Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruudje1983
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 26-08-2024
Misschien kijk ik er overheen maar ik kan nergens vinden wanneer ik heb geladen en hoeveel kw dit was… kun je dit in de app ergens terug zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dartlink
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 11:28
ruudje1983 schreef op maandag 9 januari 2023 @ 20:28:
Misschien kijk ik er overheen maar ik kan nergens vinden wanneer ik heb geladen en hoeveel kw dit was… kun je dit in de app ergens terug zien?
Voor zover ik weet niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeJeBe
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 30-05 20:32

JeJeBe

KIA EV6 GT-Line AWD MY22

Phusebox schreef op maandag 9 januari 2023 @ 10:06:
Iemand anders trouwens wel eens gehad dat de Odometer niet meer update? In de auto staat ie op ergens rond de 17 duizend km, maar de app en API geven al een tijdje nu 16.001 km terug.

De rest werkt en update wel gewoon.
is bekend probleem .. zie github.
https://github.com/Hyunda...ia_connect_api/issues/196

[ Voor 9% gewijzigd door JeJeBe op 09-01-2023 20:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Vandaag na bijna een jaar bezit de eerste zombiemodus gehad. Stond met twee jengelende kinderen bij de kinderopvang in de regen dus ik was not amused.

Niets hielp, uit/aan, weglopen en wachten, voet op de rem of niet. Tot ik de tip van @ZuinigeRijder tegen kwam toen ik al een kwartier stond te klooien.

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JeJeBe

JeJeBe

KIA EV6 GT-Line AWD MY22

stimpyrulez schreef op maandag 9 januari 2023 @ 14:21:
[...]

Hoeft niet.
Alleen is mijn ervaring dan wel dat de 12V accu behoorlijk leeg raakt.
Ik zet hem altijd aan bij mij op de oprit en dan start ik de update.
Dan loopt de 12V accu niet leeg
Valt reuze mee, heb tot nu toe alle updates via de "uitzetten" manier gedaan en geen enkel probleem ondervonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeJeBe

JeJeBe

KIA EV6 GT-Line AWD MY22

Simon59 schreef op maandag 9 januari 2023 @ 18:42:
[...]

Die van mij loopt ook nog steeds een flink stuk achter🤔
Auto remote aanzetten en update forceren, odo tijdelijk weer goed, al meerdere keren gemeld hier.
valt na kwartiertje oid weer terug naar oude waarde ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barber
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Zijn er ook ervaringen met lange kinderen achterin? Kinderen zijn rond de 180-185cm nu, maar mijn zoon gaat binnen 4 jaar naar de 198cm.

Ik zat wat reviews te kijken op YT en de lage achterkant met weinig hoofdruimte viel toch wel op. Ik heb al begrepen dan ik een versie zonder dakraam moet hebben.
We zijn zelf zo rond de 1.80 dus de stoelen kunnen redelijk naar voren gezet worden, maar zou wel fijn zijn als de kinderen dan wel achter ons in de auto passen ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17-09 21:26
barber schreef op maandag 9 januari 2023 @ 22:20:
Zijn er ook ervaringen met lange kinderen achterin? Kinderen zijn rond de 180-185cm nu, maar mijn zoon gaat binnen 4 jaar naar de 198cm.

Ik zat wat reviews te kijken op YT en de lage achterkant met weinig hoofdruimte viel toch wel op. Ik heb al begrepen dan ik een versie zonder dakraam moet hebben.
We zijn zelf zo rond de 1.80 dus de stoelen kunnen redelijk naar voren gezet worden, maar zou wel fijn zijn als de kinderen dan wel achter ons in de auto passen ;-)
Dakraam maakt achterin volgens mij weinig uit qua hoofdruimte.

Ben zelf 1.90m en het is doable achterin, maar zou er persoonlijk niet graag een paar uur achter in zitten . Je kunt de rugleuning wat in hoek verstellen maar je zult het echt even moeten uitproberen. Hangt ook een beetje van je bouw af.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Ideale Man
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 26-07 15:09
Wat me opvalt dat de temperatuur op de linker- en rechterscherm niet gelijk zijn aan elkaar.

Is er bij jullie ook een verschil?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PvdHeijden
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 09-01 16:15
De Ideale Man schreef op maandag 9 januari 2023 @ 22:54:
Wat me opvalt dat de temperatuur op de linker- en rechterscherm niet gelijk zijn aan elkaar.

Is er bij jullie ook een verschil?
Even op het knopje Sync drukken? Dan blijven ze volgens mij allebei gelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
PvdHeijden schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 06:50:
[...]

Even op het knopje Sync drukken? Dan blijven ze volgens mij allebei gelijk
Ik denk dat hij de buitentemperatuur op beide schermen bedoelt? Maar geheel duidelijk is het mij ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dartlink
Volgens mij is het linker scherm een sensor in de auto. En het rechter scherm een online dienst a la weather.com. Heb er alleen geen bewijs voor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SwEEp3R
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 03-06 07:44
FirePuma142 schreef op maandag 9 januari 2023 @ 20:54:
Vandaag na bijna een jaar bezit de eerste zombiemodus gehad. Stond met twee jengelende kinderen bij de kinderopvang in de regen dus ik was not amused.

Niets hielp, uit/aan, weglopen en wachten, voet op de rem of niet. Tot ik de tip van @ZuinigeRijder tegen kwam toen ik al een kwartier stond te klooien.
En welke tip was dat? Beetje een cliffhanger dit 😂 Linkje naar de post?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Phusebox
SwEEp3R schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 07:24:
[...]

En welke tip was dat? Beetje een cliffhanger dit 😂
Wellicht kunnen dit soort belangrijke zaken ook in de topic waarschuwing met een linkje naar de betreffende post. Beste is als de topicstarter (@Wesco) dat aanvraagt bij de mods. Maar dan moet wel eerst even een lijstje gemaakt worden van belangrijke, veel voorkomende zaken.

[ Voor 15% gewijzigd door Phusebox op 10-01-2023 07:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lawnmower
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-09 12:02

lawnmower

Elvis lives..

Ik ben 1.96m en moet zeggen, ik zit in geen enkele auto fantastisch achterin (heb de Audi A8L nooit geprobeerd overigens). Bij de EV6 kan ik prima achter mezelf zitten. Het is wel zo dat de zitting wat laag is, en dus m'n benen in de lucht zweven. Hoofdruimte heb ik voldoende. Ik zou mezelf geen zorgen maken.

Oh en ik heb een dakraam, en zoals eerder gezegd maakt dat niets uit voor de ruimte achterin.

[ Voor 5% gewijzigd door lawnmower op 10-01-2023 09:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MacFan
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 18-09 10:43

Ik ben 1m88 en kan heel ruim achter mezelf zitten. Aanzienlijk meer ruimte dan in een Mercedes C, Audi A4 of BMW 3. Beenruimte achter is van niveau BMW 5 serie, audi A6, ruim voldoende dus. Bank is wel wat aan de lage kant inderdaad.

EV6 Plus RWD - MY23 & Renault Megane E-Tech Optimum Charge Evolution - MY 24

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMenaz
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 12:05
Standaardkwaal van EV's. Door de accu's in de bodem is de vloer een stuk hoger t.o.v. de bank. De bank hoger plaatsen betekent dan weer dat er alleen kleuters achterin kunnen.

Catch my drift?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

SwEEp3R schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 07:24:
[...]

En welke tip was dat? Beetje een cliffhanger dit 😂 Linkje naar de post?
Deze: ZuinigeRijder in "Het grote Hyundai Ioniq 5 topic"

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stoutski
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 09:45
Mochten mensen nog laadkabels of stations zoeken zag deze op de Lidl website: https://www.lidl.nl/c/auto/a10011845

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --HOOLIE--
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-09 09:48

--HOOLIE--

MILLLLLLLLL

ruudje1983 schreef op maandag 9 januari 2023 @ 20:28:
Shell Recharge App ( Android ) werkt praktisch in realtime

Met GOD zelf heb ik geen problemen, het is meer zijn fanclub die mij niet aanstaat...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xxander968
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12:12

Mijn ouders leven nog en ik ben 1,99m. Telt dat ook? Laatst heb ik even achterin gezeten en dat ging prima maar ik moet er wel bijzeggen dat dit voor een ritje van 10 minuten was. Beenruimte is er zat, hoofdruimte is nogal persoonsgebonden. Een vriend van me is 2.03 en die gaf aan het dak laag te vinden (ik heb geen open dak). Maar toen zaten ze ook met drie volwassenen op de achterbank. De jeugd zit toch meer op de rug dan op de billen :9 Let wel dat je bij proefzitten vaak kaarsrecht gaat zitten en in de praktijk toch wat onderuitzakt. Een renault Megane heb ik eerder zonder opendak gekozen omdat ik klemzat bij proefzitten. Toen ik dezelfde auto later als leenauto kreeg bij een servicebeurt had ik nergens last van.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• harm289
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 15-09 17:40
Gisteravond wilde de auto niet meer opladen. De aardlekautomaat klapte er steeds uit, direct nadat het laden gestart was. Vandaag op het werk geprobeerd, zelfde probleem. Snelladen bij Fastned werkt nog wel. Iemand dit probleem ook eens gehad? Morgen naar de dealer, hopelijk kunnen ze het snel fixen

Ter info: Al sinds ik de auto heb (1 jaar) klapt de aardlekautomaat er af en toe uit, maar als het laden gereed was. Aardlekautomaat omzetten en het werkte weer. Geen idee of dat met elkaar te maken heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stimpyrulez
  • Laatst online: 06:46
harm289 schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 12:40:
Gisteravond wilde de auto niet meer opladen. De aardlekautomaat klapte er steeds uit, direct nadat het laden gestart was. Vandaag op het werk geprobeerd, zelfde probleem. Snelladen bij Fastned werkt nog wel. Iemand dit probleem ook eens gehad? Morgen naar de dealer, hopelijk kunnen ze het snel fixen

Ter info: Al sinds ik de auto heb (1 jaar) klapt de aardlekautomaat er af en toe uit, maar als het laden gereed was. Aardlekautomaat omzetten en het werkte weer. Geen idee of dat met elkaar te maken heeft.
Snelladen gebruikt de interne lader/trafo niet.
Dus denk dat er toch iets mis is met de laadunit in je auto.
Zou effe afspraak maken bij de dealer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bogey555
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 17-09 15:51

Lijkt dus idd een probleem met het AC laden niet met het DC laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sn0x0r
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10:26
Dit is apart! Ik heb de auto dus sinds 14 december en bij mij is het sindsdien 2x gebeurd! Alfen EVE Single Pro-Line en vrijwel direct nadat het laden voltooid is klapt de stop eruit. Heb er een ticket voor aan laten maken bij Vattenfall Incharge, zij hebben mijn laadpaal namelijk geleverd, maar misschien is het dan toch een Kia EV6 gerelateerd iets als er meerderen zijn die dit hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Ideale Man
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 26-07 15:09
Phusebox schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 06:51:
[...]

Ik denk dat hij de buitentemperatuur op beide schermen bedoelt? Maar geheel duidelijk is het mij ook niet.
Ja ik bedoel de buitentemperatuur, daar zit verschil in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bogey555
sn0x0r schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 13:56:
[...]

Dit is apart! Ik heb de auto dus sinds 14 december en bij mij is het sindsdien 2x gebeurd! Alfen EVE Single Pro-Line en vrijwel direct nadat het laden voltooid is klapt de stop eruit. Heb er een ticket voor aan laten maken bij Vattenfall Incharge, zij hebben mijn laadpaal namelijk geleverd, maar misschien is het dan toch een Kia EV6 gerelateerd iets als er meerderen zijn die dit hebben?
Wel ik heb het tot nog toe 1 keer gehad maar ik heb de auto nog maar 3 weken. Mijn laadpaal is een smappee en de aardlekschakelaar zit binnenin... lees een merde om aan te geraken :o

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stimpyrulez
  • Laatst online: 06:46
[...]

ik heb ook dezelfde paal (wel andere aanbieder erop), maar heb nooit deze problemen gehad.
Wel andere, dat mijn NFC tag niet werkte.

Maar ergens gaat er technisch iets niet goed in de paal/auto als een zekering klapt. Dan is er ergens kortsluiting of zo.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• harm289
[...]

Ik heb ook een Alfen Eve single pro. De 2e lader al, er zijn ook al diverse monteurs geweest. Die keken elke keer naar een gedeelte van de installatie. Ze kregen het niet gevonden. Over 2.5 weken komt de volgende monteur. Die zou de hele installatie kunnen nakijken. Ben benieuwd. Zal hier nog wel posten als ik meer weet.

Ook m.b.t. wat er mis is met de auto.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• harm289
stimpyrulez schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 12:53:
[...]

Snelladen gebruikt de interne lader/trafo niet.
Dus denk dat er toch iets mis is met de laadunit in je auto.
Zou effe afspraak maken bij de dealer.
Ja precies. Vandaar dat ik vanochtend ook de snellader geprobeerd heb. Afspraak staat. Voor morgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NQ 69
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 01:08
Waarschijnlijk is ook deze vraag al een keer beantwoord maar ik kon het zo snel niet vinden.

Vandaag zat ik in de auto naar muziek te luisteren en uit het niets leek het alsof het geluid werd gedempt. Geswitched naar de radio en ik hoor wel geluid ook via spotify. Het klinkt sinds dat moment echter wat dof en plat. Iets wat ik daarvoor niet eerder heb gehad.

Zijn er mede ev6 eigenaren die dit herkennen en is dit te wijten aan een defecte AMP ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timbus
  • Laatst online: 13-03 16:55
harm289 schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 15:22:
[...]

Ja precies. Vandaar dat ik vanochtend ook de snellader geprobeerd heb. Afspraak staat. Voor morgen.
Wat ik me zo zit af te vragen: is de laadpaal zo ingesteld dat hij altijd de volle bak laadt? Of houdt hij rekening met het overige verbruik in huis (load balancing aanleggen is niet altijd gebruikelijk, zeker niet als de paal en de meter kast ver uit elkaar zitten. Behoeft namelijk een extra 4 aderige kabel zoals een utp kabel)?
En, als het trippen van de aardlek gebeurde, was er dan ook een zekering gesprongen, of alleen de aardlekschakelaar?
En als laatste, heb je ook problemen als je de granny lader gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loei123
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 11:21
NQ 69 schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 17:21:
Waarschijnlijk is ook deze vraag al een keer beantwoord maar ik kon het zo snel niet vinden.

Vandaag zat ik in de auto naar muziek te luisteren en uit het niets leek het alsof het geluid werd gedempt. Geswitched naar de radio en ik hoor wel geluid ook via spotify. Het klinkt sinds dat moment echter wat dof en plat. Iets wat ik daarvoor niet eerder heb gehad.

Zijn er mede ev6 eigenaren die dit herkennen en is dit te wijten aan een defecte AMP ?
Ik heb zelf soms dat de voorste tweeters in de deuren het niet doen.
Dit is echter wel altijd geweest vanaf het starten van de auto en is nooit tijdens een rit spontaan gebeurt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JeJeBe

JeJeBe

KIA EV6 GT-Line AWD MY22

[...]

Uh, dit is iets anders hé. Een "stop" is geen aardlekschakelaar en een een aardlekschakelaar is geen "stop".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeJeBe

JeJeBe

KIA EV6 GT-Line AWD MY22

De Ideale Man schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 14:10:
[...]

Ja ik bedoel de buitentemperatuur, daar zit verschil in.
Je buitenthermometer thuis wijst toch ook niet altijd de waarde van het KNMI aan ? Dat is hier natuurlijk precies hetzelfde. Links is wat de auto meet, rechts wat het KNMI inschat.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SwEEp3R
18 minuten aan analyses, tips en tricks voor de EV6/Niro EV klimaatregeling, inclusief de nukken…

YouTube: Kia EV6 - All about Climate Control,Hints,tips,secrets (some parts a...

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• sn0x0r
JeJeBe schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 18:56:
[...]

Uh, dit is iets anders hé. Een "stop" is geen aardlekschakelaar en een een aardlekschakelaar is geen "stop".
Waar ik stop zei bedoel ik aardlekschakelaar, stop de tijd.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JeJeBe

JeJeBe

KIA EV6 GT-Line AWD MY22

sn0x0r schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 21:59:
[...]

Waar ik stop zei bedoel ik aardlekschakelaar, stop de tijd.
Hoeveel jokers zet je in ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valkyre
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17-09 15:36

Valkyre

Kitesurf FTW!

Gebruik je niet toevallig de native navigatie? Ik heb dat in de Niro(auto vriendin) ook gehad waarbij ik de stem assistentie deels gedempt heb.

En gister heb ik de ev6 opgehaald ! Wat een mega fijne wagen na mijn hondenhok op wielen van een Opel ampera-e uit 2018 😎

Welke app gebruiken jullie? Voor de Niro gebruiken wij de uvo app (rood icoontje) ik dacht dat die een paar jaar geleden ‘nieuw’ was. Maar gisteren toen ik mijn auto ophaalde werd mij verteld dat ik de kia Connect app (zwart icoontje) moest gebruiken. Die na wat opstart problemen er nagenoeg hetzelfde uit ziet als de uvo.

Wat is nu de latest and greatest?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harm289
Timbus schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 18:03:
[...]

Wat ik me zo zit af te vragen: is de laadpaal zo ingesteld dat hij altijd de volle bak laadt? Of houdt hij rekening met het overige verbruik in huis (load balancing aanleggen is niet altijd gebruikelijk, zeker niet als de paal en de meter kast ver uit elkaar zitten. Behoeft namelijk een extra 4 aderige kabel zoals een utp kabel)?
En, als het trippen van de aardlek gebeurde, was er dan ook een zekering gesprongen, of alleen de aardlekschakelaar?
En als laatste, heb je ook problemen als je de granny lader gebruikt?
De laadpaal heeft loadbalancing, heb ik wel eens getest en dat werkt gewoon. In principe laadt hij normaal gewoon met 11kW. Bij mij gaat de aardlekautomaat eruit. Een aardlekautomaat die beschermt tegen lekstroom en overstroom door overbelasting of kortsluiting. Er zit een indicator op die aangeeft dat hij is afgeschakeld door lekstroom (rood). Dat is was in het verleden ook altijd zo toen de lader uit ging als de lader het ingestelde laadniveu (80%) bereikt had. Dat gebeurde een paar keer per maand. Ik dacht toen altijd dat het aan de lader/huisinstallatie lag omdat ik het nooit bij andere laadpalen gehad had.
Granny lader heb ik nog niet geprobeerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
Valkyre schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 07:27:
[...]

Wat is nu de latest and greatest?
De Kia Connect app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simon59
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 29-08 20:40
Ik las hier iets over motor geluiden in de EV6.
Waar kan je deze geluiden aan en uit zetten??

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Valkyre
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17-09 15:36

Valkyre

Kitesurf FTW!

Simon59 schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 08:40:
Ik las hier iets over motor geluiden in de EV6.
Waar kan je deze geluiden aan en uit zetten??
ah ja dat vertelde de dealer mij gisteren ook toen hij mij weg wijs maakte, maar waarom zou je dat willen? heerlijk stil juist!
volgens mij was het setup > vehicle > sounds oid?

ik had wat problemen met de KIA connect app maar dat bleek aan mijn pi-hole te liggen, ik heb zojuist aan de Allow list het volgende domein toegevoegd:
code:
1
app-measurement.com
toegevoegd en nu werkt het goed

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simon59
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 29-08 20:40
Valkyre schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 08:47:
[...]

ah ja dat vertelde de dealer mij gisteren ook toen hij mij weg wijs maakte, maar waarom zou je dat willen? heerlijk stil juist!
volgens mij was het setup > vehicle > sounds oid?

ik had wat problemen met de KIA connect app maar dat bleek aan mijn pi-hole te liggen, ik heb zojuist aan de Allow list het volgende domein toegevoegd:
code:
1
app-measurement.com
toegevoegd en nu werkt het goed
Hoi,
Bedankt, ik wil het zeker niet aanzetten, maar wel eventueel uitzetten.
Bij mij staat dit nu ingesteld.
Is dit de stilste optie?Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xyevRj5PTAI_QMXGr09JQNxa4xI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tWm5XVPaK6pPQAIiSfNLtnPw.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sn0x0r
Simon59 schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 09:29:
[...]

Hoi,
Is dit de stilste optie?[Afbeelding]
Uit is de stilste optie ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricEB
  • Laatst online: 18-09 13:44

Ik heb de EV6 nu 15 maanden..is een (1) keer voorgekomen (hier ook gemeld..). Alsof de radio ineens op AM stond, zachter en alle klanken verdwenen. Niets hielp met instellingen, tijdens rijden aan/uit ook niet. Pas na uitzetten en weer aan van de auto zelf werd de audio 'ge-reset' en deed geluid het het weer goed. Was eenmalig, nooit meer vernomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EricEB
Simon59 schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 09:29:
[...]

Hoi,
Is dit de stilste optie?[Afbeelding]
Je moet een (1) niveau hoger, dan zie je opties geluid hard, zacht en uit...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timbus
  • Laatst online: 13-03 16:55
harm289 schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 07:33:
[...]

Granny lader heb ik nog niet geprobeerd.
Lastig te beoordelen zo zonder de installatie te zien, maar een fout in je inverter in de auto klinkt me aannemelijk. De test met de granny tot aan vol (80% in jou geval) lijkt me interessant. Als de automaat niet springt zegt het niet veel. Springt hij wel is het bijna zeker de inverter. Just my two cents.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loei123
Heren, ik kom zojuist van de dealer weg die de voorverwarmingsupdate heeft gedaan.

Hoe weet ik of dit inderdaad het geval is?
Hierbij wat mogelijk relevante foto's na de update.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Cqh7Crsi0bNbHRFVnKuA_WNl7WA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/t3rPLOYuL3MHSb6SirpLjefG.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IM335EPhalpxopnDySVYGzeeCcc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kfH4qoq37RyPDXhFcbu8cis8.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gggza9QiQFKslw6WsCKJQYK2890=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SAq9LeTNkgEWR9MIzxMCwvmY.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaMenaz
Loei123 schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 15:02:
Heren, ik kom zojuist van de dealer weg die de voorverwarmingsupdate heeft gedaan.

Ik heb de auto nog niet, dus ik ga even af op de diverse voorgaande postings waarin dit is uitgelegd:

Staat er Wintermodus: geen succesvolle update
Staat er Conditionering: wel een succesvolle update

Catch my drift?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricEB
Vraag aan de 'DHZ-ers'...

Heb de EV6 nog nooit zelf voorzien van software updates (navi).
Wat heb ik daar voor nodig en is er een stappenplan oid ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bogey555

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ik dacht dat wintermodus moest verdwenen zijn als het gelukt was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dartlink

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Oh wauw, ja das niet goed gedaan inderdaad. Is dat gewoon onze dealer? Gewoon terug bellen, hoorde dat ze vrijdag nog plek zat hebben :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dartlink
EricEB schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 15:07:

Kia navigator updater downloaden
App openen en stappenplan volgen
Downloaden via de app op USB/HDD van minimaal 64GB
Wachten
Aansluiten op USB-A poort van Auto.
Mits niet direct in beeld komt, even minuutje wachten.
Ik krijg dan altijd vanzelf een pop-up.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaMenaz
EricEB schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 15:07:

Zie openingspost

https://update.kia.com/EU/NL/navigationUpdate

Catch my drift?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loei123
Dartlink schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 15:10:
[...]

Oh wauw, ja das niet goed gedaan inderdaad. Is dat gewoon onze dealer? Gewoon terug bellen, hoorde dat ze vrijdag nog plek zat hebben :+
Jeetje nog aan toe, dan wordt het wel tijd dat ze hem zelf komen halen en terugbrengen.
Dit is nu de vierde keer dat de auto er heeft gestaan en ik aan heb gegeven de auto bijgewerkt te willen hebben, en nog zie ik een software versie op 19 eindigen, wat volgens mij met een jaartal te maken heeft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMenaz
Loei123 schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 15:18:
[...]
en nog zie ik een software versie op 19 eindigen, wat volgens mij met een jaartal te maken heeft...
210719 is 19 juli 2021. Niet 21 juli 2019. :)

Catch my drift?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loei123
DaMenaz schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 15:20:
[...]

210719 is 19 juli 2021. Niet 21 juli 2019. :)
Check, maar dus gewoon de versies waar de auto een jaar geleden mee geleverd is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NQ 69
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 01:08
Vreemd, bij mij blijft het geluid van achter ontzettend gedempt en klinkt het niet meer als voor dat moment.

De dealer gebeld en de situatie uitgelegd, heb over 2 weken een afspraak staan.
EricEB schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 09:57:
[...]

Ik heb de EV6 nu 15 maanden..is een (1) keer voorgekomen (hier ook gemeld..). Alsof de radio ineens op AM stond, zachter en alle klanken verdwenen. Niets hielp met instellingen, tijdens rijden aan/uit ook niet. Pas na uitzetten en weer aan van de auto zelf werd de audio 'ge-reset' en deed geluid het het weer goed. Was eenmalig, nooit meer vernomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dartlink
[...]

Jeetje nog aan toe, dan wordt het wel tijd dat ze hem zelf komen halen en terugbrengen.
Dit is nu de vierde keer dat de auto er heeft gestaan en ik aan heb gegeven de auto bijgewerkt te willen hebben, en nog zie ik een software versie op 19 eindigen, wat volgens mij met een jaartal te maken heeft...
Kom gezellig langs vrijdag rond 10.15. Dan mag ik de accu vervangen :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• harm289
Timbus schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 10:49:
[...]

Lastig te beoordelen zo zonder de installatie te zien, maar een fout in je inverter in de auto klinkt me aannemelijk. De test met de granny tot aan vol (80% in jou geval) lijkt me interessant. Als de automaat niet springt zegt het niet veel. Springt hij wel is het bijna zeker de inverter. Just my two cents.
De dealer heeft me laten weten dat de omvormer in de auto kapot is. Levertijd: 1 maand (backorder).
Gelukkig hebben ze wel de pre-conditioning update geinstalleerd, zodat ik ook echt snel kan snelladen.
Ik ben de 2e EV6 rijder met dit probleem bij deze dealer.
De vervangende omvormer heeft een ander artikelnummer dan de originele. Hopelijk na deze keer geen problemen meer.

[ Voor 7% gewijzigd door harm289 op 11-01-2023 16:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeJeBe

JeJeBe

KIA EV6 GT-Line AWD MY22

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ja hoor, weer een dealer die het niet snapt, wat zijn dat toch voor sukkels, dit is toch beschamend slecht...
Vreselijk rot voor je, maar je moet terug. Als er nog wintermodus staat is het foute boel en heeft de dealer prutswerk geleverd. Waarom kijken die sukkels niet even in het menu voordat ze je de auto teruggeven !
Aan de andere screenshots kun je niets aflezen btw.

Slim is na (weer) een poging van de dealer, voor dat je daar vertrekt het menu te checken (maar zo slim zullen ze nu zelf ook wel zijn) en dan gelijk een snellader op enige afstand te selecteren als POI in de navi en te checken of je de melding en het sneeuwvlokje ziet verschijnen. Moet je wel aan de voorwaarden voldoen (dus niet met al te volle accu en ook niet bijna leeg).

[ Voor 13% gewijzigd door JeJeBe op 11-01-2023 16:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HansAuutB
  • Laatst online: 00:35
Loei123 schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 15:22:
[...]

Check, maar dus gewoon de versies waar de auto een jaar geleden mee geleverd is...
Ja, maar de software-updates die dit beïnvloeden zul je ook zelf moeten doen.
Via de usb-stick.
De dealer doet dat niet; hoeft hij althans niet te doen.

Rijdt sinds 05-10-2022 een KIA EV6 GT-line rwd Runway Red

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeJeBe

JeJeBe

KIA EV6 GT-Line AWD MY22

[...]

De headunit met Navi is je eigen verantwoording, dat doet de dealer niet. USB stick pakken (of externe HDD) en aan de slag. Hoeft overigens niet voor de preconditioning update.
Bij mij kwamen ze de auto ook halen en brachten 'm met gefaalde "upgrade" poging weer terug. Kon ik alsnog zelf gaan rijden.
Je bent toch niet aan in de weer met een dealer waarvan de (herhaalde) naam rijmt op Geeuw in de Rotjeknor regio hè?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loei123
JeJeBe schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 16:55:
[...]

De headunit met Navi is je eigen verantwoording, dat doet de dealer niet. USB stick pakken (of externe HDD) en aan de slag. Hoeft overigens niet voor de preconditioning update.
Bij mij kwamen ze de auto ook halen en brachten 'm met gefaalde "upgrade" poging weer terug. Kon ik alsnog zelf gaan rijden.
Je bent toch niet aan in de weer met een dealer waarvan de (herhaalde) naam rijmt op Geeuw in de Rotjeknor regio hè?
Nee nee, andere dealer.

Maar als ik vraag om de auto volledig bij te werken, wat werken ze dan bij en waar zie ik dat?

Doe upgrade naar ota updates ben ik ook zelf verantwoordelijk voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HansAuutB
Loei123 schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 16:57:
[...]

Nee nee, andere dealer.

Maar als ik vraag om de auto volledig bij te werken, wat werken ze dan bij en waar zie ik dat?

Dealer-updates kun je als gebruiker nergens zien In getallen of versies, hooguit zoals nu in een fout (wintermodus)scherm.

De usb-zelf-updates leiden er uiteindelijk toe dat je ook voor toekomstige ota-updates kunt kiezen (staat helemaal onderaan bij de huidige softwareversies).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
HansAuutB schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 16:54:
[...]

Ja, maar de software-updates die dit beïnvloeden zul je ook zelf moeten doen.
Via de usb-stick.
De dealer doet dat niet; hoeft hij althans niet te doen.
Nee, hoeft niet. Ook zonder die infotainment update staat er preconditioning ipv winter mode.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HansAuutB
Phusebox schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 17:02:
[...]

Nee, hoeft niet. Ook zonder die infotainment update staat er preconditioning ipv winter mode.
Ik doelde op het algemeen bijwerken van de infotainment en kaarten (niet specifiek dit van de preconditioning).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeJeBe

JeJeBe

KIA EV6 GT-Line AWD MY22

Loei123 schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 16:57:
[...]

Nee nee, andere dealer.

Je kunt dat helaas niet zelf controleren, tenzij je een OBD dongle hebt, software om die uit te lezen en een lijst met courante versies van alle controllers. Dat hebben de meesten van ons niet (ik ook niet hoor).
Blijft een kwestie van vertrouwen, maar dat loopt met dit soort faalacties wel een stevige knauw op helaas.
Als het goed is checken ze in een computersysteem wat er voor jouw VIN gereed staat en plaatsen die updates.

De update naar de OTA mogelijkheid zit verwerkt in de USB NAVI update. OTA komt als aanvulling op de USB optie, maar gaat geld kosten (eerste 2 zullen gratis zijn zegt men). OTA is voor zover mij bekend nog niet operationeel. Is ook het geld niet waard in mijn beleving, USB stick is ook weinig moeite. Laten updaten terwijl de auto uit staat, bakkie doen en het is klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loei123
JeJeBe schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 17:29:
[...]

Je kunt dat helaas niet zelf controleren, tenzij je een OBD dongle hebt, software om die uit te lezen en een lijst met courante versies van alle controllers. Dat hebben de meesten van ons niet (ik ook niet hoor).
Blijft een kwestie van vertrouwen, maar dat loopt met dit soort faalacties wel een stevige knauw op helaas.
Als het goed is checken ze in een computersysteem wat er voor jouw VIN gereed staat en plaatsen die updates.

De update naar de OTA mogelijkheid zit verwerkt in de USB NAVI update. OTA komt als aanvulling op de USB optie, maar gaat geld kosten (eerste 2 zullen gratis zijn zegt men). OTA is voor zover mij bekend nog niet operationeel. Is ook het geld niet waard in mijn beleving, USB stick is ook weinig moeite. Laten updaten terwijl de auto uit staat, bakkie doen en het is klaar.
Nou, ik dacht eigenlijk dat ik de wijzigingen ook kon zien, wat blijkbaar niet zo is.
Als enkel de update van vandaag is mislukt en de rest er op staat vind ik het nog niet zo'n ramp, maar dat kan ik dus niet achter komen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeJeBe

JeJeBe

KIA EV6 GT-Line AWD MY22

Loei123 schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 17:33:
[...]

Nou, ik dacht eigenlijk dat ik de wijzigingen ook kon zien, wat blijkbaar niet zo is.
Als enkel de update van vandaag is mislukt en de rest er op staat vind ik het nog niet zo'n ramp, maar dat kan ik dus niet achter komen...
ik denk dat je in verwarring bent gebracht door de engineeringmode die je op de headunit kunt ingaan. Je ziet dan meer detail en bijv. de firmwareversies in versterker en modem enz. - Eigenlijk de apparaten die min of meer gelinkt zijn aan de headunit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loei123
JeJeBe schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 18:02:
[...]

ik denk dat je in verwarring bent gebracht door de engineeringmode die je op de headunit kunt ingaan. Je ziet dan meer detail en bijv. de firmwareversies in versterker en modem enz. - Eigenlijk de apparaten die min of meer gelinkt zijn aan de headunit.
Daar heb ik nog nooit naar gekeken.
Maar als er in het menu een softwareversie staat en ik vraag om de software te updaten, dan verwacht ik dat die versie verandert, maar die verwachting is dus verkeerd.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Canby
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 17-09 12:51
Afgelopen zaterdag mijn auto (Plus Advanced AWD Interstellar grey) opgehaald. Wat een rijgenot. Stilte, comfort, power. Was gezegd dat alle updates geïnstalleerd zijn. Voor de zekerheid heb ik usb-stick met de laatste software meegenomen. Pre-conditionering was wel aanwezig, maar de rest is van juli 2022. Thuis meteen update uitgevoerd. Het ging vrij vlot, rond 30-40 minuten alles bij elkaar.
Bij het ophalen had 97% accu (stond 457km bereik), heb +/- 200 km gereden, nu nog 38% over. Met regen, niet echt warm, eerste dagen veel snelle acceleraties, 3 uur in de stilstaande auto voor update en kennismaking (wist niet eens dat 3 uur lang de koplampen aan waren) met werkende clima vind ik nog meevallen qua verbruik.
Met zo'n weer geen last van beslagen ramen, zelfs met natte kleding in de auto. Geen koude voeten. Het staat op auto 1 en 19°, soms zet ik de ventilator op 1 om wat stiller te maken.
Kortom: na 4 eerste dagen super tevreden. Geziensleden en een paar vrienden die achter het stuur gereden hebben zijn ook onder indruk.

Edit:
Over audio gesproken: na de eerste paar dagen denk ik, dat het klinkt toch behoorlijk goed. Heel zuiver, schoon, bass is duidelijk aanwezig, maar wel correct gedoseerd. Ik mis misschien qua lichamelijke impact ergens bij midden lage frequenties, waar ik met mijn vorige auto gewend ben. Maar het is hier anders, niet slechter, maar anders.

[ Voor 14% gewijzigd door Canby op 11-01-2023 22:49 ]

EV6 77,4kWh Plus Advanced AWD / MY23, Interstellar Grey

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeJeBe

JeJeBe

KIA EV6 GT-Line AWD MY22

Loei123 schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 18:34:
[...]

Daar heb ik nog nooit naar gekeken.
Maar als er in het menu een softwareversie staat en ik vraag om de software te updaten, dan verwacht ik dat die versie verandert, maar die verwachting is dus verkeerd.
Tja, ik kan alleen maar bedenken dat blijkbaar je dealer niet uitblinkt in communicatie. Men had kunnen vragen wat je bedoelde , welke software je in gedachten had om te updaten. Of dat men alles behalve de headunit zal gaan updaten, of ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chel
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 22-02-2024

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Je kunt ook gewoon een snellader via de KIa nav selecteren en gaan rijden en zien of conditionering start met sneeuwvlok of gloeispiraal in het icoontje dat je soc weergeeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loei123
Chel schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 19:47:
[...]

Je kunt ook gewoon een snellader via de KIa nav selecteren en gaan rijden en zien of conditionering start met sneeuwvlok of gloeispiraal in het icoontje dat je soc weergeeft.
Ja, als je zwemt in de vrije tijd zou dat gewoon kunnen, maar dat is niet zo heel vanzelfsprekend voor iedereen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chel
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 22-02-2024
Loei123 schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 19:49:
[...]

Ja, als je zwemt in de vrije tijd zou dat gewoon kunnen, maar dat is niet zo heel vanzelfsprekend voor iedereen.
Je hoeft niet naar de snelader toe te rijden. Als je er een selecteert op enige afstand moet de conditionering snel aanslaan en dan kun je weer omkeren. Heb het zelf zo ook gecheckt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xxander968
Loei123 schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 19:49:
[...]

Je hoeft niet daadwerkelijk naar de lader te rijden. Spreek tijdens het rijden ga naar ionity. Selecteer de eerste ionity paal van de lijst. Ga nu naar poi en klik op laadpaal bij bestemming. Kies de ionity paal. Rij lekker waar je ook heen wil. Binnen een paar minuten zou er op je batterij symbool een sneeuwvlok moeten verschijnen. Als dat verschijnt weet je dat de update upgrade goed uitgevoerd is. Als het werkt annuleer je de route en verdwijnt het sneeuwvlokje weer en stopt het voorverwarmen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loei123
xxander968 schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 20:06:
[...]

Je hoeft niet daadwerkelijk naar de lader te rijden. Spreek tijdens het rijden ga naar ionity. Selecteer de eerste ionity paal van de lijst. Ga nu naar poi en klik op laadpaal bij bestemming. Kies de ionity paal. Rij lekker waar je ook heen wil. Binnen een paar minuten zou er op je batterij symbool een sneeuwvlok moeten verschijnen. Als dat verschijnt weet je dat de update upgrade goed uitgevoerd is. Als het werkt annuleer je de route en verdwijnt het sneeuwvlokje weer en stopt het voorverwarmen.
Maar het is nu ook duidelijk toch omdat er geen batterijconditionering staat maar nog steeds wintermodus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxander968
@Loei123 klopt, maar als er wel batterijconditionering staat zou ik dit toch doen. Althans, dat heb ik gisteren op de terugweg van de garage wel gedaan. Gewoon om het zeker te weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loei123
Nou net even een allego (volgens mij zijn dit fastneds) als bestemming ingediend en een stuk gereden maar er verschenen geen ander icoon dan normaal in het batterij icoon, kleine kans dat de bestemming geen HPC was dus er valt nog een poging te wagen als test.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SwEEp3R

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ik heb de update nog niet; die staat voor volgende week vrijdag ingepland. Je hebt hetzelfde scherm als ik nog heb, dus de update zit er nog niet op bij jou.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hpLrQgj2h65f0h-AuqfVVQ5SwP4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vu8W0DNXtExszCbBz2Cv5y0v.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeJeBe

JeJeBe

KIA EV6 GT-Line AWD MY22

Loei123 schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 20:09:
[...]

Maar het is nu ook duidelijk toch omdat er geen batterijconditionering staat maar nog steeds wintermodus?
precies ... onnodige verwarring allemaal, heb je niks aan.
Eerst de juiste menu optie, lijkt me verstandig beginpunt :)

[ Voor 7% gewijzigd door JeJeBe op 11-01-2023 21:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxander968
Loei123 schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 21:04:
Nou net even een allego (volgens mij zijn dit fastneds) als bestemming ingediend en een stuk gereden maar er verschenen geen ander icoon dan normaal in het batterij icoon, kleine kans dat de bestemming geen HPC was dus er valt nog een poging te wagen als test.
Daarom zei ik ook Ionity :) Zover ik weet hebben die alleen hpc laders in Nederland. Maar om het duidelijk te maken staat in je scherm wat voor lader het is, in het geval van een hpc lader staat dat er letterlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HansAuutB
Loei123 schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 21:04:
Als je nog wintermodus hebt, schiet je hier niks mee op.
En Allego is een andere aanbieder dan Fastned.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bogey555
Als ik dat zo lees mag ik heel tevreden zijn van mijn dealer. Bij het ophalen waren netjes alle updates/upgrades gedaan en bij navraag over hun policy werd duidelijk gezegd dat zij vinden dat de klant niets hoeft te doen als hij/zij niet wil. Als er updates/upgrades zijn... zelfs die via USB mag ik gewoon een afspraak maken en worden die netjes voor mij gedaan als ik dat zou willen (zonder kost).

Ze zei er wel bij dat hun policy wel was van een onderhoud elke 15K ipv 30K dus ik veronderstel dat ze op die manier toch nog wat willen recupereren :*)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-09 17:21

The Wizard

Moderator Mobile
Bogey555 schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 08:01:
Als ik dat zo lees mag ik heel tevreden zijn van mijn dealer. Bij het ophalen waren netjes alle updates/upgrades gedaan en bij navraag over hun policy werd duidelijk gezegd dat zij vinden dat de klant niets hoeft te doen als hij/zij niet wil. Als er updates/upgrades zijn... zelfs die via USB mag ik gewoon een afspraak maken en worden die netjes voor mij gedaan als ik dat zou willen (zonder kost).

Ze zei er wel bij dat hun policy wel was van een onderhoud elke 15K ipv 30K dus ik veronderstel dat ze op die manier toch nog wat willen recupereren :*)
15.000 km bezoek voor een EV? 8)7

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bogey555
The Wizard schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 09:55:
[...]

Welja inderdaad dat zou 30K moeten zijn maar ik kan leven met die 15K. Ik snap dat ze ook nog iets willen verdienen en de service is echt top. Zo hadden ze bvb de vloermatten nog niet binnen als we de auto gingen ophalen en die zijn ze enkele dagen later bij ons thuis komen afgeven. :*)

edit: ik was er ook nog vergeten bijzeggen dat ik maar ong 15K per jaar doe dus dat onderhoud elk jaar vind ik best ok.

[ Voor 11% gewijzigd door Bogey555 op 12-01-2023 10:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• marcel3
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 09:07
The Wizard schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 09:55:
[...]

Exact. Kom op zeg. Dit is gewoon niks anders dan werkverschaffing en verspilling van materiaal. En je bent zelf ook zo weer een dagdeel kwijt omdat een dealer worstelt met zijn verdienmodel. Ik betaal dan liever nog voor een abonnement voor dit soort diensten en de garantie maar verder heb ik wel wat beters te doen.
Maar goed er zijn ook mensen die het oprecht leuk vinden om regelmatig bij de dealer langs te wippen. Blijkt ook wel uit al het slap geouwehoer dat je daar ongewild opvangt als je zit te wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bogey555
marcel3 schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 10:16:
[...]

Exact. Kom op zeg. Dit is gewoon niks anders dan werkverschaffing en verspilling van materiaal. En je bent zelf ook zo weer een dagdeel kwijt omdat een dealer worstelt met zijn verdienmodel. Ik betaal dan liever nog voor een abonnement voor dit soort diensten en de garantie maar verder heb ik wel wat beters te doen.
Maar goed er zijn ook mensen die het oprecht leuk vinden om regelmatig bij de dealer langs te wippen. Blijkt ook wel uit al het slap geouwehoer dat je daar ongewild opvangt als je zit te wachten.
Ja dat begrijp ik perfect maar ik kan de auto zelfs de avond voordien afzetten en gewoon een dagje met een vervangwagen rijden zonder meerkost dus daar kan ik echt wel mee leven. Ik verlies zo eigenlijk nooit vakantiedagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markvw
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 05-09 08:24
HansAuutB schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 23:31:
[...]

Als je nog wintermodus hebt, schiet je hier niks mee op.
En Allego is een andere aanbieder dan Fastned.
Ik heb de update ook gehad en mijn auto geeft nog wintermodus aan. Het preconditioning werkt wel. Er verschijnt een sneeuwvlokje op het batterij symbool als ik onderweg ben naar een HPC charger via de navigatie (in mijn geval vakantie naar Frankrijk)

Ik heb het idee dat de melding wintermodus of preconditioning niet gekoppeld is aan de preconditioning upgrade, maar te maken heeft met de MKBD versie 2.42 of 2.43 (uit mijn hoofd)

[ Voor 7% gewijzigd door markvw op 12-01-2023 11:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexzel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-09 21:08
markvw schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 11:25:
[...]

Ik heb de update ook gehad en mijn auto geeft nog wintermodus aan. Het preconditioning werkt wel. Er verschijnt een sneeuwvlokje op het batterij symbool als ik onderweg ben naar een HPC charger via de navigatie (in mijn geval vakantie naar Frankrijk)

Ik heb het idee dat de melding wintermodus of preconditioning niet gekoppeld is aan de preconditioning upgrade, maar te maken heeft met de MKBD versie 2.42 of 2.43 (uit mijn hoofd)
Deze upgrade bestaat uit 3 delen, dus zijn ze toch echt een onderdeel vergeten, ondanks dat je misschien een sneeuwvlokje krijgt. IMHO vind ik dat dus slecht. Ik heb toen het bij mij voor de 2e keer gedaan is meegekeken en je zag in de software toch echt 3 delen staan. Ze gaven bij mijn dealer aan dat ze wel wat moeite hebben met deze "nieuwere" manier waarop auto's nu geserviced worden, het zijn computers op wielen aan het worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HansAuutB
markvw schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 11:25:
[...]

Oké.
Heb jij dan MKBD 2.42?
Want ik heb 2.43 en geen wintermodus meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canby
Voor AWD met zulke weersomstandigheden valt het allemaal mee, ondanks dat het puur theoretische range is.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8fJK2S3zBffJaikrm2oTIPq9CjU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UzZF09aiaK4CpGvuRUZ1kSAA.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwinus
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17-09 20:05

alwinus

Tweaked

Canby schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 12:22:
Voor AWD met zulke weersomstandigheden valt het allemaal mee, ondanks dat het puur theoretische range is.

[Afbeelding]
Zeer theoretisch. App houdt geen rekening met verwarmen. Stap je in de auto met Heat aan en het gaat aardig naar beneden 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canby
alwinus schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 12:26:
[...]

Zee theoretisch. App houdt geen rekening met verwarmen. Stap je in de auto met Heat aan en het gaat aardig naar beneden 😉
Mee eens, maar als ik nu 330-350 ga halen vind ik het acceptabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stoutski
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 09:45

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Zo te zien is je navigatie nog niet geupdate deze kan je download op update.kia.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markvw
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 05-09 08:24
HansAuutB schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 12:01:
[...]

Oké.
Heb jij dan MKBD 2.42?
Want ik heb 2.43 en geen wintermodus meer.
Klopt, ik heb 2.42

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robert1962
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 18-09 22:04
Ik probeer mijn navigatie te updaten met usb stick maar dit werkt niet. De dauto geeft aan geen mediabestanden gevonden. Minuut gewacht er gebeurt niets. Ik heb een 64 gb usb a stick. Ligt het misschien daaraan? Dat je alleen via usb c aansluiting kan updaten? Hoor graag nog even. Anders ga ik de bestanden vanaf mijn laptop opnieuw downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henrov
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 16-08 11:48
Robert1962 schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 14:37:
Ik probeer mijn navigatie te updaten met usb stick maar dit werkt niet. De dauto geeft aan geen mediabestanden gevonden. Minuut gewacht er gebeurt niets. Ik heb een 64 gb usb a stick. Ligt het misschien daaraan? Dat je alleen via usb c aansluiting kan updaten? Hoor graag nog even. Anders ga ik de bestanden vanaf mijn laptop opnieuw downloaden.
Het kan juist alleen via de USB-A aansluiting.
Pagina: 1 ... 247 ... 446 Laatste

Let op:
Openbaar laden, laadpassen, etc. in: [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3.

Bestellingen, leveringen en "waar is de boot"-posts over de Kia EV6 mogen in: Het KIA EV6 leveringen topic