Volgens de berichten die ik al zien passeren heb ook best in exFat formateren. En idd enkel USB ARobert1962 schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 14:37:
Ik probeer mijn navigatie te updaten met usb stick maar dit werkt niet. De dauto geeft aan geen mediabestanden gevonden. Minuut gewacht er gebeurt niets. Ik heb een 64 gb usb a stick. Ligt het misschien daaraan? Dat je alleen via usb c aansluiting kan updaten? Hoor graag nog even. Anders ga ik de bestanden vanaf mijn laptop opnieuw downloaden.
Ok ik heb usb a en in exFat geformateerd heel vreemd ik ga het nog een keer opnieuw proberenBogey555 schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 14:47:
[...]
Volgens de berichten die ik al zien passeren heb ook best in exFat formateren. En idd enkel USB A
Verder download ik eerst de update op mijn harde schijf om het daarna naar de usb stick te kopieren. Of moet ik het direct naar de usb stick kopieren. Heel vreemd dat de auto aangeeft dat er geen media bestanden zijn gevonden. Volgens de auto zou de stick leeg zijn terwijl dat niet het geval is want dat heb ik nagekeken. Verder is de stick geformatteerd naar ex-fatBogey555 schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 14:47:
[...]
Volgens de berichten die ik al zien passeren heb ook best in exFat formateren. En idd enkel USB A
De bestanden moeten in de hoofdmap staan, dus niet in een submap. Misschien staan de bestanden 1 niveau te laagRobert1962 schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 15:22:
[...]
Verder download ik eerst de update op mijn harde schijf om het daarna naar de usb stick te kopieren. Of moet ik het direct naar de usb stick kopieren. Heel vreemd dat de auto aangeeft dat er geen media bestanden zijn gevonden. Volgens de auto zou de stick leeg zijn terwijl dat niet het geval is want dat heb ik nagekeken. Verder is de stick geformatteerd naar ex-fat

Heb je de update eerst uitgepakt voor je hem naar de USB hebt gekopieerd?Robert1962 schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 15:22:
[...]
Verder download ik eerst de update op mijn harde schijf om het daarna naar de usb stick te kopieren. Of moet ik het direct naar de usb stick kopieren. Heel vreemd dat de auto aangeeft dat er geen media bestanden zijn gevonden. Volgens de auto zou de stick leeg zijn terwijl dat niet het geval is want dat heb ik nagekeken. Verder is de stick geformatteerd naar ex-fat
Dit is wat een ander forumlid erover schreef een tijd geleden:
Dat is wel het laatste, meest tijdrovende wat je kunt doen. eerst even nadenken wat er mis kan zijn.
- je hoeft ook geen mediabestanden te vinden, er staan geen MP3, FLAC oid op
- is de stick exFat geformateerd
- via update menu starten
- is de inhoud gelijk aan:
https://tweakers.net/i/QR...nw6ZqJvK.png?f=user_large
Dat is wel het laatste, meest tijdrovende wat je kunt doen. eerst even nadenken wat er mis kan zijn.
Ok dat kan het weleens zijn dank voor je tip!ZuinigeRijder schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 15:25:
[...]
De bestanden moeten in de hoofdmap staan, dus niet in een submap. Misschien staan de bestanden 1 niveau te laag
Dank jeBogey555 schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 15:40:
Dit is wat een ander forumlid erover schreef een tijd geleden:
Het lijkt erop dat ik, als Android auto actief is, met de telefoontoets op het stuur alleen maar het laatst gebelde nummer kan bellen door de knop lang ingedrukte houden). Is dit normaal of mis ik ergens iets?
Ik meen me te herinneren dat in de vorige auto's kort drukken op de telefoon toets mijn contactlijst opleverde
Ik meen me te herinneren dat in de vorige auto's kort drukken op de telefoon toets mijn contactlijst opleverde
De nav.update is nu bezig! Het lijkt nu wel gelukt te zijn. Maar hoe weet ik nu wanneer de update klaar is? Ik had aangegeven dat de nav. update moest starten zodra de auto uit staat….
je krijgt een notificatie vanuit de Kia Connect app als ie klaar is, ongeveer 45m
Ok dank jeitsjohan schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 16:46:
je krijgt een notificatie vanuit de Kia Connect app als ie klaar is, ongeveer 45m
Als je dan weer in stapt EERST de auto starten en daarna pas de USB stick verwijderen. Anders blijf je telkens meldingen krijgen dat de update niet volledig is.Robert1962 schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 16:44:
De nav.update is nu bezig! Het lijkt nu wel gelukt te zijn. Maar hoe weet ik nu wanneer de update klaar is? Ik had aangegeven dat de nav. update moest starten zodra de auto uit staat….
Hij moet eerst nog een validate uitvoeren en dat doet hij pas als je auto weer aan staat.
Dank voor je tip. Zal ik rekening mee houdenJerJon schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 17:03:
[...]
Als je dan weer in stapt EERST de auto starten en daarna pas de USB stick verwijderen. Anders blijf je telkens meldingen krijgen dat de update niet volledig is.
Hij moet eerst nog een validate uitvoeren en dat doet hij pas als je auto weer aan staat.
Update is gelukt ik kreeg netjes melding via kia connect. Er staat nu nieuwe datum van vandaag. Na opnieuw starten zag ik dat de update is bijgewerkt. Lijkt er dus op dat alles is gelukt. Op naar de volgende update en dat die iets meer zal brengen zoals automatische berekening van laadstops zoals bij tesla

[ Voor 61% gewijzigd door Robert1962 op 12-01-2023 18:56 ]
Ik gebruik ABRP voor langere rittenRobert1962 schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 17:36:
Op naar de volgende update en dat die iets meer zal brengen zoals automatische berekening van laadstops zoals bij tesla
Weet iemand hier iets over?henrov schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 16:17:
Het lijkt erop dat ik, als Android auto actief is, met de telefoontoets op het stuur alleen maar het laatst gebelde nummer kan bellen door de knop lang ingedrukte houden). Is dit normaal of mis ik ergens iets?
Kan misschien de telefoon applicatie (recente gesprekken) met stem op het scherm getoverd worden?
Ha, die app fantaseert er maar een eind op los. je zult zien dat op het dashboard het een stukkie minder is.Canby schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 12:22:
Voor AWD met zulke weersomstandigheden valt het allemaal mee, ondanks dat het puur theoretische range is.
[Afbeelding]
Volg de instructies in de Kia navigatie applicatie, formateer ook daar je USB stick. Werkt het dan nog niet probeer dan een andere. Ik geloof dat de usb stick aan bepaalde eisen moet voldoen.Robert1962 schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 14:37:
Ik probeer mijn navigatie te updaten met usb stick maar dit werkt niet. De dauto geeft aan geen mediabestanden gevonden. Minuut gewacht er gebeurt niets. Ik heb een 64 gb usb a stick. Ligt het misschien daaraan? Dat je alleen via usb c aansluiting kan updaten? Hoor graag nog even. Anders ga ik de bestanden vanaf mijn laptop opnieuw downloaden.
https://update.kia.com/EU/E1/updateGuide
Welnee, elke usbstick die groot genoeg is en exFat geformateerd is, werkt.glas86 schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 20:04:
[...]
Volg de instructies in de Kia navigatie applicatie, formateer ook daar je USB stick. Werkt het dan nog niet probeer dan een andere. Ik geloof dat de usb stick aan bepaalde eisen moet voldoen.
https://update.kia.com/EU/E1/updateGuide
Ik doe het zelfs met een portable SSD ipv stick, werkt ook.
Voordat je naar buiten loopt even checken of de files er op staan, zie screenshot een paar posts eerder.
En het was Robert1962 al gelukt btw ...
[ Voor 3% gewijzigd door JeJeBe op 12-01-2023 20:09 ]
Niet echt veel minder op de dashboard, het schelt +/-25 km.JeJeBe schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 20:00:
[...]
Ha, die app fantaseert er maar een eind op los. je zult zien dat op het dashboard het een stukkie minder is.
EV6 77,4kWh Plus Advanced AWD / MY23, Interstellar Grey
Als ik navigeer via CarPlay stopt hij mijn Kia navigatie. Is er een mogelijkheid om beide tegelijk te gebruiken? (o.a. ivm voorverwarmen accu)
Helaas doet de telefoon toets inderdaad niet veel meer in Android Auto dan (uit mijn hoofd) opnemen/ophangen en laatste nummer nogmaals bellen.henrov schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 19:35:
[...]
Weet iemand hier iets over?
Kan misschien de telefoon applicatie (recente gesprekken) met stem op het scherm getoverd worden?
Via de Google Assistent de telefoon app openen, bijvoorbeeld door in te spreken "open telefoon app" werkt wel op de telefoon, maar niet meer als Android Auto actief is. Dan zegt de assistent "deze app is nu niet beschikbaar"
Bij mijn vorige auto opende een druk op de bel toets de lijst met recente gesprekken. Maar helaas is dat in de EV6 nog niet gelukt.
Neewouter.N schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 21:49:
Als ik navigeer via CarPlay stopt hij mijn Kia navigatie. Is er een mogelijkheid om beide tegelijk te gebruiken? (o.a. ivm voorverwarmen accu)
Enige manier is om te navigeren vanaf je telefoon en CarPlay uit.wouter.N schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 21:49:
Ik heb t als volgt opgelost.
Ik heb nu flitsmeister pro, daarmee kan je in focus mode rijden. Wel meldingen verder niets. mn iPhone houder links naast t stuur op t Dashboard. Wel de CarPlay verbinding maar dan puur om Spotify rechts op mijn scherm van de auto te hebben. En ik navigeer met de kia navigatie.
✅
Blijkbaar is er een nieuwe navi update
eindigt op 221223
eindigt op 221223
Inmiddels drie maanden verder na garage bezoek maar het probleem staat nog steeds uit bij KIA Nederland. De dealer heeft nog geen reactie gehad van KIA Nederland wat hiermee te doen.Xiqum schreef op zaterdag 22 oktober 2022 @ 09:08:
[...]
Ik heb ook een fluittoon in mijn Air vanaf 100+ km/h. Hier heb ik de dealer naar laten kijken omdat het echt heel irritant is. Vooral als je de radio zacht of uit hebt staan. Hier is de fluittoon continue aanwezig boven de 100km/h. De dealer heeft dit als probleem geconstateerd (en gedocumenteerd op video) en is nu aan het kijken wat te doen in overleg met Kia. Ze wisten mij ook te vertellen dat dit probleem ook bij sommige Niro's speelt en daar vervangen ze dan de elektromotor.

Nog altijd stille hoop dat ze de profiel problemen oplossen... Vooral het feit dat je soms gewoon niet van profiel kan wisselen.stimpyrulez schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 08:46:
Blijkbaar is er een nieuwe navi update
eindigt op 221223
[YouTube: Kia Software update EU 221223 for EV6,Niro EV (MY20-23),Soul EVs is it worth updating it?]
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
Gisteren had ik weer een probleem met de profielen. Ik heb de auto bij mij op kantoor staan, mijn vrouw kijkt in de app waar de auto is (ze wilde zien waar ik was). We hebben twee profielen en ik heb de auto dus 'gedeeld' met haar. Zodra zij in de app kijkt waar de auto is (met ik vermoed ook een refresh erbij) gebeurt (bijna) altijd het volgende. Ik stap in de auto, de stoel gaat gelijk bijna helemaal naar voren (naar haar positie) en zelfs als ik mijn profiel selecteer gaat de stoel niet meer naar mijn positie. Ik heb beide knoppen in de deur ingesteld dat die op mijn positie staat, maar als ik knop 1 indruk gebeurt er niets, oftewel het lijkt dat in mijn profiel allerlei instellingen worden overschreven door die van haar.Phusebox schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 09:04:
[...]
Nog altijd stille hoop dat ze de profiel problemen oplossen... Vooral het feit dat je soms gewoon niet van profiel kan wisselen.
Voorbeelden van dingen die dan ingesteld staan op standaard of die van haar:
- de stoelpositie (ik had gelukkig de 2e knop ook ingesteld met mijn stoelpositie, dus ik kon snel terug switchen naar een comfortabele houding)
- thema kleur van de verlichting in de auto (ik heb deze op paars staan, maar die staat daarna weer op de volgens mij standaard kleur van lichtblauw, wat zij overigens nog steeds heeft, want de kleur boeit haar niet. Mij overigens ook niet, maar het valt zeker op)
- de HUD positie. Ik heb deze helemaal naar beneden gezet (ik ben lang) en dan staat hij net goed. Maar zodra ik dit profiel gezeik heb staat hij dus weer op de 'standaard' positie, mijn vrouw heeft hem in haar profiel ook op de standaard positie staan.
Vervolgens heb ik mijn backup van mijn profiel ge-upload vanuit de Connect app en die geladen, maar dat doet dus niets.... wat back-upped deze functie wel dan?! Stoelpositie en al het bovengenoemde bleef lekker staan zoals het al was. Knap irritant dit!
Als tussenoplossing heb ik gelukkig in Home Assistant ingesteld dat deze met de API de gegevens uitleest en dat mijn vrouw daar kan raadplegen waar ik ben. Die gebruikt mijn account, dus het probleem gebeurt dan alleen andersom (denk ik), maar ik heb haar er nog niet over gehoord. Ik gebruik de auto overigens ook vaker dus vandaar dat ze het misschien nog niet heeft meegemaakt.
Die informatie is toch niet real time??sn0x0r schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 09:46:
[...]
.........Ik heb de auto bij mij op kantoor staan, mijn vrouw kijkt in de app waar de auto is (ze wilde zien waar ik was). We hebben twee profielen en ik heb de auto dus 'gedeeld' met haar. .....
Met GOD zelf heb ik geen problemen, het is meer zijn fanclub die mij niet aanstaat...
Wij hebben het bijna dagelijks. We wisselen vrij regelmatig af. Sowieso lijkt het elke keer na laden terug te springen naar het eerste (mijn) profiel.sn0x0r schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 09:46:
[...]
Gisteren had ik weer een probleem met de profielen. Ik heb de auto bij mij op kantoor staan, mijn vrouw kijkt in de app waar de auto is (ze wilde zien waar ik was). We hebben twee profielen en ik heb de auto dus 'gedeeld' met haar. Zodra zij in de app kijkt waar de auto is (met ik vermoed ook een refresh erbij) gebeurt (bijna) altijd het volgende. Ik stap in de auto, de stoel gaat gelijk bijna helemaal naar voren (naar haar positie) en zelfs als ik mijn profiel selecteer gaat de stoel niet meer naar mijn positie. Ik heb beide knoppen in de deur ingesteld dat die op mijn positie staat, maar als ik knop 1 indruk gebeurt er niets, oftewel het lijkt dat in mijn profiel allerlei instellingen worden overschreven door die van haar.
Voorbeelden van dingen die dan ingesteld staan op standaard of die van haar:
- de stoelpositie (ik had gelukkig de 2e knop ook ingesteld met mijn stoelpositie, dus ik kon snel terug switchen naar een comfortabele houding)
- thema kleur van de verlichting in de auto (ik heb deze op paars staan, maar die staat daarna weer op de volgens mij standaard kleur van lichtblauw, wat zij overigens nog steeds heeft, want de kleur boeit haar niet. Mij overigens ook niet, maar het valt zeker op)
- de HUD positie. Ik heb deze helemaal naar beneden gezet (ik ben lang) en dan staat hij net goed. Maar zodra ik dit profiel gezeik heb staat hij dus weer op de 'standaard' positie, mijn vrouw heeft hem in haar profiel ook op de standaard positie staan.
Vervolgens heb ik mijn backup van mijn profiel ge-upload vanuit de Connect app en die geladen, maar dat doet dus niets.... wat back-upped deze functie wel dan?! Stoelpositie en al het bovengenoemde bleef lekker staan zoals het al was. Knap irritant dit!
Als tussenoplossing heb ik gelukkig in Home Assistant ingesteld dat deze met de API de gegevens uitleest en dat mijn vrouw daar kan raadplegen waar ik ben. Die gebruikt mijn account, dus het probleem gebeurt dan alleen andersom (denk ik), maar ik heb haar er nog niet over gehoord. Ik gebruik de auto overigens ook vaker dus vandaar dat ze het misschien nog niet heeft meegemaakt.
Jawel, in de app wel als je refresht. Dus elke refresh haalt ie de locatie van de auto op.--HOOLIE-- schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 09:52:
[...]
Die informatie is toch niet real time??
Ik mij nog nooit gelukt eigenlijk..Phusebox schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 09:53:
[...]
Jawel, in de app wel als je refresht. Dus elke refresh haalt ie de locatie van de auto op.
Ik zie altijd de laatste plaats waar de auto geparkeerd stond eigenlijk...
Met GOD zelf heb ik geen problemen, het is meer zijn fanclub die mij niet aanstaat...
En dan weer op refresh drukken--HOOLIE-- schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 09:58:
[...]
Ik mij nog nooit gelukt eigenlijk..
Ik zie altijd de laatste plaats waar de auto geparkeerd stond eigenlijk...
De eerste keer is de 'oude' eerder opgehaalde plaats.
Na de refresh krijg je de precieze plaats.
Heb zelfs wel eens kunnen zien dat mijn vrouw op de weg reed en tussen de refresh zag je dat de auto weer richting huis reed.
Wat een gedoe met die profielen. Mij nooit aan gewaagd. Gewoon 1 profiel klaar. Zij gebruikt CarPlay en ik AA en that's it.
Ik snap dat als ze het aanbieden dat het beter moet werken dan het nu doet. Maar ik ga mij er niet aan wagen. Prima zo.
Ik snap dat als ze het aanbieden dat het beter moet werken dan het nu doet. Maar ik ga mij er niet aan wagen. Prima zo.
Dat zou voor mij dus nooit werken, want dan kan ik of zij elke keer als we instappen de HUD gaan verplaatsen van positie.alwinus schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 10:14:
Wat een gedoe met die profielen. Mij nooit aan gewaagd. Gewoon 1 profiel klaar. Zij gebruikt CarPlay en ik AA en that's it.
Een HUD heb ik niet op de plus, maar gaat die niet mee met het profiel via de knoppen op de deur? Stoel en spiegels zijn daar beiden aan gekoppeld. Ik zou dan ook verwachten dat een HUD daar ook in mee loopt.sn0x0r schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 10:22:
[...]
Dat zou voor mij dus nooit werken, want dan kan ik of zij elke keer als we instappen de HUD gaan verplaatsen van positie.
HUD weet ik niet zeker, maar zal het eens proberen. Er zijn wel heel veel andere relevante settings die ik desondanks aan mijzelf gekoppeld wil. Een voorbeeld waar mijn vrouw en ik echt elkaar niet tegemoet komen is thema. Ik MOET alles op dark mode hebben staan en zij alleen als het daadwerkelijk donker is, anders vind ze het veel te onduidelijk. Die setting gaat in ieder geval zeker niet mee met de knop in de deur, en zo zijn er nog veel meer.xxander968 schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 10:26:
[...]
Een HUD heb ik niet op de plus, maar gaat die niet mee met het profiel via de knoppen op de deur? Stoel en spiegels zijn daar beiden aan gekoppeld. Ik zou dan ook verwachten dat een HUD daar ook in mee loopt.
Je kunt dus beter een Chinese EV kopen. Als de Chinese overheid je volgt, dan wijzigt de positie van je stoel tenminste niet.
Catch my drift?
Wat een gedoe inderdaad met die profielen. Ik gebruik ze niet (in de app), en kan dus niet remote instellingen aanpassen. Wel kan ik gewoon clima aanzetten, en deur ed open/dicht doen.
Nooit gezeur meer gehad.
Verder worden er bij mij nieuwe metalen inserts voor op het stuur besteld. De mijne zijn zowel links als rechts aan het scheuren
Nooit gezeur meer gehad.
Verder worden er bij mij nieuwe metalen inserts voor op het stuur besteld. De mijne zijn zowel links als rechts aan het scheuren
KIA kan toch ook geen rekening houden met nieuwsgierige vrouwen?sn0x0r schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 09:46:
[...]
Gisteren had ik weer een probleem met de profielen.
Alternatief: geef je positie permanent beschikbaar aan haar in Google Maps.
Rijdt sinds 05-10-2022 een KIA EV6 GT-line rwd Runway Red
Ik denk dat het in de basis gewoon slecht is gebouwd, als je via de app informatie ophaalt en de auto dan dus van profiel moet wisselen om dat te kunnen doen. Dus of ze dat snel gaan oplossen, na anderhalf jaar hebben ze het blijkbaar nog niet voor elkaar.HansAuutB schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 11:06:
[...]
KIA kan toch ook geen rekening houden met nieuwsgierige vrouwen?
Ik heb een mail gestuurd naar Kia Connect Support:
Hi,
A lot of users, myself included, share the car with a relative or friend. It is great that we can have a seperate profile for each user, who can have their own app login.
But: when user 1 is driving/using the car, and user 2 refreshes the information in the app, the car switches to the profile of user 2.
This can happen when driving and is dangerous, as the chair starts to move and the driver is unaware of what is happening.
But even when stationary this is a problem because when user 1 gets back to the car, they find that the profile has switched, the chair is in a different position and it is impossible to switch the profile on the screen. You have to turn the car off and on again to be able to switch profiles.
[ Voor 43% gewijzigd door Phusebox op 13-01-2023 11:13 ]
Inderdaad wat een gedoe. Gelukkig heb ik geen elek stoelen in de GT 
En ik laat alles voor de rest staan zoals het is dus 1 profiel. De HUD staat bij mij ook volledig beneden en zij is kleiner dus dat kan al geen probleem zijn. Voor de rest heeft zij er ook een probleem mee als ik iets verander in haar auto dus gebruikt ze gewoon wat ik heb ingesteld
Ik snap wel dat het handig zou zijn als het degelijk werkt,
Ps: Zeggen tegen je vrouw dat ze niet moet controleren waar jij bent
En ik laat alles voor de rest staan zoals het is dus 1 profiel. De HUD staat bij mij ook volledig beneden en zij is kleiner dus dat kan al geen probleem zijn. Voor de rest heeft zij er ook een probleem mee als ik iets verander in haar auto dus gebruikt ze gewoon wat ik heb ingesteld
Ik snap wel dat het handig zou zijn als het degelijk werkt,
Ps: Zeggen tegen je vrouw dat ze niet moet controleren waar jij bent
Mijn vrouw is niet zozeer bovenmatig nieuwsgierig, maar heeft een manier gevonden om het antwoord te krijgen op de vraag die ze stelt op whatsapp als ik weer eens niet reageer.HansAuutB schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 11:06:
[...]
KIA kan toch ook geen rekening houden met nieuwsgierige vrouwen?
Gelukkig zoals gezegd heb ik haar nu een tabblad gegeven in Home Assistant die dit weergeeft. Aangezien die HACS integratie van mijn account gebruik maakt en ze zou refreshen blijft alles (vooralsnog hoop ik) goed gaan. Dus voor nu een soort oplossing, maar het voelt wel een beetje als een pleister op een open wond.
Wat ik doe is navigatie van KIA instellen op POI en dan CarPlay gebruiken voor de navigatie. Dat gaat prima..wouter.N schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 21:49:
Nog meer gedoe. Weten waar iedereen precies is 🤪 Zo checkt de vrouw van een vriend van mij ook regelmatig waar die is met find my iPhone. Naar mijn weten geen enkele reden toe 😆 Mogen we ook eens niet bereikbaar zijn? Maar goed dat is een heel andere discussie.
Kia zal het vast als volgt oplossen. Je kan de aurlro niet meer checken als die op een ander profiel staat. Opgelost
Kia zal het vast als volgt oplossen. Je kan de aurlro niet meer checken als die op een ander profiel staat. Opgelost
Precies. Dat.Bogey555 schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 11:08:
Ps: Zeggen tegen je vrouw dat ze niet moet controleren waar jij bent![]()
![]()
Het is niet alleen bij het checken, het is ook bij het bekijken van verbruiksgegevens, huidig bereik, hoe lang de auto nog moet laden etc etc. Alle data die je live opvraagt.alwinus schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 11:26:
Nog meer gedoe. Weten waar iedereen precies is 🤪 Zo checkt de vrouw van een vriend van mij ook regelmatig waar die is met find my iPhone. Naar mijn weten geen enkele reden toe 😆 Mogen we ook eens niet bereikbaar zijn? Maar goed dat is een heel andere discussie.
Ze hebben eindelijk de problemen van mijn 12 volt perikelen gevonden!
Blijkbaar zat er een interne kortsluiting in de 12 volt accu, gelukkig riep ik dat al sinds begin vorig jaar
Nieuwe accu zit er zo in, ze hebben direct een nieuwe versterker erin gezet in verband met een terugroepactie.
Blijkbaar zat er een interne kortsluiting in de 12 volt accu, gelukkig riep ik dat al sinds begin vorig jaar
Nieuwe accu zit er zo in, ze hebben direct een nieuwe versterker erin gezet in verband met een terugroepactie.
Nice!Dartlink schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 11:43:
Ze hebben eindelijk de problemen van mijn 12 volt perikelen gevonden!
Ik heb nog niks gehoord over een terugroepactie op de versterker.
Ik ook niet, ook toen ik gister belde om een afspraak te maken voor de problemen die ik ervaar met Android Auto/Apple CarPlay en het tikkende geluid dat mensen horen als ik ze bel vanuit de auto (waarvan ik dit keer maar een opname hebben gemaakt want de vorige keer zeiden ze het niet te kunnen reproduceren ondanks dat dit mij lukt met verschillende telefoons). Weet ook niet of die terugroepactie ook voor de mijne geldt (een van de laatste MY22)stimpyrulez schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 12:26:
[...]
Nice!
Ik werd er bij inleveren ook door verrast, ik had een half uur verwacht. Maar zou dan 1.5 uur zijn, gelukkig zou ik toch al naar de Makro gaan. Dus daar maar iets langer geslenterd.stimpyrulez schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 12:26:
[...]
Nice!
Er is één terugroepactie, met twee plannen van aanpak. De ene is een software update, de ander is complete vervanging. Ligt aan je auto en welke Kia Nederland erbij heeft gezet.
Ik heb bij mijn beurt woensdag ook een nieuwe versterker gekregenstimpyrulez schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 12:26:
[...]
Nice!
Hier niet, dan stopt navigatie en dus ook het verwarmen van de batterij. Ik ben benieuwd of dit een instelling is.MChellinga schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 11:26:
[...]
Wat ik doe is navigatie van KIA instellen op POI en dan CarPlay gebruiken voor de navigatie. Dat gaat prima..
[ Voor 6% gewijzigd door wouter.N op 13-01-2023 18:50 ]
dan stopt navigatie en dus ook het verwarmen van de batterijwouter.N schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 18:49:
[...]
Hier niet, dan stopt navigatie en dus ook het verwarmen van de batterij. Ik ben benieuwd of dit een instelling is.
Ik heb nu een handvol keer gehad dat ik dubbele navigatie kom doen. Dus en Waze via Carplay en de interne Kia navigatie. Heb ik nog niet consistent kunnen krijgen, dus ik ga eerder uit van een positieve bughenrov schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 19:45:
[...]
dan stopt navigatie en dus ook het verwarmen van de batterij
Als je eerst de navigatie op carplay instelt en daarna de navigatie in de auto, dan blijven ze samen draaien. Als je iets van carplay navigatie start na het starten van de auto navigatie, dan klapt de auto navigatie er uit.Dartlink schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 20:13:
[...]
Ik heb nu een handvol keer gehad dat ik dubbele navigatie kom doen. Dus en Waze via Carplay en de interne Kia navigatie. Heb ik nog niet consistent kunnen krijgen, dus ik ga eerder uit van een positieve bug
Net getest. Niet bij mij het geval...Ruben. schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 23:51:
[...]
Als je eerst de navigatie op carplay instelt en daarna de navigatie in de auto, dan blijven ze samen draaien. Als je iets van carplay navigatie start na het starten van de auto navigatie, dan klapt de auto navigatie er uit.
Weet iemand hoe ik het geluid uit kan zetten dat bij het starten van de auto aanwezig is? Dan bedoel ik niet dan hippe Welkomstgeluid/deuntje, maar de 4/5 pings die komen als je op de start knop hebt gedrukt.
Het is namelijk niet ‘Welkomstgeluid’ onder ‘cluster’ en kon het ook niet vinden in dit topic.
Het is namelijk niet ‘Welkomstgeluid’ onder ‘cluster’ en kon het ook niet vinden in dit topic.
Dan heb je je gordel nog niet om bij het starten.dosh schreef op zaterdag 14 januari 2023 @ 09:07:
Weet iemand hoe ik het geluid uit kan zetten dat bij het starten van de auto aanwezig is? Dan bedoel ik niet dan hippe Welkomstgeluid/deuntje, maar de 4/5 pings die komen als je op de start knop hebt gedrukt.
Ik heb beide ook wel eens tegelijk werkend gekregen maar dat was toch al enkele updates geleden. Nu lukt het ook niet meer, ik zal nog eens gaan testen maar volgens mij is het met een update niet meer mogelijk gemaakt.wouter.N schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 21:49:
We missen gewoon nog de knop om het voorverwarmen zelf handmatig te starten, ben je niet meer afhankelijk van de native navigatie en POI.
Weet iemand of er een mogelijkheid dat je display niet naar t CarPlay scherm schiet zodra je wordt gebeld of er berichtje binnen komt ?
Of is de enige manier door te telefoon ouderwets met Bluetooth te verbinden om zo spotify te luisteren en de kabel puur te gebruiken voor t opladen om bovenstaand te voorkomen ?
Of is de enige manier door te telefoon ouderwets met Bluetooth te verbinden om zo spotify te luisteren en de kabel puur te gebruiken voor t opladen om bovenstaand te voorkomen ?
Afgelopen week eindelijk maar eens getest, bij selecteren van een POI snellader zie ik in mijn MY22 inderdaad een sneeuwvlokje na enkele minuten. Ik heb dus onverwacht en gratis de preconditioning upgrade ontvangen van de dealer.FirePuma142 schreef op donderdag 15 december 2022 @ 07:35:
Ik zag vanochtend tijdens het voorverwarmen overigens dat het batterij-icoontje op de KIA-app geanimeerd was. Dat betekent dat er gepreconditioned wordt. Maar ik heb die update niet voor zover ik weet. Is dat bij voorverwarmen altijd zo, of heb ik gratis een update gekregen?
Good taste is for people who can’t afford sapphires
Dat zou idd het beste zijn..Anunnaki schreef op zaterdag 14 januari 2023 @ 09:38:
[...]
Ik heb beide ook wel eens tegelijk werkend gekregen maar dat was toch al enkele updates geleden. Nu lukt het ook niet meer, ik zal nog eens gaan testen maar volgens mij is het met een update niet meer mogelijk gemaakt.
We missen gewoon nog de knop om het voorverwarmen zelf handmatig te starten, ben je niet meer afhankelijk van de native navigatie en POI.
'Niet storen'everlast666 schreef op zaterdag 14 januari 2023 @ 10:13:
Weet iemand of er een mogelijkheid dat je display niet naar t CarPlay scherm schiet zodra je wordt gebeld of er berichtje binnen komt ?
Dat is m helaas niet. Dan komen de telefoontjes niet door. Ik wil dus wel bellen maar ik wil dat ie niet naar t CarPlay scherm schiet. Ook wil ik wel Siri gebruiken om CarPlay aan te sturen.
Zit al een tijd lang te zoeken maar t lijkt er op dat dat niet kan
Edit. Misschien wat gevonden. Dit zou ervoor moeten zorgen dat telefoontjes wel doorkomen maar berichtjes pop ups niet.
Vanmiddag ff proberen of ook het scherm niet switched.
/f/image/BDJ0NomR12KXrbyUh5FKtvRO.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 39% gewijzigd door everlast666 op 14-01-2023 11:31 ]
Ik ben opzoek naar een mooie leather key case voor de sleutels. Veel gezocht op internet maar niks voor EV6 Air/Plus. Voor GT-Line veel, maar het is andere (langere) sleutel vanwege extra knopjes voor remote parking.
Iemand een tip?
Vergelijkbaar als op de foto...
Iemand een tip?
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/RGQ0oo22gOu4D5vrSEgjrlyB.jpg?f=user_large)
Waar heb je dit voorbeeld voor de GT-line gevonden?Canby schreef op zaterdag 14 januari 2023 @ 11:20:
Ik ben opzoek naar een mooie leather key case voor de sleutels. Veel gezocht op internet maar niks voor EV6 Air/Plus. Voor GT-Line veel, maar het is andere (langere) sleutel vanwege extra knopjes voor remote parking.
Iemand een tip?
[Afbeelding]
Of elke andere beschermhoes die subtiel is. Ipv glossy plastic zoals de meesten.Canby schreef op zaterdag 14 januari 2023 @ 11:20:
Iemand een tip?
[Afbeelding]
Die leren zijn helaas ook erg bulky.
Je hebt deze trouwens, die heb ik besteld maar nog niet binnen.
https://a.aliexpress.com/_EJgtRO9
[ Voor 6% gewijzigd door Phusebox op 14-01-2023 12:48 ]
As we speak wordt update 20221232 geinstalleerd
Gisteren nog gekeken nav video. Toen nog geen update.henrov schreef op zaterdag 14 januari 2023 @ 13:04:
As we speak wordt update 20221232 geinstalleerd
Wat brengt het?
Zodra hij klaar is laat ik het weten.HansAuutB schreef op zaterdag 14 januari 2023 @ 13:09:
[...]
Gisteren nog gekeken nav video. Toen nog geen update.
Wat brengt het?
Niet allemaal zijn "bulky". Ik heb het ook van echt super kwaliteit gezien/gehad, maar voor andere modellen. Heel netjes genaaid en van dikke leer.Phusebox schreef op zaterdag 14 januari 2023 @ 12:36:
[...]
Of elke andere beschermhoes die subtiel is. Ipv glossy plastic zoals de meesten.
Die leren zijn helaas ook erg bulky.
Je hebt deze trouwens, die heb ik besteld maar nog niet binnen.
https://a.aliexpress.com/_EJgtRO9
Niets nieuws ontdekt, lijken dezelfde releasenotes als vorige versieCanby schreef op zaterdag 14 januari 2023 @ 13:39:
[...]
Gisteren heb hem geïnstalleerd, nog niets nieuws ontdekt.
:strip_exif()/f/image/uNcbgGpj3QEsjSxNYqK4SZ7u.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/4adrp2BgPeP8F1rGUj3fxNA7.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/7GG3hltq84un7vCOZzkxHO75.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/wvOqM1DAz8oKlrQg6UyZuWMT.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/VcKAP7GLyoiSXUrVMHIIJhTX.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik heb het verschil ontdekt. Het versienummer is anders.
Er zijn meerdere sites, een van is...wouter.N schreef op zaterdag 14 januari 2023 @ 11:42:
[...]
Waar heb je dit voorbeeld voor de GT-line gevonden?
https://www.i-mania.nl/ha...UNmwRpDp6O4RoCfSgQAvD_BwE
Aaaaaah dat wist ik niet. Vind het maar een vervelend geluid dat niet echt iets toevoegt. Als je je gordel alsnog niet om doet stopt het geluid gewoon. Tenzij je weer gaat rijden uiteraard.Mister I schreef op zaterdag 14 januari 2023 @ 09:26:
[...]
Dan heb je je gordel nog niet om bij het starten.
Geweldig dit bericht ik moest net met mijn Niro EV ook naar de stort. Gelukkig geen vieze of natte dingen o.i.d. maar ik had het wel even moeilijkhenrov schreef op zaterdag 14 januari 2023 @ 14:03:
Oprecht verdrietig dat zo'n schoonheid zulk werk moet doen
[Afbeelding]
Iemand heeft een geopende en gevulde doos met pap tussen het oud papier gestoptglas86 schreef op zaterdag 14 januari 2023 @ 14:12:
[...]
Geweldig dit bericht ik moest net met mijn Niro EV ook naar de stort. Gelukkig geen vieze of natte dingen o.i.d. maar ik had het wel even moeilijk

:strip_exif()/f/image/eAg3QtZw5DsH9374zC3fvXW1.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 5% gewijzigd door henrov op 14-01-2023 16:01 ]
Pijnlijk om te zien!henrov schreef op zaterdag 14 januari 2023 @ 14:57:
[...]
Iemand heeft een geopende en gevulde doos met pap tussen het oud papier gestopt![]()
[Afbeelding]
Tis een gebruiksvoorwerp hè ..
Dat wordt een langdurig stofzuigwerkje, daar zit niemand op te wachtenhenrov schreef op zaterdag 14 januari 2023 @ 14:57:
[...]
Iemand heeft een geopende en gevulde doos met pap tussen het oud papier gestopt![]()
[Afbeelding]
Waarvoor is die hendel bij het zitgedeelte bij de achterbank kun je hiermee de hoogte instellen?henrov schreef op zaterdag 14 januari 2023 @ 14:57:
[...]
[Afbeelding]
++++++++++1!Anunnaki schreef op zaterdag 14 januari 2023 @ 09:38:
[...]
Mijn dealer heeft via hun HQ verzoek ingediend. Heb ze een goed onderbouwd ‘why’ mee kunnen geven.
Dit is naar mijn mening een accessoire die de dealer standaard mee moet geven. Ik heb al 2 sleutels ijzer gescheurd vanwege vallen van sleutel. En super irritant van de kopse kant gebruik je altijd.Canby schreef op zaterdag 14 januari 2023 @ 11:20:
Ik ben opzoek naar een mooie leather key case voor de sleutels. ..
Liefst dun metaal. Sleutels kost veel te veel om het niet te doen..
Nee de rugleuning verder naar achteren doenglas86 schreef op zaterdag 14 januari 2023 @ 16:39:
[...]
Waarvoor is die hendel bij het zitgedeelte bij de achterbank kun je hiermee de hoogte instellen?
Ik snap wel waarom hij zo snel moet rijden. Anders haalt hij de finish niet voordat de accu leeg is.........Timbus schreef op zaterdag 14 januari 2023 @ 20:08:
Leuk filmpje van de GT op de Nurburgring.
YouTube: Kia EV6 GT 585 ch : en furie au Nürburgring !
[ Voor 14% gewijzigd door Wiliyama op 15-01-2023 01:10 ]
Listig apparaat. Een minder geoefend chauffeur had hem in die ronde een paar keer plat gereden.
Catch my drift?
Net zoals met de allereerste GT in Nederland is gebeurd?DaMenaz schreef op zaterdag 14 januari 2023 @ 21:38:
Listig apparaat. Een minder geoefend chauffeur had hem in die ronde een paar keer plat gereden.
Valt reuze mee, auto lijkt zeer makkelijk en goed onder controle te houden. Hij gaat echter paar keer net te hard een bocht in… dan krijg je dit als je dan ook nog net iets te agressief instuurt. Niks geen issue, kost alleen snelheid.DaMenaz schreef op zaterdag 14 januari 2023 @ 21:38:
Dat is hoe die coureur graag rijdt. In andere filmpjes met andere auto’s laat hij de achterkant ook steeds uitbreken.
Het is wel een vreemd dingetje die 12 volt accu en het (niet) opladen ervan.
Ik heb al een keer een nieuwe 12volt accu gekregen en daarna geen probleem meer. Maar vanochtend, na 5 dagen Lapland, wederom geheel "dood"
. Maar goed dat ik de auto thuis had gelaten en met OV naar Schiphol ben gegaan.
Gelukkig op aanraden van tweakers uit dit forum een booster gekocht
. Binnen enkele minuten de auto weer aan de praat.
Maar dit kan natuurlijk niet. 77kW accu voor 80% geladen en dan niet kunnen starten. Maar weer eens de dealer/KIA NL flink achter de broek zitten.
Even een vraag aan de andere "slachtoffers". Is er naast de 12 V accu nog iets anders vervangen? Dat kan helpen met mijn klacht naar de dealer.
Ik heb al een keer een nieuwe 12volt accu gekregen en daarna geen probleem meer. Maar vanochtend, na 5 dagen Lapland, wederom geheel "dood"

Gelukkig op aanraden van tweakers uit dit forum een booster gekocht
Maar dit kan natuurlijk niet. 77kW accu voor 80% geladen en dan niet kunnen starten. Maar weer eens de dealer/KIA NL flink achter de broek zitten.
Even een vraag aan de andere "slachtoffers". Is er naast de 12 V accu nog iets anders vervangen? Dat kan helpen met mijn klacht naar de dealer.
Panasonic TCAP 12kW J-versie + Heishamon/HA/Node-Red/Grafana/InfluxDB; Atlantic v3 200L; 5* jaga strada 21 & zelfbouw DBE; 3*2400Wp (O,Z,W); KIA EV6 77kWh RWD + EVCC/cFos Wallbox solar; 3* Marstek 5kWh (v151)+CT003 (v114)+ modbus/lilygo/node-red/HA
Wat vervelend @JanAllElectric. Vind het wel opmerkelijk, ik ben in de koudste week van december in het buitenland geweest. Onze EV6 heeft die tijd stil buiten gestaan bij het vliegveld, maar bij terugkomst geen probleem om hem weer te starten. Lijkt dus een auto-specifiek probleem te zijn.
Zat nog even te denken of er verborgen stroomvreters kunnen zijn die de 12V-batterij leegsnoepen. Heb zelf bijv een wireless Android Auto kastje, maar dat gaat blijkbaar goed.
Zat nog even te denken of er verborgen stroomvreters kunnen zijn die de 12V-batterij leegsnoepen. Heb zelf bijv een wireless Android Auto kastje, maar dat gaat blijkbaar goed.
Afgelopen vrijdag heeft Jan Steverink de werkzaamheden uitgevoerd. De auto staat een stukje lager nu en ik vind de auto nu mooier om te zien. De verlaging past goed bij de sportieve uitstraling van de auto. De auto is 35mm verlaagd en achter zijn 15mm spacers geplaatst om de wielen wat verder naar buiten te laten komen. De auto is wel iets stugger geworden hierdoor, maar ik ervaar het niet als vervelend. Dit is in combinatie met de 19 velgen.markbeek schreef op woensdag 21 december 2022 @ 07:32:
[...]
Ondertussen een afspraak gemaakt met bandencentrum Steverink in Apeldoorn. Ze gaan de H&R performance veren kit monteren. Tevens worden de wielen uitgelijnd en indien gewenst plaatsen ze ook spacers, maar dat laten we van de verlaging afhangen. Montage zal ergens in begin Januari plaats vinden. Zodra de verlaging heeft plaatsgevonden zal ik ook de ervaringen hier delen.
Al met al ben ik erg blij met het resultaat.
![]() | ![]() |
[ Voor 0% gewijzigd door markbeek op 16-01-2023 07:56 . Reden: typos ]
Ziet er inderdaad veel mooier uit.
Let op:
Openbaar laden, laadpassen, etc. in: [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3.
Bestellingen, leveringen en "waar is de boot"-posts over de Kia EV6 mogen in: Het KIA EV6 leveringen topic
Openbaar laden, laadpassen, etc. in: [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3.
Bestellingen, leveringen en "waar is de boot"-posts over de Kia EV6 mogen in: Het KIA EV6 leveringen topic