Het lijkt erop dat de markt hier nog niet genoeg vraagt om zuiver te laden op solar energie. Juist om die reden kocht ik een wallbox pulsar plus met loadbalancing. Deze kan dan alleen laden als er genoeg solar energie beschikbaar is. Maar dat ding start pas als er op alle drie de fases 6 ampere overcapaciteit is. Dat is leuk in de zomer met genoeg panelen, maar in de winter heb je er helemaal niks aan. Dan kun je de paal instellen op een combi zodat er solar en netstroom gebruikt wordt maar dat was nou juist niet het plan. Zappi doet het beter door te starten vanaf 1400 watt solar. Wellicht zijn er meer palen die het kunnen, maar dit zijn de kleine lettertjes waar ik te laat achter kwam. Heel veel opwek wordt gemaakt met minder dan 6 ampere op alle drie de fasen en dus niet in de accu geladen.anboni schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 09:59:
Hoe zijn de mogelijkheden om de EV6 aan te sturen voor wat betreft opladen? Met m'n Tesla kan ik via app en api laden starten en stoppen, maar ook bijvoorbeeld laadstroom regelen (zodat ik bijvoorbeeld oplaad met vooral overschot van m'n zonnepanelen). M'n laadpaal is een domme Tesla Wall Connector, dus ik heb intelligentie nodig in de auto.
7,2kwp PV, 48kwh Balans Energie, EV6, Vaillant VWS63/2 warmtepomp met grondlus, gasloos sinds 2008
/f/image/VjXySprkWY7t6Q4f8Mx6wHmc.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/YhqJznZjGAzCqsNmyQa8uhn5.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/FGmAFVtIKTaWJYIINvH3RAnZ.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/14xchXsp1CP67T8OG9aoGugP.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/F1Fbr1ndECBjOARz9OG7xYqz.jpg?f=fotoalbum_large)