Ik kijk ook wel eens 'over de schutting', maar wat me op dit moment nog meer tegenhoudt om voor een Tesla te gaan dan wat jij hier al noemt zijn:PrimaBB schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 10:00:
[...]
Met die recente prijsverlaging had ik bijna een MY besteld.
Die kost nu bijna net zo veel als mijn EV6.
Voor mij is reden niet zo zeer problemen met de EV6, maar meer het gemis van de fantastische entertainment integratie en autopilot.
Het gekloot met instellingen en telefoon connectie via kabels, Ottocastjes daar kan ik niet aan wennen in de EV6.
Wat me doet twijfelen is rijgedrag en zitcomfort. Zowel voorin als achterin.
De stoelen van de EV6 vind ik niet geweldig (behalve de stoelkoeling, die is echt top).
Maar ik vraag me af of ik blijer wordt van de MY stoelen.
De zetels in m'n MS waren best ok.
Het rijcomfort van de EV6 is bijna beter dan mijn oude MS. Zeker in de bochten.
Alleen bij lage snelheden vind ik de vering van de Kia iets 'te Frans'.
Maar de MS had dan ook luchtvering. Niet helemaal eerlijke vergelijking.
Tja, het gras ernaast blijft natuurlijk altijd groener.
- geen parkeersensoren op de huidige modelgeneratie
- geen radar
- geen dedicated regensensor
- geen dode hoeksensoren
- ronduit gevaarlijke phantom braking
En daarnaast wat kleinere zaken die de verstokte Teslarijder dan weer oplost met aftermarket buttons. En toch maar blijven verkondigen dat de 'one screen to rule them all' visie van Elon zo geweldig is

Dat alles bij elkaar gaat me geheid veel meer irriteren dan de tekortkomingen van de EV6, die er zeker ook zijn. Zo zit ik dan persoonlijk weer niet zo met ontbreken van wireless AA, maar vind ik het vooral onbegrijpelijk dat er nog steeds geen update met fatsoenlijke laadplanning is gekomen.
Maar goed, het is overal wel wat, dat mag duidelijk zijn. Uiteindelijk maakt iedereen voor zich de optelsom en komt het op persoonlijke voorkeuren neer.