ja, maar dan wel op mijn andere KIA
Vraag me af wat de kosten zijn. Ben eigenlijk gewend dat het bij je onderhoud hoort van andere merken. En het is nu niet dat het onderhoud van Kia goedkoper is.murky123 schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 15:25:
ja, maar dan wel op mijn andere KIA
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
na 2 jaar jouw Kia Wegenhulp gratis verlengen? Kom dan naar jouw Kia-dealer voor een onderhoudsbeurt (m.u.v. de Kia Mini beurt) in combinatie met een verlenging van jouw Kia Family Card.
ik dacht dta ik 25 euro of 3 tientjes betaald heb de laatste x
ik dacht dta ik 25 euro of 3 tientjes betaald heb de laatste x
Wees maar positief...Deze waardes haal ik niet met een 77kw RWD....furian88 schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 11:43:
.....
als ik al iets wil zeggen over mijn persoonlijke mening dat enigszins negatief moet zijn dan is het het bereik, dan had ik toch liever de grote accu gehad. 200km in de winter is geen probleem, maar wel wat aan de korte kant. in de zomer haal ik regelmatig de 380 tot 400km.
tevens valt er wel wat te melden over het update beleid van kia.. die is echt dramatisch vergeleken met bv een tesla.. (ook brengen ze weinig nieuws met die updates om eerlijk te zijn).
Met GOD zelf heb ik geen problemen, het is meer zijn fanclub die mij niet aanstaat...
Iemand ervaring met een autoreis naar Spanje (Globaal rond Barcelona ) met de EV6?
Ik zie wel dat er een aantal laders onderweg zijn, maar wil toch graag echte ervaringen horen.
Ik zie wel dat er een aantal laders onderweg zijn, maar wil toch graag echte ervaringen horen.
Met GOD zelf heb ik geen problemen, het is meer zijn fanclub die mij niet aanstaat...
Wel eens een stuk klittenband op een paar spanbanden geplakt? Gaat hem niet worden want nogal onpraktisch als je ze dan wil gebruiken.anboni schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 12:26:
[...]
Waarom geen klittenband? In m'n Tesla had ik in de frunk een klittenband matje liggen (met de zachte kant zegmaar) en de dingen die daarin lagen hadden de andere kant van het klittenband aan de onderkant.
En anders tetrissen zodat alles elkaar op de plek houdt?
Voor Tetris heb ik dan weer niet genoeg spul in die bak...
Zie Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa//--HOOLIE-- schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 16:00:
Iemand ervaring met een autoreis naar Spanje (Globaal rond Barcelona ) met de EV6?
Afgelopen zomer naar Noord-Spanje geweest, met caravan.
Aan de Route du Soleil zijn er ruim voldoende snelladers, met name Ionity en TotalEnergies.
[ Voor 17% gewijzigd door HansAuutB op 28-03-2024 16:49 ]
Rijdt sinds 05-10-2022 een KIA EV6 GT-line rwd Runway Red
Dan stop je die spanbanden toch in een tas waar je dat klittenband op plakt.macfocus schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 16:10:
[...]
Wel eens een stuk klittenband op een paar spanbanden geplakt? Gaat hem niet worden want nogal onpraktisch als je ze dan wil gebruiken.
Denk in oplossingen!
It is what it is.If you can't change it, deal with it!
Ik heb van die netten die je vastzet met klittenband op de dubbele bodem vastgezet als ook op de normale bodem zelf voor klein grut, gevarendriehoek, krabber, handschoenen, rol pleepapiermacfocus schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 16:10:
[...]
Wel eens een stuk klittenband op een paar spanbanden geplakt? Gaat hem niet worden want nogal onpraktisch als je ze dan wil gebruiken.
Doe hier trouwens ook de laadkabel uiteinden in zodat die minder klapperen/schuiven.
Te koop bij de chinees voor een paar euro maar ook vast om de hoek ergens..
https://nl.aliexpress.com/item/1005005962611117.html
[ Voor 6% gewijzigd door Boel-Shit op 28-03-2024 18:42 ]
EX30 is toch een krap B-segment suvje? Dan is een EX40 (voorheen XC40) een logischer concurrent.Sonicfreak schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 08:15:
Vandaag vanuit de leasemaatschappij de bestelbevestiging gekregen van de Kia EV6 Light in runway red. Volgens de dealer wordt de auto rond 17 april bij hen geleverd en kan ik misschien voor het einde van de maand april de auto ophalen. Nog een maandje wachten.
Ik heb samen met mijn vrouw en kinderen proefgereden in een Volvo EX30 Ultra en daarna meteen in een Kia EV6 Plus.
De voorkeur ging eerst uit naar de Volvo EX30 Plus vanwege de rijkere uitrusting zoals stuur- en stoelverwarming, maar na de proefrit ging de voorkeur duidelijk uit naar de EV6.
Minpunten van de EX30 waren onder andere:De reden dat ik gekozen heb voor de Light uitvoering van de EV6 is dat deze nog net in het leasebudget paste. De Light Edition of hogere uitvoeringen pasten helaas niet.
- Zompig rempedaal waardoor je niet het gevoel had goed te remmen.
- Alles moet via het scherm in het midden. Bijvoorbeeld ook het verstellen van de spiegels en de alarmlichten aanzetten. Bij de EV6 heb je toch meer fysieke knoppen wat ik wel prettig vind.
- Richtingaanwijzer werkt softwarematig of zoeits. Normaal gesproken geef je richting en blijft de richtingaanwijzer aan staan, maar bij de EX30 moest je dan de richtingaanwijzer 3 seconden naar beneden duwen. Vond ik irritant. Er zit ook een snelwegfunctie op, maar voor normaal richting aangeven moet je dus 3 seconden vasthouden.
- De middenarmsteun stak te veel naar achter voor mijn vrouw waardoor ze steeds met haar ellenboog ertegenaan kwam.
- Beenruimte achterin is minder dan in de EV6. Nu zijn mijn vrouw en ik niet groot, ik ben zelf 1,65 meter en zit vrij ver naar voren. Dus achterpassagiers hebben dan genoeg beenruimte, maar mijn zoon had in de EV6 gewoon ruim een halve meter extra beenruimte.
- De kofferruimte was een stuk kleiner dan in de EV6.
- De EX30 is een SUV met hoge instap. De EV6 is meer een crossover en heeft een lagere instap wat mijn vrouw en ik fijner vinden.
Gelukkig heb je de goede keus gemaakt. Kan het over de EV6 gaan. 🥳
Catch my drift?
Klopt, de EX30 is een B-segment auto. De EX40 (voorheen XC40) is niet beschikbaar binnen mijn leasebudget.DaMenaz schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 10:42:
[...]
EX30 is toch een krap B-segment suvje? Dan is een EX40 (voorheen XC40) een logischer concurrent.
Gelukkig heb je de goede keus gemaakt. Kan het over de EV6 gaan. 🥳
De EV6 gelukkig wel omdat daar een Light uitvoering van is die in het leasebudget past.
Qua rijden vonden wij de EV6 ook wel fijner dan de EX30.
Ik denk inderdaad dat we de goede keus hebben gemaakt.
Vandaag voor het eerst iets wazigs in m'n EV6. Ik stapte in en er kwam geen geluid uit de speakers. Geen enkele DAB+ zender leek het te doen. Afijn, misschien een storing bij de zenders dus ik heb Spotify aangezet via CarPlay. Onwijs gekraak bij alle liedjes, alsof ik naar een slechte radioverbinding zat te luisteren. Auto gestopt en uitgezet, maar uiteindelijk gaf een reset van de unit het gewenste resultaat. DAB+ weer terug en Spotify werkte ook weer perfect. Heel gek, maar gelukkig opgelost.
per aspera ad astra
Bij de dealer de eindversterker al laten vervangen? Dat zou dit probleem moeten oplossen. Zo ik het begreep was dit een terugroepactie omdat er een kans bestaat dat het geluid permanent uitvalt.LAD93 schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 13:43:
Vandaag voor het eerst iets wazigs in m'n EV6. Ik stapte in en er kwam geen geluid uit de speakers. Geen enkele DAB+ zender leek het te doen. Afijn, misschien een storing bij de zenders dus ik heb Spotify aangezet via CarPlay. Onwijs gekraak bij alle liedjes, alsof ik naar een slechte radioverbinding zat te luisteren. Auto gestopt en uitgezet, maar uiteindelijk gaf een reset van de unit het gewenste resultaat. DAB+ weer terug en Spotify werkte ook weer perfect. Heel gek, maar gelukkig opgelost.
Interessant, dat wist ik niet. Even in de gaten houden of het probleem blijft, thanks!ossie7 schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 13:47:
[...]
Bij de dealer de eindversterker al laten vervangen? Dat zou dit probleem moeten oplossen. Zo ik het begreep was dit een terugroepactie omdat er een kans bestaat dat het geluid permanent uitvalt.
per aspera ad astra
Overigens iets wat ik vergeten ben te vertellen. Ik moest mijn ruiten krabben vanwege het ijs op de voorruit en ik wilde de ruitenwissers naar voren halen omdat deze ook vast zaten. Het idee was dat ik gelijk dat deel onder de wissers kon schoonmaken. Toen bleek dat je de wissers helemaal niet naar voren kunt halen als deze in de ruststand staan.
Met wat moeite toch alles schoon gekregen want ik kon niet zo snel vinden wat ik moest doen. Je moet blijkbaar de wissers in een soort service stand zetten. Niet echt handig want ik wil juist niet de wissers laten bewegen als ze vast gevroren zijn
Met wat moeite toch alles schoon gekregen want ik kon niet zo snel vinden wat ik moest doen. Je moet blijkbaar de wissers in een soort service stand zetten. Niet echt handig want ik wil juist niet de wissers laten bewegen als ze vast gevroren zijn
@GHorsie, daar liep ik ook tegen aan toen ik de auto voor de eerste keer ging wassen. Eens zoeken naar die service stand.
Ik lees mee met die ruitenwisser want ik wist het ook niet met mijn nieuwe Kia.
Even snel gezocht voor de geïnteresseerde
YouTube: UPGRADE Your Vision! Replacing Kia EV6 Wiper Blades with Bosch Icon ...
YouTube: UPGRADE Your Vision! Replacing Kia EV6 Wiper Blades with Bosch Icon ...
Weet iemand of de ev6 via V2L een eigen groep en aardlek automaat in de auto heeft zitten?
Zo ja, als deze ingeschakeld zou worden waar kan je deze vinden?
Wat ik ervan begrepen heb is de V2L adapter de aardlekschakelaar. Als die detecteert dat er teveel stroom wordt gevraagd schakelt hij uit.Hieperdepiep schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 20:06:
Weet iemand of de ev6 via V2L een eigen groep en aardlek automaat in de auto heeft zitten?
Zie ook deze video, al gaat het daar over 110V.
YouTube: Kia EV6 Vehicle to Load Tested & Explained
Gaat niet zozeer om te veel stroom.
Het gaat meer om als een apparaat kortsluiting zou maken of een aardlek fout zou hebben.
Net als de groepenkast thuis
Het gaat meer om als een apparaat kortsluiting zou maken of een aardlek fout zou hebben.
De auto staat op rubberen banden. Aardlek lijkt me onmogelijk. Differentieel zou kunnen, bij een verlies op een verbruiker treedt verschil op tussen de (2) fases. Ik neem aan dat de V2L daartegen beschermt en dan de output stopt.Hieperdepiep schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 20:38:
Gaat niet zozeer om te veel stroom.
Bij een camper/caravan wordt in het het woongedeelte ook altijd een extra aardlekschakelaar ingebouwd. Zou dat niet in een terugleverende auto zitten?
Want dat zou beteken dat hij niet helemaal beschermd is mocht er iets met een apparaat gebeuren
Want dat zou beteken dat hij niet helemaal beschermd is mocht er iets met een apparaat gebeuren
De aardlek in een camper/caravan krijgt zijn aarde van de aansluiting op de camping.
De auto met de V2L levert niet terug, die heeft enkel een extra verbruiker.
Wanneer de V2L te zwaar belast wordt schakelt die uit, en als je meteen teveel probeert te gebruiken, schakelt 'ie direct al af. Mogelijk is dat 'aarde-probleem' één van de redenen dat V2G zo langzaam komt?
Wanneer de V2L te zwaar belast wordt schakelt die uit, en als je meteen teveel probeert te gebruiken, schakelt 'ie direct al af. Mogelijk is dat 'aarde-probleem' één van de redenen dat V2G zo langzaam komt?
Ik zie dat deze Bosch ICON 26A16A vooral op de Amerikaanse markt wordt aangeboden. Amazon.de zie ik zo gauw niet naar NL verschepen. Iemand een suggestie waar deze (in NL) te kopen?d-vine schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 18:21:
Ik lees mee met die ruitenwisser want ik wist het ook niet met mijn nieuwe Kia.
Met V2G ga je naar het grid en ieder land, zelfs regio binnen een land, heeft verschillende protocollen en voorschriften voor het eigen grid. Beetje moeilijk voor een wereldwijde autobouwer om aan al die verschillende protocollen te voldoen (als ie er zelf nog op wil verdienen).Peter-036 schreef op zaterdag 30 maart 2024 @ 06:45:
Mogelijk is dat 'aarde-probleem' één van de redenen dat V2G zo langzaam komt?
Iedere netbeheerder moet dus bidirectionele laadpalen en/of bidirectionele omvormer in de EV gaan homologeren. En netbeheerders staan er doorgaans niet om bekend vooruit te denken op hun tijd en/of vlug te kunnen schakelen op een veranderende omgeving.
Technisch is het dus al lang geen probleem meer.
Gewoon een kwestie van geen goed afspraken willen/kunnen maken.
En dat heeft zijn tijd nodig.
Hoe lang heeft het niet geduurd voor zo iets relatief eenvoudig als USC-C standaard werd, of dat je met één laadpas/betaalkaart aan iedere openbare laadpaal kan laden ipv een resem laadpassen, enz....
V2L wordt normaal gezien niet gekoppeld aan het grid en moet dan ook niet synchroon kunnen lopen met de gridfrequentie. Het maakt individueel zijn eigen frequentie aan en voor een simpele verbruiker maakt dat niet echt uit.
Overigens kan je met V2L technisch relatief eenvoudig (al is het niet altijd legaal) ook naar V2H gaan door er een syncronisatiebakje tussen te hangen en de EV accu als een "generator" voor je thuisnet te gaan gebruiken.
[ Voor 46% gewijzigd door IvoB2 op 30-03-2024 09:00 ]
Er zijn hier dacht ik ook mensen geweest die de wisserbladen vervangen hebben door Bosch Aerotwins. Misschien is dat ook een optie voor jou?r0el schreef op zaterdag 30 maart 2024 @ 08:10:
[...]
Ik zie dat deze Bosch ICON 26A16A vooral op de Amerikaanse markt wordt aangeboden. Amazon.de zie ik zo gauw niet naar NL verschepen. Iemand een suggestie waar deze (in NL) te kopen?
https://www.nieuweruitenw...uitenwissers-kia-ev6.html
Icon is de naam die in Noord Amerika gebruikt wordt. In Europa is het de AeroTwin.r0el schreef op zaterdag 30 maart 2024 @ 08:10:
[...]
Ik zie dat deze Bosch ICON 26A16A vooral op de Amerikaanse markt wordt aangeboden. Amazon.de zie ik zo gauw niet naar NL verschepen. Iemand een suggestie waar deze (in NL) te kopen?
Heb je hier iets meer informatie over? Ik ben hier naar aan ‘t kijken en kwam tot nu toe op een 200 V DC voeding (met stroombegrenzing) die je dan aan de MPPT ingang van een (hybride) PV omvormer hangt.IvoB2 schreef op zaterdag 30 maart 2024 @ 08:53:
[...]
Overigens kan je met V2L technisch relatief eenvoudig (al is het niet altijd legaal) ook naar V2H gaan door er een syncronisatiebakje tussen te hangen en de EV accu als een "generator" voor je thuisnet te gaan gebruiken.
Panasonic J 7kW WP, boiler & HeishaMon, 6022 Wp PV, Enphase+ST GW, SOLAX SK-SU3000E 13kWh BESS, ITHO Qualityflow WTW, Elvi Smart Charging+ laadpunt, Kia EV6 84kWh EA MY25, gasloos '23
Werkt een V2L op elke EV6? Dus ook op een Light Edition?
Ben hem uit mijn e-Niro vergeten te halen, dus baal daar wel sterk van.
Ben hem uit mijn e-Niro vergeten te halen, dus baal daar wel sterk van.
Mijn vrouw is gisteren op een betonblok gebotst.
Ze moest keren en plots wilde de wagen niet meer verder achteruit wegens collission prevention, terwijl er volgens haar nog meer dan ruimte zat was.
Daarna moest ze wel vooruit en in haar stress wellicht een beetje teveel "gas" gegeven waardoor de wagen vooruit schoot en ze op een (lage) betonblok reed.
Lak & chroom strip onderaan beschadigd, geen grote schade gelukkig.
Ik heb dit eerder bij het keren ook al voorgehad dat de wagen blokeert bij het achteruit rijden, met nog ruime speling tussen de wagen en het object.
Komt dit jullie bekend voor? Ik vind de feature op zich wel handig maar met het hierboven gegeven twijfel ik of ik de feature niet beter uitschakel.
Ze moest keren en plots wilde de wagen niet meer verder achteruit wegens collission prevention, terwijl er volgens haar nog meer dan ruimte zat was.
Daarna moest ze wel vooruit en in haar stress wellicht een beetje teveel "gas" gegeven waardoor de wagen vooruit schoot en ze op een (lage) betonblok reed.
Ik heb dit eerder bij het keren ook al voorgehad dat de wagen blokeert bij het achteruit rijden, met nog ruime speling tussen de wagen en het object.
Komt dit jullie bekend voor? Ik vind de feature op zich wel handig maar met het hierboven gegeven twijfel ik of ik de feature niet beter uitschakel.
Bij mij stopte de auto nadat hij een constante piep gaf. Ik reed achteruit richting een heg. Ik weet alleen niet wat ‘ruime speling’ is. Er was nog ruimte over maar niet echt veel meer. Ook rekening houdend met dat de achterklep nog open kan leek het net genoeg.yvesvh schreef op zaterdag 30 maart 2024 @ 12:07:
GHorsie schreef op zaterdag 30 maart 2024 @ 12:51:
[...]
Ik weet alleen niet wat ‘ruime speling’ is.
0.5m of meer.
Ik heb nu al twee keer gehad dat m'n laadstekker niet ontgrendelde. Ik heb 'm ingesteld op "Always lock" waarbij volgens de omschrijving de stekker ontgrendelt zogauw je de auto van het slot haalt, maar dat gebeurde dus niet. Meerdere keren auto vergrendeld en weer ontgrendeld, zowel met sleutel als via de app, maar geen verschil. Uiteraard was het beide keren op een moment dat ik weg moest, dus de noodontgrendeling maar gebruikt. Herkent iemand dit? Beide keren had ik wel kort daarvoor (1 a 2 minuten) het laden gestopt, maar dat lijkt me geen reden om 'm dan maar niet te ontgrendelen.
Ik heb 'm nu maar aangepast naar 'Lock while charging', kijken of dat beter gaat.
Ik heb 'm nu maar aangepast naar 'Lock while charging', kijken of dat beter gaat.
Auto heeft bij mij nog nooit geblokkeerd met parkeren door een object, onlangs nog op 1 cm van een muur geparkeerd. Is het niet de auto hold die je dwars zit?yvesvh schreef op zaterdag 30 maart 2024 @ 12:07:
Mijn vrouw is gisteren op een betonblok gebotst.![]()
Ook nog nooit last van gehad. Sowieso gaan de parkeersensoren door tot rood (<30 cm).
Ik weet niet wat de definitie van “genoeg ruimte” is van je vrouw, maar dan moet je daar al doorheen rijden.
Anders worden veel parkeergarages ook echt een probleem als dat niet zou kunnen.
Ik weet niet wat de definitie van “genoeg ruimte” is van je vrouw, maar dan moet je daar al doorheen rijden.
Anders worden veel parkeergarages ook echt een probleem als dat niet zou kunnen.
[ Voor 17% gewijzigd door Bosmonster op 30-03-2024 14:51 ]
Zoek eens op internet/youtube of dichter bij huis bij Harold H.blb4 schreef op zaterdag 30 maart 2024 @ 11:19:
[...]
Heb je hier iets meer informatie over? Ik ben hier naar aan ‘t kijken en kwam tot nu toe op een 200 V DC voeding (met stroombegrenzing) die je dan aan de MPPT ingang van een (hybride) PV omvormer hangt.
Ga het vanuit België niet online gooien want is hier niet legaal.
Het was dan ook maar om aan te geven dat de technische kant het probleem niet is maar wel hoe ver de netbeheerder al mee is in de homologatie van de reeds beschikbare apparatuur.
Ja, maar dan alleen via een V2L adapter op de externe laadpoort.Highlander1962 schreef op zaterdag 30 maart 2024 @ 11:48:
Werkt een V2L op elke EV6? Dus ook op een Light Edition?
Een 230V/3,6 kW socket zit er dan niet onder de achterbank.
De 'noodstop' bij het achteruitrijden is mede afhankelijk van het tempo waarmee je achteruit rijdt: ik heb het ook al meegemaakt, ik schrok want dacht dat ik er al tegenaan zat, maar had ook nog >50 cm ruimte toen ik ging kijken.
Langzaam verder achteruit ging wel -met gepiep natuurlijk-.
Langzaam verder achteruit ging wel -met gepiep natuurlijk-.
Thanks. Ik weet dat hij alleen op de achterkant werkt, maar vroeg me af of dit op alle versies zou zijn.IvoB2 schreef op zaterdag 30 maart 2024 @ 15:53:
[...]
Ja, maar dan alleen via een V2L adapter op de externe laadpoort.
Een 230V/3,6 kW socket zit er dan niet onder de achterbank.
Ja dus (volgens reeds eerder meegedeelde gebruikerservaringen in dit topic).
Bij ons in de camper zit toch echt een eigen groepenkast met eigen aardlekschakelaar en groep.Peter-036 schreef op zaterdag 30 maart 2024 @ 06:45:
De aardlek in een camper/caravan krijgt zijn aarde van de aansluiting op de camping.
Ik wil namelijk een soort koppeling in de meterkast maken zodat ik 4 belangrijke groepen van stroom / noodstroom kan voorzien.
Dit na uitschakelen van de aardlekschakelaar van die groepen (worden dan vrij van het net)
Ik beweer ook niet dat er geen aardlekschakelaar in je camper zit, maar dat die z'n aarde van de aansluiting op de camping krijgt. Die camper kan geen eigen aarde-aansluiting hebben.Hieperdepiep schreef op zaterdag 30 maart 2024 @ 19:39:
[...]
Bij ons in de camper zit toch echt een eigen groepenkast met eigen aardlekschakelaar en groep.
Ik wil namelijk een soort koppeling in de meterkast maken zodat ik 4 belangrijke groepen van stroom / noodstroom kan voorzien.
Dit na uitschakelen van de aardlekschakelaar van die groepen (worden dan vrij van het net)
Ik zou bij het uitschakelen van die '4 belangrijke groepen' gewoon de hoofdschakelaars gebruiken om ze van 'het net' te isoleren, en wanneer ze dan wel aarding houden is het veilig (genoeg?).
Anders zou je voor de veiligheid nog een extra aardleiding moeten aanleggen.
Dank je.Phusebox schreef op zaterdag 30 maart 2024 @ 14:38:
[...]
Auto heeft bij mij nog nooit geblokkeerd met parkeren door een object, onlangs nog op 1 cm van een muur geparkeerd. Is het niet de auto hold die je dwars zit?
Strange, ga m'n settings morgen nakijken. Bij twijfel ga ik luisteren bij de garage.
Welk model heb je? Op de GT-Line zit nog wat extra veiligheidsmaatregelen,yvesvh schreef op zaterdag 30 maart 2024 @ 23:51:
[...]
Dank je.
Strange, ga m'n settings morgen nakijken. Bij twijfel ga ik luisteren bij de garage.
Gisteren mijn ev6 weggebracht voor de iccu update en bij het gesprek aan de balie vertelde ze me dat dit jaar nog een ev5 komt en een ev6 met een 100kw accu?
Er komt een EV6 facelift (in 2024) met dezelfde technologie als de EV9. Of dat dezelfde accu van bijna 100kWh, dat vraag ik mij af: de EV9 is een stuk langer. Qua gewicht wordt je er ook niet vrolijk van.jefjef schreef op zondag 31 maart 2024 @ 10:24:
Gisteren mijn ev6 weggebracht voor de iccu update en bij het gesprek aan de balie vertelde ze me dat dit jaar nog een ev5 komt en een ev6 met een 100kw accu?
De EV5 wordt de kleinere EV9, begin 2025 begreep ik.
Huh?jefjef schreef op zondag 31 maart 2024 @ 10:24:
Ik weet dat de facelift ev6 de accu vam de ioniq 5n en facelift krijgt.
Rond de 85 kwh.
Maar een accu van 100 kwh lijkt me zwaar onnodig in de ev6, dat gaat de wagem onnodig zwaar maken...
De ev5 komt normaal eind dit jaar(maar levering zal waarschijnlijk 2025 worden, deze zal 400v hebben dus verwacht snelladen van rond de 30 minuten...
Het echte nadeel in mijn ogen is de voorwielaandrijving...
De ev5 ziet er wel leuk uit trouwens(concept), ik vond de ev6 te groot voor mezelf(aleenstaande) maar goed die is er nu nog niet...
11400 - RX 6800 | Kia EV6 Business plus long range rwd
Vanmorgen de accu maar is compleet naar 100% geladen van onze 58kwh air. Nu gaf carscanner de volgende waardes terug. Net geen 52kwh te gebruiken. Ik dacht dat de 58 altijd volledig te gebruiken was en dat er nog een overhead inzat naar boven. Kan je het ook nog op een andere manier uitlezen? Nu zou ik al bijna een verlies 10% hebben met 22k kilometers.
/f/image/QKtaKUPSZ32mFBbR345GR3tX.png?f=fotoalbum_large)
Nu kan ik helemaal niet meer volgen.izzet3838 schreef op zondag 31 maart 2024 @ 10:54:
ik vond de ev6 te groot voor mezelf(aleenstaande) maar goed die is er nu nog niet...
Zat jij niet te wachten op de aflevering van een...... EV6?

Van die 58 kWh in een SR is 54 bruikbaar.happy killer schreef op zondag 31 maart 2024 @ 10:58:
Vanmorgen de accu maar is compleet naar 100% geladen van onze 58kwh air. Nu gaf carscanner de volgende waardes terug. Net geen 52kwh te gebruiken. Ik dacht dat de 58 altijd volledig te gebruiken was en dat er nog een overhead inzat naar boven. Kan je het ook nog op een andere manier uitlezen? Nu zou ik al bijna een verlies 10% hebben met 22k kilometers.
Bij een LR is er 74 bruikbaar van het 77.4 kWh pack.
Ja hopelijk midden april, stond gisteren nog niet bij de dealerIvoB2 schreef op zondag 31 maart 2024 @ 11:16:
[...]
Nu kan ik helemaal niet meer volgen.
Zat jij niet te wachten op de aflevering van een...... EV6?
Ik had eigenlijk liefst een wat kleinere wagen, maar goede kleinere ev's zijn moeilijk te vinden...
Enige optie die ik zag zitten was de model 3, maar die was in lease een pak duurder(ev6 had veel korting, en hoge restwaarde).
Het is maar wat je zelf wil dan toch?
Ik heb in het verleden nog met de eerste generatie Kona EV gereden en rij nu nog met de e-Niro.
Daar vond ik niets slecht aan. De kleinere Kona vonden we, alles in beschouwing genomen, zelfs nog iets beter dan de e-Niro.
En was de R5 een paar maanden eerder op het toneel verschenen was de keuze waarschijnlijk daar op gevallen.
De Niro EV werd het deze keer niet omdat hij niet goed is maar omdat het gewoon (na bijna vijf jaar de e-Niro in bezit) ongeveer meer van hetzelfde was en de Niro EV ongeveer even duur was (in de lease) dan een EV6 GT line (wat wel, voor ons, iets totaal anders was).
Model 3 werd en wordt het hier sowieso nooit als Tesla op dezelfde weg wil doorgaan.
Veel minder auto voor hetzelfde geld als een EV6 (toch in bedrijfslease), het model voor de Highland vinden we er frontaal onevenwichtig uitzien (maar smaken verschillen) maar de grootste struikelblok (ook al heeft de M3 een ongeëvenaarde efficiëntie) voor ons is nog altijd het gevoel dat het geen auto is maar een groot uitgevallen tablet waar men een auto omheen heeft gegoten. Zolang men geen (klein) display in het zicht van de bestuurder wil plaatsen (of een HUD) wordt het 'm niet (wat de marketing en de die hard fans daar dan ook over mogen beweren). En nu ze de richtingaanwijzers al vervangen hebben door meedraaiende knoppen op het stuur lijkt het me eerder dat ze een nog hogere minimalistische weg zijn ingeslagen (ten koste van de veiligheid van de betuurder) dan omgekeerd.
En wat betreft smaak: het koetswerk van de EV6 en de beschikbaarheid lijkt me net iets meer exclusiever dan dat van de M3. Die laatste lijkt tegenwoordig wel de nieuwe "volkswagen" in BEV land.
Ik heb in het verleden nog met de eerste generatie Kona EV gereden en rij nu nog met de e-Niro.
Daar vond ik niets slecht aan. De kleinere Kona vonden we, alles in beschouwing genomen, zelfs nog iets beter dan de e-Niro.
En was de R5 een paar maanden eerder op het toneel verschenen was de keuze waarschijnlijk daar op gevallen.
De Niro EV werd het deze keer niet omdat hij niet goed is maar omdat het gewoon (na bijna vijf jaar de e-Niro in bezit) ongeveer meer van hetzelfde was en de Niro EV ongeveer even duur was (in de lease) dan een EV6 GT line (wat wel, voor ons, iets totaal anders was).
Model 3 werd en wordt het hier sowieso nooit als Tesla op dezelfde weg wil doorgaan.
Veel minder auto voor hetzelfde geld als een EV6 (toch in bedrijfslease), het model voor de Highland vinden we er frontaal onevenwichtig uitzien (maar smaken verschillen) maar de grootste struikelblok (ook al heeft de M3 een ongeëvenaarde efficiëntie) voor ons is nog altijd het gevoel dat het geen auto is maar een groot uitgevallen tablet waar men een auto omheen heeft gegoten. Zolang men geen (klein) display in het zicht van de bestuurder wil plaatsen (of een HUD) wordt het 'm niet (wat de marketing en de die hard fans daar dan ook over mogen beweren). En nu ze de richtingaanwijzers al vervangen hebben door meedraaiende knoppen op het stuur lijkt het me eerder dat ze een nog hogere minimalistische weg zijn ingeslagen (ten koste van de veiligheid van de betuurder) dan omgekeerd.
En wat betreft smaak: het koetswerk van de EV6 en de beschikbaarheid lijkt me net iets meer exclusiever dan dat van de M3. Die laatste lijkt tegenwoordig wel de nieuwe "volkswagen" in BEV land.
[ Voor 46% gewijzigd door IvoB2 op 31-03-2024 11:40 ]
Je ziet dat het Battery Management System aangeeft dat ie 96,5% vol is en op je dashboard zie je dan 100%. Die 3,5% is een veilieheidsmarge om degradatie van je accu een beetje tegen te gaan.happy killer schreef op zondag 31 maart 2024 @ 10:58:
[Afbeelding]
Verder zie je een State of Health van 99,4%.
Dat betekend volgens mij dat er van je effectieve 54 kWh capaciteit er nog 53,7 over. Dan heb je nog die ingebouwde marge en kom je uit op 0,965 x 53,7 = 51,97 kWh.
Dat klopt aardig met jouw cijfers.
GHorsie schreef op zondag 31 maart 2024 @ 01:40:
[...]
Welk model heb je? Op de GT-Line zit nog wat extra veiligheidsmaatregelen,
Ik heb de earth versie en bij mij heeft hij ook 1 x geblokkeerd toen ik achteruit wou rijden.
Ik dacht dat wellicht de feature FCA (autonome noodremassistantie) dat deed. Maar je hebt in Belgie een extra pakket "Pack Drive Assist" die ook zoiets bevat (dan is de afkorting PCA).Hans Br schreef op zondag 31 maart 2024 @ 12:14:
[...]
Ik heb de earth versie en bij mij heeft hij ook 1 x geblokkeerd toen ik achteruit wou rijden.
Of het is gewoon iets wat standaard is
https://www.gelderlander....G7XzI4LV5xOfYAzj4PujdVKVY
Het lijkt er op dat er helaas een EV6 minder is in het land. 😞
Maar het lijkt hiermee wel ontkracht dat een EV niet te blussen is. 🤔
Het lijkt er op dat er helaas een EV6 minder is in het land. 😞
Maar het lijkt hiermee wel ontkracht dat een EV niet te blussen is. 🤔
Als het de accu zelf is die in de fik vliegt, dan is het moeilijk. Als iemand de auto in de fik steekt dan staat niet meteen de accu in lichterlaaie.
Catch my drift?
Ik denk dat ie blokkeertDaMenaz schreef op maandag 1 april 2024 @ 13:13:
Binnenkort moet ik een korte rit maken met een lange lading. Is de EV6 in beweging te krijgen met een achterklep die niet gesloten is (zet hem vast aan de handgreep binnen en de trekhaak). Of blokkeert de auto dan?
Bedenk me nu trouwens dat ik de auto wel eens een stuk heb verzet op de oprit, met geopende klep. Ik verwacht wel het Koreaanse piepjesorkest. Mensen die al eens een dergelijk transport gedaan hebben?
[ Voor 34% gewijzigd door DaMenaz op 01-04-2024 13:41 ]
Catch my drift?
Klopt, dat pakket heb ik bijgekocht. Was ik vergeten te vermelden.GHorsie schreef op zondag 31 maart 2024 @ 14:04:
[...]
Ik dacht dat wellicht de feature FCA (autonome noodremassistantie) dat deed. Maar je hebt in Belgie een extra pakket "Pack Drive Assist" die ook zoiets bevat (dan is de afkorting PCA).
Of het is gewoon iets wat standaard is
Jawel maar heb een keer gelezen op US forum dat ie na bepaalde snelheid (10km/u?) de handrem er op zet, die moet je dan handmatig vervangen opheffen middels knop links van stuur.DaMenaz schreef op maandag 1 april 2024 @ 13:40:
Bedenk me nu trouwens dat ik de auto wel eens een stuk heb verzet op de oprit, met geopende klep. Ik verwacht wel het Koreaanse piepjesorkest. Mensen die al eens een dergelijk transport gedaan hebben?
Een artikel in een Duits magazine, de EV6 komt er vrij positief uit met een meer dan gehalveerde prijs voor een volledig nieuw batterijpakket.
Helaas kost het demonteren en opnieuw monteren van zo'n pack maar liefst 9,5 uur werktijd. Dat begrijp ik niet goed, ik dacht dat het platform voor de EV6 en de Ionic5 hetzelfde was, en daar kan het in maar 4.4 uur. En bovendien bij andere merken zelfs minder dan 3 uur. Wat hebben de ontwerpers bij de EV6 aan het knoeien geweest?
Artikel in Autobild
Helaas kost het demonteren en opnieuw monteren van zo'n pack maar liefst 9,5 uur werktijd. Dat begrijp ik niet goed, ik dacht dat het platform voor de EV6 en de Ionic5 hetzelfde was, en daar kan het in maar 4.4 uur. En bovendien bij andere merken zelfs minder dan 3 uur. Wat hebben de ontwerpers bij de EV6 aan het knoeien geweest?
Artikel in Autobild
Ik heb mijn auto nu een paar keer geladen. Ik heb ingesteld dat de laadkabel altijd vast blijft zitten totdat je de auto opent (unlock). Wat mij opviel is dat nadat de auto zelf unlocked en ik de deur geopend heb om mijn spullen in de auto te leggen en ik ook nog de achterklep geopend heb, ik de kabel niet uit de auto kan trekken. Ik moet via de afstandsbediening de auto openen en dan kan ik de kabel lostrekken.
Doe ik iets verkeerds of verwacht ik iets wat niet op die manier werkt?
Dat werkt, ik doe het ook zo, maar je mag niet te lang wachten tussen unlocken en de kabel eruit halen. De eerste keren had ik 't ook wel eens voor: auto unlocken, spullen op de achterbank aan bestuurderskant, langs voor naar de andere kant wandelen en oops de kabel zit terug vast.GHorsie schreef op maandag 1 april 2024 @ 16:31:
Ik heb mijn auto nu een paar keer geladen. Ik heb ingesteld dat de laadkabel altijd vast blijft zitten totdat je de auto opent (unlock). Wat mij opviel is dat nadat de auto zelf unlocked en ik de deur geopend heb om mijn spullen in de auto te leggen en ik ook nog de achterklep geopend heb, ik de kabel niet uit de auto kan trekken. Ik moet via de afstandsbediening de auto openen en dan kan ik de kabel lostrekken.
Ok, ik moet dus sneller de kabel eruit halenColdRain schreef op maandag 1 april 2024 @ 16:38:
[...]
Dat werkt, ik doe het ook zo, maar je mag niet te lang wachten tussen unlocken en de kabel eruit halen. De eerste keren had ik 't ook wel eens voor: auto unlocken, spullen op de achterbank aan bestuurderskant, langs voor naar de andere kant wandelen en oops de kabel zit terug vast.
Ik doe hetzelfde als jij beschrijft. En ik koppel ook nog eerst de kabel uit de laadpaal voordat ik deze uit de auto probeer te halen.
Je hebt 15 seconden (wist ik ook nog niet), 'k heb het net even opgezocht:GHorsie schreef op maandag 1 april 2024 @ 16:44:
[...]
Ok, ik moet dus sneller de kabel eruit halen![]()
Ik doe hetzelfde als jij beschrijft. En ik koppel ook nog eerst de kabel uit de laadpaal voordat ik deze uit de auto probeer te halen.
https://www.kia.com/content/dam/kia2/in/en/content/ev6-manual/topics/chapter1_6_2.html
If the charging connector is unlocked when all doors are unlocked, but the charging cable is not disconnected within 15 seconds, the connector will be automatically locked again.
Ik heb het regelmatig gedaan.DaMenaz schreef op maandag 1 april 2024 @ 13:40:
Als de klep open is moet je het haakje in de sluiting dicht doen. Anders kom je niet heel ver.
Kijk je in de sluiting, dan zie je een palletje. Dat kun je met je vinger dicht doen.
Open doen doe je dan met de knop van de kofferbaksluiting op je remote.
Zet wel de klep vast omdat anders de gasveren het moeilijk gaan krijgen.
Succes.
Volgens mij spreken ze van de ioniq electric niet de ioniq 5, die wagen is veel kleiner...DigitalHombre schreef op maandag 1 april 2024 @ 14:35:
Een artikel in een Duits magazine, de EV6 komt er vrij positief uit met een meer dan gehalveerde prijs voor een volledig nieuw batterijpakket.
Artikel in Autobild
Dat kan kloppen, los daar van heb ik toch ergens gelezen dat de werktijd nodig voor het wisselen van het complete batterypack voor de Ionic 5 zowat de helft is dan deze bij de EV6.izzet3838 schreef op maandag 1 april 2024 @ 20:12:
[...]
Volgens mij spreken ze van de ioniq electric niet de ioniq 5, die wagen is veel kleiner...
't Scheelt minder dan een halve meter ... in lengteizzet3838 schreef op maandag 1 april 2024 @ 20:12:
[...]
Volgens mij spreken ze van de ioniq electric niet de ioniq 5, die wagen is veel kleiner...
In het kopje er net boven, "Die Akku-Tausch-Preise bei Volvo, Hyundai und Kia", gaat de link bij "Hyundai Ioniq 20.176,78 Euro" wél naar de 5. Het is allemaal nogal verwarrend, zeker als ze niet overal het battery pack bij vermelden. 1st Gen Ioniq heeft 28 kWh (ik heb er zo een), de "facelift" (2019) heeft 39 kWh. Bij die beide Ioniq's zit het pack onder de achterzetel, redelijk eenvoudig bereikbaar, er moet dus geen bodemplaat ofzo uit.
Ik heb het regelmatig gedaan, zonder iets aan te passen. Geen haakjes of palletjes. Gewoon de klep zo ver mogelijk dicht doen en gaan rijden. Even moet je door een piepcircus heen maar dat duurt maar 10 s of zo.henrov schreef op maandag 1 april 2024 @ 18:03:
[...]
Ik heb het regelmatig gedaan.
Als de klep open is moet je het haakje in de sluiting dicht doen. Anders kom je niet heel ver.
Kijk je in de sluiting, dan zie je een palletje. Dat kun je met je vinger dicht doen.
Open doen doe je dan met de knop van de kofferbaksluiting op je remote.
Zet wel de klep vast omdat anders de gasveren het moeilijk gaan krijgen.
Succes.
KIA EV6 plus advanced; Sonos sub, beam, 3x play5; Asus Zenbook i7-64b-16GB; 10+21 PV Steca/SMA; Nefit/Bosch WP 10kW
Of zo;DaMenaz schreef op maandag 1 april 2024 @ 13:13:
Binnenkort moet ik een korte rit maken met een lange lading. Is de EV6 in beweging te krijgen met een achterklep die niet gesloten is (zet hem vast aan de handgreep binnen en de trekhaak). Of blokkeert de auto dan?
:strip_exif()/f/image/hormtUVDHUgHTGUMqdZDZoCt.jpg?f=fotoalbum_large)
Bij de e-Niro moet ik unlocken met de afstandsbediening om de kabel te ontkoppelen, en dus niet met de keyless entry knopGHorsie schreef op maandag 1 april 2024 @ 16:31:
GerkeP
Volgende issue. Melding met 12V laag, breng voertuig tot stilstand...
Hopelijk niet weer de ICCU...
Hoeveel pech kan 1 persoon hebben met een wagenPhusebox schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 18:01:
Update: AC laden werkt nu in ieder geval nog... maar geeft weinig vertrouwen. Mijn vrouw moet morgen dik 350 km ermee afleggen.
Wilde hem dus leegrijden vandaag tot rond de 10% maar zover ben ik niet gekomen. Dus wederom een volledige discharge/charge cycle mislukt.
12V accu laadt ook nog niet echt bij. Benieuwd of de 12V bijlaadt als ie klaar is met laden. Komt nu niks bij, en js rond de 55%.
Wilde hem dus leegrijden vandaag tot rond de 10% maar zover ben ik niet gekomen. Dus wederom een volledige discharge/charge cycle mislukt.
12V accu laadt ook nog niet echt bij. Benieuwd of de 12V bijlaadt als ie klaar is met laden. Komt nu niks bij, en js rond de 55%.
[ Voor 12% gewijzigd door Phusebox op 02-04-2024 20:28 ]
Heeft iemand hier al eerder zelf een betere 12V accu gekocht dan er standaard in zit?
Ik denk dat je serieus eens een klacht gaat moeten neerleggen.
Ik zou zeggen probeer verschillende dealers, als die er geen oor aan geven consumentenbond of rechtstreeks kia zelf.
Niet normaal dat er zoveel scheelt met een wagen van +50.000€
Het ontgrendelen van de kofferbak...
Stel:
Je zit in de auto rijdt een stukje en je passagier of je dochter die op je aankomst staat te wachten moeten in de kofferbak zijn.
Hoe doe je dat een beetje praktisch?
Het komt er nu op neer, dat ik de auto uitzet en daarna vooral geduld moet hebben. Want echt snel krijgen ze de kofferbak niet open (kan ook aan de dames liggen)
Als de motor aanstaat, krijg je met geen mogelijkheid de bak open lijkt het.
Ik wil gewoon dat bij "draaiende motor" ik met de portier ontgrendeling op het bestuurdersportier de boel kan vrijgeven, maar dat lijkt niet zo te werken.
Stel:
Je zit in de auto rijdt een stukje en je passagier of je dochter die op je aankomst staat te wachten moeten in de kofferbak zijn.
Het komt er nu op neer, dat ik de auto uitzet en daarna vooral geduld moet hebben. Want echt snel krijgen ze de kofferbak niet open (kan ook aan de dames liggen)
Ik wil gewoon dat bij "draaiende motor" ik met de portier ontgrendeling op het bestuurdersportier de boel kan vrijgeven, maar dat lijkt niet zo te werken.
Heeft de ev6 geen knop bij het stuur daarvoor?macfocus schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 22:15:
Stel:
Was bij mijn vorige wagens het geval...
Het was wel zo dat de wagen in P moest staan zodat deze werkte...
Er is toch een knop om de kofferbak te openen? En verder eerst ontgrendelen en dan van buiten openen werkt bij mij ook.macfocus schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 22:15:
Stel:
Knop zit in het cluster linksonder het stuur bij de knop van de laadpoort.
[ Voor 24% gewijzigd door DaMenaz op 02-04-2024 22:32 ]
Catch my drift?
De deuren ontgrendelen werkt ook bij auto-hold maar de kofferbak niet, daarvoor moet je de auto in P zetten. Misschien werkt de rem constant induwen ook.macfocus schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 22:15:
Mis ik iets? Knop bij bestuurdersportier opent alle deuren, ook kofferbak bij mij.
Ligt eraan of je ontgrendelen of openen bedoelt. Anders heb je best een gevaarlijk knopje. 😅Tolga07 schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 22:55:
Mis ik iets? Knop bij bestuurdersportier opent alle deuren, ook kofferbak bij mij.
Catch my drift?
Inderdaad zoals op de foto met als extra dat de klep gemakkelijk vastgebonden kan worden.ZuinigeRijder schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 11:00:
[...]
Hoe kan ik zonder waarschuwing met geopende achterklep rijden? ..... vanaf 7 minuten, tip 10 .....
[YouTube: 15 tips for Ioniq 5 Newbies 🔋]
Ook gehad, daarna nieuwe 12v accu onder garantie gekregen. Nu geen problemen meer.Phusebox schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 18:01:
De orginele 12v batterijen zijn gewoon niet goed.
Je kunt de auto rijden door met jumpstarter of andere accu/auto de auto op te starten. Tijdens het rijden geeft hij geen foutmeldingen.
Veel sterkte
Toch vreemd hoe dat dan gaat. Accu was gisterochtend nog 95%. En daarna, in stilstand: poef onder de 60%.FCTW schreef op woensdag 3 april 2024 @ 01:06:
[...]
Ook gehad, daarna nieuwe 12v accu onder garantie gekregen. Nu geen problemen meer.
De orginele 12v batterijen zijn gewoon niet goed.
Je kunt de auto rijden door met jumpstarter of andere accu/auto de auto op te starten. Tijdens het rijden geeft hij geen foutmeldingen.
Veel sterkte
Maar eens kijken of een lokale dealer me kan helpen.
Ik heb de V2L adapter nog ingestoken maar er wordt niks bijgeladen.
Maar eens kijken hoe de jump starter werkt die ik in de auto heb liggen. Maar als ie steeds verder leeg raakt, en op een gegeven moment helemaal leeg is, kan ik dan evengoed rijden?
[ Voor 17% gewijzigd door Phusebox op 03-04-2024 06:59 ]
EnColdRain schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 22:35:
[...]
De deuren ontgrendelen werkt ook bij auto-hold maar de kofferbak niet, daarvoor moet je de auto in P zetten. Misschien werkt de rem constant induwen ook.
Dus in P zetten en op het ontgrendelknopje bij de raambediening klikken?
Gaan we eens proberen.
Zolang de auto aanstaat kan je wel rijden, als de 12v accu voldoende vol blijft, anders krijg je weer die mooie waarschuwingen.Phusebox schreef op woensdag 3 april 2024 @ 05:47:
[...]
Toch vreemd hoe dat dan gaat. Accu was gisterochtend nog 95%. En daarna, in stilstand: poef onder de 60%.
Maar eens kijken of een lokale dealer me kan helpen.
Ik heb de V2L adapter nog ingestoken maar er wordt niks bijgeladen.
Maar eens kijken hoe de jump starter werkt die ik in de auto heb liggen. Maar als ie steeds verder leeg raakt, en op een gegeven moment helemaal leeg is, kan ik dan evengoed rijden?
Vorig jaar die van ons aangekregen door 'm aan de laadpaal gehangen, daarna 150 km gereden, dat was geen probleem. Alleen daarna uitgezet en toen was het weer klaar met starten.
Vervolgens met een jumpstarter weer gestart en uiteindelijk achter de berger aan gereden naar hun depot. 2 dagen later hebben zij de auto gewoon kunnen starten, op de bergingsauto gereden en bij de plaatselijke dealer er weer afgereden.
Dit was dus een accu met een kapotte cell.
Heb je geen knop links van het stuur om van binnenuit de kofferbak te openen??macfocus schreef op woensdag 3 april 2024 @ 07:51:
[...]
En
Gaan we eens proberen.
Misschien een dom idee (of misschien ben ik wel van een vorige generatie...), maar er zal bij zo'n EV6 toch wel een handleiding geleverd zijn? Desnoods als PDF?macfocus schreef op woensdag 3 april 2024 @ 07:51:
Gaan we eens proberen.
Daarin zal dergelijke basisfunctionaliteit toch gewoon beschreven zijn? Hiervoor moet je toch niet afhankelijk zijn van een forum?
WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERSD-VM2D + EV-WP-TWS-1W 300; AC: ME MXZ-2F42VF + 2x MSZ-LN25VGV; PV: 14.08 kWp O/W + SMA STP 8.0; Vent: Zehnder Q600 ERV + Ubbink AirExcellent.
Andrehj schreef op woensdag 3 april 2024 @ 10:12:
[...]
Misschien een dom idee (of misschien ben ik wel van een vorige generatie...), maar er zal bij zo'n EV6 toch wel een handleiding geleverd zijn? Desnoods als PDF?
Daarin zal dergelijke basisfunctionaliteit toch gewoon beschreven zijn? Hiervoor moet je toch niet afhankelijk zijn van een forum?
Heel veel vragen zijn >RTFM< (5-22). Maar ben al blij als het af en toe over de EV6 zelf gaat.
[ Voor 5% gewijzigd door DaMenaz op 03-04-2024 10:27 ]
Catch my drift?
Tuurlijk, er is een mooie app met o.a. de instructieboekjesAndrehj schreef op woensdag 3 april 2024 @ 10:12:
[...]
Misschien een dom idee (of misschien ben ik wel van een vorige generatie...), maar er zal bij zo'n EV6 toch wel een handleiding geleverd zijn? Desnoods als PDF?
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/SvXNyECMg4KLuEIjTmK9Tzmq.jpg?f=user_large)
Het is al van in het begin dat bij jou veel aan 'battery care' gedaan wordt.
Zelf heb ik niet zoveel kilometers verzameld (15K in 1 jaar en 3 maand), maar ik heb dit bij mij nog maar 1 keer gezien.
Het lijkt wel dat je batterij continu zichzelf probeert te herstellen.
Dat er eens om de zoveel kilometers/draaiuren een sessietje battery care wordt ingelast lijkt me logisch, maar een bms is normaal permanent aan het werk, dus die extra care zou toch minimaal moeten zijn.
Let op:
Openbaar laden, laadpassen, etc. in: [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3.
Bestellingen, leveringen en "waar is de boot"-posts over de Kia EV6 mogen in: Het KIA EV6 leveringen topic
Openbaar laden, laadpassen, etc. in: [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3.
Bestellingen, leveringen en "waar is de boot"-posts over de Kia EV6 mogen in: Het KIA EV6 leveringen topic