Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Highlander1962
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 04-08 18:42
Polo132 schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 15:40:
[...]

Wat is dat voor lampje en hoe weten we dat die op de MY24 zou zitten?
Dat is een lampje die in een woestijn waar het misschien aardedonker is helpt om bij die ene laadpaal te kunnen zien waar die kabel in moet.

Verder heb ik nog nooit een lampje nodig gehad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• macfocus
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 07:07
Highlander1962 schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 15:51:
[...]

Dat is een lampje die in een woestijn waar het misschien aardedonker is helpt om bij die ene laadpaal te kunnen zien waar die kabel in moet.

Verder heb ik nog nooit een lampje nodig gehad.
Nodig is een groot woord, maar in het donker in de regen met de lichtbron aan de andere kant van de auto (en de laadpoort dus in de schaduw) en een zwarte auto...
Is zo'n lampje best handig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fazer013
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22:20
Heb een MY24 geleverd gekregen, kan handig zijn dat lampje. Onder de dakspoiler (zijkant) zit ook een omgeving lampje. Stond vorig jaar met een zwarte Tesla model Y op een camping in het donker, met GSM zoeken naar de deurklink en laadpoort @#

Volgens mij zijn er wat leasemaatschappijen / dealers die truckje uithalen met de cataloguswaarde. Anders kan een editie uitvoering gunstiger zijn (zie prijslijst / brochure op Kia site).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Ideale Man
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 26-07 15:09
Beetje veel gereden vandaag en kan niet meer thuis komen. Dus snellader nodig. Nou gaat de accu voorverwarmen bij 37% en stopt bij 24% en ik was bij fasnet met 21%
Volgens mij is dit nog te kort want hij gaat laden met maar 79 kw ipv de 240 kw die ik in de zomer altijd heb (77.4kw) Buiten temperatuur is 12 graden.
Valt dus weer vies tegen.
Bij 35% was het nog steeds 79kw
Ben toen weer vetrokken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macfocus
Fazer013 schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 17:10:
Heb een MY24 geleverd gekregen, kan handig zijn dat lampje. Onder de dakspoiler (zijkant) zit ook een omgeving lampje. Stond vorig jaar met een zwarte Tesla model Y op een camping in het donker, met GSM zoeken naar de deurklink en laadpoort @#

Volgens mij zijn er wat leasemaatschappijen / dealers die truckje uithalen met de cataloguswaarde. Anders kan een editie uitvoering gunstiger zijn (zie prijslijst / brochure op Kia site).
Die “omgevingslampjes”in de spoiler heb ik wel.
Nuttig? Mwah

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polo132
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 08-08 12:46
De Ideale Man schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 17:10:
Beetje veel gereden vandaag en kan niet meer thuis komen. Dus snellader nodig. Nou gaat de accu voorverwarmen bij 37% en stopt bij 24% en ik was bij fasnet met 21%
Volgens mij is dit nog te kort want hij gaat laden met maar 79 kw ipv de 240 kw die ik in de zomer altijd heb (77.4kw) Buiten temperatuur is 12 graden.
Ben toen weer vetrokken.
Denk eerder dat dat aan Fastned ligt, zeker gezien de buiten temperatuur zou je zelfs zonder voorverwarmen stuk sneller dan doet moeten kunnen laden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-10 13:41

Bosmonster

*zucht*

macfocus schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 15:29:
[...]

Een "X" kenteken is echt niet persé een modeljaar 24 denk ik.
Ik heb de X-105-KK (Plus business 77KW) en geen lampje in de laadpoort. Dus geen modeljaar 24 lijkt me.
We stonden op de boot naast elkaar denk ik, heb X-113-KK

(Ik weet dat het niet zo werkt)

[ Voor 4% gewijzigd door Bosmonster op 14-02-2024 19:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07-10 12:49

The Wizard

Moderator Mobile
Polo132 schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 18:03:
[...]

Denk eerder dat dat aan Fastned ligt, zeker gezien de buiten temperatuur zou je zelfs zonder voorverwarmen stuk sneller dan doet moeten kunnen laden.
tot 15 graden is 100 kW, 15+ = 150, 20+ = 200, 25+ = max laadsnelheid.

Ongeveer, is ook afhankelijk van de locatie, etc. In de zomer kan je ook last hebben van te warme accu. Bij gebruik van Carscanner met een OBD scanner is de bat min de minimale temperatuur die de auto aanhoudt voor de maximale laadsnelheid, bij te hoge temperatuur kijkt hij naar de maximale batt temp.

Ik heb trouwens regelmatig 200 tot 230 bij Fastned gehaald.

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• king_dude
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online
Ben toen weer vetrokken.
Zie een voorgaand bericht over het afkappen van stroom door leverancier. Ik zie het afgelopen maanden steeds vaker. Ook als er niemand staat, én als aan alle criteria voldaan is om te snelladen.

Baal daar wel eens van, want doet nut van preconnen bijna teniet gaan. (Zonder precon 56 kW vs met precon 80kW. De prijs van precon (afhankelijk van buitentemp is ong 2 tot 3kW.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• king_dude
  • Niet online
The Wizard schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 20:20:
[...]

tot 15 graden is 100 kW, 15+ = 150, 20+ = 200, 25+ = max laadsnelheid.

Ongeveer, is ook afhankelijk van de locatie, etc. In de zomer kan je ook last hebben van te warme accu. Bij gebruik van Carscanner met een OBD scanner is de bat min de minimale temperatuur die de auto aanhoudt voor de maximale laadsnelheid, bij te hoge temperatuur kijkt hij naar de maximale batt temp.

Ik heb trouwens regelmatig 200 tot 230 bij Fastned gehaald.
En afhankelijk van % soc trouwens

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
king_dude schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 20:22:
[...]

En afhankelijk van % soc trouwens
Valt onder de etc :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hieperdepiep
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 21:38
yeehaw schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 13:30:
Ik heb tijdelijk een ev6 meegekregen van Alphabet, omdat mijn huidige auto in onderhoud is. Nu moet ik bijna een nieuwe leaseauto kiezen en bevalt de ev6 enorm goed.

Ik kom er alleen niet echt achter wat voor editie ik heb. Het gaat om een huurauto dus ik kan het kenteken gewoon delen: X-524-LP.

De auto heeft een catalogus waarde van €41.760,-, maar heeft zowel voor als achter parkeersensoren, BCA, advanced audio, maar wel het kleine batterijpakket.

Ik kan die combinatie niet echt terugvinden, dan kom ik al gauw op de edition advanced, maar die heeft een veel hogere prijs en grotere batterij.

Weet iemand of er misschien speciale lease edities zijn oid?
Waarschijnlijk is het de light uitvoering. Heb je geblindeerde achterramen? Zo niet is het de light.

Zou je misschien foto’s kunnen maken? Ik ben namelijk benieuwd hoe hij er precies uitziet, ik heb namelijk een light besteld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaMenaz
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 20:50
macfocus schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 18:02:
[...]

Die “omgevingslampjes”in de spoiler heb ik wel.
Nuttig? Mwah
Zijn ook niet nuttig. Zijn bedoeld om het silhouet van de auto in het donker te showen. Niet om een boek bij te lezen.

Catch my drift?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yeehaw
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 07:17
Hieperdepiep schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 20:44:
[...]

Waarschijnlijk is het de light uitvoering. Heb je geblindeerde achterramen? Zo niet is het de light.

Zou je misschien foto’s kunnen maken? Ik ben namelijk benieuwd hoe hij er precies uitziet, ik heb namelijk een light besteld.
Ik heb geblindeerde achterramen, dus eerder de air dan..

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zCTq8lCAeiu1vsT1z1zMUKlVyR8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yq8KckDoGqDtQzB3gV6IXl8Q.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 31% gewijzigd door yeehaw op 14-02-2024 22:21 ]

• marc4547
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 06:31
Ben toen weer vetrokken.
Mijn ervaring is soms in de kou dat hij in het begin rond de 60 a 70 is en dan na 10 minuten ofzo begint hij op te lopen.

Zeer happy met mijn 2e EV6, van Gravity Blue naar Dark Forest Green, beide RWD 77,8 KW Bij vlagen ben ik geniaal, jammer dat het vaak windstil is.

• izzet3838
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 20:59
Aangezien de discussie over snelladen al bezig is, als je met bv 30% accu de navi instelt op een suc, en je rijdt er heen, je gaat er aankomen met 15% stopt de auto dan vanaf 24% met het conditioneren of moet je het gewoon geactiveerd hebben met meer dan 24%?

In het eerste geval is dit toch quasi waardeloos, waarom zou ik op een roadtrip al met 25% gaan laden, ik ga meestal pas laden met 15%...

11400 - RX 6800 | Kia EV6 Business plus long range rwd

• alwinus
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06-10 10:59

alwinus

Tweaked

izzet3838 schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 07:36:
Aangezien de discussie over snelladen al bezig is, als je met bv 30% accu de navi instelt op een suc, en je rijdt er heen, je gaat er aankomen met 15% stopt de auto dan vanaf 24% met het conditioneren of moet je het gewoon geactiveerd hebben met meer dan 24%?

In het eerste geval is dit toch quasi waardeloos, waarom zou ik op een roadtrip al met 25% gaan laden, ik ga meestal pas laden met 15%...
Volgens mij is dat het eerste het geval en is dan ook vrij waardeloos inderdaad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alexzel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07-10 12:31

De auto stop met conditioneren op moment dat de SOC op 19% komt. (Of de batterij is op temperatuur gekomen, dan stopt hij ook met conditioneren)

[ Voor 5% gewijzigd door alexzel op 15-02-2024 08:06 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• henrov
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 04-10 17:21
Als je een roadtrip maakt zou ik ABRP aanraden. Die gebruik ik standaard op langere ritten en zo regel ik altijd een route waarbij het laden gecombineerd is met wat eten of op zijn minst een kop koffie.
De laadsnelheid etc zal me dan aan mijn derriere oxideren.

Ik heb me werkelijk nog nooit druk gemaakt over laadsnelheden, accu-percentages anders dan uit belangstelling (ik ben wel een beetje een nerd geloof ik ;) )

Ik heb in mijn studietijd veel en vaak met OV gereisd.
Daarna 2 jaar lang bijna dagelijks Enschede - Den Haag.
Daarna jaren tussen Enschede en Amsterdam gependeld.

Het is misschien gek maar zodra ik 'onderweg' ben valt alle haast van me af. Het heeft toch geen zin je druk te maken.

In de periode Enschede - Amsterdam (2002-2007, stuk rustiger op de weg) zou je denken dat op zo'n lang recht stuk en buiten spitstijden je flink wat tijdwinst kunt halen door te haasten.
Als ik mazzel had scheelde haasten me zo'n 5 minuten. Boetes waren gewoon ingecalculeerd, elke maand stond er wel één op mijn loonstrookje.
En die 5 minuten tijdswinst gingen direct op aan een gestrest sigaretje thuis op de bank.

Ik heb het afgeleerd, me druk maken als ik onderweg ben. Ik maak me niet druk om accu, laadtijden etc.
Ik plan mijn route zo slim mogelijk en dat is het, de rest is uit mijn handen.

• izzet3838
henrov schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 08:04:
[...]

Als je een roadtrip maakt zou ik ABRP aanraden. Die gebruik ik standaard op langere ritten en zo regel ik altijd een route waarbij het laden gecombineerd is met wat eten of op zijn minst een kop koffie.
De laadsnelheid etc zal me dan aan mijn derriere oxideren.

Ik heb me werkelijk nog nooit druk gemaakt over laadsnelheden, accu-percentages anders dan uit belangstelling (ik ben wel een beetje een nerd geloof ik ;) )

Ik heb in mijn studietijd veel en vaak met OV gereisd.
Daarna 2 jaar lang bijna dagelijks Enschede - Den Haag.
Daarna jaren tussen Enschede en Amsterdam gependeld.

Het is misschien gek maar zodra ik 'onderweg' ben valt alle haast van me af. Het heeft toch geen zin je druk te maken.

In de periode Enschede - Amsterdam (2002-2007, stuk rustiger op de weg) zou je denken dat op zo'n lang recht stuk en buiten spitstijden je flink wat tijdwinst kunt halen door te haasten.
Als ik mazzel had scheelde haasten me zo'n 5 minuten. Boetes waren gewoon ingecalculeerd, elke maand stond er wel één op mijn loonstrookje.
En die 5 minuten tijdswinst gingen direct op aan een gestrest sigaretje thuis op de bank.

Ik heb het afgeleerd, me druk maken als ik onderweg ben. Ik maak me niet druk om accu, laadtijden etc.
Ik plan mijn route zo slim mogelijk en dat is het, de rest is uit mijn handen.
Doe ik ook, maar goed om de 2 uur een koffiepauze van een half uur is me wat te veel, zeker aangezien de auto dit perfect zou moeten kunnen op 20 minuten...

Het is niet zo dat ik er 's nachts van wakker lig, was gewoon nieuwsgierig aangezien ik de wagen nog niet heb.

[ Voor 3% gewijzigd door izzet3838 op 15-02-2024 08:09 ]

• ragged
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 02-10 09:27

ragged

2

Ik ervaar dat mijn EV6 redelijk tussen de lijnen 'stuitert/slingerd'. Nu is mij dit tijdens mijn proefritten niet opgevallen. Is dit normaal? Je kan echt zien en voelen dat je van links naar rechts gaat en weer terug....

1

• Dartlink
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 06:14
ragged schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 10:59:
Ik ervaar dat mijn EV6 redelijk tussen de lijnen 'stuitert/slingerd'. Nu is mij dit tijdens mijn proefritten niet opgevallen. Is dit normaal? Je kan echt zien en voelen dat je van links naar rechts gaat en weer terug....
Heb je LFA (het stuurwieltje) wel aanstaan? En niet alleen LKA (de lijntjes)?

• ragged

ragged

2

Dartlink schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 11:12:
[...]

Heb je LFA (het stuurwieltje) wel aanstaan? En niet alleen LKA (de lijntjes)?
Yes, met LFA idd, ook getest door LKA uit te zetten, maar dat maakt voor mijn gevoel niet veel uit.

1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Klinkt als LKA

YouTube: Kia EV6 HANDS-FREE Driving Test! How Well do the Lane Follow Assist ...

Overigens, Lane follow met cruise control werkt best ok, maar ik begin toch te zweten met vrachtwagens of andere voertuigen die niet helemaal in hun baan blijven. Daar gaat ie dan echt te dicht langs imho.

Zet hem alleen aan als ik mn passagiers bang wil maken 😂

[ Voor 19% gewijzigd door Bosmonster op 15-02-2024 11:34 ]

• Michel_1970
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 27-07 19:07
Door mijn nieuwsgierigheid ben ik het WWW aan het aflopen of er wat te vinden valt over mijn, nog te leveren, auto.
Nu ik een database gevonden heb staan daar ook kentekens bij met een terugroep actie.
Ook nieuwsgierig of jouw kenteken hier tussen staat, check het dan even via onderstaande link.
Beter zelf gevonden te hebben dan af te wachten op bericht van de dealer of leasemaatschappij.

https://ovi.rdw.nl/default.aspx

KIA EV6 Light Edition 58kW

• Polo132
ragged schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 11:19:
[...]

Yes, met LFA idd, ook getest door LKA uit te zetten, maar dat maakt voor mijn gevoel niet veel uit.
Ja meer mensen hebben dit gemeld in dit topic. Een lijkt er wat meer last van te hebben dan de ander. De stramien lijkt wel dat ie het op de snelweg beter lijkt te doen dan andere wegen.

Is geen oplossing voor. Maar het is ook minimaal.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DaMenaz
Je moet wel meesturen he. :+

Catch my drift?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• king_dude
  • Niet online

Volgens mij is het je al eerder uitgelegd, ik zal het op een simpele manier nog een keer doen.

Als het erg koud is heb je weinig range, én duurt het lang eer dat die 100+ aan kilo’s accupakket 20 graden is. Daarnaast moet je ook nog eens kilometers rijden waarin weinig regen plaats gaat vinden (snelweg).

Als je dus op 20-25% wilt aankomen (één van de voorwaarden om snel te laden is accu temperatuur en >20 soc), zul je dus (veel) eerder moeten starten met precon.

* wanneer accu 6 graden is, duurt het ongeveer 30 snelwegminuten om warm te zijn
* 30 snelwegminuten bij 6 graden en een binnentemp van 20 graden ínclusief cabine voorverwarmen én precon (3-4kWh)geeft een bij gemiddeld realistisch verbruik van 22-23 kWh een totaal van 12kW
* aangezien je bij 20% soc wilt starten met laden komt dat op accu inhoud van 11kW wat nodig is.

* 23 kW is bij een 58kWh ev6 al bijna de helft van de accu. Je zult dus zeker moeten starten met preconnen op 45% soc om tijdig warm te zijn.
Als je van 80% komt, geeft je dat relatief weinig snelweg reiskilometers tussen de stops.

Je kunt zoals gezegd tot boven 80% of onder de 20% gaan, maar dan ben je minder efficient in tijd, omdat niet aan alle voorwaarden voor optimaal snelladen voldaan zijn.

• Polo132
king_dude schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 12:35:
[...]

één van de voorwaarden om snel te laden is … en >20 soc
Dat is nieuw voor mij, volgens mij is er geen min van toepassing hoor? Adverteert KIA niet ook met de slogan van 10-80% in 18 min? Zou beetje gek zijn als de eerste 10% dan niet met snel laden is.

En dan kom je toch weer op het feit dat als je lekker met 13% wil laden dat ie in principe prima kan blijven voorverwarmen tot 13% en niet stopt bij 20. Je geeft veel argumenten waarom je dan een stuk eerder zou moeten beginnen met voorverwarmen dan 20%, maar niet waarom hij zou moeten stoppen bij <20. Behalve dat jij dus denkt dat ie niet kan snel laden onder 20% maar volgens mij klopt dat niet.

[ Voor 18% gewijzigd door Polo132 op 15-02-2024 12:54 ]

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Met LFA niet

Maar volgens mij belanden we weer in dezelfde Follow vs Keep discussie als de afgelopen twaalf keer. :')

[ Voor 24% gewijzigd door Bosmonster op 15-02-2024 13:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wiliyama
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 03-10 11:32
Heb je al eens geprobeerd om in die situatie de blower aan te zetten? Regelmatig bij koud, vochtig weer beslaat het raam ter plaatse van de camera. Het is niet te zien. De voorruit lijkt helemaal condens vrij te zijn maar blijkbaar niet op de plek waar de camera zit. Bij mij werkt dat altijd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• izzet3838
Polo132 schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 12:52:
[...]

Dat is nieuw voor mij, volgens mij is er geen min van toepassing hoor? Adverteert KIA niet ook met de slogan van 10-80% in 18 min? Zou beetje gek zijn als de eerste 10% dan niet met snel laden is.

En dan kom je toch weer op het feit dat als je lekker met 13% wil laden dat ie in principe prima kan blijven voorverwarmen tot 13% en niet stopt bij 20. Je geeft veel argumenten waarom je dan een stuk eerder zou moeten beginnen met voorverwarmen dan 20%, maar niet waarom hij zou moeten stoppen bij <20. Behalve dat jij dus denkt dat ie niet kan snel laden onder 20% maar volgens mij klopt dat niet.
Hoe ik het begrepen heb moet je accu goed warm zijn om snel te kunnen laden, tenzij het buiten dus +20 graden is zou je deze temperatuur enkel kunnen halen door de accu op te laten warmen(door een suc als bestemming in te stellen).

Dit kan blijkbaar enkel als je nog minstens 24% accu hebt, en daarna zou het verwarmen sowieso stoppen op 19% blijkbaar...

Dus die waarde van 18 minuten 10-80 kun je als ik het goed begrepen heb enkel id zomer halen, id winter kun je dus beter 20-80 en de batterij voorverwarmen, rare keuzes inderdaad, die waardes hadden gerust 7-8% lager gemogen op de long range maar goed het is wat het is...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 1Mark
  • Laatst online: 07-10 16:51
izzet3838 schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 13:20:
[...]

Dus die waarde van 18 minuten 10-80 kun je als ik het goed begrepen heb enkel id zomer halen, id winter kun je dus beter 20-80 en de batterij voorverwarmen, rare keuzes inderdaad, die waardes hadden gerust 7-8% lager gemogen op de long range maar goed het is wat het is...
Het is wel heeeeel conservatief bepaald door Kia inderdaad. Doe maar gewoon 10% wat mij betreft, of lager.
En geef ons een knop om de preconditioning zelf aan te zetten!

Die twee dingen en de auto is voor mij af genoeg. Kaartupdates zijn dan ook niet nodig, want daar heb ik mijn CarPlay voor.

• izzet3838
king_dude schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 12:35:
[...]

Volgens mij is het je al eerder uitgelegd, ik zal het op een simpele manier nog een keer doen.

Als het erg koud is heb je weinig range, én duurt het lang eer dat die 100+ aan kilo’s accupakket 20 graden is. Daarnaast moet je ook nog eens kilometers rijden waarin weinig regen plaats gaat vinden (snelweg).

Als je dus op 20-25% wilt aankomen (één van de voorwaarden om snel te laden is accu temperatuur en >20 soc), zul je dus (veel) eerder moeten starten met precon.

* wanneer accu 6 graden is, duurt het ongeveer 30 snelwegminuten om warm te zijn
* 30 snelwegminuten bij 6 graden en een binnentemp van 20 graden ínclusief cabine voorverwarmen én precon (3-4kWh)geeft een bij gemiddeld realistisch verbruik van 22-23 kWh een totaal van 12kW
* aangezien je bij 20% soc wilt starten met laden komt dat op accu inhoud van 11kW wat nodig is.

* 23 kW is bij een 58kWh ev6 al bijna de helft van de accu. Je zult dus zeker moeten starten met preconnen op 45% soc om tijdig warm te zijn.
Als je van 80% komt, geeft je dat relatief weinig snelweg reiskilometers tussen de stops.

Je kunt zoals gezegd tot boven 80% of onder de 20% gaan, maar dan ben je minder efficient in tijd, omdat niet aan alle voorwaarden voor optimaal snelladen voldaan zijn.
Thanks!

Bijkomende vraag, stel ik stel berlijn in als bestemming met laadstops.

Ik ga bv aankomen op stop 1 met 15% dan kan de auto al preconnen tot 18 dus zal de accu al op temperatuur zijn neem ik aan, vanaf wanneer(dus hoeveel km) tot de charger begint het preconnen, ik meen dit ergens gelezen te hebben maar kan het niet terugvinden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• king_dude
  • Niet online
Polo132 schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 12:52:
[...]

Dat is nieuw voor mij, volgens mij is er geen min van toepassing hoor?

Behalve dat jij dus denkt dat ie niet kan snel laden onder 20% maar volgens mij klopt dat niet.
Ik heb niet gezegd dat de auto het niet kan (onder 20% snelladen), maar ik zie wel in veel gevallen een ‘bump’ bij de 20% en blijft ie eronder steken onder de 110kW. Ik heb het vooral over optimaal gebruik maken van techniek, en zo weinig mogelijk stilstaan (ik rij 50.000 per jaar).
De techniek regelt dit, mijn boodschap is alleen: begin op tijd, en ik leg uit waarom dat eerder is dan velen denken adhv een rekensom.

:)

• murky123
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 07-10 12:46
ik had de indruk dat als je je route plant met de KIA navigatie ( laatste versie ) dat de nav dan alles geheel zelf invult voor je. dus waar en wanneer je tussendoor moet gaan laden. en als er een snellaad station geselecteerd is op de route, dan zal de wagen zelf bepalen wanneer precon start . de wagen weet de temperatuur, je rijgedrag enzv, enzv

correct me if im wrong

• king_dude
  • Niet online
izzet3838 schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 13:30:
[...]

Thanks!

Bijkomende vraag, stel ik stel berlijn in als bestemming met laadstops.

Ik ga bv aankomen op stop 1 met 15% dan kan de auto al preconnen tot 18 dus zal de accu al op temperatuur zijn neem ik aan, vanaf wanneer(dus hoeveel km) tot de charger begint het preconnen, ik meen dit ergens gelezen te hebben maar kan het niet terugvinden.
Zie mijn rekensom (bij 6 graden als voorbeeld). 30 minuten snelweg a 110 km per uur is ongeveer 55km ervoor. Precon tot en met 20%

• king_dude
  • Niet online
murky123 schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 13:47:
ik had de indruk dat als je je route plant met de KIA navigatie ( laatste versie ) dat de nav dan alles geheel zelf invult voor je. dus waar en wanneer je tussendoor moet gaan laden. en als er een snellaad station geselecteerd is op de route, dan zal de wagen zelf bepalen wanneer precon start . de wagen weet de temperatuur, je rijgedrag enzv, enzv

correct me if im wrong
Dat is ook zo, wees gerust. Zie mijn laatste opmerking. Ik zeg alleen dat je niet verbaast moet zijn dat dit dus eerder plaats zal vinden dan wellicht gedacht

• murky123
ik denk dat ik in de periode dat ik mijn ev6 ga hebben, de momenten dat ik zou moeten preconnen op 1 hand kan tellen.
ik zie zelden de snelweg, DC laden ook nog nooit gedaan, zal ook wel op 1 hand te tellen zijn in de 4 a 5 jaren dat ik er in ga rijden.
ik zie dat eigenlijk alleen gebeuren als ik met de auto op zomervakantie ga, en dat is misschien ook 2 a 3 x in die 4 a 5 jaar.

nu doe ik gewoon AC van 0 tot 100% , 1 x per 1,5 week

[ Voor 7% gewijzigd door murky123 op 15-02-2024 14:01 ]

• king_dude
  • Niet online
Ik gaf ook alleen antwoord op de vraag van izzet met als voorbeeld snelweggebruik.

Je gebruik van auto is zeker heel anders :)

[ Voor 5% gewijzigd door king_dude op 15-02-2024 14:03 ]

• murky123
jaja, sorry sorry :)

ik rijd idd heel weinig. max 13k in een jaar en 1x in de 2 jaar een auto vakantie.

krijg ook wel eens commentaar/ of de vraag waarom ik uberhaupt een dure auto koop voor zo weinig kilometers.

[ Voor 34% gewijzigd door murky123 op 15-02-2024 14:06 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wiliyama
1Mark schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 13:23:
[...]

Het is wel heeeeel conservatief bepaald door Kia inderdaad. Doe maar gewoon 10% wat mij betreft, of lager.
Ik kan me dat van KIA wel voorstellen waarom niet.. Stel het is heel koud, je rijdt rustig op de snelweg dan heb je met 10% nog 37 km range. Of veel minder als je sneller rijdt. Je geplande laadpaal doet het niet. Dus op naar de volgende. Dat wordt dan billen knijpen. Zeker als het in het buitenland is. Dan toch liever een paar minuten langer laden omdat de accu nog niet op temperatuur is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

murky123 schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 14:04:

ik rijd idd heel weinig. max 13k in een jaar en 1x in de 2 jaar een auto vakantie.

krijg ook wel eens commentaar/ of de vraag waarom ik uberhaupt een dure auto koop voor zo weinig kilometers.
Weinig kilometers mogen ook in comfort afgelegd worden.

• Overstag
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 25-10-2024
Polo132 schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 12:04:
[...]

Ja meer mensen hebben dit gemeld in dit topic. Een lijkt er wat meer last van te hebben dan de ander. De stramien lijkt wel dat ie het op de snelweg beter lijkt te doen dan andere wegen.

Is geen oplossing voor. Maar het is ook minimaal.
Op binnenwegen ervaar ik dat de belijning slecht is, maar zogauw ik op een vaak nieuw geasfalteerde binnenweg weg zit met “nog” goede belijning dan heb ik er geen last van.

EV6 58kWh Plus RWD MY:23

• 1Mark
Wiliyama schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 14:15:
[...]

Ik kan me dat van KIA wel voorstellen waarom niet.. Stel het is heel koud, je rijdt rustig op de snelweg dan heb je met 10% nog 37 km range. Of veel minder als je sneller rijdt. Je geplande laadpaal doet het niet. Dus op naar de volgende. Dat wordt dan billen knijpen. Zeker als het in het buitenland is. Dan toch liever een paar minuten langer laden omdat de accu nog niet op temperatuur is.
de GoM zal toch rekening kunnen houden met de 2 a 3 KW die de preconditioning kost?

Ik denk meer dat Kia 'bang' is dat veel klanten geen idee hebben van preconditioning en dan denken dat de range in de winter wel èrg laag is.

[ Voor 10% gewijzigd door 1Mark op 15-02-2024 15:03 ]

• Robert1962
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 19-09 13:54
Had weer iets vreemds. Kon mijn EV6 paar dagen niet gebruiken dus stilgestaan. Ik zet de auto zoals gebruikelijk aan. Contact remintrappen op D maar de auto ging niet rijden! Ik denk dat de handrem blokkeerde, maar wist ik niet. Ik geef klein beetje gas en een knal niet normaal. Rijd voorzichtig stukje en ik hoorde tikken bij mijn rem. Gestopt maar niks te zien. Daarna heb ik paar keer gewoon geremd zonder daarbij regen te gebruiken. En na opaar keer remmen was het geluid weg en niet meer gehoord. Iemand bekend hiermee? Kan het zijn dat mijn parkeerrem is vastgeroest of geklemd heeft? Heel vreemd dit. Hoor graag

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07-10 19:14
Robert1962 schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 15:41:
Had weer iets vreemds. Kon mijn EV6 paar dagen niet gebruiken dus stilgestaan. Ik zet de auto zoals gebruikelijk aan. Contact remintrappen op D maar de auto ging niet rijden! Ik denk dat de handrem blokkeerde, maar wist ik niet. Ik geef klein beetje gas en een knal niet normaal. Rijd voorzichtig stukje en ik hoorde tikken bij mijn rem. Gestopt maar niks te zien. Daarna heb ik paar keer gewoon geremd zonder daarbij regen te gebruiken. En na opaar keer remmen was het geluid weg en niet meer gehoord. Iemand bekend hiermee? Kan het zijn dat mijn parkeerrem is vastgeroest of geklemd heeft? Heel vreemd dit. Hoor graag
Jep zal je parkeerrem zijn. Doet ie soms al na 1 dag.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Overstag
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 25-10-2024
Dit kan regelmatig gebeuren, na 3 dagen stilstaan bij mij vanmorgen ook. Het had hier de afgelopen nacht en ochtend behoorlijk geregend. Het komt bij mij regelmatig voor als het geregend heeft.
Hier is wat over geschreven waarbij het uitzetten van de regeneratie werd geadviseerd en dan een paar keer goed remmen. Ook als je hem wegzet, nog even goed remmen.
Succes.

EV6 58kWh Plus RWD MY:23

• DaMenaz
Bij vrieskou ook. KRAK.

Catch my drift?

• Robert1962
Phusebox schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 15:41:
[...]

Jep zal je parkeerrem zijn. Doet ie soms al na 1 dag.
Dank je schrok me echt kapot; idioot eigenlijk met vorige auto’s nooit gehad

• Robert1962
Overstag schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 16:03:
[...]

Dit kan regelmatig gebeuren, na 3 dagen stilstaan bij mij vanmorgen ook. Het had hier de afgelopen nacht en ochtend behoorlijk geregend. Het komt bij mij regelmatig voor als het geregend heeft.
Hier is wat over geschreven waarbij het uitzetten van de regeneratie werd geadviseerd en dan een paar keer goed remmen. Ook als je hem wegzet, nog even goed remmen.
Succes.
Dank je had inderdaad regen uitgezet en paar keer flink geremd toen was het weg. Idioot eigenlijk voor zo’n dure auto mag eigenlijk nooit gebeuren vind ik. Je schrikt je werkelijk kapot

• Robert1962
Ben toen weer vetrokken.
Herkenbaar had laatst bij fastned precies hetzelfde. Kwam ook niet verder dan 79kw. Ben toen ook maar weer gegaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
Robert1962 schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 16:31:
[...]

Waarschijnlijk omdat je remmen nu veel minder gebruikt worden denk ik.

Regelmatig even op regen 0 zetten en remmen om roest te verwijderen.

• macfocus
[...]

Deed mij Ceed ook en de EV6 doet het ook en nest serieus.
Ik heb het idee dat het vooral gebeurt als je achteruit rijd en dan de parkeerrem erop zet. Maar dat is nog een aanname.

• Wakkie
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 21:56
Hans Br schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 18:28:
Zou je de USB A connectie kunnen ontdubbelen om 2 connecties te kunnen maken.
Iemand ervaring mee.
Dan zou je audio USB stickje en een wireless dongel kunnen plaatsen.
Niet doen! Ik had een stick met muziek ingeplugd en mijn iPhone. Systeem raakt van slag omdat het niet tegelijkertijd twee usb apparaten kan tonen. Blijft beide zoeken en het scherm gaat uit (gaat op zwart). Ik moest auto uitzetten en afsluiten om weer beeld te krijgen. Als ik Apple CarPlay wil gebruiken moet ik mijn usb stick verwijderen en kan dus mijn muziek niet afspelen, of ik moet de muziel op mijn telefoon zetten en via BT afspelen. Weet niet of dit lukt, zal het eens gaan proberen. Ik begrijp dus ook niet waarom er maar een usb aansluiting is voor data. Alle usb-c aansluitingen zijn alleen voor opladen. In mijn vorige veel goedkopere auto had ik buiten een usb aansluiting zelfs twee sd slots (sd1en sd2) waarop ik muziek kon afspelen en/of een navigatie update kon downloaden.

Edit: ik had een usb hub gebruikt

EV6 77.4kWh GT-Line RWD Snow White Pearl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
Gewoon vocht tussen de remschijf en remblokken. Vooral bij onze auto's worden de remschijven nauwelijks warm waardoor het water niet verdampt. En vastroesten kan je al krijgen na enkele uren, afhankelijk van het weer buiten. Ik heb het voornamelijk na het wassen van de auto :P, ik rij meestal 100+ km enkele rit, en dan zijn de remmen wel warm geworden en dan heb ik het niet. Gewoon een beetje gas en ze ploepen vanzelf los.

Ik heb het trouwens bij alle hybrides gehad die ik hiervoor had, ook door het nauwelijks remmen op de schijven.
Let wel, er wordt wel degelijk geremd met de schijven, alleen op lage snelheid (stoplicht, parkeren, eigenlijk alles tot 10 km/u (of op level 0 bij elke snelheid).

• IvoB2
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 28-12-2024
murky123 schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 14:04:

Je bent daarin heus geen uitzondering hoor.
Ik denk dat wij zelf een 3K per jaar doen met de BEV.
En op vakantie met de auto doen we al helemaal niet (kan altijd veranderen maar de laatste 5 jaar al niet). :)
En idd ook nog nooit aan een snellader gestaan. Hoogstens een DC50.

[ Voor 5% gewijzigd door IvoB2 op 15-02-2024 18:03 ]

• macfocus
Wakkie schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 17:08:
[...]

Als ik Apple CarPlay wil gebruiken moet ik mijn usb stick verwijderen en kan dus mijn muziek niet afspelen, of ik moet de muziel op mijn telefoon zetten en via BT afspelen. Weet niet of dit lukt, zal het eens gaan proberen.
Je weet dat een iPhone (of een android phone) gemaakt is om muziek af te kunnen spelen? Het is feitelijk een luxe usb stick met ook op dat vlak veel meer opties.

Waarom mensen lopen te kutten met usb sticks ontgaat me. Kan je die dingen uberhaupt nog kopen?

• Wiliyama
Ja, bekend als het geregend heeft. Het geluid wordt veroorzaakt na elke omwenteling van het wiel door een roestplek op de plaats waar de remblokken tegen de schijf zaten. Even de rem vasthouden tijdens het rijden en het is weg.

[ Voor 4% gewijzigd door Wiliyama op 15-02-2024 18:50 ]

• Wiliyama
[...]

Heeft met het materiaal van de remblok te maken.

• ragged

ragged

2

Wiliyama schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 13:13:
[...]

Heb je al eens geprobeerd om in die situatie de blower aan te zetten? Regelmatig bij koud, vochtig weer beslaat het raam ter plaatse van de camera. Het is niet te zien. De voorruit lijkt helemaal condens vrij te zijn maar blijkbaar niet op de plek waar de camera zit. Bij mij werkt dat altijd.
Nee, ben dit ook nog niet tegen gekomen. Maar ga dit proberen als het weer speelt :) Thanks.

1

• Wakkie
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 21:56
macfocus schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 18:31:
[...]

Je weet dat een iPhone (of een android phone) gemaakt is om muziek af te kunnen spelen? Het is feitelijk een luxe usb stick met ook op dat vlak veel meer opties.

Waarom mensen lopen te kutten met usb sticks ontgaat me. Kan je die dingen uberhaupt nog kopen?
Ja!

EV6 77.4kWh GT-Line RWD Snow White Pearl

• king_dude
  • Niet online
1Mark schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 13:23:
[...]

Heeelemaal eens!

• izzet3838
Jammer dat er geen obd stekkers zijn zoals bij de duitse merken waarmee je die values makkelijk kan aanpassen, zou het ook oplossen.

• king_dude
  • Niet online
In de EV6 zit een OBD poort, wat bedoel je precies? Herprogrammeren van waarden in ECU’s via een OBD dongle?

• izzet3838
king_dude schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 20:48:
In de EV6 zit een OBD poort, wat bedoel je precies? Herprogrammeren van waarden in ECU’s via een OBD dongle?
Idd, bij mijn vw en audi kon je vanalles aanpassen een een obdeleven dongle, ik weet dat er bv voor bmw ook dongle's zijn die dat doen, dan zou het wrs mogelijk zijn om veel aan te passen...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• macfocus
“Mooi” verhaal gisteren.
Ben in gesprek met collega. We moeten binnenkort samen naar Hamburg, D.
Zij rijdt een Sportage Hybride, ik een EV6 77KW.
Op het moment dat ik zeg dat we dan met mijn auto gaan, verschiet ze van kleur, halve paniek.
“We gaan toch met de mijne, want daar kan je tenminste benzine in gooien voor dat lange stuk”.
Ik natuurlijk zo van, “Ne, we gaan met de mijne. Wat denk jij nou”.

Ze had wat moeite te geloven dat je met een full EV naar Duitsland kunt. De blik in haar oven was onbetaalbaar….
Note, het is vanaf mijn woonplaats een 370km.

Les; er valt nog een hop te winnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polo132
macfocus schreef op vrijdag 16 februari 2024 @ 08:16:
“Mooi” verhaal gisteren.
Ben in gesprek met collega. We moeten binnenkort samen naar Hamburg, D.
Zij rijdt een Sportage Hybride, ik een EV6 77KW.
Op het moment dat ik zeg dat we dan met mijn auto gaan, verschiet ze van kleur, halve paniek.
“We gaan toch met de mijne, want daar kan je tenminste benzine in gooien voor dat lange stuk”.
Ik natuurlijk zo van, “Ne, we gaan met de mijne. Wat denk jij nou”.

Ze had wat moeite te geloven dat je met een full EV naar Duitsland kunt. De blik in haar oven was onbetaalbaar….
Note, het is vanaf mijn woonplaats een 370km.

Les; er valt nog een hop te winnen
Nou over de Duitse autobahn, als je beetje wil doorrijden (130+) zou ik toch met die benzine auto gaan hoor.

Edit: blijft jammer dat de data in de app zo enorm beperkt is, anders had ik wat data van ritje uit november kunnen delen qua afstand snelheid en verbruik. Mis die data echt enorm zeker voor een EV. Ook mooi naslag werk voor toekomstige ritjes en de planning daarvan.

[ Voor 13% gewijzigd door Polo132 op 16-02-2024 08:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter-036
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 06:58
Of je met 130 lekker door kunt rijden vanaf waar macfocus vertrekt naar Hamburg is nogal afhankelijk van welke autobahnen je gaat rijden, (de BAB 1 zit lekker vol met baustelle's) en op welke tijd je vertrekt, en aan wilt komen.

It is what it is.If you can't change it, deal with it!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• macfocus
Peter-036 schreef op vrijdag 16 februari 2024 @ 08:36:
Of je met 130 lekker door kunt rijden vanaf waar macfocus vertrekt naar Hamburg is nogal afhankelijk van welke autobahnen je gaat rijden, (de BAB 1 zit lekker vol met baustelle's) en op welke tijd je vertrekt, en aan wilt komen.
Deventer A1 naar Oldenzaal en dat de 1 omhoog naar Bremen.
Dar zit idd en baustelle van 32 km in. Ben toevallig 2 weken geleden nog naar Bremen geweest.
Bremen/H'burg zal toch wel baustelle vrij zijn nadat ze 10 jaar geleden de boel daar volledig gerenoveerd hebben mag ik hopen.

Hij gaf aan 1 keer 5 min laden + 1 keer 18 min met aankomen SOC = 40% (en er is een laadpunt bij de eindlocatie. Dus no sweat.
Moet onderweg toch ook eten gezien de vertrektijd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaMenaz
Met deze te temperaturen gaat de range alweer lekker omhoog. Dit was een normale rit met snelweg over 80 km gisteren (LR RWD 20”), zelfs met het dak geopend:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2dacpAI_Zjon0rgcB8JwqkkOxRo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Myvk217YxAs6RHZzTscR37kE.jpg?f=fotoalbum_large

Catch my drift?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• murky123
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jMubR5ne5cBS__GtprbqPeyFc14=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/bYmqNZdGMsM86P6za1EfOT1z.jpg?f=user_large 8)

58kwh RWD 19" , geen snelweg

[ Voor 6% gewijzigd door murky123 op 16-02-2024 09:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 1Mark
Ik haalde woensdag 16,9kwh/100km over de snelweg met een retour van 200km!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zarex
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 23-09 08:54
1Mark schreef op vrijdag 16 februari 2024 @ 10:00:
Ik haalde woensdag 16,9kwh/100km over de snelweg met een retour van 200km!
Ik ook 17,0 op m'n ritje van kantoor naar huis - 80 km hoofdzakelijk snelweg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canby
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 07-10 12:40
DaMenaz schreef op vrijdag 16 februari 2024 @ 09:21:
Met deze te temperaturen gaat de range alweer lekker omhoog. Dit was een normale rit met snelweg over 80 km gisteren (LR RWD 20”), zelfs met het dak geopend:

[Afbeelding]
Bij mij is sinds maandag juist minder geworden. Ongeveer 50-60km lagere range voorspelling. Rijstijl is niet veranderd, mijn route ook niet. Onverklaarbaar... 8)7

EV6 77,4kWh Plus Advanced AWD / MY23, Interstellar Grey

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiliyama
Canby schreef op vrijdag 16 februari 2024 @ 11:23:
[...]

Bij mij is sinds maandag juist minder geworden. Ongeveer 50-60km lagere range voorspelling. Rijstijl is niet veranderd, mijn route ook niet. Onverklaarbaar... 8)7
Komt weer goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canby
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 07-10 12:40
Zeker, ben ook niet bang voor ;)

EV6 77,4kWh Plus Advanced AWD / MY23, Interstellar Grey

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leezer14
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 06-10 09:12
Meer mensen last/ervaring met een kapotte sigarettenaansteker aansluiting voorin de EV6? Onlangs heb ik de bandenspanning compressor aangesloten en viel de stroom weg na inschakelen. De compressor werkt nog wel op de sigaretten aansluiting in de kofferbak. Nu het punt voorin de EV6 kapot is, kan mijn dashcam ook niet meer laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polo132
Canby schreef op vrijdag 16 februari 2024 @ 11:23:
[...]

De GOM berekent op basis van data van de afgelopen 2 weken, dus als jij net in de kouden dagen tijdens koudere tijdstippen heb gereden kan het zo maar dat ie weer daalt ook al is de temp deze week hoger.

Aankomende weken wordt de temp weer wat lager dus zou zomaar kunnen dat je GOM dan weer stijgt en je daadwerkelijke bereik daalt, omdat ie berekend met data van deze warmere week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anboni
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 05-10 05:12
Leezer14 schreef op vrijdag 16 februari 2024 @ 11:41:
Meer mensen last/ervaring met een kapotte sigarettenaansteker aansluiting voorin de EV6? Onlangs heb ik de bandenspanning compressor aangesloten en viel de stroom weg na inschakelen. De compressor werkt nog wel op de sigaretten aansluiting in de kofferbak. Nu het punt voorin de EV6 kapot is, kan mijn dashcam ook niet meer laden.
Zekering al gecontroleerd?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GHorsie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-10 13:36
Polo132 schreef op vrijdag 16 februari 2024 @ 08:21:
[...]

Nou over de Duitse autobahn, als je beetje wil doorrijden (130+) zou ik toch met die benzine auto gaan hoor.

Edit: blijft jammer dat de data in de app zo enorm beperkt is, anders had ik wat data van ritje uit november kunnen delen qua afstand snelheid en verbruik. Mis die data echt enorm zeker voor een EV. Ook mooi naslag werk voor toekomstige ritjes en de planning daarvan.
Ik weet niet of dit iets is voor je: Ritbeheertools voor Hyundai Bluelink of Kia UV Connect

Dat is een rittenbeheer tool die alle data ophaalt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leezer14
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 06-10 09:12
anboni schreef op vrijdag 16 februari 2024 @ 12:15:
[...]

Zekering al gecontroleerd?
Wilde ik straks even doen. Nog nooit gedaan dus duik zo eerst even in Youtube :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henrov
Polo132 schreef op vrijdag 16 februari 2024 @ 08:21:
[...]

Ik zou dat niet doen. 1x naar Ballenstedt gemoeten met een huurauto, dat was 4uur lang vloeken.

edit: en dus ruzie met mijn vrouw en geschikte kinderen

[ Voor 8% gewijzigd door henrov op 16-02-2024 15:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Polo132
henrov schreef op vrijdag 16 februari 2024 @ 15:38:
[...]

Ik zou dat niet doen. 1x naar Ballenstedt gemoeten met een huurauto, dat was 4uur lang vloeken.

edit: en dus ruzie met mijn vrouw en geschikte kinderen
Ik snap hem niet, wat was er mis? En juist met de EV of benzine huur auto?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• petertenboer
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 20:54
Voor de echte Tweaker.
De deuren van de EV6 automatisch laten sluiten bij het weglopen van de auto: https://youtu.be/yP60rPwHQqQ?si=4vW5gMLEtjul8KPe

Ik zou het zelf niet aan durven om te doen, maar het is te doen lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Hier ook net weer even geschrokken. De radio klonk opeens heel ver weg en hol...

Was dat niet een voorbode van een defecte versterker?

Aan/uitzetten hielp niet.
Reset van infotainment wel.

Tegelijkertijd gingen ook de klinken weer maar half open en reageerde de auto slecht op de sleutel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carcept2009
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 07-10 19:03
petertenboer schreef op vrijdag 16 februari 2024 @ 16:47:
Voor de echte Tweaker.
De deuren van de EV6 automatisch laten sluiten bij het weglopen van de auto: https://youtu.be/yP60rPwHQqQ?si=4vW5gMLEtjul8KPe

Ik zou het zelf niet aan durven om te doen, maar het is te doen lijkt mij.
Het is een beetje voor mij de vraag hoe het werkt op een Light Edition.
Als het net als de duurdere versie werkt dat die ontgrendeld (maar de klinken dan wel dicht blijven), zou dat voor mij een instant buy zijn.
Ik ben nu al jaren gewend sowieso weg te kunnen lopen zonder de auto met de sleutel op slot te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aanhetwerk
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 05:07
Beste forumgenoten,

Op korte termijn (binnen nu en 6 weken) maken wij als gezin de keuze voor een ev6 (Gt line rwd) of model y long range. Ergens zou ik de ev6 op 1 willen zetten maar ben ik zeer huiverig voor 12v/accu en iccu problemen. Geen enkele auto is perfect maar ik zou het zeer vervelend vinden als mijn vrouw met de kinderen door deze problemen langs de weg komt te staan. De auto zal privé worden aangeschaft met behulp van onze spaarcentjes (vandaar al het wikken en wegen). Alvast bedankt voor jullie tips en tricks en meedenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• king_dude
  • Niet online
aanhetwerk schreef op zaterdag 17 februari 2024 @ 06:35:
Beste forumgenoten,

Op korte termijn (binnen nu en 6 weken) maken wij als gezin de keuze voor een ev6 (Gt line rwd) of model y long range. Ergens zou ik de ev6 op 1 willen zetten maar ben ik zeer huiverig voor 12v/accu en iccu problemen. Geen enkele auto is perfect maar ik zou het zeer vervelend vinden als mijn vrouw met de kinderen door deze problemen langs de weg komt te staan. De auto zal privé worden aangeschaft met behulp van onze spaarcentjes (vandaar al het wikken en wegen). Alvast bedankt voor jullie tips en tricks en meedenken.
Hoi, welkom hier! Wat is exact je vraag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aanhetwerk
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 05:07
king_dude schreef op zaterdag 17 februari 2024 @ 06:36:
[...]

Hoi, welkom hier! Wat is exact je vraag?
Je bent scherp, heb inderdaad niet exact een vraag gesteld. Zijn de problemen met de 12v accu en iccu problemen echt veel voorkomend of valt dit reuze mee? Als ik alles lees en zie (YouTube en internet) ben je kort of laat “een keer aan de beurt” met deze problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flips
  • Registratie: Mei 2022
  • Nu online
We zijn onderweg naar italie. Het begon goed met automatisch laadschema, accuverqarming etc, maar naar 300 km lijkt de internetverbinding weg te zijn. De groene routelijn in de navigatie is nu grijs, geen actuele info van de laadpunten meer, geen connectie met de app en geen automatische laadplanning meer
Heeft iemand een oplossing?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• petertenboer
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 20:54
Flips schreef op zaterdag 17 februari 2024 @ 06:58:
We zijn onderweg naar italie. Het begon goed met automatisch laadschema, accuverqarming etc, maar naar 300 km lijkt de internetverbinding weg te zijn. De groene routelijn in de navigatie is nu grijs, geen actuele info van de laadpunten meer, geen connectie met de app en geen automatische laadplanning meer
Heeft iemand een oplossing?
Ik zou een reset overwegen van het informatiesysteem of het account even heractiveren via menu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henrov
Polo132 schreef op vrijdag 16 februari 2024 @ 15:40:
[...]

Ik snap hem niet, wat was er mis? En juist met de EV of benzine huur auto?
De huur was een Ice. Als je al 3 jaar EV rijdt is dat opeens heel vervelend. Gebrom, getril en vooral onzeker rijden (weet niet goed hoe het te omschrijven rijden, alsof de auto de hele tijd minimaal accelereert en decellereert). En natuurlijk de trage respons als je iets met je gaspedaal doet (altijd 1 pedal driving gedaan)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• henrov
aanhetwerk schreef op zaterdag 17 februari 2024 @ 06:52:
[...]

Je bent scherp, heb inderdaad niet exact een vraag gesteld. Zijn de problemen met de 12v accu en iccu problemen echt veel voorkomend of valt dit reuze mee? Als ik alles lees en zie (YouTube en internet) ben je kort of laat “een keer aan de beurt” met deze problemen.
Ik rij sinds 7 dec '21 deze auto.
Alleen last gehad van kromme klinken, verder geen enkel probleem.
En ik ben niet voorzichtig met de auto.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• De Ideale Man
[...]

Mijn auto is van april 2022. Nog geen problemen gehad (behalve usb poort) Tot nu toe een top auto. Gelukkig geen pechauto zoals die van Phusebox. Maar bij elk merk heb je soms pech zo ook bij model Y.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Prive aanschaf hier ook. Geen spijt van. Alleen wat issues met sensors (gordel sensor achterin en een zwakbegaafde regensensor). Hiervoor moet ik nog eens terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Ideale Man
Bosmonster schreef op zaterdag 17 februari 2024 @ 08:22:
Prive aanschaf hier ook. Geen spijt van. Alleen wat issues met sensors (gordel sensor achterin en een zwakbegaafde regensensor). Hiervoor moet ik nog eens terug.
Bedoel de middelste gordel?
Ik heb daar een z'n kleine gordel in gestoken. Dan krijg ik geen melding meer en gaat ook niet piepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

De Ideale Man schreef op zaterdag 17 februari 2024 @ 08:29:
[...]

Bedoel de middelste gordel?
Ik heb daar een z'n kleine gordel in gestoken. Dan krijg ik geen melding meer en gaat ook niet piepen.
Die idd. Dat kan maar uiteindelijk is het een issue. Ik begreep van iemand anders dat ze een beetje materiaal rond de sensor weg kunnen snijden en dan is het opgelost.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Flips
  • Registratie: Mei 2022
  • Nu online
petertenboer schreef op zaterdag 17 februari 2024 @ 07:06:
[...]

Ik zou een reset overwegen van het informatiesysteem of het account even heractiveren via menu.
Oh ja, daar had ik die paperclip voor. Reset heeft geholpen ! Bedankt voor de tip

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• macfocus
[...]

Als je nu besteld dan bestel je een facelift model lijkt me. En is de kans is redelijkerwijs aanwezig dat Kia die aangrijpt om het iccu probleem definitief op te lossen.
En ik neem ook aan dat er echt al wel het één en ander verbetert is in het huidige model.
Ik doe aannames hier. Garanties tot aan het einde van dit bericht,
Pagina: 1 ... 344 ... 448 Laatste

Let op:
Openbaar laden, laadpassen, etc. in: [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3.

Bestellingen, leveringen en "waar is de boot"-posts over de Kia EV6 mogen in: Het KIA EV6 leveringen topic