Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xxander968
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 22:39
EV6 77KwH RWD is de trekaukauto van het jaar volgens de ANWB :https://www.anwb.nl/auto/...rekauto-van-het-jaar-2024

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bra-Jo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

marc4547 schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 17:47:
Vrienden,

De lampjes van de achterspoiler links en rechts blijven branden. Na een reparatie van de vinger toets op het handvat, links deed het niet meer, Dit is na een afspraak netjes gemaakt, Daarbij is het rubber van de deur beschadigd, nieuw rubber besteld , dat is er gisteren opgezet maar nu merk ik dat de 2 leds links en rechts blijven branden. Normaal gingen ze aan als je de auto open deed en weer uit bij het sluiten of instappen. Ze blijven nu permanent branden. Gebeld met de garage en die heeft pas 15 juli tijd., Ik maak me geen zorgen dat de accu leeg loopt want 4 van die ledjes gebruiken natuurlijk heel weinig, maar heeft iemand dit eerder gezien en wat is er aan gedaan, of weet iemand een oplossing?
Heeft met de handgrepen te maken, zie Darth_Fedor in "Het grote Kia EV6 topic"

Nomen nescio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• king_dude
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online
Bosmonster schreef op maandag 17 juni 2024 @ 15:59:
[...]

Ik heb een beetje moeite met de glascoatings, omdat die kunnen gaan pealen. Wel een stuk goedkoper dan keramisch, maar dat blijft dan weer jaren goed.

Hoe is jouw ervaring hiermee? Vond het effect ook wat minder, je ziet het er opzitten.

Vrijdag intake met lokale toko om de auto te laten beoordelen.
Ik heb er weinig last van eerlijk gezegd. En zoals ik aangaf is het jaarlijks optoppen prima. Geen last van een kortere standtijd of andere zaken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexhuber
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 21:51
MacFan schreef op maandag 5 december 2022 @ 22:36:
In februari hoop ik met mijn in januari te leveren EV6 op wintersport te gaan.

Ik heb me even ingelezen in diverse sneeuwkettingen topics in verschillende landen en met inachtneming van de manual waarin staat dat er een Class S sneeuwketting op moet (max. 12mm dikke ketting) geschikt voor een SUV of zwaardere personenwagen kwam ik in duitsland de volgende ketting tegen;

Pewag servo 9 RS9 18813

Tevens werd er gemeld dat, dit de ketting is die de Volkswagen groep gebruikt voor de ID4 en de Enyag.

Even googlen in Nederland bij Volkswagen levert het volgende op:

Sneeuwkettingen Servo 9

Maar bij Skoda in de aanbieding!:

ŠKODA sneeuwketting 19 inch

Ik heb vandaag alvast een setje besteld, wellicht kunnen anderen er hun voordeel mee doen?
Hey @MacFan is al een hele tijd geleden maar ik kan nergens vinden in dit forum of je ze ook gebruikt hebt. Als dat het geval is, zijn ze bevallen en raken ze inderdaad nergens andere onderdelen dan het wiel zelf?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MacFan
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 30-09 15:42
2 x op wintersport geweest, maar de kettingen zitten nog steeds nieuw in de verpakking :} Ik denk ook niet dat ik ze de eerste maanden nodig heb.

EV6 Plus RWD - MY23 & Renault Megane E-Tech Optimum Charge Evolution - MY 24

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markvw
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 08-10 09:54
MacFan schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 00:33:
2 x op wintersport geweest, maar de kettingen zitten nog steeds nieuw in de verpakking :} Ik denk ook niet dat ik ze de eerste maanden nodig heb.
Om die reden heb ik Autosock genomen. Neemt lekker weinig ruimte in en ik gebruik de kettingen toch nooit (maar 2x nodig gehad in mijn leven). Het is nu eenmaal dat het verplicht is ze bij je te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyrulez
  • Laatst online: 13-10 13:47
markvw schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 07:49:
[...]

Om die reden heb ik Autosock genomen. Neemt lekker weinig ruimte in en ik gebruik de kettingen toch nooit (maar 2x nodig gehad in mijn leven). Het is nu eenmaal dat het verplicht is ze bij je te hebben.
Yep heb ik ook.
Dit jaar voor het eerst moeten gebruiken zo'n autosock, maar werkt perfect.
2 minuten en ze liggen er op en daarna ook er zo weer af.

Zijn lekker ligt en nemen zeer weinig ruimte in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiorano
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13-10 11:59
Jullie weten het vast en ik kan het niet vinden: Waar staat het blauwe balkje voor op je dashboard onderaan als hij in de ECO stand staat? Het grijze balkje is bekend, verbruik sinds opladen..... Ik kan het alleen nergens vinden waar de blauwe voor staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexhuber
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 21:51
Lijkt inderdaad een mooi product, die Autosock. Helaas wordt deze in Oostenrijk niet geaccepteerd als sneeuwketting. Dus voor mij zullen het toch echt kettingen worden :/

Edit: ik bedoel dus als er een sneeuwkettingplicht is, wat vaak het geval is in gletsjergebieden (mijn ervaring). In overige situaties mogen ze wel gebruikt worden in Oostenrijk

[ Voor 34% gewijzigd door Alexhuber op 20-06-2024 08:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMenaz
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 20:09
Welke. Het batterijtje? De regen-stand? Of toch deze (uit het boekje):

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/w39PFlP2CNO4x7c2HJKYjzGQ1ZM=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/S8ykOxOMnTzYaL1TFIUoUuoO.png?f=user_large

Catch my drift?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• happy killer
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16:53
DaMenaz schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 09:39:
[...]

[Afbeelding]
Heel leuk dat balkje maar die gaat soms zo sloom als een slak weer terug naar het gemiddelde. |:(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaMenaz
Zou best kunnen. Ik let altijd op de weg, niet op balkjes. :)

Catch my drift?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiorano
DaMenaz schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 09:39:
[...]

[Afbeelding]
Die 2e ja, wat houdt nou onmiddellijk energierendement in? }:O

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaMenaz
Fiorano schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 10:40:
[...]

Die 2e ja, wat houdt nou onmiddellijk energierendement in? }:O
De hoeveelheid stroom die je precies op dat moment gebruikt uitgedrukt in kWh/100 km. Dus hard optrekken slaat hij helemaal uit en "gas" los juist tegenovergesteld.

Ik zie het als een gimmick. Net als die torque-meter in sport.

Catch my drift?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HansAuutB
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 20:28
DaMenaz schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 10:58:
[...]

De hoeveelheid stroom die je precies op dat moment gebruikt uitgedrukt in kWh/100 km. Dus hard optrekken slaat hij helemaal uit en "gas" los juist tegenovergesteld.

Ik zie het als een gimmick. Net als die torque-meter in sport.
Of andersom als je km/kWh hebt ingesteld (gas los slaat helemaal uit).

Rijdt sinds 05-10-2022 een KIA EV6 GT-line rwd Runway Red

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 23:48
happy killer schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 10:08:
[...]
Heel leuk dat balkje maar die gaat soms zo sloom als een slak weer terug naar het gemiddelde. |:(
Heb ik ook al eens vermeld, dat is bij mij enkel wanneer je ACC aanzet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dropie
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 05-10 23:15
stimpyrulez schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 08:06:
[...]

Yep heb ik ook.
Dit jaar voor het eerst moeten gebruiken zo'n autosock, maar werkt perfect.
2 minuten en ze liggen er op en daarna ook er zo weer af.

Zijn lekker ligt en nemen zeer weinig ruimte in.
Heb ze 20 jaar geleden of zo ook eens gehad,in echte sneeuwsituaties en steile hellingen volkomen ontoereikend, zijn ook niet goedgekeurd om te gebruiken bij veel sneeuw,je moet dan alsnog sneeuwkettingen bij je hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyrulez
  • Laatst online: 13-10 13:47
dropie schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 17:28:
[...]

Heb ze 20 jaar geleden of zo ook eens gehad,in echte sneeuwsituaties en steile hellingen volkomen ontoereikend, zijn ook niet goedgekeurd om te gebruiken bij veel sneeuw,je moet dan alsnog sneeuwkettingen bij je hebben.
De vraag is natuurlijk of ze in 20 jaar tijd niet veel verbeterd zijn (neem aan van wel).
(tevens zijn sneeuwkettingen uit eindelijk wel een stuk beter, maar ja, ik heb in 5 jaar tijd nog nooit een situatie gehad dat ik ze nodig had. Behalve afgelopen jaar maar daar waren de sneeuwsokken eigenlijk ook al overkill)

Tevens zijn ze niet overal toegestaan.
Maar wij waren in Frankrijk en daar zijn ze gewoon toegestaan en gelden ze ook als sneeuwkettingen.

[ Voor 16% gewijzigd door stimpyrulez op 20-06-2024 17:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dropie
stimpyrulez schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 17:40:
[...]

De vraag is natuurlijk of ze in 20 jaar tijd niet veel verbeterd zijn (neem aan van wel).
(tevens zijn sneeuwkettingen uit eindelijk wel een stuk beter, maar ja, ik heb in 5 jaar tijd nog nooit een situatie gehad dat ik ze nodig had. Behalve afgelopen jaar maar daar waren de sneeuwsokken eigenlijk ook al overkill)

Tevens zijn ze niet overal toegestaan.
Maar wij waren in Frankrijk en daar zijn ze gewoon toegestaan en gelden ze ook als sneeuwkettingen.
Heb in 35 jaar wintersport geloof ik een keer of vijf sneeuwkettingen nodig gehad,de autosocken hadden we in Sölden bij ons,de helling bij het appartement was steil en glad en was met de autosocken haast niet te nemen,ze kunnen wel goed zijn als het minder steil is denk ik. De nieuwste sneeuwkettingen zijn ook veel beter dan 30 jaar geleden,ze spannen zichzelf strak etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psybi
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 21-08 12:50
Ik rij sinds kort een EV6 en ik heb twee stomme dingetjes, maar kon er niet zo snel iets vinden erover.

Als in kom aanlopen, dan openen automatisch de deurklinken, super handig natuurlijk.. maar als ik eerst m'n kofferbak open, dan gaan de deurklinken terug dicht en moet ik m'n sleutel alsnog uit m'n jas halen of de app openen op m'n telefoon.. Iemand enig idee of dat anders kan? of moet ik echt elke keer heel stom eerst m'n deur openen..?

andere vraag, wat ik denk dat een bug is: is dat als ik weg wil rijden van een parkeerplaats en m'n zijspiegels normaal zie sta, ik de auto in z'n achteruit zet, spiegels klappen netjes naar beneden, zet ik de auto weer in z'n vooruit.. gaat af en toe de spiegel niet meer omhoog en blijft deze naar beneden wijzen... totdat ik de auto uit -> aan -> achteruit -> vooruit zet... (of de spiegel handmatig ophoog zet) is dit een bekekende bug die verholpen kan worden met een update oid, dat ik bij een dealer langs kan?
Ik rij een EV6 uit 2021.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adagi12
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 27-08 10:17
psybi schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 21:29:
Ik rij sinds kort een EV6 en ik heb twee stomme dingetjes, maar kon er niet zo snel iets vinden erover.

Als in kom aanlopen, dan openen automatisch de deurklinken, super handig natuurlijk.. maar als ik eerst m'n kofferbak open, dan gaan de deurklinken terug dicht en moet ik m'n sleutel alsnog uit m'n jas halen of de app openen op m'n telefoon.. Iemand enig idee of dat anders kan? of moet ik echt elke keer heel stom eerst m'n deur openen..?

andere vraag, wat ik denk dat een bug is: is dat als ik weg wil rijden van een parkeerplaats en m'n zijspiegels normaal zie sta, ik de auto in z'n achteruit zet, spiegels klappen netjes naar beneden, zet ik de auto weer in z'n vooruit.. gaat af en toe de spiegel niet meer omhoog en blijft deze naar beneden wijzen... totdat ik de auto uit -> aan -> achteruit -> vooruit zet... (of de spiegel handmatig ophoog zet) is dit een bekekende bug die verholpen kan worden met een update oid, dat ik bij een dealer langs kan?
Ik rij een EV6 uit 2021.
Op je deurklink zit een minimaal sleufje als je daar je vinger even oplegt gaan ze weer open je sleutel kan dan in je zak blijven zitten ( op de GT-Line ) weet niet welke uitvoering je hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• happy killer
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16:53
Card Nox schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 13:57:
[...]

Heb ik ook al eens vermeld, dat is bij mij enkel wanneer je ACC aanzet.
Bij mij is het altijd. Bij beetje snelheid vliegt die de hoek in maar terug is in slakkengang.
Heb ook het idee dat het erger is geworden na een update 1 jaar geleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magicstar
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17:00
Ik heb de laatste tijd regelmatig dat als ik de kofferbak met de knop binnenin de auto open maak dat deze 1 a 2 seconden (heel soms langer) open blijft staan en dan weer dicht gaat. Het gebeurd niet consequent maar vaak genoeg dat ik uit moet kijken de klep niet in mijn nek te krijgen - heeft iemand anders hier al eens zoiets gehad?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xxander968
magicstar schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 10:38:
Ik heb de laatste tijd regelmatig dat als ik de kofferbak met de knop binnenin de auto open maak dat deze 1 a 2 seconden (heel soms langer) open blijft staan en dan weer dicht gaat. Het gebeurd niet consequent maar vaak genoeg dat ik uit moet kijken de klep niet in mijn nek te krijgen - heeft iemand anders hier al eens zoiets gehad?
Hier zijn al eerder meldingen van gemaakt. Zoek op "kofferbak dicht" en je ziet de resultaten. Misschien helpt een reset en anders mag je naar de garage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psybi
Adagi12 schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 08:47:
[...]

Op je deurklink zit een minimaal sleufje als je daar je vinger even oplegt gaan ze weer open je sleutel kan dan in je zak blijven zitten ( op de GT-Line ) weet niet welke uitvoering je hebt.
Ik heb wel zo'n sleufje, maar als ik daar op 'druk' gebeurt er niets, maar heb de EV6 Plus, niet de GT-Line.

Via de Kia-Netherlands-EV6-prijslijst, kan ik deze opties ook niet vinden, of een auto het wel of niet moet hebben en vanaf welke versie.. |:(

Iemand een idee of ik bij de EV6 Plus ook op het sleufje moet kunnen opleggen dat de klink weer open gaat? Als dat zo is, is het sowieso een ritje naar de garage natuurlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xxander968
psybi schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 10:45:
[...]

Ik heb wel zo'n sleufje, maar als ik daar op 'druk' gebeurt er niets, maar heb de EV6 Plus, niet de GT-Line.

Via de Kia-Netherlands-EV6-prijslijst, kan ik deze opties ook niet vinden, of een auto het wel of niet moet hebben en vanaf welke versie.. |:(

Iemand een idee of ik bij de EV6 Plus ook op het sleufje moet kunnen opleggen dat de klink weer open gaat? Als dat zo is, is het sowieso een ritje naar de garage natuurlijk.
Bij de plus werkt het sleufje normaal gesproken als je de sleutel op zak hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Overstag
  • Laatst online: 25-10-2024
[...]

Ik heb ook een Plus. Na het openen van de achterklep en ik moet ook in de auto zijn dan open ik de deuren door mijn vinger over het gleufje te wrijven. Wel de sleutel in de zak. (Zo sluit ik ook de deuren als ik ben uitgestapt)

EV6 58kWh Plus RWD MY:23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psybi
Oke! Dankje!!! Dat wordt dan een ritje naar de garage! Ik vond het al bizar dat ik niet gewoond de deuren kon openen/sluiten met touch... Mijn hele touch werkt niet!

Dankje! :D goed om te weten dit.. vond het zo'n ongelooflijk groot min punt van de auto, maar het is gewoon stuk.. lol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMenaz
[...]

Voordat je naar de garage rijdt. Kijk eens in je infotainment onder Instellingen → Voertuig →
Portier → Ontgrendelen bij naderen
of je daar nog een optie ziet staan.

Catch my drift?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• psybi
DaMenaz schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 11:36:
[...]

Voordat je naar de garage rijdt. Kijk eens in je infotainment onder Instellingen → Voertuig →
Portier → Ontgrendelen bij naderen
of je de optie wel aan hebt staan.
Bedankt! Dit staat inderdaad aan en werkt ook.
Als ik de auto nader, dan gaan de deurklinken wel open, maar als ik dan alleen de kofferbak open, of te lang wacht, dan gaan die weer dicht en dan werkt het niet om weer te openen via de deurklink zelf, maar moet ik de sleutel of app gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solarman
  • Registratie: Mei 2022
  • Niet online
Card Nox schreef op zaterdag 15 juni 2024 @ 23:23:
@PeaceNlove, zelfde stap gemaakt en kan me in veel punten vinden.

Een minpuntje (tov de eNiro) vind ik dat ACC pas aangaat wanneer je zelf van de accelerator af gaat. Dus ik verlaat de rotonde, ben aan het acceleren en zeg: de rest van de acceleratie mag de auto doen. Bij de eNiro pakte deze hem soepel van me over wanneer de auto sneller wilde acceleren dan ik deed, bij de EV6 moet ik eerst compleet van de accelerator af voordat de auto het oppakt wat er voor zorgt dat de auto even inhoud met acceleren en dan pas weer oppakt.
Mijn ervaring is dat het oppakken van de acceleratie via ACC sterk afhankelijk is van hoeveel regeneratie je hebt ingesteld staan.
Bij i-padel, reg 2 en 3 is het oppakken van de versnelling traag.
Bij 0 en 1 gaat het gewoon goed.

ENYAQ SPORTLINE 210kW MY25 ( voorheen: KIA EV6 GT-Line 77,4 RWD MY23)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Solarman
  • Niet online
[...]

....................................................

.........................................................
Staan in de prijslijst bij de Plus als "Flush portiergrepen (auto)"

ENYAQ SPORTLINE 210kW MY25 ( voorheen: KIA EV6 GT-Line 77,4 RWD MY23)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• murky123
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13-10 08:18
Light Edition : heerlijk , gewoon rijden. geen poespas wat het wel en of niet kan doen. ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DaMenaz
murky123 schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 13:17:
Light Edition : heerlijk , gewoon rijden. geen poespas wat het wel en of niet kan doen. ;)
Is dat die versie met raamslingers? _O-

Catch my drift?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bula
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 26-07 19:37
murky123 schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 13:17:
Sinds maandag ben ik ook de gelukkige berijder van een Light edition.
Heel tevreden maar één ding vind ik echt mager.... de geluidsinstallatie.
Ben echt geen audiofiel, maar dit is een stuk minder als gehoopt.
Proefrit was met Meridian systeem, dat was prima.

Iemand suggesties om het systeem te upgraden?
Iemand ervaring met de subwoofer die onder de voorstoel geplaatst kan worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markvw
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 08-10 09:54
Bula schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 13:50:
[...]
Er zijn al wat mensen die een andere subwoofer ingebouwd hebben. Even zoeken in dit topic op subwoofer zal vast de posts met foto's wel naar voren toveren.

[ Voor 14% gewijzigd door markvw op 21-06-2024 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-10 07:54

The Wizard

Moderator Mobile
markvw schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 15:43:
[...]

Er zijn al wat mensen die een andere subwoofer ingebouwd hebben. Even zoeken in dit topic op subwoofer zal vast de posts met foto's wel naar voren toveren.
Dat zijn degenen met het Meridian systeem die de subwoofer in de kofferbak vervangen hebben.

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bula
The Wizard schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 16:47:
[...]

Dat zijn degenen met het Meridian systeem die de subwoofer in de kofferbak vervangen hebben.
Precies, vreemd genoeg is er online genoeg te vinden over aanpassingen op het Meridian systeem, maar niet over het standaard systeem😥

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• petertenboer
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 21:18
Bula schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 21:59:
[...]

Precies, vreemd genoeg is er online genoeg te vinden over aanpassingen op het Meridian systeem, maar niet over het standaard systeem😥
Je kunt toch gewoon even langs een bedrijf gaan wat autoradio’s en toebehoren verkoopt?
Dat zijn specialisten en die kunnen je adviseren of zelfs alles voor je regelen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bula
petertenboer schreef op zaterdag 22 juni 2024 @ 07:52:
[...]

Je kunt toch gewoon even langs een bedrijf gaan wat autoradio’s en toebehoren verkoopt?
Dat zijn specialisten en die kunnen je adviseren of zelfs alles voor je regelen.
Zeker, dat zal ik ook wel doen.
Maar ik geloof in de kracht van dit forum, en hecht ook veel waarde aan praktijk ervaringen 👍

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• murky123
6 months in. Dit blijft toch de mooist ogende EV op de markt 😋

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murky123
[...]

Mijn dealer doet zaken met https://www.rtcarsystems.nl Zelf geen ervaring met hun. Maar ik heb alle vertrouwen in mijn dealer. Je kan er een afspraak maken. En dan bespreken wat je wensen zijn. En dat fixen ze dan voor je.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DigitalHombre
  • Laatst online: 27-09 18:49
Heeft iemand ervaring met de installatie en gebruik van de kit om de deuren automatisch te sluiten als je van de auto wegloopt?

https://www.theioniqguy.c...alk-away-door-lock-module

Een van de installatievideo's:

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• dropie
[...]

Sinds maandag ben ik ook de gelukkige berijder van een Light edition.
Heel tevreden maar één ding vind ik echt mager.... de geluidsinstallatie.
Ben echt geen audiofiel, maar dit is een stuk minder als gehoopt.
Proefrit was met Meridian systeem, dat was prima.

Kijk over een maand eens weer, luidsprekers moeten eerst een poosje aan staan zijn voordat ze beter klinken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• king_dude
  • Niet online
dropie schreef op zaterdag 22 juni 2024 @ 19:57:
[...]

Kijk over een maand eens weer, luidsprekers moeten eerst een poosje aan staan zijn voordat ze beter klinken
Klopt helemaal! Ik heb ook het standaard audio systeem en hoor er echt alles in. Break in van 20 luister uren was bij mij nodig op normaal niveau geluid. Er is detail aanwezig, en spectrum is mooi uitgebalanceerd. Er is akoestisch iig over nagedacht.

Overigens rede waarom standaard systeem lastig is om toevoegingen te doen: de head unit heeft geen uitgangen, en de achterste speakers zijn te ver verzwakt om er iets nuttigs mee te kunnen. Overigens zou ik die niet op willen offeren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• De Ideale Man
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 26-07 15:09
psybi schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 11:18:
Oke! Dankje!!! Dat wordt dan een ritje naar de garage! Ik vond het al bizar dat ik niet gewoond de deuren kon openen/sluiten met touch... Mijn hele touch werkt niet!

Dankje! :D goed om te weten dit.. vond het zo'n ongelooflijk groot min punt van de auto, maar het is gewoon stuk.. lol
Had ik eerst ook. Je moet de laatste update hebben en dan werkt het wel. Ff naar de dealer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• De Ideale Man
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 26-07 15:09
marc4547 schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 17:47:
Vrienden,

De lampjes van de achterspoiler links en rechts blijven branden. Na een reparatie van de vinger toets op het handvat, links deed het niet meer, Dit is na een afspraak netjes gemaakt, Daarbij is het rubber van de deur beschadigd, nieuw rubber besteld , dat is er gisteren opgezet maar nu merk ik dat de 2 leds links en rechts blijven branden. Normaal gingen ze aan als je de auto open deed en weer uit bij het sluiten of instappen. Ze blijven nu permanent branden. Gebeld met de garage en die heeft pas 15 juli tijd., Ik maak me geen zorgen dat de accu leeg loopt want 4 van die ledjes gebruiken natuurlijk heel weinig, maar heeft iemand dit eerder gezien en wat is er aan gedaan, of weet iemand een oplossing?
Ja heb ook gehad.
Accu meerdere malen leeg. Dus ben ik naar de dealer gegaan dat ze ff snel de stekkers eruit trekken. Bij de oorspronkelijke datum dit laten herstellen en nu werkt het weer.
Dus naar de dealer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• henrov
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 04-10 17:21
magicstar schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 10:38:
als ik de kofferbak met de knop binnenin de auto open maak ..
... 1 a 2 seconden weer dicht gaat.
... uit moet kijken de klep niet in mijn nek te krijgen...
Dat doe je rap, ik red dat niet, binnen twee seconden van mijn kop voor in de auto naar mijn kop in de kofferbak
:o

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Adagi12
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 27-08 10:17
DigitalHombre schreef op zaterdag 22 juni 2024 @ 18:35:
Heeft iemand ervaring met de installatie en gebruik van de kit om de deuren automatisch te sluiten als je van de auto wegloopt?

https://www.theioniqguy.c...alk-away-door-lock-module

Een van de installatievideo's:

[YouTube: ADD WALK-AWAY LOCKING! ONE OF MY TOP EV6 COMPLAINTS SOLVED]
Ziet er goed uit ga m eens bestellen, installatie vrij makkelijk volgens deze video : YouTube: EV6 GT Install: Walk Away Door Lock Module

Ook makkelijk te bestellen: https://www.etsy.com/nl/l...=shop_home_active_1&sts=1

[ Voor 14% gewijzigd door Adagi12 op 24-06-2024 11:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigitalHombre
  • Laatst online: 27-09 18:49
Adagi12 schreef op maandag 24 juni 2024 @ 11:24:
[...]

Ziet er goed uit ga m eens bestellen, installatie vrij makkelijk volgens deze video : YouTube: EV6 GT Install: Walk Away Door Lock Module
Succes! Deel achteraf je ervaringen als je wilt 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• marc4547
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 10-10 15:35
[...]

Hallo Ik heb ook een plus en bij mij werkt dat wel. Vinger op het sleufje en dan gaat hij dicht, open gaat hij als ik aan kom lopen en dicht bij de auto ben.

Zeer happy met mijn 2e EV6, van Gravity Blue naar Dark Forest Green, beide RWD 77,8 KW Bij vlagen ben ik geniaal, jammer dat het vaak windstil is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marc4547
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 10-10 15:35
De Ideale Man schreef op zondag 23 juni 2024 @ 16:49:
[...]

Ja heb ook gehad.
Accu meerdere malen leeg. Dus ben ik naar de dealer gegaan dat ze ff snel de stekkers eruit trekken. Bij de oorspronkelijke datum dit laten herstellen en nu werkt het weer.
Dus naar de dealer
Dank je voor de tip, ga 15 juli naar de dealer en bij mij is zolang ook het stekkertje los gehaald...

Zeer happy met mijn 2e EV6, van Gravity Blue naar Dark Forest Green, beide RWD 77,8 KW Bij vlagen ben ik geniaal, jammer dat het vaak windstil is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --HOOLIE--
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:05

--HOOLIE--

MILLLLLLLLL

Hebben jullie al eens nagedacht over tuning?
Kwam op mijn Insta tijdlijn voorbij en klonk best interessant..

Met GOD zelf heb ik geen problemen, het is meer zijn fanclub die mij niet aanstaat...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MacFan
  • Laatst online: 30-09 15:42
[...]

Bij de Plus moet het streepje op het handvat ook gewoon de deuren ontgrendelen, in ieder geval bij mijn MY2023 wel.

EV6 Plus RWD - MY23 & Renault Megane E-Tech Optimum Charge Evolution - MY 24

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TGEN
  • Laatst online: 13-10 14:22

TGEN

Hmmmx_

--HOOLIE-- schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 08:43:
Tuning van de programmering van de elektromotor(en)?

Pixilated NetphreaX
Dronkenschap is Meesterschap
DragonFly

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d-vine
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 21:48
--HOOLIE-- schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 08:43:
Waarom zou je de EV6 willen tunen?
Om ipv 7 in 5 seconden naar de 100 te gaan? 8)7

of meer om hem zuiniger te laten rijden dat zou meer nut hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --HOOLIE--

--HOOLIE--

MILLLLLLLLL

TGEN schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 10:29:
[...]

Tuning van de programmering van de elektromotor(en)?
Weet niet precies hoe ze het doen, maar acceleratie gaat met 0.5-0.9 sec omhoog en ze kunnen 20% range vergroten...

Met GOD zelf heb ik geen problemen, het is meer zijn fanclub die mij niet aanstaat...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13-10 14:11
--HOOLIE-- schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 11:06:
[...]

Weet niet precies hoe ze het doen, maar acceleratie gaat met 0.5-0.9 sec omhoog en ze kunnen 20% range vergroten...
Als ze dat zouden kunnen, vooral het laatste, dan zou de fabrikant dat ook wel doen.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Holgersson
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
[...]
ze kunnen 20% range vergroten...
Door de topsnelheid te limiteren op 90km/uur? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d-vine
Bedoel je dit ding?

Want ik haak al af als ze het over brandstof hebben bij een elektrische auto

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lI7qwLsMWf9oEs_IVRqOqTszarE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/CAl7NzZogk8y8yINHuQCBBXO.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/H8yprwOrnuJ3_-Y7YI04tRxed30=/800x/filters:strip_exif()/f/image/SsJqt3hPuuYYempCx9rsRO2I.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --HOOLIE--

--HOOLIE--

MILLLLLLLLL

d-vine schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 11:17:
Bedoel je dit ding?

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ik heb geen namen/merken gehoord, maar het lijkt er wel op.
Zij vragen €300 inc montage

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
d-vine schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 11:17:
Bedoel je dit ding?

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Dit ding doet niks anders dan de gaspedaal response aan te passen.

De RWD elektromotor kan zeker meer leveren, je voelt de software limiet als je vol gas geeft. Dat deze gelimiteerd is op wat hij levert (229 pk) is puur een veilige afstelling wat betreft mechanische stress en warmteontwikkeling. Persoonlijk denk ik dat hij 300+ pk moet aankunnen, de accu/inverter is het probleem niet, die is hetzelfde voor de AWD en de RWD (GT uitgezonderd, die heeft aangepaste onderdelen).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• d-vine
Ik zou mijn auto nooit tunen, of aanpassen.
Persoonlijk wil ik dit niet en zakelijk mag ik dit zeker niet

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• murky123
en het kost je de 7 jaar garantie, die vervalt als je gaat tunen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• anboni
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18:41
--HOOLIE-- schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 11:21:
[...]

Klinkt als een scam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiliyama
  • Laatst online: 13-10 10:15
Phusebox schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 11:10:
[...]

Als ze dat zouden kunnen, vooral het laatste, dan zou de fabrikant dat ook wel doen.
Exact wat ik ook wilde schrijven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wiliyama
[...]

Totale bullshit wat mij betreft. Maar wacht effe, nu ik er goed over nadenk begin ik toch te stuiteren. Hoe ongelooflijk geweldig zou het zijn om een 0,5 seconden sneller te accelereren en de vrouwen niet meer van je af kunnen slaan met zo'n auto. En dat voor 'slechts' 300€ Pfffffffff.........

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Reacher
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:50

Reacher

oldschool

Wiliyama schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 16:52:
[...]

Totale bullshit wat mij betreft. Maar wacht effe, nu ik er goed over nadenk begin ik toch te stuiteren. Hoe ongelooflijk geweldig zou het zijn om een 0,5 seconden sneller te accelereren en de vrouwen niet meer van je af kunnen slaan met zo'n auto. En dat voor 'slechts' 300€ Pfffffffff.........
Doe niet zo raar. Iedereen weet dat je het doet voor "Nog meer veiligheid".

but I don't like you in that way
the best things in life are illegal
born to do porn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henrov
Reacher schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 18:18:
[...]

'sportieve rijder'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiliyama
Reacher schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 18:18:
[...]

Ohhhhhh......!!!!!!! Daarom. 🤪

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• izzet3838
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 13-10 14:57
--HOOLIE-- schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 11:21:
[...]

Snellere acceleratie klinkt me wel leuk, je voelt idd de software limiet op de rwd, rare keuze maar helaas...

Wat ik me wel afvraag zijn inderdaad dingen als garantie en mechanische veiligheid, in het leasecontract staat ook duidelijk dat tuning niet is toegestaan...

11400 - RX 6800 | Kia EV6 Business plus long range rwd

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TinusH777
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 12-10 20:52
izzet3838 schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 22:03:
[...]

Snellere acceleratie klinkt me wel leuk, je voelt idd de software limiet op de rwd, rare keuze maar helaas...

Wat ik me wel afvraag zijn inderdaad dingen als garantie en mechanische veiligheid, in het leasecontract staat ook duidelijk dat tuning niet is toegestaan...
KIA maakt 3 mln auto's per jaar en geeft 7 jaar garantie. Dus ze bouwen veiligheidsmarges in om reparaties te voorkomen.
Je zou zeggen: 20% meer vermogen met 1% kans op problemen: doen!
Maar 1% meer kans problemen x 3 mln auto = 30.000 dure reparaties per jaar onder garantie.

Meer range halen uit de batterij klinkt als 'we laten de batterij extra leeg lopen en extra volladen'. Die 10% onbruikbare capaciteit zit er niet voor niks in...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TGEN
  • Laatst online: 13-10 14:22

TGEN

Hmmmx_

Wiliyama schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 16:52:
[...]

In de Air RWD merk je wel op snelheid dat er niet veel over is; daarvoor zou een upgrade van 125 naar 170 kW (wat de motor en het batterijpakket aankunnen) niet verkeerd zijn. Genoemde 'apparaat' doet dit natuurlijk niet, maar het zou wel fijn zijn (buiten beschouwing latend wat de garantievoorwaarden hiervan vinden).

Pixilated NetphreaX
Dronkenschap is Meesterschap
DragonFly

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• king_dude
  • Niet online
TGEN schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 08:03:
[...]

In de Air RWD merk je wel op snelheid dat er niet veel over is; daarvoor zou een upgrade van 125 naar 170 kW (wat de motor en het batterijpakket aankunnen) niet verkeerd zijn. Genoemde 'apparaat' doet dit natuurlijk niet, maar het zou wel fijn zijn (buiten beschouwing latend wat de garantievoorwaarden hiervan vinden).
Helemaal waar. Over het algemeen geen klagen, maar boven de 100 mag er wel wat meer aanwezig zijn.
Ben benieuwd of ooit dit soort aanpassingen gaan komen (y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• izzet3838
king_dude schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 13:23:
[...]

Helemaal waar. Over het algemeen geen klagen, maar boven de 100 mag er wel wat meer aanwezig zijn.
Ben benieuwd of ooit dit soort aanpassingen gaan komen (y)
In principe lijkt het me mogelijk, de vraag is alleen of er bedrijven gaan zijn die er een markt in zien en gaan proberen de software te kraken/aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IvoB2
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 28-12-2024
TinusH777 schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 07:46:
[...]
Meer range halen uit de batterij klinkt als 'we laten de batterij extra leeg lopen en extra volladen'. Die 10% onbruikbare capaciteit zit er niet voor niks in...
Lijkt me dichter bij 4% onbruikbare capaciteit te zitten dan 10%.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DaMenaz
Dat wonderkastje doet me denken aan die goedkope powerboxen van jaren terug. Allerlei ronkende reclameteksten met dikke claims, maar als je de boel opentrok dat zaten er een paar weerstandjes en loze draden in een klomp lijm.

Wil je meer power: bestel de volgende keer een AWD.

Catch my drift?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• henrov
izzet3838 schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 15:31:
[...]
gaan proberen de software te kraken/aanpassen.
Om met mijn (15-jarige) dochter te spreken....

OOOOOOOO MMMMMMMMMM GEEEEEEEEEEEEEE

En nu namens mezelf: ik hoop toch niet dat dat gebeurt......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• izzet3838
henrov schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 21:23:
[...]

Ik ben 25 misschien dat dat er mee te maken heeft >:)

Mocht helaas niet bijleggen voor een gt anders had ik het wel geweten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-10 11:32

Bosmonster

*zucht*

henrov schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 21:23:
[...]

Misschien niet voor performance, maar zou het toch fijn vinden om bijvoorbeeld die bomboclat Lane Keeping Assist voor altijd uit te zetten..

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• sn0x0r
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 19:44
Bosmonster schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 08:39:
[...]

Misschien niet voor performance, maar zou het toch fijn vinden om bijvoorbeeld die bomboclat Lane Keeping Assist voor altijd uit te zetten..
Ik rijd dagelijks een kort ritje (Tilburg - Veldhoven, en einde dag terug) en heb alle assistentiesystemen juist aan staan. Vind het zelf heerlijk rijden, auto doet veel voor je en hoef zelden in te grijpen.

Weet nog wel bij de proefrit dat de dealer mij begon uit te leggen hoe je e.e.a. juist uit kon zetten, want dat willen de meeste proefrijders weten.

Het zal ongetwijfeld ook verschillen per gebruiker en welke route je rijdt. Tussen Oisterwijk en Boxtel zit zo'n weg zonder middenstreep en op dezelfde weg aan beide kanten een fietspad in een andere kleur met een niet-doorgetrokken streep. De auto probeert je dan links van die streep te houden en gaat piepen als je eroverheen gaat, maar met tegenliggend verkeer kun je niet allebei links van je streep blijven, dus dan is het wel even gedoe met de systemen aan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Ik ga niet weer de discussie voeren over LKA, maar het zou toch fijn zijn als je dit soort features uit kunt zetten. In nieuwere modellen gaat dat voor veel mensen ook om andere "veiligheid"-systemen zoals maximumsnelheidoverschrijding of in mijn oude Skoda bijvoorbeeld het start/stop-systeem wat rete-irritant was.

Helaas is dat bijna niet te vinden voor auto's. Vraag me wel af waarom. Wat LKA betreft is het zelfs een EU-functie dat ie niet permanent uit kan. Het moet dus ergens gewoon een boolean zijn die aan te passen moet zijn.

[ Voor 15% gewijzigd door Bosmonster op 27-06-2024 09:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sonicfreak
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17:58
sn0x0r schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 09:16:
[...]

Ik rijd dagelijks een kort ritje (Tilburg - Veldhoven, en einde dag terug) en heb alle assistentiesystemen juist aan staan. Vind het zelf heerlijk rijden, auto doet veel voor je en hoef zelden in te grijpen.

Weet nog wel bij de proefrit dat de dealer mij begon uit te leggen hoe je e.e.a. juist uit kon zetten, want dat willen de meeste proefrijders weten.

Het zal ongetwijfeld ook verschillen per gebruiker en welke route je rijdt. Tussen Oisterwijk en Boxtel zit zo'n weg zonder middenstreep en op dezelfde weg aan beide kanten een fietspad in een andere kleur met een niet-doorgetrokken streep. De auto probeert je dan links van die streep te houden en gaat piepen als je eroverheen gaat, maar met tegenliggend verkeer kun je niet allebei links van je streep blijven, dus dan is het wel even gedoe met de systemen aan. :)
Ik rijd dagelijks over de snelweg A1 en A9/A10 en heb ook alle assistentiesystemen aan. Vooral HDA met lane keep assist en adaptive cruise control werkt bijzonder goed. Auto blijft netjes tussen de lijnen en remt rustig af wanneer een auto voor je langzaamer rijdt. De MG4 die ik hiervoor reed, ging op volle snelheid op de voorganger af om op het laatste moment ineens hard te remmen. Daarnaast was het met LKA (met auto steer) een gevalletje van armpje drukken zo sterk stuurde die tegen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Sonicfreak schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 09:36:
[...]

Ik rijd dagelijks over de snelweg A1 en A9/A10 en heb ook alle assistentiesystemen aan. Vooral HDA met lane keep assist en adaptive cruis control werkt bijzonder goed. Auto blijft netjes tussen de lijnen en remt rustig af wanneer een auto voor je langzaamer rijdt. De MG4 die ik hiervoor reed, ging op volle snelheid op de voorganger af om op het laatste moment ineens hard te remmen. Daarnaast was het met LKA (met auto steer) een gevalletje van armpje drukken zo sterk stuurde die tegen.
Dat is Lane Follow Assist, niet Lane Keeping Assist.

(ook een discussie die ik echt niet voor de twaalfde keer ga voeren..)

[ Voor 5% gewijzigd door Bosmonster op 27-06-2024 09:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sonicfreak
Bosmonster schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 09:36:
[...]

Dat is Lane Follow Assist, niet Lane Keeping Assist.

(ook een discussie die ik echt niet voor de twaalfde keer ga voeren..)
Met HDA heb je zowel LFA (te zien aan groen stuur icoontje) als LKA (groen icoontje met auto en rijstroken).
Met HDA heb je boven 60 km/h dat beide icoontjes groen branden. Onder 60 km/h werkt alleen LFA en brandt alleen het stuur icoontje groen. Zoek maar eens in de handleiding op wat beide icoontjes betekenen.
Van de week nog gezien op de snelweg met HDA aan dat beide icoontjes groen branden en onder 60 km/h alleen het stuur icoontje groen is.

Edit:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oBUoFgr5ogkMMrKDDsnDTZw-HJI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/a2GDJXV8ph3cJ3yqbjrwPO4y.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 21% gewijzigd door Sonicfreak op 27-06-2024 09:50 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• d-vine
Eerste auto met zoveel extra functies waardoor je heel weinig mee zelf hoeft te regelen met rijden
In het begin even wennen en aftasten maar nu vind ik het heerlijk ontspannen zou niet anders meer willen.

Het is ook een kwestie van de regie uit handen durven en kunnen nemen.
het zal in de toekomst alleen maar meer worden in auto's dus je kan met de jaren meer gaan ergeren of lekker relaxen.

Zou het bijvoorbeeld heerlijk vinden als in de toekomst alle auto's auto pilot hebben (op de snelweg om te beginnen)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Sonicfreak schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 09:47:
[...]

Met HDA heb je zowel LFA (te zien aan groen stuur icoontje) als LKA (groen icoontje met auto en rijstroken).
Met HDA heb je boven 60 km/h dat beide icoontjes groen branden. Onder 60 km/h werkt alleen LFA en brandt alleen het stuur icoontje groen. Zoek maar eens in de handleiding op wat beide icoontjes betekenen.
Van de week nog gezien op de snelweg met HDA aan dat beide icoontjes groen branden en onder 60 km/h alleen het stuur icoontje groen is.

Edit:

[Afbeelding]
Dat betwist ik ook niet. Maar de feature waar hij het over heeft, die je binnen de lijntjes houdt met HDA, is LFA.

LKA is alleen een warning systeem (met lichte stuuringreep) voor als je zelf stuurt. In combinatie met LFA zou dat zelden in werking moeten treden.

LKA op sommige wegen (zoals de drukke dijkwegen waar ik dagelijks op rijd) is zeer beangstigend. Na een paar hartverzakkingen van een stuurbeweging richting een tegenligger of fietser die ik inhaalde wil ik dat systeem gewoon uit hebben. Sowieso levert het op die wegen een eindeloos piepfestijn op.

Maar los daarvan, of je het nou fijn vindt of niet, vind ik het jammer dat dit soort systemen in de EU niet permanent uit te zetten zijn.

[ Voor 4% gewijzigd door Bosmonster op 27-06-2024 10:28 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

d-vine schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 09:51:
Eerste auto met zoveel extra functies waardoor je heel weinig mee zelf hoeft te regelen met rijden
In het begin even wennen en aftasten maar nu vind ik het heerlijk ontspannen zou niet anders meer willen.

Het is ook een kwestie van de regie uit handen durven en kunnen nemen.
het zal in de toekomst alleen maar meer worden in auto's dus je kan met de jaren meer gaan ergeren of lekker relaxen.

Zou het bijvoorbeeld heerlijk vinden als in de toekomst alle auto's auto pilot hebben (op de snelweg om te beginnen)
Zeker, ze zelfrijdende feature van de KIA EV6 is zeer goed en heerlijk toeren op de snelweg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sonicfreak
Bosmonster schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 10:26:
[...]

Dat betwist ik ook niet. Maar de feature waar hij het over heeft, die je binnen de lijntjes houdt met HDA, is LFA.

LKA is alleen een warning systeem (met lichte stuuringreep) voor als je zelf stuurt. In combinatie met LFA zou dat zelden in werking moeten treden.

LKA op sommige wegen (zoals de drukke dijkwegen waar ik dagelijks op rijd) is zeer beangstigend. Na een paar hartverzakkingen van een stuurbeweging richting een tegenligger of fietser die ik inhaalde wil ik dat systeem gewoon uit hebben. Sowieso levert het op die wegen een eindeloos piepfestijn op.

Maar los daarvan, of je het nou fijn vindt of niet, vind ik het jammer dat dit soort systemen in de EU niet permanent uit te zetten zijn.
Ik rijd niet op dijkwegen en allleen N-wegen en snelweg. Dan werkt LKA prima op N-wegen. Op snelweg gebruik ik HDA en dat is heel ontspannen rijden.
In de MG4 die ik hiervoor had, kon de auto ineens onverwacht een harde ruk aan het stuur geven. Bijvoorbeeld op een N-weg. Dat heb ik met de Kia EV6 nog niet meegemaakt.
Er was zelfs een MG4 rijder, ook een Tweaker, waarbij de MG4 bij wegwerkzaamheden de auto tegen de wegafscheiding stuurde waardoor de zijkant in elkaar zat.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
Gisteren even bij een Fastned geladen, bij 50% gestart.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cWcMG233C4LsrUU-4FClIQKuvMo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mntqvXZAUZEjhBq3q4hIlYUo.jpg?f=fotoalbum_large Gewoon keurig de 240 kW aangetikt.

Wat me opviel, op een gegeven moment kakt ie helemaal in, heeft Björn Nyland ook regelmatig gehad met Kia/Hyundai op 800V architectuur.

Wat mij opviel is dat de coolant 1 temperatuur ineens op -32,5 graden staat (koelcircuit inverter en motor), in dit voorbeeld staat de laadsnelheid op 25 kW, maar hij dropt naar 10/12 kW. Na een tijdje schiet de temperatuur weer naar de juiste waarden en gaat de laadsnelheid weer omhoog, zie 2e screenshot. Lijkt mij een software bug.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/95ma_uhLdSGyYpsIIBDYQwevLtk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TxoTtBw01HyArJZBhFQ6JIch.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/M37QbTzlAmCibPNuOmyPkoOAODU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/l1FCSmH5tSmXgMVDSjvYcvO3.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• petertenboer
The Wizard schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 10:51:
Gisteren even bij een Fastned geladen, bij 50% gestart.
[Afbeelding] Gewoon keurig de 240 kW aangetikt.

Wat me opviel, op een gegeven moment kakt ie helemaal in, heeft Björn Nyland ook regelmatig gehad met Kia/Hyundai op 800V architectuur.

Wat mij opviel is dat de coolant 1 temperatuur ineens op -32,5 graden staat (koelcircuit inverter en motor), in dit voorbeeld staat de laadsnelheid op 25 kW, maar hij dropt naar 10/12 kW. Na een tijdje schiet de temperatuur weer naar de juiste waarden en gaat de laadsnelheid weer omhoog, zie 2e screenshot. Lijkt mij een software bug.
Ik zie dit ook regelmatig en in mijn beleving is het het snel koelen van de batterij/BMS, of in ieder geval een aantal cellen gedurende een aantal minuten. Het lijkt mij geen softwarebug, maar puur beschermend.

Maar wellicht zie ik het verkeerd.

Hier meer info: https://www.kiaevforums.c...fast-charging-to-80.4256/

[ Voor 4% gewijzigd door petertenboer op 27-06-2024 13:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sn0x0r
Bosmonster schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 10:26:
[...]
Ja hier ben ik het ook gewoon mee eens en daarmee ben ik het ook eens met de: waarom kan het niet permanent uit of permanent aangezet worden? Als je standaard route elke dag een hell is omdat de default modus van de auto je meer stress oplevert dan rust, dan moet je dat gewoon standaard uit kunnen zetten, immers staat het systeem haaks op datgene dat het probeert te bereiken en ga je het dus uitzetten, en de dag erna weer, en weer en weer, totdat je het een keer vergeet en je wel volle bak de berm in duwt, een fietser van de baan tikt of je tegenligger een kusje geeft op de neus met 50 km/u.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sonicfreak
sn0x0r schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 13:27:
[...]

Ja hier ben ik het ook gewoon mee eens en daarmee ben ik het ook eens met de: waarom kan het niet permanent uit of permanent aangezet worden? Als je standaard route elke dag een hell is omdat de default modus van de auto je meer stress oplevert dan rust, dan moet je dat gewoon standaard uit kunnen zetten, immers staat het systeem haaks op datgene dat het probeert te bereiken en ga je het dus uitzetten, en de dag erna weer, en weer en weer, totdat je het een keer vergeet en je wel volle bak de berm in duwt, een fietser van de baan tikt of je tegenligger een kusje geeft op de neus met 50 km/u.
Standaard uitzetten mag niet van de Euro NCAP. Je mag het wel uitzetten, maar iedere start van de auto moeten die systemen standaard aan staan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sn0x0r
Sonicfreak schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 13:49:
[...]

Standaard uitzetten mag niet van de Euro NCAP. Je mag het wel uitzetten, maar iedere start van de auto moeten die systemen standaard aan staan.
Dat was bekend, maar ik ben het gewoon niet eens met de regel ;)

Het zal wel een gevalletje zijn dat het in het merendeel van de gevallen wel zorgt voor een verbetering van de verkeersveiligheid, ergo het moet altijd aan staan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fiorano
Zo sterkt stuurt de EV6 toch niet tegen? In m'n vorig auto (Opel Corsa) was het een stuk heftiger. Dan moest je wel serieus opletten als je op de spitsstrook reed en er een afslag aankwam, die stuurde je gerust de auto naast je in. De tegendruk van de EV6 is gemakkelijk op te vangen m.i.

En bij de bekende "fietspaden" link en rechts en auto in het midden stukken > Ik stuur hem met de rechter wielen de fietsstrook op. Stopt gelijk met corrigeren.

Andere vraag; Iemand ooit het verschil in verbruik gemeten v.d. Airco in ECO-mode (dus echt de airco, niet het hele systeem) en normale airco-modus? M.a.w. wat is een minder hard werkende pomp "waard"?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• murky123
Fiorano schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 13:58:

Andere vraag; Iemand ooit het verschil in verbruik gemeten v.d. Airco in ECO-mode (dus echt de airco, niet het hele systeem) en normale airco-modus? M.a.w. wat is een minder hard werkende pomp "waard"?
ik had de indruk dat het alleen je fan speed reduceerd. en de airco-eco werkt schijnbaar alleen als de hele wagen in eco rijmodus staat.

het hele eco verhaal, ik zou niet verwachten dat je daadwerkelijk een aantal kilometers meer kan rijden op een lading dan een andere rijmodus normaal of sport. Bij een RWD in ieder geval, bij een AWD schakelt het ook de voor-motor uit.

ik rijd al 6 maanden in ECO omdat het qua reactie enzv mij past , ik het prettigst vind rijden. maar qua zuinigheid . mwah verschil tov normal is peanuts. nihil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
petertenboer schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 13:05:
[...]

Ik zie dit ook regelmatig en in mijn beleving is het het snel koelen van de batterij/BMS, of in ieder geval een aantal cellen gedurende een aantal minuten. Het lijkt mij geen softwarebug, maar puur beschermend.

Maar wellicht zie ik het verkeerd.

Hier meer info: https://www.kiaevforums.c...fast-charging-to-80.4256/
De temperatuurmeting is in ieder geval niet correct, de auto kan niet binnen enkele seconden naar -30 koelen en enkele minuten naar 80+ :P.

Kan zeker wel zijn dat het een beveiliging is voor oververhitting, maar niet echt logisch op het eind, er wordt immers niet meer op vol vermogen geladen. Het koelt in ieder geval wel de inverter, die temperatuur daalt behoorlijk. Alleen de inverter doet niks met DC laden normaal gesproken, of de BMS zit hier ook ingebouwd. Andere fabrikanten doen dit niet, dus ik vermoed dat het toch een bug is, al dan niet expres.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• petertenboer
The Wizard schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 16:57:
[...]

De temperatuurmeting is in ieder geval niet correct, de auto kan niet binnen enkele seconden naar -30 koelen en enkele minuten naar 80+ :P.

Kan zeker wel zijn dat het een beveiliging is voor oververhitting, maar niet echt logisch op het eind, er wordt immers niet meer op vol vermogen geladen. Het koelt in ieder geval wel de inverter, die temperatuur daalt behoorlijk. Alleen de inverter doet niks met DC laden normaal gesproken, of de BMS zit hier ook ingebouwd. Andere fabrikanten doen dit niet, dus ik vermoed dat het toch een bug is, al dan niet expres.
Dit is wat ik op internet tegenkom op dit onderwerp:

This is still normal.
As a Kia insider told me, the BMS control unit overheats during DC charging because it has no cooling.
The charge is then interrupted for 3 minutes to allow it to cool down.
The information comes from Kia South Korea.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
petertenboer schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 17:53:
[...]

Dit is wat ik op internet tegenkom op dit onderwerp:

This is still normal.
As a Kia insider told me, the BMS control unit overheats during DC charging because it has no cooling.
The charge is then interrupted for 3 minutes to allow it to cool down.
The information comes from Kia South Korea.
Als het met oververhitting te maken heeft dan verwacht je een thermal trigger, nu is het bij 82%, standaard. Heb het trouwens niet altijd gezien, bij een koude accu dus niet max laden, dan zie je dit niet bij 82%, dan laad ie doodleuk gewoon door met 100+ kW.

Gewoon een slecht geprogrammeerd stukje software. If temp at 82% = > 75°C then coolant 1 temp -33°C for 3 minutes. Ze kunnen ook meer throttlen vanaf 60/70% zoals veel fabrikanten doen. Maar ja, de PR machine heeft het over 10 naar 80% in x aantal minuten, dus dan zit de boel wel zwaar te belasten.

Vraag me af waarom een BMS zou oververhitten, afgezien van balanceren en voltage monitoring doet ie niet zoveel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Glawen
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 07-10 03:41
The Wizard schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 10:51:

Dit komt overeen met wat ik ook regelmatig zie. Ergens rond de 80% zakt de laadsnelheid terug naar enkele kW’s om vervolgens na een minuut of 5 weer op normale snelheid te laden. Dit gebeurt met name bij lange ritten wanneer ik meerdere keren bij snelladers laad. De Kia dealer heeft hier onderzoek naar gedaan en recent hebben ze ontdekt dat een driewegklep bij mijn EV6 defect is, welke naar het schijnt onder andere verantwoordelijk is voor de koeling van de accu. Deze wordt binnenkort vervangen en hopelijk lost dit het probleem bij mij op.
Pagina: 1 ... 371 ... 448 Laatste

Let op:
Openbaar laden, laadpassen, etc. in: [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3.

Bestellingen, leveringen en "waar is de boot"-posts over de Kia EV6 mogen in: Het KIA EV6 leveringen topic