Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaMenaz
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 11:03
MChellinga schreef op woensdag 21 december 2022 @ 12:28:
[...]

Dit is een hoesje? Weet je zeker dat je de goede link gestuurd hebt?
Loei123 in "Het grote KIA EV6 topic"

zoeken op 'ipad hoes' in zoekbalk bovenin. :)

Catch my drift?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeJeBe
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 30-05 20:32

JeJeBe

KIA EV6 GT-Line AWD MY22

PrimaBB schreef op woensdag 21 december 2022 @ 11:49:
[...]
Verbruik blijft bij een GT natuurlijk hoger, omdat de motoren 160 kW (voor) en 270 kW (achter) een hoger vermogen leveren (totaal 430k W 8) ) dan de niet-GT AWD met een schamele 239 KW (71 kW voor + 168 kW achter).
Dat is natuurlijk een drogreden, dat de motoren het vermogen kunnen leveren wil niet zeggen dat ze dat ook voortdurend doen, dat is toch echt de rechtervoet en het extra gewicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrimaBB
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 11:20
JeJeBe schreef op woensdag 21 december 2022 @ 12:44:
[...]

Dat is natuurlijk een drogreden, dat de motoren het vermogen kunnen leveren wil niet zeggen dat ze dat ook doen, dat is toch echt de rechtervoet en het extra gewicht.
Zeker. Is een max vermogen.

Maar heel af en toe, waar het mag, is het heerlijk die rechtervoet langzaam te laten zakken en dat de Kia dan gewoon traploos blijft versnellen. Heerlijk.

Ik weet bijna zeker dat dat gevoel bij de GT nog net ff lekkerder aanvoelt :) .
En kan je nog wat langer genieten van dat gevoel ook, gezien de topsnelheid. Tot het onverantwoorde toe.

Kia EV3 Plus Advanced Aventurine Green 2025

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• xxander968
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21-09 15:28
SwEEp3R schreef op woensdag 21 december 2022 @ 12:11:
[...]

Hier ook alles uit. Het enige dat niet uit kan is de dode hoek piep. Gaat structureel af na inhaalactie op de snelweg bij weer naar rechts gaan. Visuele meldingen zijn meer dan voldoende (HUD, cluster en spiegels). Ja ja, later naar rechts is ook een optie maar God, wat is die afstand groot dan. Zucht 😮‍💨
Als je dat doet bij een bestuurder die op automatische cruise control rijdt gaat die auto remmen omdat jij invoegt in zijn veilige zone. Dat is hoe spookfiles ontstaan. Beter haal je dan iets sneller in zodat je wel genoeg afstand creëert of je zit de rit gewoon uit tot je ver genoeg bent om naar rechts te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bogey555
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 17-09 15:51
JeJeBe schreef op woensdag 21 december 2022 @ 12:44:
[...]

Dat is natuurlijk een drogreden, dat de motoren het vermogen kunnen leveren wil niet zeggen dat ze dat ook voortdurend doen, dat is toch echt de rechtervoet en het extra gewicht.
En de velgen... ik veronderstel dat die 21" er ook wel wat mee te maken hebben ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bogey555
PrimaBB schreef op woensdag 21 december 2022 @ 12:53:
[...]

Zeker. Is een max vermogen.

Maar heel af en toe, waar het mag, is het heerlijk die rechtervoet langzaam te laten zakken en dat de Kia dan gewoon traploos blijft versnellen. Heerlijk.

Ik weet bijna zeker dat dat gevoel bij de GT nog net ff lekkerder aanvoelt :) .
En kan je nog wat langer genieten van dat gevoel ook, gezien de topsnelheid. Tot het onverantwoorde toe.
Wel met dit weer is het best om gewoon ECO te rijden. Als ik hem in sport zet en flink duw op een natte baan voel ik hoe de 4 wielen grip verliezen. Dus ja het vraagt wat beheersing :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrimaBB
Bogey555 schreef op woensdag 21 december 2022 @ 13:10:
[...]

Wel met dit weer is het best om gewoon ECO te rijden. Als ik hem in sport zet en flink duw op een natte baan voel ik hoe de 4 wielen grip verliezen. Dus ja het vraagt wat beheersing :o
Hahaha, is zelfs Normal niet te doen in een GT?

Vanuit stilstand vind ik Eco net te traag reageren. Wel goed te doen als er gang gemaakt is.
Eigenlijk rijd ik altijd Normal in m'n AWD. Voldoende response bij optrekken en kan net even sneller als het moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bogey555
PrimaBB schreef op woensdag 21 december 2022 @ 13:17:
[...]

Hahaha, is zelfs Normal niet te doen in een GT?

Vanuit stilstand vind ik Eco net te traag reageren. Wel goed te doen als er gang gemaakt is.
Eigenlijk rijd ik altijd Normal in m'n AWD. Voldoende response bij optrekken en kan net even sneller als het moet.
Wel ik voel niet veel verschil tss normal en sport buiten de respons van de pedaal. De power output zou volgens de eerder geposte tabel ook identiek zijn bij normal en sport.

Ik moet zeggen zelfs eco is indrukwekkend. Mijn A5 quattro heeft ong 230 PK en dat voelt als een slak bij deze :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glas86
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 11:34
Weet iemand wat er anders/afwijkend is aan de snow modus in vergelijking met ECO bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10:32
glas86 schreef op woensdag 21 december 2022 @ 14:36:
Weet iemand wat er anders/afwijkend is aan de snow modus in vergelijking met ECO bijvoorbeeld.
Max regen level 1 sowieso, plus placebo effect.

[ Voor 4% gewijzigd door Phusebox op 21-12-2022 14:41 ]

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• glas86
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 11:34
Phusebox schreef op woensdag 21 december 2022 @ 14:40:
[...]

Max regen level 1 sowieso, plus placebo effect.
Is het bij sneeuw en/of gladheid altijd niet beter om het regeneren uit te zetten of juist niet?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Franciesco
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 12:30
@glas86 Ja, geen of lage regeneratie is dan beter.
Want net zoals bij een fossiele aandrijving wil je bij gladheid zo min mogelijke sterke vertragingen en versnellingen hebben om de kans op slip te verkleinen. Aangezien een sterke regeneratie qua vertraging hetzelfde is als behoorlijk hard remmen geldt daar dus hetzelfde voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrimaBB
glas86 schreef op woensdag 21 december 2022 @ 14:36:
Ik vermoed dat tractie en koppel geoptimaliseerd worden voor rijden bij gladheid/in sneeuw om nog meer een slip te voorkomen.

Bij AWD heb je dan 4 wielaandrijving 'aan'.

En inderdaad regen max level 1. Dit om potentieel uitbreken van de achterkant te voorkomen bij te heftige regen. Regen 'afremmen' zit met name achter.

[ Voor 16% gewijzigd door PrimaBB op 21-12-2022 16:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PrimaBB
JanAllElectric schreef op dinsdag 20 december 2022 @ 19:33:
[...]

Even naar de Lidl. Auto uit en mededeling OTA opdate. Druk op start. Na 10 minuten LIdl was de update al klaar. Is wel wat sneller dan met de USB stick _/-\o_ .

Inderdaad is de horizon bij de KIA navigatie verdwenen. Nog wel 3D-view en zoom. Verder even geen tijd om naar andere aanpassingen te kijken.
Eergisteren bij thuiskomst, na stilzetten van de Kia, kwam die popup van de update.
Na invullen/doorklikken van schermpje (niet gelezen, had haast) heb ik de auto direct uitgezet.

En de keer daarop dat ik de auto weer aanzette om weg te rijden kwam direct de melding kwam dat de update klaar was.

Nu ben ik toch benieuwd wanneer de EV6 die update heeft uitvoerd.
Het lijkt er op dat de update ook bij uit-stand wordt uitgevoerd. Gezien de update/release notes info pas bij weer aanzetten op scherm verscheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Ik snap echt werkelijk niks van de Guess-O-Meter van de EV6.

Ruim een week -10 tot 0 graden, bereik 450 km volgende de app.

Nu alweer een aantal dagen +10 graden, bereik 420km.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SwEEp3R
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 03-06 07:44
[...]

Ehhh, ja. iPad hoes staat er toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12:01
Phusebox schreef op woensdag 21 december 2022 @ 17:53:
Ik snap echt werkelijk niks van de Guess-O-Meter van de EV6.

Ruim een week -10 tot 0 graden, bereik 450 km volgende de app.

Nu alweer een aantal dagen +10 graden, bereik 420km.
In de auto zeer accuraat. App gewoon niet op letten.

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeJeBe

JeJeBe

KIA EV6 GT-Line AWD MY22

[...]

ja-ha ;-) handvat past over kledinghaak achterop de stoel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• asennamm
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 19-09 16:06
MChellinga schreef op dinsdag 20 december 2022 @ 22:20:
Iemand een goede oplossing voor een iPad houder voor in de EV6?
Zelf heb ik deze gekocht:

https://www.amazon.nl/TFY...to&qid=1671651157&sr=8-18

Die trilt tenminste niet en werk goed.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Anunnaki
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 10:43
Je kan nu in de Kia Connect App je meldingen en privacy beter aangeven. Misschien voor sommige wel handig.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XaZ5FacDcd-cK3aBC3T8LgWIkUA=/x800/filters:strip_exif()/f/image/ORwFiczSFmxYHPeTLqcsKAKR.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jeVsT6ryPNjK9j5B2PQB9LsoVoY=/x800/filters:strip_exif()/f/image/6mmh4neaVVhz8zune3QzOUl3.png?f=fotoalbum_large

• marc4547
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 08:26
Ik merk eigenlijk sinds in de auto heb( 10 nov) dat ik uit de 3 voorspeakers perfect geluid heb, maar de achterspeakers hoor ik eigenlijk niet en als ik de fader naar achteren zet zodat ik ze iets hoor weliswaar heel zacht dan hoor ik de voorspeakers nauwelijks, Duit dat op een kapotte versterker? Of zijn er meer die dit hebben , ik weet dat men de Meridian niet optimaal vind maar de 3 voorspeakers heb ik prima geluid, als ik de fader in het midden zet maar dan hoor ik achter dus niets. Als ik nou net zo geluid achter heb als de voorspeakers zou ik dik tevreden zijn maar eigenlijk lijkt het alsof ik alleen voorspeakers heb, Iemand zelfde ervaring?

Mag ik dit nogmaals vragen want mijn dealer zit niet "om de hoek" dus zal ik een afspraak maken voor een controle in Januari?

Zeer happy met mijn 2e EV6, van Gravity Blue naar Dark Forest Green, beide RWD 77,8 KW Bij vlagen ben ik geniaal, jammer dat het vaak windstil is.

• ArjenIsM3
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 11:11
marc4547 schreef op donderdag 22 december 2022 @ 07:25:
Ik merk eigenlijk sinds in de auto heb( 10 nov) dat ik uit de 3 voorspeakers perfect geluid heb, maar de achterspeakers hoor ik eigenlijk niet en als ik de fader naar achteren zet zodat ik ze iets hoor weliswaar heel zacht dan hoor ik de voorspeakers nauwelijks, Duit dat op een kapotte versterker? Of zijn er meer die dit hebben , ik weet dat men de Meridian niet optimaal vind maar de 3 voorspeakers heb ik prima geluid, als ik de fader in het midden zet maar dan hoor ik achter dus niets. Als ik nou net zo geluid achter heb als de voorspeakers zou ik dik tevreden zijn maar eigenlijk lijkt het alsof ik alleen voorspeakers heb, Iemand zelfde ervaring?

Mag ik dit nogmaals vragen want mijn dealer zit niet "om de hoek" dus zal ik een afspraak maken voor een controle in Januari?
Dat herken ik wel ja. Nooit wat mee gedaan, altijd vanuit gegaan dat dit standaard is

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joer
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 19-04 12:19

Ik ben vorige week bij de dealer geweest, voor het wegvallen van geluid uit de voorste speakers. De ene keer een paar keer per rit en dan weer twee weken dat er niks aan de hand is. Is gewoon een bekend probleem, nog steeds auto ik van eind oktober. Word een nieuwe versterker besteld en hopelijk dan opgelost

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MacFan
  • Laatst online: 18-09 10:43

Er is een instelling waarbij je het geluid voor de achterpassagiers kunt dimmen (Quiet mode) zodat die op hun eigen device (ipad/iphone) rustig kunnen luisteren. Geluid achter gaat dan nooit harder dan 25.

[ Voor 7% gewijzigd door MacFan op 22-12-2022 10:40 ]

EV6 Plus RWD - MY23 & Renault Megane E-Tech Optimum Charge Evolution - MY 24

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bogey555

Ik heb het even getest voor je en het is hetzelfde bij mij. De speakers vooraan zijn super de achterste zijn veel minder hoorbaar. Misschien is dat bewust gedaan. Vroeger moest je zoveel mogelijk volume in de hoedeplank hebben maar dat is ondertussen anders. Het geluid moet van voor komen om je het gevoel van een concert te geven. Dus misschien is dat de reden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• henrov
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 16-08 11:48
ik weet dat men de Meridian niet optimaal vind
Altijd oppassen als je voor 'men' spreekt. Je dicht dan mensen een mening toe die ze misschien helemaal niet hebben.

Edit: 2 reviews door dezelfde partij ;)
YouTube: 2022 Kia EV6 – Meridian 14-speaker Sound System Review | Apple CarPl...
YouTube: Kia EV6 audio review: Should you upgrade to the Meridian system? | T...

[ Voor 47% gewijzigd door henrov op 22-12-2022 10:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chel
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 22-02-2024
Heb gisteren handmatig dus met usb de update van 29112022 gedaan. Fastned snellader zijn nu ook als POI te vinden in de KIA navigatie (handig met met voorverwarmen accu) en OTA kan nu worden geselecteerd.

• ikekn
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 06-01-2023
Ik heb sinds september een nieuwe EV6. Drie weken geleden wilde die plotseling niet meer starten. Hij is weggesleept en staat sindsdien bij de garage. Reparatie kan niet "omdat er geen onderdelen te krijgen zijn". En een datum waarop verwacht wordt dat het onderdeel wordt geleverd kan ook niet worden gegeven.
VraagHeeft iemand ooit ditzelfde probleem gehad?

• 1Mark
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:13
ikekn schreef op donderdag 22 december 2022 @ 11:17:
Ik heb sinds september een nieuwe EV6. Drie weken geleden wilde die plotseling niet meer starten. Hij is weggesleept en staat sindsdien bij de garage. Reparatie kan niet "omdat er geen onderdelen te krijgen zijn". En een datum waarop verwacht wordt dat het onderdeel wordt geleverd kan ook niet worden gegeven.
Heb je meer informatie over welk onderdeel dat is?
En wat lukte er niet precies, zag je wel iets op je schermen en qua leds bij de rijstand-draaiknop?

• Chevalric
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05-09 11:57
Ik heb een simpele fietsendrager die geen stekker of zo heeft. Daardoor kreeg ik nu bij achteruit rijden met een fiets er op dat de noodrem aanging. Daarna kon ik die wel deactiveren en alsnog doorrijden. Is het mogelijk om de parkeersensors uit te schakelen als je zo'n fietsendrager gebruikt? Alleen op de knop drukken bij de versnellingschakelaar is niet voldoende. Ik heb wel met de aanhangermodus zitten experimenteren, maar dat leek niet veel te doen.

Xbox Live: Chevalric

• Peetman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12:23

Peetman

Tjah....

Chevalric schreef op donderdag 22 december 2022 @ 11:25:
Ik heb een simpele fietsendrager die geen stekker of zo heeft. Daardoor kreeg ik nu bij achteruit rijden met een fiets er op dat de noodrem aanging. Daarna kon ik die wel deactiveren en alsnog doorrijden. Is het mogelijk om de parkeersensors uit te schakelen als je zo'n fietsendrager gebruikt? Alleen op de knop drukken bij de versnellingschakelaar is niet voldoende. Ik heb wel met de aanhangermodus zitten experimenteren, maar dat leek niet veel te doen.
Of je dit in de instellingen kan veranderen weet ik niet, maar ik zie wel eens mensen rijden met een losse verlichtingsbalk. Is dat een optie?
https://www.123autoparts...._content=Alle%20producten
Zo'n ding dus. Kost een paar tientjes.

• Roadman
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 11:12
Die van mij heeft 2 maanden mogen logeren bij de dealer wegens gebrek aan onderdelen.
KIA lijkt nagenoeg geen voorraad te hebben binnen Europa voor de EV6. Alles moet uit Korea komen.

Uiteindelijk bleek mij een converter stuk die de 220volt onder de achterbank moet leveren plus een speciale zekering voor het 800 volt kunnen laden.

[ Voor 10% gewijzigd door Roadman op 22-12-2022 12:20 ]

• ikekn
1Mark schreef op donderdag 22 december 2022 @ 11:25:
[...]

Heb je meer informatie over welk onderdeel dat is?
En wat lukte er niet precies, zag je wel iets op je schermen en qua leds bij de rijstand-draaiknop?
Het blijkt een relais in een accumodule te zijn.

• ikekn
Roadman schreef op donderdag 22 december 2022 @ 12:18:
[...]

Die van mij heeft 2 maanden mogen logeren bij de dealer wegens gebrek aan onderdelen.
KIA lijkt nagenoeg geen voorraad te hebben binnen Europa voor de EV6. Alles moet uit Korea komen.

Uiteindelijk bleek mij een converter stuk die de 220volt onder de achterbank moet leveren plus een speciale zekering voor het 800 volt kunnen laden.
Wat is jouw ervaring met betrekking tot de communicatie van de garage? Ik ben nooit door de garage gebeld. Ik moet er zelf steeds achteraan bellen. Dat een onderdeel niet te leveren is kan voorkomen, maar communiceren moet toch geen probleem zijn....

• JeJeBe

JeJeBe

KIA EV6 GT-Line AWD MY22

Vanmorgen na het starten opeens de melding dat de koplampen waren aangepast op tegemoetkomend verkeer (oid) .

Rara waar komt dat opeens vandaan ... spontaan worden instellingen dus gewijzigd schijnbaar, heel merkwaardig. Inderdaad in de GUI onder verlichting : vinkje staat opeens aan ! (noem het de linksrijdersstand)

Vind dat wel een beetje griezelig, dat settings opeens spontaan omschakelen. Wat schakelt er dan nog meer om wat niet direct zichtbaar is ?

• Phusebox
Ik merkte bij mij dat de High Beam Assist het niet meer doet. Kreeg die met geen mogelijkheid aan.

• Dartlink
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 12:13
Phusebox schreef op donderdag 22 december 2022 @ 12:57:
Ik merkte bij mij dat de High Beam Assist het niet meer doet. Kreeg die met geen mogelijkheid aan.
Lampen "vast" op dimstand gezet in plaats van auto stand?

• Phusebox
Dartlink schreef op donderdag 22 december 2022 @ 12:59:
[...]

Lampen "vast" op dimstand gezet in plaats van auto stand?
Ah duidelijk, ja staan nooit meer op auto omdat dat niet werkt.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• alwinus
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17-09 20:05

alwinus

Tweaked

Phusebox schreef op donderdag 22 december 2022 @ 13:13:
[...]

Ah duidelijk, ja staan nooit meer op auto omdat dat niet werkt.
Correctie, voor jou niet werkt 😉 ik heb er op zitten letten en zelfs in de middag om een uur 3 met vrij donkergrijze lucht gingen ze aan? Ik heb er geen issues mee

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

alwinus schreef op donderdag 22 december 2022 @ 13:16:
[...]

Correctie, voor jou niet werkt 😉 ik heb er op zitten letten en zelfs in de middag om een uur 3 met vrij donkergrijze lucht gingen ze aan? Ik heb er geen issues mee
Hier hetzelfde, springen bij grijze wolken en minimale verduistering al aan. Zo ook bij regen, tunnels (kort en lang), parkeergarages, etcetera.

@Phusebox Lijkt me een defect. Net als de verwarming. Laten repareren dus.

Good taste is for people who can’t afford sapphires

• GoEV6
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12:27
Is het eigenlijk mogelijk om het startscherm aan te passen na de disclaimer? Ik vind het prettig om het scherm van de radio dat gelijk in beeld te krijgen ipv wat ik nu krijg.

• Roadman
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 11:12
ikekn schreef op donderdag 22 december 2022 @ 12:25:
[...]

Wat is jouw ervaring met betrekking tot de communicatie van de garage? Ik ben nooit door de garage gebeld. Ik moet er zelf steeds achteraan bellen. Dat een onderdeel niet te leveren is kan voorkomen, maar communiceren moet toch geen probleem zijn....
Wat is dan je verwachting?
Bij mij werd duidelijk aangegeven dat het niet op voorraad is en ze geen idee hebben wanneer het aankomt. Ik zit er zelf niet op te wachten dat de dealer mij elke week belt met hetzelfde verhaal eerlijk gezegd.

• JerJon
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 05-12-2023
Joer schreef op donderdag 22 december 2022 @ 08:34:
[...]

Ik ben vorige week bij de dealer geweest, voor het wegvallen van geluid uit de voorste speakers. De ene keer een paar keer per rit en dan weer twee weken dat er niks aan de hand is. Is gewoon een bekend probleem, nog steeds auto ik van eind oktober. Word een nieuwe versterker besteld en hopelijk dan opgelost
Ik dacht toen ik net mijn auto had dat ik defecte speakers had, bleek het te komen door een instelling (of juist niet).

Ik wil zelf nooit gesproken route begeleiding hebben, vind ik irritant en ik kan genoeg zien op de schermen. Omdat voor elkaar te krijgen heb ik met de instellingen zitten spelen en heb ik toen alleen het volume van de navi begeleiding op 0 gezet (in de wir war van alle instellings mogelijkheden had ik toen het vinkje voor het uitzetten van de begeleiding niet gevonden).

Gevolg is dat de muziek gedempt werd voor de navi begeleiding maar met een navi begeiding op volume niveau van 0 geeft het effect dat de muziek uit lijkt te vallen in alleen de voorste speakers. Het heeft me zeker een paar dagen gekost voordat ik doorhad dat het daar aan lag. |:(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Simon59
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 29-08 20:40
alwinus schreef op donderdag 22 december 2022 @ 13:16:
[...]

Ja Klopt, bij mij werkt het ook naar tevredenheid.

• Chevalric
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05-09 11:57
Peetman schreef op donderdag 22 december 2022 @ 11:41:
[...]

Of je dit in de instellingen kan veranderen weet ik niet, maar ik zie wel eens mensen rijden met een losse verlichtingsbalk. Is dat een optie?
https://www.123autoparts...._content=Alle%20producten
Zo'n ding dus. Kost een paar tientjes.
nee, ik heb zo'n ding als dit:
https://www.bol.com/nl/nl...RMSQ.2_16.19.ProductTitle

is puur om de fietsen van de kids mee te kunnen nemen als ze met de auto naar en de fiets van school moeten. Werkt op zich prima voor dat doel. Voor vakantie o.i.d. zou ik een degelijkere fietsendrager kopen.

Xbox Live: Chevalric

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chel
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 22-02-2024
Nee , gelukkig nog niet gehad. Kan het onderdeel niet zolang uit een show model worden gehaald, zodat jij mobiel blijft?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Canby
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 19-09 22:04
Vandaag even langs de dealer, mijn EV6 gezien. Wat me opviel, dat ondanks MY23 (10-de letter van VIN is P, in hun systeem staat ook als MY23 geregistreerd) heb ik midden onder opbergvak niet bekleed. Iemand hier ook?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bqlbfH3-H1P2f_mdSTz6j8K-0NY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8bMy8EA9U1VgEMpY2zBubfiG.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ggvRxc5YSWmONlj5yt2beC8je9c=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KuXwezdSoW0mjs02pPkxjbvn.jpg?f=fotoalbum_large

EV6 77,4kWh Plus Advanced AWD / MY23, Interstellar Grey

• JeJeBe

JeJeBe

KIA EV6 GT-Line AWD MY22

FirePuma142 schreef op donderdag 22 december 2022 @ 13:22:
[...]

Hier hetzelfde, springen bij grijze wolken en minimale verduistering al aan. Zo ook bij regen, tunnels (kort en lang), parkeergarages, etcetera.

@Phusebox Lijkt me een defect. Net als de verwarming. Laten repareren dus.
Is geen defect, lichtknop moet op "auto" staan. Rare vereiste, maar helaas waar. Je zoekt je de eerste keer rot waarom je HBA opeens niet meer werkt :-(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
JeJeBe schreef op donderdag 22 december 2022 @ 17:38:
[...]

Is geen defect, lichtknop moet op "auto" staan. Rare vereiste, maar helaas waar. Je zoekt je de eerste keer rot waarom je HBA opeens niet meer werkt :-(
Hij bedoelt, en ik ook, dat de auto stand voor mij niet goed werkt. Ik rij in schemering zonder licht als die op auto staat.

Volledig zonder licht bestaat trouwens niet bij de EV6 kwam ik achter. Als ie op 0 staat is de dagrijverlichting gewoon aan.

• Dartlink
Phusebox schreef op donderdag 22 december 2022 @ 17:42:
[...]

Hij bedoelt, en ik ook, dat de auto stand voor mij niet goed werkt. Ik rij in schemering zonder licht als die op auto staat.

Volledig zonder licht bestaat trouwens niet bij de EV6 elke nieuwe auto kwam ik achter. Als ie op 0 staat is de dagrijverlichting gewoon aan.
Fixed that for you :)

DRL aan voorzijde is al jaren verplicht.

• Anunnaki
JeJeBe schreef op donderdag 22 december 2022 @ 17:38:
[...]

HBA is een setting die automatisch werkt.

• JeJeBe

JeJeBe

KIA EV6 GT-Line AWD MY22

Anunnaki schreef op donderdag 22 december 2022 @ 18:21:
[...]

HBA is een setting die automatisch werkt.
Nou, ik moet 'm toch echt eerst inschakelen zodat het icoon op blauw "auto" komt te staan. En dat kan alleen als de lichtknop op "auto" staat, anders geen blauw "auto icoon".
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uZ-DV7jZqpCNS89z7y9_lqyYBZc=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/d690nd9JLBnHle23yN9xdNJC.png?f=user_large

[ Voor 23% gewijzigd door JeJeBe op 22-12-2022 18:34 ]

• Phusebox
Dartlink schreef op donderdag 22 december 2022 @ 17:44:
[...]

Fixed that for you :)

DRL aan voorzijde is al jaren verplicht.
Ja ok, dit is de eerste auto waar ik de auto stand niet gebruik en dus voorheen nooit gemerkt dat ook op 0 de lichten niet uit gaan.

• Tolga07
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 11:55
Phusebox schreef op donderdag 22 december 2022 @ 18:48:
[...]

Ja ok, dit is de eerste auto waar ik de auto stand niet gebruik en dus voorheen nooit gemerkt dat ook op 0 de lichten niet uit gaan.
tenzij je 'm in z'n P zet

• JeJeBe

JeJeBe

KIA EV6 GT-Line AWD MY22

Die kan inderdaad ook op het lijstje met raadselachtige zaken ;-)
(filosofie zal wel zijn: als je dan toch niet rijdt, heb je het ook niet nodig, kost alleen maar stroom :) )

• Phusebox
Net zoals het bedienen van de HBA... wie dat bedacht heeft. Uitzetten voelt als het invoeren van een cheat code.

• Anunnaki
JeJeBe schreef op donderdag 22 december 2022 @ 18:28:
[...]

Nou, ik moet 'm toch echt eerst inschakelen zodat het icoon op blauw "auto" komt te staan. En dat kan alleen als de lichtknop op "auto" staat, anders geen blauw "auto icoon".
Gelukkig wel ja anders rij je standaard de hele tijd ermee rond.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Anunnaki
Phusebox schreef op donderdag 22 december 2022 @ 20:42:
Net zoals het bedienen van de HBA... wie dat bedacht heeft. Uitzetten voelt als het invoeren van een cheat code.
Ik trek gewoon 1x de hendel weer naar me toe (alsof je seint met groot licht) en hij is weer uit.

• Phusebox
Geluk bij een ongeluk, in de tijd dat ik aan het wachten ben op vervangende deurgrepen is de deur aan de bestuurderskant ook gaan piepen en kraken bij dicht doen.

Misschien moeten ze ook maar meteen een setje deuren bestellen 🤣🙈

• Phusebox
Anunnaki schreef op donderdag 22 december 2022 @ 23:01:
[...]

Ik trek gewoon 1x de hendel weer naar me toe (alsof je seint met groot licht) en hij is weer uit.
Nope, bij mijn Plus werkt dat niet. Ik duw van me af om HBA aan te zetten, nog een keer duwen is normaal groot licht en dan naar je toe trekken is uit zetten.

Naar je toe trekken in HBA stand doet buiten seinen helemaal niks.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Anunnaki
Ik begrijp sommige nu wel.

Vandaag de auto met de hand gewassen. Rij ik in de stromende regen weg en kom ik na een tijd weer thuis, auto helemaal weer vies.

Pffff wat een 🤬🤬 auto joh. Kan Kia nu helemaal niets goed doen….

• Anunnaki
Phusebox schreef op donderdag 22 december 2022 @ 23:03:
[...]

Nope, bij mijn Plus werkt dat niet. Ik duw van me af om HBA aan te zetten, nog een keer duwen is normaal groot licht en dan naar je toe trekken is uit zetten.

Naar je toe trekken in HBA stand doet buiten seinen helemaal niks.
Vreemd hier alleen 1x naar me toe trekken. Zal nog eens een keer gaan testen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Phusebox
Anunnaki schreef op donderdag 22 december 2022 @ 23:10:
[...]

Vreemd hier alleen 1x naar me toe trekken. Zal nog eens een keer gaan testen.
Misschien is het zo dat het bij actief groot licht de HBA uit zet en bij inactief seint.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dartlink
Phusebox schreef op donderdag 22 december 2022 @ 23:13:
[...]

Misschien is het zo dat het bij actief groot licht de HBA uit zet en bij inactief seint.
Dit. Dit klopt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
Snap het deels, maar het is niet echt intuïtief.

Paar keer gehad dat ik HBA aan had, en dacht nee werkt niet lekker, zet het maar uit.

Dan kan ik het alleen uitzetten terwijl groot licht niet aan staat, dus meestal als er iemand voor me of mij tegemoet rijdt. Dan moet ik dus eerst groot licht op handmatig aan zetten en dan kan het pas uit.

Ondertussen geïrriteerde weggebruikers waarom ik met mijn groot licht knipper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyrulez
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 07:46
Phusebox schreef op vrijdag 23 december 2022 @ 07:15:
[...]

Paar keer gehad dat ik HBA aan had, en dacht nee werkt niet lekker, zet het maar uit.

Dan kan ik het alleen uitzetten terwijl groot licht niet aan staat, dus meestal als er iemand voor me of mij tegemoet rijdt. Dan moet ik dus eerst groot licht op handmatig aan zetten en dan kan het pas uit.

Mmm dit is wel herkenbaar ja.
Heb de GT-line dus ik heb dan hetzelfde issue, maar dan ook met de adaptive koplampen.
Soms ook het gevoel dat ze iemand verblinden en dan wil je ze uitzetten dan gaat hij eerst op vast groot licht en dan pas weer uit.

Werk wel onlogisch.

Maar ja... gelukkig gebruik ik het niet super vaak.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dartlink
Als groot licht tijdens HDA actief is, is naar je toe trekken HDA (en dus ook het grootlicht waarmee je rijdt) uitschakelen.

Van je af drukken is juist schakelen tussen automatisch en handmatig groot licht aan.

Als HDA actief is, maar er enkel dimlicht wordt gevoerd is er inderdaad geen makkelijke oplossing om HDA te deactiveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anc
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21-09 14:59

anc

Anunnaki schreef op donderdag 22 december 2022 @ 23:05:
Ik begrijp sommige nu wel.

Vandaag de auto met de hand gewassen. Rij ik in de stromende regen weg en kom ik na een tijd weer thuis, auto helemaal weer vies.

Pffff wat een 🤬🤬 auto joh. Kan Kia nu helemaal niets goed doen….
Ik weet niet of je dit als grap bedoelt of niet, maar ik was sinds 10 jaar mijn eigen auto en dit is de eerste auto waarbij ik het gevoel krijg dat welke wax ik erop doe, alles onder de middellijn van de deur een magneet lijkt te zijn voor vuil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Dartlink schreef op vrijdag 23 december 2022 @ 07:26:
Als groot licht tijdens HDA actief is, is naar je toe trekken HDA (en dus ook het grootlicht waarmee je rijdt) uitschakelen.

Van je af drukken is juist schakelen tussen automatisch en handmatig groot licht aan.

Als HDA actief is, maar er enkel dimlicht wordt gevoerd is er inderdaad geen makkelijke oplossing om HDA te deactiveren.
Bij mij niet hoor, naar je toe trekken, met HBA aan en groot licht aan, doet niks. Helemaal niks.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dartlink
Phusebox schreef op vrijdag 23 december 2022 @ 07:27:
[...]

Bij mij niet hoor, naar je toe trekken, met HBA aan en groot licht aan, doet niks. Helemaal niks.
Hmm. In dat geval zou ik het ook niet weten. Tot nu toe werkte elke Kia waar ik in heb gereden zo.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PrimaBB
Dartlink schreef op vrijdag 23 december 2022 @ 07:32:
[...]

Hmm. In dat geval zou ik het ook niet weten. Tot nu toe werkte elke Kia waar ik in heb gereden zo.
Dit bedoel je. Vanaf 110sec

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marc4547
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 08:26
Canby schreef op donderdag 22 december 2022 @ 17:18:
Vandaag even langs de dealer, mijn EV6 gezien. Wat me opviel, dat ondanks MY23 (10-de letter van VIN is P, in hun systeem staat ook als MY23 geregistreerd) heb ik midden onder opbergvak niet bekleed. Iemand hier ook?

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Heb ik ook niet en die van mij is ook MY23 geleverd 10 nov 22

Zeer happy met mijn 2e EV6, van Gravity Blue naar Dark Forest Green, beide RWD 77,8 KW Bij vlagen ben ik geniaal, jammer dat het vaak windstil is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• marcel3
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 09:44
Inderdaad. Precies zo werkt het bij mij ook. Ik vind het ook niet heel intuitief. De wijze van uitschakelen verschilt dus afhankelijk van of het grootlicht op dat moment is geactiveerd. Ik heb al een paar keer tegenliggers grootlicht gegeven terwijl ik dat juist wilde voorkomen.

Het is met dit soort dingen net alsof er bij Hyundai/KIA nauwelijks wordt getest en/of er geen drive is om de useability te verbeteren. Iedereen die zo'n auto twee weken rijdt kan een lijstje aanleveren van verbeterpunten die met zeer geringe inspanning zijn aan te pakken. Dat zegt toch dat er te weinig getest is door de fabrikant zelf. Of dit moet allemaal een soort Koreaanse logica zijn die voor ons niet is te doorgronden 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Solarman
  • Registratie: Mei 2022
  • Niet online

Het werkt inderdaad precies zoals je omschrijft, zo staat het ook in de handleiding.

Wat betreft het laatste punt.
"Als HDA actief is, maar er enkel dimlicht wordt gevoerd is er inderdaad geen makkelijke oplossing om HDA te deactiveren."
In deze situatie kun je HDA alleen uitzetten door de draaischakelaar van AUTO naar stads- of dimlicht te draaien. (conform de handleiding).

ENYAQ SPORTLINE 210kW MY25 ( voorheen: KIA EV6 GT-Line 77,4 RWD MY23)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
marcel3 schreef op vrijdag 23 december 2022 @ 08:57:
[...]

Inderdaad. Precies zo werkt het bij mij ook. Ik vind het ook niet heel intuitief. De wijze van uitschakelen verschilt dus afhankelijk van of het grootlicht op dat moment is geactiveerd. Ik heb al een paar keer tegenliggers grootlicht gegeven terwijl ik dat juist wilde voorkomen.

Het is met dit soort dingen net alsof er bij Hyundai/KIA nauwelijks wordt getest en/of er geen drive is om de useability te verbeteren. Iedereen die zo'n auto twee weken rijdt kan een lijstje aanleveren van verbeterpunten die met zeer geringe inspanning zijn aan te pakken. Dat zegt toch dat er te weinig getest is door de fabrikant zelf. Of dit moet allemaal een soort Koreaanse logica zijn die voor ons niet is te doorgronden 8)7
Het feit dat ze video's maken dat je de deurgrepen moet ontdooien met je handen zegt genoeg over hun realiteitszin.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SKrGzh4I7IBxY6eHk-YPhqKsez4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/eSKoLk1q1FyM5zZZRMRZOw5w.png?f=fotoalbum_large

Geen grap: https://www.kia.com/mu/se...m-flush-door-handles.html

[ Voor 4% gewijzigd door Phusebox op 23-12-2022 09:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joer
  • Laatst online: 19-04 12:19
anc schreef op vrijdag 23 december 2022 @ 07:27:
[...]

Ik weet niet of je dit als grap bedoelt of niet, maar ik was sinds 10 jaar mijn eigen auto en dit is de eerste auto waarbij ik het gevoel krijg dat welke wax ik erop doe, alles onder de middellijn van de deur een magneet lijkt te zijn voor vuil.
Dan heb je de achterkant van de auto niet gezien, das net een Dyson stofzuiger.

Heeft alles te maken met de de vorm van de auto die is zo gemaakt om smooth door de lucht massa heen te rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel3
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 09:44
Solarman schreef op vrijdag 23 december 2022 @ 08:58:
[...]

Het werkt inderdaad precies zoals je omschrijft, zo staat het ook in de handleiding.

Wat betreft het laatste punt.
"Als HDA actief is, maar er enkel dimlicht wordt gevoerd is er inderdaad geen makkelijke oplossing om HDA te deactiveren."
In deze situatie kun je HDA alleen uitzetten door de draaischakelaar van AUTO naar stads- of dimlicht te draaien. (conform de handleiding).
Klopt helemaal.
Probleem hiermee is dat voor de meeste mensen geldt dat je deze functie weinig nodig hebt. En als je hem gebruikt is het pikkedonker en ken je de omgeving mogelijk ook niet. Juist dan moet iets intuitief werken. Ik kan de draaiknop voor het licht op de tast nog net vinden, maar ik zou niet weten welke kant ik de lichtschakelaar op moet draaien want hij staat altijd op auto. Dus ook al regelmatig gehad dat ik de koplampen helemaal uitdraai.

Dit soort dingen krijg je als je ingenieurs laat bemoeien met de UI/UX. Het werkt wel, maar vraag niet hoe.

Maar goed, is klein bier allemaal natuurlijk. Als ik moet kiezen tussen betrouwbaar of de perfecte UX dan ga ik altijd voor het eerste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solarman
  • Niet online
Joer schreef op vrijdag 23 december 2022 @ 09:04:
[...]

Dan heb je de achterkant van de auto niet gezien, das net een Dyson stofzuiger.

Heeft alles te maken met de de vorm van de auto die is zo gemaakt om smooth door de lucht massa heen te rijden.
Helemaal waar.
De opel vectra uit 2003 had/heeft hetzelfde fenomeen.
Deze vectra heeft een vergelijkbare achterkant.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Solarman
  • Niet online
marcel3 schreef op vrijdag 23 december 2022 @ 09:07:
[...]

Klopt helemaal.
Probleem hiermee is dat voor de meeste mensen geldt dat je deze functie weinig nodig hebt. En als je hem gebruikt is het pikkedonker en ken je de omgeving mogelijk ook niet. Juist dan moet iets intuitief werken. Ik kan de draaiknop voor het licht op de tast nog net vinden, maar ik zou niet weten welke kant ik de lichtschakelaar op moet draaien want hij staat altijd op auto. Dus ook al regelmatig gehad dat ik de koplampen helemaal uitdraai.

Dit soort dingen krijg je als je ingenieurs laat bemoeien met de UI/UX. Het werkt wel, maar vraag niet hoe.

Maar goed, is klein bier allemaal natuurlijk. Als ik moet kiezen tussen betrouwbaar of de perfecte UX dan ga ik altijd voor het eerste.
Bedienen van componenten is natuurlijk net wat je gewend bent.
Vooral bij overstappen van het ene merk naar het andere merk zal het enige tijd vergen voordat je "oude" eigenschappen/bedieningen hebt afgeleerd, en nieuwe hebt aangeleerd.
E zoals altijd zal wat de één fijn vindt voor de ander onlogisch zijn.

Zelf vind ik het niet zo onlogisch.
Wanneer groot licht aanstaat met HBA (dus pikkedonker) is HBA met een simpele klik van de handel naar je toe uit te schakelen.
Wanneer er voldoende licht is, en dus grootlicht niet aangaat door HBA, zal je de schakelaar moeten draaien. (kan dus ook als je ,ergens, stilstaat)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Anunnaki
anc schreef op vrijdag 23 december 2022 @ 07:27:
[...]

Was een grap en sarcastisch bedoeld, sommige maken echt overal een probleem van.
Ik snap nu wel waarom sommige dealers roepen dat EV rijden bij je moet passen. Laat staan al die nieuwe techniekjes. geef ze een rijdende computer en ze verwachten dat hij kan vliegen, ik betaal er toch dik voor.... :+

Maar goed, op jouw reactie in te gaan, ik doe hier geen wax op maar ik spuit hem in met Manello Artico Magico Snow Foam, in laten werken daarna met hoge druk afspuiten, was hem met Gyeon Q²M Bathe+ daarna met Gyeon Q²M Wetcoat inspuiten en afdrogen. Druppels rollen eraf en blijft best lang schoon.

Welke wax gebruik je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anunnaki
Yup , zo werkt hij bij mij. Gewoon dus zoals het hoort, 1x naar me toe trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loei123
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 12:27
Anunnaki schreef op vrijdag 23 december 2022 @ 09:54:
[...]

Yup , zo werkt hij bij mij. Gewoon dus zoals het hoort, 1x naar me toe trekken.
Ik gebruik dit nu zo'n beetje standaard op onverlichte wegen, want dan vind ik de standaard koplampen ondermaats.

Los van dat Kia het niet af kan stellen lijkt mij wel dat ze het kunnen her programmeren zodat er meer LED lampen bij de standaard aangaan voor beter zicht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sn0x0r
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11:42
marc4547 schreef op vrijdag 23 december 2022 @ 08:34:
[...]

Heb ik ook niet en die van mij is ook MY23 geleverd 10 nov 22
Kun je er eens een foto van maken hoe het er bij jou uitziet?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Wiliyama
  • Laatst online: 19-09 11:37
Bogey555 schreef op woensdag 21 december 2022 @ 12:34:
[...]

Wel daar kan ik heel kort over zijn... kortweg fantastisch :*)
Dat was 1 van de redenen voor mij om een GT te kiezen. Zoals ik al eens eerder zei, ik werk in het Franstalig landsgedeelte en de putten in de weg zijn hier soms zo erg dat het een ramp is om te rijden.
Op mijn werk hebben ze van die verkeersdrempels gelegd en daarover rijden geeft een korte maar ontzettend hevige schok met onze Audi en ook met de Fiat. Met de KIA voel je de drempel bijna niet. De eerste keer dat ik erover reed viel ik bijna uit mijn stoel van verbazing... gelukkig zijn het kuipstoelen :+

Dus ja de vering is zalig. Wat ik verder ook gemerkt heb is als je op een perfecte baan rijd (lees valt niet veel voor) dan hoor je werkelijk niets in de auto buiten de muziek.

Ik moet wel leren op andere dingen letten want door het gebrek aan motorgeluid zit ik soms ruim boven de toegelaten snelheid zonder er erg in te hebben :o
Zelf vind ik de speed limit instellen geweldig. Nooit meer opletten of ik te snel ga. Vooral Bij 30-50-70 wegen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigitalHombre
  • Laatst online: 14-09 18:34
Phusebox schreef op vrijdag 23 december 2022 @ 07:15:
[...]

Met onze VW Tiguan dezelfde ervaringen. Zet de HBA aan, en is er op twee kilometer afstand een staatlampje of iemand zijn voortuintje een kerstversiering, weigert die de verstralers in te schakelen. Meer stress dan nuttig, ik gebruik het ding dan ook niet. Mogelijk dat het ding prima werkt in onverlichte bergwegen in het noorden van Zweden, hier in het Belgenland quasi nutteloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiliyama
JeJeBe schreef op donderdag 22 december 2022 @ 20:21:
[...]

Die kan inderdaad ook op het lijstje met raadselachtige zaken ;-)
(filosofie zal wel zijn: als je dan toch niet rijdt, heb je het ook niet nodig, kost alleen maar stroom :) )
En de kans is groot dat je tegenliggers verblind vooral als de weg of parkeerplaats heuvelig is. Ik kom er steeds meer achter dat er inderdaad filosofie en/of logica achter veel functies zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiliyama

Daar is volgens mij ook geen enkele reden voor. Ook daar zit dus logica achter volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMenaz
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 11:03
HDA is toch semi-autonoom rijden? En HBA de grootlichtassistent.

Hebben jullie het wel over hetzelfde?

Catch my drift?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/h8wt9X4M2M8ra83G3HuJ3Qimys0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kn1apLADDRRHBrYO4VYh7wJK.jpg?f=fotoalbum_large

Met dit weer geen verlichting op automatisch...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iMEngxf_aUR_7EBiy-DluuTY25U=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/c0jJKV56e3202smtnF4EWiIR.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArjenIsM3
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 11:11
Phusebox schreef op vrijdag 23 december 2022 @ 12:45:
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Hoeft toch ook niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrimaBB
De helderheid van dimlicht is zo slecht (geen Matrix LED) inderdaad, dat het bij dergelijke weersomstandigheden voor de berijder weinig van toevoeging is.

Wel misschien voor verkeer om jezelf heen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiliyama
Lijkt mij ook niet. Behoorlijk licht buiten, honderden meters ver zicht, en de felle daglichtlampen branden. Tegenliggers zien je zeer duidelijk. De eigen dimlichten voegen niets toe aan het verlichten van de weg voor jezelf.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dartlink
Ik snap hem wel. Met dit weer wil ik ook mijn achterlichten aan, en die staan uit als je auto stand enkel DRL aan zet.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Simon59
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 29-08 20:40
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Is allemaal persoonlijk wanneer iets aan of uit moet.
Dat is nooit zoals jij het precies zou willen hebben.
De meeste mensen kunnen daar behoorlijk goed mee overweg.
Voor de mensen die dat niet kunnen of willen rest gelukkig nog de hand bediening.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HansAuutB
  • Laatst online: 00:12
Dartlink schreef op vrijdag 23 december 2022 @ 13:21:
Ik snap hem wel. Met dit weer wil ik ook mijn achterlichten aan, en die staan uit als je auto stand enkel DRL aan zet.
Helemaal eens.
Onbegrijpelijk dat achterlichten in dergelijke situatie niet zouden branden.
Ik begrijp niet dat NL dit hier niet verplicht.
En los daarvan begrijp ik KIA niet dat ze de achterlichten niet standaard aanzetten, waar dat in andere landen wel het geval is, dus de functionaliteit zit erop.

Rijdt sinds 05-10-2022 een KIA EV6 GT-line rwd Runway Red

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dartlink
HansAuutB schreef op vrijdag 23 december 2022 @ 13:57:
[...]

Helemaal eens.
En los daarvan begrijp ik KIA niet dat ze de achterlichten niet standaard aanzetten, waar dat in andere landen wel het geval is, dus de functionaliteit zit erop.
Zelfs in Nederlandse Ceed stonden die altijd aan :p

Maar inderdaad. Onbegrijpelijk

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Heb je dit defect inmiddels gemeld, of blijft het bij klagen?

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiliyama
Simon59 schreef op vrijdag 23 december 2022 @ 13:40:
[...]

Is allemaal persoonlijk wanneer iets aan of uit moet.
Dat is nooit zoals jij het precies zou willen hebben.
De meeste mensen kunnen daar behoorlijk goed mee overweg.
Voor de mensen die dat niet kunnen of willen rest gelukkig nog de hand bediening.
Inderdaad persoonlijk.
Het is volgens deze 2 foto's nog redelijk helder weer met honderden meters zicht. Geen donkere wolken. Zelfs niet met ruitenwissers die uit staan.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• R20141016
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 21-09 20:31
Gewoon altijd de verlichting aan hebben staan. Voor en achter.
Geen problemen! Werkt goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SwEEp3R
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 03-06 07:44
HansAuutB schreef op vrijdag 23 december 2022 @ 13:57:
[...]

Helemaal eens.
Kia, lees even mee aub: dimlicht aan wanneer ruitenwissers aan zijn! Ies simpel…
Pagina: 1 ... 240 ... 446 Laatste

Let op:
Openbaar laden, laadpassen, etc. in: [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3.

Bestellingen, leveringen en "waar is de boot"-posts over de Kia EV6 mogen in: Het KIA EV6 leveringen topic