Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joer
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 19-04 12:19
Solarman schreef op zaterdag 7 januari 2023 @ 10:44:
Hebben de vanaf november 2022 geleverde auto's nu nog de granny-lader er bij zitten?
Volgens mij als je een MY22 auto hebt wel. Die van mij is geleverd op 26okt en heb z’n ding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solarman
  • Registratie: Mei 2022
  • Niet online
Joer schreef op zaterdag 7 januari 2023 @ 10:53:
[...]

Volgens mij als je een MY22 auto hebt wel. Die van mij is geleverd op 26okt en heb z’n ding
Jij hebt toch een MY23?
Of vergis ik me.

EDIT; zie het al je hebt inderdaad een MY22

[ Voor 8% gewijzigd door Solarman op 07-01-2023 10:57 ]

ENYAQ SPORTLINE 210kW MY25 ( voorheen: KIA EV6 GT-Line 77,4 RWD MY23)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• henrov
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 16-08 11:48
Phusebox schreef op zaterdag 7 januari 2023 @ 09:17:
Kwam er gisteren achter dat de voertuig instellingen via de app helemaal niks doet... 🙃

Kreeg wel een melding toen ik de auto startte dat instellingen gedaan via de Connect app werden toegepast. Rit daarna ging ik naar instellingen en stond alles gewoon nog zoals voorheen, dus er was helemaal niks toegepast.
Maar je auto start nog wel?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sn0x0r
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21:40
Hebben de vanaf november 2022 geleverde auto's nu nog de granny-lader er bij zitten?
Ik wel iig, ligt samen met de reguliere laadkabel (en 2 stalen dingen met een oog eraan, volgens mij voor het slepen van de auto?) in de frunk (heb zelf een laadpaal thuis met een vaste kabel eraan).

[ Voor 11% gewijzigd door sn0x0r op 07-01-2023 11:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wouter.N
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22:13
Ik heb een MY23 en heb er een granny lader bij gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigitalHombre
  • Laatst online: 14-09 18:34
sn0x0r schreef op zaterdag 7 januari 2023 @ 11:02:
[...]

(en 2 stalen dingen met een oog eraan, volgens mij voor het slepen van de auto?)
Vreemd, want volgens de handleiding mag de auto in geen geval gesleept worden ivm de aandrijving.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouter.N
DigitalHombre schreef op zaterdag 7 januari 2023 @ 15:55:
[...]

Vreemd, want volgens de handleiding mag de auto in geen geval gesleept worden ivm de aandrijving.
Ik heb die sleep trekstangen los in mijn dashboardkastje liggen, ik vind het maar een erg vreemde plek.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Solarman
  • Niet online
DigitalHombre schreef op zaterdag 7 januari 2023 @ 15:55:
[...]

Je mag geen afstanden slepen, maar de ogen zijn voor als de auto op een bergingsvoertuig o.i.d. gesleept moet worden.
(@wouter.N En......ze gebruiken de ogen vaak om een auto op een schip vast te zetten, weet je gelijk waarom ze in je dashboardkastje liggen)

[ Voor 7% gewijzigd door Solarman op 07-01-2023 16:54 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• asennamm
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 16:06
Kia EV6 deurhendels VS IJs.

Spoiler de EV6 deurhendels gaan gewoon open.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• asennamm
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 16:06
En nog een review van de EV6 waar hij goed uit de bus komt.

De tester is positief over de EV6, vooral over de range, de laadsnelheid, de assistentiesystemen en het rijden van de auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmmartins
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11-03-2024
Vandaag onderweg naar huis van Oostenrijk naar Nederland. Bij elke snellader (met capaciteit tussen 170kwh en 350kwh) wordt er maar met max 75kwh opgeladen.

Dat lijkt mij niet goed?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chel
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 22-02-2024
Ja, ik wel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chel
Ik ben naar berlijn geweest, netjes snellader ingevoerd in kia nav dus voorverwarming actief, afhankelijk van soc iedere keer wel een aantal minuten op 235 geladen en altijd binnen 20 minuten naar 80 of 90 proc afhankelijk van soc.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Tweak_ers
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 20:41
Ik had een leen EV6 mee afgelopen week, toen mijn Model 3 bij de schadehersteller stond en ik was écht onder de indruk van de EV6.

Verbruik is een stuk lager dan mijn 3 en ik vond de kwaliteit heel fijn. Reed erg lekker!

Maar kun je de I-pedal ook standaard aanzetten? Ik moest hem iedere rit met de hand activeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anunnaki
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 23:13
Tweak_ers schreef op zondag 8 januari 2023 @ 00:55:

Maar kun je de I-pedal ook standaard aanzetten? Ik moest hem iedere rit met de hand activeren.
Nee helaas, die moet je elke keer bij het starten van een nieuwe rit weer activeren. Zelfs als je van versnelling veranderd. Ff in achteruit of naar P en je moet hem weer activeren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ouwkes
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 19-04-2024
kmmartins schreef op zondag 8 januari 2023 @ 00:27:
Vandaag onderweg naar huis van Oostenrijk naar Nederland. Bij elke snellader (met capaciteit tussen 170kwh en 350kwh) wordt er maar met max 75kwh opgeladen.

Dat lijkt mij niet goed?
Wij gisteren teruggekomen. Bij Ionity haalde ik enkele keren 200 kwh.
Had je voorverwarmd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweak_ers
Anunnaki schreef op zondag 8 januari 2023 @ 03:14:
[...]

Nee helaas, die moet je elke keer bij het starten van een nieuwe rit weer activeren. Zelfs als je van versnelling veranderd. Ff in achteruit of naar P en je moet hem weer activeren.
Dat is wel jammer, de kofferbak ging via de sleutel ook open en direct weer dicht uit zichzelf.

Dat snapte ik ook helemaal niet.

Maar verder vond ik het een heerlijke auto!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeJeBe
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 30-05 20:32

JeJeBe

KIA EV6 GT-Line AWD MY22

wouter.N schreef op zaterdag 7 januari 2023 @ 16:50:
[...]

Ik heb die sleep trekstangen los in mijn dashboardkastje liggen, ik vind het maar een erg vreemde plek.
Je mag ze ook ergens anders neerleggen, dat maakt niet uit. 'tis maar net waar de dealer ze neergooit. Bij bij slingerden ze door de kofferbak bij de aflevering, dan is het dashboardkastje niet zo gek. Dat ze op schepen worden gebruikt om te sjorren geloof ik geen biet van, ze laten die vrachtboeren echt niet die afdekplaatjes in en uit de bumper drukken om daarna erachter te komen dat er schade rond het sleepoog ( een trekstang is echt wat anders) is ontstaan, of de afdek plaatjes in het ongerede zijn geraakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeJeBe

JeJeBe

KIA EV6 GT-Line AWD MY22

Tweak_ers schreef op zondag 8 januari 2023 @ 10:57:
[...]

Dat is wel jammer, de kofferbak ging via de sleutel ook open en direct weer dicht uit zichzelf.

Dat snapte ik ook helemaal niet.

Maar verder vond ik het een heerlijke auto!
heb ik in de parkeergarage van de lokale AH, het plafond is daar nét niet hoog genoeg, dat tikt 'tie aan en hup, klep weer dicht :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeJeBe

JeJeBe

KIA EV6 GT-Line AWD MY22

asennamm schreef op zaterdag 7 januari 2023 @ 20:43:
Kia EV6 deurhendels VS IJs.

Spoiler de EV6 deurhendels gaan gewoon open.

[YouTube: Kia EV6 Iced over door handles]
Tja, in zijn geval toevallig deze keer wel, we hebben hier al lang ervaren dat de praktijk anders is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmmartins
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11-03-2024
Ouwkes schreef op zondag 8 januari 2023 @ 10:33:
[...]

Wij gisteren teruggekomen. Bij Ionity haalde ik enkele keren 200 kwh.
Had je voorverwarmd?
Nee, dat moet ook als je al 300km hebt gereden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Solarman
  • Niet online
JeJeBe schreef op zondag 8 januari 2023 @ 11:45:
[...]

Je mag ze ook ergens anders neerleggen, dat maakt niet uit. 'tis maar net waar de dealer ze neergooit. Bij bij slingerden ze door de kofferbak bij de aflevering, dan is het dashboardkastje niet zo gek. Dat ze op schepen worden gebruikt om te sjorren geloof ik geen biet van, ze laten die vrachtboeren echt niet die afdekplaatjes in en uit de bumper drukken om daarna erachter te komen dat er schade rond het sleepoog ( een trekstang is echt wat anders) is ontstaan, of de afdek plaatjes in het ongerede zijn geraakt.
Bekijk deze film eens vanaf in ieder geval minuut 6:45. ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 22:20
kmmartins schreef op zondag 8 januari 2023 @ 12:30:
[...]

Nee, dat moet ook als je al 300km hebt gereden?
In de zomer niet, maar bij deze lage temperaturen komt de accu gewoon niet voldoende op temperatuur zonder. Tenzij je misschien topsnelheid rijdt of een andwre EV die niet zo zuinig is :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17-09 21:26
The__Virus schreef op zondag 8 januari 2023 @ 13:40:
[...]

In de zomer niet, maar bij deze lage temperaturen komt de accu gewoon niet voldoende op temperatuur zonder. Tenzij je misschien topsnelheid rijdt of een andwre EV die niet zo zuinig is :+
Zuinig?

Ok het is niet de meest onzuinige EV, maar zuinig zou ik de EV6 niet noemen.

Gisteren 170km gereden, met 100 km/u gemiddeld over het hele traject. Kostte me 53% accu, oftewel ca. 22,5 kWh/100 km en een 100% bereik, berekend op basis van deze rit, van 320 km. En dat met goed weer, weinig wind en 85% van de rit op een constante snelheid.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Phusebox schreef op zondag 8 januari 2023 @ 14:19:
[...]

Zuinig? _O-

Gisteren 170km gereden, met 100 km/u gemiddeld over het hele traject. Kostte me 53% accu, oftewel ca. 22,5 kWh/100 km en een 100% bereik, berekend op basis van deze rit, van 320 km. En dat met goed weer, weinig wind en 85% van de rit op een constante snelheid.
Lijkt weinig, maar zonder info over wind of route (heuvels?) valt er weinig over te zeggen.

En ik zal het nog maar eens zeggen: Laat je toch niet afschepen door de dealer als je ontevreden bent. Je klimaat werkt niet naar behoren, je range is niet goed. Ik zou me voor mijn eigen centen toch echt niet met een kluitje het riet in laten sturen. Je komt over als een zeer volhardend persoon, tijd om die capaciteit aan te wenden bij de verkopende partij. En niet schromen om rechtsbijstand in te schakelen bij gebrek aan medewerking.

Er loopt hier op het forum ook best wel wat juridische knowhow rond die je als je een apart topic start best wel eens wat vooruit kunnen helpen.

[ Voor 6% gewijzigd door FirePuma142 op 08-01-2023 14:33 ]

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Anunnaki
[...]

Zuinig? _O-

Ok het is niet de meest onzuinige EV, maar zuinig zou ik MIJN EV6 niet noemen.

Ik heb je weer ff verbeterd.... |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Anunnaki schreef op zondag 8 januari 2023 @ 14:33:
[...]

Ik heb je weer ff verbeterd.... |:(
De eerste EV6 staat pas op pagina 10.
https://ev-database.org/c...ic-vehicle-most-efficient

En op diverse andere sites komt de EV6 ook niet bij de meest zuinige EV's voor...

[ Voor 30% gewijzigd door Phusebox op 08-01-2023 14:41 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Joer
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 19-04 12:19
[...]

Zuinig? _O-

Ppppfffffffffff daar gaan we weerrrrrrrr

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Een semantisch contextueel wedstrijdje over zuinig, zuiniger en zuinigste is toch geen lekker zondagmiddagvermaak. Vind ik zelf dan.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Anunnaki
Phusebox schreef op zondag 8 januari 2023 @ 14:40:
[...]

De eerste EV6 staat pas op pagina 10.
https://ev-database.org/c...ic-vehicle-most-efficient

En op diverse andere sites komt de EV6 ook niet bij de meest zuinige EV's voor...
Je trekt het zoals gewoonlijk weer helemaal uit zijn verband om de discussie weer eens naar je toe te trekken zodat de discussie helemaal over iets anders gaat. Namelijk weer over jou en je EV6 die waarschijnlijk niet helemaal in orde is.

Virus heeft het over dat je eventueel een rit maakt met een EV die minder zuinig zou zijn.
The__Virus schreef op zondag 8 januari 2023 @ 13:40:
[...]

Tenzij je misschien topsnelheid rijdt of een andwre EV die niet zo zuinig is :+
Trek jij meteen weer je standpunt naar voren en scheert meteen alle EV6-en in twijfel dat ze allemaal helemaal niet zuinig zijn. Hij heeft het over minder zuinig dan de EV6.
[...]

Zuinig? _O-

En dus gaat de discussie nu weer over jou :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcdJ
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 02-09 19:39
MarcdJ schreef op woensdag 28 december 2022 @ 10:45:
Vanochtend een kryptische rode error in het startscherm: 'controleer elektrisch systeem wagen'. Daarna ready melding en alleen kleine icoon rechtsonder in beeld.

Auto startte wel, kon ook wegrijden, daarom even een testritje. Na tijdje herstart geprobeerd en zelfde melding.

Ik heb hier nog niets gevonden. Buitenlandse fora geven van alles aan, van negeren, lijkt me niet verstandig, tot vervangen van een individuele accucel. Dat laatste zou passen bij het beroerde bereik.

Iemand hier een idee?
Ik bel uiteraard nu eerst de dealer.

[Afbeelding]
Achterstallige update mbt deze storing: de auto bleef ook later in de ochtend dezelfde melding geven. De melding had ik ook in de handleiding terug gevonden.
Dealer gebeld, die adviseerde om er niet mee te rijden. Auto is door de KIA pechhulp [lokale sleepdienst] naar de garage gebracht. Daar is de storing uitgelezen, maar was de melding al weg. 8)7
Bleek de kantelklep onder de 'grille' bij de sensorplaat voor de luchtinlaat / koeling van de accu die (even) niet open ging. Omdat de storing al weg was bij de garage hebben ze verder niets meer kunnen repareren of zo. Kon dezelfde dag al weer mee terug. ;)
Een volgende keer weer gewoon bellen was het advies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Edit: Never mind. Ik ga hier niet meer op reageren.

[ Voor 90% gewijzigd door Phusebox op 08-01-2023 15:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Phusebox schreef op zondag 8 januari 2023 @ 15:34:
Ik weet niet waar je op reageert, maar volgens mij probeer ik je te helpen vandaag om je klachten opgelost te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
FirePuma142 schreef op zondag 8 januari 2023 @ 16:22:
[...]

Ik weet niet waar je op reageert, maar volgens mij probeer ik je te helpen vandaag om je klachten opgelost te krijgen.
Niet op jou. Maar geen zin om er verder op in te gaan. Schiet niemand wat mee op. Als sommige steeds alles willen uitvergroten wat ik zeg dan is dat maar zo.

On a positive note, die aangepaste klimaatinstellingen zorgden gisteren bij mij in ieder geval ook voor een aangenamere temperatuur in de auto.

Verder wil ik voor het eerst gepland laden. Heb een tijd van vertrek ingesteld. Steek de lader in maar begint meteen met laden op volledige snelheid. Even gewacht, denk wellicht moet ie meten hoe snel de lader is zodat ie weet wanneer te beginnen. Nu maar planning via de laadpaal ingesteld. Ik zal wel iets fout doen.

[ Voor 22% gewijzigd door Phusebox op 08-01-2023 16:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• henrov
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 16-08 11:48
Beloofd?

_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loei123
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 21:05
Mijn gemiddelde verbruik vanaf 10 december tot aan nu zit ook op 21.5kWh. Nu moet ik er wel bij zeggen dat ik er niet bepaald op let en lekker door rij met de auto, maar met een beetje tegenwind schiet het verbruik drastisch omhoog.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• king_dude
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online
Hoeft ook niet. Doen wij wel. Wat aangegeven is klopt. Mij valt op dat je (soms) gewoon iets dropt om reactie te ontlokken, en daar met alleen negativiteit op in te gaan. En vervolgens er compleet overheen te stappen door je óf even niet te laten horen, óf out-of-the-blue het ineens ergens anders over te hebben. Of oud zeer op te rakelen, waar je zelf niets aan doet - ondanks meerdere handreikingen hier.

Ik zou dit normaliter niet zo hier droppen, maar ik heb eerder meerdere keren aangegeven. Het voegt inhoudelijk niets toe, en creëert onrust.
Probeer zaken eens positief te benaderen ;)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• king_dude
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/snN1DO8vSehSimdIKNlVFmJhiZc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/W73VhWdXu4VVgZKY3xV8qRao.jpg?f=fotoalbum_large

Leuk! Tour of duty kijken tijdens het laden 👍. Is verdorie een prima media player!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glas86
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 19:06
king_dude schreef op zondag 8 januari 2023 @ 20:14:
[Afbeelding]

Leuk! Tour of duty kijken tijdens het laden 👍. Is verdorie een prima media player!
Dat maakt het wachten een stuk draaglijker :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1Mark
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:18
Tijdens de zomervakantie haalde ik op snelweg in Duitsland toch wel een mooie 18kwh/100km, wat volgens mij niet slecht is voor een volgepakte auto met 4 personen (130km/u als voorkeurssnelheid).

Ik zie dat Nyland met een Model Y RWD in Thailand met 32 graden 16,8kwh/100km haalt in z'n eentje, dus dan doet die EV6 het helemaal niet slecht!

(En die model Y heb ik in het filmpje niet boven de 130kW zien laden, dus dat lijkt helemaal nergens op)

[ Voor 13% gewijzigd door 1Mark op 08-01-2023 20:28 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Tweak_ers
[...]

Zuinig?

Hij is in ieder geval een stuk zuiniger dan mijn Model 3 uit 2019.

Lange ritten is die al niet zuinig:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Pz53JBE64Wk8nV33Vp0-eDymtWk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/05PSSQ3RyOa8VkCXAXy0qUmn.jpg?f=fotoalbum_large

Maar met korte ritten slaat het alles:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3cZPDLxILD7kU3bCRkvfkQuYbJQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Z9ujzQ0PvrPj0s2GMEwimNvv.jpg?f=fotoalbum_large

Laat nu juist de EV6 op korte ritten in de stad bizar zuinig zijn. Dit is gewoon minder dan de helft van de Model 3:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Bp8ebm7b2wgT0q4vHKsS4oUn1us=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WS4EQReCxvDu9sOlSvCf85M2.jpg?f=fotoalbum_large

En nu doe ik best veel korte ritten. Eigenlijk alleen maar in de kerstvakantie.

Ik rijd nu al 3 jaar Tesla en de EV6 heeft mij positief verrast in zowel verbruik, als comfort.

En ik ben weer helemaal om als het gaat om Apple CarPlay. Mijn volgende auto MOET Apple CarPlay hebben. Welke het ook wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glas86
Tweak_ers schreef op zondag 8 januari 2023 @ 20:50:
[...]

Hij is in ieder geval een stuk zuiniger dan mijn Model 3 uit 2019.

Lange ritten is die al niet zuinig:
[Afbeelding]

Maar met korte ritten slaat het alles:

[Afbeelding]

Laat nu juist de EV6 op korte ritten in de stad bizar zuinig zijn. Dit is gewoon minder dan de helft van de Model 3:

[Afbeelding]

En nu doe ik best veel korte ritten. Eigenlijk alleen maar in de kerstvakantie.

Ik rijd nu al 3 jaar Tesla en de EV6 heeft mij positief verrast in zowel verbruik, als comfort.

En ik ben weer helemaal om als het gaat om Apple CarPlay. Mijn volgende auto MOET Apple CarPlay hebben. Welke het ook wordt.
Heeft een model 3 geen Apple Carplay dan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tweak_ers
glas86 schreef op zondag 8 januari 2023 @ 20:55:
[...]

Nee geen enkele Tesla, Elon vindt dat hij het beter kan en dat wij dat niet nodig hebben 8)7

Het gaat er dus ook niet inkomen. Laatst heeft hij wel Apple Music toegevoegd als app, maar CarPlay is veel breder. Flitsmeister, whatsapp notificaties, Teams notificaties, het was echt weer geweldig.

De échte reden is denk ik arrogantie van een narcist als Musk, mijn nekharen gaan overeind staan van dit soort stellingen en uitspraken:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-hSk8B5b-xtIJbSqPERKfzR4FgI=/x800/filters:strip_exif()/f/image/g5jOAx6vVbGY2im1bzdsNhxC.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 35% gewijzigd door Tweak_ers op 08-01-2023 21:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R20141016
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 18-09 19:36
Loei123 schreef op zondag 8 januari 2023 @ 19:12:
Mijn gemiddelde verbruik vanaf 10 december tot aan nu zit ook op 21.5kWh. Nu moet ik er wel bij zeggen dat ik er niet bepaald op let en lekker door rij met de auto, maar met een beetje tegenwind schiet het verbruik drastisch omhoog.
Bij mij in dezelfde periode 18.95kWh en in totaal 1042 km gereden. Houd me normaal aan de snelheid. 100 overdag en 130 avonds na 19:00 uur. Het overgrote deel alleen overdag gereden.
1 keer afgelopen maand een tijdje 168 km/h gereden. Moet zeggen dat de auto dan goed stabiel blijft liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanAllElectric
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 10-09 09:10
R20141016 schreef op zondag 8 januari 2023 @ 20:59:
[...]

Bij mij in dezelfde periode 18.95kWh en in totaal 1042 km gereden. Houd me normaal aan de snelheid. 100 overdag en 130 avonds na 19:00 uur. Het overgrote deel alleen overdag gereden.
1 keer afgelopen maand een tijdje 168 km/h gereden. Moet zeggen dat de auto dan goed stabiel blijft liggen.
Hier 17,65 kWh/100km over de laatste 1900 km _/-\o_. Hoge recuperatie met i-pedal. Bijna 45%. ik gebruik mijn rempedaal bijna nooit.

[ Voor 15% gewijzigd door JanAllElectric op 08-01-2023 23:27 ]

Panasonic TCAP 12kW J-versie + Heishamon/HA/Node-Red/Grafana/InfluxDB; Atlantic v3 200L; 5* jaga strada 21 & zelfbouw DBE; 3*2400Wp (O,Z,W); KIA EV6 77kWh RWD + EVCC/cFos Wallbox solar; 3* Marstek 5kWh (v151)+CT003 (v114)+ modbus/lilygo/node-red/HA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
JanAllElectric schreef op zondag 8 januari 2023 @ 23:19:
[...]

Hier 17,65 kWh/100km over de laatste 1900 km _/-\o_. Hoge recuperatie met i-pedal. Bijna 45%. ik gebruik mijn rempedaal bijna nooit.
Niet vergeten af en toe op 0 recuperatie te zetten en aantal keer goed te remmen om roest te verwijderen/voorkomen.

Op stand 0 remt ie de eerste 10x volledig op je remmen en daarna gaat ie weer de motor terug erbij gebruiken om af te remmen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JST94
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 31-07 13:28
Allen,

Heeft iemand hier al eens gehad dat de achterklep van de EV6 niet meer open wilde gaan? Als ik hem open probeer te maken (dmv sleutel, knopje naast het stuur of knopje op de achterklep zelf) dan lijkt hij open te gaan (nog geen 1cm) en vervolgens sluit hij weer. Kan er zo niks over vinden..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• glas86
JST94 schreef op maandag 9 januari 2023 @ 07:40:
Allen,

Heeft iemand hier al eens gehad dat de achterklep van de EV6 niet meer open wilde gaan? Als ik hem open probeer te maken (dmv sleutel, knopje naast het stuur of knopje op de achterklep zelf) dan lijkt hij open te gaan (nog geen 1cm) en vervolgens sluit hij weer. Kan er zo niks over vinden..
Ik meen ergens gelezen te hebben dat je de achterklep kunt "resetten". Procedure daarvoor zou in de handleiding moeten staan. Wellicht helpt het.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bogey555
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 17-09 15:51
[...]

Zuinig?

Wel er zit blijkbaar minder verschil tussen de GT en jouw wagen. Ik had de eerste dag een rijbereik van 444 km en nu nog 330. En dan heb ik hem de laatste weken tijdens een aantal kortere ritten flink op zijn staart getrapt met verbruiken van 40+ kWh/100km. :*)
Ik dacht eerst dat het verschil tss de RWD en de GT veel groter ging zijn in de winter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bogey555
Even een vraagje voor diegene die Android Auto gebruiken. Ik ben nogal een fan van de mobiele Tom Tom app op mijn telefoon en gebruik dus graag AA. Ik heb ondertussen ook dezelfde problemen als enkele anderen hier ondervonden. AA is onbruikbaar omdat de app constant disconnect. Hebben diegene die een wireless adapter hebben gekocht hetzelfde probleem? En zo niet zouden jullie zo vriendelijk willen zijn om eens de namen door te geven van de wireless adapters die jullie gebruiken en /of jullie er tevreden van zijn. Mijn dank is groot :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:54

The Wizard

Moderator Mobile
1Mark schreef op zondag 8 januari 2023 @ 20:27:
(En die model Y heb ik in het filmpje niet boven de 130kW zien laden, dus dat lijkt helemaal nergens op)
Klopt, de laadpalen daar komen niet boven de 200A uit (zoals hij ook aangaf in zijn video), dus de Tesla zat op zijn max, dus niet Tesla gerelateerd maar laadpaal.

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Phusebox
Bogey555 schreef op maandag 9 januari 2023 @ 09:53:
Even een vraagje voor diegene die Android Auto gebruiken. Ik ben nogal een fan van de mobiele Tom Tom app op mijn telefoon en gebruik dus graag AA. Ik heb ondertussen ook dezelfde problemen als enkele anderen hier ondervonden. AA is onbruikbaar omdat de app constant disconnect. Hebben diegene die een wireless adapter hebben gekocht hetzelfde probleem? En zo niet zouden jullie zo vriendelijk willen zijn om eens de namen door te geven van de wireless adapters die jullie gebruiken en /of jullie er tevreden van zijn. Mijn dank is groot :)
Na wat problemen in het begin heb ik nu nul problemen met de AA Wireless. Zaterdag nog een paar uur gereden zonder een enkele hickup. Je kunt een aantal zaken instellen dus mocht iemand wel problemen hebben met AAWireless wil ik mijn settings wel delen.

Gebruik wel geen TomTom maar gewoon Google Maps icm Spotify of YouTube Music.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stimpyrulez
  • Laatst online: 20:58
Ik gebruik de 'ottocast UX-2' en heb bijna nooit problemen dat het niet werkt.
Soms wel eens issues, maar dat ligt dan aan de ottocast. Effe opnieuw inpluggen en dan doet hij het weer.

Ik heb ook een Carsifi en die doet het ook eigenlijk wel altijd.

Ligt het wellicht niet aan je telefoon?
En anders eens de laatste versie van AA installeren via bijv. 'apk mirror'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Iemand anders trouwens wel eens gehad dat de Odometer niet meer update? In de auto staat ie op ergens rond de 17 duizend km, maar de app en API geven al een tijdje nu 16.001 km terug.

De rest werkt en update wel gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bogey555
Phusebox schreef op maandag 9 januari 2023 @ 10:02:
[...]

Na wat problemen in het begin heb ik nu nul problemen met de AA Wireless. Zaterdag nog een paar uur gereden zonder een enkele hickup. Je kunt een aantal zaken instellen dus mocht iemand wel problemen hebben met AAWireless wil ik mijn settings wel delen.

Gebruik wel geen TomTom maar gewoon Google Maps icm Spotify of YouTube Music.
Ik had er misschien beter bij gezegd dat ik de kabel gebruik. Dus ik wou gewoon eens checken of mensen die de disconnect hebben met de kabel deze ook hebben met de wireless adapter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
Bogey555 schreef op maandag 9 januari 2023 @ 10:07:
[...]

Ik had er misschien beter bij gezegd dat ik de kabel gebruik. Dus ik wou gewoon eens checken of mensen die de disconnect hebben met de kabel deze ook hebben met de wireless adapter.
Ik zou eens een andere kabel nemen, ik heb dit probleem ook gehad met een kabel. Er zat of een knik in of gewoon geen goede kwaliteit (misschien niet goed afgeschermd of niet alle benodigde aders voor data en opladen).

Na vervangen van de kabel werkt het probleemloos met de kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanAllElectric
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 10-09 09:10
Phusebox schreef op maandag 9 januari 2023 @ 10:06:
Iemand anders trouwens wel eens gehad dat de Odometer niet meer update? In de auto staat ie op ergens rond de 17 duizend km, maar de app en API geven al een tijdje nu 16.001 km terug.

klopt bij ook 8)7 Niet alleen in de KIA app, maar ook in Home Assistant.

[ Voor 7% gewijzigd door JanAllElectric op 09-01-2023 10:16 ]

Panasonic TCAP 12kW J-versie + Heishamon/HA/Node-Red/Grafana/InfluxDB; Atlantic v3 200L; 5* jaga strada 21 & zelfbouw DBE; 3*2400Wp (O,Z,W); KIA EV6 77kWh RWD + EVCC/cFos Wallbox solar; 3* Marstek 5kWh (v151)+CT003 (v114)+ modbus/lilygo/node-red/HA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
JanAllElectric schreef op maandag 9 januari 2023 @ 10:15:
[...]

klopt bij ook 8)7 Niet alleen in de KIA app, maar ook in Home Assistant.
Ok thanks. Dan is het blijkbaar een algemene storing en eens niet iets dat ik alleen heb :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simon59
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 29-08 20:40
Phusebox schreef op maandag 9 januari 2023 @ 10:06:

Dit verschijnsel heb ik inderdaad ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jack1
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Zilversmid schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 13:46:
Ik stond afgelopen maandag om 8 uur bij de dealer op de stoep voor de pre-conditioning update, conform afspraak. Ik vroeg nog of alles duidelijk was waarop de dame bevestigend knikte. Op het leenfietsje naar huis en een paar uur later kon ik hem weer ophalen. Alles gelukt?, vroeg ik nog. En wederom een tevreden knikkende, vriendelijke dame van de service-balie.
Onderweg sloeg de pre-conditioning niet aan en ging ik toch maar even speuren in het menu in het kader van 'het zal toch niet'... En ja hoor, daar stond nog steeds Wintermodus.

Ietwat geirriteerd belde ik ze vanuit de auto en toen ik zei dat ik kon zien dat de update niet was gedaan begon de dame te lachen en vertelde dat je de versterker-update ook helemaal niet kunt zien in de menu's 8)7 8)7 :(

Ik moest vervolgens even tot 10 tellen en toen uitleggen wat de update dan was waar ik de afspraak voor had gemaakt, de dame had duidelijk geen idee waar ik het allemaal over had. Toen ze me ook nog eens verkeerd doorverbond was de paniek compleet en werd ik snel teruggebeld met de mededeling dat ik de volgende dag terug kon komen en ze de update (ze noemen het zelf een accessoire upgrade :) ) gratis voor mij zouden uitvoeren ipv de 129,95 door te berekenen!! Al met al eind goed, al goed en een gratis pre-conditioning upgrade !!
hier ook de pre-conditioning update gehad maar gewoon alleen en enkel WINTERMODUS te selecteren. Is het dus niet goedgegaan veronderstel ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Jack1 schreef op maandag 9 januari 2023 @ 10:49:
[...]

hier ook de pre-conditioning update gehad maar gewoon alleen en enkel WINTERMODUS te selecteren. Is het dus niet goedgegaan veronderstel ik?
Dan is de update inderdaad niet (succesvol) gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bb1969
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 18-09 21:24
glas86 schreef op zondag 8 januari 2023 @ 20:55:
[...]

Nee, Tesla heeft geen Apple Carplay via de standaard interface. Sommige apps zijn via een clouddienst te benarderen, zoals waze, maar ideaal is dat niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• everlast666
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 01-09 09:20
Phusebox schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 21:44:
[...]

Ik weet de Nederlandse namen niet. Mijn filmpje duurt 14 sec... plus je kunt het via de app doen.

Auto dehumidify (automatisch ontvochtigen?)
Auto defog (automatisch ontwasemen?)
Ik zit in de app te zoeken om t aan te passen, maar daar vind ik t niet. Kan je me vertellen waar je deze 2 functies kan aan/uitzetten in de app ?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Phusebox
everlast666 schreef op maandag 9 januari 2023 @ 11:40:
[...]

Ik zit in de app te zoeken om t aan te passen, maar daar vind ik t niet. Kan je me vertellen waar je deze 2 functies kan aan/uitzetten in de app ?
Ik heb de app in het Engels, dus kan zijn dat de benamingen iets anders zijn, heb ze vertaald gewoon:

Connect app > Meer > Gebruikersinstellingen > Gebruikersprofiel > Voertuig instellingen > Voertuig > Klimaat

En daar heb je weer 3 menu opties, waaronder je de twee desbetreffende instellingen kan vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sn0x0r
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21:40
Bogey555 schreef op maandag 9 januari 2023 @ 10:07:
[...]

Ik heb dit probleem ook. Tijdens het rijden valt de AA op willekeurige momenten weg, ik dacht eerst dat het aan de kabel lag, maar nu ik even in dit topic heb lopen zoeken is dat misschien niet het probleem?

Het is niet de nieuwste kabel die ik gebruik, maar hij is wel vrij stevig, desondanks 2 jaar oud denk ik, maar geen visuele problemen met de kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bogey555
sn0x0r schreef op maandag 9 januari 2023 @ 12:14:
[...]

Ik heb dit probleem ook. Tijdens het rijden valt de AA op willekeurige momenten weg, ik dacht eerst dat het aan de kabel lag, maar nu ik even in dit topic heb lopen zoeken is dat misschien niet het probleem?

Het is niet de nieuwste kabel die ik gebruik, maar hij is wel vrij stevig, desondanks 2 jaar oud denk ik, maar geen visuele problemen met de kabel.
Het bizarre bij mij is dat ik dit de eerste week niet had. Het is dit weekend begonnen. Ik lees van anderen hier dat ze de kabels al gewisseld hebben zonder succes. Vandaar dat ik wou weten of de wireless oplossing met de adapter die problemen ook had. Zo niet dan schaf ik mij zoiets aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acidlover
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 18-09 13:15
Ik heb een degelijke kabel van den Action gekocht.... tot nu toe nog geen problemen gehad met AA

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Franciesco
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 20:00
Phusebox schreef op maandag 9 januari 2023 @ 10:20:
[...]

Ok thanks. Dan is het blijkbaar een algemene storing en eens niet iets dat ik alleen heb :o
Bij mij is dat ook het geval en het lijkt ontstaan te zijn sinds de laatste update van het infotainment systeem.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Timbus
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 13-03 16:55
Kennen jullie dit filmpje al? Schijnt jullie probleem veelal op te lossen bij andere mensen.

YouTube: Kia EV6 and Hyundai Ioniq 5 USB disconnect fix for Android Auto/Appl...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bogey555
Timbus schreef op maandag 9 januari 2023 @ 12:59:
Kennen jullie dit filmpje al? Schijnt jullie probleem veelal op te lossen bij andere mensen.

YouTube: Kia EV6 and Hyundai Ioniq 5 USB disconnect fix for Android Auto/Appl...
Nee dit kende ik niet. Als ik eens heeeeeeeel veel tijd hebt ga ik dat eens proberen. Alvast bedankt voor het delen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouter.N
Helaas heb ik een geschil met mijn werkgever en leasemaatschappij over de leaseprijs van mijn auto.

Heeft iemand een overzicht van alle prijsverhogingen van de RWD GT-line? Klopt het dat de laatste prijsverhoging juni 2022 was? Heeft iemand nog oude prijslijsten?

Alvast bedankt!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Phusebox
wouter.N schreef op maandag 9 januari 2023 @ 13:48:
Helaas heb ik een geschil met mijn werkgever en leasemaatschappij over de leaseprijs van mijn auto.

Heeft iemand een overzicht van alle prijsverhogingen van de RWD GT-line? Klopt het dat de laatste prijsverhoging juni 2022 was? Heeft iemand nog oude prijslijsten?

Alvast bedankt!
https://www.kia.com/nl/over-kia/prijslijsten-archief/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robert1962
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 13:54
Bokes schreef op dinsdag 20 december 2022 @ 10:47:
Dit zal misschien lijken op geklaag/een rant, maar ik wil gewoon mijn ervaringen delen en ik hoop dat enkele zaken die kunnen 'opgelost' of verbeterd teneinde het rijden nog aangenamer te maken dan het al is.

Dus afgelopen vrijdag heb ik de EV6 mogen ophalen.
Meteen slechte punten voor de garage: trekhaak is nog niet geplaatst wegens niet in voorraad. 11 maand is duidelijk onvoldoende tijd om eentje in huis te halen... Auto zal dus in de (nabije) toekomst eens terug mogen voor een dag.
Ook de Navigatie was helaas niet up to date. Heb deze ondertussen zelf bijgewerkt.

Softwareversie 220428, na update 221129
Firmware stond op 220407, na update 221124
Navi 220126, na update 221118

Is dit een MY23? 10de digit VIN is een P, dus dit is dan een MY 25 8)7?
Preconditioning nog niet in de praktijk getest, maar het is wel aan of af te zetten in het menu (was ook al voor update het geval).
De achterruiten gaan niet met 1 druk open of toe.
Het vak onder armsteun is bekleed.
Wat betreft de zitting heb ik geen vergelijk of het beter steunt/zit, want de testrit is al van januari geleden en mijn rug- en kontgeheugen gaat niet zover terug.
2WD en de 'motor'kap heeft ook isolatie

De trillingen bij +100km/u zijn ook hier aanwezig (Kumho Ecsta banden).

De auto-climate lijkt ook hier niet automagisch te werken. Voorverwarmen via de app levert een lekker warme auto op, maar van zodra er gereden wordt met auto met auto-climate kan het snel afkoelen.

Heb zoveel mogelijk alle piepjes en geluiden proberen af te zetten, maar het piepje/boing bij aanzetten
krijg ik niet uit. Iemand idee waar dit af te zetten is?

Ook bij het aan- en uitzetten van de ACC krijg ik telkens een piepje. Is dit uit te zetten?

Bij het aanzetten van de auto wordt het madiavolume niet verlaagd ondanks dat ik 'Volumebeperking bij het starten' heb aangezet. Moet dit volume elders ingesteld?
[Afbeelding]
Ik wilde graag van je weten of je de auto moet laten aanstaan tijden update via usb stick of dat je de auto gewoon uit kan zetten en dat de update gewoon verder gaat?
Hoor graag even.
Gr Rob

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HansAuutB
  • Laatst online: 22:17
Je kunt de auto gewoon uitzetten en afsluiten. Update wordt dan wel uitgevoerd.

Rijdt sinds 05-10-2022 een KIA EV6 GT-line rwd Runway Red

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyrulez
  • Laatst online: 20:58
Robert1962 schreef op maandag 9 januari 2023 @ 14:16:
[...]

Ik wilde graag van je weten of je de auto moet laten aanstaan tijden update via usb stick of dat je de auto gewoon uit kan zetten en dat de update gewoon verder gaat?
Hoor graag even.
Gr Rob
Hoeft niet.
Alleen is mijn ervaring dan wel dat de 12V accu behoorlijk leeg raakt.
Ik zet hem altijd aan bij mij op de oprit en dan start ik de update.
Dan loopt de 12V accu niet leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Bandit
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20:08
Jack1 schreef op maandag 9 januari 2023 @ 10:49:
[...]

Is mij helaas ook overkomen. Was er als de kippen bij, de eerste bij de dealer met deze update en nog trots vertellen dat het was gebeurd en niks zou kosten. Eindstand niet goed gegaan. Ga binnenkort weer ivm noodzakelijk onderhoud, hopelijk vergeten ze hem dan niet!

Afgelopen week tegen gemiddeld 85kW snelgeladen bij een Ionity paal. "Megatraag" dus.

[ Voor 7% gewijzigd door B-Bandit op 09-01-2023 14:22 ]

Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robert1962
HansAuutB schreef op maandag 9 januari 2023 @ 14:21:
Je kunt de auto gewoon uitzetten en afsluiten. Update wordt dan wel uitgevoerd.
Dank voor je antwoord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robert1962
Franciesco schreef op maandag 9 januari 2023 @ 12:49:
[...]

Bij mij is dat ook het geval en het lijkt ontstaan te zijn sinds de laatste update van het infotainment systeem.
Ik heb ook precies hetzelfde probleem; ook kabel al vervangen zonder enig succes. Denk inderdaad na laatste update van het infotainmentsysteem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franciesco
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 20:00
@Robert1962 Mijn reactie ging over de niet kloppende kilometerstand in de Kia app. :) Dat lijkt ontstaan te zijn na de laatste infotainment update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouter.N

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robert1962
Franciesco schreef op maandag 9 januari 2023 @ 15:07:
@Robert1962 Mijn reactie ging over de niet kloppende kilometerstand in de Kia app. :) Dat lijkt ontstaan te zijn na de laatste infotainment update.
Sorry 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solarman
  • Niet online

Alvast bedankt!
De laatste prijsverhoging was 30 november 2022.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ossie7
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 11-09 09:37
Even een vraagje voor diegene die Android Auto gebruiken. Ik ben nogal een fan van de mobiele Tom Tom app op mijn telefoon en gebruik dus graag AA. Ik heb ondertussen ook dezelfde problemen als enkele anderen hier ondervonden. AA is onbruikbaar omdat de app constant disconnect.
Ik heb hier ook last van gehad met mijn (al wat oudere) OnePlus 6. Want dan helpt is om de USB-poort van mijn telefoon schoon te maken, omdat enige stofophoping in combinatie met een kleine beweging van de kabel voldoende is om de verbinding met de auto te verliezen.

Had ik met mijn vorige auto (ook AA) overigens geen last van omdat ik de telefoon stabiel kon neerleggen. In de EV6 loopt de kabel langs mijn stoel, en is een klein hobbeltje in de weg al voldoende om de verbinding te verliezen (als er stof in de USB-poort zit).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwinus
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17-09 20:05

alwinus

Tweaked

Phusebox schreef op zondag 8 januari 2023 @ 16:24:
[...]

Verder wil ik voor het eerst gepland laden. Heb een tijd van vertrek ingesteld. Steek de lader in maar begint meteen met laden op volledige snelheid. Even gewacht, denk wellicht moet ie meten hoe snel de lader is zodat ie weet wanneer te beginnen. Nu maar planning via de laadpaal ingesteld. Ik zal wel iets fout doen.
Instellen op off-peak tariffs only. Dan pakt ie alleen de tijden die je instelt. Zo stel ik het in in. Lader zet ik gewoon aan. Nadeel...gepland laden niet vergeten uit te zetten als je wel meteen wil laden 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bogey555
ossie7 schreef op maandag 9 januari 2023 @ 15:36:
[...]

Ik heb hier ook last van gehad met mijn (al wat oudere) OnePlus 6. Want dan helpt is om de USB-poort van mijn telefoon schoon te maken, omdat enige stofophoping in combinatie met een kleine beweging van de kabel voldoende is om de verbinding met de auto te verliezen.

Had ik met mijn vorige auto (ook AA) overigens geen last van omdat ik de telefoon stabiel kon neerleggen. In de EV6 loopt de kabel langs mijn stoel, en is een klein hobbeltje in de weg al voldoende om de verbinding te verliezen (als er stof in de USB-poort zit).
Thanks, ik heb een S9 via het werk maar ik ga dat eens proberen. Onder het moto baat het niet dan ... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robert1962
Iemand enig idee wanneer de navigatieupdate via OTA dit jaar wordt uitgerold? Je hoort er niets meer van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HansAuutB
  • Laatst online: 22:17
Was dat niet in lente en herfst?

Rijdt sinds 05-10-2022 een KIA EV6 GT-line rwd Runway Red

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SwEEp3R
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 03-06 07:44
alwinus schreef op maandag 9 januari 2023 @ 15:45:
[...]

Instellen op off-peak tariffs only. Dan pakt ie alleen de tijden die je instelt. Zo stel ik het in in. Lader zet ik gewoon aan. Nadeel...gepland laden niet vergeten uit te zetten als je wel meteen wil laden 😉
Daar heb je dan weer het knopje achter de laadklep voor (hold); dan overruled ie het schema en start meteen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
alwinus schreef op maandag 9 januari 2023 @ 15:45:
[...]

Klopt, maar dan moet je dus zelf uitrekenen hoe lang die nodig heeft en elke keer die tijden aanpassen?

Ik wil dus gewoon dat ie om 7u klaar is, daar is dat plannen voor. Dat om ervoor te zorgen dat ie niet te lang op 100% staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Volgens mij heeft Kia onderhoud gedaan, de odometer lijkt weer te kloppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zilversmid
  • Laatst online: 06-12-2024

Zilversmid

KIA EV6 AWD GT-Line

Phusebox schreef op maandag 9 januari 2023 @ 17:53:
Volgens mij heeft Kia onderhoud gedaan, de odometer lijkt weer te kloppen.
Die van mij loopt nog steeds 1.500 km achter, en geen update voor de app beschikbaar..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Zilversmid schreef op maandag 9 januari 2023 @ 18:26:
[...]

Die van mij loopt nog steeds 1.500 km achter, en geen update voor de app beschikbaar..
Ah ja nu je het zegt, het loopt nog wat achter.

Tevens werkt de app momenteel niet, bij mij, met updaten of remote commando's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simon59
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 29-08 20:40
Zilversmid schreef op maandag 9 januari 2023 @ 18:26:
[...]

Die van mij loopt ook nog steeds een flink stuk achter🤔

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glas86
Robert1962 schreef op maandag 9 januari 2023 @ 16:26:
Iemand enig idee wanneer de navigatieupdate via OTA dit jaar wordt uitgerold? Je hoort er niets meer van.
De laatste update is van december, het is nu begin januari zo snel gaat dat echt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robert1962
glas86 schreef op maandag 9 januari 2023 @ 18:58:
[...]

De laatste update is van december, het is nu begin januari zo snel gaat dat echt niet.
Maar ook de laatste update van december heb ik niet via ota ontvangen terwijl ota wel beschikbaar is in mijn ev 6 sinds december

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chel

Alvast bedankt!
Ik meen dat er nog een prijsverhoging van 1000 euro was in december.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glas86
Robert1962 schreef op maandag 9 januari 2023 @ 19:11:
[...]

Maar ook de laatste update van december heb ik niet via ota ontvangen terwijl ota wel beschikbaar is in mijn ev 6 sinds december
Het zal toch niet als je de FAQ leest op

https://update.kia.com/EU/E1/updateNoticeView/1130

Dat deze update dan pas in april/mei via OTA aangeboden zal worden? Want er zijn twee momenten per jaar dat er updates via OTA worden aangeboden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
glas86 schreef op maandag 9 januari 2023 @ 19:55:
[...]

Het zal toch niet als je de FAQ leest op

https://update.kia.com/EU/E1/updateNoticeView/1130

Dat deze update dan pas in april/mei via OTA aangeboden zal worden? Want er zijn twee momenten per jaar dat er updates via OTA worden aangeboden.
Of je download het en zet de update op een USB stick. Kost het je ook niet 1 van de 2 gratis OTA updates die je krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glas86
Phusebox schreef op maandag 9 januari 2023 @ 20:08:
[...]

Of je downloaf het en zet de update op een USB stick. Kost het je ook niet 1 van de 2 gratis OTA updates die je krijgt.
Dat heb ik uiteraard ook gewoon gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robert1962
Phusebox schreef op maandag 9 januari 2023 @ 20:08:
[...]

Of je download het en zet de update op een USB stick. Kost het je ook niet 1 van de 2 gratis OTA updates die je krijgt.
Dank jullie wel. Ik bedoelde eigenlijk dat de ota bij mij via een update bij de dealer sinds december beschikbaar was. Dus ik dacht dat de laatste nav update ook via ota beschikbaar zou worden. Ik heb nu inderdaad de laatste update op een usb stick gezet
Pagina: 1 ... 246 ... 446 Laatste

Let op:
Openbaar laden, laadpassen, etc. in: [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3.

Bestellingen, leveringen en "waar is de boot"-posts over de Kia EV6 mogen in: Het KIA EV6 leveringen topic