@
Phusebox
De garantie van Kia is wel top, 7 jaar. Dit is m’n 3e nieuwe Kia.
Begonnen met een Kia Sportage 2,7ltr V6. Top auto en kleine dingetjes aangehad zoals geen airback en parkeer sensoren (was het nieuwe model toen van de Sportage) gemaakt allemaal onder garantie
Na 6 je auto ingeruild en een nieuwe Kia Cee’d, was toen het nieuwste model. Op deze auto genoeg problemen gehad, zoals:
- na 6mnd complete media/navigatie unit vervangen
- binnen 1jr twee gebroken spoorstangen
binnen de 6jr dat ik de auto heb gehad waren er nog problemen:
- koplampen, beide vervangen omdat de dagrij led verlichting trilde
- parkeer sensoren, diverse malen
- sluiting in de keyless entre knopje op de deurgreep
Dit alles werd netjes en kosteloos vervangen in de 7jr garantie. Hier waren dus punten waar ik als enige last van had en ze het niet eerder hadden meegemaakt.
Toen een uitstap naar een vw passat 1.4tsi ecofeul dsg7. Ecofeul staat voor brandstof CNG/benzine. Ook problemen mee gehad met name de dsg bak die in elkaar draaide.
Bijna 4 je mee gereden en snel weer verkocht en terug naa de Kia. Ik Wilde eerst de nieuwe Kia Sportage plug and hybride maar de vrouw wilde de EV6. Persoonlijk vind ik het een top auto, gelukkig al die problemen die hier naar voren komen nog niet gehad. 1 min puntje is de verwarming in de winter dat ie te snel op airco springt.
Wat wil wil zeggen is dat ieder nieuw model problemen heeft, durf zelfs te zeggen dat Vw grote problemen heeft gehad met hun 1.4tsi modellen, dan deze Kia EV6. De garantie is echt goed van Kia
Hebben jullie al eens nagedacht om gezamenlijk, met de mensen die veel problemen hebben met de EV6 het programma Radar te benaderen?