Tik 'menabo ev6' in bij Google dan vindt je wel iets.Bra-Jo schreef op zondag 11 februari 2024 @ 11:32:
[...]
Welke zijn dit precies? We gaan dit jaar waarschijnlijk voor het laatst met dakkoffer op vakantie, ik twijfelde om ze te huren maar dan ben ik onderhand ook 120 euro kwijt. Voor twee tientjes meer heb ik ze dan liever gewoon in de schuur liggen.
Langs de snelweg pas 1 keer. Maar de afgelopen 10 jaar? Keer of vijf?henrov schreef op zondag 11 februari 2024 @ 10:50:
[...]
Inderdaad veel pech. Wel even benieuwd: hoe vaak heb jij met een platte band gestaan?
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
Jij moet echt wel alle pech van de wereld naar je toe krijgen zeg.. Ik heb in 'n half miljoen km sinds ik m'n rijbewijs heb (25 jaar) welgeteld 1 keer een platte band gehad... Dat was ook op de snelweg in een Skoda met TPMS en daar voelde ik het lang voordat de auto het zelf aangaf.Phusebox schreef op zondag 11 februari 2024 @ 12:02:
[...]
Langs de snelweg pas 1 keer. Maar de afgelopen 10 jaar? Keer of vijf?
Damn..... 1x wegenwacht omdat de motor vast liep (lekke koppakking in een auto van 600 eur) , nog wel iets vaker stil gestaan maar altijd vanwege ongevallen, niet domme pech.Phusebox schreef op zondag 11 februari 2024 @ 12:02:
[...]
Langs de snelweg pas 1 keer. Maar de afgelopen 10 jaar? Keer of vijf?
6x een platte band??
Ik vergat nog iets: als de auto voor hem een trekhaak heeft houdt hij meer afstandhenrov schreef op zondag 11 februari 2024 @ 11:44:
[...]
afstand houden betekent dat je niet twee tellen maar 0.2 seconden afstand houdt.

En hij heeft nonstop last van bumperklevers die voor hem rijden.
Als ik ga terug tellen denk ik dat ik wel aan 10 lekke banden kom op 20 jaar tijd.henrov schreef op zondag 11 februari 2024 @ 12:49:
[...]
Damn..... 1x wegenwacht omdat de motor vast liep (lekke koppakking in een auto van 600 eur) , nog wel iets vaker stil gestaan maar altijd vanwege ongevallen, niet domme pech.
6x een platte band??
Even een kleine reminder.
Als ik eind deze maand mijn EV6 krijg, moet ik dan opnieuw de auto in de app aanmelden en verwijderd hij vanzelf de e-Niro?
Ik heb geen idee meer hoe dit drie jaar geleden gebeurde en aangezien ik al een dagje ouder ben.....
Als ik eind deze maand mijn EV6 krijg, moet ik dan opnieuw de auto in de app aanmelden en verwijderd hij vanzelf de e-Niro?
Ik heb geen idee meer hoe dit drie jaar geleden gebeurde en aangezien ik al een dagje ouder ben.....

@Highlander1962 je zult de nieuwe zelf moeten aanmelden in de app, en de 'oude' afmelden.
Je kunt de e-Niro er in laten staan, maar als je die niet meer hebt lijkt me dat vrij zinloos.
Of de Niro er 'vanzelf' uit gaat wanneer iemand ander hem aanmeldt in zijn/haar app weet ik niet.
*Tip* maak de Navi van de Niro nog even leeg (adressen-telefoonnummers-thuisadres ed) voor je 'm inlevert.
In mijn gebruikt gekochte Ioniq 5 (ex-demo) stonden nog wat telefoonnummers en bestemmingen.....slordig!
Edit: meld eerst de nieuwe auto in de bestaande app erbij aan, dan hoef je waarschijnlijk geen nieuwe passwords en dergelijke te gaan verzinnen/onthouden.
Je kunt de e-Niro er in laten staan, maar als je die niet meer hebt lijkt me dat vrij zinloos.
Of de Niro er 'vanzelf' uit gaat wanneer iemand ander hem aanmeldt in zijn/haar app weet ik niet.
*Tip* maak de Navi van de Niro nog even leeg (adressen-telefoonnummers-thuisadres ed) voor je 'm inlevert.
In mijn gebruikt gekochte Ioniq 5 (ex-demo) stonden nog wat telefoonnummers en bestemmingen.....slordig!
Edit: meld eerst de nieuwe auto in de bestaande app erbij aan, dan hoef je waarschijnlijk geen nieuwe passwords en dergelijke te gaan verzinnen/onthouden.
[ Voor 13% gewijzigd door Peter-036 op 11-02-2024 13:19 ]
It is what it is.If you can't change it, deal with it!
Denk 't niet, je kan de EV6 zondermeer in 2 apps hebben staan (vrouw/man bv).Peter-036 schreef op zondag 11 februari 2024 @ 13:12:
Ergens in deze 1369 pagina’s is een vermelding van app gemaakt waar je de silhouetten van 2 auto’s over elkaar heen kan zetten en zo kan zien hoe de verhoudingen staan. Weet iemand welke app dat is?
Ik bedoelde gewoon dat ik snel optrek, en wat sneller rij in de bochten maar okhenrov schreef op zondag 11 februari 2024 @ 11:44:
[...]
Mijn kameraad ( gewaardeerd getuige op mijn huwelijk) heeft ook een 'sportiever rijstijl'.
Hij bedoelt dan dat hij beter een aan/uit knop zou kunnen gebruiken om zijn snelheid te regelen, stoplichten en verkeersregels zijn optioneel, afstand houden betekent dat je niet twee tellen maar 0.2 seconden afstand houdt.
Lane Assist is waardeloos 'want ik wil in de file links over de lijn kunnen om te zien hoe lang de rij is' en 'cruise control gebruik ik niet want ik reageer beter en sneller dan de auto'.
Oh, en vergeet ook niet: "ik ben geen links-plakker want ik heb haast en mijn tijd is meer waardevol dus het is beter en duidelijker voor iedereen dat ik links blijf'.
En wat te denken van: "ik haat gordels, ze beperken mij in mijn vrijheid, fysiek en metaforisch. Ik ben een sportieve rijder en ik kies zelf mijn risico's."
En: 'Daar mag je wel wat harder rijden voor de doorstroming want ze controleren daar niet'.
Dus daarom moet ik altijd even glimlachen als iemand zegt: "ik heb een sportieve rijstijl". Het is voor mij nu een beetje geassocieerd met wat veel mensen zo mooi noemen 'cognitieve dissonantie'.
In het geval van mijn kameraad zijn al deze opmerkingen verenigd in één persoonmaar we hebben ze natuurlijk allemaal al wel eens gehoord.
Ik veroordeel mensen niet die dat zeggen hoor, ik wil ook niet oordelen. Begrijp me goed; ik mag ook graag genieten van het koppel van mijn Evy en ben veel links te vinden.
Maar ik kan het niet helpen, ik moet altijd een beetje glimlachen bij de term 'sportieve rijstijl'.
11400 - RX 6800 | Kia EV6 Business plus long range rwd
Ik kom in 35 jaar en 1,5 miljoen km ook wel op tien lekke banden,vaak ook een schroef die de band langzaam laat leeglopen.Phusebox schreef op zondag 11 februari 2024 @ 12:58:
[...]
Als ik ga terug tellen denk ik dat ik wel aan 10 lekke banden kom op 20 jaar tijd.
https://www.carsized.com/jefjef schreef op zondag 11 februari 2024 @ 14:04:
Ergens in deze 1369 pagina’s is een vermelding van app gemaakt waar je de silhouetten van 2 auto’s over elkaar heen kan zetten en zo kan zien hoe de verhoudingen staan. Weet iemand welke app dat is?
Schroef/spijker heb ik al gehad, zelf dat ze men band hadden lek geprikt(spanje) maar gelukkig nooit gehad op hoge snelheid, daar heb ik wel schrik voor...dropie schreef op zondag 11 februari 2024 @ 15:00:
[...]
Ik kom in 35 jaar en 1,5 miljoen km ook wel op tien lekke banden,vaak ook een schroef die de band langzaam laat leeglopen.
Ik zou dit geschreven kunnen hebben. Helemaal eens. Een kunstwerk tussen alle badkuipenmacfocus schreef op zondag 11 februari 2024 @ 10:33:
[...]
En ja het is gewoon een fantastisch mooie auto. En voor iedereen die iets uit bv de VW stal rijdt, da’s hun verlies. Wij rijden iets moois. Je zou kunnen zeggen, “Kunst op wielen”.
![]()
![]()
Voor de nieuwe ev6 rijders
In maart moet je de tijd verzetten.
Leuk filmpje hoe dat moet.
1:25 de kia ev6
Goh ja, 2x per jaar, geen punt. Maar toch. In onze '18 Ioniq snap ik dat nog hoewel die van dag 1 middels een mifi bakje ook 'verbonden' is. Maar de EV6 is toch cloud-connected? Daar zou het toch automatisch moeten kunnen vind ik. Hoe moeilijk kan dat nu zijn ...De Ideale Man schreef op zondag 11 februari 2024 @ 19:42:
Daar hoef je echt geen cloud connected auto voor te hebben hoor.ColdRain schreef op zondag 11 februari 2024 @ 21:06:
[...]
Goh ja, 2x per jaar, geen punt. Maar toch. In onze '18 Ioniq snap ik dat nog hoewel die van dag 1 middels een mifi bakje ook 'verbonden' is. Maar de EV6 is toch cloud-connected? Daar zou het toch automatisch moeten kunnen vind ik. Hoe moeilijk kan dat nu zijn ...
Het is bekend welke landen welke tijdschema’s hanteren.
Het enige wat je dus hoeft te weten is waar een auto rondrijdt.
De gebruiker stelt dat eenmalig en en hoppa, je hebt alles wat je nodig hebt om het automatisch te regelen.
Alleen heeft Kia die keuze niet gemaakt.
Hallo, zijn er nog EV6 rijders die problemen ervaren met die automatische kofferklep ?
Bij mij heeft dat nooit goed gewerkt. Piepen en met lichten knipperen, dat doet ie wel, zo lang je er maar achter blijft staan, wel 10-15 keer. Heel soms gaat de klep werkelijk open.
Als ik goed luister lijkt er wel iets los in te liggen, bij openen hoor ik een rammeltje. Dealer heeft vooralsnog geen oplossing gevonden.
Bij mij heeft dat nooit goed gewerkt. Piepen en met lichten knipperen, dat doet ie wel, zo lang je er maar achter blijft staan, wel 10-15 keer. Heel soms gaat de klep werkelijk open.
Als ik goed luister lijkt er wel iets los in te liggen, bij openen hoor ik een rammeltje. Dealer heeft vooralsnog geen oplossing gevonden.
De reset al eens geprobeerd? In jou geval bij stap 2 handmatig openen tot de gewenste hoogte.neel schreef op zondag 11 februari 2024 @ 21:35:
Hallo, zijn er nog EV6 rijders die problemen ervaren met die automatische kofferklep ?
:strip_exif()/f/image/M4lFxu295GT7eM0BlqnXheSf.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 3% gewijzigd door Polo132 op 11-02-2024 22:21 ]
Al mijn auto's voor KIA hadden al jaren een auto tijdcorrectie wanneer je de radio van een "officiële" post (met tijdsignaal) activeerde. Dan ging de klok in de auto gewoon mee.ColdRain schreef op zondag 11 februari 2024 @ 21:06:
[...]
Goh ja, 2x per jaar, geen punt. Maar toch. In onze '18 Ioniq snap ik dat nog hoewel die van dag 1 middels een mifi bakje ook 'verbonden' is. Maar de EV6 is toch cloud-connected? Daar zou het toch automatisch moeten kunnen vind ik. Hoe moeilijk kan dat nu zijn ...
Kan ook via de app.De Ideale Man schreef op zondag 11 februari 2024 @ 19:42:
Voor de nieuwe ev6 rijders
[YouTube: How To: Change The Time In Your Kia or Hyundai - The EASY way! - Kia/Hyundai Class]
Start > gebruikersprofiel > voertuiginstellingen > datum-/tijdsinstellingen > zomertijd [v]
Maar dan mis je Gabi wel.
[ Voor 3% gewijzigd door DaMenaz op 12-02-2024 15:03 ]
Catch my drift?
Ik rij ondertussen bijna 4 weken met de EV6 en voorlopig geen klachten, zelfs het verlies aan rijbereik met de koudere temperaturen vond ik meevallen.
Alle menu's al doorlopen, alles ingesteld zoals ik het wil, maar 1 ding kan ik maar niet vinden. Waarschijnlijk overgekeken, maar toch.
Als ik de auto benader klappen de spiegels en de klinken uit. OK, dit kan ik uitschakelen.
Als ik de auto ontgrendel klappen de spiegels en de klinken uit. OK
Maar ik zou graag hebben dat als ik de wagen benader of met de sleutel ongrendel dat ik enkel de deur van de bestuurder ontgrendeld. Niet alle 4 de deuren.
Kijk ik daar zo hard over? Of kan het gewoon niet, heb al op het internet opgezocht en het zou moeten gaan, maar ik kan het niet vinden. Bij instellingen --> voertuiginstellingen --> deuren
Alle menu's al doorlopen, alles ingesteld zoals ik het wil, maar 1 ding kan ik maar niet vinden. Waarschijnlijk overgekeken, maar toch.
Als ik de auto benader klappen de spiegels en de klinken uit. OK, dit kan ik uitschakelen.
Als ik de auto ontgrendel klappen de spiegels en de klinken uit. OK
Maar ik zou graag hebben dat als ik de wagen benader of met de sleutel ongrendel dat ik enkel de deur van de bestuurder ontgrendeld. Niet alle 4 de deuren.
Kijk ik daar zo hard over? Of kan het gewoon niet, heb al op het internet opgezocht en het zou moeten gaan, maar ik kan het niet vinden. Bij instellingen --> voertuiginstellingen --> deuren
Onvoorstelbaar …. De auto kan niet meer in de versnelling , sta ik hier vast . Heb hem als leen auto voor mijn tesla . Bel ik garage ‘ moet pechhulp komen resetten kan niet ‘
Iemand hulp binnen paar minuten ??? Of een idee voor reset. Zie wat druk 10 seconden ev knop in maar dat werkt niet
Iemand hulp binnen paar minuten ??? Of een idee voor reset. Zie wat druk 10 seconden ev knop in maar dat werkt niet
Van user account wisselen (links boven in op profiel cirkel drukken)xxxMaverick schreef op maandag 12 februari 2024 @ 16:45:
Onvoorstelbaar …. De auto kan niet meer in de versnelling , sta ik hier vast . Heb hem als leen auto voor mijn tesla . Bel ik garage ‘ moet pechhulp komen resetten kan niet ‘
Lijkt niet te werken helaasPolo132 schreef op maandag 12 februari 2024 @ 16:46:
[...]
Van user account wisselen (links boven in op profiel cirkel drukken)
Die keuze voor profiel wisselen zit in het display van de Navi, midden in het dashboard.
Als helemaal niets werkt, kun je ook nog even de 12V accu (minpool) even losmaken en na een minuutje weer vastmaken.
Als helemaal niets werkt, kun je ook nog even de 12V accu (minpool) even losmaken en na een minuutje weer vastmaken.
It is what it is.If you can't change it, deal with it!
De auto staat in Accesory mode, omdat je het rempedaal niet hebt ingedrukt bij het aanzetten. Dus uitzetten door twee keer op de start-knop te drukken (zonder rempedaal). Daarna aanzetten door op de start-knop te drukken terwijl je het rempedaal ingedrukt hebt. Daarna kun je schakelen...
Werkte ook niet helaas . Oplossing door Kia hulpdienst : auto uitzetten , op slot doen en daarna meteen nog een keer op op slot knop drukken . Dan 5 minuten wachten en werkte weergjdev schreef op maandag 12 februari 2024 @ 17:37:
[...]
De auto staat in Accesory mode, omdat je het rempedaal niet hebt ingedrukt bij het aanzetten. Dus uitzetten door twee keer op de start-knop te drukken (zonder rempedaal). Daarna aanzetten door op de start-knop te drukken terwijl je het rempedaal ingedrukt hebt. Daarna kun je schakelen...
Uurtje verder inmiddels. Overigens wilde Kia Zwolle de auto weg laten slepen zonder blijkbaar dit te doen eten . Schande
Dit is zombie mode, dit is idd. de oplossing.xxxMaverick schreef op maandag 12 februari 2024 @ 17:52:
[...]
Werkte ook niet helaas . Oplossing door Kia hulpdienst : auto uitzetten , op slot doen en daarna meteen nog een keer op op slot knop drukken . Dan 5 minuten wachten en werkte weer
Uurtje verder inmiddels. Overigens wilde Kia Zwolle de auto weg laten slepen zonder blijkbaar dit te doen eten . Schande
In ieder geval geen goede kennismaking met een ander merk
In princiepe zou switchen naar eengastprofiel en dan terugswitchen ook kunnen helpen maar wellicht had deze wagen enkel een gastprofiel.xxxMaverick schreef op maandag 12 februari 2024 @ 17:52:
[...]
Werkte ook niet helaas . Oplossing door Kia hulpdienst : auto uitzetten , op slot doen en daarna meteen nog een keer op op slot knop drukken . Dan 5 minuten wachten en werkte weer
Het euvel noemt zombie modus en komt doordat je te snel op de start knop duwt, wat voor een Tesla rijder onnozel zal lijken want die heeft geen start knop
Dank voor alle snelle hulp heren ! Ik waardeer dit zeer
Maar idd geen beste reclame dit
Maar idd geen beste reclame dit
1.98m hier en heb een GT-Line, dus met glazen dak. Geen enkel probleem qua zit met sundinges dicht of open. Ligt aan de verhouding en aan je stoel positie. Ik zit sowieso altijd op de laagste stand in vrijwel elke auto. Ook geen probleem om de dodehoek camera’s in dash te zien met mijn lengte. Ligt ook weer aan de stuurstand natuurlijk.Canby schreef op zaterdag 10 februari 2024 @ 18:55:
[...]
Heel veel voorbeelden hier gelezen van de mensen met 1,90-1,95 die absoluut geen enkele last van een "lage dak" bij Plus Advanced of GT-Line hebben. Zelf ben ik 1,85 - geen enkele probleem, 3-4 vingers tussen mijn hoofd en luik. Het hangt allemaal van de verhouding tussen je been en lichaamslengte. Dus geen angstige geruchten verspreiden.
2,03m hier, ook geen last van alle beschreven zaken hierboven, moet alleen wel erkennen dat mijn haar tegen het dak aankomt aan de linker kant. Gevolg is dat je wel constant het gevoel hebt ergens tegenaan te zitten. Uiteraard is de makkelijkste oplossing mijn haar eraf halen en gelukkig is mijn lichaam dezelfde mening toebedeeld want de laatste 3 jaar gaat het kaler worden vrij rap. (Iets met kinderen en de oudste wordt in april 4....)Ventilatorman schreef op maandag 12 februari 2024 @ 19:16:
[...]
1.98m hier en heb een GT-Line, dus met glazen dak. Geen enkel probleem qua zit met sundinges dicht of open. Ligt aan de verhouding en aan je stoel positie. Ik zit sowieso altijd op de laagste stand in vrijwel elke auto. Ook geen probleem om de dodehoek camera’s in dash te zien met mijn lengte. Ligt ook weer aan de stuurstand natuurlijk.
Dan is er iets mis geweest met de auto waarin ik gezeten heb. Ik zat met mijn haar tegen het dak en ik ben 1.87. Ik heb dus bewust gekozen voor een Gt-line zonder panorama dak. Ik zie ook geen voordeel van dat dak alleen maar nadelen.sn0x0r schreef op maandag 12 februari 2024 @ 20:33:
[...]
2,03m hier, ook geen last van alle beschreven zaken hierboven, moet alleen wel erkennen dat mijn haar tegen het dak aankomt aan de linker kant. Gevolg is dat je wel constant het gevoel hebt ergens tegenaan te zitten. Uiteraard is de makkelijkste oplossing mijn haar eraf halen en gelukkig is mijn lichaam dezelfde mening toebedeeld want de laatste 3 jaar gaat het kaler worden vrij rap. (Iets met kinderen en de oudste wordt in april 4....)
Sommige mensen hebben een lang bovenlichaam andere lange benen. Of gewoon een groot hoofd 
Lengte zegt niet alles, blijft een kwestie van uitproberen. Ik had met 1m90 voldoende plek in beide uitvoeringen maar geen geld voor een GT Line.
Ik mis vooral de donkere hemel. Nooit een glazen dak gehad dus dat kan ik niet missen.
Lengte zegt niet alles, blijft een kwestie van uitproberen. Ik had met 1m90 voldoende plek in beide uitvoeringen maar geen geld voor een GT Line.
Ik mis vooral de donkere hemel. Nooit een glazen dak gehad dus dat kan ik niet missen.
[ Voor 15% gewijzigd door Phusebox op 12-02-2024 22:47 ]
Dank voor de reactie. Intussen heb ik de reset al enkele malen uitgevoerd. Helaas heeft het niet geholpen.Polo132 schreef op zondag 11 februari 2024 @ 22:20:
[...]
De reset al eens geprobeerd? In jou geval bij stap 2 handmatig openen tot de gewenste hoogte.
[Afbeelding]
Ik denk dat het vooral de zit is, ook moet ik toegeven dat mijn maar nog 5cm de lucht ingaatPhusebox schreef op maandag 12 februari 2024 @ 22:46:
Sommige mensen hebben een lang bovenlichaam andere lange benen. Of gewoon een groot hoofd
Mijn broer had het probleem niet in zijn proceed bv waar ik het ook had, maar die licht veel meer als ik met de rug.
Wat evt wel hielt was om de hoek vd zeteld te veranderen dus aan de knieën hoger en lager bij de poep, maar goed, de business plus heeft sowieso geen pano...
Hoe zit dat nou? Volgens de dealer kunnen de officiele kia dakdragers niet op de uitvoeringen met glazen dak.Wiliyama schreef op vrijdag 9 februari 2024 @ 21:32:
[Afbeelding]
Vandaag de Menabo dakdragers van €140 gemonteerd en gebruikt. Ik ben tevreden er mee.
Ik begrijp niet goed dat je die vraag over 'officiële' dakdragers aan mij stelt. Ik heb geen ervaring met 'officiële' dakdragers die trouwens niet van kia zijn maar van een dakdragerproducent.zarex schreef op dinsdag 13 februari 2024 @ 11:55:
[...]
Hoe zit dat nou? Volgens de dealer kunnen de officiele kia dakdragers niet op de uitvoeringen met glazen dak.
Mijn ervaringen staan 9 en 10 februari hier vermeld. Wat iemand daarmee doet is zijn eigen verantwoordelijkheid natuurlijk.
Dat heeft alleen maar te maken dat het glazen schuifdak kapot zo kunnen gaan bij openen , omdat de liggers misschien in de weg zittenzarex schreef op dinsdag 13 februari 2024 @ 11:55:
[...]
Hoe zit dat nou? Volgens de dealer kunnen de officiele kia dakdragers niet op de uitvoeringen met glazen dak.
Bij geen enkel KIA model met glazen schuifdak mag je volgens KIA een dakdrager monteren.
( had ik ook bij mn ceed gt-line. mog niet maar past wel )
past wel, mag niet. zo moet je het lezen
[ Voor 6% gewijzigd door murky123 op 13-02-2024 12:40 ]
Ah, op die fiets, dank voor de toelichting. Zo debiel zijn we toch niet met z'n allen dat we het dakraam open doen terwijl er iets voor zit?murky123 schreef op dinsdag 13 februari 2024 @ 12:39:
[...]
Dat heeft alleen maar te maken dat het glazen schuifdak kapot zo kunnen gaan bij openen , omdat de liggers misschien in de weg zitten
Bij geen enkel KIA model met glazen schuifdak mag je volgens KIA een dakdrager monteren.
( had ik ook bij mn ceed gt-line. mog niet maar past wel )
past wel, mag niet. zo moet je het lezen
Dus de dealer geeft foute informatie. Ze kunnen wel gemonteerd worden op eigen verantwoording, maar mogen door kia niet gemonteerd worden.zarex schreef op dinsdag 13 februari 2024 @ 11:55:
[...]
Heel lang geleden hadden wij een KIA Joice (exclusive) met glazen dak en heb toen via de verkoper dakdragers en dakkoffer gekocht. Ging prima, zelfs dak open met koffer.Wiliyama schreef op dinsdag 13 februari 2024 @ 13:23:
[...]
Dus de dealer geeft foute informatie. Ze kunnen wel gemonteerd worden op eigen verantwoording, maar mogen door kia niet gemonteerd worden.
Maar misschien had je toen nog echte dealers (verkopers) die echt iets over auto's wisten te vertellen.
Ik zou gewoon naar een plaatselijke verkoper (eentje die ook verstand heeft van dergelijk materiaal en niet merk afhankelijk is) gaan en je laten informeren.
KIA EV6 Light Edition 58kW
Waarom? De kennis is hier op dit forum gedetailleerd aanwezig betreffende de dakdragers.Michel_1970 schreef op dinsdag 13 februari 2024 @ 13:57:
[...]
Ik zou gewoon naar een plaatselijke verkoper (eentje die ook verstand heeft van dergelijk materiaal en niet merk afhankelijk is) gaan en je laten informeren.
[ Voor 27% gewijzigd door Wiliyama op 13-02-2024 15:08 ]
Hebben jullie de laatste weken ook dat de app geen range meer voorspelt? Met name tijdens opladen maar ook op andere momenten.
:strip_exif()/f/image/NyQVbDp0EZut6WNUGAIxqUiM.jpg?f=fotoalbum_large)
Heeeeel incidenteel maar na een refresh wordt het dan dacht ik ook gewoon weer weergeven.Phusebox schreef op dinsdag 13 februari 2024 @ 15:29:
Hebben jullie de laatste weken ook dat de app geen range meer voorspelt? Met name tijdens opladen maar ook op andere momenten.
[Afbeelding]
Op Printables staat een ontwerp dat je met een 3D printer kunt printen om te voorkomen dat je onbewust het dak opent als de dakdragers gemonteerd zijn. Dus mocht je de beschikking hebben over een 3D printer of iemand kennen die er een heeft, dan is dit een mooie oplossing om schade te voorkomen.Wiliyama schreef op dinsdag 13 februari 2024 @ 13:23:
[...]
Dus de dealer geeft foute informatie. Ze kunnen wel gemonteerd worden op eigen verantwoording, maar mogen door kia niet gemonteerd worden.
:strip_exif()/f/image/Nl7PyhMX5fFT5fWJC7g24lqj.webp?f=fotoalbum_large)
https://www.printables.com/model/505368-kia-ev6-roof-saver
ik heb nog nooit klachten gehad met de app. het is ook te adviseren om de app na gebruik ook helemaal af te sluiten, zodat hij niet op de achtergrond blijft draaien , alvorens de app weer te gebruiken.
NeePhusebox schreef op dinsdag 13 februari 2024 @ 15:29:
Catch my drift?
Deze zomer gaan we rijdend naar de UK de cotswolds! Is er een mogelijkheid in het menu om de verlichting voor links rijden aan te passen? En hoe zijn de laad mogelijkheden in de UK?
[ Voor 13% gewijzigd door jefjef op 13-02-2024 19:24 ]
Ja dat kan. Je kan dat instellen via de app of in het menu.jefjef schreef op dinsdag 13 februari 2024 @ 19:24:
Deze zomer gaan we rijdend naar de UK de cotswolds! Is er een mogelijkheid in het menu om de verlichting voor links rijden aan te passen? En hoe zijn de laad mogelijkheden in de UK?
Bij instellingen --> voertuiginstellingen --> lichten en dan Reismodus aanzetten
Van laadmogelijkheden, geen idee.
Nee, geen problemen met de app. Wel met de range van de auto. Normaal 300km bij baterijlevel 80%. Nu nog maar 87 km bij 80%. Maar hopen, dat het niet ernstig en snel oplosbaar is.Phusebox schreef op dinsdag 13 februari 2024 @ 15:29:
[Afbeelding]
:strip_exif()/f/image/11YyMpjyKVDiYmAaiiufUWC1.jpg?f=fotoalbum_large)
Vandaag de eerste (echt kleine) perikeltjes gehad. Noem het “ervaring opdoen”
Bij aankomst op het werk was het al duidelijk dat de accu te leeg was om de dag door te komen. Thuiskomen (100km) zou nog wel lukken, maar dochterlief moest er ook nog mee weg en dat zou niet gaan lukken.
Dus ‘s middag de collega met de n hybride maar even gevraagd of id de laadpaal vrij wilde maken.
Ding 4 uur aan de lader gehangen. Ik vermoed dat het 16A is, dus dat schiet niet op natuurlijk (maar wel EV verplicht stellen).
Wil wegrijden, kabel vast…
Auto was al open. Na 5 minuten ontdekt dat slot er weer op en weer eraf de oplossing was, et voila.
Vriendin opgepikt van haar werk en richting huis.
Onderweg maar ff een paar minuten de snellader erop.
Ik koos voor de Ionity bij Stroe-zuid. Foute keuze.
2 palen, ik kies er één. Stekker in, druppel ertegen, niks, nada, noppes.
Display gaf wel een logo weer maar verder niks.
Na een paar keer pielen de andere paal maar eens bekeken (staan kont tegen kont, dus je moet eromheen lopen).
Blijkt dat mijn paal gewoon niet werkt….
Dus andere kabel erin, display werkt hier wel (wist ik veel), druppel ertegenaan, handshake begint.
Niet dus. Tot 2 keer toe geen handshake.
Snel weggereden nadat we dus de nodige minuten verder waren (mind you, vriendin in auto die naar huis wilde, en het was inmiddels 19:00).
Even verderop bij de Shell de paal gepakt.
Bordje dat de palen hier op het benzinestation staan (dus links) n niet ergens rechts op het parkeerterrein (zoals vrijwel overal) gemist en dus maar tegen het verkeer het rustige pompstation over naar de paal.
Dit werkte prima maar helaas maar met 125KW. Maar goed, 120 km erin geduwd en naar huis.
Dochter maar even geappt, dat ze het benzinekarretje van haar moeder maar moest meenemen.
Ervaring rijker zullen we maar zeggen.
Rijd heerlijk hoor, maar je moet ff een paar dingen opnieuw leren en ervaring opdoen.
Bij aankomst op het werk was het al duidelijk dat de accu te leeg was om de dag door te komen. Thuiskomen (100km) zou nog wel lukken, maar dochterlief moest er ook nog mee weg en dat zou niet gaan lukken.
Dus ‘s middag de collega met de n hybride maar even gevraagd of id de laadpaal vrij wilde maken.
Ding 4 uur aan de lader gehangen. Ik vermoed dat het 16A is, dus dat schiet niet op natuurlijk (maar wel EV verplicht stellen).
Auto was al open. Na 5 minuten ontdekt dat slot er weer op en weer eraf de oplossing was, et voila.
Na een paar keer pielen de andere paal maar eens bekeken (staan kont tegen kont, dus je moet eromheen lopen).
Dus andere kabel erin, display werkt hier wel (wist ik veel), druppel ertegenaan, handshake begint.
Snel weggereden nadat we dus de nodige minuten verder waren (mind you, vriendin in auto die naar huis wilde, en het was inmiddels 19:00).
Bordje dat de palen hier op het benzinestation staan (dus links) n niet ergens rechts op het parkeerterrein (zoals vrijwel overal) gemist en dus maar tegen het verkeer het rustige pompstation over naar de paal.
Dit werkte prima maar helaas maar met 125KW. Maar goed, 120 km erin geduwd en naar huis.
Dochter maar even geappt, dat ze het benzinekarretje van haar moeder maar moest meenemen.
Rijd heerlijk hoor, maar je moet ff een paar dingen opnieuw leren en ervaring opdoen.
Bij tutorials en youtube video's zie ik overal de "2 press unlock" optie staan. Dit staat tussen "ontgrendelen bij naderen" & "elektrische achterklep"
Maar bij mij niet, is dat een lokale optie en hebben wij deze niet? Zou wel makkelijk zijn, ben dit gewoon, al mijn vorige wagens en huidige andere wagen hebben dit ook.
Maar bij mij niet, is dat een lokale optie en hebben wij deze niet? Zou wel makkelijk zijn, ben dit gewoon, al mijn vorige wagens en huidige andere wagen hebben dit ook.
:strip_exif()/f/image/cFrA5Ku5IxNcz2JtKrEEEu6X.jpg?f=fotoalbum_large)
Mijn GT-Line (België) heeft dit ook.Gizmoke schreef op dinsdag 13 februari 2024 @ 20:37:
Bij tutorials en youtube video's zie ik overal de "2 press unlock" optie staan. Dit staat tussen "ontgrendelen bij naderen" & "elektrische achterklep"
Maar bij mij niet, is dat een lokale optie en hebben wij deze niet?
Ik heb ook een GT-line MY '24
Jij hebt het ook? Het ontbreken van de optie, of jij hebt de optie?
OK, misverstandje dusGizmoke schreef op dinsdag 13 februari 2024 @ 21:05:
Ik heb ook een GT-line MY '24
Jij hebt het ook? Het ontbreken van de optie, of jij hebt de optie?
ok, heb die optie ook, is een foto van mijn scherm die daar staat.ColdRain schreef op dinsdag 13 februari 2024 @ 21:14:
[...]
OK, misverstandje dus... mijn GT-Line is geleverd mei '23 (dus vermoedelijk MY '23?), ik heb die optie en die staat aan, de deurgrepen komen naar buiten als ik bij de auto sta. 't Is er ook altijd geweest dus kan niet aan versie infotainment liggen.
Maar in UK, VS, ... hebben ze een andere optie "2 press unlock" dat enkel de bestuursdeur opent ipv alle deuren. Ik dacht zelfs dat zoiets standaard was op zowat alle wagens.
Zie afbeelding
:strip_exif()/f/image/M68QXFU887RvUNvfIsH6XTX4.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik heb wat dat betreft geluk gehad denk ik, pas een keer een paal gehad waar ik drie keer moest proberen (dat was mijn eerste snellaadervaring). Daarna eigenlijk altijd probleemloos kunnen laden, ja ok soms niet op de hoogste snelheid maar toch.macfocus schreef op dinsdag 13 februari 2024 @ 20:31:
Vandaag de eerste (echt kleine) perikeltjes gehad. Noem het “ervaring opdoen”
Moet er wel bij zeggen dat ik in Nederland nog nooit een snellader gebruikt heb, alleen BE, DE, FR, CH.
Maar 4 uur laden aan een "langzame" paal zou normaal toch ook tussen de 28 (ca. 38%) en 44 kWh (ca. 50%) moeten bijtanken.
Die optie heb ik evenmin. Angelsaksisch dingetje?Gizmoke schreef op dinsdag 13 februari 2024 @ 21:17:
Maar in UK, VS, ... hebben ze een andere optie "2 press unlock" dat enkel de bestuursdeur opent ipv alle deuren.
Een 16A paal doet iets van 3,3 KW dus max 13 KWh lijkt me.Phusebox schreef op dinsdag 13 februari 2024 @ 21:27:
[...]
Ik heb wat dat betreft geluk gehad denk ik, pas een keer een paal gehad waar ik drie keer moest proberen (dat was mijn eerste snellaadervaring). Daarna eigenlijk altijd probleemloos kunnen laden, ja ok soms niet op de hoogste snelheid maar toch.
Moet er wel bij zeggen dat ik in Nederland nog nooit een snellader gebruikt heb, alleen BE, DE, FR, CH.
Maar 4 uur laden aan een "langzame" paal zou normaal toch ook tussen de 28 (ca. 38%) en 44 kWh (ca. 50%) moeten bijtanken.
Reguliere palen zijn 11 KW en dan heb je gelijk idd.
vreemd dat is het zekerColdRain schreef op dinsdag 13 februari 2024 @ 21:29:
[...]
Die optie heb ik evenmin. Angelsaksisch dingetje?
De EV6 laadt op AC op 3 fasen vandaar die 11 kW (16x3x230). Doorgaans haal je daar 10,3 kW van wegens laad(paal)-verliezen. 3,3 kW (eigenlijk 3,68 kW maar opnieuw die laad-verliezen) op 16A is 1-fase. Een privé laadpaal zal ergens wel eens 1-fase zijn (1-fase is blijkbaar wijd-verspreider in NL dan in BE) maar publieke palen zijn doorgaans 3-fasen.macfocus schreef op dinsdag 13 februari 2024 @ 21:31:
Een 16A paal doet iets van 3,3 KW dus max 13 KWh lijkt me.
Reguliere palen zijn 11 KW en dan heb je gelijk idd.
Mijn paal doet het aan 7KW.ColdRain schreef op dinsdag 13 februari 2024 @ 21:38:
[...]
De EV6 laadt op AC op 3 fasen vandaar die 11 kW (16x3x230). Doorgaans haal je daar 10,3 kW van wegens laad(paal)-verliezen. 3,3 kW (eigenlijk 3,68 kW maar opnieuw die laad-verliezen) op 16A is 1-fase. Een privé laadpaal zal ergens wel eens 1-fase zijn (1-fase is blijkbaar wijd-verspreider in NL dan in BE) maar publieke palen zijn doorgaans 3-fasen.
11KW kan (de paal zelf kan zelfs 22KW aan), maar dan moet ik heel mijn elektriciteitsinstallatie (niet enkel de paal) laten keuren, door de omvorming naar 3-fasen zoals je aangeeft. Daarnaast ben ik ook mijn terugdraaiende teller kwijt en verlies ik het voordeel van mijn zonnepanelen.
Dus 7KW is voldoende, doe voor mijn werk amper 40km per dag heen en terug. En met het capaciteitstarief om EV rijders nog extra te ontmoedigen is het al zeker niet interessant.
Landelijke wetgeving?Gizmoke schreef op dinsdag 13 februari 2024 @ 21:17:
[...]
Maar in UK, VS, ... hebben ze een andere optie "2 press unlock" dat enkel de bestuursdeur opent ipv alle deuren. Ik dacht zelfs dat zoiets standaard was op zowat alle wagens.
Zie afbeelding
[Afbeelding]
EV6 77.4kWh GT-Line RWD Snow White Pearl
Zou toch vreemd zijn.
Mijn mini, ex-jaguar, ex-volvo, ex-BMW, ... zelfs de kia ceed van de buren, hebben dit allemaal standaard. Is de eerste keer dat ik merk dat een wagen dit niet heeft.
Als je de accu niet preconditioneert voor het snelladen, dan zal hij ook niet meteen op >200 kW gaan laden. Dat doe je door de snellader in de KIA-navi als bestemming in te voeren.macfocus schreef op dinsdag 13 februari 2024 @ 20:31:
Zoals je zegt: het is even wennen aan een aantal dingen. Heb zelf helemaal in het begin ook tevergeefs aan een stekker staan trekken terwijl ik probeerde met de laadpas de boel te ontgrendelen. Was dus inderdaad de auto.
Dit topic lezen helpt ook in het begin. Zelf in 25K bijvoorbeeld nog nooit een zombiemode gehad, omdat de auto niet meteen in D gekwakt moet worden.
Topic doornemen valt alleen niet altijd mee, ook al vanwege veel randzaken die ook besproken worden, of uitgebreide ervaringen met heel andere auto’s. Soms nuttig, soms niet.
Catch my drift?
Ik lees inmiddels al een tijdje mee, dus een hoop “weet” ik al. Het is u vooral de praktijk.DaMenaz schreef op dinsdag 13 februari 2024 @ 21:56:
[...]
Als je de accu niet preconditioneert voor het snelladen, dan zal hij ook niet meteen op >200 kW gaan laden. Dat doe je door de snellader in de KIA-navi als bestemming in te voeren.
Zoals je zegt: het is even wennen aan een aantal dingen. Heb zelf helemaal in het begin ook tevergeefs aan een stekker staan trekken terwijl ik probeerde met de laadpas de boel te ontgrendelen. Was dus inderdaad de auto.
Dit topic lezen helpt ook in het begin. Zelf in 25K bijvoorbeeld nog nooit een zombiemode gehad, omdat de auto niet meteen in D gekwakt moet worden.
Topic doornemen valt alleen niet altijd mee, ook al vanwege veel randzaken die ook besproken worden, of uitgebreide ervaringen met heel andere auto’s. Soms nuttig, soms niet.
Preconditionering had ik keurig voor elkaar. De snelle paal was maar een 175KW paal, dus dat ie met ong. 125 laadde (de preconditie was vast nog niet klaar) viel niet tegen.
als je de 58kWh accu hebt, kan je niet sneller dan 175kW laden.macfocus schreef op dinsdag 13 februari 2024 @ 22:32:
[...]
Ik lees inmiddels al een tijdje mee, dus een hoop “weet” ik al. Het is u vooral de praktijk.
Preconditionering had ik keurig voor elkaar. De snelle paal was maar een 175KW paal, dus dat ie met ong. 125 laadde (de preconditie was vast nog niet klaar) viel niet tegen.
Nee, heb de 77KW accu.murky123 schreef op dinsdag 13 februari 2024 @ 22:54:
[...]
als je de 58kWh accu hebt, kan je niet sneller dan 175kW laden.
En heb al 234KW gehaald met laden.
Dit is een anti carjacking feature en dat gebeurt vooral in een aantal landen waar KIA volgens mij niet (heel) actief is.Gizmoke schreef op dinsdag 13 februari 2024 @ 21:56:
[...]
Zou toch vreemd zijn.
Mijn mini, ex-jaguar, ex-volvo, ex-BMW, ... zelfs de kia ceed van de buren, hebben dit allemaal standaard. Is de eerste keer dat ik merk dat een wagen dit niet heeft.
In NL sowieso weinig nut in dat opzicht.
De lokale snellader bij mij heeft bezoek gehad van de stroomleverancier (geloof ik). Kan ook netbeheerder zijn.
Hij moest de capaciteit drastisch terugschroeven op straffe van een boete.
Had volgens mij 120KW en nu net 50KW.
Zo bevorder je natuurlijk nooit elektrisch rijden.
Dat is ook wat mij opvalt. Ik doe alleen snelladen, en afgelopen 4-5-6 maanden kom ik vaak niet aan max snelheid. (Alle vinkjes afgevinkt én niemand bij laadgroep = nogal eens niet boven 120)Highlander1962 schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 09:41:
De lokale snellader bij mij heeft bezoek gehad van de stroomleverancier (geloof ik). Kan ook netbeheerder zijn.
WOW!...macfocus schreef op dinsdag 13 februari 2024 @ 23:16:
[...]
Nee, heb de 77KW accu.
En heb al 234KW gehaald met laden.
Dat heb ik in 2.5 jaar nog nooit gehaald... voorverwarmen of niet!!!
Met GOD zelf heb ik geen problemen, het is meer zijn fanclub die mij niet aanstaat...
Wat is het hoogst wat je gehaald hebt en bij welke buitentemperatuur?--HOOLIE-- schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 11:02:
[...]
WOW!...
Dat heb ik in 2.5 jaar nog nooit gehaald... voorverwarmen of niet!!!
Hoogste niet boven de 170 uit...hartje zomer..Loei123 schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 11:03:
[...]
Wat is het hoogst wat je gehaald hebt en bij welke buitentemperatuur?
In de winter heb ik max 154 gehaald..
Beide aan 300KW laders
Met GOD zelf heb ik geen problemen, het is meer zijn fanclub die mij niet aanstaat...
Gek. De sporadisxhe keren dat ik heb snelgeladen op een geschikte lader altijd wel de 235 aangetikt. Soms zelfs nog iets hoger.
[ Voor 11% gewijzigd door DaMenaz op 14-02-2024 12:17 ]
Catch my drift?
Vorige week heen en weer Oostenrijk, 7 keer geladen. 6 keer fluitend 230 gehaald. Temperaturen tussen -5 en +10. Alle keren Ionity en voorverwarmd. 1 keer geladen bij een vol plein en dan gelijk minder snel. Ik was alleen maar blij verrast.
Overigens slechtere ervaringen met Shell, in de app erin staan als 300 lader. Ter plekke niet verder komen dan 75. voorverwarmd en alleen op het laadplein. Fastned haal ik ook nooit hoger dan 175.
Overigens slechtere ervaringen met Shell, in de app erin staan als 300 lader. Ter plekke niet verder komen dan 75. voorverwarmd en alleen op het laadplein. Fastned haal ik ook nooit hoger dan 175.
Mee naar de dealer rijden met een voorverwarmde accu en laten onderzoeken, is zeker niet normaal.--HOOLIE-- schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 11:51:
[...]
Hoogste niet boven de 170 uit...hartje zomer..
In de winter heb ik max 154 gehaald..
Beide aan 300KW laders
Wel weet ik uit ervaring dat snelladers in Spanje niet hoger dan 170 gaan.
Bij snelladers moet ik tijdens de handshake de kabel in de auto ertegenaan en iets omhoog duwen, als het begint te lopen kun je loslaten. Zonder dat wil het bij mij ook niet. Heb je dit geprobeerd?macfocus schreef op dinsdag 13 februari 2024 @ 20:31:
Gisteren heeft mijn EV6 wat software updates gekregen. O.a. de ICCU update, en de accu pre-conditioning update. Nu laadt hij nog maar met 4.1kW aan mijn eigen laadpaal, waar dit voorheen altijd 10-11kW was. Herkent iemand dat? Kan dat door de ICCU update veroorzaakt zijn?
Lijkt me een bezoekje dealer waard. Is niet normaal toch?ViWe schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 13:18:
[...]
Bij snelladers moet ik tijdens de handshake de kabel in de auto ertegenaan en iets omhoog duwen, als het begint te lopen kun je loslaten. Zonder dat wil het bij mij ook niet. Heb je dit geprobeerd?
Ik heb tijdelijk een ev6 meegekregen van Alphabet, omdat mijn huidige auto in onderhoud is. Nu moet ik bijna een nieuwe leaseauto kiezen en bevalt de ev6 enorm goed.
Ik kom er alleen niet echt achter wat voor editie ik heb. Het gaat om een huurauto dus ik kan het kenteken gewoon delen: X-524-LP.
De auto heeft een catalogus waarde van €41.760,-, maar heeft zowel voor als achter parkeersensoren, BCA, advanced audio, maar wel het kleine batterijpakket.
Ik kan die combinatie niet echt terugvinden, dan kom ik al gauw op de edition advanced, maar die heeft een veel hogere prijs en grotere batterij.
Weet iemand of er misschien speciale lease edities zijn oid?
Ik kom er alleen niet echt achter wat voor editie ik heb. Het gaat om een huurauto dus ik kan het kenteken gewoon delen: X-524-LP.
De auto heeft een catalogus waarde van €41.760,-, maar heeft zowel voor als achter parkeersensoren, BCA, advanced audio, maar wel het kleine batterijpakket.
Ik kan die combinatie niet echt terugvinden, dan kom ik al gauw op de edition advanced, maar die heeft een veel hogere prijs en grotere batterij.
een X kenteken is een MY24 model. waarschijnlijk heb je een " light " uitvoering dat is de allergoedkoopste. ik heb een " light edition" dat si dan weer de op een na goedkoopste en die was 46kyeehaw schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 13:30:
Ik heb tijdelijk een ev6 meegekregen van Alphabet, omdat mijn huidige auto in onderhoud is. Nu moet ik bijna een nieuwe leaseauto kiezen en bevalt de ev6 enorm goed.
Dan zou het de air moeten zijn, want die opties zitten er ook op. Wel raar dat de waarde dan zo laag is.
Controleer even of al je instellingen nog goed staan? (Is een instelling voor snelheid laden)gjdev schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 13:22:
Gisteren heeft mijn EV6 wat software updates gekregen. O.a. de ICCU update, en de accu pre-conditioning update. Nu laadt hij nog maar met 4.1kW aan mijn eigen laadpaal, waar dit voorheen altijd 10-11kW was. Herkent iemand dat? Kan dat door de ICCU update veroorzaakt zijn?
Air is rond de 49K. Vraag het je dealer gewoon?yeehaw schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 14:07:
Dan zou het de air moeten zijn, want die opties zitten er ook op. Wel raar dat de waarde dan zo laag is.
https://finnik.nl/kenteken/x524lp#basisgegevensyeehaw schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 13:30:
Air 58kWh
Ja de instellingen staan goed. Ik probeer nu maar aan een publieke laadpaal en dat gaat wel gewoon met 11kW. Dus misschien heeft het niets met de ICCU update te maken, maar met mijn laadpaal. Of een rare combi. Even kijken of de snelheid op mijn eigen laadpaal de komende dagen ook weer terug gaat naar 11kW...Polo132 schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 14:09:
[...]
Controleer even of al je instellingen nog goed staan? (Is een instelling voor snelheid laden)
ik zat idd ook al even te kijken.. mijn air is 49k van begin 2023.Polo132 schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 14:10:
[...]
Air is rond de 49K. Vraag het je dealer gewoon?
deze is eind 2023 en 41k.. (dat had me een paar tientjes per maand gescheeld..)
wellicht een deal tussen kia en alphabet en anders de light en staat hij verkeerd in het systeem?
https://pvoutput.org/list.jsp?userid=86006
Bedankt voor het meekijken allen en handige website @gjdev, die kon ik nog niet.
Ja het is dan de air verwacht ik, want al die opties zitten erin. apart die fiscale waarde.
Ik ga Alphabet eens benaderen of dat nog steeds kan..
Ja het is dan de air verwacht ik, want al die opties zitten erin. apart die fiscale waarde.
Ik ga Alphabet eens benaderen of dat nog steeds kan..
light fiscaal : € 42.465,00
light edition fiscaal : € 44.965,00
air fiscaal : € 47.965,00
dit haal ik uit de online brochure. afgaande op de prijs die genoemd werd, verwacht ik de "light"
light edition fiscaal : € 44.965,00
air fiscaal : € 47.965,00
dit haal ik uit de online brochure. afgaande op de prijs die genoemd werd, verwacht ik de "light"
Ik ben het met je eens maar toch heb ik volgens de brochure ook de opties uit AIR..
Nee, en als het zo zou moeten werken dan stond ik id vrij snel bij een dealer.ViWe schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 13:18:
[...]
Bij snelladers moet ik tijdens de handshake de kabel in de auto ertegenaan en iets omhoog duwen, als het begint te lopen kun je loslaten. Zonder dat wil het bij mij ook niet. Heb je dit geprobeerd?
Een "X" kenteken is echt niet persé een modeljaar 24 denk ik.murky123 schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 13:54:
[...]
een X kenteken is een MY24 model. waarschijnlijk heb je een " light " uitvoering dat is de allergoedkoopste. ik heb een " light edition" dat si dan weer de op een na goedkoopste en die was 46k
Ik heb de X-105-KK (Plus business 77KW) en geen lampje in de laadpoort. Dus geen modeljaar 24 lijkt me.
Wat is dat voor lampje en hoe weten we dat die op de MY24 zou zitten?macfocus schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 15:29:
[...]
Een "X" kenteken is echt niet persé een modeljaar 24 denk ik.
Ik heb de X-105-KK (Plus business 77KW) en geen lampje in de laadpoort. Dus geen modeljaar 24 lijkt me.
Edit Ah heb het al t gevonden, dacht dat MY24 de facelift werd maar blijkbaar is dit het voor dit jaar:
/f/image/1NP9SOVVDsgnHzKfiwcggxFt.png?f=fotoalbum_large)
Welke modeljaar je hebt kan je ook zien aan je 10e character in je VIN:
N 22
P 23
R 24
S 25
[ Voor 42% gewijzigd door Polo132 op 14-02-2024 15:53 ]
Let op:
Openbaar laden, laadpassen, etc. in: [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3.
Bestellingen, leveringen en "waar is de boot"-posts over de Kia EV6 mogen in: Het KIA EV6 leveringen topic
Openbaar laden, laadpassen, etc. in: [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3.
Bestellingen, leveringen en "waar is de boot"-posts over de Kia EV6 mogen in: Het KIA EV6 leveringen topic