Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henrov
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 16-08 11:48
Polo132 schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 16:06:
[...]

Bedrijven met wagenparken die zelf inkopen ipv leasen verkopen ook vaak rond de 4 jaar, of 130k (?) km omdat dat idd een kantelpunt schijnt te zijn. Valt online vast meer over te vinden.
Ik heb het ChatGPT gevraagd:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uoET5oYIsH0n_LfWAXUd08j4X80=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/H0nRnTJG7Y1jpSYk9QZ5qaKR.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigitalHombre
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 14-09 18:34
SwEEp3R schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 11:49:
[...]

De waarschuwingen voor flitsers en trajectcontrole werkt met twee systemen: GPS voor de locatie en ISLA (herkenning snelheid op borden). Heel bijzonder, maar toch. Dat betekent bijvoorbeeld dat een flitser op een 80 weg wordt herkend als een 60, als je recentelijk een max 60 bord bent gepasseerd (N234 iemand? :-).

Let maar eens op of er een nieuw 50 bord bij jouw trajectcontrole in de buurt staat?
Hmmm, geen wijziging in de situatie met de verkeersborden hier. Het zijn meerdere trajectcontroles in de regio. De maximale snelheid op gewestwegen is in BE 70km/h dus een extra maximum toegelaten snelheid bord is niet nodig. Voor en na zo'n trajectcontrole geeft de auto wel weer correct 70 aan als maximum, ook al staat er geen verkeersbord. Het lijkt alsof iemand in een Oosters land een verkeerd vinkje heeft gezet in de setup van de gps data :/ Het is maar de vraag wanneer/hoe zo'n fout gedetecteerd wordt en rechtgezet door de bevoegde instantie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rev6
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 04-11-2023
Ionity laders waren eerder deze week ook verdwenen uit Kia Charge app. Ergens gevonden dat ze de backend aan het verhuizen waren. Dag erna waren ze terug. Vermoedelijk heb jij hetzelfde gehad.
Joer schreef op donderdag 28 september 2023 @ 12:53:
[...]

Zojuist nog een keer geprobeerd en nu wel alleen Ionity. Kan het misschien te maken hebben met m’n accu percentage?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Canby
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 12:45
Franciesco schreef op donderdag 28 september 2023 @ 21:51:
In mijn ervaring gaat snelladen tot ca 90%, afgezien van de korte siesta bij 80%, ook op het laatste stuk behoorlijk snel. In ieder geval een stuk sneller dan de Tesla Model 3 waar ik het meestal voor gezien houd rond de 75%.
Ik doe dat laden tot 90% met de EV6 overigens vrijwel alleen als ik met de caravan op vakantie ben. Dan is wat extra rijbereik wel lekker.
Zelfs tussen 90 en 95% zit ik op een acceptabele 30-50kW snelheid.

EV6 77,4kWh Plus Advanced AWD / MY23, Interstellar Grey

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Canby
Bogey555 schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 07:58:
[...]

Niet iedereen rijd met een leasebak rond. En als je 60K of meer uitgeeft van je eigen geld dan snap ik wel dat je er meer als 4 jaar mee wil rijden. Het lijkt me eerder andersom. Wie koopt er met zijn eigen geld nu elke 4 jaar een nieuwe auto. Dit is volgens mij enkel doenbaar als je er nog een mooie verkoopprijs voor krijgt. En dat valt nog af te wachten.
Niet helemaal mee eens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polo132
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 08-08 12:46
Ah kijk, erkenning van de stelling, beargumenteerd, onderbouwend, reflecterend en dat allemaal in vier woorden!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HansAuutB
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 23:23
itsjohan schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 13:20:
[...]

is er een getuige die kan verklaren dat de schade er voor het parkeren nog niet was en daarna wel? dan kun je mogelijk terrecht bij het waarborgfonds; dat is er juist voor dit soort schades. als ik me goed kan herinneren heb je dan nog steeds een aardig eigen risico maar vast niet zo veel als claimen op je eigen verzekering je uiteindelijk kost.
P golfbaan lijkt me particulier terrein. En dan betaalt Waarborgfonds vlgs mij niet.

Rijdt sinds 05-10-2022 een KIA EV6 GT-line rwd Runway Red

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luckeh
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Luckeh

Lucas

Phusebox schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 11:58:
Nou, verwachtte levertijd ICCU: boot met onderdelen wordt verwacht eind november.... maar heel misschien kwam er begin november al een binnen.
Jemig, dan zit je zomaar op 10 weken zonder audo! Heb je al een beter vervangend vervoer gekregen?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canby
Polo132 schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 22:07:
[...]

Ah kijk, erkenning van de stelling, beargumenteerd, onderbouwend, reflecterend en dat allemaal in vier woorden!
Precies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HansAuutB
Polo132 schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 16:06:
[...]

Bedrijven met wagenparken die zelf inkopen ipv leasen verkopen ook vaak rond de 4 jaar, of 130k (?) km omdat dat idd een kantelpunt schijnt te zijn. Valt online vast meer over te vinden.
Vlgs mij is het momenteel zo dat zakelijke leasecontracten steeds langer duren.
Van beide, wat het eerst komt, zowel de leeftijd als het kilometrage.
Vriend zit in een contract van 4 jr / 130k km, moet in een volgend contract naar 5 jr / 170k km. Nog niet zeker is of er nog keuze is voor een ice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsjohan
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online
HansAuutB schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 22:11:
[...]

P golfbaan lijkt me particulier terrein. En dan betaalt Waarborgfonds vlgs mij niet.
Dat zou best kunnen, geen ervaring mee. De enige keer dat ik (met succes) een schade bij het waarborgfonds geclaimd heb was bij een schade op een openbaar parkeerterrein. Ik kom echter niet tegen op hun site dat dat een voorwaarde is: https://waarborgfonds.vereende.nl/veel-gestelde-vragen. Wel geeft hun stappenplan aan dat bij een volledig casco verzekering je eerst bij je eigen verzekering moet claimen en dat die mogelijk weer bij het waarborgfonds terrecht kunnen. vraag me af of je verzekering dat ook echt doet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HansAuutB
Afgelopen zaterdag nog met Evi gereden; niks aan de hand.
Maandag helemaal dood.
KIA-service heeft berger ingeschakeld en die heeft de accu een boost gegeven, waarna de auto circa 30 minuten heeft gereden.
Woensdag helemaal dood.
Weer een booster en direct door naar de dealer.
Ik gaf zelf aan dat in forum werd geklaagd over problemen door te kleine accu.
Ook gevraagd naar usb-a bekabeling en servicebulletins.
Mijn auto is juli 2022 geproduceerd.
Donderdag auto terug.
Reactie dealer:
- accu zou al een betere versie zijn, maar er was volgens meting sprake van lekstroom dat dmv een software-update verholpen (verminderd van 100.. naar 30..) zou (moeten) zijn;
- usb-a bekabeling was al een verbeterde versie, daar konden ze niks meer aan doen;
- service-update voor de ICCU
- service-update voor i-pedal
- nog een service-update (weet niet meer waarvoor).
Terug naar huis twee keer uitval van AA, dus met de bekabeling zit het echt wel goed.
In de KIA-connect app nog steeds een oranje waarschuwing voor de accu (maar daar kon vlgs de receptionist ook wel een paar dagen over heen gaan voordat dit in de app niet meer zichtbaar was ...).
Het geloof in kunnen van de dealer is er niet groter op geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polo132
HansAuutB schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 22:41:
Maandag helemaal dood.
KIA-service heeft berger ingeschakeld en die heeft de accu een boost gegeven, waarna de auto circa 30 minuten heeft gereden.
Woensdag helemaal dood.
Donderdag auto terug.
Reactie dealer:
- accu zou al een betere versie zijn, maar er was volgens meting sprake van lekstroom dat dmv een software-update verholpen (verminderd van 100.. naar 30..) zou (moeten) zijn;
- usb-a bekabeling was al een verbeterde versie, daar konden ze niks meer aan doen;
Terug naar huis twee keer uitval van AA, dus met de bekabeling zit het echt wel goed.
In de KIA-connect app nog steeds een oranje waarschuwing voor de accu (maar daar kon vlgs de receptionist ook wel een paar dagen over heen gaan voordat dit in de app niet meer zichtbaar was ...).
Klinkt alsof de dealer enkel wat SW updates heeft doorgevoerd en de rest van je klachten heeft afgewimpeld. Echter zijn dat hardware klachten (slechte V12 en AA usb connectie) :+ Welke dealer is dat?

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07:49
Luckeh schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 22:12:
[...]

Jemig, dan zit je zomaar op 10 weken zonder audo! Heb je al een beter vervangend vervoer gekregen?
Met een beetje pech zelfs 13-14 weken en als het logistiek tegen zit nog langer.

Ga eens met de rechtsbijstand praten.

Ga maandag de Suzuki Vitara inruilen voor een eSoul. De enige EV in het huurassortiment van de dealer...

Beetje raar dat ze geen eNiro hebben, of een EV6. Maar die laatste zal wel te onbetrouwbaar zijn :+

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

• Phusebox
Vraag me ook af hoe slecht het voor mijn accu is als ie daar 3 maanden met 80% lading stil staat.

Om maar te zwijgen van de lak.

• Wiliyama
  • Laatst online: 19-09 11:37
Polo132 schreef op donderdag 28 september 2023 @ 23:48:
[...]

Waarom wil je 6+ jaar dezelfde auto? Na 4 jaar is de techniek, en zijn de modellen, al hopeloos verouderd 8)7. En dan loop je nu moeilijk te doen over wat accu degradatie die er tegen 6 jaar niet meer toe doet omdat die technologie al zo ontwikkeld is dat die 5-10% degradatie op de huidige accu pakketten niks voorsteld?
Huhhhh.....? Hoezo verouderde techniek Ik wil er 10 tot 15 jaar mee doen. Wat wil je? Meer acceleratie, je billen die met shampoo worden gewassen, V2L van 8Kw, nekmasage, nano injectoren geïntegreerd in lak en voorruit dus nooit meer poetsen, geen stuur maar contactloze sensoren die de hersenen scannen en weten wat onze bestemming is...?

• Wiliyama
Franciesco schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 09:09:
Niet specifiek voor de EV6, maar tijdens mijn afgelopen vakantie heb ik bij Ionity met Freshmile betaald.
Je betaald dan 30 cent per kWh + 45 cent per minuut.
Voor een snel ladende auto zoals de EV6 kan dat interessant zijn. Want gemiddeld over ca 250kWh laden bij Ionity heb ik 49,5 cent per kWh betaald (incl BTW). En daarbij heb ik geen abonnement hoeven afsluiten. Het enige wat ik van te voren betaald heb is €5 voor een pasje (vind ik prettiger dan laden/betalen via een app). Dit pasje werd overigens binnen een week thuis bezorgd.

Freshmile is overigens niet voordelig bij alle snelladers. Bij Fastned geldt het genoemde voordelige tarief bijvoorbeeld niet. Bij Shell Recharge geloof ik weer wel. Maar voor alle aanbieders geldt dat het zinnig is dit van te voren na te kijken.
Veel snelladers in het buitenland 30ct + 30ct/ min. met freshmile. Fastnet inderdaad niet. Goedkoper dan ionity met Abo.

• Wiliyama
ThatGuy2303 schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 09:33:
[...]

Wat betreft Shell Recharge in Nederland kan ik dit bevestigen. Komt uit op gemiddeld tussen de 25 en 27 cent.
klopt

• Dartlink
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 21:41
Phusebox schreef op zaterdag 30 september 2023 @ 01:45:
Vraag me ook af hoe slecht het voor mijn accu is als ie daar 3 maanden met 80% lading stil staat.

Gewoon elk kwartier de airco of verwarming aanzetten tot ie op 50% zit :+

• Phusebox
Dartlink schreef op zaterdag 30 september 2023 @ 09:45:
[...]

Gewoon elk kwartier de airco of verwarming aanzetten tot ie op 50% zit :+
Hoe dan?
De auto is dood.

• Canby
Phusebox schreef op zaterdag 30 september 2023 @ 01:41:
[...]

Met een beetje pech zelfs 13-14 weken en als het logistiek tegen zit nog langer.

Ga eens met de rechtsbijstand praten.

Ga maandag de Suzuki Vitara inruilen voor een eSoul. De enige EV in het huurassortiment van de dealer...

Beetje raar dat ze geen eNiro hebben, of een EV6. Maar die laatste zal wel te onbetrouwbaar zijn :+
Zet hem gewoon op Marktplaats en je leven wordt een stuk makkelijker...

• B-Bandit
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17:26
Voor alle accutijgers hiero een booster voor €40 om je op weg te helpen: https://nl.pepper.com/aan...ur3999-at-geekmaxi-289135

Heb hem zelf maar gekocht. Na het gebeuren van laatst dus echt geen trek meer in dit gedoe. Uiteraard goed om wel de wegenwacht te bellen bij aanhoudende problemen, die moeten het probleem namelijk ‘constateren’ wil de dealer in actie komen.

Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• grotegok
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 20:21
Phusebox schreef op zaterdag 30 september 2023 @ 01:45:

Slecht voor je lak als je auto 13 weken stilstaat? Juist beter want dan is er geen fijnstof die je auto belaagt tijdens het rijden.

Je accu zal het prima blijven doen. Je banden, een plat vlak aan de onderkant, ik zou ze vragen elke dag halve meter te verplaatsen, blijven je remmen ook niet vastzitten. Verder let op dat er antivries is je ruitenwisser vloeistof zit (blauw), de horror winter komt er vast aan.

• Phusebox
grotegok schreef op zaterdag 30 september 2023 @ 12:17:
[...]

Slecht voor je lak als je auto 13 weken stilstaat? Juist beter want dan is er geen fijnstof die je auto belaagt tijdens het rijden.

Je accu zal het prima blijven doen. Je banden, een plat vlak aan de onderkant, ik zou ze vragen elke dag halve meter te verplaatsen, blijven je remmen ook niet vastzitten. Verder let op dat er antivries is je ruitenwisser vloeistof zit (blauw), de horror winter komt er vast aan.
Met het oog op vogelpoep aangezien die in weer en wind staat en niemand dat er af gaat halen uiteraard.

Verplaatsen gaan ze uiteraard niet doen. Gaat ook niet eens zonder elke keer een booster aan de 12V te hangen.

Of je was sarcastisch want het was een beetje 50/5] op de sarcasme meter. 8)

[ Voor 5% gewijzigd door Phusebox op 30-09-2023 12:22 ]

• HansAuutB
HansAuutB schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 22:41:
Maandag helemaal dood.
Woensdag helemaal dood.
Donderdag auto terug.
Reactie dealer:
Wil weer rijden. Maar Evi is zo dood als een pier.
Prutsers bij dealer Wassink Winterswijk.

• Phusebox
HansAuutB schreef op zaterdag 30 september 2023 @ 12:41:
[...]

Misschien ook een defecte ICCU? Werkt AC laden wel nog? is natuurlijk niet meer te testen nu de 12V dood is. Dan moet je weer eerst een booster eraan hangen.

[ Voor 15% gewijzigd door Phusebox op 30-09-2023 12:45 ]

• HansAuutB
Phusebox schreef op zaterdag 30 september 2023 @ 12:44:
[...]

Misschien ook een defecte ICCU? Werkt AC laden wel nog? is natuurlijk niet meer te testen nu de 12V dood is. Dan moet je weer eerst een booster eraan hangen.
Geen idee. Wilde rijden en daarna laden, maar de 12v bederft de lol.

• Loei123
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 15:39
HansAuutB schreef op zaterdag 30 september 2023 @ 12:41:
[...]

Heel jammer om de dupe te moeten zijn van een ander zijn onkunde.

• king_dude
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online
Hoe vervelend ook: een dealer is afhankelijk van het indienen van garantie bij Kia. Zonder goedkeuring is er geen betaling.
Ze kunnen niet zomaar een accu vervangen zonder onderzoek en uitsluiten van mogelijke oorzaken, en volgens mij geef jij aan dat ze dit gedaan hebben.
Volgende stap is de accu testen op capaciteit en vervangen. Dan is je probleem opgelost.

Fijn dat ze je voorzien hebben van de updates. En over de usb connector: daar is officieel nog geen definitieve oplossing voor.

Jij mag het uiteraard prutsers vinden, als je het mij vraagt is die term kort door de bocht. (Ik begrijp zeker dat het heel kak voor je is)

• xxander968
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 17:54
Meerdere mensen hebben gemeld dat de groep in de meterkast eruit ging wanneer de laadsessie voltooid is of beëindigd wordt. Willen diegene kijken wat voor zekering gebruikt zijn? Mijn laadpaal heb ik vervangen voor een ander merk maar bij deze klapt de groep eruit na het handmatig stoppen van een 11kw laadsessie. Mijn aardlekautomaat is er een met b karakteristiek. Ik vraag me af of c karakteristiek hier verschil zou maken. Ik lees bij de ene site dat b karakteristiek prima is voor een laadpaal en bij de ander wordt c karakteristiek aanbevolen.

• Gazyro
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 30-05 09:01
Geen ervaringen mee met automaten die er uitkkappen. Maar dit kan veel redenen hebben. Monteur hier adviseert juist een 20a afzekering in de meterkast en 16a in de paal ivm. Warmte ontwikkeling. (Groepen zouden voor lange tijd maar max 80% belast mogen worden)

Klapt de aardlek er uit of de zekering? (Geel vlakje zichtbaar na uitvallen als het de aardlek is)
Kan ook gevalletje slechte groep zijn.

Bij het beindigen is het helemaal vreemd. Ik zie echter bij mijn EV6 dat hij vermogen opbouwt bij het starten dus inschakelen zou niet direct max vermogen mogen trekken. B kar gaat dus weinig oplossen.

Check ook even of je aardlek correct is voor de paal. Voor nen1010 dien je tegenwoordig een klasse B te hebben voor de laadpaal en niet de normale type A. Al zit deze aardlek soms ook in de paal zelf.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HansAuutB
king_dude schreef op zaterdag 30 september 2023 @ 19:25:
Hoe vervelend ook: een dealer is afhankelijk van het indienen van garantie bij Kia. Zonder goedkeuring is er geen betaling.
Ze kunnen niet zomaar een accu vervangen zonder onderzoek en uitsluiten van mogelijke oorzaken, en volgens mij geef jij aan dat ze dit gedaan hebben.
Volgende stap is de accu testen op capaciteit en vervangen. Dan is je probleem opgelost.

Fijn dat ze je voorzien hebben van de updates. En over de usb connector: daar is officieel nog geen definitieve oplossing voor.

Jij mag het uiteraard prutsers vinden, als je het mij vraagt is die term kort door de bocht. (Ik begrijp zeker dat het heel kak voor je is)
Uiteindelijk heb ik met KIA als importeur niks te maken.
De dealer is mijn verkoper en hij heeft naar mij garantieplicht.
Ik kan me niet goed voorstellen dat de dealer inmiddels geen weet heeft van de problemen met accu's en usb-connectoren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• murky123
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 10:05
Gasoline1234 schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 15:54:
[...]

Bedoel je dat na 4 jaar de inruilwaarde -versneld- afneemt?
Want dat de waarde ieder jaar afneemt is natuurlijk logisch, maar is die 4 jaar dan een kantelpunt waarna de waarde nog sneller afneemt en je hem dan dus beter maar kunt verkopen?

Zijn daar cijfers uit de autobranche van?
Want mijn persoonlijke mening is dat de waardedaling het eerste jaar het hardst gaat en daarna ieder jaar langzamer. Maar misschien heb ik dat mis? De verhuurbranche doet auto's ook vrij snel in de verkoop, en die weten natuurlijk op basis van de grote getallen precies waar het kantelpunt ligt en auto's te duur worden in onderhoud en reparatie.

Ben benieuwd of er hier goed onderbouwde inzichten in zijn.
Ik zou het niet erg vinden als het financieel beter is om iedere 4 jaar een nieuwe auto moet kopen, in plaats van er 6-7 jaar mee te rijden.
nee, niet speciefiek kantelpunt. maar hoe langer je met je auto rijd hoe minder waard hij word. ik ben inmiddels 50 en ik heb vanaf mijn 18de altijd particulier auto's gekocht, steeds 1tje van een hogere aanschafwaarde dan die daarvoor. opbouwen.
nu zit ik zo op de helft van de waarde van mijn ev6 word betaald uit inruilwaarde en de andere helft leg ik bij. en nu ook nog + de sepp subsidie. en dat doe ik nu een tijdje.
mijn vorige auto ( kia ceed sw GT-line eind 2019 ) . kocht ik ook nieuw . nu ruil ik em in, leg de helft bij .

ik kan ook langer doorrijden, maar dan moet ik meer bij leggen en daar kies ik niet voor.

edit: wel een beetje KIA minded. dit word al de 10de KIA die ik koop.

[ Voor 3% gewijzigd door murky123 op 30-09-2023 23:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanMe
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 31-03 08:42
xxander968 schreef op zaterdag 30 september 2023 @ 21:23:
Meerdere mensen hebben gemeld dat de groep in de meterkast eruit ging wanneer de laadsessie voltooid is of beëindigd wordt. Willen diegene kijken wat voor zekering gebruikt zijn? Mijn laadpaal heb ik vervangen voor een ander merk maar bij deze klapt de groep eruit na het handmatig stoppen van een 11kw laadsessie. Mijn aardlekautomaat is er een met b karakteristiek. Ik vraag me af of c karakteristiek hier verschil zou maken. Ik lees bij de ene site dat b karakteristiek prima is voor een laadpaal en bij de ander wordt c karakteristiek aanbevolen.
Ik heb een groep met b karakteristiek, en had tot nu geen problemen in combinatie met een Zappi.
Wel laad ik altijd overdag en zet de Zappi dan op stop kort na het laden. (Pensionado)
Laad nooit s’nacht.
Vandaag opgeladen, laatste uur op “fast”en na het opladen expres niet direct afgesloten, resultaat de groep er uit :( . Na 15 min.
Dus wat is het probleem, de EV6 , de Zappi of de groep?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/klRK2BP5LgKIQAqTCHmk9HiTOmc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RWcYKmpzRIRvq8EYZFwqRpIS.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 7% gewijzigd door JanMe op 01-10-2023 19:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simon59
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 29-08 20:40
In m’n adresboek van de Kia navigatie heb ik een adres wat zich steeds dupliceert.
Tot wel 40 maal aan toe 🤔
Het staat dus 40 maal onder elkaar in het adresboek.
Iemand enig idee??

[ Voor 74% gewijzigd door Simon59 op 01-10-2023 20:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polo132
Sorry dat ik hem hier plaats maar is er een topic of subreddit waar ik het beste wat generieke vragen kan stellen over elektrisch rijden en route plannen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anboni
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17:37
Polo132 schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 00:43:
Sorry dat ik hem hier plaats maar is er een topic of subreddit waar ik het beste wat generieke vragen kan stellen over elektrisch rijden en route plannen?
Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loei123
Polo132 schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 00:43:
Maar als het over lange reizen gaat met specifiek de EV6 helpen we je hier ook graag. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• B-Bandit
JanMe schreef op zondag 1 oktober 2023 @ 14:28:
[...]

Ik heb een groep met b karakteristiek, en had tot nu geen problemen in combinatie met een Zappi.
Wel laad ik altijd overdag en zet de Zappi dan op stop kort na het laden. (Pensionado)
Laad nooit s’nacht.
Vandaag opgeladen, laatste uur op “fast”en na het opladen expres niet direct afgesloten, resultaat de groep er uit :( . Na 15 min.
Dus wat is het probleem, de EV6 , de Zappi of de groep?

[Afbeelding]
Chint is een van de goedkoopste merken die je kan plaatsen. Worden vaak gebruikt door de “cowboys” in zonnepanelenland. Hier helaas ook 1 hangen voor mijn panelen*. Laadpaal heb ik zelf geplaatst en van het merk Hager. Is wel echt flink duurder maar vond ik de moeite waard gezien de grote hoeveelheden stroom die er jaarlijks doorheen zullen gaan.

*wil ik eigenlijk ook vervangen, want ik wek jaarlijks ongeveer 14000 kWh op en daarmee wordt deze groep zelfs meer belast dan die van de laadpaal.

Verder moet er echt een onderscheid worden gemaakt tussen de type van een aardlekautomaat en de karakteristiek van een aardlekautomaat.

De bekendste classificatie bij aardlekschakelaars/automaten is die van de karakteristiek, namelijk B en C.
- Een B automaat kan maar zeer kort de maximale hoeveelheid stroom waarvoor hij geklassificeerd is overschrijden. Dit is bijvoorbeeld handig als je je hoofdzekering moet beschermen en het apparaat de maximale stroom ook niet hoeft te overschrijven.
- Een C automaat kan een langere periode de maximale hoeveelheid toegelaten stroom tolereren. Dat is bijvoorbeeld handig in het geval van een apparaat met een hoge inschakelspanning, zoals bijvoorbeeld een heater en vroeger ook airco’s (tegenwoordig zijn die zuiniger). Wat je ziet is dat bij moderne woningen de hoofdschakelaar doorgaans een C karakteristiek heeft. In mijn geval heb ik 3x25A, C-karakteristiek. Dat betekent dat ik maximaal 17,25kW van het net kan trekken, maar als dat bijvoorbeeld 10 minuten lang 18 of 19 kW is, dan is dat ook geen probleem. In de regel wil je in je meterkast juist geen automaten met een C-karakteristiek hebben. Dat is alleen maar een risico voor je hoofdschakelaar en doorgaans ook niet nodig.

Relevant voor laadpalen is de type A en B classificatie.
- Voor laadpalen wordt de type B geadviseerd omdat deze ook DC foutstromen kan detecteren. Type A kan dat niet. Eenvoudiger kan ik het niet maken.
- Overigens beschikken veel laadpalen over een ingebouwde foutstroomdetectie, waaronder de Zappi, waardoor je geen type B automaat nodig hebt.
xxander968 schreef op zaterdag 30 september 2023 @ 21:23:
Ik zou dus geen C plaatsen. Ik zou dan eerder kijken in de instellingen van je laadpaal. Gaat het daar goed? Zet alles anders een stapje lager dan de max en kijk wat het resultaat is? Vind de Zappi zelf ook lastig in te stellen met wel 3 plekken waar je een soort van maximale stroomsterkte kan instellen…

Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanMe
Beste B-Bandit, bedankt voor je deskundige en uitgebreide reactie.
Daar kan ik wat mee!
Ik zal in ieder geval een betere B automaat van Hager laten plaatsen en zal de Zappi verder onderzoeken
_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Bandit
JanMe schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 08:49:
Beste B-Bandit, bedankt voor je deskundige en uitgebreide reactie.
Daar kan ik wat mee!
Ik zal in ieder geval een betere B automaat van Hager laten plaatsen en zal de Zappi verder onderzoeken
_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ .
Ik zou beginnen met de software van je laadpaal. Om eerlijk te zijn denk ik niet dat het nou aan de groep zou moeten liggen. Dat gezegd hebbende, het vervangen van de groep kan geen kwaad, maar vanwege de prijs zou ik dat niet als eerste doen.

Mocht je een andere groep plaatsen, zou ik gaan voor de Hager B16 als je selectief* wilt blijven of als je dat niet zo belangrijk vindt de B32 waardoor je bij laden op overschot via 1 fase tot 7.2kW kan laden. Bijkomstigheid is dat je voorbereid bent op laden op 22kW.

* selectiviteit is relevant voor als de groep toch afslaat dat je hoofdzekering niet mee gaat.

Hier zelf een B32 en had laatst iets en toen is idd de hoofdzekering ook eruit gegaan. Dat is vooral vervelend omdat de rest van het huis dan zonder stroom zit. Of misschien als je nog een gesloten hoofdzekeringskast hebt! Dat heeft mijn vader en dan wil je eigenlijk het risico niet lopen. Die kan je namelijk niet zelf herstellen.

[ Voor 37% gewijzigd door B-Bandit op 02-10-2023 19:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HansAuutB
Zullen we het gewoon bij de EV6 houden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ERN5T
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 17:51
Ik heb altijd een beetje moeite met zogenaamde deskundigen die zelf het verschil tussen kW en kWh niet kennen, maar verder sluit ik me geheel aan bij @HansAuutB, dit hoort hier niet thuis.

EX40 TMP Ultra Sage Green MY25 ; Compress 5800iAW7 + 12E / HR200 / 50 l buffervat / RT800 / HS25/6 / radiatoren

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JanMe
Beste HansAuutB, de aanleiding van dit "draadje" was dat bij het opladen van de EV6 bij meerdere personen de automaat er uitklapt, dit bij gebeurt bij verschillende merken laadpalen. Dus de vraag was dus of het aan de EV6 kan liggen. Lijkt mij een relevante vraag.
Maar bedankt voor je bijdrage.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ColdRain
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-09 13:06
marc4547 schreef op woensdag 27 september 2023 @ 07:35:
Hallo Vrienden, is het nou niet mogelijk om bijvoorbeeld door de dealer het uit te laten zetten dat standaard bij het starten altijd de line assist aanstaat? Ik vind het vervelend , maak er geen gebruik van maar het staat altijd standaard aan na het starten. Of weet iemand een oplossing om dat tegen te gaan?
1ste wat ik doe is i-pedal op en 2de is 3 seconden op het knopje op het stuur en de line assist staat uit. Default uitzetten gaat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ColdRain
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-09 13:06
Phusebox schreef op donderdag 28 september 2023 @ 21:46:
Snelladen boven 80% is niet echt zinvol ...
AC laden gaat aan max 11 kW dus alles wat DC daarboven doet gaat sneller. Net een weekje (roadtrip-) vakantie in Frankrijk gehad, meestal DC geladen tot 95%. Op dat moment doet ie nog altijd 20 tot 30 kW.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TGEN
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-09 21:36

TGEN

Hmmmx_

ColdRain schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 15:29:
[...]

AC laden gaat aan max 11 kW dus alles wat DC daarboven doet gaat sneller. Net een weekje (roadtrip-) vakantie in Frankrijk gehad, meestal DC geladen tot 95%. Op dat moment doet ie nog altijd 20 tot 30 kW.
Ik denk dat hij eerder bedoelde om bij 80% al verder te gaan rijden en dan elders met een lager accupercentage weer te gaan snelladen met hogere snelheid, waardoor je effectief minder lang aan het laden bent (over een hele trip genomen). Als de laadtijd je niks uitmaakt (en er staat geen file voor de snellader) dan kan je in principe ook met DC gewoon doorladen ja :).

Pixilated NetphreaX
Dronkenschap is Meesterschap
DragonFly

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loei123
ColdRain schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 15:29:
[...]

Als je een lange reis maakt en je zorgt er voor dat alle KW's die je laadt met de hoogst mogelijke snelheid gaan, dus zeg maar stoppen als onder de 100kw beland, schijn je op de snelste manier te reizen, ook al moet je vaker stoppen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• B-Bandit
ERN5T schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 12:39:
Ik heb altijd een beetje moeite met zogenaamde deskundigen die zelf het verschil tussen kW en kWh niet kennen, maar verder sluit ik me geheel aan bij @HansAuutB, dit hoort hier niet thuis.
Ben op vakantie en typ alles vanaf de iPhone. Zie het kWh/kw verhaal nu ook, gevalletje autocorrect. Pas ik later nog wel aan.

Fijn als je dat de volgende keer gewoon aangeeft trouwens ipv je oordeel klaar te hebben. Zat overigens nog te denken dat de discussie beter past in het thuisladen van je EV topic. Echter vanwege 2 personen achter elkaar die dezelfde problemen met de EV6 ervaarden leek het wel relevant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Syrus89
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 13-08-2024
Hi,

Ik sta op het punt om mijn EV6 te bestellen. Wat is nou precies het verschil tussen de edition advanced of de Plus buiten het geluidssysteem, warmtepomp, en stoelventilatie...

Ik vraag me een beetje af of dat het prijsverschil van ruim 5k waard is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMenaz
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 20:53
Syrus89 schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 19:19:
Hi,

Ik sta op het punt om mijn EV6 te bestellen. Wat is nou precies het verschil tussen de edition advanced of de Plus buiten het geluidssysteem, warmtepomp, en stoelventilatie...

Daar heeft KIA toch een brochure voor? Staat het precies in opgesomd. KIA strooit de laatste tijd met Editions, dus voor degenen die al langer in een EV6 rijden (voor mij iig) is het niet meer te volgen.

Ik heb zelf een Plus Advanced, maar hoor nu voor het eerst dat er dus blijkbaar ook een Edition Advanced is.

In elk geval succes met kiezen. Je hebt er hoe dan ook een fijne EV aan.

Catch my drift?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Hi,

Kijk naar de voor jou belangrijke features.

Het Meridian audio systeem is matig als je zelf geen andere subwoofer plaatst.

Ik zou in ieder geval niet de automatische klinken willen missen, dat zou mij echt gaan storen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Overstag
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 25-10-2024
Phusebox schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 19:57:
[...]

Kijk naar de voor jou belangrijke features.

Het Meridian audio systeem is matig als je zelf geen andere subwoofer plaatst.

Ik zou in ieder geval niet de automatische klinken willen missen, dat zou mij echt gaan storen.
Ik heb geen problemen met de meridian. Booster werkt prima hier. Maar ik hoef dan ook geen booster waarbij je de wagen uitgeblazen wordt :9~

EV6 58kWh Plus RWD MY:23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Overstag schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 20:05:
[...]

Ik heb geen problemen met de meridian. Booster werkt prima hier. Maar ik hoef dan ook geen booster waarbij je de wagen uitgeblazen wordt :9~
Smaken verschillen, en nee ik hoef ook geen absurde bas. Het is echt een wereld van verschil met een andere sub.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polo132
Hi,

En de plus heeft V2D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loei123
Phusebox schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 20:08:
[...]

Smaken verschillen, en nee ik hoef ook geen absurde bas. Het is echt een wereld van verschil met een andere sub.
Ik merk zelf ook regelmatig dat het (sub)laag te wensen over laat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Echnon
  • Registratie: Mei 2000
Hi,

Maar dan wel weer 20 inch wielen voor de edition advanced vs 19 op de plus.

Ik vraag me wel af hoe lang de edition advanced nog aangeboden wordt, voor de id.4 met hun advantage uitvoeringen ben ik al nat gegaan dat deze blijkbaar maar tot 31-12 wordt aangeboden en de LM m dus niet wilde bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anc
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15:09

anc

Phusebox schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 20:08:
[...]

Zeker, ik merk alleen bij bepaalde nummers dat ik een betere sub mis.
Waar ik mij meer aan stoor is dat het systeem zich aanpast aan een nummer om zo de beste muziekinstelling(equalizer?) weer te geven. En soms doet hij dat constant in 1 nummer en dat klinkt echt heel vaag. Overdreven gezegd lijkt hij te schakelen tussen schel en dof elke 10-15 seconden tijdens 1 nummer.
Gelukkig komt dit niet vaak voor. Dus ik denk dat het bij specifieke nummers is waarbij hij verschillende "genres" detecteert en daarop blijft aanpassen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
anc schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 07:31:
[...]

Zeker, ik merk alleen bij bepaalde nummers dat ik een betere sub mis.
Waar ik mij meer aan stoor is dat het systeem zich aanpast aan een nummer om zo de beste muziekinstelling(equalizer?) weer te geven. En soms doet hij dat constant in 1 nummer en dat klinkt echt heel vaag. Overdreven gezegd lijkt hij te schakelen tussen schel en dof elke 10-15 seconden tijdens 1 nummer.
Gelukkig komt dit niet vaak voor. Dus ik denk dat het bij specifieke nummers is waarbij hij verschillende "genres" detecteert en daarop blijft aanpassen.
Heb je alle "verbeteringen" uit staan qua instellingen? Al die onzin maakt het meestal slechter ipv beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anc
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15:09

anc

Phusebox schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 07:46:
[...]

Heb je alle "verbeteringen" uit staan qua instellingen? Al die onzin maakt het meestal slechter ipv beter.
Waarschijnlijk niet? ;)
Zal er eens naar kijken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Phusebox
PS. Inmiddels een Kia eSoul als leenauto ipv de Suzuki Vitara. Wat een verademing zeg, niet alleen het elektrisch rijden is gewoon zoveel fijner, maar bijna alles aan deze auto is beter dan die Vitara.

Wordt het lange wachten op de reparatie toch iets minder pijnlijk zo. En die eSoul is ook verrekte zuinig, rij nu met minder dan 12 kWh/100 km gemiddeld op dezelfde stukken waar ik met de EV6 rond de 16 kWh/100km zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loei123
Phusebox schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 10:12:
PS. Inmiddels een Kia eSoul als leenauto ipv de Suzuki Vitara. Wat een verademing zeg, niet alleen het elektrisch rijden is gewoon zoveel fijner, maar bijna alles aan deze auto is beter dan die Vitara.

Wordt het lange wachten op de reparatie toch iets minder pijnlijk zo. En die eSoul is ook verrekte zuinig, rij nu met minder dan 12 kWh/100 km gemiddeld op dezelfde stukken waar ik met de EV6 rond de 16 kWh/100km zat.
Nice, al moet ik zeggen dat 16kWh/100km vergeleken met mijzelf ook bijzonder zuinig is. :9
nu het iets kouder is in de ochtend zit ik vaak weer rond de 19kWh/100km.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Loei123 schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 11:19:
[...]

Nice, al moet ik zeggen dat 16kWh/100km vergeleken met mijzelf ook bijzonder zuinig is. :9
nu het iets kouder is in de ochtend zit ik vaak weer rond de 19kWh/100km.
Ja sorry toen ik de auto nog had was het nog warmer buiten in de ochtend. Wellicht dat het verschil inderdaad nog groter is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMenaz
Omdat Van Mossel bij aflevering de allseasons 'vergeten' was, zijn deze gisteren alsnog gemonteerd bij Profile. Goodyear Vector Gen3 in 255/45/R20.

Bij wegrijden reed het voor geen meter en gaven de banden veel herrie: stonden op 3,2 Bar. Leek wel beton.

Druk verlaagd naar 2,7 Bar. Nu rijdt het prima. Wel iets meer geluid dan de Michelin PremiumContacts die eraf kwamen, maar al met al is het gevoel goed, zowel op droog als nat. Banden komen ook goed uit de tests.

Catch my drift?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zarex
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 23-09 08:54
[...]

Wat bedoel je precies met de booster?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dartlink
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 21:41
zarex schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 12:20:
[...]

Wat bedoel je precies met de booster?
Ik gok subwoofer :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Overstag
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 25-10-2024
Klopt, dat bedoelde ik ook. Ik noem het altijd een booster, dus vandaar.

EV6 58kWh Plus RWD MY:23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Overstag schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 12:58:
[...]

Klopt, dat bedoelde ik ook. Ik noem het altijd een booster, dus vandaar.
En dan vinden ze mij raar :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zarex
Phusebox schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 13:04:
[...]

En dan vinden ze mij raar :+
Was dat niet een vereiste om toegelaten te worden op tweakers? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zarex
[...]

Maargoed, ik sluit me bij je aan. Tijdens de proefrit heb ik de geluidsinstallatie niet echt getest, maar de meridian set klonk in ieder geval niet verkeerd. Momenteel rij ik in een Skoda Scala met Skoda's huismerk 5.1 set - aka Skoda Sound System. Ik ben dik tevreden met die set, hoewel de sub volgens sommige mensen aan de zwakke kant is. Ik ga het wel beleven als de EV6 geleverd wordt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Syrus89
DaMenaz schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 19:49:
[...]

Daar heeft KIA toch een brochure voor? Staat het precies in opgesomd. KIA strooit de laatste tijd met Editions, dus voor degenen die al langer in een EV6 rijden (voor mij iig) is het niet meer te volgen.

Ik heb zelf een Plus Advanced, maar hoor nu voor het eerst dat er dus blijkbaar ook een Edition Advanced is.

In elk geval succes met kiezen. Je hebt er hoe dan ook een fijne EV aan.
Daar is inderdaad een brochure voor, maar er zijn zo veel versies dat de leesbaarheid (ook op de website) behoorlijk te wensen overlaat. Maar ben goed geholpen hier :). Ben er in ieder geval uit dat dat paar opties me de extra bijtelling niet waard zijn en daar ging het me om.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aries.Mu
  • Laatst online: 21:40
Zijn er nog mensen in de hunt voor een EV6 via lease werkgever op dit moment?
Dealer contacteerde mij hiernet om te laten weten dat er donderdag een nieuwe offerte volgt (waarbij de maximale fleetkorting die wij krijgen nog verhoogd wordt). Ben hem vergeten vragen of er (gezien de "facelifts" van de concurrentie) verdere aanpassingen komen zoals aandrijving/accucapaciteit.

Volvogroep en VAG krijgen toch serieus wat meer power erbij en vooral koppel, zou leuk zijn als ze volgen...

[ Voor 12% gewijzigd door Aries.Mu op 03-10-2023 16:06 ]

iPhone 14 Pro Max | Switch Lite | Sony 55A89 | Passat Variant GTE | Tesla MY RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Syrus89
Aries.Mu schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 16:05:
Zijn er nog mensen in de hunt voor een EV6 via lease werkgever op dit moment?
Dealer contacteerde mij hiernet om te laten weten dat er donderdag een nieuwe offerte volgt (waarbij de maximale fleetkorting die wij krijgen nog verhoogd wordt). Ben hem vergeten vragen of er (gezien de "facelifts" van de concurrentie) verdere aanpassingen komen zoals aandrijving/accucapaciteit.

Volvogroep en VAG krijgen toch serieus wat meer power erbij en vooral koppel, zou leuk zijn als ze volgen...
Als in, vanaf donderdag biedt de leasemaatschappij de auto goedkoper aan? Ik ben zelf op dit moment druk in de weer met de maatschappij, morgen maar even vragen. Thanks voor de tip. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reacher
  • Laatst online: 21:32

Reacher

oldschool

De ev6 moest vandaag naar de garage. Voor oa nieuwe handgrepen. Om enigszins beweging in zaken te krijgen bij louwman had ik afgesproken, het “verplichte” onderhoud dan ook direct te plannen.

Maandag toch maar bellen of alle onderdelen etc die onder garantie vervangen moesten worden binnen waren. Onderdelen? Welke onderdelen? We doen alleen het onderhoud. Prima dan niet. Hele boel geannuleerd en in Breda kunnen ze vanaf nu lekker stikken. Dit is echt de zoveelste keer dat ze bewijzen als dealer compleet onbetrouwbaar te zijn.

but I don't like you in that way
the best things in life are illegal
born to do porn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Reacher schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 20:04:
De ev6 moest vandaag naar de garage. Voor oa nieuwe handgrepen. Om enigszins beweging in zaken te krijgen bij louwman had ik afgesproken, het “verplichte” onderhoud dan ook direct te plannen.

Maandag toch maar bellen of alle onderdelen etc die onder garantie vervangen moesten worden binnen waren. Onderdelen? Welke onderdelen? We doen alleen het onderhoud. Prima dan niet. Hele boel geannuleerd en in Breda kunnen ze vanaf nu lekker stikken. Dit is echt de zoveelste keer dat ze bewijzen als dealer compleet onbetrouwbaar te zijn.
Triest... die handgrepen hadden ze zeker niet eens besteld of wel?
6 maanden levertijd bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polo132
Syrus89 schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 19:38:
[...]

Als in, vanaf donderdag biedt de leasemaatschappij de auto goedkoper aan? Ik ben zelf op dit moment druk in de weer met de maatschappij, morgen maar even vragen. Thanks voor de tip. _/-\o_
Volgens mij lees je het een beetje verkeerd. Hij is bezig met een offerte-aanvraag en krijgt van zijn dealer specifiek voor hem een korting. Dit staat totaal los van de deals die jou LM afspreekt met je dealer. Mocht je van je LM zelf met offertes komen is dit iets wat jij zelf bij je eigen dealer zou kunnen bespreken of er kortingen mogelijk zijn. Bij mij neemt de LM helaas niks aan qua dealer offertes omdat zij het centraal geregeld hebben, dus ook weer LM afhankelijk of je iets kan met dealer kortingen of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reacher

Reacher

oldschool

Phusebox schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 21:09:
[...]

Triest... die handgrepen hadden ze zeker niet eens besteld of wel?
6 maanden levertijd bij mij.
Ze weigeren nu al 12 maanden deze te bestellen

born to do porn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Reacher schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 22:31:
[...]

Ze weigeren nu al 12 maanden deze te bestellen
Ze zijn krom of daarnaast ook wat ik had dat ze niet meer goed sluiten en kraken?

Bij mij waren ze binnen en toen heeft de importeur nog geprobeerd ze tegen te houden, want de policy was gewijzigd. Ze moesten eerst een service actie uitvoeren waarbij er een of andere kabel in de deur vervangen moet worden.

Gelukkig zei mijn dealer gewoon dat ze die actie zouden doen en tevens de klinken vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reacher

Reacher

oldschool

Soms willen ze niet meer open. Het sluiten met je vinger werkt al maanden niet meer. Vol met krassen etc.

born to do porn!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Phusebox
Reacher schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 22:40:
Soms willen ze niet meer open. Het sluiten met je vinger werkt al maanden niet meer. Vol met krassen etc.
Hopelijk heb je een andere dealer in de buurt waar je terecht kan en serieus genomen wordt.

Ik zou in ieder geval een review plaatsen op Google Maps en een klacht over deze dealer indienen bij Kia Nederland.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aries.Mu
Polo132 schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 21:35:
[...]

Volgens mij lees je het een beetje verkeerd. Hij is bezig met een offerte-aanvraag en krijgt van zijn dealer specifiek voor hem een korting. Dit staat totaal los van de deals die jou LM afspreekt met je dealer. Mocht je van je LM zelf met offertes komen is dit iets wat jij zelf bij je eigen dealer zou kunnen bespreken of er kortingen mogelijk zijn. Bij mij neemt de LM helaas niks aan qua dealer offertes omdat zij het centraal geregeld hebben, dus ook weer LM afhankelijk of je iets kan met dealer kortingen of niet.
Klopt een beetje;
Ik moet rechtstreeks met de dealers onderhandelen en via een mini-competitie (en een raamovereenkomst) bieden ofwel Belfius ofwel Alphabet het beste lease-contract.

Offerte is binnen; oorspronkelijke korting 10%, nu 14% + 1500 (excl BTW) bonus. We gaan dus van 65k naar 54k voor de RWD GT-Line.
Hij kon niets extra zeggen over eventuele technische veranderingen, maar gaf wel mee dat ze concurrentieel willen blijven en hun verkoopaantallen een boost willen geven.
Levertermijnen 6-9maand max op moment van bestelling.

EDIT: ook op de Ioniq 5 dezelfde extra korting :9 , voor de twijfelaars (waaronder mezelf)

[ Voor 3% gewijzigd door Aries.Mu op 04-10-2023 12:11 ]

iPhone 14 Pro Max | Switch Lite | Sony 55A89 | Passat Variant GTE | Tesla MY RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polo132
Aries.Mu schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 09:18:
[...]

Klopt een beetje;
Ik moet rechtstreeks met de dealers onderhandelen en via een mini-competitie (en een raamovereenkomst) bieden ofwel Belfius ofwel Alphabet het beste lease-contract.

Offerte is binnen; oorspronkelijke korting 10%, nu 14% + 1500 (excl BTW) bonus. We gaan dus van 65k naar 54k voor de RWD GT-Line.
Hij kon niets extra zeggen over eventuele technische veranderingen, maar gaf wel mee dat ze concurrentieel willen blijven en hun verkoopaantallen een boost willen geven.
Levertermijnen 6-9maand max op moment van bestelling.
Bizar goede deal! Ben een tikkeltje jaloers haha. Ik kreeg ook wat kortingen vd dealer aangeboden maar mijn LM accepteert het niet. Stoppen ze die kortingen lekker zelf in hun zak? 8)7

[ Voor 8% gewijzigd door Polo132 op 04-10-2023 09:36 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Aries.Mu
Polo132 schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 09:35:
[...]

Bizar goede deal! Ben een tikkeltje jaloers haha. Ik kreeg ook wat kortingen vd dealer aangeboden maar mijn LM accepteert het niet. Stoppen ze die kortingen lekker zelf in hun zak? 8)7
Ja

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Wizard
  • Laatst online: 15:21

The Wizard

Moderator Mobile
Polo132 schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 09:35:
[...]

Ach, als je bijtelling neemt dan is het niet relevant hoe duur de auto is (lees: wordt ingekocht) :P.

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PNa
  • Laatst online: 13-10-2023

PNa

[quote]Phusebox schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 05:35:
[...]

Hopelijk heb je een andere dealer in de buurt waar je terecht kan en serieus genomen wordt.

Ik zou in ieder geval een review plaatsen op Google Maps en een klacht over deze dealer indienen bij Kia Nederland.
[

Met deze dealer in Breda heb ik vergelijkbare ervaringen. Ben nu al ruim een jaar bezig met nieuwe handgrepen die deuren niet meer afsluiten met het knopje en piepen en kraken. Auto is daar al 3x geweest (beurten, vervanging versterker) waarbij ook de handgrepen vervangen zouden worden. Telkens weer een ander verhaal: niet binnen gekomen, iets mis gegaan met bestelling, importeur geen toestemming etc. Eind deze maand zou het dan echt moeten gaan gebeuren……. Heb negatieve recensies bij dealer enquête en LM afgegeven. LM heeft er nog achteraan gebeld en bevestiging gekregen dat ze nu echt binnen zijn en geplaatst worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Over degradatie. Heb nu een eSoul 64 kWh te leen. Na paar laadessies blijkt dat er nog ongeveer 55 kWh over is aan capaciteit. Auto staat altijd op 100% voor AC en DC lijkt het en heeft 10.000 km gereden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• grotegok
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 20:21
Phusebox schreef op donderdag 5 oktober 2023 @ 06:55:
Over degradatie. Heb nu een eSoul 64 kWh te leen. Na paar laadessies blijkt dat er nog ongeveer 55 kWh over is aan capaciteit. Auto staat altijd op 100% voor AC en DC lijkt het en heeft 10.000 km gereden.
Wat een pechvogel ben je toch.

Hoe heb je het gemeten?
bij 0% laden tot 100% en opgenomen energie gemeten?
ODB2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loei123
Dat lijkt me wel heel erg extreem.
Heeft een eSoul wel 64 bruikbare kWh?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TGEN
  • Laatst online: 10-09 21:36

TGEN

Hmmmx_

Loei123 schreef op donderdag 5 oktober 2023 @ 08:02:
[...]

Dat lijkt me wel heel erg extreem.
Heeft een eSoul wel 64 bruikbare kWh?
Volgens ev-database heeft de e-Soul 64 kWh 67 kWh bruto. Maar of dat klopt, da's vers twee.

Pixilated NetphreaX
Dronkenschap is Meesterschap
DragonFly

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mustang
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 18-09 10:33
Daar gaan we weer... Waar maak je je zo druk om?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Peetman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:52

Peetman

Tjah....

Ik snap dat er wat postgeschiedenis van Phusebox in dit topic is. Maar dit is toch gewoon een feitelijke constatering die hij hier plaatst?
Met 10.000 km gereden is dat een opvallende degradatie (als dat inderdaad juist is gemeten) voor een auto van de zelfde fabrikant als onze, bij de meesten geliefde, EV6.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Loei123
Mustang schreef op donderdag 5 oktober 2023 @ 09:13:
[...]

Daar gaan we weer... Waar maak je je zo druk om?
Daar gaan we weer, hij doet een constatering en deelt deze met ons, ik lees nergens dat hij zich druk maakt over de eSoul leenauto. :)

Zeuren om het zeuren lijkt wel steeds meer een dingetje te worden in dit topic... |:(

En sorry dat ik het zeg, maar wederom door een lid die klaarblijkelijk enkel voor dit topic geregisteerd is bij t.net.

[ Voor 13% gewijzigd door Loei123 op 05-10-2023 09:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Loei123
TGEN schreef op donderdag 5 oktober 2023 @ 08:22:
[...]

Volgens ev-database heeft de e-Soul 64 kWh 67 kWh bruto. Maar of dat klopt, da's vers twee.
Dat is ook wat ik vind, dat is wel extreme degradatie dan. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMenaz
Ik meen me te herinneren dat de e-Soul geen actieve koeling en verwarming van het accupakket heeft (zoals bij de oer-Leaf). Dat vindt de accu niet fijn. Maar dan nog is 10.000 km wel heel snel.

Catch my drift?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anboni
DaMenaz schreef op donderdag 5 oktober 2023 @ 10:13:
Ik meen me te herinneren dat de e-Soul geen actieve koeling en verwarming van het accupakket heeft (zoals bij de oer-Leaf). Dat vindt de accu niet fijn. Maar dan nog is 10.000 km wel heel snel.
Het gaat natuurlijk ook om een leen/huur auto, dus daar gaat men waarschijnlijk nog onverschilliger mee om dan anders (lekker aan een DC lader laten hangen tot 'ie op 100% staat enzo)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loei123
anboni schreef op donderdag 5 oktober 2023 @ 10:24:
[...]

Het gaat natuurlijk ook om een leen/huur auto, dus daar gaat men waarschijnlijk nog onverschilliger mee om dan anders (lekker aan een DC lader laten hangen tot 'ie op 100% staat enzo)
Dan nog is meer dan 10% degradatie binnen 10K kilometers wel erg extreem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anboni
Loei123 schreef op donderdag 5 oktober 2023 @ 10:28:
[...]

Dan nog is meer dan 10% degradatie binnen 10K kilometers wel erg extreem.
Als de meting van Phusebox inderdaad klopt natuurlijk.

En het kan natuurlijk ook nog zijn dat er gewoon een aantal cellen defect is, waar in dit geval geen prio aan wordt gegeven want leen/huur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polo132
Vandaag voor het eerst snel geladen (slechts 5 minuutjes, demonstratie voor de vrouw als ze zelf op pad gaat). Hij kwam bij een 300kw paal niet boven de 95kwh uit. Nu weet ik dat het door de batterij temperatuur kan komen en de paal, en wellicht meer oorzaken. Maar kan de auto wellicht ook tonen waar het aan ligt? (Bijv max output paal, begrensd laden ivm accu temp) of heeft hij gewoon even nodig om op gang te komen?

(En mag je de Ev start knop weer indrukken met de auto eenmaal aan het laden? :+)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaMenaz
Polo132 schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 13:21:
(En mag je de Ev start knop weer indrukken met de auto eenmaal aan het laden? :+)
Ja, maar geen gas geven want dan trek je zo de hele paal uit de grond. :+

Nee hoor, de auto gaat dan aan maar je kunt niet rijden.

Wat snelheid betreft: kan van alles zijn. Had je de paal als bestemming ingevoerd op de KIA-navi? Zo niet, dan is de batterij niet geconditioneerd en kan hij te warm of te koud zijn voor optimaal laden. Ook de paal zelf kan een beperking zijn. Als er 10 wagens tegelijk staan te laden dan kan het voorkomen dat de snelheid omlaag gaat.

Heb je een grote of kleine accu? De kleine doet iets van 170 kW dacht ik

De auto zelf geeft geen diagnose afaik.

Afbeeldingslocatie: https://support.fastned.nl/hc/article_attachments/5469810681117

[ Voor 12% gewijzigd door DaMenaz op 06-10-2023 13:33 ]

Catch my drift?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThatGuy2303
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 15:35
Polo132 schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 13:21:
Vandaag voor het eerst snel geladen (slechts 5 minuutjes, demonstratie voor de vrouw als ze zelf op pad gaat). Hij kwam bij een 300kw paal niet boven de 95kwh uit. Nu weet ik dat het door de batterij temperatuur kan komen en de paal, en wellicht meer oorzaken. Maar kan de auto wellicht ook tonen waar het aan ligt? (Bijv max output paal, begrensd laden ivm accu temp) of heeft hij gewoon even nodig om op gang te komen?

Mijn ervaring is dat de snelheid nooit contstant is. Meestal begint ie bij mij inderdaad rond de 100 en loopt dan na een minuut of 7/8 op naar soms 175 (de max voor mijn standard range versie). Tussen 80% en 90% wil nog wel tussen de 30 en 50, boven de 90% is naar mijn idee zinloos bij een snellader, soms nog maar 3kwh snelheid.
Pagina: 1 ... 309 ... 446 Laatste

Let op:
Openbaar laden, laadpassen, etc. in: [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3.

Bestellingen, leveringen en "waar is de boot"-posts over de Kia EV6 mogen in: Het KIA EV6 leveringen topic