Acties:
  • 0 Henk 'm!

• king_dude
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online
Ik zou het ook graag willen, maar je kunt er geen enkel recht aan ontlenen. Koffiedik kijken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Ideale Man
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 18-06 16:21
DaMenaz schreef op vrijdag 22 september 2023 @ 16:18:
Klopt ja. Die zijn echt voor eenmalig gebruik. Ik heb mijn vorige auto ook weggedaan met het voetje van de badge nog op het raam. Vorig jaar zomer (toen ik dacht dat de EV6 snel zou komen) heb ik even een stop gemaakt bij het kantoortje van Bip & Go bij Arras (Wancourt) lang de snelweg en heb ik daar 2 nieuwe voetjes gehaald.

Nog een tip voordat je gaat plakken: spuit het voetje even zwart. Valt namelijk nogal op in het wit (kwam ik te laat achter).
Ik had er 1 besteld die werd geheel zwart geleverd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMenaz
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 19-06 21:54
Vandaag weer een TPMS-melding rechtsachter. Die is al eens lek geweest toen ik de auto net had. Scheelde nu 0,1 Bar, dus ben benieuwd. In elk geval even opgepompt. Komende maandag komen er toch nieuwe allseasons onder.
De Ideale Man schreef op maandag 25 september 2023 @ 18:46:
[...]

Ik had er 1 besteld die werd geheel zwart geleverd
Dan heb je de Europa Slim badge gok ik. Ik heb de Slim. Die is grotendeels wit.

[ Voor 29% gewijzigd door DaMenaz op 25-09-2023 19:23 ]

Catch my drift?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMenaz
Eh… ?

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/oe4C90V.jpg

Catch my drift?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06:31
Zal met temperatuur te maken hebben. Zie dit probleem laatste tijd vaker gemeld worden op diverse sites.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atlas
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Bandenspanningen zijn relatief tov de vorige ingestelde waarde, absolute waardes zeggen niets ;)

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMenaz
Atlas schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 09:07:
[...]

Bandenspanningen zijn relatief tov de vorige ingestelde waarde, absolute waardes zeggen niets ;)
Je stelt niks in (het is geen VW). Er zitten sensoren op. Zelf resetten is er niet bij. Bovendien heb ik er gisteren lucht ingestopt.

[ Voor 4% gewijzigd door DaMenaz op 26-09-2023 09:14 ]

Catch my drift?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dartlink
  • Registratie: Maart 2008
  • Nu online
DaMenaz schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 09:12:
[...]

Je stelt niks in (het is geen VW). Er zitten sensoren op. Bovendien heb ik er gisteren lucht ingestopt.
Precies. En het is kouder geworden, dus procentueel is dus groter om dan van 2.5 naar 2.3 bar te gaan bijvoorbeeld. Ipv 2.4 naar 2.3.

Ik had hem ook paar weken geleden. Koud opgepompt en daarna geen last meer gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxander968
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 10:10
DaMenaz schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 09:12:
[...]

Je stelt niks in (het is geen VW). Er zitten sensoren op. Zelf resetten is er niet bij. Bovendien heb ik er gisteren lucht ingestopt.
Zover ik dit begrepen heb worden TPMS sensoren bij montage 'geprogrammeerd' (of geef het een naam, ik heb er geen sjoege van). Dan zet de bandenboer toch een 'dit is de juiste waarde'? Bij x afwijking gaat de auto piepen. Als de ene band bij het programmeren net iets harder is dan de andere kan zo'n verschil als wat je nu ziet ontstaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• itsjohan
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:34
ik heb ze gewoon op 3 bar gezet. scheelt een hoop gezeur van die sensoren hoor ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMenaz
xxander968 schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 10:09:
[...]

Zover ik dit begrepen heb worden TPMS sensoren bij montage 'geprogrammeerd' (of geef het een naam, ik heb er geen sjoege van). Dan zet de bandenboer toch een 'dit is de juiste waarde'? Bij x afwijking gaat de auto piepen. Als de ene band bij het programmeren net iets harder is dan de andere kan zo'n verschil als wat je nu ziet ontstaan.
Dan nog is het debiel dat hij de hardste band (met een normale waarde) aanwijst als een zachte band.

Maargoed, douw er wel weer wat extra lucht in. Lekker stuiteren. 😆

Catch my drift?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-06 17:44

The Wizard

Moderator Mobile
DaMenaz schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 10:39:
[...]

Dan nog is het debiel dat hij de hardste band (met een normale waarde) aanwijst als een zachte band.

Maargoed, douw er wel weer wat extra lucht in. Lekker stuiteren. 😆
Je hebt er sowieso niet zoveel druk erin, minder dan de sticker in de deur.

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxander968
De sticker in de deur mist een update. Volgens de online handleiding moet de druk nu altijd 2.5 bar zijn, ook bij zware belading. Eerder vermelde de handleiding nog wat de sticker weergeeft maar dat is aangepast.

https://ev6.synology.me/en/topics/chapter9_5.html

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ossie7
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 19-06 15:31
Heb dit ook eerder gehad, volgens de monteur van dienst was het normaal voor een EV6 om altijd over rechtsachter te klagen. Daarna ook de tip gekregen om de banden harder op te pompen dan aangegeven, omdat ik de TPMS melding toen bij 2.4/2.5 al kreeg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• B-Bandit
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19-06 11:11
B-Bandit schreef op vrijdag 22 september 2023 @ 19:26:
[...]

En vandaag weer 2x stil gevallen met 12v meldingen. Dit keer afgesleept naar de dealer. Veel succes ermee d:)b

Zit zelf in buitenland nu, dus mijn vrouw mocht alles doen :+ maandag maar even bellen wat ze van plan zijn. Ben benieuwd, ICCU, accucel of iets anders? Kunnen we geen bingokaart maken?
Kleine update. Auto is inmiddels gerepareerd. Volgens de monteur was de 12v accu defect. Ondanks dat ze deze 2 weken geleden hebben doorgemeten. Nu goed, het zal wel. Heb nog specifiek gevraagd naar de ICCU. Hij was bekend met het probleem, maar heeft niet de voor die klacht bijbehorende meldingen gezien in het systeem.

Ik ga er maar vanuit dat het klopt allemaal en ben blij met de auto terug binnen een week!

Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
B-Bandit schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 15:59:
[...]

Kleine update. Auto is inmiddels gerepareerd. Volgens de monteur was de 12v accu defect. Ondanks dat ze deze 2 weken geleden hebben doorgemeten. Nu goed, het zal wel. Heb nog specifiek gevraagd naar de ICCU. Hij was bekend met het probleem, maar heeft niet de voor die klacht bijbehorende meldingen gezien in het systeem.

Ik ga er maar vanuit dat het klopt allemaal en ben blij met de auto terug binnen een week!
Lucky you. Die melding kun je met een OBD dongle zien, dus zou je nog kunnen checken als je het niet vertrouwt, maar als die melding er is, is je ICCU ook stuk en ga je sowieso meer problemen hebben. Dus ik denk inderdaad alleen een defecte 12V accu dan bij jou.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Bandit
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19-06 11:11
Phusebox schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 16:07:
[...]

Lucky you. Die melding kun je met een OBD dongle zien, dus zou je nog kunnen checken als je het niet vertrouwt, maar als die melding er is, is je ICCU ook stuk en ga je sowieso meer problemen hebben. Dus ik denk inderdaad alleen een defecte 12V accu dan bij jou.
Nayh, hij had wel verstand van zaken, de monteur die ik sprak. Soms zie je ze glazig kijken als je over ICCU ed begint, hier niet het geval. Afkloppen maar!

Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBronkhorst
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 15-11-2024
Zijn er meer mensen waarbij de Kia Connect app al dagen geen connectie meer kan krijgen met de auto? Heb zelf sinds 22-09 geen connectie meer kunnen krijgen, tussendoor wel meerdere keren gereden.

Edit: uit- en inloggen fixt het probleem niet

[ Voor 11% gewijzigd door MBronkhorst op 26-09-2023 22:46 ]

• marc4547
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 06:44
Hallo Vrienden, is het nou niet mogelijk om bijvoorbeeld door de dealer het uit te laten zetten dat standaard bij het starten altijd de line assist aanstaat? Ik vind het vervelend , maak er geen gebruik van maar het staat altijd standaard aan na het starten. Of weet iemand een oplossing om dat tegen te gaan?

Zeer happy met mijn 2e EV6, van Gravity Blue naar Dark Forest Green, beide RWD 77,8 KW Bij vlagen ben ik geniaal, jammer dat het vaak windstil is.

• Dartlink
  • Nu online
MBronkhorst schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 22:45:
Zijn er meer mensen waarbij de Kia Connect app al dagen geen connectie meer kan krijgen met de auto? Heb zelf sinds 22-09 geen connectie meer kunnen krijgen, tussendoor wel meerdere keren gereden.

Welke foutmelding? 515? Dan even zoeken in dit topic op een post van mij ;-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dartlink
  • Nu online
marc4547 schreef op woensdag 27 september 2023 @ 07:35:
Hallo Vrienden, is het nou niet mogelijk om bijvoorbeeld door de dealer het uit te laten zetten dat standaard bij het starten altijd de line assist aanstaat? Ik vind het vervelend , maak er geen gebruik van maar het staat altijd standaard aan na het starten. Of weet iemand een oplossing om dat tegen te gaan?
Vooralsnog niet, volgens mij is dat Europees verplicht. Mijn dealer zegt hetzelfde.

• sn0x0r
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 09:55
marc4547 schreef op woensdag 27 september 2023 @ 07:35:
Ik vind het wel grappig, want in vorige autos vond ik het verschrikkelijk irritant, maar in deze auto eindelijk een keer niet! Heb er zelf dus geen last van, maar ik weet nog bij het proef rijden dat ik het ook vroeg en het was toen niet mogelijk om het standaard uit te laten.

Ik vind het zelf irritant nu dat ik bij het starten van de auto alsnog iPedal aan moet zetten door aan de flipper te trekken en op het stuurwieltje moet klikken om aan te zetten (geen idee hoe het heet). Als dat kon was het voor mij echt geen handelingen meer om te kunnen rijden.

Binnenkort ga ik voor een nieuwe telefoon, de huidige heeft problemen met de laadpoort dus ik heb android auto daarmee ook opgegeven (die blijft bij mij altijd wegvallen op willekeurige momenten en de dealer heeft naast wat updates nog niets veranderd). Zodra ik een nieuwe telefoon heb ga ik wel weer standaard AA gebruiken, en dan kijk ik ook of ik de auto weer weg moet brengen hiervoor, maar mijn vrouw lijkt er met haar nieuwere telefoon geen last van te hebben. Zij rijdt wel aanzienlijk minder auto, maar toch.

Verder nu 12.000 km verder met de auto en er nog altijd ontzettend tevreden mee!

• Atlas
  • Niet online

Atlas

Dartlink schreef op woensdag 27 september 2023 @ 07:44:
[...]

Vooralsnog niet, volgens mij is dat Europees verplicht. Mijn dealer zegt hetzelfde.
Ik vind het vooral bijzonder irritant dat ik elke keer iPedal enzo moet aanzetten, waarom kan hij dat nou niet onthouden? En ook als je hem in zijn achteruit zet en daarna weer in zijn D is hij ook spontaan die stand vergeten :/

You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

• TGEN
  • Laatst online: 19-06 08:01

TGEN

Hmmmx_

Atlas schreef op woensdag 27 september 2023 @ 09:18:
[...]

Ik vind het vooral bijzonder irritant dat ik elke keer iPedal enzo moet aanzetten, waarom kan hij dat nou niet onthouden? En ook als je hem in zijn achteruit zet en daarna weer in zijn D is hij ook spontaan die stand vergeten :/
Da's ook naar; hij blijft bij mij wel altijd in stand 1 van regeneratie staan (wat ik prefereer), maar ik weet niet of dat per ongeluk de factory default is of dat het voor non-iPedal-stand wel 'onthouden' blijft.

Pixilated NetphreaX
Dronkenschap is Meesterschap
DragonFly

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Loei123
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 09:50
Atlas schreef op woensdag 27 september 2023 @ 09:18:
[...]

Wacht maar tot je wegrijdt met 100% batterij, is mij van de week overkomen en dan ben je helemaal onvoorbereid. :9

• Loei123
TGEN schreef op woensdag 27 september 2023 @ 10:21:
[...]

Da's ook naar; hij blijft bij mij wel altijd in stand 1 van regeneratie staan (wat ik prefereer), maar ik weet niet of dat per ongeluk de factory default is of dat het voor non-iPedal-stand wel 'onthouden' blijft.
De auto onthoudt i-pedal en volgens mij regen stand 0 niet, evenals sport stand.
De andere standen blijven staan.

• DigitalHombre
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 19-06 10:36
Vreemde gps ervaring hier. In de streek zijn er enkele beruchte trajectcontroles, en die werden sinds de vorige update enkele maanden geleden perfect weergegeven en uitgevoerd. Je krijgt de melding dat er trajectcontrole is aan 70km/h en weergaven van de gemiddelde snelheid over het bewuste traject, prima! Echter sinds een aantal dagen ziet de auto die trajecten aan max 50km/h ipv 70km/h en krijg ik dus een lekker belletje te horen over het kilometers lange traject. Ik heb geen update gedaan en ook geen melding gekregen over een OTA update. Worden de gps gegevens dan ook nog eens "live" doorgestuurd? Heel vroeger kon je bij TomTom foute gps data melden, geen idee of en waar dit kan voor de Kia.
Iemand een shortcut om de flitswaarschuwing/belletje snel en kort uit te zetten? Tijdens het rijden in de menu's bladeren wil ik niet.

• Atlas
  • Niet online

Atlas

Loei123 schreef op woensdag 27 september 2023 @ 10:29:
[...]

Wacht maar tot je wegrijdt met 100% batterij, is mij van de week overkomen en dan ben je helemaal onvoorbereid. :9
Wat gebeurt er dan? Ik rij regelmatig we met 100% batterij en iPedal aan, maar herken niets raars hier :)

• Canby
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 19-06 09:45
Atlas schreef op woensdag 27 september 2023 @ 11:11:
[...]

Wat gebeurt er dan? Ik rij regelmatig we met 100% batterij en iPedal aan, maar herken niets raars hier :)
Bij mij werkt I-Pedal ook altijd bij 100%. Al 9 maanden...

EV6 77,4kWh Plus Advanced AWD / MY23, Interstellar Grey

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Loei123
[...]

Met een volle accu kan de auto niet regenereren en dat doet hij dan ook niet in mijn geval, hij ging bij mij rijden gelijk aan regen stand 0.

• happy killer
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 19-06 14:05
Loei123 schreef op woensdag 27 september 2023 @ 11:26:
[...]

Met een volle accu kan de auto niet regenereren en dat doet hij dan ook niet in mijn geval, hij ging bij mij rijden gelijk aan regen stand 0.
Idd ook al is gehad. laatst ook tot 100% geladen en toen wel gelijk I-pedal mogelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dartlink
  • Nu online
100% is geen 100% BMS ;)

Misschien is dat 98 of 99%, kan je forceren door eens als de accu vol is, de verwarming/airco aan te zetten. En terwijl die daarmee bezig is na tien minuutje ontkoppelen en direct gaan rijden :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xxander968
DigitalHombre schreef op woensdag 27 september 2023 @ 10:37:
Vreemde gps ervaring hier. In de streek zijn er enkele beruchte trajectcontroles, en die werden sinds de vorige update enkele maanden geleden perfect weergegeven en uitgevoerd. Je krijgt de melding dat er trajectcontrole is aan 70km/h en weergaven van de gemiddelde snelheid over het bewuste traject, prima! Echter sinds een aantal dagen ziet de auto die trajecten aan max 50km/h ipv 70km/h en krijg ik dus een lekker belletje te horen over het kilometers lange traject. Ik heb geen update gedaan en ook geen melding gekregen over een OTA update. Worden de gps gegevens dan ook nog eens "live" doorgestuurd? Heel vroeger kon je bij TomTom foute gps data melden, geen idee of en waar dit kan voor de Kia.
Iemand een shortcut om de flitswaarschuwing/belletje snel en kort uit te zetten? Tijdens het rijden in de menu's bladeren wil ik niet.
Mijn software is wel bijgewerkt ergens eind juni/begin juli en sindsdien kan ik boven de 80 gemiddeld rijden op de pleijroute - met trajectcontrole - zonder het gepingel dat je te hard rijdt. Voor de update kreeg ik dan juist dat gepingel.

• happy killer
Weet iemand of een manier is dat de EV6 goed naar onderborden kan kijken. Ik rij regelmatig op een stukje weg dat verboden is voor vrachtwagens. Nu hebben ze dat met een inrij verbodsbord gedaan met onderbord van een vrachtwagen.
De EV6 begint elke keer te zeuren dat ik tegen het verkeer inrij

• TGEN

TGEN

Hmmmx_

happy killer schreef op woensdag 27 september 2023 @ 13:41:
Weet iemand of een manier is dat de EV6 goed naar onderborden kan kijken. Ik rij regelmatig op een stukje weg dat verboden is voor vrachtwagens. Nu hebben ze dat met een inrij verbodsbord gedaan met onderbord van een vrachtwagen.
De afgelopen maand in Zweden en Denemarken gemerkt dat de EV6 überhaupt onderborden niet lijkt te herkennen. Ik denk dat we moeten wachten of Kia/Hyundai dat op gaan pakken, en anders ouderwets zelf naar borden moeten kijken :).

Pixilated NetphreaX
DragonFly

• happy killer
TGEN schreef op woensdag 27 september 2023 @ 15:12:
[...]

De afgelopen maand in Zweden en Denemarken gemerkt dat de EV6 überhaupt onderborden niet lijkt te herkennen. Ik denk dat we moeten wachten of Kia/Hyundai dat op gaan pakken, en anders ouderwets zelf naar borden moeten kijken :).
Het op het borden letten doe ik eigenlijk altijd wel. Enkel is gewoon de melding irritant er word echt over de speakers gezegd: let op, controleer uw rijrichting.

• henrov
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 19-05 16:03
Loei123 schreef op woensdag 27 september 2023 @ 11:26:
[...]

Hier net zo

• Bogey555
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 24-04 13:26
sn0x0r schreef op woensdag 27 september 2023 @ 08:08:
[...]

Ik vind het wel grappig, want in vorige autos vond ik het verschrikkelijk irritant, maar in deze auto eindelijk een keer niet! Heb er zelf dus geen last van, maar ik weet nog bij het proef rijden dat ik het ook vroeg en het was toen niet mogelijk om het standaard uit te laten.

Ik vind het zelf irritant nu dat ik bij het starten van de auto alsnog iPedal aan moet zetten door aan de flipper te trekken en op het stuurwieltje moet klikken om aan te zetten (geen idee hoe het heet). Als dat kon was het voor mij echt geen handelingen meer om te kunnen rijden.

Binnenkort ga ik voor een nieuwe telefoon, de huidige heeft problemen met de laadpoort dus ik heb android auto daarmee ook opgegeven (die blijft bij mij altijd wegvallen op willekeurige momenten en de dealer heeft naast wat updates nog niets veranderd). Zodra ik een nieuwe telefoon heb ga ik wel weer standaard AA gebruiken, en dan kijk ik ook of ik de auto weer weg moet brengen hiervoor, maar mijn vrouw lijkt er met haar nieuwere telefoon geen last van te hebben. Zij rijdt wel aanzienlijk minder auto, maar toch.

Verder nu 12.000 km verder met de auto en er nog altijd ontzettend tevreden mee!
Dat gaat je niet echt vooruit helpen denk ik. Bij velen is de kabel achter de USB aansluiting het grote probleem. Ik moet de mijne ook nog eens laten vervangen omdat hij er te pas en te onpas uitvliegt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Overstag
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 25-10-2024
Bogey555 schreef op woensdag 27 september 2023 @ 17:20:
[...]

Dat gaat je niet echt vooruit helpen denk ik. Bij velen is de kabel achter de USB aansluiting het grote probleem. Ik moet de mijne ook nog eens laten vervangen omdat hij er te pas en te onpas uitvliegt.
Misschien een advies.
Bij het vervangen van de USB-A vraag dan of het mogelijk is om deze te vervangen door een USB-C. (Als dat gewild is). De huidige telefoons blijken uitgerust te zijn met een USB-C aansluiting. De meegeleverde kabel is aan beide zijde voorzien van aansluiting voor USB-C.
Is maar een hint van me.

EV6 58kWh Plus RWD MY:23

• Polo132
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 18-06 21:37
Overstag schreef op woensdag 27 september 2023 @ 18:42:
[...]

Misschien een advies.
Bij het vervangen van de USB-A vraag dan of het mogelijk is om deze te vervangen door een USB-C. (Als dat gewild is). De huidige telefoons blijken uitgerust te zijn met een USB-C aansluiting. De meegeleverde kabel is aan beide zijde voorzien van aansluiting voor USB-C.
Is maar een hint van me.
Wat, begrijp ik nou goed dat de standaard aansluiting in de Kia een usb A is?

• Overstag
Polo132 schreef op woensdag 27 september 2023 @ 18:56:
[...]

Wat, begrijp ik nou goed dat de standaard aansluiting in de Kia een usb A is?
Voor de CarPlay is de aansluiting een USB-A.
Voor het alleen opladen van je telefoon is het weer een USB-C aansluiting.

• sn0x0r
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 09:55
Kan dat überhaupt dan? @Overstag?

• Overstag
Hoe bedoel je? Het omzetten naar USB-C ?
Dat weet ik niet of het kan. Misschien kan de eerste die een nieuwe USB aansluiting nodig heeft dit vragen. Ik heb er nu een dongle aan hangen en nog geen problemen gehad. (Ff afkloppen)

• Mad_Master
  • Registratie: April 2014
  • Nu online
Overstag schreef op woensdag 27 september 2023 @ 18:42:
[...]

Misschien een advies.
Is maar een hint van me.
Vergeet niet dat dit USB poort ook gebruikt word voor het updaten van de Nav, dus als je het vervangt voor een USB-C moet je ook een USB-C stick hebben als je wilt updaten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dartlink
  • Nu online
Mad_Master schreef op woensdag 27 september 2023 @ 20:37:
[...]

Vergeet niet dat dit USB poort ook gebruikt word voor het updaten van de Nav, dus als je het vervangt voor een USB-C moet je ook een USB-C stick hebben als je wilt updaten.
Niet alleen voor navi, maar ook systeemupdates door de dealer ;)

• MBronkhorst
Dartlink schreef op woensdag 27 september 2023 @ 07:43:
[...]

Welke foutmelding? 515? Dan even zoeken in dit topic op een post van mij ;-)
Geen foutmelding, alleen: "The vehicle is not responding to the service you requested. Please check the status of the vehicle for normal remote control service."

Gebeurd overigens ook op de mobiel van mijn vrouw, zij kan ook al 5 dagen geen contact meer krijgen met de auto. Batterij van de auto is bijna vol, heb geen andere software die de auto status aan het pollen is. Heb meerdere keren met de auto gereden. Heb de auto nu bijna 2 jaar, maar dit nog niet eerder meegemaakt. Tips zouden zeer welkom zijn :).
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iD9bcEQeMiln49omv8XZ8qiqgNA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pk5t7tH1pdSCgjvfvblkEDAT.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 21% gewijzigd door MBronkhorst op 27-09-2023 22:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Solarman
  • Niet online
MBronkhorst schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 22:45:

Reset anders eens je infotainment systeem in de auto om te kiijken of dat helpt.
Met paperclip in het gaat rechts naast de linker temperatuurdraaiknop.

KIA EV6 GT-Line 77,4 RWD MY23

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Solarman
  • Niet online
Mocht iemand graag de USB-A poort gebruiken als USB-C, neem dan een klein adaptertje. (oké, groot afgebeeld ;) )Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dWoqBixvte42ssSJvfTwGsTn5Wo=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/yHufQpcnqobOBHAe700ZmJOu.jpg?f=user_large

KIA EV6 GT-Line 77,4 RWD MY23

• Phusebox
Solarman schreef op donderdag 28 september 2023 @ 06:07:
Mocht iemand graag de USB-A poort gebruiken als USB-C, neem dan een klein adaptertje. (oké, groot afgebeeld ;) )[Afbeelding]
En er zijn nog kleinere. Ook afbeeldingen :+

Had iemand niet eens een usb hub getest?

• marc4547
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 06:44
[...]

Ik merkte het toen ik in Zwitserland was en de akku op 98 % was, en door het remmen een lange heuvel af via Ipedal was de akku op een moment 100% en kreeg ik de melding dat ik er niet meer geregenereerd kon worden omdat de akku 100% was

Zeer happy met mijn 2e EV6, van Gravity Blue naar Dark Forest Green, beide RWD 77,8 KW Bij vlagen ben ik geniaal, jammer dat het vaak windstil is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dartlink
  • Nu online
MBronkhorst schreef op woensdag 27 september 2023 @ 22:31:
[...]

Geen foutmelding, alleen: "The vehicle is not responding to the service you requested. Please check the status of the vehicle for normal remote control service."

Gebeurd overigens ook op de mobiel van mijn vrouw, zij kan ook al 5 dagen geen contact meer krijgen met de auto. Batterij van de auto is bijna vol, heb geen andere software die de auto status aan het pollen is. Heb meerdere keren met de auto gereden. Heb de auto nu bijna 2 jaar, maar dit nog niet eerder meegemaakt. Tips zouden zeer welkom zijn :).
[Afbeelding]
Dartlink in "Het grote KIA EV6 topic"

[ Voor 3% gewijzigd door Dartlink op 28-09-2023 06:46 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MBronkhorst
@Solarman en @Dartlink, goede ideeën, dankjulliewel, ga ik vandaag uitproberen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
happy killer schreef op woensdag 27 september 2023 @ 13:41:
We moeten hier ook naar pictogrammen gaan net zoals in DE. Deze worden door de meeste auto's gewoon gesnapt. Tekst is een no-go (behalve tijd indicaties)

• Joer
  • Laatst online: 19-04 12:19
Was van de week de navigatie aan het uitproberen voor de aankomende wintersport vakantie. Heb de laatste versie met het automatisch inplannen van laadstops. Ik had hier op tweakers het Duitse filmpje al gezien. Nu heb ik alleen snelladers geselecteerd en Ionity. Toen ik de route inplande kwamen er geen Ionity palen in terug maar van een andere aanbieder terwijl alleen Ionity was geselecteerd. Iemand nog een idee of tip van wat ik niet goed doe??

• Joer
  • Laatst online: 19-04 12:19
Joer schreef op donderdag 28 september 2023 @ 10:32:
Was van de week de navigatie aan het uitproberen voor de aankomende wintersport vakantie. Heb de laatste versie met het automatisch inplannen van laadstops. Ik had hier op tweakers het Duitse filmpje al gezien. Nu heb ik alleen snelladers geselecteerd en Ionity. Toen ik de route inplande kwamen er geen Ionity palen in terug maar van een andere aanbieder terwijl alleen Ionity was geselecteerd. Iemand nog een idee of tip van wat ik niet goed doe??
Zojuist nog een keer geprobeerd en nu wel alleen Ionity. Kan het misschien te maken hebben met m’n accu percentage?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TGEN

TGEN

Hmmmx_

Joer schreef op donderdag 28 september 2023 @ 12:53:
[...]

Zojuist nog een keer geprobeerd en nu wel alleen Ionity. Kan het misschien te maken hebben met m’n accu percentage?
Ja; als het niet lukt om met alleen je voorkeur een rit te plannen dan krijg je toch andere mee.

Pixilated NetphreaX
DragonFly

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jugonoot04
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 10-06 19:19
Joer schreef op donderdag 28 september 2023 @ 10:32:
Geloof me uit ervaring: leuk technisch gebbetje maar je gaat er helemaal niets aan hebben. Je stopt gewoon als je trek hebt in een kop koffie of een broodje en dan hang je de auto automatisch aan de aldaar aanwezige lader om ook die gelijk weer even “bij te tanken”. Vervolgens ga je weer verder en blijkt dat de auto de oorspronkelijke tussenstops heeft behouden en niet gaat herberekenen agv de laadactie. Advies om te laden wordt dan veel te vroeg gegeven. Mijn advies: als de auto vraagt tussenstops in te voegen om te laden, kies dan voor “Nee” en ga gewoon af op je eigen inschattingen. Dichtstbijzijnde snellader laten zoeken als het echt spannend gaat worden werkt overigens wel prima.

Ben overigens best benieuwd of anderen hier wel positieve ervaringen mee hebben. Mogelijk doe ik iets niet goed.

[ Voor 4% gewijzigd door Jugonoot04 op 28-09-2023 14:17 ]

• Phusebox
Ik plan gewoon zelf met Google Maps en de Ionity app. Waar wil ik heen, welke ionity punten zijn er.

Wetende dat ze niet verder dan 220-240 km uit elkaar mogen liggen want verder kom ik niet als ik tussen de 15 en 80 procent wil blijven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Loei123
Phusebox schreef op donderdag 28 september 2023 @ 14:38:
Ik plan gewoon zelf met Google Maps en de Ionity app. Waar wil ik heen, welke ionity punten zijn er.

Wetende dat ze niet verder dan 220-240 km uit elkaar mogen liggen want verder kom ik niet als ik tussen de 15 en 80 procent wil blijven.
Ik heb met bepakking in Zuid-Frankrijk toch wel 300km gehaald met 120km/pu op vakantie.

• xxander968
@Jugonoot04 zoveel mensen zoveel wensen. Voor mij heeft het plannen in de vakantie goed gewerkt. Omdat ik de rekening zelf betaal vind ik het belangrijk om Ionity te gebruiken in plaats van 3x zoveel bij een andere snellader. Gokje, jij betaald de rekening niet zelf? In dat geval zou het me niet zoveel uitmaken.

• DaMenaz
Jugonoot04 schreef op donderdag 28 september 2023 @ 14:15:
[...]
Ben overigens best benieuwd of anderen hier wel positieve ervaringen mee hebben. Mogelijk doe ik iets niet goed.
Geen idee of je iets verkeerd doet. Bij mij werkte de dynamische routeplanner wel goed. Hij paste zelf de laadstops aan n.a.v. verbruik of bij het nemen van een andere route. Ook na laden wordt het geactualiseerd. Tot nu toe alleen gebruikt tijdens de vakantie.

Verder gebruik ik de KIA-navi nooit omdat ik het qua layout geen fijn systeem vind. In NL dus altijd Google Maps.

Catch my drift?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jugonoot04
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 10-06 19:19
xxander968 schreef op donderdag 28 september 2023 @ 14:55:
@Jugonoot04 zoveel mensen zoveel wensen. Voor mij heeft het plannen in de vakantie goed gewerkt. Omdat ik de rekening zelf betaal vind ik het belangrijk om Ionity te gebruiken in plaats van 3x zoveel bij een andere snellader. Gokje, jij betaald de rekening niet zelf? In dat geval zou het me niet zoveel uitmaken.
Shame on me: dat zal het zijn. Gaat idd om een leasebak en dan voel je de financiële gevolgen bij de keuze voor aanbieder A of B niet. Moet ik toch maar eens over na gaan denken want ik was altijd van mening dat je een leaseauto gewoon moet behandelen alsof het je eigen auto is en dan val ik nu dus mooi door de mand.

• Phusebox
Loei123 schreef op donderdag 28 september 2023 @ 14:47:
[...]

Ik heb met bepakking in Zuid-Frankrijk toch wel 300km gehaald met 120km/pu op vakantie.
Dat zou betekenen dat je met 120 km/u, vol geladen en enkel snelweg dus 500 km range hebt. Dat haal ik bij lange na niet.

240 is het maximum wat ik ooit heb gehaald.

• Loei123
Phusebox schreef op donderdag 28 september 2023 @ 15:18:
[...]

Dat zou betekenen dat je met 120 km/u, vol geladen en enkel snelweg dus 500 km range hebt. Dat haal ik bij lange na niet.

240 is het maximum wat ik ooit heb gehaald.
Mwah, ik rij dan wel van 100% tot rond de 20% de auto leeg en ik zit dan op dat moment nog rond de 100km range of daaronder.

Dus ik denk dat de auto dan bij 100% 400km range heeft en ik daar 300 km van op "durf" te rijden voordat ik weer ga laden.

• josfr
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 13-06 10:16
[...]
Onze laatste ervaring met die planner was niet erg positief. Op een zaterdag werden we naar laadpalen gestuurd die op een afgesloten industrieterrein stonden. Kun je dat soort missers ergens melden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MBronkhorst
Solarman schreef op donderdag 28 september 2023 @ 06:03:
[...]

Reset anders eens je infotainment systeem in de auto om te kiijken of dat helpt.
Met paperclip in het gaat rechts naast de linker temperatuurdraaiknop.
Dit was de fix, dankjewel, app refreshed weer de status van de auto :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HansAuutB
  • Laatst online: 10:24
[...]

Geloof me uit ervaring: leuk technisch gebbetje maar je gaat er helemaal niets aan hebben. Je stopt gewoon als je trek hebt in een kop koffie of een broodje en dan hang je de auto automatisch aan de aldaar aanwezige lader om ook die gelijk weer even “bij te tanken”. Vervolgens ga je weer verder en blijkt dat de auto de oorspronkelijke tussenstops heeft behouden en niet gaat herberekenen agv de laadactie. Advies om te laden wordt dan veel te vroeg gegeven. Mijn advies: als de auto vraagt tussenstops in te voegen om te laden, kies dan voor “Nee” en ga gewoon af op je eigen inschattingen. Dichtstbijzijnde snellader laten zoeken als het echt spannend gaat worden werkt overigens wel prima.

Met caravan erachter en dus hoger verbruik is de laadplanning zeker zinvol. Afgelopen zomer was ik er per saldo wel positief over.

En nobody is perfect, ook Evi niet.

Rijdt sinds 05-10-2022 een KIA EV6 GT-line rwd Runway Red

• Phusebox
Morgen maar eens bellen voor een update, of ze iets zinnigs kunnen zeggen over de ICCU vervanging.

Zodra ze de diagnose hadden gesteld zouden ze bellen. Auto staat er al 2 weken en is nu bijna 3 weken geleden gemeld, inclusief de foutcode die hoort bij de defecte ICCU.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Phusebox schreef op donderdag 28 september 2023 @ 14:38:

Je limiteert jezelf ook wel enorm als je maar 65% van je accu wenst te gebruiken natuurlijk. Als je dat echt wenst, de winst in levensduur lijkt mij verwaarloosbaar, al helemaal ten opzichte van het gemis aan gebruiksgemak, dan kun je dat op langere reizen gerust loslaten. Er zit echt wel een prima BMS in de KIA. Het is een gebruiksvoorwerp, geen museumstuk.

Good taste is for people who can’t afford sapphires

• Phusebox
FirePuma142 schreef op donderdag 28 september 2023 @ 21:43:
[...]

Je limiteert jezelf ook wel enorm als je maar 65% van je accu wenst te gebruiken natuurlijk. Als je dat echt wenst, de winst in levensduur lijkt mij verwaarloosbaar, al helemaal ten opzichte van het gemis aan gebruiksgemak, dan kun je dat op langere reizen gerust loslaten. Er zit echt wel een prima BMS in de KIA. Het is een gebruiksvoorwerp, geen museumstuk.
Dat is toch normaal gebruik. Snelladen boven 80% is niet echt zinvol en onder 15% gaan ook niet.

Bovendien heb ik zelf weinig vertrouwen in de accu en het BMS.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Franciesco
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 15-06 18:28
In mijn ervaring gaat snelladen tot ca 90%, afgezien van de korte siesta bij 80%, ook op het laatste stuk behoorlijk snel. In ieder geval een stuk sneller dan de Tesla Model 3 waar ik het meestal voor gezien houd rond de 75%.
Ik doe dat laden tot 90% met de EV6 overigens vrijwel alleen als ik met de caravan op vakantie ben. Dan is wat extra rijbereik wel lekker.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Phusebox schreef op donderdag 28 september 2023 @ 21:46:
[...]

Dat is toch normaal gebruik. Snelladen boven 80% is niet echt zinvol en onder 15% gaan ook niet.
Zo veel scheelt dat in de praktijk niet bij snelladen. Ik ga lekker een broodje eten, rondje lopen, kinderen lekker rondjes laten rennen. Ik heb vakantie, ik hoef geen snelheidsrecords te vestigen.
Bovendien heb ik zelf weinig vertrouwen in de accu en het BMS.
Prima, maar ik ken geen feiten die dat ondersteunen. Ik zou overigens niet rond willen rijden in een auto waarvan ik de accu en het BMS niet vertrouw.

• Phusebox
Kia zegt zelf dat je het niet te vaak moet doen. En tja bij mij moet het ding minimaal 6 jaar meegaan.

De 20 minuten die het duurt van 20 naar 80% is meestal wel lamg genoeg voor een stop. Heb geen kinderen dus dat scheelt weer tijd.

En met 10% meer kom ik 20 tot 25 km verder. Aangezien ik alleen Ionity gebruik, vanwege de tot nu toe foutloze ervaring, maakt dat weinig uit. Zoveel punten zijn er eigenlijk niet.

Ik vind het trouwens niet erg om elke twee uur te stoppen. Veel verder dan 800km ga ik toch nooit doen met deze auto.

En dan heb ik liever nog een goede capaciteit over na 5 tot 6 jaar dan dat ik nu net iets langer door kan rijden.

[ Voor 81% gewijzigd door Phusebox op 28-09-2023 22:18 ]

• Polo132
Phusebox schreef op donderdag 28 september 2023 @ 22:04:
Kia zegt zelf dat je het niet te vaak moet doen. En tja bij mij moet het ding minimaal 6 jaar meegaan.

De 20 minuten die het duurt van 20 naar 80% is meestal wel lamg genoeg voor een stop. Heb geen kinderen dus dat scheelt weer tijd.

En met 10% meer kom ik 20 tot 25 km verder. Aangezien ik alleen Ionity gebruik, vanwege de tot nu toe foutloze ervaring, maakt dat weinig uit. Zoveel punten zijn er eigenlijk niet.

Ik vind het trouwens niet erg om elke twee uur te stoppen. Veel verder dan 800km ga ik toch nooit doen met deze auto.

En dan heb ik liever nog een goede capaciteit over na 5 tot 6 jaar dan dat ik nu net iets langer door kan rijden.
Waarom wil je 6+ jaar dezelfde auto? Na 4 jaar is de techniek, en zijn de modellen, al hopeloos verouderd 8)7. En dan loop je nu moeilijk te doen over wat accu degradatie die er tegen 6 jaar niet meer toe doet omdat die technologie al zo ontwikkeld is dat die 5-10% degradatie op de huidige accu pakketten niks voorsteld?

[ Voor 9% gewijzigd door Polo132 op 28-09-2023 23:55 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bogey555
  • Laatst online: 24-04 13:26
Polo132 schreef op donderdag 28 september 2023 @ 23:48:
[...]

Waarom wil je 6+ jaar dezelfde auto? Na 4 jaar is de techniek, en zijn de modellen, al hopeloos verouderd 8)7. En dan loop je nu moeilijk te doen over wat accu degradatie die er tegen 6 jaar niet meer toe doet omdat die technologie al zo ontwikkeld is dat die 5-10% degradatie op de huidige accu pakketten niks voorsteld?
Niet iedereen rijd met een leasebak rond. En als je 60K of meer uitgeeft van je eigen geld dan snap ik wel dat je er meer als 4 jaar mee wil rijden. Het lijkt me eerder andersom. Wie koopt er met zijn eigen geld nu elke 4 jaar een nieuwe auto. Dit is volgens mij enkel doenbaar als je er nog een mooie verkoopprijs voor krijgt. En dat valt nog af te wachten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TGEN

TGEN

Hmmmx_

Misschien niet helemaal relevant voor jouw vakantieritjes, maar ik heb ook goede ervaringen met Aral Pulse, (Shell) Recharge en Circle-K snelladers, in feite alle snelladers die de Alpitronic Hypercharger zijn (net zoals veel Fastned-stations hier in Nederland). Ik heb met deze kasten nog nooit issues gehad om een laadsessie te starten, in tegenstelling tot de oudere Ionity-palen soms...

Pixilated NetphreaX
DragonFly

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Phusebox
TGEN schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 08:23:
[...]

Misschien niet helemaal relevant voor jouw vakantieritjes, maar ik heb ook goede ervaringen met Aral Pulse, (Shell) Recharge en Circle-K snelladers, in feite alle snelladers die de Alpitronic Hypercharger zijn (net zoals veel Fastned-stations hier in Nederland). Ik heb met deze kasten nog nooit issues gehad om een laadsessie te starten, in tegenstelling tot de oudere Ionity-palen soms...
Zal het eens uitproberen. Voordeel van Ionity was dat je voor vakantie nu een abonnement van 1 maand kunt nemen en dat verdiende ik makkelijk terug.

Heb 240 kWh geladen bij Ionity tijdens vakantie, dat was een korting van 48 euro en het abonnement kostte 12 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murky123
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 19-06 10:40
Bogey555 schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 07:58:
[...]

Niet iedereen rijd met een leasebak rond. En als je 60K of meer uitgeeft van je eigen geld dan snap ik wel dat je er meer als 4 jaar mee wil rijden. Het lijkt me eerder andersom. Wie koopt er met zijn eigen geld nu elke 4 jaar een nieuwe auto. Dit is volgens mij enkel doenbaar als je er nog een mooie verkoopprijs voor krijgt. En dat valt nog af te wachten.
ik koop elke 4 jaar een nieuwe auto van mijn eigen geld. nu zo ook met de ev6. niets lease, geen leningen. in 1x aftikken.

ik vind : als je veel langer blijft rijden, word de inruilwaarde lager en moet je meer bijleggen.

het opbouwen naar nieuw kopen en elke 4 jaar een nieuwe heeft wel een paar jaartjes geduurd, dat dan wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loei123
murky123 schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 08:29:
[...]

ik koop elke 4 jaar een nieuwe auto van mijn eigen geld. nu zo ook met de ev6. niets lease, geen leningen. in 1x aftikken.

ik vind : als je veel langer blijft rijden, word de inruilwaarde lager en moet je meer bijleggen.

het opbouwen naar nieuw kopen en elke 4 jaar een nieuwe heeft wel een paar jaartjes geduurd, dat dan wel
Daar zul je dan ook behoorlijk uniek in zijn onder de Nederlandse bevolking...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
[...]

Het is fijn als je in die positie zit. Voor mij zal de auto toch langer mee moeten. Maar misschien ga ik de EV6 ook wel eerder inruilen, het is de eerste auto waarbij ik in het tweede jaar nu al naar andere auto's kijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Franciesco
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 15-06 18:28
Niet specifiek voor de EV6, maar tijdens mijn afgelopen vakantie heb ik bij Ionity met Freshmile betaald.
Je betaald dan 30 cent per kWh + 45 cent per minuut.
Voor een snel ladende auto zoals de EV6 kan dat interessant zijn. Want gemiddeld over ca 250kWh laden bij Ionity heb ik 49,5 cent per kWh betaald (incl BTW). En daarbij heb ik geen abonnement hoeven afsluiten. Het enige wat ik van te voren betaald heb is €5 voor een pasje (vind ik prettiger dan laden/betalen via een app). Dit pasje werd overigens binnen een week thuis bezorgd.

Freshmile is overigens niet voordelig bij alle snelladers. Bij Fastned geldt het genoemde voordelige tarief bijvoorbeeld niet. Bij Shell Recharge geloof ik weer wel. Maar voor alle aanbieders geldt dat het zinnig is dit van te voren na te kijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThatGuy2303
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 07:54
Franciesco schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 09:09:
Niet specifiek voor de EV6, maar tijdens mijn afgelopen vakantie heb ik bij Ionity met Freshmile betaald.
Je betaald dan 30 cent per kWh + 45 cent per minuut.
Voor een snel ladende auto zoals de EV6 kan dat interessant zijn. Want gemiddeld over ca 250kWh laden bij Ionity heb ik 49,5 cent per kWh betaald (incl BTW). En daarbij heb ik geen abonnement hoeven afsluiten. Het enige wat ik van te voren betaald heb is €5 voor een pasje (vind ik prettiger dan laden/betalen via een app). Dit pasje werd overigens binnen een week thuis bezorgd.

Freshmile is overigens niet voordelig bij alle snelladers. Bij Fastned geldt het genoemde voordelige tarief bijvoorbeeld niet. Bij Shell Recharge geloof ik weer wel. Maar voor alle aanbieders geldt dat het zinnig is dit van te voren na te kijken.
Wat betreft Shell Recharge in Nederland kan ik dit bevestigen. Komt uit op gemiddeld tussen de 25 en 27 cent.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• murky123
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 19-06 10:40
Loei123 schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 08:33:
[...]

Daar zul je dan ook behoorlijk uniek in zijn onder de Nederlandse bevolking...
misschien wel, maar zo voelt het niet. :)

Voel me toch een gemiddeld nederlands gezin. 2 verdieners met 2 pubers . 2 auto's , rijtjeshuis.
Maar ik besef me wel dat een dubbel inkomen helpt. het zijn keuzes die je maakt .

[ Voor 10% gewijzigd door murky123 op 29-09-2023 09:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Loei123
murky123 schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 09:42:
[...]

misschien wel, maar zo voelt het niet. :)

Voel me toch een gemiddeld nederlands gezin. 2 verdieners met 2 pubers . 2 auto's , rijtjeshuis.
Maar ik besef me wel dat een dubbel inkomen helpt. het zijn keuzes die je maakt .
Ik denk dat een gemiddeld Nederlands gezin geen 4 jaar jonge auto op de oprit heeft staan, maar dat is een andere discussie.

Verder natuurlijk leuk/prettig dat het bij jullie kan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Ook als je zonder nadenken laadt zul je zonder aantoonbaar defect ook na 6 jaar nog een accu hebben die een goede capaciteit heeft. Het eerste stuk slijtage zit in de overcapaciteit, en dat is al 7,5%. Van het verlies van die procenten ga je in praktische zin niets merken. Na een jaar of 6 ben je 10% kwijt, gemiddeld. Daar ga ik me niet in bochten voor wringen, om daar misschien 5% van te maken. Dan hebben we het over 40 km verlies in range, tegenover 20 km verlies. En dat is als je de slijtage tot de helft weet terug te brengen wat ik niet bepaald realistisch vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
FirePuma142 schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 11:28:
[...]

Ook als je zonder nadenken laadt zul je zonder aantoonbaar defect ook na 6 jaar nog een accu hebben die een goede capaciteit heeft. Het eerste stuk slijtage zit in de overcapaciteit, en dat is al 7,5%. Van het verlies van die procenten ga je in praktische zin niets merken. Na een jaar of 6 ben je 10% kwijt, gemiddeld. Daar ga ik me niet in bochten voor wringen, om daar misschien 5% van te maken. Dan hebben we het over 40 km verlies in range, tegenover 20 km verlies. En dat is als je de slijtage tot de helft weet terug te brengen wat ik niet bepaald realistisch vind.
Die overcapaciteit is nog steeds niemand zeker over, zolang Kia geen openheid geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Phusebox schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 11:34:
[...]

Die overcapaciteit is nog steeds niemand zeker over, zolang Kia geen openheid geeft.
Het rekensommetje is zonder overcapaciteit. Valt voor mij wel in de categorie verwaarloosbaar. Daar kan iedereen voor zichzelf wat van vinden natuurlijk. In praktische zin heeft elke accu overcapaciteit, de vraag is hoeveel. Maar voor de rekensom niet relevant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SwEEp3R
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 03-06 07:44
DigitalHombre schreef op woensdag 27 september 2023 @ 10:37:
De waarschuwingen voor flitsers en trajectcontrole werkt met twee systemen: GPS voor de locatie en ISLA (herkenning snelheid op borden). Heel bijzonder, maar toch. Dat betekent bijvoorbeeld dat een flitser op een 80 weg wordt herkend als een 60, als je recentelijk een max 60 bord bent gepasseerd (N234 iemand? :-).

Let maar eens op of er een nieuw 50 bord bij jouw trajectcontrole in de buurt staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Nou, verwachtte levertijd ICCU: boot met onderdelen wordt verwacht eind november.... maar heel misschien kwam er begin november al een binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanKoen
  • Laatst online: 23:09
Phusebox schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 11:58:
Nou, verwachtte levertijd ICCU: boot met onderdelen wordt verwacht eind november.... maar heel misschien kwam er begin november al een binnen.
Die zullen ze toch wel met het vliegtuig zenden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanMe
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 31-03 08:42
Gisteren op de parkeerplaats bij de Golfbaan een "cadeautje" gekregen: deuk in rechter voorportier precies op de naad, door een later naast geparkeerde auto.Uiteraard geen briefje onder de voorruit en de dader was al vertrokken bij terugkomst.
Ben nog aan het uitzoek of het claimen wordt of zelf betalen. Auto is privé, geen lease met 31 schade vrije jaren. Terugval naar 10! schadevrije jaren maar nog geen premie verhoging. Kosten 750,-.
Graag hoor ik of ander EV6 rijders de bij Kia.com aangeboden Stootlijstenset vierdelig met of zonder inleg hebben aangeschaft. Art. nr: ZKCD99DIVMODZI
Op de site bij Kia.com staat helaas geen afbeelding van een EV6 maar van een Kia Ceed dus ik wil graag weten of het er een beetje uitziet.
Dit om eventuele herhaling te voorkomen, ben er nog niet uit wat wijsheid is.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/x47TRWL8ActYPPNUHSyhiy16IF4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XNNwcFKYiSLqkHD9tHm4SqMT.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 19% gewijzigd door JanMe op 29-09-2023 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
JanKoen schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 12:16:
[...]

Die zullen ze toch wel met het vliegtuig zenden.
Nope.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
JanMe schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 12:22:
Gisteren op de parkeerplaats bij de Golfbaan een "cadeautje" gekregen: deuk in rechter voorportier precies op de naad, door een later naast geparkeerde auto.Uiteraard geen briefje onder de voorruit en de dader was al vertrokken bij terugkomst.
Ben nog aan het uitzoek of het claimen wordt of zelf betalen. Auto is privé, geen lease met 31 schade vrije jaren. Terugval naar 10! schadevrije jaren maar nog geen premie verhoging. Kosten 750,-.
Graag hoor ik of ander EV6 rijders de bij Kia.com aangeboden Stootlijstenset vierdelig met of zonder inleg hebben aangeschaft. Art. nr: ZKCD99DIVMODZI
Op de site bij Kia.com staat helaas geen afbeelding van een EV6 maar van een ander Kia dus ik wil graag weten of het er een beetje uitziet.
Dit om eventuele herhaling te voorkomen, ben er nog niet uit wat wijsheid is
Ik heb dezelfde schade op mijn bestuurdersdeur, laat het voor nu mooi zitten, geheid dat er nog een deur tegen aan knalt. Die naad is waardeloos, precies op de plek waar de andere deuren uitsteken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polo132
Op de site bij Kia.com staat helaas geen afbeelding van een EV6 maar van een ander Kia dus ik wil graag weten of het er een beetje uitziet.
Liever een deuk in m’n auto dan een stootlijstenset :D. Maar super aso en balen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• itsjohan
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:34
is er een getuige die kan verklaren dat de schade er voor het parkeren nog niet was en daarna wel? dan kun je mogelijk terrecht bij het waarborgfonds; dat is er juist voor dit soort schades. als ik me goed kan herinneren heb je dan nog steeds een aardig eigen risico maar vast niet zo veel als claimen op je eigen verzekering je uiteindelijk kost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anc
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 05-06 18:02

anc

Polo132 schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 12:50:
[...]

Liever een deuk in m’n auto dan een stootlijstenset :D. Maar super aso en balen!
Echt? Nou ik wist niet dat die stootlijstenset er was. Ben zeer benieuwd of iemand die heeft en er een foto van kan delen.

Ik heb al 3 deur deukjes in m'n deur zitten... :(

Want dit lijkt mij nogal nutteloos
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/l69aCTp_Uh7PvjrRfZSMB2i8drM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uvYrRympJLiBXATpcbnZ65gK.jpg?f=fotoalbum_large https://www.carparts-expe...021-heden-set-detail.html

En hier nog een andere foto... ben er toch bang voor dat het zo laag zit
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5V3k667Q3opRsCFA7UTfUluo_aU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EIza2csrYYtT0aG3cslIoslp.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 60% gewijzigd door anc op 29-09-2023 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henrov
De Navigation Updater vraagt mij of ik nieuwe software wil downloaden.....

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/E07FGsZV0EiPfZIwPK6EftrAIhY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/MQ4klBfdxGfwJO3Yemjyr9bu.png?f=fotoalbum_large

Edit: lijkt geen nieuwe versie, blijkbaar zijn mijn lokale bestanden verdwenen......
code:
1
+|23Q1|CV_E.EUR.S5W_L.001.001.230601|KM|EV6_MY_22_EU|1556|0

[ Voor 16% gewijzigd door henrov op 29-09-2023 15:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henrov
Ik heb er last van dat de hoofdsteunen van de voorstoelen langzaam omhoog kruipen.
Zowel mijn vrouw als ik zijn allebei niet lang en de hoofdsteunen moeten dan ook op de laagste stand staan. Daarom valt het extra op. Ik moet ze om de zoveel tijd op de laagste stand zetten omdat ze steeds weer in een hogere stand staan. Het lijkt wel alleen te gebeuren als er iemand vaker op de stoel heeft gezeten.

Geen flauw idee hoe dit komt. Ik heb gedacht dat de oorzaak kan zijn dat ik, na het instappen, me naar links draai om de gordel te pakken. Maar ik heb niet het idee dat ik daarbij de hoofdsteun aanraak. Ook zit ik niet met mijn hoofd tegen de hoofdsteun aan waardoor deze omhoog gedrukt kan worden.

Heeft iemand anders dit verschijnsel ook waargenomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gasoline1234
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 18-06 20:58

Gasoline1234

EV9 GT-Line Launch Ed.

[...]

als je veel langer blijft rijden, word de inruilwaarde lager en moet je meer bijleggen.
Bedoel je dat na 4 jaar de inruilwaarde -versneld- afneemt?
Want dat de waarde ieder jaar afneemt is natuurlijk logisch, maar is die 4 jaar dan een kantelpunt waarna de waarde nog sneller afneemt en je hem dan dus beter maar kunt verkopen?

Zijn daar cijfers uit de autobranche van?
Want mijn persoonlijke mening is dat de waardedaling het eerste jaar het hardst gaat en daarna ieder jaar langzamer. Maar misschien heb ik dat mis? De verhuurbranche doet auto's ook vrij snel in de verkoop, en die weten natuurlijk op basis van de grote getallen precies waar het kantelpunt ligt en auto's te duur worden in onderhoud en reparatie.

Ben benieuwd of er hier goed onderbouwde inzichten in zijn.
Ik zou het niet erg vinden als het financieel beter is om iedere 4 jaar een nieuwe auto moet kopen, in plaats van er 6-7 jaar mee te rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polo132
Gasoline1234 schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 15:54:
[...]

Bedoel je dat na 4 jaar de inruilwaarde -versneld- afneemt?
Want dat de waarde ieder jaar afneemt is natuurlijk logisch, maar is die 4 jaar dan een kantelpunt waarna de waarde nog sneller afneemt en je hem dan dus beter maar kunt verkopen?

Zijn daar cijfers uit de autobranche van?
Want mijn persoonlijke mening is dat de waardedaling het eerste jaar het hardst gaat en daarna ieder jaar langzamer. Maar misschien heb ik dat mis? De verhuurbranche doet auto's ook vrij snel in de verkoop, en die weten natuurlijk op basis van de grote getallen precies waar het kantelpunt ligt en auto's te duur worden in onderhoud en reparatie.

Ben benieuwd of er hier goed onderbouwde inzichten in zijn.
Ik zou het niet erg vinden als het financieel beter is om iedere 4 jaar een nieuwe auto moet kopen, in plaats van er 6-7 jaar mee te rijden.
Bedrijven met wagenparken die zelf inkopen ipv leasen verkopen ook vaak rond de 4 jaar, of 130k (?) km omdat dat idd een kantelpunt schijnt te zijn. Valt online vast meer over te vinden.
Pagina: 1 ... 308 ... 436 Laatste

Let op:
Openbaar laden, laadpassen, etc. in: [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3.

Bestellingen, leveringen en "waar is de boot"-posts over de Kia EV6 mogen in: Het KIA EV6 leveringen topic