Acties:
  • +1 Henk 'm!

• itsjohan
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:46
ja da's een beetje suf; kennelijk werken ze dat niet netjes bij in de software. Hij download echter wel de laatste (221223) versie. je kunt dat controleren door na de download het EV6_MY_22_EU.ver bestand te openen. bovenin zie je dan staan:
+|22Q2|CV_E.EUR.S5W_L.001.001.221223|KM|EV6_MY_22_EU|1556|1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 00:06
R3m0N schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 21:32:
[...]

Hoi King_dude,

Dank je wel voor je antwoord, echter bij het nalezen kom ik in de update software alleen de versie 221207 tegen en niet de 221223.

Waar kan ik die vinden, iemand anders wellicht een antwoord?
Die software is niet echt best qua naamgeving van updates. Gewoon downloaden dan krijg je altijd de laatste versie. Hij zegt inderdaad al een tijdje 221207, maar je krijgt de nieuwste.

Sorry, had de reactie hierboven gemist.

[ Voor 3% gewijzigd door Phusebox op 18-01-2023 22:15 ]

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R3m0N
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 01-02-2023
itsjohan schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 21:37:
ja da's een beetje suf; kennelijk werken ze dat niet netjes bij in de software. Hij download echter wel de laatste (221223) versie. je kunt dat controleren door na de download het EV6_MY_22_EU.ver bestand te openen. bovenin zie je dan staan:
+|22Q2|CV_E.EUR.S5W_L.001.001.221223|KM|EV6_MY_22_EU|1556|1
Inderdaad gevonden, update gedaan en succesvol echter zie ik nog steeds de wintermodus staat met versie 221223.
Heb verder gekeken naar een andere versie nummer en deze staat op 03.42 dacht ik uit mijn hoofd.

Begrijp nu niet wat ik verkeerd heb staan voor de preconditioning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsjohan
Dan heeft je EV6 de pre-conditionering update nog niet gehad. Je kunt zelf alleen het infotainment systeem (en wat gerelateerde modules) updaten en die heb je dan zojuist helemaal bijgewerkt. De dealer kan ook de rest van de computers in de auto updaten, volgens mij noemde mijn dealer de pre-conditionering (de naam vd feature) een update van het BMS systeem (de computer / ECU).

Edit: ik lees net dat je de EV6 vorige week hebt opgehaald. wel weer heel typisch dat de Kia dealer je een splinternieuwe wagen meegeeft die niet eens de laatste updates heeft gehad. Zo kreeg ik trouwens ook mijn EV6 mee; daarop was de terugroepactie (parkeerrem, ook alleen een software update) niet eens gedaan die toen al lang beschikbaar was...allemaal oplosbaar, maar toch een beetje jammer.

[ Voor 34% gewijzigd door itsjohan op 18-01-2023 23:59 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DaLass
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09:34
DaLass schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 08:26:
Afgelopen maandag heeft mijn EV6 een dagje bij de dealer gestaan voor de nodige software updates.
[...]
Dit was bij mij ook een klacht, maar vanmorgen een heerlijk schone auto en lekker warm :*). Hij lag overigens niet aan de kabel en ik had het voorverwarmen met de hand aangezet vanuit de app.
Morgen maar eens testen hoe het gaat als ik een vertrektijd instel en de auto aan de kabel heb liggen.
Gisteravond de auto aan de lader gelegd en het vertrek voor vanmorgen ingesteld, met daarbij de temperatuur op 20 graden en defrost op "on" (defrost was qua weersomstandigheden niet perse nodig, maar ik wilde dit wel testen ivm de extreme condensvorming in december.)

Nog even een terugblik naar december:
DaLass schreef op donderdag 8 december 2022 @ 11:57:
Toen ik om 7:38u naast mijn auto stond, zag het er als volgt uit:
[Afbeelding][Afbeelding]

Alle ramen compleet beslagen en behoorlijk nat van condens aan de binnenzijde. Op deze manier heb ik er natuurlijk niet zoveel aan. :|
De auto was in december ook niet warm met bovenstaande, maar vanmorgen... _/-\o_

Auto op temperatuur, geen condens in de auto. Ik ben er blij mee. :)

Mijn advertenties op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loei123
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 31-05 18:58
Vandaag voor de zekerheid nog maar eens de navigatie op een HPC ingesteld om vervolgens naar kantoor te rijden.
Helaas verscheen er geen sneeuwvlok in het batterij icoon, terug naar de dealer dus.

Tevens ervaar ik de laatste tijd bij enthousiast optrekken of remmen dat de stoel een tikje verschuift, dit is ook hoorbaar.

Ik heb deze klacht eerder voorbij zien komen, is dit bij anderen opgelost door de dealer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FinalBob
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 31-05 19:38
Dag allemaal,

Een paar vraagjes. Ik heb een Kia EV6 Air. Sinds half december in mijn bezit. Nu ben ik wat verbaasd dat

1. de auto niet automatisch op slot gaat bij weglopen? Ik heb in het menu bij "deuren" gekeken maar daar is die optie ook niet zichtbaar. En;

2. De deuren niet open als ik op het plekje op de handgreep druk waar dat zou moeten gebeuren. Er gebeurt helemaal niks, ik moet alles met de sleutel doen.

3. Android Auto echt alleen bekabeld werkt en niet via bt?

Zijn dit features die daadwerkelijk niet op het instapmodel zitten? Lijkt mij vrij apart en ook wel basis. Maar wellicht heb ik het gemist. Ik kan het online nergens vinden, ook niet in de specificatieoverzichten.

Als laatste een wat gekke vraag, weet niet of iemand dit al heeft meegemaakt :+ . Ik reed naar mijn werk en mijn vriendin reed mee zodat zij daarna door kon rijden naar haar werk. Ik stapte uit, zij reed weg. Komt op haar werk aan, maar de sleutel zat dus nog in mijn jaszak... wtf. Geen enkele melding dat er gereden wordt zonder sleutel of iets dergelijks... Helaas is hij volgens mij nog niet op afstand te starten, dus mag ik een lange tijd gaan OV'en om die kant op te gaan. Raar toch? (naast een beetje dom en onhandig van ons) .

Ik hoor graag of jullie hier wat meer van weten!

Alvast bedankt.

[ Voor 29% gewijzigd door FinalBob op 19-01-2023 10:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
FinalBob schreef op donderdag 19 januari 2023 @ 10:32:
Dag allemaal,

Een paar vraagjes. Ik heb een Kia EV6 Air. Sinds half december in mijn bezit. Nu ben ik wat verbaasd dat

1. de auto niet automatisch op slot gaat bij weglopen? Ik heb in het menu bij "deuren" gekeken maar daar is die optie ook niet zichtbaar. En;

2. De deuren niet open als ik op het plekje op de handgreep druk waar dat zou moeten gebeuren. Er gebeurt helemaal niks, ik moet alles met de sleutel doen.

Zijn dit features die daadwerkelijk niet op het instapmodel zitten? Lijkt mij vrij apart en ook wel basis. Maar wellicht heb ik het gemist. Ik kan het online nergens vinden, ook niet in de specificatieoverzichten.

Als laatste een wat gekke vraag, weet niet of iemand dit al heeft meegemaakt :+ . Ik reed naar mijn werk en mijn vriendin reed mee zodat zij daarna door kon rijden naar haar werk. Ik stapte uit, zij reed weg. Komt op haar werk aan, maar de sleutel zat dus nog in mijn jaszak... wtf. Geen enkele melding dat er gereden wordt zonder sleutel of iets dergelijks... Helaas is hij volgens mij nog niet op afstand te starten, dus mag ik een lange tijd gaan OV'en om die kant op te gaan. Raar toch? (naast een beetje dom en onhandig van ons) .

Alvast bedankt.
1: Klopt, zit er niet op.
2: De air heeft geen keyless entry volgens mij
3: Er is geen ondersteuning voor draadloos Android Auto of Apple Carplay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lrnt
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 12-07-2024
Heeft iemand al een oplossing voor het gezoem van de ventilatie (in Heat stand)? Na een check bij de dealer is het zoemende geluid alleen maar hardnekkiger geworden...

[ Voor 8% gewijzigd door lrnt op 19-01-2023 10:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tolga07
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 09:33
Dag allemaal,

Alvast bedankt.
1. Is er niet op geen een EV6 uitvoering

2. Zou wel moeten, druk je hard genoeg? Air heeft keyless entry, weliswaar een knop dat je moet indrukken ipv touch.

3. AA en CP bekabeld, misschien later wireless?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bokes
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 13-01 10:03

Alvast bedankt.
Hier krijg ik een lang piepgeluid te horen wanneer ik uit de auto stap met de sleutel terwijl de auto nog aan staat. Er vervolgens mee wegrijden zonder sleutel nog niet geprobeerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R20141016
  • Registratie: Februari 2017
  • Nu online
xxander968 schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 20:53:
[...]

Daar is al wel eea over geschreven. Inshared en Unive vragen niet om een verzekering.

https://gathering.tweaker...Verzekering%20AND%20alarm
Hema auto verzekering vraagt dit ook niet. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FinalBob
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 31-05 19:38
Tolga07 schreef op donderdag 19 januari 2023 @ 11:54:
[...]

1. Is er niet op geen een EV6 uitvoering

2. Zou wel moeten, druk je hard genoeg? Air heeft keyless entry, weliswaar een knop dat je moet indrukken ipv touch.

3. AA en CP bekabeld, misschien later wireless?
Dank allen voor de reacties. Ja, heel gek van punt 2. Ik heb echt wel fors gedrukt ook. Ga het nog een keer proberen. Is het iets dat softwarematig aan/uit te zetten is?
Bokes schreef op donderdag 19 januari 2023 @ 13:29:
[...]

Hier krijg ik een lang piepgeluid te horen wanneer ik uit de auto stap met de sleutel terwijl de auto nog aan staat. Er vervolgens mee wegrijden zonder sleutel nog niet geprobeerd.
Hmm heel raar, dat piepgeluid was er nu helemaal niet en ze kon er dus gewoon nog 30 km probleemloos mee naar haar werk rijden. Dit zou toch echt niet moeten kunnen lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tolga07
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 09:33
FinalBob schreef op donderdag 19 januari 2023 @ 13:38:
[...]

Dank allen voor de reacties. Ja, heel gek van punt 2. Ik heb echt wel fors gedrukt ook. Ga het nog een keer proberen. Is het iets dat softwarematig aan/uit te zetten is?

[...]

Hmm heel raar, dat piepgeluid was er nu helemaal niet en ze kon er dus gewoon nog 30 km probleemloos mee naar haar werk rijden. Dit zou toch echt niet moeten kunnen lijkt mij.
Ook op een Air hoor je een melding te krijgen dat de sleutel niet aanwezig is in de auto en een lange piepgeluid

Of kessy software matig uit te schakelen weet ik niet, wel staat deze standaard aan.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Solarman
  • Registratie: Mei 2022
  • Niet online
FinalBob schreef op donderdag 19 januari 2023 @ 13:38:
[...]

Klopt, je hebt de auto aangelaten terwijl je vrouw overstapte.
Auto's zijn zo geprogrammeerd dat de auto nooit uitgaat omdat de sleutel er niet meer is. (sleutel kan ook kapot gaan wanneer je rijdt). Pas als je de auto uitzet zal er weer een sleutel nodig zijn.

Het is namelijk niet de bedoeling dat een auto zomaar uitvalt op een rijksweg of iets dergelijks.

KIA EV6 GT-Line 77,4 RWD MY23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robert1962
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 31-05 23:00
Vandaag met de auto gereden en ik krijg android auto niet werkend meer in de auto. Het is na de laatste update. Of hij geeft aan dat de kabel niet juist is (is een kabel van de samsung zelf) of hij kan de telefoon niet vinden. Heel gek want het heeft altijd gewerkt. Verder kreeg ik het maar niet warm in de auto. Bleef maar koud. Dat is al vaker langsgekomen in het forum. ik heb MY 23 en had er nog geen last van gehad. Zou dit alles nu komen door de laatste update van de nav. ? En heeft iemand idee hoe dit weer goed te krijgen vooral android auto?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canby
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 28-05 12:49
Robert1962 schreef op donderdag 19 januari 2023 @ 16:45:
Vandaag met de auto gereden en ik krijg android auto niet werkend meer in de auto. Het is na de laatste update. Of hij geeft aan dat de kabel niet juist is (is een kabel van de samsung zelf) of hij kan de telefoon niet vinden. Heel gek want het heeft altijd gewerkt. Verder kreeg ik het maar niet warm in de auto. Bleef maar koud. Dat is al vaker langsgekomen in het forum. ik heb MY 23 en had er nog geen last van gehad. Zou dit alles nu komen door de laatste update van de nav. ? En heeft iemand idee hoe dit weer goed te krijgen vooral android auto?
Ik heb ook een MY23, auto is up-to-date. Heb geen problemen met AA of verwarming.

EV6 77,4kWh Plus Advanced AWD / MY23, Interstellar Grey

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robert1962
Canby schreef op donderdag 19 januari 2023 @ 16:48:
[...]

Ik heb ook een MY23, auto is up-to-date. Heb geen problemen met AA of verwarming.
Ja heel vreemd eerst geen problemen en nu dus wel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Electrocar
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 14-05 11:21
Dag allemaal,

Alvast bedankt.
Ik heb ook een air, maar als ik uitstap met de sleutel in mijn zak dan gaat de auto piepen. Het stopt pas weer als ik de sleutel b.v op de voorstoel neerlegt.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• MacFan
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 09:44
Zo, eerste week zit erop, 1250 km verder, wat zijn de plussen en de minnen van mijn Plus 77,4 RWD (MY2023) op Michelin Pilot Alpin 5.

Toegevoegd aan de Plus;
- CDEFG middenarmsteun organizer (past perfect en ziet er top uit, volledig zwarte versie)
- Deltaco laadkabel van 7 meter, voor de wat lastigere laadpalen onderweg)
- AutoCarBox voor draadloos Carplay en het streamen van Netflix en Youtube, leuk voor de laadsessies op vakantie.
- Sneeuwkettingen van de Skoda Enyaq (9mm ketting) die voldaan aan de voorgeschreven Class S standaard.

Plus
- Auto rijdt werkelijk fantastischen en is erg stil.
- Interieur is top, alles zit op de juiste plek
- Stoelen zitten uitstekend, ondanks de wat vlakke zijkanten.
- Veiligheidssystemen doen hun werk uitstekend
- Laden met de Easee Charge werkt super
- Verbruik voor de winter, winterbanden en eerste week veel spelen met het "gas"pedaal, valt me nog erg mee. Range in de winter zal zo tussen de 370 en 400 km liggen

Minpunten
- Verwarming lijkt alleen goed te werken in 'Normaal" en "Sport" modus
- Voorverwarmen eerste keer drama (aan de laadpaal), compleet beslagen auto en ijs op de voorruit, vervolgens van de laadpaal af, wel droge auto van binnnen, maar ik kon gewoon nog krabben.
- Ik was al geen fan van adaptive cruisecontrol, en kan er nog steeds niet aan wennen. Afstandinstelling naar voorganger is voor mij gewoon te groot, zou het liefst niet adaptief rijden, maar die optie bestaat niet, het is wel of niet helaas.
- Het automatisch openen van de auto als je naderd is top, dat hij vervolgens bij weggaan niet automatisch afsluit is een flop. Meer dan 5 jaar in m'n vorige auto precies andersom. Daar moest ik op het handvat tikken om te openen, maar die sloot tenminste af bij weglopen. Vindt dit erg onhandig en niet erg veilig.

Zojuist de Software geupdate naar 20221223
- Lijkt erop dat de verwarming in Eco Modus ineens ook werkt, binnen paar minuten voel ik warme lucht.
- Voorverwarming was er al wel, na update niet verdwenen gelukkig
- OTA kan ik vanaf nu ook activeren.
- Op een paar nieuwe "natuur' geluiden na verder niets nieuws ontdekt nog.

EV6 Plus RWD - MY23 & Renault Megane E-Tech Optimum Charge Evolution - MY 24

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigitalHombre
  • Laatst online: 24-05 11:36
Naar aanleiding van dit verhaal: YouTube: Can you rustproof an electric car?
Zijn er nog EV6 rijders die hun wagen een anti-roest behandeling geven of is dit jaren'70 noodzakelijke actie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeJeBe
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 30-05 20:32

JeJeBe

KIA EV6 GT-Line AWD MY22

R3m0N schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 23:35:
[...]

Inderdaad gevonden, update gedaan en succesvol echter zie ik nog steeds de wintermodus staat met versie 221223.
Heb verder gekeken naar een andere versie nummer en deze staat op 03.42 dacht ik uit mijn hoofd.

Begrijp nu niet wat ik verkeerd heb staan voor de preconditioning.
Je hebt kennelijk niet gelezen wat daar allemaal al over geschreven is.
Je kunt dat zelf niet updaten, je moet naar de dealer.
En ja, dealers sturen je ook met een spiksplinternieuwe auto met verouderde firmware op pad, en nee, ze nemen niet de moeite alles te updaten voor afleveren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JeJeBe

JeJeBe

KIA EV6 GT-Line AWD MY22

Timbus schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 21:12:
[...]

Dank je. Ik had wel gezocht maar raak in de war van het Nederlandse instructie boekje/document. Heb natuurlijk nog geen auto om in te zoeken, maar lees in de manual dat er opties zijn om de hellingshoek detectie uit te zetten als je op de boot gaat, anders gaat je alarm loeien. Dan zit het er toch gewoon op zou je denken.
In de manual staat alleen dat je de ultrasoonsensoren kunt uitschakelen (voor een tochtje op een veerboot). Dat is geen helingsdetectie - en die ultrasoonsensoren worden hier in NL niet geleverd. Je kunt ze in de YT filmpjes van EV Odyssey zien, in de plafondplaat van de verlichting.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MacFan
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 09:44
Vanochtend met sneeuwbuien van huis, automoatische ontdooiing was niet gestart, maar zag het op tijd, dus met handje aangezet.

Onderweg na een paar kilometer geen hulpsystemen meer, Radar onder de sneeuw, dat moet toch beter kunnen KIA (Radar unit verwarmen?)

Verder geen tractieproblemen, ritje verder erg comfortabel en verwarming draait in Eco modus nu ook goed, mits je alle "auto"" settings maar uitzet en vooral de vooruitontdooier niet aanzet, daar komt bij mij alleen koude lkucht uit. Heel vreemd.

EV6 Plus RWD - MY23 & Renault Megane E-Tech Optimum Charge Evolution - MY 24

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyrulez
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 31-05 19:23
MacFan schreef op vrijdag 20 januari 2023 @ 07:52:

Onderweg na een paar kilometer geen hulpsystemen meer, Radar onder de sneeuw, dat moet toch beter kunnen KIA (Radar unit verwarmen?)
Helaas is dit wel bekend dat een radar niet meer lekker werkt als er sneeuw op zit.
Had mijn vorige auto.

Tevens dikke kans dat de camera in de voorruit het dan ook lastig gaat krijgen met sneeuw/pekel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel3
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 29-05 20:22
Vanochtend met sneeuwbuien van huis, automoatische ontdooiing was niet gestart, maar zag het op tijd, dus met handje aangezet.

Radar buiten werking heb ik nog niet gehad. Dan doet de TACC het dus ook niet meer?
Beslagen camera heb ik wel met regelmaat, maar dat zorgt alleen voor uitval van lanefollowing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThatGuy2303
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 29-05 10:42
Is inderdaad niet een probleem van alleen KIA. Bij mijn vorige auto (Volkswagen Golf) was dit ook bij sneeuw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• king_dude
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online
king_dude schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 08:36:
In mijn zoektocht naar het beter begrijpen van Preconditioning, vallen mij een paar dingen op:

Gisteren:
Buitentemp: 0 graden
Soc temp: min2 max4
Soc%: 24% (soc BMS 26,5%)
Situatie:
Ik heb de auto bij mij thuis op de oprit pre-conditioned, door snelladen te programmeren als waypoint, en verdere systemen als klimaat uit te zetten.
Rede was dat start % soc nog net voldoende was om dit te kunnen doen. Daarnaast wilde ik dat wat ik nog aan conditioneren kon besteden niet aan rijden besteden. Ik wilde niet wachten bij het laden :).
Resultaat:
In 30 minuten naar min17 max26.
Proces stopte bij Soc 19,5% (soc BMS 23). Dit is de onderwaarde en bekend.
Verbruik (soc BMS): 3,5%

Vandaag:
Buitentemp: 0 graden
Soc temp: min8 max15
Soc%: 45,5% (soc BMS 47%)
Situatie:
Blijkbaar heeft auto de soc zelfstandig voorverwarmd! Waarom gisteren niet? Wss omdat ik op 24% soc zat (grens ja/nee conditioneren)
Vandaag ben ik direct gaan rijden, en wat ook opvalt is dat opwarmen (veel) minder snel gaat, tegen hetzelfde verbruik (4kW).
Resultaat:
In 28 minuten naar min16 max24.
Verbruik (soc BMS): niet te meten, vanwege rijden.

Morgen weer een dag om te proberen!
Update: vanochtend was de soc voorverwarmd op 7min 14max. Had 1 uur van tevoren de auto binnen verwarmd, dus denk dat in de logica daar een stukje zit wat met de accu’s doet.
Fijn, want dat betekent dat ik niet in mijn nakie mijn huis uit moet om de auto aan te zetten, en snellader in nav te selecteren! 👍

Morgen weer testen, maar dan zonder auto verwarmen. Kijken wat de temps dan zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --HOOLIE--
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-05 17:36

--HOOLIE--

MILLLLLLLLL

Bij mij werkt het voorverwarmen helaas niet. (hangt niet aan laadpaal )
App zegt netjes dat het commando is uitgevoerd, maar er gebeurd niks..

Met GOD zelf heb ik geen problemen, het is meer zijn fanclub die mij niet aanstaat...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stimpyrulez
--HOOLIE-- schreef op vrijdag 20 januari 2023 @ 08:14:
Bij mij werkt het voorverwarmen helaas niet. (hangt niet aan laadpaal )
App zegt netjes dat het commando is uitgevoerd, maar er gebeurd niks..
Helaas had ik dat een tijdje geleden ook.

Wellicht een keer je 'systeem' resetten (knopje naast de volume knop).
Dit hielp bij mij helaas niet.

Daarna kreeg ik de tip om je eens helemaal af te melden in de auto en daarna opnieuw aan te melden.
Dacht dat dit veel werk was, maar viel mee (effe backup maken van je instellingen via de app zou ik adviseren).
Maar hierna heb ik eigenlijk geen issues meer gehad met voorverwarmen.
Zowel aan de kabel als los werkt het goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiliyama
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 30-05 00:27
marcel3 schreef op vrijdag 20 januari 2023 @ 08:05:
[...]

Radar buiten werking heb ik nog niet gehad. Dan doet de TACC het dus ook niet meer?
Beslagen camera heb ik wel met regelmaat, maar dat zorgt alleen voor uitval van lanefollowing.
En het 'flippen' van de matrix verlichting.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alexzel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 28-05 09:36
Robert1962 schreef op donderdag 19 januari 2023 @ 16:53:
[...]

Ja heel vreemd eerst geen problemen en nu dus wel
Heb je op 1 of andere manier geprobeerd Cool Walk te krijgen? Ik las dat hierdoor AA stuk kan gaan.

https://www.autoevolution...o-use-the-app-208444.html

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robert1962
alexzel schreef op vrijdag 20 januari 2023 @ 09:51:
[...]

Heb je op 1 of andere manier geprobeerd Cool Walk te krijgen? Ik las dat hierdoor AA stuk kan gaan.

https://www.autoevolution...o-use-the-app-208444.html
Dank voor je antwoord. Ik heb geen bewuste update gedaan van Android Auto. Ik heb een Samsung S 21 en die update automatisch. Ik kom dus helemaal niet meer in android auto. Ik heb nu een nieuwe kabel besteld (originele voor Samsung) en kijken of dat problemen verhelpt. Anders neem ik contact op met dealer en is er misschien iets anders aan de hand in de software. :'(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bokes
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 13-01 10:03

Verder geen tractieproblemen, ritje verder erg comfortabel en verwarming draait in Eco modus nu ook goed, mits je alle "auto"" settings maar uitzet en vooral de vooruitontdooier niet aanzet, daar komt bij mij alleen koude lkucht uit. Heel vreemd.
In december ook eens voorgehad. Vervroren wagen vergeten voorverwarmen. Dan maar in de wagen gaan zitten en voorruitverwarming opgezet. Na 10minuten blies hij nog steeds koude lucht en was de ruit niks ontdooid. Vervolgens de wagen uitgezet en via de app op voorverwarmen geduwd en de verwarming werd onmiddellijk warm! 8)7
Het is echt raar dat via de app de lucht probleemloos warm wordt, maar van zodra ik de wagen start en de airco switch naar "AUTO", de luchtstroom koud begint te worden terwijl HEAT wel aan staat.
Sinds ik de automatische functies heb afgevinkt lijkt het iets beter, maar dan beslagen de ruiten heel snel. Dan moet ik regelmatig switchen tussen voorruitverwarming en auto (of manuele regelen) en dan durft de auto terug koud blazen.
Ga nu eens manuele modus proberen met blazen op voeten, lichaam en ruit in de hoop dat ik dan niet meer moet switchen naar voorruitverwarming met mogelijke koude lucht als gevolg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyrulez
Wiliyama schreef op vrijdag 20 januari 2023 @ 09:50:
[...]

En het 'flippen' van de matrix verlichting.
en naar mijn wetens (gezien de meldingen) die ik had:
- HDA
- rijstrookwissel assistent

en de generieke term: 'belangrijke veiligheidsfuncties aan de voorkant beperkt. Camerazicht beperkt'

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EricEB
  • Laatst online: 21-04 09:24
Loei123 schreef op donderdag 19 januari 2023 @ 08:39:
Vandaag voor de zekerheid nog maar eens de navigatie op een HPC ingesteld om vervolgens naar kantoor te rijden.
Helaas verscheen er geen sneeuwvlok in het batterij icoon, terug naar de dealer dus.

Tevens ervaar ik de laatste tijd bij enthousiast optrekken of remmen dat de stoel een tikje verschuift, dit is ook hoorbaar.

Ik heb deze klacht eerder voorbij zien komen, is dit bij anderen opgelost door de dealer?
Bij was begin vorig jaar zelfde met voorstoel, hier idd gemeld.
Bij (fors) optrekken of remmen voel je een kleine kantelbeweging en 'tik' in het mechanisme. Stoel is waar mogelijk op alle plekken moeren aangedraaid. Heeft geholpen maar sinds kort is het er weer, nu ook bijrijderstoel.
Auto staat vandaag voor grote beurt, van stoelen melding gedaan...afwachten dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --HOOLIE--
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-05 17:36

--HOOLIE--

MILLLLLLLLL

Proef op de som genomen :

In de app een backup gemaakt en uitgelogd.
Opnieuw ingelogd en back up teruggezet.
In de auto gestapt en de headunit gereset.
Daarna auto uitgezet en deuren op slot gedaan terwijl ik in de auto zat.
Via de app voorverwarmen aangezet,
Na ongeveer 5 sec sloeg de blower aan, om na 2 sec meteen weer uit e gaan.
Stoelverwarming, stuurverwarming en achterruit verwarming bleef uit.
In de app gespeeld met de temperatuur en wel of niet ontdooien, maakt allemaal niks uit. Steeds het zelfde verhaal. Elke keer na 5 sec slaat de voorruit verwarming aan en meteen weer uit.
Ik ben even out of options nu.
Iemand nog??

Wel iets meegemaakt waar ik het bestaan niet van wist ( of niet goed heb opgelet)
Ik zat in de auto, met de deur op slot en de "motor"uit en deed van binnen uit de deur open.
Toen ging opeens een alarm af welke ik met de sleutel uit moest zetten.
Ik kreeg ook een melding in de app : Anti theft alarm triggerd
Er zit dus een alarm op.. ;)

Met GOD zelf heb ik geen problemen, het is meer zijn fanclub die mij niet aanstaat...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EricEB
--HOOLIE-- schreef op vrijdag 20 januari 2023 @ 11:14:
Proef op de som genomen :

In de app een backup gemaakt en uitgelogd.
Opnieuw ingelogd en back up teruggezet.
In de auto gestapt en de headunit gereset.
Daarna auto uitgezet en deuren op slot gedaan terwijl ik in de auto zat.
Via de app voorverwarmen aangezet,
Na ongeveer 5 sec sloeg de blower aan, om na 2 sec meteen weer uit e gaan.
Stoelverwarming, stuurverwarming en achterruit verwarming bleef uit.
In de app gespeeld met de temperatuur en wel of niet ontdooien, maakt allemaal niks uit. Steeds het zelfde verhaal. Elke keer na 5 sec slaat de voorruit verwarming aan en meteen weer uit.
Ik ben even out of options nu.
Iemand nog??

Wel iets meegemaakt waar ik het bestaan niet van wist ( of niet goed heb opgelet)
Ik zat in de auto, met de deur op slot en de "motor"uit en deed van binnen uit de deur open.
Toen ging opeens een alarm af welke ik met de sleutel uit moest zetten.
Ik kreeg ook een melding in de app : Anti theft alarm triggerd
Er zit dus een alarm op.. ;)
eerder deed voorverwarmen via app het ook niet altijd. Ik doe geen tijdsettings maar zet hem plm 15 minuten voor vertrek manueel aan door Arco aan te zetten.
Nu werkt het altijd goed met deze settings:
-22 graden
-schakel voorruit verwarming UIT
-Zijspiegels en achterruitverwarming AAN
-Stuurverwarming AAN

Alarm
Yep, en die doet het. Eerder meegemaakt met kids in de auto terwijl ik snel bakker binnen liep... 8)7

[ Voor 20% gewijzigd door EricEB op 20-01-2023 12:54 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• asennamm
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 24-05 00:08
Blijkbaar kun je de 12v baterij opladen door de V2L stekken in te pluggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• itsjohan
Dan kun je toch net zo goed gewoon de kampeermodus aanzetten? lijkt me simpeler....of mis ik iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad_Master
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 08:46
Dit lijkt op een unintended feature 8)7
Maar wel goed om te weten! Ik vraag me af of dit ook werkt als je batterij helemaal dood is

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robert1962
Robert1962 schreef op vrijdag 20 januari 2023 @ 10:27:
[...]

Dank voor je antwoord. Ik heb geen bewuste update gedaan van Android Auto. Ik heb een Samsung S 21 en die update automatisch. Ik kom dus helemaal niet meer in android auto. Ik heb nu een nieuwe kabel besteld (originele voor Samsung) en kijken of dat problemen verhelpt. Anders neem ik contact op met dealer en is er misschien iets anders aan de hand in de software. :'(
Ik heb inmiddels nieuwe kabel (originele samsung) gekocht en getest en het werkt! Zonder problemen Android Auto. Gelukkig O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DigitalHombre
Mad_Master schreef op vrijdag 20 januari 2023 @ 15:12:
[...]

Dit lijkt op een unintended feature 8)7
Maar wel goed om te weten! Ik vraag me af of dit ook werkt als je batterij helemaal dood is
Die vraag werd al gesteld in de reacties op die video. Dat kan dus helaas niet omdat de 12v nodig is om de veiligheidsrelais van het hoogspanningsgedeelte om te schakelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zilversmid
  • Laatst online: 06-12-2024

Zilversmid

KIA EV6 AWD GT-Line

stimpyrulez schreef op vrijdag 20 januari 2023 @ 08:30:
[...]

Daarna kreeg ik de tip om je eens helemaal af te melden in de auto en daarna opnieuw aan te melden.
@stimpyrulez Ik heb dus exact hetzelfde probleem en net geprobeerd jouw suggestie uit te voeren, maar helaas nog geen fix. Net als bij @--HOOLIE-- slaat het voorverwarmen via de app aan om vervolgens na 5 seconden weer uit te gaan..

Om zeker te weten dat ik het goed doe, hoe heb jij je in de auto kunnen afmelden en daarna opnieuw aanmelden? Ik heb het volgende gedaan:
1. in de app een backup gemaakt
2. In de app uitgelogd
3. Naar de auto, contact aangezet en mijn profiel gewisseld naar guest
4. In de auto van guest weer naar mijn eigen profiel gewisseld
5. In de auto het backup bestand geselecteerd en laten bijwerken
6. Met een pinnetje de headunit gereset
7. De app weer geopend en ingelogd.
8. De auto afgesloten en via de app 'Start Climate Control' uitgevoerd.

Het vreemde is dat de app wel de melding geeft dat de actie succesvol is uitgevoerd, maar dat de auto dus vervolgens maar een paar seconden gaat verwarmen ipv 15 minuten.
Ik krijg ook nooit meer de melding na circa 10 minuten dat het voorverwarmen over 5 minuten eindigt.

Ik hoor het graag als ik me op een andere manier moet afmelden in de auto! Dank alvast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valkyre
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 31-05 10:39

Valkyre

Kitesurf FTW!

Ik heb vorige week mijn ev6 opgehaald sommige zaken die in het topic genoemd worden herken ik wel ik had laatste in eens in een parkeergarage beslagen spiegels had.
Maar ik ben mega blij met de nieuwe wagen :)

Maar wat ik nog vreemd vind is hier in de wijk hebben we Allego laadpalen staan, en ik heb de indruk na 2 of 3 laad beurten dat de palen icm de ev6 maar rond de 5kwh laden ipv de 11.4 (wat ik bij onze andere ev wel zie)

Ik heb geen limieten ingesteld gewoon naar 100% en op ‘Max’.
Tijdens het laden heb ik de snelheid ook even omlaag gebracht om te zien of het iets deed wat ook werkte maar op Max blijft ie ergens rond de 5kwh hangen.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThatGuy2303
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 29-05 10:42
Vraagje over laden van de 58kw bij Ionity met KIA pas. De hoogste snelheid die ik tot nu toe gezien heb is iets meer dan 100kwh. Meestal begint ie rond de 45 en na 15 of 20 minuten wordt de hoogste snelheid gehaald. Is dit normaal? Volgens mij zouden de laders van Ionity meer moeten kunnen en de KIA ook.
Ik heb al zitten denken zouden ze voor mensen met het KIA abonnement (29 cent tarief) de snelheid wat afknijpen?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Phusebox
Wederom een TSB:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LqPLBprx3v1kWyb01RbHfIIHGK0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/juED4biYBQ3mcAFBkW5Qy2PD.jpg?f=fotoalbum_large

https://drive.google.com/...9g55IAh/view?usp=drivesdk

[ Voor 9% gewijzigd door Phusebox op 20-01-2023 17:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Reacher
  • Laatst online: 09:18

Reacher

oldschool

Dat zou mogelijk een verklaring zijn waarom de automaat met enige regelmaat eruit klapt in de meterkast.

but I don't like you in that way
the best things in life are illegal
born to do porn!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Loei123
ThatGuy2303 schreef op vrijdag 20 januari 2023 @ 16:58:
Vraagje over laden van de 58kw bij Ionity met KIA pas. De hoogste snelheid die ik tot nu toe gezien heb is iets meer dan 100kwh. Meestal begint ie rond de 45 en na 15 of 20 minuten wordt de hoogste snelheid gehaald. Is dit normaal? Volgens mij zouden de laders van Ionity meer moeten kunnen en de KIA ook.
Ik heb al zitten denken zouden ze voor mensen met het KIA abonnement (29 cent tarief) de snelheid wat afknijpen?
Waarschijnlijk is je batterij te koud geweest voor de 230kw.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Solarman
  • Niet online
Loei123 schreef op vrijdag 20 januari 2023 @ 18:43:
[...]

Waarschijnlijk is je batterij te koud geweest voor de 230kw.
De 58 kW kan max. 180 kW laden.
De 77.4 kW kan max. 240 kW laden.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• JanKoen
  • Laatst online: 31-05 18:22
Solarman schreef op vrijdag 20 januari 2023 @ 18:47:
[...]

Vandaag met pre-conditioneren van de accu. Dus ook in de winter snelladen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BMGBOboE_mqiG62EIzalLBiNX1U=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ElAt9h9JooOhoNRz9ZsDbliS.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loei123
Solarman schreef op vrijdag 20 januari 2023 @ 18:47:
[...]

240 kW heeft mijn auto nog nooit gehaald, waar heb je dat vandaan?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mister_XE
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 31-03 06:11
Loei123 schreef op vrijdag 20 januari 2023 @ 19:22:
[...]

Uit de folder/prijslijst waarschijnlijk :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tG8zzeQannZqPVv4V7VjsjfaqHY=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/281VWUUSXv1dOUL3GYkWQbkz.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricEB
Mister_XE schreef op vrijdag 20 januari 2023 @ 19:32:
[...]

Uit de folder/prijslijst waarschijnlijk :)

[Afbeelding]
Wist niet dat de (echte) GT nog iets sneller kon laden dan reguliere 77kw versie. Die doet 238kw laden....heb dit paar keer gehad afgelopen zomer in buitenland.

Mijn EV6 kreeg vandaag grote beurt...en nu ook de pre-conditioning aan boord. Ben benieuwd naar effect !

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mister_XE
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 31-03 06:11
EricEB schreef op vrijdag 20 januari 2023 @ 19:53:
[...]

Wist niet dat de (echte) GT nog iets sneller kon laden dan reguliere 77kw versie. Die doet 238kw laden....heb dit paar keer gehad afgelopen zomer in buitenland.

Mijn EV6 kreeg vandaag grote beurt...en nu ook de pre-conditioning aan boord. Ben benieuwd naar effect !
Nou de reguliere zou dat in theorie ook moeten halen maar jah, iets met theorie en de praktijk, en je hebt ook nog laadverlies.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sjXGkJiND2I9TtT8F8ev0T9MBzo=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/2z4QiklWRKx0MFLtFGx9nvuY.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• king_dude
  • Niet online
…excuus, niet relevant

[ Voor 94% gewijzigd door king_dude op 20-01-2023 20:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robert1962
ThatGuy2303 schreef op vrijdag 20 januari 2023 @ 16:58:
Herken wat je zegt; met voorverwarmen van de accu start de snellader op 75kwh en daarna nog een keer 115 kwh met als max 130 kwH; hoger heb ik nog niet gehaald

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• volverwachting
  • Laatst online: 28-01 23:44
Hallo,

Ik heb nou toch een vraag over het verbruik van mijn EV6 GT-Line AWD
Ik gebruik mijn auto voor woon/werk
17 km heen en 17 km terug
34 km per dag is 170 km per week dus
Ik laad altijd tot 80%
Na die 170 km houd ik ongeveer 25% over en moet dus 55% bijladen
Ik kom iedere keer uit op ca 48 KW laden (ik laad thuis 3 fase 11 KW)
48 KW voor 170 km is toch erg hoog?
De auto geeft iedere keer doodleuk een verbruik van 22 KW per 100 km
Is er dan zo veel laadverlies?Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qgL2KhyOpiU6MZeI7OyEtiuq1-c=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nqg0UYFhishtnOe0XEHV3mLM.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
volverwachting schreef op vrijdag 20 januari 2023 @ 21:42:
Hallo,

Ik heb nou toch een vraag over het verbruik van mijn EV6 GT-Line AWD
Ik gebruik mijn auto voor woon/werk
17 km heen en 17 km terug
34 km per dag is 170 km per week dus
Ik laad altijd tot 80%
Na die 170 km houd ik ongeveer 25% over en moet dus 55% bijladen
Ik kom iedere keer uit op ca 48 KW laden (ik laad thuis 3 fase 11 KW)
48 KW voor 170 km is toch erg hoog?
De auto geeft iedere keer doodleuk een verbruik van 22 KW per 100 km
Is er dan zo veel laadverlies?[Afbeelding]
10% is zeker normaal, bij jou is het 20%. Kan misschien door het koude weer komen dat er meer verlies is?

Doe je voorverwarmen? De vraag is of die dat dan meetelt qua verbruik per 100km.

[ Voor 4% gewijzigd door Phusebox op 20-01-2023 22:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeJeBe

JeJeBe

KIA EV6 GT-Line AWD MY22

Reacher schreef op vrijdag 20 januari 2023 @ 17:53:
Dat zou mogelijk een verklaring zijn waarom de automaat met enige regelmaat eruit klapt in de meterkast.
Wat zou de verklaring zijn dan ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MarcdJ
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 31-05 13:03
Vandaag weer een bezoek aan de plaatselijke KIA dealer. 3 issues:
- Mijn trillende wielen. Ha! Dat gaat opgelost worden: de banden van de EV6 van een van de verkopers zijn er onder gezet. Ritje gemaakt en meteen weer EV6 rijfan. Wat een gladde wegligging. Was vergeten dat dit kon. :F Bij de terug naar zomerbanden wissel krijg ik die complete set wielen en banden er onder.
- niet voorverwarmen aan de laadpaal op basis van ingesteld schema. Dat is een issue dat bij KIA inmiddels bekend is |:( "Komt hopelijk een software update voor". Verkoper had het zelf ook niet werkend gekregen. Handmatig airco etc starten via de app is nu bijna mijn tweede natuur bij t ontbijt. Zo deed de verkoper het ook...
- slecht werkende klimaatregeling en beslagen ramen... :X tsja veel last van, vaak en ook al veel over gelezen. Op de een of andere manier lijkt dat bij KIA niet als bekend probleem geregistreerd staat om centraal op te pakken?? De workaround die ik een maandje geleden kreeg aanbevolen werkt een beetje: zet de hele rij middelste ventilatieroosters onder het scherm en die links en rechts bij de deur dicht. Om daarmee de luchtstroom te forceren naar zijramen (bij de deurpost), voorruit en mogelijk ook de voeten... O ja, en eco-stand van de airco uit bij de instellingen. Het lijkt nu iets minder vaak beslagen. Maar is nog niet weg. :S

1 oplossing onderweg, 1 probleem erkend, 3e komt hopelijk nog iets voor.
O ja, als service heb ik trouwens de winterupgrade gekregen :*)

Al met al met vasthoudendheid mijn issues blijven melden, snap ik heel goed het 'maandagochtend model' gevoel dat sommigen hebben. Maar ook dat tevreden EV6 rijders problemen die ze zelf niet hebben hélémaal niet herkennen. Mijn dealer heeft mijn 'gezeur' gelukkig wel serieus genomen en er écht naar gekeken. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramtka
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23:50
Sinds kort een nieuwe telefoon met android 13 er op. Het lukt sporadisch om met dit toestel AA werkend te krijgen. Ik gebruik dezelfde kabel als voor mijn Android 11 toestel van hetzelfde merk. Die werkte probleemloos samen met de ev6. Zijn er hier meer met dit probleem, en is er een oplossing bekend? Probleem is gemeld bij mijn Kia dealer, binnenkort op bezoek voor mijn 30k beurt en de nodige updates.

[ Voor 14% gewijzigd door Ramtka op 20-01-2023 23:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solarman
  • Niet online
Loei123 schreef op vrijdag 20 januari 2023 @ 19:22:
[...]

@Mister_XE heeft het antwoord al gegeven. ;)
Natuurlijk is die waarde theoretisch en zal zelden tot nooit gehaald worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Reacher
  • Laatst online: 09:18

Reacher

oldschool

JeJeBe schreef op vrijdag 20 januari 2023 @ 22:57:
[...]

Wat zou de verklaring zijn dan ?
Omdat het alleen gebeurd wanneer de accu een heel eind leeg was, langer moest en kon laden.

Kia erkende al eerder dat ik niet de eerste was met deze klacht. Ik ben geen expert, ik koppel hier deze melding met mijn ervaring en de informatie die ik al eerder had gekregen

but I don't like you in that way
the best things in life are illegal
born to do porn!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stimpyrulez
Zilversmid schreef op vrijdag 20 januari 2023 @ 16:27:
[...]

@stimpyrulez Ik heb dus exact hetzelfde probleem en net geprobeerd jouw suggestie uit te voeren, maar helaas nog geen fix. Net als bij @--HOOLIE-- slaat het voorverwarmen via de app aan om vervolgens na 5 seconden weer uit te gaan..

Om zeker te weten dat ik het goed doe, hoe heb jij je in de auto kunnen afmelden en daarna opnieuw aanmelden? Ik heb het volgende gedaan:
1. in de app een backup gemaakt
2. In de app uitgelogd
3. Naar de auto, contact aangezet en mijn profiel gewisseld naar guest
4. In de auto van guest weer naar mijn eigen profiel gewisseld
5. In de auto het backup bestand geselecteerd en laten bijwerken
6. Met een pinnetje de headunit gereset
7. De app weer geopend en ingelogd.
8. De auto afgesloten en via de app 'Start Climate Control' uitgevoerd.

Het vreemde is dat de app wel de melding geeft dat de actie succesvol is uitgevoerd, maar dat de auto dus vervolgens maar een paar seconden gaat verwarmen ipv 15 minuten.
Ik krijg ook nooit meer de melding na circa 10 minuten dat het voorverwarmen over 5 minuten eindigt.

Ik hoor het graag als ik me op een andere manier moet afmelden in de auto! Dank alvast
Ik had het wat rigoureuzer gedaan.
In de auto heb ik op 'verwijder profiel van... ' gedrukt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Xs1SQmF1z6DNWeDklOOmA_qhZjY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gKEylFECpTAgxB75dUjoGxS4.jpg?f=fotoalbum_large

Daarna moet je je profiel/account weer toevoegen en kan je je backup weer terug zetten.
Dus heb niks met het profiel gedaan op de telefoon zelf. Alleen verwijderd op de auto.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PrimaBB
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 10:33
Ramtka schreef op vrijdag 20 januari 2023 @ 23:41:
Sinds kort een nieuwe telefoon met android 13 er op. Het lukt sporadisch om met dit toestel AA werkend te krijgen. Ik gebruik dezelfde kabel als voor mijn Android 11 toestel van hetzelfde merk. Die werkte probleemloos samen met de ev6. Zijn er hier meer met dit probleem, en is er een oplossing bekend? Probleem is gemeld bij mijn Kia dealer, binnenkort op bezoek voor mijn 30k beurt en de nodige updates.
Android 13 zou gewoon moeten werken. Heb ik ook draaien.

Bekabeld, onbekabeld mbv een Ottocast. Werkt prima.

Ik weet niet precies wat je problemen zijn, maar ik zou toch eens een andere usb kabel proberen.

Kia EV6 Plus Advanced AWD Aurora Black Pearl 2022 | Kia EV3 Plus Advanced Aventurine Green 2025

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ramtka
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23:50
Toch een manier gevonden om mijn ev6 te bedienen vanaf mijn Garmin smartwatch. Ik heb Homey als domotica systeem, en voor Homey zijn apps beschikbaar voor zowel Kia UVO en Garmin. Nu nog flows bouwen zodat bijvoorbeeld mijn auto pas gaat opladen als de zon voldoende schijnt op de panelen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DigitalHombre
MarcdJ schreef op vrijdag 20 januari 2023 @ 23:04:

Al met al met vasthoudendheid mijn issues blijven melden, snap ik heel goed het 'maandagochtend model' gevoel dat sommigen hebben. Maar ook dat tevreden EV6 rijders problemen die ze zelf niet hebben hélémaal niet herkennen. Mijn dealer heeft mijn 'gezeur' gelukkig wel serieus genomen en er écht naar gekeken. _/-\o_
Top van jou en de dealer! Slechts op zo'n manier -melden bij KIA- kunnen problemen echt aangepakt worden. Met de houding van "iemand zal het al wel gemeld hebben" blijft iedereen ter plaatse trappelen en raakt niets opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robert1962
JanKoen schreef op vrijdag 20 januari 2023 @ 19:01:
[...]

Vandaag met pre-conditioneren van de accu. Dus ook in de winter snelladen.

[Afbeelding]
Hoe lang moest je rijden voordat de accu op temp was? Ik had laatst 17 min gereden omdat daar de snellader was maar dat werkt niet :-(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
De aliexpress keycase is binnen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zmHQWDjfxXGApQrxxAqAb0_OF4M=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fhHd5I0x55WtAUfNxtTcx5pH.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Kz08EzytUNP5LZfPig9Mqk_iX1c=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gjouR9k5F4kFaiwYc8kHUSvv.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kaCOgZ1F4AbkylpJL4Jr-ZbQCj4=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yNr4PVx1UCdfh4zao1Tb1qTr.jpg?f=fotoalbum_tile

https://a.aliexpress.com/_EJgtRO9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canby
Heb jij een link voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Zie originele post. Heb hem net toegevoegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Ideale Man
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 11:00
Phusebox schreef op zaterdag 21 januari 2023 @ 13:51:
[...]

Zie originele post. Heb hem net toegevoegd.
En is hij fijn?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
De knoppen zijn wat lastiger te bedienen en het maakt je sleutel wel bulky.

Ik geef het even een paar weken om te zien of het irritant wordt. De sluitknop is uiteraard wel goed te bedienen en die gebruik ik het meeste uiteraard.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EPE2021
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 03-12-2023
Ik heb nu al een paar keer met koud weer gehad dat, wanneer de airco uit staat, er een zeer vreemde lucht uit de ventilatie komt. Het is een mix van kattenpis en rubber. Vooral als de circulatie uit staat (tunnel) is het erg extreem.
De airco maskeert mogelijk de geur…

Komt dit iemand bekend voor? Zo te zien heb ik geen last van ongedierte onder de motorkap. Wellicht ook niet specifiek een ev6 topic..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwinus
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 31-05 19:06

alwinus

Tweaked

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/P6JCziYDk971jxr3iPeab4Mtpy8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bVyGlcRE9fmoJXt4uz4tCqCe.jpg?f=fotoalbum_large

Begon op 30% met laden. Begon met 65 kWh, na een paar minuten naar 75kWh maar dat was van zeer korte duur begon alleen maar te zakken tot dit mooie resultaat.....een tijd geleden dat ik heb snel geladen en toen was het eigenlijk ook al niet voldoende. Maar dit is wel diep triest...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TKR
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 11:06

TKR

Maar komt dat niet gewoon doordat de andere snellaadstations ter plaatse ook bezet waren of werden? Want dat drukt kennelijk het laadvermogen per lader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwinus
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 31-05 19:06

alwinus

Tweaked

TKR schreef op zaterdag 21 januari 2023 @ 17:19:
Maar komt dat niet gewoon doordat de andere snellaadstations ter plaatse ook bezet waren of werden? Want dat drukt kennelijk het laadvermogen per lader.
Vaker gestaan als het vol was (van de zomer, kwam ik tot 175). Dan nog is het vreemd dat de laadsnelheid zakt bij eenzelfde bezetting. Ze hebben in augustus een of andere update erop gezet voor betere laadcurve (in ieder geval iets voor het laden) en is eigenlijk sindsdien niet meer geweest wat het was.

Buitentemperatuur 21 graden en kwam niet hoger als 125 kWh. Waar ik voorheen gewoon de 230kWh haalde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Ideale Man
EPE2021 schreef op zaterdag 21 januari 2023 @ 16:25:
Ik heb nu al een paar keer met koud weer gehad dat, wanneer de airco uit staat, er een zeer vreemde lucht uit de ventilatie komt. Het is een mix van kattenpis en rubber. Vooral als de circulatie uit staat (tunnel) is het erg extreem.

Komt dit iemand bekend voor? Zo te zien heb ik geen last van ongedierte onder de motorkap. Wellicht ook niet specifiek een ev6 topic..
Ja klopt die geur heb ik ook bij dezelfde situaties. :r

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Solarman
  • Niet online

Kan zijn dat er overmatige bacteriëngroei in je aircoverdamper zit, normaal geeft dat een soort vislucht.
In de garage kunnen ze die eventueel inspuiten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Canby
Ik heb deze besteld... Geen idee of het goed gaat passen, de knoppen op de foto, blijkbaar, zijn puur ter referentie, is een open gedeelte.
https://m.nl.aliexpress.c...CZ5E&gatewayAdapt=glo2nld
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oAhCWYjsvH-EXVemBE5pgbdlMMc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EFIiVRDQk6koe9GRFgUNhsZo.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 8% gewijzigd door Canby op 21-01-2023 20:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Linkje?
Knoppen kloppen alleen niet, qua icons. Positie kan ik niet beoordelen.

[ Voor 8% gewijzigd door Phusebox op 21-01-2023 20:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asennamm
Canby schreef op zaterdag 21 januari 2023 @ 20:03:
[...]

Ik heb deze besteld... Geen idee of het goed gaat passen, de knoppen op de foto, blijkbaar, zijn puur ter referentie, is een open gedeelte.
https://m.nl.aliexpress.c...CZ5E&gatewayAdapt=glo2nld
[Afbeelding]
Howly f%$#.......... € 45,26?
Dat is "redelijk" aan de prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canby
asennamm schreef op zaterdag 21 januari 2023 @ 20:57:
[...]

Howly f%$#.......... € 45,26?
Dat is "redelijk" aan de prijs.
Als het maar van goede kwaliteit is vind ik het niet erg. Is minder dan 0,001% van de aanschafprijs van EV6.

[ Voor 10% gewijzigd door Canby op 21-01-2023 21:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JanKoen
  • Laatst online: 31-05 18:22
Robert1962 schreef op zaterdag 21 januari 2023 @ 13:08:
[...]

Hoe lang moest je rijden voordat de accu op temp was? Ik had laatst 17 min gereden omdat daar de snellader was maar dat werkt niet :-(
Zo rond de 25 tot 30 min.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asennamm
Canby schreef op zaterdag 21 januari 2023 @ 21:05:
[...]

Als het maar van goede kwaliteit is vind ik het niet erg. Is minder dan 0,001% van de aanschafprijs van EV6.
Daaron geef ik je gelijk.
Alleen het is Aliexpress.
Ik ben erg benieuwd hoe hij gaat bevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xiqum
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 30-05 17:12

Heb dit enkele weken geleden (voor het eerst) gehad bij een wat langere rit na +/- 2 uur rijden. Daarna was het weer even weg en later kwam het weer kort terug gedurende de rit. Na deze rit heb ik er geen last meer van gehad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GoEV6
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online
asennamm schreef op zaterdag 21 januari 2023 @ 21:45:
[...]

Daaron geef ik je gelijk.
Alleen het is Aliexpress.
Ik ben erg benieuwd hoe hij gaat bevallen.
Wat is het nut van een hoesje voor je autosleutel?

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• De Ideale Man
GoEV6 schreef op zaterdag 21 januari 2023 @ 22:32:
[...]

Dan blijft de sleutel lekker warm.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Phusebox
De Ideale Man schreef op zaterdag 21 januari 2023 @ 22:42:
[...]

Dan blijft de sleutel lekker warm.
Hoef je de sleutel minder lang voor te verwarmen en gaat je accu langer mee.

Tevens kun je verbergen dat je een Kia rijdt.

>:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• asennamm
[...]

Dat de sleutel niet beschadigd wanneer je hem uit je klau.. ik bedoel handen laat vallen.

Vervanging van de sleutel schijnt nogal prijzig te zijn.

En inderdaad zodat mensen niet jaloers hoeven te worden wanneer ze je sleutels zien en zo zien dat jij die Kia ev6 rijdt.

[ Voor 16% gewijzigd door asennamm op 21-01-2023 23:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• king_dude
  • Niet online
Robert1962 schreef op zaterdag 21 januari 2023 @ 13:08:
[...]

Zoek even terug in mijn posts. Daar kun je het antwoord vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• king_dude
  • Niet online
[...]

Ik zal wel eens een foto plaatsen van mijn sleutel… 2x vallen op een grindvloer en hij is naar de gallemiezen. Sleutel valt altijd op.. jawel de kopse kant. Dun laagje metaal gaat los. Heb de mijne moeten schuren om geen last met vingers te hebben. Helaas 2 sleutels al zo.

Vervangen is stinkend duur. Heb mijn dealer geadviseerd om een (metalen) omhulsel er standaard bij te leveren..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zilversmid
  • Laatst online: 06-12-2024

Zilversmid

KIA EV6 AWD GT-Line

stimpyrulez schreef op zaterdag 21 januari 2023 @ 09:34:
[...]

Ik had het wat rigoureuzer gedaan.
In de auto heb ik op 'verwijder profiel van... ' gedrukt.

[Afbeelding]

Daarna moet je je profiel/account weer toevoegen en kan je je backup weer terug zetten.
Dus heb niks met het profiel gedaan op de telefoon zelf. Alleen verwijderd op de auto.
Thanks, Maar helaas geeft dit ook geen werkende oplossing. Dus dan toch maar richting de dealer...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SwEEp3R
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 28-03 13:34
asennamm schreef op zaterdag 21 januari 2023 @ 23:45:
[...]

Dat de sleutel niet beschadigd wanneer je hem uit je klau.. ik bedoel handen laat vallen.

Vervanging van de sleutel schijnt nogal prijzig te zijn.

En inderdaad zodat mensen niet jaloers hoeven te worden wanneer ze je sleutels zien en zo zien dat jij die Kia ev6 rijdt.
Het hele punt van zo’n sleutel is toch dat je hem niet uit je broekzak hoeft te halen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• king_dude
  • Niet online
SwEEp3R schreef op zondag 22 januari 2023 @ 16:20:
[...]

Het hele punt van zo’n sleutel is toch dat je hem niet uit je broekzak hoeft te halen?
Behalve als je gaat slapen, of je broek in de was doet. en zeker als je de autosleutel los hebt, omdat je je sleutels niet in je broekzak wilt (met autosleutel te lomp), maar wel bij de hand wilt hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
SwEEp3R schreef op zondag 22 januari 2023 @ 16:20:
[...]

Hangt aan de sleutelbos en soms moet ik ook iets anders dan de auto open/dichtdoen.

Overigens gebruik ik hem altijd om te sluiten want die "knop" op de deurgreep vind ik niet fijn en reageert te traag/slecht (bij mij, voordat iedereen weer over me heen valt).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JanAllElectric
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 10:43
Phusebox schreef op zondag 22 januari 2023 @ 16:34:
[...]

....

Overigens gebruik ik hem altijd om te sluiten want die "knop" op de deurgreep vind ik niet fijn en reageert te traag/slecht (bij mij, voordat iedereen weer over me heen valt).
Goed dat je dat erbij zegt ;w Bij werkt dat perfect en gebruik ik dat altijd om te sluiten en ook vaak om te openen. Ook aan de kant van de bijrijder werkt het goed.

Panasonic TCAP 12kW J-versie + Heishamon/HA/Node-Red/Grafana/InfluxDB; Atlantic v3 200L; 5* jaga strada 21 & zelfbouw DBE; 3*2400Wp (O,Z,W); KIA EV6 77kWh RWD + EVCC/cFos Wallbox solar; 3* Marstek 5kWh (v151)+CT003 (v114)+ modbus/lilygo/node-red/HA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricEB
Afgelopen vrijdag grote beurt voor de EV6, alle software ge-updated en de pre-con ge-upgraded. We zijn weer bij...
Paar opm/vragen;
In de nieuwe navi software zie ik geen Fastned staan als laadstation. Wel zie ik Fastned als ik ga zoeken en handmatig FAST...etc intoets. Vreemd Nog vreemder is dat Fastned geen HPC icoon laat zien. Of is het standaard als HPC in het systeem ?

Vandaag de pre-conditioning geprobeerd. (bestaat er een handleiding, of alles zelf uitproberen ?).
SoC op 34%, een HPC geselecteerd maar daar reed ik niet naar toe. Er is een HPC (snellader in de buurt maar staat niet in navi-systeem, dus niet kiesbaar..). Via omweg 20 min gereden, sneeuwvlokje ging na plm 2 min aan en aangekomen met een SoC van 26% !! Blijkbaar vreet accu verwarming energie, opgezocht en jawel, 52% energie gaat naar accuverzorging...
Afijn, laadpaal 175kw aangeprikt....zowaar, redelijk snel naar 125 en vlot naar de 150kw laden...dit is prima, afgelopen dagen nooit boven de 65kw .

Voor nu blij, weet nog niet helemaal hoe het verder gaat....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Phusebox
EricEB schreef op zondag 22 januari 2023 @ 18:11:
Afgelopen vrijdag grote beurt voor de EV6, alle software ge-updated en de pre-con ge-upgraded. We zijn weer bij...
Paar opm/vragen;
In de nieuwe navi software zie ik geen Fastned staan als laadstation. Wel zie ik Fastned als ik ga zoeken en handmatig FAST...etc intoets. Vreemd Nog vreemder is dat Fastned geen HPC icoon laat zien. Of is het standaard als HPC in het systeem ?
Je moet zelf nog de laatste infotainment update doen denk ik. Dan zou Fastned weer ertussen moeten staan.

Pagina: 1 ... 250 ... 435 Laatste

Let op:
Openbaar laden, laadpassen, etc. in: [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3.

Bestellingen, leveringen en "waar is de boot"-posts over de Kia EV6 mogen in: Het KIA EV6 leveringen topic