Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ColdRain
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-09 13:06
Polo132 schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 13:21:
Vandaag voor het eerst snel geladen (slechts 5 minuutjes, demonstratie voor de vrouw als ze zelf op pad gaat). Hij kwam bij een 300kw paal niet boven de 95kwh uit.
Hoe vol was de batterij nog toe je begon met snelladen? Meer dan 80% ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Solarman
  • Registratie: Mei 2022
  • Niet online
Hier onlangs ook 2x bij IONITY geladen, starten bij 75kW (35% lading accu) waarna snel naar 200kW maar binnen no-time weer naar rond de 125kW, en kwam niet hoger.
Temp. was 24 graden.
Ben ook benieuwd wat de huidige ervaringen zijn met laden van de EV6 (77kW uitvoering)
Een goede maand geleden wel een ICCU software update gehad.

ENYAQ SPORTLINE 210kW MY25 ( voorheen: KIA EV6 GT-Line 77,4 RWD MY23)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TGEN
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-09 21:36

TGEN

Hmmmx_

Bij Ionity, met preconditioning, vanaf ~20% naar 80% begint ie met een ramp-up tot 183 kW, dat houdt ie vast tot rond de 55%, en dan bouwt ie gestaag af, maar blijft lang boven de 120 kW. Dit was met 19 °C buitentemperatuur. EV6 Air (58 kWh).

[ Voor 3% gewijzigd door TGEN op 06-10-2023 13:50 ]

Pixilated NetphreaX
Dronkenschap is Meesterschap
DragonFly

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JanKoen
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 00:53
DaMenaz schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 13:25:
[...]

Ja, maar geen gas geven want dan trek je zo de hele paal uit de grond. :+

Nee hoor, de auto gaat dan aan maar je kunt niet rijden.

Wat snelheid betreft: kan van alles zijn. Had je de paal als bestemming ingevoerd op de KIA-navi? Zo niet, dan is de batterij niet geconditioneerd en kan hij te warm of te koud zijn voor optimaal laden. Ook de paal zelf kan een beperking zijn. Als er 10 wagens tegelijk staan te laden dan kan het voorkomen dat de snelheid omlaag gaat.

Heb je een grote of kleine accu? De kleine doet iets van 170 kW dacht ik

De auto zelf geeft geen diagnose afaik.

[Afbeelding]
Een vergelijkbare grafiek
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hLgP49P0aw5pB55mRVyy108cue0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3gllk7HZCTfDx7evAub0LJK3.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Franciesco
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 21:49
Solarman schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 13:43:
Hier onlangs ook 2x bij IONITY geladen, starten bij 75kW (35% lading accu) waarna snel naar 200kW maar binnen no-time weer naar rond de 125kW, en kwam niet hoger.
Temp. was 24 graden.
Ben ook benieuwd wat de huidige ervaringen zijn met laden van de EV6 (77kW uitvoering)
Een goede maand geleden wel een ICCU software update gehad.
Een paar weken geleden ben ik op vakantie geweest met caravan. Geen preconditionering gezien omdat de batterij waarschijnlijk warm genoeg was. Ook elke keer bij Ionity en Fastned hoge snelheden gehaald: al heel snel rond de 230kW en langzaam verder oplopend. De maximale snelheid die ik gezien heb was 243kW. En inderdaad: rond de 55% gaat de snelheid omlaag maar nog altijd dikke prima waar veel auto’s alleen maar van kunnen dromen.

Dus bij mij gaat snelladen nog altijd heel goed (net als vorig jaar).

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-09 07:49
Nou ik ben wel heel blij met de EV6 qua laadsnelheid, heb nog altijd de maximale snelheid of om en nabij gehaald.

Nu een eSoul en die komt bij twee 300 kW palen niet hoger dan 32 kWh (van de maximaal 80 kWh). Hoef je maar 1u45 min te laden... ging ook niet sneller, wel af en toe langzamer.

Dus zo kan het ook.

[ Voor 4% gewijzigd door Phusebox op 06-10-2023 16:23 ]

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polo132
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 08-08 12:46
DaMenaz schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 13:25:
[...]

Ja, maar geen gas geven want dan trek je zo de hele paal uit de grond. :+

Nee hoor, de auto gaat dan aan maar je kunt niet rijden.

Wat snelheid betreft: kan van alles zijn. Had je de paal als bestemming ingevoerd op de KIA-navi? Zo niet, dan is de batterij niet geconditioneerd en kan hij te warm of te koud zijn voor optimaal laden. Ook de paal zelf kan een beperking zijn. Als er 10 wagens tegelijk staan te laden dan kan het voorkomen dat de snelheid omlaag gaat.

Heb je een grote of kleine accu? De kleine doet iets van 170 kW dacht ik

De auto zelf geeft geen diagnose afaik.

[Afbeelding]
Over de Kia nav gesproken, ik heb kort gekeken maar kon het zo niet vinden, kan je de routeplanner laten filteren op alleen laders langs snelweg?

En klopt het dat je specifiek de route planner moet gebruiken om laad palen op je navigatie te krijgen? Ik had een normale navigatie route gestart naar huis, wetende dat het krap werd, en kwam thuis aan met 5% batterij maar de nav die niks heeft voorgesteld van laadt hier of daar even op? (Auto uiteraard wel aangegeven bij 20% batterij en 10% batterij, maar had ook wel verwacht dat er meer integratie met de navigatie zou zijn. Accu zegt dat je nog 50km kan rijden + nav zegt dat je nog 80km moet rijden om bestemming te rijden = voorstel laad stop?)

[ Voor 26% gewijzigd door Polo132 op 06-10-2023 22:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HansAuutB
  • Laatst online: 00:13
Polo132 schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 22:32:
[...]

Over de Kia nav gesproken, ik heb kort gekeken maar kon het zo niet vinden, kan je de routeplanner laten filteren op alleen laders langs snelweg?
Wel op alleen hpc en die staan meestal langs (of vlak bij) de snelweg.
En dan ook nog op provider, dus bv alleen Ionity en Fastned.

Rijdt sinds 05-10-2022 een KIA EV6 GT-line rwd Runway Red

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HansAuutB
Iemand van jullie al ervaring met de ANWB Slim laden app?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekers
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Toch heb ik met je te doen, @Phusebox . Ik ben een lurker in dit topic, maar circa 2 jaar terug waren we beiden op zoek naar een EV. Net als jij twijfelde ik tussen een EV6 of een MG Marvel R. Ik heb toen voor de MG gekozen vanwege de 'bang for the buck', jij voor de EV6. Mijn geluk kennende had het kwartje ook de andere kant op kunnen vallen als we voor de EV6 waren gegaan.
Hopelijk kun je ooit, alsnog, plezier beleven aan je auto, zoals het hoort.

🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 3x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hieperdepiep
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 22:07
Wij hebben zo goed als een ev6 light gekocht.

Echter zit er tegenwoordig geen thuislader (grannylader) meer bij.
Iemand een ervaring met een thuislader met cee aansluiting minimaal 11kw of 32kw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andrehj
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20:16
Hieperdepiep schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 12:03:

Iemand een ervaring met een thuislader met cee aansluiting minimaal 11kw of 32kw
Er bestaan geen granny chargers van 11 of 32 kW.... Een grannycharger sluit je aan op een gewone WCD en levert normaliter zo'n 2.3 kW (10A). Soms vind je ze van 13A, maar dat is als duurbelasting op veel stopcontacten al te veel van het goede (risico op gesmolten stopcontacten en stekkers).

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERSD-VM2D + EV-WP-TWS-1W 300; AC: ME MXZ-2F42VF + 2x MSZ-LN25VGV; PV: 14.08 kWp O/W + SMA STP 8.0; Vent: Zehnder Q600 ERV + Ubbink AirExcellent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
32 kW granny lader :7

Je weet hopelijk ook dat de auto met max 11 kW AC kan laden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hieperdepiep
Klopt ik bedoel ook eigenlijk vanaf 11kw.
Ik weet dat er bij de Audi etron een 11kw lader wordt geleverd die je met een cee aansluiting kan aansluiten.

Dus niet specifiek op een wcd

Dan heb je niet persee een laadpaal nodig maar een cee stopcontact

[ Voor 15% gewijzigd door Hieperdepiep op 08-10-2023 12:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HansAuutB
Hieperdepiep schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 12:55:
Klopt ik bedoel ook eigenlijk vanaf 11kw.
Ik weet dat er bij de Audi etron een 11kw lader wordt geleverd die je met een cee aansluiting kan aansluiten.

Dus niet specifiek op een wcd

Dan heb je niet persee een laadpaal nodig maar een cee stopcontact
Ik denk dat je je toch iets moet verdiepen in de laad mogelijkheden van de EV6
- Granny op de normale wcd
- AC-laden tot max 11 kWh met een type-2 stekker
- DC-laden met een CCS stekker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dartlink
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 21:41

Je vraag is hier beter op z'n plek:

Thuisladen van je EV deel 2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hieperdepiep
HansAuutB schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 21:08:
[...]

Ik denk dat je je toch iets moet verdiepen in de laad mogelijkheden van de EV6
- Granny op de normale wcd
- AC-laden tot max 11 kWh met een type-2 stekker
- DC-laden met een CCS stekker.
Dank voor je tip, het is mijn eerste eclectische auto.
Maar er zijn daadwerkelijk wel granny laders die 11kw kunnen laden via een cee stekker en geen wcd zie foto.

Bij een etron zit er zelfs een mogelijkheid om de cee steker eraan te zetten Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ecY5tQFN46Mi3rWyTDQ_FCqbP_M=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5sxkQk2fWhFR4Z8KWdyBAF5f.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Andrehj
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20:16
Hieperdepiep schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 21:51:
Maar er zijn daadwerkelijk wel granny laders die 11kw kunnen laden via een cee stekker en geen wcd zie foto.
Dan is het geen granny charger meer. Ik ben tenminste nog nooit bij een oma geweest waar een rode cee-wcd aan de muur hing ...

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERSD-VM2D + EV-WP-TWS-1W 300; AC: ME MXZ-2F42VF + 2x MSZ-LN25VGV; PV: 14.08 kWp O/W + SMA STP 8.0; Vent: Zehnder Q600 ERV + Ubbink AirExcellent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murky123
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 25-09 10:05

Bij je dealer erom vragen, dat mag hij er wel gratis bijgeven vind ik. je koopt een auto van 45k + en dan kan er niet eens een granny lader vanaf a 150 euro?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hieperdepiep
murky123 schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 08:15:
[...]

Bij je dealer erom vragen, dat mag hij er wel gratis bijgeven vind ik. je koopt een auto van 45k + en dan kan er niet eens een granny lader vanaf a 150 euro?
Nee blijkbaar wordt deze helemaal niet meer geleverd sinds de bestellingen deze maand.

En de gene die ze kunnen leveren kan maximaal 10a op 1 fase laden.

Dan ga ik liever zelf opzoek naar een goede die met 16a op 3 fase kan laden en evt met koppelstuklen voor ieder stopcontact/aansluitng

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henry65
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 25-09 13:57
[...]

Ik heb de granny lader nu 1 keer gebruikt in de afgelopen 5 jaar en dat was omdat het kon, niet omdat het perse nodig was. Ik heb wel een eigen laadpaal, maar zou het prima vinden als deze lader bij mijn nieuwe auto niet meer geleverd zou worden. En mocht je hem echt nodig hebben dan zou de dealer deze er inderdaad apart bij moeten kunnen leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bogey555
  • Laatst online: 23-09 15:20
Hieperdepiep schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 21:51:
[...]

Bij een etron zit er zelfs een mogelijkheid om de cee steker eraan te zetten [Afbeelding]
Ja idd maar dit is geen granny lader maar eerder een mobiele laadpaal oplossing. Qua technologie is dat identiek. Ik heb ook nog even getwijfeld om voor zo een oplossing te gaan maar als je een degelijk model wilt is dat ook al wel prijzig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMenaz
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 20:53
[...]

Ik heb deze er ook in tweede instantie bijgekregen, omdat ik anderhalf jaar op de auto heb moeten wachten en bij het bestellen de grannycharger nog inclusief was. Bij aflevering deed KIA hem er niet meer bij. Uiteindelijk heeft de dealer hem uit eigen zak betaald en geleverd.

Overigens weet ik niet wat de inkoopprijs is, maar de consumentenprijs is niet € 150,- maar (nu) € 399,-.(was in mei nog € 499,-).

https://webshop.kia.nl/ac...6633ADB0016A&modelid=162/

Verder gebruik je hem nooit trouwens.

[ Voor 4% gewijzigd door DaMenaz op 09-10-2023 10:52 . Reden: typ-o ]

Catch my drift?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murky123
DaMenaz schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 10:38:
[...]

Overigens weet ik niet wat de inkoopprijs is, maar de consumentenprijs is niet € 150,- maar (nu) € 399,-.(was in mei nog € 499,-).

https://webshop.kia.nl/ac...6633ADB0016A&modelid=162/

je moet ook niet in de kia webshop kijken voor dit soort items. die koop je gewoon online amazon, de lidl whatever, ergens tussen de 150 en 200 euro is de keuze reuze.

toch is het handig als je er 1 bij je hebt. als je bijvoorbeeld een weekendje weg gaat naar centerparcs of een huisje huren ergens.

heb je een granny lader bij je dan kan je de auto aan het huisje opladen.

[ Voor 16% gewijzigd door murky123 op 09-10-2023 10:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMenaz
murky123 schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 10:41:
[...]
je moet ook niet in de kia webshop kijken voor dit soort items. die koop je gewoon online amazon, de lidl whatever, ergens tussen de 150 en 200 euro is de keuze reuze.
Ik geef aan dat ik destijds de originele KIA-granny charger in tweede instantie erbij heb gekregen van de dealer (en wat die kost in de webshop).

Je zegt tegen @Hieperdepiep dat de dealer hem gratis een grannycharger moet geven. Dus eigenlijk moet de dealer die dan op Amazon zoeken bedoel je?

[ Voor 4% gewijzigd door DaMenaz op 09-10-2023 10:51 ]

Catch my drift?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murky123
DaMenaz schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 10:48:
[...]

Ik geef aan dat ik destijds de originele KIA-granny charger in tweede instantie erbij heb gekregen van de dealer (en wat die kost in de webshop).

Je zegt tegen @Hieperdepiep dat de dealer hem gratis een grannycharger moet geven. Dus eigenlijk moet de dealer die dan op Amazon zoeken bedoel je?
Ik VIND dat de dealer er een granny lader bij mag geven, ik zeg niet dat de dealer dat MOET doen.
Hoe de dealer dat dan doet, moet de dealer zelf weten.

Ik ben alleen van mening dat als je een item van ongev. 45000 euro koopt en er voorheen een grannylader bij zat, dat een koper er best om mag vragen of afdingen .

Een dealer/garagehouder heeft tegenwoordig vast wel inzichten om grannyladers te hebben of hoe te bemachtigen

Zelf heb ik er om gevraagd , en kreeg te horen dat het er niet meer bij zit, maar hij had er vast nog 1 ergens liggen, en die dan dus meegegeven word met de auto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
DaMenaz schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 10:38:
[...]

Totdat je hem een keer nodig hebt om wat voor reden dan ook. Dat is voor mij ook de reden dat ik hem niet weg zal doen en hij altijd in de auto ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMenaz
Phusebox schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 12:19:
[...]
Totdat je hem een keer nodig hebt om wat voor reden dan ook.
Joh. B)

Catch my drift?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Solarman
  • Niet online
Phusebox schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 12:19:
[...]

Totdat je hem een keer nodig hebt om wat voor reden dan ook. Dat is voor mij ook de reden dat ik hem niet weg zal doen en hij altijd in de auto ligt.
Hier idem dito.
Ik zie het als reserve brandstof zoals vroeger een jerrycan.
Je hoopt hem nooit te gebruiken, maar is verrekte gemakkelijk als het nodig is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TGEN

TGEN

Hmmmx_

Solarman schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 13:10:
[...]

Hier idem dito.
Ik zie het als reserve brandstof zoals vroeger een jerrycan.
Je hoopt hem nooit te gebruiken, maar is verrekte gemakkelijk als het nodig is.
Enige jammere is dat je 'm niet kan prechargen met 58 kWh aan energie :+

Pixilated NetphreaX
DragonFly

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• xxander968
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 17:54
Kia doet met de granny charger hetzelfde als Apple met telefoonladers heeft gedaan. Vroeger zat het erbij, maar nu op steeds meer plekken een lader voorhanden is zou het verspilling zijn/duurder worden van het product als het overal in meegeleverd wordt. Twee jaar geleden kon je op vakantieparken en campings je granny probleemloos aansluiten. Na de energiecrisis zijn parken bewust van de kosten en hebben dit in kleine lettertjes verboden, daarnaast zijn er vaker laadpalen te vinden. De use case voor de granny charger is er nog wel, maar is in aantallen sterk verminderd. Het eerste jaar heb ik de granny veelvuldig gebruikt, het laatste jaar niet één keer. Nu is het ongeveer net zoals een reservewiel; niet iedereen heeft er één en degene die hem hebben hopen er geen gebruik van te hoeven maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Solarman
  • Niet online
Alle auto's besteld vanaf 14 juli 2022 hebben standaard geen grannylader meer (verdween toen van de prijslijst NL).
Alle auto's besteld vóór 14 juli 2022 zouden bij aflevering dus een grannylader moeten hebben.
Zo niet, zou ik er inderdaad ook om vragen.
Mijn wagen is mei 2022 besteld en in februari 2023 afgeleverd, met grannylader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyrulez
  • Laatst online: 16:49
Nou, hier sinds vanmiddag ook een issue met de auto...

Had hem aan de lader gehangen en opeens een melding via de app dat hij gestopt was met laden.
Enne kijken staat er dus in het scherm 'Controleer elek. syst. Wagen'

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QlFnGGaGY2cBWf_0uiCV7HCXw6o=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EJMMs8Gv6LsWkdH05BcI0dlO.jpg?f=fotoalbum_large

Beetje lopen kijken in het forum en zie dat het meerdere oorzaken kan hebben.

Las ook bij iemand dat effe de min pool los halen had geholpen.
Dit ook gepoogd, maar ja, mocht helaas niet baten.

Morgen maar de dealer bellen en hopen dat ik snel kan komen.
Vraag mij af of ik er nog mee kan rijden of wellicht DC laden...

Maar mooi ruk... |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArjenIsM3
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 23:50
stimpyrulez schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 19:47:
Nou, hier sinds vanmiddag ook een issue met de auto...

Had hem aan de lader gehangen en opeens een melding via de app dat hij gestopt was met laden.
Enne kijken staat er dus in het scherm 'Controleer elek. syst. Wagen'

[Afbeelding]

Beetje lopen kijken in het forum en zie dat het meerdere oorzaken kan hebben.

Las ook bij iemand dat effe de min pool los halen had geholpen.
Dit ook gepoogd, maar ja, mocht helaas niet baten.

Morgen maar de dealer bellen en hopen dat ik snel kan komen.
Vraag mij af of ik er nog mee kan rijden of wellicht DC laden...

Maar mooi ruk... |:(
Hoogstwaarschijnlijk kapotte ICCU

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyrulez
ArjenIsM3 schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 19:57:
[...]

Hoogstwaarschijnlijk kapotte ICCU
Had de 'hoop' op iets anders... 😬 (minder lange oplossings termijn).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
stimpyrulez schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 20:22:
[...]

Had de 'hoop' op iets anders... 😬 (minder lange oplossings termijn).
Ermee rijden zullen ze afraden, en als het de ICCU is, dan gaat je 12V accu ook snel leeg zijn en dan krijg je de auto niet eens meer open met de afstandsbediening.

Sterkte ermee. Ik hoef nog maar 5-10 weken te wachten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bb1969
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 17:16
Gasoline1234 schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 15:54:
[...]

Bedoel je dat na 4 jaar de inruilwaarde -versneld- afneemt?
Want dat de waarde ieder jaar afneemt is natuurlijk logisch, maar is die 4 jaar dan een kantelpunt waarna de waarde nog sneller afneemt en je hem dan dus beter maar kunt verkopen?

Zijn daar cijfers uit de autobranche van?
Want mijn persoonlijke mening is dat de waardedaling het eerste jaar het hardst gaat en daarna ieder jaar langzamer. Maar misschien heb ik dat mis? De verhuurbranche doet auto's ook vrij snel in de verkoop, en die weten natuurlijk op basis van de grote getallen precies waar het kantelpunt ligt en auto's te duur worden in onderhoud en reparatie.

Ben benieuwd of er hier goed onderbouwde inzichten in zijn.
Ik zou het niet erg vinden als het financieel beter is om iedere 4 jaar een nieuwe auto moet kopen, in plaats van er 6-7 jaar mee te rijden.
Volgens mij is een beetje een ongeschreven regel dat het eerste jaar er 25% af gaat, en daarna 15% van de overgebleven waarde per jaar. Dat je dus sneller achteruit gaat na jaar 4 zou dan niet waar zijn. Wel is het zo dat de stap naar nieuw steeds groter wordt en dat reperatie kosten kunnen gaan toenemen, maar dit wordt meer gedreven door km en slijtage dan door leeftijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Overstag
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 25-10-2024
Kan iemand mij advies geven?

Ik kan niet terug zoeken in alle reacties tenzij ik alle 1239 blz. stuk voor stuk handmatig terug scroll.

Gisteravond mijn auto, 58 kWh plus, aan de publieke laadpaal. Na 10 minuten kreeg ik de melding: volgens schema voltooid. Ik had voor 3 km meer geladen. Nog een keer geprobeerd en het zelfde verhaal.

Ik weet dat dit in een van de reacties eerder ook al eens gemeld is. Hoe is dit opgelost?
Ik ga nu proberen bij een andere openbare laadpaal.

Alvast bedankt voor jullie reacties.

EV6 58kWh Plus RWD MY:23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zarex
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 23-09 08:54
Overstag schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 09:03:

Ik kan niet terug zoeken in alle reacties tenzij ik alle 1239 blz. stuk voor stuk handmatig terug scroll.

Gisteravond mijn auto, 58 kWh plus, aan de publieke laadpaal. Na 10 minuten kreeg ik de melding: volgens schema voltooid. Ik had voor 3 km meer geladen. Nog een keer geprobeerd en het zelfde verhaal.

Ik weet dat dit in een van de reacties eerder ook al eens gemeld is. Hoe is dit opgelost?

Was dat niet één van de symptomen van een kapotte ICCU?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TGEN

TGEN

Hmmmx_

Ik heb eens iets vergelijkbaars gehad bij een publieke laadpaal die steeds minder vermogen kon leveren, tot deze onder de 1.4 kW-grens viel. Dat was specifiek een issue met die laadpaal(-locatie).

Pixilated NetphreaX
DragonFly

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loei123
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 25-09 15:39

Probeer in de zoekfunctie de volgende zoekopdracht, inlcusief dubbel quotes!

"volgens schema"

Dan zou je moeten vinden wat je zoekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Overstag
Loei123 schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 09:15:
[...]

Probeer in de zoekfunctie de volgende zoekopdracht, inlcusief dubbel quotes!

"volgens schema"

Dan zou je moeten vinden wat je zoekt.
Ik zie de zoekfunctie niet.
Geen vergrootglas of iets dergelijks waarmee ik kan zoeken.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• zarex
Overstag schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 09:23:
[...]

Ik zie de zoekfunctie niet.
Geen vergrootglas of iets dergelijks waarmee ik kan zoeken.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/f6isj9dv8phGtiIBeem5JWyvdF4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/O4J2es6OBIwvZX24E9x0G8E4.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad_Master
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 03-09 18:41
Klein vraagje over de granny lader. Ik heb hem tot nu toe nog nooit gebruikt (maar heb hem wel).
Wat voor kabel moet erbij zijn? een male-male kabel die erin gestopt moet worden of wat anders?

Ik heb alleen een kopstuk in mijn auto gezien, of miss ik een onderdeel?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dartlink
Uhhhh niks? Een granny is compleet en bestaat niet uit onderdelen?

Ik gok dat je naar je V2L adapter kijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Overstag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMenaz
Mad_Master schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 09:54:
Klein vraagje over de granny lader. Ik heb hem tot nu toe nog nooit gebruikt (maar heb hem wel).
Wat voor kabel moet erbij zijn? een male-male kabel die erin gestopt moet worden of wat anders?

Ik heb alleen een kopstuk in mijn auto gezien, of miss ik een onderdeel?
Wat @Dartlink zegt. Dit is de grannylader:

https://webshop.kia.nl/ac...uisladen/0/66633ADB0016A/

Catch my drift?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad_Master
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 03-09 18:41
Dartlink schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 09:55:
Uhhhh niks? Een granny is compleet en bestaat niet uit onderdelen?

Ik gok dat je naar je V2L adapter kijkt.
Je hebt helemaal gelijk! Ik was inderdaad naar de V2L aan het kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hieperdepiep
Iemand enige idee hoe je de levertijd van de auto in de gaten kan houden?

Of iemand een idee hoe lang de levertijd van de light versie is?

Bij de light versie wordt geen V2L stekker bij geleverd. Weet iemand of de auto de functie wel heeft? Dus als ik zelf de steker zou kopen zou hij dan werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Hieperdepiep schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 13:11:
Iemand enige idee hoe je de levertijd van de auto in de gaten kan houden?

Of iemand een idee hoe lang de levertijd van de light versie is?

Bij de light versie wordt geen V2L stekker bij geleverd. Weet iemand of de auto de functie wel heeft? Dus als ik zelf de steker zou kopen zou hij dan werken?
Niet echt. Zodra je een VIN nummer hebt, dus als de auto geproduceerd is en je dealer dat voor je wil opzoeken, kun je gokken op welke boot ie staat. Daar is dit topic voor: Het KIA EV6 leveringen topic

De V2L functionaliteit zit bij mijn weten op elke auto, alleen moet je dan inderdaad de adapter kopen. Maar ook dat heb ik nog nooit gebruikt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The Wizard
  • Laatst online: 25-09 15:21

The Wizard

Moderator Mobile
Phusebox schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 13:46:
[...

De V2L functionaliteit zit bij mijn weten op elke auto, alleen moet je dan inderdaad de adapter kopen. Maar ook dat heb ik nog nooit gebruikt.
Ikke wel, laad regelmatig onze andere elektrische auto mee op via een (16A) granny charger. Werkt perfect.

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• DaMenaz
V2L is handig met stofzuigen

Catch my drift?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Solarman
  • Niet online
Koffie onderweg en gourmetten ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Levertraan
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 11-02-2024
Solarman schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 17:34:
[...]

Koffie onderweg en gourmetten ;)
Hier ook, waterkokertje en Aeropress. Of voor de vrienden van het gemak een Nespressomachinetje in de koffer installeren. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0el
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Zijn hier inmiddels ervaringen mee? Ik heb t spul inmiddels liggen maar nog niet aan toegekomen om het erop te plakken..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HansAuutB
HansAuutB schreef op zaterdag 30 september 2023 @ 12:41:
[...]

Wil weer rijden. Maar Evi is zo dood als een pier.
...
Een vervolg.
Een 3e keer (binnen een week) geen werkende 12v.
Na een booster door de pechservice direct door na de dealer.
Die heeft nu uiteindelijk de accu vervangen en nu doet de 12v het weer zo als het moet.
Als vervangende auto had ik een ev Niro; een hele zuinige wagen.
Wat mij daarin opviel was dat verwarming het zo goed deed.
Dit gemeld aan de dealer en hun conclusie was dat de verwarming in mijn EV6 defect was.
Ook dat hebben ze toen onder garantie verholpen, maar sindsdien nog niet gereden terwijl verwarming nodig was, dus het resultaat moet nog blijken. Bijkomend effect lijkt wel dat auto nu zuiniger rijdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dartlink
HansAuutB schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 01:10:
[...]

Een vervolg.
Die heeft nu uiteindelijk de accu vervangen en nu doet de 12v het weer zo als het moet.
Dit gemeld aan de dealer en hun conclusie was dat de verwarming in mijn EV6 defect was.
Ook dat hebben ze toen onder garantie verholpen, maar sindsdien nog niet gereden terwijl verwarming nodig was, dus het resultaat moet nog blijken. Bijkomend effect lijkt wel dat auto nu zuiniger rijdt.
Klinkt precies zoals mijn auto! Hierna heb ik geen problemen meer gehad. Ik hoop voor jou hetzelfde! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hieperdepiep
Zonet te horen gekregen. Verwachten levertijd is +- 7maanden.
Uit ervaring klopt deze maanden wel of wordt het altijd langer ?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TGEN

TGEN

Hmmmx_

Hieperdepiep schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 07:36:
Bij mij was de verwachte levertermijn 14 maanden lang "over 3 maanden", maar dat was vanaf oktober 2021. Ik mag hopen dat Kia nu iets realistischere voorspellingen kan doen :). Maar ik denk dat deze vraag meer resultaat op gaat leveren in het leveringen-topic.

Pixilated NetphreaX
DragonFly

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aries.Mu
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:40
Hieperdepiep schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 07:36:
Tussen 5 en 7 maanden zelfs. Behalve voor mat grijs: levertermijn onbekend voor die kleur :)

iPhone 14 Pro Max | Switch Lite | Sony 55A89 | Passat Variant GTE | Tesla MY RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hieperdepiep
Aries.Mu schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 11:27:
[...]

Tussen 5 en 7 maanden zelfs. Behalve voor mat grijs: levertermijn onbekend voor die kleur :)
Ik heb een zwarte versie. Dus 7 maanden klopt wel redelijk. Zou niet langer duren misschien zelfs eerder dus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polo132
Hieperdepiep schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 11:37:
[...]

Ik heb een zwarte versie. Dus 7 maanden klopt wel redelijk. Zou niet langer duren misschien zelfs eerder dus?
Check website Kia, geeft voor RWDs 18-22 weken aan, voor AWD 26-30 weken. Ik heb mijn RWD begin juli besteld en begin oktober opgehaald dus daar was het realistisch. Echter zijn er in sommige problemen met vrachtvervoer waar het dan langer kan duren. Zie idd het andere leveringen topic.

Mijn dealer gaf eerst 15 maanden aan terwijl website dus 18-22 weken aangaf. Website had gelijk! :) Dealers zijn waarschijnlijk voorzichtig in hun indicatie ivm de eerdere levering problemen.

[ Voor 15% gewijzigd door Polo132 op 11-10-2023 13:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zarex
Polo132 schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 13:18:
[...]

Check website Kia, geeft voor RWDs 18-22 weken aan, voor AWD 26-30 weken. Ik heb mijn RWD begin juli besteld en begin oktober opgehaald dus daar was het realistisch. Echter zijn er in sommige problemen met vrachtvervoer waar het dan langer kan duren. Zie idd het andere leveringen topic.

Mijn dealer gaf eerst 15 maanden aan terwijl website dus 18-22 weken aangaf. Website had gelijk! :) Dealers zijn waarschijnlijk voorzichtig in hun indicatie ivm de eerdere levering problemen.
Heb jij dan de 58 of de 77 kWh?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• petertenboer
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 20:22
Volgende issue bij de Kia EV6

https://youtu.be/WnaZ18hCGuY?si=MQ-3goPLTXDJAMvA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loei123
Hmm... Ik zal straks eens kijken maar voor mijn gevoel heb ik zulke plekken ook al enige tijd aan de onderzijde van beide koplampen zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peetman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:52

Peetman

Tjah....

Deze plekken komen mij ook bekend voor.

<sarcasm>
Nog 2 en dan is de EV6 problemen bingo vol...
</sarcasm>

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaMenaz
Wat zal die man blij zijn met zijn EV6. Elke keer weer wat om een filmpje over op te nemen.

Catch my drift?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Polo132
DaMenaz schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 14:29:
Wat zal die man blij zijn met zijn EV6. Elke keer weer wat om een filmpje over op te nemen.
Ik kan die treurwilg ook niet uitstaan. Aan de andere kant verzint ie de problemen niet en zijn ze er wel degelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMenaz
Polo132 schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 14:34:
[...]
Ik kan die treurwilg ook niet uitstaan. Aan de andere kant verzint ie de problemen niet en zijn ze er wel degelijk.
Haha, zo bedoelde ik het ook niet. :o

Catch my drift?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loei123
Voor alle anderen die vinden dat de koplampen van de GT-Line te laag staan afgesteld, is dit al eens voorbij gekomen en kan dit überhaupt op de GT-Line?

https://www.kia.com/conte...topics/chapter8_13_6.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solarman
  • Niet online
Loei123 schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 16:04:
Voor alle anderen die vinden dat de koplampen van de GT-Line te laag staan afgesteld, is dit al eens voorbij gekomen en kan dit überhaupt op de GT-Line?

https://www.kia.com/conte...topics/chapter8_13_6.html
Ik denk het wel.
De GT-line heeft zelflevellende koplampen, maar ik denk dat er wel een nul-positie aanwezig is die je kan afstellen volgens de info die je aangaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kiapionier
Als nieuwe 14 daagse bezitter van EV6 gt-line, heb ik een probleempje op het navigatiescherm (staat nu op MILK) om dit naar Caffe Latte te veranderen. In het menu via setup/navigatie/display/Map. Kom ik aan de mogelijkheid map color met de 3 kleurvarianten te zien. Echter de 3 kleuren staan grijs gemarkeerd en kunnen dus niet verandert worden. Iemand enig idee hoe ik dit kan aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyrulez
Nou, hier ook een defecte ICCU.

Blijkbaar niet het 'standaard' verhaal.
Wel een melding in het systeem maar geen lek stroom of zo iets (als ik het goed begrepen heb).

Morgen hoor ik meer over hoelang het gaat duren en voor vervangend vervoer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
stimpyrulez schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 16:57:
Nou, hier ook een defecte ICCU.

Blijkbaar niet het 'standaard' verhaal.
Wel een melding in het systeem maar geen lek stroom of zo iets (als ik het goed begrepen heb).

Morgen hoor ik meer over hoelang het gaat duren en voor vervangend vervoer.
Hopelijk zitten er genoeg op de boot die begin december aan zou moeten komen...

Sterkte

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Wiliyama
  • Laatst online: 19-09 11:37
Phusebox schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 13:46:
[...]

Ik wel. 14 Dagen off grid gekampeerd inclusief Dolce Gusto, inductie kookplaat, airfryer, gril en continu compressor koelkast aangesloten. Dus dag en nacht V2L unit in gebruik.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EPbkxZiLRfgQagfabg1UWabCLbw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Msjav73NWE69477sGdSfpv0c.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMenaz
kiapionier schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 16:55:
Als nieuwe 14 daagse bezitter van EV6 gt-line, heb ik een probleempje op het navigatiescherm (staat nu op MILK) om dit naar Caffe Latte te veranderen. In het menu via setup/navigatie/display/Map. Kom ik aan de mogelijkheid map color met de 3 kleurvarianten te zien. Echter de 3 kleuren staan grijs gemarkeerd en kunnen dus niet verandert worden. Iemand enig idee hoe ik dit kan aanpassen.
Waarom staat hij op Engels?

Ik herken hier niks van qua structuur. Milk? Caffe Latte? Bij mij is het Black of White (of Zwart/Wit uiteraard). Ook het menupad heb ik niet. Als ik naar Instellingen/Navigatie ga dan kan ik daar kiezen tussen Scherm en Kaart (dus niet eerst op Scherm klikken voor Kaart. Daar is nergens een optie voor 3 kleuren.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Gz8Brsdo735bO9Eop8L3Hj27qbY=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/HN8aiAkPp7EeNRo6Sopyv72n.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OiInWgoTfpl0X4oenTuV58M2bdA=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/keX5upq4sAhHO8hYwKGMbE0f.jpg?f=user_large

Catch my drift?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henrov
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 16-08 11:48
DaMenaz schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 18:01:
[...]

Ik herken hier niks van qua structuur. Milk? Caffe Latte? Bij mij is het Black of White (of Zwart/Wit uiteraard).

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Bij dat ik niet de enige ben.....
:?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• petertenboer
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 20:22
henrov schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 18:11:
[...]

Bij dat ik niet de enige ben.....
:?
Zover ik mij kan herinneren worden hier de kleuren van de navigatie mee aangeduid. Dus de kaartkleuren kun je veranderen in Latte, milk, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wakkie
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 22:26
Ik heb verschillende korte video’s van diverse instelling, waaronder “map color”. Ik kan het zelf niet controleren omdat ik mijn ev6 nog niet heb. Zie onderstaande link.

http://webmanual.kia.com/...U/Dutch/infotainment.html

EV6 77.4kWh GT-Line RWD Snow White Pearl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loei123
Solarman schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 16:43:
[...]

Ik denk het wel.
De GT-line heeft zelflevellende koplampen, maar ik denk dat er wel een nul-positie aanwezig is die je kan afstellen volgens de info die je aangaf.
Zelflevellend? Waar haal jij die informatie vandaan?
Voor zover ik weet doen die koplampen helemaal niets in hoogte verstelling, als ze dat konden had je ze immers niet met een schroevendraaier hoeven te stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMenaz
Wakkie schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 18:42:
Ik heb verschillende korte video’s van diverse instelling, waaronder “map color”. Ik kan het zelf niet controleren omdat ik mijn ev6 nog niet heb. Zie onderstaande link.

Bijzonder. Ziet er in elk geval niet uit als ‘mijn’ MY23 EV6 systeem, met dat roze thema en die indeling.

Catch my drift?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• king_dude
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online
Klopt. Idem hier. Garantieclaim is ingediend door mijn dealer. Eind oktober worden ze vervangen.
HansAuutB schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 01:10:
[...]

Een vervolg.
Precies zoals ik aangegeven heb. Goede service bij die prutsers..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kiapionier
Wakkie schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 18:42:

Volgens mijn dealer zou dit aangepast geweest zijn , met de update van juni. En zouden dus de kleuren Milk-Caffe Latte - Mocha niet meer aangepast kunnen worden. Kia zou dus de video best wel uit de videohandleiding halen. Anders gaan nog meer mensen nutteloos in hun Instellingen zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wakkie
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 22:26
Wat kan dan de beweegreden zijn om de kleuren eruit te halen? Heel vreemd. In mijn huidige auto heb ik een mooie achtergrond kleur in de navigatie. Kun je dus nu alleen maar kiezen tussen een donker en licht scherm?

EV6 77.4kWh GT-Line RWD Snow White Pearl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMenaz
kiapionier schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 22:08:
[...]

Volgens mijn dealer zou dit aangepast geweest zijn , met de update van juni. En zouden dus de kleuren Milk-Caffe Latte - Mocha niet meer aangepast kunnen worden. Kia zou dus de video best wel uit de videohandleiding halen. Anders gaan nog meer mensen nutteloos in hun Instellingen zoeken.
Dat verklaart dan inderdaad waarom ik het niet ken. Mijn EV6 heb ik medio mei opgehaald en die had al snel die update. Heb me in het begin ook niet uitgebreid verdiept erin, omdat ik Google Maps gebruikte. Pas toen navigeren met dynamische laadstops beschikbaar kwam ben ik het gaan gebruiken (op vakantie).

[ Voor 14% gewijzigd door DaMenaz op 11-10-2023 23:34 ]

Catch my drift?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marc4547
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 25-09 06:28
Polo132 schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 14:34:
[...]

Ik vind zijn informatie wel erg belangrijk!

Zeer happy met mijn 2e EV6, van Gravity Blue naar Dark Forest Green, beide RWD 77,8 KW Bij vlagen ben ik geniaal, jammer dat het vaak windstil is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henrov
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 16-08 11:48
DaMenaz schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 19:31:
[...]

Bijzonder. Ziet er in elk geval niet uit als ‘mijn’ MY23 EV6 systeem, met dat roze thema en die indeling.
Mijn My '22 Plus biedt deze kleurstellingen niet. Ik zie ze ook in de handleiding etc Maar geloof me, ze zijn niet te vinden. Er zijn verschillende uitvoeringen van het systeem en wat je online ziet is er slechts 1 van. Ik heb laatst een sportage mee gehad en die had weer andere kleurstellingen die niet in mijn EV6 en ook niet online te vinden waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dosh
  • Laatst online: 25-09 11:00
Wiliyama schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 17:40:
[...]

Ik wel. 14 Dagen off grid gekampeerd inclusief Dolce Gusto, inductie kookplaat, airfryer, gril en continu compressor koelkast aangesloten. Dus dag en nacht V2L unit in gebruik.
[Afbeelding]
Dit is wel heel erg cool! Je slaapt in de EV6? Hoe heb je dat gedaan qua matras en hoe heb je ervoor gezorgd dat het licht buiten blijft (zonwering oid)?

Ben erg benieuwd naar de spullen die je hiervoor gebruikt want ik wil volgend jaar vergelijkbaar kamperen.

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• Wiliyama
  • Laatst online: 19-09 11:37
dosh schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 08:21:
[...]

Dit is wel heel erg cool! Je slaapt in de EV6? Hoe heb je dat gedaan qua matras en hoe heb je ervoor gezorgd dat het licht buiten blijft (zonwering oid)?

Ben erg benieuwd naar de spullen die je hiervoor gebruikt want ik wil volgend jaar vergelijkbaar kamperen.
5 polycarbonaat platen van (https://solarplexius.de/d...rplexius-scheibentoenung/) beplakt met carbonfolie van Action. Dubbele vloer hierdoor reservewiel en heel veel extra bagageruimte. Kastjes links. Alles modulair en uitneembaar. Self inflating matras met matras van ligbed. Koelkast achter rechter voorstoel. Oh ja, en douche met 20 liter jerrycan. Nog nooit gebruikt. Intern waslijntje waar ook de handy aan kan hangen. Uitneembare tussenwand van pvc buis met stretch jeans stof en ritssluiting. Verdere info via persoonlijk bericht.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EPbkxZiLRfgQagfabg1UWabCLbw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Msjav73NWE69477sGdSfpv0c.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Dg4-GpCE-ktkiGV9P1Xlb6eKME0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ujpftdZz8ZS0kGVIddYGl8rD.jpg?f=fotoalbum_largeAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HHwDm_bxiH9xyok_FKgJBYMmqWg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nxGazRWl3VaR4g79M4un6hrH.jpg?f=fotoalbum_largeAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/i9DxBZAZJXqv4k2AyOdUJeFcAXA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GC7sOh1lwHDqb67o2KE7ayFL.jpg?f=fotoalbum_largeAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/trYN1aQv31K1FhVYfi3CZjV04xA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DO7CfFP9q7J4d1kI1y1GgM5B.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/owgVMv5FlPP_1m-nD7Cq9DcfM6k=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nzrqbpXvqg3qwTRWCdmR3VHW.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 13% gewijzigd door Wiliyama op 12-10-2023 12:47 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DaMenaz
Geweldig. Lijkt wel Top Gear zo. :o

Catch my drift?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adagi12
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 27-08 10:17
Afgelopen maandag mijn auto bij de dealer mogen ophalen EV6 GT-Line , heb nu een dingetje waar ook de dealer niet uitkomt ;-( Alle instellingen inmijn profiel staan nederlands maar op het moment dat ik het automatisch parkeren aanzet veranderd de systeemtaal naar Noors of Zweeds als het parkeren uitgaat gaat alles weer naar nederlands.
als de basis in het engels is dan is ook het parkeren engels, maar is de basis nederlands dan is parkeren noors o.d.
Update heeft geen oplossing geboden...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mister I
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

Mister I

-=EV6=-

Adagi12 schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 14:40:
Afgelopen maandag mijn auto bij de dealer mogen ophalen EV6 GT-Line , heb nu een dingetje waar ook de dealer niet uitkomt ;-( Alle instellingen inmijn profiel staan nederlands maar op het moment dat ik het automatisch parkeren aanzet veranderd de systeemtaal naar Noors of Zweeds als het parkeren uitgaat gaat alles weer naar nederlands.
als de basis in het engels is dan is ook het parkeren engels, maar is de basis nederlands dan is parkeren noors o.d.
Dan heb je niet de laatste infotainment update. Dat was in een van de vorige versies namelijk een issue inderdaad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaMenaz
Adagi12 schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 14:40:
Welke update is gedaan? Zeker niet de laatste firmware. Dit is al een oud probleem dat inmiddels opgelost is.

JeJeBe in "Het grote KIA EV6 topic"

Heb je een gebruikte EV6? Bij een nieuwe zou dit niet moeten kunnen.

https://update.kia.com/EU/NL/navigationUpdate

Catch my drift?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Adagi12
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 27-08 10:17
DaMenaz schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 14:50:
[...]

Welke update is gedaan? Zeker niet de laatste firmware. Dit is al een oud probleem dat inmiddels opgelost is.

JeJeBe in "Het grote KIA EV6 topic"

Heb je een gebruikte EV6? Bij een nieuwe zou dit niet moeten kunnen.

https://update.kia.com/EU/NL/navigationUpdate
Het is een nieuwe die ik 9 okt 2023 heb opgehaald ben er net weer geweest en ze zeggen dat hij de laatste update heeft gehad. Volgende week gaat er een trkhaak op en gaan ze het hele systeem resetten en opnieuw updaten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simon59
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 29-08 20:40
Adagi12 schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 15:02:
[...]

Het is een nieuwe die ik 9 okt 2023 heb opgehaald ben er net weer geweest en ze zeggen dat hij de laatste update heeft gehad. Volgende week gaat er een trkhaak op en gaan ze het hele systeem resetten en opnieuw updaten
Met de laatste update bedoelt de garage de updates die zij doen. Hier wordt bedoeld de updates die je zelf moet doen. De laatste versie is van juni 2023. Kan je ergens controleren bij de instellingen in de auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polo132
Simon59 schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 16:12:
[...]

Met de laatste update bedoelt de garage de updates die zij doen. Hier wordt bedoeld de updates die je zelf moet doen. De laatste versie is van juni 2023. Kan je ergens controleren bij de instellingen in de auto.
Ik ben benieuwd hoe je beide controleert? Dus dealer update en navigatie update of de laatste versie is geïnstalleerd?

Ook: ik las op buitenlandse forums wel eens iets over Kia Connect abonnementen, is dat in NL niet aan de orde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Ik vind het wel opvallend dat zowel de EV5 als EV3 schijnbaar geen 800V systeem krijgen. Zou bijna denken dat er teveel problemen zijn met dit systeem en ze teruggaan naar een langzamere, betrouwbaardere oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HansAuutB
Phusebox schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 23:32:
Ik vind het wel opvallend dat zowel de EV5 als EV3 schijnbaar geen 800V systeem krijgen. Zou bijna denken dat er teveel problemen zijn met dit systeem en ze teruggaan naar een langzamere, betrouwbaardere oplossing.
En dit blijkbaar in combinatie met de Tesla-stekker die ook vanaf najaar 2024 op de EV6 zal komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
HansAuutB schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 23:55:
[...]

En dit blijkbaar in combinatie met de Tesla-stekker die ook vanaf najaar 2024 op de EV6 zal komen.
Dat is alleen in de VS volgens mij. Daar gebruikt Tesla andere stekkers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dartlink
Phusebox schreef op vrijdag 13 oktober 2023 @ 05:32:
[...]

Dat is alleen in de VS volgens mij. Daar gebruikt Tesla andere stekkers.
Jup daar was het CCS1 en gaat men nu langzaam over naar NACS.

CCS2 is hier in Europa de standaard en ook bij wet geregeld meen ik.
Pagina: 1 ... 310 ... 446 Laatste

Let op:
Openbaar laden, laadpassen, etc. in: [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3.

Bestellingen, leveringen en "waar is de boot"-posts over de Kia EV6 mogen in: Het KIA EV6 leveringen topic