Case schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 10:43:
Onlangs heb ik een (lease)EV6 besteld (GT-line, yacht blue) die als het goed is ergens in Q1 volgend jaar geleverd wordt. Na het lezen van dit topic krijg ik alleen wel wat twijfels over alle problemen die iedereen lijkt te ervaren.
Ik heb de afgelopen jaren probleemloos andere merken gereden, en vraag me af: moet ik nou mijn ev6 annuleren om gezeur en gedoe met kinderziektes te voorkomen, of zijn er hier ook gewoon tevreden eigenaars?
Als je op een forum kijkt van menig ander merk/model (brandstof/electrisch) zul je vaak over probleemgevallen lezen. In periode van bestelling ga je op zoek naar informatie en lees je veelvuldig een forum en na levering kom je met name terug omdat je wilt weten of bepaalde issues herkenbaar zijn. Ik denk dat een behoorlijk kleiner deel zal blijven plakken en zijn mening geeft. Je gaat immers niet dagelijks melden dat er weer een periode zonder problemen zijn geweest!
Vooralsnog heb ik nagenoeg geen problemen ervaren met deze geweldige auto. Nu zo’n 3-4 maanden in bezit. Ik heb wel twee keer een computerdingetje gehad. (rechterscherm dat zwart bleef, en regeneratie die op auto stond en niet aan ging) Maar dergelijke computer issues heb ik in vorige auto’s (VW/Volvo/Toyota) ook gewoon gehad. Kwestie van uit en aan en door.
Voor zover ik nu weet zijn er nog twee kinderziektes, de 12v batterij en ICCU hotfix. Als ik het goed begreep is vanaf een bepaalde productiedatum er een betere 12v batterij in gezet, al ben ik niet 100% zeker. Voor de ICCU hotfix is een recall. Ik ga ervan uit dat nog te leveren modellen dit direct al toegepast hebben, voor de reeds rijdende exemplaren is of reeds teruggeroepen (bij de dealers die proactief zijn) of je maakt zelf een afspraak.
Ik heb de afspraak toevallig deze week, dus nog een paar dagen hopen dat de ICCU het uithoud :-)
Verder alleen maar genot met deze auto en ja, tuurlijk heb ik ook aanmerkingen van dingen die beter kunnen. Dat heeft heb ik bij elke auto wel gehad.