Acties:
  • +3 Henk 'm!

• marcel3
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 13:27
PrimaBB schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 10:00:
[...]

Met die recente prijsverlaging had ik bijna een MY besteld.
Die kost nu bijna net zo veel als mijn EV6.

Voor mij is reden niet zo zeer problemen met de EV6, maar meer het gemis van de fantastische entertainment integratie en autopilot.

Het gekloot met instellingen en telefoon connectie via kabels, Ottocastjes daar kan ik niet aan wennen in de EV6.

Wat me doet twijfelen is rijgedrag en zitcomfort. Zowel voorin als achterin.
De stoelen van de EV6 vind ik niet geweldig (behalve de stoelkoeling, die is echt top).
Maar ik vraag me af of ik blijer wordt van de MY stoelen.
De zetels in m'n MS waren best ok.

Het rijcomfort van de EV6 is bijna beter dan mijn oude MS. Zeker in de bochten.
Alleen bij lage snelheden vind ik de vering van de Kia iets 'te Frans'.
Maar de MS had dan ook luchtvering. Niet helemaal eerlijke vergelijking.

Tja, het gras ernaast blijft natuurlijk altijd groener. :)
Ik kijk ook wel eens 'over de schutting', maar wat me op dit moment nog meer tegenhoudt om voor een Tesla te gaan dan wat jij hier al noemt zijn:

- geen parkeersensoren op de huidige modelgeneratie
- geen radar
- geen dedicated regensensor
- geen dode hoeksensoren
- ronduit gevaarlijke phantom braking

En daarnaast wat kleinere zaken die de verstokte Teslarijder dan weer oplost met aftermarket buttons. En toch maar blijven verkondigen dat de 'one screen to rule them all' visie van Elon zo geweldig is 8)7

Dat alles bij elkaar gaat me geheid veel meer irriteren dan de tekortkomingen van de EV6, die er zeker ook zijn. Zo zit ik dan persoonlijk weer niet zo met ontbreken van wireless AA, maar vind ik het vooral onbegrijpelijk dat er nog steeds geen update met fatsoenlijke laadplanning is gekomen.

Maar goed, het is overal wel wat, dat mag duidelijk zijn. Uiteindelijk maakt iedereen voor zich de optelsom en komt het op persoonlijke voorkeuren neer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PrimaBB
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 13:28
marcel3 schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 10:17:
[...]

Ik kijk ook wel eens 'over de schutting', maar wat me op dit moment nog meer tegenhoudt om voor een Tesla te gaan dan wat jij hier al noemt zijn:

- geen parkeersensoren op de huidige modelgeneratie
- geen radar
- geen dedicated regensensor
- geen dode hoeksensoren
- ronduit gevaarlijke phantom braking

En daarnaast wat kleinere kleinere zaken die de verstokte Teslarijder dan weer oplost met aftermarket buttons. En toch maar blijven verkondigen dat de 'one screen to rule them all' visie van Elon zo geweldig is 8)7

Dat alles bij elkaar gaat me geheid veel meer irriteren dan de tekortkomingen van de EV6, die er zeker ook zijn. Zo zit ik dan persoonlijk weer niet zo met ontbreken van wireless AA, maar vind ik het vooral onbegrijpelijk dat er nog steeds geen update met fatsoenlijke laadplanning is gekomen.

Maar goed, het is overal wel wat, dat mag duidelijk zijn. Uiteindelijk maakt iedereen voor zich de optelsom en komt het op persoonlijke voorkeuren neer.
Pantom braking was ook in m'n MS wel eens een dingetje. Klopt. Maar was echt zeldzaam.
Maar ik vind dat nadeel niet opwegen tegen de toch veel betere lane keeping + adaptive cruise control dan de EV6 biedt.
Dat mis ik wel.

Wbt dode hoek sensoren.
Ik zal nooit vergeten dat mijn MS me gered heeft van een aanrijding met een aanstormende motor op links.
Ik had de lane change al ingezet, de motor was nog nergens te bekennen, maar de MS schoot weer naar rechts toen die snelheidsduivel onverwacht op links zat.

En ja 1 scherm voor alles vind ik top.
Ik kan echt niet wennen aan al die verschillende knopjes overal.

Maar ik zit hier nu Tesla te verdedigen, terwijl ik de EV6 ook echt wel een prima EV vindt :)

Kia EV3 Plus Advanced Aventurine Green 2025

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xxander968
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 14:00
xxander968 schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 11:49:
Omdat er toch meer vragen over komen bij deze de stappen om stoelverwarming in de plus uitvoering mee te laten lopen met het de verwarming als de auto gestart wordt (met de sleutel op afstand)

In de app:
tabblad start
gebruikersprofiel
Voertuiginstellingen
Voertuiginstellingen (geen tikfout, tweede maal hetzelfde selecteren)
Stoelen
Verwarming/ventilatie
Automatische bediening gebaseerd op de klimaat-instellingen
Stoelverwarming/stoelventilatie -> checkbox aanvinken
Toepassen

Controle: Ververs de auto status in de app, daarna nog een keer opzoeken van de checkbox om te zien of het goed opgeslagen is. Eerste keer was het bij mij niet opgeslagen.
Pro tip: In dezelfde app kun je ook automatische circulatie uitschakelen in tunnels.

- edit - eerste stap tabblad toegevoegd en plus uitvoering toegevoegd. Kennelijk verschilt het per type.
Eerlijk is eerlijk, bovenstaande werkt dus niet met voorverwarmen via de app. Ik gebruik de sleutel om de auto op afstand te starten. Dan gaat de stoelverwarming wel aan, via de app niet. De tekst heb ik erop aangepast, sorry voor de verwarring, Na zelf proberen via de app ging de stoelverwarming niet aan. Bij controle bleek de app de setting weer uit te hebben staan. Na wat meer pogingen waarbij de setting wel aan is blijven staan werkt het gewoon niet. Jammer want dat zou echt perfect zijn voor een gammele rug met vorst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nl-jeff
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 19-09 22:44
Om eerlijk te zijn, staat mij vooral de houding van de dealer en kia nl (de "het is wat het is" houding) erg tegen. heb hiervoor verschillende merken gereden (MB,Ford,Citroen) die waren stuk voor stuk niet perfect want het blijft mensen werk maar de moeite die het mij bij kia kost (bovenop het iedere keer weer 2 weken moeten wachten op een werkplaatsafspraak) staat mij wel wat tegen.
rant:
Daarnaast zijn alle kleine software mankementen/dingen mij wat tegen aan het staan. Als ik via de pl-LM een mogelijkheid zou hebben om mijn auto te wisselen voor een MY zou ik dat in een heartbeat doen.
(voorbeeld. ik stap in. het "gemakkelijk instappen" waarbij de stoel automatisch naar voren komt als je gaat zitten, doet dit regelmatig gewoon niet. ik verbind mijn telefoon altijd eerst voordat ik hem aan zet en de audio blijft uit (ondanks de settings daar ingesteld staan om gewoon te spelen). carplay die regelmatig niet werkt (kabel al vervangen door een originele apple kabel no joy de truc is unplug en replug van de iphone) affain zo kan ik nog wel even door gaan. Maar bij het melden wordt er gewoon niets aan gedaan en dat frustreert want het is wel een apparaat van bijna 60k. (daar bovenop komt de houding van de dealer, ja maar t gaat via athlon dus we doen er minder voor.. mijn counter is jongens ik betaal er nog wel zelf voor eh, maar dat ter zijde.)

Zo kan ik nog een aantel punten op noemen maar laat ik het weekend enigsinds positief in gaan :)
/rant.

[ Voor 3% gewijzigd door Nl-jeff op 10-02-2023 11:48 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ArjenIsM3
  • Registratie: Mei 2009
  • Nu online
Nl-jeff schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 11:48:
Om eerlijk te zijn, staat mij vooral de houding van de dealer en kia nl (de "het is wat het is" houding) erg tegen. heb hiervoor verschillende merken gereden (MB,Ford,Citroen) die waren stuk voor stuk niet perfect want het blijft mensen werk maar de moeite die het mij bij kia kost (bovenop het iedere keer weer 2 weken moeten wachten op een werkplaatsafspraak) staat mij wel wat tegen.
rant:
Daarnaast zijn alle kleine software mankementen/dingen mij wat tegen aan het staan. Als ik via de pl-LM een mogelijkheid zou hebben om mijn auto te wisselen voor een MY zou ik dat in een heartbeat doen.
(voorbeeld. ik stap in. het "gemakkelijk instappen" waarbij de stoel automatisch naar voren komt als je gaat zitten, doet dit regelmatig gewoon niet. ik verbind mijn telefoon altijd eerst voordat ik hem aan zet en de audio blijft uit (ondanks de settings daar ingesteld staan om gewoon te spelen). carplay die regelmatig niet werkt (kabel al vervangen door een originele apple kabel no joy de truc is unplug en replug van de iphone) affain zo kan ik nog wel even door gaan. Maar bij het melden wordt er gewoon niets aan gedaan en dat frustreert want het is wel een apparaat van bijna 60k. (daar bovenop komt de houding van de dealer, ja maar t gaat via athlon dus we doen er minder voor.. mijn counter is jongens ik betaal er nog wel zelf voor eh, maar dat ter zijde.)

Zo kan ik nog een aantel punten op noemen maar laat ik het weekend enigsinds positief in gaan :)
/rant.
Dat Carplay probleem schijnt dus geen software issue te zijn. Bij mij wordt de USB poort hiervoor vervangen (zodra die binnen is, backorder).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Overstag
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 25-10-2024
xxander968 schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 10:30:
[...]

Eerlijk is eerlijk, bovenstaande werkt dus niet met voorverwarmen via de app. Ik gebruik de sleutel om de auto op afstand te starten. Dan gaat de stoelverwarming wel aan, via de app niet. De tekst heb ik erop aangepast, sorry voor de verwarring, Na zelf proberen via de app ging de stoelverwarming niet aan. Bij controle bleek de app de setting weer uit te hebben staan. Na wat meer pogingen waarbij de setting wel aan is blijven staan werkt het gewoon niet. Jammer want dat zou echt perfect zijn voor een gammele rug met vorst.
Ik ben de handleidingen, hard copy en digitaal, nog aan het doorworstelen.
Als ik nu je bericht lees komen er veel vragen naar boven.

In de vele opmerkingen kan ik er niet uithalen of de auto met bijv. klimaat/ontdooien actie of de auto dan aan een thuislading moet staan of het kan ook los?
Ik kan alleen maar laden via een openbare laadpaal. Dus laden en daarna gelijk weghalen.

Ik heb je instellingen in de app verwerkt, opgeslagen en gecontroleerd via status en het staat erin. Nog niet uitgeprobeerd of het dan bij werkt.
Nu lees ik auto starten op afstand met smart key. Bij welke versie van de EV is dit mogelijk. Ik heb een smart-key, voor de Plus versie MY23, waar de knop wel op zit, maar starten op afstand doet hij niet. Of moet ik nog een instelling aanpassen?
Welke versie EV6 heb jij waarbij je de auto wel op afstand kan starten?
Ik ben nieuwsgierig welke versie je hebt.

EV6 58kWh Plus RWD MY:23

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• xxander968
Het valt me op dat hier vaak benoemd wordt dat 'een auto van 60k dit toch wel moet doen'. Ongeacht of je een trabant rijdt van het jaar kruik of een maybach van 1 dag oud, als hij verkocht wordt met de opmerking dat de verwarming werkt dan mag je daar de verkoper aan houden. Kia heeft een auto neergezet welke voor hun een bovengemiddeld prijskaartje heeft maar dat zou los moeten staan van het afhandelen van de service. Als de verwarming in een picanto niet werkt heb je dezelfde reden om terug te gaan naar de garage en hoort daar evengoed een oplossing bij. Wat ik hiermee wil zeggen is dat je bij de garage beter niet kan noemen dat het een dure auto is. Als je wil dat de verkoper voor je gaat lopen kun je de emotie er het beste buiten laten. Benoem de feiten (de verwarming werkt niet) en verwacht een oplossing op redelijke termijn. Als ze die niet vinden vraag je gelijkwaardig vervangend vervoer zodat je niet als diepvriessnack (picanto pun intended) door het leven moet. Maak van jouw probleem het probleem van de verkoper.

Mijn verwarming werkt prima en dat zou dus bij iedereen gewoon ook moeten kunnen. Dat het lastig is voor de dealer om uit te zoeken waar dat in zit is iets wat zijn probleem is. Hier heb je de sleutels, ik ruil hem wel weer om als je het opgelost hebt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22-09 10:32
ArjenIsM3 schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 12:00:
[...]

Dat Carplay probleem schijnt dus geen software issue te zijn. Bij mij wordt de USB poort hiervoor vervangen (zodra die binnen is, backorder).
En ook dat is een groot issue, en nog groter bij een auto met zoveel problemen; alles is in backorder en elk probleem dat je hebt duurt maanden voor het opgelost wordt, als je de dealer al zover hebt gekregen dat ze iets gaan oplossen.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ruud010
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 09-12-2024
Ik haal bij Fastned of Allego 300+ laders niet meer dan 75 KW (ja, minimaal 40 km voorverwarmd).
Vanmorgen weer geprobeerd bij Fastned slechts 75 kw (10 minuten aan de lader gestaan).

Vervolgens maar doorgereden naar een Ionity en binnen no time naar de 230 Kw....

Gisteren een review gegeven via Maps bij een 300 Kw Allego lader, krijg ik als antwoord dat ik ze moet bellen als ik dat constateer.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PrimaBB
Overstag schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 12:01:
[...]

In de vele opmerkingen kan ik er niet uithalen of de auto met bijv. klimaat/ontdooien actie of de auto dan aan een thuislading moet staan of het kan ook los?
Ik kan alleen maar laden via een openbare laadpaal. Dus laden en daarna gelijk weghalen.
(Remote) Klimaat/ontdooien kan gewoon zonder aangelijnd te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxander968
[...]

Ik heb je instellingen in de app verwerkt, opgeslagen en gecontroleerd via status en het staat erin. Nog niet uitgeprobeerd of het dan bij werkt.
Nu lees ik auto starten op afstand met smart key. Bij welke versie van de EV is dit mogelijk. Ik heb een smart-key, voor de Plus versie MY23, waar de knop wel op zit, maar starten op afstand doet hij niet. Of moet ik nog een instelling aanpassen?
Zelf rij ik een plus 77kw RWD. Binnen bereik van de sleutel kan de auto met de hold knop gestart worden. Dan gaat de auto aan en wordt gestart. Alles is dan actief en dat maakt waarschijnlijk het verschil met voorverwarmen waarbij de 12v wellicht niet te zwaar belast mag worden. De auto staat dan niet aan een laadpaal. Om de auto te starten moet je eerst de 'op slot' knop indrukken en direct daarna de hold knop enkele seconden vasthouden. 2 of vijf weet ik niet daarom hou ik hem 5 seconden ingedrukt. Je hoort dan de verwarming aangaan maar er is geen knipperlicht of andere visuele indicatie dat hij aangaat. In de auto gaat een rood lampje branden, als ik achter de auto sta kan ik deze zien via de buitenspiegel maar dat ligt nogal aan de juiste hoek en is toevallig te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMenaz
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 13:54
Mijn EV6 wordt geleverd door Van Mossel in Apeldoorn. Dat is bijna anderhalf uur rijden. Hier vlakbij zit Fase als KIA-dealer. Hoop dat ik daar straks zonder gedoe terecht kan voor garantiegevallen.

Catch my drift?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Leezer14
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 11:59
DaMenaz schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 13:56:
Mijn EV6 wordt geleverd door Van Mossel in Apeldoorn. Dat is bijna anderhalf uur rijden. Hier vlakbij zit Fase als KIA-dealer. Hoop dat ik daar straks zonder gedoe terecht kan voor garantiegevallen.
Die van mij is in Delft besteld en geleverd. Na verhuizing kon de service zonder vragen of problemen naar Kia Den Bosch worden overgezet. Inmiddels al meerdere keren goed ontvangen daar. Ik verwacht hier geen gedoe dus.

[ Voor 4% gewijzigd door Leezer14 op 10-02-2023 14:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franciesco
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 13:30
PrimaBB schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 10:27:
[...]

Pantom braking was ook in m'n MS wel eens een dingetje. Klopt. Maar was echt zeldzaam.
Maar ik vind dat nadeel niet opwegen tegen de toch veel betere lane keeping + adaptive cruise control dan de EV6 biedt.
Dat mis ik wel.
Blijkbaar zijn jouw ervaringen wat anders dan de mijne. Zoals ik al wel eens vaker hier gemeld heb rijd ik zowel een EV6 als een Model 3 (die laatste is uit mei 2021).
Het hele cruisecontrol gebeuren met uitzondering van auto steer van de Model 3 is wat mij betreft het zwakste onderdeel van de hele auto en zou ik graag om willen ruilen voor de cruisecontrol van de EV6. De phantom breaks komen veel vaker voor dan met de EV6 (op de snelweg, maar helemaal op buitenwegen met de lijnen aan de buitenkant) en de automatische wijzigingen (sneller of langzamer) in snelheid zijn ronduit irritant en soms ook potentieel gevaarlijk.

Misschien heb ik pech met mijn Model 3 (en/of is dat opgelost met de huidige generatie hardware), maar de navigatiekaart refreshen is vaak tergend traag als je de positie verschuift, Zo traag dat hij alleen witte vakjes toont ipv kaartdata en al weer terug geschoven is naar de originele positie voordat de kaart bijgewerkt is.

En zo kan ik nog wel wat meer zaken opnoemen zoals de OTA's die lang niet altijd een verbetering zijn.

Ik wil maar aangeven dat ook bij Tesla de kwaliteiten die aan dat merk vaak toegedicht worden (auto pilot, infotainment, OTA) niet altijd vanzelfsprekend zijn/voor elk exemplaar gelden.
Niet gezegd hebbende dat de EV6 perfect is hoor, want daarin is m.n. het infotainment systeem het zwakke punt in mijn beleving. Maar dat wist ik al toen ik hem bestelde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Overstag
PrimaBB schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 12:07:
[...]

(Remote) Klimaat/ontdooien kan gewoon zonder aangelijnd te zijn.
Ik heb het nu 2x geprobeerd. (EV6 58kWh Plus RWD)
Remote: ontdooien&verwarming - alles ingeschakeld behalve stuurverwarming.
Laadschema instellen: vertrektijd ingesteld - opslaan
Geplande klimaatregeling: verwarmen aan - opslaan
Naar auto sturen.
Resultaat: 0
Volgens de dealer kan het alleen als de auto aan de laadpaal staat.
Dat is vreemd, in november had ik een Niro EV, een voorloper, en daar lukte het wel.
Dus wat klopt er nu niet wat ik gedaan heb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrimaBB
Franciesco schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 14:07:
[...]

Blijkbaar zijn jouw ervaringen wat anders dan de mijne. Zoals ik al wel eens vaker hier gemeld heb rijd ik zowel een EV6 als een Model 3 (die laatste is uit mei 2021).
Het hele cruisecontrol gebeuren met uitzondering van auto steer van de Model 3 is wat mij betreft het zwakste onderdeel van de hele auto en zou ik graag om willen ruilen voor de cruisecontrol van de EV6. De phantom breaks komen veel vaker voor dan met de EV6 (op de snelweg, maar helemaal op buitenwegen met de lijnen aan de buitenkant) en de automatische wijzigingen (sneller of langzamer) in snelheid zijn ronduit irritant en soms ook potentieel gevaarlijk.

Misschien heb ik pech met mijn Model 3 (en/of is dat opgelost met de huidige generatie hardware), maar de navigatiekaart refreshen is vaak tergend traag als je de positie verschuift, Zo traag dat hij alleen witte vakjes toont ipv kaartdata en al weer terug geschoven is naar de originele positie voordat de kaart bijgewerkt is.

En zo kan ik nog wel wat meer zaken opnoemen zoals de OTA's die lang niet altijd een verbetering zijn.

Ik wil maar aangeven dat ook bij Tesla de kwaliteiten die aan dat merk vaak toegedicht worden (auto pilot, infotainment, OTA) niet altijd vanzelfsprekend zijn/voor elk exemplaar gelden.
Niet gezegd hebbende dat de EV6 perfect is hoor, want daarin is m.n. het infotainment systeem het zwakke punt in mijn beleving. Maar dat wist ik al toen ik hem bestelde.
Grappig hoe verschillend de beleving kan zijn inderdaad.

Mijn MS uit 2017 heb ik toen nog wel met HW2 + infotainment upgrade laten uitvoeren. Dat scheelde enorm wat performance van de MCU betreft.
Die 'witte vakjes' bij verschuiven van navi had ik daarna alleen nog last van als weer in de grensstreek reed of een andere plek waar een slechte verbinding was.

Autosteer op kruissnelheid in de EV6 vereist continu zelf corrigeren. Dit irriteert behoorlijk.
De EV6 breekt vaak veel te veel uit. Of autosteer stopt er ineens mee (icoontje van groen ineens grijs).
Dat was in de MS echt niet nodig. Alleen in filerijden als een keer ruimte nodig was voor een motor.

Afstandhouden met filerijden in de EV6 moet ik echt continu aanpassen.
Anders zit ik of net niet tegen de bumper van m'n voorganger of veel te ver van m'n voorganger af.
Dus rijd ik veelal helemaal zelf in de file.
Misschien sowieso verstandig.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PrimaBB
Overstag schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 14:26:
[...]

Naar auto sturen.
Dat is vreemd, in november had ik een Niro EV, een voorloper, en daar lukte het wel.
Da's wel een boel tegelijk wat je verwacht ;)

Die laadschema's en gepland klimaat heb ik allemaal uit staan.
Steeds als ik dit probeerde in te stellen, dan besloot de EV6 na een tijdje al deze schedules te resetten.
Je kan dit ook in de auto zelf instellen trouwens.

Wat gebeurt er als je eerst eens begint met het testen van versturen van 'start remote climate' via de app?
Dat doe ik zelf 10min voor vertrek 's ochtends.
Werkt prima.

Als het goed is geeft de app aan of de opdracht succesvol aangekomen is in de auto.
Dat kan een keertje niet lukken vanwege slechte verbinding of een Kia die niet wakker te krijgen is.
Maar een 2e poging lukt dan meestal wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Overstag
PrimaBB schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 14:37:
[...]

Da's wel een boel tegelijk wat je verwacht ;)

Die laadschema's en gepland klimaat heb ik allemaal uit staan.
Steeds als ik dit probeerde in te stellen, dan besloot de EV6 na een tijdje al deze schedules te resetten.
Je kan dit ook in de auto zelf instellen trouwens.

Wat gebeurt er als je eerst eens begint met het testen van versturen van 'start remote climate' via de app?
Dat doe ik zelf 10min voor vertrek 's ochtends.
Werkt prima.

Als het goed is geeft de app aan of de opdracht succesvol aangekomen is in de auto.
Dat kan een keertje niet lukken vanwege slechte verbinding of een Kia die niet wakker te krijgen is.
Maar een 2e poging lukt dan meestal wel.
Dank je voor de terugkoppeling. Ja ik vraag inderdaad heel wat, dat komt dat ik iets wil, waar de dealer zelf geen antwoord op weet merk ik.

Nu breng je me echt in verwarring.
Je antwoord om via “start remote climate” via de app het aan te zetten is voor mij een ??
Ik gebruik de Kia Connect app en daar ga ik op het start schermpje naar remote en dan kom ik in remote geen climate (klimaat) tegen, maar ik kan dan wel alleen de airco direct starten of stoppen. Dat heeft nu nog geen resultaat opgeleverd. })

Het blijft zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrimaBB
Overstag schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 15:00:
[...]

Dank je voor de terugkoppeling. Ja ik vraag inderdaad heel wat, dat komt dat ik iets wil, waar de dealer zelf geen antwoord op weet merk ik.

Nu breng je me echt in verwarring.
Je antwoord om via “start remote climate” via de app het aan te zetten is voor mij een ??
Ik gebruik de Kia Connect app en daar ga ik op het start schermpje naar remote en dan kom ik in remote geen climate (klimaat) tegen, maar ik kan dan wel alleen de airco direct starten of stoppen. Dat heeft nu nog geen resultaat opgeleverd. })

Het blijft zoeken.
Ik weet niet precies hoe het in jouw app eruit ziet. Die van mij staat op Engels.

Maar als het goed is zie je zoiets als hieronder:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uDhXSfdDzhVtjKFHull9AXYZDl8=/x800/filters:strip_exif()/f/image/LiyMk3w2Or6ouKxvhWOtkvAN.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xOKJjx7eKimcXhlNrkCRKlQz4BQ=/x800/filters:strip_exif()/f/image/HlLjUm4UBmDVMY0LteRD4sdK.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZZwrigD2o9s6t0aPUdfA2Zy0wPg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/fAxndyjYq7iE6I5o7LeWWwhh.png?f=fotoalbum_large

Na het aanpassen van de gewenste temp/instellingen moet 'Start climate control' toch werken dacht ik.

En wat bedoel je precies met 'geen resultaat'?
Is de EV6 'connected' (eerste scherm)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dejager58
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 03-01 11:42
Phusebox schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 15:43:
[...]

Dus met kerst ongeveer heb je nieuwe deurgrepen :+
Heb je ze gesproken dan?

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• JanKoen
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 22-09 23:25
Zojuist bij de garage geweest voor de verwarmingsproblemen. Systeem uitgelezen en een foutmelding gevonden. De weerstand van een draad in het aircosysteem was te hoog. Draad vernieuwd en nu maar weer proberen.
Ze gaan deze melding ook doorgeven aan KIA Ned. , omdat zij deze klacht vaker tegen komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dejager58
Overstag schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 14:26:
[...]

Naar auto sturen.
Remote werkt bij mij uitstekend en hij staat voor de deur nooit (nog niet) aan de laadpaal. Die dealer van jou liegt dus gewoon of is onwetend of heeft er geen zin in om het op te lossen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dejager58
PrimaBB schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 15:13:
[...]

Ik weet niet precies hoe het in jouw app eruit ziet. Die van mij staat op Engels.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Na het aanpassen van de gewenste temp/instellingen moet 'Start climate control' toch werken dacht ik.

In het Nederlands werkt het ook prima hoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyrulez
  • Laatst online: 09:38
Akira_ZSE schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 09:42:
[...]

De laatste keer bij -2° en zonder precon (want de kia nav kent de superchargers helaas niet) staan laden aan 60kw...
Is dat een V3 paal dan?
Heb nu een paar keer een poging gedaan in Hengelo (ov) om te laden bij tesla, maar het wil met mijn auto nog niet lekker lukken.

Of hij start überhaupt niet met laden, of soms wel en dan super traag (lees <10kW) en daarna stopt hij er als nog mee.

Ga over 2 weken ook op wintersport (Frankrijk) en zou mooi zijn als ik een 'fallback' zou hebben naar tesla laders mits nodig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gupje360
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 17-09 07:52
Nou auto is langs de dealer geweest voor de toest plekken. Er zijn foto's gemaakt en hij gaat het oppakken met Kia.

- Hij gaf aan dat ik de eerste was met deze melding
- Hij gaf aan dat eerste vraag van Kia zal zijn: "Kan je het zelf verwijderen" met de nagel blijkt het met moeite weg te poetsen, dus hij acht een kleine kans op actie van Kia.

Zelf denk hij dat het achter de strip vandaan komt en dat daar water op hoopt en misschien een verkeerde schroef keus is geweest. Dus de strip zelf lijkt niet te roesten.
Strip zelf is er niet af geweest bij de dealer.

Afgesproken sowieso dat als het erger wordt weer terug te gaan voor meer foto's omdat het bij mij niet extreem was vergeleken met bepaalde foto's hier op het forum.

Ik hoop dat meer mensen langs rijden bij hun dealer om dit te laten zien, want des te eerder kunnen we ook actie verwachten vanuit Kia.

[ Voor 14% gewijzigd door Gupje360 op 10-02-2023 16:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Overstag
PrimaBB schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 15:13:
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Ik heb dezelfde app. Alleen in het Nederlands.
Jouw Climate controle is bij alleen mij genoemd als “Airco starten”
Ja de EV6 staat op de eerste scherm connectie.
Ik ga het nu goed controleren of het werkt.
Dank je wel voor je reactie. (y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Overstag
dejager58 schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 15:30:
[...]

Remote werkt bij mij uitstekend en hij staat voor de deur nooit (nog niet) aan de laadpaal. Die dealer van jou liegt dus gewoon of is onwetend of heeft er geen zin in om het op te lossen!
Zijn de stappen die ik doorloop de juiste om het zo te kunnen instellen en als ‘s morgens vroeg ontdooid kan wegrijden zonder aan een laadpaal te hebben gestaan? :S

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robert1962
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 19-09 13:54
Gupje360 schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 16:36:
Nou auto is langs de dealer geweest voor de toest plekken. Er zijn foto's gemaakt en hij gaat het oppakken met Kia.

- Hij gaf aan dat eerste vraag van Kia zal zijn: "Kan je het zelf verwijderen" met de nagel blijkt het met moeite weg te poetsen, dus hij acht een kleine kans op actie van Kia.

Zelf denk hij dat het achter de strip vandaan komt en dat daar water op hoopt en misschien een verkeerde schroef keus is geweest. Dus de strip zelf lijkt niet te roesten.

Afgesproken sowieso dat als het erger wordt weer terug te gaan voor meer foto's omdat het bij mij niet extreem was vergeleken met bepaalde foto's hier op het forum.

Ik hoop dat meer mensen langs rijden bij hun dealer om dit te laten zien, want des te eerder kunnen we ook actie verwachten vanuit Kia.
Dit is toch belachelijk? Ze moeten je gewoon helpen en die dingen vervangen! Schandalig dat ze je zo wegsturen hoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canby
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 12:59
[...]

Ik dacht dat die knopje "hold" bij mij ook niet werkt. Maar, blijkbaar, actieradius van "hold" is veel kleiner dan de rest van de knoppen. Meerdere keren getest. "Open" en "dicht" werkt op een meter of 30, "hold" maar 5-10 meter van de auto af.
Is het bij iedereen zo?

EV6 77,4kWh Plus Advanced AWD / MY23, Interstellar Grey

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricEB
  • Laatst online: 11:33
Ruud010 schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 12:07:
Ik haal bij Fastned of Allego 300+ laders niet meer dan 75 KW (ja, minimaal 40 km voorverwarmd).
Vanmorgen weer geprobeerd bij Fastned slechts 75 kw (10 minuten aan de lader gestaan).

Vervolgens maar doorgereden naar een Ionity en binnen no time naar de 230 Kw....

Gisteren een review gegeven via Maps bij een 300 Kw Allego lader, krijg ik als antwoord dat ik ze moet bellen als ik dat constateer.
Zo herkenbaar... hele Fastned is de naam niet waard.

Sporadisch afgelopen zomer 200+ laadsnelheid gehaald. Ionity ALTIJD sneller. (heb dit al eerder gepost)

Nu ook weer met pre-con, bij Fastned vrijwel altijd starten met 65kw, na plm 32%soc gaat het omhoog naar max 125kw. Dit blijft hij hele laadtijd doen. Heel af en toe loopt het naar de 190kw, nooit langer dan een % of 5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeriod
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 07-06-2023
Overstag schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 16:50:
[...]

Zijn de stappen die ik doorloop de juiste om het zo te kunnen instellen en als ‘s morgens vroeg ontdooid kan wegrijden zonder aan een laadpaal te hebben gestaan? :S
Heb al van alles geprobeerd, ook jouw stappen. Heb de wagen bijna een jaar maar is mij nog nooit gelukt, behalve aan de (granny) lader. Dealer? nog niet geprobeerd maar die verwijst gewoonlijk naar de handleiding...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrimaBB
jeriod schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 17:11:
[...]

Heb al van alles geprobeerd, ook jouw stappen. Heb de wagen bijna een jaar maar is mij nog nooit gelukt, behalve aan de (granny) lader. Dealer? nog niet geprobeerd maar die verwijst gewoonlijk naar de handleiding...
Het lijkt er op dat gepland voorverwarmen inderdaad niet werkt als de EV6 niet aan een laadpunt zit.

Wel kan je, indien je zo’n remote key bezit, de auto op een afstandje ‘aan’ zetten. Dan zou de EV6 moeten koelen/verwarmen in dezelfde stand zoals je de auto de laatste keer hebt afgesloten.

Je moet zo’n smart key hebben waar je ook je EV6 op afstand kan laten rijden. GT(-line) only vermoed ik.

Dit wist ik ook niet, en vind ik ook wel een beetje een tekortkoming. Kia zou eenvoudig geplande climate control kunnen toestaan zolang de accu boven bepaald percentage is en bv na max 20min automatisch kunnen uitschakelen.

Ook voor @Overstag

[ Voor 6% gewijzigd door PrimaBB op 10-02-2023 17:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tolga07
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 13:53
PrimaBB schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 17:42:
[...]

Wel kan je, indien je zo’n remote key bezit, de auto op een afstandje ‘aan’ zetten. Dan zou de EV6 moeten koelen/verwarmen in dezelfde stand zoals je de auto de laatste keer hebt afgesloten.

Je moet zo’n smart key hebben waar je ook je EV6 op afstand kan laten rijden. GT(-line) only vermoed ik.
Voor de auto op afstand aan zetten? Elk EV6 heeft een 'hold' knopje die de auto op afstand aanzet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox

Beetje met een kluitje een riet in gestuurd.

Verkeerde schroeven... dat is helemaal fraai. Wat gaat er nog meer roesten denk ik dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrimaBB
Tolga07 schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 18:05:
[...]

Voor de auto op afstand aan zetten? Elk EV6 heeft een 'hold' knopje die de auto op afstand aanzet :)
Heb ik zelf nooit gebruikt. Dat blijkt wel weer. :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Overstag
Tolga07 schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 18:05:
[...]

Dat wist de verkoper, die mij de auto afleverde, wist niet waar die knop voor diende, dat zei mij.
Mijn Kia verkoper was ziek en kon de auto niet afleveren.

Maar mijn auto aanzetten vanuit mijn woonkamer lukt niet. Afstand tot de auto in ongeveer 2,5 meter. Vanaf 1 meter afstand lukt het. Maar het lukt. _/-\o_ (y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• king_dude
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online
Phusebox schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 06:17:
[...]

Dat was mij ook al bekend. Tenminste de app geeft dat aan.

Het ging er mij, en anderen om, dat de auto gewoon zonder dat je ook maar iets van een opdracht hebt gegeven of ingepland niet zomaar de accu gaat verwarmen.
Dat klopt. En ik weet waar jullie aan refereren. Het was mij niet bekend, en het is zeker hier niet benoemd eerder. Nu nog op zoek of precon in de nacht voorkomt. Ik heb het iig 1x gemeten in de soc temp ochtend. Als het niet zo is, is het ook goed. Ik zoek alleen altijd goed uit ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chel
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 22-02-2024
EricEB schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 09:48:
Zelfde als bij Gupje...zat er al voor de winterperiode

[Afbeelding]
Jongens, met alle respect, maar waar op de EV6 zitten deze strips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigitalHombre
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 14-09 18:34
Overstag schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 19:36:
[...]

Maar mijn auto aanzetten vanuit mijn woonkamer lukt niet. Afstand tot de auto in ongeveer 2,5 meter. Vanaf 1 meter afstand lukt het. Maar het lukt. _/-\o_ (y)
Dat lijkt wel het symptoom te zijn van een lege batterij in de sleutel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• king_dude
  • Niet online
xxander968 schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 12:08:
[...]

Zelf rij ik een plus 77kw RWD. Binnen bereik van de sleutel kan de auto met de hold knop gestart worden. Dan gaat de auto aan en wordt gestart. Alles is dan actief en dat maakt waarschijnlijk het verschil met voorverwarmen waarbij de 12v wellicht niet te zwaar belast mag worden. De auto staat dan niet aan een laadpaal. Om de auto te starten moet je eerst de 'op slot' knop indrukken en direct daarna de hold knop enkele seconden vasthouden. 2 of vijf weet ik niet daarom hou ik hem 5 seconden ingedrukt. Je hoort dan de verwarming aangaan maar er is geen knipperlicht of andere visuele indicatie dat hij aangaat. In de auto gaat een rood lampje branden, als ik achter de auto sta kan ik deze zien via de buitenspiegel maar dat ligt nogal aan de juiste hoek en is toevallig te zien.
Juist. En dit is vaak de beste manier in de zomer om de auto koel te krijgen. Auto blijft langer aan, en ook als de deur open gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gupje360
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 17-09 07:52
Chel schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 20:09:
[...]

Jongens, met alle respect, maar waar op de EV6 zitten deze strips?
Die lijst zit voor en aan de zijkant onder op je auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chel
Gupje360 schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 20:20:
[...]

Die lijst zit voor en aan de zijkant onder op je auto.
@Gupje360 , kan het zijn dat ik die niet heb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Chel schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 20:24:
[...]

@Gupje360 , kan het zijn dat ik die niet heb?
Dan heb je een GT-Line.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chel
Dat klopt idd, dus ik begrijp dat die daar niet op zitten. Ik begin te vermoeden dat ik met de GT line ben gevrijwaard van veel van de problemen die ik op dit forum lees (afkloppen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akira_ZSE
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 12:43
stimpyrulez schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 16:15:
[...]

Is dat een V3 paal dan?
Heb nu een paar keer een poging gedaan in Hengelo (ov) om te laden bij tesla, maar het wil met mijn auto nog niet lekker lukken.

Of hij start überhaupt niet met laden, of soms wel en dan super traag (lees <10kW) en daarna stopt hij er als nog mee.

Ga over 2 weken ook op wintersport (Frankrijk) en zou mooi zijn als ik een 'fallback' zou hebben naar tesla laders mits nodig.
er staan beide versies en ik moet bekennen, ik heb er niet echt opgelet aan welke versie ik stond

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• De Ideale Man
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 26-07 15:09
xxander968 schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 12:08:
[...]

Op de afstandsbediening gaat wel een lampje branden als je de hold knop 3 sec inhoudt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• asennamm
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 19-09 16:06
PrimaBB schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 17:42:
[...]

Het lijkt er op dat gepland voorverwarmen inderdaad niet werkt als de EV6 niet aan een laadpunt zit.
Bij mij werkt "handmatige" remote climate en geplande climate ook wanneer de auto niet aan de lader staat.

Gisteren nog mijn vertrektijd ingesteld en hij was op 24 graden aan het verwarmen toen ik in de auto stapte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henrov
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 16-08 11:48
--nvm--

[ Voor 98% gewijzigd door henrov op 11-02-2023 01:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Akira_ZSE schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 22:07:
[...]

er staan beide versies en ik moet bekennen, ik heb er niet echt opgelet aan welke versie ik stond
Hoe zie je welke paal het is? Stel ik ben onderweg en zie een Tesla laadpunt waar ik wil laden?

Moet je dan in de Tesla app kijken en bepaald het aantal kW welke versie het is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrimaBB
asennamm schreef op zaterdag 11 februari 2023 @ 00:19:
[...]

Bij mij werkt "handmatige" remote climate en geplande climate ook wanneer de auto niet aan de lader staat.

Gisteren nog mijn vertrektijd ingesteld en hij was op 24 graden aan het verwarmen toen ik in de auto stapte.
Ik zal dit maandag zelf ook eens testen.
Niet dat ik het zelf nodig heb. ‘s ochtends voor vertrek de climate control activeren werkt voor mij prima, maar ben nu toch nieuwsgierig :)

Misschien heeft @Overstag last van te oude software waardoor het niet functioneert. Geen idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• king_dude
  • Niet online
PrimaBB schreef op zaterdag 11 februari 2023 @ 08:09:
[...]

Niet dat ik het zelf nodig heb. ‘s ochtends voor vertrek de climate control activeren werkt voor mij prima, maar ben nu toch nieuwsgierig :)

Misschien heeft @Overstag last van te oude software waardoor het niet functioneert. Geen idee.
Ik ga het ook testen. Mijn software is van april 2022, scheduled starten nog niet getest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Overstag
PrimaBB schreef op zaterdag 11 februari 2023 @ 08:09:
[...]

Afgelopen maandag nog bij de dealer geweest met vragen. 1 daarvan was of de software geüpdatet was. (Ik heb de auto 20 januari kunnen ophalen). Volgens de verkoper was alle nieuwe software geladen. Ik kreeg alleen een memo mee hoe ik de navigatie kon updaten.

Maar ik ga het toch weer vragen.
Volgende week wordt het weer kouder en dan zal ik de handmatige Climate control uit proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akira_ZSE
Phusebox schreef op zaterdag 11 februari 2023 @ 07:54:
[...]

Hoe zie je welke paal het is? Stel ik ben onderweg en zie een Tesla laadpunt waar ik wil laden?

Moet je dan in de Tesla app kijken en bepaald het aantal kW welke versie het is?
Ik check dat in chargefinder. De supercharger hier om de hoek heeft beide.

En nu ik er aan terug denk, volgens mij stond ik wel aan een 250kw lader.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
Akira_ZSE schreef op zaterdag 11 februari 2023 @ 09:46:
[...]

Ik check dat in chargefinder. De supercharger hier om de hoek heeft beide.

En nu ik er aan terug denk, volgens mij stond ik wel aan een 250kw lader.
Maar V2 is 150 en V3 is dan 250?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akira_ZSE
Phusebox schreef op zaterdag 11 februari 2023 @ 09:51:
[...]

Maar V2 is 150 en V3 is dan 250?
zo heb ik het toch begrepen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JeJeBe
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 30-05 20:32

JeJeBe

KIA EV6 GT-Line AWD MY22

jeriod schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 17:11:
[...]

Vanmorgen eens getest en het lijkt idd dat de garagist van tig posts geleden gelijk heeft: scheduled warmen alleen aan de paal :-(
Lijkt in de app ook logisch: het zit verstopt achter het LAAD schedule. Had het eigenlijk niet verwacht en was me nooit eerder opgevallen, maar als je het mij vraagt: scheduled warmen alleen met externe stroomvoorziening ofwel aan de paal. Nu hangt 'tie hier meestal aan de lader (moet vol zijn, als er zich iets voordoet waar snel actie op moet worden genomen kan ik moeilijk eerst een halfuur bij de (not so) fastned gaan staan klooien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• henrov
Ik heb even gekeken, mijn Plus (dec '21) heeft geen rare plekjes op de vriendschap-strips

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Ideale Man
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 26-07 15:09
JeJeBe schreef op zaterdag 11 februari 2023 @ 10:02:
[...]

Vanmorgen eens getest en het lijkt idd dat de garagist van tig posts geleden gelijk heeft: scheduled warmen alleen aan de paal :-(
Lijkt in de app ook logisch: het zit verstopt achter het LAAD schedule. Had het eigenlijk niet verwacht en was me nooit eerder opgevallen, maar als je het mij vraagt: scheduled warmen alleen met externe stroomvoorziening ofwel aan de paal. Nu hangt 'tie hier meestal aan de lader (moet vol zijn, als er zich iets voordoet waar snel actie op moet worden genomen kan ik moeilijk eerst een halfuur bij de (not so) fastned gaan staan klooien.
Vreemd dat de kona en de Niro we zonder aan de laadpaal te zitten kan opladen op schema en de ev6 niet

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JeJeBe

JeJeBe

KIA EV6 GT-Line AWD MY22

De Ideale Man schreef op zaterdag 11 februari 2023 @ 11:20:
[...]

Vreemd dat de kona en de Niro we zonder aan de laadpaal te zitten kan opladen op schema en de ev6 niet
je bedoelt verwarmen ;-) voor opladen is sowieso altijd een laadpaal nodig ;-)
Maar idd merkwaardige zaak.

[ Voor 4% gewijzigd door JeJeBe op 11-02-2023 12:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeJeBe

JeJeBe

KIA EV6 GT-Line AWD MY22

henrov schreef op zaterdag 11 februari 2023 @ 10:12:
Ik heb even gekeken, mijn Plus (dec '21) heeft geen rare plekjes op de vriendschap-strips
Nog gekker, GT line berijders hebben die strips helemaal niet als ik zo even op de oprit kijk :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timbus
  • Laatst online: 13-03 16:55
Iemand die hier het antwoord op weet? Ik rijd sinds enkele dagen (woehoe!) in de ev6 en loop tegen het volgende aan. In mijn usb poort zit permanent een AI-box geprikt die Apple CarPlay nabootst. Nu zou ik wel graag het handsfree systeem van de Kia zelf gebruiken. Maar dit staat de auto niet toe omdat er een CarPlay ‘telefoon’ is gedetecteerd. Weet iemand hier een goede workaround voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeJeBe

JeJeBe

KIA EV6 GT-Line AWD MY22

Timbus schreef op zaterdag 11 februari 2023 @ 13:00:
Iemand die hier het antwoord op weet? Ik rijd sinds enkele dagen (woehoe!) in de ev6 en loop tegen het volgende aan. In mijn usb poort zit permanent een AI-box geprikt die Apple CarPlay nabootst. Nu zou ik wel graag het handsfree systeem van de Kia zelf gebruiken. Maar dit staat de auto niet toe omdat er een CarPlay ‘telefoon’ is gedetecteerd. Weet iemand hier een goede workaround voor?
<gokje>
Is het niet een kwestie van kort of lang op de voice toets drukken ?
</gokje>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Ook zonder mijn Homey koppeling neemt de accu in de nacht soms af. Dus die gaat op het lijstje voor de dealer...

[ Voor 246% gewijzigd door Phusebox op 11-02-2023 13:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeJeBe

JeJeBe

KIA EV6 GT-Line AWD MY22

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• grotegok
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 06:54
Om geen algemeen verkeerd beeld van de EV6 te wekken wil ik hierbij melden dat het remote bedienen en verwarmen elke ochtend perfect werkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robert1962
Vandaag weer 200 km gereden en weer problemen met de kachel. Het wordt soms gewoon koud niet behagelijk te krijgen. Alles al geprobeerd. Heat aan, ontwaseming uit, op 1, noem het maar op maar het blijft toch waardeloos. Ik zal het binnenkort wel gaan melden bij de dealer maar vrees dat ik daar ook niet verder mee kom. Vorige keer ook we hebben alles gemetten niks aande hand zo irritant. My23 jawel…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeJeBe

JeJeBe

KIA EV6 GT-Line AWD MY22

grotegok schreef op zaterdag 11 februari 2023 @ 13:18:
[...]

Om geen algemeen verkeerd beeld van de EV6 te wekken wil ik hierbij melden dat het remote bedienen en verwarmen elke ochtend perfect werkt.
hetgeen ook wel weer bijzonder is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Overstag
[...]

De automatische remote of met de hand gegeven opdracht via airconditioning knop in remote scherm?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Simon59
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 29-08 20:40
[...]

Goed initiatief. Bij mij werkt ook alles zoals je dat zou mogen verwachten. Zou mij niet verbazen als verkeerde instellingen de oorzaken zijn van een flink aantal problemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
Robert1962 schreef op zaterdag 11 februari 2023 @ 13:19:
Vandaag weer 200 km gereden en weer problemen met de kachel. Het wordt soms gewoon koud niet behagelijk te krijgen. Alles al geprobeerd. Heat aan, ontwaseming uit, op 1, noem het maar op maar het blijft toch waardeloos. Ik zal het binnenkort wel gaan melden bij de dealer maar vrees dat ik daar ook niet verder mee kom. Vorige keer ook we hebben alles gemetten niks aande hand zo irritant. My23 jawel…
Helaas, dit blijft een vaag probleem waar Kia blijkbaar geen oplossing voor heeft, of niet wil bieden.

Ik heb een klacht bij Radar neergelegd ook. Hoe meer mensen dat doen hoe groter de kans dat ze hier eens naar kijken.

Auto van het jaar en dan al deze problemen. Wat is zo'n titel nog waard dan. Dat ze daar maar eens een item over maken. Grootste zak geld zeker om die titel te krijgen. Net als die nep design awards.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JeJeBe

JeJeBe

KIA EV6 GT-Line AWD MY22

Simon59 schreef op zaterdag 11 februari 2023 @ 13:21:
[...]

Goed initiatief. Bij mij werkt ook alles zoals je dat zou mogen verwachten. Zou mij niet verbazen als verkeerde instellingen de oorzaken zijn van een flink aantal problemen.
Dat is wel een erg boute uitspraak !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeJeBe

JeJeBe

KIA EV6 GT-Line AWD MY22

Phusebox schreef op zaterdag 11 februari 2023 @ 13:22:
[...]

Helaas, dit blijft een vaag probleem waar Kia blijkbaar geen oplossing voor heeft, of niet wil bieden.

Ik heb een klacht bij Radar neergelegd ook. Hoe meer mensen dat doen hoe groter de kans dat ze hier eens naar kijken.

Auto van het jaar en dan al deze problemen. Wat is zo'n titel nog waard dan. Dat ze daar maar eens een item over maken. Grootste zak geld zeker om die titel te krijgen. Net als die nep design awards.
Ah, goed plan, ga ik ook doen!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• grotegok
Phusebox schreef op zaterdag 11 februari 2023 @ 13:22:
[...]

Ik zal radar ook even contacten, hoe blij ik ben met deze auto. Beste auto die ik ooit heb gehad.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Phusebox
Simon59 schreef op zaterdag 11 februari 2023 @ 13:21:
[...]

Ga toch weg. Dat is gewoon echt bagatelliseren en doen alsof de gebruikers dom zijn en eerlijk gezegd ronduit beledigend.

Van een auto mag je anno nu verwachten dat als er een auto stand op zit met een temperatuurinstelling dat de auto zorgt dat die temperatuur gehaald wordt en ook zo blijft.

Niet dat de gebruiker nog allerlei handelingen en instellingen moet doen. Het is 2023, niet 1983 (en zelfs toen werkte het waarschijnlijk al beter als in mijn EV6).

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• grotegok
Phusebox schreef op zaterdag 11 februari 2023 @ 13:25:
[...]

Ga toch weg. Dat is gewoon echt bagatelliseren en doen alsof de gebruikers dom zijn en eerlijk gezegd ronduit beledigend.

Van een auto mag je zelfs verwachten dat als er een auto stand op zit met een temperatuurinstelling dat de auto zorgt dat die temperatuur gehaald wordt en ook zo blijft.

Niet dat de gebruiker nog allerlei handelingen en instellingen moet doen. Het is 2023, niet 1983 (en zelfs toen werkte het waarschijnlijk al beter als in mijn EV6).
Meneer Phusebox, zolang jij niet elke paar weken bij de garage staat neem ik al je klaag en aanname berichten niet serieus,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
grotegok schreef op zaterdag 11 februari 2023 @ 13:24:
[...]

Ik zal radar ook even contacten, hoe blij ik ben met deze auto. Beste auto die ik ooit heb gehad.
Prijs je gelukkig, ik besef dat er mensen zijn die geen problemen hebben. Doen alsof er geen problemen is echter continu tegen het zere been schoppen van mensen die (veel geld betaald hebben) en evenveel recht hebben op een goed werkende auto (en op respect van eigenaren die geen problemen hebben).

Probeer je eens te verplaatsen in de situatie van iemand die wel al deze problemen heeft. Hoe fijn zou je het dan vinden dat anderen steeds roepen, mijn auto is perfect. Die problemen liggen puur aan de gebruikers.

Dit neigt echt naar fanboyisme.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
grotegok schreef op zaterdag 11 februari 2023 @ 13:26:
[...]

Meneer Phusebox, zolang jij niet elke paar weken bij de garage staat neem ik al je klaag en aanname berichten niet serieus,
De garage doet geen zak. En als ze al iets willen doen is er een levertijd van 6 maanden voor onderdelen.

Wat heeft het voor zin om bij de garage te staan als Kia en de dealer doen alsof er niks aan de hand is en zeggen dat alles bij controle goed blijkt te zijn.

Ondertussen kost het mij uren tijd en elke keer betalen voor een leenauto.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• grotegok
Phusebox schreef op zaterdag 11 februari 2023 @ 13:28:
[...]

Prijs je gelukkig, ik besef dat er mensen zijn die geen problemen hebben. Doen alsof er geen problemen is echter continu tegen het zere been schoppen van mensen die (veel geld betaald hebben) en evenveel recht hebben op een goed werkende auto (en op respect van eigenaren die geen problemen hebben).

Probeer je eens te verplaatsen in de situatie van iemand die wel al deze problemen heeft. Hoe fijn zou je het dan vinden dat anderen steeds roepen, mijn auto is perfect. Die problemen liggen puur aan de gebruikers.

Dit neigt echt naar fanboyisme.
Mooi he de spiegelmethode.
Ik laat het hierbij, ik ga zo nog even een stukje fijn toeren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JeJeBe

JeJeBe

KIA EV6 GT-Line AWD MY22

[...]

Van een auto mag je zelfs verwachten dat als er een auto stand op zit met een temperatuurinstelling dat de auto zorgt dat die temperatuur gehaald wordt en ook zo blijft.

Amen!
Gewoon verder negeren, problemen zijn duidelijk en erkend door menig dealer. Dat er af en toe een exemplaar tussenzit dat het wel goed doet neemt niet weg dat er plenty issue's zijn. Leuk dat een paar positievo's dat even afdoen met "verkeerde instellingen" , hetgeen nogal denigrerend over komt. Alsof mensen expres met een fleecedeken rond rijden terwijl de clima gewoon op 21C staan. in mijn Vectra uit 1870 werkte dat al zoals je mag verwachten: goed !

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Overstag
grotegok schreef op zaterdag 11 februari 2023 @ 13:26:
[...]

Het is toch wel apart dat bijvoorbeeld het gebruik van de automatische klimaatregeling (niet aan een laadpaal gekoppeld) bij veel rijders niet lukt.
En zo lees ik bij meerdere rijders veelal zelfde problemen

Als u geen problemen heeft zou ik dat haast een uitzondering noemen of u heeft nog niet alles uitgetest. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeJeBe

JeJeBe

KIA EV6 GT-Line AWD MY22

Overstag schreef op zaterdag 11 februari 2023 @ 13:32:
[...]

Het is toch wel apart dat bijvoorbeeld het gebruik van de automatische klimaatregeling (niet aan een laadpaal gekoppeld) bij veel rijders niet lukt.
En zo lees ik bij meerdere rijders veelal zelfde problemen

Als u geen problemen heeft zou ik dat haast een uitzondering noemen of u heeft nog niet alles uitgetest. :?
wederom: amen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
Misschien moet er een apart problemen topic komen. Ik erken en snap dat er ook mensen zonder problemen zijn. Maar tevens ben ik van mening dat een forum meer om het delen van problemen en mogelijke oplossingen gaat, dan om het delen van ervaringen die conform de specificaties van een auto zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bogey555
  • Laatst online: 17-09 15:51
JeJeBe schreef op zaterdag 11 februari 2023 @ 13:30:
[...]

Amen!
Gewoon verder negeren, problemen zijn duidelijk en erkend door menig dealer. Dat er af en toe een exemplaar tussenzit dat het wel goed doet neemt niet weg dat er plenty issue's zijn. Leuk dat een paar positievo's dat even afdoen met "verkeerde instellingen" , hetgeen nogal denigrerend over komt. Alsof mensen expres met een fleecedeken rond rijden terwijl de clima gewoon op 21C staan. in mijn Vectra uit 1870 werkte dat al zoals je mag verwachten: goed !
Heb je soms een foto van die Vectra uit 1870? Die moet heeeeel speciaal zijn. lol grapjeee ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reacher
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13:55

Reacher

oldschool

Het meeste ga je bereiken als je collectief je problemen kunt aandragen. Het verdeel en heers principe is de standaard aanpak. De verkopende dealer van mijn EV6 doet net of hij het voor het eerst hoort. Uiteraard heeft hij dan ook contact gehad met Kia... en je verwacht het niet... die horen ook altijd alles voor het eerst. Acuut korte termijn geheugenverlies lijkt ook probleem te zijn.. misschien niet met de auto's maar zeker wel in het dealer kanaal.

but I don't like you in that way
the best things in life are illegal
born to do porn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Warp9
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 16-04 11:34
@king_dude Begrijp ik het goed dat je op een video hebt dat als je de climate control met de app inschakelt ook de batterijconditionering start? Dus ook zonder met de navi een oplaadstation poi te hebben ingepland? En - voor alle duidelijkheid - is de auto dan niet aangesloten op je laadbox?
En als je dan in de auto stapt en start wordt dit dan weer uitgeschakeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timbus
JeJeBe schreef op zaterdag 11 februari 2023 @ 13:02:
[...]

<gokje>
Is het niet een kwestie van kort of lang op de voice toets drukken ?
</gokje>
Nee helaas. ‘Niet beschikbaar wegens CarPlay’ oid staat er dan. Zou ergens een instelling willen vinden die handsfree via Bluetooth prio geeft over CarPlay.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timbus
Voor mensen die moeite hebben met het warm krijgen in de auto: hebben jullie deze passage ooit gelezen in de manual? Is niet het vol automatische waar jullie naar op zoek zijn, maar misschien helpt het.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3gSEFBkYptHuSbtsLQWXKelP0hM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DqRdYnm5DYVWEWBtsLfJTnbf.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• henrov
[...]

Van een auto mag je anno nu verwachten dat als er een auto stand op zit met een temperatuurinstelling dat de auto zorgt dat die temperatuur gehaald wordt en ook zo blijft.

Bij mij is de verwachting volledig ingevuld. Maar goed, ik weet ook niet precies wat ik mag verwachten. Wat ik verwachtte is uitgekomen. Maar mocht ik het? Mocht ik verwachten wat ik verwachtte of heb ik het zomaar gedaan? Moeilijk, tenslotte kan de mens niet willen wat hij wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henrov
[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Timbus schreef op zaterdag 11 februari 2023 @ 15:32:
Voor mensen die moeite hebben met het warm krijgen in de auto: hebben jullie deze passage ooit gelezen in de manual? Is niet het vol automatische waar jullie naar op zoek zijn, maar misschien helpt het.

[Afbeelding]
Het grappig is dat juist mijn voeten vaak ijskoud blijven (vooral ook omdat de rest minder opvalt door stoel- en stuurverwarming denk ik). Maar nee, deze stand helpt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigitalHombre
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 14-09 18:34

Op meerdere fora is dit roestprobleem nu onder de aandacht, aangezien het probleem zich voordoet op exact dezelfde plaatsen die iedere EV6 die roestplekken vertoont moet het oorzaak liggen bij verkeerde bevestiging, verkeerde type schroeven dus. Duidelijk iets dat rechtgezet moet worden door Kia. Je kan dan wel netjes die roestplekken wegpoetsen op de chroom trimlijst, achter die lijst gaat het roesten lekker verder en kan zo de hele dorpel opvreten. Melden bij de dealer en een oplossing eisen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robert1962
JeJeBe schreef op zaterdag 11 februari 2023 @ 13:30:
[...]

Amen!
Ja precies dat. Ik had de temp op 22 graden staan en kom gewoon verkleumd uit de auto niet normaal hoor. Ik had hiervoor een Toyota CHR en gewoon op auto met AC aan en nog nooit koud gehad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robert1962
Phusebox schreef op zaterdag 11 februari 2023 @ 15:54:
[...]

Het grappig is dat juist mijn voeten vaak ijskoud blijven (vooral ook omdat de rest minder opvalt door stoel- en stuurverwarming denk ik). Maar nee, deze stand helpt niet.
Ook geprobeerd en mijn voeten worden ijskoud 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bogey555
Ja ik begrijp er ook het fijne niet van. Ik was gisteren onderweg en auto climate stond niet op. Gewoon heat en 22 graden. Ik voelde koude lucht uit de blazers. Ik druk op AC en 5 min later warme lucht 8)7

Die snap ik niet. AC of niet zou toch geen effect mogen hebben op de verwarming?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Simon59
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 29-08 20:40
Bogey555 schreef op zaterdag 11 februari 2023 @ 16:11:
Ja ik begrijp er ook het fijne niet van. Ik was gisteren onderweg en auto climate stond niet op. Gewoon heat en 22 graden. Ik voelde koude lucht uit de blazers. Ik druk op AC en 5 min later warme lucht 8)7

Die snap ik niet. AC of niet zou toch geen effect mogen hebben op de verwarming?
Ok, maar als de 22 graden bereikt is gaat de warme lucht toch over in minder warmere lucht ?
Of is het echt ijskoude lucht??
Ik heb de midden roosters overigens altijd dicht staan.

[ Voor 5% gewijzigd door Simon59 op 11-02-2023 17:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bogey555
Simon59 schreef op zaterdag 11 februari 2023 @ 17:13:
[...]

Ok, maar als de 22 graden bereikt is gaat de warme lucht toch over in minder warmere lucht ?
Of is het echt ijskoude lucht??
Ik heb de midden roosters overigens altijd dicht staan.
Wel ja dat is idd logisch en bij mij staan de midden roosters ook altijd dicht. Maar het was echt koude lucht uit de zijroosters vandaar dat ik het direct voelde.

Ik kan niet zeggen zoals sommige dat het koud is in de auto maar ook niet altijd even aangenaam. Misschien een eigenschap van een EV dat weet ik niet. In mijn ICE was het altijd lekker warm zonder gepruts tss auto climate, AC on/off, Heat on/off... Het lijkt soms of hij idd koude lucht blaast als de temp bereikt is en dat lijkt mij ook volledig onlogisch. Lauw zou ik snappen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JeJeBe

JeJeBe

KIA EV6 GT-Line AWD MY22

Bogey555 schreef op zaterdag 11 februari 2023 @ 18:29:
[...]

Wel ja dat is idd logisch en bij mij staan de midden roosters ook altijd dicht. Maar het was echt koude lucht uit de zijroosters vandaar dat ik het direct voelde.

Ik kan niet zeggen zoals sommige dat het koud is in de auto maar ook niet altijd even aangenaam. Misschien een eigenschap van een EV dat weet ik niet. In mijn ICE was het altijd lekker warm zonder gepruts tss auto climate, AC on/off, Heat on/off... Het lijkt soms of hij idd koude lucht blaast als de temp bereikt is en dat lijkt mij ook volledig onlogisch. Lauw zou ik snappen.
Lauw zou ook goed zijn. Een goed PID regel-algoritme zoekt netjes de temperatuur waarbij de boel keurig in evenwicht is. 22 graden in de ruimte, dan inblazen met bijv 25C om de ruimte op 22C te houden. Het afkoelen precies compenseren zonder uitschieters. Lukt in elk ICE barrel sinds een jaar op 25. Niet bij de EV6 echter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dartlink
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 11:49
JeJeBe schreef op zaterdag 11 februari 2023 @ 19:00:
[...]

Lauw zou ook goed zijn. Een goed PID regel-algoritme zoekt netjes de temperatuur waarbij de boel keurig in evenwicht is. 22 graden in de ruimte, dan inblazen met bijv 25C om de ruimte op 22C te houden. Het afkoelen precies compenseren zonder uitschieters. Lukt in elk ICE barrel sinds een jaar op 25. Niet bij de EV6 echter.
Bij een ICE is het natuurlijk iets makkelijker mengen he, met de restwarmte van de motor.

Anderzijds heb ik ook het gevoel dat, zeker met deze temperaturen, de EV6 iets teveel gebruik wil maken van de warmtepomp in plaats van de "echte" kachel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeJeBe

JeJeBe

KIA EV6 GT-Line AWD MY22

DigitalHombre schreef op zaterdag 11 februari 2023 @ 15:59:
[...]

Op meerdere fora is dit roestprobleem nu onder de aandacht, aangezien het probleem zich voordoet op exact dezelfde plaatsen die iedere EV6 die roestplekken vertoont moet het oorzaak liggen bij verkeerde bevestiging, verkeerde type schroeven dus. Duidelijk iets dat rechtgezet moet worden door Kia. Je kan dan wel netjes die roestplekken wegpoetsen op de chroom trimlijst, achter die lijst gaat het roesten lekker verder en kan zo de hele dorpel opvreten. Melden bij de dealer en een oplossing eisen.
Niet elk model heeft die strips .. En roest op de aangedane strips op dezelfde plek wil niet perse zeggen dat het aan (de niet gebruikte) schroeven ligt. Kan ook foutje in het design of in productieproces van de strips zijn.
Maakt het allemaal niet minder ernstig helaas :-(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:03

The Wizard

Moderator Mobile
Bogey555 schreef op zaterdag 11 februari 2023 @ 18:29:
[...]

Dit is wel een eigenschap van een warmtepomp. Een ICE heeft een radiator die geknepen kan worden om de warmteafgifte te reguleren. Een warmtepomp kan alleen reguleren door de pomp minder hard te draaien (afgifte temp is dan nog wel hetzelfde, alleen lagere hoeveelheid warmte). Het is daarom lastiger reguleren dan via een PTC verwarming omdat deze heel gemakkelijk te regelen is door het vermogen te beperken. Vandaar dat de airco bij geschakeld wordt om de temperatuur sneller naar de gewenste stand te krijgen.

Het kan zeker softwarematig beter geregeld worden, het is teveel aan-uit als ik jullie zo hoor. Dit zou gewoon met een update gecorrigeerd kunnen worden.

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Pagina: 1 ... 259 ... 446 Laatste

Let op:
Openbaar laden, laadpassen, etc. in: [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3.

Bestellingen, leveringen en "waar is de boot"-posts over de Kia EV6 mogen in: Het KIA EV6 leveringen topic