Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wiliyama
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 19-09 11:37
everlast666 schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 21:21:
[...]

Ik heb vwb flitsmeldingen betere ervaringen met flitsmeister. Zeker in de dorpen meer meldingen (2 X geflitst omdat ie niet op waze stond en wel flitsmeister collega achter me) doordat de community in Nederland groter is (aanname van mijn kant)
Even hier op terug komende:
Volgens mij ben je 2x geflitst omdat je te snel gereden hebt...😉

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bogey555
  • Laatst online: 17-09 15:51
Net een tof filmpje gezien 😁

YouTube: BMW v Audi v Tesla v Kia: DRAG RACE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TKR
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 13:50

TKR

Phusebox schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 21:13:
[...]

Jep.... :|

Maar gewoon een zwarte case is er niet alleen maar van die lelijke bling bling of iets dat enorm bulky is...

Wat kost een sleutel dan? 120 Euro?
Nieuwe keyfob en nieuwe stift, met inlezen en inslijpen: ruim 600 euro...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09:33
TKR schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 23:44:
[...]

Hahaha. Wat een grapjassen.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Inmiddels gaat één van mijn deurklinken al helemaal niet meer dicht... De anderen gaan ook niet meer volledig dicht, dus het is wachten tot ik straks rondrijdt met een auto met openstaande deurklinken of dat ik elke keer bij parkeren om de auto moet lopen om alle deurklinken dicht te drukken.

Echt kwaliteit Kia. Na 8 maanden al versleten.
En dit zijn nota bene de versie deurklinken waar geen problemen mee zouden zijn volgens Kia.

Tuurlijk het wordt wel weer opgelost door ze te vervangen, maar hoe lang die dan weer mee gaan, daar ben ik dan nu wel huiverig voor.

[ Voor 25% gewijzigd door Phusebox op 05-01-2023 07:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• everlast666
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 01-09 09:20
Gisteren een rit van Enschede naar Roosendaal en terug

Ik heb hiervoor 4 jaar een Kona gereden. Wat mij opvalt bij deze auto is dat het verschil tussen 110km (heenweg) en 130km terugweg veel minder groot is dan bij de kona qua verbruik.

2x220km gereden

110km p uur => 23,4 Kw
130km p uur => 25,4 Kw

Bij de kona was t verbruik ook zo hoog bij 130km p uur, maar ik kon bij de Kona veel meer km’s winnen door 110 te gaan rijden. (Winter Snelweg 110 was ong 17kw)

Wat me verder opviel. Ik heb dus nog niet de laatste update. Geen Fastned optie in het keuze POI menu. Ga ik vandaag regelen.

Dus zonder voorverwarmen heenweg laden bij 300kw Fastned. Max 100kw ff aangetikt ondanks dat t nog 12 graden was.

Terugweg een HPC lader aangeklikt 30km van te voren vlak bij me thuis. Laadde vanaf 25% met 197kw. (Ik ben nog niet boven de 200 geweest. Heb m nu 3 weken in m’n bezit)

Wat me verder opvalt is dat de auto in CarPlay Waze, Flitsmeister en Maps herkent als navigatie systemen. Met andere woorden. Ik wil graag op de navigatie rijden van CarPlay. En wanneer nodig onderliggend in de native navigatie een HPC laser kiezen om voor te verwarmen.

Zodra ik dat doe en terug ga naar CarPlay en de navigatie van CarPlay opnieuw activeer kapt de native navigatie er mee en hiermee het preconditioneren. :(

Iemand hier een oplossing voor ?

ps. Ik kan niet goed wennen om standaard met de native navigatie te rijden. Ook stopt dan regelmatig mijn flitsmeister er mee op de achtergrond (geen internetverbinding) maar dat zie ik niet omdat ik de native navigatie in beeld heb en dus geen pop ups ontvang van de meldingen.

Tot zover m’n ervaringen voor m’n eerste langere afstand. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Phusebox
everlast666 schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 08:13:
Gisteren een rit van Enschede naar Roosendaal en terug

Ik heb hiervoor 4 jaar een Kona gereden. Wat mij opvalt bij deze auto is dat het verschil tussen 110km (heenweg) en 130km terugweg veel minder groot is dan bij de kona qua verbruik.

2x220km gereden

110km p uur => 23,4 Kw
130km p uur => 25,4 Kw

Bij de kona was t verbruik ook zo hoog bij 130km p uur, maar ik kon bij de Kona veel meer km’s winnen door 110 te gaan rijden. (Winter Snelweg 110 was ong 17kw)
Met de harde wind momenteel kan het zo maar 5 kWh/100km schelen of je wind mee of wind tegen hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• everlast666
Phusebox schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 08:23:
[...]

Met de harde wind momenteel kan het zo maar 5 kWh/100km schelen of je wind mee of wind tegen hebt.
Is 25kw/130 p uur snelweg beetje representatief met deze temperaturen is jouw ervaring ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxander968
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19-09 16:35
Solarman schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 21:55:
[...]

Het is hier inderdaad verboden i.v.m. privacy.
Auto's krijgen een Europese typegoedkeuring, en in landen zoals Duitsland en Oostenrijk zijn dashcams een inbreuk op de privacy of gewoon verboden.
Dat is de reden dat dit niet op Europese uitvoeringen zit, anders zouden ze geen typegoedkeuring verkrijgen.
Als ik het goed heb wordt een auto binnen een EU land aangeboden voor een toelatingskeuring. Als dat land een goedkeuring afgeeft is deze geldig voor de hele EU. De auto hoeft dan niet in elk afzonderlijke land gekeurd te worden. Als dat land bijvoorbeeld Duitsland is zal de privacy zwaarder wegen dan hier in Nederland. De Tesla model Y kan de camera op afstand bekeken worden en zal vermoedelijk niet in Duitsland of Oostenrijk gekeurd zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMenaz
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 15:13
Phusebox schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 07:28:
Inmiddels gaat één van mijn deurklinken al helemaal niet meer dicht... De anderen gaan ook niet meer volledig dicht, dus het is wachten tot ik straks rondrijdt met een auto met openstaande deurklinken of dat ik elke keer bij parkeren om de auto moet lopen om alle deurklinken dicht te drukken.

Echt kwaliteit Kia. Na 8 maanden al versleten.
En dit zijn nota bene de versie deurklinken waar geen problemen mee zouden zijn volgens Kia.

Tuurlijk het wordt wel weer opgelost door ze te vervangen, maar hoe lang die dan weer mee gaan, daar ben ik dan nu wel huiverig voor.
Reed laatst naast een EV6 en viel me op dat de klinken daar ook niet strak in de deur lagen maar een beertje uitstaken. Slordig. :F

Catch my drift?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
DaMenaz schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 09:56:
[...]

Reed laatst naast een EV6 en viel me op dat de klinken daar ook niet strak in de deur lagen maar een beertje uitstaken. Slordig. :F
Ze hebben meerdere problemen:

- Sommige klinken krassen omdat ze langs het plaatwerk schuren
- Sommige klinken verbuigen door de kracht die je er op zet met openen
- Sommige klinken zijn niet goed gesmeerd in de fabriek waardoor ze gaan kraken en niet goed openen/sluiten

Probleem 2 en 3 heb ik in ieder geval last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --HOOLIE--
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-09 09:48

--HOOLIE--

MILLLLLLLLL

Phusebox schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 10:03:
[...]

Ze hebben meerdere problemen:

- Sommige klinken krassen omdat ze langs het plaatwerk schuren
- Sommige klinken verbuigen door de kracht die je er op zet met openen
- Sommige klinken zijn niet goed gesmeerd in de fabriek waardoor ze gaan kraken en niet goed openen/sluiten

Probleem 2 en 3 heb ik in ieder geval last van.
Ik heb probleem 1,2 en 3... :(

Met GOD zelf heb ik geen problemen, het is meer zijn fanclub die mij niet aanstaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solarman
  • Registratie: Mei 2022
  • Niet online
xxander968 schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 09:06:
[...]

Als ik het goed heb wordt een auto binnen een EU land aangeboden voor een toelatingskeuring. Als dat land een goedkeuring afgeeft is deze geldig voor de hele EU. De auto hoeft dan niet in elk afzonderlijke land gekeurd te worden. Als dat land bijvoorbeeld Duitsland is zal de privacy zwaarder wegen dan hier in Nederland. De Tesla model Y kan de camera op afstand bekeken worden en zal vermoedelijk niet in Duitsland of Oostenrijk gekeurd zijn.
Nog even verder gekeken en je hebt helemaal gelijk wat betreft typegoedkeuring. (y)
Cameragebruik daarentegen is een grijs gebied, dit lijkt helemaal afhankelijk te zijn hoe een rechter er tegenaan kijkt.

ENYAQ SPORTLINE 210kW MY25 ( voorheen: KIA EV6 GT-Line 77,4 RWD MY23)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• everlast666
Wiliyama schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 22:37:
[...]

Even hier op terug komende:
Volgens mij ben je 2x geflitst omdat je te snel gereden hebt...😉
Zeker. Maar ik had langzamer (veiliger) gereden als waze me de melding van de flitser had gegeven daar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• everlast666
Anunnaki schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 12:26:
[...]

Even terug komend hierop. Native navigatie icm flitsmeester, moet je dan ook nog eens naast native de navigatie in flitsmeister gaan gebruiken om de juiste meldingen te krijgen of gewoon flitsmeister openen en hij herkend aan je locatie welke meldingen hij moet doorgeven?
Alleen aan zetten en hij geeft pop ups en audio op basis van gps.

Wel moet CarPlay op je grote scherm draaien hiervoor. Als je m op de achtergrond draait, dus native prominent dan moet je t doen met audio meldingen.

Maar dat laatste raad ik af. Lees m’n post van vanochtend. Je weet dan niet of flitsmeister t doet omdat ie af en toe hangt en dat vind ik niet flex !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --HOOLIE--
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-09 09:48

--HOOLIE--

MILLLLLLLLL

everlast666 schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 11:38:
[...]

Wel moet CarPlay op je grote scherm draaien hiervoor. Als je m op de achtergrond draait, dus native prominent dan moet je t doen met audio meldingen.

Maar dat laatste raad ik af. Lees m’n post van vanochtend. Je weet dan niet of flitsmeister t doet omdat ie af en toe hangt en dat vind ik niet flex !
Bij mij hangt Flitsmeister nooit als ik hem draai op de achtergrond.. ( Android Auto )

Met GOD zelf heb ik geen problemen, het is meer zijn fanclub die mij niet aanstaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zilversmid
  • Laatst online: 06-12-2024

Zilversmid

KIA EV6 AWD GT-Line

TKR schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 23:44:
[...]

Helaas kan ik uit eigen ervaring vertellen dat een vervangende sleutel van mijn EV6 € 406 incl BTW heeft gekost, inclusief inlezen. Alsnog een heleboel geld, maar gelukkig niet zoveel als de 600 die hier wordt aangegeven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lawnmower
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-09 12:02

lawnmower

Elvis lives..

Ik belde een tijdje terug naar de Kia dealer om een afspraak te maken voor de pre-heat update. Kon netjes ingepland worden, receptioniste gaf aan dat dit mogelijk was omdat deze update als 'terugroepactie' aangeduid werd door Kia.

Vandaag kom ik aan, meld me bij de werkplaats, man kijkt in computer en zegt: "We gaan de eindversterker vervangen". Ik verbaasd, gaf aan dat ik voor de pre-heat update kwam. Geen probleem, die kunnen we meenemen.

Hij gaf verder aan dat Kia nu alle eindversterkers preventief ging vervangen (de mijne werkte nog prima).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
lawnmower schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 12:46:
Ik belde een tijdje terug naar de Kia dealer om een afspraak te maken voor de pre-heat update. Kon netjes ingepland worden, receptioniste gaf aan dat dit mogelijk was omdat deze update als 'terugroepactie' aangeduid werd door Kia.

Vandaag kom ik aan, meld me bij de werkplaats, man kijkt in computer en zegt: "We gaan de eindversterker vervangen". Ik verbaasd, gaf aan dat ik voor de pre-heat update kwam. Geen probleem, die kunnen we meenemen.

Hij gaf verder aan dat Kia nu alle eindversterkers preventief ging vervangen (de mijne werkte nog prima).
In positieve zin, en overdreven, nog een paar terugroepacties de komende jaren en je auto is weer als nieuw na alle onderdelen die vervangen zijn :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TKR
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 13:50

TKR

Phusebox schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 13:10:
[...]

In positieve zin, en overdreven, nog een paar terugroepacties de komende jaren en je auto is weer als nieuw na alle onderdelen die vervangen zijn :+
Ik moet zeggen dat ik met die sleutel ook even twijfelde over vervangen na die berichten over veiligheidsproblemen. Wie weet vervangen ze straks alle sleutels standaard. :) Maar het lijkt eerder softwarematig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• everlast666
--HOOLIE-- schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 12:02:
[...]

Bij mij hangt Flitsmeister nooit als ik hem draai op de achtergrond.. ( Android Auto )
Misschien ben ik de enige. Ik zit via m'n werkgever vast aan Apple. Voor de rest ook prima hoor, misschien komt het doordat ook Spotify tegelijkertijd draait, maar het niet zeker weten of ie t doet is waardeloos als je de app niet ziet.

Hij geeft aan dat ie geen internetverbinding heeft, ik moet dan op OK drukken en dan herpakt ie zich. De locatie blijft dan ook hangen waardoor Flitsmeister geen actuele meldingen geeft over de weg waar je dan rijdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoEV6
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13:46

Ik sprak net Kia Utrecht ivm het inplannen van de update voor pre heating. Dat kost € 130,- gaven ze aan. Ben nu in overleg met de leasemaatschappij of zij die kosten gaan betalen. De terugroepactie gaat inderdaad over een probleem met de audio en lossen ze op tijdens regulier onderhoud of als de auto ivm een andere oorzaak in de garage is.

[ Voor 5% gewijzigd door GoEV6 op 05-01-2023 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zilversmid
  • Laatst online: 06-12-2024

Zilversmid

KIA EV6 AWD GT-Line

Ik stond afgelopen maandag om 8 uur bij de dealer op de stoep voor de pre-conditioning update, conform afspraak. Ik vroeg nog of alles duidelijk was waarop de dame bevestigend knikte. Op het leenfietsje naar huis en een paar uur later kon ik hem weer ophalen. Alles gelukt?, vroeg ik nog. En wederom een tevreden knikkende, vriendelijke dame van de service-balie.
Onderweg sloeg de pre-conditioning niet aan en ging ik toch maar even speuren in het menu in het kader van 'het zal toch niet'... En ja hoor, daar stond nog steeds Wintermodus.

Ietwat geirriteerd belde ik ze vanuit de auto en toen ik zei dat ik kon zien dat de update niet was gedaan begon de dame te lachen en vertelde dat je de versterker-update ook helemaal niet kunt zien in de menu's 8)7 8)7 :(

Ik moest vervolgens even tot 10 tellen en toen uitleggen wat de update dan was waar ik de afspraak voor had gemaakt, de dame had duidelijk geen idee waar ik het allemaal over had. Toen ze me ook nog eens verkeerd doorverbond was de paniek compleet en werd ik snel teruggebeld met de mededeling dat ik de volgende dag terug kon komen en ze de update (ze noemen het zelf een accessoire upgrade :) ) gratis voor mij zouden uitvoeren ipv de 129,95 door te berekenen!! Al met al eind goed, al goed en een gratis pre-conditioning upgrade !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sn0x0r
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 14:47
...

Dit is neem ik aan alleen voor MY22 en jonger?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SwEEp3R
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 03-06 07:44
everlast666 schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 11:38:
[...]

Ik ook geen problemen met Flitsmeister op de achtergrond. Maar meestal staat FM gewoon in beeld op mijn iPhone; audio gaat via CarPlay.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyrulez
  • Laatst online: 15:49
Van de week mijn auto gewassen en kwam ook weer wat bijzonders tegen.

Bij het stofzuigen van de kofferbak viel mij een plek op ter hoogte van de rechter schokbreker (bestuurders kant).
Het is net of er van onder wat doorheen drukt.
Binnenkort maar weer eens de dealer bellen.

Heeft iemand anders dit toevallig ook?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7Ps99GsTpapXQ60wOkqMuR7dYXU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WIvH3gSUj3vylcqHJbUgmjuB.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 3% gewijzigd door stimpyrulez op 05-01-2023 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joer
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 19-04 12:19
stimpyrulez schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 15:18:
Van de week mijn auto gewassen en kwam ook weer wat bijzonders tegen.

Bij het stofzuigen van de kofferbak viel mij een plek op ter hoogte van de rechter schokbreker (bestuurders kant).
Het is net of er van onder wat doorheen drukt.
Binnenkort maar weer eens de dealer bellen.

Heeft iemand anders dit toevallig ook?

[Afbeelding]
😱😱 lijkt wel of de bevestiging van de schokdemper er door heen duwt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth_Fedor
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-09 15:02
Gisteren mijn KIA naar Stern in Amsterdam-Noord gebracht voor spatlappen. Meteen naar de pre-heat update gevraagd (kan eigenlijk alleen in combinatie met een service-beurt). Kon mee en koste 30 euro. Meteen gedaan dus.

Duurde 2 uur, maar ik krijg nu een sneeuuwvlok symbool als ik een snellader kies als bestemming. Zie ook het verbruik met 4.5 KW oplopen op CarScanner. Ik lees wel her en der dat die pre-heat 15 minuten van tevoren begint, en dat kan wel eens te kost zijn om de 25 graden te halen.

"May The Force be with me"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth_Fedor
Voor iemand die nog een rode 58 kW ev6 zoekt, die kwam daar net binnen (20k op de teller, april 2022 meen ik, van een leasebedrijf).

Even vragen naar Alban daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joer
Darth_Fedor schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 15:35:
Gisteren mijn KIA naar Stern in Amsterdam-Noord gebracht voor spatlappen. Meteen naar de pre-heat update gevraagd (kan eigenlijk alleen in combinatie met een service-beurt). Kon mee en koste 30 euro. Meteen gedaan dus.

Duurde 2 uur, maar ik krijg nu een sneeuuwvlok symbool als ik een snellader kies als bestemming. Zie ook het verbruik met 4.5 KW oplopen op CarScanner. Ik lees wel her en der dat die pre-heat 15 minuten van tevoren begint, en dat kan wel eens te kost zijn om de 25 graden te halen.
De tijd van voorverwarmen hangt af van wanneer je een snellaadstations geslecteerd. Ik had 1tje op bijna 100km afstand geselecteerd en begon gelijk met voorverwarmen totdat ik er was of hij stopte ermee als de soc onder de 19% komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markvw
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 05-09 08:24
Joer schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 15:21:
[...]

😱😱 lijkt wel of de bevestiging van de schokdemper er door heen duwt.
Kan ook zijn dat er iets zwaars aan de bovenkant op heeft gelegen waardoor het plastic over de bout van de wielophanging heen is gedrukt. In impact hoeft dus niet van beneden te komen (en ik hoop ook dat dat niet van onderen komt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMenaz
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 15:13
sn0x0r schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 13:55:
[...]

Dit is neem ik aan alleen voor MY22 en jonger?
Elke EV6 is toch MY22 of jonger?

Catch my drift?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• everlast666
SwEEp3R schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 14:18:
[...]

Ik ook geen problemen met Flitsmeister op de achtergrond. Maar meestal staat FM gewoon in beeld op mijn iPhone; audio gaat via CarPlay.
Daar zit ik ook evt. nog naar te kijken, wat voor houder gebruik je hiervoor zodat je je telefoon in t zicht hebt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HansAuutB
  • Laatst online: 15:56
I

Vorige week bij mij slechts een amp-update doorgevoerd.
Hardware niet.

Zou KIA in een week tijd het standpunt hebben gewijzigd?

Rijdt sinds 05-10-2022 een KIA EV6 GT-line rwd Runway Red

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SwEEp3R
everlast666 schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 15:56:
[...]

Daar zit ik ook evt. nog naar te kijken, wat voor houder gebruik je hiervoor zodat je je telefoon in t zicht hebt ?
Zie SwEEp3R in "Het grote KIA EV6 topic"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HansAuutB
DaMenaz schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 15:56:
[...]

Elke EV6 is toch MY22 of jonger?
Nee, inmiddels rijden er ook MY23.

Edit: of jonger dus.

[ Voor 5% gewijzigd door HansAuutB op 05-01-2023 16:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• everlast666
Joer schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 17:14:
Kwam zojuist een filmpje tegen over de heating in de auto. Met twee aanpassingen kwam er warme lucht uit de uitgangen. Misschien wel interessant voor degene die nog steeds problemen ondervinden met de auto verwarmen:

YouTube: Kia EV6 No Heat - Trouble Shooting Attempt
Dit werkt perfect 👍 Tnx !

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HansAuutB
Kun je de korte uitleg even geven?
Halverweg filmpje afgehaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gupje360
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 17-09 07:52
HansAuutB schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 15:59:
[...]

Vorige week bij mij slechts een amp-update doorgevoerd.
Hardware niet.

Zou KIA in een week tijd het standpunt hebben gewijzigd?
Mijn versterker is gisteren ook vervangen volgens de kia dealer. Ik kwam ook alleen voor de preheat update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• everlast666
HansAuutB schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 16:20:
[...]

ook ik had 'problemen' dat het niet altijd echt lekker warm werd in de auto ondanks dat bij auto climate de thermostaat op 21 stond/staat

Door het uitvinken van deze 2 opties, blaast hij instant warme lucht en je ziet ook dat t werkt doordat het verbruik aan de aico instant oploopt.

Dus vooralsnog blij met deze post. Is veel behagelijker in de auto... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joer
HansAuutB schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 16:20:
[...]

Dan kan je nu weer inhalen halfverwege het filmpje

Waren twee dingen. Iets met automatisch ontvochtigen en nog iets.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
everlast666 schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 17:11:
[...]

ook ik had 'problemen' dat het niet altijd echt lekker warm werd in de auto ondanks dat bij auto climate de thermostaat op 21 stond/staat

Door het uitvinken van deze 2 opties, blaast hij instant warme lucht en je ziet ook dat t werkt doordat het verbruik aan de aico instant oploopt.

En dan om de 2 minuten Front aan moeten zetten omdat je niks meer ziet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joer
Phusebox schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 17:57:
[...]

Dat probleem heb jij alleen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Joer schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 18:15:
[...]

Dat probleem heb jij alleen
Jep, only me.

Het grote KIA EV6 topic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• king_dude
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online

Klopt. Je moet bij deze temp. 40 snelweg kilometer ervoor uittrekken. 3kw voorverwarmen + die kilometers kost je ongeveer (bij 58kw accu) 20% accu. Je moet dus dan starten bij minimaal 45 % accu

En niet vergeten dat je een laadstation kiest die gedurende je rit binnen de 40 km range blijft, want anders stopt ie vroegtijdig..

Geef mij maar een aan/uit knop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simon59
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 29-08 20:40
everlast666 schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 17:11:
[...]

Kan iemand aub in het Nederlands aangeven om welke twee opties het gaat ?
Ze lijken namelijk allemaal nogal op elkaar.
Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxander968

Op youtube zag ik een filmpje van iemand die bij -25 graden zijn tesla aan de snellader hing. Na een half uur accu verwarmen a 5kw aan de snellader ging er de auto pas over naar laden in plaats van accu verwarmen. Je accu- en omgevingstemperatuur spelen zeker mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joer
Simon59 schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 18:46:
[...]

Kan iemand aub in het Nederlands aangeven om welke twee opties het gaat ?
Ze lijken namelijk allemaal nogal op elkaar.
Alvast bedankt.
Kijk het filmpje ff

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simon59
Bedankt man.
Fijn en goed geholpen.
Uiteraard had ik het filmpje bekeken.
Was alleen niet duidelijk genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• everlast666
Phusebox schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 17:57:
[...]

Geen idee. Ik laat de instellingen vooralsnog zo staan. I’ll keep you posted ☺️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• everlast666
Simon59 schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 19:05:
[...]

Bedankt man.
Fijn en goed geholpen.
Gevonden inmiddels ? Anders loop ik ff naar de auto en maak ik een foto ☺️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simon59
everlast666 schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 19:09:
[...]

Gevonden inmiddels ? Anders loop ik ff naar de auto en maak ik een foto ☺️
Nog niet gevonden.
Graag een Nederlandse zou zeker helpen.
Bedankt man.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
Simon59 schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 19:05:
[...]

Bedankt man.
Fijn en goed geholpen.
Je kunt het ook via de app doen. Mijn app staat wel op Engels maar zo kun je de opties wel vinden denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• king_dude
  • Niet online
Joer schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 15:50:
[...]

De tijd van voorverwarmen hangt af van wanneer je een snellaadstations geslecteerd. Ik had 1tje op bijna 100km afstand geselecteerd en begon gelijk met voorverwarmen totdat ik er was of hij stopte ermee als de soc onder de 19% komt.
Dat zou ik graag bevestigd willen zien. Ik ben bezig om de logica te achterhalen van het systeem (door te meten en testen), en heb afstanden > 40 km getest. Bij mij gaat ie boven de 40 km tot laadpunt NIET starten met laden.

Ik denk dat de 100 km het aantal km's was tot je bestemming, en niet tot de lader?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SwEEp3R
20% accu verbruikt voor voorverwarmen? Dat is dus 14kWh x €0,86, zo’n 12 euro om wat sneller te laden? Beetje overkill lijkt me…? Of mis ik iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gupje360
Ik moet heel vaak in de auto mijn front blazers handmatig even aanzetten omdat het begint te beslaan, ook met auto fog functie aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth_Fedor
SwEEp3R schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 19:51:
20% accu verbruikt voor voorverwarmen? Dat is dus 14kWh x €0,86, zo’n 12 euro om wat sneller te laden? Beetje overkill lijkt me…? Of mis ik iets?
Batterij opwarmen gaat met 4.5 Kw. Zeg 15 a 30 minuten van tevoren komt dat op 30 a 40 cent uit.
Stodf vorige maand voor de pre-heating update om 02:00 bij Shell recharge en het laden ging met 50 kWh totdat de batterij op 25 graden stond. Was buiten een graad of 5 en het duurde 20 minuten voor de batterij opgewarmd was. Haalde toen nog maar 75 KWh dus hoop met deze update sneller weg te zijn. Mag het best 50 cent kosten. _/-\o_

[ Voor 31% gewijzigd door Darth_Fedor op 05-01-2023 20:56 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sn0x0r
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 14:47
Maar werkelijk niemand heeft tot nu toe genoemd welke 2 functies je nou uit moet zetten, behalve een link naar een filmpje? Dat was wat ik bedoelde met: waarom is dit een filmpje... Zoiets deel je dan in de beschrijvende tekst van het filmpje?

Het zal wel aan mij liggen...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Phusebox
sn0x0r schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 21:39:
Maar werkelijk niemand heeft tot nu toe genoemd welke 2 functies je nou uit moet zetten, behalve een link naar een filmpje? Dat was wat ik bedoelde met: waarom is dit een filmpje... Zoiets deel je dan in de beschrijvende tekst van het filmpje?

Ik weet de Nederlandse namen niet. Mijn filmpje duurt 14 sec... plus je kunt het via de app doen.

Auto dehumidify (automatisch ontvochtigen?)
Auto defog (automatisch ontwasemen?)

[ Voor 8% gewijzigd door Phusebox op 05-01-2023 21:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• king_dude
  • Niet online
SwEEp3R schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 19:51:
Ja, je mis iets. Ik heb aangegeven dat die 20% het voorverwarmen + rit is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joer
king_dude schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 19:40:
[...]

Dat zou ik graag bevestigd willen zien. Ik ben bezig om de logica te achterhalen van het systeem (door te meten en testen), en heb afstanden > 40 km getest. Bij mij gaat ie boven de 40 km tot laadpunt NIET starten met laden.

Ik denk dat de 100 km het aantal km's was tot je bestemming, en niet tot de lader?
Ik kan het bevestigen omdat ik het in de praktijk over een afstand van 1100km paar weken geleden geen en terug van en naar Italië heb geprobeerd en gebruikt. De afstand was tot laadstation. En begon had die station geselecteerd toen ik zo rond de 50% soc over had en nog z’n 150km kon rijden. Dus snellaad station geselecteerd in de Kia navigatie en hij begon direct met voor verwarmen. En stopte als ik onder de 19% uit kwam of als ik iets meer over had dan stopte hij bij de lader met voorverwarmen

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• everlast666
sn0x0r schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 21:39:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/U3vV7ytBiaoTAmMH2KiT3KFyzsA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qZGyTIyMy5EYxeiJ3hwECqqV.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HansAuutB
Mooi voor de mensen die nu soms kou lijden.
Maar het is toch werkelijk absurd dat je deze goede automatische functies daarvoor uit moet zetten.
Het gekke/gelukkige is dat ik nergens last van heb; mijn verwarming werkt naar volle tevredenheid.
En dat was in mijn Espace (laatste versie) wel anders; daar wist de importeur/fabriek er ook geen raad mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Als deze functies uitzetten het probleem met de verwarming oplost ga je dus denken dat er bij sommige auto's iets mis is met de vochtsensor, en het dus niet bij de verwarming zelf zit.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Phusebox
Op Facebook nu ook weer genoeg mensen die klagen over koude voeten, waarbij de dealers aangeven dat de auto gewoon werkt zoals het hoort.

Ben dus bij lange na niet de enige, zoals sommige hier soms altijd maar weer willen doen voorkomen.

Lijkt mij toch wel een redelijke ontwerpfout.

Voor wie lid is van de Kia EV6 Owners groep op FB: https://www.facebook.com/...ermalink/851920512746626/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alwinus
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17-09 20:05

alwinus

Tweaked

Phusebox schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 06:33:
Op Facebook nu ook weer genoeg mensen die klagen over koude voeten, waarbij de dealers aangeven dat de auto gewoon werkt zoals het hoort.

Ben dus bij lange na niet de enige, zoals sommige hier soms altijd maar weer willen doen voorkomen.

Lijkt mij toch wel een redelijke ontwerpfout.

Voor wie lid is van de Kia EV6 Owners groep op FB: https://www.facebook.com/...ermalink/851920512746626/
Het is ook niet dat ik je niet geloof hoor. Het is gewoon opvallend. Dat er tussen auto's zo veel verschil is. Een vermoeden van onderdelen van verschillende leveranciers die niet altijd even goed werken?

Mijn verwarming werkt goed. Geen koude voeten.

Overigens als die na verwarmen overgaat naar AC voel je wat koelere lucht. Maar dat is maar even daarna wordt die warmer. Dat heb ik overigens in elke auto gehad hiervoor dat na een tijdje verwarmen de auto wat koelere lucht lijkt te blazen.

Anyway wat mij opviel in dat filmpje is dat zijn verwarming dan vervolgens ook niet zo warm wordt. Maar zijn verwarming verbruik lag maar op 1.22 kWh (om en nabij). Mijn verbruik bij die temperaturen is veel hoger (zeker in het begin hoger dan 3 kWh) en dan staat die op 19,5...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
alwinus schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 08:24:
[...]

Het is ook niet dat ik je niet geloof hoor. Het is gewoon opvallend. Dat er tussen auto's zo veel verschil is. Een vermoeden van onderdelen van verschillende leveranciers die niet altijd even goed werken?

Mijn verwarming werkt goed. Geen koude voeten.

Overigens als die na verwarmen overgaat naar AC voel je wat koelere lucht. Maar dat is maar even daarna wordt die warmer. Dat heb ik overigens in elke auto gehad hiervoor dat na een tijdje verwarmen de auto wat koelere lucht lijkt te blazen.

Anyway wat mij opviel in dat filmpje is dat zijn verwarming dan vervolgens ook niet zo warm wordt. Maar zijn verwarming verbruik lag maar op 1.22 kWh (om en nabij). Mijn verbruik bij die temperaturen is veel hoger (zeker in het begin hoger dan 3 kWh) en dan staat die op 19,5...
Opvallend, en spijtig dat Kia en de dealers hun kop in het zand steken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YoshiBignose
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 14:51
Iemand hier problemen met de EV6 dat je af en toe niet kan wegrijden? Alles werkt maar wil niet in z'n D. Het schijnt een bekend probleem te zijn (zombie mode?) maar er is nog geen firmware update voor zegt de dealer. Je moet uitstappen, weglopen uit de afstandsbediening range, dan na 5 min. terugkomen ofzo en bidden dat het wel werkt. Soms reserve sleutel gebruiken helpt. Echt gigantisch kut en de dealer zegt gewoon ja pech we moeten wachten op een firmware update sommige e-niro's hebben het ook.

Facts don't care about your feelings

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dartlink
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 11:34
YoshiBignose schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 08:52:
Iemand hier problemen met de EV6 dat je af en toe niet kan wegrijden? Alles werkt maar wil niet in z'n D. Het schijnt een bekend probleem te zijn (zombie mode?) maar er is nog geen firmware update voor zegt de dealer. Je moet uitstappen, weglopen uit de afstandsbediening range, dan na 5 min. terugkomen ofzo en bidden dat het wel werkt. Soms reserve sleutel gebruiken helpt. Echt gigantisch kut en de dealer zegt gewoon ja pech we moeten wachten op een firmware update sommige e-niro's hebben het ook.
Mits het hetzelfde is als menigeen in dit topic, is hier gewoon een update voor. De problemen worden dan drastisch verminderd.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gupje360
Dit heb ik ook wel eens, vaak was ik dan te snel met rem loslaten en in D of R zetten. Bij mij werkt altijd dan gewoon de auto uitzetten, rem in houden opnieuw aan zetten en wachten dat de auto aangeeft dat hij ready is. Daarna kan ik hem gewoon in de D of R zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
Dartlink schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 08:57:
[...]

Mits het hetzelfde is als menigeen in dit topic, is hier gewoon een update voor. De problemen worden dan drastisch verminderd.
Dealer zegt van niet. Is wel een bekend probleem maar is nog niet opgelost.
Gupje360 schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 10:11:
[...]

Dit heb ik ook wel eens, vaak was ik dan te snel met rem loslaten en in D of R zetten. Bij mij werkt altijd dan gewoon de auto uitzetten, rem in houden opnieuw aan zetten en wachten dat de auto aangeeft dat hij ready is. Daarna kan ik hem gewoon in de D of R zetten.
Dat is het niet. Het enige wat werkt is weglopen buiten de range van de auto en een paar minuten wachten. En dat werkt ook niet eens altijd. Soms met de reservesleutel werkt het wel maar dan moet je die wel buiten de range hebben liggen.

Ik lees op internet dat het ook verergerd wordt door pre heat functie in de app en dat lijkt te kloppen dus die laten we nu even uit en het komt stukken minder voor. Rare zooi 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1Mark
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:19
YoshiBignose schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 10:19:
[...]

Dealer zegt van niet. Is wel een bekend probleem maar is nog niet opgelost.

[...]

Dat is het niet. Het enige wat werkt is weglopen buiten de range van de auto en een paar minuten wachten. En dat werkt ook niet eens altijd. Soms met de reservesleutel werkt het wel maar dan moet je die wel buiten de range hebben liggen.

Ik lees op internet dat het ook verergerd wordt door pre heat functie in de app en dat lijkt te kloppen dus die laten we nu even uit en het komt stukken minder voor. Rare zooi 8)7
Het issue is er nog, maar komt nog zelden bij mij voor sinds een software fix ergens afgelopen april of mei. De sleutel in de buurt van de on/off knop houden en die knop 10sec ingedrukt houden. En dan werkt het weer bij mij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
1Mark schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 10:25:
[...]

Het issue is er nog, maar komt nog zelden bij mij voor sinds een software fix ergens afgelopen april of mei. De sleutel in de buurt van de on/off knop houden en die knop 10sec ingedrukt houden. En dan werkt het weer bij mij...
Ook geprobeerd maar dat had geen nut.

Verder nooit een software update gehad maar auto is pas afgeleverd in juni dus dan zou die fix er al op gestaan moeten hebben toch. Problemen zijn ook pas de laatste weken ontstaan, daarvoor niets aan de hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1Mark
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:19
YoshiBignose schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 10:27:
[...]

Ook geprobeerd maar dat had geen nut.

Verder nooit een software update gehad maar auto is pas afgeleverd in juni dus dan zou die fix er al op gestaan moeten hebben toch. Problemen zijn ook pas de laatste weken ontstaan, daarvoor niets aan de hand.
Ik denk dat de software altijd minstens een paar maanden achterloopt als je hem ontvangt. Dus ik zou een update zeker regelen. Die wil je sowieso voor de P-stand terugroep actie en de battery-preconditioning. En met een beetje mazzel pak je dan dus ook de zombie-mode fix, de climate improvement, de audio improvement en misschien zelfs de versterker-vervanging mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YoshiBignose
1Mark schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 10:41:
[...]

Ik denk dat de software altijd minstens een paar maanden achterloopt als je hem ontvangt. Dus ik zou een update zeker regelen. Die wil je sowieso voor de P-stand terugroep actie en de battery-preconditioning. En met een beetje mazzel pak je dan dus ook de zombie-mode fix, de climate improvement, de audio improvement en misschien zelfs de versterker-vervanging mee.
Ja ik zei ook al tegen ze doe dan op z'n minst ff een software update misschien zit het er al tussen maar wilden ze niet. Hiervoor 5 jaar Hyundai zelfs flut service... word je toch altijd gek van. Had ook gewoon een reparatie afspraak gemaakt met bevestiging maar stond niks over in hun systeem. :O

[ Voor 6% gewijzigd door YoshiBignose op 06-01-2023 10:48 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• everlast666
Omdat ik toch graag mijn telefoon in beeld heb zodra ik met mijn native navigatie ga rijden heb ik onderstaande houder besteld. Laden/Carplay gewoon via de kabel.

Ik wil deze gaan plaatsen op de middenconsole. Ik laat jullie weten hoe t bevalt ;-)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZzchZ6Ge3R1snOrkrLxtV7Y_IwU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/d9RxAdOtecpaTmwqLRpUpoko.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marc4547
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 15:31

Van welke maand en jaar is jouw auto ?

Zeer happy met mijn 2e EV6, van Gravity Blue naar Dark Forest Green, beide RWD 77,8 KW Bij vlagen ben ik geniaal, jammer dat het vaak windstil is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lawnmower
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-09 12:02

lawnmower

Elvis lives..

marc4547 schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 15:03:
[...]

Van welke maand en jaar is jouw auto ?
Ik heb hem sinds December 2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxander968

Diezelfde ervaring heb ik ook. 10 januari heb ik een afspraak voor het vervangen van mijn handvaten. Nu heb ik gemeld dat de versterker ook stuk is omdat het geluid regelmatig wegvalt, blijkt dat de vervanging al gepland stond voor de 10e.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
xxander968 schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 15:25:
[...]

Diezelfde ervaring heb ik ook. 10 januari heb ik een afspraak voor het vervangen van mijn handvaten. Nu heb ik gemeld dat de versterker ook stuk is omdat het geluid regelmatig wegvalt, blijkt dat de vervanging al gepland stond voor de 10e.
Hoe lang heb je moeten wachten op de deurgrepen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxander968
@Phusebox De deurgrepen heb ik op 1 juli gemeld. Toen zijn er foto's gemaakt en aan Kia NL doorgemeld. Ergens in november lagen de eerste drie klaar, de vierde kwam half december binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
xxander968 schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 16:20:
@Phusebox De deurgrepen heb ik op 1 juli gemeld. Toen zijn er foto's gemaakt en aan Kia NL doorgemeld. Ergens in november lagen de eerste drie klaar, de vierde kwam half december binnen.
Haha. Wtf... 5 maanden? Belachelijk echt waar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marc4547
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 15:31
Ik merk ook dat je eigenlijk vrijwel direct na het starten met de draaiknop drive moet kiezen. Ik doe dat altijd wel , Mijn vrouw heeft na het instappen gestart , gaat dan pas haar stoel goed zetten en haar telefoon koppelen verwarming etc en dat als een soort van veiligheid gaat hij niet meer in drive en moet ze hem uitzetten en begint het weer , terwijl als ik tegen haar zeg : start, kies meteen drive en doe dan je radio etc dan heeft ze dat probleem niet, Een soort van veiligheid?

Zeer happy met mijn 2e EV6, van Gravity Blue naar Dark Forest Green, beide RWD 77,8 KW Bij vlagen ben ik geniaal, jammer dat het vaak windstil is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dartlink
Nog nooit gehad... En ik vergeet nog regelmatig dingen thuis dus auto staat voor langere aan in P, maar kan daarna prima in de D zetten?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Freezhost
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15:39
Phusebox schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 16:34:
[...]

Haha. Wtf... 5 maanden? Belachelijk echt waar.
Die levertijden zijn niet alleen bij Kia een probleem, ook bij andere merken hoor ik dat. Sterker nog levering/voorraad is overal een probleem. Mijn slimme meter bijvoorbeeld is al maanden niet meer uit te lezen maar de netbeheerder kan geen nieuwe installeren want die zijn niet leverbaar, tekort aan chips e.d.

Neemt niet weg dat het gewoon niet nodig zou moeten zijn die deurgrepen te vervangen natuurlijk, maar blijkbaar is dit niet zorgvuldig getest.

@Phusebox jij hebt nog steeds problemen met je EV6 dus, volgens mij ben je wel klaar met Kia? Misschien een idee om hem in te ruilen voor een BMW ofzo? Vergeet dan vooral geen abonnement te nemen op de stoelverwarming :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loei123
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 13:13
marc4547 schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 16:36:
[...]

Ik merk ook dat je eigenlijk vrijwel direct na het starten met de draaiknop drive moet kiezen. Ik doe dat altijd wel , Mijn vrouw heeft na het instappen gestart , gaat dan pas haar stoel goed zetten en haar telefoon koppelen verwarming etc en dat als een soort van veiligheid gaat hij niet meer in drive en moet ze hem uitzetten en begint het weer , terwijl als ik tegen haar zeg : start, kies meteen drive en doe dan je radio etc dan heeft ze dat probleem niet, Een soort van veiligheid?
Dit probleem herken ik ook totaal niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
Freezhost schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 16:59:
[...]

Die levertijden zijn niet alleen bij Kia een probleem, ook bij andere merken hoor ik dat. Sterker nog levering/voorraad is overal een probleem. Mijn slimme meter bijvoorbeeld is al maanden niet meer uit te lezen maar de netbeheerder kan geen nieuwe installeren want die zijn niet leverbaar, tekort aan chips e.d.

Neemt niet weg dat het gewoon niet nodig zou moeten zijn die deurgrepen te vervangen natuurlijk, maar blijkbaar is dit niet zorgvuldig getest.

@Phusebox jij hebt nog steeds problemen met je EV6 dus, volgens mij ben je wel klaar met Kia? Misschien een idee om hem in te ruilen voor een BMW ofzo? Vergeet dan vooral geen abonnement te nemen op de stoelverwarming :+
Ik vraag me af wat ze wel getest hebben. Versterkers die het begeven bij de bosjes, deurklinken die na 3 maanden krom zijn, auto's die niet in drive gaan, 12V accu's die leeglopen etc etc.

Dan heb je toch wel echt een heel slecht testprogramma.

En als je zoveel onderdelen tekort hebt, dan heb je dus ook een overduidelijk probleem met de kwaliteit.

[ Voor 4% gewijzigd door Phusebox op 06-01-2023 17:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henrov
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 16-08 11:48
Dartlink schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 16:50:
Nog nooit gehad... En ik vergeet nog regelmatig dingen thuis dus auto staat voor langere aan in P, maar kan daarna prima in de D zetten?
Nooit gehad. Mijn vrouw enkele keren.
Meestal is het voldoende om
a) de P-knop in te drukken
b) de met voet op rem nog een keer op Start te drukken.

Heeeel soms moet ze de deur even open dicht doen. Het gebeurt alleen als ze haast heeft (en ze is nogal ongeduldig 😜).
Als ik tegen haar praat als ze instapt gaat het altijd goed :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dartlink
henrov schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 18:29:
[...]

Nooit gehad. Mijn vrouw enkele keren.
Meestal is het voldoende om
a) de P-knop in te drukken
b) de met voet op rem nog een keer op Start te drukken.

Heeeel soms moet ze de deur even open dicht doen. Het gebeurt alleen als ze haast heeft (en ze is nogal ongeduldig 😜).
Als ik tegen haar praat als ze instapt gaat het altijd goed :+
Werkt ook als je tijdens snelladen de auto aan hebt gehad en niet uit hebt gezet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oa_ar15
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 29-06-2024
Dartlink schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 18:35:
[...]

Werkt ook als je tijdens snelladen de auto aan hebt gehad en niet uit hebt gezet :)
Klopt, twee keer gehad na het snelladen zonder de auto uit te zetten omdat ik zat te bellen. Als je de auto uitzet valt gelijk de bluetooth weg en dus het handsfree gesprek. Vrij onhandig overigens dat je niet kunt blijven bellen , radio luisteren, etc als je op 'off' drukt. Of doe ik dan wat fout?

[ Voor 42% gewijzigd door oa_ar15 op 06-01-2023 19:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tolga07
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 14:52
oa_ar15 schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 19:46:
[...]

Klopt, twee keer gehad na het snelladen zonder de auto uit te zetten omdat ik zat te bellen. Als je de auto uitzet valt gelijk de bluetooth weg en dus het handsfree gesprek. Vrij onhandig overigens dat je niet kunt blijven bellen , radio luisteren, etc als je op 'off' drukt. Of doe ik dan wat fout?
Er is een instelling dat infotainment nog een tijdje aanblijft als je de auto uitzet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oa_ar15
Tolga07 schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 20:02:
[...]

Er is een instelling dat infotainment nog een tijdje aanblijft als je de auto uitzet.
Wow, dat wist ik niet. Instelling in de app gevonden en aangevinkt. Eens kijken hoe dat werkt. THX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anunnaki
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 16:16
oa_ar15 schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 19:46:
[...]

Stopt bij mij pas als ik de deur open maak of heel lang blijf bellen/muziek luister na dat ik de auto uit gemaakt heb. En heb niets met een instelling gedaan of veranderd, staat bij mij waarschijnlijk dan al standaard goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud010
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 09-12-2024
oa_ar15 schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 21:43:
[...]

Wow, dat wist ik niet. Instelling in de app gevonden en aangevinkt. Eens kijken hoe dat werkt. THX
Kun je aangeven waar die instelling staat?
Ik ervaar namelijk hetzelfde probleem.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• oa_ar15
Ruud010 schreef op zaterdag 7 januari 2023 @ 08:32:
[...]

Kun je aangeven waar die instelling staat?
Ik ervaar namelijk hetzelfde probleem.
in de Kia connect app: gebruikersinstellingen->gebruikersprofiel->voertuiginstellingen->scherminstellingen->infotainment blijft aan als het voertuig is uitgeschakeld

tenminste, ik denk dat dat vinkje doet wat ik zou willen ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Kwam er gisteren achter dat de voertuig instellingen via de app helemaal niks doet... 🙃

Kreeg wel een melding toen ik de auto startte dat instellingen gedaan via de Connect app werden toegepast. Rit daarna ging ik naar instellingen en stond alles gewoon nog zoals voorheen, dus er was helemaal niks toegepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• king_dude
  • Niet online
Phusebox schreef op zaterdag 7 januari 2023 @ 09:17:
Kwam er gisteren achter dat de voertuig instellingen via de app helemaal niks doet... 🙃

Kreeg wel een melding toen ik de auto startte dat instellingen gedaan via de Connect app werden toegepast. Rit daarna ging ik naar instellingen en stond alles gewoon nog zoals voorheen, dus er was helemaal niks toegepast.
Ik zou het nog een keer proberen. Bij mij werkt het wel. Misschien anders een head unit Reset ervoor

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Simon59

Het aanpassen van de instellingen van de auto via de Connect app werkt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeJeBe
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 30-05 20:32

JeJeBe

KIA EV6 GT-Line AWD MY22

Lijkt hier wel te werken hoor. Had de verwarmings-instellingen van die Youtube-Canadees overgenomen in de app . Stap later in, komt er eerst een melding: instellingen uit de app worden nu toepgepast ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solarman
  • Registratie: Mei 2022
  • Niet online
Hebben de vanaf november 2022 geleverde auto's nu nog de granny-lader er bij zitten?

ENYAQ SPORTLINE 210kW MY25 ( voorheen: KIA EV6 GT-Line 77,4 RWD MY23)

Pagina: 1 ... 245 ... 446 Laatste

Let op:
Openbaar laden, laadpassen, etc. in: [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3.

Bestellingen, leveringen en "waar is de boot"-posts over de Kia EV6 mogen in: Het KIA EV6 leveringen topic