Er is een batch slechte accu's geweest, even langs de dealer voor een health check.de vliegvisser schreef op zaterdag 8 april 2023 @ 18:21:
Nu twee keer de melding 12v lage accuspanning gehad nadat ik een uur bij de auto weg was. Zie foto. Koppelen op een andere accu van onze andere auto en hij start weer. Wat kan dit zijn?[Afbeelding]
7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)
Gisteren bij mij ook aangekomen. Prima, behalve dat de kunststof een bijzonder vreemd en voor mij onprettig geurtje verspreid. Hopelijk is het niet giftig en wordt het minder na een tijdje.MarcdJ schreef op zaterdag 8 april 2023 @ 11:54:
Vandaag het bakje voor middenonder binnen gekregen. Past prima. Wel wat ondiep zoals eerder hier gemeld. Dus je kunt er inderdaad meteen dingen uit het zicht onder opbergen, zo'n 5 tot 8 cm ruimte schat ik in.
De bekerhouders zijn perfect voor bv een kauwgompotje of kleine waterfles. Mijn koffiebeker of bidon past er niet in. Maar die kunnen dan weer boven in de bekerhouder. Tevreden over deze aankoop.
[Afbeelding]
[...]
Hier ook vandaag binnen gekregen.MarcdJ schreef op zaterdag 8 april 2023 @ 11:54:
Vandaag het bakje voor middenonder binnen gekregen. Past prima. Wel wat ondiep zoals eerder hier gemeld. Dus je kunt er inderdaad meteen dingen uit het zicht onder opbergen, zo'n 5 tot 8 cm ruimte schat ik in.
De bekerhouders zijn perfect voor bv een kauwgompotje of kleine waterfles. Mijn koffiebeker of bidon past er niet in. Maar die kunnen dan weer boven in de bekerhouder. Tevreden over deze aankoop.
[Afbeelding]
[...]
:strip_exif()/f/image/NqzOYfNZ3r0vEPY7kYf91DfL.jpg?f=fotoalbum_large)
Klopt, die antislip inlegmatjes stinken nogal. Ging ervan uit dat dit altijd zo was en dat het vanzelf over zal gaan. Vanmiddag in de auto niets meer van gemerkt.Wiliyama schreef op zaterdag 8 april 2023 @ 20:39:
[...]
Gisteren bij mij ook aangekomen. Prima, behalve dat de kunststof een bijzonder vreemd en voor mij onprettig geurtje verspreid. Hopelijk wordt het minder na een tijdje.
De hele batch is tegelijkertijd naar NL verzonden blijkbaar
Ik heb me vergist. Het is niet de kunststof bak maar het zijn de antislip matjes.MarcdJ schreef op zaterdag 8 april 2023 @ 22:12:
[...]
Klopt, die antislip inlegmatjes stinken nogal. Ging ervan uit dat dit altijd zo was en dat het vanzelf over zal gaan. Vanmiddag in de auto niets meer van gemerkt.
Hier ook binnengekregen, zeer zeker een aanrader voor degenen die nog twijfelen.stoutski schreef op zaterdag 8 april 2023 @ 21:52:
[...]
Hier ook vandaag binnen gekregen.
[Afbeelding]
[ Voor 3% gewijzigd door Tolga07 op 08-04-2023 23:54 ]
Hier zegt men dat 3 fase 16A de meest optimale aansluiting is voor de EV6.
Weet iemand of dit klopt?
(In het blauw gemarkeerd)
https://evbox.com/en/electric-cars/kia/kia-ev6
Alvast dank.
230V x 16A x 3 (fasen) is 11 kWh. Dat is het maximale AC laadvermogen van de EV6.Mhkw schreef op zondag 9 april 2023 @ 02:25:
Even een vraag over de installatie (aansluitwaarde) van een thuislader:
Alvast dank.
Op 1 fase met 32A haal je maximaal 7,3 kWh.
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
Een tip voor wie die de geur van rubber matjes en vloermatjes hoofdpijn kan bezorgen, gewoon even wat zuivere azijn over wrijven. Dat mag zelfs even intrekken, als die maar niet opdroogt wegens mogelijk witte vlekken. Even naspoelen met zuiver water of een sopje en de stank is weg. En neen, dan stinkt het ook niet naar azijnMarcdJ schreef op zaterdag 8 april 2023 @ 22:12:
[...]
Klopt, die antislip inlegmatjes stinken nogal. Ging ervan uit dat dit altijd zo was en dat het vanzelf over zal gaan. Vanmiddag in de auto niets meer van gemerkt.
De hele batch is tegelijkertijd naar NL verzonden blijkbaar
Kan je ook zelf controleren of de accu opgeladen is en wat de conditie van de startaccu is?The Wizard schreef op zaterdag 8 april 2023 @ 19:18:
[...]
Er is een batch slechte accu's geweest, even langs de dealer voor een health check.
Middels de API valt er wel wat af te lezen qua voltage/percentage, als je bijvoorbeeld Home Assistant of Homey hebt. Anders heb je een accu monitor nodig die je op de accu aansluit.de vliegvisser schreef op zondag 9 april 2023 @ 08:56:
[...]
Kan je ook zelf controleren of de accu opgeladen is en wat de conditie van de startaccu is?
De conditie aflezen kan denk ik alleen met een monitor.
De 12V accu is tot nu toe een van de weinige dingen waar ik geen issues mee heb gehad, twee keer was ie wel vrij laag, onder de 30%, maar dat was beide keren nadat ie een hele dag in de werkplaats van de dealer had gestaan en waarschijnlijk dus lamge tijd aan is geweest.
[ Voor 32% gewijzigd door Phusebox op 09-04-2023 09:04 ]
Alle mensen zijn anders. Niet iedereen is assertief. Ik persoonlijk zou waarschijnlijk precies doen wat jij zegt: "oh, laat het maar even zien dan." Maar dat ben ik. Jij bent jij. Iets meer respect zou de wereld een leukere plek maken.JeJeBe schreef op zaterdag 8 april 2023 @ 10:41:
[...]
[i][als een knulletje van 4.
On-voor-stel-baar
Ruimte voor verbetering bij nieuwe modellen hier!
Zag die edit van de connector net pas, dat is ook gewoon China meuk hoor. Genoeg gesmolten versies van die gezien en alle andere no name of Hama varianten.JeJeBe schreef op donderdag 6 april 2023 @ 18:30:
[...]
No go ? hoezo dan ? Veel te gevaarlijk ? welk gevaar ? Argumenten ?
Zomaar wat roepen is zó gemakkelijk..
Alleen rommel koop je bij Ali, serieus spul gewoon in de EU shoppen.
Yep, hier ook nog steeds, automatisch draai ik naar rechts voor achteruit en links voor vooruit. Heb dan ook liever knoppen of een stengel.DigitalHombre schreef op zondag 9 april 2023 @ 10:12:
Op FB een foto gezien van een EV6 die door de muur van een woning geknald is, stond in vooruit in plaats van achteruit. Verkeerde reactie en nog een flinke duw op het stroompedaal met als resultaat heel veel brokstukken. Nu moet ik er zelf ook heel goed de aandacht bij houden en in de gaten houden of ik de draaiknop wel goed staan heb. En toch enkele keren geschrokken maar gelukkig wel heel snel de goede pedaal (rempedaal ;-) ) gevonden. Ben ik de enige die de draaiknop een draak van een systeem vind? Waarom niet heel logisch een knuppeltje/schakelaar naar voren duwen=drive en naar achter trekken = achteruit.
Ruimte voor verbetering bij nieuwe modellen hier!
"henrov schreef op zondag 9 april 2023 @ 09:03:
[...]
Alle mensen zijn anders. Niet iedereen is assertief. Ik persoonlijk zou waarschijnlijk precies doen wat jij zegt: "oh, laat het maar even zien dan." Maar dat ben ik. Jij bent jij. Iets meer respect zou de wereld een leukere plek maken.
Daar is naar de dealer idd niks geks aan en je bent gelijk klaar met het kastje-muur-verhaal. Simpel.
Kan idd moeilijk met mensen overweg wie al zoveel raad is gegeven dat ze doelloos bezig zijn, en dan hierboven wéér schrijven "ik ga het nog even proberen."

Klopt idd, maar ... als je het kunt bekostigen is 3*35 A wel het overwegen waard met het oog op de volgende EV die dan hopelijk wel met 22kW geladen kan worden. Dat de EV6 dat niet kan is jammer, want bij laadpalen op straat kun je die 22kWh vaak wel vinden, en dat schiet best lekker op.Mhkw schreef op zondag 9 april 2023 @ 02:25:
Even een vraag over de installatie (aansluitwaarde) van een thuislader:
Alvast dank.
Voor prive is het overigens wel een kostbare zaak, je moet dan je huisaansluiting laten ophogen naar (minstens) 3*35A en dat kost, behalve een flinke aanpassing in de meterkast, ook in vastrecht een aardig schep méér.
Je kunt er ook een voorschot op nemen door in elk geval de kabel door de tuin (indien van toepassing) vast voor 3*32A te kiezen. die kan er maar liggen, de "uiteinden" opwaarderen kan dan later nog, maar de tuin of straat hoeft niet meer open. Is ook wel fijn :-)
Het hangt mogelijk van je dagelijkse rijafstand af, maar ik kom meer dan prima uit de voeten met 11kW met 2EVs die bijna dagelijks gebruikt worden.JeJeBe schreef op zondag 9 april 2023 @ 11:13:
[...]
Klopt idd, maar ... als je het kunt bekostigen is 3*32 A wel het overwegen waard met het oog op de volgende EV die dan hopelijk wel met 22kW geladen kan worden. Dat de EV6 dat niet kan is jammer, want bij laadpalen op straat kun je die 22kWh vaak wel vinden, en dat schiet best lekker op.
Voor prive is het overigens wel een kostbare zaak, je moet dan je huisaansluiting laten ophogen naar (minstens) 3*35A en dat kost, behalve een flinke aanpassing in de meterkast, ook in vastrecht een aardig schep méér.
Je kunt er ook een voorschot op nemen door in elk geval de kabel door de tuin (indien van toepassing) vast voor 3*32A te kiezen. die kan er maar liggen, de "uiteinden" opwaarderen kan dan later nog, maar de tuin of straat hoeft niet meer open. Is ook wel fijn :-)
En range, dus minder frequent hoeven laden, van EVs wordt steeds beter in toekomst.
De keuze voor een zwaardere aansluiting zou ik zelf meer laten afhangen van aanwezige warmtepomp (of in de planning) of andere grootverbruikers in huis.
Kia EV3 Plus Advanced Aventurine Green 2025
En als we in Nederland t.z.t. misschien ook naar een capaciteitstarief ala Vlaanderen gaan, dan wil je dat denk ik helemaal niet meer.
Je zit verkeerd te kijken. De meerpolige connector die je eruit geplukt hebt, is van de achterlichten, volg de kabel maar. Die gaat door het plaatwerk naar buiten, dat is dus niet wat je zocht.Phusebox schreef op zaterdag 8 april 2023 @ 16:03:
Ziet er bij mij toch anders uit tov de plaatjes die ik heb gezien? Hoe tap je dit dan af, zijn veel kleine draadjes en niet enkel aarde en 12v?
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Online guide:
[Afbeelding]
De kabel van het contactpunt kun je vinden door die met de hand uit de opening te plukken, zie de lus bovenin de opening op foto.Die is wel tweedraads zoals verwacht.
De kabels over de onderrand zijn van de trekhaak, die heeft z'n module ook hier zitten en de zekeringen ervan zitten op het dekseltje. Bij jou zo te zien op het plaatwerk geplakt met dubbelzijdige tape :-)
:strip_exif()/f/image/m1jvnXnQ8kCVpAeoiNSYGp7N.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 5% gewijzigd door JeJeBe op 09-04-2023 13:10 ]
Het verschil tussen 3x25A en 3x35A is nu al zo'n 1100 euro/jaar in NL, ruwweg dus 100 euro/maand. dat zijn geen grappige bedragen idd.Franciesco schreef op zondag 9 april 2023 @ 12:54:
Hier ook 3x25A en een full elektrisch huishouden met 2 EV’s, een warmtepomp, inductieplaat etc. En die aansluiting is gewoon prima voldoende i.c.m. loadbalancing op de laadpaal. 3x32A lijkt mij zonde van het geld en ik zie er persoonlijk ook totaal niet de noodzaak voor.
En als we in Nederland t.z.t. misschien ook naar een capaciteitstarief ala Vlaanderen gaan, dan wil je dat denk ik helemaal niet meer.
De 'lichtelijk' kritische reacties regelmatig op jou gaan niet over de mate van assertiviteit richting dealers en ook niet over jouw regelmatige goede en zinvolle technische kennis en inbreng waar zoals eerder gezegd niets mis mee is, maar over de manier hoe mensen soms aangesproken worden. Niet iedereen is even intelligent, heeft veel technische kennis en is assertief. Maar ook niet iedereen heeft blijkbaar een redelijk portie empathisch vermogen. Als we daar wat meer rekening mee houden wordt de sfeer nog plezieriger op het forum.JeJeBe schreef op zondag 9 april 2023 @ 11:05:
[...]
"
Daar is naar de dealer idd niks geks aan en je bent gelijk klaar met het kastje-muur-verhaal. Simpel.
Kan idd moeilijk met mensen overweg wie al zoveel raad is gegeven dat ze doelloos bezig zijn, en dan hierboven wéér schrijven "ik ga het nog even proberen."
Inderdaad extreme verschillen.JeJeBe schreef op zondag 9 april 2023 @ 13:20:
[...]
Het verschil tussen 3x25A en 3x35A is nu al zo'n 1100 euro/jaar in NL, ruwweg dus 100 euro/maand. dat zijn geen grappige bedragen idd.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/TarMVB4NfWHVuIZkqXb29n5Z.jpg?f=user_large)
[ Voor 23% gewijzigd door Wiliyama op 09-04-2023 13:33 ]
Als je daar nog aan wil toevoegen dat ook niet iedereen goede raad wil opvolgen ondanks overduidelijke uitleg en bewijzen, dan zijn we wel compleet denk ik. Ik hou er over, het komt gewoon niet aan. Beleefd niet, cynisch niet, overtuigend niet, pittig niet, gewoon niet.Wiliyama schreef op zondag 9 april 2023 @ 13:28:
[...]
De 'lichtelijk' kritische reacties regelmatig op jou gaan niet over de mate van assertiviteit richting dealers en ook niet over jouw regelmatige goede en zinvolle technische kennis en inbreng waar zoals eerder gezegd niets mis mee is, maar over de manier hoe mensen soms aangesproken worden. Niet iedereen is even intelligent, heeft veel technische kennis en is assertief. Maar ook niet iedereen heeft blijkbaar een redelijk portie empathisch vermogen. Als we daar wat meer rekening mee houden wordt de sfeer nog plezieriger op het forum.
Dan is het vruchtbaarder paneeltjes uit de kofferbak te trekken op zoek naar aansluitdraden. Daar komen we, juist samen, steeds een stap verder mee, leuk !
Ik heb niks eruit geplukt overigens, die hing al los. En die connector met dubbelzijdige tape is wel een beetje slordig niet?JeJeBe schreef op zondag 9 april 2023 @ 13:05:
[...]
Je zit verkeerd te kijken. De meerpolige connector die je eruit geplukt hebt, is van de achterlichten, volg de kabel maar. Die gaat door het plaatwerk naar buiten, dat is dus niet wat je zocht.
De kabel van het contactpunt kun je vinden door die met de hand uit de opening te plukken, zie de lus bovenin de opening op foto.Die is wel tweedraads zoals verwacht.
De kabels over de onderrand zijn van de trekhaak, die heeft z'n module ook hier zitten en de zekeringen ervan zitten op het dekseltje. Bij jou zo te zien op het plaatwerk geplakt met dubbelzijdige tape :-)
[Afbeelding]
Ga weer op zoek naar de juiste kabels.
Ik ga dinsdag bellen hoor, kun je hopelijk weer rustig slapen.JeJeBe schreef op zondag 9 april 2023 @ 14:12:
[...]
Als je daar nog aan wil toevoegen dat ook niet iedereen goede raad wil opvolgen ondanks overduidelijke uitleg en bewijzen, dan zijn we wel compleet denk ik. Ik hou er over, het komt gewoon niet aan. Beleefd niet, cynisch niet, overtuigend niet, pittig niet, gewoon niet.
Dan is het vruchtbaarder paneeltjes uit de kofferbak te trekken op zoek naar aansluitdraden. Daar komen we, juist samen, steeds een stap verder mee, leuk !
Inderdaad, je begrijpt het nu dat het niet werkt op die manieren.JeJeBe schreef op zondag 9 april 2023 @ 14:12:
[...]
Als je daar nog aan wil toevoegen dat ook niet iedereen goede raad wil opvolgen ondanks overduidelijke uitleg en bewijzen, dan zijn we wel compleet denk ik. Ik hou er over, het komt gewoon niet aan. Beleefd niet, cynisch niet, overtuigend niet, pittig niet, gewoon niet.
Dus....een keer energie er in steken om met goede bedoelingen mensen proberen te helpen. Als het dan nog niet binnenkomt...jammer dan...
geplukt als in: naar buiten gehaald ;-)Phusebox schreef op zondag 9 april 2023 @ 14:15:
[...]
Ik heb niks eruit geplukt overigens, die hing al los. En die connector met dubbelzijdige tape is wel een beetje slordig niet?
Ga weer op zoek naar de juiste kabels.
Dubbelzijdig tape is wel effectief (maar hoelang), gaatje boren is ook zo wat ,ga je aan de buitenkant dan weer zien ;-)
Om er goed bij te kunnen zou je het liefst het hele paneel losmaken. zit vastgeklikt dus en is er voor de trekhaak ook uit geweest, met beleid moet dat lukken.
Heeft iemand wat meer kennis in dat soort dingen?
https://www.car-products....z10150-5032296065871.html
Is het relatief een goede of zijn er voor dit bedrag wat betere mogelijkheden?
EV6 77,4kWh Plus Advanced AWD / MY23, Interstellar Grey
Past ie wel?Canby schreef op zondag 9 april 2023 @ 17:30:
Gezien alle discussies betreft het geluidskwaliteit verbetering met een andere subwoofer werd ik ook een beetje geïnteresseerd in (ben ook niet helemaal tevreden met de bass).
Geen idee, het lijkt me wel . Qua afmetingen is die niet zo groot. Of zie ik het verkeerd?
EV6 77,4kWh Plus Advanced AWD / MY23, Interstellar Grey
25cm diep past maar net. Tenzij je meer in de hoogte gaat, maar dan ben weer gelimiteerd vanwege je dubbele laadvloerafdekplaat.Canby schreef op zondag 9 april 2023 @ 20:11:
[...]
Geen idee, het lijkt me wel . Qua afmetingen is die niet zo groot. Of zie ik het verkeerd?
Ik zou voor de zekerheid vooraf nameten met een dergelijk formaat. Hang ook wat af van de breedte van de sub en dikte van plank (als je voor een dergelijke montage gaat). Punt is dat de bak van de Kia wat gebogen is en van boven breder is dan onderin.
10inch is misschien wat overkill….maar wel vet
[ Voor 22% gewijzigd door PrimaBB op 09-04-2023 20:25 ]
Ja ik heb ook zitten meten want wilde een plank op maat bestellen maar kleinste maat was 25 cm en dat pastte volgens mij net wel, net niet. Dus dat was al weer een probleem voor mij. Heb geen apparatuur om zoiets zelf te zagen.PrimaBB schreef op zondag 9 april 2023 @ 20:16:
[...]
25cm diep past maar net. Tenzij je meer in de hoogte gaat, maar dan ben weer gelimiteerd vanwege je dubbele laadvloerafdekplaat.
Ik zou voor de zekerheid vooraf nameten met een dergelijk formaat. Hang ook wat af van de breedte van de sub en dikte van plank (als je voor een dergelijke montage gaat). Punt is dat de bak van de Kia wat gebogen is en van boven breder is dan onderin.
10inch is misschien wat overkill….maar wel vet
En de hoogte is me niet gelukt om te meten, maar 18mm plank plus 0,5-1 cm rubber als trillingsdempers en een sub van 8cm. Twijfelde ook of dat wel ging passen.
De Kicker 46HS10 past in ieder geval, maar die is 35,6 x 24,9 cm en 8,1 cm hoog. Maar weet niet of die mensen ook een 18mm plaat eronder hebben en dan ook nog rubbers.
https://youtu.be/BeoZZ8Z7SR8
Catch my drift?
Tesla heeft deze locatie opengesteld voor andere merken. Benieuwd of het ook EV6jes lust.marcel3 schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 08:03:
Intussen zijn de eerste V4 Tesla superchargers in gebruik genomen. In Harderwijk of all places. Met langere kabel en volgens de sticker tot 1000V. Het moet haast wel zo zijn dat deze getest zijn icm de EV6/Ioniq5. Ik woon er niet in de buurt, maar ben benieuwd naar de eerste ervaringen.
nieuws: Tesla stelt V4 Supercharger-laadstation in Harderwijk open voor alle ...
Catch my drift?
Ik snap het nut niet helemaal van deze dingen. Je kunt er video mee kijken, wat je hopelijk niet doet onder het rijden. Tijdens het laden, wat al niet lang duurt. Kun je nauwelijks een aflevering kijken van een pulp Netflix serietje, en kun je beter even uit de auto stappen om echt te ontspannen. En als je dan iets wil kijken kun je toch beter op je telefoon kijken, het scherm is dan wel iets kleiner maar wel veel beter. En het geluid doet er niet veel voor onderjefjef schreef op zondag 9 april 2023 @ 22:24:
Iemand al ervaring met de T-box plus? Een zekere Techjeff heeft deze in zijn ev6 gehangen. Moet zeggen een interessant device! YouTube: The BEST Way to Turn Your Car's Touchscreen Into a TABLET! CarlinKit...
De hoek is ook niet echt aangenaam om naar te kijken vind ik zelf.
In other news, mijn stoel heeft nu ook het probleem dat ie naar voren knikt/schuift bij remmen. Is daar inmiddels een fix voor of is het bij lapmiddelen gebleven?
Vooral in de VS denk ik dan? TLDR. Daar snap ik het wel, kleine auto met een te klein bereik voor Amerikanen. De afstanden zijn daar groter die je gemiddeld aflegt en de auto's ook.DaMenaz schreef op zondag 9 april 2023 @ 22:16:
Hmm, schijnbaar kakken de EV6-verkopen in 2023 wereldwijd enorm in. Blijft ‘ie wel lekker exclusief…
https://youtu.be/BeoZZ8Z7SR8
Overigens voor ons ook niet positief, want als dat doorzet zal er minder animo zijn nog problemen op te lossen of nieuwe updates uit te brengen.
Je ziet nu al in de EV9 dat ze tekortkomingen van de EV6 opgelost lijken te hebben, dus die hebben ze ook al geweten toen de EV6 in productie ging. Deels uit kostenoogpunt natuurlijk.
Als de EV5 er echt komt en hij zoveel lijkt op de EV9 ga ik serieus denken de EV6 in te ruilen. De EV9 is onpraktisch groot in NL als je de ruimte niet echt nodig hebt.
Ook in Australië en Europa, volgens die Viking.Phusebox schreef op zondag 9 april 2023 @ 22:34:
[...]
Vooral in de VS denk ik dan? TLDR. Daar snap ik het wel, kleine auto met een te klein bereik voor Amerikanen. De afstanden zijn daar groter die je gemiddeld aflegt en de auto's ook.
Overigens voor ons ook niet positief, want als dat doorzet zal er minder animo zijn nog problemen op te lossen of nieuwe updates uit te brengen.
Je ziet nu al in de EV9 dat ze tekortkomingen van de EV6 opgelost lijken te hebben, dus die hebben ze ook al geweten toen de EV6 in productie ging. Deels uit kostenoogpunt natuurlijk.
Als de EV5 er echt komt en hij zoveel lijkt op de EV9 ga ik serieus denken de EV6 in te ruilen. De EV9 is onpraktisch groot in NL als je de ruimte niet echt nodig hebt.
Catch my drift?
Je hebt er wel een aparte sim-kaart voor nodig als je de Android functie wil gebruiken.jefjef schreef op zondag 9 april 2023 @ 22:24:
Iemand al ervaring met de T-box plus? Een zekere Techjeff heeft deze in zijn ev6 gehangen. Moet zeggen een interessant device! YouTube: The BEST Way to Turn Your Car's Touchscreen Into a TABLET! CarlinKit...
Ik heb er ook naar gekeken en begon steeds meer te twijfelen aan nut (wanneer nu zinvol te gebruiken?).
Uiteindelijk gewoon voor een AA/AC dongle gekozen.
Rijdt sinds 05-10-2022 een KIA EV6 GT-line rwd Runway Red
Voor de HI5 is er een TSB, daarmee krijg je andere bouten/moeren om het verticale deel vd stoel vast te zetten. Het werkt op zich wel, helemaal bewegingsvrij wordt de stoel in de HI5 helaas er niet mee maar het schuiven/knikken is verdwenen.Phusebox schreef op zondag 9 april 2023 @ 22:30:
[...]
Ik snap het nut niet helemaal van deze dingen. Je kunt er video mee kijken, wat je hopelijk niet doet onder het rijden. Tijdens het laden, wat al niet lang duurt. Kun je nauwelijks een aflevering kijken van een pulp Netflix serietje, en kun je beter even uit de auto stappen om echt te ontspannen. En als je dan iets wil kijken kun je toch beter op je telefoon kijken, het scherm is dan wel iets kleiner maar wel veel beter. En het geluid doet er niet veel voor onder, of kun je gewoon via BT laten gaan.
De hoek is ook niet echt aangenaam om naar te kijken vind ik zelf.
In other news, mijn stoel heeft nu ook het probleem dat ie naar voren knikt/schuift bij remmen. Is daar inmiddels een fix voor of is het bij lapmiddelen gebleven?
Ik heb 23mm MDF gebruikt, omdat ik dat nog had liggen.Phusebox schreef op zondag 9 april 2023 @ 20:51:
[...]
Ja ik heb ook zitten meten want wilde een plank op maat bestellen maar kleinste maat was 25 cm en dat pastte volgens mij net wel, net niet. Dus dat was al weer een probleem voor mij. Heb geen apparatuur om zoiets zelf te zagen.
En de hoogte is me niet gelukt om te meten, maar 18mm plank plus 0,5-1 cm rubber als trillingsdempers en een sub van 8cm. Twijfelde ook of dat wel ging passen.
De Kicker 46HS10 past in ieder geval, maar die is 35,6 x 24,9 cm en 8,1 cm hoog. Maar weet niet of die mensen ook een 18mm plaat eronder hebben en dan ook nog rubbers.
De breedte van de onderkant van mijn sub is ongeveer 24cm.
Van boven ietsje breder (25cm) vanwege de passieve 'uitlaten' aan de zijkanten. Maar past.
De hoogte van de sub van 7cm en de plankdikte passen ook goed onder de laadvloer.
Onder de plank, bij de schroeven, 4 sanitair rubberen ringen van 2mm gebruikt.
Zou misschien dikker mogen, maar nog niet merkbaar problemen met resonantie of dat de plank loskomt.
Ziet er inderdaad wat merkwaardig uit in het midden, hoewel het niet strakke rubber ook niet meehelpt om het zuiver te zien. Er is vast wel iemand met een Air die even naar buiten holt voor een foto.janssenthfrank schreef op maandag 10 april 2023 @ 16:09:
Ik ben nog niet zo heel lang in het bezit van een Kia ev6 ik vind alleen dat mijn achterbumper niet zo mooi zit. Je ziet het alleen als de klep open is. Heb even een foto bijgevoegd. Hebben jullie dit ook? En mischien een foto van hoe het hoort te zitten?[Afbeelding]
Excuses indien reeds vermeld in dit XL topic.
Kijk even op pagina 1085, heb ik foto's geplaatst en een prima Kenwood ingebouwd. Dik tevreden over de extra bas.Canby schreef op zondag 9 april 2023 @ 17:30:
Gezien alle discussies betreft het geluidskwaliteit verbetering met een andere subwoofer werd ik ook een beetje geïnteresseerd in (ben ook niet helemaal tevreden met de bass).
Zeer happy met mijn 2e EV6, van Gravity Blue naar Dark Forest Green, beide RWD 77,8 KW Bij vlagen ben ik geniaal, jammer dat het vaak windstil is.
Dit werkt niet..henrov schreef op donderdag 6 april 2023 @ 14:16:
[...]
Gewoon met de hand het 'haakje' in het slot dicht drukken.
Waar de karabijnhaak zit.
[...]
Als de kofferbak dicht moet weer open peuteren.
Ik heb het meerdere keren gedaan. Maar een waarschuwing: de veren die de kofferbak open houden vinden het NIET leuk. Zorg dat je op de een of andere manier je kofferbak vast zet zodat deze minimaal (liefst niet) beweegt.
Je ontkomt niet aan het handmatig van de parkeerrem afhalen...
Met GOD zelf heb ik geen problemen, het is meer zijn fanclub die mij niet aanstaat...
En toch heb ik het zo meerdere keren gedaan. En dat is niet twee keer. Dat is tientallen keren. Zou er iets niet goed werken dat het mij lukt?--HOOLIE-- schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 10:20:
[...]
Dit werkt niet..
Je ontkomt niet aan het handmatig van de parkeerrem afhalen...
Ik heb hier nog niemand gehoord waarbij het op deze manier gelukt is.henrov schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 10:37:
[...]
En toch heb ik het zo meerdere keren gedaan. En dat is niet twee keer. Dat is tientallen keren. Zou er iets niet goed werken dat het mij lukt?
Inclusief mijzelf....
Met GOD zelf heb ik geen problemen, het is meer zijn fanclub die mij niet aanstaat...
Update: Zojuist de dealer gesproken. Verwachte levering is week 19. Dan moet de dealer hem er nog ergens tussen plannenLeezer14 schreef op donderdag 30 maart 2023 @ 14:23:
[...]
ICCU zit momenteel ergens in een container op een schip vanuit zuid-korea. Helaas kon niemand mij vertellen op welk schip en wanneer deze waar aankomt
Wauw, en je moet het maar acceptabel vinden dat je al deze tijd bent overgeleverd aan snelladers?Leezer14 schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 11:25:
[...]
Update: Zojuist de dealer gesproken. Verwachte levering is week 19. Dan moet de dealer hem er nog ergens tussen plannen
Bij mij hebben ze de ICCU van een demo auto overgezet en erin laten zitten, hoewel dit oorspronkelijk niet de planning van de dealer was.
Voor de demo auto hebben ze dus een nieuwe besteld.
Was het maar zo'n feest. Mijn Kia deed niets meer en staat sinds begin maart stil bij de dealer.Loei123 schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 11:34:
[...]
Wauw, en je moet het maar acceptabel vinden dat je al deze tijd bent overgeleverd aan snelladers?
Bij mij hebben ze de ICCU van een demo auto overgezet en erin laten zitten, hoewel dit oorspronkelijk niet de planning van de dealer was.
Voor de demo auto hebben ze dus een nieuwe besteld.
Dat van de demo auto heb ik ook voorgesteld, maar blijkbaar is er nu een nieuwe versie van de ICCU onderweg. De "oude" zou waarschijnlijk ook doorbranden, dachten ze.
[ Voor 14% gewijzigd door Leezer14 op 11-04-2023 11:38 ]
En nu al die tijd een leenauto oid?Leezer14 schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 11:37:
[...]
Was het maar zo'n feest. Mijn Kia deed niets meer en staat sinds begin maart stil bij de dealer.
Dat van de demo auto heb ik ook voorgesteld, maar blijkbaar is er nu een nieuwe versie van de ICCU onderweg. De "oude" zou waarschijnlijk ook doorbranden, dachten ze.
Vreemd dat snelladen ook niet werkt, ik heb de dealer nog gevraagd of ik het risico liep dat snelladen ook niet meer zou lukken maar kreeg het antwoord dat ze dit nog niet hadden meegemaakt.
Yes, huurauto. Nieuwe MG5, dus prima voor tijdelijk.Loei123 schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 11:48:
[...]
En nu al die tijd een leenauto oid?
Vreemd dat snelladen ook niet werkt, ik heb de dealer nog gevraagd of ik het risico liep dat snelladen ook niet meer zou lukken maar kreeg het antwoord dat ze dit nog niet hadden meegemaakt.
Na een doffe klap in vloer, kon de Kia niet harder dan 40 km/h met continue foutmeldingen, waarschuwingen en gepiep. Geen beginnen aan om daar mee te blijven rijden. Gelukkig kon ik het nog redden tot de dealer op dat moment. Kia NL heeft ook aangegeven dat de auto bij de dealer moet blijven tot reparatie.
Ah kijk, niet helemaal dezelfde klachten als die ik had, bij mij werkte het langzame (AC?) laden niet meer en hier is de ICCU voor vervangen.Leezer14 schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 12:02:
[...]
Yes, huurauto. Nieuwe MG5, dus prima voor tijdelijk.
Na een doffe klap in vloer, kon de Kia niet harder dan 40 km/h met continue foutmeldingen, waarschuwingen en gepiep. Geen beginnen aan om daar mee te blijven rijden. Gelukkig kon ik het nog redden tot de dealer op dat moment. Kia NL heeft ook aangegeven dat de auto bij de dealer moet blijven tot reparatie.
Volgens de garage waar wij evt willen gaan kijken voor een EV6 moet dit passen.
Ook volgens Autoweek moeten drie stoeltjes passen op de achterbank. Ik zou het gewoon uitproberen.happy killer schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 12:46:
Ik heb het topic al even doorgezocht maar kan het echte antwoord nog niet vinden. Heeft er iemand ervaring met een EV6 met 3 kinderen op de achterbank waarvan 1 isofix base met maxi-cosi. Verder 2 kinderen van 2 en 5 jaar oud.
Good taste is for people who can’t afford sapphires
Ja, werkt zeker goed! Vooral met die isofix base is het top!happy killer schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 12:46:
Ik heb het topic al even doorgezocht maar kan het echte antwoord nog niet vinden. Heeft er iemand ervaring met een EV6 met 3 kinderen op de achterbank waarvan 1 isofix base met maxi-cosi. Verder 2 kinderen van 2 en 5 jaar oud.
Je proefrit plannen als iedereen thuis is. En dan met het hele gezin boodschappen gaan doen. Zo doe ik het al jaren. Altijd een geweldige test: met je auto naar een drukke supermarkt. Heb je het parkeren, bagage, kinderen en mopperende vrouw naast je allemaal in 1x getesthappy killer schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 12:46:
Ik neem wel eens een derde persoon mee wanneer er 2 kinderzitjes links en rechts in zitten.happy killer schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 12:46:
In die situatie krijg je de gordel in het midden wel wat lastiger dicht.
Wanneer 1 kinderzitje vervangen wordt voor een zitverhoger gaat het makkelijker, zeker te doen in ieder geval.
In alle gevallen gebruik ik dan gordels en geen isofix, dus in jouw situatie zou het nog makkelijker zijn denk ik.
:strip_exif()/f/image/8mk2oB2BuDNmK61CiXmpZMZG.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/4rJSNjjyixEVhuJOTV99w8au.jpg?f=fotoalbum_large)
Ruime plekken, geen last meer van verkeerd parkeren door de langere kabel (en relatief dun, voelt bijzonder aan..), je kan aan beide kanten laden.
De auto had ik voorverwarmd (naar de Tango HPC lader op hetzelfde terrein gekozen, geen idee of de SC's in de navi staan) naar 21 graden, zie onderstaande video. Tot zover de positieve berichten. Kort maar krachtig; laden doen de v4 SC's gewoon, maar je komt niet boven de 42 kW uit (dashboard, in de video zie je 39,8 kW strak, AC staat aan voor het koelen). Ik heb 5 minuten geladen en de laadsnelheid is niet veranderd maar constant rond de 39,8 kW gebleven. Ook nog een andere lader gepakt om dit uit te sluiten; dezelfde snelheid.
YouTube: EV6 charging at Tesla v4 charger
Daarna naar de Tango HPC lader gereden, 50 meter verderop om te kijken of de auto doet wat ie moet doen:
YouTube: EV6 charging 160 kW charger
Gewoon 165+ kW laden (zou een 160 kW lader moeten zijn, denk eerder een 175 kW).
Resumé: Laden is mogelijk bij de SC v4 tegen een constante laadsnelheid van ca 42 kW, de verbinding valt niet weg. Het is bruikbaar, maar niet echt wenselijk als je snel wilt zijn.
Met welke stoeltjes dan? Heb hier een maxi cosi axissfix (360 graden stoel voor kinderen van 0-4) en een maxi cosi Kore stoel (voor kinderen vanaf 4).Leezer14 schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 13:09:
[...]
Ja, werkt zeker goed! Vooral met die isofix base is het top!
De Axissfix moet met Isofix. De Kore kan met Isofix en gordel. Als ik die op Isofix zet dan past er niemand op het middelste zitgedeelte. Zet ik de Kore vast met de gordel dan past met moeite een smal persoon in het midden. Een derde kinderzitje klinkt voor mij als een fata morgana.
Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q
Heb de laatste tijd ook vaak het probleem dat de Fastnet of Recharge snellader niet direct wil werken. Dan geeft hij aan dat de kabel is losgekoppeld. Met een beetje wringen en vasthouden of andere lader gaat het vaak wel werken.
:strip_exif()/f/image/DQZxWUOrf5w6HuX26apbSlhQ.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/ebMxwKBfeFxYZjBsIJ0CTLyQ.jpg?f=fotoalbum_large)
Klinkt hetzelfde issue als bij de V3.The Wizard schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 15:45:
Ok, vandaag een bezoek gebracht aan de nieuwe Tesla v4 Supercharger in Harderwijk.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ruime plekken, geen last meer van verkeerd parkeren door de langere kabel (en relatief dun, voelt bijzonder aan..), je kan aan beide kanten laden.
De auto had ik voorverwarmd (naar de Tango HPC lader op hetzelfde terrein gekozen, geen idee of de SC's in de navi staan) naar 21 graden, zie onderstaande video. Tot zover de positieve berichten. Kort maar krachtig; laden doen de v4 SC's gewoon, maar je komt niet boven de 42 kW uit (dashboard, in de video zie je 39,8 kW strak, AC staat aan voor het koelen). Ik heb 5 minuten geladen en de laadsnelheid is niet veranderd maar constant rond de 39,8 kW gebleven. Ook nog een andere lader gepakt om dit uit te sluiten; dezelfde snelheid.
YouTube: EV6 charging at Tesla v4 charger
Daarna naar de Tango HPC lader gereden, 50 meter verderop om te kijken of de auto doet wat ie moet doen:
YouTube: EV6 charging 160 kW charger
Gewoon 165+ kW laden (zou een 160 kW lader moeten zijn, denk eerder een 175 kW).
Resumé: Laden is mogelijk bij de SC v4 tegen een constante laadsnelheid van ca 42 kW, de verbinding valt niet weg. Het is bruikbaar, maar niet echt wenselijk als je snel wilt zijn.
Daar kwam ik ook niet boven de 42kw uit.
En bij mij stopte hij toen na 5min.
Wel jammer dat dit nog niet goed gaat.
Heb wel eens contact opgenomen met Tesla, maar die konden helaas niet veel doen.
Jep, ziet er bij mij hetzelfde uit, en heb hier geen problemen gehad met laden bij snelladers. Al moet ik zeggen dat ik daar niet vaak kom.Gupje360 schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 17:47:
Ziet de socket er bij jullie van binnen ook zo uit? De bovenste rechts is aanzienlijk kleiner en dieper in het gat dan de rest. Weet niet of het er bij iedereen zo uit ziet?
Heb de laatste tijd ook vaak het probleem dat de Fastnet of Recharge snellader niet direct wil werken. Dan geeft hij aan dat de kabel is losgekoppeld. Met een beetje wringen en vasthouden of andere lader gaat het vaak wel werken.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
:strip_exif()/f/image/c30jsn4TEICR9p23yAFYE55a.jpg?f=fotoalbum_large)
Da's normaal. die bovenste 2 pennen handelen de logica af. de diepere pen communiceert met de laadpaal en is bewust wat dieper aangebracht. Heeft te maken met de volgorde van verbinding maken en verbreken. daarom is de aardpen in het midden juist wat langer (het eerste verbonden bij insteken).MBronkhorst schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 18:41:
[...]
Jep, ziet er bij mij hetzelfde uit, en heb hier geen problemen gehad met laden bij snelladers. Al moet ik zeggen dat ik daar niet vaak kom.
[Afbeelding]
Die bovenste pin zat me niet lekker, maar dat probleem is nu uit de lucht!
Bij het Corendon hotel Badhoevedorp staan V2 laders denk ik, gaan altijd direct naar 84 en lopen dan na enkele minuten op naar 100 kw a 110 KWstimpyrulez schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 18:28:
[...]
Klinkt hetzelfde issue als bij de V3.
Daar kwam ik ook niet boven de 42kw uit.
En bij mij stopte hij toen na 5min.
Wel jammer dat dit nog niet goed gaat.
Heb wel eens contact opgenomen met Tesla, maar die konden helaas niet veel doen.
Zeer happy met mijn 2e EV6, van Gravity Blue naar Dark Forest Green, beide RWD 77,8 KW Bij vlagen ben ik geniaal, jammer dat het vaak windstil is.
blijft gissen, maar ev6 odyssey op youtube heeft al laten zien dat het, zij het nog verborgen en zij het met flinke missers, al beschikbaar is. Work in progress hopen we dan maar. Niet schrikken als we weer moeten lappen !Robert1962 schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 19:17:
Iemand enig idee of er nog een groe update komt vanuit kia voor de navigatie. Denk dan bijv aan een laadplanning zoals bij Tesla. Je hoort er niets meer over.
ad: deze dude heeft 't ook alvast enabled : YouTube: Plan Multiple Charging Stops with this Secret Ioniq 5 & EV6 Feature!...
[ Voor 26% gewijzigd door JeJeBe op 11-04-2023 19:37 ]
Ik heb vanmiddag een foto gemaakt, bij jou zit het inderdaad niet goed.janssenthfrank schreef op maandag 10 april 2023 @ 16:09:
Ik ben nog niet zo heel lang in het bezit van een Kia ev6 ik vind alleen dat mijn achterbumper niet zo mooi zit. Je ziet het alleen als de klep open is. Heb even een foto bijgevoegd. Hebben jullie dit ook? En mischien een foto van hoe het hoort te zitten?[Afbeelding]
:strip_exif()/f/image/hAlmUZ2qEaxc5fTl9gen0jib.jpg?f=fotoalbum_large)
Navigatie up-dates kan je zelf downloaden en hoef je dus niet voor te betalen.JeJeBe schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 19:29:
[...]
blijft gissen, maar ev6 odyssey op youtube heeft al laten zien dat het, zij het nog verborgen en zij het met flinke missers, al beschikbaar is. Work in progress hopen we dan maar. Niet schrikken als we weer moeten lappen !
ad: deze dude heeft 't ook alvast enabled : YouTube: Plan Multiple Charging Stops with this Secret Ioniq 5 & EV6 Feature!...
Ik kreeg van de dealer een velletje met QR codes waaronder voor de navigatie up-dates.
EV6 58kWh Plus RWD MY:23
Sommige opladers, vooral Shell palen, even de stekker omhoog vasthouden en niet "laten hangen" zo snel opladen begint kun je loslaten. Communicatie pinnen lijken soms wat te kort te zijn.Gupje360 schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 19:05:
Kijk dat is een zorg minder! Dan gooi ik het maar op foutieve palen!
Die bovenste pin zat me niet lekker, maar dat probleem is nu uit de lucht!
Klopt. Ik moet thuis altijd even de kabel omhoog houden met de Tesla Wall ConnectorDartlink schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 19:57:
[...]
Sommige opladers, vooral Shell palen, even de stekker omhoog vasthouden en niet "laten hangen" zo snel opladen begint kun je loslaten. Communicatie pinnen lijken soms wat te kort te zijn.
Wel superonhandig indien je scheduled wil laden. Zodra de kabel lock actief wordt pakt de kabel niet.
Dat weet ik. Maar uitbreiding van functionaliteit heeft niets met het kaartmateriaal te maken maar met de programmacode die de kaarten verwerkt. Het een sluit het ander niet uit. En het is helemaal niet gezegd dat Kia zomaar een nuttige update gratis wereld in slingert. Vergeten hoe het ging met de precon upgrade ?Overstag schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 19:56:
[...]
Navigatie up-dates kan je zelf downloaden en hoef je dus niet voor te betalen.
Ik kreeg van de dealer een velletje met QR codes waaronder voor de navigatie up-dates.
Ik weet heel weinig van upgrades. De enige is die van navigatie een upgrade van 22-10-22.JeJeBe schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 20:04:
[...]
Dat weet ik. Maar uitbreiding van functionaliteit heeft niets met het kaartmateriaal te maken maar met de programmacode die de kaarten verwerkt. Het een sluit het ander niet uit. En het is helemaal niet gezegd dat Kia zomaar een nuttige update gratis wereld in slingert. Vergeten hoe het ging met de precon upgrade ?
Verder lees ik elke keer met verbazing over upgrades en andere zaken. Ik heb de EV pas sinds januari. Dus ik moet nog veel leren heb ik door.
EV6 58kWh Plus RWD MY:23
Bij mij net zo.Gupje360 schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 17:47:
Ziet de socket er bij jullie van binnen ook zo uit? De bovenste rechts is aanzienlijk kleiner en dieper in het gat dan de rest. Weet niet of het er bij iedereen zo uit ziet?
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Rijdt sinds 05-10-2022 een KIA EV6 GT-line rwd Runway Red
Er staan er her en der door het land wat te koop van ex-demo tot sommige die in voorraad staan.
Ook zitten er een aantal bij die geïmporteerd zijn uit bijvoorbeeld Duitsland.
Nu zie ik in dit topic wat zaken voorbij komen die verschillend zijn en er een relatie lijkt te zijn met het bouwjaar/maand.
Voorbeeld hiervan is de preheat functie om de batterij te conditioneren.
Zijn er nog andere zaken waar ik op moet letten afhankelijk van het bouwjaar/maand om geen zaken te missen, al dan niet, stilzwijgend zijn geïmplementeerd op de nieuwere modellen?
Heb het hier dus over zaken waar echt hardware matige aanpassingen voor gedaan zijn, niets welke via software op te lossen zijn.
Wellicht nog andere aandachtspunten waar ik op moet letten?
Weet ondertussen al dat er een aantal zaken op Duitse auto’s optioneel zijn bij de GT-line terwijl deze in NL standaard zijn.
O.a. de 3D parkeerfunctie, Meridian audio, dakraam en zelfs de warmtepomp.
Reeds bij een Kia dealer geinformeerd hoe het zit met garantie bij import auto’s.
Dit schijnt gewoon goed geregeld te zijn als de auto maar bij Kia NL is aangemeld krijg ik dan te horen.
Hier zou dan geen verschil meer mee zijn t.o.v. een echt NL model.
Iemand hier wellicht ervaring mee?
Yep, bij fastned eigenlijk geen problemen. Meestal hou ik bij andere palen even omhoog gedrukt tot de vergrendeling erin klikt.Dartlink schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 19:57:
[...]
Sommige opladers, vooral Shell palen, even de stekker omhoog vasthouden en niet "laten hangen" zo snel opladen begint kun je loslaten. Communicatie pinnen lijken soms wat te kort te zijn.
V2 halen idd de ca 100 kW, je kan niet sneller door de stroomsterkte limitatie. V3 en ook helaas dus V4 hebben een connectie issue (bij Tesla) waardoor ze sterk gelimiteerd worden, een soort noodloop voor laadpalen vermoed ik. Er wordt blijkbaar niet (goed) onderhandeld tussen de auto en de laadpaal.marc4547 schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 19:29:
[...]
Bij het Corendon hotel Badhoevedorp staan V2 laders denk ik, gaan altijd direct naar 84 en lopen dan na enkele minuten op naar 100 kw a 110 KW
Valuco schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 20:38:
Ik ben aan het kijken om een EV6 GT-line te gaan aanschaffen.
Er staan er her en der door het land wat te koop van ex-demo tot sommige die in voorraad staan.
Ook zitten er een aantal bij die geïmporteerd zijn uit bijvoorbeeld Duitsland.
Nu zie ik in dit topic wat zaken voorbij komen die verschillend zijn en er een relatie lijkt te zijn met het bouwjaar/maand.
Voorbeeld hiervan is de preheat functie om de batterij te conditioneren.
Zijn er nog andere zaken waar ik op moet letten afhankelijk van het bouwjaar/maand om geen zaken te missen, al dan niet, stilzwijgend zijn geïmplementeerd op de nieuwere modellen?
Heb het hier dus over zaken waar echt hardware matige aanpassingen voor gedaan zijn, niets welke via software op te lossen zijn.
Wellicht nog andere aandachtspunten waar ik op moet letten?
Weet ondertussen al dat er een aantal zaken op Duitse auto’s optioneel zijn bij de GT-line terwijl deze in NL standaard zijn.
O.a. de 3D parkeerfunctie, Meridian audio, dakraam en zelfs de warmtepomp.
Reeds bij een Kia dealer geinformeerd hoe het zit met garantie bij import auto’s.
Dit schijnt gewoon goed geregeld te zijn als de auto maar bij Kia NL is aangemeld krijg ik dan te horen.
Hier zou dan geen verschil meer mee zijn t.o.v. een echt NL model.
Iemand hier wellicht ervaring mee?
- Volgens mij sla ik de plank niet heel erg mis als ik zeg dat het enig wezenlijke verschil de precon functie is die er af fabriek op staat ipv naderhand bij de dealer geïnstalleerd is. Die kun je natuurlijk "regelen" als deel van de aankoop.
- Verder wat stukjes vilt die her en der wel of niet aanwezig zijn, maar dat lijkt me amper relevant.
- Volgens mij zijn de "auto" ramen achterin er niet gekomen op de MY23.
- Er was wat gekwebbel over de reislader, dat die wel/niet vervallen zou zijn op de MY23. tegenstrijdige verhalen.
- Relaxfunctie op de voorstoelen was ook zo'n item
[ Voor 5% gewijzigd door JeJeBe op 11-04-2023 21:27 ]
Dan gaan we maar eens terug naartoe dealerMarcdJ schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 19:39:
[...]
Ik heb vanmiddag een foto gemaakt, bij jou zit het inderdaad niet goed.
[Afbeelding]
Mijn GT-Line heb ik december 2021 gekregen maar volgens mij heb ik ook geen auto ramen achter, enkel voor.JeJeBe schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 21:23:
[...]
[list]
• Volgens mij zijn de "auto" ramen achterin er niet gekomen op de MY23.
Zal het voor de zekerheid binnenkort nog eens testen.
Nee klopt, maar er was ooit sprake van dat MY23 dat wel ging krijgen.Loei123 schreef op woensdag 12 april 2023 @ 08:04:
[...]
Mijn GT-Line heb ik december 2021 gekregen maar volgens mij heb ik ook geen auto ramen achter, enkel voor.
Zal het voor de zekerheid binnenkort nog eens testen.
(Doelend op met de sleutel open en dicht kunnen doen).
ENYAQ SPORTLINE 210kW MY25 ( voorheen: KIA EV6 GT-Line 77,4 RWD MY23)
Ook het automatisch omlaag laten doen zonder de knop vast te houden.Solarman schreef op woensdag 12 april 2023 @ 09:06:
Mijn GT-line is in februari 2023 geleverd en heeft inderdaad GEEN automatische achterramen, alleen voor.
(Doelend op met de sleutel open en dicht kunnen doen).
Dat ga ik straks even voor je controleren.Dartlink schreef op woensdag 12 april 2023 @ 09:08:
[...]
Ook het automatisch omlaag laten doen zonder de knop vast te houden.
Nee dat ook niet.Dartlink schreef op woensdag 12 april 2023 @ 09:08:
[...]
Ook het automatisch omlaag laten doen zonder de knop vast te houden.
Je moet de knop, in de deur, vasthouden anders stopt het raam, dus geen auto close/open op de knop.
Precies, dat zeg ikSolarman schreef op woensdag 12 april 2023 @ 09:12:
[...]
Nee dat ook niet.
Je moet de knop, in de deur, vasthouden anders stopt het raam, dus geen auto close/open op de knop.
Hier MY23 Earth AWD mét relaxfunctie in de voorstoelen. (in BE)JeJeBe schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 21:23:
[...]
- Relaxfunctie op de voorstoelen was ook zo'n item
Oeps, heb het gelezen als een vraag.Dartlink schreef op woensdag 12 april 2023 @ 09:44:
[...]
Precies, dat zeg ikDat zit niet op MY22 en MY23

dat is wel laat jaPrimaBB schreef op woensdag 12 april 2023 @ 13:16:
Hierperdepiep OTA!
[Afbeelding]
#beterlaatdannooit
Maar ja... mee eens beter laat dan nooit
En wat is de changelog?PrimaBB schreef op woensdag 12 april 2023 @ 13:16:
Hierperdepiep OTA!
[Afbeelding]
#beterlaatdannooit
Veel te duur natuurlijk voor een paar kabeltjes en stekkers, maar ze zijn de enigen die dit maken.
Via Amazon, zonder extra kosten. Hoorde dat mensen die bij Dongar zelf bestelden vaak aan de deur nog even extra konden aftikken voor de douane.
Catch my drift?
Eigenlijk heel simpel te zien aan het laatste stukje van de 'softwareversie'PrimaBB schreef op woensdag 12 april 2023 @ 15:19:
[...]
Even QR-code scannen![]()
https://update.kia.com/EU/NL/updateNoticeView/1008
Maar oud nieuws dus.
221223 of wel 2022-12-23, dus al een oudje
Openbaar laden, laadpassen, etc. in: [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3.
Bestellingen, leveringen en "waar is de boot"-posts over de Kia EV6 mogen in: Het KIA EV6 leveringen topic