Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacFan
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 18-09 10:43
HansAuutB schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 23:01:
[...]

Maingau https://www.maingau-energie.de/e-mobilitaet/autostrom is volgens mij nog iets goedkoper. Ook geen starttarief.

In NL is Shell voor AC goedkoper.

Sorry, wellicht verkeerde topic.
Mijn fout! :) In NL laad ik alleen thuis, dus dat maakt niet uit.

EV6 Plus RWD - MY23 & Renault Megane E-Tech Optimum Charge Evolution - MY 24

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:56
Overstag schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 22:43:
[...]

Ik lees dat je al behoorlijk wat problemen hebt gekregen.
Ik heb een vraag misschien weet jij het.
Ik heb mijn plus, 58kWh, nu anderhalve week, bijna 890 km gereden.
Als nu laad lijkt het net of het steeds minder wordt.
Begin was het Max 380 km nu, vanavond 100% = 305 km.
Is dit bij jou ook gebeurd? Ik vind dit vreemd. Ik heb nog niet gekeken naar de EV instellingen.
Ben benieuwd wat hier uit komt.
In het begin zal de auto de fabriekswaardes gebruiken om je bereik te berekenen. Daarna op basis van jouw rijgedrag, de temperatuur en hoe je de airco ingesteld hebt.

Ter info, 380km haal ik met dit weer niet eens met mijn 77kWh versie.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henrov
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 16-08 11:48
Phusebox schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 05:33:
[...]

In het begin zal de auto de fabriekswaardes gebruiken om je bereik te berekenen. Daarna op basis van jouw rijgedrag, de temperatuur en hoe je de airco ingesteld hebt.

Ter info, 380km haal ik met dit weer niet eens met mijn 77kWh versie.
Jij hebt toch de 58kw?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
Nee. Snap dat je dat denkt met mijn cijfers 8)

[ Voor 5% gewijzigd door Phusebox op 01-02-2023 07:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marc4547
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 07:02
Waar zit nu eigenlijk die versterker die vervangen moet worden, dat is toch niet de box van de subwoofer achterin? Zit die versterker ergens anders of achter de radio ofzo? Die box achterin heeft maar een kabeltje voor voeding en een ingangs signaaltje? Wie weet dat?

Zeer happy met mijn 2e EV6, van Gravity Blue naar Dark Forest Green, beide RWD 77,8 KW Bij vlagen ben ik geniaal, jammer dat het vaak windstil is.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Phusebox
marc4547 schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 08:31:
Waar zit nu eigenlijk die versterker die vervangen moet worden, dat is toch niet de box van de subwoofer achterin? Zit die versterker ergens anders of achter de radio ofzo? Die box achterin heeft maar een kabeltje voor voeding en een ingangs signaaltje? Wie weet dat?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JfW4QkYHVWXWT-PjWslxP76lEn4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/b6Zf2h8fThjTPajEW4OnMraj.png?f=fotoalbum_large
Vooraan zie je Meridian als je goed kijkt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jRmcUdOD0n8Dd5E2L7kpBy46NLs=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/g6E3n51HAokWz8Hdu9Yb89dX.png?f=user_large

[ Voor 13% gewijzigd door Phusebox op 01-02-2023 08:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peetman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:51

Peetman

Tjah....

Lekker makkelijk bereikbaar, zullen de dealers blij mee zijn nu ze zo vaak vervangen moeten worden :P.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
Peetman schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 08:56:
[...]

Lekker makkelijk bereikbaar, zullen de dealers blij mee zijn nu ze zo vaak vervangen moeten worden :P.
De bank is denk ik vrij eenvoudig op te klappen. Dit is nog vrij eenvoudig lijkt me. Half uurtje werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bogey555
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 23-09 15:20
[...]

Is dit bij jou ook gebeurd? Ik vind dit vreemd. Ik heb nog niet gekeken naar de EV instellingen.
Ik had de eerste dag 420km range met de GT. Nu is het +- 290km bij 100% opladen. Wat Phusebox zei klopt 100%.

"In het begin zal de auto de fabriekswaardes gebruiken om je bereik te berekenen. Daarna op basis van jouw rijgedrag, de temperatuur en hoe je de airco ingesteld hebt."

Als je de blazer manueel verhoogt zak je 5km range per stap dat je omhoog gaat :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0el
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Bij mijn EV6 plus (dec-21) is sinds maandag ook de AC-DC inverter kapot. Auto hing aan de thuislader toen plots de aardlekschakelaar + schakelaar van laadpunt er in de meterkast uitvlogen. Meteen boze mail naar Shell Recharge gestuurd (heb meer gedonder met laadpunt), maar na 5 laadpunten + een snellader te hebben geprobeerd, wil de wagen alleen nog maar snelladen... De dealer had het al vaker gehoord, afspraak staat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linnemans
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 12-02 15:22
mitsumark schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 22:40:
Iemand hier die met moonscape matte gewoon door de wasstraat gaat?

Overal op het wereld wijde web (officiële en onofficiële sites) staan verschillende adviezen.
Van "niet geschikt voor wasstraat (dealer)", tot "doe ermee wat je wilt, kan overal tegen (leasemaatschappij)".
De eerste 2 keer met de hand gedaan (nieuw en leuk :)) daarna door de wasstraat (Washin7 in Eindhoven) waar ze een "speciaal" stikker programma hebben. Dit zou beter moeten zijn voor matte lak.
Ik heb zelf wel een beetje de indruk dat het matte iets minder wordt daardoor maar kan dat niet bewijzen omdat ik geen vergelijk heb met matte auto's die dit niet doen dus......
Maar goed, ik ga inmiddels dus door de wasstraat en vind het wel prima zo.
Hij gaat er toch weer uit als de GT binnen is :) (wat nog wel even duurt, want onlangs weer een verschuiving doorgekregen)
Geen advies van mij dus maar enkel gebruikerservaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Overstag
  • Laatst online: 25-10-2024
Bogey555 schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 09:18:
[...]

Ik had de eerste dag 420km range met de GT. Nu is het +- 290km bij 100% opladen. Wat Phusebox zei klopt 100%.

"In het begin zal de auto de fabriekswaardes gebruiken om je bereik te berekenen. Daarna op basis van jouw rijgedrag, de temperatuur en hoe je de airco ingesteld hebt."

Als je de blazer manueel verhoogt zak je 5km range per stap dat je omhoog gaat :+
De dealer had me al gewaarschuwd voor de AC en adviseerde me om de stoelventilatie te gebruiken I.p.v. de AC. Beide nog niet gebruikt. De temperatuur staat bij mij op 19,5 graad. Mijn rijgedrag is vergeleken met toen ik een diesel had gezakt naar een keurige weggebruiker. :+

Ook de dealer had het al gemerkt en hij dacht dat de openbare laadpalen het niet aankonden als er 2 auto’s (wat nu normaal is) staan te laden. Maar hij ging het onderzoeken. Ben benieuwd. Als ik meer weet meld ik het.

EV6 58kWh Plus RWD MY:23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23-09 12:03

The Wizard

Moderator Mobile
Overstag schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 09:48:
[...]

Ook de dealer had het al gemerkt en hij dacht dat de openbare laadpalen het niet aankonden als er 2 auto’s (wat nu normaal is) staan te laden. Maar hij ging het onderzoeken. Ben benieuwd. Als ik meer weet meld ik het.
Wat kunnen de laadpalen niet aan? 2 auto's aangesloten? Die kunnen het gemakkelijk aan, alleen je zal niet de volle 11 kWh krijgen doordat veel laadpalen afgezekerd zijn met 3x25A = 75A x 230 = ruim 17 kWh, je zal dan beiden de helft krijgen.

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Overstag
  • Laatst online: 25-10-2024
The Wizard schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 10:02:
[...]

Wat kunnen de laadpalen niet aan? 2 auto's aangesloten? Die kunnen het gemakkelijk aan, alleen je zal niet de volle 11 kWh krijgen doordat veel laadpalen afgezekerd zijn met 3x25A = 75A x 230 = ruim 17 kWh, je zal dan beiden de helft krijgen.
Ik heb hier een laadpaal staan, als daar 2 auto’s aan staan wordt het helemaal lachen.
Je laadt dan 15 min. dan wordt jouw kant uit uitgeschakeld en krijgt de andere auto 15 min. lading. En zo gaat het door tot de accu’s vol zijn als je geluk hebt en niet na 16 uur weg moet.

EV6 58kWh Plus RWD MY:23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23-09 12:03

The Wizard

Moderator Mobile
Overstag schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 10:20:
[...]

Ik heb hier een laadpaal staan, als daar 2 auto’s aan staan wordt het helemaal lachen.
Je laadt dan 15 min. dan wordt jouw kant uit uitgeschakeld en krijgt de andere auto 15 min. lading. En zo gaat het door tot de accu’s vol zijn als je geluk hebt en niet na 16 uur weg moet.
Dat is bijzonder, dan is er wel iets mis van die laadpaal, load balancing is de standaard instelling

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1Mark
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-09 15:19
Overstag schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 09:48:
[...]

De dealer had me al gewaarschuwd voor de AC en adviseerde me om de stoelventilatie te gebruiken I.p.v. de AC. Beide nog niet gebruikt. De temperatuur staat bij mij op 19,5 graad. Mijn rijgedrag is vergeleken met toen ik een diesel had gezakt naar een keurige weggebruiker. :+
Je hebt toch geen GT om als een oma te rijden? >:)

Ik heb (volgens de GoM) met mijn plus RWD nu een kleine 400km bereik in 'de winter' en ruim 500km in de zomer, als ik tot 100% heb geladen (wat ik zelden doe).
En dat is met de klimaatinstelling op automatisch 20,5 graden (dus heat en AC regelt de auto zelf)

En ik rij vrij conservatief +5km/u

[ Voor 7% gewijzigd door 1Mark op 01-02-2023 10:25 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Loei123
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 23-09 18:56
Phusebox schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 08:58:
[...]

De bank is denk ik vrij eenvoudig op te klappen. Dit is nog vrij eenvoudig lijkt me. Half uurtje werk.
Kunnen ze meteen die 5 inch woofer vervangen voor iets stevigers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joer
  • Laatst online: 19-04 12:19
HansAuutB schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 23:01:
[...]

Maingau https://www.maingau-energie.de/e-mobilitaet/autostrom is volgens mij nog iets goedkoper. Ook geen starttarief.

In NL is Shell voor AC goedkoper.

Sorry, wellicht verkeerde topic.
Tnx Hans ga deze zeker downloaden en misschien straks eind van de maand gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marc4547
Phusebox schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 08:55:
[...]

[Afbeelding]
Vooraan zie je Meridian als je goed kijkt.

[Afbeelding]
Dank je Phuse , is nu duidelijk!
:)

Zeer happy met mijn 2e EV6, van Gravity Blue naar Dark Forest Green, beide RWD 77,8 KW Bij vlagen ben ik geniaal, jammer dat het vaak windstil is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bogey555
1Mark schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 10:24:
[...]

Je hebt toch geen GT om als een oma te rijden? >:)

Ik heb (volgens de GoM) met mijn plus RWD nu een kleine 400km bereik in 'de winter' en ruim 500km in de zomer, als ik tot 100% heb geladen (wat ik zelden doe).
En dat is met de klimaatinstelling op automatisch 20,5 graden (dus heat en AC regelt de auto zelf)

En ik rij vrij conservatief +5km/u
Ik denk dat je 2 mensen door mekaar haalt.
Overstag rijd met een plus 58kWh en stelt zich vragen bij het bereik en ik reageer met de waardes van mijn GT die inderdaad niet als een oma gereden wordt ;) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harm289
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22:43
r0el schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 09:25:
Bij mijn EV6 plus (dec-21) is sinds maandag ook de AC-DC inverter kapot. Auto hing aan de thuislader toen plots de aardlekschakelaar + schakelaar van laadpunt er in de meterkast uitvlogen. Meteen boze mail naar Shell Recharge gestuurd (heb meer gedonder met laadpunt), maar na 5 laadpunten + een snellader te hebben geprobeerd, wil de wagen alleen nog maar snelladen... De dealer had het al vaker gehoord, afspraak staat...
Welkom bij de club :|

Ben benieuwd of er nog meer gaan volgen. Mijne is nog niet gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilot41Day
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 11-02 21:35
[...]

Klopt, ook ik heb nu met de GT een lager km bereik, zal straks wellicht wel weer meer worden in het voorjaar als de temperatuur omhoog gaat.
Vanochtend aan de lader en geeft nu bij 100% 355 km aan.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_FSLSbtFHZAYV3JX9N5NGb3oiOI=/x800/filters:strip_exif()/f/image/1PX0N8QLhU7bJwy06qM6Cqkd.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrimaBB
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 22:23
Overstag schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 10:20:
[...]

Ik weet van onze Zoe dat deze een minimaal vermogen verwacht, anders stopt laden.

Wellicht is dat ook het geval (heb hier verder niet naar gezocht) bij de EV6.

Afhankelijk van welk vermogen beschikbaar blijft voor de auto zou dat mogelijk tekort schieten.

Ook evt 'klapperen' van vermogen is waarschijnlijk niet bevorderlijk voor de stabiliteit en heeft mogelijk ook effect op onderbreken van laden (tot eea weer gestabiliseerd is).

Hoeveel kw is je lader (voor 2 auto's)? 22kw?
Is load balancing aanwezig/actief?

Heb je al geprobeerd het laadvermogen in de Kia op de laagste stand te zetten?

[ Voor 3% gewijzigd door PrimaBB op 01-02-2023 15:18 ]

Kia EV3 Plus Advanced Aventurine Green 2025

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Ideale Man
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 26-07 15:09
king_dude schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 21:39:
[...]

Laten we dit in het voorjaar oppakken. Dan is het weer beter, en mogelijk ook het animo.
Er zijn ook dan ongetwijfeld zaken die ons opvallen, en mooie verhalen om te delen onder het genot van een koffietje.
Dat lijkt me goed plan.
Zondag 9 april 2023? Of
Zondag 21 mei 2023?

[ Voor 3% gewijzigd door De Ideale Man op 01-02-2023 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMenaz
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 00:00
Ik stem voor de laatste datum omdat er een heel klein kansje is dat ik dan mijn EV6 heb.

Wel F1 om 15:00 (Emilia-Romagna)

[ Voor 16% gewijzigd door DaMenaz op 01-02-2023 16:23 ]

Catch my drift?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
De Ideale Man schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 16:17:
[...]

Dat lijkt me goed plan.
Zondag 9 april 2023? Of
Zondag 21 mei 2023?
Paaszondag of een F1 zondag... :w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bogey555
Pilot41Day schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 14:35:
[...]

Klopt, ook ik heb nu met de GT een lager km bereik, zal straks wellicht wel weer meer worden in het voorjaar als de temperatuur omhoog gaat.
[Afbeelding]
Amai dat is nog behoorlijk. Bij mij nu +- 290km... wel in de auto want in de app is het 300 +

edit: de mijne slaapt wel buiten... ik vraag me af of dat verschil maakt in zijn berekeningen doordat de temp veel lager is.

[ Voor 9% gewijzigd door Bogey555 op 01-02-2023 17:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArjenIsM3
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 21:49
Pilot41Day schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 14:35:
[...]

[Afbeelding]
Dat is meer dan mijn 77kwh Plus RWD :P

Die staat overigens al de hele dag bij de dealer. Ze zouden de versterker vervangen maar die was niet binnengekomen. Als het goed is komt die morgen alsnog binnen en kan ik hem morgen omruilen. Heb nu mijn leenfiets omgeruild voor een Niro. Dat probleem dat ik heb met de Android Auto / Carplay willekeurige disconnects denken ze van dat het aan de USB poort ligt. Die gaan ze vervangen, maar die staat nu in backorder dus geen idee hoe lang dat gaat duren.

[ Voor 28% gewijzigd door ArjenIsM3 op 01-02-2023 17:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pilot41Day
Bogey555 schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 16:59:
[...]

Amai dat is nog behoorlijk. Bij mij nu +- 290km... wel in de auto want in de app is het 300 +

edit: de mijne slaapt wel buiten... ik vraag me af of dat verschil maakt in zijn berekeningen doordat de temp veel lager is.
Dat zou best kunnen, bij mij in de (inpandige) garage nu (overdag tijdens het opladen) 16 graden, buiten nu hier in Almere 8 graden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Ideale Man
Phusebox schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 16:54:
[...]

Paaszondag of een F1 zondag... :w
Ja daar had ik nog niet naar gekeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• king_dude
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online
De Ideale Man schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 16:17:
[...]

Dat lijkt me goed plan.
Zondag 9 april 2023? Of
Zondag 21 mei 2023?
Ik stem voor 9 april! 😊

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Compusmurf
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16-08-2024
Compusmurf schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 17:46:
[...]

Ik mag mijzelf ook bij deze groep voegen. Sinds 1 week ongeveer geen warme auto meer bij de auto stand maar ook voorverwarmen via de app werkt niet. Alleen manual werkt nog om het warm te krijgen. Ook deze week bij de dealer geweest en die heeft wat updates gedaan maar helaas geen resultaat.

Een van jullie nog meer te weten gekomen of het opgelost?
Bij mij lijkt het opgelost te zijn. De hoofdcontrol unit is vervangen van de verwarming. Begreep van de service man dat dit ding bijna 4k zou kosten.

Wellicht dat dit anderen ook weer verder helpt.

http://Compusmurf.xs4all.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henrov
Sinds vandaag zie ik de nieuwe interface van AA, Coolwalk. Erg mooi.
Ik ben weer terug naar AA 😊👍

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glas86
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 23-09 14:54
henrov schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 21:24:
Sinds vandaag zie ik de nieuwe interface van AA, Coolwalk. Erg mooi.
Ik ben weer terug naar AA 😊👍
Ik neem aan dat dit dan een update op je toestel is geweest of moet er aan de auto zijde ook iets een update krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
glas86 schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 21:49:
[...]

Ik neem aan dat dit dan een update op je toestel is geweest of moet er aan de auto zijde ook iets een update krijgen?
Puur Android Auto update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henrov
glas86 schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 21:49:
[...]

Geen van beide. Het is een server-side update.
Oftewel: aan de kant van Google wordt een schakelaartje omgezet. Niet in de auto, niet in je telefoon. Valt niet te beïnvloeden.

[ Voor 19% gewijzigd door henrov op 01-02-2023 22:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Inan1234
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 30-04-2024
Ik kreeg coolwalk na AA 8.8 update met s22 ultra. Wireless verbonden met Motorola MA1.

Het kan toeval zijn of de server controleert versie en compabiliteit met auto en telefoon en geeft de nieuwe interface vrij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marc4547
Dat is snel, ik kreeg gisteren een telefoontje van Vaneman zuid -Oost dat de bestelde versterker er al is! Alleen pas de 10e plek om hem te plaatsen.... Maar ja ik heb nog geluid weliiswaar alleen voor...

Ik heb de allerlaatste updates sinds afgelopen maandag, maar voorheen zag ik als ik een POI voor een snellader zocht, na ongeveer 1 minuut het gloeispiraaltje komen van de voorverwarming. Nu probeerde ik dat vanochtend weer, en toen kwam er geen spiraaltje, of komt dat omdat het 9 graden is? Overigens selecteerde ik Ionity bij van der valk Leiderdorp, maar die doet het niet, maar is er een minimale temperatuur nodig om de voorverwarming te laten werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Marcel_
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06:50
Compusmurf schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 20:19:
[...]

Bij mij lijkt het opgelost te zijn. De hoofdcontrol unit is vervangen van de verwarming. Begreep van de service man dat dit ding bijna 4k zou kosten.

Wellicht dat dit anderen ook weer verder helpt.
Zit met hetzelfde probleem en a.s. Dinsdag wordt bij mij ook deze unit vervangen. Dealer sprak inderdaad over een reparatie die rond 5k kost. Moest eerst goedgekeurd worden door Kia Nederland. Hopelijk lost dit het op, zal volgende week wat posten als ik hem terug heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
_Marcel_ schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 06:57:
[...]

Zit met hetzelfde probleem en a.s. Dinsdag wordt bij mij ook deze unit vervangen. Dealer sprak inderdaad over een reparatie die rond 5k kost. Moest eerst goedgekeurd worden door Kia Nederland. Hopelijk lost dit het op, zal volgende week wat posten als ik hem terug heb.
Ben benieuwd of dit bij mij ook gaat gebeuren. Mijn klacht ligt in ieder geval al bij Kia Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grotegok
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 23-09 15:53
r0el schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 09:25:
Ik denk dat ik een andere 'fout' heb. Hij start de lading en stop meteen erna zonder dat er veiligheden in de meterkast springen. De dealer heeft een Integrated Charging Control Unit (ICCU) besteld.
Verzocht om ook een inverter te bestellen maar de EV6 specialist van de dealer denkt echt dat het de ICCU is en heeft dit al vaker meegemaakt.
We gaan het zien!

Nu dus alleen DC laden.... (viel mij op dat Fastned op de A1 bij Adam vaak vol bezet is....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harm289
Sinds gistermiddag is ook de verwarming ermee opgehouden.
Ik heb al van alles geprobeerd, maar er komt helemaal geen warme lucht meer uit de roosters.
- Auto uit/aan
- Gereset met pen-knopje
- Auto climate control aan/uit
- Heat en AC aan/uit
- Temperatuur op max ingesteld.

Allemaal geen effect, iemand nog tips? Zometeen de dealer maar weer bellen.

Begin langzaam aan het gevoel te krijgen dat zo'n vroege versie (dec 2021) toch allerlei mankementen bevat. Deurgrepen, AC/DC omvormer in auto, verwarming die het nooit echt goed heeft gedaan en nu helemaal niet meer. Hopelijk blijft het hierbij.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Loei123
harm289 schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 09:01:
Ik heb al van alles geprobeerd, maar er komt helemaal geen warme lucht meer uit de roosters.
- Auto uit/aan
- Gereset met pen-knopje
- Heat en AC aan/uit

Begin langzaam aan het gevoel te krijgen dat zo'n vroege versie (dec 2021) toch allerlei mankementen bevat. Deurgrepen, AC/DC omvormer in auto, verwarming die het nooit echt goed heeft gedaan en nu helemaal niet meer. Hopelijk blijft het hierbij.
Dat kan ik wel ontkrachten.
Mijn auto is ook geleverd in december 2021 en ik heb wat betreft climate control 0 problemen.

Ik gebruik auto climate helemaal nooit moet ik er bij vertellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bogey555
grotegok schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 07:41:
[...]

Ik denk dat ik een andere 'fout' heb. Hij start de lading en stop meteen erna zonder dat er veiligheden in de meterkast springen. De dealer heeft een Integrated Charging Control Unit (ICCU) besteld.
Verzocht om ook een inverter te bestellen maar de EV6 specialist van de dealer denkt echt dat het de ICCU is en heeft dit al vaker meegemaakt.
We gaan het zien!

Nu dus alleen DC laden.... (viel mij op dat Fastned op de A1 bij Adam vaak vol bezet is....)
Geen idee of je er iets mee bent maar ik had hetzelfde enkele weken geleden.

Ik heb een Smappee laadpaal en die heeft in de laadpaal zelf ook een differentieel zitten. Deze was gesprongen en dat gaf dezelfde symptomen. De auto start met laden en stopt heel snel... waarschijnlijk omdat enkel het effectief laadcircuit onderbroken wordt door die diff en niet de laadlogica die ziet dat je de connector aan de wagen hangt en zo. Na die diff terug op te zetten was alles ok.

edit: die diff in de laadpaal is K.. om terug op te zetten by the way. Er zitten 2 kleine moertjes achter het front die eraf moeten en die heel moeilijk bereikbaar zijn.

[ Voor 7% gewijzigd door Bogey555 op 02-02-2023 09:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BDelamontagne
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 11-09 09:39
- Auto uit/aan
- Gereset met pen-knopje
- Heat en AC aan/uit

Hier ook een model uit december 2021, maar ik heb nagenoeg nooit problemen met de verwarming. In het begin wel wat issues met het preheaten terwijl hij aan de laadpaal staat, maar dat is met een update verholpen. Sindsdien altijd een heerlijk voorverwarmde auto.

Het enige wat mij niet lukt, simpelweg omdat ik de optie zowel niet kan vinden in de app of de auto, is het voorverwarmen van de stoelen. Alle stappen van eerdere berichten geprobeerd, maar het is niet te vinden. Geen idee waarom :+ Voorverwarmen van het stuur lukt wel gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bogey555
BDelamontagne schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 09:07:
[...]

Hier ook een model uit december 2021, maar ik heb nagenoeg nooit problemen met de verwarming. In het begin wel wat issues met het preheaten terwijl hij aan de laadpaal staat, maar dat is met een update verholpen. Sindsdien altijd een heerlijk voorverwarmde auto.

Het enige wat mij niet lukt, simpelweg omdat ik de optie zowel niet kan vinden in de app of de auto, is het voorverwarmen van de stoelen. Alle stappen van eerdere berichten geprobeerd, maar het is niet te vinden. Geen idee, waarom :+ Voorverwarmen van het stuur lukt wel gewoon.
Dat zit er gewoon niet in. Iemand heeft hier ooit een oplossing gepost als je auto dicht bij je huis staat kan je hem remote starten ipv voorverwarmen en dan zou dat eventueel wel kunnen. Zelf nog niet geprobeerd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• --HOOLIE--
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-09 17:40

--HOOLIE--

MILLLLLLLLL

- Auto uit/aan
- Gereset met pen-knopje
- Heat en AC aan/uit

Hier ook de auto opgehaald op 30 nov 21 en alleen maar problemen met verwarming, beslagen ramen, niet kunnen voorverwarmen etc..
Geluid daarintegen werkt prima.. _/-\o_

Met GOD zelf heb ik geen problemen, het is meer zijn fanclub die mij niet aanstaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glas86
Bogey555 schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 09:09:
[...]

Dat zit er gewoon niet in. Iemand heeft hier ooit een oplossing gepost als je auto dicht bij je huis staat kan je hem remote starten ipv voorverwarmen en dan zou dat eventueel wel kunnen. Zelf nog niet geprobeerd.
Ik heb weliswaar een Niro EV (2023) maar hoe doe je dat dan met dat remote starten? Bedoel je daarmee ook echt de auto op afstand aanzetten. Ik zie deze optie niet in de Kia Connect App.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
glas86 schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 09:36:
[...]

Ik heb weliswaar een Niro EV (2023) maar hoe doe je dat dan met dat remote starten? Bedoel je daarmee ook echt de auto op afstand aanzetten. Ik zie deze optie niet in de Kia Connect App.
Dat kan alleen met de sleutel, als je die optie op de sleutel hebt. (Een pijl in een cirkel met HOLD erbij)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MacFan
- Auto uit/aan
- Gereset met pen-knopje
- Heat en AC aan/uit

Ik heb een MY23 auto, afgeleverd 11 januari 2023 en ook hier problemen met de verwarming, ligt dus niet aan vroege versie.

Tot nu kan ik het volgende concluderen;

- Na tunnelstand geen verwarming meer
- Na AC stand en/of voorruitverwarming, geen verwarming meer
- Voorverwarmen aan laadpaal, geen verwarming meer (voorverwarmen niet aan laadpaal werkt wel)

- Heat functie moet bij mij altijd aanstaan en vervolgens handmatig ventilator laten draaien.
- Eco stand verwarming heb ik volledig uitgezet, ook geen verwarming als die aan staat.

Komende week naar Oostenrijk, heb voor de zekerheid maar een standkacheltje aangeschaft. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HansAuutB
  • Laatst online: 23:36
[...]

Het enige wat mij niet lukt, simpelweg omdat ik de optie zowel niet kan vinden in de app of de auto, is het voorverwarmen van de stoelen. Alle stappen van eerdere berichten geprobeerd, maar het is niet te vinden. Geen idee, waarom :+ Voorverwarmen van het stuur lukt wel gewoon.
Ik heb ook alleen maar keuze van stuur-voorverwarming (en ruiten en spiegels).

Rijdt sinds 05-10-2022 een KIA EV6 GT-line rwd Runway Red

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DaMenaz
[...]
Stoelverwarming is contactwarmte en geen luchtverwarming. Werkt dus pas zoals het bedoeld is als je er op zit. Ik zou het een gekke optie vinden als die al een kwartier van tevoren aan zou staan.

Nu weet ik niet hoe snel het in de EV6 werkt, maar bij mijn huidige auto's is het secondenwerk na aanzetten dat het al merkbaar warm is.

Catch my drift?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BDelamontagne
DaMenaz schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 10:18:
[...]

Stoelverwarming is contactwarmte en geen luchtverwarming. Werkt dus pas zoals het bedoeld is als je er op zit. Ik zou het een gekke optie vinden als die al een kwartier van tevoren aan zou staan.

Nu weet ik niet hoe snel het in de EV6 werkt, maar bij mijn huidige auto's is het secondenwerk na aanzetten dat het al merkbaar warm is.
Toch zijn er meerdere mensen hier die gewoon hun stoelen kunnen voorverwarmen via de app ;)

Heb even de dealer gemaild met de vraag hoe het nou precies zit. Kan gewoon verschil zijn in uitvoeringen. Als ik het weet zal ik het even posten hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --HOOLIE--

--HOOLIE--

MILLLLLLLLL

BDelamontagne schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 10:28:
[...]

Toch zijn er meerdere mensen hier die gewoon hun stoelen kunnen voorverwarmen via de app ;)

Heb even de dealer gemaild met de vraag hoe het nou precies zit. Kan gewoon verschil zijn in uitvoeringen. Als ik het weet zal ik het even posten hier.
in de auto settings kan je aangeven dat stoel en stuurverwarming aan moeten gaan gelijk met de autoclimate.
Als je in de app dan voorwerwarmd, dan gaat dat ook mee...
ALS voorverwarmen zou werken... :'(

Met GOD zelf heb ik geen problemen, het is meer zijn fanclub die mij niet aanstaat...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• glas86
Phusebox schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 09:47:
[...]

Dat kan alleen met de sleutel, als je die optie op de sleutel hebt. (Een pijl in een cirkel met HOLD erbij)
Ja, die optie zit op de sleutel zal het eens testen een keer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robert1962
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 19-09 13:54
MacFan schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 10:09:
[...]

Ik heb een MY23 auto, afgeleverd 11 januari 2023 en ook hier problemen met de verwarming, ligt dus niet aan vroege versie.

Tot nu kan ik het volgende concluderen;

- Na tunnelstand geen verwarming meer
- Na AC stand en/of voorruitverwarming, geen verwarming meer
- Voorverwarmen aan laadpaal, geen verwarming meer (voorverwarmen niet aan laadpaal werkt wel)

- Heat functie moet bij mij altijd aanstaan en vervolgens handmatig ventilator laten draaien.
- Eco stand verwarming heb ik volledig uitgezet, ook geen verwarming als die aan staat.

Komende week naar Oostenrijk, heb voor de zekerheid maar een standkacheltje aangeschaft. :)
Ik heb ook dezelfde problemen eigenlijk is het schandalig voor een auto van bijna 60K. We doen alsof het normaal is maar is het niet natuurlijk. Ik ben bij de dealer geweest en die zeggen niets te vinden bij de metingen; nou daar sta je dan als klant… Laat het maar snel voorjaar worden hahaha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacFan
--HOOLIE-- schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 10:31:
[...]

in de auto settings kan je aangeven dat stoel en stuurverwarming aan moeten gaan gelijk met de autoclimate.
Als je in de app dan voorwerwarmd, dan gaat dat ook mee...
ALS voorverwarmen zou werken... :'(
Dat werkt nou weer wel bij mij! :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MacFan
Robert1962 schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 10:39:
[...]

Ik heb ook dezelfde problemen eigenlijk is het schandalig voor een auto van bijna 60K. We doen alsof het normaal is maar is het niet natuurlijk. Ik ben bij de dealer geweest en die zeggen niets te vinden bij de metingen; nou daar sta je dan als klant… Laat het maar snel voorjaar worden hahaha
Ik ga na mijn vakantie weer naar de Dealer en neem dan deze gehel post mee. Mogen ze lekker het verhaal bij Kia neerleggen. Overigens zie ik op duitse en amerikaanse Forums (Fora?) precies dezelfde ellende voorbijkomen.

Als ik een conculie zou moeten trekken dan denk ik dat het probleem niet in de verwarming zelf, maar in de sensoren/software zit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zilversmid
  • Laatst online: 06-12-2024

Zilversmid

KIA EV6 AWD GT-Line

Zilversmid schreef op dinsdag 17 januari 2023 @ 19:31:
Bij mij werkte het pre-heaten (gewoon in app starten) perfect totdat ik de eerste december update had geinstalleerd. Daarna doet 'ie het helemaal niet meer, ook niet na de volgende handelingen:
- Pre-conditioning upgrade
- resetten unit (gaatje naast volumeknop)
- Installeren laatste update 221223
- nogmaals resetten

Ben volgens mij dus door mijn opties heen om het zelf te kunnen fixen, of heeft iemand nog een ingeving?
Anders helaas binnenkort weer langs de dealer..
Inmiddels toch maar besloten dat de dealer hier naar moet gaan kijken, pre-heating via de app wil het gewoon niet (correct) doen. Hij slaat wel aan, maar daarna binnen een minuut weer af...

Ik dus bellen met mijn KIA dealer die me wist te vertellen dat ze tot 20 maart helemaal vol zitten :X
Wel de tip gekregen van ze om een andere dealer te bellen, die met exacte dezelfde wachttijd kwam en me daarnaast wist te vertellen dat ik bij andere dealers waarschijnlijk hetzelfde te horen krijg....

Mijn conclusie is dat ze gewoon niet hier naar willen kijken omdat het teveel tijd kost en er geen fatsoenlijke omzet tegenover staat.
Of het succes is ze boven de pet gestegen en kunnen ze de vraag gewoon helemaal niet meer aan, dat kan natuurlijk ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacFan
Zilversmid schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 10:56:
[...]

Inmiddels toch maar besloten dat de dealer hier naar moet gaan kijken, pre-heating via de app wil het gewoon niet (correct) doen. Hij slaat wel aan, maar daarna binnen een minuut weer af...

Ik dus bellen met mijn KIA dealer die me wist te vertellen dat ze tot 20 maart helemaal vol zitten :X
Wel de tip gekregen van ze om een andere dealer te bellen, die met exacte dezelfde wachttijd kwam en me daarnaast wist te vertellen dat ik bij andere dealers waarschijnlijk hetzelfde te horen krijg....

Mijn conclusie is dat ze gewoon niet hier naar willen kijken omdat het teveel tijd kost en er geen fatsoenlijke omzet tegenover staat.
Of het succes is ze boven de pet gestegen en kunnen ze de vraag gewoon helemaal niet meer aan, dat kan natuurlijk ook.
Ze kunnen niet echt druk zijn met afleveren, er komen namelijk bijna geen bestelde auto's binnen lees ik hier op het forum.

Eind maart hebben ze ook geen tijd, dan moeten de bandjes weer gewisseld worden namelijk.

Kan niet wachten op de zomer 8) (banden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robert1962
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 19-09 13:54
MacFan schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 10:53:
[...]

Ik ga na mijn vakantie weer naar de Dealer en neem dan deze gehel post mee. Mogen ze lekker het verhaal bij Kia neerleggen. Overigens zie ik op duitse en amerikaanse Forums (Fora?) precies dezelfde ellende voorbijkomen.

Als ik een conculie zou moeten trekken dan denk ik dat het probleem niet in de verwarming zelf, maar in de sensoren/software zit.
Ja zou zomaar kunnen. KIA moet een update hiervoor ontwikkelen en probleem snel oplossen

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• acidlover
Ik begrijp allemaal jullie problemen en ongemakken....
Maar het is toch bizar dat er ook zijn zoals ik die totaal geen van al die problemen ervaren...
Dit blijft me toch ook een raadsel... de één wel, de andere niet....
Ik en mijn vrouw zijn heel tevreden en mijn vrouw is nochthans heel kritisch.....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bogey555
MacFan schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 10:49:
[...]

Dat werkt nou weer wel bij mij! :)
Vraagje hieromtrent. Werkt het verwarmen van de zetels dan ook als je de voorvenster ontwaseming selecteert in de app? Ik vraag me dat af omdat ik dat selecteer om zeker te zijn dat mijn ruit vrij van ijs is als ik wil vertrekken maar de auto gaat pas naar de auto climate stand als ik dat afzet in de wagen. Dus ik vraag me af of het dan wel degelijk de stoelverwarming start in dat geval.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MacFan
Bogey555 schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 11:38:
[...]

Vraagje hieromtrent. Werkt het verwarmen van de zetels dan ook als je de voorvenster ontwaseming selecteert in de app? Ik vraag me dat af omdat ik dat selecteer om zeker te zijn dat mijn ruit vrij van ijs is als ik wil vertrekken maar de auto gaat pas naar de auto climate stand als ik dat afzet in de wagen. Dus ik vraag me af of het dan wel degelijk de stoelverwarming start in dat geval.
Automatisch stoel en stuurverwarming werkt altijd bij mij.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• xxander968
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 23-09 16:12
Omdat er toch meer vragen over komen bij deze de stappen om stoelverwarming in de plus uitvoering mee te laten lopen met het de verwarming als de auto gestart wordt (met de sleutel op afstand)

In de app:
tabblad start
gebruikersprofiel
Voertuiginstellingen
Voertuiginstellingen (geen tikfout, tweede maal hetzelfde selecteren)
Stoelen
Verwarming/ventilatie
Automatische bediening gebaseerd op de klimaat-instellingen
Stoelverwarming/stoelventilatie -> checkbox aanvinken
Toepassen

Controle: Ververs de auto status in de app, daarna nog een keer opzoeken van de checkbox om te zien of het goed opgeslagen is. Eerste keer was het bij mij niet opgeslagen.
Pro tip: In dezelfde app kun je ook automatische circulatie uitschakelen in tunnels.

- edit - eerste stap tabblad toegevoegd en plus uitvoering toegevoegd. Kennelijk verschilt het per type.

[ Voor 12% gewijzigd door xxander968 op 10-02-2023 10:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxander968
acidlover schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 11:31:
Maar het is toch bizar dat er ook zijn zoals ik die totaal geen van al die problemen ervaren...
Ik en mijn vrouw zijn heel tevreden en mijn vrouw is nochthans heel kritisch.....
Vroegâh verkocht ik consumentenelektronica. JVC en Philips hadden destijds veel issues met dvd recorders die toen nog serieus duur waren. Wij als verkopers wisten er alles van, behalve wat de oorzaak was. Tegen klanten moesten we de schone schijn ophouden en stuurden we die dingen heen en weer naar de technische dienst. Die deden een software update en een doekje eroverheen. Dan werkte het weer even om weer met dezelfde ellende te starten. Andere klanten hadden nergens last van terwijl in het magazijn letterlijk pallets gestapeld stonden die retour fabrikant moesten. Waarom Kia doet of zijn neus bloed is me een raadsel. Erkennen dat er een issue is lijkt me niet zo lastig. Erkennen dat je er nog geen oplossing voor hebt omdat onderdelen tekort/geen onderliggende oorzaak bekend/anders blijkt een stuk lastiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BDelamontagne
xxander968 schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 11:49:
Omdat er toch meer vragen over komen bij deze de stappen om stoelverwarming mee te laten lopen met het voorverwarmen van de auto:

In de app:
gebruikersprofiel
Voertuiginstellingen
Stoelen
Verwarming/ventilatie
Toepassen

Controle: Ververs de auto status in de app, daarna nog een keer opzoeken van de checkbox om te zien of het goed opgeslagen is. Eerste keer was het bij mij niet opgeslagen.
Pro tip: In dezelfde app kun je ook automatische circulatie uitschakelen in tunnels.
En het is daar zowel in de app als in de auto dat ik precies die instellingen niet heb. Ik kom inderdaad tot:

In de app:
gebruikersprofiel
Voertuiginstellingen

Maar de optie "stoelen" staat daar dus niet.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Tklj8DeLiCdTF9d8UunxphReCLI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hN56UWWwp4r2btUS6LjX7DJA.jpg?f=fotoalbum_large

Vandaar mijn vraag richting de dealer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --HOOLIE--

--HOOLIE--

MILLLLLLLLL

BDelamontagne schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 12:04:
[...]

En het is daar zowel in de app als in de auto dat ik precies die instellingen niet heb. Ik kom inderdaad tot:

In de app:
gebruikersprofiel
Voertuiginstellingen

[Afbeelding]

Je mist er nog 1.. : CLUSTER ( ik heb de app in het Engels dus weet de NL benaming niet )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glas86
BDelamontagne schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 12:04:
[...]

In de app:
gebruikersprofiel
Voertuiginstellingen

[Afbeelding]

Welke uitvoering heb je? Ik begin een beetje het idee te te krijgen dat mensen die een Air uitvoering rijden waar geen stoel ventilatie optie op zit het niet kunnen maar vanaf de plus en hoger waar zowel verwarming als ventilatie in de stoelen zit het wel lijkt te werken of zit ik er volledig naast?

Idem met mijn Niro EV (2023) heb wel stoelverwarming, maar geen ventilatie en zie deze optie dus ook niet in de Kia Connect App.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BDelamontagne
--HOOLIE-- schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 12:11:
[...]

Je mist er nog 1.. : CLUSTER ( ik heb de app in het Engels dus weet de NL benaming niet )
Oh, haha, dat wist ik niet eens....
glas86 schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 12:12:
[...]

Welke uitvoering heb je? Ik begin een beetje het idee te te krijgen dat mensen die een Air uitvoering rijden waar geen stoel ventilatie optie op zit het niet kunnen maar vanaf de plus en hoger waar zowel verwarming als ventilatie in de stoelen zit het wel lijkt te werken of zit ik er volledig naast?

Idem met mijn Niro EV (2023) heb wel stoelverwarming, maar geen ventilatie en zie deze optie dus ook niet in de Kia Connect App.
Klopt, dat idee heb ik ook. Ik heb een 58kWh, die toen (in 2021) nog geen naam had. Dat zal ook wel het antwoord van de dealer worden denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bogey555
[...]

Ja dat zou ook verklaren waarom ik het in de GT ook niet zie. Daar zit geen ventilatie in de stoelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilot41Day
[...]

Lijkt te kloppen wat je zegt, ook ik heb even in de app onder mijn profiel instellingen gekeken zoals eerder gemeld maar ook hier geen optie “stoelen” te vinden.
Klopt dan ook daar ik een GT heb en geen stoel ventilatie heb, alleen maar stoel verwarming met fysieke knoppen op de midden console.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacFan
Omdat er toch meer vragen over komen bij deze de stappen om stoelverwarming mee te laten lopen met het voorverwarmen van de auto:

In de app:
gebruikersprofiel
Voertuiginstellingen
Stoelen
Verwarming/ventilatie
Toepassen

Welke app versie heb je? Ik draai Kia Connect 2.1.8 op m'n iphone. Misschien moet je de app even updaten.

Heb overigens bij voertuiginstellingen ook nog een optie: Eco rijden, maar daar staat verder geen optie onder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BDelamontagne
BDelamontagne schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 12:14:
[...]

Oh, haha, dat wist ik niet eens....

[...]

Klopt, dat idee heb ik ook. Ik heb een 58kWh, die toen (in 2021) nog geen naam had. Dat zal ook wel het antwoord van de dealer worden denk ik.
Antwoord van de dealer:

"Het is niet mogelijk om op afstand de stoelverwarming aan te zetten.
Kia Connect wordt continue doorontwikkeld, echter weten wij niet of in de toekomst stoelverwarming aangezet kan worden op afstand.

Mocht dit zo zijn, dan zal dit zichtbaar worden in uw Kia Connect app."

Ik denk dat ze daar niet op de hoogte zijn van het feit dat sommige uitvoeringen dit wel kunnen, haha!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xxander968
MacFan schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 12:40:
[...]

Welke app versie heb je? Ik draai Kia Connect 2.1.8 op m'n iphone. Misschien moet je de app even updaten.

Heb overigens bij voertuiginstellingen ook nog een optie: Eco rijden, maar daar staat verder geen optie onder.
Ook hier 2.1.8 op iphone. Wel begin ik vanaf het startscherm, die stap heb ik net toegevoegd en dat ik een plus rij. Wat @--HOOLIE-- aangeeft over een missende stap zie ik niet. Kennelijk zijn er naast OS op je telefoon en app versies dus ook verschillen per auto. Ik dacht het makkelijker te maken 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• --HOOLIE--

--HOOLIE--

MILLLLLLLLL

xxander968 schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 13:59:
[...]

Ook hier 2.1.8 op iphone. Wel begin ik vanaf het startscherm, die stap heb ik net toegevoegd en dat ik een plus rij. Wat @--HOOLIE-- aangeeft over een missende stap zie ik niet. Kennelijk zijn er naast OS op je telefoon en app versies dus ook verschillen per auto. Ik dacht het makkelijker te maken 8)7
ik heb Android...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacFan
xxander968 schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 13:59:
[...]

Misschien app een keer helemaal verwijderen en opnieuw installeren? Misschien zitten er nog oude setting bestandjes dwars.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacFan
MacFan schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 14:27:
[...]

Misschien app een keer helemaal verwijderen en opnieuw installeren? Misschien zitten er nog oude setting bestandjes dwars.
Mijn scherm bij voertuiginstellingen ziet er zo uit:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aiS_kJ4Bnamm3MDgWGjOZRFwUU4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZVuFOrzntHn1NnJ8QVVGTeBX.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigitalHombre
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 14-09 18:34
In verband met die verwarmingsproblemen; is er een verschil tussen de wagens met en zonder warmtepomp?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxander968
MacFan schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 14:27:
[...]

Het werkt bij mij, waarom zou ik de app opnieuw installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMenaz
MacFan schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 11:00:
[...]

Ze kunnen niet echt druk zijn met afleveren, er komen namelijk bijna geen bestelde auto's binnen lees ik hier op het forum.
Bestverkochte merk in 2022 met meer dan 30.000 units. Vast niet allemaal EV6's. ;)

Catch my drift?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• KeiFront
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-09 22:53
- Auto uit/aan
- Gereset met pen-knopje
- Heat en AC aan/uit

Ik kan dit bevestigen levering December 2021 tot nu toe nul problemen. Deur klinken zijn netjes vervangen, versterker preventief vervangen. Alle updates worden iedere keer netjes gratis geïnstalleerd tot nu toe niets te klagen. Voorverwarmen werkt ook zonder problemen enige nadeel dat heel af en toe de kia app er uitlligt net rond 17u als je wil vertrekken (iets met cloud oplossing en elasticiteit tijdens de drukke uren ;)).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacFan
xxander968 schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 15:17:
[...]

Het werkt bij mij, waarom zou ik de app opnieuw installeren?
Dan had ik de verkeerde voor me denk ik! :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• harm289
- Auto uit/aan
- Gereset met pen-knopje
- Heat en AC aan/uit

Aangezien ik over een week pas terecht kon voor diagnose bij Kia, heb ik nog 1 ding geprobeerd: ik heb de 12V (min) accupool er even af gehaald en een minuut later weer terug gezet. Nu werkt het weer :)

[ Voor 4% gewijzigd door harm289 op 02-02-2023 18:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Ideale Man
Omdat er toch meer vragen over komen bij deze de stappen om stoelverwarming in de plus uitvoering mee te laten lopen met het voorverwarmen van de auto

In de app:
tabblad start
gebruikersprofiel
Voertuiginstellingen
Stoelen
Verwarming/ventilatie
Toepassen

- edit - eerste stap tabblad toegevoegd en plus uitvoering toegevoegd. Kennelijk verschilt het per type.
Apart dat het bij jou wel werkt.
Ik heb dit ook ingesteld, maar bij gaan de stoelen alleen automatisch verwarmen of koelen als de auto is gestart. Niet tijdens het voorverwarmen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrimaBB
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 22:23
BDelamontagne schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 10:28:
[...]

Deed ik in m’n Tesla ook als het vroor. Voorstoelen, achterbank. Alles vol aan.

Kia EV3 Plus Advanced Aventurine Green 2025

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• king_dude
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online
KeiFront schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 16:52:
[...]

Ik kan dit bevestigen levering December 2021 tot nu toe nul problemen. Deur klinken zijn netjes vervangen, versterker preventief vervangen. Alle updates worden iedere keer netjes gratis geïnstalleerd tot nu toe niets te klagen. Voorverwarmen werkt ook zonder problemen enige nadeel dat heel af en toe de kia app er uitlligt net rond 17u als je wil vertrekken (iets met cloud oplossing en elasticiteit tijdens de drukke uren ;)).
Ik ook. Bijna 59k gereden sinds 27-12-2021. Ik ben gestopt met garage updates in 04-2022, omdat toen alles werkte. Ik heb wel los pre-con en handrem update laten doen. Alles werkt nog prima.

Verbruik is ook prima, zeker als je kijkt dat er 2 winterperiodes in zitten.

Prima veilige, betrouwbare en bijzonder mooie auto. Ben er écht heel blij mee!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/e0GUZishf8Hd2v_7wh41Yr5Gpzk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ttw8rNYxsCGBKTyKzPddyrDI.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Des te duidelijker dat er iets mis is met de hardware als de een het wel heeft en de ander niet.

Ondertussen zwijgt Kia. Reactie op mijn klacht was "De dealer is op de hoogte van de verwarmingsproblemen. Je moet bij hun zijn voor een eventuele oplossing".

De dealer zegt: "Er is geen probleem, je auto werkt net als alle andere EV6's (EV6-en?) die we hier zien en leveren. En ja de verwarming werkt gewoon niet lekker maar daar kunnen wij niks aan doen als Kia geen service actie voor jouw auto in het systeem zet."

Dus tja, iets met van het kastje naar de muur. Voor garantie ben je dus overgeleverd aan de grillen van een importeur, Kia Nederland, die blijkbaar weinig geeft om haar eindgebruikers en ook nul moeite doet om werk te maken van veelvoorkomende problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loei123
Phusebox schreef op vrijdag 3 februari 2023 @ 06:51:
Des te duidelijker dat er iets mis is met de hardware als de een het wel heeft en de ander niet.

Ondertussen zwijgt Kia. Reactie op mijn klacht was "De dealer is op de hoogte van de verwarmingsproblemen. Je moet bij hun zijn voor een eventuele oplossing".

De dealer zegt: "Er is geen probleem, je auto werkt net als alle andere EV6's (EV6-en?) die we hier zien en leveren. En ja de verwarming werkt gewoon niet lekker maar daar kunnen wij niks aan doen als Kia geen service actie voor jouw auto in het systeem zet."

Dus tja, iets met van het kastje naar de muur. Voor garantie ben je dus overgeleverd aan de grillen van een importeur, Kia Nederland, die blijkbaar weinig geeft om haar eindgebruikers en ook nul moeite doet om werk te maken van veelvoorkomende problemen.
Ja dat is allemaal wel heel jammer.
Zo'n uitstapje naar een ander merk doe je dan ook niet snel weer lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bogey555

Via social media #KIAlaatmensenindekou opstarten... als er veel animo is wordt het zo opgelost :+ ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
Bogey555 schreef op vrijdag 3 februari 2023 @ 07:44:
[...]

Via social media #KIAlaatmensenindekou opstarten... als er veel animo is wordt het zo opgelost :+ ;)
Wordt allemaal afgedaan met "stuur me een PB" en de 'fan boys' waarbij het wel goed werkt en beweren dat er geen probleem is, want oh wee als iemand iets slecht zegt over de auto waar ik in rij.

Het probleem is waarschijnlijk dat hier gewoon een extern bedrijf tussen zit die de social media doet en nul feeling heeft met het merk en de klanten. Zo komt het althans over.

[ Voor 17% gewijzigd door Phusebox op 03-02-2023 07:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harm289

M.b.t. de verwarmingsproblemen (die ik ook heb) denk ik dat de ontwikkelafdeleing van Kia heel goed weet dat er iets mis is. Zolang ze geen oplossing kunnen/willen bieden blijft het maar aanmodderen met de dealer.

Ik ben meerdere malen bij de dealer geweest. Ze luisteren maar half wat het probleem nou echt is. Vervolgens doen ze wat metingen waaruit zou blijken dat alles goed werkt. Of de sofware wordt er opnieuw op gezet, waarna het goed zou moeten zijn. Niet dus.

Ik zie hier ook wel eens voorbij komen dat het systeem goed werkt, mits hij niet op "auto" staat. In mijn beleving werkt het systeem dan dus niet goed, want in een moderne auto met een vanaf prijs van >45k vind ik dat het systeem gewoon moet werken. Altijd. Zonder er zelf over na te hoeven denken. (overigens werkt het bij mij ook niet goed als ik " auto" uit zet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marc4547
acidlover schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 11:31:
Ik snap het ook niet, ik gebruik de auto climate niet, zet hem handmatig op de middenroosters of midden en voeten als de "baas" mee rijd. ( Ze klaagt altijd over koude op haar benen en voeten) , even op 27 en dan heb ik in 20 a 30 sec warme lucht, en zetten we hem na een minuut ofzo alweer zachter want dan wordt het te warm... . Het kan dus wel.... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bogey555
marc4547 schreef op vrijdag 3 februari 2023 @ 08:37:
[...]

Ik snap het ook niet, ik gebruik de auto climate niet, zet hem handmatig op de middenroosters of midden en voeten als de "baas" mee rijd. ( Ze klaagt altijd over koude op haar benen en voeten) , even op 27 en dan heb ik in 20 a 30 sec warme lucht, en zetten we hem na een minuut ofzo alweer zachter want dan wordt het te warm... . Het kan dus wel.... :)
Ja ik denk dat daar het schoentje wringt. Bij mij werkt alles redelijk goed... dat wil zeggen ik zit niet in de kou. Maar het voelt niet altijd even lekker. Het lijkt soms of er niet overal dezelfde warme lucht wordt geblazen. Als je het systeem "volle bak" zet dan wordt het inderdaad te warm. Misschien is het idd bij een EV wel wat moeilijker om een constante temp te houden. Afhankelijk van de buitentemp en de gekozen binnentemp zie ik de heat knop aangaan wat dan weer impliceert dat er gespeeld wordt met warmtepomp aan en elek bijverwarming indien dat niet genoeg is. Bij een ICE heb je altijd genoeg warmte van de motor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Canby
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 23-09 12:59
harm289 schreef op vrijdag 3 februari 2023 @ 08:24:
[...]

M.b.t. de verwarmingsproblemen (die ik ook heb) denk ik dat de ontwikkelafdeleing van Kia heel goed weet dat er iets mis is. Zolang ze geen oplossing kunnen/willen bieden blijft het maar aanmodderen met de dealer.

Ik ben meerdere malen bij de dealer geweest. Ze luisteren maar half wat het probleem nou echt is. Vervolgens doen ze wat metingen waaruit zou blijken dat alles goed werkt. Of de sofware wordt er opnieuw op gezet, waarna het goed zou moeten zijn. Niet dus.

Ik zie hier ook wel eens voorbij komen dat het systeem goed werkt, mits hij niet op "auto" staat. In mijn beleving werkt het systeem dan dus niet goed, want in een moderne auto met een vanaf prijs van >45k vind ik dat het systeem gewoon moet werken. Altijd. Zonder er zelf over na te hoeven denken. (overigens werkt het bij mij ook niet goed als ik " auto" uit zet)
Heel raar is het allemaal. Ik gebruik altijd Auto1 stand, soms verlaag ik handmatig de ventilator snelheid naar 1 (het wordt wat stiller). Geen beslagen ramen (een paar keer begon het, maar dan gaat airco automatisch aan en na 20-30 seconden is het weg) of koude lucht gehad. Na remote voorverwarmen ook geen probleem, stap ik warme auto in, verlaag ik temp van 22 naar 19,5 wat ik altijd heb en vertrekken.

EV6 77,4kWh Plus Advanced AWD / MY23, Interstellar Grey

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• r0n1n112
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 26-11-2024
harm289 schreef op vrijdag 3 februari 2023 @ 08:24:
[...]

Bij mij werkt hij ook prima op auto low. Ik heb tot nu toe 1x gehad dat hij aan het einde van een tunnel niet automatisch de binnenlucht circulatie niet uit heeft gezet, maar na handmatig uitzetten werkte alles weer zoals bedoeld.

Nooit last gehad dat de auto niet warm werd, nog nooit gehad dat pre-heating niet werkte, nog nooit aangeslagen ramen gehad.

Dat is dan in een my23 58KW met warmtepomp.

Maar ook de problemen met geluid heb ik niet ervaren en als ik naar sommige verbruikcijfers hier kijk snap ik er ook niets van gezien ik tot op heden eenvoudig meer dan 300km kan rijden op 1 lading terwijl sommige hier dat niet eens lijken te halen met het grote accupakket.

Lijkt dus nogal een verschil te zitten tussen de auto's in plaats van een algemeen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canby
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 23-09 12:59
Bogey555 schreef op vrijdag 3 februari 2023 @ 08:53:
[...]

Ja ik denk dat daar het schoentje wringt. Bij mij werkt alles redelijk goed... dat wil zeggen ik zit niet in de kou. Maar het voelt niet altijd even lekker. Het lijkt soms of er niet overal dezelfde warme lucht wordt geblazen. Als je het systeem "volle bak" zet dan wordt het inderdaad te warm. Misschien is het idd bij een EV wel wat moeilijker om een constante temp te houden. Afhankelijk van de buitentemp en de gekozen binnentemp zie ik de heat knop aangaan wat dan weer impliceert dat er gespeeld wordt met warmtepomp aan en elek bijverwarming indien dat niet genoeg is. Bij een ICE heb je altijd genoeg warmte van de motor.
Ooit geprobeerd om de "intelligente ventilatie" uit te zetten? Ik heb het gevoel dat deze functie verschillende luchtstromen qua temperatuur per rooster verdeelt/regelt.

EV6 77,4kWh Plus Advanced AWD / MY23, Interstellar Grey

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
Het grootste issue lijkt gewoon de aansturing te zijn:
- rij ik een tunnel in beslaat de auto meteen (interne recirculatie gaat dan aan)
- rij ik de tunnel uit en gaat de interne recirculatie uit (of zet ik die zelf uit) dan wordt in (ongeveer) 50% van de gevallen de lucht daarna koud en zelfs een uur verder rijden blijft er alleen nog maar koude lucht uit komen

Zet ik zelf op enig moment de FRONT aan en uit, ook dan geldt het tweede punt hierboven en wordt het dus vaak koud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacFan
Vanochtend wat wijzigingen gedaan in de hulpsystemen en radio, niets te maken met verwarming. Toen ik dat had gedaan stond ineens mijn climate control op A/C en kwam er spontaan weer koude lucht in de auto.

Lijkt erop dat er ergens toch een bug zit in de info/verwarmings/hulpsystemen software.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bogey555
Canby schreef op vrijdag 3 februari 2023 @ 09:01:
[...]

Ooit geprobeerd om de "intelligente ventilatie" uit te zetten? Ik heb het gevoel dat deze functie verschillende luchtstromen qua temperatuur per rooster verdeelt/regelt.
Ja dat heb ik al gedaan en dat lijkt inderdaad beter. Maar als ik voorverwarm springt hij altijd terug naar auto climate en moet ik alles opnieuw instellen. Is wel een kleine moeite maar ik wordt daar gek van. Ik heb ook een A5 cabrio en alle instellingen met kap open of kap toe worden onthouden dus ik moet niks doen. Hetzelfde met de muziek. Elke bron die ik selecteer kan ik apart instellen en dat wordt allemaal onthouden. 8)7
Pagina: 1 ... 255 ... 446 Laatste

Let op:
Openbaar laden, laadpassen, etc. in: [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3.

Bestellingen, leveringen en "waar is de boot"-posts over de Kia EV6 mogen in: Het KIA EV6 leveringen topic