• Wiliyama
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 13-10 10:15
Phusebox schreef op zondag 11 december 2022 @ 16:19:
[...]

Maat wat is 8,5 dan? Want ik krijg ook velgen met 7,5 J?
Bij 7,5J steekt de band aan elke kant 6,35 mm verder buiten de velg uit. Gunstig toch, nog minder kans om de velg te beschadigen door stoepranden.

7,5J is gewoon geschikt voor 235mm brede banden.

Antwoord op je andere vraag: 7,5J betekent dat de breedte van de velg tussen de flenzen gemeten 7,5 x 25,4 mm is. Dus 190,5 mm.

De velgen en banden maten zijn allemaal heel simpel en begrijpelijk als je het weet maar dat is met veel dingen in het leven..😉 Ze worden in inches uitgedrukt.
1 inch of 1 duim is 25,4 mm.
Behalve de ET maat, de asmaat, de steekmaat van de gaten en de breedte van de band worden in mm uitgedrukt. Verder wordt de hoogte van de wang in percentage van de bandbreedte uitgedrukt. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/N764i6QsBho3Oyjq3fA8BJmklrs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5jcSvEOvWgXAFxUXBvFvbEoe.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 67% gewijzigd door Wiliyama op 11-12-2022 20:02 ]

• oa_ar15
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 29-06-2024
Phusebox schreef op zondag 11 december 2022 @ 17:25:
Ik heb de CrossClimate 2 nu op de originele velgen liggen en wil voor de zomer dus nieuwe velgen kopen. Daar gaan dan de zomerbanden op die al op de auto lagen.

Dacht zelf aan GMP Lunica anthraciet. Maar die is dus 7,5J en 45 ET.
Als je het mij vraagt zit je dan aan de onderkant van de velgbreedte voor een 235 band en je wijkt maximaal af van de ET-waarde van 50 die Kia voorschrijft. Ik zou het niet doen....

• JeJeBe
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 30-05 20:32

JeJeBe

KIA EV6 GT-Line AWD MY22

Joer schreef op zondag 11 december 2022 @ 17:23:
Vandaag heb ik, althans voor mij, wat nieuws gevonden. Je kan de achteruit rij camera het beeld veranderen[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Newsflash: de voorcamera kan dat ook :9

• Wiliyama
oa_ar15 schreef op zondag 11 december 2022 @ 19:48:
[...]

Als je het mij vraagt zit je dan aan de onderkant van de velgbreedte voor een 235 band en je wijkt maximaal af van de ET-waarde van 50 die Kia voorschrijft. Ik zou het niet doen....
Is dat een aanname of kun je uitleggen waarom je het niet zou doen? Ik zou graag willen weten wat de nadelen zijn.

[ Voor 11% gewijzigd door Wiliyama op 11-12-2022 23:33 ]

• JeJeBe

JeJeBe

KIA EV6 GT-Line AWD MY22

grotegok schreef op zondag 11 december 2022 @ 17:08:
Ik heb de laatste USB update zojuist in de auto gezet en zie in de Kia app nog niet Fastned snelladers staan.
Batterij pre-heater werkt goed. Ik heb een Ionity snellader in de KIa navigatie gekozen en gewoon naar een Fastned lader gereden...

Hebben jullie wel na de USB update van dec de Fastned POI's in de app staan?
De update slaat op de headunit in de auto, niet op de mobile app. Je verwacht toch niet dat als je de headunit update, de mobile app ook bijgewerkt Is ? Dat zijn twee verschillende werelden.
De mobile app ziet nog geen Fastnet en ook nog geen Shell - de auto wel, mits je het filter weer goed zet (staan na de update nog uitgevinkt).

• oa_ar15
Wiliyama schreef op zondag 11 december 2022 @ 20:08:
[...]

Is dat een onderbuik gevoel of kun je het met feiten onderbouwen waarom je het niet zou doen?
Dat heb ik hierboven al gedaan....
Je zet op een 7,5 J x 19 velg de band die daar qua breedte maximaal op mag en dan neem je een velg die qua ET-waarde met -5 mm ook nog eens de max op zoekt. Die waarden worden door de fabrikant niet uit de lucht gegrepen..... Geen onderbuik dus., maar gezond verstand

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:52
Deze lijken wel redelijk volgens spec volgens mij... alleen beetje cheapo velgen denk ik...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XTo3eUt8cjDGRcAv9WYS9FxO_jM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AXSZc1JBIdkjpQSfFV6CvEbM.jpg?f=fotoalbum_large

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

• Franciesco
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 22:19
@oa_ar15 nogmaals: de standaard door Kia geleverde 19” EV6 velgen hebben ook een J van 7,5 dus dat zou ik niet als probleem zien. En is zoals je zelf ook aangeeft binnen de waarde zodat de 235mm brede band ook daadwerkelijk past.
De ET is met 45 inderdaad ook op het randje, maar binnen de marge is binnen de marge.

• oa_ar15
Franciesco schreef op zondag 11 december 2022 @ 21:08:
@oa_ar15 nogmaals: de standaard door Kia geleverde 19” EV6 velgen hebben ook een J van 7,5 dus dat zou ik niet als probleem zien. En is zoals je zelf ook aangeeft binnen de waarde zodat de 235mm brede band ook daadwerkelijk past.
De ET is met 45 inderdaad ook op het randje, maar binnen de marge is binnen de marge.
Zoals ik al zei, IK zou het niet doen. Meer dan genoeg mogelijkheden om veel dichterbij de de fabriek-specs te blijven. Maar vraag de velgenboer om advies, of doe wat je niet laten kunt.

• oa_ar15
Phusebox schreef op zondag 11 december 2022 @ 21:06:
Deze lijken wel redelijk volgens spec volgens mij... alleen beetje cheapo velgen denk ik...

[Afbeelding]
De naafdiameter hiervan is met 70,1 groter dan 67,1. Dan heb je dus ook nog centreerringen nodig

• FearTheBen
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 08-02-2023
Mijn ev6 staat nu op levering februari maar de standaard velgen zijn in mijn ogen niet mooi dus daar gaan winterbanden op. Mijn keuze voor zomerbanden gaat naar dezeAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8wcYieHZ9FgDWTi-aDSfCDqrMOc=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/OZ9m6MgHFCF4zS0L4eF9T0cW.png?f=user_large. 21 inch maar wel mooi met de rode kleur. Range zie ik wel laad ik wel vaker😂😂

• Phusebox
oa_ar15 schreef op zondag 11 december 2022 @ 21:37:
[...]

Zoals ik al zei, IK zou het niet doen. Meer dan genoeg mogelijkheden om veel dichterbij de de fabriek-specs te blijven. Maar vraag de velgenboer om advies, of doe wat je niet laten kunt.
Meer dan genoeg... heb zojuist diverse sites afgestruind en er is er niet 1 die ik mooi vind, en dan ben ik niet al te kritisch geweest, die helemaal volgens specs is.

Heb zeker van 20-25 velgen de specificaties bekeken.

• asennamm
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 24-10 18:28
Phusebox schreef op zondag 11 december 2022 @ 21:51:
[...]

Meer dan genoeg... heb zojuist diverse sites afgestruind en er is er niet 1 die ik mooi vind, en dan ben ik niet al te kritisch geweest, die helemaal volgens specs is.

Heb zeker van 20-25 velgen de specificaties bekeken.
ET45 past op de EV6. Genoeg mensen op het Duitse forum die met velgen met deze et waarde rondrijden.

Zie hier:
https://www.ev6-forum.de/...r%C3%A4der-erfa/?pageNo=1

en hier:
https://www.ev6-forum.de/...ngen-und-bilder/?pageNo=1

voor inspiratie voor wat betref merken en types velgen die onder de EV6 passen. Hoe verder in de discussies, hoe meer after market velgen voorbij komen.

Zoals deze (de CMS C32 Aero):Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5WFR4RYJvP81cPVxdrPilg3M06A=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9zXsZSXx0UtQk9yuoe63GC1X.jpg?f=fotoalbum_large

En deze (Dezent AO black):
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/H5XghndfHfG6bo-tzrMKT0XBLSo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Llow3tIBCpx6KyvK58y0KB6B.jpg?f=fotoalbum_large

We hoeven niet alles zelf uit te vinden.

[ Voor 33% gewijzigd door asennamm op 12-12-2022 01:40 ]

• michelz1982
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 29-09-2024
Beste mede-ev6-liefhebbers.... Na weer een leveringsuitstel voor de bestelde EV6 heb ik de kans gekregen om een showroommodel EV6 te gaan rijden. Die rijdt ik nu een week en heb afgelopen weekend zelf de nieuwste update gedownload en geinstalleerd. Dat is dus softwareversie CV.EUR.S5W_L.001.001.221129 (volgens mij was dat de eerste softwareupdate van deze EV6).

Nu loop ik tegen een paar grote minpunten aan waar ik niet uit kom. Graag jullie hulp / feedback / advies:

1. Ik ging ervan uit dat er ook een wifi-hotspot-functie zou zijn. Deze vind ik nergens... moet ik hiervoor abboneren ofzo en hoe werkt dat?

2. Het preconditioneren van de batterij zou nu mogelijk moeten zijn als je navigeert naar een snellader. Ik heb dit geprobeerd maar krijg het niet aan de praat. Of het werkt wel maar zie ik er niets van terug. Enig idee?

3. Het aut0-inzoomen van het navigatiescherm is niet meer in te stellen. In de voorgaande versie kon ik bij navigatieinstellingen in een tabel instellen hoe ver er ingezoomd moest worden bij welke snelheid. Dit kan ik nu nergens meer vinden....

4. De 3d weergave van het navigatiescherm ziet er beduidend anders uit na de update. Wat mij betreft veel minder fraai. Er is nu geen "horizon" meer zodat het feitelijk een 2d zicht van bovenaf is. Is dit ergens aan te passen?

En als deze punten niet aan te passen zijn is er dan nog een mogelijkheid om de auto terug naar fabrieksinstellingen te zetten voor zover jullie weten? Dan kan ik er eventueel voor kiezen om met de basis softwareversie verder te gaan...

Alvast bedankt voor de hulp....

• Franciesco
@asennamm dank voor de foto van de CMS 32 aero! Deze heb ik namelijk op het oog en mijn EV6 is ook nog dezelfde kleur blauw :)

• Phusebox
Ik weet dat veel mensen de stock Kia velgen niet mooi vinden maar ik vind al die aftermarket aero velgen echt niet om aan te zien. Geef mij dan maar de stock velgen.

• JeJeBe

JeJeBe

KIA EV6 GT-Line AWD MY22

michelz1982 schreef op zondag 11 december 2022 @ 22:12:
Beste mede-ev6-liefhebbers.... Na weer een leveringsuitstel voor de bestelde EV6 heb ik de kans gekregen om een showroommodel EV6 te gaan rijden. Die rijdt ik nu een week en heb afgelopen weekend zelf de nieuwste update gedownload en geinstalleerd. Dat is dus softwareversie CV.EUR.S5W_L.001.001.221129 (volgens mij was dat de eerste softwareupdate van deze EV6).

Nu loop ik tegen een paar grote minpunten aan waar ik niet uit kom. Graag jullie hulp / feedback / advies:

1. Ik ging ervan uit dat er ook een wifi-hotspot-functie zou zijn. Deze vind ik nergens... moet ik hiervoor abboneren ofzo en hoe werkt dat?

2. Het preconditioneren van de batterij zou nu mogelijk moeten zijn als je navigeert naar een snellader. Ik heb dit geprobeerd maar krijg het niet aan de praat. Of het werkt wel maar zie ik er niets van terug. Enig idee?

3. Het aut0-inzoomen van het navigatiescherm is niet meer in te stellen. In de voorgaande versie kon ik bij navigatieinstellingen in een tabel instellen hoe ver er ingezoomd moest worden bij welke snelheid. Dit kan ik nu nergens meer vinden....

4. De 3d weergave van het navigatiescherm ziet er beduidend anders uit na de update. Wat mij betreft veel minder fraai. Er is nu geen "horizon" meer zodat het feitelijk een 2d zicht van bovenaf is. Is dit ergens aan te passen?

En als deze punten niet aan te passen zijn is er dan nog een mogelijkheid om de auto terug naar fabrieksinstellingen te zetten voor zover jullie weten? Dan kan ik er eventueel voor kiezen om met de basis softwareversie verder te gaan...

1) verkeerde aanname, functie is er niet
2) je moet (bij de meeste dealers) 99 euro dokken dan kan een dealer de speciale upgrade installeren. Dat kun je niet zelf, de laatste HU update installeren is niet datgene wat daarvoor nodig is. daar kun je hier op het forum meer dan genoeg over lezen.
3 - geen idee, gebruik ik niet
4 - geen idee, gebruik ik niet
5) je kunt vast wel ergens je instellingen wissen maar dat wil niet zeggen dat je dan ook terug gaat naar een eerdere versie van het OS, kaartmateriaal en gui-componenten. Eens ge-upgradet blijft ge-upgradet.

[ Voor 4% gewijzigd door JeJeBe op 11-12-2022 22:38 ]

• Phusebox
Benieuwd wanneer ik de nieuwe deurgrepen krijg. Zag net, min 2 nu buiten, dat ze allemaal een beetje open staan en als ik ze open doe gaan ze ook niet meer dicht met afsluiten. Moet ze zelf dicht drukken.

Gaat wat geven morgenvroeg.

• JeJeBe

JeJeBe

KIA EV6 GT-Line AWD MY22

Phusebox schreef op zondag 11 december 2022 @ 22:40:
Benieuwd wanneer ik de nieuwe deurgrepen krijg. Zag net, min 2 nu buiten, dat ze allemaal een beetje open staan en als ik ze open doe gaan ze ook niet meer dicht met afsluiten. Moet ze zelf dicht drukken.

Leg de haardroger maar vast klaar bij de kapstok :S

• Wiliyama
Franciesco schreef op zondag 11 december 2022 @ 21:08:
Inderdaad. Dus waarom niet als het binnen de marges ligt. Dus niet bang laten maken als het wel kan.

• Wiliyama
Phusebox schreef op zondag 11 december 2022 @ 22:26:
Ik weet dat veel mensen de stock Kia velgen niet mooi vinden maar ik vind al die aftermarket aero velgen echt niet om aan te zien. Geef mij dan maar de stock velgen.
Deze voldoen ook aan alle eisen. €680
Misschien ook niet mooi. Of misschien wel?Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fIoqfrbSJK17DDSYLDosewckeng=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DVM58EqsK5WbHT6PGSylmQyZ.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 140% gewijzigd door Wiliyama op 12-12-2022 00:00 ]

• djrosko
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 18-10 01:19
Solarman schreef op zaterdag 10 december 2022 @ 20:03:
[...]

Andere laadpaal proberen?
Misschien ligt het aan de laadpaal zelf?
Even contact opnemen met de beheerder van de laadpaal als er een telefoonummer op de laadpaal staat?
king_dude schreef op zaterdag 10 december 2022 @ 20:53:
[...]

2 andere laadpalen proberen. Bijna hand in het vuur dat het dan werkt ;). Anders maandag Kia bellen.
3 verschillende laadpalen geprobeerd plus nog een thuis lader met een andere laadkabel van iemand. In alle gevallen precies het zelfde. Zelfs nu de accu bijna leeg is wilt deze nog niet opladen.
Dat word morgen voor de zoveelste keer de sleutel op de toonbank bij de Kia neergooien...
Het is een fijn rijdende auto... Maar de hoeveelheid problemen dat ik nog altijd heb met deze auto, is echt buiten properties.

• Wiliyama
djrosko schreef op zondag 11 december 2022 @ 23:51:
[...]

[...]

3 verschillende laadpalen geprobeerd plus nog een thuis lader met een andere laadkabel van iemand. In alle gevallen precies het zelfde. Zelfs nu de accu bijna leeg is wilt deze nog niet opladen.
Dat word morgen voor de zoveelste keer de sleutel op de toonbank bij de Kia neergooien...
Het is een fijn rijdende auto... Maar de hoeveelheid problemen dat ik nog altijd heb met deze auto, is echt buiten properties.
Whaw..... Dat is echt balen zeg...

• PrimaBB
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 07-11 12:37
Phusebox schreef op zondag 11 december 2022 @ 22:40:

Ik zou ze open laten staan. Is makkelijker voor morgenochtend.

Gisteren gingen de deurgrepen met veel gekraak gelukkig wel open, maar niet meer helemaal terug naar binnen. Heb me er verder maar niet te druk om gemaakt.

Kia EV3 Plus Advanced Aventurine Green 2025

• Wiliyama
oa_ar15 schreef op zondag 11 december 2022 @ 21:38:
[...]

De naafdiameter hiervan is met 70,1 groter dan 67,1. Dan heb je dus ook nog centreerringen nodig
€6,50 voor 4 stuks

• asennamm
Zelf zou ik eerst naar de kwaliteit van de centreer ring kijken en niet naar de prijs.
Is een erg belangrijk onderdeel om trillingen en overbelasting van wielbouten te voorkomen.

• asennamm
Phusebox schreef op zondag 11 december 2022 @ 22:26:
Dat ben ik helemaal met je eens.
Het enige wat voor mij qua looks in de buurt komt is de CMS C32 Aero.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AeiULaSi1bSgZ9yuwPXM2gfIgc4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LCjy6I1EE6fbKV6nBSfagz1z.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 33% gewijzigd door asennamm op 12-12-2022 01:40 ]

• de vliegvisser
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 22-07 13:37
Beste, ik heb nu een paar keer via Kia Connect mijn auto laten verwarmen voordat ik weg ga en dat werkt prima. Nu vroeg ik me af of iemand al uitgezocht heeft of dit ook met een mondeling commando via Google assistent kan; “Hey Google zet verwarming auto aan” eigenlijk gelijk aan de werking van mijn verlichting thuis. Dus op een of andere wijze het kopplen van Kia Connect op Google home.

• Phusebox
Eerste echte kou goed doorstaan:
+ Deurklinken gingen open
+ Auto was warm na voorverwarmen
+ Temperatuur bleef redelijk constant
- Verbruik was rond de 30 kWh/100 km bij -5 buiten

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gF2iJcDc-4wef4ODQrni18p4j1w=/800x/filters:strip_exif()/f/image/GN0BTPrg4j6JImthZaKjF9X1.png?f=fotoalbum_large

• Dartlink
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 22:44
Phusebox schreef op maandag 12 december 2022 @ 07:42:

[Afbeelding]
Nice! Wat waren de afstand en snelheid voor je gem verbruik?

Pluspunten voor je kentekenplaat :+

[ Voor 3% gewijzigd door Dartlink op 12-12-2022 08:11 ]

• markbeek
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 18:13
Vorige week maandag, een Kia EV6 GT-line, 77KWH RWD in het yacht blue, mogen ophalen en na bijna 1000km kan ik toch wel stellen erg blij te zijn met de auto. Ik moest afgelopen week 3x naar Amsterdam vanuit mijn woonplaats, dus de auto goed leren kennen. De HDA is lekker in de spits maar je moet geen haast hebben. Het rijdt geen gaten voor je dicht en ik merk aan alle hulpsystemen, maar ook comfortsystemen dat het ingesteld staat om je maximale range te geven. Tegelijkerijd hoef ik niet met een jas aan in de auto te zitten, beslaat de auto niet en kan ik natuurlijk altijd zelf meer vermogen aanspreken om vaart te maken. Ook het audio systeem klinkt naar mijn mening prima. Daarbij vind ik het een prettige ervaring om geen brandstof motor meer waar te nemen. Je voelt dat niet meer en je hoort het niet, ik vind het heerlijk!

Gisteren naar de kerstmarkt in Essen geweest en ook dan rijdt het heerlijk. Top van de auto ligt op 192km/u en dat is snel zat, sneller dan mijn vorige auto. Ook in Essen weer kunnen laden, dus op de terugweg ook weer meer dan genoeg range om thuis te komen.

Wel staat naar mijn mening de auto wat hoog op z'n wielen. Ik heb de 19 inch velgen en zit aan de H&R of Eibach verlagingsveren te denken. Ik heb al eerder auto's gehad met een verlagingsset en ik weet wat het met veercomfort doet. Dat accepteer ik voor de betere looks en mogelijk zefls een betere wegligging, doordat het zwaartepunt ook lager komt te liggen. Heeft iemand suggesties voor een (onderstel)specialist die hierbij kan helpen? Afstand maakt mij weinig uit, omdat het rijden met de Kia toch heerlijk is.

• Phusebox
Dartlink schreef op maandag 12 december 2022 @ 08:11:
[...]

Nice! Wat waren de afstand en snelheid voor je gem verbruik?

Pluspunten voor je kentekenplaat :+
Afstand 15 km, gemiddelde snelheid 59 km/u.

• Dartlink
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 22:44
Phusebox schreef op maandag 12 december 2022 @ 08:13:
[...]

Afstand 15 km, gemiddelde snelheid 59 km/u.
Ah ja, ik deze ochtend 2 uur (140km) gereden bij +1 met max 85km/h. Eerste half uur had ik ook rond de 26/27 kwh gemiddeld. Daarna zakte het heel snel.

• YoshiBignose
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 04-11 09:07
JeJeBe schreef op vrijdag 9 december 2022 @ 21:27:
[...]

Had je verwacht dat de grepen verwarmd waren dan, en met 10 min voorverwarmen wel zouden ontdooien |:(
in het boekje staat precies wat je moet doen ... loskloppen.
Kunnen ze met spiegels en ruitenwissers toch ook, hoe moeilijk moet het zijn om een handgreep (dat al een stroompje heeft omdat ie automatisch uitklapt) te verwarmen?

Facts don't care about your feelings

• henrov
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 19:53
Phusebox schreef op zondag 11 december 2022 @ 18:23:
[...]

Alleen als je de 360 graden camera hebt?
Mijn Plus MY'22 heeft geen 360 graden en kan dit ook

• Solarman
  • Niet online

[Afbeelding]
Uitermate postieve berichten d:)b

Let wel even op je achterruitverwarming!
Het lijkt erop dat er 1 gloeidraad niet meer werkt (zit dan een onderbreking in), er zit zo te zien nl. nog 1 bevroren streep op je achteruit.

NL, ENYAQ SPORTLINE 210kW MY25 ( voorheen: KIA EV6 GT-Line 77,4 RWD MY23)

• henrov
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 19:53
Anunnaki schreef op zondag 11 december 2022 @ 18:36:
[...]

En dan de knoppen links op scherm. En idd wel de 360 camera functie hebben.
Mijn plus MY '22 kan dit ook en heeft geen 360 graden

• Litewave
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 26-08 23:33
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hbZCYH9atiH3cbI7O5OLOSJRFhU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jgpt7Eco01T7tCkAdhzpA1jY.jpg?f=fotoalbum_large

Ik ben er trouwens achter hoe de daltarieven prioriteit werkt.
Voor wie het nog niet wisten de tijd die je instelt is anders dan voor de alleen laden tijdens daluren.
Wanneer je prioriteit kiest zal de auto binnen de start - eindtijd volledig opgeladen zijn met in acht neming van huidig batterij percentage en oplaadsnelheid (geconfigureerd in de auto). Ik heb hem nu tussen 05:00 en 06:00 ingesteld staan, de auto gaat dan wel eerder beginnen met laden maar zal tussen 05:00 en 06:00 uur vol zijn. Ik had verwacht dat hij zou beginnen met laden tussen die tijden maar dat is dus niet zo.

Kort samengevat: je moet de tijd instellen waartussen je wil dat de auto klaar is met opladen :)

• Phusebox
Solarman schreef op maandag 12 december 2022 @ 08:38:
[...]

Uitermate postieve berichten d:)b

Let wel even op je achterruitverwarming!
Het lijkt erop dat er 1 gloeidraad niet meer werkt (zit dan een onderbreking in), er zit zo te zien nl. nog 1 bevroren streep op je achteruit.
Hmm ok, achterruitverwarming heeft 20 min aangestaand dus zou inderdaad voldoende moeten zijn.

Zal het meteen even melden dat ze het checken zodra ze de grepen gaan vervangen.

• Solarman
  • Niet online
Phusebox schreef op maandag 12 december 2022 @ 08:44:
[...]

Hmm ok, achterruitverwarming heeft 20 min aangestaand dus zou inderdaad voldoende moeten zijn.

Zal het meteen even melden dat ze het checken zodra ze de grepen gaan vervangen.
En je hebt er nu een foto van om het te laten zien. (y)

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

FirePuma142 schreef op woensdag 7 december 2022 @ 13:38:
[...]

Autoclimate uit, anders bevries je na een kwartier nog. Komende vrijdag wordt e.a. nagekeken, als daar geen oplossing uit komt ga ik er een klacht over indienen.
Afgelopen vrijdag met de winterbandenwissel ook een update (ik denk Campagne 210168) voor de verwarming ontvangen. Dat helpt. Voorheen was er in luchtverplaatsing niet of nauwelijks verschil tussen Auto Climate 1/2/3. Ik zag wel dat de ventilatorstand wisselde van low/medium/high, maar de ventilatorsnelheid deed niet mee, die bleef op standje minimaal. Nu schakelt de ventilatorsnelheid duidelijk wel, en meteen bij het wijzigen van de Auto Climate stand, en dat is in de praktijk duidelijk te merken.

Good taste is for people who can’t afford sapphires

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

[...]

Die stond bij mij vanochtend 10 minuten aan, en de ruit was volledig ijsvrij. Absoluut het melden waard dus.

Good taste is for people who can’t afford sapphires

• marcel3
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 07-11 06:53
Hmm, hier vanmorgen een frustrerende ervaring met voorverwarmen met remote climate. Ik had al eerder het idee dat het niet goed werkte, maar nu het echt wat kouder wordt valt het echt niet te ontkennen.

Situatie:
- auto hangt nog aan de (thuis)laadpaal
- remote climate op 27 graden, achterruitverwarming en voorruitverwarming ingeschakeld
- ventilatie begint te blazen en achterruitverwarming doet het
- interieur blijft ijskoud

Gekke is ook bij handmatige bediening (in de auto) vertikt de verwarming het. Pas als ik de laadkabel verwijder begint het verwarmen. Inmiddels dus gewoon in ready mode. Ik zal morgen eens proberen of remote climate het zonder laadkabel wel doet. Zou natuurlijk niet de bedoeling moeten zijn, ik wil juist dat de accu niet al begint leeg te lopen tijdens het voorverwarmen.
Ik dacht dat ik een tijd geleden iets vergelijkbaars had gelezen, maar kan het zo snel niet meer vinden. Werkt bij anderen de remote climate bij ingeplugde laadkabel wel gewoon?

BTW portierklink zat ook vast. Een paar welgemikte klappen met de vlakke hand en het was opgelost. Mooie kans om af te reageren wel :+

• Freezhost
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22:52
@marcel3 Bij mij werkt het wel als de laadkabel is aangesloten, wel heb ik hiervoor een firmware update voor de Zappi moeten installeren. Ik weet niet welke laadpaal jij hebt?

• Litewave
marcel3 schreef op maandag 12 december 2022 @ 09:02:
Hmm, hier vanmorgen een frustrerende ervaring met voorverwarmen met remote climate. Ik had al eerder het idee dat het niet goed werkte, maar nu het echt wat kouder wordt valt het echt niet te ontkennen.

Situatie:
- auto hangt nog aan de (thuis)laadpaal
- remote climate op 27 graden, achterruitverwarming en voorruitverwarming ingeschakeld
- ventilatie begint te blazen en achterruitverwarming doet het
- interieur blijft ijskoud

Gekke is ook bij handmatige bediening (in de auto) vertikt de verwarming het. Pas als ik de laadkabel verwijder begint het verwarmen. Inmiddels dus gewoon in ready mode. Ik zal morgen eens proberen of remote climate het zonder laadkabel wel doet. Zou natuurlijk niet de bedoeling moeten zijn, ik wil juist dat de accu niet al begint leeg te lopen tijdens het voorverwarmen.
Ik dacht dat ik een tijd geleden iets vergelijkbaars had gelezen, maar kan het zo snel niet meer vinden. Werkt bij anderen de remote climate bij ingeplugde laadkabel wel gewoon?

BTW portierklink zat ook vast. Een paar welgemikte klappen met de vlakke hand en het was opgelost. Mooie kans om af te reageren wel :+
Hier een MY23 met een Alfen Single Proline en werkt allemaal naar behoren met ingeplugde laadkabel.

• marcel3
Freezhost schreef op maandag 12 december 2022 @ 09:11:
@marcel3 Bij mij werkt het wel als de laadkabel is aangesloten, wel heb ik hiervoor een firmware update voor de Zappi moeten installeren. Ik weet niet welke laadpaal jij hebt?
Hier eentje obv smartEVSE. Ik kan zien dat de EV6 tijdens remote climate ook 'pulsgewijs' af en toe wat stroom trekt.
Werd hij bij jou ook niet warm voor die Zappi update, of wilde hij niet laden?

• marcel3
Litewave schreef op maandag 12 december 2022 @ 09:14:
[...]

Hier een MY23 met een Alfen Single Proline en werkt allemaal naar behoren met ingeplugde laadkabel.
Goed om te weten. Zal het morgen nog eens met de granny proberen om uit te sluiten dat het aan mijn laadpaal ligt.

• Freezhost
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22:52
@marcel3 Bij mij was het zo dat zodra de auto klaar was met laden de zappi aangaf "opladen gereed" en de auto vervolgens geen stroom meer kreeg van de laadpaal en dus niet ging voorverwarmen.

• marcel3
Freezhost schreef op maandag 12 december 2022 @ 09:21:
@marcel3 Bij mij was het zo dat zodra de auto klaar was met laden de zappi aangaf "opladen gereed" en de auto vervolgens geen stroom meer kreeg van de laadpaal en dus niet ging voorverwarmen.
OK helder. Dat lijkt hier niet aan de orde. Lader bleef gewoon netjes op standby nadat gisteren de sessie was afgerond en het laden startte ook gelijk met het voorverwarmen weer op.

• DaMenaz
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 00:23
Phusebox schreef op zondag 11 december 2022 @ 21:06:

[Afbeelding]
Gepolijste velgen kunnen niet zo goed tegen pekel etc. Zou dan voor een gespoten variant gaan.

Catch my drift?

• PrimaBB
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 07-11 12:37
de vliegvisser schreef op maandag 12 december 2022 @ 07:03:
Beste, ik heb nu een paar keer via Kia Connect mijn auto laten verwarmen voordat ik weg ga en dat werkt prima. Nu vroeg ik me af of iemand al uitgezocht heeft of dit ook met een mondeling commando via Google assistent kan; “Hey Google zet verwarming auto aan” eigenlijk gelijk aan de werking van mijn verlichting thuis. Dus op een of andere wijze het kopplen van Kia Connect op Google home.
Ik had dit een keer bij m'n Tesla voor elkaar. :)

Google home en dan via IFTTT naar de API.
Kon laden stoppen/starten, auto aansturen, van alles.

Tasker is ook een leuke app voor op je smart phone. Kan werkelijke elk API protocol aan.
Hier had ik m'n datalogger op laten triggeren.
Zodra ik instapte in m'n Tesla, werd zodra een bluetooth verbinding met de auto gemaakt werkt via een trigger de datalogger gestart. Die dan via m'n smartphone data ging uploaden naar m'n datalogger in de cloud tijdens een rit.

Die Google Home heb ik al heel snel toch maar weer uitgeschakeld, omdat de Tesla login (toen nog geen 2factor) met gebruikersnaam + pwd aangegeven moest worden. Ging me wat te ver dat 'iemand anders' bij de credentials kon.

Er is een project op GitHub (wel wat gedateerd) die een wrapper op de Kia Connect API lijkt te implementeren. Zelf nog niet mee gespeelt.
https://github.com/wcomartin/kiauvo

Maar zoiets, als het werkt + 2factor niet in de weg zit, kan dan mogelijk ontsloten worden richting je Google Home.

Kia EV3 Plus Advanced Aventurine Green 2025

• R20141016
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 06-11 18:01

[Afbeelding]
+ Na 5 minuten voorverwarmen (24 graden) was de auto bij mij heerlijk warm en hoefde er geen millimeter worden gekrapt. _/-\o_
+ Deurklinken gingen inderdaad moeiteloos open.
+ (Gevoels) temperatuur in de auto blijf ook stabiel
- Verbruik was 29.45 kWh/100 km. Totale afstand 12 kilometer. Max snelheid 82 km/h.Gemiddeld 41 km/h.
(49% verbruik ging naar de climate control, 46% driving, 5% electronic devices).
Buitentemperatuur was -5,5.

Dus dezelfde cijfers als jou Phusebox.
Maar ik ben niet ontevreden.
Gemiddeld afgelopen maand 18,68 kWh/100km. :)

• Phusebox
DaMenaz schreef op maandag 12 december 2022 @ 10:06:
[...]

Gepolijste velgen kunnen niet zo goed tegen pekel etc. Zou dan voor een gespoten variant gaan.
Worden de zomervelgen, de wintervelgen blijven de stock Kia velgen.

• SwEEp3R
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 03-06 07:44
michelz1982 schreef op zondag 11 december 2022 @ 22:12:

De WiFi hotspot is alleen voor de US markt (en misschien ook AU, maar in ieder geval niet voor de EU).

• Rethink
  • Laatst online: 19-12-2024
Ha Allemaal,

Dank voor al jullie meedenken in de winterbanden/velgen kwestie.
Ik heb het weekend belachelijk veel velgen en banden bestudeerd. Zeker ook in Duitsland.
Conclusie: wil je het goed doen dan ben ik eigenlijk niet goedkoper uit dan 200 a 300 euro t.o.v. mijn KIA dealer. Okay, dat is geld maar over 4 jaar uitgesmeerd valt dit ook wel weer mee.
Dan hoef ik niet ver te rijden om te laten wisselen/ of zelf doen.
Er zijn wel mooie velgen te verkrijgen voor de mat-gtline maar ik vrees ook een beetje voor de garantie kwestie. Internationaal vond ik wel wat waarschuwingen op forums.

Ik plaats nog even een afbeelding van de aanbieding die ik nu toch ga doen. Thx allemaal en succes.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cx0OKsU7AbsBZfwlVIS-1Aa1stI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/peeF5lIlfudYCtwIZjtNF3wW.png?f=fotoalbum_large

• SwEEp3R
Zojuist tijdens de rit de update uitgevoerd.

Ten eerste: Je moet even wachten nadat je de USB stick erin gedaan hebt; pas na een halve minuut oid verschijnt de melding dat er een update is gevonden.

De update duurde bij mij zo’n 40 minuten. Voorgaande versie was die van juli.

Tijdens het updaten viel me op hoe vies het scherm was. Doekje eroverheen en weer mooi schoon 🧼. Maar… die actie zorgde voor een detail scherm met de uit te voeren updates:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qQ2bEFn4NGm2twMSuauSRSIjpC4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yNUOxyFjDgtZE158cpfM5tsq.jpg?f=fotoalbum_large

Bij aankomst inparkeren in z’n achteruit gezet waardoor een melding werd getoond over beperkte beschikbaarheid van de camera tijdens een update, daarna waren de details weer weg.

Ik heb toen geprobeerd met meerdere vingeroefeningen de details weer terug te krijgen, maar dat lukte niet. Dus het magische doekje gepakt en weer aan het poetsen geslagen 😂. En voila:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Jpnbr6XwVTajgFGhtdzppkjYaZM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6QL3DMdWwbPx2V8YcXF8bHUC.jpg?f=fotoalbum_large

Hij laat dan weer de nog uit te voeren updates zien. In die tussentijd heb ik er dus een tweetal gemist qua status…

Grappig.

• everlast666
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 01-09 09:20
Litewave schreef op maandag 12 december 2022 @ 08:39:
[Afbeelding]

Ik ben er trouwens achter hoe de daltarieven prioriteit werkt.
Voor wie het nog niet wisten de tijd die je instelt is anders dan voor de alleen laden tijdens daluren.
Wanneer je prioriteit kiest zal de auto binnen de start - eindtijd volledig opgeladen zijn met in acht neming van huidig batterij percentage en oplaadsnelheid (geconfigureerd in de auto). Ik heb hem nu tussen 05:00 en 06:00 ingesteld staan, de auto gaat dan wel eerder beginnen met laden maar zal tussen 05:00 en 06:00 uur vol zijn. Ik had verwacht dat hij zou beginnen met laden tussen die tijden maar dat is dus niet zo.

Kort samengevat: je moet de tijd instellen waartussen je wil dat de auto klaar is met opladen :)
Dit is idd briljant. Alhoewel ik maar laad over 1 fase, hebbik meestal aan de daluren genoeg. Heb m meestal rond een uur of zes aan de lader hangen en hij gaat dus nu wanneer nodig eerder beginnen om ervoor te zorgen dat hij op de vertrektijd altijd vol is

dank voor de tip !

had ik overheen gelezen.....

nu nog even kijken hoe ik in de auto de snelheid van m'n laadpaal ingeef ;-)

edit. Dit laatste kan ik niet vinden, kan alleen de auto de laadpaal laten knijpen.

Kan ik ergens in de auto aangeven hoe snel mijn laadpaal kan laden zodat de auto weet wanneer hij moet beginnen met laden om met zekerheid de auto vol te hebben op je vertrektijd ?

[ Voor 9% gewijzigd door everlast666 op 12-12-2022 12:43 ]

• Litewave
everlast666 schreef op maandag 12 december 2022 @ 11:40:
[...]

Dit is idd briljant. Alhoewel ik maar laad over 1 fase, hebbik meestal aan de daluren genoeg. Heb m meestal rond een uur of zes aan de lader hangen en hij gaat dus nu wanneer nodig eerder beginnen om ervoor te zorgen dat hij op de vertrektijd altijd vol is

dank voor de tip !

edit. Dit laatste kan ik niet vinden, kan alleen de auto de laadpaal laten knijpen.

Kan ik ergens in de auto aangeven hoe snel mijn laadpaal kan laden zodat de auto weet wanneer hij moet beginnen met laden om met zekerheid de auto vol te hebben op je vertrektijd ?
Ik had er zelf ook overheen gelezen vandaar dat ik mijn bevindingen even post.
Heb de auto nu niet bij de hand maar zal even kijken, ik heb in de auto een optie om de laadsnelheid door middel van 3 opties in te stellen, hoog middel en laag volgens mij. Ik zal zodra ik de beschikking over de auto heb even een foto maken.
Vaak kun je op de laadpaal zelf niks instellen omdat dit door de installateur al gedaan is.

• Franciesco
@everlast666 & @Litewave Uit mijn hoofd kun je de laadsnelheid instellen via "EV-instellingen" en dan "Laadstroom".

• Solarman
  • Niet online
Dubbele horizontale ledverlichting achter.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Os3buYGlW86WjVMFTIdpcPluVU4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/0F1Fa0XvyYOofgydMVJlJBUx.webp?f=fotoalbum_large

Enige tijd geleden is er onduidelijkheid geweest of de achterlichpartij nu uit 1 horizontale lichtstreep bestond of 2 lichtstrepen. Dit omdat in de configurator er 2 verlicht zijn.
Er werd aangegeven dat het 1 horizontale rode lichtstreep is.
Wanneer ik nu op foto's kijk van de EV6'en die te koop staan lijken er wel degelijk 2 horizontale rode lichtstrepen in de achterlichten te zitten, maar lijkt het erop dat alleen de onderste wordt verlicht!!

Nu heb ik zelf mijn EV6 nog niet, maar zouden er enkel genegen zijn om dit toch eens echt goed te controleren aangezien er wel 2 horizontale lichtstrepen lijken te zijn verwerkt in de achterlichten.

Eventueel een close-up foto ervan.

(Vraag mij ook af of dit ooit door iemand is gevraagd aan een dealer)

• alexzel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07-11 15:09
Solarman schreef op maandag 12 december 2022 @ 14:44:
[Afbeelding]

Enige tijd geleden is er onduidelijkheid geweest of de achterlichpartij nu uit 1 horizontale lichtstreep bestond of 2 lichtstrepen. Dit omdat in de configurator er 2 verlicht zijn.
Wanneer ik nu op foto's kijk van de EV6'en die te koop staan lijken er wel degelijk 2 horizontale rode lichtstrepen in de achterlichten te zitten, maar lijkt het erop dat alleen de onderste wordt verlicht!!

Nu heb ik zelf mijn EV6 nog niet, maar zouden er enkel genegen zijn om dit toch eens echt goed te controleren aangezien er wel 2 horizontale lichtstrepen lijken te zijn verwerkt in de achterlichten.

Als je kijkt naar de post van Phusebox om 7:42 vandaag zie je een hele mooie foto met het achterlicht. Is daar je vraag mee beantwoord?

• HansAuutB
  • Laatst online: 23:37
Vandaag gebeld door dealer.
De EV6 komt in aanmerking voor vervanging van de versterker.

Huh? Geproduceerd op 20-07-2022.
Geen problemen.

Ja, maar vlgs KIA NL kan deze vervangen worden.
Wordt vervolgd want versterker was nog niet op voorraad.

Meer mensen deze verrassing?

Rijdt sinds 05-10-2022 een KIA EV6 GT-line rwd Runway Red

• Solarman
  • Niet online
alexzel schreef op maandag 12 december 2022 @ 15:12:
[...]

Als je kijkt naar de post van Phusebox om 7:42 vandaag zie je een hele mooie foto met het achterlicht. Is daar je vraag mee beantwoord?
Nee, helaas.
Ik wil graag weten of er nog een 2e lichtstrip in het achterlicht aanwezig is.
Dat er maar 1 brand is mij bekend, maar ik vermoed dat er toch nog een 2e lichtsrip in zit die NIET brand.(maar dit waarschijnlijk wel kan)
Kun je alleen zien op een close up foto bij goed daglicht en de achterlichten uit.

• KeiFront
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-09 19:44
HansAuutB schreef op maandag 12 december 2022 @ 15:31:
Vandaag gebeld door dealer.
De EV6 komt in aanmerking voor vervanging van de versterker.

Huh? Geproduceerd op 20-07-2022.
Geen problemen.

Ja, maar vlgs KIA NL kan deze vervangen worden.
Wordt vervolgd want versterker was nog niet op voorraad.

Meer mensen deze verrassing?
Ja mijn versterker wordt deze week preventief vervangen (auto is van eerste lichting Dec 2021), werd vorige week proactief door dealer gebeld.

• everlast666
Solarman schreef op maandag 12 december 2022 @ 14:44:
[Afbeelding]

beide strips verlicht Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LVd8vN9tbppwdUAYlDUDYHz3QCg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ltyU1cpqkDiRZoYsHJp6xsz3.jpg?f=fotoalbum_large :)

• everlast666
Franciesco schreef op maandag 12 december 2022 @ 14:39:
@everlast666 & @Litewave Uit mijn hoofd kun je de laadsnelheid instellen via "EV-instellingen" en dan "Laadstroom".
klopt ,hier heb je alleen maar de mogelijkheid om te knijpen zoals ik al zei.

De auto moet dan toch zelflerend zijn, hoe weet ie anders of ie alleen aan de daluren niet genoeg heeft ? 8)7Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5BIdb4mGZ8Eq388taN35omcKcxI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/e8aUnOnmDQhwhA0rIVvHNopP.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 30% gewijzigd door everlast666 op 12-12-2022 15:51 ]

• Litewave
everlast666 schreef op maandag 12 december 2022 @ 15:51:
[...]

klopt ,hier heb je alleen maar de mogelijkheid om te knijpen zoals ik al zei.

De auto moet dan toch zelflerend zijn, hoe weet ie anders of ie alleen aan de daluren niet genoeg heeft ? 8)7[Afbeelding]
Lol krijg net een foutmelding bij publiek laden, komt door de instelling daluren prioriteit die tussen 0500 en 0600 klaar moet zijn. Daardoor start de auto nu niet met leden, schema eraf gehaald en hij begint direct te laden. Heel erg buggy dit zegmaar :( zal eens bij Kia aankloppen of die meer licht kunnen laten schijnen op deze kwestie. Zou toch graag met een schema willen werken zonder dat ik elke keer die aan / uit moet zetten omdat hij anders op de meest rare tijden begint te laden...

• everlast666
Litewave schreef op maandag 12 december 2022 @ 15:55:
[...]

Lol krijg net een foutmelding bij publiek laden, komt door de instelling daluren prioriteit die tussen 0500 en 0600 klaar moet zijn. Daardoor start de auto nu niet met leden, schema eraf gehaald en hij begint direct te laden. Heel erg buggy dit zegmaar :( zal eens bij Kia aankloppen of die meer licht kunnen laten schijnen op deze kwestie. Zou toch graag met een schema willen werken zonder dat ik elke keer die aan / uit moet zetten omdat hij anders op de meest rare tijden begint te laden...
Mijn Kona had locatiegebaseerd opladen. Die wist op basis van GPS dat ik thuis was en dus gebruik wilde maken van enkel daluren en wanneer ik onderweg was hij wel gewoon gelijk begon.

Aangezien de Hyundai en Kia redelijk overheen komen, wellicht dat dit ook op de Kia zit ??Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fp3u8Ej7h1r_HwvcWC8Hs4DvkWw=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/avreoRMtxcP3WXKyjFIAp1E2.png?f=user_large

[ Voor 9% gewijzigd door everlast666 op 12-12-2022 16:01 ]

• HansAuutB
KeiFront schreef op maandag 12 december 2022 @ 15:42:
[...]

Ja mijn versterker wordt deze week preventief vervangen (auto is van eerste lichting Dec 2021), werd vorige week proactief door dealer gebeld.
Ja, die batch was bekend.
Maar ik meen dat oa @Phusebox met latere productie (voorjaar 2022) niet in aanmerking kwam.
En ik, met nog weer latere productie nu blijkbaar wel.

• Solarman
  • Niet online
Thanks, een duidelijke foto (y), maar er brand maar 1 horizontale lichtstrip, de andere zijn verticale lichtbalkjes.
Ik heb voor de duidelijkheid jouw foto erbij gedaan met pijl om welke lichtstrip het gaat.
Maar op je foto lijkt er dus inderdaad, boven de al brandende horizontale lichtstrip, een 2e horizontale lichtstrip te zitten die dan niet aangaat, vreemd!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/miTygMxScz9PUrL4s84BVIRGNuk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/acqWcB7FlkeeAiFBzZSBPCZa.png?f=fotoalbum_large

• Phusebox
Solarman schreef op maandag 12 december 2022 @ 16:10:
[...]

Thanks, een duidelijke foto (y), maar er brand maar 1 horizontale lichtstrip, de andere zijn verticale lichtbalkjes.
Ik heb voor de duidelijkheid jouw foto erbij gedaan met pijl om welke lichtstrip het gaat.
Maar op je foto lijkt er dus inderdaad, boven de al brandende horizontale lichtstrip, een 2e horizontale lichtstrip te zitten die dan niet aangaat, vreemd!
[Afbeelding]
Denk dat het gewoon transparant kunststof is wat je daar ziet, verwacht niet dat daar een ledstrip achter zit.

• Phusebox
HansAuutB schreef op maandag 12 december 2022 @ 16:05:
[...]

Ja, die batch was bekend.
Maar ik meen dat oa @Phusebox met latere productie (voorjaar 2022) niet in aanmerking kwam.
En ik, met nog weer latere productie nu blijkbaar wel.
Nope die van mij viel er buiten, althans paar weken geleden nog wel volgens de garage.

• everlast666
Phusebox schreef op maandag 12 december 2022 @ 16:14:
[...]

Denk dat het gewoon transparant kunststof is wat je daar ziet, verwacht niet dat daar een ledstrip achter zit.
heb nog 's gekeken, maar dat is (volgens mij) geen 2de strip. Dat is reflectie. Er zit wel een soort lijn door de ledstrip om de indruk te wekken op afstand dat t uit 2 lagen bestaat, maar is t volgens mij echt niet

• Solarman
  • Niet online
@everlast666 en @Phusebox , thanks allebei voor de genomen moeite. d:)b

• Litewave
everlast666 schreef op maandag 12 december 2022 @ 15:57:
[...]

Mijn Kona had locatiegebaseerd opladen. Die wist op basis van GPS dat ik thuis was en dus gebruik wilde maken van enkel daluren en wanneer ik onderweg was hij wel gewoon gelijk begon.

Aangezien de Hyundai en Kia redelijk overheen komen, wellicht dat dit ook op de Kia zit ??[Afbeelding]
Klopt, dit had ik ook op mijn Nissan Leaf van 2018....
Ik had verwacht dat deze prachtige EV6 deze functie ook zou hebben :X

• everlast666
Litewave schreef op maandag 12 december 2022 @ 16:28:
[...]

is toch raar ? En doet ie dit alleen bij AC of kan je nu overdag ook niet DC laden ? Zou toch wel heel gek zijn.

Want dan heb je er nog meer last van dan gemak :(

• everlast666
[...]

[...]

net t hele menu door geweest, het lijkt er idd niet op te zitten :(

• marcel3
everlast666 schreef op maandag 12 december 2022 @ 17:37:
[...]

[...]

net t hele menu door geweest, het lijkt er idd niet op te zitten :(
Is pas nog gemeld hier: met het knopje achter de laadklep kun je het ingestelde schema overrulen en direct starten met laden.

• Litewave
marcel3 schreef op maandag 12 december 2022 @ 18:16:
[...]

Is pas nog gemeld hier: met het knopje achter de laadklep kun je het ingestelde schema overrulen en direct starten met laden.
Heb ik geprobeerd maar werkte ook niet.

• marcel3
Litewave schreef op maandag 12 december 2022 @ 18:20:
[...]

Heb ik geprobeerd maar werkte ook niet.
Hmm das balen. Blijkbaar willen de Kia programmeurs perse niet dat je per ongeluk buiten daluren gaat DC laden 8)7

• JeJeBe

JeJeBe

KIA EV6 GT-Line AWD MY22

[...]

Is iets anders, tenzij de verwarmingsdraden een rare knik maken (zoom maar eens in: de dooistrepen zitten er gewoon allemaal zoals het hoort).

• JeJeBe

JeJeBe

KIA EV6 GT-Line AWD MY22

YoshiBignose schreef op maandag 12 december 2022 @ 08:30:
[...]

Kunnen ze met spiegels en ruitenwissers toch ook, hoe moeilijk moet het zijn om een handgreep (dat al een stroompje heeft omdat ie automatisch uitklapt) te verwarmen?
Aangezien de pioneer in deze technologie het ook niet heeft, ook niet op het topmodel, viel er niks te kopieren voor de Koreanen.

• Diepfries86
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 19-03-2023
Afgelopen week kwam ik er achter, dat de batterij conditionering het niet doet, als gepland laden aanstaat. Zet je dat uit, komt direct de spiraal in beeld.

• JeJeBe

JeJeBe

KIA EV6 GT-Line AWD MY22

everlast666 schreef op maandag 12 december 2022 @ 11:40:
[...]

dank voor de tip !

Dat hoef je niet in te stellen, dat vraagt de auto gewoon zelf aan de laadpaal, heeft 'tie het uit de eerste hand. Of de laadpaal vertelt het de auto, dat kan ook zo zijn, hoe dan ook, dat zoeken auto en laadpaal zelf dus al uit.
Zelf instellen zou in de praktijk wel hééél ingewikkeld worden aangezien zo'n beetje elke laadvermogen tussen 0 en 11Kw mogelijk is voor de EV6. ik mag niet schrijven dat het jammer is dat hij geen 22kW AC lader aan boord heeft, maar menig publieke laadpaal levert dat wel. Dan zou zelf instellen helemaal niet meer te doen zijn ;-)

[ Voor 13% gewijzigd door JeJeBe op 12-12-2022 19:15 ]

• SwEEp3R
Juist omdat ik geen geklooi wil met laadschema’s in de EV6 bij publieke palen, heb ik het daluren schema in mijn Zappi geprogrammeerd. Overdag de EV6 aankoppelen, that’s it. Begint ie om 23.00 uur gewoon met 11kW te laden. Is feitelijk misbruik van de Eco+ functie die alleen bij overschot laadt, maar zolang de salderingsregeling geldt boeit dat niet…

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OYd37A7lFkX0Dv8j2wNWT2-61dc=/x800/filters:strip_exif()/f/image/U9BIhtTUUm5DaT2W735ykQGo.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 10% gewijzigd door SwEEp3R op 12-12-2022 20:29 ]

• CtrlAlt
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 10-02 15:13
Mijn zoon had een flinke bloedneus op de passagiers stoel, (ik heb de wit zwarte gt line bekleding). Helaas kon ik het niet gelijk schoonmaken en toen ik thuis was was het meeste bloed al opgedroogd, kan dit schade veroorzaken? Ook heeft mijn vrouw een beker met water op de bank geplaatst en nu was hij behoorlijk nat geworden. Om gek van te worden!! iemand enig idee of dit negetief effect heeft op de electronica?

• JeJeBe

JeJeBe

KIA EV6 GT-Line AWD MY22

CtrlAlt schreef op maandag 12 december 2022 @ 20:41:
Mijn zoon had een flinke bloedneus op de passagiers stoel, (ik heb de wit zwarte gt line bekleding). Helaas kon ik het niet gelijk schoonmaken en toen ik thuis was was het meeste bloed al opgedroogd, kan dit schade veroorzaken? Ook heeft mijn vrouw een beker met water op de bank geplaatst en nu was hij behoorlijk nat geworden. Om gek van te worden!! iemand enig idee of dit negetief effect heeft op de electronica?
relax man, doe niet zo overspannen, je draaft flink door zeg.
Hoeveel bloed komt er nou helemaal uit een bloedneus ? het lijkt een slachting maar is maar een paar cc. met koud water opdoen en bij de drogist ff een middeltje tegen bloedvlekken. opgelost.
En welke electronica maak je je nu druk over ? de stoelverwarming is de enige die hééél misschien geraakt is, maar dat is ongetwijfeld goed beschermd. Water droogt vanzelf. mensen stappen ook wel eens in met een natte jas na een regenbui ...
Adem in en adem uit.

[ Voor 3% gewijzigd door JeJeBe op 12-12-2022 20:56 ]

• CtrlAlt
JeJeBe schreef op maandag 12 december 2022 @ 20:52:
[...]

Hoeveel bloed komt er nou helemaal uit een bloedneus ? het lijkt een slachting maar is maar een paar cc. met koud water opdoen en bij de drogist ff een middeltje tegen bloedvlekken. opgelost.
En welke electronica maak je je nu druk over ? de stoelverwarming is de enige die hééél misschien geraakt is, maar dat is ongetwijfeld goed beschermd. Water droogt vanzelf. mensen stappen ook wel eens in met een natte jas na een regenbui ...
Adem in en adem uit.
Het was zeker een halve bidon van een 1,5 liter en de stoel is na een paar uur nog steeds doorweekt. En wat kan jij grote woorden gebruiken, ik vraag gewoon wat advies op dit forum.

• Phusebox
CtrlAlt schreef op maandag 12 december 2022 @ 21:04:
[...]

Het was zeker een halve bidon van een 1,5 liter en de stoel is na een paar uur nog steeds doorweekt. En wat kan jij grote woorden gebruiken, ik vraag gewoon wat advies op dit forum.
Morgenvroeg maar even contact opnemen met de dealer of even langs gaan. Is toch weinig wat je nu nog kan doen denk ik.

Maar denk dat het niet zo'n vaart zal lopen.

• JeJeBe

JeJeBe

KIA EV6 GT-Line AWD MY22

Phusebox schreef op maandag 12 december 2022 @ 21:12:
[...]

Morgenvroeg maar even contact opnemen met de dealer of even langs gaan. Is toch weinig wat je nu nog kan doen denk ik.

Maar denk dat het niet zo'n vaart zal lopen.
Droge baddoek erop,beetje aandrukken en regelmatig wisselen.

• JeJeBe

JeJeBe

KIA EV6 GT-Line AWD MY22

[...]

Nou, "wat advies" - je "wordt er gek van" schrijf je .. .
Da's toch net anders dan vragen: hoe haal ik een vlekje uit mijn stoel ? of ""we hebben water gemorst, hoe maak ik dat weer droog ?"

• CtrlAlt
Het is onwaarschijnlijk dat het gemorst water schade aan de techniek van uw KIA EV6 GT-Line heeft veroorzaakt. Water kan soms schade veroorzaken aan elektronische componenten als het in contact komt met open verbindingen of onderdelen die niet waterdicht zijn, maar het gemorst water op de bekleding van de passagiersstoel is waarschijnlijk niet in contact gekomen met de techniek van de auto. Als u zich toch zorgen maakt, kunt u het beste uw KIA-dealer raadplegen voor advies en mogelijke inspectie.- AI heeft ook een mening, Reageert een stuk vriendelijker dan JeJeBe :).

• JeJeBe

JeJeBe

KIA EV6 GT-Line AWD MY22

CtrlAlt schreef op maandag 12 december 2022 @ 22:06:
Het is onwaarschijnlijk dat het gemorst water schade aan de techniek van uw KIA EV6 GT-Line heeft veroorzaakt. Water kan soms schade veroorzaken aan elektronische componenten als het in contact komt met open verbindingen of onderdelen die niet waterdicht zijn, maar het gemorst water op de bekleding van de passagiersstoel is waarschijnlijk niet in contact gekomen met de techniek van de auto. Als u zich toch zorgen maakt, kunt u het beste uw KIA-dealer raadplegen voor advies en mogelijke inspectie.- AI heeft ook een mening, Reageert een stuk vriendelijker dan JeJeBe :).
En lekker vaag. soms dit, waarschijnlijk dat, ergo, Om gek van te worden :9 Toch maar naar de dealer.

• king_dude
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online
[...]

. En wat kan jij grote woorden gebruiken, ik vraag gewoon wat advies op dit forum.
Eens. Nog niet zo lang geleden hebben we het gehad over wat niet bijdraagt aan dit topic. Negatief roeptoeteren is er één, maar deze hoort daar wat mij betreft ook bij: bagatelliseren zonder gehele context te weten, en zomaar over over een ander zijn gevoel heen stappen out-of-the-blue.

Je kunt ook gewoon sorry zeggen, en daarna verder gaan. Dat zou je meer sieren dat voorgaand antwoord. Of nog beter: volgende keer dit soort opmerkingen voor je houden, en in plaats daarvan iets nuttigs plaatsen - wat je overigens ook vaak doet.

Ik ben mij bewust dat ik dit als voorbeeld stel, en kan er ook voor kiezen om het links te laten liggen - echter is het punt wat ik wil maken iets voor ons allemaal. En ook deze valt in herhaling..

• HansAuutB
JeJeBe schreef op maandag 12 december 2022 @ 20:52:
[...]

Adem in en adem uit.
Nou zeg. Kan dat wat minder?

• HansAuutB
JeJeBe schreef op maandag 12 december 2022 @ 22:26:
[...]

En lekker vaag. soms dit, waarschijnlijk dat, ergo, Om gek van te worden :9 Toch maar naar de dealer.
En nog maar eentje. Hou op man.

• R20141016
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 06-11 18:01
Bloed vlekken niet met warm water weg proberen te halen.
Koud water gebruik en dan gaat het wel weer weg.

Waarom plaatst je vrouw een open bak? met water op de bank? Dat is vragen om problemen.
Ik zou zeggen handdoeken erop leggen en regelmatig wisselen.
Anders ff met de föhn droogblazen?

• Bogey555
  • Laatst online: 31-10 08:59
CtrlAlt schreef op maandag 12 december 2022 @ 20:41:
Ik had in mijn A5 Cabrio enkele jaren geleden een verstopte afvoer en het regenwater druppelde gewoon binnen. De passagiersstoel was bij momenten kletsnat. Het enige dat stopte met werken was de zetelverwarming maar nadat het euvel opgelost was en de zetel droog werkte die ook weer als voordien. Ik zou me dus niet teveel zorgen maken ;) Wat die bloedneus betreft heb ik geen idee buiten misschien eens googlen naar oplossingen van tante Kaat... die blijkt voor alles een goeie remedie te hebben :*)

• Phusebox
@CtrlAlt Ik heb met producten van dit merk wel goede ervaringen als het aankomt op vlekken in bekleding van meubels: https://www.james.eu/nl

• secretdk
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 06-05 10:46
Verwarming doet het niet en dat is met die weer echt top. IJskristal aan de binnenkant van de voorruit.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CCp1Weg0wKlFMVcxtBhDIgxm5hU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3S8dz2pjopi8cHiWAd8MIzr4.jpg?f=fotoalbum_large
Pagina: 1 ... 235 ... 451 Laatste

Let op:
Openbaar laden, laadpassen, etc. in: [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3.

Bestellingen, leveringen en "waar is de boot"-posts over de Kia EV6 mogen in: Het KIA EV6 leveringen topic