Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Overstag
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 25-10-2024
SMGGM schreef op zondag 16 juli 2023 @ 11:59:
[...]

[...]

Bedankt voor jullie reactie. Verwijderen / opnieuw installeren geprobeerd.
Andere computer zal moeilijk worden. Andere computer die ik heb is een Linux Mint machine. Niet onmogelijk, maar wel een heel gedoe om daar eventjes Windows op te gaan zetten. Dat is een stukje dat ik een beetje wilde vermijden.
Downloadprogramma van Kia heb ik volledig verwijderd van mijn Apple. Daarna opnieuw geïnstalleerd, bleek een nieuwe versie te zijn.
USB stick ook vervangen, 128 Gb met een snellere download en upload mogelijkheid.
De eerste was te langzaam en werd bloedheet.

Direct gedownload naar mijn USB stick. Ging vrij snel. Uploaden in de auto duurde in totaal 2 uur. De update bestond uit 2 stuks, navigatie en een andere.
In de auto ging hij na het downloaden van de navigatie update, bij 95%, weer de files verifiëren, dat lijkt net of hij opnieuw begint, maar dat is voor de 2 updaten en die liep door naar 100% waarna de infoscherm keurig opnieuw opstartte.

EV6 58kWh Plus RWD MY:23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demonic
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 02-08 23:01
Overstag schreef op zondag 16 juli 2023 @ 12:51:
[...]

[...]
Direct gedownload naar mijn USB stick. [...]
dit is ook vragen om problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polo132
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 08-08 12:46
[...]

[...]

Andere computer zal moeilijk worden. Andere computer die ik heb is een Linux Mint machine. Niet onmogelijk, maar wel een heel gedoe om daar eventjes Windows op te gaan zetten. Dat is een stukje dat ik een beetje wilde vermijden.
Probeer dit eens: https://update.kia.com/US/EN/faqView/214

En zet je folder naar een korte map bijv C:/Kia. En run met admin rights.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMGGM
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09:05
Heb de piste van een andere computer getest. De tijd die het kost om een Windows install te doen tov de frustratie die ik er al in heb gestoken, stelt niet veel meer voor.

En het werkt. Al weet ik nog niet waarom nu wel.
Heb verschillende factoren uitgeschakeld die een mogelijke oorzaak zijn. Andere pc, clean install van W10, aangekoppeld aan modem zelf (niet via powerline en dan nog switch tussen).

Wat wel verdacht was, zodra ik met de originele setup start wordt mijn Home Assistant (die ook mijn DNS verkeer met Adguard regelt) nagenoeg onbruikbaar. Dat systeem was echter niet de bron want had dit al sneller door en eerder uitgesloten.

Maar goed, ik hoop dat het installeren zelf een pak eenvoudiger lukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiliyama
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 19-09 11:37
Snelle betrouwbare accu test op komst.
https://gocar.be/nl/auton...ijen-van-elektrische-auto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilot41Day
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 11-02 21:35
Robert1962 schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 17:00:
[...]

Ook gedaan en toen kwam er niks nadat ik het had geaccepteerd en had gewacht. Ongeveer 5 min
Je dient wel voor beide item pagina’s helemaal naar beneden te scrollen (ook al lees je niet alles).
En dan op accepteren drukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valuco
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 05-09 08:32
Sinds de nieuwe voorwaarde, die ik heb geaccepteerd, heb ik een probleem met de app.
Kan bijvoorbeeld geen airco meer starten, krijg dan steeds de melding dat ik de voertuig status moet controleren.
Ook als ik handmatig de status ververs, tijdens het laden bijvoorbeeld, krijg ik nu een foutmelding.
Airco krijg ik niet aan de praat via de app, status van het voertuig geeft de volgende foutmelding maar update op de achtergrond wel naar de actuele status:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yuu_BkUHr4KjoiulzrUj2JCYTv4=/x800/filters:strip_exif()/f/image/MA4Mh933Q6xRxYAhvPpz0Ys4.png?f=fotoalbum_large

Hiervoor nog nooit een probleem gehad hiermee. Heb nu 4000 heerlijke km’s op de teller met de EV6.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Ideale Man
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 26-07 15:09
Valuco schreef op zondag 16 juli 2023 @ 21:13:
Sinds de nieuwe voorwaarde, die ik heb geaccepteerd, heb ik een probleem met de app.
Kan bijvoorbeeld geen airco meer starten, krijg dan steeds de melding dat ik de voertuig status moet controleren.
Ook als ik handmatig de status ververs, tijdens het laden bijvoorbeeld, krijg ik nu een foutmelding.
Airco krijg ik niet aan de praat via de app, status van het voertuig geeft de volgende foutmelding maar update op de achtergrond wel naar de actuele status:

[Afbeelding]

Hiervoor nog nooit een probleem gehad hiermee. Heb nu 4000 heerlijke km’s op de teller met de EV6.
Deze foutmelding krijg ik ook soms. Druk dan nogmaals op airco en dan werkt het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Ideale Man
Phusebox schreef op zaterdag 15 juli 2023 @ 01:13:
Draadloze oplader heeft de geest gegeven. Benieuwd of daar ook 6 maanden levertijd op zit.
Ik heb ook een oplader laten inbouwen (plus). Werkt ook ineens na 4 maanden niet meer. Bleek los te zitten. Heeft de dealer weer vastgemaakt.
Echter hij werkt nu na een jaar weer niet. Bij de 30K beurt ff laten maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:30
De Ideale Man schreef op zondag 16 juli 2023 @ 22:15:
[...]

Ik heb ook een oplader laten inbouwen (plus). Werkt ook ineens na 4 maanden niet meer. Bleek los te zitten. Heeft de dealer weer vastgemaakt.
Echter hij werkt nu na een jaar weer niet. Bij de 30K beurt ff laten maken.
Kwaliteit. ;(

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• ArmyOfQueens
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 15-09 16:28
Vandaag thuisgekomen van 2 weken Karinthië (in de buurt van Villach) met de EV6.
Kan niet anders zeggen dan dat het ons uitstekend is bevallen!
Zowel heen als terug de route gepland met de nieuwe navigatie en hij deed het perfect!
Beide richtingen 3x laden van ongeveer 10 naar 80% en nog een 4e keer een klein beetje om niet helemaal leeg aan te komen.
Ik had alle netwerken aangevinkt, dus heb meerdere HPC laders gesuggereerd gekregen: voornamelijk Ionity maar ook EnBW, Aral Pulse en MER.
Alleen bij die laatste (MER) ging het mis, mijn laadpas werd wel herkend en het laden werd gestart, maar na een paar seconden stopte hij weer. Dit tot een paar keer aan toe.
Gelukkig was er zo'n 10 km verder ook weer een Aral Pulse.
Verder gingen alle laadstops zonder problemen, hij klom al snel naar de 230+ kW en binnen het kwartier zat hij weer op 80%, precies lang genoeg om even te plassen en een broodje te eten.
De stops kwamen overigens om de 300 km / 3 uur ongeveer.

We hadden nog wel een kleine denkfout gemaakt, we dachten namelijk onze zelf meegebrachte Nespresso machine te kunnen gebruiken tijdens het laden via het stopcontact onder de achterbank, maar blijkbaar werkt dat niet tijdens het laden :P
Ook moet de SOC minimaal 20% zijn (het werkt dus ook niet als je voor het laden eerst even een bakkie wilt zetten, ervanuitgaande dat je SOC onder de 20% zit) en de auto moet helemaal aan staan, op contact is niet genoeg zo bleek.
Ook een beetje een vreemde constructie dat je eerst dat schuifje van het stopcontact moet ontgrendelen met de fysieke sleutel, maar ok :P

Het HPC laden hebben we overigens alleen op de heen- en terugreis gedaan, in Oostenrijk zelf was er voldoende gelegenheid om bij restaurantjes, strandjes of liften even genoeg bij te laden.

Het enige minpuntje was eigenlijk de Apple CarPlay om Spotify te kunnen luisteren, op mijn telefoon viel hij een paar keer weg maar op de telefoon van mijn vriendin was het helemaal een ramp, steeds werkte het een paar seconden en toen viel hij weer weg.
Heel irritant!

Verder dus een perfecte rit gehad en kan iedereen geruststellen om zo'n lange trip met de EV6 te maken.
De laadinfrastructuur is echt al dikke prima en op veel plaatsen waren ze ook nog meer palen aan het plaatsen! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Ideale Man
Als ik de keuze nu weer zo maken, had ik hem niet gekozen. Jammer dat draadloos opladen niet standaard optie is bij de Plus

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:30
De Ideale Man schreef op maandag 17 juli 2023 @ 07:31:
[...]

Als ik de keuze nu weer zo maken, had ik hem niet gekozen. Jammer dat draadloos opladen niet standaard optie is bij de Plus
Idem. Veel te traag en wordt snel te warm door gebrek aan koeling.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyrulez
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15:49
Valuco schreef op zondag 16 juli 2023 @ 21:13:

[Afbeelding]

Had voor de nieuwe voorwaarden al een issue dat de temp niet wordt overgenomen.

Wil koelen/verwarmen naar bijv. 21gr, maar de auto wordt dan op 21gr gezet.

misschien werkt het om eens overal uit te loggen (heb ik ooit ook eens gedaan) en ga dit denk ik nog eens proberen. Hopelijk werkt het dan weer een beetje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valuco
De Ideale Man schreef op zondag 16 juli 2023 @ 22:13:
[...]

Deze foutmelding krijg ik ook soms. Druk dan nogmaals op airco en dan werkt het wel.
Helaas werkt het nogmaals drukken bij mij niet.
Kan proberen wat ik wil, op slot of een ander commando, krijg nu overal de foutmelding op.
stimpyrulez schreef op maandag 17 juli 2023 @ 08:15:
[...]
Had voor de nieuwe voorwaarden al een issue dat de temp niet wordt overgenomen.
Wil koelen/verwarmen naar bijv. 21gr, maar de auto wordt dan op 21gr gezet.
misschien werkt het om eens overal uit te loggen (heb ik ooit ook eens gedaan) en ga dit denk ik nog eens proberen. Hopelijk werkt het dan weer een beetje...
Doe je dit dan ook in de EV6?
Heb het in ieder geval in de app geprobeerd nu en dan help helaas niet.

[ Voor 43% gewijzigd door Valuco op 17-07-2023 09:03 . Reden: Antwoord op nieuwe reactie ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiliyama
KiaEV6DA schreef op zaterdag 15 juli 2023 @ 18:15:
[...]

Ook met kleine handjes? 🤗
Ja, geen probleem. Indien nodig de pols steunen op het aluminium gedeelte.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stimpyrulez
Valuco schreef op maandag 17 juli 2023 @ 09:01:
[...]

Doe je dit dan ook in de EV6?
Heb het in ieder geval in de app geprobeerd nu en dan help helaas niet.
Heb ik toen wel eens gedaan.
Was wel effe irritant om de boel weer gekoppeld te krijgen, maar daarna deed hij het wel beter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Valuco
Zojuist via het menu even bij de kia connect service op 'heractiveer' gedrukt en dat heeft voor mij voor nu alles opgelost.
App werkt zoals het hoort nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyrulez
Valuco schreef op maandag 17 juli 2023 @ 10:14:
Zojuist via het menu even bij de kia connect service op 'heractiveer' gedrukt en dat heeft voor mij voor nu alles opgelost.
App werkt zoals het hoort nu.
in de auto of in de app?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valuco
In de auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMGGM
Mijn feedback en vragen na 1 week rijervaring met de wagen. Overall ben ik wel tevreden van de wagen, maar heb precies het gevoel dat de negatieve punten momenteel mijn ervaring wat overheersen.

Te beginnen met de 2 vragen:

Het invoeren van een adres vind ik omslachtig. Als je niet Google bent, dan is 1 lijn om alles in te voeren (straat, nummer gemeente) niet efficient om te gebruiken. Ik voel dat ik nu zit te klungelen om het hele adres telkens te moeten invoeren (letter per letter) omdat die auto complete voor geen meter werkt.
In mijn vorige wagen was dit opgesplitst en voerde ik postcode, eerste letters van de straat en als er maar 10 opties waren kon ik meteen de straat selecteren. Vervolgens nummer en ik was vertrokken.
Ik mis dat enorm. Is dit ook in te stellen, want kan dit nergens terugvinden. Of zijn er tips om snel en efficient een adres in te voeren?
Ik ben wel al wat aan het experimenteren met de spraakbesturing. Als dit werkt, dan is het een pak sneller natuurlijk, maar faalt het dan is het een bron van frustratie. Zeker in België met een mix van Frans en Nederlands uitgesproken straten.

Ander puntje is dat ik het jammer vind dat ik de kaart niet op het scherm voor mij kan tonen, enkel die pijlen. De kaart staat weliswaar op het scherm rechts van mij, maar vond dit prettiger werken als de kaart gewoon voor mij stond. De kaart geeft duidelijker weer in welke straat je exact in moet en is handiger in drukkere gebieden.

Andere UX ergernis is dat je vanaf het horizontale controlpaneel klimaatcontrole niet uit kan zetten (althans ik heb nog niet gezien hoe). Je zou verwachten dat als de stand op 1 staat en je drukt nog 1 maal op het knopje links om het zachter te zeten dat hij uit gaat, maar dat doet ie dan niet. Wil je het uit, dan moet je via het grote scherm |:(

Een ander negatief iets, maar waar weinig aan gedaan kan worden vrees ik, is het open dak. Op de EV6 maakt rijden met een open dak al snel veel lawaai vanwege hoe de wind binnen komt. Buiten het positieve dat het het interieur wat lichter maakt, doe ik het al dicht vanaf 50km/u (bij mijn vorige kon ik dit nog aangenaam openhouden tot 90km/u).
Als koopadvies zou ik dus zeker tijdens de testrit dit eens proberen voordat je de optie kiest. Het was winter tijdens mijn testrit dus dom van mij geweest om het dak niet open te zetten toen.

Mensen hadden mij al gewaarschuwd en had daarom bij mijn vorige wagen die optie er bewust nog uitgehouden, maar adaptive cruise control vind ik maar niets. Ik ben iemand die praktisch overal cruise control gebruikt (ook om te navigeren in kleine gemeentes tegen lage snelheden om geen boete in de bus te krijgen) en daar is die afstand houden gewoon een ramp. Iemand die af moet in een straatje, dan remt de wagen af terwijl ik uit mijn eigen weet dat die van mijn baan is als ik er ben. Ook iemand dat ik nader aan een licht dat net op rood stond, maar aan het versnellen is, dan remt de wagen af terwijl ik gewoon mijn huidige snelheid zou aanhouden.
Ben nu bezig om dat "adaptive" stuk wat in te stellen om wat minder irritant te zijn, maar vrees dat compleet uitzetten een droom is.
Wel positief, je kan hem wel inschakelen dat hij niet over een bepaalde snelheid gaat (kan je doen door de knop een paar seconden in te houden). Had mijn vorige wagen dan weer niet en vind het zeer leuk om dit terug te hebben (is dan weer zeer handig in steden waar je constant moet stoppen voor voorrang en op elke hoek een flitspaal staat)

Over het algemeen nog wel tevreden van de wagen, maar had het precies een grotere sprong voorwaarts verwacht.
De pluspunten zijn wel de ruimere koffer (is nu eenmaal een grotere wagen dan de Seat Leon), de zetel verkoeling (echt zalig dat ding), de meer digitale snufjes, 7 jaar lang gratis Kia Connect, ruimer interieur, interieur verlichting is wel prettig, 360 camera en bijhorende blind spot detectie geven geruster gevoel (had al 2x op de snelweg met mijn vorige wagen per ongeluk iemand zijn baan ingenomen omdat die in mijn blinde vlek zone zat)...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mustang
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 18-09 10:33
SMGGM schreef op maandag 17 juli 2023 @ 10:42:

Andere UX ergernis is dat je vanaf het horizontale controlpaneel klimaatcontrole niet uit kan zetten (althans ik heb nog niet gezien hoe). Je zou verwachten dat als de stand op 1 staat en je drukt nog 1 maal op het knopje links om het zachter te zeten dat hij uit gaat, maar dat doet ie dan niet. Wil je het uit, dan moet je via het grote scherm |:(
Je kunt dan toch de ronde knop links indrukken (die je draait om temperatuur aan te passen), dan gaat de klimaatcontrole helemaal uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMGGM
Mustang schreef op maandag 17 juli 2023 @ 10:48:
[...]

Je kunt dan toch de ronde knop links indrukken (die je draait om temperatuur aan te passen), dan gaat de klimaatcontrole helemaal uit
_/-\o_
Ah, thanks. Dat zijn zo de tips die ik zocht. Als het werkt (en ik vermoed dat :+ ) is het al een van de grootste ergernissen opgelost!

De wagen heeft immers zoveel optie waar ik al 10x doorgegaan ben en met een handleiding van 500 pages waar je niet aan wil beginnen.

[ Voor 14% gewijzigd door SMGGM op 17-07-2023 10:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bogey555
  • Laatst online: 17-09 15:51
Mijn feedback en vragen na 1 week rijervaring met de wagen. Overall ben ik wel tevreden van de wagen, maar heb precies het gevoel dat de negatieve punten momenteel mijn ervaring wat overheersen.

Het invoeren van een adres vind ik omslachtig. Als je niet Google bent, dan is 1 lijn om alles in te voeren (straat, nummer gemeente) niet efficient om te gebruiken. Ik voel dat ik nu zit te klungelen om het hele adres telkens te moeten invoeren (letter per letter) omdat die auto complete voor geen meter werkt.
In mijn vorige wagen was dit opgesplitst en voerde ik postcode, eerste letters van de straat en als er maar 10 opties waren kon ik meteen de straat selecteren. Vervolgens nummer en ik was vertrokken.
Ik mis dat enorm. Is dit ook in te stellen, want kan dit nergens terugvinden. Of zijn er tips om snel en efficient een adres in te voeren?
Ik ben wel al wat aan het experimenteren met de spraakbesturing. Als dit werkt, dan is het een pak sneller natuurlijk, maar faalt het dan is het een bron van frustratie. Zeker in België met een mix van Frans en Nederlands uitgesproken straten.

Ander puntje is dat ik het jammer vind dat ik de kaart niet op het scherm voor mij kan tonen, enkel die pijlen. De kaart staat weliswaar op het scherm rechts van mij, maar vond dit prettiger werken als de kaart gewoon voor mij stond. De kaart geeft duidelijker weer in welke straat je exact in moet en is handiger in drukkere gebieden.

Een ander negatief iets, maar waar weinig aan gedaan kan worden vrees ik, is het open dak. Op de EV6 maakt rijden met een open dak al snel veel lawaai vanwege hoe de wind binnen komt. Buiten het positieve dat het het interieur wat lichter maakt, doe ik het al dicht vanaf 50km/u (bij mijn vorige kon ik dit nog aangenaam openhouden tot 90km/u).
Als koopadvies zou ik dus zeker tijdens de testrit dit eens proberen voordat je de optie kiest. Het was winter tijdens mijn testrit dus dom van mij geweest om het dak niet open te zetten toen.

Mensen hadden mij al gewaarschuwd en had daarom bij mijn vorige wagen die optie er bewust nog uitgehouden, maar adaptive cruise control vind ik maar niets. Ik ben iemand die praktisch overal cruise control gebruikt (ook om te navigeren in kleine gemeentes tegen lage snelheden om geen boete in de bus te krijgen) en daar is die afstand houden gewoon een ramp. Iemand die af moet in een straatje, dan remt de wagen af terwijl ik uit mijn eigen weet dat die van mijn baan is als ik er ben. Ook iemand dat ik nader aan een licht dat net op rood stond, maar aan het versnellen is, dan remt de wagen af terwijl ik gewoon mijn huidige snelheid zou aanhouden.
Ben nu bezig om dat "adaptive" stuk wat in te stellen om wat minder irritant te zijn, maar vrees dat compleet uitzetten een droom is.
Wel positief, je kan hem wel inschakelen dat hij niet over een bepaalde snelheid gaat (kan je doen door de knop een paar seconden in te houden). Had mijn vorige wagen dan weer niet en vind het zeer leuk om dit terug te hebben (is dan weer zeer handig in steden waar je constant moet stoppen voor voorrang en op elke hoek een flitspaal staat)

Over het algemeen nog wel tevreden van de wagen, maar had het precies een grotere sprong voorwaarts verwacht.
De pluspunten zijn wel de ruimere koffer (is nu eenmaal een grotere wagen dan de Seat Leon), de zetel verkoeling (echt zalig dat ding), de meer digitale snufjes, 7 jaar lang gratis Kia Connect, ruimer interieur, interieur verlichting is wel prettig, 360 camera en bijhorende blind spot detectie geven geruster gevoel (had al 2x op de snelweg met mijn vorige wagen per ongeluk iemand zijn baan ingenomen omdat die in mijn blinde vlek zone zat)...
Het opzoeken van een adres in de KIA app en dan doorsturen naar de auto vind ik wel een handigheidje. Het gaat wat vlotter dan in de wagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --HOOLIE--
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-09 09:48

--HOOLIE--

MILLLLLLLLL

...
Ik denk dat dit gewening is.
Ik vul gewoon adres is en huisnummer en gaan..
KIA Nav werkt gewoon erg goed.
Wel altijd flitsmeister op telefoon erbij aan..Top Combi!

Met GOD zelf heb ik geen problemen, het is meer zijn fanclub die mij niet aanstaat...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• marcel3
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 17:37

Ik vind het altijd wat flauw als bij een gebrekkige UI, zoals ook in Tesla's, mensen gaan schermen met het alternatief van spraakbesturing en dan met een hele lijst aan onmogelijk te onthouden spraakcommando's komen. Echter, ik moet zeggen dat mijn ervaringen met het invoeren van adressen op deze manier in de EV6 erg goed is. Ook fonetisch ingewikkelde straatnamen pikt hij vaak feilloos op. Een alternatief is evt. ook nog om het adres alvast in Kia Connect in te voeren, dan kan je meteen wegrijden.
Een auto kan bijvoorbeeld nooit 'begrijpen' zoals jij dat wel doet dat een voorganger gaat afslaan en dat je daarom de tussenruimte wel even wat kleiner kan laten worden. Het beste werkt TACC in relatief rustig snelwegverkeer, maar als het wat drukker wordt of in de stad is het al snel makkelijker om alles zelf te doen. De file assistent vind ik trouwens ook best OK werken. Wat je nog kan proberen is een beetje experimenteren met de volgafstand en de rijmodus (ECO ipv standaard).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMenaz
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 18:36
Als je het licht wilt hebben in de auto, dan kun je ook 1 click naar achteren doen met de knop van het glazen dak. Dan gaat alleen het hemeltje open.

Catch my drift?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Overstag
  • Laatst online: 25-10-2024
--HOOLIE-- schreef op maandag 17 juli 2023 @ 10:55:
[...]

Ik denk dat dit gewening is.
Ik vul gewoon adres is en huisnummer en gaan..
KIA Nav werkt gewoon erg goed.
Wel altijd flitsmeister op telefoon erbij aan..Top Combi!
Heb je dan je telefoon ook gekoppeld aan de CarPlay of ligt hij los naast je?
Waarom mijn vraag:
Ik kreeg toch een bekeuring, natuurlijk te hard gereden, maar ik kreeg geen geluidsmelding van FM. leek of het geluid uitstond.
Als de auto gestart is gaat hij eerst via Bluetooth mijn telefoon koppelen, daarna ga hij aan de Apple CarPlay.
Hoe krij het zo dat ik de Kia navigatie kan gebruiken met daarnaast FM of Waze? En van allebei geluid. FM en Waze heb ik op de telefoon alleen op meldingen gezet.

EV6 58kWh Plus RWD MY:23

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• --HOOLIE--

--HOOLIE--

MILLLLLLLLL

Overstag schreef op maandag 17 juli 2023 @ 11:11:
[...]

Heb je dan je telefoon ook gekoppeld aan de CarPlay of ligt hij los naast je?
Waarom mijn vraag:
Ik kreeg toch een bekeuring, natuurlijk te hard gereden, maar ik kreeg geen geluidsmelding van FM. leek of het geluid uitstond.
Als de auto gestart is gaat hij eerst via Bluetooth mijn telefoon koppelen, daarna ga hij aan de Apple CarPlay.
Hoe krij het zo dat ik de Kia navigatie kan gebruiken met daarnaast FM of Waze? En van allebei geluid. FM en Waze heb ik op de telefoon alleen op meldingen gezet.
Ik heb een Android telefoon dus gebruik Android Auto.
Die houd ik gekoppeld met de usb kabel. Android Auto start bij mij automatisch op met Flitsmeister. Deze klik ik weg door op MAP of NAV te drukken in de auto.
Op mijn telefoon zelf zet ik dan Flitsmeister aan. ( In de instellingen van FM heb ik het geluid geforceerd over de speakers van de auto laten lopen )
Zo gebruik ik de KIA Nav en FM tegelijk en tot nu toe werkt dat top!
Soms vallen dan wel de spraak van KIA Nav en FM samen maar dat is echt te verwaarlozen

[ Voor 3% gewijzigd door --HOOLIE-- op 17-07-2023 11:43 ]

Met GOD zelf heb ik geen problemen, het is meer zijn fanclub die mij niet aanstaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMenaz
Gebruik KIA navi en FM (CarPlay) zonder problemen tegelijk. Als de meldingen van FM niet te horen zijn, dan moet je tijdens een melding het volume afstellen (ik gebruik de volumeknop op het stuur).

Ook nog nooit problemen gehad met Carplay. Altijd stabiel. iPhone 14 Pro Max, maar het toestel zou niet uit hoeven maken.

Wel vreet de auto de lightningkabel op omdat die tegen de achterkant drukt bij de armsteun. Dus nu een haakse kabel besteld.

[ Voor 53% gewijzigd door DaMenaz op 17-07-2023 13:37 ]

Catch my drift?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18:08

The Wizard

Moderator Mobile
Of in de FM app op geforceerd telefoonluidspreker zetten.

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zalmijbenieuwen
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 14-03-2024
3 mnd in gebruik en erg tevreden met de auto. Behalve dan gebeld worden. De 1e keer schakelt hij direct naar de VM (merk je in de auto niet) en bij de 2e poging gaat hij wel over in de auto. Zag dat er al meerdere last van hebben (en dat koppeling met CarPlay boosdoener is), leek me wel goed om even te melden. Hopelijk met een volgende SW update verholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robert1962
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 19-09 13:54
Pilot41Day schreef op zondag 16 juli 2023 @ 18:42:
[...]

Je dient wel voor beide item pagina’s helemaal naar beneden te scrollen (ook al lees je niet alles).
En dan op accepteren drukken.
Dat begrijp ik alleen de tekst komt helemaal niet in beeld; dat is het vervelende dus ik kan niks accepteren. Heel irritant

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SMGGM
marcel3 schreef op maandag 17 juli 2023 @ 11:01:
[...]

Ik vind het altijd wat flauw als bij een gebrekkige UI, zoals ook in Tesla's, mensen gaan schermen met het alternatief van spraakbesturing en dan met een hele lijst aan onmogelijk te onthouden spraakcommando's komen. Echter, ik moet zeggen dat mijn ervaringen met het invoeren van adressen op deze manier in de EV6 erg goed is. Ook fonetisch ingewikkelde straatnamen pikt hij vaak feilloos op. Een alternatief is evt. ook nog om het adres alvast in Kia Connect in te voeren, dan kan je meteen wegrijden.

[...]

Een auto kan bijvoorbeeld nooit 'begrijpen' zoals jij dat wel doet dat een voorganger gaat afslaan en dat je daarom de tussenruimte wel even wat kleiner kan laten worden. Het beste werkt TACC in relatief rustig snelwegverkeer, maar als het wat drukker wordt of in de stad is het al snel makkelijker om alles zelf te doen. De file assistent vind ik trouwens ook best OK werken. Wat je nog kan proberen is een beetje experimenteren met de volgafstand en de rijmodus (ECO ipv standaard).
/start oude zeur modus
Dat de auto mij nooit volledig kan begrijpen snap ik, maar vind het dan jammer dat ik moet gaan inboeten in hoe ik het voordien gebruikte (nl cruise control praktisch altijd aan) omdat de technologie nog niet op punt staat om mij volledig te begrijp maar het intussen wel oplegt (namelijk het adaptive deel niet kunnen uitzetten).
Ik zal er mij dus bij moeten neerleggen. Bij mijn vorige wagen kon ik die nog net bestellen toen adaptive cruise control en de "domme" cruise control apart waren.

Wat betreft adres, pure frustratie vind ik. Een straat als "Leuvensesteenweg" heeft verschrikkelijk veel resultaten in België en diezelfde straat is nog eens in verschillende gemeentes terug te vinden. Als ik dus "Leuven" begin in te typen, dan krijg ik de gemeente (+ deze die erop lijken terwijl een postcode toch veel eenvoudiger en unieker is) en de straat in de verschillende gemeentes. Wil ik niet de hele straatnaam invoeren, dan moet ik de auto complete optie nemen, maar nadien moet ik nog het huisnummer toevoegen (dus terug in input veld en om het nummer toe te voegen) of alles voluit zelf typen.
Ik vind het een achteruitgang. als het nog niet op punt staat, moeten ze het niet doorduwen. Het straffe is, blijkbaar had Kia het vroeger, maar is "address search" er nu niet meer: YouTube: Kia Map Navigation Tutorial -- Map Setup, Home Address, Tourpoints, ....

Helaas vaak een soort van innovaties waar de fabrikant denkt dat de gebruikers om vragen. Vraag maar aan de ex-CEO van VW hoe fantastisch de beslissing was van alle knopjes virtueel te maken omdat ze Tesla wilde na-apen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• legofan
  • Laatst online: 02-01 17:26
ArmyOfQueens schreef op zondag 16 juli 2023 @ 23:17:
Vandaag thuisgekomen van 2 weken Karinthië (in de buurt van Villach) met de EV6.
Kan niet anders zeggen dan dat het ons uitstekend is bevallen!
Zowel heen als terug de route gepland met de nieuwe navigatie en hij deed het perfect!
Beide richtingen 3x laden van ongeveer 10 naar 80% en nog een 4e keer een klein beetje om niet helemaal leeg aan te komen.
Ik had alle netwerken aangevinkt, dus heb meerdere HPC laders gesuggereerd gekregen: voornamelijk Ionity maar ook EnBW, Aral Pulse en MER.
Alleen bij die laatste (MER) ging het mis, mijn laadpas werd wel herkend en het laden werd gestart, maar na een paar seconden stopte hij weer. Dit tot een paar keer aan toe.
Gelukkig was er zo'n 10 km verder ook weer een Aral Pulse.
Verder gingen alle laadstops zonder problemen, hij klom al snel naar de 230+ kW en binnen het kwartier zat hij weer op 80%, precies lang genoeg om even te plassen en een broodje te eten.
De stops kwamen overigens om de 300 km / 3 uur ongeveer.

We hadden nog wel een kleine denkfout gemaakt, we dachten namelijk onze zelf meegebrachte Nespresso machine te kunnen gebruiken tijdens het laden via het stopcontact onder de achterbank, maar blijkbaar werkt dat niet tijdens het laden :P
Ook moet de SOC minimaal 20% zijn (het werkt dus ook niet als je voor het laden eerst even een bakkie wilt zetten, ervanuitgaande dat je SOC onder de 20% zit) en de auto moet helemaal aan staan, op contact is niet genoeg zo bleek.
Ook een beetje een vreemde constructie dat je eerst dat schuifje van het stopcontact moet ontgrendelen met de fysieke sleutel, maar ok :P

Het HPC laden hebben we overigens alleen op de heen- en terugreis gedaan, in Oostenrijk zelf was er voldoende gelegenheid om bij restaurantjes, strandjes of liften even genoeg bij te laden.

Het enige minpuntje was eigenlijk de Apple CarPlay om Spotify te kunnen luisteren, op mijn telefoon viel hij een paar keer weg maar op de telefoon van mijn vriendin was het helemaal een ramp, steeds werkte het een paar seconden en toen viel hij weer weg.
Heel irritant!

Verder dus een perfecte rit gehad en kan iedereen geruststellen om zo'n lange trip met de EV6 te maken.
De laadinfrastructuur is echt al dikke prima en op veel plaatsen waren ze ook nog meer palen aan het plaatsen! :)
De vergendeling van het stopcontact achterin is ongetwijfeld bedoeld om de kleinste kinderen te beschermen tegen stroomschokken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiliyama
SMGGM schreef op maandag 17 juli 2023 @ 17:39:
[...]

/start oude zeur modus
Dat de auto mij nooit volledig kan begrijpen snap ik, maar vind het dan jammer dat ik moet gaan inboeten in hoe ik het voordien gebruikte (nl cruise control praktisch altijd aan) omdat de technologie nog niet op punt staat om mij volledig te begrijp maar het intussen wel oplegt (namelijk het adaptive deel niet kunnen uitzetten).
Ik zal er mij dus bij moeten neerleggen. Bij mijn vorige wagen kon ik die nog net bestellen toen adaptive cruise control en de "domme" cruise control apart waren.

Wat betreft adres, pure frustratie vind ik. Een straat als "Leuvensesteenweg" heeft verschrikkelijk veel resultaten in België en diezelfde straat is nog eens in verschillende gemeentes terug te vinden. Als ik dus "Leuven" begin in te typen, dan krijg ik de gemeente (+ deze die erop lijken terwijl een postcode toch veel eenvoudiger en unieker is) en de straat in de verschillende gemeentes. Wil ik niet de hele straatnaam invoeren, dan moet ik de auto complete optie nemen, maar nadien moet ik nog het huisnummer toevoegen (dus terug in input veld en om het nummer toe te voegen) of alles voluit zelf typen.
Ik vind het een achteruitgang. als het nog niet op punt staat, moeten ze het niet doorduwen. Het straffe is, blijkbaar had Kia het vroeger, maar is "address search" er nu niet meer: YouTube: Kia Map Navigation Tutorial -- Map Setup, Home Address, Tourpoints, ....

Helaas vaak een soort van innovaties waar de fabrikant denkt dat de gebruikers om vragen. Vraag maar aan de ex-CEO van VW hoe fantastisch de beslissing was van alle knopjes virtueel te maken omdat ze Tesla wilde na-apen.
Volgens mij gaat het goed als je eerst de plaats en vervolgens de straat inspreekt. Bij mij tenminste wel. Is ook logischer zoals in jouw voorbeeld ' Leuven.....se.....steenweg'

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Polo132
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 08-08 12:46
Wiliyama schreef op maandag 17 juli 2023 @ 21:33:
[...]

Volgens mij gaat het goed als je eerst de plaats en vervolgens de straat noemt. Bij mij tenminste wel. Is ook logischer zoals in jouw voorbeeld ' Leuven.....se.....steenweg'
Aanvullend, volgens mij kan je ook eerst het huisnummer intypen, mocht je een lange straatnamen hebben hoef je deze dan niet eerst uit te typen omdat je het nummer nog moet toevoegen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wiliyama
Polo132 schreef op maandag 17 juli 2023 @ 22:31:
[...]

Aanvullend, volgens mij kan je ook eerst het huisnummer intypen, mocht je een lange straatnamen hebben hoef je deze dan niet eerst uit te typen omdat je het nummer nog moet toevoegen
Ik had het over de spraakfunctie. Maar ook bij intypen, eerst plaats, dan eventueel huisnummer, vervolgens straat (en huisnummer).

[ Voor 17% gewijzigd door Wiliyama op 18-07-2023 03:21 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• marc4547
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 15:31
[...]

[...]

Even bij iemand anders die hem al op een stick heeft staan langs?? Kom maar langs hoor in de buurt van Schiphol?

Zeer happy met mijn 2e EV6, van Gravity Blue naar Dark Forest Green, beide RWD 77,8 KW Bij vlagen ben ik geniaal, jammer dat het vaak windstil is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• grotegok
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21:07
[...]

[...]

Ophalen stick regio Hilversum een optie?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SMGGM
@grotegok @marc4547
Ik woon nabij Leuven in België, maar toch bedankt voor de suggestie. Nu inmiddels is het wel gelukt met een andere pc. Daar heb ik “snel” een W10 opgezet om alles te kunnen voltooien. Waarom mijn hoofd pc moeilijk deed is nog een raadsel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mustang
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 18-09 10:33
[...]

/start oude zeur modus

Om even door te gaan in jouw zeur-modus, dit zijn toch zaken waar je met het maken van een proefrit zo achter bent? Als je dan toch besluit de auto te kopen is het een eigen keus, en vind ik het wat makkelijk om er zo zuur over te zijn :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• marijke34
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 21-01 17:57
Hallo allemaal, ik heb dankzij veel geluk in de leasepool van mijn werk een Kia ev6. Mijn eerste auto ooit en ik vind'm geweldig.
Na even in een Toyota Aigo huurauto te hebben gereden is het alleen even wennen met fileparkeren qua grootteverschil ;)
Vraagje, gebruiken jullie meestal gewoon Google Maps of is de Kia Navigatie beter/fijner? Ik heb'm helemaal geupdate.
Morgen gaat ie voor de terugroepactie (parkeerautomaatgedoe) en updates/onderhoud naar de dealer, de wachtlijst was te lang om dat al te doen voor ik'm ophaalde.
Als ik via de remote de airco aanzet dan werkt dat nooit. Is dat iets wat de dealer dan kan fixen? Of is dat iets wat nog niet opgelost is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TGEN
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-09 21:36

TGEN

Hmmmx_

Mustang schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 09:19:
[...]

Om even door te gaan in jouw zeur-modus, dit zijn toch zaken waar je met het maken van een proefrit zo achter bent? Als je dan toch besluit de auto te kopen is het een eigen keus, en vind ik het wat makkelijk om er zo zuur over te zijn :)
Ik ben ook 'zuur' dat er ACC op zit en er geen mogelijkheid is voor 'ouderwetse' CC, maar er spelen meer factoren mee bij het kiezen van een auto dan alleen de keus tussen ACC en CC. Ik vind het vervolgens prima om daar over te zeuren.

Pixilated NetphreaX
Dronkenschap is Meesterschap
DragonFly

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ArmyOfQueens
marijke34 schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 10:50:
Hallo allemaal, ik heb dankzij veel geluk in de leasepool van mijn werk een Kia ev6. Mijn eerste auto ooit en ik vind'm geweldig.
Na even in een Toyota Aigo huurauto te hebben gereden is het alleen even wennen met fileparkeren qua grootteverschil ;)
Vraagje, gebruiken jullie meestal gewoon Google Maps of is de Kia Navigatie beter/fijner? Ik heb'm helemaal geupdate.
Morgen gaat ie voor de terugroepactie (parkeerautomaatgedoe) en updates/onderhoud naar de dealer, de wachtlijst was te lang om dat al te doen voor ik'm ophaalde.
Als ik via de remote de airco aanzet dan werkt dat nooit. Is dat iets wat de dealer dan kan fixen? Of is dat iets wat nog niet opgelost is?
Ik gebruikte eerst altijd liever Google Maps via Apple CarPlay omdat ik de Kia navigatie minder duidelijk vond en de UI een beetje 2013 vond uitstralen :P
Maar ik moet zeggen, net terug van een vakantie naar Oostenrijk en dus de Kia navigatie gebruikt i.v.m. de geplande laadstops en ik ben toch wel enthousiast geworden.
Het is qua looks even wennen, maar op langere ritten is het bijvoorbeeld wel heel handig dat je aan de rechterkant een lijstje ziet met alle volgende stappen en welke restaurants/laadstations er onderweg allemaal zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marijke34
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 21-01 17:57
ArmyOfQueens schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 11:33:
[...]
Maar ik moet zeggen, net terug van een vakantie naar Oostenrijk en dus de Kia navigatie gebruikt i.v.m. de geplande laadstops en ik ben toch wel enthousiast geworden.
Klinkt goed. Had je die geplande laadstops dan vooraf ingeprogrammeerd of zoiets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demonic
[...]
TGEN schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 10:58:
[...]

Ik ben ook 'zuur' dat er ACC op zit en er geen mogelijkheid is voor 'ouderwetse' CC, maar er spelen meer factoren mee bij het kiezen van een auto dan alleen de keus tussen ACC en CC. Ik vind het vervolgens prima om daar over te zeuren.
Op mijn vorige auto was dat ook niet mogelijk. Het is helaas iets wat ik ook irritant vind, maar wel begrijp.

Oveirgens heb je als alternatief natuurlijk altijd nog de speed limiter. Voetje op het gas, zolang het ver genoeg is, maar niet tot de vloer werkt dat 'goed genoeg' denk ik als vervanger?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anboni
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20:22
demonic schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 11:54:
Oveirgens heb je als alternatief natuurlijk altijd nog de speed limiter. Voetje op het gas, zolang het ver genoeg is, maar niet tot de vloer werkt dat 'goed genoeg' denk ik als vervanger?
Mag ik hieruit opmaken dat vloer alsnog de limiter overruled? Daar zit ik denk ik wel op te wachten namelijk :) In m'n Tesla kan ik kiezen tussen zelf doen of praktisch volledig uit handen geven. Ik heb in het verleden regelmatig gedacht dat een limiter best handig was geweest, dus hopelijk straks in m'n EV6 kan ik dat testen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wiliyama
anboni schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 12:05:
[...]

Mag ik hieruit opmaken dat vloer alsnog de limiter overruled? Daar zit ik denk ik wel op te wachten namelijk :) In m'n Tesla kan ik kiezen tussen zelf doen of praktisch volledig uit handen geven. Ik heb in het verleden regelmatig gedacht dat een limiter best handig was geweest, dus hopelijk straks in m'n EV6 kan ik dat testen.
Inderdaad, de limiter schakelt dan uit. ACC voor rijkswegen en snelwegen. Voor mij perfect. Maar dat is persoonlijk.

[ Voor 7% gewijzigd door Wiliyama op 18-07-2023 12:15 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ArmyOfQueens
marijke34 schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 11:40:
[...]

Klinkt goed. Had je die geplande laadstops dan vooraf ingeprogrammeerd of zoiets?
Als je via de Kia navigatie een bestemming kiest die buiten je range ligt krijg je een popup "Bestemming niet haalbaar, wilt u zoeken naar laadstops op de route" o.i.d., als je dan op OK drukt krijg je een route met een of meerdere stops om bij te laden.
Let erop dat je in het POI menu alleen HPC laders en alle netwerken (Ionity, Shell Recharge etc.) selecteert, anders krijg je ook AC/DC laders gesuggereerd en sommige netwerken worden dan niet getoond (bij mij was FastNed by default uitgevinkt).
Hij houdt ook rekening met je daadwerkelijke verbruik, als je bijvoorbeeld 150 km/h gaat knallen op de Autobahn kan het zijn dat je gaandeweg een eerdere laadstop geadviseerd krijgt i.v.m. je hogere verbruik,

Je moet wel eerst even checken of je wel de laatste navigatie update van juni hebt, anders werkt al het bovenstaande nog niet :P

[ Voor 6% gewijzigd door ArmyOfQueens op 18-07-2023 12:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HFman
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 23-11-2024

HFman

Waar een wil is..

Zie veel over de "12V" Accu maar iets met bomen en bos..

Wanneer zou het "grote" accu pakket de 12V accu op peil moeten houden ?

1. Tijdens rijden (Ja/Nee)
2. Tijdens het snel laden (Ja/Nee)
3. Tijdens AC laden (Ja/Nee)
4. Tijdens niet laden als grote accu boven de 20 (?) % is ? (Ja/Nee)

Heb het idee dat de Kia dealer het zelf niet echt weet...

5 dagen niet met de Auto gereden, nu is de 12V accu leeg...
Nu was de accu bij de dealer inderdtijd al "leeg" toen ik de auto kocht, maar volgens hun kon dat geen kwaad (daar denk ik met een loodaccu anders over..) Maar zelfs als de accu slecht is, wat ik van de dealer begrijp (maar ze zijn er niet zeker van..) zou de grote accu 12V accu altijd op peil moeten houden wanneer zijn SOC boven de ** (20) % is.

Panasonic WH-MDC05H3E5 Heisamon Evohome HomeAssistant controlled

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@HFman Antwoorden: Ja, Ja, Ja, Ja
Mits natuurlijk de 12 volt accu bijgeladen moet worden en er geen andere problemen zijn.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CtrlAlt
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 10-02 15:13
Lijkt me leuk om een keer af te spreken met andere KIA EV6 rijders, kunnen we de ervaringen F2F delen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HFman

HFman

Waar een wil is..

ZuinigeRijder schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 14:03:
@HFman Antwoorden: Ja, Ja, Ja, Ja
Mits natuurlijk de 12 volt accu bijgeladen moet worden en er geen andere problemen zijn.....
Weet je ook de laadstroom naar de 12V accu kan zijn ?
Kan de stroomtang er om heen hangen en kijk of er geladen wordt..

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@HFman

Bij laden ongeveer 14.8 Volt, bij AC laden en niet meer aan het bijladen ongeveer 13 Volt. Onder de 12.5 Volt gaat deze meestal de 12 volt accu bijladen, kan wel 2x per dag zijn :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HFman

HFman

Waar een wil is..

ZuinigeRijder schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 14:39:
@HFman

Bij laden ongeveer 14.8 Volt, bij AC laden en niet meer aan het bijladen ongeveer 13 Volt. Onder de 12.5 Volt gaat deze meestal de 12 volt accu bijladen, kan wel 2x per dag zijn :X

[YouTube: IONIQ 5 BM2 12 volt battery readings from 28 November 2022 till 20 January 2023.]
thanks !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigitalHombre
  • Laatst online: 14-09 18:34
Ergens in een vorig bericht al aangegeven dat de POI gegevens van KIA hopeloos verouderd zijn. Nu, als dat gaat over een hamburgertent die ondertussen niet meer bestaat is dat enkel maar vervelend. Maar ik merk dat een politiekantoor in de buurt nog steeds als POI in de lijst staat terwijl die reeds minimaal 10 jaar verhuisd zijn naar een locatie in een andere gemeente. Dan is het niet zonder gevaar om dringend een apotheek, huisarts of zelfs ziekenhuis te vinden op een voor jouw onbekende plaats.
Nu concreet, kan ik die POI gegevens meer up-to-date elders vinden en apart uploaden naar de KIA navigatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --HOOLIE--

--HOOLIE--

MILLLLLLLLL

HFman schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 13:56:
....

5 dagen niet met de Auto gereden, nu is de 12V accu leeg...
Nu was de accu bij de dealer inderdtijd al "leeg" toen ik de auto kocht, maar volgens hun kon dat geen kwaad (daar denk ik met een loodaccu anders over..) Maar zelfs als de accu slecht is, wat ik van de dealer begrijp (maar ze zijn er niet zeker van..) zou de grote accu 12V accu altijd op peil moeten houden wanneer zijn SOC boven de ** (20) % is.
Dat baart mij toch wel zorgen..
Mijn auto staat over 2 weken , 3 weken stil op een vliegveld parkeerplaats. Hoop dat ik nog wegkom bij aankomst.
Iemand tips??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArjenIsM3
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 10:14
--HOOLIE-- schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 08:08:
[...]

Mijn auto staat over 2 weken , 3 weken stil op een vliegveld parkeerplaats. Hoop dat ik nog wegkom bij aankomst.
Iemand tips??
Extra accu in de kofferbak? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demonic
[...]

Iemand tips??
- Zorgen dat je hoofd-accu niet onder de 20% zit. (neem wat marge)
- Niet iedere dag 10x je bluelink verversen, dat is ook belasting voor je 12v.
- Zorg dat je geen dashcams of iets er aan hebt hangen of andere apparatuur die normaal niet aan de auto hangt. (mocht je bv. een 12v oplader in de aansteker hebben zitten, haal die er dan uit)

Volgens mij heb je het dan wel gehad en is de kans klein dat er iets gebeurt. Maar je kan natuurlijk altijd pech hebben.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Loei123
  • Registratie: November 2012
  • Nu online
Na het zien van een video van Car Cleaning Guru op Youtube moest ik een pot Soft 99 Mirror Shine voor donkere lak op de Kia proberen.

En om dit voordat we op vakantie gaan te kunnen realiseren heeft @Tux3.14 mij geholpen met het kleien en waxen van de auto, het resultaat mag er zijn en ik ben er zeer tevreden over. :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pB1EDLQvN5ujEEamYPKHj2itCs8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/muDDa3gHwPbpSUfIskqf1ij7.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mq2dF9QhDsbBXrqmh93AD36aLuM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/A0FbxJae4E1eqyacxsXCQn4S.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PsZl9OEEbmnbefrpa4MPexk9ptA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EbbEailQR952LZrO56KG8KcI.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eD48gqgbTMAYGmslpzWvUbbBvEQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZLBOTdiPJT14Cn9bOdPL6SUH.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0Hdh6n1lbi-P25LbAqZJpbvbVxs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kHhaihFRkK378YhiFfGi2gbJ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yn79MJkoFRvhtSNr3IF_di0nGJo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/alt11p9SEtlcEvFiWCL3T6m6.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sn0x0r
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 14:47
Loei123 schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 08:49:
Na het zien van een video van Car Cleaning Guru op Youtube moest ik een pot Soft 99 Mirror Shine voor donkere lak op de Kia proberen.

En om dit voordat we op vakantie gaan te kunnen realiseren heeft @Tux3.14 mij geholpen met het kleien en waxen van de auto, het resultaat mag er zijn en ik ben er zeer tevreden over. :)

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Potdomme wat lekker! Mijn snow white heeft helaas nooit zo'n reflectie haha.

Iets anders. Mijn systeem zegt dat een update beschikbaar is, maar de knop bijwerken is greyed out. Iemand een idee hoe dat kan? (Heb updaten met de usb stick maar opgegeven, mijn god zeg wat werkt dat traag/random)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• --HOOLIE--

--HOOLIE--

MILLLLLLLLL

demonic schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 08:39:
[...]

- Zorgen dat je hoofd-accu niet onder de 20% zit. (neem wat marge)
- Niet iedere dag 10x je bluelink verversen, dat is ook belasting voor je 12v.
- Zorg dat je geen dashcams of iets er aan hebt hangen of andere apparatuur die normaal niet aan de auto hangt. (mocht je bv. een 12v oplader in de aansteker hebben zitten, haal die er dan uit)

Volgens mij heb je het dan wel gehad en is de kans klein dat er iets gebeurt. Maar je kan natuurlijk altijd pech hebben.
- Ik ben van plan om tot 100% te laden voordat ik parkeer ( ik kom om 0100 aan op de terugweg en wil meteen wegkunnen)
- Geen intentie om dagelijks de app te openen
- Geen dashcams of andere apparaten aanwezig....

Dus dan zou het goed moeten komen.. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArmyOfQueens
[...]

Iemand tips??
Die van mij heeft laatst 24 dagen op Brussel Airport gestaan en daarna was er niets mis met de accu.
De remmen zaten wel een beetje vast toen ik weg wilde rijden :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HansAuutB
  • Laatst online: 18:20
sn0x0r schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 09:08:
[...]

Potdomme wat lekker! Mijn snow white heeft helaas nooit zo'n reflectie haha.

Iets anders. Mijn systeem zegt dat een update beschikbaar is, maar de knop bijwerken is greyed out. Iemand een idee hoe dat kan? (Heb updaten met de usb stick maar opgegeven, mijn god zeg wat werkt dat traag/random)
Heb je OTA aan staan?
Zo nee, logisch van het grijs. Dan moet het met usb.

Rijdt sinds 05-10-2022 een KIA EV6 GT-line rwd Runway Red

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joer
  • Laatst online: 19-04 12:19

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Neem aan dat de auto gepolijst is met de machine? En dat je swirls eruit uit zijn, ook van piano lak buiten? Ziet er in ieder geval weer strak uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --HOOLIE--

--HOOLIE--

MILLLLLLLLL

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Misschien heel brutaal, maar wat kost dat nou??
Swirls ( voor zover aanwezig ) ook weg??

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Loei123
  • Registratie: November 2012
  • Nu online
Joer schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 09:51:
[...]

Neem aan dat de auto gepolijst is met de machine? En dat je swirls eruit uit zijn, ook van piano lak buiten? Ziet er in ieder geval weer strak uit
Whahaha, allemaal nee, het blijft wel een lease auto natuurlijk. :P

Puur wassen, klein en daarna waxen.

@--HOOLIE-- Zo'n pot kost 28 euro volgens mij. En dan het werk wat je er mee hebt natuurlijk.
Swirls zal ik vanmiddag eens checken, auto is nu in gebruik door de wederhelft. :'(

[ Voor 9% gewijzigd door Loei123 op 19-07-2023 09:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sn0x0r
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 14:47
HansAuutB schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 09:28:
[...]

Heb je OTA aan staan?
Zo nee, logisch van het grijs. Dan moet het met usb.
Yes het vinkje voor het automatisch downloaden en installeren staat aan, maar so far gebeurt er dus niets.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wiliyama
[...]

Iemand tips??
Ja.
https://www.bol.com/nl/p/...ocialshare_pdp_androidapp
Startstroom 600A. Tevens verlichting en powerbank. Vorige week nog gestrande dieselauto met lege accu gestart met dat kleine dingetje terwijl overstarten via andere auto niet lukte. Mijn EV6 2x kunnen starten in het verleden. Heeft nu nieuwe accu. Hopelijk niet meer nodig. Maar in principe moet je auto gewoon na 3 weken kunnen starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bogey555
sn0x0r schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 10:33:
[...]

Yes het vinkje voor het automatisch downloaden en installeren staat aan, maar so far gebeurt er dus niets.
Idem bij mij. Na lang wachten heb ik toch maar besloten om de USB methode te gebruiken. Dat verliep buiten het lange wachten heel vlot.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tux3.14
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
--HOOLIE-- schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 09:53:
[...]

Misschien heel brutaal, maar wat kost dat nou??
Swirls ( voor zover aanwezig ) ook weg??
Mijn manuur werd betaald in 2 Klok biertjes, dus valt mee ;)

De auto had gelukkig amper swirls, dus polijsten was niet heel erg nodig. Al had een 'finish polijst' wel wat kleine krasjes/minuscule swirls weg gehaald.

Maar even serieus: kosten is heel erg verschillend. Het hangt er vanaf wat je al aan materiaal hebt. Maar het wassen hoor je eigenlijk al te doen met een goede hoge druk, dan wassen met de hand met goede auto shampoo (eventueel eerst voorzien van snowfoam, vind ik makkelijker). Dan gewoon afdrogen.
Daarna kleien met eventueel een detailspray (of gewoon een spraybottle gevuld met water + shampoo). Daarna weer goed afspuiten, afdrogen. Daarna de wax er op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wiliyama
--HOOLIE-- schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 09:11:
[...]

- Ik ben van plan om tot 100% te laden voordat ik parkeer ( ik kom om 0100 aan op de terugweg en wil meteen wegkunnen)
- Geen intentie om dagelijks de app te openen
- Geen dashcams of andere apparaten aanwezig....

Dus dan zou het goed moeten komen.. ;)
Ook geen OBD? Volgens dealer zou het kunnen, ook al is deze uitgeschakeld na paar minuten, dat de auto deze toch registreert en op de achtergrond niet helemaal is uitgeschakeld waardoor de accu leeg trekt.
Trouwens 100% volladen en dan parkeren wordt sterk afgeraden. Dat vindt de accu niet lief...😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --HOOLIE--

--HOOLIE--

MILLLLLLLLL

Wiliyama schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 10:58:
[...]

Ook geen OBD? Volgens dealer zou het kunnen, ook al is deze uitgeschakeld na paar minuten, dat de auto deze toch registreert en op de achtergrond niet helemaal is uitgeschakeld waardoor de accu leeg trekt.
Trouwens 100% volladen en dan parkeren wordt sterk afgeraden. Dat vindt de accu niet lief...😉
Nee geen ODB
En ik laad altijd tot 100% eigenlijk...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anboni
--HOOLIE-- schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 11:11:
[...]

Nee geen ODB
Voor accu levensduur wordt doorgaans geadviseerd om de SoC tussen 20 en 80% te houden (sommigen zeggen 90). Een keertje erboven of eronder is geen probleem, maar regelmatig tot 100% laden is niet verstandig (zeker niet als je 'm langere tijd moet laten staan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiliyama
--HOOLIE-- schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 11:11:
[...]

Nee geen ODB
Leaseauto?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --HOOLIE--

--HOOLIE--

MILLLLLLLLL

Yep...maar maakt dat iets uit??

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bogey555
Ik laad ook meestal tot 100% en geen Leaseauto. Als je met de GT tussen 20 en 80 % moet blijven schiet er niet veel bereik meer over dus heb ik besloten om daar totaal niet van wakker te liggen. Ik zie het wel :*)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Canby
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 19-09 22:04
Bogey555 schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 12:26:
Ik laad ook meestal tot 100% en geen Leaseauto. Als je met de GT tussen 20 en 80 % moet blijven schiet er niet veel bereik meer over dus heb ik besloten om daar totaal niet van wakker te liggen. Ik zie het wel :*)
Ik laad ook bijna altijd tot 100% (privé auto).
Verkoper zei toen, dat BSM tegenwoordig zo goed is, dat het verschil in accudegradatie (of tot 80%, of tot 100% laden) zou jij niet eens merken.

EV6 77,4kWh Plus Advanced AWD / MY23, Interstellar Grey

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anboni
Canby schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 12:32:
[...]
Verkoper zei toen, dat BSM tegenwoordig zo goed is, dat het verschil in accudegradatie (of tot 80%, of tot 100% laden) zou jij niet eens merken.
Nou weet ik niet of ik wat dit betreft veel vertrouwen heb in een verkoper :P Die heeft er natuurlijk vooral belang bij om enige eventuele range anxiety weg te nemen. En tegen de tijd dat het wel een issue blijkt te zijn, is hij hoogstwaarschijnlijk alweer gevlogen naar een andere dealer. Uiteindelijk weet ik het ook niet. Ik weet wel dat ik de opgegeven range in m'n Tesla nooit haal, maar dat heeft meer te maken met mijn rechtervoet dan enige andere factor ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dartlink
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 20:39
Ik laadt de auto ook altijd op tot 100%, maar ik rij dan ook enorm veel dat hij nooit langer dan een uur op 100% blijft. Wegzetten voor langere tijd doe ik vaak tussen de 40 en 60 procent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiliyama
--HOOLIE-- schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 12:10:
[...]

Yep...maar maakt dat iets uit??
Ik had het anders moeten formuleren. Heb je de auto prive gekocht en wil je er heel lang mee kunnen rijden, dan wordt geadviseerd om tussen de 20 en 80% te blijven zitten. Is het een leaseauto of wordt hij over een paar jaar weer ingeruild dan kan ik me voorstellen dat sommige mensen het niet zo belangrijk vinden hoe sterk de accu degradeert. Er zijn misschien ook mensen die er niet van op de hoogte zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiliyama
[...]

Als je met een benzine of diesel auto altijd koud vol gas wegrijdt, of altijd korte stukjes rijdt, merk je het ook de eerste jaren niet dat het de levensduur verkort.

[ Voor 4% gewijzigd door Wiliyama op 19-07-2023 16:42 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wiliyama
Dartlink schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 12:40:
Ik laadt de auto ook altijd op tot 100%, maar ik rij dan ook enorm veel dat hij nooit langer dan een uur op 100% blijft. Wegzetten voor langere tijd doe ik vaak tussen de 40 en 60 procent.
Precies! Zo wordt het geadviseerd als je toch tot 100% gaat laden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HFman

HFman

Waar een wil is..

[...]

Ben nog niet een dealer tegen gekomen die weet waar die over praat.. Zeker met de EV6 is het niet zo waarschijnlijk dat het weinig impact heeft. Er zit bijna geen reserve in het accu pakket, het wordt echt vol geladen. (inschatting is dan van de 77 Kwh je daad werkelijk 74 Kwh kunt gebruiken, dat is maar 4% "marge"). Andere automerken houden hier veel meer marge aan.

Gezien ik normaal gesproken 70 km op een dag doe, laadt ik hem tot 70% op elke dag.
Mijn ervaring is zo lang je tussen de 40..70% blijft dat je nagenoeg geen slijtage hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canby
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 19-09 22:04
Wiliyama schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 13:18:
[...]

Als je met een benzine of diesel auto altijd koud vol gas wegrijdt, of alleen korte stukjes rijdt, merk je het ook heel veel jaren niet dat het de levensduur verkort.
"Heel veel jaren"...
Dus ik maak zeker geen probleem van.
Eventuele degradatie ga je geen helft van de range kosten, ik geniet gewoon van de rijeigenschappen.

[ Voor 18% gewijzigd door Canby op 19-07-2023 15:34 ]

EV6 77,4kWh Plus Advanced AWD / MY23, Interstellar Grey

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DaMenaz
[...]

Iemand tips??
Een valet-bedrijf rond Schiphol boeken. Dan gebruiken ze de wagen als je weg bent als taxi en voor drugstransporten.

Catch my drift?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zarex
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 02-04 09:01
Is dat nog steeds zo erg? Ik kan me wel een rapportage van een paar jaar geleden herinneren, had eigenlijk wel verwacht dat die toko's opgedoekt zouden zijn...
DaMenaz schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 16:17:
[...]

Een valet-bedrijf rond Schiphol boeken. Dan gebruiken ze de wagen als je weg bent als taxi en voor drugstransporten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• --HOOLIE--

--HOOLIE--

MILLLLLLLLL

[...]

Maar goed dat ik niet vanaf Schiphol vlieg... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KRC
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 19-09 22:32

KRC

zarex schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 16:24:
Is dat nog steeds zo erg? Ik kan me wel een rapportage van een paar jaar geleden herinneren, had eigenlijk wel verwacht dat die toko's opgedoekt zouden zijn...

[...]
Niet als je valet parking P6 van Schiphol zelf gebruikt. Die zijn wel goed en betrouwbaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• INsaiGN
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 03-09 16:13
Onlangs heb ik via OTA de nieuwe navigatie update ontvangen. Ik moet zeggen dat ik dit prima vond gaan! Tevens ben ik de KIA navigatie meer aan het gebruiken en ook deze bevalt me verassend goed. Geeft nu sinds de update dus ook de route aan inclusief laadpunten die je nodig hebt.

Er is 1 ding wat me wel stoort en wellicht weet iemand op dit forum een oplossing.

Ik gebruik Apple Carplay voor Spotify en heb mijn telefoon dus per kabel ingeplugd. Als ik navigeer volgens KIA navigatie en ik toon dat op mijn scherm dan springt deze telkens naar Carplay als ik een Whatsapp ontvang. Best irritant als je even goed op moet letten op je navigatie.

Weet iemand hoe ik dit uit kan zetten en of dit uberhaupt kan? Het is enkel met Whatsapp, andere apps of meldingen blijven op de telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zarex
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 02-04 09:01
INsaiGN schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 09:17:
Onlangs heb ik via OTA de nieuwe navigatie update ontvangen. Ik moet zeggen dat ik dit prima vond gaan! Tevens ben ik de KIA navigatie meer aan het gebruiken en ook deze bevalt me verassend goed. Geeft nu sinds de update dus ook de route aan inclusief laadpunten die je nodig hebt.

Er is 1 ding wat me wel stoort en wellicht weet iemand op dit forum een oplossing.

Ik gebruik Apple Carplay voor Spotify en heb mijn telefoon dus per kabel ingeplugd. Als ik navigeer volgens KIA navigatie en ik toon dat op mijn scherm dan springt deze telkens naar Carplay als ik een Whatsapp ontvang. Best irritant als je even goed op moet letten op je navigatie.

Weet iemand hoe ik dit uit kan zetten en of dit uberhaupt kan? Het is enkel met Whatsapp, andere apps of meldingen blijven op de telefoon.
Ik zie hetzelfde gedrag soms in mijn huidige wagen - een Skoda Scala. Zal dus niet kia-specifiek zijn ben ik bang. Hoe het uit moet weet ik overigens niet helaas.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anboni
Even out of the box zegmaar, is carplay noodzakelijk voor jouw use case? Is het niet mogelijk om gewoon via bluetooth muziek af te spelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigitalHombre
  • Laatst online: 14-09 18:34
[...]

Maar misschien wel een goed idee om de auto in valet-mode te zetten? Just in case.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JaP.NeT
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 18-09 17:24

Je kunt per app aangeven in iOS (instellingen > meldingen) of je meldingen in CarPlay wil tonen of niet. Misschien helpt dat.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6xMbtB2hpl__BifUaRjrU7qIKmM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vTzGg1tPFaaLXwQDWIbupje8.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• INsaiGN
anboni schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 09:44:
[...]

Even out of the box zegmaar, is carplay noodzakelijk voor jouw use case? Is het niet mogelijk om gewoon via bluetooth muziek af te spelen?
Check, dat is een prima oplossing voor de use case. Echter, dan zit ik wel op mijn telefoon in de auto en ik wil voorkomen dat oom agent dat ziet :*) vandaar dus liever Spotify via Carplay

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anboni
INsaiGN schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 11:05:
[...]

Check, dat is een prima oplossing voor de use case. Echter, dan zit ik wel op mijn telefoon in de auto en ik wil voorkomen dat oom agent dat ziet :*) vandaar dus liever Spotify via Carplay
Ik dacht dat ik iemand eerder in dit topic las die z'n telefoon via BT had gekoppeld voor de muziek en in het meest rechter display in de auto wat weergave/bedieningselementen kreeg. Maar misschien dat dat dan weer alleen met Android werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HFman

HFman

Waar een wil is..

Is er ook ergens een overzichtje welke (android) apps goed met de EV6 Werken en met welk interface ?

E.g.

A better route planner OBDII Route planner SOC ,Accu voltage, Accu degradatie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• INsaiGN
JaP.NeT schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 10:18:
[...]

Je kunt per app aangeven in iOS (instellingen > meldingen) of je meldingen in CarPlay wil tonen of niet. Misschien helpt dat.

[Afbeelding]
Dit ga ik proberen! Had ik zelf ook wel kunnen bedenken maar dat terzijde. Thanks ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• INsaiGN
anboni schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 11:07:
[...]

Ik dacht dat ik iemand eerder in dit topic las die z'n telefoon via BT had gekoppeld voor de muziek en in het meest rechter display in de auto wat weergave/bedieningselementen kreeg. Maar misschien dat dat dan weer alleen met Android werkt.
Daar heb ik geen idee van. Zou best kunnen. Ga ik ook eens proberen. Thanks
Pagina: 1 ... 297 ... 446 Laatste

Let op:
Openbaar laden, laadpassen, etc. in: [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3.

Bestellingen, leveringen en "waar is de boot"-posts over de Kia EV6 mogen in: Het KIA EV6 leveringen topic