruiken met de vakantie in het vooruitzicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IvoB2
Het is maar wat je gewend bent.
Vijf jaar gereden met het nav systeem van de e-Niro waarvan de laatste drie jaar bijna onbruikbaar (updates zijn dus niet altijd een verbetering). Daarmee vergeleken is de laatste versie van het nav systeem van de EV6 een hele verademing. Je ziet ook constant visueel en in tekst waar de dichts bijzijnde beschikbare laadpaal zich bevindt.
Nu ja, wanneer de vriendin de auto gebruik (en dat is het grootste deel van de tijd) wordt Waze gebruikt als navigatie en doet de OEM Nav er niet toe.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
IvoB2 schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 08:16:
Het is maar wat je gewend bent.
Vijf jaar gereden met het nav systeem van de e-Niro waarvan de laatste drie jaar bijna onbruikbaar (updates zijn dus niet altijd een verbetering). Daarmee vergeleken is de laatste versie van het nav systeem van de EV6 een hele verademing. Je ziet ook constant visueel en in tekst waar de dichts bijzijnde beschikbare laadpaal zich bevindt.
Nu ja, wanneer de vriendin de auto gebruik (en dat is het grootste deel van de tijd) wordt Waze gebruikt als navigatie en doet de OEM Nav er niet toe.
Na 2 jaar snap ik die lijst met laadstations nog steeds niet. Wel eens geprobeerd als ik het nodig had, maar vond het vrij nutteloos en onduidelijk. Beter geef je rijafstand aan naar een paal, in de richting waarin je al aan het rijden bent of op je route, ipv hemelsbreed naar een laadpaal aan de andere kant van de snelweg waar je net langs kwam.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• IvoB2
Verschillende uitgangspunten.
Na 5 jaar Kia en een jaar Hyundai EV's sta ik redelijk positief tegenover het merk en de mogelijkheden.
Wat dan weer niet gezegd kan worden van jouw persoonlijke ervaringen waardoor je blijkbaar meer neigt om alles nogal negatief te zien met betrekking tot KIA.

[ Voor 5% gewijzigd door IvoB2 op 11-07-2024 09:56 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Solarman
  • Niet online
Voor hen die het nog niet wisten:
Wanneer je de OK knop op het stuur voor langere tijd (z'n 5 seconden) ingedrukt houd kom je direct in het ADAS menu terecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IvoB2
En wat is een ADAS menu?
edit: Advanced Driver Assistance System :+

[ Voor 48% gewijzigd door IvoB2 op 11-07-2024 09:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiliyama
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 13-10 10:15
IvoB2 schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 09:56:
En wat is een ADAS menu?
https://www.kia.com/nl/ov...gn/technology/drive-wise/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TGEN
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:58

TGEN

Hmmmx_

IvoB2 schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 09:56:
En wat is een ADAS menu?
Kleine correctie: de tweede A in ADAS staat voor 'Annoyance' ;).

Pixilated NetphreaX
Dronkenschap is Meesterschap
DragonFly

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 20:07
Solarman schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 09:55:
Voor hen die het nog niet wisten:
Wanneer je de OK knop op het stuur voor langere tijd (z'n 5 seconden) ingedrukt houd kom je direct in het ADAS menu terecht.
Staat ook gewoon op het scherm voor je neus als het goed is ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-10 11:32

Bosmonster

*zucht*

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qQVnRCtT0UA_kTayaw2hNAbjymM=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/62iKNzTKmPDcr33SWT7i7tpk.jpg?f=fotoalbum_medium

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4IvufwTeiH01n3apCtDMz45jkz8=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4akTI3uxRIsjTSzOKmKcnaNQ.jpg?f=fotoalbum_medium

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3H_BDAlyEq76qL3H0hojEpkfEjQ=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YztbvU8a1Y3Q4dKgRKzGtfKa.jpg?f=fotoalbum_medium

De EV6 van de week laten detailen, waarin hij is gereinigd, gepolijst (inclusief een berg krassen verwijderd) en ceramic coating aangebracht. Hij glimt beter dan nieuw en als het goed is nu wat minder gevoelig voor krassen.

Voor de liefhebber, gedaan bij DB Exclusive in Berkel en Rodenrijs. Topgasten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bokes
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 13-01 10:03
Bokes schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 12:19:
Net mail gehad via de leasemaatschappij (Athlon) voor terugroepactie van de ICCU.

"Kia zal de betreffende ICCU inspecteren en indien nodig vervangen, evenals de ICCU-zekering en een update van de de softwareversie."
Vandaag de update laten uitvoeren.
Bij overlopen gedane werken (ICCU update, woofer update & i-Pedal update) zei de medewerker dat
de ICCU update de software aan de laadpoort was geüpdatet. Hopelijk blijft de ICCU feilloos.
Wel de tekst 'Waarschuwing' bij het 12V batterij icoon in de app. Auto heeft dan ook 1u30 in update gestaan.
Er was al een update geweest voor het volume, maar blijkbaar nog wat aan de woofer gedaan.
i-Pedal lijkt wat soepeler bij het optrekken. Voorheen gebeurde bij vertrekken uit stilstand een fractie niets wat in het hectische Brussels verkeer wat voor lichte stress kon zorgen en had dan de neiging meer gas te geven wat al eens tot schokkerig rijgedrag kon leiden. Maar dat lijkt dus verbeterd d:)b .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
Bosmonster schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 11:32:
De EV6 van de week laten detailen, waarin hij is gereinigd, gepolijst (inclusief een berg krassen verwijderd) en ceramic coating aangebracht. Hij glimt beter dan nieuw en als het goed is nu wat minder gevoelig voor krassen.
Ziet er goed uit!
Het 'minder gevoelig voor krassen' zou ik met een korreltje zou nemen. Een coating helpt de auto beter schoon te houden / maken (mits je de goede technieken gebruikt). Maar als je ermee door de wasstraat gaat is die coating zo weg :X

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• murky123
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13-10 08:18
dat vind ik nou ook.

HDA, ADAS, LKAS, SCC, DAW, HBA.

SUC, SOC sappie

al die afkortingen er is toch niemand die dat allemaal uit zijn hoofd weet, schrijf gewook lekker uit wat je wilt schrijven, ja het kost je wat meer tikken op een ToBo ( toetsenbord ) maar uitgeschreven weet iedereen direct wat er bedoeld word en hoeft er geen 2de tabblad naast gehouden te worden in je brouwser om daar afkortingen in te tikken en dan kijken wta er bedoelt word :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
murky123 schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 13:44:
dat vind ik nou ook.

HDA, ADAS, LKAS, SCC, DAW, HBA.

SUC, SOC sappie

al die afkortingen er is toch niemand die dat allemaal uit zijn hoofd weet, schrijf gewook lekker uit wat je wilt schrijven, ja het kost je wat meer tikken op een ToBo ( toetsenbord ) maar uitgeschreven weet iedereen direct wat er bedoeld word en hoeft er geen 2de tabblad naast gehouden te worden in je brouwser om daar afkortingen in te tikken en dan kijken wta er bedoelt word :)
TL;DR

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Card Nox schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 13:37:
[...]

Ziet er goed uit!
Het 'minder gevoelig voor krassen' zou ik met een korreltje zou nemen. Een coating helpt de auto beter schoon te houden / maken (mits je de goede technieken gebruikt). Maar als je ermee door de wasstraat gaat is die coating zo weg :X
Je mag met een coating dan ook niet door de wasstraat :P

Maar goed het is ook een beetje een experimentje. Heb er garantie op en zou een paar jaar moeten blijven zitten mits je goede wasmiddelen (pH-neutraal etc) gebruikt.

[ Voor 16% gewijzigd door Bosmonster op 11-07-2024 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
Bosmonster schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 13:56:
[...]Je mag met een coating dan ook niet door de wasstraat :P
Mag wel, maar lang plezier zul je er niet van hebben.
Maar fijn dat je het weet, lekker met het handje wassen werkt ook (soms) therepeutisch.

Ik moet nog altijd een klein krasje wat erop zat bij aflevering even wegpolijsten... wellicht deze vakantie maar eens doen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greg-a
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 07:39
Bosmonster schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 11:32:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Voor de liefhebber, gedaan bij DB Exclusive in Berkel en Rodenrijs. Topgasten.
Mag ik vragen wat de kosten hiervoor waren en voor hoe lang je de auto kwijt was?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ar_JEN
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 21-11-2024
sn0x0r schreef op vrijdag 5 juli 2024 @ 15:24:
Ik ga binnenkort maar weer eens een afspraak maken bij de dealer (via Athlon dan, private lease). De laatste tijd als de auto het laden stopt (omdat een bepaald percentage is bereikt) knalt echt heel vaak de laadpaal groep eruit.
@sn0x0r Ik heb hetzelfde probleem. Het probleem lijkt zich alleen voor te doen als ik tot 100% laad. Bij 90% gaat het tot nu toe goed. Heeft de dealer er al naar kunnen kijken? Ik ben benieuwd of het aan de auto of de laadpaal ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murky123
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13-10 08:18
ik ben opzoek naar een smalle dunne velgenborstel die te gebruiken is bij de 19 inch velgen. om zo de binnenkant schoon te kunnen maken, iemand?

mijn huidige borstel is te breed en past niet tussen de sleuven door

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TinusH777
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 20:14
De facelift EV6 staat oktober in de showroom. De 11e heb ik een proefrit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henrov
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 04-10 17:21

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

greg-a schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 14:08:
[...]

Mag ik vragen wat de kosten hiervoor waren en voor hoe lang je de auto kwijt was?
Detailing (binnen/buiten), polijsten/krasverwijderen & keramische coating was in totaal 998 euro. De auto was ik 2 dagen kwijt.

Paar details nog:
- de coating is van Gyeon en heeft garantie
- binnen 2/3 weken nog een gratis wasbeurt met instructie over de juiste wasmiddelen/technieken om de coating goed te houden

[ Voor 22% gewijzigd door Bosmonster op 11-07-2024 14:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
murky123 schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 14:11:
ik ben opzoek naar een smalle dunne velgenborstel die te gebruiken is bij de 19 inch velgen. om zo de binnenkant schoon te kunnen maken, iemand?

mijn huidige borstel is te breed en past niet tussen de sleuven door
Zoek op "wheel woolies"

@Bosmonster, nette prijs. Ook netjes dat je nog een wasbeurt krijgt met uitleg, als je hem goed bijhoud heb je er lang plezier van, doe je dat niet dan beter geen coating nemen :D

[ Voor 16% gewijzigd door Card Nox op 11-07-2024 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blb4
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 18:15
TinusH777 schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 14:13:
De facelift EV6 staat oktober in de showroom. De 11e heb ik een proefrit...
Ik heb er 1 in bestelling staan (eigenlijk: de LM heeft er 1 voor mij in bestelling staan), Edition Advanced uitvoering, levering gepland 2de helft van oktober, maar ik heb nog steeds geen idee wat ik precies geleverd krijg, wat er allemaal precies op de NL uitvoeringen zit heb ik nog nergens kunnen vinden. Heb jij enig idee?

Panasonic J 7kW WP, boiler & HeishaMon, 6022 Wp PV, Enphase+ST GW, SOLAX SK-SU3000E 13kWh BESS, ITHO Qualityflow WTW, Elvi Smart Charging+ laadpunt, Kia EV6 84kWh EA MY25, gasloos '23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IvoB2
Card Nox schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 14:40:
[...]

Zoek op "wheel woolies"

@Bosmonster, nette prijs. Ook netjes dat je nog een wasbeurt krijgt met uitleg, als je hem goed bijhoud heb je er lang plezier van, doe je dat niet dan beter geen coating nemen :D
Bwa, gisteren e-niro binnengedaan wegens einde contract en nooit een coating noch was gezien.
Gewoon af en toe eens afspoelen met regenwater en na ieder jaarlijks onderhoud eens door de wasstraat van de dealer en op zijn kosten (of die van de lease).
500 € kosten weerhouden wegens borduurschade velg (wat geen enkele coating gaat tegenhouden) en meer dan drie krassen op bovenzijde achterbumper door in- en uitschuiven bagage. Dat laatste kan bij de EV6 ook al niet meer gezien de beklede koffervloer met beschermmat nu volledig doorloopt en er bij geopend kofferdeksel geen koetswerk meer vrij is achteraan. _/-\o_

Vijf jaar lang evenveel plezier van gehad en uiteindelijk voor de helft van de kosten (en dan nog afwachten of een auto met coating 5 jaar lang 100% krasvrij blijft).
En vanaf een meter afstand en op foto ziet ie er ook nog als nieuw uit. :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gsD6Nv4oZJqKuqdEuUnEZDgkliY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1ZeWMTs2jisgnN1ScB8AlgD7.jpg?f=fotoalbum_large

EV6 ging voor aflevering trouwens ook door de wasstraat van de dealer.
En eigenlijk weet ik nu niet of ie op 15K/1 jaar of 30K/2 jaar op onderhoud moet.
Volgens Kia blijkbaar het laatste maar volgens de dealer bepaalt de lease dat en is het bij Athlon minstens één keer per jaar of voor 15K. Mij niet gelaten wanneer de lease extra kosten wil maken. Krijg ik tenminste jaarlijks een update. :)

[ Voor 23% gewijzigd door IvoB2 op 11-07-2024 15:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricEB
  • Laatst online: 09-10 09:32
OPROEP:

na ruim 2 jaar de app gekoppeld te hebben aan de EV6 kan ik sinds enkele weken de auto niet meer zien in de app.... herhaaldelijk nieuw wachtwoord aangemaakt maar helaas..

In de app:
Uw voertuig..is blanco
Voertuig toevoegen..> OK..> QR code in auto klikken..."dit voertuig heeft reeds een account..." (ja, dat ben ik zelf!,) bij doorgaan delete u alles !!! Huh ?

iemand enig idee hoe ik auto terug in de app krijg ( zonder iets te deleten) ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HansAuutB
  • Laatst online: 16:58
EricEB schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 15:56:
OPROEP:

na ruim 2 jaar de app gekoppeld te hebben aan de EV6 kan ik sinds enkele weken de auto niet meer zien in de app.... herhaaldelijk nieuw wachtwoord aangemaakt maar helaas..

In de app:
Uw voertuig..is blanco
Voertuig toevoegen..> OK..> QR code in auto klikken..."dit voertuig heeft reeds een account..." (ja, dat ben ik zelf!,) bij doorgaan delete u alles !!! Huh ?

Dat lijkt me een mooie vraag voor de dealer.

Rijdt sinds 05-10-2022 een KIA EV6 GT-line rwd Runway Red

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• petertenboer
De juli update bij Hyundai voor GEN5 systeem.

https://update.hyundai.com/IN/E1/updateNoticeView/MD6nej

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dartlink
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 17:04
EricEB schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 15:56:
OPROEP:

In de app:
Uw voertuig..is blanco

Infotainment al gereset met het pinnetje, en eventueel kia connect gereset vanuit de auto (menu instelling)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricEB
  • Laatst online: 09-10 09:32
Dartlink schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 16:32:
[...]

Infotainment al gereset met het pinnetje, en eventueel kia connect gereset vanuit de auto (menu instelling)?
Naar dealer gereden, eea gereset. Account verwijderen en opnieuw geprobeerd....bingo !

Weer blij...😀

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sn0x0r
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20:37
Ar_JEN schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 14:09:
[...]

@sn0x0r Ik heb hetzelfde probleem. Het probleem lijkt zich alleen voor te doen als ik tot 100% laad. Bij 90% gaat het tot nu toe goed. Heeft de dealer er al naar kunnen kijken? Ik ben benieuwd of het aan de auto of de laadpaal ligt.
Heb nog geen afspraak gemaakt, maar ik laad altijd tot 90% en heb het probleem dus helaas wel, dus lijkt (bij mij) in iedergeval ongerelateerd aan percentage.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

EricEB schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 16:38:
[...]

Naar dealer gereden, eea gereset. Account verwijderen en opnieuw geprobeerd....bingo !

Weer blij...😀
Hebbie (en de dealer) snel gedaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• petertenboer
KIA Update voor India is ook live zie ik nu.
Geen idee waarom men zo lang nodig heeft gehad.
Niet wereldschokkend: https://update.kia.com/IN/E1/updateNoticeView/z5meyi

Of India verschilt gigantisch tov Europa en wij krijgen totaal iets anders?

[ Voor 17% gewijzigd door petertenboer op 11-07-2024 17:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
petertenboer schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 17:16:

Wowie. Bluetooth volume controls.

Nu is de auto echt af.

:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigitalHombre
  • Laatst online: 27-09 18:49
Solarman schreef op vrijdag 5 juli 2024 @ 16:10:
[...]

KIA werkt met HERE kaarten.
Volgens mij kun je hier fouten melden. (Vergelijkend met TomTom)
Prima, daar kan ik alvast de verouderde POI gegevens in mijn omgeving mee laten aanpassen.
Helaas is daar geen optie om foutieve snelheidsbeperkingen en traject controle door te spelen, ik naam aan dat dit weer een ander bedrijf is, de update van deze staat los van de kaartupdate heb ik ervaren. Misschien zelfs Google? Tips zijn welkom!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Simon59
  • Laatst online: 19:19
Phusebox schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 18:17:
[...]

Wowie. Bluetooth volume controls.

Nu is de auto echt af.

:+
Hallo,
Wellicht is het een idee om jouw constante zure opmerkingen wat te verminderen.
We weten nu wel dat jij niet tevreden bent.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Phusebox
Simon59 schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 20:22:
[...]

Hallo,
Wellicht is het een idee om jouw constante zure opmerkingen wat te verminderen.
We weten nu wel dat jij niet tevreden bent.
Waarom zijn positieve ervaringen wel ongelimiteerd en negatieve niet?

Hoe dan ook, het was een grapje (met een licht serieuze ondertoon).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solarman
  • Niet online
DigitalHombre schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 20:17:
[...]

Prima, daar kan ik alvast de verouderde POI gegevens in mijn omgeving mee laten aanpassen.
Helaas is daar geen optie om foutieve snelheidsbeperkingen en traject controle door te spelen, ik naam aan dat dit weer een ander bedrijf is, de update van deze staat los van de kaartupdate heb ik ervaren. Misschien zelfs Google? Tips zijn welkom!
Die aanpassingen kun je grotendeels hier regelen. (Zelf al gebruikt voor wegafsluitingen bij werkzaamheden).
KIA maakt voor dergeljke info weer gebruik van Tomtom verkeersinfo.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Solarman
  • Niet online
petertenboer schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 17:16:

Sowieso verschilt de map leverancier Mapmyindia, en hier Here. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stimpyrulez
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 16:19
Phusebox schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 20:29:
[...]

Ik moest ook wel effe gniffelen om je grapje >:)

en tja.. vind de nieuwe changelog ook niet echt om naar huis te schrijven helaas.
Had gehoopt (zoals bij elke nieuwe software release) dat er wat mooie nieuwe features in zouden zitten.
Bijv. een knop dat je zelf de batterij verwarming aan kan zetten (zoals bij de EV9 / nieuwe head unit), maar ja.. helaas pindakaas

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bra-Jo
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

Phusebox schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 20:29:
[...]

Denk omdat de positieve van veel verschillende mensen komen, en de negatieve vooral van jou. Not judging, just saying; ik maak me er niet druk om. :)

Nomen nescio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reacher
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:46

Reacher

oldschool

Kia is dan ook een meer traditionele fabrikant. Het ligt dan ook wel in de lijn der verwachting dat men daar anders kijkt tegen de software in auto's dan een Tesla doet.

but I don't like you in that way
the best things in life are illegal
born to do porn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigitalHombre
Solarman schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 05:58:
[...]

Die aanpassingen kun je grotendeels hier regelen. (Zelf al gebruikt voor wegafsluitingen bij werkzaamheden).
KIA maakt voor dergeljke info weer gebruik van Tomtom verkeersinfo.
Helaas, je kan via de TomTom link geen snelheidslimieten op een bepaalde plaats of traject opgeven, enkel de positie van een snelheidscamera.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• IvoB2
KIA is in de eerste plaats een autofabrikant met oog voor de auto en de vormgeving.
Tesla is in de eerste plaats een softwareproducent met oog voor de software en al zeker niet voor afwerking - al gaat deze er op vooruit - en niet voor de vormgeving (die nog steeds niet verbeterd is).

Het is als koper dus maar waar in de eerste plaats je prioriteiten liggen: een auto of software.
Het is nog niet zo lang geleden dat het volstrekt normaal was dat een auto bij aankoop hetzelfde bleef tot je hem terug de deur uitdeed en overging naar een andere.
Auto's zijn nog nooit zo overladen geweest met software en snufjes en dit heeft blijkbaar alleen tot gevolg dat de klant nog ongeduldiger wordt om zijn auto dag na dag te kunnen updaten en aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solarman
  • Niet online
DigitalHombre schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 11:27:
[...]

Helaas, je kan via de TomTom link geen snelheidslimieten op een bepaalde plaats of traject opgeven, enkel de positie van een snelheidscamera.
Volgens mij behoort dat wel tot de mogelijkheden.
Kies een plaats op de kaart waar je een wijzigign wilt doorgeven en er verschijnt links een menu waar je uit diverse items kan kiezen. Daaronder heb je ook weer verschillende mogeljkheden.
Je kan ook nog begeleidende tekst ingeven.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0RxAW4loCEgKPpzxnysCKH-JOuE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/GbLhMMYrufeBqINnAUzbwqQL.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boot
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 13-10 15:04
4 weken terug fout code 102 in de paal printplaat vervangen van de alfen singel pro.
Nu weer code 102 denk opnieuw printplaat stuk komt dit door de Kia ev6? Met 800volt
Met de vorige auto Volvo c40 nooit problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sonicfreak
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15:47
Boot schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 12:35:
4 weken terug fout code 102 in de paal printplaat vervangen van de alfen singel pro.
Nu weer code 102 denk opnieuw printplaat stuk komt dit door de Kia ev6? Met 800volt
Met de vorige auto Volvo c40 nooit problemen.
Waaarschijnlijk is je ICCU kapot. Zie deze post: https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/79293564

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxander968
  • Laatst online: 13-10 22:39
Ar_JEN schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 14:09:
[...]

@Ar_JEN en @sn0x0r dit probleem speelde bij mij ook. Na het vervangen van de laadpaal voor een ander merk deed het zich nog steeds voor. Nu ik laad op eigen opgewekte zonnestroom gaat het goed. Het lijkt te liggen aan langdurig laden op hoog vermogen. Wellicht wordt er iets te warm? Door het gebrek aan mooi weer heb ik nu een paar keer s nachts kort bijgeladen op 11Kw en dat ging goed. Dat is in de nacht als het koel is. Misschien helpt dit jullie om vast te stellen waar het vandaan komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMenaz
  • Registratie: December 2016
  • Nu online
Boot schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 12:35:
komt dit door de Kia ev6? Met 800volt
Neem aan dat je geen snellader hebt hangen? :o

Ik heb zelf ook die lader en auto. Zero problemen.

[ Voor 10% gewijzigd door DaMenaz op 12-07-2024 14:18 ]

Catch my drift?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMenaz
  • Nu online
Eerder dan verwacht komt er een einde aan mijn EV6-driving days. Tot en met oktober ga ik nog genieten van de Koreaan. Daarna stap ik definitief over naar Het grote ID.7-topic.

Hopelijk tot die tijd probleemloos zoals de afgelopen 38.000 km. Te beginnen met de vakantierit zondag naar Zuid-Europa.

Catch my drift?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henrov
Ev6 plus rwd 75k op de teller.
Gisteren accu leeg, onbekend waarom. Waarschijnlijk binnenverlichting aangelaten.
Wegenwacht heeft de booster gebruikt en mijn vrouw is daarna direct naar huis gereden (16 km) en nu is vanochtend nog 2km gereden. En nu staat de auto stil met een 12v melding. Is dit een gevalletje niet genoeg gereden na lege accu of moet ik erger vrezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sonicfreak
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15:47
DaMenaz schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 15:05:
Eerder dan verwacht komt er een einde aan mijn EV6-driving days. Tot en met oktober ga ik nog genieten van de Koreaan. Daarna stap ik definitief over naar Het grote ID.7-topic.

Hopelijk tot die tijd probleemloos zoals de afgelopen 38.000 km. Te beginnen met de vakantierit zondag naar Zuid-Europa.
Ik ben nieuwsgierig naar de reden, einde lease of beviel de auto niet?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DaMenaz
  • Nu online
Sonicfreak schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 15:30:
[...]
Ik ben nieuwsgierig naar de reden, einde lease of beviel de auto niet?
New job. De EV6 bevalt prima, ook al was het initieel niet mijn eigen keuze (geswitcht naar een lopende bestelling tijdens bestellen vanwege corona/oekraïne levertijdproblematiek bij Audi). Nooit spijt van gehad.

Facelift vind ik niet mooier geworden, dus geen EV6 part 2. En ik wilde graag meer ruimte, vooral in de kofferbak. Daarom ben ik blij dat er nu een ruime stationwagon op de markt is.

[ Voor 17% gewijzigd door DaMenaz op 12-07-2024 15:35 ]

Catch my drift?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Solarman
  • Niet online
king_dude schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 15:34:
[...]

Weet je wellicht welke update exact hiervoor verantwoordelijk is? Dan skip ik die.
Indien niet exact bekend zal ik opdracht geven om niet te updaten voorlopig (bij mij werkt alles)
Alleen het mediasysteem is opnieuw geïnstalleerd. Hierin is dus de configuratie van het ADAS veranderd.
Aangezien er na die 6 juli 2024 nog EV6'en geleverd worden met Gen5W is dit eigenlijk logisch, daar bij alle voertuigen nieuw geleverd vanaf die datum dit weer actief moet staan na elkle start.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• henrov
henrov schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 15:13:
Ev6 plus rwd 75k op de teller.
Gisteren accu leeg, onbekend waarom. Waarschijnlijk binnenverlichting aangelaten.
Wegenwacht heeft de booster gebruikt en mijn vrouw is daarna direct naar huis gereden (16 km) en nu is vanochtend nog 2km gereden. En nu staat de auto stil met een 12v melding. Is dit een gevalletje niet genoeg gereden na lege accu of moet ik erger vrezen?
Van mossel Hengelo zegt: doet u ff een koffie, doen wij ondertussen een nieuwe accu.

Topvolk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DigitalHombre
Solarman schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 12:20:
[...]

Volgens mij behoort dat wel tot de mogelijkheden.
Kies een plaats op de kaart waar je een wijzigign wilt doorgeven en er verschijnt links een menu waar je uit diverse items kan kiezen. Daaronder heb je ook weer verschillende mogeljkheden.
Je kan ook nog begeleidende tekst ingeven.

[Afbeelding]
Ja, bedankt heb ik geprobeerd. Je kan een flitspaal locatie toevoegen of laten verwijderen, maar nergens kan ik een snelheidsbeperking of snelheid in een trajectcontrole invoeren. Ook een gewone snelheidsbeperking, los van een flitspaal lijkt me niet mogelijk.
Heb nu een klacht bij de overheid (Wegen en Verkeer Vlaanderen) ingediend, afwachten maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• king_dude
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online
IvoB2 schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 14:56:
[...]

Bwa, gisteren e-niro binnengedaan wegens einde contract en nooit een coating noch was gezien.
Gewoon af en toe eens afspoelen met regenwater en na ieder jaarlijks onderhoud eens door de wasstraat van de dealer en op zijn kosten (of die van de lease).
500 € kosten weerhouden wegens borduurschade velg (wat geen enkele coating gaat tegenhouden) en meer dan drie krassen op bovenzijde achterbumper door in- en uitschuiven bagage. Dat laatste kan bij de EV6 ook al niet meer gezien de beklede koffervloer met beschermmat nu volledig doorloopt en er bij geopend kofferdeksel geen koetswerk meer vrij is achteraan. _/-\o_

Vijf jaar lang evenveel plezier van gehad en uiteindelijk voor de helft van de kosten (en dan nog afwachten of een auto met coating 5 jaar lang 100% krasvrij blijft).
En vanaf een meter afstand en op foto ziet ie er ook nog als nieuw uit. :+
.. je valt in herhaling (gebeurt wel vaker overigens).
Maar zo kan het ook idd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyrulez
  • Laatst online: 16:19
henrov schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 16:11:
[...]

Van mossel Hengelo zegt: doet u ff een koffie, doen wij ondertussen een nieuwe accu.

Topvolk
Helaas is mijn ervaring daar net iets anders...
Bij mij was het daar 3x terug komen en uiteindelijk een nieuwe accu... (was geen garantie).
Maar dat had ik liever de eerste keer geweten, want dan had ik hem gelijk laten vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solarman
  • Niet online
sn0x0r schreef op vrijdag 5 juli 2024 @ 15:24:

A.
Ik ga binnenkort maar weer eens een afspraak maken bij de dealer (via Athlon dan, private lease). De laatste tijd als de auto het laden stopt (omdat een bepaald percentage is bereikt) knalt echt heel vaak de laadpaal groep eruit.

B.
Daarnaast mogen ze nu toch echt eens een keer werk gaan maken van Android Auto die met mijn nieuwe telefoon nog steeds hetzelfde probleem geeft. (Valt op willekeurige momenten weg en komt ook op random momenten dan weer terug)
A.
Bij mij komt het héél af en toe voor bij 100% laden. (Heb een Alfen S Single).
Nu heb ik af en toe een nieuwe Niro EV mee. Deze gaat aan het einde van z'n laadcycles langzaam afbouwen naar 0W.
De EV6 breek abrubt zijn laden af van 10,9 kW naar 0W in een spit second.

Misschien is dit afschakelen van de aardlekautomaat gelinieerd aan het plots stoppen met laden.
Zal dit eerdaags ook nog een testen op 90%.

B.

Bij mij werkt zelfs na vervangen USB-A poort deze nog niet goed, ook de GPS wijkt soms abrubt veel af van de navigatie.
Nu lijken beide gelineerd te zijn aan de headunit die ook de beeldschermen aanstuurt.
Dealer is er mee bezig dus wordt vervolgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Solarman schreef op zaterdag 13 juli 2024 @ 09:43:
[...]

A.
Bij mij komt het héél af en toe voor bij 100% laden. (Heb een Alfen S Single).
Nu heb ik af en toe een nieuwe Niro EV mee. Deze gaat aan het einde van z'n laadcycles langzaam afbouwen naar 0W.
De EV6 breek abrubt zijn laden af van 10,9 kW naar 0W in een spit second.

Misschien is dit afschakelen van de aardlekautomaat gelinieerd aan het plots stoppen met laden.
Zal dit eerdaags ook nog een testen op 90%.

B.

Bij mij werkt zelfs na vervangen USB-A poort deze nog niet goed, ook de GPS wijkt soms abrubt veel af van de navigatie.
Nu lijken beide gelineerd te zijn aan de headunit die ook de beeldschermen aanstuurt.
Dealer is er mee bezig dus wordt vervolgt.
Hmm mijn EV6 bouwt ook langzaam af naar 0. Heb je alle ICCU updates?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solarman
  • Niet online
Phusebox schreef op zaterdag 13 juli 2024 @ 09:57:
[...]

Hmm mijn EV6 bouwt ook langzaam af naar 0. Heb je alle ICCU updates?
Geen idee, zou wel allemaal gebeurd moeten zijn.
Maar naar aanleiding van je opmerking heb ik de grafieken van de laadsessies eens bekeken tot vorig jaar november.

Voordat de auto stuk ging in december was er inderdaad een afbouw aan het einde vergelijkbaar met de Niro EV.
Alle vervangende EV6'en hadden deze afbouw ook.
Nadat mijn auto afgelopen juni terug kwam wordt de laadcycles aan het einde abrupt afgebroken en is er eigenlijk geen afbouw meer.
Zal dit eens opnemen met de dealer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Highlander1962
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 20:13
Moet de app plotseling opnieuw aanmelden bij mijn auto via de QR code.
Auto zegt vervolgens dat er al een koppeling is.

Dat was het. Kom nu dus niet meer verder dan het aanmeldscherm in de app.

Is het nu verstandig om de app te verwijderen en opnieuw te installeren?
Eerst uitloggen en dan verwijderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMenaz
  • Nu online
Laatste keer dat ik gedoe had met de app, hielp een reset in de auto (pinnetje in gat naast de linker draaiknop (airco)).

Catch my drift?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten69
  • Registratie: Augustus 2022
  • Niet online
Hoe stop ik het gemakkelijkste het laden (dus zonder app)? Auto op slot en weer openen waarschijnlijk?
Nog nergens een stop laden knop gevonden :)

8680 Wp, Panasonic Mono-bloc J-Generation WH-MDC07J3E5 1-fase 7kW. Heishamon v3.2.3 , NRflow *custom* , Home Assistant + " kamaradclimber / heishamon-homeassistant", Kaifa MA105 + Shelly PRo 3EM (120A), 3x Marstek 5,12kW v151, lilygo-modbus-485 HA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IvoB2
Maarten69 schreef op zaterdag 13 juli 2024 @ 14:53:
Hie stop ik het gemakkelijkste het laden (dus zonder app)? Auto op slot en weer openen waarschijnlijk?
Idd, als dat voorafgaandelijk zo in de software is ingesteld.
Je hebt daar immers twee mogelijkheden =>
1. Laadkabel ontgrendeld automatisch wanneer het laden stopt.
2. Laadkabel vergrendeld bij starten laden en ontgrendeld pas wanneer vtg wordt geopend met afstandsbediening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter-036
Maarten69 schreef op zaterdag 13 juli 2024 @ 14:53:
Hie stop ik het gemakkelijkste het laden (dus zonder app)? Auto op slot en weer openen waarschijnlijk?
Nog nergens een stop laden knop gevonden :)
Je kunt eventueel in de auto het te bereiken batterijniveau ook verlagen tot minder dan wat er op dat moment al in de batterij zit.
Of verlagen naar het eerstvolgende op 10% afgeronde getal, dan duurt het ook nog maar even voor het laden 'vanzelf' stopt.
Edit: Maar er zit meestal wel een 'stopknop' op het scherm van de lader, helaas werkt die niet altijd.

[ Voor 9% gewijzigd door Peter-036 op 13-07-2024 15:41 . Reden: aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten69
  • Registratie: Augustus 2022
  • Niet online
Bedankt @Peter-036 en @IvoB2, bij Fastned zag ik zo snel geen stopknop op het scherm.
Normaal gebruik ik de API via Home Assistant hiervoor, maar die weigerde deze keer. Auto dicht en openen met sleutel dan maar.

8680 Wp, Panasonic Mono-bloc J-Generation WH-MDC07J3E5 1-fase 7kW. Heishamon v3.2.3 , NRflow *custom* , Home Assistant + " kamaradclimber / heishamon-homeassistant", Kaifa MA105 + Shelly PRo 3EM (120A), 3x Marstek 5,12kW v151, lilygo-modbus-485 HA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IvoB2
Peter-036 schreef op zaterdag 13 juli 2024 @ 15:39:
[...]
Edit: Maar er zit meestal wel een 'stopknop' op het scherm van de lader, helaas werkt die niet altijd.
Eerlijk gezegd ben ik bij een AC en DC50 lader (snellere laders nog nooit gebruikt) nog nooit een stopknop tegengekomen. Een scherm hebben ze doorgaans ook niet.

[ Voor 5% gewijzigd door IvoB2 op 13-07-2024 16:32 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Peter-036
@Maarten69 en @IvoB2
Ik nam voetsstoots aan dat de vraag betrekking had op een (echte) DC/Snellader, en 50kW reken ik daar niet toe.
Neemt niet weg dat de methode van verlagen van de laadlimiet voor mij werkt, voorheen met de E-Soul, en nu met de Ioniq5, zowel in de auto als middels de app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• petertenboer
Maarten69 schreef op zaterdag 13 juli 2024 @ 15:46:
Bedankt @Peter-036 en @IvoB2, bij Fastned zag ik zo snel geen stopknop op het scherm.
Normaal gebruik ik de API via Home Assistant hiervoor, maar die weigerde deze keer. Auto dicht en openen met sleutel dan maar.
Fastned kun je met hun App stoppen.
Daar kun je ook je instellen dat je direct kunt laden zonder kaart of app te hoeven gebruiken. Stekker erin en laden maar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• waslijn
  • Laatst online: 12-10 20:00
Ik zie net op de site van Kia dat ze een EV6 light in de aanbieding hebben met 77.4kwh accu voor 37k met subsidie. Nu kan ik alleen weinig specs vinden. Weet iemand of de specs ergens te vinden zijn. Gaat om deze actie:
https://www.kia.com/nl/ki...oorraadactie-ev6-niro-ev/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RenegadexRIPxx
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 13-10 19:31
waslijn schreef op zaterdag 13 juli 2024 @ 20:23:
Ik zie net op de site van Kia dat ze een EV6 light in de aanbieding hebben met 77.4kwh accu voor 37k met subsidie. Nu kan ik alleen weinig specs vinden. Weet iemand of de specs ergens te vinden zijn. Gaat om deze actie:
1) in uw link vind je de specs als je verder naar onder scrolt
2) voor de rest is dat gewoon de basis light spec die je kan terugvinden https://www.kia.com/nl/br...ijst-aanvragen/?model=EV6
3) ofwel standaard light samenstellen lijkt het mij : https://www.kia.com/nl/ki...ine-showroom/#/trims/ev6/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tolga07
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 17:49
waslijn schreef op zaterdag 13 juli 2024 @ 20:23:
Neigt naar typfout. Denk dat het gaat om de 58 kWh batterij. Goedkoopste 77.4 kWh accu gaat voor 51k.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• waslijn
  • Laatst online: 12-10 20:00
RenegadexRIPxx schreef op zaterdag 13 juli 2024 @ 20:45:
[...]

1) in uw link vind je de specs als je verder naar onder scrolt
2) voor de rest is dat gewoon de basis light spec die je kan terugvinden https://www.kia.com/nl/br...ijst-aanvragen/?model=EV6
3) ofwel standaard light samenstellen lijkt het mij : https://www.kia.com/nl/ki...ine-showroom/#/trims/ev6/
Ok ik kon hem niet terugvinden in de prijslijst. Maar de basis specs van light lijken me logisch. De overige specs zullen die van de 77.4kwh versie zijn.

Ik denk geen typfout, want staat ook hier:
https://www.kia.com/nl/kies-je-kia/acties/ev6/
Nu met gratis batterij upgrade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMenaz
  • Nu online
Voorraad opruimen voor de facelift.

Catch my drift?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMenaz
  • Nu online
Inmiddels een aardig eind Frankrijk in. De KIA-navi doet het weer ouderwets waardeloos. Live Services die wegvallen en routebegeleiding die vastloopt.

Wanne baggersysteem.

Hard reset gedaan. Kijken hoe het gaat.

Snelladen wel weer top. Volle polle.

[ Voor 19% gewijzigd door DaMenaz op 14-07-2024 09:49 ]

Catch my drift?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• king_dude
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online
Tijdens mijn vakantie naar zuid Frankrijk vorig jaar heeft de Kia navigatie het prima gedaan. Voldoende signaal, automatische route aanpassing.

Ben benieuwd of meerdere tweakers een navi blackout hebben ervaren (of: benieuwd nAr de positieve ervaringen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polo132
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 08-08 12:46
Iemand tips voor een scherm achterin voor de kids? Liefst opgehangen aan de achterkant passagiers stoel voorin? Iets waar YouTube op kan of gestreamd kan worden

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• d-vine
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 20:29
Polo132 schreef op zondag 14 juli 2024 @ 11:46:
Iemand tips voor een scherm achterin voor de kids? Liefst opgehangen aan de achterkant passagiers stoel voorin? Iets waar YouTube op kan of gestreamd kan worden
Deze tablet houder met scharnier.
Wij hebben voor onze kinderen ( 4 en 7)
Een Xiaomi Pad5 die daarin past.
Fijne tablets waar hoesje en screencover op zit. Werkt perfect.

Met usb in de stoelen handig om gelijk op te laden

https://www.amazon.nl/you...ckageId=1&asin=B07WDN38ZW

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-mhWFM3lCNUA_bZWey-lhfAjyds=/x800/filters:strip_exif()/f/image/b74W20qZgdW1VwhhAaLuWiwt.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 3% gewijzigd door d-vine op 14-07-2024 12:00 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Polo132
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 08-08 12:46
d-vine schreef op zondag 14 juli 2024 @ 11:57:
[...]

Deze tablet houder met scharnier.
Wij hebben voor onze kinderen ( 4 en 7)
Een Xiaomi Pad5 die daarin past.
Fijne tablets waar hoesje en screencover op zit. Werkt perfect.

Met usb in de stoelen handig om gelijk op te laden

https://www.amazon.nl/you...ckageId=1&asin=B07WDN38ZW

[Afbeelding]
Ziet er goed uit! Heb je een nieuw linkje naar de tablet houder of product naam? De huidige brengt me naar een generieke Amazon pagina.

Edit https://amzn.eu/d/0bCTPrqV gevonden

[ Voor 3% gewijzigd door Polo132 op 14-07-2024 12:05 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• d-vine
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 20:29
Polo132 schreef op zondag 14 juli 2024 @ 12:01:
[...]

Ziet er goed uit! Heb je een nieuw linkje naar de tablet houder of product naam? De huidige brengt me naar een generieke Amazon pagina.

Edit https://amzn.eu/d/0bCTPrqV gevonden
Door het scharnier kom je voorbij de dichte achterkant.

Even wat fotos gemaakt.
En ja de krassen zitten op de screenprotector. Die vervang ik na de vakantie. Leven met een 4 jarige draak :X

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mzvG4T1n326Hr0uwLLRRDn_oMas=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8TR8XUzrIYNcCRhee54jJwwT.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-IUwW2MnlpvKHZX-vj-gjc6ZMJc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rorZzhFJ826RumNLktw9CWaH.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 4% gewijzigd door d-vine op 14-07-2024 12:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• petertenboer
king_dude schreef op zondag 14 juli 2024 @ 11:29:
Tijdens mijn vakantie naar zuid Frankrijk vorig jaar heeft de Kia navigatie het prima gedaan. Voldoende signaal, automatische route aanpassing.

Ben benieuwd of meerdere tweakers een navi blackout hebben ervaren (of: benieuwd nAr de positieve ervaringen)
Met de Navi en live diensten eigenlijk tot nu toe nog nooit problemen gehad in Duistland, Oostenrijk en Zwitserland.

Laatste tijd met Soundhound (gebruikt gezin nog weleens) heel vaak de melding van geen service.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IvoB2
Blijkbaar nogal een "gevoelige" laadpoort bij de EV6?
Deze morgen ingeplugd (aan de thuislaadpaal) en bij begon te klikken (doet ie wel erg luid en overtuigend) maar laadpaal (Alfen SPL met vaste laadkabel) bleef in afwachtingsmodus.
Terug ontkoppeld en vervolgens de laadstekker erin "geramd" en het laden begon onmiddellijk.
Pagina: 1 ... 374 ... 448 Laatste

Let op:
Openbaar laden, laadpassen, etc. in: [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3.

Bestellingen, leveringen en "waar is de boot"-posts over de Kia EV6 mogen in: Het KIA EV6 leveringen topic