• TheX
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:55
Ik rijd inmiddels 1 jaar in mijn EV6 plus en wat een heerlijke auto. Herken veel van de 'problemen' al zijn die met updates en vervanging onder garantie bijna verholpen. Ik wacht alleen nog op nieuwe deurklink, want de 'touch' knop bestuurderskant reageert niet meer :(.

Nu heb ik echter sinds ongeveer 1 week dat de led lampjes in de spoiler, die silhouet van de auto beschijnen, niet meer uitgaan. Soms gaan ze na een harde lock via de key even uit en dan uurtje later branden ze weer terwijl ze toch echt uit waren. Zie de foto's.

Afgelopen nacht hebben ze continu licht gebrand en gelukkig was de 12v niet leeg. De auto kon ik vanmorgen prima starten. Bij mijn weten is het geen instelling in de auto en tot 1 week geleden ook nooit gehad/gezien.

Herkent iemand dit of heb ik een uniek EV6 euvel te pakken?

Standaard crap :-)

• Franciesco
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 05-02 22:26
@TheX toen ik de auto nog maar net had (zal dus ergens juni 2022 geweest zijn) heb ik dit ook 1 keertje gehad. Openen en opnieuw op slot zetten van de auto heeft dat toen opgelost en daarna heb ik het nooit meer gezien.

• king_dude
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20:21
EricEB schreef op zondag 22 januari 2023 @ 18:11:
Afgelopen vrijdag grote beurt voor de EV6, alle software ge-updated en de pre-con ge-upgraded. We zijn weer bij...
Paar opm/vragen;
In de nieuwe navi software zie ik geen Fastned staan als laadstation. Wel zie ik Fastned als ik ga zoeken en handmatig FAST...etc intoets. Vreemd Nog vreemder is dat Fastned geen HPC icoon laat zien. Of is het standaard als HPC in het systeem ?

Vandaag de pre-conditioning geprobeerd. (bestaat er een handleiding, of alles zelf uitproberen ?).
SoC op 34%, een HPC geselecteerd maar daar reed ik niet naar toe. Er is een HPC (snellader in de buurt maar staat niet in navi-systeem, dus niet kiesbaar..). Via omweg 20 min gereden, sneeuwvlokje ging na plm 2 min aan en aangekomen met een SoC van 26% !! Blijkbaar vreet accu verwarming energie, opgezocht en jawel, 52% energie gaat naar accuverzorging...
Afijn, laadpaal 175kw aangeprikt....zowaar, redelijk snel naar 125 en vlot naar de 150kw laden...dit is prima, afgelopen dagen nooit boven de 65kw .

Voor nu blij, weet nog niet helemaal hoe het verder gaat....
4kW per uur is het gebruik van pre-con. Je kunt uitrekenen wat het je kost boven autogebruik.
Kijk even in mijn recente posts voor mijn ontdekkingen

• EricEB
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 05-02 13:44
Phusebox schreef op zondag 22 januari 2023 @ 18:14:
[...]

Je moet zelf nog de laatste infotainment update doen denk ik. Dan zou Fastned weer ertussen moeten staan.
Dit zit er nu in aan sw...mis ik iets ?

(Oh ja...vergeten te zeggen...zoonlief had 2,5 uur alarmlichten laten knipperen met aanhanger erachter...12v accu helemaal leeg...grr, hulpdiensten nodig )

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
EricEB schreef op zondag 22 januari 2023 @ 19:42:
[...]

Dit zit er nu in aan sw...mis ik iets ?

(Oh ja...vergeten te zeggen...zoonlief had 2,5 uur alarmlichten laten knipperen met aanhanger erachter...12v accu helemaal leeg...grr, hulpdiensten nodig )

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Lijkt erop dat je infotainment nog van juni is.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

• TheX
Franciesco schreef op zondag 22 januari 2023 @ 19:32:
@TheX toen ik de auto nog maar net had (zal dus ergens juni 2022 geweest zijn) heb ik dit ook 1 keertje gehad. Openen en opnieuw op slot zetten van de auto heeft dat toen opgelost en daarna heb ik het nooit meer gezien.
@Franciesco die stap werkt bij mij helaas eventjes lijkt het. Daarna gaan ze toch vanzelf weer aan alleen geen idee waardoor en wisselend in tijd.

In de tussentijd al een paar keer op slot gezet en ook de accu bijgeladen met alles op lock. Tijdens het laden bleven deze lampjes ook licht branden (ze gaan feller branden als welkomslicht als ik de deur open).

Het ziet er wel mooi uit in het donker, maar dit kan nooit lang goed gaan met de 12v accu. Al ging het gelukkig afgelopen nacht verder wel prima.

[Voor 3% gewijzigd door TheX op 22-01-2023 19:56]

Standaard crap :-)

• JeJeBe
  • Registratie: Januari 2018
TheX schreef op zondag 22 januari 2023 @ 18:57:
Ik rijd inmiddels 1 jaar in mijn EV6 plus en wat een heerlijke auto. Herken veel van de 'problemen' al zijn die met updates en vervanging onder garantie bijna verholpen. Ik wacht alleen nog op nieuwe deurklink, want de 'touch' knop bestuurderskant reageert niet meer :(.

Nu heb ik echter sinds ongeveer 1 week dat de led lampjes in de spoiler, die silhouet van de auto beschijnen, niet meer uitgaan. Soms gaan ze na een harde lock via de key even uit en dan uurtje later branden ze weer terwijl ze toch echt uit waren. Zie de foto's.

Afgelopen nacht hebben ze continu licht gebrand en gelukkig was de 12v niet leeg. De auto kon ik vanmorgen prima starten. Bij mijn weten is het geen instelling in de auto en tot 1 week geleden ook nooit gehad/gezien.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Als LED's zo zwak branden is de stroomopname vrijwel nihil, je accu gaat er echt niet leeg van. Dat het optreedt is natuurlijk wel bijzonder, we kunnen alleen maar gokken wat dat is. Lekstroom door vocht, of een halfgeleider die niet meer helemaal kan sperren, lastig te zeggen :?

• JeJeBe
EricEB schreef op zondag 22 januari 2023 @ 18:11:
Afgelopen vrijdag grote beurt voor de EV6, alle software ge-updated en de pre-con ge-upgraded. We zijn weer bij...
Paar opm/vragen;
In de nieuwe navi software zie ik geen Fastned staan als laadstation. Wel zie ik Fastned als ik ga zoeken en handmatig FAST...etc intoets. Vreemd Nog vreemder is dat Fastned geen HPC icoon laat zien. Of is het standaard als HPC in het systeem ?

Vandaag de pre-conditioning geprobeerd. (bestaat er een handleiding, of alles zelf uitproberen ?).
SoC op 34%, een HPC geselecteerd maar daar reed ik niet naar toe. Er is een HPC (snellader in de buurt maar staat niet in navi-systeem, dus niet kiesbaar..). Via omweg 20 min gereden, sneeuwvlokje ging na plm 2 min aan en aangekomen met een SoC van 26% !! Blijkbaar vreet accu verwarming energie, opgezocht en jawel, 52% energie gaat naar accuverzorging...
Afijn, laadpaal 175kw aangeprikt....zowaar, redelijk snel naar 125 en vlot naar de 150kw laden...dit is prima, afgelopen dagen nooit boven de 65kw .

Voor nu blij, weet nog niet helemaal hoe het verder gaat....
Oeps, als je Fastned nog mist is dus NIET alles ge-updated. de Fastneds komen weer terug in de recente navi updates. Nog ff zelf aan de slag dus.

Acties:
  • +16Henk 'm!

• xxander968
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 22:45
Dit weekend ben ik naar het Sauerland geweest met preconditioning. Op de heen en terugweg heb ik bij Ionity geladen waarbij de voorverwarming netjes aan de slag ging. Op de heenweg starte het laden direct met 197kw. De terugweg was net voor aankomst bij de lader de accu naar 17% gegaan. Vanaf 19% is het voorverwarmen niet meer actief. Het laden starte bij laadpaal 3 op een teleurstellende 72 kw. Laadpaal 4 naast mij was in gebruik en dus heb ik de auto verplaatst naar laadpaal 2. Ook die starte met 72kw, aangezien laadpaal 1 vrij was moet dat aan de auto liggen. De ID4 aan paal 4 stond op 82kw. Kennelijk was de accu zo snel weer afgekoeld. Iets langzamer laden had ik wel aan zien komen, maar nu was het voorverwarmen redelijk nutteloos. Best jammer als je bedenkt dat dit 4kw per uur vraagt. Van 17 naar 91% duurde uiteindelijk 31 minuten.

Op de wintercamping kwamen we om 00.30 een stel tegen met een klein kind waar de gasflessen leeg waren en de stroomkabel stuk was. Hun kind lag te slapen in de auto om het warm te houden. Even later stond de EV6 aan de caravan met V2L en heeft hun kachel de nacht doorgeholpen. De automonteur had dit nog niet eerder gezien. Die ene nacht had 19% van de accu gehaald met een vorst van ten minste 5 graden.

• king_dude
JeJeBe schreef op zondag 22 januari 2023 @ 20:19:
[...]

Oeps, als je Fastned nog mist is dus NIET alles ge-updated. de Fastneds komen weer terug in de recente navi updates. Nog ff zelf aan de slag dus.
Mijn dealer doet de Navi updates niet standaard zelf, mits ik ‘m vraag om het te doen. Kan zomaar bij jullie ook zijn!

• king_dude
xxander968 schreef op zondag 22 januari 2023 @ 20:30:
Dit weekend ben ik naar het Sauerland geweest met preconditioning. Op de heen en terugweg heb ik bij Ionity geladen waarbij de voorverwarming netjes aan de slag ging. Op de heenweg starte het laden direct met 197kw. De terugweg was net voor aankomst bij de lader de accu naar 17% gegaan. Vanaf 19% is het voorverwarmen niet meer actief. Het laden starte bij laadpaal 3 op een teleurstellende 72 kw. Laadpaal 4 naast mij was in gebruik en dus heb ik de auto verplaatst naar laadpaal 2. Ook die starte met 72kw, aangezien laadpaal 1 vrij was moet dat aan de auto liggen. De ID4 aan paal 4 stond op 82kw. Kennelijk was de accu zo snel weer afgekoeld. Iets langzamer laden had ik wel aan zien komen, maar nu was het voorverwarmen redelijk nutteloos. Best jammer als je bedenkt dat dit 4kw per uur vraagt. Van 17 naar 91% duurde uiteindelijk 31 minuten.

Op de wintercamping kwamen we om 00.30 een stel tegen met een klein kind waar de gasflessen leeg waren en de stroomkabel stuk was. Hun kind lag te slapen in de auto om het warm te houden. Even later stond de EV6 aan de caravan met V2L en heeft hun kachel de nacht doorgeholpen. De automonteur had dit nog niet eerder gezien. Die ene nacht had 19% van de accu gehaald met een vorst van ten minste 5 graden.
Er zijn nog wat andere factoren die bepalen of pre-con succesvol afgerond is. Helaas kun je die alleen zien met carscanner en obd plug. Ik denk dat in jouw geval de pre-con periode te kort geweest is (kan niet anders).

Pro-tip: Ik voorkom dit door altijd een lader te kiezen die binnen 40 km range blijft van een uur rijden. En ik zet deze altijd aan bij soc tussen 45-50% (58kw).
Dat is nog best uitzoeken, maar borgt wel dat pre-con altijd compleet wordt afgerond.

De logica in de software is hierin helaas niet erg slim

• king_dude
.

[Voor 99% gewijzigd door king_dude op 22-01-2023 20:45]

• xxander968
king_dude schreef op zondag 22 januari 2023 @ 20:36:
[...]

Er zijn nog wat andere factoren die bepalen of pre-con succesvol afgerond is. Helaas kun je die alleen zien met carscanner en obd plug. Ik denk dat in jouw geval de pre-con periode te kort geweest is (kan niet anders).

Pro-tip: Ik voorkom dit door altijd een lader te kiezen die binnen 40 km range blijft van een uur rijden. En ik zet deze altijd aan bij soc tussen 45-50% (58kw).
Dat is nog best uitzoeken, maar borgt wel dat pre-con altijd compleet wordt afgerond.

De logica in de software is hierin helaas niet erg slim
De rit naar de lader was 83km en gestart met 43% in een 77kw plus. De exacte tijd en km tot doel weet ik niet maar de auto heeft zelf bepaald wanneer deze starte met voorverwarmen. Het was ca een half uur voor aankomst waar ik het voorverwarmen gezien heb. Je zin “binnen 40 km range blijft van een uur rijden” begrijp ik niet. Kun je die uitleggen?

Maar hoe dan ook, het is jammer dat er geen vraag komt of slimmigheid is om door te gaan met verwarmen vd accu. De laatste 2% had ik graag doorverwarmd.

• Phusebox
  • Nu online
Kan iemand me verwijzen naar duidelijke uitleg hoe je nu via de app het laden kan programmeren want het is me na een paar keer nog steeds niet gelukt. De auto begint elke keer meteen met opladen, wat ik ook instel of welke volgorde ik ook probeer.

Wat dat betreft kan de gebruiksvriendelijkheid nog wel een pak verbeterd worden.

[Voor 14% gewijzigd door Phusebox op 22-01-2023 22:29]

• xxander968
@Phusebox bij mij werkt het door alle dagen een vertrektijd in te stellen van 6.20. Alleen laden in daltarief en daltarieftijd is ingesteld van 23.00 tot 7.00. Dit heb ik tot oktober succesvol kunnen gebruiken, sindsdien laad ik aan de openbare laadpaal welke voordeliger is door mijn variabele tarief.

• De Ideale Man
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 19:51
Phusebox schreef op zondag 22 januari 2023 @ 16:34:
[...]

Hangt aan de sleutelbos en soms moet ik ook iets anders dan de auto open/dichtdoen.

Overigens gebruik ik hem altijd om te sluiten want die "knop" op de deurgreep vind ik niet fijn en reageert te traag/slecht (bij mij, voordat iedereen weer over me heen valt).
Ik zet de auto via de sleutel op slot in mijn broekzak.

• Phusebox
  • Nu online
xxander968 schreef op zondag 22 januari 2023 @ 22:32:
@Phusebox bij mij werkt het door alle dagen een vertrektijd in te stellen van 6.20. Alleen laden in daltarief en daltarieftijd is ingesteld van 23.00 tot 7.00. Dit heb ik tot oktober succesvol kunnen gebruiken, sindsdien laad ik aan de openbare laadpaal welke voordeliger is door mijn variabele tarief.
Hmm ja misschien moet ik maar eens een reset doen. Het blijft raar dat je überhaupt dagtarief moet instellen om uitgesteld te kunnen laden.

Had zelf al de daltarief tijden van 0.00 tot 23.50 gezet.

• asennamm
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 20:37
Phusebox schreef op zondag 22 januari 2023 @ 22:23:
Kan iemand me verwijzen naar duidelijke uitleg hoe je nu via de app het laden kan programmeren want het is me na een paar keer nog steeds niet gelukt. De auto begint elke keer meteen met opladen, wat ik ook instel of welke volgorde ik ook probeer.

Wat dat betreft kan de gebruiksvriendelijkheid nog wel een pak verbeterd worden.
Eco+ mode op de Zappi kiezen en een boost inprogrammeren op het tijdstip dat jij wilt dat de auto moet laden.

Kan via de app van de Zappi. Ja, ik weet dat het niet via de Kia app is die jij bedoelt. Maar hetv werkt wel.

• Waterman53
  • Laatst online: 00:23

Ik gebruik daarom de app van mijn laadpaal, Wallbox Pulsar Plus. Werkt perfect en heel wat gebruiksvriendelijker.

• Darth_Fedor
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-02 01:18
Ik heb o.a. onderstaande items gekocht om de autosleutel te beschermen:

Kia EV6 2021 2022 2023 GT Line sleutelhoes TPU siliconen autosleutel sleutelhoes autobediening beschermhoes cover: https://amzn.eu/d/cK77FZx

Lanpard 2-delige RFID Faraday-tas, Mini-autosleutel Signaalblokkeringstas, 100% geblokkeerd signaal, Blokkeer gekloonde autosignalen, Anti-diefstal kleine auto.(S)
https://www.amazon.nl/dp/..._pop_dt_b_product_details
De S past de autosleutel net inclusief de beschermhoes in. M is ruimer maar niet broekzak vormaat.

"May The Force be with me"

• Phusebox
  • Nu online
asennamm schreef op zondag 22 januari 2023 @ 22:50:
[...]

Eco+ mode op de Zappi kiezen en een boost inprogrammeren op het tijdstip dat jij wilt dat de auto moet laden.

Kan via de app van de Zappi. Ja, ik weet dat het niet via de Kia app is die jij bedoelt. Maar hetv werkt wel.
Over ongebruiksvriendelijke apps gesproken :|

Plus dan moet ik zelf ongeveer gaan uitrekenen wanneer die moet beginnen om bijvoorbeeld om 7u klaar te zijn. En voor het voorverwarmen heb je daar ook niks aan.

Maar via de Kia app is het vandaag weer mislukt. Hoe moeilijk kan het zijn... zowel scheduled charging als scheduled climate doet weer eens helemaal niks.

Was altijd een van de grote voordelen van elektrisch rijden die ik voor me zag voor de aanschaf. Instellen hoe laat je elke dag vertrekt, en elke dag in een voorverwarmde of gekoelde auto stappen.

[Voor 31% gewijzigd door Phusebox op 23-01-2023 05:40]

• asennamm
Phusebox schreef op maandag 23 januari 2023 @ 05:35:
[...]

Over ongebruiksvriendelijke apps gesproken :|

Plus dan moet ik zelf ongeveer gaan uitrekenen wanneer die moet beginnen om bijvoorbeeld om 7u klaar te zijn. En voor het voorverwarmen heb je daar ook niks aan.

Maar via de Kia app is het vandaag weer mislukt. Hoe moeilijk kan het zijn... zowel scheduled charging als scheduled climate doet weer eens helemaal niks.

Was altijd een van de grote voordelen van elektrisch rijden die ik voor me zag voor de aanschaf. Instellen hoe laat je elke dag vertrekt, en elke dag in een voorverwarmde of gekoelde auto stappen.
Je kunt in de Zappi de boost instellen op 21.00u tot 5.00u. Dan is hij opgeladen voor vertrek.
En dan handmatig voorverwarmen via de Kia app.
Moet je wel in de Zappi het vinkje aanzetten dat hij bij laadt wanneer voorverwarmen aangaat als het laden al klaar is. Ik ben even kwijt waar dat zit.

• asennamm
Waterman53 schreef op zondag 22 januari 2023 @ 23:15:
[...]

Ik gebruik daarom de app van mijn laadpaal, Wallbox Pulsar Plus. Werkt perfect en heel wat gebruiksvriendelijker.
Die ik ook.
In de auto alleen de laadlimieten ingesteld.

• Phusebox
  • Nu online
asennamm schreef op maandag 23 januari 2023 @ 07:41:
[...]

Je kunt in de Zappi de boost instellen op 21.00u tot 5.00u. Dan is hij opgeladen voor vertrek.
En dan handmatig voorverwarmen via de Kia app.
Moet je wel in de Zappi het vinkje aanzetten dat hij bij laadt wanneer voorverwarmen aangaat als het laden al klaar is. Ik ben even kwijt waar dat zit.
Die optie heb ik niet. De app heeft sowieso nagenoeg geen opties, maar wellicht dat het op de Zappi zelf in te stellen is.

Liefst wil ik dat ie om x u klaar is, niet dat ie om x uur begint.

[Voor 6% gewijzigd door Phusebox op 23-01-2023 08:47]

• Bogey555
  • Laatst online: 06-02 12:02
Phusebox schreef op zondag 22 januari 2023 @ 16:34:
[...]

Hangt aan de sleutelbos en soms moet ik ook iets anders dan de auto open/dichtdoen.

Overigens gebruik ik hem altijd om te sluiten want die "knop" op de deurgreep vind ik niet fijn en reageert te traag/slecht (bij mij, voordat iedereen weer over me heen valt).
Ipv over je heen te vallen :+ bedankt voor de tip... ik dacht dat je de wagen enkel met de sleutel dicht kon doen :o

• Chevalric
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 03-02 07:56
Nog niet veel hier gepost, want de auto was tot nu toe prima. Maar nu had ik gisteren ineens dat ik de auto na het laden wilde verplaatsen en dat hij tot twee keer toe bij het achteruitrijden op de noodrem ging, omdat er iets achter de auto zou zijn, maar dat was niet het geval. Kan het zijn dat de parkeersensoren te vies zijn geweest? Aangezien de noodrem nogal hard ingrijpt, is het niet heel prettig als dat zonder enige aanleiding gebeurt.

Xbox Live: Chevalric

• ArjenIsM3
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 23:38
Chevalric schreef op maandag 23 januari 2023 @ 09:03:
Nog niet veel hier gepost, want de auto was tot nu toe prima. Maar nu had ik gisteren ineens dat ik de auto na het laden wilde verplaatsen en dat hij tot twee keer toe bij het achteruitrijden op de noodrem ging, omdat er iets achter de auto zou zijn, maar dat was niet het geval. Kan het zijn dat de parkeersensoren te vies zijn geweest? Aangezien de noodrem nogal hard ingrijpt, is het niet heel prettig als dat zonder enige aanleiding gebeurt.
Yep, dergelijke acties heb ik met de Kia nog niet gehad maar met mijn vorige auto (VW Polo) gebeurde dat nog wel eens als hij al een tijdje niet door de wasstraat was geweest. Met de Kia wel al gehad dat de sensoren aan de voorkant te vies waren wat storingen gaf. Ik zie het als notificatie dat het weer tijd is voor de wasstraat ;)

• Freezhost
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 21:14
Phusebox schreef op maandag 23 januari 2023 @ 07:46:
[...]

Die optie heb ik niet. De app heeft sowieso nagenoeg geen opties, maar wellicht dat het op de Zappi zelf in te stellen is.

Ik regel het ook via de Zappi, staat standaard op Eco+ en minimaal 100% groene energie. En boost staat ingesteld van 23.00 tot 7.00, dat werk prima. Via de auto is het mij niet gelukt om dit te bereiken, dat werkt alleen als je ook vertrektijden hebt ingesteld.

Let wel dat je de firmware van de Zappi misschien moet bijwerken voordat het voorverwarmen goed werkt met de EV6

• Peetman
  • Laatst online: 23:52

Peetman

Tjah....

[...]

Dat is ook best lastig te realiseren in systemen die weinig van elkaar weten. Zappi weet niks van de SoC van je auto en hoe snel de auto kan laden en andersom weet de auto beperkt wat de paal kan leveren van te voren (aangezien dat weer kan fluctueren).
Maar om uit te rekenen hoe laat het laden moet beginnen om op een bepaald moment klaar te zijn heb je die gegevens wel nodig.

Bij ons staat op de Easee laadpaal gewoon een schedule en met ons verbruik is dat meestal afdoende. Maar soms start ik hem zelf, of gebruik ik een custom schedule.

• asennamm
[...]

Het laden bij voorverwarmen moet je op de Zappi instellen.
Staat op pagina 29 van de handleiding onder preconditioning.

Boost instellen gaat in de app.

[Voor 3% gewijzigd door asennamm op 23-01-2023 11:02]

• alwinus
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:31

alwinus

Tweaked

yes, na 23k km eindelijk de zombie modus mogen ervaren. Ik had een experiment gedaan met voorverwarmen. Dat doet die bij mij niet als die aan de lader hangt. Dus laden tot 90% gezet. En 10 minuten voor vertrek laden op 100% gezet en climate control aangezet.

Dat werkte dus wel. Kwam in een warme auto...maar toe zombie modus. Alle tips uit dit topic gebropeerd maar helemaal niets werkte. Auto maar even laten laden tot 100%. Maar dat hielp ook niet. Zat in de auto, meerdere malen aan en uit proberen te zetten. Dan maar de pechhulp inschakelen. Zat een paar minuten in de auto. Alle schermen etc waren al op zwart, tot opeens het geluidje van het uitzetten auto klonk.

Vond dat vreemd dus nog maar eens proberen om de auto te starten en verrek...ready kwam aan en kon wegrijden. Had bijna de pechhulp ingeschakeld (eerst overleg met dealer gehad).

Geen wonder dat ik de auto niet uit de zombie modus kreeg als die niet echt uitging.

• Phusebox
  • Nu online
alwinus schreef op maandag 23 januari 2023 @ 11:30:
yes, na 23k km eindelijk de zombie modus mogen ervaren. Ik had een experiment gedaan met voorverwarmen. Dat doet die bij mij niet als die aan de lader hangt. Dus laden tot 90% gezet. En 10 minuten voor vertrek laden op 100% gezet en climate control aangezet.

Dat werkte dus wel. Kwam in een warme auto...maar toe zombie modus. Alle tips uit dit topic gebropeerd maar helemaal niets werkte. Auto maar even laten laden tot 100%. Maar dat hielp ook niet. Zat in de auto, meerdere malen aan en uit proberen te zetten. Dan maar de pechhulp inschakelen. Zat een paar minuten in de auto. Alle schermen etc waren al op zwart, tot opeens het geluidje van het uitzetten auto klonk.

Vond dat vreemd dus nog maar eens proberen om de auto te starten en verrek...ready kwam aan en kon wegrijden. Had bijna de pechhulp ingeschakeld (eerst overleg met dealer gehad).

Geen wonder dat ik de auto niet uit de zombie modus kreeg als die niet echt uitging.
Ik had vanochtend ook voor het eerst de zombiemode. Wilde te snel weg. Auto ging niet meer in R of D. Heb toen op P gedrukt, vervolgens de aan/uit knop en opeens was daar Ready.

• ArjenIsM3
Phusebox schreef op maandag 23 januari 2023 @ 11:33:
[...]

Ik had vanochtend ook voor het eerst de zombiemode. Wilde te snel weg. Auto ging niet meer in R of D. Heb toen op P gedrukt, vervolgens de aan/uit knop en opeens was daar Ready.
Lijkt dat er meerdere gradaties van zombie mode zijn. Die van jou was de soft versie. Die @alwinus heeft ervaren heb ik ook mogen ervaren, hoewel in een andere situatie. Dan werkt alleen de auto uitschakelen, op slot doen, weglopen, paar minuten wachten en dan opnieuw proberen. Als je geluk hebt doet ie het dan (zoals bij mij gelukkig). En anders de accu loskoppelen. Maar ik had destijds geen setje steeksleutels in de auto liggen.

• Brandtje
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 05-02 17:33
Is er binnen dit topic al iets genoemd over op vakantie met een caravan met de Kia EV6 ?! Zijn er al reacties gepost hierover ?!

Ga zelf komende zomer naar Frankrijk, dus ben erg benieuwd naar bevindingen van anderen.

• Wesco
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:15
Brandtje schreef op maandag 23 januari 2023 @ 12:08:
Is er binnen dit topic al iets genoemd over op vakantie met een caravan met de Kia EV6 ?! Zijn er al reacties gepost hierover ?!

Ga zelf komende zomer naar Frankrijk, dus ben erg benieuwd naar bevindingen van anderen.
Ken je de zoekfunctie bovenaan de pagina?

Het grote KIA EV6 topic

10 pagina's leesvoer! :)

Opel Ampera-e (2020)

• Brandtje
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 05-02 17:33
Oh ja, nu wel gezien. Ga gelijk zoeken. Dank voor je reactie !

• Phusebox
  • Nu online
ArjenIsM3 schreef op maandag 23 januari 2023 @ 12:04:
[...]

Lijkt dat er meerdere gradaties van zombie mode zijn. Die van jou was de soft versie. Die @alwinus heeft ervaren heb ik ook mogen ervaren, hoewel in een andere situatie. Dan werkt alleen de auto uitschakelen, op slot doen, weglopen, paar minuten wachten en dan opnieuw proberen. Als je geluk hebt doet ie het dan (zoals bij mij gelukkig). En anders de accu loskoppelen. Maar ik had destijds geen setje steeksleutels in de auto liggen.
Gelukkig dan bij mij inderdaad de soft zombie. Heb wel een steeksleutel in de auto liggen maar goed, als mijn vrouw dat overkomt wordt het een gevalletje pechhulp.

• king_dude
xxander968 schreef op zondag 22 januari 2023 @ 21:01:
[...]
. Je zin “binnen 40 km range blijft van een uur rijden” begrijp ik niet. Kun je die uitleggen?
Om zeker te weten dat pre-con start, en ook stopt wanneer soc op temperatuur is -> wil je niet dat ie te vroeg stopt met verwarmen, of te laat start.

Dit doe je door een snellaad punt te selecteren die gedurende 1uur rijden binnen de 40 km blijft van de auto.

Als je dit doet, dan weet je zeker:
* dat ie direct start met verwarmen
* en dat ie ook net zo lang aanblijft tot ie ook echt klaar is

• alwinus

alwinus

Tweaked

Phusebox schreef op maandag 23 januari 2023 @ 11:33:
[...]

zoiets heb ik wel gehad. Maar nu wilde weglopen ook niet meer helpen :p

Ik blijf het vreemd vinden dat de auto uit leek maar blijkbaar nog niet was. Dan heeft weglopen niet zoveel zin aangezien ik in de auto zat toen die na een paar minuten 'echt' uit ging? Blijkbaar gaat er dan toch een bepaalde tijd overheen?

• Franciesco
Brandtje schreef op maandag 23 januari 2023 @ 12:08:

Zie bijvoorbeeld mijn post van afgelopen september:

https://gathering.tweaker...message/72817548#72817548

• xxander968
Phusebox schreef op maandag 23 januari 2023 @ 12:28:
[...]

Gelukkig dan bij mij inderdaad de soft zombie. Heb wel een steeksleutel in de auto liggen maar goed, als mijn vrouw dat overkomt wordt het een gevalletje pechhulp.
Jij hebt ook altijd pech. Zelfs zombie mode doet het niet goed bij jouw auto :+

• everlast666
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 06-02 17:02

Waarschijnlijk ten overvloede, maar als je je pasje/druppel gebruikt om t laden van je thuispaal te activeren moet je dat ook doen als je in die komende nacht op schema je auto wilt opladen.

Ik heb in mijn geval mijn paal vrij gegeven waardoor ik geen pasje hoef aan te bieden omdat de paal op eigen terrein staat, maar anders moet je dat wel doen.

Voor de rest heb ik m gewoon ingesteld via de app, naar de auto gestuurd en het werkt prima moet ik zeggen. Met prioriteit voor daluren. Dus is de accu leeg en krijgt hij terugkoppeling van de laadpaal dat binnen daluren niet afdoende is om je accu vol te krijgen begint ie eerder.

Werkt dikke prima moet ik zeggen....

waar loop je vast ??

• Phusebox
  • Nu online
Hij start nooit met laden. In de app zie ik wel "waiting for scheduled charging". Ik weet dat hij bijvoorbeeld 3 uur moet laden en heb ingesteld dat ik om 7u moet vertrekken. Als ik dan om 5.30u zie dat ie nog niet begonnen is dan klopt er iets niet.

(Geen pasje nodig overigens)

• everlast666
Phusebox schreef op maandag 23 januari 2023 @ 15:09:
[...]

Hij start nooit met laden. In de app zie ik wel "waiting for scheduled charging". Ik weet dat hij bijvoorbeeld 3 uur moet laden en heb ingesteld dat ik om 7u moet vertrekken. Als ik dan om 5.30u zie dat ie nog niet begonnen is dan klopt er iets niet.

hmmm. Lijkt er op dat je alles goed doet dan.:(

• alwinus

alwinus

Tweaked

Als ik scheduled wil laden aan mijn laadpaal thuis, zet ik het schema in de Kia connect. Ik zet vervolgens mijn laadpaal op laden. Dan zie ik in de app van de laadpaal dat die dan staat te wachten.

Dan gaat het prima. Ik heb niet getest of ik dat laatste nou wel of niet moet doen. Maar ik heb wel een vermoeden dat dat wel moet.

• everlast666
alwinus schreef op maandag 23 januari 2023 @ 15:26:
Als ik scheduled wil laden aan mijn laadpaal thuis, zet ik het schema in de Kia connect. Ik zet vervolgens mijn laadpaal op laden. Dan zie ik in de app van de laadpaal dat die dan staat te wachten.

Dan gaat het prima. Ik heb niet getest of ik dat laatste nou wel of niet moet doen. Maar ik heb wel een vermoeden dat dat wel moet.
exact dezelfde manier hier.....

• JeJeBe
Phusebox schreef op maandag 23 januari 2023 @ 15:09:
[...]

Het scheduled laden wordt niet achteraan in het tijdslot gedaan maar vooraan in het tijdslot.
Althans, dat is wat ik waarneem - het begint direct om 23:00 uur en niet op 07:00 minus vermoede laadtijd.

• JeJeBe
Phusebox schreef op zondag 22 januari 2023 @ 22:48:
[...]

Hmm ja misschien moet ik maar eens een reset doen. Het blijft raar dat je überhaupt dagtarief moet instellen om uitgesteld te kunnen laden.

Had zelf al de daltarief tijden van 0.00 tot 23.50 gezet.
Misschien werkt het beter als je logische tijden invult ipv dit, dan is het ook makkelijker te doorgronden waar het stuk loopt. je weet bijvoorbeeld al niet of 0:00 goed wordt opgepakt , valt dat in de 1e dag of in de 2e ? 23.50 is sowieso volgende dag.
Invullen van 23:00 tot volgende dag 07:00 werkt bij mij prima. Prompt om 23:00:10 een pliepje dat laden is begonnen .Vertrektijd staat op 8:30.
Laadpaal staat ingesteld op "elke gek die inplugt wordt opgeladen en dat gaat allemaal naar 1 laadpas."
ofwel: indicator groen tot 23:00:10 en dan een paar uur blauw.
In de ochtend bij het verwarmen (08:30) ook blauw,

[Voor 13% gewijzigd door JeJeBe op 23-01-2023 16:46]

• JeJeBe
ArjenIsM3 schreef op maandag 23 januari 2023 @ 12:04:
[...]

Vraag me nog steeds af wat er in dat hele ritueel nu echt relevant is, en wat niet ...

• EricEB
Yes !! OTA werkt !! (Of was het al bekend en gepost..?)

Afgelopen vrijdag alle nwe sw bij grote beurt...behalve navi/infotainment ( dank @Phusebox )
Balen natuurlijk, vanmiddag van Houten naar Assen, pre-con niet te selecteren op Fastned onderweg...grr. ik had eerder al vinkje aangezet bij info, geen idee wat het zou doen.

Tijdens laden ineens melding...sw update !! Gewoon stappen gevolgd, net even gestopt op een P....en voile, nwste sw...met Fastned !!

• ArjenIsM3
JeJeBe schreef op maandag 23 januari 2023 @ 16:48:
[...]

Vraag me nog steeds af wat er in dat hele ritueel nu echt relevant is, en wat niet ...
Tsja, ik kreeg het niet voor elkaar zonder al die stappen te volgen. Enkel de auto met de knop uitzetten was niet voldoende, uit de auto stappen, op slot, weer open en dan proberen te starten ook niet. Moest echt de auto uit, op slot, en dan een paar minuten wachten (was ook een geluid te horen op een gegeven moment) en daarna deed hij het pas weer. Gelukkig is het tot nu toe bij die ene keer gebleven in 13dkm.

• Ramtka
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19:01
Peetman schreef op maandag 23 januari 2023 @ 09:41:
[...]

Dat is ook best lastig te realiseren in systemen die weinig van elkaar weten. Zappi weet niks van de SoC van je auto en hoe snel de auto kan laden en andersom weet de auto beperkt wat de paal kan leveren van te voren (aangezien dat weer kan fluctueren).
Maar om uit te rekenen hoe laat het laden moet beginnen om op een bepaald moment klaar te zijn heb je die gegevens wel nodig.

Bij ons staat op de Easee laadpaal gewoon een schedule en met ons verbruik is dat meestal afdoende. Maar soms start ik hem zelf, of gebruik ik een custom schedule.
Je zou het kunnen uitbesteden aan een domotica systeem dat integreert met jouw systemen. Vanaf mijn Homey kan ik laden starten en stoppen, en met een andere app kan ik de flexibele uurtarieven opvragen en die gebruiken om dit aan te sturen met flows. Disclaimer: moet dit nog zelf bouwen voor mijn auto, de theorie klinkt goed.

• Dartlink
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 21:27
EricEB schreef op maandag 23 januari 2023 @ 16:54:
Yes !! OTA werkt !! (Of was het al bekend en gepost..?)

Afgelopen vrijdag alle nwe sw bij grote beurt...behalve navi/infotainment ( dank @Phusebox )
Balen natuurlijk, vanmiddag van Houten naar Assen, pre-con niet te selecteren op Fastned onderweg...grr. ik had eerder al vinkje aangezet bij info, geen idee wat het zou doen.

Tijdens laden ineens melding...sw update !! Gewoon stappen gevolgd, net even gestopt op een P....en voile, nwste sw...met Fastned !!
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Hoe lang moest je stilstaan? :)

• EricEB
Dartlink schreef op maandag 23 januari 2023 @ 17:06:
[...]

Hoe lang moest je stilstaan? :)
Paar minuten...ging heel snel.
Gebeurde terwijl net klaar was met laden, tijdens binnenhalen ben ik gaan rijden, even later melding dat afronding alleen tijdens parkeren kan. Dus gestopt en afgerond. Echt top !
Was al van plan naar dealer te gaan of usb te halen...

• HansAuutB
  • Laatst online: 00:42
EricEB schreef op maandag 23 januari 2023 @ 17:16:
[...]

Paar minuten...ging heel snel.
Gebeurde terwijl net klaar was met laden, tijdens binnenhalen ben ik gaan rijden, even later melding dat afronding alleen tijdens parkeren kan. Dus gestopt en afgerond. Echt top !
Was al van plan naar dealer te gaan of usb te halen...[Afbeelding]
Heel mooi.

Maar bedenk wel dat je nu 1 van de 2 gratis ota-downloads hebt gehad.

Rijdt sinds 05-10-2022 een KIA EV6 GT-line rwd Runway Red

• wouter.N
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21:58
HansAuutB schreef op maandag 23 januari 2023 @ 18:03:
[...]

Heel mooi.

Wat maakt het uit... Na de twee gratis ota-updates kan het wel weer via USB. Met beetje geluk blijft het gratis.

• Peetman
  • Laatst online: 23:52

Peetman

Tjah....

Ramtka schreef op maandag 23 januari 2023 @ 17:04:
[...]

Je zou het kunnen uitbesteden aan een domotica systeem dat integreert met jouw systemen. Vanaf mijn Homey kan ik laden starten en stoppen, en met een andere app kan ik de flexibele uurtarieven opvragen en die gebruiken om dit aan te sturen met flows. Disclaimer: moet dit nog zelf bouwen voor mijn auto, de theorie klinkt goed.
Klopt. Technisch ligt de koppeling er al. Zowel onze Easee Home als de EV6 zijn al beschikbaar in onze Home Assistant, maar gezien de api’s niet altijd even betrouwbaar zijn, heb ik me nog niet aan intelligent laden gewaagd. Gezien de EV6 niet altijd meewerkt is de WAF momenteel niet heel hoog. Dus ik laat de huidige wijze maar bestaan.
Voor een hobbyist een leuke optie, maar nagenoeg 100% betrouwbaar implementeren is een ander verhaal.

• De Ideale Man
  • Laatst online: 19:51
wouter.N schreef op maandag 23 januari 2023 @ 18:45:
[...]

Wat maakt het uit... Na de twee gratis ota-updates kan het wel weer via USB. Met beetje geluk blijft het gratis.
Dit werkt wel veel fijner dan met de usb. Misschien valt de prijs mee voor een abonnement.

• king_dude
Dit was een close call. 17 km met 0% soc gereden tot snellader (volgens display auto)
BMS SoC gaf 1%.

Nu maar even snelladen tot 100% en nog wat langer om te calibreren..

Overigens gaf ik hier volgas 🛸

Na aankomst

[Voor 9% gewijzigd door king_dude op 23-01-2023 19:50]

• Franciesco
Living on the edge @king_dude :)

• EricEB
HansAuutB schreef op maandag 23 januari 2023 @ 18:03:
[...]

Heel mooi.

Waar is dit gecommuniceerd dat er (maar) 2 OTA acties gratis zijn ?

Ik heb hier nergens iets over gelezen, ook dealer heeft het mij nooit verteld....

• Nl-jeff
  • Registratie: Juni 2016
Een vraagje voor de italie en frankrijk gangers onder ons, die gebruik maken van de mango tag/telepass. Waar plaatsen jullie de tag in de ev6 (1, 2 of elders)? Reden dat ik het vraag is dat ik recent (voor het eerste gebruik van de tag proberen te maken in een ipace(huur) alleen daar die tag op de heen en terugweg van parijs niet werkend heb gekregen, dacht wellicht plaatsing verkeerd ofzo. Affain input is gewardeerd.

Kia EV6 77kwh adv plus.

• Phusebox
  • Nu online
EricEB schreef op maandag 23 januari 2023 @ 20:04:
[...]

Ik heb hier nergens iets over gelezen, ook dealer heeft het mij nooit verteld....
In de voorwaarden die onlangs plots op je scherm verschenen stond iets over twee gratis OTA downloads.

Maar echt zekerheid is er niet. Misschien bedoelen ze 2 per jaar (wishful thinking).

Ergens moet die data toch betaald worden.

• Freezhost
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 21:14
Die data is vast al betaald door alle prijsverhogingen :+

• Phusebox
  • Nu online
Wel benieuwd of andere fabrikanten nog gaan reageren op wat Tesla nu gedaan heeft. Waarschijnlijk heeft het geen groot effect aangezien de orders voor een jaar voorruit toch al vol zitten.

• Solarman
  • Registratie: Mei 2022
  • Niet online
EricEB schreef op maandag 23 januari 2023 @ 20:04:
[...]

https://update.kia.com/EU/NL/updateNoticeView/1133
Lees even de Q&A door.
De 2 updates betreft trouwens de grote updates in het voor- en najaar.

• asennamm
Mijn ev6 heb ik vorige week mogen ontvangen.

Tot nu toe een paar dagen heerlijk mee gereden en bevalt tot nu toe goed.
Heerlijk rustig, snel genoeg en geen problemen met laden, voorverwarmen, interieurtemperatuur of iets anders.

Auto staat nu bij de detailer om zijn glascoating te krijgen.

Één klein ding stoort me wel en dat is het dashboardkastje. Ik ben verbaast dat ik dat nog niet eerder hier voorbij heb zien komen. Van binnen allemaal hard plastic.
Ik ga een rubber matje bestellen en op maat maken en de zijkanten met zwart vilt bekleden.

https://www.amazon.nl/d-c...id=pla-335956804714&psc=1

[Voor 26% gewijzigd door asennamm op 23-01-2023 20:49]

• JeJeBe
Nl-jeff schreef op maandag 23 januari 2023 @ 20:08:
Een vraagje voor de italie en frankrijk gangers onder ons, die gebruik maken van de mango tag/telepass. Waar plaatsen jullie de tag in de ev6 (1, 2 of elders)? Reden dat ik het vraag is dat ik recent (voor het eerste gebruik van de tag proberen te maken in een ipace(huur) alleen daar die tag op de heen en terugweg van parijs niet werkend heb gekregen, dacht wellicht plaatsing verkeerd ofzo. Affain input is gewardeerd.[Afbeelding]
Ik ken afijn en enfin, maar affain kennen ze zelfs in Frankrijk niet ;-) De voorruit heeft geen zichtbare markering voor transponders, plaatsing zal dus om het even zijn waar. Zo hoog mogelijk is voor het zicht wel het slimste. Dat ding was in augustus toch al stuk ?

• Nl-jeff
JeJeBe schreef op maandag 23 januari 2023 @ 20:40:
[...]

Ik ken afijn en enfin, maar affain kennen ze zelfs in Frankrijk niet ;-) De voorruit heeft geen zichtbare markering voor transponders, plaatsing zal dus om het even zijn waar. Zo hoog mogelijk is voor het zicht wel het slimste. Dat ding was in augustus toch al stuk ?
Zit aan tag nummer 2 nu.. vandaar dat ik aan mijzelf twijfel, en benieuwd ben waar anderen het ding hebben zitten waarbij t wel werkt.🤷‍♂️

Kia EV6 77kwh adv plus.

• sQuare
  • Laatst online: 20:28
Een vraagje voor de italie en frankrijk gangers onder ons, die gebruik maken van de mango tag/telepass. Waar plaatsen jullie de tag in de ev6 (1, 2 of elders)? Reden dat ik het vraag is dat ik recent (voor het eerste gebruik van de tag proberen te maken in een ipace(huur) alleen daar die tag op de heen en terugweg van parijs niet werkend heb gekregen, dacht wellicht plaatsing verkeerd ofzo. Affain input is gewardeerd.[Afbeelding]
ik heb hem tussen 1 en 2 inzitten. daar heeft hij goed gewerkt afgelopen jaar.

• Ramtka
Peetman schreef op maandag 23 januari 2023 @ 18:53:
[...]

Klopt. Technisch ligt de koppeling er al. Zowel onze Easee Home als de EV6 zijn al beschikbaar in onze Home Assistant, maar gezien de api’s niet altijd even betrouwbaar zijn, heb ik me nog niet aan intelligent laden gewaagd. Gezien de EV6 niet altijd meewerkt is de WAF momenteel niet heel hoog. Dus ik laat de huidige wijze maar bestaan.
Voor een hobbyist een leuke optie, maar nagenoeg 100% betrouwbaar implementeren is een ander verhaal.
Goed punt. Dus voor betrouwbaarheid ook checken dat de sessie goed gestart is en een retry en/of een waarschuwing geven als het niet lukt. Liever niet om 0300 in de ochtend natuurlijk...

• sn0x0r
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21:45
asennamm schreef op maandag 23 januari 2023 @ 20:29:
Mijn ev6 heb ik vorige week mogen ontvangen.

Tot nu toe een paar dagen heerlijk mee gereden en bevalt tot nu toe goed.
Heerlijk rustig, snel genoeg en geen problemen met laden, voorverwarmen, interieurtemperatuur of iets anders.

Auto staat nu bij de detailer om zijn glascoating te krijgen.

Één klein ding stoort me wel en dat is het dashboardkastje. Ik ben verbaast dat ik dat nog niet eerder hier voorbij heb zien komen. Van binnen allemaal hard plastic.
Ik ga een rubber matje bestellen en op maat maken en de zijkanten met zwart vilt bekleden.

https://www.amazon.nl/d-c...id=pla-335956804714&psc=1
Hoe vaak zit je in het dashboard kastje dat je je daaraan stoort? Ik heb hem nu 1 keer open gemaakt om alle boekjes, papieren en pasjes in te gooien die ik hopelijk nooit nodig heb. De rest ligt in de midden console (voornamelijk in de bak met deksel).

• Ramtka
king_dude schreef op maandag 23 januari 2023 @ 19:47:
Dit was een close call. 17 km met 0% soc gereden tot snellader (volgens display auto)
BMS SoC gaf 1%.
Zijn er hier meer die dit gedaan hebben? Hoeveel km verder ben je nog gekomen bij 0%?

• king_dude
Ramtka schreef op maandag 23 januari 2023 @ 21:31:
[...]

Zijn er hier meer die dit gedaan hebben? Hoeveel km verder ben je nog gekomen bij 0%?
Zoals ik beschreef: 17 km na 0% soc

• asennamm
king_dude schreef op maandag 23 januari 2023 @ 21:41:
[...]

Zoals ik beschreef: 17 km na 0% soc
Dat is erg handig om te weten.
Getuigt wel van lef dat je dit hebt gedaan.

• asennamm
sn0x0r schreef op maandag 23 januari 2023 @ 21:31:
[...]

Hoe vaak zit je in het dashboard kastje dat je je daaraan stoort? Ik heb hem nu 1 keer open gemaakt om alle boekjes, papieren en pasjes in te gooien die ik hopelijk nooit nodig heb. De rest ligt in de midden console (voornamelijk in de bak met deksel).
Het gaat me er meer om dat de spullen die ik er in heb liggen gaan liggen rammelen.

• Phusebox
  • Nu online
Ik probeer het met Homey zo te maken dat het laden werkt zoals ik wil. Ben er nog niet helemaal.

Wat ik tot nu toe heb gedaan is de huidige SoC opvragen, de doel SoC ophalen, het verschil daarvan delen door de snelheid van mijn lader en daarmee weet ik dus hoe lang ik moet laden. Naar boven afgerond en met 10% laadverlies voor veiligheidsmarge.

Nu nog een manier vinden om vervolgens het laden te laten starten op de gewenste tijd (vertrektijd uit mijn agenda, minus de tijd die ik berekend heb die nodig is voor het laden).

Dan kan ik straks gewoon tegen Google Assistant zeggen "plan opladen" of iets dergelijks en gaat alles vanzelf.

• king_dude
asennamm schreef op maandag 23 januari 2023 @ 22:11:
[...]

Het gaat me er meer om dat de spullen die ik er in heb liggen gaan liggen rammelen.
Eindelijk iemand die mijn eeuwige strijd snapt 😂😂

• Phusebox
  • Nu online
king_dude schreef op maandag 23 januari 2023 @ 22:18:
[...]

Eindelijk iemand die mijn eeuwige strijd snapt 😂😂
Same here. Al denk ik niet dat een laagje vilt zal helpen.

• asennamm
Phusebox schreef op maandag 23 januari 2023 @ 22:41:
[...]

Same here. Al denk ik niet dat een laagje vilt zal helpen.
Op de bodem komt een rubberen antislip matje op maat.
Gaat het in ieder geval niet meer schuiven.

En de spullen die ik er in heb liggen heb ik in een bakje gedaan.
Gaat straks nergens meer heen. Dat hoop ik tenminste....

• Phusebox
  • Nu online
asennamm schreef op maandag 23 januari 2023 @ 23:20:
[...]

Op de bodem komt een rubberen antislip matje op maat.
Gaat het in ieder geval niet meer schuiven.

En de spullen die ik er in heb liggen heb ik in een bakje gedaan.
Gaat straks nergens meer heen. Dat hoop ik tenminste....
Ik probeer ook alles altijd zo klem mogelijk te leggen. De laadkabel achterin ligt bijvoorbeeld onder de "valse vloer", maar omdat dat vilt en hard plastic is, heb ik daar ook een rubber mat inliggen zodat de laadkabel niet schuift. Elke keer oprollen in die (te gladde tas, kleine tas) was niet handig.

• Loei123
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 21:47
Phusebox schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 07:24:
[...]

Ik probeer ook alles altijd zo klem mogelijk te leggen. De laadkabel achterin ligt bijvoorbeeld onder de "valse vloer", maar omdat dat vilt en hard plastic is, heb ik daar ook een rubber mat inliggen zodat de laadkabel niet schuift. Elke keer oprollen in die (te gladde tas, kleine tas) was niet handig.
Ik heb de laadkabel om de bandenset, die met klittenband vast zit, heen gewikkeld, blijft ook fijn op de plek zitten onder de valse vloer.

Een eerdere opmerking over het slap oprollen van de gordels en het getik wat ze maken wanneer ze niet opgerold zijn kan ik volledig beamen.

Ben soms in staat de auto langs de kant te zetten ergens om de gordels weer goed te doen, bloed irritant.

• Phusebox
  • Nu online
Loei123 schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 07:38:
[...]

Ik heb de laadkabel om de bandenset, die met klittenband vast zit, heen gewikkeld, blijft ook fijn op de plek zitten onder de valse vloer.

Een eerdere opmerking over het slap oprollen van de gordels en het getik wat ze maken wanneer ze niet opgerold zijn kan ik volledig beamen.

Ben soms in staat de auto langs de kant te zetten ergens om de gordels weer goed te doen, bloed irritant.
Jij bedoelt onder de tweede valse vloer dan? Past de kabel daar?

• alwinus

alwinus

Tweaked

Phusebox schreef op maandag 23 januari 2023 @ 22:13:
Ik probeer het met Homey zo te maken dat het laden werkt zoals ik wil. Ben er nog niet helemaal.

Wat ik tot nu toe heb gedaan is de huidige SoC opvragen, de doel SoC ophalen, het verschil daarvan delen door de snelheid van mijn lader en daarmee weet ik dus hoe lang ik moet laden. Naar boven afgerond en met 10% laadverlies voor veiligheidsmarge.

Nu nog een manier vinden om vervolgens het laden te laten starten op de gewenste tijd (vertrektijd uit mijn agenda, minus de tijd die ik berekend heb die nodig is voor het laden).

Dan kan ik straks gewoon tegen Google Assistant zeggen "plan opladen" of iets dergelijks en gaat alles vanzelf.
Even vraagje. Je geeft de laadpaal toch ook wel de opdracht om te laden? Alleen aan de laadpaal hangen en dan een tijd instellen in de Kia is niet voldoende.

• EricEB
Permanent op plek 1.

• Phusebox
  • Nu online
alwinus schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 08:03:
[...]

Even vraagje. Je geeft de laadpaal toch ook wel de opdracht om te laden? Alleen aan de laadpaal hangen en dan een tijd instellen in de Kia is niet voldoende.
Bij mijn weten hoef ik dat niet te doen, want zodra ik via de Kia app zeg, begin met laden begint ie (of als ik hem insteek begint ie ook altijd, ongeachte of je nu een schema aan hebt staan en het binnen de gewenste uren is, of niet).

De laadpaal staat gewoon "altijd aan".

• Loei123
Phusebox schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 07:48:
[...]

Jij bedoelt onder de tweede valse vloer dan? Past de kabel daar?
Onder de eerste bodem van de kofferbak zeg maar.
Daar zit bij mij een rechthoekig pakket vast met klittenband (volgens mij is dat de banden reparatie set).

Daar heb ik de laadkabel omheengewikkeld inderdaad, blijft zo mooi op zijn plek.
Eventuele breekbare boodschappen prop ik er ook nog wel eens tussen zodat die niet door de kofferbak slingeren.

Ik kan ergens vandaag wel even een foto posten als dat handig is.

[Voor 5% gewijzigd door Loei123 op 24-01-2023 08:10]

• Phusebox
  • Nu online
Loei123 schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 08:09:
[...]

Daar zit bij mij een rechthoekig pakket vast met klittenband (volgens mij is dat de banden reparatie set).

Daar heb ik de laadkabel omheengewikkeld inderdaad, blijft zo mooi op zijn plek.
Eventuele breekbare boodschappen prop ik er ook nog wel eens tussen zodat die niet door de kofferbak slingeren.

Hmm ok, denk dat ik dat in de frunk heb gegooid dan de eerste dag ;)

• king_dude
Loei123 schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 08:09:
[...]

Super! Goeie EV6 tip!

• Loei123
Die houdt mijn vrouw met de hand even tegen de ruit aan.

Voor die ene reis in het jaar ga ik niks aan de voorruit plakken, moet er niet aan denken. :X

• alwinus

alwinus

Tweaked

Phusebox schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 08:08:
[...]

Bij mijn weten hoef ik dat niet te doen, want zodra ik via de Kia app zeg, begin met laden begint ie (of als ik hem insteek begint ie ook altijd, ongeachte of je nu een schema aan hebt staan en het binnen de gewenste uren is, of niet).

De laadpaal staat gewoon "altijd aan".
Oke dat was mijn vraag. Want mijn laadpaal doet dat niet. Moet ik in de app van de laadpal of met een pasje het laden laten starten. Maar dat kan bij jou anders zijn. Maar elke auto kan dan aan jouw laadpaal gaan hangen?

• Nl-jeff
Loei123 schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 08:39:
[...]

Die houdt mijn vrouw met de hand even tegen de ruit aan.

Voor die ene reis in het jaar ga ik niks aan de voorruit plakken, moet er niet aan denken. :X
Dat werkt ook :) tegenwoordig met de milieustickers(2 tot nu toe) overal heb ik al smuck op de voorruit zitten dus dit kan er ook wel bij

Kia EV6 77kwh adv plus.

• DigitalHombre
  • Laatst online: 19:37
asennamm schreef op maandag 23 januari 2023 @ 22:07:
[...]

Dat is erg handig om te weten.
Getuigt wel van lef dat je dit hebt gedaan.
Lef? Zo zou ik het niet durven noemen. Dan ben je toch al minstens 50km of meer te ver gereden, allicht voorbij diverse laadpunten. Je kan dit soort "chicken" spelletjes wel lang spelen maar vroeg of laat sta je ergens aan de kant.

• Phusebox
  • Nu online
alwinus schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 08:50:
[...]

Oke dat was mijn vraag. Want mijn laadpaal doet dat niet. Moet ik in de app van de laadpal of met een pasje het laden laten starten. Maar dat kan bij jou anders zijn. Maar elke auto kan dan aan jouw laadpaal gaan hangen?
Nee er zit een pincode op de laadpaal, en die voer ik uiteraard in zodra de EV6 eraan hangt.

• alwinus

alwinus

Tweaked

Phusebox schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 09:04:
[...]

Nee er zit een pincode op de laadpaal, en die voer ik uiteraard in zodra de EV6 eraan hangt.
ah oke, Voor mij hetzelfde als aanzetten ;) Irritant dat dat biet werkt. Gepland verwarmen mag dan niet werken bij mij maar dat gelukkig weer wel.

• Loei123
DigitalHombre schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 09:02:
[...]

Lef? Zo zou ik het niet durven noemen. Dan ben je toch al minstens 50km of meer te ver gereden, allicht voorbij diverse laadpunten. Je kan dit soort "chicken" spelletjes wel lang spelen maar vroeg of laat sta je ergens aan de kant.
Ik zou het ook wel lef noemen.

Ikzelf zou in die situatie met klotsende oksels in de auto zitten! 7(8)7 _O-

• JeJeBe
TheX schreef op zondag 22 januari 2023 @ 18:57:

[Afbeelding]

[Afbeelding]
It has been noted !
YouTube: A New Kia EV6 lighting mystery

• DigitalHombre
  • Laatst online: 19:37
Inderdaad! KIA heeft duidelijk de software nog niet onder controle. Ze zetten een ding recht en introduceren een nieuw probleem dat ogenschijnlijk totaal niets te maken heeft met eerdere problemen. De lege 12v batterij en de zombie-mode lijken ook nog niet van de baan, onbegrijpelijk.

• marcel3
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 21:52
Heb het filmpje even bekeken. Wel komisch hoe hij wanhopig in de instellingen op zoek gaat naar een oplossing, terwijl het wsl een ouderwetse storing in de elektronica is :). Ze branden zwakker dan wanneer ze echt aan horen te staan. Dit soort lampjes worden vaak geschakeld in de min. Zou dus wel eens een aardingsprobleem kunnen zijn, bijvoorbeeld door vocht.

12,2 kWp Oost/West, Mitsubishi MSZ-FH35VE A+++ L/L WP

• Yilar
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 05-02 15:32
Bij mij zit de tag op plaats 1, vorig jaar heen en weer gereden zonder enig probleem bij de tollgates..

“The trouble with having an open mind, of course, is that people will insist on coming along and trying to put things in it.” Terry Pratchett, Diggers

Pagina: 1 ... 251 ... 257 Laatste

Let op:
Openbaar laden, laadpassen, etc. in: [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3.

Bestellingen, leveringen en "waar is de boot"-posts over de Kia EV6 mogen in: Het KIA EV6 leveringen topic

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee