Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMenaz
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 14:10
Phusebox schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 11:38:
[...]

Ik bedoel als je de ACC aanzet, gaat het stuurtje of HDA, pas mee aan als je echt op de snelweg zit.

Hebben jullie trouwens ook dat de auto op ACC in sommige flauwe bochten op de snelweg echt overdreven afremt?

Is dat niet uit te zetten?
Ja. Gek genoeg alleen op de A348 van Dieren naar Arnhem.

Catch my drift?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• happy killer
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16:53
DaMenaz schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 16:14:
[...]

Ja. Gek genoeg alleen op de A348 van Dieren naar Arnhem.
Ben ik dus toch niet gek :*) _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaMenaz
dat stuk snelweg rijdt ook net alsof ze dronken waren bij de aanleg. _O-

Catch my drift?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14:11
Sonicfreak schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 11:46:
[...]

Ja, bij bestuurdershulp moet je dan uitzetten dat de auto op navigatie afremt of iets dergelijks. Ik weet even niet uit mijn hoofd hoe die optie heet. Dan verdwijnt ook het NAV-icoon wanneer je ACC aanzet op de snelweg.

Edit: gevonden, optie heet Bestuurdershulp -> Rijcomfort -> Snelheid automatisch aanpassen op de snelweg
Kan de optie niet vinden...

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Highlander1962
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 15:26
Ik heb iets vreemds aan de hand.

Als ik mijn wijk uitrij heb ik net voor de T-bocht dat de remmen gek doen.

Net of ABS ingrijpt ofzo. Rempedaal trilt enorm en kom dan schokkend tot stilstand. Zoiets als ABS die in actie komt in de sneeuw.
Echt alleen daar en nergens anders. Maakt ook niet uit of het regent of droog is.

Snelheid is dan nog geen 10kkm per uur.

Ik schrik er toch weer elke keer van, want je hoopt steeds dat het nu wel weg is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cruysen
  • Registratie: Juli 2002
  • Nu online
doe maar niet :)

[ Voor 96% gewijzigd door We Are Borg op 31-05-2024 07:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sonicfreak
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17:58
Phusebox schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 20:58:
[...]

Kan de optie niet vinden...
De optie zit behoorlijk verstopt.

Je komt er op de volgende manier:

Bestuurdershulp -> Snelheidslimiet -> dan even naar boven scrollen naar Rijcomfort -> Automatische snelheidswijziging op snelweg uitvinken.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9G8MtaI5AvgvQIw7p1vjCv4YrGc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lal6m1AQLGCJDbsjt60zz6zG.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bTEuUzhP5ydAhldz_Qbf1Vz-YfY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/038VZCzwwOUmlrI2MmdI1knr.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Decal1981
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 02-12-2024
Iemand al voor gehad dat de dynamische richtingsaanwijzer niet meer werkte. Links pinkt nu heel vlug en dynamisch werkt niet meer. Het is niet het lichtblok, deze al vervangen in de garage, verder weten ze het ook niet meer, nu nog een nieuwe fiche besteld om dit te proberen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --HOOLIE--
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:09

--HOOLIE--

MILLLLLLLLL

Decal1981 schreef op vrijdag 31 mei 2024 @ 08:49:
Iemand al voor gehad dat de dynamische richtingsaanwijzer niet meer werkte. Links pinkt nu heel vlug en dynamisch werkt niet meer. Het is niet het lichtblok, deze al vervangen in de garage, verder weten ze het ook niet meer, nu nog een nieuwe fiche besteld om dit te proberen...
"Vroeger" was dat meestal een zekering probleem...
Lijkt mij dat ze dat nu wel gecontroleerd hebben

Met GOD zelf heb ik geen problemen, het is meer zijn fanclub die mij niet aanstaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Highlander1962
Knip

[ Voor 109% gewijzigd door Notna op 31-05-2024 09:50 . Reden: Offtopic, grof en zeker niet de goede plek ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Decal1981
--HOOLIE-- schreef op vrijdag 31 mei 2024 @ 09:20:
[...]

Als men de fiche van het achterlicht uittrekt en terug insteekt werkt het terug. Maar tss de 5 a 15 minuten is de melding daar terug en terug vlug knipperen, dus ik veronderstel geen zekering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• petertenboer
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 17:09
Sonicfreak schreef op vrijdag 31 mei 2024 @ 08:34:
[...]

De optie zit behoorlijk verstopt.

Je komt er op de volgende manier:

Bestuurdershulp -> Snelheidslimiet -> dan even naar boven scrollen naar Rijcomfort -> Automatische snelheidswijziging op snelweg uitvinken.
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Het woordje “snelheidscontrole” triggered mij. Doet de auto het dan alleen bij politiecontrole of altijd?

Als het bij camera’s is lijkt mij dit handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ossie7
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 10-10 09:04
Highlander1962 schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 22:46:

Net of ABS ingrijpt ofzo. Rempedaal trilt enorm en kom dan schokkend tot stilstand. Zoiets als ABS die in actie komt in de sneeuw.
Echt alleen daar en nergens anders. Maakt ook niet uit of het regent of droog is.

Ik schrik er toch weer elke keer van, want je hoopt steeds dat het nu wel weg is.
Is er toevallig op het punt waar je dit ervaart een ander soort wegdek, zoals gladde klinkers, een rioolput of rooster?
Ik ervaar namelijk hetzelfde als ik (stevig) rem op een punt waar één wiel of as minder weerstand van de ondergrond heeft en de auto denkt dat de grip weg is (wat vermoedelijk de ABS of soortgelijk systeem activeert)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sonicfreak
petertenboer schreef op vrijdag 31 mei 2024 @ 10:04:
[...]

Het woordje “snelheidscontrole” triggered mij. Doet de auto het dan alleen bij politiecontrole of altijd?

Als het bij camera’s is lijkt mij dit handig.
Voor zover ik ervaren heb doet hij dit alleen bij snelheid zones. Als ik de optie aan heb staan dan remt de auto op een bepaald stuk op de A9 bijvoorbeeld af. Er staan daar nooit snelheidscontroles en ik rijd er iedere werkdag.
Mocht er toch een keer een snelheidscontrole zijn dan zie ik dat wel op Flitsmeister of iets dergelijks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Highlander1962
ossie7 schreef op vrijdag 31 mei 2024 @ 10:26:
[...]

Is er toevallig op het punt waar je dit ervaart een ander soort wegdek, zoals gladde klinkers, een rioolput of rooster?
Ik ervaar namelijk hetzelfde als ik (stevig) rem op een punt waar één wiel of as minder weerstand van de ondergrond heeft en de auto denkt dat de grip weg is (wat vermoedelijk de ABS of soortgelijk systeem activeert)
Helemaal niets. Wegdek is over het hele stuk asfalt en er zit geen put ofzo. Heel vreemd.

Mijn auto geeft ook steeds bij dezelfde vluchtheuvel/zebrapad een botsingwaarschuwing. Bij geen enkele andere vluchtheuvel doet hij dit.

Leuk al die technieken, maar soms best onnavolgbaar of zelfs irritant.

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• king_dude
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online
Iets anders. Ik ben in overleg met mijn dealer om hun terrein te mogen gebruiken bij het organiseren van een eventuele EV6 meet.
Dit zou mogelijk in augustus plaats kunnen vinden in Den Bosch.

Willen jullie mijn bericht liken als je interesse hebt? Bij voldoende animo zal ik het concreter gaan maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ColdRain
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08-10 09:30
(jarig!)
king_dude schreef op zaterdag 1 juni 2024 @ 20:19:
Iets anders. Ik ben in overleg met mijn dealer om hun terrein te mogen gebruiken bij het organiseren van een eventuele EV6 meet.
Dit zou mogelijk in augustus plaats kunnen vinden in Den Bosch.

Willen jullie mijn bericht liken als je interesse hebt? Bij voldoende animo zal ik het concreter gaan maken.
+11 ... lijkt me duidelijk? Uurtje rijden van waar ik woon.
Even voor de zekerheid, bij "Den Bosch" heb je het over 's-Hertogenbosch toch? Voor deze Vlaming is het soms lastig te volgen wat Nederlanders nu net bedoelen. Een ton, da's nog zoiets, hier (VL) is dat 1000 (kg) maar NL-ers hebben het dan plots over honderdduizend 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten69
  • Registratie: Augustus 2022
  • Niet online
ColdRain schreef op zondag 2 juni 2024 @ 22:30:
[...]

Een ton, da's nog zoiets, hier (VL) is dat 1000 (kg) maar NL-ers hebben het dan plots over honderdduizend 8)7
Hier net zo hoor.
In gewicht is een ton 1000 kg
In geld/valuta is het 100.000

8680 Wp, Panasonic Mono-bloc J-Generation WH-MDC07J3E5 1-fase 7kW. Heishamon v3.2.3 , NRflow *custom* , Home Assistant + " kamaradclimber / heishamon-homeassistant", Kaifa MA105 + Shelly PRo 3EM (120A), 3x Marstek 5,12kW v151, lilygo-modbus-485 HA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• izzet3838
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 14:57
Maarten69 schreef op zondag 2 juni 2024 @ 22:37:
[...]

Hier net zo hoor.
Heh nog nooit een vlaming een ton horen zeggen tegen 100.000€ :)

Op't werk zeggen we simpelweg 100K ;)

11400 - RX 6800 | Kia EV6 Business plus long range rwd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TGEN
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:22

TGEN

Hmmmx_

izzet3838 schreef op zondag 2 juni 2024 @ 23:00:
[...]

Heh nog nooit een vlaming een ton horen zeggen tegen 100.000€ :)

Op't werk zeggen we simpelweg 100K ;)
100 rooitjes ;).

Pixilated NetphreaX
Dronkenschap is Meesterschap
DragonFly

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macfocus
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 12-10 18:38
100 groene briefjes....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMenaz
Twee maanden geleden is mijn laadpaal vervangen. Ik heb nu een Alfen Single Pro en sinds vorige week heb ik eindelijk de activatiecode voor SlimLaden gekregen van Eneco. De app regelt dan dat je optimaal je zonnestroom benut. App is geconnect met de laadpaal en de EV6, waarbij de EV6 niet volledig wordt ondersteund. Alle gegevens ingevld van de zonne-installatie (met allerlei beperkingen, aangezien Eneco geen oost-west kent).

Nu een paar keer geprobeerd met de EV6, maar het werkt voor geen meter. Hij gaat gewoon volle bak laden. Niks dynamisch. Enige dat de app doet, is het laden afsluiten bij het aangegeven percentage. Diverse dingen geprobeerd, maar maakt geen verschil.

Zijn er hier mensen die wel succes hebben met de EV6?

Ik ga het ook nog proberen met onze Leon e-Hybrid, maar daar gaat maar zo'n 11 kWh in (over 1 fase). Die wagen wordt overigens wel ondersteund i.t.t. de KIA.

Catch my drift?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• xxander968
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 14:48
DaMenaz schreef op maandag 3 juni 2024 @ 11:19:
Twee maanden geleden is mijn laadpaal vervangen. Ik heb nu een Alfen Single Pro en sinds vorige week heb ik eindelijk de activatiecode voor SlimLaden gekregen. De app regelt dan dat je optimaal je zonnestroom benut. App is geconnect met de laadpaal en de EV6, waarbij de EV6 niet volledig wordt ondersteund. Alle gegevens ingevld van de zonne-installatie (met allerlei beperkingen, aangezien Eneco geen oost-west kent).

Nu een paar keer geprobeerd met de EV6, maar het werkt voor geen meter. Hij gaat gewoon volle bak laden. Niks dynamisch. Enige dat de app doet, is het laden afsluiten bij het aangegeven percentage. Diverse dingen geprobeerd, maar maakt geen verschil.

Ik ga het ook nog proberen met onze Leon e-Hybrid, maar daar gaat maar zo'n 11 kWh in (over 1 fase). Die wagen wordt overigens wel ondersteund i.t.t. de KIA.
Als ik je goed begrijp wil je laden op basis van zonopwek? En dan alleen zonopwek? Zover ik weet zou je laadpaal het vermogen moeten geven wat er beschikbaar is aan zonnestroom. Daar heeft de auto niks mee te maken. Zelf laad ik ook alleen op zonnestroom maar dat komt door de zappi laadpaal. Die ziet door CT klemmen of en hoeveel teruglevering er is en start dan de laadsessie met het beschikbare vermogen. De auto staat gewoon te wachten om te kunnen laden. De Alfen laadpaal ken ik niet, maar ik denk dat je daar de instellingen moet nagaan, niet in de auto. Kan je laadpaal ergens realtime vandaan halen hoeveel opwek er is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMenaz
xxander968 schreef op maandag 3 juni 2024 @ 11:28:
[...]
Als ik je goed begrijp wil je laden op basis van zonopwek? En dan alleen zonopwek?
Dat is een utopie. Ik trek geen 70 kWh uit mijn installatie op 1 dag. Wat ik wel zou willen, is de laadcurve zo optimaal mogelijk maken. Dus niet 4 uur lang 11 kW laden, maar bijvoorbeeld 8 uur lang op 5 kW, zodat ik zoveel mogelijk eigen stroom opmaak.
MIjn laadpaal zit aan een backoffice. Ik heb zelf geen toegang via de Alfen-app.
Op dit moment werkt de SlimLaden app met:

Audi e-Tron

Alle BMW modellen

Alle Jaguar modellen

Alle Landrover modellen

Alle Mini modellen

Volkswagen (e-Golf, Golf GTE, e-Up, Passat GTE, ID-series)

Alle Skoda modellen

Alle Tesla modellen (S, 3, X en Y)

Het merk Kia kan inmiddels verbinding maken met de app. Je ontvangt bericht wanneer dit merk ook slim aangestuurd kunnen worden via de app.

Goed om te weten:

Als je een account aanmaakt in de SlimLaden app, krijg je direct een melding of jouw auto geschikt is voor gebruik in de SlimLaden app.

Heb je een Eneco laadpaal? Dan kun je je laadpaal ook direct aan de SlimLaden app koppelen.

De ontwikkelingen rond elektrische auto's gaan snel. Er komen veel modellen bij, die wij met enige regelmaat toevoegen aan de app.
Ga in dit topic verder niet op dit onderwerp door, maar was vooral benieuwd of andere EV6-bezitters wel zien dat de Eneco-app hun laadsessies beïnvloedt.

[ Voor 7% gewijzigd door DaMenaz op 03-06-2024 11:42 ]

Catch my drift?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Een paar weken terug een 12V-accustoring gehad. Uiteindelijk met de pechdienst weer op weg geholpen. Sindsdien wel een melding bij het starten van de auto dat er een storing is aan het elektrisch systeem. Ook wil de auto nog maar tot 80% opladen, ook al is de instelling 100%. Vandaag staat ie eindelijk bij de dealer, er was eerder geen tijd, om de auto uit te laten lezen. Ik ben benieuwd.

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IvoB2
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 28-12-2024
...

[ Voor 141% gewijzigd door IvoB2 op 03-06-2024 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMenaz
Bespaar je de moeite Niet relevant.

Ik vroeg specifiek naar ervaringen met Eneco SlimLaden en de EV6. Het laadpaaltopic weet ik wel te vinden..

Catch my drift?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bogey555
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 13:06
Highlander1962 schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 22:46:

Het lijkt een beetje op het ingrijpen van de wagen bij een naderende botsing. In sommige situaties heb ik dit ook en bij afdraaien gaat dat weg omdat het risico wegvalt. Misschien grijpt die van jouw te snel in? Vooral omdat je sprak van een T-bocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• izzet3838
DaMenaz schreef op maandag 3 juni 2024 @ 11:39:
[...]

Dat is een utopie. Ik trek geen 70 kWh uit mijn installatie op 1 dag. Wat ik wel zou willen, is de laadcurve zo optimaal mogelijk maken. Dus niet 4 uur lang 11 kW laden, maar bijvoorbeeld 8 uur lang op 5 kW, zodat ik zoveel mogelijk eigen stroom opmaak.
MIjn laadpaal zit aan een backoffice. Ik heb zelf geen toegang via de Alfen-app.

[...]

Ga in dit topic verder niet op dit onderwerp door, maar was vooral benieuwd of andere EV6-bezitters wel zien dat de Eneco-app hun laadsessies beïnvloedt.
Je moet ook geen 70kwh op 1 dag produceren hoor :)
Ik heb vorige week bijna volledig op zonne energie kunnen rijden met een productie van gemiddeld 28kwh per dag waarvan een 15 tal kwh in de auto ging...

Mijn enige nadeel is dat ik mijn werk 200km is op en af, ik ga 2 dagen per week, dan kom ik er nu nog niet, maar hopelijk wordt dat de komende maanden ook nog mogelijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IvoB2
izzet3838 schreef op maandag 3 juni 2024 @ 14:14:
Je moet ook geen 70kwh op 1 dag produceren hoor :)
Wanneer het een van die EV6'en is waarmee je met een 74 kWh accu maar 250 tot 350 km haalt en je doet dagelijks een 200 km zit je al snel aan 70 kWh laden hoor. Niet iedere kWh die je door de laadpaal haalt komt in de accu terecht. Bij een laadverlies van 15% hou je bij 70 kWh produceren maar 60 kWh netto over in de accu.
Bij een verbruik van 20 tot 30 kWh/100 km zit je dan al vlug aan die 60 kWh. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• izzet3838
IvoB2 schreef op maandag 3 juni 2024 @ 14:23:
[...]

Wanneer het een van die EV6'en is waarmee je met een 74 kWh accu maar 250 tot 350 km haalt en je doet dagelijks een 200 km zit je al snel aan 70 kWh laden hoor. Niet iedere kWh die je door de laadpaal haalt komt in de accu terecht. Bij een laadverlies van 15% hou je bij 70 kWh produceren maar 60 kWh netto over in de accu.
Bij een verbruik van 20 tot 30 kWh/100 km zit je dan al vlug aan die 60 kWh. :+
Ik haal makkelijk de 400 hoor met dit weer, en geloof me ik heb geen lichte voet ;)

Wel is het zo dat ik op de snelweg 120-140 rij en zelden sneller dan dat.

Maar gezien onze noorderburen maar 100 mogen zal dat bij hun ook wel zo zijn :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Highlander1962
Bogey555 schreef op maandag 3 juni 2024 @ 13:39:
[...]

Het lijkt een beetje op het ingrijpen van de wagen bij een naderende botsing. In sommige situaties heb ik dit ook en bij afdraaien gaat dat weg omdat het risico wegvalt. Misschien grijpt die van jouw te snel in? Vooral omdat je sprak van een T-bocht.
Zou zomaar kunnen. Ik vraag het aan mijn dealer als ik een keer in de buurt ben.

Verder geen drama, omdat het verder wel goed werkt.
Vind het alleen vreemd dat het echt alleen maar op één plek gebeurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glas86
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 17:23
Twee maanden geleden is mijn laadpaal vervangen. Ik heb nu een Alfen Single Pro en sinds vorige week heb ik eindelijk de activatiecode voor SlimLaden gekregen van Eneco. De app regelt dan dat je optimaal je zonnestroom benut. App is geconnect met de laadpaal en de EV6, waarbij de EV6 niet volledig wordt ondersteund. Alle gegevens ingevld van de zonne-installatie (met allerlei beperkingen, aangezien Eneco geen oost-west kent).

Hier staat dat je via de slim laden app ondertussen wel verbinding kunt maken met de Kia app maar meer ook niet:-)

https://www.eneco-emobility.com/thuis/slimladen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

FirePuma142 schreef op maandag 3 juni 2024 @ 12:01:
Een paar weken terug een 12V-accustoring gehad. Uiteindelijk met de pechdienst weer op weg geholpen. Sindsdien wel een melding bij het starten van de auto dat er een storing is aan het elektrisch systeem. Ook wil de auto nog maar tot 80% opladen, ook al is de instelling 100%. Vandaag staat ie eindelijk bij de dealer, er was eerder geen tijd, om de auto uit te laten lezen. Ik ben benieuwd.
12v-accu bleek defect, en er is een ICCU-update uitgevoerd. Doet het weer prima.

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mustang
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 18-09 10:33
HansAuutB schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 10:01:
Het verhaal gaat dat Fastned (onder druk van netbeheerders) de capaciteit van hun snelladers in NL afknijpt op 75 kWh.
Lijkt mij niet te kloppen, gisteren nog netjes 235 KW gehaald bij Fastned

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• petertenboer
Mustang schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 11:27:
[...]

Snelladen doe ik nagenoeg alleen bij Fastned en ga altijd over de 200 KW.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• petertenboer
FirePuma142 schreef op maandag 3 juni 2024 @ 21:44:
[...]

12v-accu bleek defect, en er is een ICCU-update uitgevoerd. Doet het weer prima.
Ben vandaag ook even naar de dealer geweest en de ICCU update erop laten zetten.
Was in een half uurtje geregeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TinusH777
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 12-10 20:52
Mustang schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 11:27:
[...]

Het zou best kunnen dat netbeheerders op bepaalde locaties op bepaalde tijden het laden af laten knijpen. Dus als er een 'file' staat op de stroomsnelweg....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IvoB2
Wanneer ze dan de prijs/kWh gaan "afknijpen" is dat niet zo'n probleem.
Wanneer ze echter een hogere prijs blijven aanrekenen omdat je theoretisch sneller zou kunnen laden is dat wel niet ok.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wiliyama
  • Laatst online: 10:15
Maarten69 schreef op zondag 2 juni 2024 @ 22:37:
[...]

Hier net zo hoor.
Ook 100.000 km

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mollleman
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12-10 21:41

Probeer de Gridio app eens. Die ondersteunt de EV6 in principe wel. Heeft bij mij een tijd lang goed gewerkt, maar ik had er laatst wel een paar issues mee (niet volgeladen op de ingestelde tijd), dus nu even een tijdje niet gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --HOOLIE--
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:09

--HOOLIE--

MILLLLLLLLL

Auto vanmorgen bij de dealer neergezet voor groot onderhoud en klachtenlijstje.
Het zal mij benieuwen...

Met GOD zelf heb ik geen problemen, het is meer zijn fanclub die mij niet aanstaat...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaMenaz
Ik ben benieuwd of, en zo ja, wanneer we nog een zomerupdate van het systeem gaan krijgen. Vorig jaar verscheen hij in mei al in Amerika en waren wij 14 juni aan de beurt. Nu blijft het akelig stil. Je zou nog een soort laatste update verwachten voordat de facelift wordt uitgerold.

Hoop vooral op een grafische update. Afbeeldingen van een EV6 in de menuschermen bijvoorbeeld, in plaats van een Hyundai i30.
O, en op een verbetering van de navi. Zowel qua graphics, duidelijkheid, snelheid als kennis van snellaadlocaties (en hoe daar te komen).

Catch my drift?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
DaMenaz schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 15:18:
Ik ben benieuwd of, en zo ja, wanneer we nog een zomerupdate van het systeem gaan krijgen. Vorig jaar verscheen hij in mei al in Amerika en waren wij 14 juni aan de beurt. Nu blijft het akelig stil. Je zou nog een soort laatste update verwachten voordat de facelift wordt uitgerold.

Hoop vooral op een grafische update. Afbeeldingen van een EV6 in de menuschermen bijvoorbeeld, in plaats van een Hyundai i30.
O, en op een verbetering van de navi. Zowel qua graphics, duidelijkheid, snelheid als kennis van snellaadlocaties (en hoe daar te komen).
Ik verwacht niks meer, buiten bugfixes eventueel. Platform is ook dood, alle nieuwe auto's staan op een nieuw platform en de rest tja.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaMenaz
Het lijkt er sterk op.

Tijd voor een nieuwe auto. :)

Catch my drift?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
DaMenaz schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 15:21:
Het lijkt er sterk op.

Tijd voor een nieuwe auto. :)
Ik heb liever hardware fixes :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sonicfreak
DaMenaz schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 15:18:

Bij de Hyundai Ioniq 28 kWh die ik reed, kwamen er redelijk laat in de lifecycle nog verschillende updates die ook nieuwe functies meebrachten, bijvoorbeeld GPS-snelheid in het navigatiesysteem.
Dat is iets wat de EV6 nog niet eens heeft, die laat de snelheid van de kilometerteller zien wanneer je de optie aanvinkt.
Dus het is zeker wel mogelijk om nieuwe functies te bieden met de huidige hardware, maar of Kia het gaat doen is de vraag.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• greg-a
  • Laatst online: 15:11
Volgens onderstaande e-mail is een software en navigatie update nabij (juli/augustus).

Kan natuurlijk ook dat dit wordt gezegd om mij geld af te troggelen voor de OTA update. Volgens mij kan het namelijk ook via usb stick.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/c5SGc2QXdwTkm1JtXCsyzCOIc8E=/x800/filters:strip_exif()/f/image/EBL3b1EprFtmSxrPmSUednyD.png?f=fotoalbum_large

Iets verder naar beneden staat dat een tweede update in/ na november volgt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FZWLgoLdyhqR9vZj5_ZEAmXO5JI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ya1Az0KC10zUgOlyxSI4gk2Q.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 29% gewijzigd door greg-a op 05-06-2024 16:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IvoB2
Sonicfreak schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 15:31:
[...]
Dat is iets wat de EV6 nog niet eens heeft, die laat de snelheid van de kilometerteller zien wanneer je de optie aanvinkt.
De policy van Kia is op dat vlak net omgekeerd.
Oudere KIA EV's lieten de GPS selheid zien (mijn e-Niro 19 toont dat ook, ook na jaarlijkse updates).
Nieuwere laten deze niet meer zien (de recentere Niro EV bv. ook niet meer).

[ Voor 3% gewijzigd door IvoB2 op 05-06-2024 20:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sonicfreak
IvoB2 schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 16:53:
[...]

De policy van Kia is op dat vlak net omgekeerd.
Oudere KIA EV's lieten de GPS selheid zien (mijn e-Niro 19 toont dat ook ook na jaarlijkse updates).
Nieuwere laten deze niet meer zien (de recentere Niro EV bv. ook niet meer).
Ik weet niet of het Kia beleid is, kan best zijn dat Hyundai hetzelfde beleid heeft. Aangezien Hyundai voor een deel eigenaar is van Kia kan het best zijn dat het beleid vanuit Hyundai komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erdeke
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 14:43
De update is nu al twee keer uitgesteld. Normaal is er rond maart/april een update. Eerder was al gecommuniceerd dat deze verschoven werd naar juni en nu lijkt hij verschoven te zijn naar Juli. Ik ben benieuwd wat de reden is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gise
  • Niet online
Inmiddels heb ik mijn EV6 14 maandjes en 27k km ingereden.

Over het algemeen bevalt de auto natuurlijk gewoon goed, maar toch een paar kleine kritiekpuntjes. De software vind ik persoonlijk erg onlogisch in elkaar zitten, volgens mij is dit Android auto, ik ben geen fan.
Ik heb er gelukkig niet heel veel mee te maken omdat ik vooral Apple CarPlay gebruik voor navigatie/muziek/bellen/etc.
Alleen loopt wel regelmatig alsnog de software van de auto vast of verliest deze de connectie met de telefoon waardoor ik de USB meermaals opnieuw in moet pluggen, of de auto een reboot moet geven.

Grootste puntje van ergenis is de automatic climate control. Het doel van climate control is naar mijn mening toch vooral bedoeld om er zo min mogelijk mee bezig te zijn - één keer temperatuur instellen en niet meer aankomen.

Maar, er zijn 3 standen voor “automatic” en eigenlijk is in de meeste gevallen ook de laagste automatische stand nog te hard qua blazen waardoor ik ‘m alsnog bijstel naar standje 1 of 2.

Als je een tunnel in rijdt gaat hij op “blocking outside air for comfort”, super handig. Maar na de tunnel schakelt hij niet meer terug is mijn ervaring.

Op sommige momenten is de auto gewoon lekker op een goeie klimaat temperatuur waardoor ik de ventilatie geheel uitzet. Deze schiet echter daarna automatisch weer vanzelf aan na een tijdje waardoor ik hem moet blijven uitzetten tijdens een langere rit.

De berichten hierboven triggeren mij, volgens mij heeft mijn auto nog nooit een update gehad. Als ik in de Kia Connect app zocht naar OTA Updates kwam ik daar ook nergens op uit uiteindelijk. Toen ik vorige maand per ongeluk een keer de auto Navi opstartte zei deze dat hij niet meer werkte en een update nodig had, wat moet ik doen om m’n auto te updaten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• izzet3838
gise schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 21:43:

Over het algemeen bevalt de auto natuurlijk gewoon goed, maar toch een paar kleine kritiekpuntjes. De software vind ik persoonlijk erg onlogisch in elkaar zitten, volgens mij is dit Android auto, ik ben geen fan.
Ik heb er gelukkig niet heel veel mee te maken omdat ik vooral Apple CarPlay gebruik voor navigatie/muziek/bellen/etc.
Alleen loopt wel regelmatig alsnog de software van de auto vast of verliest deze de connectie met de telefoon waardoor in de USB meermaals opnieuw in moet pluggen, of de auto een reboot moet geven.

Grootste puntje van ergenis is de climate control. Het does van climate control is naar mijn mening toch vooral bedoeld om er zo min mogelijk mee bezig te zijn - één keer temperatuur instellen en niet meer aankomen.

Maar, er zijn 3 standen voor “automatic” en eigenlijk is in de meeste gevallen ook de laatste automatische stand nog te hard qua blazen waardoor ik ‘m alsnog bijstel naar standje 1 of 2.

Als je een tunnel in rijdt gaat hij op “blocking outside air for comfort”, super handig. Maar na de tunnel schakelt hij niet meer terug.

Op sommige momenten is de auto gewoon lekker op een goeie klimaat temperatuur waardoor ik de ventilatie geheel uitzet. Deze schiet echter daarna automatisch weer vanzelf aan na een tijdje waardoor ik hem moet blijven uitzetten tijdens een langere rit.

De berichten hierboven triggeren mij, volgens mij heeft mijn auto nog nooit een update gehad. Als ik in de app zocht naar OTA Updates kwam ik daar ook nergens op uit uiteindelijk. Toen ik vorige maand per ongeluk een keer de auto Navi opstartte zei deze dat hij niet meer werkte en een update nodig had, wat moet ik doen om m’n auto te updaten?
-De software is kia's eigen systeem, dit is gebaseerd op android maar heeft in principe niks te maken met android of google.

-Wat betreft de issues met de kabel, ik heb dit ook gehad met android auto en op al mijn voertuigen, nu gebruik ik een wireless dongle(ik heb een voor android maar er zijn er ook boor iphone, wellicht dat je hier kunt vragen voor aanbevelingen).

Dan werkt carplay draadloos en is de verbinding ook veel stabieler.

-Dat de automatische airco te vaak manuele input verwacht ben ik mee akkoord, ik had dit veel minder op mijn vorige auto's...

-Nadat ik een tunnel uitrij gaat bij mij de cieculatie gewoon terug aan hoor, alleen krijg ik daar geen melding van(zit wel iets vertraging op)

Daarnaast kun je de functie ook uitzetten in de instellingen.

Als je na 2 jaar nog geen enkele update hebt gehad is dit niet normaal, het is wel zo dat een update die je thuis doet niet alles omvat, beste is dat je de dealer de wagen laat updaten bij een onderhoud, dingen als airco zitten bijvoorbeeld niet in een ota dacht ik.

Daarnaast is een ota betalend, goedkoopste is dit via een usb doen, zoek even op google naar kia updater, ze hebben software waarmee je dit kan doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EN86
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 18:48
Welke dongle heb je?
izzet3838 schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 22:03:
[...]

-De software is kia's eigen systeem, dit is gebaseerd op android maar heeft in principe niks te maken met android of google.

-Wat betreft de issues met de kabel, ik heb dit ook gehad met android auto en op al mijn voertuigen, nu gebruik ik een wireless dongle(ik heb een voor android maar er zijn er ook boor iphone, wellicht dat je hier kunt vragen voor aanbevelingen).

-Dat de automatische airco te vaak manuele input verwacht ben ik mee akkoord, ik had dit veel minder op mijn vorige auto's...

-Nadat ik een tunnel uitrij gaat bij mij de cieculatie gewoon terug aan hoor, alleen krijg ik daar geen melding van(zit wel iets vertraging op)

Als je na 2 jaar nog geen enkele update hebt gehad is dit niet normaal, het is wel zo dat een update die je thuis doet niet alles omvat, beste is dat je de dealer de wagen laat updaten bij een onderhoud, dingen als airco zitten bijvoorbeeld niet in een ota dacht ik.

Daarnaast is een ota betalend, goedkoopste is dit via een usb doen, zoek even op google naar kia updater, ze hebben software waarmee je dit kan doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gise
  • Niet online
izzet3838 schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 22:03:
[...]

Ik heb inderdaad sinds kort een wireless dongle aangesloten ook ja om te kijken hoe dat gaat. Nu heb ik heel af en toe nog een storing, maar met de kabel direct in de telefoon was het 3 keer per week, nu misschien 1 keer in de maand. Ik heb zelf de CarlinKit (via Ali, aanbieding was iets van €30)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• izzet3838
Geen idee goedkoop ding van ali, maar ik weet uit ervaring dat je bij een carplay dongle wat meer moet opletten bij de android dongles maakt het minder uit.

Carlinkit is volgens mij de meest bekende budget optie, wat betreft luxere versies kun je gaan voor een carlinkit ai box(das een geheel android device(heb ik sinds kort)) of een aawireless(een van de eerste op de mark en goede ondersteuning alleen behoorlijk ad prijs ivm de rest.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oldchap
  • Registratie: Juli 2011
  • Niet online
Volgens mij is dat bewust, zonder ventilatie krijg je te weinig verse lucht. Ik zie dat ook als je hem op recirculatie zet, na een tijdje zet hij dat ook uit. Men wil voorkomen dat door zuurstof te kort de inzittenden in slaap vallen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Sonicfreak

Alleen loopt wel regelmatig alsnog de software van de auto vast of verliest deze de connectie met de telefoon waardoor in de USB meermaals opnieuw in moet pluggen, of de auto een reboot moet geven.

Grootste puntje van ergenis is de climate control. Het does van climate control is naar mijn mening toch vooral bedoeld om er zo min mogelijk mee bezig te zijn - één keer temperatuur instellen en niet meer aankomen.

Maar, er zijn 3 standen voor “automatic” en eigenlijk is in de meeste gevallen ook de laatste automatische stand nog te hard qua blazen waardoor ik ‘m alsnog bijstel naar standje 1 of 2.

Als je een tunnel in rijdt gaat hij op “blocking outside air for comfort”, super handig. Maar na de tunnel schakelt hij niet meer terug.

De berichten hierboven triggeren mij, volgens mij heeft mijn auto nog nooit een update gehad. Als ik in de app zocht naar OTA Updates kwam ik daar ook nergens op uit uiteindelijk. Toen ik vorige maand per ongeluk een keer de auto Navi opstartte zei deze dat hij niet meer werkte en een update nodig had, wat moet ik doen om m’n auto te updaten?
Ik heb mijn EV6 zo'n 6 weken. Bij mij werkt de software van het infotainment systeem stabiel, nog geen vastloper gehad. Het inschakelen van de recirculatie bij tunnels werkt prima, na het verlaten van de tunnel gaat de recirculatie vanzelf uit zonder melding.
De klimaatregeling werkt bij mij ook prima, veel beter dan de MG4 die ik hiervoor had. Ik heb het ingesteld op automatisch stand 3 en ik hoef deze nooit handmatig aan te passen. Bij de MG4 moest ik de temperatuur al 3 graden hoger zetten, bijvoorbeeld op 23 graden om het een beetje behaaglijk te krijgen. En in de zomer moest ik soms handmatig weer naar beneden bijstellen.
Voor de MG4 had ik een Hyundai Ioniq 28 kWh en daar werkte de klimaatregeling hetzelfde als bij de EV6, gewoon op 20 graden instellen en het systeem regelt het verder zelf. Zo werkt het in mijn EV6 ook.
Android Auto is ook stabiel en aangesloten met kabel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bogey555
  • Laatst online: 13:06

Ik weet niet of het bij jou het geval is maar als info. Bij mij en een aantal andere mensen was er een probleem met de USB kabel achter de console.(Tussen de aansluiting en de head unit) Apple of Android maakte niet uit, op regelmatige tijdstippen werd de verbinding verbroken. Het is een bekend probleem (slechte contacten en te hoge overgangsweerstand) en bij mij is de kabel geheel vervangen door de dealer. Sindsdien loopt AA als een zonnetje. Ik heb btw ook de AA wireless en die heeft nog nooit problemen gehad.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:32

Bosmonster

*zucht*

Je zit in een kleine afgesloten ruimte. Die ventilatie is nodig om je in leven te houden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gise
  • Niet online
Bosmonster schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 08:47:
[...]

Je zit in een kleine afgesloten ruimte. Die ventilatie is nodig om je in leven te houden...
Ik heb ook regelmatig raampje open/op een kiertje als ik niet op de snelweg rijd. Maar mijn punt is dat er dingen automatisch gaan die ik niet wil, en ik handelingen moet doen waar ik zou willen dat het meer automatisch gaat om het zo maar even te zeggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• izzet3838
Sonicfreak schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 07:51:
[...]
Voor de MG4 had ik een Hyundai Ioniq 28 kWh en daar werkte de klimaatregeling hetzelfde als bij de EV6, gewoon op 20 graden instellen en het systeem regelt het verder zelf. Zo werkt het in mijn EV6 ook.
Android Auto is ook stabiel en aangesloten met kabel.
Hangt misschien af van waarmee je vergelijkt :)
Ik heb hiervoor een polestar 2 gehad(daarvoor Audi en daarvoor VW) en heb daar letterlijk nooit iets moeten aanpassen aan de airco.
Bij de ev6 moet ik enkele keren per week toch wat aanpassen, maar ik ervaar het niet als storend, wat bij chinese wagens wel zou zijn als ik ervaringen van mensen op forums mag geloven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiorano
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11:59
gise schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 10:03:
[...]

Ik heb ook regelmatig raampje open/op een kiertje als ik niet op de snelweg rijd. Maar mijn punt is dat er dingen automatisch gaan die ik niet wil, en ik handelingen moet doen waar ik zou willen dat het meer automatisch gaat om het zo maar even te zeggen.
Misschien was een VW Polo uit 2004 een betere keuze voor je geweest. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IvoB2
oldchap schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 07:49:
[...]

Volgens mij is dat bewust, zonder ventilatie krijg je te weinig verse lucht. Ik zie dat ook als je hem op recirculatie zet, na een tijdje zet hij dat ook uit. Men wil voorkomen dat door zuurstof te kort de inzittenden in slaap vallen.
Oei, heeft de EV6 geen gewone verluchtingsroosters meer die je handmatig kan open zetten?
Mijn huidige e-Niro is nog uitgerust met ventilatieroosters die je handmatig kan sluiten en openen en als dusdanig continu verse lucht kan toevoegen aan het interieur zonder gebruik te maken van de airco noch openen ramen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• murky123
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 08:18
tuurlijk zitten er roosters in die je open en dicht kan zetten in het dashboard

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gise
  • Niet online
Fiorano schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 12:33:
[...]

Misschien was een VW Polo uit 2004 een betere keuze voor je geweest. :+
Ik draag geen petjes :+
Ik deel alleen mijn ervaring, en voor mij, in vergelijking met ervaringen tot andere auto's die ik hiervoor heb gehad.

Het is hierboven al eens genoemd; MG. Ik had hiervoor een MG ZS EV, deze had geen automatische climate control, dus daar moest ik inderdaad alles handmatig doen - zoals verwacht, dus niet vergelijkbare situatie

In de auto's daarvoor (Lexus / BMW) had ik wel automatische climate control en daar hoefde ik veel minder handmatig te doen om alles te hebben zoals ik wens (verschillen tussen seizoenen daargelaten).

Elk merk/model/auto heeft z'n eigen dingetjes, dit zijn de dingen waar ik voor de EV6 tegenaan loop en zoals gezegd; verder bevalt de auto prima.

[ Voor 60% gewijzigd door gise op 06-06-2024 13:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IvoB2
murky123 schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 12:56:
tuurlijk zitten er roosters in die je open en dicht kan zetten in het dashboard
Oef. _/-\o_
Van een gewisse verstikkingsdood gered want ik heb een hekel aan airco en openstaande ramen in een auto.

[ Voor 19% gewijzigd door IvoB2 op 06-06-2024 14:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• murky123
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 08:18
en je kan het ook gewoon uitzetten, de power knop indrukken, dan krijg je een melding dat "de slimme ventilatie word gestart"

er zal altijd een vorm van ventilatie zijn. ook met de roosters dicht en de climate control uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gise
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-jIYEXkvChmBkQA2dsbPVdtL2eo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qG4d0meiIrO3hyW8zclVDs9y.jpg?f=fotoalbum_large

Ik heb deze software versie en OTA staat op available, update knop greyed out.
Als ik in de app kijk via Kia Connect kan ik daar niks kopen of activeren. Ik heb ook nog nooit een melding gekregen van een update in de auto zelf. Hoe kan ik de auto software updaten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• izzet3838
gise schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 18:57:
[Afbeelding]

Als ik in de app kijk via Kia Connect kan ik daar niks kopen of activeren. Ik heb ook nog nooit een melding gekregen van een update in de auto zelf. Hoe kan ik de auto software updaten?
https://update.kia.com/EU/NL/Main

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GHorsie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07:13
gise schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 18:57:

Er zijn 2 updates per jaar beschikbaar. Die van dit jaar had er al moeten zijn maar is nog niet beschikbaar. Die van juni/juli en dan in november/december. Zo te zien loop je dus 3 updates achter.

Ik zou de link van @izzet3838 gebruiken om de recente software te downloaden naar een usb-stick

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Decal1981
--HOOLIE-- schreef op vrijdag 31 mei 2024 @ 09:20:
[...]

Ondertussen heb ik zelf het probleem gevonden, richtingaanwijzer zit vol met water.
Voor zo een dure auto wel heel erg…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gise
  • Niet online
Maar is dit enkel een map update of voor de gehele infotainment? Ik ben met name op zoek naar dat laatste, kan ik dat zelf updaten?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GHorsie
Het is een update voor beide. Zie ook de release notes voor de wijzigingen. Je krijgt bijvoorbeeld ook nieuwe ‘sounds of nature’ erbij :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GHorsie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• izzet3838
gise schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 22:01:
[...]

Maar is dit enkel een map update of voor de gehele infotainment? Ik ben met name op zoek naar dat laatste, kan ik dat zelf updaten?
Ze noemen het map maar er zit tegenwoordig meer in, dit is eigenlijk de update die je krijgt via een ota maar dan gratis.

Wel gaat dit geen dingen als airco of rijhulpsystemen of precon updaten, daarvoor heb je een andere update nodig die door de dealer gebeurt.

Aangezien je de wagen al even hebt zul je binnekort op onderhoud moeten dan gewoon meteen laten doen, maar ik zou het wel expliciet vragen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ColdRain
(jarig!)
Sedert enkele dagen gaat mijn troll-meter fel in 't rood telkens ik de updates in deze thread lees. Hoe kan je nu rondrijden in een voiture van 60K maar je verder zorgeloos nérgens iets van aantrekken? Goh ja het infotainment is al meer dan 2 jaar niet geupdate, moet dat dan en hoe? Euh, de openingspost eens lezen misschien??? Maar nee, iedereen loopt er in, biedt hulp, doet suggesties, zegt letterlijk "doe die update, download dààr, usb stick enz ...". Gebeurt het? Doet-ie-het-of-doet-ie-het-niet .... Niet denk ik, ik neig eerder naar geen woord te geloven van wat die kerel (?) hier post.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gise
  • Niet online
Top, thanks!!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Zghn5mEMaVCSZqOMFuflWfnPiz4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/N98MIujzfQ9fZ0V3Fx6nypr8.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• gise
  • Niet online
ColdRain schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 22:39:
Sedert enkele dagen gaat mijn troll-meter fel in 't rood telkens ik de updates in deze thread lees. Hoe kan je nu rondrijden in een voiture van 60K maar je verder zorgeloos nérgens iets van aantrekken? Goh ja het infotainment is al meer dan 2 jaar niet geupdate, moet dat dan en hoe? Euh, de openingspost eens lezen misschien??? Maar nee, iedereen loopt er in, biedt hulp, doet suggesties, zegt letterlijk "doe die update, download dààr, usb stick enz ...". Gebeurt het? Doet-ie-het-of-doet-ie-het-niet .... Niet denk ik, ik neig eerder naar geen woord te geloven van wat die kerel (?) hier post.
Zoals ik al aangaf in een eerdere post, ik gebruik eigenlijk alleen maar exclusief Apple CarPlay. Ik boot automatisch daar naartoe en doe daar alles (Navi/muziek/bellen). Ook gaf ik aan dat ik de onboard software niet handig vind werken, en ik nog nooit de ingebouwde navigatie software heb opgestart, toen ik deze van de week wel per ongeluk startte kreeg ik de melding dat deze een update nodig had en niet meer werkte - of iets in die richting.

Ik ben van andere merken gewend dat kaart-updates of infotainment updates altijd door de garage gedaan moesten worden en/of geld kosten. Bij deze auto weet ik dat de OTA update bestaat, maar zelf nooit iets van gezien, en als ik naar het menu ga is de update knop greyed out, als ik online zoek zie ik meerderen dezelfde vraag stellen maar vind nog geen eenduidig antwoord.
Vandaar mijn vragen hier en bedankje voor de hulp :)

Prima dat je er geen woord van geloofd. Dat m’n software 2 jaar achterliep heeft mij niet belemmerd om op m’n bestemmingen aan te komen (primaire functie van een auto, FYI)
Misschien dat je me kan vertellen welke killer-feature ik heb gemist de afgelopen 2 jaar?

[ Voor 7% gewijzigd door gise op 06-06-2024 23:18 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RenegadexRIPxx
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 10:01
gise schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 23:09:
[...]
Misschien dat je me kan vertellen welke killer-feature ik heb gemist de afgelopen 2 jaar?
Ik dacht mij te herinneren dat het voorverwarmen wanneer je naar een snellader gaat 1 van de gekendste is ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Peter-036
  • Laatst online: 18:42
RenegadexRIPxx schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 00:12:
[...]

Ik dacht mij te herinneren dat het voorverwarmen wanneer je naar een snellader gaat 1 van de gekendste is ?
Dat is een update die je zelf niet kunt doen, dat moet de dealer uitvoeren.

It is what it is.If you can't change it, deal with it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loei123
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 14:34
Vanmiddag vertrekken we weer richting Zuid-Frankrijk.

Voor het eerst gaat er een koelbox mee op 12V in de kofferbak, zijn er mensen die hier ervaring mee hebben i.c.m. deze auto?

Genoeg perikelen hier met 12V accu's voorbij zien komen dus ben even benieuwd of ik nog ergens rekening mee moet houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TGEN

TGEN

Hmmmx_

Loei123 schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 08:57:

Voor het eerst gaat er een koelbox mee op 12V in de kofferbak, zijn er mensen die hier ervaring mee hebben i.c.m. deze auto?

Genoeg perikelen hier met 12V accu's voorbij zien komen dus ben even benieuwd of ik nog ergens rekening mee moet houden.
Wij hebben afgelopen jaar zonder problemen een koelkast (met vriesvak, 60W, compressortype) op de 12V-stekker in de achterbak gehad; als de auto uit is, staat er ook geen stroom op dat contact. Tijdens het rijden werkte de koelkast gewoon. Er is ook niks bedorven in de tijd dat ie stil moest staan (op de Puttgarden-Rodby veer bijvoorbeeld ;)).

Pixilated NetphreaX
DragonFly

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loei123
TGEN schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 09:20:
[...]

Wij hebben afgelopen jaar zonder problemen een koelkast (met vriesvak, 60W, compressortype) op de 12V-stekker in de achterbak gehad; als de auto uit is, staat er ook geen stroom op dat contact. Tijdens het rijden werkte de koelkast gewoon. Er is ook niks bedorven in de tijd dat ie stil moest staan (op de Puttgarden-Rodby veer bijvoorbeeld ;)).
Je hebt het nu over de 12V aansluiting rechts in de kofferbak?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IvoB2
RenegadexRIPxx schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 00:12:
[...]

Wat is een killer-feature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IvoB2
Loei123 schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 08:57:

Is je uitvoering niet uitgerust met een 230V stekker onder de achterbank?
Zo ja lijkt het me handiger deze dan te gebruiken.
Of werkt je koelbox alleen op 12V?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loei123
IvoB2 schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 09:30:
[...]

Is je uitvoering niet uitgerust met een 230V stekker onder de achterbank?
Zo ja lijkt het me handiger deze dan te gebruiken.
Of werkt je koelbox alleen op 12V?
Is inderdaad een 12V koelbox.
Er moeten overigens ook kinderen op de achterbank dus daar de koelbox neerplempen is dan ook niet ideaal. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IvoB2
Loei123 schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 09:43:
[...]
Is inderdaad een 12V koelbox.
Er moeten overigens ook kinderen op de achterbank dus daar de koelbox neerplempen is dan ook niet ideaal. :P
Dan is het idd geen optie.
Ik bedoelde ook niet de koelbox op de achterbank zetten maar in de koffer en aansluiten onder de achterbank (stroomkabel kan via skiluik naar koffer).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TGEN

TGEN

Hmmmx_

Loei123 schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 09:26:
[...]

Je hebt het nu over de 12V aansluiting rechts in de kofferbak?
Links? Bestuurderszijde in ieder geval :).

Pixilated NetphreaX
DragonFly

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loei123
TGEN schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 10:12:
[...]

Links? Bestuurderszijde in ieder geval :).
Dat inderdaad, excuus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• happy killer
  • Laatst online: 16:53
Vandaag de auto naar de dealer voor de 24 maanden beurt.
Nu gaven ze aan dat ik een ICCU update zou krijgen. Vorig jaar heb ik ook al een ICCU update gehad. Weet iemand of er meerdere updates zijn geweest.
Gaat om een EV6 air 58KWH.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solarman
  • Registratie: Mei 2022
  • Niet online
happy killer schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 15:09:
Nu gaven ze aan dat ik een ICCU update zou krijgen. Vorig jaar heb ik ook al een ICCU update gehad. Weet iemand of er meerdere updates zijn geweest.
Ja, bij mij is ook een 2e update gedaan.

ENYAQ SPORTLINE 210kW MY25 ( voorheen: KIA EV6 GT-Line 77,4 RWD MY23)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• petertenboer
happy killer schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 15:09:
Zelf gebeld om deze update te laten uitvoeren.
Duurde een half uurtje en daarmee hopelijk betere bescherming tegen potentieel uitvallen van de ICCU.

In principe moet er een terugroepactie voor komen zoals in de VS< Engeland en Duitsland al gaande is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HansAuutB
  • Laatst online: 18:18
petertenboer schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 18:59:
[...]

Zelf gebeld om deze update te laten uitvoeren.
Duurde een half uurtje en daarmee hopelijk betere bescherming tegen potentieel uitvallen van de ICCU.

In principe moet er een terugroepactie voor komen zoals in de VS< Engeland en Duitsland al gaande is.
NL-dealers doen het (pas) als de auto toch al in de garage komt.

Rijdt sinds 05-10-2022 een KIA EV6 GT-line rwd Runway Red

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• king_dude
  • Niet online
Nog even over het stukje dat de auto bij een snellader stroom blijft leechen als 100% bereikt is: dit is niet waar (bij mij iig).

Zojuist getest.
Auto koppelt los, autorisatie vervalt om te laden. Laadpaal geeft ook samenvatting en melding dat laden beëindigd is.

Bij mij geeft het starten van de airco/verwarming het gevolg (nadat 100% soc bereikt is) dat 12 volt accu belast wordt, geen leechende auto naar paal toe.

Wellicht is het bij een thuislader anders.

Dit via carscanner en dongle geverifieerd.

[ Voor 3% gewijzigd door king_dude op 07-06-2024 23:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ERN5T
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 08:41
Einde oefening.
Het plan was de EV6 een jaar of 7 te houden, de eerste 15 maanden waren probleemloos, daarna volgden 8 maanden met ellende. Problemen met de 12V accu en diverse storingen in het elektrische systeem. De dealer was niet thuis. De laatste keer dat ik langs de kant van de weg stond, was de maat vol.
De Kia is ingeruild op een Volvo EX40. De EV6 was een heel dure ervaring.
Ik wens jullie veel geluk met je EV6, het blijft een mooie en uitstekend rijdende auto, voor mij houdt het hier op.

EX40 TMP Ultra Sage Green MY25 ; Compress 5800iAW7 + 12E / HR200 / 50 l buffervat / RT800 / HS25/6 / radiatoren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ColdRain
(jarig!)
Knip

[ Voor 97% gewijzigd door Notna op 08-06-2024 08:29 . Reden: Op de man c.q maak een TR aan voortaab ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• king_dude
  • Niet online
@ColdRain dat kan ook wel wat minder. Je kunt er ook voor kiezen om niet te reageren.

@ERN5T is naar mijn weten iemand die niet op de man speelt, en al wat langer hier aanwezig is. Het is voor hem triest afgelopen, en zijn keuze kost een hoop geld. Tot slot is de post informatief, want deelt historie en besluit.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• HansAuutB
  • Laatst online: 18:18
ColdRain schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 23:40:
[...]

OK, bye dan.
Maar opnieuw, wat hebben WIJ hieraan? Wàt is de interactie van ERN5T in deze draad? Twee keer? Om dan te eindigen met "ik geef het op".
Echt ...
Wat een absurde reactie.
knip

Voor @ERN5T is dit begrijpelijk een emotionele frustrerende zaak, waarvan ik me kan voorstellen dat je je hart er even over wilt luchten.
Ik moet er niet aan denken Evi op een XC40 in te moeten ruilen.

[ Voor 17% gewijzigd door Notna op 08-06-2024 08:26 . Reden: Dat gedeelte was geheel onnodig om je punt te maken ]

Rijdt sinds 05-10-2022 een KIA EV6 GT-line rwd Runway Red

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henrov
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 04-10 17:21
Knip

[ Voor 94% gewijzigd door Notna op 08-06-2024 08:27 . Reden: Maak een TR aan ]

Pagina: 1 ... 369 ... 448 Laatste

Let op:
Openbaar laden, laadpassen, etc. in: [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3.

Bestellingen, leveringen en "waar is de boot"-posts over de Kia EV6 mogen in: Het KIA EV6 leveringen topic