quote]
stimpyrulez schreef op maandag 13 mei 2024 @ 08:57:
[...]
Ik las laatst ook dat iemand ruim 100K aan KM had (ik ruim 40K) en hij had 0 problemen gehad.
Zou willen dat ik hetzelfde kon zeggen....
[/quote]
Nou.. dat is niet vanzelf gegaan hoor. Er zijn best wel wat zaken waar je zelf iets aan kon doen.
Lak.
Als je dit forum leest kon je weten dat de lak boterzacht is. Dit is in 2021 hier uitgebreid besproken. De staat van de lak is hierdoor een keuze van de eigenaar (wel/niet wasstraat, wel/niet coating).
Ik heb ervoor gekozen om er een glascoating op te zetten, en de auto nooit door de wasstraat te doen.
Ook heb ik de achterspoiler met blanke folie laten wrappen.Deze keuze bevalt prima, lak is in goede staat.
Beslagen ramen tijdens het rijden.
Vanaf het eerste uur heeft de EV6 er last van, destijds een software issue. Advies van (mijn) dealer was destijds: 'als het werkt NIET updaten' zolang het probleem speelt. Ik heb destijds meer dan een jaar de auto niet voorzien van updates vanwege deze rede. Desalniettemin vervelend voor de anderen destijds.
Nu mag dit geen probleem meer zijn. Sowieso de intelligente functies in de airco uitzetten verhelpt een hoop problemen.
Die hele discussie over range is er echt eentje die me de keel uit gaat hangen. Erken gewoon dat bij een laag verbruik je een rede hebt dat dit laag is, en andersom. Het hier neerzetten heeft geen enkele toegevoegde waarde zonder heel specifiek te zijn. Precies zoal Menaz zegt.
En over de kwaliteit en (non) issue’s van de EV6. Ook dat is een kapstop waar ieder zijn eigen jasje aan hangt. En vergeet niet dat koop/verkoop een kwestie is van gunnen. Zo ook in de after sales kan het helpen om te investeren in een goede relatie met je dealer.
* mijn accu is direct geswapt na 1x boosten door anwb
* mijn koplampen zijn direct gewisseld na het bekende barst issue
* ik kreeg direct precon update in winter, zonder kosten. Binnen 4 dagen toen het echt heel koud was
* mijn usb poort wordt een volgende keer vervangen. Tot die tijd draadloos tijdens werk, en accepteren dat tijdens prive mijn dongle soms uitvalt
* met interesse volgt mijn dealer mijn laadgedrag en degradatie. Vragen er actief naar
* ze hebben extra moeite gedaan om mijn sleutel te swappen, omdat deze aan de kopse kant rafels had van het vallen. Hadden ze niet hoeven te doen.
Maar het is ook:
* ik zeur niet over dat iets direct moet. Banden trillen heeft 15.000 km gekost om goed te krijgen.
* ik breng ze bosse bollen als ze een verschil hebben gemaakt voor mij (want dat verdienen ze, ze werken kei hard)
* ik accepteer een dialoog, en heb begrip voor wederhoor. Dat doen ze andersom ook.
* ze geven mijn ervaringen en tips actief door aan andere klanten. Dit waarderen ze.
* ze vonden het fijn een actief meedenkende klant te hebben
* luchtfilter betaal ik zelf, want 50k per jaar. Ik declareer dit gewoon bij werkgever
Wat blijft over? De range? Ach ik maak mij er niet druk om. Ik ga niet inleveren op comfort (precon/airco/cabine koelen/verwarmen) en/of rijgedrag (snelheid 84/110/124/134 en vlot rijgedrag).
Verlichting?
Ik accepteer het, want het is niet anders.
Iccu?
Ok daar heb ik mazzel, ik doe alleen aan snelladen
Heb ik nog iets anders?
Jazeker, maar daar wordt binnenkort uitgebreid naar gekeken (melding controleer remsysteem). Dealer heeft hiervoor een goede check gedaan en kan niets technisch vinden.
De positieve beleving is vele malen groter dan de negatieve ervaring. Ik zou direct een nieuwe bestellen na nu 110k aan kilometers.