Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PrimaBB
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 17:18
MacFan schreef op vrijdag 3 februari 2023 @ 09:09:
Vanochtend wat wijzigingen gedaan in de hulpsystemen en radio, niets te maken met verwarming. Toen ik dat had gedaan stond ineens mijn climate control op A/C en kwam er spontaan weer koude lucht in de auto.

Lijkt erop dat er ergens toch een bug zit in de info/verwarmings/hulpsystemen software.
Mijn ervaring is ook dat de EV6 op verschillende momenten besluit bepaalde instellingen te resetten.
Ik heb bv uitgesteld laden (schedule) ook maar opgegeven...
In auto zelf instellen of via app, maakt niet uit. Wordt elke keer reset. Dit waarschijnlijk na elke software update.
Zelf aansturen werkt beter.

Verder verandert het binnenklimaat ook bij mij zodra A/C aanspringt. Dwz koeler.
Dit viel me van de zomer al op dat de A/C in de Kia echt overkill is en veel te veel kou levert.

Maar met de wat koudere buitentemps en intererieur temp >= 20 lukt het mij om, gewoon bij auto standje II, de boel lekker warm te houden. Zolang A/C maar niet aanspringt.

Kia EV3 Plus Advanced Aventurine Green 2025

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robert1962
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 19-09 13:54
Phusebox schreef op vrijdag 3 februari 2023 @ 06:51:
Des te duidelijker dat er iets mis is met de hardware als de een het wel heeft en de ander niet.

Ondertussen zwijgt Kia. Reactie op mijn klacht was "De dealer is op de hoogte van de verwarmingsproblemen. Je moet bij hun zijn voor een eventuele oplossing".

De dealer zegt: "Er is geen probleem, je auto werkt net als alle andere EV6's (EV6-en?) die we hier zien en leveren. En ja de verwarming werkt gewoon niet lekker maar daar kunnen wij niks aan doen als Kia geen service actie voor jouw auto in het systeem zet."

Dus tja, iets met van het kastje naar de muur. Voor garantie ben je dus overgeleverd aan de grillen van een importeur, Kia Nederland, die blijkbaar weinig geeft om haar eindgebruikers en ook nul moeite doet om werk te maken van veelvoorkomende problemen.
Bizar feitelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marc4547
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 06:32
r0n1n112 schreef op vrijdag 3 februari 2023 @ 08:59:
[...]

Bij mij werkt hij ook prima op auto low. Ik heb tot nu toe 1x gehad dat hij aan het einde van een tunnel niet automatisch de binnenlucht circulatie niet uit heeft gezet, maar na handmatig uitzetten werkte alles weer zoals bedoeld.

Nooit last gehad dat de auto niet warm werd, nog nooit gehad dat pre-heating niet werkte, nog nooit aangeslagen ramen gehad.

Dat is dan in een my23 58KW met warmtepomp.

Maar ook de problemen met geluid heb ik niet ervaren en als ik naar sommige verbruikcijfers hier kijk snap ik er ook niets van gezien ik tot op heden eenvoudig meer dan 300km kan rijden op 1 lading terwijl sommige hier dat niet eens lijken te halen met het grote accupakket.

Lijkt dus nogal een verschil te zitten tussen de auto's in plaats van een algemeen probleem.
Ik denk dat het ook veel te maken heeft met hoe zwaar je rechter voet is, het is natuurlijk wel leuk om bij ieder stoplicht het eerste weg te zijn , Maar dat vreet natuurlijk wel "prik". Als je een beetje normaal rijd en af en toe even "erlangs" gaat het prima naar mijn oordeel?

Zeer happy met mijn 2e EV6, van Gravity Blue naar Dark Forest Green, beide RWD 77,8 KW Bij vlagen ben ik geniaal, jammer dat het vaak windstil is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harm289
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22-09 21:36
Bogey555 schreef op vrijdag 3 februari 2023 @ 08:53:
[...]

Ja ik denk dat daar het schoentje wringt. Bij mij werkt alles redelijk goed... dat wil zeggen ik zit niet in de kou. Maar het voelt niet altijd even lekker. Het lijkt soms of er niet overal dezelfde warme lucht wordt geblazen. Als je het systeem "volle bak" zet dan wordt het inderdaad te warm. Misschien is het idd bij een EV wel wat moeilijker om een constante temp te houden. Afhankelijk van de buitentemp en de gekozen binnentemp zie ik de heat knop aangaan wat dan weer impliceert dat er gespeeld wordt met warmtepomp aan en elek bijverwarming indien dat niet genoeg is. Bij een ICE heb je altijd genoeg warmte van de motor.
Bij mij wordt het vooral onaangenaam koud als het systeem van " heat" naar " A/C" springt. Als het buiten heel koud is heb ik er niet zoveel last van, dan blijft heat meestal wel aan. Maar als het rond een graad of 10 is buiten, springt "A/C" na 15-30 min. aan en wordt het heel koud. daarna krijg ik het ook niet meer goed. Als ik de verwarming volle bak aan zet krijg ik de auto (heel) warm. Aan de capaciteit van de heater (of warmtepomp?) ligt het niet. Het is de regeling die er voor zorgt dat het niet goed werkt. Dat zou toch oplosbaar moeten zijn met een update...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DigitalHombre
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 14-09 18:34
Die verwarmingsproblemen die niet erkend worden door Kia nl zouden ergens wat meer aandacht moeten krijgen, ik denk aan de Consumentenbond of Radar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bogey555
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 15:20
harm289 schreef op vrijdag 3 februari 2023 @ 10:41:
[...]

Bij mij wordt het vooral onaangenaam koud als het systeem van " heat" naar " A/C" springt. Als het buiten heel koud is heb ik er niet zoveel last van, dan blijft heat meestal wel aan. Maar als het rond een graad of 10 is buiten, springt "A/C" na 15-30 min. aan en wordt het heel koud. daarna krijg ik het ook niet meer goed. Als ik de verwarming volle bak aan zet krijg ik de auto (heel) warm. Aan de capaciteit van de heater (of warmtepomp?) ligt het niet. Het is de regeling die er voor zorgt dat het niet goed werkt. Dat zou toch oplosbaar moeten zijn met een update...
Wel dat zag ik deze morgen ook. De buitentemp was 10 graden en de heat was niet aan. Dichter tegen mijn werk was het iets kouder en was de buitentemp 9 graden. Blijkbaar is dat de grens want de heat sprong dan terug aan. Het was de hele tijd ok in de auto maar om nu te zeggen lekker warm dat nu ook weer niet en de binnentemp staat altijd op 21.5 bij mij. Misschien is het omdat de warmtepomp niet meer genoeg kan leveren dat de heat aanspringt (extra warmte element) om te helpen. Het is natuurlijk de bedoeling dat de auto zo zuinig mogelijk is dus dat kan echt maar op het laatste moment. Misschien is dat net iets te laat... Ik gok maar wat. :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22-09 10:32
DigitalHombre schreef op vrijdag 3 februari 2023 @ 10:54:
Die verwarmingsproblemen die niet erkend worden door Kia nl zouden ergens wat meer aandacht moeten krijgen, ik denk aan de Consumentenbond of Radar.
Meteen de koe bij de horens gevat en de redactie van Tros Radar getipt.

Maar helaas zal het probleem niet groot genoeg zijn denk ik om behandeld te worden.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bokes
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 13-01 10:03
DigitalHombre schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 15:16:
In verband met die verwarmingsproblemen; is er een verschil tussen de wagens met en zonder warmtepomp?
Hier met warmtepomp en ik ervaar de problemen. Heat staat altijd aan in auto, dus geen idee of de warmtepomp ooit al z'n werk gedaan heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Is dit overkill om te hebben om je 12V op te laden in noodgevallen? Welke raden jullie aan?
https://www.amazon.nl/gp/product/B0924V8SPC

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MacFan
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 18-09 10:43
Phusebox schreef op vrijdag 3 februari 2023 @ 11:25:
Is dit overkill om te hebben om je 12V op te laden in noodgevallen? Welke raden jullie aan?
Ja, jumpstarter hoeft geen bewegende delen in werking te brengen bij een electrische auto en een zware is daarom niet nodig. Ik heb er zelf één van de lidl, halve prijs.

https://www.lidl.nl/p/ult...2CFgpCEAQYASABEgJ4D_D_BwE

EV6 Plus RWD - MY23 & Renault Megane E-Tech Optimum Charge Evolution - MY 24

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bogey555
Phusebox schreef op vrijdag 3 februari 2023 @ 11:23:
[...]

Meteen de koe bij de horens gevat en de redactie van Tros Radar getipt.

Maar helaas zal het probleem niet groot genoeg zijn denk ik om behandeld te worden.
Smijt er misschien ineens het USB A connector probleem bij voor Apple Carplay of AA. Als je de buitenlandse forums leest heeft een pak mensen last van slechte USB cablage waardoor er constant disconnects zijn... ondergetekende is er 1 van :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• r0n1n112
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 26-11-2024
marc4547 schreef op vrijdag 3 februari 2023 @ 10:35:
[...]

Ik denk dat het ook veel te maken heeft met hoe zwaar je rechter voet is, het is natuurlijk wel leuk om bij ieder stoplicht het eerste weg te zijn , Maar dat vreet natuurlijk wel "prik". Als je een beetje normaal rijd en af en toe even "erlangs" gaat het prima naar mijn oordeel?
Eens, maar vele die er over klagen hier zeggen netjes te rijden en cruise control te gebruiken. Dan zijn de verschillen wel bijzonder.

Maar rijgedrag, instellingen van de AC en de lengte van de ritten hebben een zeer grote invloed op het verbruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArjenIsM3
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 21:14
Mijn EV6 gister weer teruggekregen van de dealer. Versterker vervangen in een poging het tikkende geluid met bellen op te lossen. USB-poort voor de disconnects met Android auto en CarPlay staat in backorder. Helaas heeft het vervangen van de versterker het getik niet opgelost. Kan dus weer een afspraak gaan maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solarman
  • Niet online
Ik heb dezelfde gekocht als @JanAllElectric.
JanAllElectric in "Het grote KIA EV6 topic"

ENYAQ SPORTLINE 210kW MY25 ( voorheen: KIA EV6 GT-Line 77,4 RWD MY23)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bogey555
ArjenIsM3 schreef op vrijdag 3 februari 2023 @ 12:08:
Mijn EV6 gister weer teruggekregen van de dealer. Versterker vervangen in een poging het tikkende geluid met bellen op te lossen. USB-poort voor de disconnects met Android auto en CarPlay staat in backorder. Helaas heeft het vervangen van de versterker het getik niet opgelost. Kan dus weer een afspraak gaan maken.
Dat is echt wel K.. Dan blijft er niet veel meer over dan de headunit in het dashboard. Pfff veel succes.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Frankske
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 12-02 20:00
Bijna 2 maanden op de baan nu met een 77kw RWD earth (+ warmtepomp). Ik rij altijd op autoregen (lvl3) en autoclimate 'low'. Vast woon-werk traject is ongeveer 34km enkel, op dat traject enkele keren afwisseling tussen eerder warme en frissere lucht, stoort niet echt. Temperatuur tussen 20 en 21 graden, afhankelijk van buiten temp.

Wagen (België) netjes afgeleverd, met alle updates (incl precon). Verbruik tot op heden 18,8 kwh/100km. De 'lane assist' ervaar ik vaak als irriterend : - ), de ideale zitpositie voor de rug op langere ritten ook nog wat zoekende, en vooral nog veel leren.

Al bij al toch zeer tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glas86
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 14:54
ArjenIsM3 schreef op vrijdag 3 februari 2023 @ 12:08:
Betekend dit dat Kia heeft erkend dat er in jou geval een issue is met de USB poort waarbij de verbinding met Android Auto en Apple Carplay verbroken word?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bogey555
glas86 schreef op vrijdag 3 februari 2023 @ 13:48:
[...]

Betekend dit dat Kia heeft erkend dat er in jou geval een issue is met de USB poort waarbij de verbinding met Android Auto en Apple Carplay verbroken word?
Volgens enkele in dit forum wordt het door sommige dealers wel aangenomen.

https://www.kiaevforums.c...ar-play-cutting-out.5053/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spidertje
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13-09 23:49
grotegok schreef op donderdag 18 november 2021 @ 21:02:
[...]

Alfen eve single pro-line met loadbalancing.
En gaat dat altijd goed? Bij mijn HI5 vliegt na einde laden als de accu vol is mijn paal er constant uit. Ik heb zelfde type laadpaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TGEN
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-09 21:36

TGEN

Hmmmx_

spidertje schreef op vrijdag 3 februari 2023 @ 14:17:
[...]

En gaat dat altijd goed? Bij mijn HI5 vliegt na einde laden als de accu vol is mijn paal er constant uit. Ik heb zelfde type laadpaal.
EV6 doet het prima op mijn Alfen Eve Single Pro-line...

Pixilated NetphreaX
Dronkenschap is Meesterschap
DragonFly

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spidertje
PieterSn schreef op maandag 29 november 2021 @ 15:53:
Naar mijn idee is Kia 1 stap verwijderd van soort navi zoals Tesla wat betreft een route uit stippelen en de laadstations daar tussen.

In de Kia Charge app kun je alle laadpalen zien en ook een route maken. Alleen moet je deze nu nog handmatig zoeken en toevoegen aan je route. Zou top zijn als ze dit weten te koppelen… (En ja ABRP is er, maar Kia Charge kun je direct in Google maps laden)

[Afbeelding]
Waar in Serfaus heb je de auto aan een lader gehangen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sn0x0r
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20:30
[...]

Ik heb dit twee keer gehad nu met de Alfen eve single pro-line met loadbalancing. Ik heb de auto sinds 14 dec. 2022, in vrij korte tijd dus. Heb het nu een week of 3 niet meer gehad overigens.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spidertje
sn0x0r schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 13:56:
[...]

Dit is apart! Ik heb de auto dus sinds 14 december en bij mij is het sindsdien 2x gebeurd! Alfen EVE Single Pro-Line en vrijwel direct nadat het laden voltooid is klapt de stop eruit. Heb er een ticket voor aan laten maken bij Vattenfall Incharge, zij hebben mijn laadpaal namelijk geleverd, maar misschien is het dan toch een Kia EV6 gerelateerd iets als er meerderen zijn die dit hebben?
Is dit opgelost? Zo jah hoe? Ik heb dezelfe paal en een HI5 en exact hetzelfde issue. Dramaaaa.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spidertje
sn0x0r schreef op vrijdag 3 februari 2023 @ 14:22:
[...]

Ik heb dit twee keer gehad nu met de Alfen eve single pro-line met loadbalancing. Ik heb de auto sinds 14 dec. 2022, in vrij korte tijd dus. Heb het nu een week of 3 niet meer gehad overigens.
Nog iets aangepast? Bv medium snelheid laden of max 90% volle lading?

Bij mij is het elke keer mis….. dat is sinds de Hi5, daarvoor met een Kona nooit issues gehad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nl-jeff
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 20:06
Wilde net een response plaatsen dat mijn kachel een eigen leven aan het lijden is(pun).
staat automatisch ingesteld op 20c en plot gaat de heat uit en is het koud maar bij het aanzetten wordt het ook niet warm. De wagen moet volgende week toch naar de garage voor een nieuwe ontwasemings-sensor (als je de tunnel in rijdt of als het regent is het een grote damp-bak tot het gevaarlijke aan toe! kunnen ze meteen de kachel eens mee pakken...

(merkte net bij het lezen van de laatste pagina in dit topic dat ik niet alleen ben.)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArjenIsM3
Bogey555 schreef op vrijdag 3 februari 2023 @ 12:44:
[...]

Dat is echt wel K.. Dan blijft er niet veel meer over dan de headunit in het dashboard. Pfff veel succes.
Tsja geen idee.. ik moet ze nog bellen om ze het nieuws te vertellen dat het niet aan de versterker lag. Of dat de nieuwe versterker ook niet goed is. Die kans is klein, maar je weet het niet. De dealer gaf toen ik hem ophaalde al aan dat ik het in de gaten moest houden en dat als dit het toch niet opgelost had (wat dus zo is) ze weer met Kia NL zouden moeten schakelen om te kijken wat ze verder zouden kunnen proberen om het op te lossen. Misschien wordt dat de headunit vervangen, misschien de microfoons, misschien iets in de bedrading.. geen idee. Als ze het maar oplossen want dit kan zo echt niet. Zeker niet bij zo'n dure auto.
glas86 schreef op vrijdag 3 februari 2023 @ 13:48:
[...]

Dit betekent dat de dealer heeft vastgesteld dat er een probleem is waardoor de connectie niet stabiel is en dat zij denken dat het aan de USB poort ligt. Of dat ook echt zo is zie ik wel als ze het ding vervangen hebben, wanneer dat ook moge zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigitalHombre
  • Laatst online: 14-09 18:34
Ik weet het, het is een beetje contradictie maar om zo'n lithium-ion booster in een hete auto te laten liggen, daar huiver ik toch wat van.

Al is met al die verwarmingsperikelen een hete auto voor sommigen ook al wishfull thinking ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JanKoen
  • Laatst online: 18:20
Nl-jeff schreef op vrijdag 3 februari 2023 @ 14:49:
Wilde net een response plaatsen dat mijn kachel een eigen leven aan het lijden is(pun).
staat automatisch ingesteld op 20c en plot gaat de heat uit en is het koud maar bij het aanzetten wordt het ook niet warm. De wagen moet volgende week toch naar de garage voor een nieuwe ontwasemings-sensor (als je de tunnel in rijdt of als het regent is het een grote damp-bak tot het gevaarlijke aan toe! kunnen ze meteen de kachel eens mee pakken...

(merkte net bij het lezen van de laatste pagina in dit topic dat ik niet alleen ben.)
Mijn kachel is altijd wel warm, maar op langere reizen > 300 km , dan houdt de kachel er mee op. Soms helpt herstarten van de auto, maar ook vaak niet. Alle instellingen van de kachel wel geprobeerd. De volgende ochtend is de kachel zo weer warm , maar na >300 km stopt de kachel er weer mee. We hebben dekentjes mee naar de wintersport en dat is nodig ook.
Volgende week een afspraak bij de garage , ik ben benieuwd….

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• harm289
[...]

Ik heb ook problemen met mijn Alfen Eve Single Pro-line icm de EV6. Bij mij klapt de aardlekautomaat er regelmaatig uit. Ik laad in principe elke avond op tot 80%. Gemiddeld 2x per week ging het mis. Alfen is al 1x compleet vervangen, daarna het moederbord, toen hebben ze nog wat instellingen aangepast. Dat laatste leek wat te helpen, maar het was niet weg. Nu is de aardlekautomaat ook nog vervangen. Ik kan alleen niet testen want de omvormer in de EV6 is kapot. Je zou bijna denken dat het met elkaar te maken heeft. Zodra de auto gemaakt is zal ik nog wel iets op het forum laten weten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• r0n1n112
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 26-11-2024
EV6 in combinatie met een Alfen eve single pro-line met loadbalancing heeft hier nog nooit problemen gegeven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sn0x0r
spidertje schreef op vrijdag 3 februari 2023 @ 14:25:
[...]

Is dit opgelost? Zo jah hoe? Ik heb dezelfe paal en een HI5 en exact hetzelfde issue. Dramaaaa.
spidertje schreef op vrijdag 3 februari 2023 @ 14:33:
[...]

Nog iets aangepast? Bv medium snelheid laden of max 90% volle lading?

Bij mij is het elke keer mis….. dat is sinds de Hi5, daarvoor met een Kona nooit issues gehad.
Ik heb nooit meer iets teruggehoord van Vattenfall, maar vooralsnog is het probleem ook niet meer voorgekomen, dus helaas kan ik geen info geven. :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spidertje
harm289 schreef op vrijdag 3 februari 2023 @ 15:43:
[...]

Ik heb ook problemen met mijn Alfen Eve Single Pro-line icm de EV6. Bij mij klapt de aardlekautomaat er regelmaatig uit. Ik laad in principe elke avond op tot 80%. Gemiddeld 2x per week ging het mis. Alfen is al 1x compleet vervangen, daarna het moederbord, toen hebben ze nog wat instellingen aangepast. Dat laatste leek wat te helpen, maar het was niet weg. Nu is de aardlekautomaat ook nog vervangen. Ik kan alleen niet testen want de omvormer in de EV6 is kapot. Je zou bijna denken dat het met elkaar te maken heeft. Zodra de auto gemaakt is zal ik nog wel iets op het forum laten weten.
Mooi waardeloos dus….

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SwEEp3R
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 03-06 07:44
MacFan schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 10:53:
[...]

Ik ga na mijn vakantie weer naar de Dealer en neem dan deze gehel post mee. Mogen ze lekker het verhaal bij Kia neerleggen. Overigens zie ik op duitse en amerikaanse Forums (Fora?) precies dezelfde ellende voorbijkomen.

Als ik een conculie zou moeten trekken dan denk ik dat het probleem niet in de verwarming zelf, maar in de sensoren/software zit.
🥸Ja, het is ‘fora’. Net als medium/media, visum/visa, etceterum 🤭

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• henrov
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 16-08 11:48
harm289 schreef op vrijdag 3 februari 2023 @ 08:24:
[...]

mits hij niet op "auto" staat.
Hier altijd op 'auto', nergens last van

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tolga07
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 19:06
Ook een EV6 hier met de Alfen Single Pro-Line en geen problemen. Heb een 58 kWh en een vaste kabel maar dat zou geen verschil moeten uitmaken neem ik aan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• harm289
Tolga07 schreef op vrijdag 3 februari 2023 @ 18:35:
Ook een EV6 hier met de Alfen Single Pro-Line en geen problemen. Heb een 58 kWh en een vaste kabel maar dat zou geen verschil moeten uitmaken neem ik aan?
Heb ik ook, 58kWh en 5mtr vaste kabel. Dat zal het inderdaad niet zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JanAllElectric
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 10-09 09:10
En al 1 keer moeten gebruiken, na 5 dagen stilstaan vanwege vakantie 8)7 . Werkt uitstekend. Kost je maar enkele minuten.

[ Voor 5% gewijzigd door JanAllElectric op 03-02-2023 19:11 ]

Panasonic TCAP 12kW J-versie + Heishamon/HA/Node-Red/Grafana/InfluxDB; Atlantic v3 200L; 5* jaga strada 21 & zelfbouw DBE; 3*2400Wp (O,Z,W); KIA EV6 77kWh RWD + EVCC/cFos Wallbox solar; 3* Marstek 5kWh (v151)+CT003 (v114)+ modbus/lilygo/node-red/HA

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• everlast666
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 01-09 09:20
Heb t met m'n EV6 nog niet nodig gehad. Met m'n vorige Kona des te vaker. Destijds deze gekocht. Licht in m'n dashboard kastje.

Prima dingetje.... :)

https://www.louis.nl/nl/s...r_article_number=10055333

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• MChellinga
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 21:00
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SQmiqg40_JWEnNPpmiR29W9Bqck=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ko0pMlxZLBgD2gXyY9OUGVqq.jpg?f=fotoalbum_large

Ich liebe pre-heating

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HansAuutB
  • Laatst online: 21:22
Misschien niet de juiste topic, maar kan het verder nergens vinden.
Sinds vandaag heb ik AA Coolwalk (draadloos).
Splitscreen staat bij mij op 1 grote boven en 2 kleine onder.
Maar ik wil 1 grote links en 2 kleine rechts.
Hoe doe ik dat?

Rijdt sinds 05-10-2022 een KIA EV6 GT-line rwd Runway Red

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PTish
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 00:53
Ik zie geregeld een EV6 op de snelweg, maar het zijn altijd rode, witte, zwarte en grijze varianten. Ik wilde juist de blauwe en groene varianten zien. Zitten die soms allemaal in het noorden van het land? :p

YASH! - Yet Another Smart Home

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
HansAuutB schreef op vrijdag 3 februari 2023 @ 23:39:
Misschien niet de juiste topic, maar kan het verder nergens vinden.
Sinds vandaag heb ik AA Coolwalk (draadloos).
Splitscreen staat bij mij op 1 grote boven en 2 kleine onder.
Maar ik wil 1 grote links en 2 kleine rechts.
Hoe doe ik dat?
? Ik heb al een maandje of twee Coolwalk, maar heb enkel enkel een grote links en een kleine rechts. Geen andere optie.

Heb je ooit de resolutie veranderd via developer tools of de app van je dongle?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henrov
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 16-08 11:48
Phusebox schreef op zaterdag 4 februari 2023 @ 00:05:
[...]

? Ik heb al een maandje of twee Coolwalk, maar heb enkel enkel een grote links en een kleine rechts. Geen andere optie.

Ik zag die indeling ook eens. Op dat moment niet zo opgelet wat ik waar zag helaas, was net in druk verkeer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sn0x0r
PTish schreef op vrijdag 3 februari 2023 @ 23:46:
Ik zie geregeld een EV6 op de snelweg, maar het zijn altijd rode, witte, zwarte en grijze varianten. Ik wilde juist de blauwe en groene varianten zien. Zitten die soms allemaal in het noorden van het land? :p
Rood is de basis kleur, en wit/zwart/grijs worden ook altijd veel gekozen, daarom dat je blauw en groen weinig tegen komt. Wat ook meespeelt is dat sommige kleuren alleen op bepaalde versies van de auto kunnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ramtka
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21-09 13:23
harm289 schreef op vrijdag 3 februari 2023 @ 18:39:
[...]

Heb ik ook, 58kWh en 5mtr vaste kabel. Dat zal het inderdaad niet zijn.
Hier ook problemen met een Ecotap. Hopelijk heeft deze update het probleem opgelost. Ik heb het nog niet kunnen testen

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/09JWKEoH5RlwPAzfl56s9mmUhbs=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/scFHNcaertxpGR9fjWAZyRNb.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oa_ar15
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 29-06-2024
Als Almere het Noorden is, dan klopt het, want ik heb een blauwe ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PTish
oa_ar15 schreef op zaterdag 4 februari 2023 @ 08:54:
[...]

Ik rij meermaals per week over de A67 en dan de A2 van Eindhoven tot Utrecht. Dus Almere is net uit de richting ja ;)

Inmiddels heb ik Yacht Blue besteld, dus we wachten maar af hoe die er straks echt uit ziet :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oa_ar15
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 29-06-2024
PTish schreef op zaterdag 4 februari 2023 @ 08:57:
[...]

Ik rij meermaals per week over de A67 en dan de A2 van Eindhoven tot Utrecht. Dus Almere is net uit de richting ja ;)

Inmiddels heb ik Yacht Blue besteld, dus we wachten maar af hoe die er straks echt uit ziet :p
Ik was blij verrast door de kleur. Blind besteld, want een voorbeeld in blauw bestond niet.
Yacht Blue is niet zo vrolijk/kobalt dat het er goedkoop uit gaat zien, maar ook niet zo donker dat je voor een taxi wordt versleten. Maar goed, kleur is erg subjectief natuurlijk....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Ideale Man
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 26-07 15:09
PTish schreef op zaterdag 4 februari 2023 @ 08:57:
[...]

Ik heb ook een yacht blue en kom uit Brabant!! En rij veel over A2 en A50 naar het noorden.

[ Voor 5% gewijzigd door De Ideale Man op 04-02-2023 12:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marc4547
DigitalHombre schreef op vrijdag 3 februari 2023 @ 15:35:
[...]

Ik weet het, het is een beetje contradictie maar om zo'n lithium-ion booster in een hete auto te laten liggen, daar huiver ik toch wat van.

Al is met al die verwarmingsperikelen een hete auto voor sommigen ook al wishfull thinking ;)
Maar het moet toch niet nodig zijn om zo'n booster bij je te hebben voor als je 12 volt accu leeg is. Die van mij heeft in december met de vakantie 3 weken opgeborgen gestaan in een loods en niets geen problemen hoor!

Zeer happy met mijn 2e EV6, van Gravity Blue naar Dark Forest Green, beide RWD 77,8 KW Bij vlagen ben ik geniaal, jammer dat het vaak windstil is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Ideale Man
[...]

2 maanden al? Ik heb de update nog niet gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marc4547
Nog een vraag, ik vind de claxon van de EV6 maar matig, ik wil er eigenlijk een in laten zetten die je meer hoort. Weet iemand waar hij zit, want ik moest vanochtend weer fors in de ankers even de claxon gebruiken omdat een of andere muts het nodig vond om door rood te rijden, maar ik vind het een "lullig" geluidje. Als hij makkelijk bereikbaar s doe ik het zelf wel, dat scheelt weer duiten..... :)

[ Voor 11% gewijzigd door marc4547 op 04-02-2023 12:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
De Ideale Man schreef op zaterdag 4 februari 2023 @ 12:07:
[...]

2 maanden al? Ik heb de update nog niet gehad.
Ja zit in de beta groep voor Android Auto. Wordt gefaseerd uitgerold, maar mijn vrouw die pas sinds 2 weken Android Auto gebruikt heeft hem ook al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
marc4547 schreef op zaterdag 4 februari 2023 @ 12:02:
[...]

Maar het moet toch niet nodig zijn om zo'n booster bij je te hebben voor als je 12 volt accu leeg is. Die van mij heeft in december met de vakantie 3 weken opgeborgen gestaan in een loods en niets geen problemen hoor!
Ik vertrouw het niet. Gisteren 350km gereden, tussendoor 1x opgeladen onderweg (aangezien het bereik momenteel puur snelweg rond de 250km zit).

De 12V accu is doodleuk gewoon 82% na die ritten en tussendoor opladen.

Dus tja, het blijft een vaag systeem en ik durf er niet op te vertrouwen.

En ook weer 2% batterij verloren gedurende de nacht. Kan toch niet kloppen.

[ Voor 5% gewijzigd door Phusebox op 04-02-2023 12:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMenaz
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 20:45
Ik doe mijn best je te helpen, maar mijn blauw zit nog in de spuitrobot.

Catch my drift?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HansAuutB
  • Laatst online: 21:22
[...]

Ik heb geen resolutie aangepast.
De dongle Carlinkit heeft geen app en ik ook geen instellingen om screenmatig iets aan te passen.

Rijdt sinds 05-10-2022 een KIA EV6 GT-line rwd Runway Red

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• volverwachting
  • Laatst online: 19-09 15:50
oa_ar15 schreef op zaterdag 4 februari 2023 @ 08:54:
[...]

Blauw Heemskerk :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MarcdJ
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 02-09 19:39
@Phusebox en @harm289 en anderen,

Wat zegt je rechtsbijstandverzekering hierover?
Want kastje muur is vanuit dealer en importeur lang vol te houden, net als hierboven gemeld met de dvd/video spelers. Een formele ingebrekestelling levert dat wellicht iets op?

Dat anderen dezelfde klachten [gelukkig] niet hebben wil niet zeggen dat ze niet bestaan.

Succes.
harm289 schreef op vrijdag 3 februari 2023 @ 08:24:
[...]

M.b.t. de verwarmingsproblemen (die ik ook heb) denk ik dat de ontwikkelafdeleing van Kia heel goed weet dat er iets mis is. Zolang ze geen oplossing kunnen/willen bieden blijft het maar aanmodderen met de dealer.

Ik ben meerdere malen bij de dealer geweest. Ze luisteren maar half wat het probleem nou echt is. Vervolgens doen ze wat metingen waaruit zou blijken dat alles goed werkt. Of de sofware wordt er opnieuw op gezet, waarna het goed zou moeten zijn. Niet dus.

Ik zie hier ook wel eens voorbij komen dat het systeem goed werkt, mits hij niet op "auto" staat. In mijn beleving werkt het systeem dan dus niet goed, want in een moderne auto met een vanaf prijs van >45k vind ik dat het systeem gewoon moet werken. Altijd. Zonder er zelf over na te hoeven denken. (overigens werkt het bij mij ook niet goed als ik " auto" uit zet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PTish
De Ideale Man schreef op zaterdag 4 februari 2023 @ 12:02:
[...]

Ik heb ook een yacht blue en kom uit Brabant!! En rij veel over A2 en A50 naar het noorden.
Misschien moet ik maar eens langs de snelweg gaan staan en spotten :P :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mister_XE
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 31-03 06:11
PTish schreef op zaterdag 4 februari 2023 @ 13:42:
[...]

Yacht Blue is gewoon de mooiste kleur :P je zou ook even de dealer kunnen vragen, heb ik ook gedaan, wanneer ze een Yacht Blue binnen krijgen dat ze je even bellen dat je mag kijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Ideale Man
PTish schreef op zaterdag 4 februari 2023 @ 13:42:
[...]

Waar woon je?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PTish
Someren
Mister_XE schreef op zaterdag 4 februari 2023 @ 13:57:
[...]

Yacht Blue is gewoon de mooiste kleur :P je zou ook even de dealer kunnen vragen, heb ik ook gedaan, wanneer ze een Yacht Blue binnen krijgen dat ze je even bellen dat je mag kijken :)
Ik heb gewoon besteld :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Ideale Man
PTish schreef op zaterdag 4 februari 2023 @ 14:51:
[...]

Someren

[...]

Ik heb gewoon besteld :+
Het is ook een mooie kleur, zeker in het zonlicht in de zomer.
Ik had hem ook blind besteld geen spijt van.
Welke heb je? Air, plus, gt-line of de GT?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PTish
De Ideale Man schreef op zaterdag 4 februari 2023 @ 14:58:
[...]

Het is ook een mooie kleur, zeker in het zonlicht in de zomer.
Ik had hem ook blind besteld geen spijt van.
Welke heb je? Air, plus, gt-line of de GT?
Ik zat eerst op Gravity Blue, maar vond die achteraf misschien toch net wat te donker en te veel tegen het zwarte aan. Forest Green leek me ook wel interessant.

Online is ook altijd maar een perceptie van de kleur. Als je bijvoorbeeld hier kijkt en je klikt op gravity blue en daarna op yacht blue, dan lijkt yacht blue meer een groen-blauwige kleur te zijn.

Uiteindelijk voor de Plus RWD 77.4kWh gegaan.

[ Voor 10% gewijzigd door PTish op 04-02-2023 15:10 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• De Ideale Man
PTish schreef op zaterdag 4 februari 2023 @ 15:10:
[...]

Ik zat eerst op Gravity Blue, maar vond die achteraf misschien toch net wat te donker en te veel tegen het zwarte aan. Forest Green leek me ook wel interessant.

Online is ook altijd maar een perceptie van de kleur. Als je bijvoorbeeld hier kijkt en je klikt op gravity blue en daarna op yacht blue, dan lijkt yacht blue meer een groen-blauwige kleur te zijn.

Uiteindelijk voor de Plus RWD 77.4kWh gegaan.
Op die website kun je beter niet kijken.
Wat een lelijke foto's. De kleuren komen echt niet overeen.
Ja gravity bleu vond ik ook te donker. Heb ik bij de dealer gezien.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• De Ideale Man
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/icuGpofkHSO7fMqXo5nlg5bZEAU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/guJPbaZMwmpTqHKeMuzh6QK9.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nO0peTAvGeoJKRlAidy1h64mJlk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7Yvz0JAiSS37pSA5K92huUJS.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harm289
MarcdJ schreef op zaterdag 4 februari 2023 @ 13:41:
@Phusebox en @harm289 en anderen,

Wat zegt je rechtsbijstandverzekering hierover?
Want kastje muur is vanuit dealer en importeur lang vol te houden, net als hierboven gemeld met de dvd/video spelers. Een formele ingebrekestelling levert dat wellicht iets op?

Dat anderen dezelfde klachten [gelukkig] niet hebben wil niet zeggen dat ze niet bestaan.

Succes.

[...]
Bedankt, in mijn geval is het een lease auto. Ik ben met de leasemaatschappij in overleg hierover.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• GoEV6
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online
Mooi ding! Heb hem zelf ook in deze kleur en uitvoering :P

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• asennamm
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 19-09 16:06
Dashboardkastje vandaag bekleedt.
Mogelijk later nog een keer iets netten doen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bzb8XORuVkYh0psLoOKIC3fuuPA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QMos2GoN7b37trPBoRzIKizU.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcdJ
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 02-09 19:39
[...]

Recent pas weer 1x de nieuwe AA gebruikt naar aanleiding van de berichten hier. Toen viel me op dat links 1 groot en rechts 2 kleine alleen aanwezig was met de kaart, zónder dat ik een bestemming had ingevoerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeJeBe
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 30-05 20:32

JeJeBe

KIA EV6 GT-Line AWD MY22

BDelamontagne schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 13:26:
[...]

Antwoord van de dealer:

"Het is niet mogelijk om op afstand de stoelverwarming aan te zetten.
Kia Connect wordt continue doorontwikkeld, echter weten wij niet of in de toekomst stoelverwarming aangezet kan worden op afstand.

Mocht dit zo zijn, dan zal dit zichtbaar worden in uw Kia Connect app."

Ik denk dat ze daar niet op de hoogte zijn van het feit dat sommige uitvoeringen dit wel kunnen, haha!
Maar dan nog: alleen maar indirect, door een link te leggen van de verwarming naar de stoelen. Niet door het rechtstreeks aanvinken van de stoelverwarming.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeJeBe

JeJeBe

KIA EV6 GT-Line AWD MY22

marc4547 schreef op zaterdag 4 februari 2023 @ 12:02:
[...]

Agree, maar de ervaring leert ons helaas dat een booster en fleece dekens onontbeerlijk zijn bij een auto van 60k. te idioot voor woorden, maar voor voor te veel mensen de trieste realiteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeJeBe

JeJeBe

KIA EV6 GT-Line AWD MY22

Phusebox schreef op vrijdag 3 februari 2023 @ 09:05:
Het grootste issue lijkt gewoon de aansturing te zijn:
- rij ik een tunnel in beslaat de auto meteen (interne recirculatie gaat dan aan)
- rij ik de tunnel uit en gaat de interne recirculatie uit (of zet ik die zelf uit) dan wordt in (ongeveer) 50% van de gevallen de lucht daarna koud en zelfs een uur verder rijden blijft er alleen nog maar koude lucht uit komen

Zet ik zelf op enig moment de FRONT aan en uit, ook dan geldt het tweede punt hierboven en wordt het dus vaak koud.
Gaat bij jou serieus de recirculatie weer uit na een tunnel ? Dat heb ik nog nooit meegemaakt. Dat de boel gelijk beslaat is helaas wel héél herkenbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marc4547
DaMenaz schreef op zaterdag 4 februari 2023 @ 12:59:
[...]

Ik doe mijn best je te helpen, maar mijn blauw zit nog in de spuitrobot.
Gravity blue is te bezichtigen heel dicht bij Schiphol :)

[ Voor 4% gewijzigd door marc4547 op 04-02-2023 23:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• king_dude
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online
asennamm schreef op zaterdag 4 februari 2023 @ 19:19:
Dashboardkastje vandaag bekleedt.
Mogelijk later nog een keer iets netten doen.

[Afbeelding]
Mooie tweak! Hoe heb je dit gedaan?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• asennamm
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 19-09 16:06
king_dude schreef op zaterdag 4 februari 2023 @ 23:55:
[...]

Mooie tweak! Hoe heb je dit gedaan?
Op de bodem heb ik een antislip matje geplakt met dubbelzijdige tape.

De rest heb ik bekleedt met deze folie:
https://www.amazon.nl/d-c...2c-404c-ae6e-16ef63349c57

Het is een kwestie van passen, meten en bijsnijden / bijknippen.
Met wat geduld voor iedereen te doen.

De bodem zag er uiteindelijk niet mooi uit. Dus heb ik de folie ook over het rubber geplakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yilar
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 15:46
JeJeBe schreef op zaterdag 4 februari 2023 @ 20:58:
[...]

Gaat bij jou serieus de recirculatie weer uit na een tunnel ? Dat heb ik nog nooit meegemaakt. Dat de boel gelijk beslaat is helaas wel héél herkenbaar.
Bij mij ook sinds aflevering (Dec 21).. Recirculatie gaat aan vlak voor de tunnel, en weer uit als ik de tunnel uit rij en netjes een melding bovenin het scherm hierover

“The trouble with having an open mind, of course, is that people will insist on coming along and trying to put things in it.” Terry Pratchett, Diggers

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• MacFan
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 18-09 10:43
Ik ook, ritje oostenrijk, alleen ionity tegen 0,29, alle palen beschikbaar, precon werkt top!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ffJYr78ilShmhEFezuUvxmnhsCg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oKGXJIFD3Z3oLJNoPUVXSiHX.jpg?f=fotoalbum_large

EV6 Plus RWD - MY23 & Renault Megane E-Tech Optimum Charge Evolution - MY 24

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tolga07
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 19:06
Welke ruitenwissers hebben jullie op de EV6?

[ Voor 6% gewijzigd door Tolga07 op 05-02-2023 22:33 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• De Ideale Man
Tolga07 schreef op zondag 5 februari 2023 @ 22:33:
Ik heb 2 zwarte ruitenwissers

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
Valeo, stukken beter als de originele bij mij. Even zoeken in dit topic voor het type.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marc4547
Ik had via Amazon een sleutelbeschermer gekocht ( vanwege de verhalen van vallende sleutels en forse aanschafprijs) kreeg ik hem binnen maar hij is te groot voor mijn sleutel. Ik heb een Plus. Is de sleutel van een GT of GT line groter? Ik stuur hem maar terug, maar zijn er verschillende maat sleutels? En weet iemand een goede sleutel protector?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Canby
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 12:59
marc4547 schreef op maandag 6 februari 2023 @ 08:21:
Ik had via Amazon een sleutelbeschermer gekocht ( vanwege de verhalen van vallende sleutels en forse aanschafprijs) kreeg ik hem binnen maar hij is te groot voor mijn sleutel. Ik heb een Plus. Is de sleutel van een GT of GT line groter? Ik stuur hem maar terug, maar zijn er verschillende maat sleutels? En weet iemand een goede sleutel protector?
Klopt, de sleutels van Plus zijn stuk korter dan van GT-line. Van Sportage zijn even groot als van Plus.

EV6 77,4kWh Plus Advanced AWD / MY23, Interstellar Grey

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sQuare
  • Laatst online: 07:26
marc4547 schreef op maandag 6 februari 2023 @ 08:21:
je moet de 5 knoppen versie hebben die past wel op de plus sleutel

EV6 77kWh Plus RWD MY:22

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sn0x0r
Mijn 12v accu is waarschijnlijk dood. Kom net bij de auto, die reageert nergens op en hij wil dus ook niet starten als ik hem met de hand-sleutel open maak. :X

Kia pechhulp is onderweg. :(

[edit]
De laatste info van de auto die ik via Kia Connect heb opgevraagd (in Home Assistant) dateert van 3 februari om 09:10, en volgens die info was de 12v accu toen nog op 79%.

[ Voor 33% gewijzigd door sn0x0r op 06-02-2023 09:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xxander968
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 16:12
sn0x0r schreef op maandag 6 februari 2023 @ 09:01:
Mijn 12v accu is waarschijnlijk dood. Kom net bij de auto, die reageert nergens op en hij wil dus ook niet starten als ik hem met de hand-sleutel open maak. :X

[edit]
De laatste info van de auto die ik via Kia Connect heb opgevraagd (in Home Assistant) dateert van 3 februari om 09:10, en volgens die info was de 12v accu toen nog op 79%.
Je granny charger zou de 12 volt accu ook bij moeten laden. Dit is wellicht sneller te realiseren dan de pechhulp voor de deur krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sn0x0r
xxander968 schreef op maandag 6 februari 2023 @ 09:11:
[...]

Je granny charger zou de 12 volt accu ook bij moeten laden. Dit is wellicht sneller te realiseren dan de pechhulp voor de deur krijgen?
Dat zou kunnen, maar dat is me een iets te lange route haha, mijn auto staat een flink eind achter het huis ver van een stopcontact. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
sn0x0r schreef op maandag 6 februari 2023 @ 09:01:

[edit]
Regelmatig opvragen van Kia Connect gegevens, bijvoorbeeld met Home Asistent mét verversen is vragen om moeilijkheden met de 12 volt accu. En de 12 volt accu percentage wordt in slaap van de auto helemaal niet bijgewerkt. Dus ook geen ververs nodig, de auto stuurt de updates bij aan en uitzetten van de auto. Daarom kun je het verversen via Home Assistent het beste uitzetten, dus ook niet 1x per uur of zo (als dat nog niet gedaan is).

Alternatief kun je mijn Ritbeheertools voor Hyundai Bluelink of Kia UV Connect gebruiken, die heeft deze ververs mogelijkheid niet meer :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uyD21k4X2x3yVFtiZGrE4Y2t9Zo=/x800/filters:strip_exif()/f/image/34VpiN7jPBQhs6NfMS1mcdxZ.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vc12SCfLAcrzZXQEl_1CPt8ov3c=/x800/filters:strip_exif()/f/image/EUbun1Lz3sNOiNh7XKKOHrhq.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 4% gewijzigd door ZuinigeRijder op 06-02-2023 11:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nl-jeff
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 20:06
ik heb hier al meerdere dingen voorbij zien komen over de handgrepen ( wacht @Phusebox er nog steeds op?)
maar mijn passagier kant piept als een malle, is dat een symptoom die ik aan het lijstje voor de dealer mag toevoegen waar ze iets aan moeten doen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• R20141016
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 08:17
xxander968 schreef op maandag 6 februari 2023 @ 09:11:
[...]

Nee, wel met de V2L adapter:
YouTube: All about Kia/Hyundai/Genesis V2L/V2D ** see updated note👇**

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArjenIsM3
Nl-jeff schreef op maandag 6 februari 2023 @ 09:56:
ik heb hier al meerdere dingen voorbij zien komen over de handgrepen ( wacht @Phusebox er nog steeds op?)
maar mijn passagier kant piept als een malle, is dat een symptoom die ik aan het lijstje voor de dealer mag toevoegen waar ze iets aan moeten doen?
Bij mij piepen ze niet maar klinkt het bij eentje aan de achterkant wel alsof er eentje niet helemaal soepel sluit. Alsof die ergens wat aanloopt ofzo. Maar heb nog niet gezien dat hij niet goed dicht zat oid. Is wel duidelijk dat de grepen bij de EV6 niet helemaal top zijn in mijn ogen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sn0x0r
Met een booster was de 12v accu gelijk weer in orde (zoals verwacht). Heb in HA de auto refresh uitgezet en kan nu alleen nog handmatig. Hopelijk wordt het probleem hiermee voorkomen. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
Nl-jeff schreef op maandag 6 februari 2023 @ 09:56:
Begint met piepen, kraken, vervolgens niet sluiten en of niet openen.

En ja ik wacht nog steeds op vervanging.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• sgsprutser
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 04-07-2023
Ik ben vorige week naar de dealer geweest omdat de buitenverlichting in de spoiler bleef branden. Dit hebben ze doormiddel van een software update weten te fixen. Daarnaast heeft de auto nog wat extra updates ontvangen. Dat vond ik wel bijzonder want de auto had 5 januari zijn eerste beurt gehad waarbij ook software updates waren geladen.
Echter rijd ik al de hele week met een comfortabele warme auto rond. Ik kan de auto weer instellen op automatische verwarming. Hierbij zet ik hem op 22,5. Gaat allemaal goed. Ik heb nog niet gehad dat hij uitviel of ineens ijskoude lucht ging blazen. Eigenlijk is het nu een prettige auto geworden. Ik wacht nog even af nu de tempratuur buiten weer zakt, maar ik ben positief. Er is dus hoop voor de mensen met slecht werkende verwarming.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glewellyn
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-09 19:31

Glewellyn

is er ook weer.

Voor eventueel geïnteresseerden, ik heb mijn bestelling van een 77.4KWH Plus RWD in Gravity Blue (kostenloos) geannuleerd. Volgens de dealer zou hij eind mei geleverd worden.

De dealer / leasemaatschappij heeft er dus een die op relatief korte termijn beschikbaar zou zijn. Als iemand interesse heeft, stuur dan even een DM, dan kan ik je in contact brengen.

*zucht*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beschuit
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20:31

beschuit

Why yes, a bulletproof vest

Ik ben aan ket kijken naar een opvolger voor mijn Kia e-Niro. Opties zijn de EV6, Ioniq 6. Toyota bZ4X, Polestar. EV6 heb ik al een ritje in gemaakt. Aparte, brute auto, achterkant twijfel ik wat over. De Ioniq 6 vind ik wel heel apart, mooie auto. Polestar niet zo mooi interieur en de bZ4X vindt mijn vrouw oerlelijk...

Mijn vraag: Hebben een paar mensen pech met de verwarming in de EV6 of is het echt een probleem?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• markvw
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 05-09 08:24
[b]beschuit in "Het grote KIA EV6 topic"
Mijn vraag: Hebben een paar mensen pech met de verwarming in de EV6 of is het echt een probleem?
Voorverwarmen gaat bij mij prima.

Verwarmen gaat op zich ook prima al vind ik het zelf gek dat de automatische stand van verwarmen naar airco schiet en weer terug als de gewenste temperatuur bereikt wordt. Dat verschil voel je dan ook wel.

Problemen met het beslaan van de ruiten in een tunnel heb ik ook, maar de interne circulatie die automatisch ingeschakeld wordt schakelt ook direct na de tunnel weer uit. Toch is het best gek dat het zo beslaat.

Ik ben tot op heden erg tevreden met de auto. Je moet wel beseffen dat mensen problemen wel melden op een forum, maar de tevreden mensen veel minder posten. Dat doet niets af aan de klachten die mensen ervaren, maar hoeven niet representatief te zijn voor iedere geleverde EV6.

Overigens is de Ioniq (zowel de 5 als de 6) technisch gezien dezelfde auto met dezelfde problemen.

[ Voor 7% gewijzigd door markvw op 06-02-2023 15:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoEV6
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online
Glewellyn schreef op maandag 6 februari 2023 @ 13:24:
Voor eventueel geïnteresseerden, ik heb mijn bestelling van een 77.4KWH Plus RWD in Gravity Blue (kostenloos) geannuleerd. Volgens de dealer zou hij eind mei geleverd worden.

De dealer / leasemaatschappij heeft er dus een die op relatief korte termijn beschikbaar zou zijn. Als iemand interesse heeft, stuur dan even een DM, dan kan ik je in contact brengen.
Heeft de dealer dan geen wachtlijst met daarop XX geïnteresseerde?

[ Voor 8% gewijzigd door GoEV6 op 06-02-2023 15:05 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wiliyama
  • Laatst online: 19-09 11:37
Ik de originele. Na 23.000km nog steeds perfect.
Laatst 2 reserve bij Lidl gekocht van het merk Bosch. €12. Of ze voldoen laat ik in de toekomst weten.

[ Voor 6% gewijzigd door Wiliyama op 06-02-2023 15:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wiliyama
  • Laatst online: 19-09 11:37
De Ideale Man schreef op zondag 5 februari 2023 @ 22:50:
[...]

Ik heb 2 zwarte ruitenwissers
Zijn ze licht zwart of donker zwart?
Pagina: 1 ... 256 ... 446 Laatste

Let op:
Openbaar laden, laadpassen, etc. in: [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3.

Bestellingen, leveringen en "waar is de boot"-posts over de Kia EV6 mogen in: Het KIA EV6 leveringen topic