Bokes schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 09:29:
[...]
Aangezien ze hardwarematig niks opgelost lijken te hebben, zou je wel gaan denken dat ze in die tijd enkel maar het spiraalicoon hebben vervangen. Je zou ondertussen verwachten dat ze de climate control problemen opgelost hebben, tot inzien gekomen zijn dat de klinken wat steviger mogen en dat Meridian andere versterkers mag leveren. Dat zijn zaken die je opgelost verwacht, maar ze hebben vooral gefocust op de globale uitrol van de wagen, dus verkoop eerst.
Toen we afgelopen kerst met alle aanwezigen huiswaarts gingen (4-tal auto's), stonden wij er nog als laatste met na dik 10 minuten nog steeds koude lucht uit de voorruitblazer en nog even beslagen ruiten. Dat zijn situaties waar je dan lullig staat met de nieuwste auto van de hoop. We hebben de auto dan afgelegd envia de app preheating gestart en dan werd het onmiddellijk warm
Versterkers worden bij de vleet vervangen. In een nieuw MY verwacht je dat dat opgelost is. Niet dus.
Mijn vertrouwen in Kia heeft ook een knauw gekregen. Het is een hoop geld en Kia lijkt voorlopig niet bij machte het te op te lossen, dus ik begrijp Phusebox maar al te goed.
Los van de koude voeten en enkel 'immersive' sound uit de middelste speaker geniet ik heel erg van de wagen. Mijn vriendin trouwens ook, die zoekt telkens excuses om ermee op de baan te kunnen.
Koude lucht is geen probleem bij hogere temperaturen, dus de climate control frustraties kunnen stillaan naar de achtergrond verdwijnen en dan hopen we dat tegen volgende winter de issues van de baan zijn.
Met die recente prijsverlaging had ik bijna een MY besteld.
Die kost nu bijna net zo veel als mijn EV6.
Voor mij is reden niet zo zeer problemen met de EV6, maar meer het gemis van de fantastische entertainment integratie en autopilot.
Het gekloot met instellingen en telefoon connectie via kabels, Ottocastjes daar kan ik niet aan wennen in de EV6.
Wat me doet twijfelen is rijgedrag en zitcomfort. Zowel voorin als achterin.
De stoelen van de EV6 vind ik niet geweldig (behalve de stoelkoeling, die is echt top).
Maar ik vraag me af of ik blijer wordt van de MY stoelen.
De zetels in m'n MS waren best ok.
Het rijcomfort van de EV6 is bijna beter dan mijn oude MS. Zeker in de bochten.
Alleen bij lage snelheden vind ik de vering van de Kia iets 'te Frans'.
Maar de MS had dan ook luchtvering. Niet helemaal eerlijke vergelijking.
Tja, het gras ernaast blijft natuurlijk altijd groener.