Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marc4547
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 06:45
JanAllElectric schreef op zondag 15 januari 2023 @ 14:11:
Het is wel een vreemd dingetje die 12 volt accu en het (niet) opladen ervan.

Ik heb al een keer een nieuwe 12volt accu gekregen en daarna geen probleem meer. Maar vanochtend, na 5 dagen Lapland, wederom geheel "dood" 8)7 . Maar goed dat ik de auto thuis had gelaten en met OV naar Schiphol ben gegaan.

Gelukkig op aanraden van tweakers uit dit forum een booster gekocht _/-\o_ . Binnen enkele minuten de auto weer aan de praat.

Maar dit kan natuurlijk niet. 77kW accu voor 80% geladen en dan niet kunnen starten. Maar weer eens de dealer/KIA NL flink achter de broek zitten.

Even een vraag aan de andere "slachtoffers". Is er naast de 12 V accu nog iets anders vervangen? Dat kan helpen met mijn klacht naar de dealer.
Er moet iets anders aan de hand zijn, ik ben gisteren van 3 weken vakantie terug gekomen en geen enkel probleem , druk de start knop in en rij zo uit de berging waar hij 3 weken gestald was en hij rijd gewoon hoor.

Zeer happy met mijn 2e EV6, van Gravity Blue naar Dark Forest Green, beide RWD 77,8 KW Bij vlagen ben ik geniaal, jammer dat het vaak windstil is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marc4547
Ik heb een MY23 van 10 nov, maar moet je accu echt minder als X procent zijn om te proberen of het voorverwarmen werkt? Ik heb er nu iets van 40 procent in en ik las dat je gewoon via POI een snellader kunt zoeken en dan moet hij gaan voorverwarmen als het goed is, gewoon als test , Je kunt die route begeleiding dan stoppen als je ziet dat het sneeuwvlokje of gloeispiraal zichtbaar is toch?

Zeer happy met mijn 2e EV6, van Gravity Blue naar Dark Forest Green, beide RWD 77,8 KW Bij vlagen ben ik geniaal, jammer dat het vaak windstil is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glas86
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 22-05 15:26
markbeek schreef op maandag 16 januari 2023 @ 07:54:
[...]

Afgelopen vrijdag heeft Jan Steverink de werkzaamheden uitgevoerd. De auto staat een stukje lager nu en ik vind de auto nu mooier om te zien. De verlaging past goed bij de sportieve uitstraling van de auto. De auto is 35mm verlaagd en achter zijn 15mm spacers geplaatst om de wielen wat verder naar buiten te laten komen. De auto is wel iets stugger geworden hierdoor, maar ik ervaar het niet als vervelend. Dit is in combinatie met de 19 velgen.

Al met al ben ik erg blij met het resultaat.
[Afbeelding][Afbeelding]
Geeft dit geen problemen bij drempels of is de auto daar nog hoog genoeg voor? Hoe zit dit met onderhoud bij een Kia dealer voor behoud van de 7 jaar garantie. Kunnen zij nog moeilijk gaan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markbeek
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 22-05 14:01
glas86 schreef op maandag 16 januari 2023 @ 12:32:
[...]

Geeft dit geen problemen bij drempels of is de auto daar nog hoog genoeg voor? Hoe zit dit met onderhoud bij een Kia dealer voor behoud van de 7 jaar garantie. Kunnen zij nog moeilijk gaan doen?
Geen problemen gehad met drempels tot nu toe. Daar lijkt de auto hoog genoeg voor. Bij mijn vorige auto's met een dergelijke verlaging ook nooit problemen gehad met de dealer. Dat waren geen Kia's, maar het waren wel nieuwe auto's met garantie periodes. Ik heb overigens de originele veren ook netjes meegekregen mocht het voor problemen zorgen in de toekomst.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dartlink
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 22:02
marc4547 schreef op maandag 16 januari 2023 @ 12:09:
Ik heb een MY23 van 10 nov, maar moet je accu echt minder als X procent zijn om te proberen of het voorverwarmen werkt? Ik heb er nu iets van 40 procent in en ik las dat je gewoon via POI een snellader kunt zoeken en dan moet hij gaan voorverwarmen als het goed is, gewoon als test , Je kunt die route begeleiding dan stoppen als je ziet dat het sneeuwvlokje of gloeispiraal zichtbaar is toch?
Nee hoor, voorverwarmen werkt in principe altijd als accupercentage hoger is dan 24% en accutemperatuur lager is dan 21.

Route begeleiding moet je aan laten staan, op die manier zou de auto op het juiste moment de juiste temperatuur hebben bereikt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HansAuutB
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 21:48
marc4547 schreef op maandag 16 januari 2023 @ 12:09:
Mijn ervaring is dat melding en symbooltje niet direct komen.
Kan wel tot enkele minuten duren.
Even een stukje proef rijden.
Na het starten (van melding/symbooltje) kun je de proef dan wel stoppen.

Rijdt sinds 05-10-2022 een KIA EV6 GT-line rwd Runway Red

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wouter.N
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22-05 14:33
marc4547 schreef op maandag 16 januari 2023 @ 12:01:
[...]

Er moet iets anders aan de hand zijn, ik ben gisteren van 3 weken vakantie terug gekomen en geen enkel probleem , druk de start knop in en rij zo uit de berging waar hij 3 weken gestald was en hij rijd gewoon hoor.
Bij MY23 komt er een gloeispiraaltje en daarnaast komt er een melding dat batterij conditionering gestart is.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DaMenaz
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 23:18
Slightly offtopic. Wie ABRP Premium een maandje gratis wil proberen: via Bjorn Nyland is er nu een kortingscode: Teslabjorn

https://abetterrouteplanner.com/premium/?referral=teslabjorn

Catch my drift?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Highvelocity
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 22:51
Vandaag de voorverwarmings functie van de batterij geprobeerd.
Navi naar fastned en allegro geprobeerd geen pre heat batterij.
Garage gebeld deze gaf aan dat de pre heat functie alleen werkt in drive mode snow.
En inderdaad in mode snow gaat het sneeuwvlokje in het accu symbool branden.
Bij 20%soc verdwijnt het sneeuwvlokje en stopt ook de pre heat vd batterij

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• wouter.N
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22-05 14:33
Highvelocity schreef op maandag 16 januari 2023 @ 17:38:
Garage gebeld deze gaf aan dat de pre heat functie alleen werkt in drive mode snow.
Bij mij (MY23) werkt het in alle drive modes...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ArjenIsM3
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 22-05 13:25
Dit heb ik nog niet eerder gehoord. Bij mij (MY22) werkt het ook op standje normaal. Snow mode nog nooit gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeJeBe
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 05-05 18:37
Da's een raar verhaal, ben benieuwd wie dat uit z'n duim gezogen heeft.
De drivemode hoeft echt niet op snow te staan wil het werken. Dat is echt kletsika eerste klas.
Denk dat er genoeg rijders hier zijn die de snow mode nog nooit gebruikt hebben, maar echt wel preconditioneren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Highvelocity
JeJeBe schreef op maandag 16 januari 2023 @ 18:53:
[...]

De drivemode hoeft echt niet op snow te staan wil het werken. Dat is echt kletsika eerste klas.
Denk dat er genoeg rijders hier zijn die de snow mode nog nooit gebruikt hebben, maar echt wel preconditioneren.
Denk dat het met de laatste navi update is ontstaan.
Voorheen werkte het bij mij ook in een andere drive mode

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• king_dude
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online
JeJeBe schreef op maandag 16 januari 2023 @ 18:53:
[...]

Nee maar als het in de laatste update zo geprogrammeerd is, dan zou het zomaar kunnen.

Overigens goed kak, want ik zie het niet zitten om 40 km met die modus op de snelweg te rijden en/of in te halen. (Nodig om te voorverwarmen)

Opnieuw een rede om niet direct te updaten..(als dit idd zo is)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dartlink
Ik draai op de laatste softwareversie volgens mij (die welke de Fastned laders weer zichtbaar maaktte). En ik kan gewoon in drive mode Normal precondtionering gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArjenIsM3
Dartlink schreef op maandag 16 januari 2023 @ 19:09:
Ik draai op de laatste softwareversie volgens mij (die welke de Fastned laders weer zichtbaar maaktte). En ik kan gewoon in drive mode Normal precondtionering gebruiken.
Er zijn daarna volgens mij nog wel updates uitgebracht. Die je blijkbaar niet moet installeren omdat het mogelijk je preconditioning verkloot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dartlink
ArjenIsM3 schreef op maandag 16 januari 2023 @ 19:16:
[...]

Er zijn daarna volgens mij nog wel updates uitgebracht. Die je blijkbaar niet moet installeren omdat het mogelijk je preconditioning verkloot.
Good to know!

Maar serieus, wauw :')

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Canby
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 21-05 18:54
Wat grappig is, heb ik vandaag ook, puur uit interesse geprobeerd. Een snellaadpunt (meest dichtbij t.o.v. mijn locatie) gekozen in navi, niet eens gereden, was ook niet van plan. Na een minuut of twee verscheen een spiraal symbool. Dus, het werkt. En ik heb de laatste update van 20221223.

EV6 77,4kWh Plus Advanced AWD / MY23, Interstellar Grey

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• marc4547
wouter.N schreef op maandag 16 januari 2023 @ 15:23:
[...]

Bij MY23 komt er een gloeispiraaltje en daarnaast komt er een melding dat batterij conditionering gestart is.
Klopt, ik heb vandaag even een POI van een snellader van 5 km verderop gezet en vrijwel direct zie ik een rood gloeispiraaltje in het accu percentage staan, na het annuleren van de route is het weg, dus dat werkt . Overigens gewoon in normal drive mode, Snow mode nog nooit gebruikt.
Bedankt!!

[ Voor 7% gewijzigd door marc4547 op 16-01-2023 20:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robert1962
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 21:18
Canby schreef op maandag 16 januari 2023 @ 20:23:
[...]

Wat grappig is, heb ik vandaag ook, puur uit interesse geprobeerd. Een snellaadpunt (meest dichtbij t.o.v. mijn locatie) gekozen in navi, niet eens gereden, was ook niet van plan. Na een minuut of twee verscheen een spiraal symbool. Dus, het werkt. En ik heb de laatste update van 20221223.
Ik ook dus het werkt gewoon hoor met laatste update

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lrnt
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 12-07-2024
JeJeBe schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 20:08:
[...]

Welnee, elke usbstick die groot genoeg is en exFat geformateerd is, werkt.
Ik doe het zelfs met een portable SSD ipv stick, werkt ook.
Voordat je naar buiten loopt even checken of de files er op staan, zie screenshot een paar posts eerder.
En het was Robert1962 al gelukt btw ...
Ik heb de update op mijn portable SSD gezet, maar bij aansluiten op de auto wordt er geen update gevonden. Nog tips hiervoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marc4547
Overigens vandaag een afspraak voor cntrole van de versterker gemaakt. Voor op de 3 speakers heb ik prima geluid maar als ik de Fader naar achteren draai heb ik zeer slecht zacht geluid achter. En als ik centreer hoor ik niets achter, dus ik denk dat de versterker de weg naar de eeuwige rijstvelden heeft gekozen....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• marc4547
Ik heb op mijn MY23 versie de volgende kaart versies:

Navigatie app versie: STD5W.EUR.KIA.220622.290763f
Firmware versie : CV_E.EUR.12.220623.MICOM
software versie : CV_E.EUR.S5W_L.001.220721
Kaartversie : EUR.15.41.54.013.633.6

Zou er iemand die handig is met updaten bereid zijn om mij dat een keer te laten zien hoe het gaat, ik koop dat een 64 GB stickje en dat ik die kant op mag rijden om mij te helpen? Ik woon 5 minuten bij Schiphol vandaan. Hoeft niet deze maand, maar zou iemand daar bereid toe zijn? Als ik het een keer gezien heb dan kan ik het wel zelf maar ben bang dat ik het de eerste keer verkloot....

Acties:
  • 0 Henk 'm!
lrnt schreef op maandag 16 januari 2023 @ 20:56:
[...]

Ik heb de update op mijn portable SSD gezet, maar bij aansluiten op de auto wordt er geen update gevonden. Nog tips hiervoor?
ZuinigeRijder in "Het grote KIA EV6 topic"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeJeBe
lrnt schreef op maandag 16 januari 2023 @ 20:56:
[...]

Filesysteem ?
welke files en folders staan er op ?
Gebruik je de USB A bus ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeJeBe
marc4547 schreef op maandag 16 januari 2023 @ 21:10:

Zou er iemand die handig is met updaten bereid zijn om mij dat een keer te laten zien hoe het gaat, ik koop dat een 64 GB stickje en dat ik die kant op mag rijden om mij te helpen? Ik woon 5 minuten bij Schiphol vandaan. Hoeft niet deze maand, maar zou iemand daar bereid toe zijn? Als ik het een keer gezien heb dan kan ik het wel zelf maar ben bang dat ik het de eerste keer verkloot....
Welnee, dat kun je echt wel. Het is niet zo snel stuk hoor. Als je de stick verkeerd aanmaakt doet 'tie het gewoon niet ;-)
YouTube: Kia EV6 USB Software Update DIY

[ Voor 6% gewijzigd door JeJeBe op 16-01-2023 21:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• king_dude
  • Niet online
ArjenIsM3 schreef op maandag 16 januari 2023 @ 19:16:
[...]

Zolang we het niet zeker weten kunnen we het niet als waarheid aannemen, wees daarmee voorzichtig.

Des te interessanter om de getroffen auto’s verder te analyseren hoe dit kan ontstaan. Om anderen dit issue te voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeJeBe
Dartlink schreef op maandag 16 januari 2023 @ 19:19:
[...]

Good to know!

Maar serieus, wauw :')
Tis maar een aanname hè, geen voldongen feit met zekerheid (je zou ook zeggen zeggen: een gokkie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArjenIsM3
king_dude schreef op maandag 16 januari 2023 @ 21:18:
[...]

Zolang we het niet zeker weten kunnen we het niet als waarheid aannemen, wees daarmee voorzichtig.

Des te interessanter om de getroffen auto’s verder te analyseren hoe dit kan ontstaan. Om anderen dit issue te voorkomen.
Dat klopt, vandaar ook dat ik "mogelijk" zeg, maar voor mij betekent het wel dat ik voorlopig even niet ga updaten. Hoewel ik daar volgende week waarschijnlijk niet onderuit ga komen want dan gaat mijn EV6 weer naar de dealer voor de verbindingsproblemen met Android Auto en CarPlay en het tikkende geluid bij het bellen. Dat klinkt als software (hoewel ik dat zelf ten zeerste betwijfel) dus het eerste wat de dealer waarschijnlijk weer zal doen is de boel updaten. Dat deden ze de vorige keer ook. Niet dat het iets oploste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henrov
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 19-05 16:03
Highvelocity schreef op maandag 16 januari 2023 @ 18:55:
[...]

Denk dat het met de laatste navi update is ontstaan.
Voorheen werkte het bij mij ook in een andere drive mode
Bij mij werkt het nog steeds normaal, gisterer en update gedaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lrnt
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 12-07-2024
JeJeBe schreef op maandag 16 januari 2023 @ 21:14:
[...]

Filesysteem ?
welke files en folders staan er op ?
Gebruik je de USB A bus ?
De folder heet 'EV6_MY_22_EU', gedownload van de Kia-website
Ik gebruik USB A inderdaad, hij herkent echter geen update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HansAuutB
lrnt schreef op maandag 16 januari 2023 @ 22:51:
[...]

In die folder zit het probleem.
De bestanden/mappen daarin moeten in de root van de usb-stick staan. Dus 1 niveau hoger zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HansAuutB
Ik heb het probleem dat NAU de update van 2022-12-23 niet ziet.
Mij wordt slechts de update van 2022-12-07 gepresenteerd.
Vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 05:58
Als je toch gewoon een usb stick erin steekt en de navigatie updater opent kun je die de usb stick laten maken. Dan weet je zeker dat het goed is.

Dat gaat ook gewoon als de bestanden al gedownload zijn en je later pas de usb stick wil maken.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dartlink
lrnt schreef op maandag 16 januari 2023 @ 22:51:
[...]

Ook een minuutje laten zitten? Dat moest ik doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loei123
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 22:25
Is er nog een bepaalde volgorde waarin je de USB updates moet installeren of is het cumulatief en kun je gewoon de laatste gebruiken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NQ 69
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 22-05 12:41
Dit heb ik ook ik heb de 30e een afspraak ervoor staan, ben benieuwd
marc4547 schreef op maandag 16 januari 2023 @ 20:57:
Overigens vandaag een afspraak voor cntrole van de versterker gemaakt. Voor op de 3 speakers heb ik prima geluid maar als ik de Fader naar achteren draai heb ik zeer slecht zacht geluid achter. En als ik centreer hoor ik niets achter, dus ik denk dat de versterker de weg naar de eeuwige rijstvelden heeft gekozen....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Waterman53
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 16-02 14:35
Loei123 schreef op dinsdag 17 januari 2023 @ 09:11:
Is er nog een bepaalde volgorde waarin je de USB updates moet installeren of is het cumulatief en kun je gewoon de laatste gebruiken?
Een keer een update overgeslagen en gewoon laatste gebruikt, geen probleem. Denk dat laatste update alles overschrijft en niet alleen aanvult. Daarom ook update steeds zo groot.

[ Voor 7% gewijzigd door Waterman53 op 17-01-2023 10:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwinus
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23-04 13:05

alwinus

Tweaked

NQ 69 schreef op dinsdag 17 januari 2023 @ 09:29:

[...]
Ook als die op surround staat? Volgens mij is achter standaard zacht als die niet op die instelling staat. Had ik overigens in mijn Toyota ook. Dus volgens mij niets mis mee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bogey555
  • Laatst online: 24-04 13:26
marc4547 schreef op maandag 16 januari 2023 @ 20:57:
Bij mij is het volume van de achterspeakers ook veel minder dan de voor speakers.
Ik ga ervanuit dat dit gewoon zo is.

Was het in het begin dan anders bij jou?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xxander968
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 23:15
Mijn kinderen zeggen ook dat het geluid achterin te zacht is. Meestal zitten die toch eigen muziek te luisteren met een hoofdtelefoon op, daarom heb ik er nog geen aandacht aan besteed. Mijn versterker is recent vervangen en dat heeft aan het volume achterin niets veranderd. Maar nu ik het schrijf, er is een instelling om achterin het geluid te dempen. Geen idee of ik die ooit aan heb gezet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• --HOOLIE--
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-05 17:36

--HOOLIE--

MILLLLLLLLL

marc4547 schreef op maandag 16 januari 2023 @ 21:10:

Ik woon 10 min van Schiphol, dus redelijk in de buurt denk ik.
Stuur maar een PB-tje en dan regelen we wel wat...

Met GOD zelf heb ik geen problemen, het is meer zijn fanclub die mij niet aanstaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dosh
  • Laatst online: 22:40
Vanochtend vroeg vertrokken en ik vroeg me af of het vaker besproken onderwerp hier op dit forum nou al een oplossing heeft:

Niet aan de laadpaal + voorverwarmen = warme auto
Wel aan de laadpaal + voorverwarmen = koude/bevroren/beslagen auto

Heb zowel geprobeerd via gepland voorverwarmen als ongepland voorverwarmen. Beide helaas geen succes. Bij het niet aan de laadpaal hangen werkt het overigens altijd goed bij mij.

Dus is er iemand die dit probleem had en waarbij het is verholpen (door dealer of workaround)? Ik kan overigens de auto niet op afstand starten i.v.m openbare laadpaal niet direct voor de deur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bogey555
dosh schreef op dinsdag 17 januari 2023 @ 10:58:
Vanochtend vroeg vertrokken en ik vroeg me af of het vaker besproken onderwerp hier op dit forum nou al een oplossing heeft:

Heb zowel geprobeerd via gepland voorverwarmen als ongepland voorverwarmen. Beide helaas geen succes. Bij het niet aan de laadpaal hangen werkt het overigens altijd goed bij mij.

Dus is er iemand die dit probleem had en waarbij het is verholpen (door dealer of workaround)? Ik kan overigens de auto niet op afstand starten i.v.m openbare laadpaal niet direct voor de deur.
Bij mij werken beiden perfect dus als dat bij jou niet werkt moet er iets met de wagen aan de hand zijn.

edit: ik zie net dat je spreekt over gepland... dat heb ik nog niet geprobeerd. Ik start het gewoon op via de app een kwartiertje voor ik vertrek.

[ Voor 8% gewijzigd door Bogey555 op 17-01-2023 11:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dosh
Bogey555 schreef op dinsdag 17 januari 2023 @ 11:05:
[...]

Bij mij werken beiden perfect dus als dat bij jou niet werkt moet er iets met de wagen aan de hand zijn.

edit: ik zie net dat je spreekt over gepland... dat heb ik nog niet geprobeerd. Ik start het gewoon op via de app een kwartiertje voor ik vertrek.
Vrees er helaas ook voor. Maar heb het bij meerdere mensen hier voorbij zien komen en misschien is er wel een oplossing voor (bv. vervangen inverter aangezien mijn auto is van december 2022 en volgens mij is dat de batch auto's met inverter problemen).

Ik heb het probleem bij zowel gepland als ongepland laden. Ik doe ook altijd via de app een kwartier voor ik vertrek, maar aangezien dat niet werkte, het plannen geprobeerd (zonder succes).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --HOOLIE--

--HOOLIE--

MILLLLLLLLL

Ben ik ook benieuwd naar.
Gepland gebruik ik nooit, maar gewoon starten vanuit de app werkt zelden of nooit

Met GOD zelf heb ik geen problemen, het is meer zijn fanclub die mij niet aanstaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel3
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 22-05 11:00

Ja is eerder besproken. Die van mij heeft hetzelfde. Als workaround werkt het bij mij om eerst het laden aan de laadpaal te starten door in de app het doelpercentage te verhogen en dan laden starten. Daarna pas remote climate aanzetten. Dan verwarmt hij wel en zo verlies je tenminste geen actieradius door het voorverwarmen.
De dealer heb ik hier telefonisch al wel over gesproken, maar die beweerde dat er geen updates waren hiervoor, dus had niet zo'n zin om die strijd verder aan te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dosh
marcel3 schreef op dinsdag 17 januari 2023 @ 11:20:
[...]

Ja is eerder besproken. Die van mij heeft hetzelfde. Als workaround werkt het bij mij om eerst het laden aan de laadpaal te starten door in de app het doelpercentage te verhogen en dan laden starten. Daarna pas remote climate aanzetten. Dan verwarmt hij wel en zo verlies je tenminste geen actieradius door het voorverwarmen.
De dealer heb ik hier telefonisch al wel over gesproken, maar die beweerde dat er geen updates waren hiervoor, dus had niet zo'n zin om die strijd verder aan te gaan.
Die oplossing had ik idd gelezen, alleen heb ik vaak lange ritten waarbij ik het liefst laad tot 100% en dan gaat deze vlieger dus niet op.

Het is alleen zo vreemd dat sommige auto's dit probleem wel hebben en andere niet. Het is ook geen gevoelskwestie m.b.t. kwaliteit van de geluidsinstallatie of verwarming überhaupt, maar echt een feit dat er niet wordt verwarmd/ontdooid.

Daarmee is het dus ook daadwerkelijk vast te stellen dat er onderlinge verschillen zijn en er ergens een fout moet zitten in de soft/hardware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel3
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 22-05 11:00
dosh schreef op dinsdag 17 januari 2023 @ 11:25:
[...]

Die oplossing had ik idd gelezen, alleen heb ik vaak lange ritten waarbij ik het liefst laad tot 100% en dan gaat deze vlieger dus niet op.

Het is alleen zo vreemd dat sommige auto's dit probleem wel hebben en andere niet. Het is ook geen gevoelskwestie m.b.t. kwaliteit van de geluidsinstallatie of verwarming überhaupt, maar echt een feit dat er niet wordt verwarmd/ontdooid.

Daarmee is het dus ook daadwerkelijk vast te stellen dat er onderlinge verschillen zijn en er ergens een fout moet zitten in de soft/hardware.
Yep.
Ik vond verder alleen nog wat info op het internationale forum van lotgenoten die soms succes leken te hebben met een update van de 'DATC' module: https://www.kiaevforums.c...e-conditioning-fixed.562/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacFan
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 22-05 14:44

Afgelopen week mijn auto ontvangen, en vanochtend exact dezelfde problemen als hierboven vermeld, bij mij was ook nog de zekering van de laadpaal in de meterkast er uitgesprongen. Kia Connect App werkt ook erg slecht hier, reset steeds elke setting weer als ik de gegevens ophaal van het gepland laden/verwarmen.

EV6 Plus RWD - MY23 & Renault Megane E-Tech Optimum Charge Evolution - MY 24

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bokes
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 13-01 10:03
Bogey555 schreef op dinsdag 17 januari 2023 @ 10:40:
[...]

Bij mij is het volume van de achterspeakers ook veel minder dan de voor speakers.

Bogey555 schreef op dinsdag 17 januari 2023 @ 10:40:
[...]

Heb ook achteraan amper volume en heb MY23. Het volledig naar achter zetten van de fader en volume vol open blijkt achter echt niet overtuigend. Het begint zelfs al in de deur speakers vooraan. Het geluid lijkt echt puur uit de 3 voorspeakers te komen. De woofer is ook niet overtuigend. Aangezien er hier EV6 eigenaars zijn die zeggen dat het wel heel hard kan, moeten we het toch echt bij de versterkers gaan zoeken. Nu Kia de versterkers standaard lijkt te vervangen bij onderhoud, geeft aan dat het een structureel gegeven is.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Qs9hHzUvZ5vrc2efJ-2h4Bviol0=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/X4RJgUfa0bOp1bR4pDS1ggVe.png?f=user_large

Aangezien het een schel geluid is aan de zijkanten en achter (1 & 3 tweeter/woofer) en ook de woofer geen impact heeft, zou ik denken dat de woofersturing niet ok is. Puntje 6 "Lifelike sence of immersion" ook nog niet ervaren... Dus echt niet het beloofde resultaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bogey555
Ik heb net even de gegevens van de laadpaal (smappee) nagekeken. Ik had de wagen tot 100% opgeladen vannacht. Deze morgen rond 06h20 de remote climate gestart en ik zie onmiddelijk een piek in verbruik naar +- 6kW. Dat is momenteel het max laadvermogen dat ik toelaat. Dus als het voorverwarmen start gaat de paal de auto ook bijladen. Vandaar als ik rond 06h40 vertrok had ik nog een volle batterij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marc4547
NQ 69 schreef op dinsdag 17 januari 2023 @ 09:29:

[...]
Ik heb hem ook voor de 30e staan bij Vaneman, en jij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marc4547
--HOOLIE-- schreef op dinsdag 17 januari 2023 @ 10:54:
[...]

Ik woon 10 min van Schiphol, dus redelijk in de buurt denk ik.
Stuur maar een PB-tje en dan regelen we wel wat...
Misschien heel dom maar hoe stuur ik een PB? Of kun jij er een naar mij sturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --HOOLIE--

--HOOLIE--

MILLLLLLLLL

marc4547 schreef op dinsdag 17 januari 2023 @ 11:55:
[...]

Misschien heel dom maar hoe stuur ik een PB? Of kun jij er een naar mij sturen?
Done!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freezhost
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22:29

Dit kan ook aan je laadpaal liggen, ik had dit ook met mijn Zappi en nadat ik deze heb geüpdate kreeg ik er een instelling bij die het mogelijk maakt dat de laadpaal weer stroom gaat leveren nadat het laden al is voltooid. Mogelijk heb jij iets soortgelijks met deze laadpaal? Werkt het voorverwarmen wel als de auto nog aan het laden is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bogey555
Bokes schreef op dinsdag 17 januari 2023 @ 11:44:
[...]

[...]

Heb ook achteraan amper volume en heb MY23. Het volledig naar achter zetten van de fader en volume vol open blijkt achter echt niet overtuigend. Het begint zelfs al in de deur speakers vooraan. Het geluid lijkt echt puur uit de 3 voorspeakers te komen. De woofer is ook niet overtuigend. Aangezien er hier EV6 eigenaars zijn die zeggen dat het wel heel hard kan, moeten we het toch echt bij de versterkers gaan zoeken. Nu Kia de versterkers standaard lijkt te vervangen bij onderhoud, geeft aan dat het een structureel gegeven is.

[Afbeelding]

Aangezien het een schel geluid is aan de zijkanten en achter (1 & 3 tweeter/woofer) en ook de woofer geen impact heeft, zou ik denken dat de woofersturing niet ok is. Puntje 6 "Lifelike sence of immersion" ook nog niet ervaren... Dus echt niet het beloofde resultaat.
De mijne is ook een MY23. Zou die vervanging van die versterkers ook voor de MY23 zijn? Je zou toch denken dat daar al een nieuwer model inzit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bokes
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 13-01 10:03
Bogey555 schreef op dinsdag 17 januari 2023 @ 12:50:
[...]

De mijne is ook een MY23. Zou die vervanging van die versterkers ook voor de MY23 zijn? Je zou toch denken dat daar al een nieuwer model inzit.
Hoe het bij mij klinkt, geeft toch aan dat ze 'kapotte' versterkers blijven installeren.
Je zou bijna gaan denken dat er misschien wat kabels of onderdelen ontbreken die ze dan nog moeten installeren, want deze bucht blijven installeren om nadien te moeten gaan vervangen wordt een kostelijke zaak voor Kia.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ThatGuy2303
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 22-05 15:29
Mijn grootste ergernis tot nu toe: het niet goed oprollen van de gordels. Al meerdere keren een klap bij het dichtdoen van de deur omdat die gesp er tussen zit. Iemand hier een oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bogey555
Bokes schreef op dinsdag 17 januari 2023 @ 14:19:
[...]

Hoe het bij mij klinkt, geeft toch aan dat ze 'kapotte' versterkers blijven installeren.
Je zou bijna gaan denken dat er misschien wat kabels of onderdelen ontbreken die ze dan nog moeten installeren, want deze bucht blijven installeren om nadien te moeten gaan vervangen wordt een kostelijke zaak voor Kia.
Wel ik vind het wel mooi klinken. Versta me niet verkeerd er ontbreekt een pak diepgang. Ik geloof nooit dat er een subwoofer inzit want de sub bas is echt 0 maar aan de voorkant klinkt het wel mooi vol en vooral helder. Bij veel auto's heb ik het probleem dat de stemmen wat wegvallen in het diepere gedeelte maar hier net niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoEV6
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-05 18:53
ThatGuy2303 schreef op dinsdag 17 januari 2023 @ 14:25:
Mijn grootste ergernis tot nu toe: het niet goed oprollen van de gordels. Al meerdere keren een klap bij het dichtdoen van de deur omdat die gesp er tussen zit. Iemand hier een oplossing voor?
Even opletten als je uitstapt. Heb dit probleem nog niet ervaren. Wel dat de gordel op de achterbank rammelt tegen de rand langs de achterbank. Je moet hem echt netjes 'terughangen' tegen de leuning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigitalHombre
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 20:05
marcel3 schreef op dinsdag 17 januari 2023 @ 11:33:
[...]

Yep.
Ik vond verder alleen nog wat info op het internationale forum van lotgenoten die soms succes leken te hebben met een update van de 'DATC' module: https://www.kiaevforums.c...e-conditioning-fixed.562/
Hmmm, een topic uit 2021. Je zou denken dat ondertussen het probleem opgelost moet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zilversmid
  • Laatst online: 06-12-2024

Zilversmid

KIA EV6 AWD GT-Line

Bij mij werkte het pre-heaten (gewoon in app starten) perfect totdat ik de eerste december update had geinstalleerd. Daarna doet 'ie het helemaal niet meer, ook niet na de volgende handelingen:
- Pre-conditioning upgrade
- resetten unit (gaatje naast volumeknop)
- Installeren laatste update 221223
- nogmaals resetten

Ben volgens mij dus door mijn opties heen om het zelf te kunnen fixen, of heeft iemand nog een ingeving?
Anders helaas binnenkort weer langs de dealer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Highvelocity
xxander968 schreef op dinsdag 17 januari 2023 @ 10:50:
Mijn kinderen zeggen ook dat het geluid achterin te zacht is. Meestal zitten die toch eigen muziek te luisteren met een hoofdtelefoon op, daarom heb ik er nog geen aandacht aan besteed. Mijn versterker is recent vervangen en dat heeft aan het volume achterin niets veranderd. Maar nu ik het schrijf, er is een instelling om achterin het geluid te dempen. Geen idee of ik die ooit aan heb gezet.
Geluid achterin de auto is idd zacht kreeg ook commentaar vd kids.
Ik heb de instelling vd versterker nu op surround staan dan komt eruit de achterste speakers veel meer geluid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sn0x0r
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21:51
Weet iemand waarom Kia/Hyundai (en de meeste andere automerken volgens mij) niet gewoon voor hun eigen navigatie gebruik maken van Google Maps (data)? De standaard navi van de EV6 is namelijk niet slecht (gebruik hem voor het forenzen altijd), maar ik heb toch wel wat hickups met de navi. Ik wil tevens eens een paar keer vergelijken met Google Maps op de telefoon hoe ze allebei met traffic omgaan.

Allereerst is het zeker niet een actuele weergave van omgevingen. Ik woon in een wijk uit 2014 en daar gaat het vooralsnog allemaal prima, maar een omgeving hier in de buurt uit 2020 klopt voor geen meter. Spraakgestuurd aansturen gaat prima voor 'Thuis' en 'Kantoor' als favorieten, maar moeilijke/langere straatnamen met huisnummer is toch altijd weer een verrassing wat hij ervan maakt (en ik zou toch denken dat ik aardig ABN spreek zonder accent :+ ).

Als laatste is het typen in de navi ook niet bepaald intuïtief, als je een straatnaam typt heb je niet een mogelijkheid om de straatnaam te kiezen met daarna nog een huisnummer zoals bij Google Maps.

Edit:
Ik vind Android auto ook nog niet heilig, allereerst omdat hij momenteel met enige regelmaat wegvalt bij mij (schijnen meer mensen last van te hebben via een kabel). Daarnaast ontbreekt er dan info in de HUD als je via Google Maps navigeert.

Met hoe ik de Kia nav nu heb ingesteld vind ik hem qua looks iig prima overigens.

[ Voor 13% gewijzigd door sn0x0r op 17-01-2023 20:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R3m0N
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 01-02-2023
Zilversmid schreef op dinsdag 17 januari 2023 @ 19:31:
Bij mij werkte het pre-heaten (gewoon in app starten) perfect totdat ik de eerste december update had geinstalleerd. Daarna doet 'ie het helemaal niet meer, ook niet na de volgende handelingen:
- Pre-conditioning upgrade
- resetten unit (gaatje naast volumeknop)
- Installeren laatste update 221223
- nogmaals resetten

Ben volgens mij dus door mijn opties heen om het zelf te kunnen fixen, of heeft iemand nog een ingeving?
Anders helaas binnenkort weer langs de dealer..
Dag Allen,

Sinds afgelopen week ook in het bezit van een EV6 Adv. Plus, rijdt als een zonnetje maar ik snap nog niet helemaal hoe het zit met de preconditioning. Heb versie 221129 en als ik het goed begrijp zou daarin niet de optie tot voorverwarmen zitten.

Nu lees ik dat er ook een versie 221223 is, maar deze komt niet naar voren in de update software daar staat echter 221207.

Kan iemand mij adviseren of helpen? Thanks van een mede EV6 rijder.

P.s. foto zal ik nog wel een keer maken en posten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• king_dude
  • Niet online
Zoek even op het woord ‘conditioneren’, er is al meerdere keren besproken hoe het werkt, wat je ervoor moet doen, en hoe je kunt zien of het geïnstalleerd is als de upgrade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NQ 69
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 22-05 12:41
Zeeuw
marc4547 schreef op dinsdag 17 januari 2023 @ 11:50:
[...]

Ik heb hem ook voor de 30e staan bij Vaneman, en jij?

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• henrov
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 19-05 16:03
Voorverwarming

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EuUGcJkBp4tY_Y2g0Jxn7o39zaQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hUahPcfp1Jqe5ueaBMAcSnMo.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R20141016
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 19:43
Lekker toch! Niet krabben :) en de auto voelt als een heerlijke warme deken tijdens het rijden. 8) _/-\o_

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Loei123
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 22:25
Ik geniet ook zeer van deze functie! :*)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Anunnaki
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 15-11-2023
Enige nadeel van het voorverwarmen is dat ik of mijn jas heel ongemakkelijk in de auto uit moet doen of zonder jas naar de auto moet lopen. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaLass
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:53
Afgelopen maandag heeft mijn EV6 een dagje bij de dealer gestaan voor de nodige software updates. Die zouden ze eerst al in december doen toen hij daar ook een hele dag stond, alleen waren ze toen alleen toegekomen aan de winterbanden. Dit was de herkansing.

Vooraf had ik aangegeven dat ik wel graag alles op het laatste niveau wilde hebben, inclusief de pre-conditionering. Dat gingen ze in orde maken zeiden ze.

Om 14:00u bleek dat de auto nog steeds op exact dezelfde parkeerplek stond en er geen notificaties waren dat er iets open stond / niet vergrendeld was. Ik had er dus een beetje een hard hoofd in dat het goed zou gaan komen, want de vorige keer hadden ze aan 8 uur ook niet genoeg voor updates en winterbanden. Uiteindelijk kwamen om 14:30u de eerste notificaties binnen over openstaande motorkap en niet vergrendelde deuren. Er werd dus aan gewerkt!

Uiteindelijk 17:15u een SMS dat mijn auto weer klaar stond. Bij afhalen kreeg ik te horen dat er nieuwe handvaten besteld worden, want die zijn krom en gekrast. Hij mag dus nog een keertje als die binnen zijn.

De preconditionerings update staat erop. Bij het selecteren van een snellader komt er een sneeuwvlokje in de accu te staan en een melding dat de batterij preconditionering is gestart.

Voor de Navi had ik verwacht de laatste update te krijgen die hier benoemd staat (221223), echter hebben ze daar 220721 erop gezet. Die laten we dan maar weer bijwerken als hij er weer staat voor de handvaten.

Binnenkort eens checken of ik in Oostenrijk profijt ga hebben van de preconditioneringsupdate. :)
Ik rij altijd in ECO en daar kreeg ik ook het sneeuwvlokje. Hoefde dus niet naar snow mode.
Dit was bij mij ook een klacht, maar vanmorgen een heerlijk schone auto en lekker warm :*). Hij lag overigens niet aan de kabel en ik had het voorverwarmen met de hand aangezet vanuit de app.
Morgen maar eens testen hoe het gaat als ik een vertrektijd instel en de auto aan de kabel heb liggen.

[ Voor 13% gewijzigd door DaLass op 18-01-2023 08:27 ]

Mijn advertenties op V&A

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• R20141016
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 19:43
Anunnaki schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 08:26:
[...]

Enige nadeel van het voorverwarmen is dat ik of mijn jas heel ongemakkelijk in de auto uit moet doen of zonder jas naar de auto moet lopen. :+
Moet je ver lopen?
Of je doet het zo (het 5 stappen programma, 'hoe stap ik in de winter in een voorverwarmde EV6'. ) :+
#aanname, de voorverwarming is op afstand geactiveerd en een paar minuten al actief
1. je loopt naar de auto met de jas aan
2. staat bij de auto, doet je jas uit,
3. maakt de deur open en legt je jas in de auto
4. stap in en doe wat je moet doen
5. en je rijdt weg. O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• king_dude
  • Niet online
In mijn zoektocht naar het beter begrijpen van Preconditioning, vallen mij een paar dingen op:

Gisteren:
Buitentemp: 0 graden
Soc temp: min2 max4
Soc%: 24% (soc BMS 26,5%)
Situatie:
Ik heb de auto bij mij thuis op de oprit pre-conditioned, door snelladen te programmeren als waypoint, en verdere systemen als klimaat uit te zetten.
Rede was dat start % soc nog net voldoende was om dit te kunnen doen. Daarnaast wilde ik dat wat ik nog aan conditioneren kon besteden niet aan rijden besteden. Ik wilde niet wachten bij het laden :).
Resultaat:
In 30 minuten naar min17 max26.
Proces stopte bij Soc 19,5% (soc BMS 23). Dit is de onderwaarde en bekend.
Verbruik (soc BMS): 3,5%

Vandaag:
Buitentemp: 0 graden
Soc temp: min8 max15
Soc%: 45,5% (soc BMS 47%)
Situatie:
Blijkbaar heeft auto de soc zelfstandig voorverwarmd! Waarom gisteren niet? Wss omdat ik op 24% soc zat (grens ja/nee conditioneren)
Vandaag ben ik direct gaan rijden, en wat ook opvalt is dat opwarmen (veel) minder snel gaat, tegen hetzelfde verbruik (4kW).
Resultaat:
In 28 minuten naar min16 max24.
Verbruik (soc BMS): niet te meten, vanwege rijden.

Morgen weer een dag om te proberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Bij de mensen met vervangen klinken, gaan die wel dicht met deze kou? Inmiddels rijden we rond met volledig geopende klinken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• king_dude
  • Niet online
Phusebox schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 08:37:
Bij de mensen met vervangen klinken, gaan die wel dicht met deze kou? Inmiddels rijden we rond met volledig geopende klinken.
Nergens last van. Heb je een foto?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PfA5Gdkzmbfh2ZiQTbitdFz-IAY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FdCdNEVVdIF5DvUqQxRZ1KlB.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Anunnaki
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 15-11-2023
R20141016 schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 08:31:
[...]

Moet je ver lopen?
Of je doet het zo (het 5 stappen programma, 'hoe stap ik in de winter in een voorverwarmde EV6'. ) :+
#aanname, de voorverwarming is op afstand geactiveerd en een paar minuten al actief
1. je loopt naar de auto met de jas aan
2. staat bij de auto, doet je jas uit,
3. maakt de deur open en legt je jas in de auto
4. stap in en doe wat je moet doen
5. en je rijdt weg. O-)
Ja, heel groot probleem. Veel te koud om ff zo buiten te staan :o

En nee moet eigenlijk niet heel ver lopen maar bij 0 graden net iets te ver

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Phusebox
Als die ledstrips op de voorkant aanslaan kan Kia een virtuele tiger nose kit gaan leveren ;)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fT4X-vhQOQNXzGiMx4UMBkSWyBE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/HA2tg7XzwY9XQ7yA4k4OlUha.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PrimaBB
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 22:19
[...]

Vannochtend inderdaad zonder jas naar m'n auto gelopen, sjaaltje om.

Dan is het wel jammer dat je de auto niet in kan, omdat de klinken weer eens vastgevroren zitten. :X

Gelukkig werkte 1x goede vuistslag bij het voorportier. Achterportier, voor m'n tas + jas, kreeg ik niet snel open.

Moest trouwens nog hard trekken. Deurrubbers niet ingevet... :|

Met tas en jas in de armen naar binnen gewurmt en snel portier dicht.
Heerlijk warm, dat dan weer wel :)

Kia EV6 Plus Advanced AWD Aurora Black Pearl 2022 | Kia EV3 Plus Advanced Aventurine Green 2025

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrimaBB
Ik lees af en toe hier op het forum van wegvallen van audio, maar dat is dan veelal meer compleet uitvallen van bv CarPlay of AndroidAuto.

Nu heb ik de laatste tijd ook audio problemen.

Bij Android Auto (draadloos) valt geluid af en toe heel kort weg. Eigenlijk altijd al last van gehad.
Ik ging er van uit dat dit door de draadloze verbinding kwam.

Maar nu is dit ook, steeds vaker lijkt wel, bij gewoon radio luisteren.

Ik rijd sinds m'n OttoCast op Google Maps navi.
Lijkt net of geluid weggedraaid wordt, bv als je gesproken navigatiebegeleiding aan hebt staan oid.
Maar staat bij mij niet aan dacht ik + bij radio valt op dezelfde manier ook weg.

Iemand anders met dit probleem?

[ Voor 8% gewijzigd door PrimaBB op 18-01-2023 11:28 ]

Kia EV6 Plus Advanced AWD Aurora Black Pearl 2022 | Kia EV3 Plus Advanced Aventurine Green 2025

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jiriki
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-05 00:01
PrimaBB schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 11:27:
Lijkt net of geluid weggedraaid wordt, bv als je gesproken navigatiebegeleiding aan hebt staan oid.
Maar staat bij mij niet aan dacht ik + bij radio valt op dezelfde manier ook weg.
Staat de begeleiding uit of staat het volume op 0? Want dat laatste werkt niet, dan gaat nog steeds de radio op mute.

"Yes," said the skull. "Quit while you're a head, that's what I say." -- (Terry Pratchett, Soul Music)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Highvelocity
DaLass schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 08:26:
Afgelopen maandag heeft mijn EV6 een dagje bij de dealer gestaan voor de nodige software updates. Die zouden ze eerst al in december doen toen hij daar ook een hele dag stond, alleen waren ze toen alleen toegekomen aan de winterbanden. Dit was de herkansing.

Vooraf had ik aangegeven dat ik wel graag alles op het laatste niveau wilde hebben, inclusief de pre-conditionering. Dat gingen ze in orde maken zeiden ze.

Om 14:00u bleek dat de auto nog steeds op exact dezelfde parkeerplek stond en er geen notificaties waren dat er iets open stond / niet vergrendeld was. Ik had er dus een beetje een hard hoofd in dat het goed zou gaan komen, want de vorige keer hadden ze aan 8 uur ook niet genoeg voor updates en winterbanden. Uiteindelijk kwamen om 14:30u de eerste notificaties binnen over openstaande motorkap en niet vergrendelde deuren. Er werd dus aan gewerkt!

Uiteindelijk 17:15u een SMS dat mijn auto weer klaar stond. Bij afhalen kreeg ik te horen dat er nieuwe handvaten besteld worden, want die zijn krom en gekrast. Hij mag dus nog een keertje als die binnen zijn.

De preconditionerings update staat erop. Bij het selecteren van een snellader komt er een sneeuwvlokje in de accu te staan en een melding dat de batterij preconditionering is gestart.

Voor de Navi had ik verwacht de laatste update te krijgen die hier benoemd staat (221223), echter hebben ze daar 220721 erop gezet. Die laten we dan maar weer bijwerken als hij er weer staat voor de handvaten.

Binnenkort eens checken of ik in Oostenrijk profijt ga hebben van de preconditioneringsupdate. :)

[...]

Ik rij altijd in ECO en daar kreeg ik ook het sneeuwvlokje. Hoefde dus niet naar snow mode.

Bij mij doet hij het sinds gisteren ook weer in normale modus.
Als de pre heat het niet doet dan snow mode proberen, het werkte bij mij wel.
[...]

Dit was bij mij ook een klacht, maar vanmorgen een heerlijk schone auto en lekker warm :*). Hij lag overigens niet aan de kabel en ik had het voorverwarmen met de hand aangezet vanuit de app.
Morgen maar eens testen hoe het gaat als ik een vertrektijd instel en de auto aan de kabel heb liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricEB
  • Laatst online: 21-04 09:24
Vrijdag gaat de auto voor grote beurt (eerste in de regio volgens dealer..), tik al bijna 60K km aan.

Vooraf afgesproken dat alle updates en upgrades er nu wel (kosteloos) in komen. Kan niet wachten op de pre-conditioning van de accu. Maak veel kilometers laatste tijd, en tjee, wat is FastNed dramatisch zeg...
Kom nauwelijks boven de 60kw aan laadsnelheid uit, zie foto.

Oh ja, alle EV6 rijders ogelet...de kromme rode achterlicht unit is kostbaar. Iemand heeft er (winkelwagentje ?) tegenaan gezeten, zit klein gat er nu in. Hele unit moet vervangen worden....kost € 740,- ex BTW !!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zM0soUrhbqS2T2V8G95lihqsI7A=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2e3h4UQpakeswV68woIlCURU.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
EricEB schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 14:56:
Vrijdag gaat de auto voor grote beurt (eerste in de regio volgens dealer..), tik al bijna 60K km aan.

Vooraf afgesproken dat alle updates en upgrades er nu wel (kosteloos) in komen. Kan niet wachten op de pre-conditioning van de accu. Maak veel kilometers laatste tijd, en tjee, wat is FastNed dramatisch zeg...

Oh ja, alle EV6 rijders ogelet...de kromme rode achterlicht unit is kostbaar. Iemand heeft er (winkelwagentje ?) tegenaan gezeten, zit klein gat er nu in. Hele unit moet vervangen worden....kost € 740,- ex BTW !!
[Afbeelding]
Valt me nog mee als ik hoor wat een nieuwe sleutel kost.... (1) (2)

[ Voor 8% gewijzigd door Phusebox op 18-01-2023 15:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiliyama
  • Laatst online: 14-05 16:56
[...]

Of de temperatuur zo instellen dat je het niet te warm hebt met je jas aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• king_dude
  • Niet online
EricEB schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 14:56:

[Afbeelding]
Ik mag volgende maand voor de 60.000. Alleen snelladen, en heb het al verteld: pre-conditioneren is dan erg prettig!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Snjiwou2wSsneamojPv-7IfzUqg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rOaMr5OQptyDl4X0XQ2R3iO5.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrimaBB
Jiriki schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 12:45:
[...]

Staat de begeleiding uit of staat het volume op 0? Want dat laatste werkt niet, dan gaat nog steeds de radio op mute.
Google navi staat op muted.

Uitval lijkt ook random, treedt ook op bij een wegsituatie waar weinig toelichting nodig is.

Bij DAB kan ik me nog iets voorstellen bij overschakelmoment oid. Hoewel ik voldoende buffering zou verwachten.
Muziek via Android Auto (Deezer), draadloos, zal ook vast buffering hebben. Misschien daar connectie issue.

Uitval duurt echt kort 1-2 sec en lijkt bij DAB en AndroidAuto precies hetzelfde.
En aantal momenten per rit is wisselend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrimaBB
Phusebox schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 15:09:
[...]

En als ze ‘m voor dit geld ook plaatsen zou ik m’n handjes dichtknijpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrimaBB
Goed voor de airflow.

Ik maak me er niet meer druk om.
Kan me niet voorstellen dat nieuwe klinken beter in-uitklappen met die rijp op een vrieskoude ochtend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stoutski
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 21-05 23:17
Als het goed is zijn me nieuwe klinken onderweg. Maar m'n oude klinken stond er 1 nog open bij het weg rijden. Maar ze staan nu met de kou ook allemaal iets naar buiten. Met mooi weer zijn ze wel vlak met de auto.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Phusebox
stoutski schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 19:47:
[...]

Als het goed is zijn me nieuwe klinken onderweg. Maar m'n oude klinken stond er 1 nog open bij het weg rijden. Maar ze staan nu met de kou ook allemaal iets naar buiten. Met mooi weer zijn ze wel vlak met de auto.
Hier gaan ze sowieso nooit meer helemaal dicht. Inmiddels klinkt het ook of ik 4 kikkers onder de auto heb als de deuren openen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrimaBB
stoutski schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 19:47:
[...]

Ik denk dat ff met de fohn erop je ze zo weer recht krijgt.
Gaan ze bij de garage ook zo doen ;)

Bij mij staat er nu 1 permanent krom.

Laat maar weten als de nieuwe van betere kwaliteit zijn dan die Uri Geller deurgrepen.
Zo niet, zijn ze zo weer krom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxander968
De klinken van mijn auto zijn recent vervangen. Bij het openen van de auto hoorde ik het ijs kraken maar alle 4 de grepen gingen probleemloos open. De laadkabel wilde niet los aan de kant vd laadpaal en even vreesde is dat die vastgevroren was, maar gelukkig ‘gewoon een storing’ die opgelost werd met een belletje. Bij het wegrijden ging alles keurig dicht. Twee weken terug moest ik ze met de hand terugduwen, dit is zeker verbeterd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canby
Phusebox schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 15:09:
[...]

Lijkt me meer realistisch...
https://www.mk3.com/kia-e...button-433mhz-95440-cv100

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timbus
  • Laatst online: 13-03 16:55
Nu mijn auto aanstaande is ben ik bezig met de verzekering. De verzekering die Kia aanbiedt lijkt in eerste instantie interessant, maar lees in de voorwaarden dat ik minstens een ‘alarmsysteem met hellingshoek detectie’ moet hebben. Volgens mijn dealer zit dit er niet op en kost dat rond de €1000,- Waarom biedt Kia deze verzekering dan aan denk ik dan?

Wat is jullie ervaring met verzekering?

En ten tweede, wat voor alarmen zitten er bij jullie in, als die er al inzitten? Ik heb een Nederlandse awd gt-line. Alarm als optie is nooit besproken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxander968
Timbus schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 20:47:
Nu mijn auto aanstaande is ben ik bezig met de verzekering. De verzekering die Kia aanbiedt lijkt in eerste instantie interessant, maar lees in de voorwaarden dat ik minstens een ‘alarmsysteem met hellingshoek detectie’ moet hebben. Volgens mijn dealer zit dit er niet op en kost dat rond de €1000,- Waarom biedt Kia deze verzekering dan aan denk ik dan?

Wat is jullie ervaring met verzekering?

En ten tweede, wat voor alarmen zitten er bij jullie in, als die er al inzitten? Ik heb een Nederlandse awd gt-line. Alarm als optie is nooit besproken.
Daar is al wel eea over geschreven. Inshared en Unive vragen niet om een verzekering.

https://gathering.tweaker...Verzekering%20AND%20alarm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canby
xxander968 schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 20:53:
[...]

Daar is al wel eea over geschreven. Inshared en Unive vragen niet om een verzekering.

Inshared weigert auto's boven 60k.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timbus
  • Laatst online: 13-03 16:55
xxander968 schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 20:53:
[...]

Dank je. Ik had wel gezocht maar raak in de war van het Nederlandse instructie boekje/document. Heb natuurlijk nog geen auto om in te zoeken, maar lees in de manual dat er opties zijn om de hellingshoek detectie uit te zetten als je op de boot gaat, anders gaat je alarm loeien. Dan zit het er toch gewoon op zou je denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R3m0N
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 01-02-2023
king_dude schreef op dinsdag 17 januari 2023 @ 21:49:
Zoek even op het woord ‘conditioneren’, er is al meerdere keren besproken hoe het werkt, wat je ervoor moet doen, en hoe je kunt zien of het geïnstalleerd is als de upgrade.
Hoi King_dude,

Dank je wel voor je antwoord, echter bij het nalezen kom ik in de update software alleen de versie 221207 tegen en niet de 221223.

Waar kan ik die vinden, iemand anders wellicht een antwoord?
Pagina: 1 ... 249 ... 433 Laatste

Let op:
Openbaar laden, laadpassen, etc. in: [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3.

Bestellingen, leveringen en "waar is de boot"-posts over de Kia EV6 mogen in: Het KIA EV6 leveringen topic