Ik snap dat het niet anders kan. Maar er zijn vast laadpassen waarmee dat goedkoper was. Het is met elektrisch rijden tegenwoordig ook al uitzoeken met welke laadpas in welke land het goedkoop laden is. Maar ook daar zijn websites voor 😉MChellinga schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 12:50:
[...]
Dit was de enige snellader op mn route. Dus kon niet echt anders..
Je bedoelt een jaarabonnement voor 12,99 per maand neem ik aan? Het gekregen abo heb ik ook verlengt omdat de rekensom positief uitviel voor het eerste jaarGriffen83 schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 14:04:
[...]
Ik ben voor 150 euro naar wintersport en terug gereden afgelopen week. Aanzienlijk goedkoper dan met een brandstof auto. Alles op Ionity geladen dat is een tarief van 0,29 euro per KWH. Dit abonnement is nu betaald door Kia maar kun je na het eerste jaar ook zelf afsluiten per maand voor 10 euro. Die kosten heb je met 1 keer laden terug verdiend.
Kok en lepel ?TGEN schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 09:24:
[...]
Zolang je middels selectiviteit ergens tussen je hoofdzekeringen en je eindgroepen zorgt dat je niet meer vermogen uit het net haalt dan je hoofdzekeringen afzekeren, dan mag je toch prima meer vermogen gebruiken op eindgroepen? Of wordt dit expliciet verboden volgens het Bouwbesluit?
Ik krijg mijn auto binnenkort en ik wilde wat dingen alvast voorbereiden voor die aankomt.
Ik wilde alvast beginnen met kijken welke verzekering onder ons gebruikt word. Ik heb begrepen dat niet alle verzekeringen de EV6 accepteert omdat die voor dat prijs geen alarm klasse 3 heeft
Ik wil van iedereen die zelf een verzekering heeft moeten sluiten (non-lease) welke verzekerings maatschappij ze hebben gekozen en schattig van maandelijks bedrag dat je kwijt bent hieraan.
Als tweede vraag: er waren een paar mensen in regio Rotterdam die een keramische coating hebben laten plaatsen. Voor degene die super tevreden was met het werk wat geleverd was, ik hoor graag waar jullie deze hebben laten doen en groffe indicatie kosten en of jullie ook de dashboard en touchscreen hebben laten behandelen en hoe dat bevalt.
Checklist van wat ik moet controleren ben ik aan het samenstellen.
Ik wilde alvast beginnen met kijken welke verzekering onder ons gebruikt word. Ik heb begrepen dat niet alle verzekeringen de EV6 accepteert omdat die voor dat prijs geen alarm klasse 3 heeft
Ik wil van iedereen die zelf een verzekering heeft moeten sluiten (non-lease) welke verzekerings maatschappij ze hebben gekozen en schattig van maandelijks bedrag dat je kwijt bent hieraan.
Als tweede vraag: er waren een paar mensen in regio Rotterdam die een keramische coating hebben laten plaatsen. Voor degene die super tevreden was met het werk wat geleverd was, ik hoor graag waar jullie deze hebben laten doen en groffe indicatie kosten en of jullie ook de dashboard en touchscreen hebben laten behandelen en hoe dat bevalt.
Als ik t goed heb heeft de EV6 een prima alarm maar heeft Kia niet de certificering waardoor inderdaad sommige maatschappijen hem dan niet willen verzekeren. Ik heb hem bij Inshared verzekerd voor iets van 70,- per maand maar die bedragen ga je denk ik niet zoveel aan hebben want dat verschilt zo sterk afhankelijk van hoeveel no-claim korting je hebt (bij mij iets van 80%, de hoogste categorie). Andere goede optie is via de Kia dealer. Ik denk als je in dit topic zoekt dat je wel wat discussie over verzekeringen en het alarm tegenkomt.
Inshared hier inmiddels boven de 100 euro. Met 10 schadevrije jaren. Helaas deels lease gereden zonder opbouw.itsjohan schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 21:58:
Als ik t goed heb heeft de EV6 een prima alarm maar heeft Kia niet de certificering waardoor inderdaad sommige maatschappijen hem dan niet willen verzekeren. Ik heb hem bij Inshared verzekerd voor iets van 70,- per maand maar die bedragen ga je denk ik niet zoveel aan hebben want dat verschilt zo sterk afhankelijk van hoeveel no-claim korting je hebt (bij mij iets van 80%, de hoogste categorie). Andere goede optie is via de Kia dealer. Ik denk als je in dit topic zoekt dat je wel wat discussie over verzekeringen en het alarm tegenkomt.
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
Als lease heb je ook opbouw. Ik zat bij private lease en de 4,5 jaar van de lease werden gewoon meegeteld. Je lease maatschappij moet wel willen meewerken.Phusebox schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 22:03:
[...]
Inshared hier inmiddels boven de 100 euro. Met 10 schadevrije jaren. Helaas deels lease gereden zonder opbouw.
EV6 58kWh Plus RWD MY:23
Dat laatste dus. Heb heel veel moeite moeten doen om niet alle jaren kwijt te zijn.Overstag schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 22:19:
[...]
Als lease heb je ook opbouw. Ik zat bij private lease en de 4,5 jaar van de lease werden gewoon meegeteld. Je lease maatschappij moet wel willen meewerken.
Ik heb verzekert bij Van Mossel Kia en samen all risk met de auto van mijn vrouw , en fietsen samen op 84% no claim. Ik had dat niet maar de vrouw wel en betaal rond 70 euro, onder de 60K is het fabrieksalarm voldoende. Mijn Kia is 56K en blijf daar dus onder.Mad_Master schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 20:56:
Ik krijg mijn auto binnenkort en ik wilde wat dingen alvast voorbereiden voor die aankomt.
Zeer happy met mijn 2e EV6, van Gravity Blue naar Dark Forest Green, beide RWD 77,8 KW Bij vlagen ben ik geniaal, jammer dat het vaak windstil is.
Ja klopt!xxander968 schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 15:31:
[...]
Je bedoelt een jaarabonnement voor 12,99 per maand neem ik aan? Het gekregen abo heb ik ook verlengt omdat de rekensom positief uitviel voor het eerste jaar
Hier nog een link naar een wat uitgebreider videofragment m.b.t. routeplanning langs laadpunten in de Ioniq 6. De schermen geven de indruk dat dit op basis van de huidige software is toegevoegd. Dat zou het wellicht mogelijk maken dit ook aan onze EV6-een beschikbaar te stellen..
Het item start bij 14:38 min.
YouTube: ⚡️Hyundai Ioniq 6🔋Review & Fahrbericht🧐setzt er neue Maßstäbe⁉️
Zou zeker een welkome aanvulling zijn.Warp9 schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 11:24:
Hier nog een link naar een wat uitgebreider videofragment m.b.t. routeplanning langs laadpunten in de Ioniq 6. De schermen geven de indruk dat dit op basis van de huidige software is toegevoegd. Dat zou het wellicht mogelijk maken dit ook aan onze EV6-een beschikbaar te stellen..
ENYAQ SPORTLINE 210kW MY25 ( voorheen: KIA EV6 GT-Line 77,4 RWD MY23)
EV6 GT Line €917/jaar max korting.Mad_Master schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 20:56:
5 jaar nieuwwaarde, geen eigen risico, via KIA dealer bij Bovenmij Nijmegen.
De kogel is door de kerk...de camping voor zomer '23 is gereserveerd.
Afgelopen jaar met caravan 1600km naar Italë, dit keer naar cote d'azur, zuid Frankrijk.
Uit vele verhalen schijnt dit nog iets uitdagender te worden dan afgelopen jaar...we gaan het zien. Niet zozeer het laden onderweg, wel veel frequenter ( om de plm 200km) en het aan- afkoppelen van de caravan op de peage. Dit calculeren we in de reis...maar langs de route zal het toch ff anders zijn dan Duitsland, Oostenrijk en Italie...
Iemand nog tips ?
Afgelopen jaar met caravan 1600km naar Italë, dit keer naar cote d'azur, zuid Frankrijk.
Uit vele verhalen schijnt dit nog iets uitdagender te worden dan afgelopen jaar...we gaan het zien. Niet zozeer het laden onderweg, wel veel frequenter ( om de plm 200km) en het aan- afkoppelen van de caravan op de peage. Dit calculeren we in de reis...maar langs de route zal het toch ff anders zijn dan Duitsland, Oostenrijk en Italie...
Iemand nog tips ?
Wat bedoel je met afkoppelen van caravan op de peage? Peage zijn tolpoortjes toch?EricEB schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 13:16:
Iemand nog tips ?
Ben afgelopen zomer naar de cote d'azur gereden, wat je al zegt, qua laadfaciliteiten dik in orde (enkel Ionity geladen).
Nee, niet afkoppelen op de peage...dat zal me een zootje geven.lawnmower schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 13:21:
[...]
Wat bedoel je met afkoppelen van caravan op de peage? Peage zijn tolpoortjes toch?
Ben afgelopen zomer naar de cote d'azur gereden, wat je al zegt, qua laadfaciliteiten dik in orde (enkel Ionity geladen).
Ik bedoel afkoppelen van de caravan bij de laadstations (benzinepompen / Aire) langs de peage. Deze zijn van zichzelf vaak al erg druk en de laadstations zijn single insteekhavens....
Afgelopen jaar veel ruime laadplekken langs de route, en dat zal nu anders zijn vermoed ik.
''Ook ik ben nu aan de beurt''
Sinds begin deze week doet het verwarmingssyteem het niet meer. Heeft het sinds levering (nov '21) altijd goed en keurig gedaan (inclusief voorverwarmen). Ik was dus enigszins verwend.
Sevicemelding gedaan bij de dealer en hopelijk wordt het opgepakt en oplost. Vooral op ochtenden zoals deze (-2 graden) vervelend als ik mijn zoontje naar de opvang moet brengen.
Sinds begin deze week doet het verwarmingssyteem het niet meer. Heeft het sinds levering (nov '21) altijd goed en keurig gedaan (inclusief voorverwarmen). Ik was dus enigszins verwend.
Sevicemelding gedaan bij de dealer en hopelijk wordt het opgepakt en oplost. Vooral op ochtenden zoals deze (-2 graden) vervelend als ik mijn zoontje naar de opvang moet brengen.
Even een update na mijn bezoekje aan de garage gisteren. Wou even wat km’s gereden hebben vooraleer ik een conclusie zou zetten.
Ze hebben een aantal dingen gedaan:
1) Cablage USB poort nagekeken en de connectoren eens opnieuw gestoken.
2) De laatste update gedaan. (De garage doet dit als service maar ik had het zelf kunnen doen)
3) De SB update gedaan om het mgmt. van laden batterijen te verbeteren (was al eerder hier gepost ivm met springen diff in laadpaal)
Resultaat: Mijn AA werkt als een zonnetje. Dus voor al diegene met connectiviteits problemen op AA of AC gewoon de USB connectoren eens opnieuw steken zoals ze horen en indien dat niet helpt cablage vervangen.
Mijn draadloze lader werkt ook terug en vlekkeloos met de S23 ultra… zelfs in een hoesje.
Of de update van het batterij management iets zal helpen aan de differentieel die regelmatig springt in de laadpaal dat is afwachten maar ik hou jullie op de hoogte.
Al bij al een hele aangename ervaring en om het ook eens positief te hebben over de dealers… wat een topservice. Maandag gemaild, mocht dinsdag al eens langskomen. De bazin kwam me persoonlijk begroeten en er was direct een mechanieker om eens te kijken. Doen ondertussen een update en alles gratis bij een lekkere koffie.
2) De laatste update gedaan. (De garage doet dit als service maar ik had het zelf kunnen doen)
3) De SB update gedaan om het mgmt. van laden batterijen te verbeteren (was al eerder hier gepost ivm met springen diff in laadpaal)
Resultaat: Mijn AA werkt als een zonnetje. Dus voor al diegene met connectiviteits problemen op AA of AC gewoon de USB connectoren eens opnieuw steken zoals ze horen en indien dat niet helpt cablage vervangen.
Mijn draadloze lader werkt ook terug en vlekkeloos met de S23 ultra… zelfs in een hoesje.
Of de update van het batterij management iets zal helpen aan de differentieel die regelmatig springt in de laadpaal dat is afwachten maar ik hou jullie op de hoogte.
Al bij al een hele aangename ervaring en om het ook eens positief te hebben over de dealers… wat een topservice. Maandag gemaild, mocht dinsdag al eens langskomen. De bazin kwam me persoonlijk begroeten en er was direct een mechanieker om eens te kijken. Doen ondertussen een update en alles gratis bij een lekkere koffie.
Klinkt als een prima dealer! Als de problemen met AA in mijn Niro EV blijven aanhouden ga ik ook maar eens een afspraak maken bij de Kia dealer en zal ik ze hierop wijzen.Bogey555 schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 15:39:
Even een update na mijn bezoekje aan de garage gisteren. Wou even wat km’s gereden hebben vooraleer ik een conclusie zou zetten.
Ik heb ook het AA probleem dat hij constant blijft disconnecten en weer na een paar seconden tot enkele minuten zelfstandig weer reconnect. Ga hem ook naar de dealer sturen, want het is echt heeeeel irritant.
Heb jij soms ook dat het een hele rit zonder problemen gaat? Bij andere ritten treed het meerdere malen op. Ik meen dat het beter gaat sinds ik op de telefoon heb aangegeven dat AA nooit in de sluimerstand mag gaan. Maar dat kan toeval zijn.sn0x0r schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 18:52:
Ik heb ook het AA probleem dat hij constant blijft disconnecten en weer na een paar seconden tot enkele minuten zelfstandig weer reconnect. Ga hem ook naar de dealer sturen, want het is echt heeeeel irritant.
Dat heb ik wel. Zelfs een keer een week lang goed gegaan om vervolgens er weer om de haverklap uit te knallen. Bij mij wordt dus de complete USB-poort vervangen volgende week. Dat van de bekabeling en connectors nalopen heb ik al een aantal keren voorgesteld aan de dealer maar geen idee of ze daar echt iets mee hebben gedaan. Daar was de man achter de balie wat vaag over.glas86 schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 18:54:
[...]
Heb jij soms ook dat het een hele rit zonder problemen gaat? Bij andere ritten treed het meerdere malen op. Ik meen dat het beter gaat sinds ik op de telefoon heb aangegeven dat AA nooit in de sluimerstand mag gaan. Maar dat kan toeval zijn.
Deze week in Val Thorens.EricEB schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 13:16:
Iemand nog tips ?
Onderweg zat laadplekken gezien en viel mij mee qua drukte (1x 10min moeten wachten, de rest was gelijk aan koppelen).
Maar zag dat er behoorlijk veel wordt bij gebouwd.
Veel Fastned laadplekken zag ik die gebouwd worden.
Dus van het zomer zal er in Frankrijk dus (nog) meer laadplekken zijn.
[ Voor 4% gewijzigd door stimpyrulez op 01-03-2023 19:34 ]
Gebruik het zelden door het connectie probleem, dus kan het niet bevestigen op precies dezelfde wijze, maar ik heb wel eens dat het een autorit vlekkeloos gaat en ook dus dat het om de paar minuten gebeurt.glas86 schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 18:54:
[...]
Heb jij soms ook dat het een hele rit zonder problemen gaat? Bij andere ritten treed het meerdere malen op. Ik meen dat het beter gaat sinds ik op de telefoon heb aangegeven dat AA nooit in de sluimerstand mag gaan. Maar dat kan toeval zijn.
Ik heb mijn EV6 nu iets meer dan een maand en maar net 2100km gedraaid, dus storingen, behalve Kia Connect, nog niet ondervonden.
Nu kom kom ik hier storingen tegen met afkortingen. Bijvoorbeeld AA. Kan iemand aangeven wat hier mee bedoeld wordt? Ben ik ook wat meer bij.
Thanks
Nu kom kom ik hier storingen tegen met afkortingen. Bijvoorbeeld AA. Kan iemand aangeven wat hier mee bedoeld wordt? Ben ik ook wat meer bij.
Thanks
AA= Android AutoOverstag schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 20:05:
Ik heb mijn EV6 nu iets meer dan een maand en maar net 2100km gedraaid, dus storingen, behalve Kia Connect, nog niet ondervonden.
Thanks
AA == Android AutoOverstag schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 20:05:
Thanks
dit bedrag betaal ik voor mij huidige ford fiestaitsjohan schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 21:58:

Inmiddels zit AA sw 8.8.634 op mijn Samsung S21...maar nog altijd geen volledig scherm in gebruik...

Ik zag een mooie Runway Red ValTho in rijden zaterdag..heb ik je gespot? Onze groene staat ergens tussen ValTho en les menuires in.stimpyrulez schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 19:33:
[...]
Deze week in Val Thorens.
Onderweg zat laadplekken gezien en viel mij mee qua drukte (1x 10min moeten wachten, de rest was gelijk aan koppelen).
Maar zag dat er behoorlijk veel wordt bij gebouwd.
Veel Fastned laadplekken zag ik die gebouwd worden.
Dus van het zomer zal er in Frankrijk dus (nog) meer laadplekken zijn.
Heb je splitscreen uitgezet bij de AA instellingen in de EV6?EricEB schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 21:52:
[...]
Inmiddels zit AA sw 8.8.634 op mijn Samsung S21...maar nog altijd geen volledig scherm in gebruik...
Wel dat had ik dus ook. Maar nadat iemand hier in het forum mij gewezen had op een ander forum waar ze dit topic uitvoerig bespraken en dat als de oplossing naar voor kwam heb ik dit besproken met de dealer. En ik denk dat in het echt wel getroffen heb met deze dealer. De mechanieker heeft de middenconsole eraf gehaald en de volledige USB kabel tot de headunit uit elkaar gehaald en weer gemonteerd. Voordien constant disconnects en nu perfecte AA. Ik heb de AA wireless geïnstalleerd en dat werkt ook perfect 😁sn0x0r schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 18:52:
Er lijkt wel steeds meer functionaliteit af te brokkelen de laatste tijd bij mijn EV6.
Het begon een tijdje terug met de OTA die het welgeteld 1x zelf gelukt is automatisch een update uit te voeren.
Ik heb nu wel de laatste Maps versie, maar niet de laatste infotainment versie.
Sinds afgelopen week kan mijn draadloze Android Auto (Ottocast) niet meer connecten als ik net ben ingestapt. Super irritant en onhandig, omdat ik dan tijdens rijden loop te kloten.
Het lijkt er op dat het verbinden alleen nog maar lukt als ik ook de telefoon aansluit. Op de andere USB.
Kan natuurlijk ook iets op de telefoon zijn dat niet goed (meer) werkt.
Eenmaal verbonden werkt alles prima.
En sinds 2 dagen werkt het starten van AC laden ook niet goed meer.
Dwz, als ik de lader aangesloten laat, maar nog niet laden start kan ik dit niet meer via de app starten.
App meldt dan dat het starten niet gelukt is.
Dan loop ik maar weer naar de auto en druk op knopje in laadklep. Laden start onmiddellijk.
Zojuist een poging gedaan weer eens scheduled laden in te stellen. Om 21:15 de schedule ingesteld op starten om 22:00. Maar om 22:00…niets…nog even gewacht…na 5min…niets.
Helaas werkte via de app handmatig laden starten weer niet. Dus weer naar buiten.
Ik merk dat ik me steeds meer begin te irriteren aan dit soort ongemak. Misschien dat ik dit af en toe te veel laat merken lijkt wel, want vanochtend werd ik door de Kia getrakteerd op een zombie mode.
Zo, dat lucht op
Het begon een tijdje terug met de OTA die het welgeteld 1x zelf gelukt is automatisch een update uit te voeren.
Ik heb nu wel de laatste Maps versie, maar niet de laatste infotainment versie.
Sinds afgelopen week kan mijn draadloze Android Auto (Ottocast) niet meer connecten als ik net ben ingestapt. Super irritant en onhandig, omdat ik dan tijdens rijden loop te kloten.
Het lijkt er op dat het verbinden alleen nog maar lukt als ik ook de telefoon aansluit. Op de andere USB.
Kan natuurlijk ook iets op de telefoon zijn dat niet goed (meer) werkt.
Eenmaal verbonden werkt alles prima.
En sinds 2 dagen werkt het starten van AC laden ook niet goed meer.

Dwz, als ik de lader aangesloten laat, maar nog niet laden start kan ik dit niet meer via de app starten.
App meldt dan dat het starten niet gelukt is.

Dan loop ik maar weer naar de auto en druk op knopje in laadklep. Laden start onmiddellijk.
Zojuist een poging gedaan weer eens scheduled laden in te stellen. Om 21:15 de schedule ingesteld op starten om 22:00. Maar om 22:00…niets…nog even gewacht…na 5min…niets.

Helaas werkte via de app handmatig laden starten weer niet. Dus weer naar buiten.
Ik merk dat ik me steeds meer begin te irriteren aan dit soort ongemak. Misschien dat ik dit af en toe te veel laat merken lijkt wel, want vanochtend werd ik door de Kia getrakteerd op een zombie mode.

Zo, dat lucht op
Kia EV3 Plus Advanced Aventurine Green 2025
Huh ? (en dan weet je genoeg..) geen idee waar en hoe...zal morgen eens kijkenPhusebox schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 22:12:
[...]
Heb je splitscreen uitgezet bij de AA instellingen in de EV6?
Bij telefoon projectie in het instellingen menu.EricEB schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 22:56:
[...]
Huh ? (en dan weet je genoeg..) geen idee waar en hoe...zal morgen eens kijken
Denk het. Was ergens rond 18uur (door de files).itsjohan schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 22:05:
[...]
Ik zag een mooie Runway Red ValTho in rijden zaterdag..heb ik je gespot? Onze groene staat ergens tussen ValTho en les menuires in.
Sta in P2 in ValTho. Was mooi rustig bij de laders daar (stond er geen 1). Dus maar gelijk effe vol geladen voor de terug weg.
Ik heb de reacties gelezen over opwarmen/ontdooien. Tijdsinstelling via Kia Connect alleen mogelijk als de EV6 aan de laadpaal zit.
Ik heb geen laadpaal en sta soms een straat verder geparkeerd. Mijn auto is behandeld met glascoating ook de ramen, krabben van de ramen is geen optie.
Hoe kan je nu handmatig vooraf ontdooien en waar en hoe stel je iets in om handmatig voor te ontdooien/verwarmen? je zal, denk ik, rekening moeten houden met de 12V accu is mij idee, anders kom je niet weg.
Heeft iemand een uitleg wat de mogelijkheid is?
Thanks
Ik heb geen laadpaal en sta soms een straat verder geparkeerd. Mijn auto is behandeld met glascoating ook de ramen, krabben van de ramen is geen optie.
Hoe kan je nu handmatig vooraf ontdooien en waar en hoe stel je iets in om handmatig voor te ontdooien/verwarmen? je zal, denk ik, rekening moeten houden met de 12V accu is mij idee, anders kom je niet weg.
Thanks
Wat ik elke ochtend doe is 10/15 minuten van te voren in de Connect App handmatig de airco starten.Overstag schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 08:54:
Ik heb de reacties gelezen over opwarmen/ontdooien. Tijdsinstelling via Kia Connect alleen mogelijk als de EV6 aan de laadpaal zit.
Thanks
Die staat dan op stuurverwarming, voorruit blazen en 21 graden Celcius ingesteld.
Dat werkt feilloos. Zowel aan de laadpaal als niet aan de laadpaal.
Je kan gewoon manueel via de KIA app de airco starten. Dat doe ik elke morgen 15 min voor ik vertrek. Kost geen moeite en werkt zowel aan de laadpaal als niet.Overstag schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 08:54:
Thanks
Dan moet de app wel werken...Bogey555 schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 09:09:
[...]
Je kan gewoon manueel via de KIA app de airco starten. Dat doe ik elke morgen 15 min voor ik vertrek. Kost geen moeite en werkt zowel aan de laadpaal als niet.
Vanochtend kon ik gelukkig voorverwarmen maar krijg nu met geen mogelijkheid de huidige status van het laden uit de app.
Inmiddels zit Android Auto al op 9.0.6308..EricEB schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 21:52:
[...]
Met GOD zelf heb ik geen problemen, het is meer zijn fanclub die mij niet aanstaat...
Vanmorgen toevallig gedaan: auto aan de laadpaal, voorverwarmen + defrost van alles aan. Ik kom bij de auto, spigels en achteruit zijn ijsvrij, de rest niet... auto is ook gewoon koud van binnenBogey555 schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 09:09:
[...]
Je kan gewoon manueel via de KIA app de airco starten. Dat doe ik elke morgen 15 min voor ik vertrek. Kost geen moeite en werkt zowel aan de laadpaal als niet.
Ik doe voortaan gewoon weer de auto starten, verwarming op max temp. plus volledig op de voorruit en dan het krabbertje erbij voor de zijruiten.
In de IT gaat alles automatisch, maar niets vanzelf | Marktplaats | YouTube
Dit had ik vorige week ook aan de hand. Maar toen bleek de diff van de laadpaal gesprongen. Nadat die terug was opgezet werkte alles terug zoals het hoorde.PB-powell schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 10:38:
[...]
Vanmorgen toevallig gedaan: auto aan de laadpaal, voorverwarmen + defrost van alles aan. Ik kom bij de auto, spigels en achteruit zijn ijsvrij, de rest niet... auto is ook gewoon koud van binnenik gebruik het al amper omdat het in het begin niet goed werkte, nog steeds schijnbaar...
Ik doe voortaan gewoon weer de auto starten, verwarming op max temp. plus volledig op de voorruit en dan het krabbertje erbij voor de zijruiten.
edit: dus misschien kan dat ook liggen aan de instellingen van de laadpaal. Bij mij start ik de airco in de morgen en de laadpaal begint dan direct weer op te laden. Dus als de laadpaal dat niet doet werkt de verwarming blijkbaar niet. Inderdaad de spiegels en de achteruit + het stuur waren wel ok maar de blazer gaf alleen koude lucht.
[ Voor 19% gewijzigd door Bogey555 op 02-03-2023 11:11 ]
Top ! Ziet er mooi uit, thx !Phusebox schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 05:21:
[...]
Bij telefoon projectie in het instellingen menu.
Laadpaal sloeg wel aan, ik kwam bij de auto 1 minuut nadat de airco weer uit was gegaan. Terwijl ik m'n tas in de auto zette en de laadkabel wilde ontkoppelen kreeg ik de melding dat het laden volgens schema was voltooid. Ik heb bij het voorverwarmen nog geen een keer warme lucht gehad...Bogey555 schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 11:08:
[...]
Dit had ik vorige week ook aan de hand. Maar toen bleek de diff van de laadpaal gesprongen. Nadat die terug was opgezet werkte alles terug zoals het hoorde.
edit: dus misschien kan dat ook liggen aan de instellingen van de laadpaal. Bij mij start ik de airco in de morgen en de laadpaal begint dan direct weer op te laden. Dus als de laadpaal dat niet doet werkt de verwarming blijkbaar niet. Inderdaad de spiegels en de achteruit + het stuur waren wel ok maar de blazer gaf alleen koude lucht.
mmm dan zal er zeker iets anders aan de hand zijn bij jou. En de dealer heeft geen idee?PB-powell schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 11:31:
[...]
Laadpaal sloeg wel aan, ik kwam bij de auto 1 minuut nadat de airco weer uit was gegaan. Terwijl ik m'n tas in de auto zette en de laadkabel wilde ontkoppelen kreeg ik de melding dat het laden volgens schema was voltooid. Ik heb bij het voorverwarmen nog geen een keer warme lucht gehad...
Zijn er nog meer mensen die nog steeds last hebben van trillingen in stuur bij snelheid boven de 100 en dan met name rond 110-115 en iets boven 120. Gisteren was het weer zo erg. Ik rijd niet veel met de auto, daarom nog niet veel kunnen testen in de avond als je boven 100 mag rijden. Maar de trillingen gingen zelfs door de hele auto. Heb hiervoor een Toyota gehad nog nooit last van gehad. Ik had het gelijk gemeld bij de dealer en die hadden de wielen uitgelijnd maar ja het blijft een terugkerend probleem. Ga maar weer melden….
Uitlijnen zal niet veel helpen.Robert1962 schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 12:38:
Zijn er nog meer mensen die nog steeds last hebben van trillingen in stuur bij snelheid boven de 100 en dan met name rond 110-115 en iets boven 120. Gisteren was het weer zo erg. Ik rijd niet veel met de auto, daarom nog niet veel kunnen testen in de avond als je boven 100 mag rijden. Maar de trillingen gingen zelfs door de hele auto. Heb hiervoor een Toyota gehad nog nooit last van gehad. Ik had het gelijk gemeld bij de dealer en die hadden de wielen uitgelijnd maar ja het blijft een terugkerend probleem. Ga maar weer melden….
Balanceren wel.
Laten ze dan eens balanceren met de wielen op de auto en kijk dan of het weg is. (Wordt ook Finish Balanceren genoemd).
Wel opgemerkt dat elektrische auto's gemiddeld vrij grote wielen hebben die toch al wat gevoeliger zijn.
Lees dit ook even door ter info.
[ Voor 4% gewijzigd door Solarman op 02-03-2023 12:55 ]
Dank voor je tip; ik heb inderdaad ook grote wielen 20 inchSolarman schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 12:52:
[...]
Uitlijnen zal niet veel helpen.
Balanceren wel.
Laten ze dan eens balanceren met de wielen op de auto en kijk dan of het weg is. (Wordt ook Finish Balanceren genoemd).
Wel opgemerkt dat elektrische auto's gemiddeld vrij grote wielen hebben die toch al wat gevoeliger zijn.
Als je een elektrische auto niet mag slepen waarom mag je hem dan wel dynamisch uitbalanceren? Wat is het verschil voor de aandrijving van de auto?Solarman schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 12:52:
[...]
Uitlijnen zal niet veel helpen.
Balanceren wel.
[ Voor 5% gewijzigd door Wiliyama op 02-03-2023 13:25 ]
Als balanceren niet helpt dan adviseer ik om de banden te laten trimmen. Meestal komt dit door een hoogteslag in de banden. Elke band heeft dat in meer of mindere maten. Voor uitleg hierover zie dit bedrijf: https://karelsenbanden.nl/ of Google op 'banden trimmen'.Robert1962 schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 12:38:
Er zijn meerdere bedrijven die dit doen, maar hier staat een goede uitleg over deze techniek.
Zelf had ik originele wielen verkocht en nieuwe eigenaar had last van trillingen zelfs na balanceren. Oorzaak hoogte slag in banden. Na trimmen perfect!
[ Voor 4% gewijzigd door Wiliyama op 02-03-2023 13:29 ]
Dat lijkt mij ook.Bogey555 schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 12:26:
[...]
mmm dan zal er zeker iets anders aan de hand zijn bij jou. En de dealer heeft geen idee?
Zelf via de app climate control starten is een van de functies die het bij mij consistent goed doet.
Zonder laadpaal werkt dit + als je aan de laadpaal hangt wordt netjes stroom van de paal gepakt.
Verder werkt scheduled climate control alleen als je aan een laadpaal hangt die stroom kan leveren.
Maar wel weer een eye-opener voor mij dat indien je aan de laadpaal hangt en je start climate control handmatig dat de paal dan wel ook echt de stroom moet kunnen leveren. Onhandig.
Dit was mij niet bekend.
mmm dat is wel een goeie vraagWiliyama schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 13:14:
[...]
Als je een elektrische auto niet mag slepen waarom mag je hem dan wel dynamisch uitbalanceren? Wat is het verschil voor de aandrijving van de auto?
Moet het daar nog melden, maar het heeft nooit prio gehad bij mij. Kon me er niet heel druk om maken en vaak zet ik s'morgens de auto aan, zet de kleine er in om naar de kdv te brengen, krab de zijruiten en de voorruit is dan al voor 50% ontdooid.Bogey555 schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 12:26:
[...]
mmm dan zal er zeker iets anders aan de hand zijn bij jou. En de dealer heeft geen idee?
Ja wel ik heb dit natuurlijk maar 1 keer voorgehad maar ik had wel al gehoord van mensen die problemen ondervonden met een laadpaal die na het opladen niet meer zelf terug begon te laden indien de auto daarom vroeg.PrimaBB schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 13:26:
[...]
Dat lijkt mij ook.
Zelf via de app climate control starten is een van de functies die het bij mij consistent goed doet.
Zonder laadpaal werkt dit + als je aan de laadpaal hangt wordt netjes stroom van de paal gepakt.
Verder werkt scheduled climate control alleen als je aan een laadpaal hangt die stroom kan leveren.
Maar wel weer een eye-opener voor mij dat indien je aan de laadpaal hangt en je start climate control handmatig dat de paal dan wel ook echt de stroom moet kunnen leveren. Onhandig.
Dit was mij niet bekend.
Vermits ik al een aantal keer heb gehad dat de diff springt in de laadpaal wist ik dat dit bizarre meldingen kon geven. De auto sensor weet dat de lader eraan hangt maar als je vraagt om te starten met laden in de app wordt er geen effectieve stroom geleverd.Hij lijkt te laden voor een korte tijd (leds blinken aan laadpoort) maar hij stopt met een foutmelding.
Gelukkig had de installateur gesproken van de diff in de paal vandaar dat ik eraan dacht om die eens te checken. Aan de foutmeldingen zou ik het nooit geweten hebben
Hmm, zou de diff bij mij ook een probleem zijn?Bogey555 schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 14:01:
[...]
Ja wel ik heb dit natuurlijk maar 1 keer voorgehad maar ik had wel al gehoord van mensen die problemen ondervonden met een laadpaal die na het opladen niet meer zelf terug begon te laden indien de auto daarom vroeg.
Vermits ik al een aantal keer heb gehad dat de diff springt in de laadpaal wist ik dat dit bizarre meldingen kon geven. De auto sensor weet dat de lader eraan hangt maar als je vraagt om te starten met laden in de app wordt er geen effectieve stroom geleverd.Hij lijkt te laden voor een korte tijd (leds blinken aan laadpoort) maar hij stopt met een foutmelding.
Gelukkig had de installateur gesproken van de diff in de paal vandaar dat ik eraan dacht om die eens te checken. Aan de foutmeldingen zou ik het nooit geweten hebben
Ik gebruik m'n oude Tesla Wall Connector. Met onze Zoe eigenlijk nooit problemen.
Als ik de EV6 aansluit + direct ga laden, ook nog geen problemen gehad.
Maar nu de laatste paar dagen als ik niet direct ga laden krijg ik de EV6 niet meer aangezwengeld via de app. Dit lijkt wel een iets ander probleem dan jij aangeeft. Dat na tijdje laden de laadpaal er mee stopt.
Je hebt helemaal gelijk..........Wiliyama schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 13:14:
[...]
Als je een elektrische auto niet mag slepen waarom mag je hem dan wel dynamisch uitbalanceren? Wat is het verschil voor de aandrijving van de auto?

Nee het lijkt echt of hij gaat laden. Zowel in de app als op de laadpoort. Als ik me niet vergis trekt hij zelfs nog even stroom want de wattage waarden van mijn thuis app gaan omhoog. En dan na even krijg ik een foutmelding in de app en stopt alles. Maar effectief laden kan hij niet doen als de diff uitligt want dan is dat circuit onderbroken. En idd achteraf kan ik ook niets meer doen in de app.PrimaBB schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 14:30:
[...]
Hmm, zou de diff bij mij ook een probleem zijn?
Ik gebruik m'n oude Tesla Wall Connector. Met onze Zoe eigenlijk nooit problemen.
Als ik de EV6 aansluit + direct ga laden, ook nog geen problemen gehad.
Maar nu de laatste paar dagen als ik niet direct ga laden krijg ik de EV6 niet meer aangezwengeld via de app. Dit lijkt wel een iets ander probleem dan jij aangeeft. Dat na tijdje laden de laadpaal er mee stopt.
Edit: ah oei niet goed gelezen. Je paal laad wel als je direct gaat laden... dan kan het de diff niet zijn
Edit2: En ja ik had iets gelezen van sommige laadpalen die niet meer automatisch starten vanuit de auto gestuurd. Blijkbaar moest je bij die palen instellingen wijzigen. Ik weet dat iemand hier op het forum het er eens over gehad heeft.
[ Voor 17% gewijzigd door Bogey555 op 02-03-2023 14:49 ]
vergeet mijn uitleg maar, gaat niet op voor elektrische voertuigen zoals de EV6.Robert1962 schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 13:13:
[...]
Dank voor je tip; ik heb inderdaad ook grote wielen 20 inch
Wat is een diff? Dat is geen gebruikelijke term bij laadpalen. Bedoel je een Type B aardlekschakelaar? Dat soort issues komen vaker voor. Ligt 9 van de 10 keer aan de installatie. Kun je beter in thuis laden topic even vragen. Of even testen met een andere auto, of dat wel goed gaat.Bogey555 schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 14:44:
[...]
Nee het lijkt echt of hij gaat laden. Zowel in de app als op de laadpoort. Als ik me niet vergis trekt hij zelfs nog even stroom want de wattage waarden van mijn thuis app gaan omhoog. En dan na even krijg ik een foutmelding in de app en stopt alles. Maar effectief laden kan hij niet doen als de diff uitligt want dan is dat circuit onderbroken. En idd achteraf kan ik ook niets meer doen in de app.
Edit: Heeft jou laadpaal ook een aparte diff in de paal zelf?
Ja inderdaad die wordt ook differentieel schakelaar genoemd.The__Virus schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 14:49:
[...]
Wat is een diff? Dat is geen gebruikelijke term bij laadpalen. Bedoel je een Type B aardlekschakelaar? Dat soort issues komen vaker voor. Ligt 9 van de 10 keer aan de installatie. Kun je beter in thuis laden topic even vragen. Of even testen met een andere auto, of dat wel goed gaat.
edit: idd dat topic is daar beter voor geschikt. In dit geval lijkt de EV6 ook een probleem te hebben want verschillende mensen hebben het met verschillende types laadpalen al gehad. En het gaat meestal goed enkel klapt soms de aardlekschakelaar in de laadpaal eruit. Dus testen bij iemand anders wordt moeilijk.
[ Voor 25% gewijzigd door Bogey555 op 02-03-2023 15:28 ]
Geen probleem hoor in ieder geval dank voor je moeite. Auto is al ingepland door dealer ze gaan evt ook stuurhuis bekijkenSolarman schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 14:45:
[...]
vergeet mijn uitleg maar, gaat niet op voor elektrische voertuigen zoals de EV6.
Dank voor je goede tipWiliyama schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 13:23:
[...]
Als balanceren niet helpt dan adviseer ik om de banden te laten trimmen. Meestal komt dit door een hoogteslag in de banden. Elke band heeft dat in meer of mindere maten. Voor uitleg hierover zie dit bedrijf: https://karelsenbanden.nl/ of Google op 'banden trimmen'.
Er zijn meerdere bedrijven die dit doen, maar hier staat een goede uitleg over deze techniek.
Zelf had ik originele wielen verkocht en nieuwe eigenaar had last van trillingen zelfs na balanceren. Oorzaak hoogte slag in banden. Na trimmen perfect!
Wat voor een type heb je? Wat voor remmen zitten er achter, schijf of trommel?Robert1962 schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 17:11:
[...]
Geen probleem hoor in ieder geval dank voor je moeite. Auto is al ingepland door dealer ze gaan evt ook stuurhuis bekijken
Was dit type met 19” of 20” inch banden?
Benieuwd of er dit voorjaar nog grote kia ev6 update komt voor navigatie en dat voorconditioneren nog makkelijker word en automatisch gaat zoals bij Tesla het geval is. Er is nog veel winst te halen
20 inch banden en ik kia ev6 plus advanced dus volgens mij schijfremmenOverstag schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 17:46:
[...]
Wat voor een type heb je? Wat voor remmen zitten er achter, schijf of trommel?
Was dit type met 19” of 20” inch banden?
Alle EV6’en hebben schijfremmen. 👍
Catch my drift?
Mogelijk passen 20 inch banden niet onder dit type en misschien alleen op de GT versies.Robert1962 schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 19:08:
[...]
20 inch banden en ik kia ev6 plus advanced dus volgens mij schijfremmen
De vraag naar remmen komt bij mij naar voren omdat ik ooit een Honda had, die dezelfde euvel had en na een jaar zoeken bleken de remtrommels van de achterwielen onrond te zijn, nadat ze aanpast waren was het probleem over.
Succes.
De kia ev6 plus advance kon alleen maar worden geleverd met 20 inch banden. Ik had ze liever wat kleiner gehad 19 inchOverstag schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 19:20:
[...]
Mogelijk passen 20 inch banden niet onder dit type en misschien alleen op de GT versies.
De vraag naar remmen komt bij mij naar voren omdat ik ooit een Honda had, die dezelfde euvel had en na een jaar zoeken bleken de remtrommels van de achterwielen onrond te zijn, nadat ze aanpast waren was het probleem over.
Succes.
Als het probleem na trimmen nog steeds bestaat dan ligt het voor 100% aan de auto zelf.
Maar zelf kan ik me dat niet voorstellen.
-
[ Voor 99% gewijzigd door JeJeBe op 02-03-2023 19:56 ]
Ik heb mijn laadpaal ingesteld dat ie alleen stroom levert bij nachtstroom (laag tarief). Die duurt tot 7:00 uur. Dan hangt de auto dus nog aan de paal, maar levert ie geen stroom (meer).
Afgelopen week is de PTC unit vervangen na goedkeuring van Kia Nederland. Levertijd was wel 2+ maanden maar ik heb eindelijk een warme auto welke ik ook nog eens kan ontdooien. Luxe 🙂. Voorverwarmen via de app werkt ook perfect!
Ben ik nu mis of was de reden voor dit probleem al gevonden in het verleden? Als ik me niet vergis had het te maken met de lange tijd dat de EV op de boot stond en dat het gewicht vd wagen dus zorgde voor vervorming in de banden. Er waren mensen die geen probleem meer hadden als ze een wissel deden naar winterbanden. Als dit het geval is zou dat "trimmen" idd wel kunnen helpen.
Maar als de auto zo geleverd wordt is dat het probleem van de dealer. Desnoods moet hij maar nieuwe banden leveren.
Ik meen ergens gelezen te hebben dat de dempingsfoam in de banden uitzonderlijk kan loskomen, wat natuurlijk stevig onbalans kan geven. Voor de EV6 specifiek vind ik het zo niet direct terug, hieronder een gevalletje bij de Tesla. FWIW.
https://www.reddit.com/r/...l_the_vibrating_detached/
https://www.reddit.com/r/...l_the_vibrating_detached/
Vraagje. Wanneer gooien jullie de zomerbanden er weer onder ? Ervaring met m'n vorige EV leert mij dat dit behoorlijk scheelt in de range. Zeker zoveel als de temperatuur buiten
Ik heb het idee dat de range op mijn Michelin CrossClimate 2 beter is dan op de Kumho die er standaard onder lag (Plus 19").everlast666 schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 10:48:
Vraagje. Wanneer gooien jullie de zomerbanden er weer onder ? Ervaring met m'n vorige EV leert mij dat dit behoorlijk scheelt in de range. Zeker zoveel als de temperatuur buiten
In de zomer kwam ik niet vaak boven de 450 op de Guess-o-Meter, en nu na een weekje zon en temperaturen tussen de 0 en 10 graden zit ik ook al op 440.
[ Voor 15% gewijzigd door Phusebox op 03-03-2023 10:56 ]
En los van de range, met die Kumho banden had ik bijna een 360 spin op nat wegdek in een flauwe bocht....Phusebox schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 10:55:
[...]
Ik heb het idee dat de range op mijn Michelin CrossClimate 2 beter is dan op de Kumho die er standaard onder lag (Plus 19").
Oei, schrikken. Dat heb ik gelukkig nog niet ervaren. Ik ga de Kumho's wel op rijden, die gaan toch nog maar 1 zomer mee verwacht ik en dan nog maar bedenken wat ik volgend jaar voor zomerbanden erop ga leggen.GoEV6 schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 10:56:
[...]
En los van de range, met die Kumho banden had ik bijna een 360 spin op nat wegdek in een flauwe bocht....
Van november t/m april rijdt ik dus op all seasons.
Hier ook 19 inch, maar ik kom niet boven de 360km. Ook nu nog niet.Phusebox schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 10:55:
[...]
Ik heb het idee dat de range op mijn Michelin CrossClimate 2 beter is dan op de Kumho die er standaard onder lag (Plus 19").
In de zomer kwam ik niet vaak boven de 450 op de Guess-o-Meter, en nu na een weekje zon en temperaturen tussen de 0 en 10 graden zit ik ook al op 440.
Ben wel redelijk vlotte rijder, met bijna alleen maar snelweg km's.....
Hier nu ook hetzelfde. Dus vrij normaal m.i. het is nog steeds vriespunt natuurlijk.everlast666 schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 11:26:
[...]
Hier ook 19 inch, maar ik kom niet boven de 360km. Ook nu nog niet.
Ben wel redelijk vlotte rijder, met bijna alleen maar snelweg km's.....
Heb hiervoor ruim 4 jaar Kona gereden. Als deze overging van winter op zomerbanden kreeg ik er nagenoeg per direct 50km range bij. Dit had bij mij veel meer invloed dan een weekje 5 graden warmer.Dartlink schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 11:28:
[...]
Hier nu ook hetzelfde. Dus vrij normaal m.i. het is nog steeds vriespunt natuurlijk.
De laatste 50km kropen er bij naarmate t verder richting de zomer ging.
Dit zorgde eigenlijk elk jaar voor 100km verschil in range in de zomer en winter....
Net als @Phusebox rijd ik op Michelin Crossclimate 2 banden.(uitermate tevreden over)everlast666 schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 10:48:
In tegenstelling tot @Phusebox wel het hele jaar door. (heten niet voor niets all Season banden
Range is momenteel na laden tussen 425 en 450km.
Werkelijke km's is rond de 400 á 425 momenteel. (mix snelweg/bebouwde kom)
Ik heb alleen maar met zomerbanden gereden. In NL heb je geen winterbanden nodig en ik moet ze zelf aanschaffen particulier. Wordt me te gortigeverlast666 schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 10:48:
Lijkt veel op mijn probleem in het verleden. Is deze fix uitgevoerd?Bogey555 schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 14:44:
[...]
Nee het lijkt echt of hij gaat laden. Zowel in de app als op de laadpoort. Als ik me niet vergis trekt hij zelfs nog even stroom want de wattage waarden van mijn thuis app gaan omhoog. En dan na even krijg ik een foutmelding in de app en stopt alles. Maar effectief laden kan hij niet doen als de diff uitligt want dan is dat circuit onderbroken. En idd achteraf kan ik ook niets meer doen in de app.
Edit: ah oei niet goed gelezen. Je paal laad wel als je direct gaat laden... dan kan het de diff niet zijn
Edit2: En ja ik had iets gelezen van sommige laadpalen die niet meer automatisch starten vanuit de auto gestuurd. Blijkbaar moest je bij die palen instellingen wijzigen. Ik weet dat iemand hier op het forum het er eens over gehad heeft.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/scFHNcaertxpGR9fjWAZyRNb.jpg?f=user_large)
Hier ook particulier, maar het kost je enkel wisselen en eventueel opslag. Want verder slijten je zomerbanden niet als de winterbanden eronder liggen etc.Robert1962 schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 12:40:
[...]
Ik heb alleen maar met zomerbanden gereden. In NL heb je geen winterbanden nodig en ik moet ze zelf aanschaffen particulier. Wordt me te gortig
Dus de meerkosten per jaar zijn voor mij ca. 100 euro voor 2x wisselen en opslag.
Ja die hebben ze dinsdag gedaan. Heeft dit bij jou het probleem opgelost?Ramtka schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 13:31:
[...]
Lijkt veel op mijn probleem in het verleden. Is deze fix uitgevoerd?
[Afbeelding]
Ik had het maar af en toe dus het is nog te vroeg om conclusies te trekken.
Heb jij een set met velgen of zijn het enkel de banden die op de originele velgen worden gelegd?Phusebox schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 13:35:
[...]
Hier ook particulier, maar het kost je enkel wisselen en eventueel opslag. Want verder slijten je zomerbanden niet als de winterbanden eronder liggen etc.
Dus de meerkosten per jaar zijn voor mij ca. 100 euro voor 2x wisselen en opslag.
Ik hoor soms horror verhalen van hoe ze die velgen behandelen vandaar.
Nee heb gedacht over een set velgen, maar die 1400 euro was het me niet waard eerlijk gezegd. Heb nog nooit een beschadigde velg gehad met banden wisselen.Bogey555 schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 14:03:
[...]
Heb jij een set met velgen of zijn het enkel de banden die op de originele velgen worden gelegd?
Ik hoor soms horror verhalen van hoe ze die velgen behandelen vandaar.
Mooie waarde Phusebox! Een half jaar geleden had je juist veel problemen met je range (ik moet altijd aan een spijkstaal SRV wagen denken als je ik verhalen over alle problemen lees). Wat is er veranderd volgens jou? Je rijstijl of is de auto echt zuiniger geworden?Phusebox schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 10:55:
[...]
De verwarming staat uit, ook met -4markvw schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 15:58:
[...]
Mooie waarde Phusebox! Een half jaar geleden had je juist veel problemen met je range (ik moet altijd aan een spijkstaal SRV wagen denken als je ik verhalen over alle problemen lees). Wat is er veranderd volgens jou? Je rijstijl of is de auto echt zuiniger geworden?

Dus ben benieuwd wat voor waardes ik straks met beter weer ga halen. Waarschijnlijk blijf ik dan gewoon rond de 450 steken.
Uit?Phusebox schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 16:45:
[...]
De verwarming staat uit, ook met -4![]()
Dus ben benieuwd wat voor waardes ik straks met beter weer ga halen. Waarschijnlijk blijf ik dan gewoon rond de 450 steken.
7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)
Nou vanavond had ik een medepassagier, dus de verwarming op 21 gezet. Verbruik met 100 km/u op de snelweg en 20% bebouwde kom en kwam uit op 24 kWh/100 km.The Wizard schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 18:26:
[...]
Uit?. Vandaag mijn eerste lange rit gemaakt (250 km in 2 etappes, ochtends en middags), gewoon lekker verwarming aan op 21 graden (auto 2), stoelverwarming, stuur verwarming, voorverwarmen, etc. Kom op 15,90 kWh/100 km uit. Gewoon met het verkeer mee (100 / 105 op de teller). Netjes lijkt me.
Normaal staat ie dus uit en dan alleen stoelverwarming aan. Want werkt toch maar de helft van de tijd en is me het 50% hoger verbruik niet waard.
[ Voor 11% gewijzigd door Phusebox op 03-03-2023 18:43 ]
Een hele korte afstand?Phusebox schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 18:41:
[...]
Nou vanavond had ik een medepassagier, dus de verwarming op 21 gezet. Verbruik met 100 km/u op de snelweg en 20% bebouwde kom en kwam uit op 24 kWh/100 km.
Normaal staat ie dus uit en dan alleen stoelverwarming aan. Want werkt toch maar de helft van de tijd en is me het 50% hoger verbruik niet waard.
35 km.
Dus jij zegt dat verwarming uit en voila - 120km extra?Phusebox schreef op woensdag 16 november 2022 @ 19:48:
[...]
320km snelweg haal je amper in de zomer. Er vanuitgaan dat je max van 100 naar 20% rijdt.
Er klopt iets niet in jouw verhalen...
Of zie ik iets verkeerd?
[ Voor 5% gewijzigd door Canby op 03-03-2023 21:39 ]
EV6 77,4kWh Plus Advanced AWD / MY23, Interstellar Grey
Ja dat zeg ik. Verbruik met verwarming aan is bij mij 50% hoger ongeveer.Canby schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 21:35:
[...]
Dus jij zegt dat verwarming uit en voila - 120km extra?
Er klopt iets niet in jouw verhalen...
Of zie ik iets verkeerd?
Een paar dagen met de EV6 aan het rijden, bevalt me steeds meer. Der is wel een ding dat me tegenvalt, dat is het ontbreken van een favorieten lijstje in de telefooncontacten. Bestaat die optie niet (meer) of zit ze ver weg in een sub-sub-submenu?
Let op:
Openbaar laden, laadpassen, etc. in: [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3.
Bestellingen, leveringen en "waar is de boot"-posts over de Kia EV6 mogen in: Het KIA EV6 leveringen topic
Openbaar laden, laadpassen, etc. in: [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3.
Bestellingen, leveringen en "waar is de boot"-posts over de Kia EV6 mogen in: Het KIA EV6 leveringen topic