• HansAuutB
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 00:42
Phusebox schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 07:48:
[...]

Jij bedoelt onder de tweede valse vloer dan? Past de kabel daar?
Hoeveel etages hebben we in het magazijn?
Ik was me slechts bewust van begane grond en kelder.

Rijdt sinds 05-10-2022 een KIA EV6 GT-line rwd Runway Red

• asennamm
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 20:37
HansAuutB schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 13:41:
[...]

Hoeveel etages hebben we in het magazijn?
Ik was me slechts bewust van begane grond en kelder.
Zonder het Meridian systeem heb je nog een vakje waar anders de subwoofer zit.

Daar zit bij mij de bandenreparatieset.

• MarcdJ
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 05-02 20:59
Eind vorige week de winterupgrade / batterijconditionering gekregen. Nu leek na het opladen mijn bereik opeens ruim 25 km extra, eindelijk weer de 400 km aantikken :)
Maar verrassend ook vanochtend dat de accu voorverwarmd was, zónder dat ik wat voor laadstation dan ook als bestemming had ingesteld. Wel had ik via de app voorverwarmd. Foto bij stilstand na afloop van mijn rit:

Vanmiddag zelfde ritje heen, geen energieverbruik voor de accuverzorging. Op mijn bestemming toch even via de app voorverwarmen aangezet. Om te kijken wat er zou gebeuren. En voila, 5 min later bij de terugrit deze foto laten maken door mijn passagier. Geen bestemming in de navigatie ingevoerd.

Het lijkt wel alsof via de app voorverwarmen van de auto (met de winterupgrade / preconditioning niet alleen de cabine opwarmt, maar óók de accu. Wat ik in ieder geval niet wist. Én dat dit gunstig is voor je bereik zo'n warme accu..

Of zie ik dat verkeerd? Anderen ook deze ervaring?

• Freezhost
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 21:14
@MarcdJ Dat ga ik ook eens uitproberen, wel vreemd dat er 0,00kW staat

• EricEB
  • Laatst online: 05-02 13:44
Blijft bijzonder...de Fastned palen.

Met 32%soc met pre-con naar een Fastned plm 40km verderop, 25 minuten later met 19%soc aangekomen (volgens mij vreet pre-con de soc..), Laden gaat niet sneller dan 72kw !! grrr. teleurstellend. Zelfs bij 33%soc gaat snelheid niet omhoog, zonde van mn tijd.
Over 10km nog een Fastned, nu ineens schiet het direkt naar 125kw, dit houdt hj aan en gaat dan naar 155kw...now we are talking maar nog altijd geen pieksnelheid terwijl accu goed warm is...
Blijft raar.

• MarcdJ
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 05-02 20:59
Freezhost schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 14:48:
@MarcdJ Dat ga ik ook eens uitproberen, wel vreemd dat er 0,00kW staat
Hoi @Freezhost,

De 0,00 kW is het actuele verbruik. Blijkbaar is er alleen energieverbruik bij voorverwarmen en stopt dat bij starten of gaan rijden. Zonder voorverwarmen is de accuverzorging ook 0,00 kW én 0% van het totale energieverbruik.

• TheX
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:55
Exact hetzelfde al heeft hij het een stuk grondiger uitgezocht tot aan de 12v accu. In reactie richting hem maar even aangegeven dat hij niet alleen is ;)

Ik heb contact gehad met de garage en ze hadden dit nog niet eerder gehoord dus kon langskomen. Echter, sinds vanmorgen werkt het weer prima (de lampjes zijn 3 dagen nonstop aan geweest bij stilstand) dus ik kijk het verder nog even aan met een aantekening voor bij de 30k servicebeurt.

Standaard crap :-)

• king_dude
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20:21
MarcdJ schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 14:45:
Eind vorige week de winterupgrade gekregen. Nu leek na het opladen mijn bereik opeens ruim 25 km extra, eindelijk weer de 400 km aantikken :)
Maar verrassend ook vanochtend dat de accu voorverwarmd was, zónder dat ik wat voor laadstation dan ook als bestemming had ingesteld. Wel had ik via de app voorverwarmd. Foto bij stilstand na afloop van mijn rit:

[Afbeelding]

Vanmiddag zelfde ritje heen, geen energieverbruik voor de accuverzorging. Op mijn bestemming toch even via de app voorverwarmen aangezet. Om te kijken wat er zou gebeuren. En voila, 5 min later bij de terugrit deze foto laten maken door mijn passagier. Geen bestemming in de navigatie ingevoerd.

[Afbeelding]

Het lijkt wel alsof via de app voorverwarmen van de auto (met de winterupgrade) niet alleen de cabine opwarmt, maar óók de accu. Wat ik in ieder geval niet wist. Én dat dit gunstig is voor je bereik zo'n warme accu..

Het lijkt er idd op. Heb dit eerder benoemd in mijn testen hoe precon precies werkt. Kijk mijn recente posts maar eens terug. Ben het nu aan het testen

• asennamm
Er is een update/service bulletin bij de dealers voor auto's die problemen hebben met AC laden.

Voor degenen hier die problemen met het AC laden hebben wellicht interessant om bij hun dealer hiernaar te informeren. Mogelijk lost dit je problemen met AC laden op.

[Voor 15% gewijzigd door asennamm op 24-01-2023 16:09]

• De Ideale Man
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 19:51
Ik reed vandaag een stuk op snelweg achter een andere EV6. Ik zag in de file dat zijn achterlicht de streep aan de bovenzijde, van links naar rechts, bij zijn rechterkoplamp niet meer branden.
Zijn rechterachterlicht brande nog wel.

Ik wist niet dat dit verschillende onderdelen waren.

• asennamm
De Ideale Man schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 16:57:
Ik reed vandaag een stuk op snelweg achter een andere EV6. Ik zag in de file dat zijn achterlicht de streep aan de bovenzijde, van links naar rechts, bij zijn rechterkoplamp niet meer branden.

Ja, koplamp zit aan de voorkant en achterlicht zit aan de achterkant. :) :+

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 05:29
Vraagje, als ik nu de route plan naar een Ionity lader die 160km weg is, gaat ie dan ook vanzelf voorverwarmen vanaf 40km van te voren, of moet je echt pas de navigatie instellen als je dichter bij bent?

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

• alexzel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 06-02 18:10
Phusebox schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 17:39:
Vraagje, als ik nu de route plan naar een Ionity lader die 160km weg is, gaat ie dan ook vanzelf voorverwarmen vanaf 40km van te voren, of moet je echt pas de navigatie instellen als je dichter bij bent?
Laatst rit gedaan naar Groningen en op een gegeven moment ging de auto vanzelf de batterij voorverwarmen.

• king_dude
DigitalHombre schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 09:02:
[...]

Lef? Zo zou ik het niet durven noemen. Dan ben je toch al minstens 50km of meer te ver gereden, allicht voorbij diverse laadpunten. Je kan dit soort "chicken" spelletjes wel lang spelen maar vroeg of laat sta je ergens aan de kant.
In dit specifieke geval moest ik een collega snel wegbrengen, en we konden het niet in de tijd veroorloven om tussendoor te laden, of eerder te vertrekken. De gereden afstand kwam precies op 0% soc op display uit, maar jah, ik moest ook naar huis. En laat de dichtstbijzijnde snellader precies… juist..

Ik wilde het resultaat delen met jullie, zodat jullie er baat bij hebben. Niet omdat ik zonodig het chicken spelletje deed..

• Atlas
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Nou lekker dit… Ik kom van een ProCeed waar er via de CarPlay al een echo op trad tijdens het bellen, nou die zit er dus ook in bij de EV6… En zo te zien ben ik de enige :/
Beide iPhones zijn al ge-update, andere kabel geprobeerd en niets helpt :/

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

• xxander968
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 22:45
Phusebox schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 17:39:
Als het doel een snellader is dan start preconditioning vanzelf, op het moment dat het nodig is.

• king_dude
king_dude schreef op zondag 22 januari 2023 @ 00:31:
[...]

Ik zal wel eens een foto plaatsen van mijn sleutel… 2x vallen op een grindvloer en hij is naar de gallemiezen. Sleutel valt altijd op.. jawel de kopse kant. Dun laagje metaal gaat los. Heb de mijne moeten schuren om geen last met vingers te hebben. Helaas 2 sleutels al zo.

Vervangen is stinkend duur. Heb mijn dealer geadviseerd om een (metalen) omhulsel er standaard bij te leveren..
Bij deze. 1x ontdaan van dunne metalen laag, de andere heeft nog beschadigingen.

• MacFan
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 21:37
De Ideale Man schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 16:57:

Zal zo eens checken of dat de mijne is!

• EricEB
MacFan schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 19:59:
[...]

Zal zo eens checken of dat de mijne is!
Ik ook...vandaag Assen - Zoetermeer - Assen...denk wel 10 EV6en gezien...A28 en A12

Check ook mijn eigen auto, er is net een nieuw linkerachterlicht ingezet....

• Phusebox
Hier in het zuiden zie ik ze, gelukkig, nog steeds nauwelijks. Eén keer per maand zie ik er eentje ofzo.

• R3m0N
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 01-02 15:57
JanKoen schreef op vrijdag 20 januari 2023 @ 19:01:
[...]

Vandaag met pre-conditioneren van de accu. Dus ook in de winter snelladen.

[Afbeelding]
Ik ben hier echt wel jalours op, vandaag voor de preconditioning update naar de dealer geweest en die zegt alles te hebben uitgevoerd, auto slechts half uurtje binnen gestaan en hebben alle updates gedaan die er waren.

Bij testen op de parkeerplaats nog steeds wintermodus en geen preconditioning. Ook geen sneeuwvlok of spiraal bij selecteren fastned en 5 min wachten.

Wederom terug naar binnen en toen werd mij verteld dat wat op de verschillende forums staat onzin is en per model en serienummer afhankelijk is en het voor mij dus totaal anders kan zijn en wellicht dus geen hoge snelheid kan halen :(

Weet even niet hoe hier nu mee om te gaan maar daarvoor leggen wij natuurlijk niet zoveel geld neer.
Iemand een idee of advies?

• Phusebox
R3m0N schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 21:46:
[...]

Ik ben hier echt wel jalours op, vandaag voor de preconditioning update naar de dealer geweest en die zegt alles te hebben uitgevoerd, auto slechts half uurtje binnen gestaan en hebben alle updates gedaan die er waren.

Bij testen op de parkeerplaats nog steeds wintermodus en geen preconditioning. Ook geen sneeuwvlok of spiraal bij selecteren fastned en 5 min wachten.

Wederom terug naar binnen en toen werd mij verteld dat wat op de verschillende forums staat onzin is en per model en serienummer afhankelijk is en het voor mij dus totaal anders kan zijn en wellicht dus geen hoge snelheid kan halen :(

Weet even niet hoe hier nu mee om te gaan maar daarvoor leggen wij natuurlijk niet zoveel geld neer.
Snel op zoek naar een andere dealer en deze dealer geen enkele omzet meer gunnen.

Je moet ze raken daar waar ze het meeste om geven, geld.

Enige verschil is wel dat de 58 kWh tot max 170 kW laadsnelheid gaat volgens mij. Zal in de praktijk Max 150-160 zijn dan.

[Voor 5% gewijzigd door Phusebox op 24-01-2023 22:02]

• ArjenIsM3
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 23:38
[...]

Wat een gelul. Die dealer z.s.m. lozen is de enige oplossing.

• Loei123
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 21:47
[...]

Goh, mij is hetzelfde overkomen, alleen heb ik twee uur zitten wachten...

Ik moet nog terug maarja, tijd tijd...

• JanKoen
  • Laatst online: 00:04
[...]

Dit is toch wel erg slecht. Dat deze garage nog een dealerschap heeft of klanten. Wat phusebox zegt, gauw op zoek naar een andere dealer.

• JeJeBe
  • Registratie: Januari 2018
MarcdJ schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 14:45:
Eind vorige week de winterupgrade / batterijconditionering gekregen. Nu leek na het opladen mijn bereik opeens ruim 25 km extra, eindelijk weer de 400 km aantikken :)

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Het lijkt wel alsof via de app voorverwarmen van de auto (met de winterupgrade / preconditioning niet alleen de cabine opwarmt, maar óók de accu. Wat ik in ieder geval niet wist. Én dat dit gunstig is voor je bereik zo'n warme accu..

Volkomen normaal en verwacht. wintermodus was er al, en dat is wat hier gebeurt, het is ook immers winter, Daar is de preconditionering aan TOEGEVOEGD. Niet blindstaren op preconditionering maar even het hele verhaal/functioneren beschouwen.

• MacFan
EricEB schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 20:18:
[...]

Ik ook...vandaag Assen - Zoetermeer - Assen...denk wel 10 EV6en gezien...A28 en A12

Check ook mijn eigen auto, er is net een nieuw linkerachterlicht ingezet....
Utrecht - Den Haag - Utrecht, heb zelf geen andere EV6 gezien vandaag.

• R3m0N
Phusebox schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 21:49:
[...]

Snel op zoek naar een andere dealer en deze dealer geen enkele omzet meer gunnen.

Je moet ze raken daar waar ze het meeste om geven, geld.

Enige verschil is wel dat de 58 kWh tot max 170 kW laadsnelheid gaat volgens mij. Zal in de praktijk Max 150-160 zijn dan.
Dank allemaal voor jullie bericht, ga inderdaad toch maar verder kijken dan.

Heb een 77.4 kWh Plus Adv. dus die hoge snelheid zou zeker moeten kunnen.

Alleen de uitspraak al dat ze hier op dit forum niet zouden weten waar ze het over hebben werd ik al kwaad om.

• JeJeBe
JanKoen schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 22:23:
[...]

Dit is toch wel erg slecht. Dat deze garage nog een dealerschap heeft of klanten. Wat phusebox zegt, gauw op zoek naar een andere dealer.
Ik zou ze toch wel even laten weten, dat ze van die fora nog wel iets kunnen leren, ipv er of af te geven ...
Nadat een dealer die wel weet waar íe mee bezig is de upgrade wel goed heeft gedaan,

• R3m0N
JeJeBe schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 22:29:
[...]

Ik zou ze toch wel even laten weten, dat ze van die fora nog wel iets kunnen leren, ipv er of af te geven ...
Nadat een dealer die wel weet waar íe mee bezig is de upgrade wel goed heeft gedaan,
Gaat zeker goed komen, ben niet op mijn mondje gevallen namelijk en heb het ook voor jullie opgenomen ;-)

• De Ideale Man
  • Laatst online: 19:51
MacFan schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 22:27:
[...]

Utrecht - Den Haag - Utrecht, heb zelf geen andere EV6 gezien vandaag.
Het was op de A2 richting Utrecht.
Ik heb via mijn dashcam van de video een foto gemaakt. Niet de beste kwaliteit.

Je ziet dat de lijn niet doorloopt aan de rechterkant.

[Voor 3% gewijzigd door De Ideale Man op 25-01-2023 07:26]

• Phusebox
De Ideale Man schreef op woensdag 25 januari 2023 @ 07:26:
[...]

[Afbeelding]
Hopelijk hoef je niet ook een half jaar te wachten op een nieuw achterlicht als zoiets gebeurt... :|

• Bogey555
  • Laatst online: 06-02 12:02
Gisteren is mijn AA wireless toegekomen. Direct maar even getest en het geeft exact dezelfde problemen als met de kabel. Dwz dat het constant uitvallen van AA niet aan de kabel ligt.
Zou misschien kunnen de USB A connector zijn zoals ik eerder hier op een youtube filmpje gezien had. Ga wel niet zelf alles opengooien dus ga dit maar eens door de dealer laten bekijken.
Ik had nog een vraagje voor de meer ervaren EV6 rijders onder ons. Dit is de eerste auto die ik heb waar het brandblusapparaat niet is bevestigd onder de stoel vd passagier maar gewoon los in de koffer ligt. Het past niet onder de dubbele bodem. Kunnen jullie even delen wat jullie ermee gedaan hebben zodat die niet gewoon in de koffer moet blijven liggen.
Alvast bedankt. :)

• king_dude
Bogey555 schreef op woensdag 25 januari 2023 @ 08:00:
Gisteren is mijn AA wireless toegekomen. Direct maar even getest en het geeft exact dezelfde problemen als met de kabel. Dwz dat het constant uitvallen van AA niet aan de kabel ligt.
Zou misschien kunnen de USB A connector zijn zoals ik eerder hier op een youtube filmpje gezien had. Ga wel niet zelf alles opengooien dus ga dit maar eens door de dealer laten bekijken.
Ik had nog een vraagje voor de meer ervaren EV6 rijders onder ons. Dit is de eerste auto die ik heb waar het brandblusapparaat niet is bevestigd onder de stoel vd passagier maar gewoon los in de koffer ligt. Het past niet onder de dubbele bodem. Kunnen jullie even delen wat jullie ermee gedaan hebben zodat die niet gewoon in de koffer moet blijven liggen.
Idem voor de noodhamer. Ik ga niet zeggen waar mijn dealer m vastgemaakt had.. maar ben hard op zoek naar een mooi plekje

• MacFan
De Ideale Man schreef op woensdag 25 januari 2023 @ 07:26:
[...]

[Afbeelding]
Dat had ik kunnen zijn, juiste kleur auto, maar mijn achterlicht is nog OK. Of het moet een tijdelijke hickup zijn geweest.

• Bogey555
king_dude schreef op woensdag 25 januari 2023 @ 08:04:
[...]

Idem voor de noodhamer. Ik ga niet zeggen waar mijn dealer m vastgemaakt had.. maar ben hard op zoek naar een mooi plekje
Noodhamer? Die ben ik nog niet tegengekomen. Wel een bandenreparatieset waarvan het vulmiddel uitgelopen was en heel het zakje gevuld had :o

• Phusebox
[...]

Ik zoek ook nog een plek. Heb wel zwart/grijze noodhamers en gelukkig geen oranje.

• MacFan
[...]

Die hangt zeker net als bij mij, net boven je usb poorten? Ook ik zoek een betere plek! :)

• spidertje
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22:07
Iemand hier wellicht al ervaring met setje Bilstein veren? AWD of RWD? Hoe bevalt dat?

• Bokes
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 06-02 14:16
Bogey555 schreef op woensdag 25 januari 2023 @ 08:00:
...Ik had nog een vraagje voor de meer ervaren EV6 rijders onder ons. Dit is de eerste auto die ik heb waar het brandblusapparaat niet is bevestigd onder de stoel vd passagier maar gewoon los in de koffer ligt. Het past niet onder de dubbele bodem. Kunnen jullie even delen wat jullie ermee gedaan hebben zodat die niet gewoon in de koffer moet blijven liggen.
Idem hier :? Ideale plaats lijkt de open ruimte voor de middenconsole, maar om de brandblusser vlot los te kunnen maken, moet de bevestiging dan onderaan. Boren in de vloer zou ik niet doen en er ligt dan nog de mat tussen. Misschien vastzetten met klinknagels in de mat, maar dat maakt de mat verwijderen dan weer moeilijk...

• R20141016
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 06-02 14:14
Vraagje voor de EV6 snelladers onder ons.
Ik had vanochtend de EV6 geladen bij ionity. Uiteindelijk een laadsnelheid bereikt van 133 kW.
(Begon op 65 kW, snel doorgestegen naar 108 kW en toen 133 kW). Boven de 90% werd het 45 kW dus maar snel afgekoppeld. ;)

Ik heb nog geen preconditionering update maar had wel de auto 10 minuten voorverwarmd met de app.

Ik kreeg het op een gegeven moment wel een beetje koud in de auto met jas aan.
Hoe kan ik de interieurverwarming aanlaten tijdens het laden? Is dat mogelijk?
Heeft dit nadelige invloed op de laadsnelheid? }:O

• Canby
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 06-02 15:58
MacFan schreef op woensdag 25 januari 2023 @ 08:44:
[...]

Die hangt zeker net als bij mij, net boven je usb poorten? Ook ik zoek een betere plek! :)
Ik had hem juist onder de USB poorten (bijna tegen de vloer), aan de onderrand met een klembeugel vastgezet.

• magicstar
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-02 14:21
[...]

Niet ideaal denk ik maar mijn noodhamer is bij de linkervoet naast de motorkap hendel geplaatst door de dealer van de lease maatschappij. Bukken om te pakken maar wel "uit de weg/zicht"

• marc4547
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 06-02 08:21
Phuse, Is dit een noodzakelijke updater voor iedereen met een ev6 van tussen die periode? De mijne is gemaakt op 1 september 2022?

Zeer happy met mijn EV6, Bij vlagen ben ik geniaal, jammer dat het vaak windstil is.

• Phusebox
marc4547 schreef op woensdag 25 januari 2023 @ 10:03:
[...]

Phuse, Is dit een noodzakelijke updater voor iedereen met een ev6 van tussen die periode? De mijne is gemaakt op 1 september 2022?
In de PDF staat:

Dus geen terugroepactie, enkel als je er last van hebt blijkbaar. Waarom ze niet iedereen updaten (tijdens een servicebeurt) is me een raadsel.

• EricEB
R20141016 schreef op woensdag 25 januari 2023 @ 09:20:

Je kan gewoon de auto 'aan' laten staan, dus ac/verwarming...geen probleem. Tja zal ten koste gaan van beetje snelheid, maar je wilt toch lekker warm zitten? (compensatietip...doe je lampen uit :-) )

• xxander968
Ik had vanochtend de EV6 geladen bij ionity. Uiteindelijk een laadsnelheid bereikt van 133 kW.
(Begon op 65 kW, snel doorgestegen naar 108 kW en toen 133 kW). Boven de 90% werd het 45 kW dus maar snel afgekoppeld. ;)

Ik heb nog geen preconditionering update maar had wel de auto 10 minuten voorverwarmd met de app.

Je kunt de auto aan laten. kost je wel wat stroom en dus duurt het wat langer met laden, maar beter dat dan de kou. kampeermode kreeg ik niet geactiveerd tijdens het laden helaas.

• EricEB
Phusebox schreef op woensdag 25 januari 2023 @ 10:07:
[...]

In de PDF staat:

[Afbeelding]

Dus geen terugroepactie, enkel als je er last van hebt blijkbaar. Waarom ze niet iedereen updaten (tijdens een servicebeurt) is me een raadsel.
Toen ik vorige week de grote beurt deed bj 58K km kreeg ik te horen dat er een nwe versterker werd geplaatst...maar ik had geen klachten. Tja, opdracht Kia NL...stond in lijstje voor mijn auto zeiden ze. Soort van terugroepactie...

• xxander968
magicstar schreef op woensdag 25 januari 2023 @ 09:55:
[...]

Niet ideaal denk ik maar mijn noodhamer is bij de linkervoet naast de motorkap hendel geplaatst door de dealer van de lease maatschappij. Bukken om te pakken maar wel "uit de weg/zicht"
Als het zo laag zit en je beland op de kop of zijkant heb je er precies niks aan. Daarom had ik er een met horizontale pinnen die ik in de hemel had bevestigd. Mijn vrouw was bang dat de hamer los zou komen en nu ligt hij dus in de middenconsole, samen met degene die geleverd werd door Kia...

• SwEEp3R
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 20:47

Voor zover ik weet: Je kunt de hoofdaccu niet laden en ontladen tegelijk. Als je tijdens het laden de verwarming e.d. gebruikt, gebeurt dit met de 12V accu. Die moet na het laden dus weer afgetopt worden.

• Warp9
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 26-01 11:05
Met betrekking tot batterijconditionering kom ik afgaande op de gegevens van KIA, mijn eigen ervaring en die van anderen in het Forum tot het volgende.
Batterijconditionering vereist een reisafstand van minimaal ca. 40 km en 110 km batterijreserve. Naarmate de starttemperatuur lager is moeten de batterijreserve en de reisafstand groter zijn.
Want de batterijconditionering gebruikt een vaste waarde van ca. 5,4 kWh, ongeacht de starttemperatuur. Dat betekent dus dat een lagere starttemperatuur alleen maar kan worden opgevangen door een langere batterijconditionering (=grotere reisafstand) en niet met een hoger aantal kWh.
Zo had ik bij een buitentemperatuur van 2 graden ca. 55 km nodig om de batterijconditionering compleet uit te voeren. (GT Line).
Het is dus nodig om te plannen als de batterijreserve zo hoog mogelijk is, maar ook dat bij het laadstation er nog ca. 70 km (20% SOC) batterijreserve is.
Het systeem bepaalt zelf wel wanneer de batterijconditionering moet starten.
Men het met mij eens?

Benieuwd of dit in een nieuwe routeplanner adequaat wordt opgenomen.

• asennamm
[...]

Ik heb deze die je aan de opbergvakken in de portieren monteert.

https://www.bol.com/nl/nl...s8qR8MwEbc-IaAsVrEALw_wcB

En mocht je ze een keer nodig hebben dan ben je blij dat ze oranje zijn en niet grijs. Water, donker, gedesoriënteerd dan zie je oranje toch iets beter. Just my 2 cents.

• king_dude
xxander968 schreef op woensdag 25 januari 2023 @ 10:28:
[...]

Als het zo laag zit en je beland op de kop of zijkant heb je er precies niks aan. Daarom had ik er een met horizontale pinnen die ik in de hemel had bevestigd. Mijn vrouw was bang dat de hamer los zou komen en nu ligt hij dus in de middenconsole, samen met degene die geleverd werd door Kia...
Exact de reden waarom de mijne een andere plek nodig heeft. En ook exact dezelfde - niet ideale - oplossing voor nu

• king_dude
Warp9 schreef op woensdag 25 januari 2023 @ 12:50:
Met betrekking tot batterijconditionering kom ik afgaande op de gegevens van KIA, mijn eigen ervaring en die van anderen in het Forum tot het volgende.
Batterijconditionering vereist een reisafstand van minimaal ca. 40 km en 110 km batterijreserve. Naarmate de starttemperatuur lager is moeten de batterijreserve en de reisafstand groter zijn.
Want de batterijconditionering gebruikt een vaste waarde van ca. 5,4 kWh, ongeacht de starttemperatuur. Dat betekent dus dat een lagere starttemperatuur alleen maar kan worden opgevangen door een langere batterijconditionering (=grotere reisafstand) en niet met een hoger aantal kWh.
Zo had ik bij een buitentemperatuur van 2 graden ca. 55 km nodig om de batterijconditionering compleet uit te voeren. (GT Line).
Het is dus nodig om te plannen als de batterijreserve zo hoog mogelijk is, maar ook dat bij het laadstation er nog ca. 70 km (20% SOC) batterijreserve is.
Het systeem bepaalt zelf wel wanneer de batterijconditionering moet starten.
Men het met mij eens?

Benieuwd of dit in een nieuwe routeplanner adequaat wordt opgenomen.
Klopt bijna helemaal. Ware het niet dat de logica van Kia niet voldoende slim genoeg is om het starten van precon echt op tijd klaar tw hebben.

kijk even naar mijn bevindingen eerder. conclusie is dat je bij een 58kWh ev6 bij deze temperaturen echt moet preconnen boven de 45% accu tijdens rijden, anders is ie niet compleet.

Daarnaast is een (voorzichtige) conclusie dat precon ook start bij voorverwarmen auto. ik ben nu aan het uitvogelen wanneer deze dan stopt.

• Freezhost
asennamm schreef op woensdag 25 januari 2023 @ 13:22:
[...]

Ik heb deze die je aan de opbergvakken in de portieren monteert.

https://www.bol.com/nl/nl...s8qR8MwEbc-IaAsVrEALw_wcB

En mocht je ze een keer nodig hebben dan ben je blij dat ze oranje zijn en niet grijs. Water, donker, gedesoriënteerd dan zie je oranje toch iets beter. Just my 2 cents.
Ik vraag mij af of de ruiten van de bestuurder en passagier hiermee ook daadwerkelijk stuk gaan, op de site lees je over ongelamineerde zij of achterruit. Hoe werkt dit bij de ruiten die dubbellaags zijn?

• Franciesco
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 05-02 22:26
@Warp9 je bedoelde neem ik aan kW en niet kWh? En dat het systeem dus op een bepaald vast vermogen werkt, maar dat de hoeveelheid energie die het totaal kost (kWh) wel variabel is afhankelijk van de (weer)situatie?
Toen ik de precon een tijdje geleden als test uitgeprobeerd heb ging er ca 4,5kW naar accu verzorging. De buitentemperatuur was toen wel wat hoger dan nu.

• DaMenaz
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 00:35

DaMenaz

NoKIA 2022

Freezhost schreef op woensdag 25 januari 2023 @ 13:52:
[...]

Ik vraag mij af of de ruiten van de bestuurder en passagier hiermee ook daadwerkelijk stuk gaan, op de site lees je over ongelamineerde zij of achterruit. Hoe werkt dit bij de ruiten die dubbellaags zijn?
Weliswaar Volvo, maar hier lees ik in zijn algemeenheid dat akoestisch glas ook gewoon te breken is met een lifehammer:

https://www.gelderlander....n-ik-ontsnappen~acc23858/

Besteld: KIA EV6 - 77,4kwh - RWD - Plus Advanced - Yacht Blue - Welvaartskogel

• Warp9
@Franciesco Ik heb het over verbruik, dus over kWh. Tot nu toe was mijn batterijconditionering (accuverzorging) verbruik 5,4 kWh.
Maar afgaande op jouw ervaring heb ik misschien ten onrechte aangenomen dat dit een vast gegeven is.
Het zou mooi zijn als de accuverzorging wel variabel is en zich aanpast aan de starttemperatuur. Als forumleden hier wat ervaringen over delen zou helpen.

• Warp9
@king_dude Volgens mij trekken we dezelfde conclusie, alleen ga ik uit van een 77 kWh - en jij van een 58 kWh batterij.
Afgaande op de data van KIA moet de batterij bij het laadpunt minimaal 20% SOC resteren (m.i. ca. 70 km onder deze winterse omstandigheden en 77 kWh batterij).
Vlakbij het laadpunt was de batterijconditionering klaar. Ik had toen 55 km afgelegd.
Dat betekent dat bij 2 graden 125 km batterijcapaciteit nodig is om een conditionering volledig uit te voeren.
Uitgaande van een totale capaciteit van ca. 350 km (bij een 77 kWh batterij en dit weer) is dat 35%.
Voor een batterij van 58 kWh zal dat omgerekend 46% zijn.

Ik heb ook een test gedaan met een oplaadpunt dat veel verder weg ligt dan in het voorbeeld en toen schakelde de batterijconditionering niet al in na een paar minuten. Ik heb die rit niet gemaakt, maar dat komt nog en anders zou het mooi zijn als jij dat doet :)

• asennamm
Freezhost schreef op woensdag 25 januari 2023 @ 13:52:
[...]

Twee keer slaan. >:)

• SSS95
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 25-01 16:26
Is er eigenlijk een manier om te kijken of je de pre conditioning update hebt of niet?

• DaMenaz

DaMenaz

NoKIA 2022

Levert KIA nog een ouderwetse mep-hamer? bij de vorige nieuwe wagens kreeg ik steevast de 'evolution' met slagpin.

• JeJeBe
SSS95 schreef op woensdag 25 januari 2023 @ 15:43:
Is er eigenlijk een manier om te kijken of je de pre conditioning update hebt of niet?
Als je even de moeite neemt dit forum door te lezen kun je dat met groot gemak vinden.

• JeJeBe

logisch, die stroom moet ergens vandaag komen , uit je accu of uit de laadpaal.

• Bogey555
DaMenaz schreef op woensdag 25 januari 2023 @ 16:11:
[...]

Levert KIA nog een ouderwetse mep-hamer? bij de vorige nieuwe wagens kreeg ik steevast de 'evolution' met slagpin.

[YouTube: Lifehammer® Safety Hammer Evolution - TÜV certified automatic safety hammer with seat belt cutter.]
Is dat iets dat enkel in Nederland gedaan wordt ivm wetgeving of zo? Ik heb dat nog nooit gehad in Belgie en ik heb dat nu ook niet.

• JeJeBe
SwEEp3R schreef op woensdag 25 januari 2023 @ 11:15:
[...]

Voor zover ik weet: Je kunt de hoofdaccu niet laden en ontladen tegelijk. Als je tijdens het laden de verwarming e.d. gebruikt, gebeurt dit met de 12V accu. Die moet na het laden dus weer afgetopt worden.
Dat kan natuurlijk niet waar zijn, de verwarming stoken op 12V. Je zet het zo stellig neer, maar het is slechts een aanname die je niet kunt "bewijzen". met amper 700 Wattuur in de loodaccu ben je in een paar minuten ook leeg. Onzin dus. verwarmen kan niet anders dan op de HV circuits. Hang je aan de lader dan zal een deel van de afgenomen laadstroom rechtstreek worden gebruikt voor de verwarming en de rest voor HV accu laden .

• DaMenaz

DaMenaz

NoKIA 2022

Bogey555 schreef op woensdag 25 januari 2023 @ 16:22:
[...]

Is dat iets dat enkel in Nederland gedaan wordt ivm wetgeving of zo? Ik heb dat nog nooit gehad in Belgie en ik heb dat nu ook niet.
Het is geen wettelijke verplichting, maar een veiligheidsitem. In NL hebben we nogal veel bermsloten en dan is het wel handig als je snel de auto uit kunt als je te water raakt. En het is een manier voor dealers om voor veel te veel geld een afleverpakket te vullen. :)

• Solarman
  • Registratie: Mei 2022
  • Niet online
[...]

In Nederland is een lifehammer ook geen verplichting maar wordt er praktisch wel altijd bijgeleverd.

• Phusebox
Na de enkele weken besproken aanpassing in de airco instellingen (auto ontvochtigen en ontwasemen uit), is de warmte in de auto een stuk beter geworden.

Echter beslaan de ramen dan met dit weer, en zodra ik eenmaal op Front heb gedrukt en daarna weer uit heb gezet, vult de auto zich weer met koude lucht. Dit gaat de hele rit niet meer weg.

Vraag me toch af waar het nu misgaat in de software.

• JeJeBe
Vanmiddag wederom diep teleurgesteld in KIA. Uren bij de dealer in een stervenskoude showroom zitten wachten op het repareren van een paar simpele parkeersensoren. Blijkt uiteindelijk dat ze verkeerde hebben besteld. Kan weer maanden gaan duren want de levertijd van de (hopelijk goeie) sensoren is onbekend.
Heb zulke ellende nog nooit meegemaakt in de ruim 30 jaar dat ik auto rijd. Was wel de eerste keer dat ik voor een B merk koos. En de laatste keer ook.

• Phusebox
JeJeBe schreef op woensdag 25 januari 2023 @ 17:19:
Vanmiddag wederom diep teleurgesteld in KIA. Uren bij de dealer in een stervenskoude showroom zitten wachten op het repareren van een paar simpele parkeersensoren. Blijkt uiteindelijk dat ze verkeerde hebben besteld. Kan weer maanden gaan duren want de levertijd van de (hopelijk goeie) sensoren is onbekend.
Heb zulke ellende nog nooit meegemaakt in de ruim 30 jaar dat ik auto rijd. Was wel de eerste keer dat ik voor een B merk koos. En de laatste keer ook.
Ligt toch echt aan jou hoor. :+ 8)

• JeJeBe
Phusebox schreef op woensdag 25 januari 2023 @ 17:21:
[...]

Ligt toch echt aan jou hoor. :+ 8)
is dat een pot verwijt de ketel grapje ?

• Franciesco
@Warp9 ik kan me niet voorstellen dat de precon een vaste hoeveelheid energie (in kWh) verbruikt. Want dat zou betekenen dat bij b.v. warmer weer, en dus een warmere accu voordat de precon start, de accu uiteindelijk veel warmer wordt (te warm misschien wel) dan bij koud weer.

Het doel van de precon is om de accu ergens tussen de 20 en 25 graden te krijgen. Er is logischerwijs minder energie nodig om hem b.v. van 12 naar 23 te krijgen dan van 2 naar 23 graden. Dus een lager totaal precon-verbruik in kWh.

• henrov
  • Registratie: November 2011
  • Nu online
Perfect voor de IKEA

• Franciesco
@henrov ik moest direct denken aan mijn Ikea ervaring met de EV6 :)

https://gathering.tweaker...message/71751952#71751952

• xxander968
JeJeBe schreef op woensdag 25 januari 2023 @ 17:19:
Keer het maar eens om. Er is geen automerk die de beschikbaarheid aan onderdelen de afgelopen dertig jaar zo slecht heeft gehad. Eender wel merk je nu rijdt, als je iets stuk hebt moet je wachten. Een vriend van me heeft een garagebedrijf en klaagt ook over onderdelen. Daarbij is geen verschil voor merken. Het enige merk dat met corona geen orders heeft geannuleerd is Toyota, heel misschien dat die er minder last van hebben maar ik denk dat ook zij deze dans niet ontlopen.

• henrov
  • Registratie: November 2011
  • Nu online
Gewoon met lading en al door de wasstraat. Ik was toch in de buurt. :+

• king_dude
Warp9 schreef op woensdag 25 januari 2023 @ 15:17:
@king_dude Volgens mij trekken we dezelfde conclusie, alleen ga ik uit van een 77 kWh - en jij van een 58 kWh batterij.
Afgaande op de data van KIA moet de batterij bij het laadpunt minimaal 20% SOC resteren (m.i. ca. 70 km onder deze winterse omstandigheden en 77 kWh batterij).
Vlakbij het laadpunt was de batterijconditionering klaar. Ik had toen 55 km afgelegd.
Dat betekent dat bij 2 graden 125 km batterijcapaciteit nodig is om een conditionering volledig uit te voeren.
Uitgaande van een totale capaciteit van ca. 350 km (bij een 77 kWh batterij en dit weer) is dat 35%.

Ik heb ook een test gedaan met een oplaadpunt dat veel verder weg ligt dan in het voorbeeld en toen schakelde de batterijconditionering niet al in na een paar minuten. Ik heb die rit niet gemaakt, maar dat komt nog en anders zou het mooi zijn als jij dat doet :)
Wij zeggen hetzelfde. Wat ik ook eerder concludeerde is dat beste is dat je handmatig precon managed om zeker te zijn dat deze voltooid is. Dit doe je door snellader te pakken die gedurende 40 tot 60 minuten rijden binnen 40 km range blijft van de positie. Bij snelweg rijden kom je dan al snel op minimaal 45% soc uit om te starten.

Boven 40 km afstand van snellader heeft geen zin. De logica kan kWh voorverwarmen niet aanpassen (aan/uitschakeling) én is niet zelflerend qua aanwarmgedrag van de soc. Daarnaast start het preconnen niet boven 40 km.

Wat ik eerder aangaf: aan/uit schakelaar zou fijn zijn, net als soc-min temp /soc-max temp uitlezing op display

Wel tof is het preconnen bij voorverwarmen auto. Als dat echt zo is, dan kom je in 2x 15 min voorverwarmen voor je huis een heel eind (kwartiertje rijden met snellader als waypoint doet de rest!)

• JeJeBe
xxander968 schreef op woensdag 25 januari 2023 @ 20:26:
[...]

Keer het maar eens om. Er is geen automerk die de beschikbaarheid aan onderdelen de afgelopen dertig jaar zo slecht heeft gehad. Eender wel merk je nu rijdt, als je iets stuk hebt moet je wachten. Een vriend van me heeft een garagebedrijf en klaagt ook over onderdelen. Daarbij is geen verschil voor merken. Het enige merk dat met corona geen orders heeft geannuleerd is Toyota, heel misschien dat die er minder last van hebben maar ik denk dat ook zij deze dans niet ontlopen.
Wat vooral idioot is, is dat ik nu voor de tweede keer een dag kwijt ben, om er dan in de middag achter te komen dat ze mijn halve auto uit elkaar hebben gehaald en dan ontdekken, oh, verkeerde onderdeeltje binnen gekregen. Het lukt dus wel om verkeerde onderdelen te verzenden (na wéken wachten), maar gewoon de onderdelen die nodig zijn, dat schijnt héél moeilijk te zijn.

• asennamm
DaMenaz schreef op woensdag 25 januari 2023 @ 16:11:
[...]

[YouTube: Lifehammer® Safety Hammer Evolution - TÜV certified automatic safety hammer with seat belt cutter.]
Mijn auto komt uit Duitsland en hier zaten geen hamers in.
Ik heb deze zelf gekocht.
Jouw vraag kan ik dus niet beantwoorden.

• HansAuutB
  • Laatst online: 00:42
[...]

In NL hebben we de brandblusser niet (verplicht).

Rijdt sinds 05-10-2022 een KIA EV6 GT-line rwd Runway Red

• Solarman
  • Registratie: Mei 2022
  • Niet online
[...]

In Nederland is inderdaad helemaal niets verplicht, alleen een gevarendriehoek wanneer je alarmlichten niet (meer) werken. (en dat laatste is bij een dode 12V accu niet ondenkbaar bij een EV ;) )

• Phusebox
Dan denk je, ik vraag na 2 maanden eens of er al iets bekend is over mijn nieuwe klinken. Zegt de dealer: "Welke klinken? Wie heeft dat gezegd?"

Uiteindelijk blijkt dat ze er 2 binnen hebben van de 4...

:X Moet er wel om lachen inmiddels

• EricEB
Warp9 schreef op woensdag 25 januari 2023 @ 15:17:

Vrijwel zelfde gedachte nu bij pre-con.

Ik ben er wel achter dat minimaal 30%soc moet hebben om de accu goed warm te krijgen. Tijdens snelwegritten gaat het rap naar de 19% en dan stopt de pre-con.

Overigens, hoe kan je zien dat het 'klaar' is ?

Ook ik heb het bewust verschillend geprobeerd, inderdaad bij een veel verder weg liggend laadstaton gaat pre-con ook later 'aan'.Risico? het % van aankomst is onder de 19%...en zag ik dat de pre-con te vroeg was gestopt.

Wat mij laatste tijd opvalt:
Na het volledig laden bij een snellader (plm 85%) aan de snelweg en dan direkt flink optrekken op de snelweg gaat de hele auto behoorlijk trillen. Alsof je op een veerboot zit die uit de haven vertrekt. Zodra eenmaal op snelheid gaat trillen verdwijnen. Vreemd, ik houd het in de gaten.

• elbeannie
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 19:41
Sinds november rij ik in de EV6 Air.
Wat een genot en heb slechts één punt bij de dealer neergelegd;
Coating, één keer door de wasstraat gegaan met als resultaat dat bij de linker achterkant boven de wielen 12 kleine witte krasjes zitten.
Kia dealer in ten Boer zegt, ga het verhalen op de wasstraat en anders hebben we hier nog wel een adres die het weg kan poetsen tegen eigen kosten.

Zou dit aan de wasstraat liggen of aan de coating? Het één sluit het ander natuurlijk niet uit.

• Warp9
@EricEB Als het preconditioneren klaar is, gaat de sneeuwvlok icoon over naar een bliksemstraaltje icoon, ook verschijnt er - wel heel kort - een bericht in het cluster en in het menu Energieverbruik gaat Batterijverzorging naar 0 kWh.
Vreemd dat trillen, houd je ons op de hoogte over verklaring/oplossing :)

• magikfly
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 06-02 07:48
//start_rant
Nou, na 18 maanden vol vreugd rond te hebben gereden in de EV6 is het sinds 4 weken opgehouden. Na een doodnormale laadbeurt thuis verscheen er een "Check EV electric system" waarschuwing op het scherm wat na wekenlang onderzoek een defecte ICCU en doorgebrandde hoofdzekering als oorzaak scheen te hebben gehad. De dealer weet zich geen raad hiermee en heeft de ICCU in backorder geplaatst alhoewel ze de zekering wel al hebben verwisseld. Al met al een zeer slechte ervaring qua kennisgeving naar mezelf toe en een zeer passieve houding van Kia NL m.b.t. het actief bijstaan bij het oplossen van dit probleem.
Mijn initiele blijdschap met mijn keuze voor de EV6 is inmiddels zwaar gekrompen en ik ben van plan terug te gaan naar mijn de-facto standaard van betrouwbaarheid, Lexus, en daar een pre-order te plaatsen op de RZ 450e. Dit is mijn 1e en laatste Kia.
//end_rant

• EricEB
Warp9 schreef op donderdag 26 januari 2023 @ 11:05:
@EricEB Als het preconditioneren klaar is, gaat de sneeuwvlok icoon over naar een bliksemstraaltje icoon, ook verschijnt er - wel heel kort - een bericht in het cluster en in het menu Energieverbruik gaat Batterijverzorging naar 0 kWh.
Thx, dit vermoedde ik al mbt sneeuwvlok en flitsje...

Heb thuis de pre-con verteld, nu weer snel laden was boodschap. Maar kreeg net pisnijdige vrouw aan de telefoon... ze reed 30 min geleden weg, met 32% soc, ik heb zelf een Fasted als bestemming ingetoetst....wat denk je? hele sneeuwvlok komt niet in beeld. Nu aan het laden...met 64kw.... :(

• glas86
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 05:23
Warp9 schreef op donderdag 26 januari 2023 @ 11:05:
Dat sneeuwvlokje is dit wat je ziet naast de temperatuuraanduiding?

• Phusebox
glas86 schreef op donderdag 26 januari 2023 @ 12:57:
[...]

Dat sneeuwvlokje is dit wat je ziet naast de temperatuuraanduiding?
Nee in het accu icoon, waar normaal een bliksemschicht in staat.

• Freezhost
magikfly schreef op donderdag 26 januari 2023 @ 11:51:
//start_rant
Nou, na 18 maanden vol vreugd rond te hebben gereden in de EV6 is het sinds 4 weken opgehouden. Na een doodnormale laadbeurt thuis verscheen er een "Check EV electric system" waarschuwing op het scherm wat na wekenlang onderzoek een defecte ICCU en doorgebrandde hoofdzekering als oorzaak scheen te hebben gehad. De dealer weet zich geen raad hiermee en heeft de ICCU in backorder geplaatst alhoewel ze de zekering wel al hebben verwisseld. Al met al een zeer slechte ervaring qua kennisgeving naar mezelf toe en een zeer passieve houding van Kia NL m.b.t. het actief bijstaan bij het oplossen van dit probleem.
Mijn initiele blijdschap met mijn keuze voor de EV6 is inmiddels zwaar gekrompen en ik ben van plan terug te gaan naar mijn de-facto standaard van betrouwbaarheid, Lexus, en daar een pre-order te plaatsen op de RZ 450e. Dit is mijn 1e en laatste Kia.
//end_rant
Ik weet van iemand die een nieuwe Lexus reed, alleen maar problemen en uiteindelijk de auto weggedaan. Dit komt dus niet alleen bij Kia voor maar wel slecht dat sommige dealers er gewoon geen zin in lijken te hebben.

• acidlover
  • Laatst online: 06-02 15:43
Freezhost schreef op donderdag 26 januari 2023 @ 13:18:
[...]

Ik weet van iemand die een nieuwe Lexus reed, alleen maar problemen en uiteindelijk de auto weggedaan. Dit komt dus niet alleen bij Kia voor maar wel slecht dat sommige dealers er gewoon geen zin in lijken te hebben.
Ook bij veel garages niet enkel KIA die de technologie rond EV's niet machtig zijn.

• --HOOLIE--
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06-02 09:39

--HOOLIE--

Kakkerlakken bestrijder

Phusebox schreef op woensdag 25 januari 2023 @ 17:17:
Na de enkele weken besproken aanpassing in de airco instellingen (auto ontvochtigen en ontwasemen uit), is de warmte in de auto een stuk beter geworden.

Echter beslaan de ramen dan met dit weer, en zodra ik eenmaal op Front heb gedrukt en daarna weer uit heb gezet, vult de auto zich weer met koude lucht. Dit gaat de hele rit niet meer weg.

Vraag me toch af waar het nu misgaat in de software.
Hier identiek!!
Ik heb naar aanleiding van jouw post de climate settings aangepast en dat is een redelijke verbetering.
Alleen beslaan de ramen enorm snel, dus dan maar op het knopje voor voorruit ontwasemen drukken dan verdwijnt het redelijk snel, alleen 9 van de 10 x blijft het koud erna.
Echt dramatisch.
Heb nu even een gloednieuwe electrische Niro als vervangende auto en daar speelt het probleem totaal niet.

In mijn EV6 blijven de ramen ook spekvet van binnen ( lijkt het)
Al diverse keren met spiritus en amoniak de ramen schoongemaakt en nog meer huishoudelijke foefjes, maar niks helpt!

Met GOD zelf heb ik geen problemen, het is meer zijn fanclub die mij niet aanstaat...

• king_dude
EricEB schreef op donderdag 26 januari 2023 @ 12:40:
[...]

Thx, dit vermoedde ik al mbt sneeuwvlok en flitsje...

Heb thuis de pre-con verteld, nu weer snel laden was boodschap. Maar kreeg net pisnijdige vrouw aan de telefoon... ze reed 30 min geleden weg, met 32% soc, ik heb zelf een Fasted als bestemming ingetoetst....wat denk je? hele sneeuwvlok komt niet in beeld. Nu aan het laden...met 64kw.... :(
100% invoerfout. Fasned niet als naam intoetsen, maar eerst ‘Ev charging stations’ selecteren. Je moet een poi selecteren. Dan kan in geval van laders alleen op deze manier

• Phusebox
king_dude schreef op donderdag 26 januari 2023 @ 14:04:
[...]

100% invoerfout. Fasned niet als naam intoetsen, maar eerst ‘Ev charging stations’ selecteren. Je moet een poi selecteren. Dan kan in geval van laders alleen op deze manier
Had gisteren hetzelfde, twee keer een route gepland naar hetzelfde Ionity station, op dezelfde manier. Ene keer deed ie niks, de andere keer zag ik dat ie begon met voorverwarmen.

• Robert1962
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 19:12
Phusebox schreef op donderdag 26 januari 2023 @ 14:22:
[...]

Had gisteren hetzelfde, twee keer een route gepland naar hetzelfde Ionity station, op dezelfde manier. Ene keer deed ie niks, de andere keer zag ik dat ie begon met voorverwarmen.
Ik heb precies hetzelfde ionity station route gepland maar niks voorverwarmen. Misschien moet de afstand minimaal 43 km zijn? Bij mij was het 17 km. :'( Ik vind het maar niks zo. Het moet altijd werken, wat een malligheid. Als je een Tesla hebt doet ie het altijd allemaal veel makkelijker.

• DaMenaz

DaMenaz

NoKIA 2022

Freezhost schreef op donderdag 26 januari 2023 @ 13:18:
[...]
Elk merk heeft zijn issues idd. Al heeft Lexus wel een naam hoog te houden.

De RZ 450e is gebaseerd op de Toyota bZ4X en met dat model heeft Toyota ook geen vrienden gemaakt bij de vroege bestellers.

https://topgear.nl/autoni...4x-wielen-los-elektrisch/

• king_dude
Phusebox schreef op donderdag 26 januari 2023 @ 14:22:
[...]

Dit moeten echt gebruikerserrors zijn. Zoals jullie weten ben ik afhankelijk van snelladen, en ben de logica aan het testen. Wat mij positief opvalt is dat het altijd werkt, wanneer de parameters juist zijn.

Ik durf wel te stellen dat het werkt na mijn ervaringen en testen. Mits exacte userstory bekend is kans aanwezig dat gebruiker iets over het hoofd ziet, of een handeling niet juist uitvoert.

• Phusebox
king_dude schreef op donderdag 26 januari 2023 @ 16:34:
[...]

Dit moeten echt gebruikerserrors zijn. Zoals jullie weten ben ik afhankelijk van snelladen, en ben de logica aan het testen. Wat mij positief opvalt is dat het altijd werkt, wanneer de parameters juist zijn.

Ik durf wel te stellen dat het werkt na mijn ervaringen en testen. Mits exacte userstory bekend is kans aanwezig dat gebruiker iets over het hoofd ziet, of een handeling niet juist uitvoert.
Twee keer exact dezelfde handelingen, ene keer wel voorverwarmen ander keer niet. Beide binnen 3 minuten van elkaar uitgevoerd. Zelfde bestemming, zelfde manier ingevoerd.

Er zal vast een reden voor zijn, maar geen die voor een normale gebruiker verklaarbaar is.

Voor zo'n complexe feature die van zoveel zaken afhankelijk is moet het heel duidelijk zijn hoe het werkt en slim genoeg zijn dat het vanzelf werkt. Of je moet ergens kunnen zien waarom het wel/niet werkt.

Een status pagina, hoeft niet prominent aanwezig, maar waar je kunt zien:

Preconditioning status

Active/inactive

Conditions met/not met:
- Target destinations is (not) an HPC charger
- SoC is not between x and y %
- Battery temperature is not below z degrees C.

Etc etc.

Maar goed, wishful thinking.

• Robert1962
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 19:12
Phusebox schreef op donderdag 26 januari 2023 @ 17:01:
[...]

Twee keer exact dezelfde handelingen, ene keer wel voorverwarmen ander keer niet. Beide binnen 3 minuten van elkaar uitgevoerd. Zelfde bestemming, zelfde manier ingevoerd.

Er zal vast een reden voor zijn, maar geen die voor een normale gebruiker verklaarbaar is.

Voor zo'n complexe feature die van zoveel zaken afhankelijk is moet het heel duidelijk zijn hoe het werkt en slim genoeg zijn dat het vanzelf werkt. Of je moet ergens kunnen zien waarom het wel/niet werkt.

Een status pagina, hoeft niet prominent aanwezig, maar waar je kunt zien:

Preconditioning status

Active/inactive

Conditions met/not met:
- Target destinations is (not) an HPC charger
- SoC is not between x and y %
- Battery temperature is not below z degrees C.

Etc etc.

Maar goed, wishful thinking.
Helemaal met je eens! Het is toch van de zotte dat het van zoveel factoren afhankelijk is? Je moet gewoon snellader kiezen en voorverwarmen moet starten. Waarom allemaal zo ingewikkeld.
Pagina: 1 ... 252 ... 257 Laatste

Let op:
Openbaar laden, laadpassen, etc. in: [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3.

Bestellingen, leveringen en "waar is de boot"-posts over de Kia EV6 mogen in: Het KIA EV6 leveringen topic

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee