Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:26
Ik weet niet hoe het bij andere merken is, VW schijnt ook geen al te beste reputatie te hebben, maar de service van Kia is tot nu toe wel de slechtste van alle merken die ik heb gereden.

Komt misschien deels door de onkunde van dealers op EV gebied, maar zelfs dan is het onacceptabel.

Klagen bij Kia zelf heeft geen zin, want die verwijzen alleen naar de dealers en die kunnen of willen niks doen.

Misschien moet ik ook maar zoals die Duitse Tesla rijder een rechtszaak beginnen.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PrimaBB
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 19:17
Phusebox schreef op zondag 18 juni 2023 @ 11:56:
Ik weet niet hoe het bij andere merken is, VW schijnt ook geen al te beste reputatie te hebben, maar de service van Kia is tot nu toe wel de slechtste van alle merken die ik heb gereden.

Komt misschien deels door de onkunde van dealers op EV gebied, maar zelfs dan is het onacceptabel.

Klagen bij Kia zelf heeft geen zin, want die verwijzen alleen naar de dealers en die kunnen of willen niks doen.

Misschien moet ik ook maar zoals die Duitse Tesla rijder een rechtszaak beginnen.
Gras is vaak groener ergens anders.
Of je betaald voor de goede service.

Geen enkel merk levert foutloos functionerende auto’s. De kunst is een merk of model te kiezen waar geen of nauwelijks geen (grote) structurele problemen aanwezig zijn.

Kia heeft toch wel een aardig goede reputatie hoog te houden wat betreft leveren van betrouwbare auto’s.
Dat heeft mij doen besluiten van Tesla toch de EV6 eens te proberen.

Van VW en Audi had ik al gezien dat die, wat EV betreft, nog een boel problemen hadden (en hebben).

Ik zelf heb nog geen spijt van mijn keuze voor de Kia. Behalve misschien dat ik wat infotainment en UX toch wel behoorlijk heb ingeleverd, vind ik.

Behalve wat kreunende deurhendels en een misschien wat labiele 12V accu, functioneert voor mij alles naar behoren en heb ik nog geen echte problemen ondervonden.

Kia EV3 Plus Advanced Aventurine Green 2025

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
PrimaBB schreef op zondag 18 juni 2023 @ 12:14:
[...]

Gras is vaak groener ergens anders.
Of je betaald voor de goede service.

Geen enkel merk levert foutloos functionerende auto’s. De kunst is een merk of model te kiezen waar geen of nauwelijks geen (grote) structurele problemen aanwezig zijn.

Kia heeft toch wel een aardig goede reputatie hoog te houden wat betreft leveren van betrouwbare auto’s.
Dat heeft mij doen besluiten van Tesla toch de EV6 eens te proberen.

Van VW en Audi had ik al gezien dat die, wat EV betreft, nog een boel problemen hadden (en hebben).

Ik zelf heb nog geen spijt van mijn keuze voor de Kia. Behalve misschien dat ik wat infotainment en UX toch wel behoorlijk heb ingeleverd, vind ik.

Behalve wat kreunende deurhendels en een misschien wat labiele 12V accu, functioneert voor mij alles naar behoren en heb ik nog geen echte problemen ondervonden.
Die deurhendels is dus een service actie voor. Melden en afspraak maken.

Hopelijk hoef je niet net als ik 6 maanden te wachten.

Ik heb ook voor Kia gekozen vanwege de lovende reviews van de e-Niro en hun 7 jaar garantie. Het laatste blijkt een wassen neus en de ervaring van de e-Niro hebben ze blijkbaar in de prullenbak gegooid met het maken van het nieuwe platform.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrimaBB
Phusebox schreef op zondag 18 juni 2023 @ 12:21:
[...]

Die deurhendels is dus een service actie voor. Melden en afspraak maken.

Hopelijk hoef je niet net als ik 6 maanden te wachten.

Ik heb ook voor Kia gekozen vanwege de lovende reviews van de e-Niro en hun 7 jaar garantie. Het laatste blijkt een wassen neus en de ervaring van de e-Niro hebben ze blijkbaar in de prullenbak gegooid met het maken van het nieuwe platform.
Nog een paar K km dan mag ik voor de 30K beurt. Dan meld ik die deurhendels ook wel.
Ik kan er mee leven. Deuren gaan iig nog open.

Als gezegd, voor de rest maak ik me niet te druk + heb ik weinig te klagen gelukkig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT900
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 02-06 23:14
Mijn deurhendels worden eindelijk ook onder garantie vervangen. Niet van wegen het kraken , maar ze zijn alle 4 bekrast bovenaan. Eentje zelfs tot op de grondverf

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• DaMenaz
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 22:44
Klagen bij Kia zelf heeft geen zin
Klagen op Tweakers ook niet! ;w

Catch my drift?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoEV6
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:32
Heb wat vreemds met mijn EV6. Ik kan wel DC maar niet AC laden. Diverse palen in de buurt geprobeerd maar hij start niet met laden. Bij bv Fastned gaat hij wel gelijk laden. Ik had dit vorige week ook en de dag erna lukte het laden aan de openbare laadpaal weer wel.

Ik zie wel andere auto's laden dus de palen werken gewoon. Iemand een handige tip? Los van naar de dealer gaan. Dat kan natuurlijk altijd nog/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
GoEV6 schreef op zondag 18 juni 2023 @ 14:19:
Heb wat vreemds met mijn EV6. Ik kan wel DC maar niet AC laden. Diverse palen in de buurt geprobeerd maar hij start niet met laden. Bij bv Fastned gaat hij wel gelijk laden. Ik had dit vorige week ook en de dag erna lukte het laden aan de openbare laadpaal weer wel.

Ik zie wel andere auto's laden dus de palen werken gewoon. Iemand een handige tip? Los van naar de dealer gaan. Dat kan natuurlijk altijd nog/
Even zoeken, waarschijnlijk is je ICCU kapot.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Jugonoot04
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 12-09 17:27

Phuse, ik ben niet een echt actieve deelnemer aan het forum maar lees nu wel al weer een tijdje mee en verwacht volgende week mijn EV-tje (witte GT-Line AWD). Jouw bijdragen zijn al vaker punt van discussie geweest en ook bij mij leidt het dikwijls tot ambivalente gedachten. Enerzijds is het overduidelijk dat je een enorme toegevoegde waarde hebt aan het forum. Als iemand een inhoudelijke vraag heeft ben je er altijd als de kippen bij om te helpen. Helemaal top! Aan de andere kant is het inmiddels wel duidelijk dat de wet van Murphy in jouw geval wel keihard heeft toegeslagen en is bij jouw EV6 blijkbaar alles fout gegaan wat er maar fout kan gaan. En dan zijn naast je hulpvaardigheid je negatieve en cynische bijdragen ook heel begrijpelijk. Probeer je aan de andere kant aub te realiseren wat het betekent voor mensen zoals ik die vol enthausiasme zitten te wachten op hun EV6 en dan telkens die negatieve verhalen voorbij zien komen. Vergeet ook niet: mensen met negatieve ervaringen (hoe vervelend ook) zijn eerder geneigd een bijdrage op de portal te zetten dan de mensen die alleen maar genieten van hun EV6.

Ik weet niet of het al eerder is langsgekomen maar kunnen we die negatieve energie niet beter steken in het trachten een communicatie op te zetten met Kia NL en onze vragen en klachten te bundelen? Mogelijk is het een naïeve gedachte maar je zou toch denken dat dit ook voor hen efficiënt is en ook in hun belang om te komen tot een tevreden klantengroep. Ook Kia zit toch niet te wachten op negatieve uitingen op hun product? Ik wil daar graag een bijdrage aan leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Jugonoot04 schreef op zondag 18 juni 2023 @ 14:48:
[...]

Phuse, ik ben niet een echt actieve deelnemer aan het forum maar lees nu wel al weer een tijdje mee en verwacht volgende week mijn EV-tje (witte GT-Line AWD). Jouw bijdragen zijn al vaker punt van discussie geweest en ook bij mij leidt het dikwijls tot ambivalente gedachten. Enerzijds is het overduidelijk dat je een enorme toegevoegde waarde hebt aan het forum. Als iemand een inhoudelijke vraag heeft ben je er altijd als de kippen bij om te helpen. Helemaal top! Aan de andere kant is het inmiddels wel duidelijk dat de wet van Murphy in jouw geval wel keihard heeft toegeslagen en is bij jouw EV6 blijkbaar alles fout gegaan wat er maar fout kan gaan. En dan zijn naast je hulpvaardigheid je negatieve en cynische bijdragen ook heel begrijpelijk. Probeer je aan de andere kant aub te realiseren wat het betekent voor mensen zoals ik die vol enthausiasme zitten te wachten op hun EV6 en dan telkens die negatieve verhalen voorbij zien komen. Vergeet ook niet: mensen met negatieve ervaringen (hoe vervelend ook) zijn eerder geneigd een bijdrage op de portal te zetten dan de mensen die alleen maar genieten van hun EV6.

Ik weet niet of het al eerder is langsgekomen maar kunnen we die negatieve energie niet beter steken in het trachten een communicatie op te zetten met Kia NL en onze vragen en klachten te bundelen? Mogelijk is het een naïeve gedachte maar je zou toch denken dat dit ook voor hen efficiënt is en ook in hun belang om te komen tot een tevreden klantengroep. Ook Kia zit toch niet te wachten op negatieve uitingen op hun product? Ik wil daar graag een bijdrage aan leveren.
Ik snap je gevoel. Aan de andere kant, zou ik zelf, wanneer ik de auto nog niet gekocht had en de problemen zou lezen waarschijnlijk nog 2x nadenken alvorens te kopen of in ieder geval rekening houden met alle mogelijke problemen in mijn overweging.

Ik probeer nu zelf erachter te komen waar mijn beperkte range vandaan komt, zodat ik zelf al met ideeën naar de dealer kan, want van hun hoef ik ze niet te verwachten. Vandaar ook mijn vraag naar andere ervaringen van de correlatie tussen app verbruik en range. Helaas krijg ik daar dan ook maar 1 reactie op.

En ja, mensen met negatieve ervaringen zullen die eerder delen, dat besef ik ook. Maar ik denk ook dat veel mensen voor zichzelf niet durven toe te geven dat er iets aan hun auto schort en zich beledigd voelen als je problemen benoemt.

Het blijft een hoop geld, en het "is maar een Kia", maar ik verwacht op zijn minst dat nu na bijna 2 jaar ze de kinderziektes wel opgelost hebben.

Als je iets negatiefs post op Kia's social media kanalen krijg je altijd "stuur ons een prive bericht, dan gaan we het oplossen". Als je dat doet zeggen ze "ga naar een dealer, wij kunnen niks voor je doen".

[ Voor 3% gewijzigd door Phusebox op 18-06-2023 14:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArjenIsM3
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 23:52
Phusebox schreef op zondag 18 juni 2023 @ 14:56:
[...]

Ik snap je gevoel. Aan de andere kant, zou ik zelf, wanneer ik de auto nog niet gekocht had en de problemen zou lezen waarschijnlijk nog 2x nadenken alvorens te kopen of in ieder geval rekening houden met alle mogelijke problemen in mijn overweging.

Ik probeer nu zelf erachter te komen waar mijn beperkte range vandaan komt, zodat ik zelf al met ideeën naar de dealer kan, want van hun hoef ik ze niet te verwachten. Vandaar ook mijn vraag naar andere ervaringen van de correlatie tussen app verbruik en range. Helaas krijg ik daar dan ook maar 1 reactie op.

En ja, mensen met negatieve ervaringen zullen die eerder delen, dat besef ik ook. Maar ik denk ook dat veel mensen voor zichzelf niet durven toe te geven dat er iets aan hun auto schort en zich beledigd voelen als je problemen benoemt.

Het blijft een hoop geld, en het "is maar een Kia", maar ik verwacht op zijn minst dat nu na bijna 2 jaar ze de kinderziektes wel opgelost hebben.

Als je iets negatiefs post op Kia's social media kanalen krijg je altijd "stuur ons een prive bericht, dan gaan we het oplossen". Als je dat doet zeggen ze "ga naar een dealer, wij kunnen niks voor je doen".
Wat is beperkte range? Mijn 77kwh Plus geeft momenteel een range van < 400km aan bij 100%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TKR
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 20:36

TKR

Even een andere vraag: aan de onderkant van de zwevende middenconsole zit aan de passagierszijde een uitsparing. Die lijkt daar te zitten met een bedoeling. Iemand enig idee waar die voor dient? Pure nieuwsgierigheid… 😊

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
ArjenIsM3 schreef op zondag 18 juni 2023 @ 15:08:
[...]

Wat is beperkte range? Mijn 77kwh Plus geeft momenteel een range van < 400km aan bij 100%.
Dat de range afhangt van je rijgedrag snap ik. Dus alleen range zegt niks. Vandaar dat ik op zoek was naar data van gemiddeld verbruik van de afgelopen maand, zoals de app weergeeft, en het (al dan niet teruggerekende) bereik dat de app weergeeft bij 100%.

Omdat dit bij mij dus niet in verhouding is. Gemiddeld 14,5 kWh/100km en bereik schommelt rond de 420km. Zou met 72 kWh accu rond de 500 km bereik moeten zijn met dit gemiddelde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wousah
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 16-09 21:05
TKR schreef op zondag 18 juni 2023 @ 15:13:
Even een andere vraag: aan de onderkant van de zwevende middenconsole zit aan de passagierszijde een uitsparing. Die lijkt daar te zitten met een bedoeling. Iemand enig idee waar die voor dient? Pure nieuwsgierigheid… 😊
Naar ik begrijp kan daar precies een 1.5L fles onder en is de uitsparing voor de dop, maar, dat heb ik zelf nog niet getest ☺️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jugonoot04
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 12-09 17:27
Phusebox schreef op zondag 18 juni 2023 @ 15:13:
[...]

Dat de range afhangt van je rijgedrag snap ik. Dus alleen range zegt niks. Vandaar dat ik op zoek was naar data van gemiddeld verbruik van de afgelopen maand, zoals de app weergeeft, en het (al dan niet teruggerekende) bereik dat de app weergeeft bij 100%.

Omdat dit bij mij dus niet in verhouding is. Gemiddeld 14,5 kWh/100km en bereik schommelt rond de 420km. Zou met 72 kWh accu rond de 500 km bereik moeten zijn met dit gemiddelde.
Ach, zolang de RB19 van onze Max vandaag maar een range heeft van 305 km ben ik weer een gelukkig mens. Maar sorry, ben nu een beetje off-topic :)F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loei123
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 19:43
TKR schreef op zondag 18 juni 2023 @ 15:13:
Heb je daar een foto van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TKR
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 20:36

TKR

Loei123 schreef op zondag 18 juni 2023 @ 15:24:
[...]

Heb je daar een foto van?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6h4ndV2RvSrvJvGiTww_iNfkiqw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7gQM7JYGB0MYplkZKHHmTXku.jpg?f=fotoalbum_large

Ik kreeg er trouwens geen 1,5 liter fles onder, dat lukt mij qua kantelhoek niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoEV6
Phusebox schreef op zondag 18 juni 2023 @ 14:22:
[...]

Even zoeken, waarschijnlijk is je ICCU kapot.
Dan wordt het toch morgen de garage bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loei123

Had ik ook, ICCU defect, met langzaam laden maakte hij kortsluiting en snelladen werkte wel.

Onderdeel is toen vervangen uit een demo auto maar die is inmiddels ook gesneuveld.

Vandaag de auto precies 4 weken kwijt wachtend op een nieuwe ICCU.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Hoe betrouwbaar is de data vanuit OBD en Carscanner nu. Want volgens dit is mijn accucapaciteit tussen de 50 en 63 kWh.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RyEj0dL29UHUHOueANpYRD_Ho14=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gCcplfRyicE6RD31JwLTgyd2.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoEV6
Loei123 schreef op zondag 18 juni 2023 @ 15:41:
[...]

Had ik ook, ICCU defect, met langzaam laden maakte hij kortsluiting en snelladen werkte wel.

Onderdeel is toen vervangen uit een demo auto maar die is inmiddels ook gesneuveld.

Dat is balen! Hoop dat het bij mij wat sneller gaat. Over 4 weken ben ik op vakantie op een plek waar geen snelladers zijn.......

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PrimaBB
Phusebox schreef op zondag 18 juni 2023 @ 15:52:
Hoe betrouwbaar is de data vanuit OBD en Carscanner nu. Want volgens dit is mijn accucapaciteit tussen de 50 en 63 kWh.

[Afbeelding]
Op dit moment lijkt me deze niet betrouwbaar.

Deze gegevens zijn waarschijnlijk van vlak na een ritje?
BMS zal dan ‘nog even afwachten’ om te calibreren. Sowieso levert calibreren met lage SoC waarschijnlijk wat vreemde data op.

Nu zou je (eigenlijk zou SoC net wat lager moeten) je accu eens helemaal moeten opladen tot 100%. En dan aantal uren moeten laten staan.

Dan nog eens meten.

Dan kom je vast en zeker ruim boven die 63kWh uit.

Lineair doorrekenen naar 100% zal nooit precies je totale capaciteit opleveren. Was het maar zo eenvoudig.

[ Voor 5% gewijzigd door PrimaBB op 18-06-2023 16:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
PrimaBB schreef op zondag 18 juni 2023 @ 16:26:
[...]

Op dit moment lijkt me deze niet betrouwbaar.

Deze gegevens zijn waarschijnlijk van vlak na een ritje?
BMS zal dan ‘nog even afwachten’ om te calibreren. Sowieso levert calibreren met lage SoC waarschijnlijk wat vreemde data op.

Nu zou je (eigenlijk zou SoC net wat lager moeten) je accu eens helemaal moeten opladen tot 100%. En dan aantal uren moeten laten staan.

Dan nog eens meten.

Dan kom je vast en zeker ruim boven die 63kWh uit.
Ga ik ook doen nu. Rij hem zo nog tot onder de 5% en ga dan naar 100% laden en morgenvroeg gegevens uitlezen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Loei123
GoEV6 schreef op zondag 18 juni 2023 @ 16:19:
[...]

Dat is balen! Hoop dat het bij mij wat sneller gaat. Over 4 weken ben ik op vakantie op een plek waar geen snelladers zijn.......
Dat is de levertijd van het onderdeel.
Ik zou in jouw geval serieus backup vervoer regelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-09 13:21

The Wizard

Moderator Mobile
Phusebox schreef op zondag 18 juni 2023 @ 15:52:

[Afbeelding]
Je kan dat niet lineair doortrekken, ik heb een rit opgeslagen van 99 --> 5%. Ik heb even gekeken wat het was bij 5982 Wh remaining en dat is bij mij SOC: 9%, SOC BMS: 13%. Komt dus aardig overeen.

Ik ben ben begonnen met 72852 Wh op 99% (96% BMS).

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• REMNET
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 15-09 14:18
Phusebox schreef op zondag 18 juni 2023 @ 16:27:
[...]

Ga ik ook doen nu. Rij hem zo nog tot onder de 5% en ga dan naar 100% laden en morgenvroeg gegevens uitlezen.
even extra update voor je als een extra reactie vandaan even een ritje gemaakt. Hierbij komt ook nog eens een fundamentele denkwijze error want als een batterij/accu 100% geladen is dan kan de celspanning van een litium rond de 4,1 liggen, bij gebruikt naar b.v. 20% zakt de celspanning naar 3.2 volt (gemeten op een enkele litium cel) en je toch een gelijk vermogen wilt hebben om in dit geval de wagen te versnellen en op snelheid te houden komt dit tot uiting in de vermogen formule. P=U * I bij 100% heb je om 10 watt te produceren 10= 4.1 * I nodig. I is dan 10/4.1 = 2.44 A, als dit zelfde vermogen wilt hebben bij 20% dan kom je aan de 10/3.2= 3.125 A wat zal resulteren in een hogere last voor de batterij/accu en daarbij is een batterij/accu niet lineair hoe dichter je bij 0% komt des te sneller zal het gaan. (bij gelijk blijvend vermogen)
m.i. kan je een batterij niet lineair naar 100% rekenen dan kom je altijd niet uit. bij het verbruik zoals weergegeven is volgens mij zuiver en alleen het rijvermogen weergegeven en niet de overige zaken zoals elektronica, A/C/Heat erbij geteld. want dit getal komt niet overeen met de werkelijkheid, 18.7 kWh/100km. dit is inclusief alles, weer, laadverliezen, gebruiksverliezen (bv bijladen 12 volt accu), verkeer, snelweg, andere wegen etc.
ps. 38500km op teller na 15 maanden en verder nog nergens last van. (afkloppen)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mHdvbvu7rkAWoYMI2TstteYS0Qk=/x800/filters:strip_exif()/f/image/CCoYx0FIdImqvACt0S7cow2X.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• king_dude
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online
Niet relevant

[ Voor 98% gewijzigd door king_dude op 18-06-2023 20:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• king_dude
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online
Per abuis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
The Wizard schreef op zondag 18 juni 2023 @ 19:14:
[...]

Je kan dat niet lineair doortrekken, ik heb een rit opgeslagen van 99 --> 5%. Ik heb even gekeken wat het was bij 5982 Wh remaining en dat is bij mij SOC: 9%, SOC BMS: 13%. Komt dus aardig overeen.

Ik ben ben begonnen met 72852 Wh op 99% (96% BMS).
Ik mis dus blijkbaar toch een paar kWh, dit is van vanochtend op 100%, nadat ie al een paar uur klaar was met opladen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/i9zZa0PuipM2aXZ4fUox6XFLblY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/313mYj99k2dcHSP09RQDO1Rx.jpg?f=fotoalbum_large

Toch 2,7 kWh die ik mis. Vind ik vrij significant op zo'n korte tijd (28.000 km, 13 maanden).

Bereik was wel beter vanochtend, 478 km. Maar als ik dan kijk dat ik in de winter nooit onder de 400 zat vind ik het verschil best klein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R20141016
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 16:25
Loei123 schreef op zondag 18 juni 2023 @ 15:41:
[...]

ik wacht ook al 4 weken op de nieuwe ICCU. Heeft de dealer al iets aangegeven wanneer ze hem denken binnen te hebben? Ik was sowieso van plan om de dealer deze week te bellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrimaBB
Phusebox schreef op maandag 19 juni 2023 @ 07:41:
[...]

Ik mis dus blijkbaar toch een paar kWh, dit is van vanochtend op 100%, nadat ie al een paar uur klaar was met opladen.

[Afbeelding]

Toch 2,7 kWh die ik mis. Vind ik vrij significant op zo'n korte tijd (28.000 km, 13 maanden).

Bereik was wel beter vanochtend, 478 km. Maar als ik dan kijk dat ik in de winter nooit onder de 400 zat vind ik het verschil best klein.
Kijk dat ziet er al beter uit :)

Ik denk als je nu je auto een tijdje zou laten staan, dat er nog gebalanceerd gaat worden + herberekend. Dit kan weer iets meer % opleveren.
Punt is ook dat omdat je de auto laat staan er ook weer iets verbruik zal zijn.

De volle 100% oorspronkelijke 72kWh gaat je waarschijnlijk niet lukken meer. Er zal wel iets van degradatie zijn ontstaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loei123
R20141016 schreef op maandag 19 juni 2023 @ 07:54:
[...]

ik wacht ook al 4 weken op de nieuwe ICCU. Heeft de dealer al iets aangegeven wanneer ze hem denken binnen te hebben? Ik was sowieso van plan om de dealer deze week te bellen...
Ik moest uit gaan van 4 weken, dus hopelijk deze week het verlossende telefoontje.

Heb afgelopen vrijdag nog gebeld maar kreeg enkel de status dat het nog wachten op een onderdeel is, niet hoe lang dat nog zou kunnen duren.

[ Voor 15% gewijzigd door Loei123 op 19-06-2023 08:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maharens
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 04-08 11:05
Phusebox schreef op maandag 19 juni 2023 @ 07:41:
[...]

[Afbeelding]

Maar de SoH is 100%, die zou dan toch ook lager moeten zijn als je wat mist ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
maharens schreef op maandag 19 juni 2023 @ 08:52:
[...]

Maar de SoH is 100%, die zou dan toch ook lager moeten zijn als je wat mist ?
De SoH van Carscanner blijkt niet betrouwbaar, heb ik me laten vertellen.
Als anderen 72,5 kWh halen, en bij mij is het 70 kWh dan mis ik toch ergens wat. En dat na 80x AC laden en 8x DC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R20141016
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 16:25
Loei123 schreef op maandag 19 juni 2023 @ 08:50:
[...]

Ik moest uit gaan van 4 weken, dus hopelijk deze week het verlossende telefoontje.

Heb afgelopen vrijdag nog gebeld maar kreeg enkel de status dat het nog wachten op een onderdeel is, niet hoe lang dat nog zou kunnen duren.
Jeej geeft mij moed, bij mij zeiden ze 4 weken geleden exact hetzelfde...ook toevallig een dealer in Brabant? ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Loei123
R20141016 schreef op maandag 19 juni 2023 @ 09:53:
[...]

Jeej geeft mij moed, bij mij zeiden ze 4 weken geleden exact hetzelfde...ook toevallig een dealer in Brabant? ;)
Nee de mijne zit in Hengelo, hoop echt dat ze het goed hebben met de levertijd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Joer
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 19-04 12:19
@Phusebox

De garantie van Kia is wel top, 7 jaar. Dit is m’n 3e nieuwe Kia.

Begonnen met een Kia Sportage 2,7ltr V6. Top auto en kleine dingetjes aangehad zoals geen airback en parkeer sensoren (was het nieuwe model toen van de Sportage) gemaakt allemaal onder garantie

Na 6 je auto ingeruild en een nieuwe Kia Cee’d, was toen het nieuwste model. Op deze auto genoeg problemen gehad, zoals:
- na 6mnd complete media/navigatie unit vervangen
- binnen 1jr twee gebroken spoorstangen

binnen de 6jr dat ik de auto heb gehad waren er nog problemen:
- koplampen, beide vervangen omdat de dagrij led verlichting trilde
- parkeer sensoren, diverse malen
- sluiting in de keyless entre knopje op de deurgreep

Dit alles werd netjes en kosteloos vervangen in de 7jr garantie. Hier waren dus punten waar ik als enige last van had en ze het niet eerder hadden meegemaakt.

Toen een uitstap naar een vw passat 1.4tsi ecofeul dsg7. Ecofeul staat voor brandstof CNG/benzine. Ook problemen mee gehad met name de dsg bak die in elkaar draaide.

Bijna 4 je mee gereden en snel weer verkocht en terug naa de Kia. Ik Wilde eerst de nieuwe Kia Sportage plug and hybride maar de vrouw wilde de EV6. Persoonlijk vind ik het een top auto, gelukkig al die problemen die hier naar voren komen nog niet gehad. 1 min puntje is de verwarming in de winter dat ie te snel op airco springt.

Wat wil wil zeggen is dat ieder nieuw model problemen heeft, durf zelfs te zeggen dat Vw grote problemen heeft gehad met hun 1.4tsi modellen, dan deze Kia EV6. De garantie is echt goed van Kia

Hebben jullie al eens nagedacht om gezamenlijk, met de mensen die veel problemen hebben met de EV6 het programma Radar te benaderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WaSteiL
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 17-09 13:59
Doet bij jullie het downloaden van de update het wel? Ik probeer het nu alweer sinds vrijdag, maar ik blijf maar "Preparing" zien staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Overstag
  • Laatst online: 25-10-2024
WaSteiL schreef op maandag 19 juni 2023 @ 11:17:
Doet bij jullie het downloaden van de update het wel? Ik probeer het nu alweer sinds vrijdag, maar ik blijf maar "Preparing" zien staan.
Ik heb ook moeilijkheden met het downloaden.
Het duurde heel lang, verification van de files.daarna begon hij bij te werken en bij 95% ging hij weer verifiëren en daarna weer bijwerken. (Was warm buiten en in de auto). Daarna gaf hij aan dat niet alle files waren gedownload. Dus weer proberen, lukte niet.
Vanmorgen de USB stick geformateerd (exFat) de update app opnieuw gedownload, bleek een nieuwe versie te zijn, daarna gedownload naar de pc.
Vanaf de pc gekopieerd naar de USB stick. So far so good.
Auto gestart, USB stick in de USB poort, kreeg op het infoscherm de waarschuwing “geen mediafiles gevonden”. Even 10 min. gewacht, maar geen actie.
Toen naar de instellingen, update/download, die was niet opgelicht en het knopje bijwerken ook niet. Dus maar weer wachten, USB stick was wel behoorlijk warm.
Resultaat: niet kunnen downloaden cq. kunnen bijwerken.
Morgen maar naar de dealer.
Succes.

EV6 58kWh Plus RWD MY:23

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaMenaz
Update gaf bij mij geen enkel problee. Meteen vanaf de installatietool van KIA op de USB-stick gezet. Auto pakte hem meteen op. Update liep terwijl de auto uit stond. Vrouwlief ging kort daarna nog even weg met de auto en de update draaide toen nog. Toen ze terug naar huis ging was hij klaar.

Catch my drift?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zalmijbenieuwen
  • Laatst online: 14-03-2024
DaMenaz schreef op maandag 19 juni 2023 @ 12:22:
Update gaf bij mij geen enkel problee. Meteen vanaf de installatietool van KIA op de USB-stick gezet. Auto pakte hem meteen op. Update liep terwijl de auto uit stond. Vrouwlief ging kort daarna nog even weg met de auto en de update draaide toen nog. Toen ze terug naar huis ging was hij klaar.
Bij mij idem behalve dat ik de auto aan heb laten staan tijdens de update. Na ca. 35 - 40 min was die klaar. Stick was warm, niet extreem en volgens mij vergelijkbaar warm bij het op de stick zetten vanaf de computer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeJeBe
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 30-05 20:32

JeJeBe

KIA EV6 GT-Line AWD MY22

Je hebt er geen laadschema instaan ?

[ Voor 200% gewijzigd door JeJeBe op 19-06-2023 14:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeJeBe

JeJeBe

KIA EV6 GT-Line AWD MY22

Phusebox schreef op zondag 18 juni 2023 @ 14:56:
[...]
Haha, groot gelijk! dat heet cognitieve disonantie. Zie het hier geregeld voorbij komen :P .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeJeBe

JeJeBe

KIA EV6 GT-Line AWD MY22

WaSteiL schreef op maandag 19 juni 2023 @ 11:17:
Misschien moet je dan je PC, laptop, macbook of wat je ook gebruikt eens (laten) nakijken. Als dit al niet werkt kun je het wel vergeten. Afhankelijk van de snelheid van je USB medium moet je het wel even tijd geven, maar het loopt bij een goed werkende computer zonder issue's door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Overstag
  • Laatst online: 25-10-2024
JeJeBe schreef op maandag 19 juni 2023 @ 14:04:
[...]

Misschien moet je dan je PC, laptop, macbook of wat je ook gebruikt eens (laten) nakijken. Als dit al niet werkt kun je het wel vergeten. Afhankelijk van de snelheid van je USB medium moet je het wel even tijd geven, maar het loopt bij een goed werkende computer zonder issue's door.
JeJeBe,
Dit zal hij mee bedoelen het downloaden van de stick in de auto.
Ik heb in de auto namelijk hetzelfde probleem, deels gepakt dan ging hij in de “loep”
De stick opnieuw geformateerd zo ook de Kia download app, bleek nieuwe versie, gedownload naar de stick, van de stick in de auto. Opmerking: geen mediafiles gevonden en verder gebeurde er niets.

EV6 58kWh Plus RWD MY:23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franciesco
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 18:04
Mijn EV6 heeft sinds een paar dagen geen Kia LIVE meer.
Het zou kunnen dat het na/tijdens de update naar de juni software gebeurt is. In ieder geval vanaf dat moment werkt het niet meer.
Elke keer bij het invoeren van een navi bestemming geeft hij aan dat activering van Kia Connect vereist is.
Dat probeer ik dan te activeren wat ook lukt volgens de auto, maar vervolgens blijkt dat toch niet het geval als ik een navi bestemming opnieuw kies: hetzelfde scherm verschijnt dan weer.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/e120sKiZuFuaGs0tUp1D2Becn0I=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/v30fj01PVmMlC71qxgvgVjdC.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kY5O_COpzSEZ1b-SP7sJrlD_WZA=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/nk4JbjgHlg82HyQOJ6uht1cu.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/--aCY4WKCXJfRMj_k-Cah2f1aks=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/UPihHQDA9FF8TlGPC4Mr88r5.png?f=user_large

Maar Kia Connect werkt volgens mij gewoon naar behoren, tenminste: de app werkt, ik kan b.v. bestemmingen van de app naar de auto sturen, de autostatus opvragen en verversen via de app etc.
Kia LIVE werkt echter niet: geen Live laadstations en geen Live verkeersinfo bijvoorbeeld. En bij opvragen Live laadstations geeft de auto ook weer de melding dat Kia Connect geactiveerd moet worden via de app. Maar volgens mij heb ik alles daarin aan staan.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eL4xOQ9Q55yL5gfRDYz7Zua_LVI=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/vU8qnnXUAqLL3lQZbal2BLZL.png?f=user_large

Anyway: heeft iemand een idee hoe ik dat kan oplossen? Of iets/een instelling ofzo die ik eens kan controleren?
Ik heb de auto al meerdere keren losgekoppeld en weer gekoppeld aan de app. Ook profiel weggegooid/losgekoppeld in de auto etc. En ook het infotainment systeem herstart via het gaatje naast de volumeregelaar.
Zelfs de update heb ik nogmaals geinstalleerd.
Tot nu toe allemaal zonder succes.

PS: volgens mij staat normaal gesproken toch ook het LIVE icoon rechts bovenin het scherm? Bij mij dus niet (meer). Wel Kia Connect en verbinding met de telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WaSteiL
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 17-09 13:59
Overstag schreef op maandag 19 juni 2023 @ 14:31:
[...]

JeJeBe,
Dit zal hij mee bedoelen het downloaden van de stick in de auto.
Ik heb in de auto namelijk hetzelfde probleem, deels gepakt dan ging hij in de “loep”
De stick opnieuw geformateerd zo ook de Kia download app, bleek nieuwe versie, gedownload naar de stick, van de stick in de auto. Opmerking: geen mediafiles gevonden en verder gebeurde er niets.
Nee het gaat mij echt om de update software op de pc.. Hij staat bij mij nu al de halve dag op dit:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kIybWLyojx9WZJRyMUvzmbU0TQU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/A0Aomdb7uTrmK7Vb9gE7SCUq.jpg?f=fotoalbum_large

En aangezien er ook geen foutmeldingen komen kan je ook weinig doen of veranderen. Ik heb de laatste versie al erbij gepakt. Enige wat ik nog niet gedaan heb en maar ga proberen is het even helemaal verwijderen.

EDIT: Opgelost door niet meteen naar USB te willen downloaden, maar eerst te kiezen voor lokaal path en dan pas daarna copy to USB te kiezen in de installer.

[ Voor 6% gewijzigd door WaSteiL op 19-06-2023 15:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solarman
  • Niet online
WaSteiL schreef op maandag 19 juni 2023 @ 14:51:
[...]

Nee het gaat mij echt om de update software op de pc.. Hij staat bij mij nu al de halve dag op dit:

[Afbeelding]

En aangezien er ook geen foutmeldingen komen kan je ook weinig doen of veranderen. Ik heb de laatste versie al erbij gepakt. Enige wat ik nog niet gedaan heb en maar ga proberen is het even helemaal verwijderen.
en......op een tijdstip laat in de avond of heel vroeg in de ochtend proberen.
Lijkt op een overvraag van de KIA servers.

ENYAQ SPORTLINE 210kW MY25 ( voorheen: KIA EV6 GT-Line 77,4 RWD MY23)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoEV6
JeJeBe schreef op maandag 19 juni 2023 @ 13:55:
[...]

Je hebt er geen laadschema instaan ?
Nee zou niet eens weten hoe dat werkt. Ik kan deze week langs de dealer rijden en dan lezen ze hem uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reacher
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:34

Reacher

oldschool

Phusebox schreef op maandag 19 juni 2023 @ 08:53:
[...]

Als anderen 72,5 kWh halen, en bij mij is het 70 kWh dan mis ik toch ergens wat. En dat na 80x AC laden en 8x DC.
En wat nu als de dealer alles naloopt en het antwoord is: er is niets aan de hand?

but I don't like you in that way
the best things in life are illegal
born to do porn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Reacher schreef op maandag 19 juni 2023 @ 17:26:
[...]

En wat nu als de dealer alles naloopt en het antwoord is: er is niets aan de hand?
Enige wat ik nog kan doen is een accutest laten doen voor 100 euro, maar of daar veel meer uitkomt dan je zelf kan uitlezen?

En zelfs dan, is de vraag wat je kunt doen. Want tja, je hebt pas garantie als het onder de 50 kWh komt ongeveer.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Reacher

Reacher

oldschool

Je kan dus niet accepteren dat er niks aan de hand zou zijn?

born to do porn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Reacher schreef op maandag 19 juni 2023 @ 17:30:
Alleen als alle data strookt met elkaar. Dan moet Kia maar zorgen voor fatsoenlijke software waarbij gemiddeld verbruik en voorspelling van bereik logisch is, of duidelijk zijn over het beschikbaar aantal kWh.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marco-Peters
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 18-08-2023
Phusebox schreef op maandag 19 juni 2023 @ 08:53:
[...]

Ik denk dat er een reden is: waarom autofabrikanten niet de precieze waarden van de hoeveelheid kWh laten zien in de auto. Anders staan binnen de kortste keren, allemaal ontevreden klanten bij de dealer.

Je gaat je dan heel obsessief focussen op dit soort getallen: iedere afwijking, is dan een frustratie. Dus wellicht sjoemelt Kia/Hyundai wel de boel en tonen ze altijd 100% SOH _O-

Net zoals Volkswagen met de diesel sjoemelde en misschien doen fabrikanten zoals Kia/Hyundai dit wel met hun EV's: door altijd een SOH van 100% aan Carscanner door te geven. Die data komt ja van de auto? Carscanner leest dit enkel uit.

[ Voor 11% gewijzigd door Marco-Peters op 19-06-2023 17:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loei123
Reacher schreef op maandag 19 juni 2023 @ 17:30:
Volgens mij is er genoeg wat aantoont dat zijn auto niet in orde is.
Dat er niks aan de hand zou zijn is geen sprake van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reacher

Reacher

oldschool

Loei123 schreef op maandag 19 juni 2023 @ 18:23:
[...]

Geen idee of dat zo is. Er zijn nogal veel variabelen. Ik vroeg mij gewoon af of er een situatie kan bestaan waarbij er niets aan de hand is. En verwachting een te grote rol speelt. Nogmaals, just asking.

born to do porn!

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Dartlink
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 20:59
[...]

Ja maar hij doet er in mijn opinie ook niet alles aan om het op te laten lossen, met als hoofdreden wat ik lees "omdat de dealer ver weg zit en ik de auto niet een dag kan missen". In zijn situatie had ik allang mijn rechtsbijstand ingeschakeld, met twee auto's naar de leverende dealer gereden, sleutels op de balie gegooid en "succes ermee, ik zie wel wanneer ie goed is" en in de andere auto naar huis gereden.

Hij laat het op z'n beloop, zit er niet bovenop. Als ik de klachten zou hebben die hij heeft zou ik letterlijk dagelijks aan de telefoon hangen met de vestiging directeur. Sterker nog, dit heb ik ook gedaan met mijn 12 volt perikelen begin dit jaar. Toen werd ik initieel ook niet serieus genomen, maar na meerdere keren per dag bellen met de dealer werd ik serieus genomen en is er zelfs een Kia NL monteur naar de dealer gekomen om dit te troubleshooten. Ik heb hierbij ook gratis een leenauto gekregen, omdat de dealer de auto langer wilde hebben.

Alle energie in de range klachten hier posten had hij ook de dealer kunnen bellen of er een plekje vrij was gekomen in de planning die dag.

En als hij het lastig vindt om dit hard te spelen, dan had hij rechtsbijstand hiervoor kunnen gebruiken. Non conformiteit is hierin het sleutelwoord m.i. zijn waardes en problemen die hij heeft strookt totaal niet met het gros van de auto's.

Dus nee, wat mij betreft is niet "het enige wat hij kan doen is een accutest á 100 euro doen", maar de dealer achter z'n kont aanzitten. Hetzij zelf, hetzij met een derde partij.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
[...]

Dat weet ik niet, zoals al eerder aangegeven door mij en anderen; laden tot 100%, ontladen tot 5% en je hebt een realistisch beeld hoe de accu er voor staat ipv te staren naar die resterende kilometers. Maar dat wil hij blijkbaar niet doen.

Meten is weten, assumpties door een tellertje op het scherm heb je niks aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
The Wizard schreef op maandag 19 juni 2023 @ 19:13:
[...]

Dat weet ik niet, zoals al eerder aangegeven door mij en anderen; laden tot 100%, ontladen tot 5% en je hebt een realistisch beeld hoe de accu er voor staat ipv te staren naar die resterende kilometers. Maar dat wil hij blijkbaar niet doen.

Meten is weten, assumpties door een tellertje op het scherm heb je niks aan.
Heb ik dus gedaan, tot 5% gereden, 100% opgeladen en nu hopelijk lukt het weer tot 5% te rijden.

Ik zie vandaag al meteen een grote afname aan voorspeld bereik. 68km gereden, 105km van het bereik af.

Iedereen zegt altijd dat de voorspelling zo goed werkt. Hier dus al een afwijking van 50%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loei123
Dartlink schreef op maandag 19 juni 2023 @ 19:13:
[...]

Ja maar hij doet er in mijn opinie ook niet alles aan om het op te laten lossen, met als hoofdreden wat ik lees "omdat de dealer ver weg zit en ik de auto niet een dag kan missen". In zijn situatie had ik allang mijn rechtsbijstand ingeschakeld, met twee auto's naar de leverende dealer gereden, sleutels op de balie gegooid en "succes ermee, ik zie wel wanneer ie goed is" en in de andere auto naar huis gereden.

Hij laat het op z'n beloop, zit er niet bovenop. Als ik de klachten zou hebben die hij heeft zou ik letterlijk dagelijks aan de telefoon hangen met de vestiging directeur. Sterker nog, dit heb ik ook gedaan met mijn 12 volt perikelen begin dit jaar. Toen werd ik initieel ook niet serieus genomen, maar na meerdere keren per dag bellen met de dealer werd ik serieus genomen en is er zelfs een Kia NL monteur naar de dealer gekomen om dit te troubleshooten. Ik heb hierbij ook gratis een leenauto gekregen, omdat de dealer de auto langer wilde hebben.

Alle energie in de range klachten hier posten had hij ook de dealer kunnen bellen of er een plekje vrij was gekomen in de planning die dag.

En als hij het lastig vindt om dit hard te spelen, dan had hij rechtsbijstand hiervoor kunnen gebruiken. Non conformiteit is hierin het sleutelwoord m.i. zijn waardes en problemen die hij heeft strookt totaal niet met het gros van de auto's.

Dus nee, wat mij betreft is niet "het enige wat hij kan doen is een accutest á 100 euro doen", maar de dealer achter z'n kont aanzitten. Hetzij zelf, hetzij met een derde partij.
Dat ben ik zeker met je eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dartlink
Loei123 schreef op maandag 19 juni 2023 @ 20:00:
[...]

Dat ben ik zeker met je eens.
Bij jou is het vooral jammer dat de communicatie vanuit de dealer tekort schiet :(

Moet ook regelmatig bij ons op de zaak vertellen dat "slecht bericht, ook bericht" is. Onze klanten willen ook gewoon op de hoogte gehouden worden van voortgang (of gebrek daaraan). Het is niet zo moeilijk, maar gewoon een mindset. Tis niet moeilijk of even een belletje (voorkeur) of mailtje te doen naar jou met "Hey Loei123, we hadden het onderdeel al binnen verwacht maar is er nog niet. We doen echt ons best en gaan erachteraan".

Kost weinig, geeft veel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Tja probleem is dat er bewust vaag wordt gedaan door iedereen over capaciteit, verbruik en bereik. De app wijkt af van de auto, niemand weet hoe groot de bruikbare capaciteit nu echt is en er is ook geen manier als consument ook maar iets hard te kunnen maken.

Als ik zeg "op internet lees ik andere verhalen qua verbruik en bereik" dan is dat allemaal hear say, en bovendien makkelijk weg te wuiven met "het ligt aan je rijgedrag".

Dit is gewoon op geen enkele manier ooit te bewijzen en er is dan ook geen rechtsbijstand die hier iets mee kan.

Stel hypothetisch mijn accu is 65 kWh ipv 72, of 74 of 77... Dan kan Kia gewoon zeggen, tja de garantie is 70% van tja, van wat eigenlijk.

[ Voor 11% gewijzigd door Phusebox op 19-06-2023 20:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loei123
Dartlink schreef op maandag 19 juni 2023 @ 20:04:
[...]

Bij jou is het vooral jammer dat de communicatie vanuit de dealer tekort schiet :(

Moet ook regelmatig bij ons op de zaak vertellen dat "slecht bericht, ook bericht" is. Onze klanten willen ook gewoon op de hoogte gehouden worden van voortgang (of gebrek daaraan). Het is niet zo moeilijk, maar gewoon een mindset. Tis niet moeilijk of even een belletje (voorkeur) of mailtje te doen naar jou met "Hey Loei123, we hadden het onderdeel al binnen verwacht maar is er nog niet. We doen echt ons best en gaan erachteraan".

Kost weinig, geeft veel :)
Ook mee eens, 1x per week aan het eind van de week ff een update zou inderdaad prettig zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Solarman
  • Niet online
Phusebox schreef op maandag 19 juni 2023 @ 20:07:
,,..............

Dit is gewoon op geen enkele manier ooit te bewijzen en er is dan ook geen rechtsbijstand die hier iets mee kan.

Stel hypothetisch mijn accu is 65 kWh ipv 72, of 74 of 77... Dan kan Kia gewoon zeggen, tja de garantie is 70% van tja, van wat eigenlijk.
Je refereert naar fabrieksgarantie, maar er is ook nog zo iets als conformiteit.
Een product moet wel voldoen waarvoor het gemaakt is, en wat wordt geadverteerd moet ook aanwezig zijn.

Ik zou je accu onafhankelijk laten meten en afhankelijk wat daar uit komt de dealer er mee confronteren. Daarna kun je eventueel de weg van rechtsbijstand nog bewandelen.

Uiteindelijk is de dealer waar je de auto gekocht hebt verantwoordelijk/aansprakelijk en niet KIA NL.

ENYAQ SPORTLINE 210kW MY25 ( voorheen: KIA EV6 GT-Line 77,4 RWD MY23)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joer
Phusebox schreef op maandag 19 juni 2023 @ 19:28:
[...]

Heb ik dus gedaan, tot 5% gereden, 100% opgeladen en nu hopelijk lukt het weer tot 5% te rijden.

Ik zie vandaag al meteen een grote afname aan voorspeld bereik. 68km gereden, 105km van het bereik af.

Iedereen zegt altijd dat de voorspelling zo goed werkt. Hier dus al een afwijking van 50%.
Dat komt door de climate control die afname.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Joer schreef op maandag 19 juni 2023 @ 22:28:
[...]

Dat komt door de climate control die afname.
Climate control was maar 4% van het verbruik vandaag. Dus dat het dan 50% range kost, lijkt me hoe dan ook onmogelijk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JanKoen
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 15-09 13:46
Phusebox schreef op maandag 19 juni 2023 @ 22:30:
[...]

Climate control was maar 4% van het verbruik vandaag. Dus dat het dan 50% range kost, lijkt me hoe dan ook onmogelijk.
Je hebt ongeveer 10% meer verbruikt van je totale range. 10% van 480 km.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• henrov
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 16-08 11:48
Phusebox schreef op maandag 19 juni 2023 @ 20:07:
Tja probleem is dat er bewust vaag wordt gedaan door iedereen over capaciteit, verbruik en bereik. De app wijkt af van de auto, niemand weet hoe groot de bruikbare capaciteit nu echt is en er is ook geen manier als consument ook maar iets hard te kunnen maken.

Als ik zeg "op internet lees ik andere verhalen qua verbruik en bereik" dan is dat allemaal hear say, en bovendien makkelijk weg te wuiven met "het ligt aan je rijgedrag".

Allemaal aannames

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Nope, dat is letterlijk wat de garage zegt (over verhalen op internet en dat ze daar niks mee kunnen) en begrijpelijk want het is onderhevig aan zoveel factoren.

Maar ik ga hem nu dus leegrijden en dan kijken naar het gemiddeld verbruik sinds opladen en hoe ver ik ben gekomen. Dan kan ik daar eventueel uit concluderen dat mijn accu wel of niet minder is dan verwacht.

Misschien is de accu wel ok maar verbruikt mijn auto, al dan niet door ons rijgedrag, bovengemiddeld veel. Dat zou je dan ook terug moeten zien in de cijfers.

En als Kia ergens onderuit kan dan doen ze dat. Zo heb ik 6 maanden gewacht op nieuwe klinken. Op de dag dat ze geplaatst zouden worden kreeg ik in de garage te horen dat Kia had gezegd dat het niet mocht en ze eerst de bekabeling moesten vervangen. Toen heb ik ook door moeten drukken dat ik daar niet een half jaar op heb gewacht en dat deze magische kabels mijn kromme klinken niet opeens recht maken.

[ Voor 23% gewijzigd door Phusebox op 20-06-2023 07:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• r0n1n112
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 26-11-2024
Phusebox schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 07:22:
[...]

Nope, dat is letterlijk wat de garage zegt (over verhalen op internet en dat ze daar niks mee kunnen) en begrijpelijk want het is onderhevig aan zoveel factoren.

Maar ik ga hem nu dus leegrijden en dan kijken naar het gemiddeld verbruik sinds opladen en hoe ver ik ben gekomen. Dan kan ik daar eventueel uit concluderen dat mijn accu wel of niet minder is dan verwacht.

Misschien is de accu wel ok maar verbruikt mijn auto, al dan niet door ons rijgedrag, bovengemiddeld veel. Dat zou je dan ook terug moeten zien in de cijfers.

En als Kia ergens onderuit kan dan doen ze dat. Zo heb ik 6 maanden gewacht op nieuwe klinken. Op de dag dat ze geplaatst zouden worden kreeg ik in de garage te horen dat Kia had gezegd dat het niet mocht en ze eerst de bekabeling moesten vervangen. Toen heb ik ook door moeten drukken dat ik daar niet een half jaar op heb gewacht en dat deze magische kabels mijn kromme klinken niet opeens recht maken.
Natuurlijk is dat wat de garage zegt. Want alles waarmee je dan aan komt is toch alleen hear say. Ik kan hele creatieve dingen online lezen. Dat maakt ze niet allemaal waar. Mensen die klagen dikken dingen graag aan. Mensen die tevreden zijn zetten dit zelden online. Dus daar hebben ze gewoon gelijk in. Het zijn geen feiten.

Waarom niet de accu door laten meten door een onafhankelijke partij? Dan heeft u een document met feiten waarmee je naar de dealer kan en kunnen ze daar op reageren. Is gelijk de vaagheid over de capaciteit weg.

Persoonlijk is voor mij het verbruik en bereik verre van vaag. Deze is zeer consistent bij gelijk rijgedrag en weersomstandigheden. Maar er zijn enorm veel variabele die effect op beide hebben waardoor niemand daar harde uitspraken over zullen doen (rijgedrag, weersomstandigheden, instellingen auto/airco, route, gewicht). Die krijgen ze tenslotte gelijk als een boomerang terug. Er is tenslotte geen eenduidig antwoord mogelijk. Vandaar de WLTP zodat auto's onderling vergelijkbaar zijn.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Akira_ZSE
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 17-09 14:58
r0n1n112 schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 11:15:
[...]

Natuurlijk is dat wat de garage zegt. Want alles waarmee je dan aan komt is toch alleen hear say. Ik kan hele creatieve dingen online lezen. Dat maakt ze niet allemaal waar. Mensen die klagen dikken dingen graag aan. Mensen die tevreden zijn zetten dit zelden online. Dus daar hebben ze gewoon gelijk in. Het zijn geen feiten.

Waarom niet de accu door laten meten door een onafhankelijke partij? Dan heeft u een document met feiten waarmee je naar de dealer kan en kunnen ze daar op reageren. Is gelijk de vaagheid over de capaciteit weg.

Persoonlijk is voor mij het verbruik en bereik verre van vaag. Deze is zeer consistent bij gelijk rijgedrag en weersomstandigheden. Maar er zijn enorm veel variabele die effect op beide hebben waardoor niemand daar harde uitspraken over zullen doen (rijgedrag, weersomstandigheden, instellingen auto/airco, route, gewicht). Die krijgen ze tenslotte gelijk als een boomerang terug. Er is tenslotte geen eenduidig antwoord mogelijk. Vandaar de WLTP zodat auto's onderling vergelijkbaar zijn.
en ik vraag me ook af, maakt het nu echt zoveel verschil of je 420 of 520km range hebt...? Mijn ev6 heeft nog nooit de 500km range aangetikt, maar ik heb ook nog nooit gedacht: shit, nu kom ik er niet.

15 minuutjes snelladen en je bent al weer klaar voor een heel eind verder te rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
Je kan altijd nog een Aviloo box huren (99 euro), dan krijg je een mooi rapportje met je SoH, capaciteit, etc. Dan heb je echt wat op papier staan, dit is ook niet afhankelijk van hoe je rijdt en je vermijd daarmee een hoop discussie.

https://shop.aviloo.com/shop-nl.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joer
[...]

Vanmorgen had ik een range van ongeveer 475km. Toen ben ik aan de gang gegaan met de update dus auto en climate gaat ook aan. En verdomd range 425km. Dus range verlies komt wel degelijk door de climate. Heb niet gereden met de auto. Update laten uitvoeren toen de auto uit stond. Net weer ingestapt om te kijken of het gelukt is. Wederom niet gereden en de range was weer 440km.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Joer schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 14:08:
[...]

Vanmorgen had ik een range van ongeveer 475km. Toen ben ik aan de gang gegaan met de update dus auto en climate gaat ook aan. En verdomd range 425km. Dus range verlies komt wel degelijk door de climate. Heb niet gereden met de auto. Update laten uitvoeren toen de auto uit stond. Net weer ingestapt om te kijken of het gelukt is. Wederom niet gereden en de range was weer 440km.
Dat komt mede doordat je 0 km hebt gereden en wel stroom verbruikt hebt, en dus schiet je gemiddelde flink omhoog en daarmee ook je resterend bereik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
The Wizard schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 14:04:
Je kan altijd nog een Aviloo box huren (99 euro), dan krijg je een mooi rapportje met je SoH, capaciteit, etc. Dan heb je echt wat op papier staan, dit is ook niet afhankelijk van hoe je rijdt en je vermijd daarmee een hoop discussie.

https://shop.aviloo.com/shop-nl.html
Ik krijg hierbij wel het gevoel dat je hetzelfde krijgt als je zelf met Carscanner kan achterhalen.

En dit schept weinig vertrouwen in hun kennis en kunde/;

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ae4lYKKBf360d4O9ywKLZk0na9U=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/DPJB0vULKVSHIDvC8Kfd0iCN.png?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PieterM198
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 06-08-2023
harm289 schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 09:22:
Af en toe springt in mijn meterkast de aardlek uit als de auto al opgeladen is maar de stekker nog in de auto zit (nooit tijdens het laden zelf). Ik laad altijd tot 80%. Mijn Alfen Eve single pro is al vervangen door de leasemaatschappij maar dat heeft geen effect gehad. Ik vraag me af of het een EV6 gerelateerd probleem is en hier meer mensen zijn die er last van hebben? Na het inschakelen van de aardlek werkt alles weer gewoon zoals vanouds.
Ik heb precies hetzelfde aan de hand. Na het laden klapt direct, of binnen 30 minuten na afronden laadproces, de automaat eruit. Stekker zit dan altijd nog in het voertuig. Bij mij is 2x monteur geweest van de leasemaatschappij die alles heeft gecheckt heeft en de automaat in de meterkast heeft vervangen. Daarna is ook monteur van Alfen langsgeweest. Met laadpaal is niets mis. Eigen gegevens en logging van de lader samen bekeken en lijkt erop dat na lange laadsessie er in de auto een aardfout optreedt. Combinatie Ev6 /Alfen lijkt toch niet helemaal gelukkig.
Binnenkort naar de dealer om te kijken of die iets kan vinden. Ben bang dat dit lastig wordt, tenzij het probleem wat breder bekend is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loei123
PieterM198 schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 15:11:
[...]

Ik heb precies hetzelfde aan de hand. Na het laden klapt direct, of binnen 30 minuten na afronden laadproces, de automaat eruit. Stekker zit dan altijd nog in het voertuig. Bij mij is 2x monteur geweest van de leasemaatschappij die alles heeft gecheckt heeft en de automaat in de meterkast heeft vervangen. Daarna is ook monteur van Alfen langsgeweest. Met laadpaal is niets mis. Eigen gegevens en logging van de lader samen bekeken en lijkt erop dat na lange laadsessie er in de auto een aardfout optreedt. Combinatie Ev6 /Alfen lijkt toch niet helemaal gelukkig.
Binnenkort naar de dealer om te kijken of die iets kan vinden. Ben bang dat dit lastig wordt, tenzij het probleem wat breder bekend is.
Mogelijk ook een defecte ICCU, die van mij maakte ook sluiting waardoor ik enkel kon snelladen,
Deze is vervangen uit een demo auto maar ook dat onderdeel is gesneuveld inmiddels waardoor er helemaal niet geladen kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joer
De nieuwe nav updaten met laadstops doet deze ook herbereken als je verbruik toch hoger ligt dan gepland zodat ie nieuwe laadstation inlaad, zeker als je alleen Ionity hebt geslecteerd??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• furian88
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 12-09 07:55
Joer schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 16:42:
De nieuwe nav updaten met laadstops doet deze ook herbereken als je verbruik toch hoger ligt dan gepland zodat ie nieuwe laadstation inlaad, zeker als je alleen Ionity hebt geslecteerd??
dat is de enige die ik mij ook afvroeg...

https://pvoutput.org/list.jsp?userid=86006

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Kreeg vandaag de juni update via OTA... afgewezen want ik heb die optie niet voor niks uitgezet. Weer iets dat niet werkt blijkbaar :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dartlink
Phusebox schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 17:50:
Kreeg vandaag de juni update via OTA... afgewezen want ik heb die optie niet voor niks uitgezet. Weer iets dat niet werkt blijkbaar :+
Maak je borst maar nat. Ik heb hem ook afgewezen vandaag, maal drie :+

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• grotegok
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 19:12
Niet slecht van slapen hoor.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• DaMenaz
Straks naar huis zal de auto superzuinig zijn. De hele weg maximaal regen.

[ Voor 6% gewijzigd door DaMenaz op 20-06-2023 17:59 ]

Catch my drift?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• grotegok
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 19:12
[...]

Ik denk echt dat je inverter (warmtepomp) stuk is, dit heb ik helemaal in het begin ook gehad. Gedoe met beslagen ramen, niet warm te krijgen, etc. Drukt op je verbruik.
Eerste serie autos hadden dit gebrek sowieso en mijne is vervangen.
Misschien kun je dit aangeven aan de dealer?
Idee om mijn dealer te benaderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henrov
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 16-08 11:48
grotegok schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 18:01:
[...]

Ik denk echt dat je inverter (warmtepomp) stuk is, dit heb ik helemaal in het begin ook gehad. Gedoe met beslagen ramen, niet warm te krijgen, etc. Drukt op je verbruik.
Eerste serie autos hadden dit gebrek sowieso en mijne is vervangen.
Misschien kun je dit aangeven aan de dealer?
Idee om mijn dealer te benaderen?
Plus uitgeleverd in Dec '21, Geen van de hier genoemde gebreken met uitzondering van kromme deurhendels. Worden morgen vervangen.
Oh, en ik had het idee dat het geluid minder was na vervangen versterker. Reset loste dat op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pjeterinfo
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 19:56
Dat werkt prima, de setting zorgt ervoor dat de update niet automatisch wordt gedownload. Je krijgt dus keurig de vraag of je hem wilt downloaden en wilt installeren.
Althans.. in mijn EV6 toch in ieder geval.

intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
pjeterinfo schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 18:40:
[...]

Dat werkt prima, de setting zorgt ervoor dat de update niet automatisch wordt gedownload. Je krijgt dus keuring de vraag of je hem wilt downloaden en wilt installeren.
Althans.. in mijn EV6 toch in ieder geval.
Ok ja andere interpretatie dan. OTA uit is bij mij uit, maar ik snap dat het anders gelezen kan worden.

Betere UX was geweest:

Allow OTA updates?
Yes / No / Ask

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harm289
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 15-09 17:40
PieterM198 schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 15:11:
[...]

Dit was bij mij inderdaad ook zo. Op een gegeven moment is de ICCU kapot gegaan en vervangen (duurde 4 weken of zo). In die periode is ook de schakelautomaat in de meterkast vervangen. Daarna is het nooit meer voorgekomen (paar maanden nu). Fingers crossed.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MarcdJ
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 02-09 19:39
Wousah schreef op zondag 4 juni 2023 @ 12:25:
[...]

Ja top, deze post had ik inderdaad in gedachten. Mijn koffer zou wel op de Airo passen, dus die had inderdaad op het oog. Op de andere auto hebben we Opel eigen merk; die klem je ook inderdaad in een soort “gaatje”. Thanks in iedergeval voor je reactie en tips 👍
Ik heb een trekhaak koffer gekocht. De "towbox 1". Schijnt een stuk aërodynamischer te zijn.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Nt1mmcyBi6pvX0JNYAWnqsaKdCY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/b6qgBpTGbnWrPnJmTsDRdLE8.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robert1962
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 16-09 18:56
Misschien weer een domme vraag… Maar als ik wil snelladen durf ik nooit de auto aan te laten staan omdat ik bang ben dat de auto niet meer in de versnelling kan. Kun je de auto snelladen en aan laten staan zonder dat je in problemen komt? Kun je bijv airco en radio nog gebruiken? Sorry voor de domme vraag maar ik zit er echt mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dartlink
Robert1962 schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 20:21:
Misschien weer een domme vraag… Maar als ik wil snelladen durf ik nooit de auto aan te laten staan omdat ik bang ben dat de auto niet meer in de versnelling kan. Kun je de auto snelladen en aan laten staan zonder dat je in problemen komt? Kun je bijv airco en radio nog gebruiken? Sorry voor de domme vraag maar ik zit er echt mee.
Domme vragen bestaan niet :) (Wel een zoekfunctie natuurlijk :+ )

Dit kan prima! Doe ik ook altijd, ga in de winter niet in de kou zitten en in de zomer niet in de hitte :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robert1962
Dartlink schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 20:23:
[...]

Domme vragen bestaan niet :) (Wel een zoekfunctie natuurlijk :+ )

Dit kan prima! Doe ik ook altijd, ga in de winter niet in de kou zitten en in de zomer niet in de hitte :)
Maar zet je de auto dan in de P-stand als je gaat laden, want in D gaat ie rijden toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dartlink
Robert1962 schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 21:02:
[...]

Maar zet je de auto dan in de P-stand als je gaat laden, want in D gaat ie rijden toch?
Als je gaat laden kun je de "versnelling" niet bedienen :) Dus je kan draaien wat je wil, er gebeurt niets. Hij blijft dus in P staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robert1962
Dartlink schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 21:04:
[...]

Als je gaat laden kun je de "versnelling" niet bedienen :) Dus je kan draaien wat je wil, er gebeurt niets. Hij blijft dus in P staan.
Ok en dank voor je snelle reactie ga het morgen gelijk uitproberen

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dartlink
Robert1962 schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 21:06:
[...]

Ok en dank voor je snelle reactie ga het morgen gelijk uitproberen
Succes!

Als aanvulling, als je de auto aan hebt staan tijdens het opladen, en aan laat staan terwijl je de stekker eruit gaat halen. Niet schrikken en denken dat je zombie mode hebt. Even voet op de rem en nogmaals aan drukken :) Is een veiligheidsfunctie volgens mij, dat je bewust de auto nogmaals aan moet zetten voor hij in de versnelling wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robert1962
Dartlink schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 21:21:
[...]

Succes!

Als aanvulling, als je de auto aan hebt staan tijdens het opladen, en aan laat staan terwijl je de stekker eruit gaat halen. Niet schrikken en denken dat je zombie mode hebt. Even voet op de rem en nogmaals aan drukken :) Is een veiligheidsfunctie volgens mij, dat je bewust de auto nogmaals aan moet zetten voor hij in de versnelling wil.
Dank voor je aanvulling

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HansAuutB
  • Laatst online: 23:49
Akira_ZSE schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 13:16:
[...]

en ik vraag me ook af, maakt het nu echt zoveel verschil of je 420 of 520km range hebt...? Mijn ev6 heeft nog nooit de 500km range aangetikt, maar ik heb ook nog nooit gedacht: shit, nu kom ik er niet.

15 minuutjes snelladen en je bent al weer klaar voor een heel eind verder te rijden.
U betaalt zeker de stroom niet zelf.

Rijdt sinds 05-10-2022 een KIA EV6 GT-line rwd Runway Red

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HansAuutB
  • Laatst online: 23:49
Akira_ZSE schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 13:16:
[...]

Verschrikkelijk, wat een reactie.
Ik hoop dat u de rekening een keer gepresenteerd krijgt.

Rijdt sinds 05-10-2022 een KIA EV6 GT-line rwd Runway Red

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
HansAuutB schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 23:59:
[...]

U betaalt zeker de stroom niet zelf.
HansAuutB schreef op zondag 28 mei 2023 @ 15:18:
Dit en afgelopen uren een negatieve stroomprijs. Dat laadt lekker tot 100%.
Jij betaalt af en toe ook geen stroom...
HansAuutB schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 00:02:
[...]

Wat is er mis met de reactie? Waarom is deze zo verschrikkelijk?
Welke rekening? Van de extra keer laden op een lange afstand?

The problem with communication is the illusion it has taken place.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Loei123
HansAuutB schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 00:02:
[...]

Sorry maar ik lease mijn EV6 zakelijk met een laadpas en denk er zelf net zo over, het is gewoon en ander perspectief. En niemand houdt je tegen om enkel de kilometers te laden die je nodig hebt om goedkoop op de bestemming verder te laden.

Ik weet wel dat snelladen prijzig is, als ik terugkijk kost het wel makkelijk 45 euro om 300/350km per week te rijden.

Maar om een reactie vanuit een ander perspectief verschrikkelijk te noemen gaat me wat ver.

Als je een EV6 privé kunt rijden heb je het al niet slecht lijkt me. ;)
Pagina: 1 ... 291 ... 446 Laatste

Let op:
Openbaar laden, laadpassen, etc. in: [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3.

Bestellingen, leveringen en "waar is de boot"-posts over de Kia EV6 mogen in: Het KIA EV6 leveringen topic