Rijdt sinds 05-10-2022 een KIA EV6 GT-line rwd Runway Red
Dat is ook wat ik ga doen.IvoB2 schreef op woensdag 3 juli 2024 @ 12:07:
Ander uitgangspunt dus.
Wanneer ik dan zo'n slecht autoexemplaar had en wetende dat de dealer mij niet goed gezind is en KIA NL me niet wil helpen zou een ANWB assistance contract me zijn geld dubbel en dik waard zijn.
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
Mijn dealer is heel behulpzaam en tracht alle problemen snel op te lossen. Ik mag zelfs voor de updates van de GPS enzo binnenspringen en dan wordt dat gratis gedaan.
Mijn auto 4 weken missen voor een gekend batterij probleem zonder vervanging… dan was het WO3 in de garage.
Persoonlijk ben ik van mening dat als ze niet binnen een redelijke termijn je auto kunnen repareren en er gelden geen special omstandigheden zoals COVID ofzo dan moeten ze een vervanging geven.
En een redelijke termijn van 2 maanden voor een kapotte ICCU bvb gaat er bij mij niet in. Dat zou sowieso een rechtzaak worden.
Ok, geen nood aan live-services.HansAuutB schreef op woensdag 3 juli 2024 @ 12:08:
[...]
Bij geen account heb je vlgs mij geen live-services in het infotainment (maar dat vermoed ik, weet ik niet zeker).
Mijn Kia deed dat in het begin prima, toen ging de berijderskant stuk, en daarna aan de kant van de bijrijder.Solarman schreef op woensdag 3 juli 2024 @ 11:20:
[...]
Dit zou op de Light Edition ook gewoon moeten werken.
[Afbeelding]
Ben vergeten het te melden bij de laatste beurt

Geen klachten over mijn dealer of KIA.Bogey555 schreef op woensdag 3 juli 2024 @ 12:13:
Als ik zo die verhalen hoor zit er toch een pak verschil tussen de dealers in België en Nederland...
Zo te zien een doodnormale accu die in ik weet niet hoeveel andere ICE Kia's en andere merken wordt gemonteerd. 1e de beste alternatief via Google voor minder dan de helft:Phusebox schreef op woensdag 3 juli 2024 @ 09:53:
[...]
Deze dealer helpt me tenminste, de andere drie die ik had gebeld zeiden dat ik 2-6 weken moest wachten om een accu te vervangen.
Ter info: dit is het originele onderdeel:
https://webshop.kia.nl/onderdelen/accu/0/LP370APE062CK0/
https://www.besteonderdelen.nl/exide-1128834.html
Mocht die van mij sneuvelen, dan weet ik het wel. Slechter dan het origineel kan niet.
Misschien gaat de originele wel kapot door externe factoren (software?), in dat geval gaat een slechte wellicht nog sneller kapot.marcel3 schreef op woensdag 3 juli 2024 @ 20:39:
[...]
Zo te zien een doodnormale accu die in ik weet niet hoeveel andere ICE Kia's en andere merken wordt gemonteerd. 1e de beste alternatief via Google voor minder dan de helft:
https://www.besteonderdelen.nl/exide-1128834.html
Mocht die van mij sneuvelen, dan weet ik het wel. Slechter dan het origineel kan niet.
Los daarvan zou ik zeker geen "originele" kopen voor dubbel geld.
Voor iets meer heb je een Bosch.
Het komt zoveel voor dat het eigenlijk maar 1 ding kan zijn, nl diepontlading. Juist bij een EV is dat wel een slecht verhaal. Indien nodig kan het BMS in principe op ieder moment de 12V accu bijladen.mitsumark schreef op woensdag 3 juli 2024 @ 20:55:
[...]
Misschien gaat de originele wel kapot door externe factoren (software?), in dat geval gaat een slechte wellicht nog sneller kapot.
Los daarvan zou ik zeker geen "originele" kopen voor dubbel geld.
Voor iets meer heb je een Bosch.
Exact, geen enkele kwaliteit accu beschermt tegen diepontlading.marcel3 schreef op woensdag 3 juli 2024 @ 21:02:
[...]
Het komt zoveel voor dat het eigenlijk maar 1 ding kan zijn, nl diepontlading. Juist bij een EV is dat wel een slecht verhaal. Indien nodig kan het BMS in principe op ieder moment de 12V accu bijladen.
:strip_exif()/f/image/g8aibtxN2w1K31kmjDQBcQAb.jpg?f=fotoalbum_large)
Voor de Niro EV is er zelfs nog een tweede terugroepactie waarbij ik geloof het differentieelhuis nagekeken moet worden.
Bron:
https://terugroepregister...es/Terugroepregister.aspx
[ Voor 16% gewijzigd door glas86 op 03-07-2024 23:12 ]
Keeps getting better...glas86 schreef op woensdag 3 juli 2024 @ 23:04:
Ik zag dit voorbij komen in het Niro EV topic. Is ook voor de EV6. Iemand hier al mee te maken gehad?
[Afbeelding]
Voor de Niro EV is er zelfs nog een tweede terugroepactie waarbij ik geloof het differentieelhuis nagekeken moet worden.
Bron:
It is what it is.If you can't change it, deal with it!
Gezien het verschil in spoorbreedtes tussen de EV6 en de Niro EV vermoed ik dat dit niet exact dezelfde onderdelen zijn. Ze kunnen natuurlijk wel in theorie bij dezelfde producent met hetzelfde euvel vandaan komen, maar als er nog geen dergelijke terugroepactie is dan vermoed ik van niet.glas86 schreef op woensdag 3 juli 2024 @ 23:04:
Ik zag dit voorbij komen in het Niro EV topic. Is ook voor de EV6. Iemand hier al mee te maken gehad?
[Afbeelding]
Bron:
Pixilated NetphreaX
Dronkenschap is Meesterschap
DragonFly
Er waren diverse laadpleinen met 16 laders waar de aanhanger gewoon achter de auto gekoppeld kan blijven. EnBW is een aanrader wat dat betreft. Bij Meggenhofen staan iets van 50 laadpalen waar er weer geen enkele zo is ingericht dat je er met een aanhanger terecht kan. Er stond al een auto met caravan dwars voor 5 laders, wij zijn voor 4 anderen gaan staan en na ons kwam er nog iemand die er weer 5 blokkeerde. Ongelofelijk dat ze bij zulke plekken aan de autobahn hier niet beter rekening mee houden. Nu was het er niet druk en kon het makkelijk, maar er zullen ook andere momenten komen.
De navigatie stuurde ons op de terugweg binnendoor omdat er een file stond op de snelweg. De binnendoorroute was nog rijdend dus dat was prima. Even verderop werden we echt de rimboe ingestuurd. Dorpjes met 30km zones. Smalle steegjes, wegen die meer op een erf leken dan de doorgaande weg. Maar we hadden regelmatig zicht op de file die nog steeds stilstond. De navigatie heeft het goed gedaan. Wel werd bij 40% accu advies gegeven om te gaan laden, maar omdat ik alleen reed vond ik het niet erg om na 2,5 a 3 uur weer even te stoppen. Nu heb ik eindelijk ook eens de relax stoelen gebruikt voor een powernap en met mijn 1,99 meter kan ik gewoon gestrekt liggen. Dat was echt top.
Eenmaal reden we een file in en hebben we handmatig een laadstop ingelast. Daar hadden we niet goed gekeken of deze ook beschikbaar was en daar stonden mensen te wachten. Toen zijn we 15 minuten binnendoor paralel aan de snelweg gereden naar een andere laadplek waar 16 lege plekken waren. Verder hebben we nergens hoeven wachten. De auto heeft daar kennelijk beter op gelet dan wij zelf deden. Wel hebben we een kapotte Ionity lader gehad welke ons 10 minuten heeft gekost. Naast de botsing van Max en Lando was dat dan ook de enige domper van de reis.
ik krijg in de connect app al 3 weken een netwerkfout...
@xxander968 heb je dan ook de deuren op slot? want dit kon ik tijdens mijn vakantie niet voor elkaar krijgen om en te laden en de deuren op slot terwijl je in de auto zit. ging steeds het alarm af..
https://pvoutput.org/list.jsp?userid=86006
Heb je de reset pin op het entertainment systeem al geprobeerd om de connectie met de app te herstellen?
[ Voor 12% gewijzigd door xxander968 op 04-07-2024 09:18 ]
Factor 3 te hoog geprijsd, ja dat kan wel kloppen. Ze wilden mijn achterwisserblad (ja nog steeds een Niro wachtend op upgrade) vervangen voor 33 euro, niet gedaan. Later zelf vervangen door een Bosch (dus geen troep) voor 10 euro inclusief verzendkosten.Phusebox schreef op woensdag 3 juli 2024 @ 09:09:
[...]
Vraag het Kia, ik heb geen idee waarom het kreng zo duur moet zijn, of waarom het een startp-stop accu moet zijn bij een auto die geen benzine motor hoeft te starten.

Natuurlijk moet ik daar mijn eigen uurloon nog bij optellen, was de eerste keer dus even uitzoeken hoe, koste me toch zeker 5min, volgende keer moet dat in 1min kunnen. Dan moet ik mezelf wel een heel hoog uurtarief toekennen om op 33 uit te komen.
Ik heb daarop besloten om alle optionele dingen (waarvoor ze altijd bellen voor toestemming) gewoon nee te zeggen en zelf te vervangen. Niet dat dat veel dingen zijn: wissers, ruitensproei, en misschien interieurfilter.
een onderdeel van 50 euro, zal je in de garage al snel 150 euro kosten. gemonteerd en gefactureerd . ( bij 1 uur montagetijd )
[ Voor 4% gewijzigd door murky123 op 04-07-2024 11:31 ]
Dat haat ik altijd
Ik heb kentekenplaathouders zonder opschrift, als ze die verwijderen krijgen ze van mij een factuur, plus arbeidsloon, om het zelf weer te herstellen.GHorsie schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 11:42:
En dan betaal je waarschijnlijk ook voor de tijd die de monteur gebruikt om je kenteken plaat te verwijderen, de eigen garage kentekenplaat houder te monteren en de kenteken plaat weer terug te zetten.
Dat haat ik altijd
dit hebben ze mij ook al eens geflikt.. ik heb ernaast gestaan terwijl ze de oude weer terug geschroefd hebben.. (vorige auto)Phusebox schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 12:04:
[...]
Ik heb kentekenplaathouders zonder opschrift, als ze die verwijderen krijgen ze van mij een factuur, plus arbeidsloon, om het zelf weer te herstellen.
https://pvoutput.org/list.jsp?userid=86006
Zal mijn niets verbazen als de auto ernaast van mij zou zijn. Ik moet helaas nog 3 maanden wachten totdat mijn huidige lease overeenkomst afloopt, maar mij werd wel verteld door de dealer dat de auto al klaar staat 30km verderopsgouman schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 15:16:
De dealer heeft een foto gemaakt om mij alvast te laten verheugen op de auto. Jammer dat ik 2 maanden moet wachten
[Afbeelding]
Dit is hedin automative in AmsterdamRickyDH schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 16:49:
[...]
Zal mijn niets verbazen als de auto ernaast van mij zou zijn. Ik moet helaas nog 3 maanden wachten totdat mijn huidige lease overeenkomst afloopt, maar mij werd wel verteld door de dealer dat de auto al klaar staat 30km verderop
Omgekeerde situatie.RickyDH schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 16:49:
[...]
Zal mijn niets verbazen als de auto ernaast van mij zou zijn. Ik moet helaas nog 3 maanden wachten totdat mijn huidige lease overeenkomst afloopt, maar mij werd wel verteld door de dealer dat de auto al klaar staat 30km verderop
Hier loopt de (met een jaar verlengde) lease van de e-Niro nog tot begin 2025 doch werd de EV6 GT line al op 18/2/24 op kenteken gezet en ter beschikking van de klant. Lease blijft zelfs e-mails verzenden om hel zo vlug mogelijk op te halen. Lopende lease wordt dan gewoon stopgezet of overgenomen door de pool.
Tot op heden nog geen ogelijkheid gehad om de EV6 af te halen. Zal waarschijnlijk pas iets voor volgende week zijn.
Wel mooie kleursgouman schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 15:16:
De dealer heeft een foto gemaakt om mij alvast te laten verheugen op de auto. Jammer dat ik 2 maanden moet wachten
Waarom zouden de ramen eigenlijk open staan?
De mooiste
Om de nieuwe-auto meur alvast een beetje eruit te krijgen?Waarom zouden de ramen eigenlijk open staan?
ja geen idee eigenlijk, spiegels staan ook uitgeklapt en de handvatten van de deuren staan open. lijkt me juist allemaal meer kans op schade.GHorsie schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 18:04:
[...]
Wel mooie kleur![]()
Dan hopen ze dat die plastic beschermstickers in het interieur vanzelf weg waaien. Na aflevering heb ik er zeker nog 15 gevonden.GHorsie schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 18:04:
[...]
Wel mooie kleur![]()
Haha, ik dacht dat ik de enige was. Zelfs laatst nog 2 ronde stickers gevonden op de achterbumper waar de ronde rubbers van de achterklep tegen de bumper komen.xxander968 schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 18:45:
[...]
Dan hopen ze dat die plastic beschermstickers in het interieur vanzelf weg waaien. Na aflevering heb ik er zeker nog 15 gevonden.
Een nieuwe auto moet altijd ‘uitdampen’. Kunststof materiaal wat nieuw is laat altijd geur los.GHorsie schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 18:04:
[...]
Haha, herkenbaar. Een jaar na aflevering kwam ik ze nog tegen.xxander968 schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 18:45:
[...]
Dan hopen ze dat die plastic beschermstickers in het interieur vanzelf weg waaien. Na aflevering heb ik er zeker nog 15 gevonden.
Catch my drift?
Hier ook, van alle nieuwe auto's was dit bij de Kia EV6 wel het ergste...DaMenaz schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 22:57:
[...]
Haha, herkenbaar. Een jaar na aflevering kwam ik ze nog tegen.
7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)
Haha ik vorige week nog een stukje plastic verwijderd. Heb mijn EV6 bijna 2 jaar.DaMenaz schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 22:57:
[...]
Haha, herkenbaar. Een jaar na aflevering kwam ik ze nog tegen.
Dat schuift gewoon ieder jaar een maandje op, zo hebben ze bij Kia toch weer op termijn een update uitgespaard x enkele 10-duizenden auto's = $$De Ideale Man schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 07:08:
Is er dit jaar in juni geen update van het navigatiesysteem van de kia ev6?
Ik zie dat vermoedelijk inmiddels de spelregels tijdens de wedstrijd zijn veranderd bij KIA.De Ideale Man schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 07:08:
Is er dit jaar in juni geen update van het navigatiesysteem van de kia ev6?
Zo te zien komt er nog maar 1 update per jaar!
*Disclaimer
7 jaar kaartupdates
Het programma geldt alleen op nieuwe Kia voertuigen met originele Kia navigatie. Er kunnen arbeidsuren berekend worden bij het servicepunt voor het updaten van het systeem. Het 7 jaar kaartupdates programma biedt zes kaartupdates, omdat alle Kia voertuigen vanuit de fabriek zijn uitgerust met de laatste update. De garantie van het navigatiesysteem wordt niet beïnvloed door dit programma. Kia is niet verantwoordelijk voor de kwaliteit van de kaartgegevens door de leverancier.
NL, ENYAQ SPORTLINE 210kW MY25 ( voorheen: KIA EV6 GT-Line 77,4 RWD MY23)
Dank voor je opmerkzaamheid.Solarman schreef op vrijdag 5 juli 2024 @ 12:05:
[...]
Ik zie dat vermoedelijk inmiddels de spelregels tijdens de wedstrijd zijn veranderd bij KIA.
*Disclaimer
7 jaar kaartupdates
Het programma geldt alleen op nieuwe Kia voertuigen met originele Kia navigatie. Er kunnen arbeidsuren berekend worden bij het servicepunt voor het updaten van het systeem. Het 7 jaar kaartupdates programma biedt zes kaartupdates, omdat alle Kia voertuigen vanuit de fabriek zijn uitgerust met de laatste update. De garantie van het navigatiesysteem wordt niet beïnvloed door dit programma. Kia is niet verantwoordelijk voor de kwaliteit van de kaartgegevens door de leverancier.
Ik heb contact gehad met mensen van de navigatiekant en die gaven aan dat er nog steeds 2 keer per jaar een update gaat uitkomen en de informatie op Kia Nederland onjuist zou zijn.
Ik heb het chat gespreksverslag wat ik met de medewerker heb gehad doorgezonden naar Kia Nederland om een verklaring van deze tegenstrijdige boodschap. Het zou toch van de gekke zijn dat er nog maar één keer per jaar een update zou zijn. Zeker als je bij aanschaf twee keer beloofd is.
HahahahahaSolarman schreef op vrijdag 5 juli 2024 @ 12:05:
[...]
Ik zie dat vermoedelijk inmiddels de spelregels tijdens de wedstrijd zijn veranderd bij KIA.
...omdat alle Kia voertuigen vanuit de fabriek zijn uitgerust met de laatste update.
Ben het helemaal met je eens.petertenboer schreef op vrijdag 5 juli 2024 @ 13:30:
[...]
Dank voor je opmerkzaamheid.
Ik heb contact gehad met mensen van de navigatiekant en die gaven aan dat er nog steeds 2 keer per jaar een update gaat uitkomen en de informatie op Kia Nederland onjuist zou zijn.
Ik heb het chat gespreksverslag wat ik met de medewerker heb gehad doorgezonden naar Kia Nederland om een verklaring van deze tegenstrijdige boodschap. Het zou toch van de gekke zijn dat er nog maar één keer per jaar een update zou zijn. Zeker als je bij aanschaf twee keer beloofd is.
Hou ons op de hoogte van de reactie KIA NL
Zal weinig zinnigs uitkomen, reactie op mijn mail met alle klachten was: het zal wel aan uw laadkabel liggen dat de 12V accu leegloopt.Solarman schreef op vrijdag 5 juli 2024 @ 14:32:
[...]
Ben het helemaal met je eens.
Hou ons op de hoogte van de reactie KIA NL

Op de Duitse site zelfde bericht.Phusebox schreef op vrijdag 5 juli 2024 @ 14:36:
[...]
Zal weinig zinnigs uitkomen, reactie op mijn mail met alle klachten was: het zal wel aan uw laadkabel liggen dat de 12V accu leegloopt.
![]()
https://www.kia.com/de/se...ty/karten-aktualisierung/
Alleen zijn ze vergeten bij FAQ weg te halen dat er in voor- en najaar kaarten uitkomen.
/f/image/oqQcA98g4uCN2J795BWkfSZv.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 36% gewijzigd door petertenboer op 05-07-2024 14:52 ]
Daarnaast mogen ze nu toch echt eens een keer werk gaan maken van Android Auto die met mijn nieuwe telefoon nog steeds hetzelfde probleem geeft. (Valt op willekeurige momenten weg en komt ook op random momenten dan weer terug)
[ Voor 9% gewijzigd door sn0x0r op 05-07-2024 15:24 ]
Bij mij wordt volgende week om dezelfde reden, na 3x aan gewerkt te hebben, de USB-A poort vervangen incl. achterliggende kabeltjesn0x0r schreef op vrijdag 5 juli 2024 @ 15:24:
................
Daarnaast mogen ze nu toch echt eens een keer werk gaan maken van Android Auto die met mijn nieuwe telefoon nog steeds hetzelfde probleem geeft. (Valt op willekeurige momenten weg en komt ook op random momenten dan weer terug)
Dat is de enige goede oplossing.Solarman schreef op vrijdag 5 juli 2024 @ 15:28:
[...]
Bij mij wordt volgende week om dezelfde reden, na 3x aan gewerkt te hebben, de USB-A poort vervangen incl. achterliggende kabeltje
Prutsen aan bestaande kabel en connectie gaat niet helpen.
[ Voor 6% gewijzigd door sgouman op 05-07-2024 15:44 ]
Dat zou wel helemaal te gek zijn. Ik erger me nu al aan de waardeloze POI. Een eetbarak die enkele jaren dicht is dat is vervelend, maar bijvoorbeeld de politiepost in onze buurt is daar al een tiental jaar weg. Dat kan een andere situatie dan vervelend worden.petertenboer schreef op vrijdag 5 juli 2024 @ 13:30:
[...]
Dank voor je opmerkzaamheid.
Ik vraag me nog steeds af waar ik de live connect navigatie fouten kan melden. Ik kan niet anders dan voor de trajectcontrole in onze hoofdweg het volume uitschakelen, omdat het ding alarm slaat over een afstand van pakweg 8 kilometer waar de maximus snelheid 70 km/u is en de live navigatie foutief 50km/u aangeeft.
Het lijkt er wel op dat het dan verplicht is, dit omdat de auto nog niet op kenteken staat dus nieuw verhandeld wordt.sgouman schreef op vrijdag 5 juli 2024 @ 15:43:
Aangezien mijn auto al bij de dealer staat(rond eind april besteld) maar hij aan mij wel pas in september geleverd wordt. Wat is de kans dat ik het vervelende ISA krijg? Of zit al standaard in de ev6(incl piep bij 1km te hard)
Dit kon ik vinden:
ISA wordt verplicht gesteld voor nieuwe voertuigmodellen die op of na 6 juli 2022 op de markt komen, en vanaf 7 juli 2024 voor alle voertuigen die verhandeld worden, incl. onderdelen.
(6 juli 2022 kun je lezen als wanneer de typegoedkeuring aan het voertuig is gegeven).
Nieuwe modellen. Niet nieuwe auto's.Solarman schreef op vrijdag 5 juli 2024 @ 16:03:
[...]
Het lijkt er wel op dat het dan verplicht is, dit omdat de auto nog niet op kenteken staat dus nieuw verhandeld wordt.
Dit kon ik vinden:
ISA wordt verplicht gesteld voor nieuwe voertuigmodellen die op of na 6 juli 2022 op de markt komen, en vanaf 7 juli 2024 voor alle voertuigen die verhandeld worden, incl. onderdelen.
(6 juli 2022 kun je lezen als wanneer de typegoedkeuring aan het voertuig is gegeven).
Lijkt mij dus enkel bij de facelift van toepassing.
7 juli 2024 is voor alle nieuw verhandelde auto's.Phusebox schreef op vrijdag 5 juli 2024 @ 16:04:
[...]
Nieuwe modellen. Niet nieuwe auto's.
Lijkt mij dus enkel bij de facelift van toepassing.
Fabricagedatum of datum typegoedkeuring is niet meer van belang.
KIA werkt met HERE kaarten.DigitalHombre schreef op vrijdag 5 juli 2024 @ 15:59:
[...]
Dat zou wel helemaal te gek zijn. Ik erger me nu al aan de waardeloze POI. Een eetbarak die enkele jaren dicht is dat is vervelend, maar bijvoorbeeld de politiepost in onze buurt is daar al een tiental jaar weg. Dat kan een andere situatie dan vervelend worden.
Ik vraag me nog steeds af waar ik de live connect navigatie fouten kan melden. Ik kan niet anders dan voor de trajectcontrole in onze hoofdweg het volume uitschakelen, omdat het ding alarm slaat over een afstand van pakweg 8 kilometer waar de maximus snelheid 70 km/u is en de live navigatie foutief 50km/u aangeeft.
Volgens mij kun je hier fouten melden. (Vergelijkend met TomTom)
Klopt, alleen kia heeft bij het bouwen natuurlijk geen idee wanneer die afgeleverd wordt. Het lijkt me ook erg sterk dat ze het achteraf activerenSolarman schreef op vrijdag 5 juli 2024 @ 16:03:
[...]
Het lijkt er wel op dat het dan verplicht is, dit omdat de auto nog niet op kenteken staat dus nieuw verhandeld wordt.
Dit kon ik vinden:
Ik vermoed dat fabrikanten er lang vooraf al rekening mee houden en het toch kunnen activeren via de software wanneer noodzakelijk/verplicht.sgouman schreef op vrijdag 5 juli 2024 @ 16:24:
[...]
Klopt, alleen kia heeft bij het bouwen natuurlijk geen idee wanneer die afgeleverd wordt. Het lijkt me ook erg sterk dat ze het achteraf activeren
De praktijk zal leren of dit zo is.
Melding terug van Kia:DigitalHombre schreef op vrijdag 5 juli 2024 @ 15:59:
[...]
Dat zou wel helemaal te gek zijn. Ik erger me nu al aan de waardeloze POI. Een eetbarak die enkele jaren dicht is dat is vervelend, maar bijvoorbeeld de politiepost in onze buurt is daar al een tiental jaar weg. Dat kan een andere situatie dan vervelend worden.
Helaas kan ik niet inzien wat jouw leverende partij heeft aangegeven tijdens de verkoop van jouw Kia EV6.
Ik kan enkel aangeven dat 7 jaar kaartupdates nog steeds kosteloos worden aangeboden
Is het dan zo dat er 2 updates per jaar zijn waarvan 1 bestaat uit kaartupdate en 1 uit systeemupdate?
En is dat dan altijd zo geweest?
Ik ging er ook vanuit dat er in het verleden 2 kaartupdates waren en de tekst op de site anders was.
Je hebt gelijk, op de site is de tekst compleet veranderd, voorheen stond dat er 2 updates per jaar verschenen. Ook de eventuele kosten nu gemeld stond er nooit bij.petertenboer schreef op vrijdag 5 juli 2024 @ 16:27:
[...]
Melding terug van Kia:
Helaas kan ik niet inzien wat jouw leverende partij heeft aangegeven tijdens de verkoop van jouw Kia EV6.
Ik kan enkel aangeven dat 7 jaar kaartupdates nog steeds kosteloos worden aangeboden
Is het dan zo dat er 2 updates per jaar zijn waarvan 1 bestaat uit kaartupdate en 1 uit systeemupdate?
En is dat dan altijd zo geweest?
Ik ging er ook vanuit dat er in het verleden 2 kaartupdates waren en de tekst op de site anders was.
Heb al gezocht in oude brochures en prijslijsten, maar kan nergens iets vinden.
Misschien een tweaker die nog oude informatie hierover heeft in welke vorm dan ook?
EDIT:
Hier bij de Q&A update van 14-11-2022 staat dat er gewoonlijk 2 updates per jaar verschijnen.
De 1e tussen april en mei.
De 2e tussen oktober en november.
[ Voor 11% gewijzigd door Solarman op 05-07-2024 17:17 ]
In amerikaanse groepen lees ik relatief veel klachten van mensen die plots niet meer zouden kunnen laden na de update?
Ik sta over een maandje ingepland, doen of gewoon uitstellen, tot zover 6000km gereden met de wagen naar volle tevredenheid.
Ik laad de wagen eigenlijk ook maar zelden op aan 7 of 11kw, meestal gewoon op pv dus 1.5-4.5kw, wellicht dat dat de iccu minder belast?
11400 - RX 6800 | Kia EV6 Business plus long range rwd
Een auto waar je 50k per jaar in zit wil je geen risico op afbreuk lopen
Na een nieuwe USB-A poort geen last meer gehad van uitval AASolarman schreef op vrijdag 5 juli 2024 @ 15:28:
[...]
Bij mij wordt volgende week om dezelfde reden, na 3x aan gewerkt te hebben, de USB-A poort vervangen incl. achterliggende kabeltje
Fijn! De mijne volgt ook snel 🙏De Ideale Man schreef op zaterdag 6 juli 2024 @ 07:30:
[...]
Na een nieuwe USB-A poort geen last meer gehad van uitval AA
Lijkt dezelfde als deze voor de Ioniq 5 en 6. https://terugroepregister....aspx?mgpnummer=MGP240136glas86 schreef op woensdag 3 juli 2024 @ 23:04:
[Afbeelding]
Bron:
Is voor een beperkte batch van autos gemaakt in Q1 van 2023. Dus niet all Ioniq 5's zal bij EV6 dus ook wel zijn. Bij mij kwam die na een tijdje voor mijn kenteken naar voren op https://ovi.rdw.nl/ later ook brief via lease maatschappij. Terugroepactie is afgelopen vrijdag uitgevoerd samen met 30k beurt en de ICCU terugroepactie. Er zou eerst een tweede afspraak nodig zijn, maar ze hebben toch alles in een dag gered.
Dit bij elke start.
Is dus bij bestaande auto's afgelopen weekend ook aangepast.
[ Voor 4% gewijzigd door Solarman op 08-07-2024 10:00 ]
Niks van gemerkt nog...Solarman schreef op maandag 8 juli 2024 @ 09:33:
Kom er net achter dat, ongeacht wat je instellingen waren, alle ISA veiligheidssysstemen automatisch bij starten naar actief ingrijpen gaan.
Dit bij elke start.
Is dus bij bestaande auto's afgelopen weekend ook aangepast.
En ja, bij mij staat alles standaard uit...
Met GOD zelf heb ik geen problemen, het is meer zijn fanclub die mij niet aanstaat...
Staat OTA aan bij je?--HOOLIE-- schreef op maandag 8 juli 2024 @ 10:05:
[...]
Niks van gemerkt nog...
Jazeker!!
Met GOD zelf heb ik geen problemen, het is meer zijn fanclub die mij niet aanstaat...
Ik heb hem zo'n 3 weken geleden gehad maar kan prima laden hoor, zowel op 3,5 ( 1 Fase) op 3 fase's 11 kw en op gelijkstroom170KW.izzet3838 schreef op vrijdag 5 juli 2024 @ 19:41:
Mensen hier die de iccu update al hebben gehad?
In amerikaanse groepen lees ik relatief veel klachten van mensen die plots niet meer zouden kunnen laden na de update?
Ik sta over een maandje ingepland, doen of gewoon uitstellen, tot zover 6000km gereden met de wagen naar volle tevredenheid.
Ik laad de wagen eigenlijk ook maar zelden op aan 7 of 11kw, meestal gewoon op pv dus 1.5-4.5kw, wellicht dat dat de iccu minder belast?
Zeer happy met mijn 2e EV6, van Gravity Blue naar Dark Forest Green, beide RWD 77,8 KW Bij vlagen ben ik geniaal, jammer dat het vaak windstil is.
Ik heb halverwege april een ICCU update gehad. Ik weet niet of dit om dezelfde update gaat maar bij mij werk laden gewoon als verwacht zowel AC/DC. Ook de pre-conditionen werkt.izzet3838 schreef op vrijdag 5 juli 2024 @ 19:41:
Mensen hier die de iccu update al hebben gehad?
Als subjectieve opmerking, ik heb het idee dat na de update het verbruik beter is geworden (tov vorig jaar)
De volgende updates stonden op de werkbon (zie foto)
:strip_exif()/f/image/QY4Vx8e7D7pofLlDVQsdo5Px.jpg?f=fotoalbum_large)
EV6 77kWh Plus RWD MY:22
Dat doet de EV6 inderdaad niet is mijn ervaring.sgouman schreef op maandag 8 juli 2024 @ 16:37:
Ik had vandaag een leen ev6 mee, op de snelweg als je de cruise control aan hebt staat er HDA en NAV. Ik dacht dat hij dan automatisch zou afremmen als je een afrit of bocht in de snelweg hebt zitten? Maar er gebeurd helemaal niks? Ik kan ook echt niet de afrit nemen met de snelheid die ik toen had.
Hij remt met NAV alleen af binnen snelheidsbeperkende zones. Bijvoorbeeld als het op de snelweg ineens van 100 naar 90 km/h gaat.
Ik vond dat irritant dus heb dat uitgezet en je ziet dan alleen HDA in het scherm staan.
Hier bij Azelo in de bocht remt hij netjes afSonicfreak schreef op maandag 8 juli 2024 @ 17:57:
[...]
Dat doet de EV6 inderdaad niet is mijn ervaring.
Hij remt met NAV alleen af binnen snelheidsbeperkende zones. Bijvoorbeeld als het op de snelweg ineens van 100 naar 90 km/h gaat.
Ik vond dat irritant dus heb dat uitgezet en je ziet dan alleen HDA in het scherm staan.
Je hebt 2 opties. Als je ingestelde snelheid 'groen' is dan remt en versnelt die aan de hand van de bord-herkenning.sgouman schreef op maandag 8 juli 2024 @ 16:37:
Ik had vandaag een leen ev6 mee, op de snelweg als je de cruise control aan hebt staat er HDA en NAV. Ik dacht dat hij dan automatisch zou afremmen als je een afrit of bocht in de snelweg hebt zitten? Maar er gebeurd helemaal niks? Ik kan ook echt niet de afrit nemen met de snelheid die ik toen had.
Staat die op NAV/HDA dan remt die af voor bochten. Een grote kanttekening hierbij is dat die alleen voor de snelweg geld en afslagen tellen niet mee als snelweg. Dus alleen als het een doorgaande snelweg is met een 'scherpe' bocht zal de auto daadwerkelijk afremmen.
Hmm oke,demonic schreef op maandag 8 juli 2024 @ 21:39:
[...]
Je hebt 2 opties. Als je ingestelde snelheid 'groen' is dan remt en versnelt die aan de hand van de bord-herkenning.
Staat die op NAV/HDA dan remt die af voor bochten. Een grote kanttekening hierbij is dat die alleen voor de snelweg geld en afslagen tellen niet mee als snelweg. Dus alleen als het een doorgaande snelweg is met een 'scherpe' bocht zal de auto daadwerkelijk afremmen.
Ik zag namelijk bij een snelheidswisseling wel pijltjes naar boven of naar beneden. Als Ik dat dan op de cruise control deed pastte hij de snelheid aan. Ik heb niet gemerkt dst hij de snelheid zelf aanpastte
Wanneer krijg je de ingestelde snelheid groen?demonic schreef op maandag 8 juli 2024 @ 21:39:
[...]
Je hebt 2 opties. Als je ingestelde snelheid 'groen' is dan remt en versnelt die aan de hand van de bord-herkenning.
Ik heb het op goed geluk wel eens gehad, maar kon het niet reproduceren.
Rijdt sinds 05-10-2022 een KIA EV6 GT-line rwd Runway Red
Mogelijk dus dat hda 2 dingen gaat doen die hda 1 niet doet...
Ik heb er al 6k km's opzitten en mijne remt nooit remt nooit af(met genoeg afstand) tenzij het een felle bocht is dan vertraagd die een beetje.
11400 - RX 6800 | Kia EV6 Business plus long range rwd
de snelheid gelijk te zetten aan de bord herkenning, dus op de provincale weg deze op 80km/h te zetten.HansAuutB schreef op maandag 8 juli 2024 @ 22:43:
[...]
Wanneer krijg je de ingestelde snelheid groen?
Werkt dit ook op provinciale weg? Ik dacht alleen op de snelweg.demonic schreef op maandag 8 juli 2024 @ 22:57:
[...]
de snelheid gelijk te zetten aan de bord herkenning, dus op de provincale weg deze op 80km/h te zetten.
Het gebeurt ook niet altijd, kan er ook geen vinger op leggen wanneer wel en wanneer niet.HansAuutB schreef op maandag 8 juli 2024 @ 22:43:
[...]
Wanneer krijg je de ingestelde snelheid groen?
In ieder geval als je net een bord passeert en de aanduiding knippert kun je hem locken.
Na eerder gedoe met de accu is dan toch het onvermijdelijke gebeurd...de gehele accu onder de auto is paar weken geleden vervangen door geheel nieuw pakket. Moest wel helemaal uit Korea komen dus duurde even...pfff
Maar wel lekker een frisse accu, direkt merkbaar.
Nu ineens een ander probleem...de Kia Connect app, geen toegang. Nieuw wachtwoord aangemaakt maar nog steeds geen contact met de auto....alsof ik geheel nieuwe gebruiker ben...
iemand tip of idee ?
Helaas aantal malen issues met accu gehad, na 3e keer stilstaan is besloten gehele accupack onder garantie te wisselen.Card Nox schreef op dinsdag 9 juli 2024 @ 12:36:
@EricEBm whatseburt? Hoe is de nieuwe accu merkbaar, meer range? Was een garantie kwestie neem ik aan, geen kosten gemaakt door jou?
accucellen trokken gewoon krom of bol, bizar !
Nu is range weer zoals het hoort, geen storingen of langzaam laden.
Klopt, bij bochten vertraagd de auto, is puur stuurhoek sensor icm g kracht sensor. Chinese auto's zijn hier berucht om, die remmen zelfs bij lichte afbuigende bochten, zie je veel in de videos van Björn Nyland. De EV6 gaat hier goed mee om.izzet3838 schreef op maandag 8 juli 2024 @ 22:56:
Ik heb er al 6k km's opzitten en mijne remt nooit remt nooit af(met genoeg afstand) tenzij het een felle bocht is dan vertraagd die een beetje.
Bij onze Megane Electric remt hij wel voor rotondes etc, hij gebruikt dan Google Maps om hierop te anticiperen. Ik heb het uitgezet, bepaal zelf wel wanneer ik rem
7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)
Catch my drift?
Heb gisteren een onderhoudsbeurt gehad bij 64000 km. Ze hebben een hoop gedaan onder garantie, zonder dat ik zelf daar melding van had gemaakt, maar netjes als service:
Diverse updates waaronder ICCU update;
Nieuwe versterker;
Deurhendel repairkit;
Totale kosten 231,96 euro inclusie vervangend vervoer. Viel mij mee.
Alleen vanmorgen was het feest helaas.
Ik moest vanmorgen vroeg naar een klant toe aan de andere kant van het land, dus had de auto vannacht laten opladen van 85% naar 100%. Bij 94% was deze gestopt met laden. Vanmorgen reed ik weg en kreeg de melding controleer elektrische systemen. Kreeg al meteen door dat het waarschijnlijk de ICCU zou zijn.
Ben voorzichtig naar Kia dealer gereden, maar helaas een paar km voor de dealer gestrand.
Ben uiteindelijk weggesleept naar de Kia Dealer door de KIA pechulp. Daar hebben ze meteen hem nagekeken en tot de conclusie gekomen dat de ICCU kapot was inderdaad. Gelukkig hadden ze hem op voorraad en na heel lief te hebben gekeken konden ze hem direct vervangen. Een paar uur later dan gepland, kon ik toch wegrijden en was alles prima.
Helaas kunnen dit soort dingen gebeuren, maar ben onder de indruk hoe netjes de KIA dealer in Naarden dit heeft opgepakt en ik snel weer mijn weg kon vervolgen.
Je krijgt een ICCU update en nog geen 24 uur later was je ICCU kapot?Mister I schreef op dinsdag 9 juli 2024 @ 21:37:
Zo weer een update van mijn kant:
Heb gisteren een onderhoudsbeurt gehad bij 64000 km. Ze hebben een hoop gedaan onder garantie, zonder dat ik zelf daar melding van had gemaakt, maar netjes als service:
Nieuwe versterker;
Deurhendel repairkit;
Ik moest vanmorgen vroeg naar een klant toe aan de andere kant van het land, dus had de auto vannacht laten opladen van 85% naar 100%. Bij 94% was deze gestopt met laden. Vanmorgen reed ik weg en kreeg de melding controleer elektrische systemen. Kreeg al meteen door dat het waarschijnlijk de ICCU zou zijn.
Ben voorzichtig naar Kia dealer gereden, maar helaas een paar km voor de dealer gestrand.
Ben uiteindelijk weggesleept naar de Kia Dealer door de KIA pechulp. Daar hebben ze meteen hem nagekeken en tot de conclusie gekomen dat de ICCU kapot was inderdaad. Gelukkig hadden ze hem op voorraad en na heel lief te hebben gekeken konden ze hem direct vervangen. Een paar uur later dan gepland, kon ik toch wegrijden en was alles prima.
Helaas kunnen dit soort dingen gebeuren, maar ben onder de indruk hoe netjes de KIA dealer in Naarden dit heeft opgepakt en ik snel weer mijn weg kon vervolgen.
Hadden ze tijndens de update ingesteld dat je ICCU binnen X uur kapot moest?
Bizar....

Dat is echt gewoon pech want ik heb hem ook gehad en niets geen last ofzo met laden. Wel heel netjes opgelost van de dealer moet ik zeggen!!!R20141016 schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 06:24:
[...]
Je krijgt een ICCU update en nog geen 24 uur later was je ICCU kapot?![]()
Hadden ze tijndens de update ingesteld dat je ICCU binnen X uur kapot moest?![]()
Bizar....
Zeer happy met mijn 2e EV6, van Gravity Blue naar Dark Forest Green, beide RWD 77,8 KW Bij vlagen ben ik geniaal, jammer dat het vaak windstil is.
Pixilated NetphreaX
Dronkenschap is Meesterschap
DragonFly
Je moet maar juist op het juiste ogenblik voor de vervanging komen.TGEN schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 08:29:
Mag ook wel vermeld worden dat het een bijbels wonder is dat de dealer een nieuwe ICCU op voorraad had.
Toen de elektromotor van onze e-Niro diende vervangen te worden moesten we wachten op het onderdeel van de motorsteun en vervolgens de gearbox (KIA policy om ondanks een gekend probleem het toch in tussenstappen te doen) goed wetende dat de motor zelf het probleem was waarbij de dealer al aangaf dat hij juist één electromotor op voorraad had voor de Niro. Laatste was dan ook binnen een dag vervangen.
De volgende kreeg dan uiteraard weer het idee dat er nooit iets op voorraad is.
Soit, om 11:00 Day 1-hour zero voor onze EV6.
Zal ik vragen om tijdens de uitleeruitleg de ICCU al uit voorzorg te vervangen?
[ Voor 7% gewijzigd door IvoB2 op 10-07-2024 09:10 ]
Hier gaat echt alles weer op actief na een start.--HOOLIE-- schreef op maandag 8 juli 2024 @ 10:05:
[...]
Niks van gemerkt nog...
Nog even navraag gedaan bij de dealer hierover. Half juni is door de dealer diverse software opnieuw geinstalleerd i.v.m. GPS problemen.
Nadien staat alle ISA op actief na elke start.
(En nee, gelukkig geen gepiep bij te hoge snelheid
Dus voor allen, bereid je voor op de toekomst.
@cruysen Je rijdt nu volgens mij zo'n twee jaar rond met deze oplossing, toch? Kun je eens een korte update geven over hoe het bevalt?cruysen schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 12:38:
[...]
Ik heb z'n Dashcam installeert in voor de spiegel. Heb ik meteen ook een extra achteruitkijk camera. Deze kijkt dan meteen ook over de aanhanger als ik dat wil.![]()
<knip>
Ik erger me een beetje aan de relatief kleine achterruit en gebrek aan een achterruitenwisser, ik hoop een beetje dat een oplossing zoals die van jou een wat prettiger beeld naar achteren geeft (ook alvast voorbereidend op de vakantie, wanneer de kofferbak zo volgestouwd is dat de achterruit überhaupt niet meer zichtbaar is
Nomen nescio
Ik vind dat de dealer het zeer netjes heeft opgelost voor je, dat zeker.Mister I schreef op dinsdag 9 juli 2024 @ 21:37:
Zo weer een update van mijn kant:
Nieuwe versterker;
Deurhendel repairkit;
Maar blijf het wel bijzonder vinden dat je de dag ervoor een update voor de ICCU hebt gehad (die moet voorkomen dat de ICCU stuk gaat) en dat hij dan een dag later stuk is.
Kan toeval zijn, maar lees helaas wel vaker dat mensen zelfs na een update die het moet voorkomen dan redelijk snel een kapotte ICCU hebben.
Volgens mij is dat ook niet verplicht, het mag ook een visuele indicator zijn (aka de getalletjes die rood worden op het cluster). Als dat kutding ooit gaat piepen bij een te hoge snelheid (waarbij het plaatselijke maximum in mijn ervaring regelmatig niet klopt), ga ik echt op zoek welk kabeltje ik daarvoor door moet knippen.Solarman schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 09:53:
[...]
(En nee, gelukkig geen gepiep bij te hoge snelheid)
De ICCU update doet niks, behalve beter melden wanneer die stuk gaat. Hij voorkomt helemaal niks. Het is een wassen neus voor consumenten.stimpyrulez schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 10:57:
[...]
Ik vind dat de dealer het zeer netjes heeft opgelost voor je, dat zeker.
Maar blijf het wel bijzonder vinden dat je de dag ervoor een update voor de ICCU hebt gehad (die moet voorkomen dat de ICCU stuk gaat) en dat hij dan een dag later stuk is.
Kan toeval zijn, maar lees helaas wel vaker dat mensen zelfs na een update die het moet voorkomen dan redelijk snel een kapotte ICCU hebben.
Is mij verteld door de werkplaats van de dealer toen mijn ICCU stuk was.murky123 schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 12:01:
is dat een feit of een aanname ?
De EV9 heeft immers ook nog last van defecte ICCU's en mensen met de update hebben ook een tweede keer (of vaker) een defecte ICCU gehad.
[ Voor 24% gewijzigd door Phusebox op 10-07-2024 12:29 ]
Wanneer je al rijdend op de cameraknop op de middenconsole drukt krijg je een panoramisch zicht naar achter voorgeschoteld op het rechtse display. Deze camera zit aan de buitenzijde van de auto en niet aan de binnenzijde.Bra-Jo schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 10:44:
Ik erger me een beetje aan de relatief kleine achterruit en gebrek aan een achterruitenwisser, ik hoop een beetje dat een oplossing zoals die van jou een wat prettiger beeld naar achteren geeft (ook alvast voorbereidend op de vakantie, wanneer de kofferbak zo volgestouwd is dat de achterruit überhaupt niet meer zichtbaar is).
Edit: opgeleverd met 91% SoC. Staat nu met zijn achterste lekker van de kernfusie te genieten tussen 1,4 en 5 kW.
Leveren ze dat ding met zowel rubberen als stoffen matten. Stoffen matten passen net onder de dubbele bodem. Daar liggen ze voorlopig goed.
Nu nog even uitzoeken hoe ik de Kia Connect app werkend krijg op de smartphone van bestuurder 1 (de partner dus). Account is aangemaakt en je ziet wat hij een uur geleden deed maar niet wat hij nu doet.
Geeft wel aan dat laadpoort geopend is (correct) maar niet dat hij aan het laden is (niet correct).
Account van vriendin (dat reeds was aangemakt) trachten te koppelen aan bestuurder 1 maar na 20 minuten is hij nog bezig met "de berbinding". Geen idee of dat iets te maken heeft met de update status van de Kia Connect.
Tweede wat ik moet uitzoeken is hoe je die airco uit kan zetten. Zowel manueel als in auto krijg ik de blaasstand niet lager dan stand 1 en een "off knop"* heb ik ook nog niet gevonden (kon je in de e-Niro niet naast kijken).

*edit: gewoon op de linkertemperatuurknop drukken in de klimaatcontrolestand.

Voor de rest wel even wennen want best een grotere bak dan de e-Niro 19.
Gelukkig helpen de 360° camera's daar uitstekend bij om achteruit de carport in te parkeren. Vooruit inparkeren en achteruit wegrijden is in onze situatie gemakkelijker maar niet meer mogelijk met de EV6 omdat de laadpoort achteraan zit en je de VESS niet meer kan uitschakelen (maar dat wisten we uiteraard op voorhand).
[ Voor 55% gewijzigd door IvoB2 op 10-07-2024 14:10 ]
I knowIvoB2 schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 13:18:
[...]
Wanneer je al rijdend op de cameraknop op de middenconsole drukt krijg je een panoramisch zicht naar achter voorgeschoteld op het rechtse display. Deze camera zit aan de buitenzijde van de auto en niet aan de binnenzijde.
Edit: @IvoB2 Ik ben gewend tijdens het rijden continu te spiegelen - links en rechts, maar vooral de binnenspiegel, rechts bovenin mijn blikveld. Jouw optie geeft het beeld lager, daar kijk ik niet uit routine, en bovendien heb ik daar liever gewoon mijn navigatie en radio.
Jouw laatste punt, van model 2025, da's dus precies wat ik wil.
[ Voor 34% gewijzigd door Bra-Jo op 10-07-2024 15:21 ]
Nomen nescio
Het is een extra functie. Je buitenspiegels verdwijnen er niet door. Je kan deze dus gewoon blijven gebruiken.
Inmiddels ook gemerkt dat het zicht via de camera's op veilig speelt. Wanneer de camera's aangeven dat je er nog maar net door kan heb je in de spiegels nog ruimte over.
Wie de gewoonte heeft zijn auto tot het dak vol te stouwen moet sowieso leren rijden op de buitenspiegels.
Of zich een EV6 2025 aanschaffen want die heeft nog een extraatje nl. een camera die een blikveld toont in de binnenspiegel.
[ Voor 67% gewijzigd door IvoB2 op 10-07-2024 15:16 ]
Veel idealer dan even vlug die knop indrukken ga mijn inziens niet krijgen.Bra-Jo schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 15:10:
[...]
I knowIs handig met inparkeren, maar niet ideaal om even vlug een blik op te werpen, zoals je normaal gesproken doet tijdens het rijden.
Edit: @IvoB2 Ik ben gewend tijdens het rijden continu te spiegelen - links en rechts, maar vooral de binnenspiegel, rechts bovenin mijn blikveld. Jouw optie geeft het beeld lager, daar kijk ik niet uit routine, en bovendien heb ik daar liever gewoon mijn navigatie en radio.
Zelf trouwens nog geen problemen gehad met het zicht door de binnenspiegel, buitenspiegels ook niet.
Zelf erger ik me nog wel eens aan de grootte en breedte van de A-stijlen.
Begrijp ik nog minder.Bra-Jo schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 15:10:
[...]
Jouw laatste punt, van model 2025, da's dus precies wat ik wil.Ik kan prima rijden op de buitenspiegels, maar gemak dient de mens. Nu voor de vakantie is het een extraatje, maar het gaat mij om 52 weken per jaar, niet 49.
Rij je dan 52 weken per jaar met je bagageruimte volgeladen tot boven of bedoel je dat het je 3 weken per jaar stoort dat je dan op je buitenspiegels moet rijden en eens op een knopje moet drukken omdat je auto afgeladen vol zit?
Dan had je beter een lichte vracht of een minibusje gekocht.
Ik heb trouwens totaal geen probleem met het zicht vanaf de binnenspiegel door de achterruit.
Iedere nieuwe auto/model heeft wel een paar extra features. Wanneer je daar op blijft wachten koop je nooit iets of je bent altijd ontevreden omdat de opvolger weer net dat beetje meer heeft wat je eigenlijk wou maar waar je voor het bestond zelfs geen notie van had dat het ooit problematisch zou worden.
Heb je dan geen testrit gedaan voor je besloot voor de EV6 te gaan?
In al die jaren heeft de achterruit geen significante wijzingen ondergaan noch was er een achterruitenwisser aanwezig.
[ Voor 24% gewijzigd door IvoB2 op 10-07-2024 15:27 ]
Weet je wellicht welke update exact hiervoor verantwoordelijk is? Dan skip ik die.Solarman schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 09:53:
[...]
Hier gaat echt alles weer op actief na een start.
Nog even navraag gedaan bij de dealer hierover. Half juni is door de dealer diverse software opnieuw geinstalleerd i.v.m. GPS problemen.
Nadien staat alle ISA op actief na elke start.
(En nee, gelukkig geen gepiep bij te hoge snelheid)
Dus voor allen, bereid je voor op de toekomst.
Indien niet exact bekend zal ik opdracht geven om niet te updaten voorlopig (bij mij werkt alles)
Openbaar laden, laadpassen, etc. in: [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3.
Bestellingen, leveringen en "waar is de boot"-posts over de Kia EV6 mogen in: Het KIA EV6 leveringen topic