Acties:
  • 0 Henk 'm!

• petertenboer
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 21:18
HansAuutB schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 21:06:
[...]

NL-dealers doen het (pas) als de auto toch al in de garage komt.
Bijzonder dat ze het in Nederland zo aanpakken. In theorie kan het dus meer dan anderhalf jaar duren voor je de update krijgt en dus een hoger risico loopt op een kapotte ICCU.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IvoB2
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 28-12-2024
ColdRain schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 23:40:
OK, bye dan.
Maar opnieuw, wat hebben WIJ hieraan? Wàt is de interactie van ERN5T in deze draad? Twee keer? Om dan te eindigen met "ik geef het op".
Echt ...
Ieder heeft recht op zijn mening en eigen ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IvoB2
ColdRain schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 23:40:
OK, bye dan.
Maar opnieuw, wat hebben WIJ hieraan? Wàt is de interactie van ERN5T in deze draad? Twee keer? Om dan te eindigen met "ik geef het op".
Echt ...
Ieder heeft recht op zijn mening en vooral delen van eigen ervaring.

Aan uitsluitend het delen van positieve ervaringen heeft wie nog moet kiezen ook niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• izzet3838
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 14:57
HansAuutB schreef op zaterdag 8 juni 2024 @ 00:10:
[...]
Voor @ERN5T is dit begrijpelijk een emotionele frustrerende zaak, waarvan ik me kan voorstellen dat je je hart er even over wilt luchten.
Ik moet er niet aan denken Evi op een XC40 in te moeten ruilen.
Ik ook niet, als iemand die komt van een polestar 2 waren het fijne wagens, maar het enige voordeel wat ze in mijn ogen hadden tov de ev6 waren de voorste stoelen en op sommige plaatsen materiaalgebruik(maar op andere plaatsen is de ev6 weer beter)...

11400 - RX 6800 | Kia EV6 Business plus long range rwd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IvoB2
Hopelijk zal het dan een EX40 zijn en geen XC40 meer zijn? :)

Zoveel mensen, zoveel smaken.
Een vriend van ons, een echte autofreak die als hobbywagen zweert bij de BMW Z serie, heeft eind vorig jaar zijn Polestar 2 ingeruild voor de Volvo EC40 (twijfel was tussen een Tesla en de Volvo, Polestar voldeed niet meer wegens te zwaar aanvoelend en hoog energieverbruik).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07:54

The Wizard

Moderator Mobile
king_dude schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 22:37:
Nog even over het stukje dat de auto bij een snellader stroom blijft leechen als 100% bereikt is: dit is niet waar (bij mij iig).

Zojuist getest.
Auto koppelt los, autorisatie vervalt om te laden. Laadpaal geeft ook samenvatting en melding dat laden beëindigd is.

Bij mij geeft het starten van de airco/verwarming het gevolg (nadat 100% soc bereikt is) dat 12 volt accu belast wordt, geen leechende auto naar paal toe.

Wellicht is het bij een thuislader anders.

Dit via carscanner en dongle geverifieerd.
Snellader misschien, weinig mensen laden tot 100%, maar bij AC laadpalen is dat niet het geval, daar blijft de kabel gelocked en kan de sessie altijd weer geherstart worden.

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• king_dude
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online
Dit was een opvolging nog van ons vorig moment, toen gaf je mij (vrij stellig) aan dat het bij snelladers leechen mogelijk was, ik toen niet - maar toen niet onderzocht. Rede was toen het kalibratie dingetje.

Ik ga nu een nachtje aan een ac lader hangen!

Tof dat we zo samen alles uit kunnen zoeken. Eens zijn alle geheimen bekend haha!

[ Voor 22% gewijzigd door king_dude op 08-06-2024 12:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greg-a
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15:11
king_dude schreef op zaterdag 8 juni 2024 @ 12:07:
Dit was een opvolging nog van ons vorig moment, toen gaf je mij (vrij stellig) aan dat het bij snelladers leechen mogelijk was, ik toen niet - maar toen niet onderzocht. Rede was toen het kalibratie dingetje.

Ik ga nu een nachtje aan een ac lader hangen!

Tof dat we zo samen alles uit kunnen zoeken. Eens zijn alle geheimen bekend haha!
Misschien mis ik iets heel obvious , maar wat is leechen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Card Nox
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 17:50
In deze context wordt bedoeld dat de auto nog een beetje stroom blijft trekken nadat deze 100SoC heeft bereikt.

Leechen en seeden (het gouwe ouwe Kazaa, LimeWire tijdperk 😂)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adagi12
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 27-08 10:17
Ik rijd al enige tijd de ev6 en staat op het punt wat cosmetische zaken te veranderen behalve de logo’s wil ik nu ook de dorpel beschermer verwijderen en daar mooiere gt-line dorpel beschermer op zetten.
Wie weet en kan mij vertellen hoe deze kunstof dorpel beschermer vast zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• king_dude
  • Niet online
The Wizard schreef op zaterdag 8 juni 2024 @ 08:55:
[...]

weinig mensen laden tot 100%
Het hoeft ook niet altijd, maar is wel af en toe nodig (100% + nacht doorladen ivm kalibreren accu). Is er ook bekend hoe vaak? 1x per maand/kwartaal?

[ Voor 7% gewijzigd door king_dude op 09-06-2024 09:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
king_dude schreef op zondag 9 juni 2024 @ 09:15:
[...]

Het hoeft ook niet altijd, maar is wel af en toe nodig. Is er ook bekend hoe vaak? 1x per maand/kwartaal?
Ik bedoel met DC laden. Bij AC laden is zeker verstandig om af en toe dit te doen. Is afhankelijk van hoe je laadgedrag is. Ik rij relatief grote afstanden dus laad regelmatig tot 100%. Moet zeggen de meeste mensen die een laadpaal bij huis hebben vaak elke dag tot 100% laden, die houden geen rekening met de accu degradatie.

Onze prive EV laad ik gemiddeld elke 3/4 laadsessies (tot 80%) op tot 100%, maar alleen als ik daarna een stuk rij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiliyama
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 10:15
Loei123 schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 09:43:
[...]

Is inderdaad een 12V koelbox.
Er moeten overigens ook kinderen op de achterbank dus daar de koelbox neerplempen is dan ook niet ideaal. :P
Verlengsnoer naar achteren via zijkant van de achterzítting is ook mogelijk. Sta je langer stil dan is de V2L adapter inpluggen een optie. Dan blijft er spanning op het interne stopcontact staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiliyama
  • Laatst online: 10:15
happy killer schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 15:09:
Vandaag de auto naar de dealer voor de 24 maanden beurt.
Nu gaven ze aan dat ik een ICCU update zou krijgen. Vorig jaar heb ik ook al een ICCU update gehad. Weet iemand of er meerdere updates zijn geweest.
Gaat om een EV6 air 58KWH.
Ja de tweede keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loei123
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 14:34
Nou de reis zit erop.
De auto doet het allemaal moeiteloos, een dikke diesel erin had het afgemaakt. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HansAuutB
  • Laatst online: 20:28
Dtv
Heeft de EV6 een laad-log?
Ik heb rtfm nog niet gedaan.

Rijdt sinds 05-10-2022 een KIA EV6 GT-line rwd Runway Red

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gise
  • Niet online
Eerste ervaringen na de nieuwe update:

- Afgelopen paar ritten kreeg ik elke rit een pop-up voor het reviewen van nieuwe privacy voorwaarden, deze pop-up verscheen pas als ik ging rijden en kreeg dan de melding dat ik ze niet kon reviewen tijdens het rijden. Zojuist na een paar ritten eindelijk akkoord kunnen geven door: auto in drive, pop-up, auto in Park mode, pop-up accepteren.

- Volume levels lijken te zijn aangepast, wat voorheen volume niveau 40 was, is nu iets van 15-20.

- Bij het rijden over een landsgrens komt er nu een pop-up met de in dat land geldende snelheidslimieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solarman
  • Registratie: Mei 2022
  • Niet online
HansAuutB schreef op zondag 9 juni 2024 @ 12:50:
Dtv
Heeft de EV6 een laad-log?
Ik heb rtfm nog niet gedaan.
Die je zelf kan inzien volgens mij niet.
Ik heb die niet gevonden, ook niet in de rtfm. ;)

ENYAQ SPORTLINE 210kW MY25 ( voorheen: KIA EV6 GT-Line 77,4 RWD MY23)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaMenaz
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 20:09
gise schreef op zondag 9 juni 2024 @ 23:18:
[...]
- Bij het rijden over een landsgrens komt er nu een pop-up met de in dat land geldende snelheidslimieten.
Kun je desgewenst weer uitzetten.

Catch my drift?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R20141016
  • Registratie: Februari 2017
  • Nu online
DaMenaz schreef op maandag 10 juni 2024 @ 11:42:
[...]

Kun je desgewenst weer uitzetten.
Waarom zou je dit doen? Is toch handig. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

petertenboer schreef op zaterdag 8 juni 2024 @ 06:16:
[...]

Bijzonder dat ze het in Nederland zo aanpakken. In theorie kan het dus meer dan anderhalf jaar duren voor je de update krijgt en dus een hoger risico loopt op een kapotte ICCU.
Nou die update had juist mijn ICCU gesloopt, dus het kan ook andersom :+

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• petertenboer
Atlas schreef op maandag 10 juni 2024 @ 13:03:
[...]

Nou die update had juist mijn ICCU gesloopt, dus het kan ook andersom :+
De laatste update?
En wat gebeurde er bij jou EV6 toen de update erop gezet was?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dartlink
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 20:40
R20141016 schreef op maandag 10 juni 2024 @ 12:53:
[...]

Waarom zou je dit doen? Is toch handig. O-)
Niet als je dagelijks over de grens rijdt. Dan begint 't irritant te worden :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EN86
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 21:29
Heb je toevallig een linkje? 🙏
izzet3838 schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 23:11:
[...]

Geen idee goedkoop ding van ali, maar ik weet uit ervaring dat je bij een carplay dongle wat meer moet opletten bij de android dongles maakt het minder uit.

Carlinkit is volgens mij de meest bekende budget optie, wat betreft luxere versies kun je gaan voor een carlinkit ai box(das een geheel android device(heb ik sinds kort)) of een aawireless(een van de eerste op de mark en goede ondersteuning alleen behoorlijk ad prijs ivm de rest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• izzet3838
EN86 schreef op maandag 10 juni 2024 @ 18:21:
Heb je toevallig een linkje? 🙏

[...]
Wordt niet meer verkocht, is al jaren oud helaas...

Maar ik denk dat die van carlibkit goed zijn, tegenwoordig heb je op sommige producten ook free return bij ali anders de gok gewoon wagen...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• oohlaf
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 10-10 14:54
izzet3838 schreef op maandag 10 juni 2024 @ 18:29:
[...]

Wordt niet meer verkocht, is al jaren oud helaas...

Maar ik denk dat die van carlibkit goed zijn, tegenwoordig heb je op sommige producten ook free return bij ali anders de gok gewoon wagen...
Ik heb deze gekocht (de Carlinkit 5.0) op basis van een eerdere aanbeveling.

https://nl.aliexpress.com...Fv7c&gatewayAdapt=glo2nld

Ik mag mijn EV6 komende vrijdag ophalen bij de dealer... :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• king_dude
  • Niet online
Ik heb ook de 5.0 bevalt prima, is goed stabiel en snel in verbinding maken. Ik heb voor de zekerheid m’n iPhone niet gekoppeld aan de ev zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R20141016
  • Registratie: Februari 2017
  • Nu online
Dartlink schreef op maandag 10 juni 2024 @ 17:15:
[...]

Niet als je dagelijks over de grens rijdt. Dan begint 't irritant te worden :p
Ow dus jij bent er een die dagelijks de grens (oversch)rijdt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:32

Bosmonster

*zucht*

king_dude schreef op maandag 10 juni 2024 @ 21:48:
Ik heb ook de 5.0 bevalt prima, is goed stabiel en snel in verbinding maken. Ik heb voor de zekerheid m’n iPhone niet gekoppeld aan de ev zelf.
Het werkt prima allebei.

Nadeel vind ik wel dat mn iPhone echt gloeiend heet wordt en de batterij leegtrekt. Dus bij langere ritten doe ik hem toch maar aan de kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMenaz
Bosmonster schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 12:47:
[...]
Nadeel vind ik wel dat mn iPhone echt gloeiend heet wordt en de batterij leegtrekt. Dus bij langere ritten doe ik hem toch maar aan de kabel.
Dat doet (oa) VW goed in de nieuwe modellen. Daar is de draadloze lader gekoeld.

Catch my drift?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• izzet3838
DaMenaz schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 12:58:
[...]

Dat doet (oa) VW goed in de nieuwe modellen. Daar is de draadloze lader gekoeld.
Alleen hebben die laders weer problemen bij iPhone :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Fiorano
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11:59
Zo de eerste maand EV6 zit er op, toch alweer 3000Km gereden. In totaal 16x aan de laadpaal gehangen, waarvan 3x DC. Gemiddeld verbruik is 17,2KwH/100km. Met een gemiddelde KwH prijs van €0,302. Absoluut niet ontevreden over. Veel snelweg kilometers overdag, dus lekker de ACC op 103km/h. Voor de rest ontzettend comfortabel en zit (bijna) alles er op en er aan. Mis tot nu toe eigenlijk alleen een Camera aan de voorzijde van de auto. Neusje is soms lastig inschatten waarbij je bij file parkeren niet helemaal lekker in het vak komt bijvoorbeeld.

Nog 9 weken en dan een roadtripje München - Salzburg - Zwarte Woud. Zin in!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IvoB2
Lost de 360° camera dat akkefietje dan niet in voldoende mate op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• izzet3838
IvoB2 schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 14:43:
Lost de 360° camera dat akkefietje dan niet in voldoende mate op?
Dan moet je die wel hebben :+
Vind het absurd dat ik die niet als losse optie kon nemen, de parkeersensoren van Kia vallen sws tegen heb al stoeprandscahde op de lip onder de voorbumper omdat ik het niet kon inschatten :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiorano
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11:59
izzet3838 schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 14:52:
[...]

Vind het absurd dat ik die niet als losse optie kon nemen, de parkeersensoren van Kia vallen sws tegen heb al stoeprandscahde op de lip onder de voorbumper omdat ik het niet kon inschatten :'(
Precies dit, die zit niet standaard op de Plus. Aangezien het een 2e hands Private Lease exemplaar is had ik het niet kunnen fixen :).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• murky123
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 08:18
izzet3838 schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 14:52:
[...]

een parkeersensor gaat ook niet af op een stoeprand, of die stoeprand moet een halve meter hoog zijn. maar dan is het geen stoeprand meer.

ik vind de sensoren juist erg vroeg afgaan.
sta ik bijvoorbeeld achter ene auto te wachten voor een stoplicht dan begint de sensor al te piepen terwijl er ruimte zat is tussen mij en de wagen voor me, of zelfs een wagen voor me in de rij ernaast, dan piept het soms al

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• izzet3838
murky123 schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 15:07:
[...]

een parkeersensor gaat ook niet af op een stoeprand, of die stoeprand moet een halve meter hoog zijn. maar dan is het geen stoeprand meer.

sta ik bijvoorbeeld achter ene auto te wachten voor een stoplicht dan begint de sensor al te piepen terwijl er ruimte zat is tussen mij en de wagen voor me, of zelfs een wagen voor me in de rij ernaast, dan piept het soms al
Je moet eigk pas stoppen als de sensor op rood staat of rood flikkert...
Was in mijn geval een niet echt een stoeprand maar eerder een plantenbak, het was donker en ik heb hem niet goed kunnen inschatten, maar hij was toch wel een 20-25cm hoog, resultaat is helaas meerdere felle krassen op de lip...

Maar goed gelukkig goed verzekerd, maar een 360 camera had dat zeker lunnen verhelpen, ik wilde daar ook best voor bijbetalen, maar een uitvoering met 360 cam was €4.600 duurder en daar had ik helaas het budget niet voor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• king_dude
  • Niet online
Bosmonster schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 12:47:
[...]

Het werkt prima allebei.

Wat ik overigens bedoelde is niet ook de usb kabel gebruiken, maar het feit dat ik de iPhone alleen via Bluetooth laat verbinden naar de Carlinkit adapter en niet OOK naar de Ev (ja dit kan tegelijkertijd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GHorsie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19:43
Hebben meer mensen problemen met het Kia netwerk? Ik kreeg opeens een ‘mededeling’ iets over een poll in de auto. Maar ik kon niets selecteren want dan moest ik geparkeerd zijn. De navigatie liet toen geen groene lijn meer zien met de huidige drukte maar een platte blauwe lijn puur navigatie.

Als ik nu iets selecteer in de Kia live krijg ik de mededeling dat dit niet werkt en dat je het in de Kia Connect aan moet zetten?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DaMenaz
Had gisteravond wel dat ik geen connectie met de auto kon maken in de app.

Geen problemen in de auto. Geen poll gezien. Vast een goed pollenfilter. 🤓

Catch my drift?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• petertenboer
GHorsie schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 11:55:
Hebben meer mensen problemen met het Kia netwerk? Ik kreeg opeens een ‘mededeling’ iets over een poll in de auto. Maar ik kon niets selecteren want dan moest ik geparkeerd zijn. De navigatie liet toen geen groene lijn meer zien met de huidige drukte maar een platte blauwe lijn puur navigatie.

Als ik nu iets selecteer in de Kia live krijg ik de mededeling dat dit niet werkt en dat je het in de Kia Connect aan moet zetten?
Poll/enquete verzoek gekregen en middels de aangeboden QR-code de vragen beantwoord. Daarna geen melding weer gehad en geen problemen met navigeren of Kia Connect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sonicfreak
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17:58
GHorsie schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 11:55:

Die enquête kreeg ik gistermiddag ook. Ik heb die even ingevuld en heb daarna Android Auto weer aangesloten en dat werkte zonder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GHorsie
Dank voor de antwoorden!

Als ik nu de status van mijn auto opvraag in de app krijg ik vreemd genoeg wel antwoord maar ook een pop-up met de melding: netwerkfout, probeer het later opnieuw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
[...]

Dat is gewoon een software bug, of een Kia feature :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• izzet3838
[...]

Dat automatisch aangaan heb ik helaas moeten afzetten, ik werk in centrum Brussel en werd er helemaal gek van, werkt op andere auto's veel beter idd.

In principe zouden ze het geluid kunnen afzetten tot een bepaald niveau en enkel de sensoren laten zien op het scherm bv...

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• GHorsie
Mijn eigen probleem opgelost :)

De auto bleek geen verbinding te maken met online services. Dus ook geen live file informatie.
Dit is opgelost door in de Kia Connect app via Meer -> Servicelijst een service uit en weer aan te zetten en dan te klikken op opslaan.

De services stonden dus al aan maar er moest blijkbaar een update naar de Kia service/auto gestuurd worden. Daarna kreeg ik op het entertainment scherm de melding dat de services gewijzigd waren. Hierna werkt alles weer zoals voorheen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edutch
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19:50
GHorsie schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 16:09:

De auto bleek geen verbinding te maken met online services. Dus ook geen live file informatie.
Dit is opgelost door in de Kia Connect app via Meer -> Servicelijst een service uit en weer aan te zetten en dan te klikken op opslaan.

De services stonden dus al aan maar er moest blijkbaar een update naar de Kia service/auto gestuurd worden. Daarna kreeg ik op het entertainment scherm de melding dat de services gewijzigd waren. Hierna werkt alles weer zoals voorheen 8)7
Oplossing werkt
bij mij net ook, thx!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bokes
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 13-01 10:03
Net mail gehad via de leasemaatschappij (Athlon) voor terugroepactie van de ICCU.

"Kia zal de betreffende ICCU inspecteren en indien nodig vervangen, evenals de ICCU-zekering en een update van de de softwareversie."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoEV6
  • Laatst online: 21:47
Bokes schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 12:19:
Net mail gehad via de leasemaatschappij (Athlon) voor terugroepactie van de ICCU.

"Kia zal de betreffende ICCU inspecteren en indien nodig vervangen, evenals de ICCU-zekering en een update van de de softwareversie."
Bij Leaseplan zijn ze nog niet zover bij mijn weten. Ik heb iig nog geen mail gehad hierover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMenaz
GHorsie schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 16:09:

Ik krijg al sinds maandag geen verbinding meer tussen de app en de auto. Helaas werkt deze truc bij mij niet.

Als ik in de auto KiA Connect probeer te herconfigureren, dan krijg ik de volgende melding. “Geen service beschikbaar in dit gebied. Ga naar een gebied met ontvangst en probeer het opnieuw”.

Catch my drift?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Laatst online: 14:11
DaMenaz schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 13:52:
[...]

Ik krijg al sinds maamdaf geen verbinding meer tussen de app en de auto. Helaas werkt deze truc bij mij niet.

Als ik in de auto KiA Connect probeer te herconfigureren, dan krijg ik de volgende melding. “Geen service beschikbaar in dit gebied. Ga naar een gebied met ontvangst en probeer het opnieuw”.
Infotainment reset knopje al geprobeerd?

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMenaz
Phusebox schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 13:54:
[...]

Infotainment reset knopje al geprobeerd?
Goeie. Ga ik proberen. 👍

Edit: dat was het! Top.

[ Voor 6% gewijzigd door DaMenaz op 14-06-2024 14:16 ]

Catch my drift?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IvoB2
Loopt er net een mail binnen dat de EV6 GT-line (yacht blue - bleek interieur + trekhaak) is ingeschreven en mag afgehaald worden bij de dealer.
Komt voor ons niet uit zal dus ergens voor half juli zijn.
Wachttijd tussen doorgeven offerte en effectieve beschikbaarheid dus 5,5 maanden.
Valt nog mee (in 2019 was het nog een volle 11 maanden).

[ Voor 7% gewijzigd door IvoB2 op 14-06-2024 17:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

IvoB2 schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 17:56:
Loopt er net een mail binnen dat de EV6 GT-line (yacht blue - bleek interieur + trekhaak) is ingeschreven en mag afgehaald worden bij de dealer.
Wachttijd tussen doorgeven offerte en effectieve beschikbaarheid dus 5,5 maanden.
Je gaat een maand wachten met afhalen van je nieuwe auto?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bokes
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 13-01 10:03
In 2022 ook nog (BE) ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
In 2019 was de wachttijd eerder 24 maanden denk ik voor een EV6.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMenaz
In 2019 was er nog helemaal geen EV6 😅

Catch my drift?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Phusebox
DaMenaz schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 23:00:
In 2019 was er nog helemaal geen EV6 😅
Vandaar de 2 jaar wachttijd 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IvoB2
Bosmonster schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 18:30:
[...]

Je gaat een maand wachten met afhalen van je nieuwe auto?
Inderdaad.
Het is niet dat de huidige het niet meer doet en dat is trouwens ook al een EV van hetzelfde merk. :+
Ik wacht al bijna zes maanden dus op die drie, vier weken zal het ook niet meer steken.

[ Voor 13% gewijzigd door IvoB2 op 15-06-2024 00:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IvoB2
Phusebox schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 22:43:
[...]

In 2019 was de wachttijd eerder 24 maanden denk ik voor een EV6.
In 2019 was het nog een e-Niro. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IvoB2
Bokes schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 18:35:
[...]

In 2022 ook nog (BE) ;) .
Geen idee. De vorige EV was van begin 2019 (geleverd begin 2020) en de opvolger besteld eind 2023 en geleverd half 2024. (de lease van de huidige zelf moeten verlengen). Zit dus nog in de tijdspanne van 5-7 maanden zoals aanvankelijk aangegeven.
Soit, details in de marge. :)

[ Voor 18% gewijzigd door IvoB2 op 15-06-2024 00:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gise
  • Niet online
Even ter info voor mensen met een iPhone die mogelijk iOS18 beta willen proberen, hiermee werkt de Kia Connect app niet;

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0Z6bUrh3mQN8iImMriqZRhgKF38=/x800/filters:strip_exif()/f/image/6x4y4PA7qVyBufjQpFx2NlA6.png?f=fotoalbum_large

Als je ‘m niet kan gebruiken dan merk je soms toch hoe handig het is.
Gister bij wat spullen uit de auto pakken kwam iemand naar me toe om een praatje te maken, vervolgens weg gelopen de stad in maar zag vervolgens wel nog een melding op m’n telefoon van 6 minuten geleden dat de auto niet op slot zat. Toch getwijfeld of ik ‘m nou wel of niet op slot had gedaan na het weglopen bij de auto dus moest toen toch maar weer terug. Normaal gesproken had ik via de app nog even kunnen checken of kunnen locken.

[ Voor 35% gewijzigd door gise op 15-06-2024 10:23 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• PeaceNlove
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online

PeaceNlove

Deugleuter

Ik kom me ook maar eens melden in dit topic.
Afgelopen dinsdag een mooie rode EV6 Edition Advanced gekregen van de zaak en de leasemaatschappij.
Hiervoor 5 jaar een Kia e-Niro executive gereden, dus elektrisch rijden en Kia was me al bekend. Nu na de eerste dagen rijden wat losse observaties.
- toch net wat stiller van binnen, minder bandenrumoer vergeleken met de Niro
- de eco stand voelt meer als eco, bij de Niro reed ik gevoelsmatig minder rustig. Wellicht komt het door de achterwielaandrijving dat het allemaal wat rustiger aanvoelt.
- maar ondertussen reed die Niro wel zuiniger…
- HDA werkt goed, maar wel al een keer een phantom break gehad? Auto stuurde ook naar links? Gebeurde vrij snel allemaal en had het onder controle, maar die Niro deed dat niet. Verder is HDA wel chill in de file, bij de Niro moest ik altijd even het pedaal aanraken als we weer gingen rijden, maar bij de EV6 hoeft dat veel minder.
- Touchscreen is mooi, maar je ziet wel veel meer vingervegen als bij de Niro
- ik vond de plek voor draadloos laden erg mooi bij de Niro, gebruikte ook CarPlay en kon daar dan mooi mijn telefoon met kabel inschuiven . Nu slingert mijn telefoon in die grote bak er onder. De afsluitbare bak is mooi groot, maar klein grut raak ik er in kwijt, was de Niro toch beter mee met die twee afsluitbare bakken.
- ik kan nog niet echt wennen aan die deur hendels. De Niro gebruikte ik de knop op de portier altijd voor ontgrendelen en die routine mislukt nu soms omdat ik eerst de laadkabel er uit trek en de auto dan weer op slot springt, moet ik nog even induiken wat ik hier aan kan instellen.
- audio van de Edition Advanced valt me mee, het is volgens mij niet het beste wat je op de EV6 kan krijgen, maar ik had minder verwacht. Audio in de Niro was wel beter, maar veel verschil vind ik het niet maken.

Ik was erg happy met de Niro en nu ben ik erg happy met deze nieuwe auto :*)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Card Nox
@PeaceNlove, zelfde stap gemaakt en kan me in veel punten vinden.

Een minpuntje (tov de eNiro) vind ik dat ACC pas aangaat wanneer je zelf van de accelerator af gaat. Dus ik verlaat de rotonde, ben aan het acceleren en zeg: de rest van de acceleratie mag de auto doen. Bij de eNiro pakte deze hem soepel van me over wanneer de auto sneller wilde acceleren dan ik deed, bij de EV6 moet ik eerst compleet van de accelerator af voordat de auto het oppakt wat er voor zorgt dat de auto even inhoud met acceleren en dan pas weer oppakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TKR
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 18:11

TKR

Heeft dat misschien met iPedal te maken? Dat ‘ ie op die stand de iPedal ook als rem beschouwt en dus pas overpakt als je ‘m loslaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeaceNlove
  • Nu online

PeaceNlove

Deugleuter

Card Nox schreef op zaterdag 15 juni 2024 @ 23:23:

Een minpuntje (tov de eNiro) vind ik dat ACC pas aangaat wanneer je zelf van de accelerator af gaat. Dus ik verlaat de rotonde, ben aan het acceleren en zeg: de rest van de acceleratie mag de auto doen. Bij de eNiro pakte deze hem soepel van me over wanneer de auto sneller wilde acceleren dan ik deed, bij de EV6 moet ik eerst compleet van de accelerator af voordat de auto het oppakt wat er voor zorgt dat de auto even inhoud met acceleren en dan pas weer oppakt.
Ja, de ACC bediening functioneert ook net even iets anders, maar volgens mij ben ik er al aan gewend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter-036
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 19:24

Dat doet mijn Ioniq 5 ook, maar vooral in 'Eco', in 'Normaal' merk ik er niet veel meer van........of ik ben eraan gewend geraakt.

It is what it is.If you can't change it, deal with it!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Card Nox
@Peter-036, hmm ik rij altijd in normal, vind Eco wat te sapig.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Mister I
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

Mister I

-=EV6=-

Ik heb de auto nu sinds december 2021 en ondertussen 62000 km verder.
Binnenkort zijn 2e onderhoudsbeurt.
In 2,5 jaar dus 1 keer onderhoud en 1 keer een nieuwe 12 volt accu. Verder geen problemen en stap nog elke dag in met een glimlach.

Heb hem van de week laten polijsten en in een keramische coating laten zetten. Ook de koplampen laten tinten. Zo is ie weer netjes beschermd en kan de auto er weer een paar jaar tegen aan.
Op een paar kleine krasjes en wat minimale steenslag na ziet de auto er nog erg goed uit gelukkig.
Paar foto's van het resultaat :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HDluPW4--HmoFw2kxQTXKXJwqP4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DBZ2vo83anvnNQSurHUe10fp.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/L8OKYJmiayTVywMUuoxMP6XLC_Q=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eYYeZo7oCri5z9vqRWU4YLRD.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/31RL3jVLuTmwNytL7u8AzRHPh4Q=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Sj8EGqpkHxCgb6nLDgdgXXEV.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMenaz
Strak! Kan me voorstellen dat hij is opgeknapt. De mijne is dezelfde kleur (35K nu gereden). Gisteren stond hij in een zeldzaam zonnetje en dan schrik je toch wel van de lak en het hoogglans zwart. Nog nooit een auto gehad waar de lak zo slecht van is.

Catch my drift?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greg-a
  • Laatst online: 15:11
Mister I schreef op zondag 16 juni 2024 @ 09:40:
Binnenkort zijn 2e onderhoudsbeurt.
In 2,5 jaar dus 1 keer onderhoud en 1 keer een nieuwe 12 volt accu. Verder geen problemen en stap nog elke dag in met een glimlach.

Heb hem van de week laten polijsten en in een keramische coating laten zetten. Ook de koplampen laten tinten. Zo is ie weer netjes beschermd en kan de auto er weer een paar jaar tegen aan.
Op een paar kleine krasjes en wat minimale steenslag na ziet de auto er nog erg goed uit gelukkig.
Paar foto's van het resultaat :)

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Waar kan je dat laten doen? En hoeveel kost zoiets?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RobbertEV6
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 04-08-2024
Ik heb m’n auto meteen na aflevering (vorig jaar mei) laten coaten. Bij Ceramic Pro. De kosten hangen af van welk pakket je wil en in welke staat je auto is. Dit in verband met het polijsten en eventuele spot reparaties die nodig zijn. Je kunt zelfs het interieur laten coaten als je dat zou willen. Mijn auto is bijna nog als nieuw durf ik wel te zeggen. Nu 15dkm op de teller.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XUeR9xSLPMm9O2oRAxEkNk6Zzug=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/G992y0k2J20btsuCCzfdyP1V.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IvoB2
Die kosten zijn misschien te verantwoorden voor een auto in privébezit die je jaren wil rijden.
Voor een lease lijkt het me gewoon weggegooid geld.
In het ergste geval (langs alle zijden en bovenaan bekrast) kost inlevering je 1000 €.
Benieuwd dus wat zo'n "behandeling" dan kost en om de hoeveel tijd het herhaald dient te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danny1909
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 12-10 19:47
IvoB2 schreef op zondag 16 juni 2024 @ 15:43:
Die kosten zijn misschien te verantwoorden voor een auto in privébezit die je jaren wil rijden.
In het ergste geval (langs alle zijden en bovenaan bekrast) kost inlevering je 1000 €.
Benieuwd dus wat zo'n "behandeling" dan kost en om de hoeveel tijd het herhaald dient te worden.
Helemaal mee eens, gewoon zelf goed wassen en in een goede wax zetten heb je net zo veel plezier en profijt van.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mister I
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

Mister I

-=EV6=-

Ik heb het bij https://vhstyling.nl/ gedaan.
Top bedrijf!

Heb daar keramische coating laten doen.
Silver Package.
€. 975,00

Auto is van mij, en wil ik nog wel een aantal jaren rijden. Het is altijd een plezier om naar de auto te kijken zo. Dat is ook wat waard :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IvoB2
Ok, iedereen zijn eigen uitgangspunten en prioriteiten.

Voor mij is een auto gewoon een vervoermiddel. Niet een hebbeding om van buitenaf te bewonderen.
Ander uitgangspunt dus.
Zeker voor die extra prijs.
Dure glitter die verder niets toevoegt (mijn mening).

[ Voor 22% gewijzigd door IvoB2 op 16-06-2024 16:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeaceNlove
  • Nu online

PeaceNlove

Deugleuter

Die knop bij de laadpoort om uitgesteld laden tijdelijk uit te schakelen is ook erg prettig, bij mijn Niro moest ik daarvoor nog eerst weer de auto openen, nu zit de knop op de juiste plek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeaceNlove
  • Nu online

PeaceNlove

Deugleuter

Ja, die lak op mijn zwarte Niro was ook erg slecht, bij inleveren na de wasstraat stond het zonnetje er lekker op en met name het dak zag ik toen vol met krassen zitten.
Had ik bij mijn vorige auto’s minder, maar die waren ook niet zwart. Denk dat ik met deze nieuwe ga proberen niet door de wasstraat te rijden.

[ Voor 10% gewijzigd door PeaceNlove op 16-06-2024 17:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• king_dude
  • Niet online
Ik rij een leaseauto, en heb de mijne direct na aflevering laten polijsten (lak defecten) en in glascoating laten zetten (dec.21). Ik wist van te voren dat de lak mega krasgevoelig is (zeer zacht). Daarnaast is de gemiddelde lakdikte van de toplaag erg dun.

Dit, samen met het besluit om de auto nooit door de krasstraat te halen (en de lichtbalk achter blanco te laten folieen) maakt dat de mijne er na 2,5 jaar er nog top uit ziet.

De coating heeft een standtijd van 1 jaar, dezr komt er jaarlijks op en kost 200 euro inclusief 1 staps fijn polijsten en kleien

https://www.puris-carcleaning.nl/a70-jade-ceramic-detail/

Met name doorzakken van vogelpoep en vliegende beesten wordt verlengd, en geeft je de kans om de lak mooi te houden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• king_dude
  • Niet online
Mister I schreef op zondag 16 juni 2024 @ 09:40:

Ik heb in 2,5 jaar en 112k aan kilometers veel last van steenslag. Een volgende auto gaat de motorkap volledig in de Xpel folie. Daar helpt geen enkele coating tegen helaas :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tolga07
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 21:38
Hier na 2 jaar / 62dkm ook mijn ICCU gestorven. Bijkomend voordeel dat die de laadpaal ook heeft gesloopt. :(

[ Voor 39% gewijzigd door Tolga07 op 16-06-2024 17:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IvoB2
PeaceNlove schreef op zondag 16 juni 2024 @ 17:00:
[...]

Ja, die lak op mijn zwarte Niro was ook erg slecht, bij inleveren na de wasstraat stond het zonnetje er lekker op en met name het dak zag ik toen vol met krassen zitten.
Had ik bij mijn vorige auto’s minder, maar die waren ook niet zwart. Denk dat ik met deze nieuwe ga proberen niet door de wasstraat te rijden.
Zelf ga ik nooit naar de wasstraat maar na 4,5 jaar zit het front van onze zilvergrijze e-Niro toch vol putjes van steenslag. Dat ga je met een wax ook niet tegengaan. Ook een putje in de voorruit van steenslag (wel opgevuld maar je blijft het zien).
Steenslag telt overigens niet mee voor de kostenafrekening want het is normale gebruiksschade en doorgaans per stuk kleiner dan een euromunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IvoB2
king_dude schreef op zondag 16 juni 2024 @ 17:16:
[...]
Ik rij een leaseauto, en heb de mijne direct na aflevering laten polijsten (lekdefecten) en in glascoating laten zetten (dec.21). Ik wist van te voren dat de lak mega krasgevoelig is (zeer zacht). Daarnaast is de gemiddelde lakdikte van de toplaag erg dun.

Dit, samen met het besluit om de auto nooit door de krasstraat te halen (en de lichtbalk achter blanco te laten folieen) maakt dat de mijne er na 2,5 jaar er nog top uit ziet.

De coating heeft een standtijd van 1 jaar, dezr komt er jaarlijks op en kost 200 euro inclusief 1 staps fijn polijsten en kleien
Ja ieder zijn ding.
Maar, mijn mening, dan geef je op 4 tot 5 jaar al zoveel uit dan je max. moet opleggen wanneer je auto langs de vier zijden en het dak schade vertoont. En dan maar hopen dat je alsnog nergens schade hebt want indien de wax je auto bij inleveren al die jaren niet 100% beschermd heeft en deze nog ergens schade vertoont heeft het niets uitgehaald en heb je dubbel betaald.
Op twee meter afstand ziet onze e-Niro er ook nog als nieuw uit maar ga je er met je neus bovenop zitten dan zie je overal wel iets. Meestal zitten wij in de auto en zitten er niet in een stoel naar te staren hoe mooi ie wel is. :+
Half juli zullen we het verdict wel horen. Ik gok op een 800 tot 1000€.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• king_dude
  • Niet online
Precies, ieder zijn ding. Bij de mijne is het zichtbaar (water parelt, hoogglanzende lak). Daarnaast zeer simpel schoon te houden - het is een flinke auto. En als er schade is, dat wordt de glascoating (geen wax!) door verzekering opnieuw geplaatst. En zoals ik aangaf: standtijd van 1 jaar. Mijn ev gaat er na 4 jaar uit. Kost dus 800 euro. Voor maximaal je minimaal geraamd bedrag heb ik er plezier van, ipv afwachten wat de kosten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• happy killer
  • Laatst online: 16:53
Ik dacht dat je de EV6 nooit mocht slepen: Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/J2V7NixfhKx3hsWtyWSRHgxyUHs=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/eab5IXADqrbxewDaEnZ7T6FJ.png?f=user_large

Bron: https://nos.nl/artikel/25...-parkeerterrein-harlingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henrov
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 04-10 17:21
Aanzetten en schakelaar op N zeten. Zo ga ik ook de wasstraat door. Slepen als je de auto niet in N krijgt is complexer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobkersten
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 25-08 14:54
Zou dit een RWD model zijn? En zou een AWD hier wel zelfstandig uit kunnen komen? Het ziet er niet eens zo heel drassig uit, tbh. Ik heb vorig jaar in Hongarije bij de F1 gewoon weg kunnen rijden waar er toch een aantal auto's grote moeite hadden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bogey555
  • Laatst online: 21:40
Slepen zal wel ok zijn onder een bep snelheid. Het gaat voornamelijk over slepen over grote afstanden en tegen hogere snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tolga07
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 21:38
bobkersten schreef op maandag 17 juni 2024 @ 10:08:
[...]

Zou dit een RWD model zijn? En zou een AWD hier wel zelfstandig uit kunnen komen? Het ziet er niet eens zo heel drassig uit, tbh. Ik heb vorig jaar in Hongarije bij de F1 gewoon weg kunnen rijden waar er toch een aantal auto's grote moeite hadden.
Is inderdaad een RWD model. Denk dat een AWD zelfs hier niet uit komt als je kijkt naar hoe diep de modder is

[ Voor 9% gewijzigd door Tolga07 op 17-06-2024 10:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

IvoB2 schreef op zondag 16 juni 2024 @ 16:41:
Ok, iedereen zijn eigen uitgangspunten en prioriteiten.

Voor mij is een auto gewoon een vervoermiddel. Niet een hebbeding om van buitenaf te bewonderen.
Ander uitgangspunt dus.
Zeker voor die extra prijs.
Dure glitter die verder niets toevoegt (mijn mening).
Voor mij ook en heb hem in eigen bezit (geen lease). Een krasje vind ik echt geen probleem. Echter is de lak van de EV6 echt boterzacht en heb ik na 6 maanden al meer krassen dan mn Skoda na 6 jaar...

Dus zit ook nu serieus te kijken naar polijst/coating...

[ Voor 3% gewijzigd door Bosmonster op 17-06-2024 10:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IvoB2
Zoals ik schreef is er een verschil tussen lease en privébezit.
Hier lease en gaat na 4 jaar terug richting eigenaar.
En die doet dan sowieso zijn uiterste best om overal wel een kras te vinden die groot genoeg is om de forfait te kunnen aanrekenen. Dan ga ik niet twee keer voor hetzelfde betalen.
Hoe het ding er aan de buitenkant uitziet kan me verder weinig schelen. Zolang het interieur maar zuiver en functioneel blijft en de auto van A naar B blijft rijden is het mij al best.
Auto wordt hier ook door vier verschillende gezinnen gebruikt. Dan beschouw je het ook niet als een persoonlijke troetel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Je reageerde op iemand die hem ook in eigen bezit had.

Tuurlijk ga je geen duizenden euro's uitgeven aan een leasebak...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IvoB2
Tuurlijk zijn er gebruikers die extra euro uitgeven aan een leasebak. Je vindt ze zelfs in dit topic terug. :)

Moest ik een auto privé aankopen zou dat al helemaal niet het geval zijn.
Niets dat zo snel in waarde daalt dan een auto.
Ik rij alleen met een EV6 (en een e-Niro) omdat het lease is.
Privé zou ik nooit 67K uitgeven aan een auto en nog minder aan spul om hem extra te doen blinken.

Ik vermoed zelfs dat wanneer de huidige lease afloopt in juli 2028 ik het zonder eigen auto/lease zal doen en zal overschakelen op een elektrische deelauto. Dan zal het sowieso telkens een andere auto zijn volgens daggebruik. Het volgend onroerend pand dat ik zal aankopen zal dan ook heel bewust zonder (ondergrondse) autostaanplaats zijn (weer 50K bespaard).
(Maar dat is dan voor een ander topic :) ).

Blijft dus staande: "ieder zijn ding en ieder zijn prioriteiten";

[ Voor 18% gewijzigd door IvoB2 op 17-06-2024 11:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

king_dude schreef op zondag 16 juni 2024 @ 17:16:
[...]

Ik rij een leaseauto, en heb de mijne direct na aflevering laten polijsten (lak defecten) en in glascoating laten zetten (dec.21). Ik wist van te voren dat de lak mega krasgevoelig is (zeer zacht). Daarnaast is de gemiddelde lakdikte van de toplaag erg dun.

https://www.puris-carcleaning.nl/a70-jade-ceramic-detail/

Met name doorzakken van vogelpoep en vliegende beesten wordt verlengd, en geeft je de kans om de lak mooi te houden.
Ik heb een beetje moeite met de glascoatings, omdat die kunnen gaan pealen. Wel een stuk goedkoper dan keramisch, maar dat blijft dan weer jaren goed.

Hoe is jouw ervaring hiermee? Vond het effect ook wat minder, je ziet het er opzitten.

Vrijdag intake met lokale toko om de auto te laten beoordelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PeaceNlove
  • Nu online

PeaceNlove

Deugleuter

Vandaag nog even expliciet op gelet, maar bij mij gaat het als volgt:
ACC op pauze via stuur, op regen laten afremmen tot de rotonde
Met pedaal de rotonde over en accelereren
Pauze/resumé opnieuw knop indrukken met voet op pedaal en de auto pakt de ingestelde snelheid weer op. Lijkt dus bij mijn auto wel te werken zoals jij beschrijft dat je wil hebben.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• stoutski
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 12-10 12:19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stoutski
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 12-10 12:19
Je zou hem nog in de sneeuw stand kunnen zetten, misschien werkt dit ook met modder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loei123
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 14:34

Moet zeggen dat ik precies dezelfde ervaring heb, tevens is de vertraging tussen het loslaten van het pedaal en het oppakken door de ACC ook irritant lang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marc4547
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 10-10 15:35
Vrienden,

De lampjes van de achterspoiler links en rechts blijven branden. Na een reparatie van de vinger toets op het handvat, links deed het niet meer, Dit is na een afspraak netjes gemaakt, Daarbij is het rubber van de deur beschadigd, nieuw rubber besteld , dat is er gisteren opgezet maar nu merk ik dat de 2 leds links en rechts blijven branden. Normaal gingen ze aan als je de auto open deed en weer uit bij het sluiten of instappen. Ze blijven nu permanent branden. Gebeld met de garage en die heeft pas 15 juli tijd., Ik maak me geen zorgen dat de accu leeg loopt want 4 van die ledjes gebruiken natuurlijk heel weinig, maar heeft iemand dit eerder gezien en wat is er aan gedaan, of weet iemand een oplossing?

Zeer happy met mijn 2e EV6, van Gravity Blue naar Dark Forest Green, beide RWD 77,8 KW Bij vlagen ben ik geniaal, jammer dat het vaak windstil is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigitalHombre
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 27-09 18:49
Normaal ga je toch niet gewoon achter die tractor hangen, maar je gaat mee helpen door langzaam te 'rijden'. Veel minder kans op schade (voor de auto, de tractor maakt het niets uit en trekt gewoon de voorkant eraf als het moet).
Pagina: 1 ... 370 ... 448 Laatste

Let op:
Openbaar laden, laadpassen, etc. in: [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3.

Bestellingen, leveringen en "waar is de boot"-posts over de Kia EV6 mogen in: Het KIA EV6 leveringen topic