Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricEB
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 24-09 08:19
king_dude schreef op donderdag 26 januari 2023 @ 14:04:
[...]

100% invoerfout. Fasned niet als naam intoetsen, maar eerst ‘Ev charging stations’ selecteren. Je moet een poi selecteren. Dan kan in geval van laders alleen op deze manier
invoeren..intoetsen...what's in the name.

Ik heb zeker niet Fasted als naam ingetoetst, gewoon als je zelf zegt als POI. En toch deed pre-con het niet...
Misschien toch te korte afstand?

En dit vind ik dus gewoon slecht..er is geen handleiding. Je/wij moet het allemaal zelf uitzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricEB
king_dude schreef op donderdag 26 januari 2023 @ 16:34:
[...]

Dit moeten echt gebruikerserrors zijn. Zoals jullie weten ben ik afhankelijk van snelladen, en ben de logica aan het testen. Wat mij positief opvalt is dat het altijd werkt, wanneer de parameters juist zijn.

Ik durf wel te stellen dat het werkt na mijn ervaringen en testen. Mits exacte userstory bekend is kans aanwezig dat gebruiker iets over het hoofd ziet, of een handeling niet juist uitvoert.
Ben het deels met je eens...maar ik weet 200% zeker dat ik input goed gedaan heb. Sterker, dag er voor idem, na 1e keer deed het niets, tijdens rit opdracht gewist en nogmaals ingevoerd..en voila..hij deed het wel 8)7
ps, ik rijd 3-4 dagen plm 400km p/dag, mn ook alleen snelladers op de snelweg...

Juist hier komt een nieuw dingetje..en ik ben er nog niet achter

Stel; ik rijd van Zoetermeer naar Assen, ruim 200km. Ik heb huisadres als eindbestemming. De navi zegt; je hebt onvoldoende energie. Keuze OK of kies laadstations. Ik doe laadstaions, en dan als tussenstop invoeren of als eindbestemming. Voor de 'veiligheid' heb ik als eindbestemming gedaan, weet dan zeker dat pre-con het doet.

Maar wat als je het als tussenstop doet? gaat pre-con dan aan aangezien POI een tussenstop is ? Dit heb ik nog niet geprobeerd...

[ Voor 24% gewijzigd door EricEB op 26-01-2023 18:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaMenaz
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 24-09 21:33
Ben van plan om straks de dubbele chroomstrip onderlangs weg te werken. Heb niks tegen chromen accenten, maar bij de EV6 vind ik de gekozen lijn onderlangs gewoon niet mooi. Zijn er mensen die dit ook hebben gedaan? Makkelijkste lijkt me met een rolletje speciaal daarvoor bedoelde vinyltape.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/F2n-413essCy7J6m-pZpPVQs7FA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lpOKakwgFatqRF8wLjtxRha6.jpg?f=fotoalbum_large

Catch my drift?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07:49
Blijf mijn accu raar gedrag vertonen. Soms merk ik niks, en nu weer, een dag stil gestaan, of ja 20 uur, en 3% lading weg.

Durf deze auto nooit 2 weken ergens te laten staan zo.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• everlast666
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 01-09 09:20
Vraagje nog over de pre conditionering van de accu.

Vandaag terug komen rijden uit Antwerpen. Op voorhand netjes HPC lader (Fastned) ingegeven. Zo’n half uur van te voren op zo’n 45km afstand kreeg ik de pop up van t preconditioneren.

Wat me opviel is dat zo’n 10 km voordat ik bij de lader was de gloeidraad uit ging. Accu was nog wel boven de 20%.

Ik was bang dat de accu te vroeg op temperatuur was en dus alweer enigzins afgekoeld zou zijn.

Gelukkig was dit niet het geval. 200kw. Dikke prima.

Maar wat gebeurd er nu eigenlijk ?

Blijft de accu lang genoeg warm ?

Blijft de auto de accu bij verwarmen ondanks dat t gloeidraad logo al uit is gegaan ?

Of had dit niet mogen gebeuren en had jullie inziens de gloeidraad tot voor de laadpaal aan moeten blijven en had ik nog sneller kunnen laden in potentie ? 😇

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigitalHombre
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 14-09 18:34
Robert1962 schreef op donderdag 26 januari 2023 @ 17:32:
[...]

Helemaal met je eens! Het is toch van de zotte dat het van zoveel factoren afhankelijk is? Je moet gewoon snellader kiezen en voorverwarmen moet starten. Waarom allemaal zo ingewikkeld.
Zou het ook niet te maken hebben met het WLTP en de daaraan verbonden voorwaarden? Bij VW (ICE) bijvoorbeeld kan je het automatisch stilvallen van de motor manueel bij iedere rit uitschakelen. Maar omdat dit in ons drukke landje bloedirritant tot zelfs gevaarlijk kan worden als die motor om de haverklap stilvalt, hebben we de dealer gevraagd om dit als standaard compleet uit te schakelen. Werd geweigerd door de dealer met als uitleg dat dit een voorwaarde was/is bij de typegoedkeuring voor wat betreft bereik en co2 cijfers.
Ik kan me voorstellen dat bij manueel inschakelen bij Kia dit ook als gevolg heeft dat de batterijvoorverwarming meer en/of sneller dan noodzakelijk zal gebruikt worden. En dat de daarmee gekoppelde verbruikscijfers ook sterk stijgen.
Los daar van zou het inderdaad wel zeer interessant zijn om de voorwaarden te kennen die noodzakelijk zijn om het ding te kunnen inschakelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JeJeBe
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 30-05 20:32

JeJeBe

KIA EV6 GT-Line AWD MY22

Robert1962 schreef op donderdag 26 januari 2023 @ 17:32:
[...]

Helemaal met je eens! Het is toch van de zotte dat het van zoveel factoren afhankelijk is? Je moet gewoon snellader kiezen en voorverwarmen moet starten. Waarom allemaal zo ingewikkeld.
idd, navigeren naar de POI van de snellader moet genoeg zijn, en daar kun je volgens mij bar weinig aan fout doen. dus snap niet wat Doede bedoeld met al die ingewikkelde zaken. Het is niet dat je eerst een tutu moet aantrekken en een mal dansje moet doen of zo.

1) zoek DC laadstation in de POI
2) kies om daarheen te navigeren

klaar.
en dan dan werkt het bij jullie dus niet .. knap vervelend !

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• king_dude
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online
Phusebox schreef op donderdag 26 januari 2023 @ 17:01:
[...]

Twee keer exact dezelfde handelingen, ene keer wel voorverwarmen ander keer niet. Beide binnen 3 minuten van elkaar uitgevoerd. Zelfde bestemming, zelfde manier ingevoerd.

Er zal vast een reden voor zijn, maar geen die voor een normale gebruiker verklaarbaar is.

Voor zo'n complexe feature die van zoveel zaken afhankelijk is moet het heel duidelijk zijn hoe het werkt en slim genoeg zijn dat het vanzelf werkt. Of je moet ergens kunnen zien waarom het wel/niet werkt.

Een status pagina, hoeft niet prominent aanwezig, maar waar je kunt zien:

Preconditioning status

Active/inactive

Conditions met/not met:
- Target destinations is (not) an HPC charger
- SoC is not between x and y %
- Battery temperature is not below z degrees C.

Etc etc.

Maar goed, wishful thinking.
Ook al eerder aangegeven, en helemaal eens! 👍

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• king_dude
  • Niet online
EricEB schreef op donderdag 26 januari 2023 @ 17:58:
[...]

Ben het deels met je eens...maar ik weet 200% zeker dat ik input goed gedaan heb. Sterker, dag er voor idem, na 1e keer deed het niets, tijdens rit opdracht gewist en nogmaals ingevoerd..en voila..hij deed het wel 8)7
ps, ik rijd 3-4 dagen plm 400km p/dag, mn ook alleen snelladers op de snelweg...

Stel; ik rijd van Zoetermeer naar Assen, ruim 200km. Ik heb huisadres als eindbestemming. De navi zegt; je hebt onvoldoende energie. Keuze OK of kies laadstations. Ik doe laadstaions, en dan als tussenstop invoeren of als eindbestemming. Voor de 'veiligheid' heb ik als eindbestemming gedaan, weet dan zeker dat pre-con het doet.

Maar wat als je het als tussenstop doet? gaat pre-con dan aan aangezien POI een tussenstop is ? Dit heb ik nog niet geprobeerd...
Tussenstop = preconnen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• king_dude
  • Niet online
DaMenaz schreef op donderdag 26 januari 2023 @ 18:03:
Ben van plan om straks de dubbele chroomstrip onderlangs weg te werken. Heb niks tegen chromen accenten, maar bij de EV6 vind ik de gekozen lijn onderlangs gewoon niet mooi. Zijn er mensen die dit ook hebben gedaan? Makkelijkste lijkt me met een rolletje speciaal daarvoor bedoelde vinyltape.

[Afbeelding]
Mijne is gewrapt. Zie mijn foto’s eerder voor het resultaat. Even zoeken op wrappen.
Ik heb die randen, de voorbumperrand, de zijreflectors en bovenkant lichtstrip koffer gedaan.

Eind februari ga ik door voor een 2.0 versie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• king_dude
  • Niet online
Phusebox schreef op donderdag 26 januari 2023 @ 18:21:
Blijf mijn accu raar gedrag vertonen. Soms merk ik niks, en nu weer, een dag stil gestaan, of ja 20 uur, en 3% lading weg.

Durf deze auto nooit 2 weken ergens te laten staan zo.
Wil jij ons je lijstje eens delen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JeJeBe

JeJeBe

KIA EV6 GT-Line AWD MY22

everlast666 schreef op donderdag 26 januari 2023 @ 18:36:

Vandaag terug komen rijden uit Antwerpen. Op voorhand netjes HPC lader (Fastned) ingegeven. Zo’n half uur van te voren op zo’n 45km afstand kreeg ik de pop up van t preconditioneren.

Wat me opviel is dat zo’n 10 km voordat ik bij de lader was de gloeidraad uit ging. Accu was nog wel boven de 20%.

Ik was bang dat de accu te vroeg op temperatuur was en dus alweer enigzins afgekoeld zou zijn.

Blijft de auto de accu bij verwarmen ondanks dat t gloeidraad logo al uit is gegaan ?

Of had dit niet mogen gebeuren en had jullie inziens de gloeidraad tot voor de laadpaal aan moeten blijven en had ik nog sneller kunnen laden in potentie ? 😇
Naar mijn bescheiden mening zitten sommigen alles veel te veel te controleren en proberen te doorgronden. Is met sommige features ook wel noodzakelijk, maar je kunt het ook overdrijven. Als je ziet /leest hoeveel energie nodig is om die klomp batterijen te verwarmen, kun je er van uitgaan dat die echt nog wel even warm blijft ook al is de verwarming uitgeschakeld, dus die laatste 5 minuten zijn echt niet significant.
Dat algoritme kan ook niet voorspellen hoe jouw rit verloopt, en als te laat begonnen wordt met opwarmen zit iedereen daarover weer te miepen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• king_dude
  • Niet online
everlast666 schreef op donderdag 26 januari 2023 @ 18:36:

Kijk even de berichten hierover terug. Er is door mij en nog iemand best wat over geschreven recent. Je antwoord kun je daar vinden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• king_dude
  • Niet online
JeJeBe schreef op donderdag 26 januari 2023 @ 19:16:
[...]

Naar mijn bescheiden mening zitten sommigen alles veel te veel te controleren en proberen te doorgronden. Is met sommige features ook wel noodzakelijk, maar je kunt het ook overdrijven.
Wij (en ook jij) zijn daar debet aan, omdat we het willen weten, én de vragen van anderen hiermee willen beantwoorden. Ik denk dat van wij (en ook jij) de grens van veel-te-veel aardig ver weg ligt. Wij zijn tweakers. En precon is er eentje ja ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
king_dude schreef op donderdag 26 januari 2023 @ 19:15:
[...]

Wil jij ons je lijstje eens delen?
Welke lijst? Issues bedoel je?

Daar begin ik niet meer aan want dan krijg ik weer allemaal aanvallen van links en rechts.

[ Voor 24% gewijzigd door Phusebox op 26-01-2023 19:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• king_dude
  • Niet online
JeJeBe schreef op donderdag 26 januari 2023 @ 19:07:
[...]

idd, navigeren naar de POI van de snellader moet genoeg zijn, en daar kun je volgens mij bar weinig aan fout doen. dus snap niet wat Doede bedoeld met al die ingewikkelde zaken. Het is niet dat je eerst een tutu moet aantrekken en een mal dansje moet doen of zo.

1) zoek DC laadstation in de POI
2) kies om daarheen te navigeren

klaar.
en dan dan werkt het bij jullie dus niet .. knap vervelend !
Ik zeg toch precies hetzelfde? Waar maak je je druk om? En het doorgronden is precies wat jij ook doet. Ga de pot nou niet de ketel verwijten.

Ontopic: het proces is zoals ik eerder aangaf, en zoals jij herhaalt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• king_dude
  • Niet online
Phusebox schreef op donderdag 26 januari 2023 @ 19:22:
[...]

Daar begin ik niet meer aan want dan krijg ik weer allemaal aanvallen van links en rechts.
Ik ben oprecht geïnteresseerd in wat er nog bij je open staat, omdat ik dit aan mijn dealer voor wil leggen voor je.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JeJeBe

JeJeBe

KIA EV6 GT-Line AWD MY22

king_dude schreef op donderdag 26 januari 2023 @ 19:19:
[...]

Wij (en ook jij) zijn daar debet aan, omdat we het willen weten, én de vragen van anderen hiermee willen beantwoorden. Ik denk dat van wij (en ook jij) de grens van veel-te-veel aardig ver weg ligt. Wij zijn tweakers. En precon is er eentje ja ;)
100% agree, maar zelfs daar blijken gradaties in te zijn :P :P :P
Als de precon werkt zoals je mag verwachten, keurig op tijd klaar is voordat je arriveert en dan met 200 kWh kunt laden, moet je daar gewoon enthousiast over zijn. Als er dan nog een hele lijst met ja-maar's opdoemt dan zit je volgens mij toch echt een beetje te diep te graven. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
king_dude schreef op donderdag 26 januari 2023 @ 19:26:
[...]

Ik ben oprecht geïnteresseerd in wat er nog bij je open staat, omdat ik dit aan mijn dealer voor wil leggen voor je.
Met name de klinken en de verwarming.
Mijn vrouw rijdt morgen met 2 collega's het halve land door en ze legt fleecedekens in de auto voor haar en haar collega's. Plaatsvervangende schaamte.

Audio heb ik opgegeven en mee leren leven dat het niet geweldig is in mijn auto.

Verbruik en bereik idem. Ik zal wel gewoon een hele slechte batterij hebben maar zolang het binnen de 70% blijft van geadverteerd heb je pech en valt het onder normaal volgens fe garantievoorwaarden.

Nog maar 4 of 5 jaar :')

[ Voor 11% gewijzigd door Phusebox op 26-01-2023 19:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeJeBe

JeJeBe

KIA EV6 GT-Line AWD MY22

king_dude schreef op donderdag 26 januari 2023 @ 19:25:
[...]

Ik zeg toch precies hetzelfde? Waar maak je je druk om? En het doorgronden is precies wat jij ook doet. Ga de pot nou niet de ketel verwijten.

Ontopic: het proces is zoals ik eerder aangaf, en zoals jij herhaalt.
ik maak me niet druk, maar duw even terug op je suggestieve reactie dat de 2 pechvogels het niet goed invoeren of andere fouten maken. Ik weet zeker dat ze de simpele twee stappen kennen en toepassen.
Daar hebben ze zelf ook al op gereageerd dus laten we het daarbij.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• everlast666
JeJeBe schreef op donderdag 26 januari 2023 @ 19:16:
[...]

Naar mijn bescheiden mening zitten sommigen alles veel te veel te controleren en proberen te doorgronden. Is met sommige features ook wel noodzakelijk, maar je kunt het ook overdrijven. Als je ziet /leest hoeveel energie nodig is om die klomp batterijen te verwarmen, kun je er van uitgaan dat die echt nog wel even warm blijft ook al is de verwarming uitgeschakeld, dus die laatste 5 minuten zijn echt niet significant.
Dat algoritme kan ook niet voorspellen hoe jouw rit verloopt, en als te laat begonnen wordt met opwarmen zit iedereen daarover weer te miepen.
Dank.

Ik ben op zoek naar t optimum.

Alles waarin ik me kan inlezen en daarmee mijn ervaring positief kan beïnvloeden “wil” ik graag weten.

Beetje hobby/afwijking van me. Daarnaast vind ik t leuk om daarmee collega’s te helpen die sceptisch (lees negatief) zijn over elektrisch rijden.

Heb zelf een andere definitie van miepen ☺️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bokes
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 13-01 10:03
Phusebox schreef op woensdag 25 januari 2023 @ 17:17:
Na de enkele weken besproken aanpassing in de airco instellingen (auto ontvochtigen en ontwasemen uit), is de warmte in de auto een stuk beter geworden.

Echter beslaan de ramen dan met dit weer, en zodra ik eenmaal op Front heb gedrukt en daarna weer uit heb gezet, vult de auto zich weer met koude lucht. Dit gaat de hele rit niet meer weg.

Vraag me toch af waar het nu misgaat in de software.
--HOOLIE-- schreef op donderdag 26 januari 2023 @ 13:59:
[...]

Hier identiek!!
Ik heb naar aanleiding van jouw post de climate settings aangepast en dat is een redelijke verbetering.
Alleen beslaan de ramen enorm snel, dus dan maar op het knopje voor voorruit ontwasemen drukken dan verdwijnt het redelijk snel, alleen 9 van de 10 x blijft het koud erna.
Echt dramatisch.
Heb nu even een gloednieuwe electrische Niro als vervangende auto en daar speelt het probleem totaal niet.

In mijn EV6 blijven de ramen ook spekvet van binnen ( lijkt het)
Al diverse keren met spiritus en amoniak de ramen schoongemaakt en nog meer huishoudelijke foefjes, maar niks helpt!
Idem hier. Klimaatinstellingen op AUTO en kom er nu niet meer aan. Maarja als de ruiten beginnen beslaan moet die ontwaseming wel op en dan is het altijd bang afwachten of het koud gaat worden
Voorverwarmen durf ik niet meer omdat het bij switchen naar andere instelling dan koude bedoening wordt. Liever dan even koud maar wel warm tijdens de rit dan lekker warm bij instappen en koud bij aankomst.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Phusebox
Pijnlijk gezicht...

(Kortsluiting in laadpaal waarschijnlijk. Foto via FB)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vlw6nMUVv0ZeJab6OOfRv6g2k3c=/800x/filters:strip_exif()/f/image/qXE6SlvV0mxGd4NPCW9cHFUA.webp?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solarman
  • Niet online
Phusebox schreef op donderdag 26 januari 2023 @ 19:22:
[...]

Gewoon je lijstje posten.
Er zullen altijd voor- en tegenstanders zijn.............maar laat je daar niet door ontmoedigen.
Al wil je de letterlijke programmering van de software weten.....daar is niets mis mee. (Al gaat dat mijn pet ook te boven 8) )
Wie weet kan @king_dude wat voor je betekenen bij zijn dealer. (y)
Niet geschoten is altijd mis.

ENYAQ SPORTLINE 210kW MY25 ( voorheen: KIA EV6 GT-Line 77,4 RWD MY23)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solarman
  • Niet online
Phusebox schreef op donderdag 26 januari 2023 @ 19:37:
Pijnlijk gezicht...

[Afbeelding]
Dat wordt 12 maanden wachten op een nieuwe........ :'( :'(

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• JeJeBe

JeJeBe

KIA EV6 GT-Line AWD MY22

Phusebox schreef op donderdag 26 januari 2023 @ 19:37:
Pijnlijk gezicht...

[Afbeelding]
Waar staan die wrakken, ik heb nog 2 ultrasoonsensoren nodig in de achterbumper, die kan KIA niet leveren. Dan maar refurbished !

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JanKoen
  • Laatst online: 23-09 18:20
EricEB schreef op donderdag 26 januari 2023 @ 17:58:
[...]

Ik heb een Ionity als tussenpunt ingevoegd en er werd keurig voorverwarmd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• everlast666
JeJeBe schreef op donderdag 26 januari 2023 @ 19:29:
[...]

100% agree, maar zelfs daar blijken gradaties in te zijn :P :P :P
Als de precon werkt zoals je mag verwachten, keurig op tijd klaar is voordat je arriveert en dan met 200 kWh kunt laden, moet je daar gewoon enthousiast over zijn. Als er dan nog een hele lijst met ja-maar's opdoemt dan zit je volgens mij toch echt een beetje te diep te graven. |:(
Ben toch echt benieuwd waar je leest dat ik niet enthousiast ben ?

Grappig. Rete blij met m’n auto en zeker blij met m’n laadsnelheid in deze temperaturen. Gewoon benieuwd en maximaal ingelezen zijn om naar t mogelijke optimum te zoeken.

Vind ik leuk om me in te verdiepen en dacht meerdere hier met mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• everlast666
king_dude schreef op donderdag 26 januari 2023 @ 19:16:
[...]

Kijk even de berichten hierover terug. Er is door mij en nog iemand best wat over geschreven recent. Je antwoord kun je daar vinden
Tnx ga zoeken 💪

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Phusebox
Solarman schreef op donderdag 26 januari 2023 @ 19:38:
[...]

Dat wordt 12 maanden wachten op een nieuwe........ :'( :'(
Of blij dat je de nieuwwaarde, die nu wellicht hoger is dan bij aanschaf, van de verzekering en iets anders kunt kopen. 😉

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Canby
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 24-09 09:52
Robert1962 schreef op donderdag 26 januari 2023 @ 14:54:
[...]

Ik heb precies hetzelfde ionity station route gepland maar niks voorverwarmen. Misschien moet de afstand minimaal 43 km zijn? Bij mij was het 17 km. :'( Ik vind het maar niks zo. Het moet altijd werken, wat een malligheid. Als je een Tesla hebt doet ie het altijd allemaal veel makkelijker.
Ik had als test een snellader op 8,6 km van mijn positie gekozen, na 2 minuten stilstaan ging de spiraal aan.
In mijn visie zit er geen relatie met de afstand.

[ Voor 4% gewijzigd door Canby op 26-01-2023 20:31 ]

EV6 77,4kWh Plus Advanced AWD / MY23, Interstellar Grey

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Wat is nu het verschil. De ene krijgt een sneeuwvlok, de ander een spiraal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henrov
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 16-08 11:48
DigitalHombre schreef op donderdag 26 januari 2023 @ 18:39:
[...]

zelfs gevaarlijk kan worden als die motor om de haverklap stilvalt,
:?
Gevaarlijk? Hoezo?
Hoe vaak heb jij jezelf of een ander het leven gered doordat je een seconde eerder weg kon rijden? Zelfs de UP was al gestart voor ik de koppeling volledig had ingedrukt.
En die UP had een naar traag motertje. (vond ik)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• king_dude
  • Niet online
Phusebox schreef op donderdag 26 januari 2023 @ 20:19:
Wat is nu het verschil. De ene krijgt een sneeuwvlok, de ander een spiraal?
My23 spiraal
My22 sneeuwvlok

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robert1962
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 19-09 13:54
Canby schreef op donderdag 26 januari 2023 @ 20:15:
[...]

Ik had als test een snellader op 8,6 km van mijn positie gekozen, na 2 minuten stilstaan ging de spiraal aan.
In mijn visie zit er geen relatie met de afstand.
Vreemd toch allemaal. Lijkt er toch echt op dat het niet bij iedereen optimaal werkt. Tijd voor een nieuwe goed update! 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
king_dude schreef op donderdag 26 januari 2023 @ 20:47:
[...]

My23 spiraal
My22 sneeuwvlok
En wat is daar de logica van?

Kia en software... of is de techniek wezenlijk anders, dat zou ik dan wel verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robert1962
Phusebox schreef op donderdag 26 januari 2023 @ 21:03:
[...]

Kia en software... of is de techniek wezenlijk anders, dat zou ik dan wel verwachten.
Een vraag waar niemand het antwoord op weet…

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PrimaBB
  • Registratie: Juni 2018
  • Nu online
Phusebox schreef op donderdag 26 januari 2023 @ 21:03:
[...]

Tja, een snowflake icon bij voorververwarmen. Is een ongelukkige keuze geweest. Zeker bij koud weer ook nog verwarrend. :?
De verantwoordelijke UX designer zal inmiddels via de achterdeur buiten gezet zijn.

De vervanger echter heeft bij de eerste scrum meeting direct een goede indruk willen maken en heeft de spiral als idee voor een upgrade ingebracht. 8)

Briljante keuze! Een verwarmspiraal! Hoe kom je erop! 8)7

Zo ongeveer zal het gegaan zijn. :)

Edit: Ik zou Kia willen adviseren die hele voorverwarm-snowflake-spiral weg te halen. Laat gewoon niets zien en maak voorverwarmen (indien mogelijk) gewoon standaard ( is al zo :) ) bij navigatie via/naar een snellader.
Veel te ingewikkeld en verwarrend voor de gemiddelde EV rijder. En het boeit ook niet. De Kia moet gewoon zo snel mogelijk laden, altijd, en de accu preconditioneren indien nodig + de EV6 ‘weet’ dat er op korte termijn tijdens een rit geladen dient te worden.

[ Voor 23% gewijzigd door PrimaBB op 26-01-2023 22:53 ]

Kia EV3 Plus Advanced Aventurine Green 2025

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wesco
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23-09 16:50
JeJeBe schreef op donderdag 26 januari 2023 @ 19:39:
[...]

Waar staan die wrakken, ik heb nog 2 ultrasoonsensoren nodig in de achterbumper, die kan KIA niet leveren. Dan maar refurbished !
Bij het kantoor van BrabantZorg in Oss: https://www.bd.nl/oss/twe...bantzorg-in-oss~ae1db842/

We kunnen ons alvast voorbereiden op weer een dagje ouderwets EV-bashen door fossiele petrolheads morgen... :(

Opel Ampera-e (2020)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Wesco schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 00:02:
[...]

Bij het kantoor van BrabantZorg in Oss: https://www.bd.nl/oss/twe...bantzorg-in-oss~ae1db842/

We kunnen ons alvast voorbereiden op weer een dagje ouderwets EV-bashen door fossiele petrolheads morgen... :(
Nou ja, niet elke EV vliegt in brand uiteraard, zoals er dan beweerd wordt, maar de kans lijkt mij wel groter dan bij een ICE. In ieder geval bij stilstand dan. Dat een deel van dat risico bij de laadpaal ligt maakt niet uit.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Phusebox
Qua issues met verwarming, dat de een het wel heeft en de ander niet, zou dat niet kunnen komen door de sensors. Dat ze geen software kunnen maken die zorgt voor een warme auto zouden we anders ook bij andere modellen zien.

Wellicht hebben ze meerdere merken of batches van sensoren gehad met problemen of gewoon een afwijking.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• henrov
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 16-08 11:48
Phusebox schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 07:29:
Qua issues met verwarming, dat de een het wel heeft en de ander niet, zou dat niet kunnen komen door de sensors. Dat ze geen software kunnen maken die zorgt voor een warme auto zouden we anders ook bij andere modellen zien.

Wellicht hebben ze meerdere merken of batches van sensoren gehad met problemen of gewoon een afwijking.
Dat vind ik een slimme observatie.
Dat zou ook verklaren waarom ik bv die issues niet ervaar.
(zou ook betekenen dat ik mazzel heb gehad wat dan helaas wel weer erg onwaarschijnlijk is maar blijkbaar niet onmogelijk :+)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bogey555
  • Laatst online: 23-09 15:20
Wel ja ik moet Phusebox en anderen bijtreden wat die verwarming betreft. Het wordt warm maar net niet of zoiets :+ Voorverwarmen werkt goed en ik stap in een warme auto, maar als je de voorruitverwarming afzet wordt het een pak frisser. Het is niet echt koud te noemen maar het blijft een beetje een onbehagelijk gevoel.

Ik heb ook geen idee wat nu het beste is. Auto climate 123 of gewoon AC en heat en dan nog liefst manueel selecteren waar de lucht naartoe moet.

Slecht is het niet maar top ook niet. Ik dacht dat dit misschien normaal was bij een elek wagen omdat het verwarmen bij een ICE iets simpeler is maar ik lees dat andere modellen het wel perfect doen.

Hopen op een toekomstige upgrade dan maar :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
Bogey555 schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 08:48:
Wel ja ik moet Phusebox en anderen bijtreden wat die verwarming betreft. Het wordt warm maar net niet of zoiets :+ Voorverwarmen werkt goed en ik stap in een warme auto, maar als je de voorruitverwarming afzet wordt het een pak frisser. Het is niet echt koud te noemen maar het blijft een beetje een onbehagelijk gevoel.

Ik heb ook geen idee wat nu het beste is. Auto climate 123 of gewoon AC en heat en dan nog liefst manueel selecteren waar de lucht naartoe moet.

Slecht is het niet maar top ook niet. Ik dacht dat dit misschien normaal was bij een elek wagen omdat het verwarmen bij een ICE iets simpeler is maar ik lees dat andere modellen het wel perfect doen.

Waarschijnlijk is dit iets wat ze bij Kia wel weten maar of heel duur is, of niet of moeilijk op te lossen.

Ben benieuwd of dit ooit opgelost wordt. Ben blij dat we in een gematigd klimaat wonen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bogey555
Phusebox schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 08:50:
[...]

Waarschijnlijk is dit iets wat ze bij Kia wel weten maar of heel duur is, of niet of moeilijk op te lossen.

Ben benieuwd of dit ooit opgelost wordt. Ben blij dat we in een gematigd klimaat wonen.
Wel misschien ben ik mis maar ik heb de indruk hoe kouder het is hoe beter het werkt. Het lijkt erop als de temp die je ingesteld hebt ong bereikt is dat er "gefoefeld" wordt met een mengeling van koud en warm. Het lijkt dus alsof de temp pas geregeld wordt in de auto ipv van daarvoor. Als de luchtstroom die in de auto komt al zou aangepast zijn was die misschien niet meer zo kil.

Het is maar een theorie zoals een andere ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alwinus
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17-09 20:05

alwinus

Tweaked

Bogey555 schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 08:48:

Maar dat geldt dus niet voor iedereen. Bij mij staat die nooit hoger dan 20. Meestel op 19,5 want anders te warm. En het gevoel dat het kouder wordt heb ik in elke auto gehad. De lucht die eerst wordt geblazen is warmer dan waarop de de temperatuur is ingesteld. Is de temperatuur bereikt dan gaat de temperatuur van de geblazen lucht naar beneden op de ingestelde temperatuur. Die blaast tegen je aan en voelt ook kouder.

Ik heb een Peugeot, Ford, Renault en Toyota gehad. Allemaal hetzelfde. Op een gegeven moment zet je de temperatuur iets hoger.

Voor mij is de autoclimate prima. Ontwasemen etc staat gewoon aan. Hebben hier ook nog een benzine auto. Weet wel dat mijn EV een stuk sneller warmt wordt dan die auto.

Dus het geldt niet voor iedereen. En ja het kan goed te maken hebben met het gebruik van onderdelen van verschillende leveranciers. Is het daarmee goed? Nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freezhost
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 06:46
Phusebox schreef op donderdag 26 januari 2023 @ 20:06:
[...]

Of blij dat je de nieuwwaarde, die nu wellicht hoger is dan bij aanschaf, van de verzekering en iets anders kunt kopen. 😉
Tja dat verschil ben je waarschijnlijk wel kwijt aan extra bijtelling tenzij je privé rijdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bogey555
alwinus schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 09:03:
[...]

Maar dat geldt dus niet voor iedereen. Bij mij staat die nooit hoger dan 20. Meestel op 19,5 want anders te warm. En het gevoel dat het kouder wordt heb ik in elke auto gehad. De lucht die eerst wordt geblazen is warmer dan waarop de de temperatuur is ingesteld. Is de temperatuur bereikt dan gaat de temperatuur van de geblazen lucht naar beneden op de ingestelde temperatuur. Die blaast tegen je aan en voelt ook kouder.

Ik heb een Peugeot, Ford, Renault en Toyota gehad. Allemaal hetzelfde. Op een gegeven moment zet je de temperatuur iets hoger.

Voor mij is de autoclimate prima. Ontwasemen etc staat gewoon aan. Hebben hier ook nog een benzine auto. Weet wel dat mijn EV een stuk sneller warmt wordt dan die auto.

Dus het geldt niet voor iedereen. En ja het kan goed te maken hebben met het gebruik van onderdelen van verschillende leveranciers. Is het daarmee goed? Nee.
Ja dat is iets wat ik inderdaad al gemerkt heb door de berichten op dit forum. Bij de ene wel bij de andere niet... beetje bizar want dan kan het niet aan de software liggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MacFan
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 18-09 10:43
Om even in te haken op de verwarmingsproblematiek;

Afgelopen woensdagavond met 3 man richting Rotterdam, in Tunnel bij Dordrecht schiet de verwarming in de recirculatie stand, vervolgens na de tunnel blijft hij daar op staan en zet ik hem handmatig uit. Daarna totaal geen verwarming meer in de auto.

Nadat de auto 3 uur had stilgestaan weer terug naar huis, 3 man, vochtig van miezerregen, temperatuur rond vriespunt, geen verwarming, en na 5 km begint de hele auto te beslaan.Niet meer schoon te krijgen en moeten stoppen om de ruiten te ontwasemen met koude lucht. Vervolgens weer gaan rijden en begint de vooruit gewoon te bevriezen, terwijl we rijden, aan de buitenkant. Hele weg met sproier de ruit steeds moeten ontijzen (is dat een woord?).

Volgende onchtend auto via app voorverwarmd, alles weer OK en sindsdien geen problemen meer.

Ik krijg een beetje het gevoel dat de klimaatbeheersing totaal niet overweg kan met vochtige weersonstandigheden.

EV6 Plus RWD - MY23 & Renault Megane E-Tech Optimum Charge Evolution - MY 24

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacFan
Vandaag nog een ander probleem, maar daar kan de EV6 niets aan doen, spijker in de wang van m'n band, kan dus een hele nieuwe band op! En dat al bij 2550 km op de teller :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nfsmike
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 25-03-2023
MacFan schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 09:49:
Vandaag nog een ander probleem, maar daar kan de EV6 niets aan doen, spijker in de wang van m'n band, kan dus een hele nieuwe band op! En dat al bij 2550 km op de teller :(
Nieuwbouw woning toevallig? Bekend fenomeen. Wij hadden het 2x in 2 dagen met 2 verschillende auto's pfft. De wegenwacht lachen, 2x auto afgesleept...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Reacher
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online

Reacher

oldschool

Ik ben naar een andere Kia dealer gegaan, als proef. Er moet bij mij ook een band worden vervangen door iets in de wang. Ik ben helemaal klaar met de dealer die de auto heeft verkocht. Dus ik ben benieuwd hoe ik geholpen ga worden door deze dealer.

but I don't like you in that way
the best things in life are illegal
born to do porn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loei123
  • Registratie: November 2012
  • Nu online
MacFan schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 09:48:

Afgelopen woensdagavond met 3 man richting Rotterdam, in Tunnel bij Dordrecht schiet de verwarming in de recirculatie stand, vervolgens na de tunnel blijft hij daar op staan en zet ik hem handmatig uit. Daarna totaal geen verwarming meer in de auto.

Nadat de auto 3 uur had stilgestaan weer terug naar huis, 3 man, vochtig van miezerregen, temperatuur rond vriespunt, geen verwarming, en na 5 km begint de hele auto te beslaan.Niet meer schoon te krijgen en moeten stoppen om de ruiten te ontwasemen met koude lucht. Vervolgens weer gaan rijden en begint de vooruit gewoon te bevriezen, terwijl we rijden, aan de buitenkant. Hele weg met sproier de ruit steeds moeten ontijzen (is dat een woord?).

Volgende onchtend auto via app voorverwarmd, alles weer OK en sindsdien geen problemen meer.

Ik krijg een beetje het gevoel dat de klimaatbeheersing totaal niet overweg kan met vochtige weersonstandigheden.
De klimaatproblemen ondervonden op de autoclimate stand?
Die gebruik ik zelf niet en heb nog geen enkele keer problemen gehad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stimpyrulez
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 06:40
MacFan schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 09:48:

zo ernstig als door jou beschreven heb ik gelukkig niet gehad (dat de verwarming uitvalt).
Maar zou wel adviseren (en hoop dat je) om foto's te maken en deze naar de dealer te sturen.

Ik lees op best veel punten (hier bij tweakers/FB/kiaevforums.com dat meerdere mensen issues hebben met beslagen ramen of haperende verwarming.
Blijf het melden bij de dealer, anders wordt er nooit wat aangedaan denk ik

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robert1962
stimpyrulez schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 10:28:
[...]

zo ernstig als door jou beschreven heb ik gelukkig niet gehad (dat de verwarming uitvalt).
Maar zou wel adviseren (en hoop dat je) om foto's te maken en deze naar de dealer te sturen.

Ik lees op best veel punten (hier bij tweakers/FB/kiaevforums.com dat meerdere mensen issues hebben met beslagen ramen of haperende verwarming.
Ik heb ook meermalen verwarmingsproblemen gehad in de EV 6. Als ik naar de dealer ga en ze meten het door zeggen ze dat er niets aan de hand is! Het is echt een ding van de EV6 en dat valt mij in ieder geval enorm tegen. Ik had een Toyota CHR maar daar heb ik die problemen met de verwarming nooit gehad.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Phusebox
[...]

Laten we het eens zijn met z'n allen dat het op zijn minst gek is dat het resultaat zo wisselend is tussen gebruikers/auto's.

Hier staat ie nu constant op 27 om het niet ijskoud te hebben maar een beetje richting aangenaam. En dan vriest het nog niet eens buiten. Zal het maar weer aankaarten bij Kia en de dealer zodra ik weer terug moet.

Als Kia er niks mee doet maar eens de juridische weg bewandelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Phusebox schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 10:55:
[...]

Laten we het eens zijn met z'n allen dat het op zijn minst gek is dat het resultaat zo wisselend is tussen gebruikers/auto's.

Hier staat ie nu constant op 27 om het niet ijskoud te hebben maar een beetje richting aangenaam. En dan vriest het nog niet eens buiten. Zal het maar weer aankaarten bij Kia en de dealer zodra ik weer terug moet. .
Is dat ook nodig als je recirculatie aan zet? Mij viel op dat de luchtverplaatsing met recirculatie ingeschakeld, een heel stuk hoger is dan wanneer uitgeschakeld. Heel eenvoudig te controleren door handmatig de ventilatie op de hoogste stand te zetten met recirculatie aan, en recirculatie dan uit te zetten.

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• EricEB
Robert1962 schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 10:43:
[...]

Ik heb ook meermalen verwarmingsproblemen gehad in de EV 6. Als ik naar de dealer ga en ze meten het door zeggen ze dat er niets aan de hand is! Het is echt een ding van de EV6 en dat valt mij in ieder geval enorm tegen. Ik had een Toyota CHR maar daar heb ik die problemen met de verwarming nooit gehad.
Het is idd meest voorkomende euvel zo te zien afgelopen jaar..

In nov '21 kreeg ik mijn EV6, ook veel verwarming ellende , in januari werd converter gewisseld, daarna werkt airco om te koelen en verwarming om het warm te krijgen perfekt.

Maar een hardnekkig probleem blijft...met 2 of meer peronen rijden met vochtig/regenachtig weer...dan beslaan de ramen. Dan handmatig AC aanzetten en af en toe voorruitblower aan...enige oplossing om dan veilig te blijven rijden... Dealer(s) kunnen er niets mee...ik heb mij er bij neergelegd. Gelukkig is het af en toe...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxander968
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 24-09 20:58
Als de auto niet warm wordt ga je toch naar de dealer tot het goed is? Na 1000 pagina's gaat er niet ineens iemand komen die ontdekt dat er een checkbox aangevinkt is die uit had moeten staan.

In Duitsland reed ik door een paar tunnels en bij elke tunnel besloegen de ramen omdat de recirculatie aansprong. Na twee tunnels weet je dan wel wat je te wachten staat en hangt de vinger al boven de knop. Op automatisch II trok het raam daarna weer prima schoon. Dat automatisch activeren in een tunnel kan geloof ik uitgezet worden, maar dat moet ik nog opzoeken. In mijn vorige auto gebruikte ik die recirculatie ook nooit en daarom begrijp ik de keuze hiervoor niet goed.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Phusebox
Ik heb een mail gestuurd naar de dealer om te beginnen:
Beste,

In afwachting van de vervangende klinken, wil ik toch nog even het verwarmingsprobleem aankaarten. Inmiddels heb ik via diverse (online) platformen vergelijkbare ervaringen gelezen, maar ook mensen die nergens last van hebben. Het lijkt daarom geen softwarematig probleem, dan zou namelijk iedereen hier last van hebben.

De klacht is dat de auto niet altijd, of vaak niet, aangenaam warm wordt. Dit valt te reproduceren door een bepaalde handeling, maar ook dan gebeurt het niet altijd.

Als de "auto ontwasem" en "auto ontvochtigen" functie uit staat lijkt de auto beter warm te worden, maar merk je met vochtig weer (en/of meer mensen in de auto) dat de auto snel beslaat. Wanneer je vervolgens de "Front" functie activeert van de klimaatbeheersing en deze weer deactiveert zodra de ruiten ontwasemd zijn gebeurt het vaak dat de temperatuur daarna in de auto daalt en nooit meer terug warm wordt.

Ditzelfde gebeurt ook wanneer de auto zelf de recirculatie stand aanzet in een tunnel. Zodra deze weer uitgaat verdwijnt ook de warmte uit de auto. Ongeacht of je daarna nog een half uur, of een uur verder rijdt. De auto wordt niet meer warm en koelt vrij snel af met koud weer.

Bij deze wil ik jullie verzoeken deze klacht namens mij, en vele anderen, neer te leggen bij Kia zodat hier actief aan gewerkt wordt. Momenteel schamen wij ons om passagiers mee te nemen en liggen er dekens in de auto zodat mensen het niet koud krijgen als ze bij ons in de auto stappen. Dit lijkt me ook niet bevorderlijk voor het imago van Kia of elektrische auto's an sich.

Met vriendelijke groeten,

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EricEB
Phusebox schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 11:04:

[...]
Tja...vind het een heel milde brief...gezien jou ervaring (en frustratie).

Neem een monteur mee tijdens een vochtige dag, enige manier om hen te laten erkennen dat het niet goed is ( heb ik ook gedaan...'oh ja,het is idd koud hier...' pffff)

Stel ultimatum, zoek andere dealer...

succes !

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Robert1962
Phusebox schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 11:04:

[...]
Prima verwoord hoor. Het is feitelijk te gek voor woorden dat je in auto van ruim 50K soms gewoon in de kou zit. Dat moet niet kunnen. Benieuwd hoe KIA NL hierop gaat reageren. Mijn dealer herkende mijn klachten totaal niet en had niks kunnen vinden in de metingen terwijl ik eergisteren gewoon weer in de kou zit.En al zet ik de temp op 27 graden, laat ik ontwaseming uit in de instellingen het maakt niets uit. Het wordt gewoon niet warm. Wat je terecht ook aangeeft dit kan toch niet de bedoeling zijn. Mijn vrouw was er zeker ook niet blij mee. 8)7 :'(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MacFan
stimpyrulez schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 10:28:
[...]

Ben bij de dealer geweest, die was niet bekend met problemen met de verwarming, heeft de auto uitgelezen, en waarschijnlijk raad je het al ...... niets terug te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacFan
xxander968 schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 11:02:
Als de auto niet warm wordt ga je toch naar de dealer tot het goed is? Na 1000 pagina's gaat er niet ineens iemand komen die ontdekt dat er een checkbox aangevinkt is die uit had moeten staan.

In Duitsland reed ik door een paar tunnels en bij elke tunnel besloegen de ramen omdat de recirculatie aansprong. Na twee tunnels weet je dan wel wat je te wachten staat en hangt de vinger al boven de knop. Op automatisch II trok het raam daarna weer prima schoon. Dat automatisch activeren in een tunnel kan geloof ik uitgezet worden, maar dat moet ik nog opzoeken. In mijn vorige auto gebruikte ik die recirculatie ook nooit en daarom begrijp ik de keuze hiervoor niet goed.
Probleem is, dat het probleem zich niet altijd voordoet. Dus als ik bij de garage kom dan doet de verwarming het gewoon weer.

Automatische recirculatie heb ik na woensdag als eerste gedeactiveerd, , inclusief automatisch ontwasemen en wat nog meer automatisch gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigitalHombre
Wesco schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 00:02:
[...]

die andere wagen zal wel een hybride geweest zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
DigitalHombre schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 11:58:
[...]

die andere wagen zal wel een hybride geweest zijn ;)
iD3 volgens mij.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Solarman
  • Niet online
MacFan schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 11:38:
[...]

Ben bij de dealer geweest, die was niet bekend met problemen met de verwarming, heeft de auto uitgelezen, en waarschijnlijk raad je het al ...... niets terug te vinden.
Dealers weten hier echt wel vanaf, het probleem wordt digitaal veelvuldig besproken.
Een dealer die zegt dat ie er nog niet van gehoord heeft roept bij mij twijfel op over de dealer zelf.
Dealers moeten misschien eens leren luisteren naar hun klanten en niet alleen naar hun diagnose apperatuur. Ik denk dat daar meer het probleem ligt.

Om duidelijk te maken dat diagnose apperatuur ook niet altijd alle problemen/defecten aangeven het volgende.
Zelf ooit een renault gehad die zelfstandig stationair soms 3000 toeren ging draaien zonder het gaspedaal aan te raken.
Gelukkig had ik een dealer die naar zijn klanten kuisterde, 8x teruggeweest en niets aan de hand tot de 9e keer de auto plots staionair weer 3000 toeren ging lopen en de diagnose apperatuur aangaf dat deze maar 850 toeren draaide. ECU gewisseld en probleem over.
De dealer nam mijn klacht serieus ondanks dat hij steeds niets kon vinden, uiteindelijk bleek er inderdaad een probleem te zijn.
Dus dealers, klanten komen niet zomaar met een probleem, neem ze serieus en doe fysiek onderzoek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nfsmike
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 25-03-2023
Solarman schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 12:04:
[...]
Dus dealers, klanten komen niet zomaar met een probleem, neem ze serieus en doe fysiek onderzoek.
Klopt, maar je hebt ook een hoop zeurpieten rond lopen...
Ik zie het zelf regelmatig bij een onderhoudsbeurt (wacht er meestal op).
De klachten waar mensen mee binnen komen, om te janken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MacFan
[...]

Dealers weten hier echt wel vanaf, het probleem wordt digitaal veelvuldig besproken.
Een dealer die zegt dat ie er nog niet van gehoord heeft roept bij mij twijfel op over de dealer zelf.
Dealers moeten misschien eens leren luisteren naar hun klanten en niet alleen naar hun diagnose apperatuur. Ik denk dat daar meer het probleem ligt.

Om duidelijk te maken dat diagnose apperatuur ook niet altijd alle problemen/defecten aangeven het volgende.
Zelf ooit een renault gehad die zelfstandig stationair soms 3000 toeren ging draaien zonder het gaspedaal aan te raken.
Gelukkig had ik een dealer die naar zijn klanten kuisterde, 8x teruggeweest en niets aan de hand tot de 9e keer de auto plots staionair weer 3000 toeren ging lopen en de diagnose apperatuur aangaf dat deze maar 850 toeren draaide. ECU gewisseld en probleem over.
De dealer nam mijn klacht serieus ondanks dat hij steeds niets kon vinden, uiteindelijk bleek er inderdaad een probleem te zijn.
Ik heb zelf al een obd2 scanner bestelt, kan ik ze laten zien dat de verwarming op 27 staat en de temp in de auto rond het vriespunt ligt, wellicht snappen ze het dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1Mark
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-09 16:45
Phusebox schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 10:55:
[...]

Hier staat ie nu constant op 27 om het niet ijskoud te hebben maar een beetje richting aangenaam. En dan vriest het nog niet eens buiten. Zal het maar weer aankaarten bij Kia en de dealer zodra ik weer terug moet.

Als Kia er niks mee doet maar eens de juridische weg bewandelen.
Klinkt alsof bij jou de software klimaat-fixes van april (?) 2022 nog niet zijn gedaan?

Ik had zulk soort problemen ook, maar de dealer heeft dat toen gefixed dus. Sindsdien heb ik deze winter wel een keer het issue met beslagen ruiten gehad, maar dat is na een lange rit ook verdwenen. Klimaat staat nu bij mij op 21 graden, automatisch en dat werkt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
1Mark schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 13:36:
[...]

Klinkt alsof bij jou de software klimaat-fixes van april (?) 2022 nog niet zijn gedaan?

Ik had zulk soort problemen ook, maar de dealer heeft dat toen gefixed dus. Sindsdien heb ik deze winter wel een keer het issue met beslagen ruiten gehad, maar dat is na een lange rit ook verdwenen. Klimaat staat nu bij mij op 21 graden, automatisch en dat werkt prima.
Nee, alle updates zijn gedaan, laatste updates zijn in November '22 gedaan bij de dealer. De preconditioning hebben ze toen ook netjes, en goed, in 1x gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1Mark
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-09 16:45
Phusebox schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 13:37:
[...]

Nee, alle updates zijn gedaan, laatste updates zijn in November '22 gedaan bij de dealer. De preconditioning hebben ze toen ook netjes, en goed, in 1x gedaan.
Oh en ik heb wel 'climate eco-mode' ofzoiets uitgezet. Ik vermoed dat dat een limiter is op aantal kW dat ingezet wordt voor verwarmen..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Phusebox
1Mark schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 13:39:
[...]

Oh en ik heb wel 'climate eco-mode' ofzoiets uitgezet. Ik vermoed dat dat een limiter is op aantal kW dat ingezet wordt voor verwarmen..
Staat ook uit. Alle mogelijke oplossingen die er zijn, zijn al geprobeerd ;)

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• R3m0N
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 01-02-2023
Zo, vandaag toch maar een ritje gemaakt naar de dealer die mijn EV6 heeft geleverd nadat ik zo beroerd ben geholpen bij de plaatselijke (Van Mossel Apeldoorn).

Meneer we gaan ernaar kijken en ik zal straks even verslag brengen van wat we vinden of niet vinden.
Gaat u lekker zitten, kopje koffie en u wilde graag werken, kijkt u eens hier is een lekker plekje en tafel.

+/-35/40 min later, meneer alles is geregeld, we hebben het getest en het functioneert.
Okay, hoe hebben jullie dat gedaan en staat er dan nu echt pre-conditioning in de display?
Zeker meneer, er ware slechts 2 van de 3 updates gedaan die nodig waren.

DAT MEEN JE TOCH NIET!

Op de terugweg vanaf Eindhoven naar Apeldoorn even een testje gedaan en inderdaad sneeuwvlok!
Laden met 201kWh en in een mum van tijd (kon niet eens naar de wc en mijn koffie opdrinken) was ie al op 80%.

Hier kan ik wat mee, hulde aan de Kia dealer in Eindhoven (Content Autogroep)
Voor de toekomst rij ik liever helemaal naar Eindhoven dan dat ik nog 1 keer in Apeldoorn naar de dealer ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThatGuy2303
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 24-09 15:37
Ik zit nog steeds te twijfelen om de dealer naar de update te vragen voor het preconditioneren. Huidige situatie: ik rij om 4 uur weg bij mijn werk, 15 minuten later ben ik bij de Ionity lader. Volgens mij is dat te kort om van preconditioneren gebruik te kunnen maken, hoe fijn dat ook zou zijn. Nu sta ik vaak toch wel een half uur of zelfs nog iets langer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• king_dude
  • Niet online
[...]

Het probleem zit ‘m niet in het erkennen van een probleem, maar het feit dat de weg naar een oplossing (en de investering in manuren) elders ligt dan bij de dealer.

Aangezien dealers de benodigde manuren niet gedeclareerd krijgen van Kia (want ze kunnen het niet oplossen), creëert dit meteen een ‘ik weet het niet’ werkwijze. Zeker omdat dealers omzet moeten maken, en de marges laag zijn. Dealers slachten niet hun eigen vlees.

Het zijn commercieel gedreven organisaties die een product bezigen waar ze geen invloed hebben op dit proces. Ik denk wel dat ze willen, maar gewoon niet kunnen - en daar ieder een weg in kiest om er mee om te gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Compusmurf
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16-08-2024
Phusebox schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 08:50:
[...]

Ik mag mijzelf ook bij deze groep voegen. Sinds 1 week ongeveer geen warme auto meer bij de auto stand maar ook voorverwarmen via de app werkt niet. Alleen manual werkt nog om het warm te krijgen. Ook deze week bij de dealer geweest en die heeft wat updates gedaan maar helaas geen resultaat.

Een van jullie nog meer te weten gekomen of het opgelost?

http://Compusmurf.xs4all.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DigitalHombre
king_dude schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 16:18:
[...]

Het zijn commercieel gedreven organisaties die een product bezigen waar ze geen invloed hebben op dit proces. Ik denk wel dat ze willen, maar gewoon niet kunnen - en daar ieder een weg in kiest om er mee om te gaan.
En op langere termijn funest voor het klantenbestand van een specifiek merk/type.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PrimaBB
  • Nu online
Compusmurf schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 17:46:
[...]

Ik mag mijzelf ook bij deze groep voegen. Sinds 1 week ongeveer geen warme auto meer bij de auto stand maar ook voorverwarmen via de app werkt niet. Alleen manual werkt nog om het warm te krijgen. Ook deze week bij de dealer geweest en die heeft wat updates gedaan maar helaas geen resultaat.

Een van jullie nog meer te weten gekomen of het opgelost?
Er zijn vast en zeker problemen gezien de hoeveelheid klachten.
Maar ik herken mezelf niet in alle problemen die hier herhaaldelijk op dit forum genoemd worden.
Behalve het tunneleffect van de interne circulatie die wel auto aangaat, maar niet vanzelf uitgaat.

Heb met dit weer zelf altijd alles op auto standje 2 staan en 22 graden, of iets daar onder.
Doe ‘s ochtends voor vertrek 10min remote climate voorverwarmen. Dan is het lekker warm bij vertrek.

Misschien helpt je nog de volgende tip.
Wat ik met deze waterkoude dagen wel doe is de stoelverwarming op 2 en soms ook stuurverwarming aan.
Zeker als ik niet voorverwarmd heb is zonder jas in de EV6 me te lang frisjes. Opwarmen van een koude EV duurt immers lang. Dat is gewoon zo.

Je kan ook de verwarming van beide stoelen vol aanzetten, ook al rijd je alleen, om de auto wat sneller warm te krijgen.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• asennamm
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 19-09 16:06
Morgen mag ik hem ophalen bij de detailer.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DLSQJrpZrBeS7zm8ehFfNahEoNA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HDLPeryG9hTW45KEFlYT79RQ.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 40% gewijzigd door asennamm op 27-01-2023 23:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Papa73
  • Laatst online: 26-04 09:16
JeJeBe schreef op woensdag 25 januari 2023 @ 17:19:
Vanmiddag wederom diep teleurgesteld in KIA. Uren bij de dealer in een stervenskoude showroom zitten wachten op het repareren van een paar simpele parkeersensoren. Blijkt uiteindelijk dat ze verkeerde hebben besteld. Kan weer maanden gaan duren want de levertijd van de (hopelijk goeie) sensoren is onbekend.
Heb zulke ellende nog nooit meegemaakt in de ruim 30 jaar dat ik auto rijd. Was wel de eerste keer dat ik voor een B merk koos. En de laatste keer ook.
Ik ben al voor de 7e keer teruggeweest voor het TPMS na de winterbandenwissel. 3x bij de bandenboer en voor de 4e keer bij de garage. Helaas nog steeds geen succes en rij dus al 4 maanden met zo'n mooie oranje driehoek op de display. Ze geven nu aan de hele bekabeling te moeten controleren en ben daardoor mijn auto 2 dagen kwijt. Afspraak pas in Maart dit jaar :( Ga nu de leasemaatschappij inschakelen want het zijn toch slechts TPMS sensoren?!?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrimaBB
  • Nu online
Papa73 schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 19:23:
[...]

Ik ben al voor de 7e keer teruggeweest voor het TPMS na de winterbandenwissel. 3x bij de bandenboer en voor de 4e keer bij de garage. Helaas nog steeds geen succes en rij dus al 4 maanden met zo'n mooie oranje driehoek op de display. Ze geven nu aan de hele bekabeling te moeten controleren en ben daardoor mijn auto 2 dagen kwijt. Afspraak pas in Maart dit jaar :( Ga nu de leasemaatschappij inschakelen want het zijn toch slechts TPMS sensoren?!?!
Als de TPMS sensoren niet (meer) herkend worden na een bandenwissel lijkt dat op:
- ofwel niet geprogrammeerde sensoren.
- ofwel batterij sensoren leeg. Bij allemaal tegelijk zou vreemd zijn.
- ofwel kapotte sensoren. Een lompe bandenwissel kan zo maar de sensoren beschadigen.
- ofwel verkeerde, niet compatibele, sensoren.

Dat is overigens allemaal eenvoudig met apparatuur te checken.
Ik neem aan dat bovenstaande al allemaal door de bandenboer is ontkracht.

Je geeft aan dat dit issue ontstaan is na een bandenwissel? Voor de wissel werkte alles wel goed?
De auto zelf lijkt me dan het probleem niet.
De andere bandenset ‘even’ terugplaatsen, of wachten op beter weer? Dan kijken of het allemaal weer functioneert.

Wel vreemd dat niemand dit probleem kan vinden inderdaad.

[ Voor 5% gewijzigd door PrimaBB op 27-01-2023 19:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franciesco
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 24-09 21:39
ThatGuy2303 schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 14:30:
Ik zit nog steeds te twijfelen om de dealer naar de update te vragen voor het preconditioneren. Huidige situatie: ik rij om 4 uur weg bij mijn werk, 15 minuten later ben ik bij de Ionity lader. Volgens mij is dat te kort om van preconditioneren gebruik te kunnen maken, hoe fijn dat ook zou zijn. Nu sta ik vaak toch wel een half uur of zelfs nog iets langer.
Is het dan niet handiger om te snelladen op de heenweg naar het werk toe? Even aangenomen dat je dan langer onderweg bent dan 15 minuten.
Of ligt de Ionity onhandig voor de heenweg?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JeJeBe

JeJeBe

KIA EV6 GT-Line AWD MY22

Robert1962 schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 10:43:
[...]

De vraag is, oprecht, wat ze dan meten, en of ze dat ook werkelijk doen of alleen maar in een logboek kijken.
Het gaat ze gewoon boven de pet, ze kunnen er weinig tot niets aan sleutelen met als resultaat weer een teleurgestelde berijder.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Franciesco
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 24-09 21:39
Voor degene waarbij de precon soms wel en soms niet werkt: ik las in het IONIQ 5 topic dat sommige dat ook hebben. Er werd geclaimd dat een reset van het infotainment systeem het probleem opgelost heeft.
Onder het mom “baat het niet, het schaadt ook niet” misschien proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeJeBe

JeJeBe

KIA EV6 GT-Line AWD MY22

R3m0N schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 14:26:
Zo, vandaag toch maar een ritje gemaakt naar de dealer die mijn EV6 heeft geleverd nadat ik zo beroerd ben geholpen bij de plaatselijke (Van Mossel Apeldoorn).

Meneer we gaan ernaar kijken en ik zal straks even verslag brengen van wat we vinden of niet vinden.
Gaat u lekker zitten, kopje koffie en u wilde graag werken, kijkt u eens hier is een lekker plekje en tafel.

+/-35/40 min later, meneer alles is geregeld, we hebben het getest en het functioneert.
Okay, hoe hebben jullie dat gedaan en staat er dan nu echt pre-conditioning in de display?

DAT MEEN JE TOCH NIET!
Ja hoor, doet bijna elke dealer verkeerd als je dat hier zo eens terugleest. Even testen / controleren na gedaan werk schijnt in de KIA garage niet echt een normale werkwijze te zijn. Ze staren zich blind op de icoontjes in hun tablet - maar gezond verstand komt er niet aan te pas.
Pas maar op als ze je remblokken hebben vervangen, ze doen vast geen remtest daarna :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Papa73
  • Laatst online: 26-04 09:16
PrimaBB schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 19:36:
[...]

Als de TPMS sensoren niet (meer) herkend worden na een bandenwissel lijkt dat op:
- ofwel niet geprogrammeerde sensoren.
- ofwel batterij sensoren leeg. Bij allemaal tegelijk zou vreemd zijn.
- ofwel kapotte sensoren. Een lompe bandenwissel kan zo maar de sensoren beschadigen.
- ofwel verkeerde, niet compatibele, sensoren.

Dat is overigens allemaal eenvoudig met apparatuur te checken.
Ik neem aan dat bovenstaande al allemaal door de bandenboer is ontkracht.

Je geeft aan dat dit issue ontstaan is na een bandenwissel? Voor de wissel werkte alles wel goed?
De auto zelf lijkt me dan het probleem niet.
De andere bandenset ‘even’ terugplaatsen, of wachten op beter weer? Dan kijken of het allemaal weer functioneert.

Wel vreemd dat niemand dit probleem kan vinden inderdaad.
Ja voor de bandenwissel nooit problemen gehad, ook niet bij de wissel het jaar daarvoor. Sensoren doorgemeten, en vervangen en niets kunnen vinden. Mijn idee was ook om de zomerbandjes er dan maar weer om te laten leggen, maar dat zou volgens de garage niet uit mogen maken. Afspraak staat nu eind maart, maar dan liggen de zomerbanden er alweer onder. Zucht..

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• king_dude
  • Niet online
JeJeBe schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 20:10:
[...]

Ja hoor, doet bijna elke dealer verkeerd als je dat hier zo eens terugleest. Even testen / controleren na gedaan werk schijnt in de KIA garage niet echt een normale werkwijze te zijn. Ze staren zich blind op de icoontjes in hun tablet - maar gezond verstand komt er niet aan te pas.
Pas maar op als ze je remblokken hebben vervangen, ze doen vast geen remtest daarna :-(
Pas op met deze stelling.

Hier worden zaken benoemd door een aantal. Maar je kent niet de rest. En de rest die je wel kent, daar is het goed bij gegaan - of niet.
Punt is dat de rest (veel) meer is dan een aantal.

De stelling ‘bijna elke dealer’ zet het in onjuist perspectief naar mijn bescheiden mening.
Vele dealers doen hun werk wel zoals het hoort, maar dat lees je hier niet.
En uiteindelijk ben je niet gebonden tot dezelfde dealer toch?

[ Voor 3% gewijzigd door king_dude op 27-01-2023 21:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• king_dude
  • Niet online
DigitalHombre schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 17:53:
[...]

En op langere termijn funest voor het klantenbestand van een specifiek merk/type.
Ze doen het allemaal, omdat het nu eenmaal de tijdgeest is waar we in zitten. Helaas kun je het alleen maar accepteren :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• king_dude
  • Niet online
asennamm schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 18:56:

[Afbeelding]
.. ik hoop m snel eens te zien. Superdik gedaan!

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• king_dude
  • Niet online
Ik kon het niet laten om ernaast te staan en 2 mooie foto’s te schieten ❤️.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bGy_K8Pd5_I1h-cI2kf3XCa6Bxs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cHnvrYDaUqYRDJR1riG2qYb9.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zHuMhBXVVbVmdtRlMasXTytItvo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/k8wkqhCYmMobfUxpHOtZfLmJ.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
asennamm schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 18:56:

[Afbeelding]
PS. Kan je kenteken gewoon lezen hoor...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• De Ideale Man
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 26-07 15:09
king_dude schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 21:58:
Ik kon het niet laten om ernaast te staan en 2 mooie foto’s te schieten ❤️.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Mooie foto voor boven de bank!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wiliyama
  • Laatst online: 19-09 11:37
[...]

Inderdaad, bij mij hetzelfde. Instelling bijvoorbeeld 20°. Auto op 2, middelste roosters altijd dicht in de winter en automatische tunnel recirculatie uitgeschakeld.
Snel warme lucht.
Is het buiten heel koud dan blijft de warme lucht komen.
Is het minder koud dan komt eerst warme lucht, daarna wordt de temperatuur konstant gehouden door lucht van ongeveer 23°. Dit is gemeten temperatuur. Omdat het een luchtstroming is voelt het op de huid aan als frisse lucht maar is het niet.
En mensen die de temperatuur eerst op 27° instellen omdat het dan eerder warm zou worden ervaren bij het terugdraaien van de temperatuur wel koude lucht. Waarschijnlijk omdat de airco in werking treedt om de temperatuur snel te laten dalen.
Zou dit het kunnen zijn wat er in veel gevallen gebeurd of waargenomen wordt?
Ook bij mij staat het automatische ontwasemen gewoon aangevinkt.

[ Voor 3% gewijzigd door Wiliyama op 27-01-2023 23:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• asennamm
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 19-09 16:06
Phusebox schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 22:32:
[...]

PS. Kan je kenteken gewoon lezen hoor...
Jammer. Ik vond het kenteken zo wel bij me passen. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwinus
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17-09 20:05

alwinus

Tweaked

1Mark schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 13:39:
[...]

Nee hoor staat hier op eco. Gebruikt vrolijk 4kw in het begin. Zie daar vrij weinig verschil in eigenlijk. Behalve dat de eco stand wat minder hard blaast

[ Voor 6% gewijzigd door alwinus op 28-01-2023 09:38 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Anunnaki
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 09:19
R3m0N schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 14:26:

DAT MEEN JE TOCH NIET!

Op de terugweg vanaf Eindhoven naar Apeldoorn even een testje gedaan en inderdaad sneeuwvlok!
Laden met 201kWh en in een mum van tijd (kon niet eens naar de wc en mijn koffie opdrinken) was ie al op 80%.

Hier kan ik wat mee, hulde aan de Kia dealer in Eindhoven (Content Autogroep)
Voor de toekomst rij ik liever helemaal naar Eindhoven dan dat ik nog 1 keer in Apeldoorn naar de dealer ga!
Dus Van Mossel die weet dat er drie gedaan moeten worden en doet er maar 2 en levert hem zo terug aan je. Slecht idd.

Den Bosch heb je ook Content Autogroep, iets dichter bij voor je. Ik breng hem altijd daar en ben zeer tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reacher
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online

Reacher

oldschool

De band was niet goedkoop, maar de service was bij deze dealer iig beter. Ze hielden zich aan de afspraken, dat reken ik tegenwoordig al als 'prima' service.... En ze hadden nog wat dingen opgepakt die de andere dealer steeds maar niet deed, zoals de melding voor onderhoud goed instellen.. die begon al te zeuren bij 10k km's.

Ik had opzettelijk niet mijn banden laatst op juiste bar niveau gezet om te zien of de dealer dat dan zelf even zou doen, ook dat was prima gedaan. In Breda was de benodigde update van terugroepactie al een zaak die ze maar steeds vooruit bleven schuiven.

but I don't like you in that way
the best things in life are illegal
born to do porn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThatGuy2303
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 24-09 15:37
Franciesco schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 19:59:
[...]

Is het dan niet handiger om te snelladen op de heenweg naar het werk toe? Even aangenomen dat je dan langer onderweg bent dan 15 minuten.
Of ligt de Ionity onhandig voor de heenweg?
Zou eventueel kunnen, maar ik rij nu al om kwart over 6 weg, vind ik al vroeg zat... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeJeBe

JeJeBe

KIA EV6 GT-Line AWD MY22

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JJ1dKo-tsjKutyB9nWrx-cvX8yc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IYKR1nMbbUwwcC0ZZEFJgFPd.jpg?f=fotoalbum_large
Deze is nieuw (en volslagen idioot, auto staat vol opgeladen amper 2 dagen stil !)
Pagina: 1 ... 253 ... 446 Laatste

Let op:
Openbaar laden, laadpassen, etc. in: [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3.

Bestellingen, leveringen en "waar is de boot"-posts over de Kia EV6 mogen in: Het KIA EV6 leveringen topic