Afgelopen maandag heeft mijn EV6 een dagje bij de dealer gestaan voor de nodige software updates. Die zouden ze eerst al in december doen toen hij daar ook een hele dag stond, alleen waren ze toen alleen toegekomen aan de winterbanden. Dit was de herkansing.
Vooraf had ik aangegeven dat ik wel graag alles op het laatste niveau wilde hebben, inclusief de pre-conditionering. Dat gingen ze in orde maken zeiden ze.
Om 14:00u bleek dat de auto nog steeds op exact dezelfde parkeerplek stond en er geen notificaties waren dat er iets open stond / niet vergrendeld was. Ik had er dus een beetje een hard hoofd in dat het goed zou gaan komen, want de vorige keer hadden ze aan 8 uur ook niet genoeg voor updates en winterbanden. Uiteindelijk kwamen om 14:30u de eerste notificaties binnen over openstaande motorkap en niet vergrendelde deuren. Er werd dus aan gewerkt!
Uiteindelijk 17:15u een SMS dat mijn auto weer klaar stond. Bij afhalen kreeg ik te horen dat er nieuwe handvaten besteld worden, want die zijn krom en gekrast. Hij mag dus nog een keertje als die binnen zijn.
De preconditionerings update staat erop. Bij het selecteren van een snellader komt er een sneeuwvlokje in de accu te staan en een melding dat de batterij preconditionering is gestart.
Voor de Navi had ik verwacht de laatste update te krijgen die hier benoemd staat (221223), echter hebben ze daar 220721 erop gezet. Die laten we dan maar weer bijwerken als hij er weer staat voor de handvaten.
Binnenkort eens checken of ik in Oostenrijk profijt ga hebben van de preconditioneringsupdate.

Highvelocity schreef op maandag 16 januari 2023 @ 17:38:
Vandaag de voorverwarmings functie van de batterij geprobeerd.
Navi naar fastned en allegro geprobeerd geen pre heat batterij.
Garage gebeld deze gaf aan dat de pre heat functie alleen werkt in drive mode snow.
En inderdaad in mode snow gaat het sneeuwvlokje in het accu symbool branden.
Bij 20%soc verdwijnt het sneeuwvlokje en stopt ook de pre heat vd batterij
Ik rij altijd in ECO en daar kreeg ik ook het sneeuwvlokje. Hoefde dus niet naar snow mode.
Dit was bij mij ook een klacht, maar vanmorgen een heerlijk schone auto en lekker warm

. Hij lag overigens niet aan de kabel en ik had het voorverwarmen met de hand aangezet vanuit de app.
Morgen maar eens testen hoe het gaat als ik een vertrektijd instel en de auto aan de kabel heb liggen.
[
Voor 13% gewijzigd door
DaLass op 18-01-2023 08:27
]