Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaMenaz
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 16:27
macfocus schreef op vrijdag 9 februari 2024 @ 10:51:
[...]

Is dat Kia spul of Ali Express?
Weet je nog wat je betaald hebt toen?
Mocht je een linkje hebben, graag.
KIA maakt deze helaas niet zelf, dus inderdaad even verderop in Azië.

https://nl.aliexpress.com...5MH8&gatewayAdapt=glo2nld

Catch my drift?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• petertenboer
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 15:53
[...]

[ Voor 45% gewijzigd door petertenboer op 09-02-2024 10:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canby
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 15:13
murky123 schreef op vrijdag 9 februari 2024 @ 10:28:
[...]

ik vind het niet te veel, ik vroeg mij af, in vergelijking met ICE, waarom EV's nu veel meer "vermogen hebben" koppel, dan de gemiddelde ICE.

het minder vermogen = minder range dat snap ik wel, maar het is maar een klein stukje minder range, het scheelt niet zoveel als we misschien denken.

ook begrijp ik wel dat je wat "overhead" nodig hebt. iets wat presteert op 80% van zijn kunnen is efficienter dan iets wat moet presteren op 100% van zijn kunnen.

zelf heb ik al heel wat jaren ervaing met electromotoren, electronische regelaars, en lithium polymeer accus. hobbymatig , maar het principe is hetzelfde.

heel veel hangt af van de electronica wat feitelijk alles regelt.

bijvoorbeeld het regeneratief remmen, als je in 1x het pedaal los laat bij 100km/h dan word de stroom ook gewoon afgekapt en gaat dat echt niet vol power de accu in. je motor kan die stroom wel opwekken, maar die accu kan dat waarschijnlijk niet verwerken in die korte tijd ( opnemen ) word dus ook electronisch afgekapt.

als ik kijk naar alle autofabrikanten die EV's leveren dan wil de ene nog meer koppel in zijn brochure zetten dan de andere lijkt het wel. meer power, meer Nm's verkoop lekker.

en ja ik vind heel veel koppel ook "leuk" tuurlijk.

zelf vind ik mijn EV6 light edition 58kwh met 170pk / 125Nm meer dan genoeg voor mijn woonwerk verkeer, zelfs in eco modus ben ik tov elke andere ICE als eerste weg bij het verkeerslicht als het moet.
mijn range ben ik zeer over te spreken +350km bij 0 tot 5 graden buiten en tegen de 400 aan als het 10+ graden is. ( zomerse temps heb ik nog geen ervaring mee )

maar ik heb het niet over mijn persoonlijke keuze , het is meer wat mij opvalt in de EV markt.
"ik vind het niet te veel, ik vroeg mij af, in vergelijking met ICE, waarom EV's nu veel meer "vermogen hebben" koppel, dan de gemiddelde ICE"
waarschijnlijk omdat ICE motor van 500pk maken is veel duurder t.o.v. een motor met 125pk. Bij EV is dit verschil veel lager (primitief gezegd een paar magneten meer en wat extra metertjes koperdraad).
En dan nog grotere/sterkere versnellingsbak, ophanging, platform op zich voor een motor van 500pk bij ICE. EV heeft het (sterke ophanging en platform) al in basis, vanwege zware accu. En of een elekrtomotor van 100kW (zeg maar 30kg) wordt geplaatst, of eentje van 300kW ( 90kg) maakt in algemeen geen verschil.

[ Voor 6% gewijzigd door Canby op 09-02-2024 11:43 ]

EV6 77,4kWh Plus Advanced AWD / MY23, Interstellar Grey

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Peter-036
  • Registratie: Januari 2022
  • Nu online
Pas op hé, die 'topvermogens' kunnen maar heel even vastgehouden worden, dus het is voornamelijk 'windowdressing' van de fabrikanten.
Ik heb (opa vertelt) nog met 50+ ton gereden met 196 PK, en ook vandaag de dag rijden er volop vrachtwagens met minder dan 450 PK en ruim 50 ton treingewicht. Dat kan omdat er een versnellingsbak (het beter woord zou zijn 'gangwissel') aan die motoren zit, zodat die in het meest gunstige koppelverloop kan draaien.
Een electromotor heeft dat koppel bijna direct, maar gebruikt daar dan heel veel kW voor.
Mijn huidige auto heeft dezelfde motor als de RWD EV 6: 160kW (~230 PK), maar gebruikt bij 'cruisen' (100-105km/h) minder dan 15% daarvan.

It is what it is.If you can't change it, deal with it!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wakkie
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 12:47
[...]

Ook bij Amazon verkrijgbaar:

https://www.amazon.nl/dp/...dt_b_product_details&th=1

Ik heb ook nog een inzet bakje onder middenconsole:

https://www.amazon.nl/dp/...dt_b_product_details&th=1

Voordeel bij Amazon tov Ali: snellere levering.

EV6 77.4kWh GT-Line RWD Snow White Pearl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• izzet3838
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 14:25
[...]

ik vind het niet te veel, ik vroeg mij af, in vergelijking met ICE, waarom EV's nu veel meer "vermogen hebben" koppel, dan de gemiddelde ICE.

het minder vermogen = minder range dat snap ik wel, maar het is maar een klein stukje minder range, het scheelt niet zoveel als we misschien denken.

ook begrijp ik wel dat je wat "overhead" nodig hebt. iets wat presteert op 80% van zijn kunnen is efficienter dan iets wat moet presteren op 100% van zijn kunnen.

zelf heb ik al heel wat jaren ervaing met electromotoren, electronische regelaars, en lithium polymeer accus. hobbymatig , maar het principe is hetzelfde.

heel veel hangt af van de electronica wat feitelijk alles regelt.

bijvoorbeeld het regeneratief remmen, als je in 1x het pedaal los laat bij 100km/h dan word de stroom ook gewoon afgekapt en gaat dat echt niet vol power de accu in. je motor kan die stroom wel opwekken, maar die accu kan dat waarschijnlijk niet verwerken in die korte tijd ( opnemen ) word dus ook electronisch afgekapt.

als ik kijk naar alle autofabrikanten die EV's leveren dan wil de ene nog meer koppel in zijn brochure zetten dan de andere lijkt het wel. meer power, meer Nm's verkoop lekker.

en ja ik vind heel veel koppel ook "leuk" tuurlijk.

zelf vind ik mijn EV6 light edition 58kwh met 170pk / 125Nm meer dan genoeg voor mijn woonwerk verkeer, zelfs in eco modus ben ik tov elke andere ICE als eerste weg bij het verkeerslicht als het moet.
mijn range ben ik zeer over te spreken +350km bij 0 tot 5 graden buiten en tegen de 400 aan als het 10+ graden is. ( zomerse temps heb ik nog geen ervaring mee )

maar ik heb het niet over mijn persoonlijke keuze , het is meer wat mij opvalt in de EV markt.
Ik denk dat de meerkost ook gewoon veel lager is, een elektromotor met bv 250pk zal niet veel meer kosten dan eentje met 100pk, het gros van de kost blijft nog steeds de accu ca. 20k
De besparingen en diwnsizing gaan dus vooral op het accu vlak moeten komen, wat misschien wel kan is de motors efficiënter maken, vooral op hoge snelheden misschien met versnellingen zoals op de taycan bv.

11400 - RX 6800 | Kia EV6 Business plus long range rwd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-09 16:31

Bosmonster

*zucht*

Wiliyama schreef op vrijdag 9 februari 2024 @ 10:42:
[...]

Ik vraag me sowieso af waarom je tegenwoordig een zonnebril nodig hebt in Nederland....beetje rare wens een opbergvakje voor een zonnebril. 8)7
Omdat juist in Nederland de zon extreem laag kan staan?

Of probeerde je een grapje te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IvoB2
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 28-12-2024
Bosmonster schreef op vrijdag 9 februari 2024 @ 13:38:
[...]
In België worden auto's daarom uitgerust met een verstelbare zonneklep. :)
Bij de EV6, dacht ik, zelfs zijdelings uitschuifbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loei123
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 16:01
IvoB2 schreef op vrijdag 9 februari 2024 @ 13:58:
[...]

En hoe helpt die zonneklep wanneer het wegdek ook nat is en reflecteert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

IvoB2 schreef op vrijdag 9 februari 2024 @ 13:58:
[...]

Dat haalt de directe zon uit je bakkes, maar maakt het niet minder fel buiten. Zonnebril is aan te raden bij langdurig tegen de zon in rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IvoB2
Uit mijn wat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macfocus
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 05-10 20:39
murky123 schreef op vrijdag 9 februari 2024 @ 09:51:
[...]

hahahaha, jaja, dat was ook het eerste wat ik dacht, ik mis ook mijn zonnebril opberg bakje in het dak bij de achteruitkijk spiegel.
ik heb em nu in de middenconsole, maar daar ligt meer rommel dus beschadigd mijn glas weer, en nee ik ga em niet in een brillenkoker doen, want dan kan ik em niet rijdend in 1 beweging pakken en opdoen. :P
Volgens mij kan de EU beter een zonnebril bakje verplicht stellen dan al die rijhulpen.... _/-\o_

Veel beter voor de verkeersveiligheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murky123
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09:32
betreft de badges. Logo's zwart maken, ook ik heb het plan. " mijn wrapper " is geen fan van pastidip, het is leuk het werkt, maar is er binnen 2 maanden weer vanaf.

beste ls logo's eraf en zwart spuiten. ook zei hij dat een optie is om de logo's te verwijderen en dat dan in een willekeurige dikke folie uit te snijden op de laser, en die dan plakken op de wagen.

ik wil ook de grijze rand over de achterklep waar links en rechts de knipperlichten inzitten zwart laten maken

[ Voor 13% gewijzigd door murky123 op 09-02-2024 15:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sn0x0r
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 13:30
Loei123 schreef op vrijdag 9 februari 2024 @ 14:00:
[...]

En hoe helpt die zonneklep wanneer het wegdek ook nat is en reflecteert?
Los daarvan, maar dit zal vast aan mij liggen met mijn lengte (2.03m lang), als ik de zonneklep uitvouw zie ik de weg voor mij nog maar ZEER beperkt. :+

Zonnebril is de way-to-go. Zou van mij verplicht mogen worden, maar dat is een niet uitvoerbare of definieerbare regel. Ik heb wel vrij bewust geïnvesteerd in een goeie zonnebril die alleen in de auto ligt / gedragen wordt zodat ik hem niet kan vergeten in de auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henry65
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 05-10 21:09
macfocus schreef op vrijdag 9 februari 2024 @ 15:02:
[...]

Volgens mij kan de EU beter een zonnebril bakje verplicht stellen dan al die rijhulpen.... _/-\o_

Meekleurende brillenglazen werken beter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Polo132
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 08-08 12:46
gezicht (zn) :
aangezicht, aanschijn, bakkes, bek, blik, facie, façade, fieselemie, fysiognomie, fysionomie, gelaat, gelaatsexpressie, gelaatsuitdrukking, gezichtsuitdrukking, kanis, konterfeitsel, kop, mombakkes, ponem, porem, postzegel, smikkel, smoel, smoelwerk, snoet, snufferd, snuit, toet, tronie
Astu! _/-\o_

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• xxander968
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15:39
[...]
Bjorn Nyland heeft dit laten zien met de GT, in het filmpje zie je op 28:02 de teruglevering van 324 kW op dat moment. Later heeft hij in een ander filmpje ook de max regen in beeld welke op dat moment mogelijk is. Deze fluctueert en zal afhangen van accu percentage, temperatuur, celvoltage en waarschijnlijk nog wel wat meer waar ik geen weet van heb. Tesla heeft ook aangegeven bij vrachtauto's juist grotere motoren te gebruiken om meer energie terug te winnen.

Bjorn Nyland in de EV6 GT: YouTube: Kia EV6 GT driving at 263 km/h in Germany

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 15:09
Mbt het hele "waarom EVs zoveel koppel hebben" verhaal, ik denk dat hier ook een marketing reden achter zit.

Ik kan het filmpje zo snel niet vinden maar in dit filmpje zegt Elon Musk iets in de trend van: "Als je een nieuw product uitbrengt en klanten wilt laten overstappen moet je of 1. veel goedkoper zijn met dezelfde kwaliteit, of 3. veel beter zijn voor dezelfde prijs. Ben je niet een van de twee waarom zou een klant dan overstappen vanaf zijn 'oude vertrouwde?"

Dit was (vooral in den beginne) natuurlijk wel een dingetje. De algemene perceptie van EV's was "lelijk, traag en weinig range". Traag is een relatief simpel ding om weg te kunnen halen. Lelijk is natuurlijk smaal gevoelig en weinig range wordt hard aan gewerkt met allerlei nieuwe technieken en betere laadinfrastructuur (al wordt de range daar niet direct beter van).

Anywayz.... 6 maart mag ik mijn Light Edition EV6 in ontvangst gaan nemen :9~
Flipside: moet na 2,5 jaar afscheid gaan nemen van mijn eNiro (met zonnebril vakje 8) )

[ Voor 8% gewijzigd door Card Nox op 09-02-2024 16:48 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• murky123
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09:32
Met de 58kwh accu heb je 54 kWh beschikbaar voor de effectieve range. Met dit weer van vandaag 14C woon werk. Geen snelweg. Heater niet nodig. Mijn rijstijl. Ik deed 12kwh/100km. Dan zou je 450km ver kunnen.

Ik heb de wagen nog maar 1600km. Het word voor mij alleen maar warmer. Steeds meer range. Bij vorst en 4x per week voorverwarmen. Kachel aan. Was het rond de 300km.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macfocus
Henry65 schreef op vrijdag 9 februari 2024 @ 15:29:
[...]

Beetje lastig met contactlenzen….

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Henry65 schreef op vrijdag 9 februari 2024 @ 15:29:
[...]

Ook mooi voor die klassieke jaren 70 look.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• petertenboer
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 15:53
murky123 schreef op vrijdag 9 februari 2024 @ 15:04:
betreft de badges. Logo's zwart maken, ook ik heb het plan. " mijn wrapper " is geen fan van pastidip, het is leuk het werkt, maar is er binnen 2 maanden weer vanaf.

beste ls logo's eraf en zwart spuiten. ook zei hij dat een optie is om de logo's te verwijderen en dat dan in een willekeurige dikke folie uit te snijden op de laser, en die dan plakken op de wagen.

ik wil ook de grijze rand over de achterklep waar links en rechts de knipperlichten inzitten zwart laten maken
Ik denk dat “je wrapper” liever heeft dat je hem wat geld geeft. Plastidip kan jaren meegaan zonder te verweren is mijn ervaring. In dit filmpje een voorbeeld van de levensduur/ houdbaarheid.

https://youtu.be/zoFRUfajg2A?si=K8Bp9dUKxn0TGWLz

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 1Mark
  • Laatst online: 08:26
macfocus schreef op vrijdag 9 februari 2024 @ 15:02:
[...]

die 'rijhulpen' zijn vaak actief bezig mij te vermoorden op de dijkweggetjes hier...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsjohan
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 00:02
Bedoel je het Kia reactievermogentestsysteem? houdt je lekker scherp toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigitalHombre
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 27-09 18:49
murky123 schreef op vrijdag 9 februari 2024 @ 07:03:
[...]

is het niet zo dat de AWD in eco de motor op de vooras heeft uitgeschakeld t.o.v. elke andere rij-modus?
en dat dat is wat je voelt. 1 of 2 motoren
Ja, dat klopt, in Eco gaan beide motoren de wagen in beweging brengen, en na een bepaalde snelheid (20km/h?) wordt de voorste motor uitgeschakeld. Ik bracht het maar aan omdat ik hier ergens meen gelezen te hebben dat plankgas in eco gelijkstaat een plankgas in sportmodus. Wat dit met een RWD doet weet ik niet, maar ik veronderstel dat er toch wat minder vermogen beschikbaar is in eco.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wiliyama
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 03-10 11:32
king_dude schreef op donderdag 8 februari 2024 @ 13:58:
[...]

Is (veel) eerder besproken in dit topic. Zoek even op mijn naam en zoekterm obd. Je komt dan uit op een verlengkabel met switch (veiligheid) en v-gate pro
Inderdaad verlengkabel met switch. Switch mooi aanbrengen in holte van de greep. 2 sleufjes maken voor de platte kabel. OBD scanner kan er gewoon achter hangen. Ik verwijder het geheel als hij naar de dealer moet. 1 minuut werk. Je weet maar nooit of ze er moeilijk over doen in geval van problemen.
Verder is de Vgate 4.0 dual voor Android en iOS nu voor 18 euro te krijgen bij Ali.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/td6C25sObDmsC_iYTzdntbfiBJE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/In1EDxL2E3TGdPJx1ETz7fFx.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XgvJVMUo2TW03lTcTfmSukU8c0M=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1pryHzS4TC5d1SmKM69iFciQ.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 6% gewijzigd door Wiliyama op 09-02-2024 22:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wiliyama
Tomski schreef op donderdag 8 februari 2024 @ 11:01:
[...]

[...]

Thanks. En valt die weg te steken achter het deksel van de fusebox? Of moet dat heel de tijd open staan?
@ Tomski. Zie mijn info hierboven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiliyama
Bosmonster schreef op vrijdag 9 februari 2024 @ 13:38:
[...]

Of probeerde je een grapje te maken?
Inderdaad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Simon59
  • Laatst online: 14:07
1Mark schreef op vrijdag 9 februari 2024 @ 20:02:
[...]

die 'rijhulpen' zijn vaak actief bezig mij te vermoorden op de dijkweggetjes hier...
Je moet als chauffeur deze rij hulp systemen op dijkweggetjes uitzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiliyama
murky123 schreef op vrijdag 9 februari 2024 @ 07:29:
Ik snap eigenlijk soiso niet waarom EV's zo vreselijk veel koppel moeten hebben
Je ziet getallen voorbij komen waar de meeste ICE van dromen.
Dat kan niet anders. Het komt door de motorreductor. De tandwielkast. De elektromotor draait met een zeer hoog toerental. Dit moet teruggebracht worden tot het lage toerental van de wielen. Met een motorreductor verlaag je het toerental met als gevolg dat het koppel daardoor omgekeerd evenredig verhoogt wordt. Minus rendement. Dat is nu eenmaal zo. Het vermogen van de motor is vooral afhankelijk van het aantal volt dat er ingestuurd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Highlander1962
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 04-08 18:42
*snip*

[ Voor 98% gewijzigd door We Are Borg op 19-02-2024 22:00 . Reden: Laten we het gezellig houden ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Wiliyama
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IH_eoEME1k38UJoPIEpnhO9BUsM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/D3dpeNWJoRqXWOf7w0VagFJM.jpg?f=fotoalbum_large
Vandaag de Menabo dakdragers van €140 gemonteerd en gebruikt. Ik ben tevreden er mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• izzet3838
murky123 schreef op vrijdag 9 februari 2024 @ 15:04:

Probleem is dat het bij mij een bedrijfswagen is, en ik mag dus eigenlijk het uiterlijk niet aanpassen :)
Nu hoopte ik dat die dip er gewoon een jaartje of 2 opblijft, wil ze dan gerust opnieuw spuiten...

Als je het echt goed wilt doen kun je uit zwarte logo's kopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Wiliyama schreef op vrijdag 9 februari 2024 @ 21:32:
[Afbeelding]
Vandaag de Menabo dakdragers van €140 gemonteerd en gebruikt. Ik ben tevreden er mee.
Ben wel benieuwd naar de impact op je verbruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiliyama
Bosmonster schreef op vrijdag 9 februari 2024 @ 22:25:
[...]

Voor mij op dit moment niet belangrijk. Ik moest in de buurt 1 zonnepaneel ophalen en 2 profielen van 3,5 meter. Ik gebruik ze waarschijnlijk alleen voor 'speciale gelegenheden' en/of bijzondere transportjes. Vooralsnog niet voor een dakkoffer.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6FuLz8XzgD0lzIgN7h3JfPLoOTw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zFfO016TKnh8Wc4cFlGtwr0L.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 4% gewijzigd door Wiliyama op 09-02-2024 22:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• king_dude
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online
Wiliyama schreef op vrijdag 9 februari 2024 @ 20:23:
[...]

Inderdaad verlengkabel met switch.

Ik verwijder het geheel als hij naar de dealer moet.
Je weet maar nooit of ze er moeilijk over doen in geval van problemen.
Ik rij er nu 2 jaar met veel plezier mee.
Switch is een aanrader! Anders blijft er altijd stroom op de stekker en is het een security lek.

Mijn dealer doet er niet moeilijk over. Ik overigens ook niet in wegwerken: de mijne hangt over stuurkolom. Schakelaar zit precies bovenin, obd hangt er rechts langs. Klepje blijft dan mooi dicht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• king_dude
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online
izzet3838 schreef op vrijdag 9 februari 2024 @ 21:38:
[...]

Probleem is dat het bij mij een bedrijfswagen is, en ik mag dus eigenlijk het uiterlijk niet aanpassen :)
Mijne is ook bedrijfswagen.
Mijn logo’s zijn er ook af, auto staat op detailniveau ook in de wrap, en heeft ook glascoating.

LM gaat daar niet moeilijk over doen, want is niet destructief. Gewoon doen hoor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flips
  • Laatst online: 12:06
[Afbeelding]
Je hebt zo te zien een schuifdak. Werkt dat nog I.c.m. deze beugels? Of heb je het dak vergrendeld?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tomski
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 16:18
Wiliyama schreef op vrijdag 9 februari 2024 @ 20:31:
[...]

@ Tomski. Zie mijn info hierboven.
Ik heb net mijn OBDlink LX ontvangen en geconnecteerd op mijn Android.

De Dongle past net achter het deksel, blij mee!

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/5u5FVXJ.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomski
Bijkomend vraagje over de 12V batterij. Ik zag net in de carscanner app die ik nog maar een uurtje geleden geconnecteerd heb dat de SOC van de 12V batterij geen 100% is. In een brandstofwagen zou je dat wel verwachten nadat ie een lange rit gedaan heeft. Mijn EV6 heeft net een rit van 130km achter de rug maar toch staat de batterij "maar" op 87%

Ik zag ook ergens op het internet dat er bovenop het dashboard ergens een lampje moet zijn dat aangeeft dat je 12V aan het laden is, misschien triggert dat maar pas vanaf een bepaald percentage?

ik hou alvast de OBD data in de gaten. Ben als de dood voor een ICCU issue na anderhalf jaar op het internet te vertoeven en info over de EV6 te vergaren 8)7

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/t0tG4Y0.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door Tomski op 10-02-2024 08:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomski
king_dude schreef op zaterdag 10 februari 2024 @ 03:40:
[...]

Ik rij er nu 2 jaar met veel plezier mee.
Switch is een aanrader! Anders blijft er altijd stroom op de stekker en is het een security lek.

Mijn dealer doet er niet moeilijk over. Ik overigens ook niet in wegwerken: de mijne hangt over stuurkolom. Schakelaar zit precies bovenin, obd hangt er rechts langs. Klepje blijft dan mooi dicht.
ok, heb je post gevonden. Ik had idd gezien dat bij het afzetten van de auto dat de dongle actief blijft. Daarvoor zal een switch mss wel handig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15:59
@Tomski dat oranje lampje op het dashboard is alleen in de VS. In ieder geval niet in Europa. Iets met wetgeving.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomski
Phusebox schreef op zaterdag 10 februari 2024 @ 08:57:
@Tomski dat oranje lampje op het dashboard is alleen in de VS. In ieder geval niet in Europa. Iets met wetgeving.
Dat verklaart waarom ik het niet vond. _O-

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• macfocus
Tomski schreef op zaterdag 10 februari 2024 @ 08:42:
[...]

Ik heb net mijn OBDlink LX ontvangen en geconnecteerd op mijn Android.

De Dongle past net achter het deksel, blij mee!

[Afbeelding]
Dus je gaat je “blindstaren” op een mogelijk iccu issue?
Als ie gaat, dan gaat ie. Kan je toch niks aan doen.
Dus vergeet dat gekoekeloer naar wat er mogelijk zou kunnen gebeuren en geniet van een fantastische auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomski
macfocus schreef op zaterdag 10 februari 2024 @ 09:10:
[...]

Dus je gaat je “blindstaren” op een mogelijk iccu issue?
Als ie gaat, dan gaat ie. Kan je toch niks aan doen.
Dus vergeet dat gekoekeloer naar wat er mogelijk zou kunnen gebeuren en geniet van een fantastische auto.
Blindstaren niet nee, maar na 14 maand horrorverhalen te lezen online zit dat toch ergens in mijn achterhoofd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• izzet3838
Als je de matrix lampen hebt, doen die dan ook een soort welkomsanimatie 's nachts, of is dat niet op de europese markt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Loei123
izzet3838 schreef op zaterdag 10 februari 2024 @ 09:18:
Als je de matrix lampen hebt, doen die dan ook een soort welkomsanimatie 's nachts, of is dat niet op de europese markt?
Ze gaan aan als je ede auto ontgrendeld, meer niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Peter-036
  • Nu online
@Tomski Ik zie in je screenshot dat de 12V accu 14,17V rapporteert, dat houdt in dat op dat moment de accu (bij-)geladen wordt (de rustspanning voor een gezonde 12V loodaccu is 12,6-12,8V). Kan ook slecht anders omdat je de auto moet 'starten' om Car Scanner uit te kunnen lezen.

[ Voor 0% gewijzigd door Peter-036 op 10-02-2024 09:29 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Tomski schreef op zaterdag 10 februari 2024 @ 09:12:
[...]

Blindstaren niet nee, maar na 14 maand horrorverhalen te lezen online zit dat toch ergens in mijn achterhoofd.
Bij mij begon het met klinken die moeizaam open en dicht gingen. Maar dan is het waarschijnlijk al te laat.

Je kunt het niet voorspellen en je kunt het ook niet voorkomen. Enige wat je kan doen is hopen dat het je op een zo gunstig mogelijk moment treft.

Zoals bij ons, de dag nadat we terug waren van (auto)vakantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IvoB2
Tomski schreef op zaterdag 10 februari 2024 @ 09:12:
Het internet leeft in de eerste plaats dan ook van "horrorverhalen" en niet van verhalen waar alles goed gaat. :)
Moest ik alle verhalen over de EV6 alleen al op dit forum niet met een grote korrel zout nemen had ik de EV6 niet eens besteld.
Maar ik heb finaal toch meer vertrouwen in mijn eigen rijstijl en het KIA verleden (de EV6 wordt mijn derde BEV uit de Hyundai stal d:)b ) en het wakker "schoppen" van de Kia-dealer indien nodig. :)

Nu ja, als bedrijfslease rijder heb ik uiteraard tov de privé rijder wel het voordeel dat er een bedrijf achter je staat (met in dit geval 10K potentiële e-klanten) en wanneer er iets mis gaat het niet mijn probleem is (bij de e-Niro werd de motorophanging en de motor ook al zonder veel problemen vervangen met als vervangwagen de EV6).

[ Voor 20% gewijzigd door IvoB2 op 10-02-2024 09:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
IvoB2 schreef op zaterdag 10 februari 2024 @ 09:32:
[...]

Het internet leeft in de eerste plaats dan ook van "horrorverhalen" en niet van verhalen waar alles goed gaat. :)
Moest ik alle verhalen over de EV6 alleen al op dit forum niet met een grote korrel zout nemen had ik de EV6 niet eens besteld.
Maar ik heb finaal toch meer vertrouwen in mijn eigen rijstijl en het KIA verleden (de EV6 wordt mijn derde BEV uit de Hyundai stal d:)b ) en het wakker "schoppen" van de Kia-dealer indien nodig. :)
Je eigen rijstijl gaat je niet redden als je ICCU stuk gaat d:)b

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IvoB2
Phusebox schreef op zaterdag 10 februari 2024 @ 09:33:
[...]

Je eigen rijstijl gaat je niet redden als je ICCU stuk gaat d:)b
Maar in dat geval wel de all in garantie en de vervangwagen. :)
De eigen rijstijl ging niet zozeer over wat er zoal stuk gaat maar over de, voor mij, "horrorverhalen" over de extreem lage range van de EV6. :)

Komt ongetwijfeld dus allemaal goed.

[ Voor 5% gewijzigd door IvoB2 op 10-02-2024 09:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
IvoB2 schreef op zaterdag 10 februari 2024 @ 09:36:
[...]

Maar in dat geval wel de all in garantie en de vervangwagen. :)
De eigen rijstijl ging niet zozeer over wat er zoal stuk gaat maar over de, voor mij, "horrorverhalen" over de extreem lage range van de EV6. :)

Komt ongetwijfeld dus allemaal goed.
Je quote iemand die bang is voor ICCU issues.

En de leenauto krijg je 4 dagen. De reparatie duurt gemiddeld 3-4 weken ;)

Hoop dat het je gespaard blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IvoB2
Phusebox schreef op zaterdag 10 februari 2024 @ 09:39:
[...]
En de leenauto krijg je 4 dagen. De reparatie duurt gemiddeld 3-4 weken ;)

Hoop dat het je gespaard blijft.
Nee, de vervangauto krijg je hier zolang de reparatie duurt.
Het is (hier!) immers de all in mobiliteitsgarantie van de lease welke tussenkomt en niet de KIA garantie.
Was met de vervanging van de motor van de e-Niro niet anders. Heb er dus wel wat ervaring mee. :)

Vandaar dat ik er aan toevoegde dat dit een voordeel is tov de privérijder.
Moest ik privérijder zijn reed ik niet met een BEV en al zeker niet met een EV6 van 65.000 €.
Privé geef ik niet meer dan 20K aan een auto.

Uiteraard zit ik ook niet te wachten op welke problemen dan ook.
Maar als het zo ver is dan is het ook maar dat en lost zich dat op termijn vanzelf op. :)
Voor de rijstijl en het verbruik ben ik uiteraard wel zelf verantwoordelijk maar ook dat komt ongetwijfeld goed.

[ Voor 15% gewijzigd door IvoB2 op 10-02-2024 09:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GHorsie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13:36
IvoB2 schreef op zaterdag 10 februari 2024 @ 09:45:
[...]

Nee, de vervangauto krijg je hier zolang de reparatie duurt.
Het is (hier!) immers de all in mobiliteitsgarantie van de lease welke tussenkomt en niet de KIA garantie.
Was met de vervanging van de motor van de e-Niro niet anders. Heb er dus wel wat ervaring mee. :)
Het hangt wel vaak af van wat er mis is. Een collega had met een ander merk auto, een Peugeot, een soortgelijk probleem. Hij kon ook niet langzaam laden. Hij heeft met zijn auto door moeten rijden omdat er verder niks mis was. En totdat het onderdeel er was kon hij snelladen. Ook dat onderdeel duurde erg lang voordat het leverbaar was. Uiteindelijk na een lange tijd heeft hij iets anders geregeld omdat het redelijk frustrerend is om een lader thuis te hebben en telkens naar een snellader te moeten rijden en daar wachten totdat de auto vol zit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Peter-036
  • Nu online
Pssssssssst...........
Hij heeft de EV 6 nog niet, en wanneer hij 'm krijgt is er een grote kans dat het ICCU probleem hem bespaard blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Highlander1962
Ik hoop hem over twee weken op te halen, maar is het een groot probleem dat die achterwisser er niet is?
Bij mijn huidige e-Niro gebruik ik hem best regelmatig namelijk.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Akira_ZSE
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 11:29
Bosmonster schreef op vrijdag 9 februari 2024 @ 22:25:
[...]

ik ben een paar weken geleden naar Italië gereden met een dakkoffer op de EV6. Op de Snelweg maximaal 110 gereden. Bij vriestemperaturen tot wel -14° lag mijn verbruik rond de 28kwh.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WwrRjwliQ6qSJr2ZFOxJiRUYADE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/la9g6HLLcNz6mAo1az56WbW7.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiliyama
Flips schreef op zaterdag 10 februari 2024 @ 08:26:
[...]

Je hebt zo te zien een schuifdak. Werkt dat nog I.c.m. deze beugels? Of heb je het dak vergrendeld?
Nee niet vergrendeld. Is niet nodig. Ik gebruik het schuifdak eigenlijk nooit. En alvorens het te openen zal eerst de zonwering open moeten. Daarbij worden de dakdragers meestal kortstondig gebruikt. Ik zal de volgende keer eens testen of en hoe ver het raam open kan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boel-Shit
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 15:11
Highlander1962 schreef op zaterdag 10 februari 2024 @ 11:45:
Ik hoop hem over twee weken op te halen, maar is het een groot probleem dat die achterwisser er niet is?
Bij mijn huidige e-Niro gebruik ik hem best regelmatig namelijk.
Je mist het de eerste paar weken maar je went er aan. Vaak is tijdens een ritje snelweg de achteruit ook weer droog en blijft ie dat ook tijdens de rit. Enige wanneer ik em nu mis is met achteruit rijden bij vertrek en het raam is nat. Maar de zijspiegels en met name de camera zijn goede vervangers.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bogey555
  • Laatst online: 02-10 22:56
Highlander1962 schreef op vrijdag 9 februari 2024 @ 21:00:
[...]

Even net zo kort door de bocht. Je denigrerende opmerking interesseert me echt helemaal geen ene reet.
Echt helemaal nul.
😂😂😂 ja nu is het echt wel duidelijk 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Highlander1962
...

[ Voor 97% gewijzigd door Highlander1962 op 10-02-2024 20:45 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Loei123
Kan dit ergens anders?
Niet bepaald het niveau waar deze website zo om wordt gewaardeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HansAuutB
  • Laatst online: 16:24
Wiliyama schreef op vrijdag 9 februari 2024 @ 20:23:
[...]

Inderdaad verlengkabel met switch. Switch mooi aanbrengen in holte van de greep. 2 sleufjes maken voor de platte kabel. OBD scanner kan er gewoon achter hangen. Ik verwijder het geheel als hij naar de dealer moet. 1 minuut werk. Je weet maar nooit of ze er moeilijk over doen in geval van problemen.
Verder is de Vgate 4.0 dual voor Android en iOS nu voor 18 euro te krijgen bij Ali.
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Heb je ook link voor kabel met switch?

Rijdt sinds 05-10-2022 een KIA EV6 GT-line rwd Runway Red

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wd200
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 05-10 21:37
Heeft iemand ervaring met het achteraf laten plaatsen van een kanteldak in een ev6 ?

Zou een mooie aanvulling zijn op een edition uitvoering

[ Voor 25% gewijzigd door wd200 op 10-02-2024 16:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macfocus
wd200 schreef op zaterdag 10 februari 2024 @ 16:21:
Heeft iemand ervaring met het achteraf laten plaatsen van een kanteldak in een ev6 ?

Jaren 80 style.....
Overigens maken die aloude Hollandia en Webasto daken veel minder herrie bij 130 per uur als als dat moderne af fabriek spul

Maar nee, geen ervaring mee in een EV6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• izzet3838
wd200 schreef op zaterdag 10 februari 2024 @ 16:21:

Goh, zo oem ga je die denk ik niet kunnen laten inbouwen, of toch niet voor een redelijk bedrag.

En zo'n aftermarket dak zou ik persoonlijk niet doen op zo'n dure wagen.

Het sunroof van de ev6 is sowieso vrij klein en je komt al snel met je hooft tegen het dak omdat het dak lager is, daar heb ik bewust ervoor gekozen geen sunroof te nemen, had hetzelfde id ceed sw trouwens, de Kia stoelen gaan vaak niet zo laag als ik zou willen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
izzet3838 schreef op zaterdag 10 februari 2024 @ 17:55:
[...]

Goh, zo oem ga je die denk ik niet kunnen laten inbouwen, of toch niet voor een redelijk bedrag.

Het sunroof van de ev6 is sowieso vrij klein en je komt al snel met je hooft tegen het dak omdat het dak lager is, daar heb ik bewust ervoor gekozen geen sunroof te nemen, had hetzelfde id ceed sw trouwens, de Kia stoelen gaan vaak niet zo laag als ik zou willen...
Laag genoeg dat de passagiers achter in ieder geval niet met hun voeten onder de stoel kunnen. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• izzet3838
Phusebox schreef op zaterdag 10 februari 2024 @ 17:57:
[...]

Laag genoeg dat de passagiers achter in ieder geval niet met hun voeten onder de stoel kunnen. :+
Helaas wel ja, maar goed, ze hebben genoeg beenruimte, maar voor mijn gevoel zit ik nog steeds met mijn hoofd te dicht tegen het dak aan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henry65
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 05-10 21:09
[...]
Ik heb we een sunroof en ik ben daar heel tevreden mee. Inderdaad niet super groot, maar toch een mooi oppervlakte. Ik heb mijn stoel iets omhoog gezet omdat ik anders zo laag zat en heb nog zeker 10 cm ruimte over boven mijn hoofd. Ik ben zelf 1.85

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• izzet3838
Henry65 schreef op zaterdag 10 februari 2024 @ 18:07:
[...]

Ik heb we een sunroof en ik ben daar heel tevreden mee. Inderdaad niet super groot, maar toch een mooi oppervlakte. Ik heb mijn stoel iets omhoog gezet omdat ik anders zo laag zat en heb nog zeker 10 cm ruimte over boven mijn hoofd. Ik ben zelf 1.85
Ben zelf ook 1.85, denk dat we dan een heel andere zithouding hebben😅

Nu zit ik wel relatief recht id auto, maar ook niet overdreven recht ofzo...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Heb de proefrit met sunroof gereden en vond de hoofdruimte echt een issue. En ben ook 1.85. Bij een hobbel stootte ik mn hoofd.

Vond het een voordeel dat de LE hem niet had.

[ Voor 16% gewijzigd door Bosmonster op 10-02-2024 18:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiliyama
HansAuutB schreef op zaterdag 10 februari 2024 @ 15:50:
[...]

Heb je ook link voor kabel met switch?
Bij Ali express bijvoorbeeld onder 'choice'.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hgDJqLo6zLN8gJ54Nlb1n3x413Y=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/p1Tqxo7f1WDA65jzKQsmCFX3.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wiliyama
Flips schreef op zaterdag 10 februari 2024 @ 08:26:
[...]

Vandaag geprobeerd. Het dak gaat open. De hoogte is niet meteen het probleem. Het kan maar klein stukje naar achteren. Het glas komt anders tegen de zijkant. Oorzaak: het glas is aan de voorkant 9 cm breder dan aan de achterkant. Let wel op dat geldt bij mijn steunen. Deze kunnen iets naar buiten geplaatst worden.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZM975kqXyJZZHFd21mlaUZdN2Hs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/D6il84BWFUr8wO2XX9V7RLCN.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KV2xlh7SGn9rGTLZwHzpKFHFy9s=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/76dGuOeNSgc6o3063sVutVKv.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5Z4mja0afTaTX0qZ81J6N98wSX4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ek9rNmdAoixOYIVlTI1Rs5PA.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canby
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 15:13
[...]

Heel veel voorbeelden hier gelezen van de mensen met 1,90-1,95 die absoluut geen enkele last van een "lage dak" bij Plus Advanced of GT-Line hebben. Zelf ben ik 1,85 - geen enkele probleem, 3-4 vingers tussen mijn hoofd en luik. Het hangt allemaal van de verhouding tussen je been en lichaamslengte. Dus geen angstige geruchten verspreiden. ;)

EV6 77,4kWh Plus Advanced AWD / MY23, Interstellar Grey

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomski
Peter-036 schreef op zaterdag 10 februari 2024 @ 09:28:
@Tomski Ik zie in je screenshot dat de 12V accu 14,17V rapporteert, dat houdt in dat op dat moment de accu (bij-)geladen wordt (de rustspanning voor een gezonde 12V loodaccu is 12,6-12,8V). Kan ook slecht anders omdat je de auto moet 'starten' om Car Scanner uit te kunnen lezen.
Ter info. Deze namiddag nog op de baan geweest en SOC van de 12V is naar 83% maar nog altijd 14+ volt. Van veel bijladen is er geen sprake.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• izzet3838
Canby schreef op zaterdag 10 februari 2024 @ 18:55:
[...]

Heel veel voorbeelden hier gelezen van de mensen met 1,90-1,95 die absoluut geen enkele last van een "lage dak" bij Plus Advanced of GT-Line hebben. Zelf ben ik 1,85 - geen enkele probleem, 3-4 vingers tussen mijn hoofd en luik. Het hangt allemaal van de verhouding tussen je been en lichaamslengte. Dus geen angstige geruchten verspreiden. ;)
Doe ik ook niet hoor, hangt ook af van hoe je zit denk ik, ik zit vrij recht, denk sowieso dat de meeste tweakers hier wr wal al ingezeten zullen hebben alvorens hem te kopen...

Daarnaast gaf de verkoper ook wel al aan dat ik niet de enige was met het probleem, denk dat de importeur in BE dat ook begrijpt want het schuifdak is op alle versies een optie(zelfs op de gt line die alle andere opties wel heeft).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:59

The Wizard

Moderator Mobile
Tomski schreef op zaterdag 10 februari 2024 @ 18:56:
[...]

Ter info. Deze namiddag nog op de baan geweest en SOC van de 12V is naar 83% maar nog altijd 14+ volt. Van veel bijladen is er geen sprake.
Oh, gewoon niet naar kijken, die SOC veranderd nauwelijks, al rij je 500+ km op een dag (getest). Bij mij is ie altijd tussen de 85 en 100% met de laadspanning tussen de 13,9 en 14,2 V. Zet maar eens 12V verbruikers aan, alle stoelverwarmingen, fans op maximaal, etc. Je ziet dat de voltage oplopen. De spanning wordt volgens mij gewoon verhoogd zodat de verbruikers rechtstreeks van de ICCU afnemen ipv de 12V, zoals omvormers van zonnepanelen ook werken.

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
Tomski schreef op zaterdag 10 februari 2024 @ 08:56:
[...]

ok, heb je post gevonden. Ik had idd gezien dat bij het afzetten van de auto dat de dongle actief blijft. Daarvoor zal een switch mss wel handig zijn.
Hij gaat vanzelf in een slaapstand, heb hem wel eens 3 weken stil laten staan met de OBD LX erin, geen centje pijn, SoC 12V was nog steeds boven de 80%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HansAuutB
Wiliyama schreef op zaterdag 10 februari 2024 @ 18:18:
[...]

Bij Ali express bijvoorbeeld onder 'choice'.
[Afbeelding]
Dank. Super.
Heb je de BLE4.0 dongle? Zoals ABRP dat vraagt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiliyama
HansAuutB schreef op zaterdag 10 februari 2024 @ 21:37:
[...]

Dank. Super.
Heb je de BLE4.0 dongle? Zoals ABRP dat vraagt.
Ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HansAuutB
Dat ble4 vind ik bij Ali nooit terug in de productbeschrijving. Is dat standaard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flips
  • Laatst online: 12:06
Wiliyama schreef op zaterdag 10 februari 2024 @ 18:27:
[...]

Vandaag geprobeerd. Het dak gaat open. De hoogte is niet meteen het probleem. Het kan maar klein stukje naar achteren. Het glas komt anders tegen de zijkant. Oorzaak: het glas is aan de voorkant 9 cm breder dan aan de achterkant. Let wel op dat geldt bij mijn steunen. Deze kunnen iets naar buiten geplaatst worden.
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Dank je voor het controleren en de foto's. Prima dakdragers dus, zeker als je ze maar af en toe gebruikt. Ga ze denk ik ook aanschaffen en laat het dak gewoon dicht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiliyama
Flips schreef op zondag 11 februari 2024 @ 03:42:
[...]

Dank je voor het controleren en de foto's. Prima dakdragers dus, zeker als je ze maar af en toe gebruikt. Ga ze denk ik ook aanschaffen en laat het dak gewoon dicht
Graag gedaan Flips. Voor mij doen ze ook prima.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QEfAi8bwnzC_obJ12_DQuR7Bhik=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6PNewE0tUI6sIsrLwMvKXu75.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 1Mark
  • Laatst online: 08:26
Ik kwam gisteren binnen een half uurtje rijden door een stad en dorp maar liefst 4 EV6'en tegen, waaronder een GT. O+

Het blijft toch wel een van de meer indrukwekkende EV's naar mijn mening, vooral bij schemer als de verlichting aan staat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiliyama
HansAuutB schreef op zaterdag 10 februari 2024 @ 23:56:
[...]

Dat ble4 vind ik bij Ali nooit terug in de productbeschrijving. Is dat standaard?
Via 'Ali choice' inderdaad tijdelijk uitverkocht.
Zoek eens op ' v2.3 i care pro '. Hier vind ik hem . Meteen de eerste en dan de middelste keuze. Wel iets duurder.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TsmDtXhCnDpjF3v4rA5vDkjGEB8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3sokhYFEAUv8cpLlRDu6bHxF.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 15:09
Jij durft om dat met een simpele lijmklem vast te zetten, zou bang zijn dat de vibraties los kunnen laten maar ga er vanuit dat het goed is gekomen 👍

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• macfocus
1Mark schreef op zondag 11 februari 2024 @ 10:01:
Ik kwam gisteren binnen een half uurtje rijden door een stad en dorp maar liefst 4 EV6'en tegen, waaronder een GT. O+

Het blijft toch wel een van de meer indrukwekkende EV's naar mijn mening, vooral bij schemer als de verlichting aan staat!
Ik zie ze niet idioot vaak, maar als ik er eentje zie dan weet je het ook meteen, hier rijd een EV6.
En ja het is gewoon een fantastisch mooie auto. En voor iedereen die iets uit bv de VW stal rijdt, da’s hun verlies. Wij rijden iets moois. Je zou kunnen zeggen, “Kunst op wielen”.
_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macfocus
Card Nox schreef op zondag 11 februari 2024 @ 10:31:
[...]

Jij durft om dat met een simpele lijmklem vast te zetten, zou bang zijn dat de vibraties los kunnen laten maar ga er vanuit dat het goed is gekomen 👍
Dit vind oom agent idd geen goed idee.
Met 2 spanbanden zit het wel veilig vast.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• henrov
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 04-10 17:21
izzet3838 schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 21:34:
[...]
ik heb ook een wat sporitevere rijstijl.
Ik moet hier altijd om glimlachen... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiliyama
Card Nox schreef op zondag 11 februari 2024 @ 10:31:
[...]

Ja het is helemaal goed gekomen. Een EV heeft geen vibraties..😉
De radiale druk op 4 plaatsen is veel groter dan een spanband. Kans op schuiven bij spanbanden lijkt mij groter. Als dit zou schuiven dan spannen de lijmklemmen nog meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henrov
Phusebox schreef op donderdag 8 februari 2024 @ 17:49:
Bij andere auto's was dit een stuk duidelijker.
Inderdaad veel pech. Wel even benieuwd: hoe vaak heb jij met een platte band gestaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiliyama
macfocus schreef op zondag 11 februari 2024 @ 10:34:
[...]

Dit vind oom agent idd geen goed idee.
Met 2 spanbanden zit het wel veilig vast.
Ik ga de discussie over de onderbuikgevoelens van oom agent graag aan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wiliyama
izzet3838 schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 21:34:
[...]

ik heb ook een wat sporitevere rijstijl.
@henrov: Een 'sporitevere' rijstijl klingt inderdaad wel bloed snel. Lijkt me heel gevaarlijk. 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macfocus
Ff snelle vraag.
Kan je op enige wijze de Kia navigatie remote instellen/voorbereiden op bv je telefoon of zo?
Ik wil vanaf de bank een ritje uitzetten, kan dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reacher
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15:23

Reacher

oldschool

macfocus schreef op zondag 11 februari 2024 @ 11:20:
Ff snelle vraag.
Kan je op enige wijze de Kia navigatie remote instellen/voorbereiden op bv je telefoon of zo?
Je kan een adres versturen naar de auto via de Kia App. En dan vraagt de auto bij het starten of je naar dat adres wil navigeren. Werkt prima.

but I don't like you in that way
the best things in life are illegal
born to do porn!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
Ff snelle vraag.
Zeker, via de Kia app. Ga naar kaart en zoek de bestemming en stuur naar auto. Klaar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bra-Jo
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

[Afbeelding]
Welke zijn dit precies? We gaan dit jaar waarschijnlijk voor het laatst met dakkoffer op vakantie, ik twijfelde om ze te huren maar dan ben ik onderhand ook 120 euro kwijt. Voor twee tientjes meer heb ik ze dan liever gewoon in de schuur liggen.

Nomen nescio

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wiliyama
Ff snelle vraag.
Ja ga naar de Kia app. Druk op 'kaart' rechtsonder. Vul adres in bij 'adres zoeken'. Vervolgens wordt gevraagd om het adres naar de auto te sturen. Dit bevestigen. Nadat de auto gestart is wordt in de auto gevraagd of je naar dat adres wil navigeren. Uiteraard dat bevestigen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZQCWCT30HYGU3vYnQcoZZZ9Dqjo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZOyS9zcC4D7QHiWTunlLYwxK.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• henrov
Wiliyama schreef op zondag 11 februari 2024 @ 11:04:
[...]

@henrov: Een 'sporitevere' rijstijl klingt inderdaad wel bloed snel. Lijkt me heel gevaarlijk. 😉
Mijn kameraad ( gewaardeerd getuige op mijn huwelijk) heeft ook een 'sportiever rijstijl'.
Hij bedoelt dan dat hij beter een aan/uit knop zou kunnen gebruiken om zijn snelheid te regelen, stoplichten en verkeersregels zijn optioneel, afstand houden betekent dat je niet twee tellen maar 0.2 seconden afstand houdt.
Lane Assist is waardeloos 'want ik wil in de file links over de lijn kunnen om te zien hoe lang de rij is' en 'cruise control gebruik ik niet want ik reageer beter en sneller dan de auto'.

Oh, en vergeet ook niet: "ik ben geen links-plakker want ik heb haast en mijn tijd is meer waardevol dus het is beter en duidelijker voor iedereen dat ik links blijf'.

En wat te denken van: "ik haat gordels, ze beperken mij in mijn vrijheid, fysiek en metaforisch. Ik ben een sportieve rijder en ik kies zelf mijn risico's."

En: 'Daar mag je wel wat harder rijden voor de doorstroming want ze controleren daar niet'.

Dus daarom moet ik altijd even glimlachen als iemand zegt: "ik heb een sportieve rijstijl". Het is voor mij nu een beetje geassocieerd met wat veel mensen zo mooi noemen 'cognitieve dissonantie'.

In het geval van mijn kameraad zijn al deze opmerkingen verenigd in één persoon 8)7 maar we hebben ze natuurlijk allemaal al wel eens gehoord.

Ik veroordeel mensen niet die dat zeggen hoor, ik wil ook niet oordelen. Begrijp me goed; ik mag ook graag genieten van het koppel van mijn Evy en ben veel links te vinden.
Maar ik kan het niet helpen, ik moet altijd een beetje glimlachen bij de term 'sportieve rijstijl'. :Y
Pagina: 1 ... 342 ... 447 Laatste

Let op:
Openbaar laden, laadpassen, etc. in: [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3.

Bestellingen, leveringen en "waar is de boot"-posts over de Kia EV6 mogen in: Het KIA EV6 leveringen topic