Gisteren een rit van Enschede naar Roosendaal en terug
Ik heb hiervoor 4 jaar een Kona gereden. Wat mij opvalt bij deze auto is dat het verschil tussen 110km (heenweg) en 130km terugweg veel minder groot is dan bij de kona qua verbruik.
2x220km gereden
110km p uur => 23,4 Kw
130km p uur => 25,4 Kw
Bij de kona was t verbruik ook zo hoog bij 130km p uur, maar ik kon bij de Kona veel meer km’s winnen door 110 te gaan rijden. (Winter Snelweg 110 was ong 17kw)
Wat me verder opviel. Ik heb dus nog niet de laatste update. Geen Fastned optie in het keuze POI menu. Ga ik vandaag regelen.
Dus zonder voorverwarmen heenweg laden bij 300kw Fastned. Max 100kw ff aangetikt ondanks dat t nog 12 graden was.
Terugweg een HPC lader aangeklikt 30km van te voren vlak bij me thuis. Laadde vanaf 25% met 197kw. (Ik ben nog niet boven de 200 geweest. Heb m nu 3 weken in m’n bezit)
Wat me verder opvalt is dat de auto in CarPlay Waze, Flitsmeister en Maps herkent als navigatie systemen. Met andere woorden. Ik wil graag op de navigatie rijden van CarPlay. En wanneer nodig onderliggend in de native navigatie een HPC laser kiezen om voor te verwarmen.
Zodra ik dat doe en terug ga naar CarPlay en de navigatie van CarPlay opnieuw activeer kapt de native navigatie er mee en hiermee het preconditioneren.
Iemand hier een oplossing voor ?
ps. Ik kan niet goed wennen om standaard met de native navigatie te rijden. Ook stopt dan regelmatig mijn flitsmeister er mee op de achtergrond (geen internetverbinding) maar dat zie ik niet omdat ik de native navigatie in beeld heb en dus geen pop ups ontvang van de meldingen.
Tot zover m’n ervaringen voor m’n eerste langere afstand.