• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10:13
xxander968 schreef op vrijdag 9 december 2022 @ 13:59:
[...]

Maar daar komt de opslag van de banden in de regel nog bij. Let op dat die tarieven vaak per seizoen vermeld zijn. Oftwel die kosten mag je verdubbelen per jaar. De reden waarom ik de banden met velgen gekocht heb is dat ik dan niet afhankelijk ben van de agenda van de garage. Vroegâh legde je winterbanden begin november onder de auto. Dit jaar was het half november nog 15 graden.
Ja opslag komt er bij, maar dat maakt niet uit of ik nu banden laat opslaan of een set velgen met band.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

• Simon59
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 08:17
Zijn er nog mensen, die in Nederland blijven, in de winter met hun zomerbanden door rijden ?
Uiteraard bij flinke sneeuwval de auto dan wel laten staan en bijvoorbeeld thuis werken.

• Simon59
Zijn in de nieuwste update ook de zoom factoren per snelheid range verdwenen?
Nu alleen nog de keuze uit normaal en extra in of uit zoomen.
Ook in de app.

• JanAllElectric
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 07-11 22:11
Dartlink schreef op vrijdag 9 december 2022 @ 13:12:
[...]

52 weekenden in een jaar, beetje afwisselen heb je het er zo uit! :+

Nee, ik snap wat je bedoelt inderdaad. Met zulke bedragen zou ik ook twee keer achter m'n oren krabben voor ik een tweede set zou kopen. Hoeveel kost het wisselen van banden + opslag nu ongeveer? ~30 euro per keer begrijp ik uit jouw 55 keer wisselen? (ik heb geen idee wat garage's rekenen tegenwoordig).
Ik heb bij mijn dealer €68 betaald voor wisselen en opslag.

Voor aan huis wisselen en opslag thuis betaal ik € 40 (banden service thuis Nieuwegein).

[ Voor 7% gewijzigd door JanAllElectric op 09-12-2022 14:30 ]

Panasonic TCAP 12kW J-versie + Heishamon/HA/Node-Red/Grafana/InfluxDB; Atlantic v3 200L; 5* jaga strada 21 & zelfbouw DBE; 3*2400Wp (O,Z,W); KIA EV6 77kWh RWD + EVCC/cFos Wallbox solar; 3* Marstek 5kWh (v151)+CT003 (v114)+ modbus/lilygo/node-red/HA

• Solarman
  • Registratie: Mei 2022
  • Niet online
Mini-me schreef op vrijdag 9 december 2022 @ 13:09:
Ik lees al honderden pagina's mee en wacht ondertussen 11 maanden op levering van mijn EV6.
Eerder deze week communiceerde mijn werkgever dat hij de nettocompensatie verhoogt voor medewerkers die afzien van een lease auto. Dat levert me zoveel op, dat ik heb besloten de auto te annuleren en we blijven nog een tijd rijden in onze huidige twee auto's. In plaats daarvan ga ik een e-bike kopen voor mijn dagelijks transport.
Jammer van de lange voorpret maar het is wat het is. :w

Voor de geïnteresseerden: er staat binnenkort een yacht blue GT-Line RWD met warmtepomp en HDA2 pakket beschikbaar bij Gilcon (Leuven BE).
Veel succes, en ik hoop dat de e-bike sneller geleverd wordt............... ;)

NL, ENYAQ SPORTLINE 210kW MY25 ( voorheen: KIA EV6 GT-Line 77,4 RWD MY23)

• ERN5T
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 07-11 15:06
Simon59 schreef op vrijdag 9 december 2022 @ 14:19:
Zijn er nog mensen, die in Nederland blijven, in de winter met hun zomerbanden door rijden ?
Uiteraard bij flinke sneeuwval de auto dan wel laten staan en bijvoorbeeld thuis werken.
Ja hoor die zijn er. In 45 jaar nog nooit met winterbanden gereden, wel als het mogelijk was AWD. Iets meer oppassen op de 3 dagen (in Nederland) per seizoen, dat winterbanden wel tot hun recht zouden komen.

EX40 TMP Ultra Sage Green MY25 ; Compress 5800iAW7 + 12E / HR200 / 50 l buffervat / RT800 / HS25/6 / radiatoren; 6,7 kWp (zuid) Solis 3P6KG4; MT V3 5,12kWh V153 BMS106

• EricEB
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 03-11 13:29
henrov schreef op vrijdag 9 december 2022 @ 12:23:
[quote]Joer schreef op vrijdag 9 december 2022 @ 12:17:

[Afbeelding]

Welke setting is verantwoordelijk voor die satellite view? Ik zie altijd alleen maar lijntjes
Is geen setting...als je flink uitzoomt met je Kia navi zie je opeens beeld veranderen naar Google Earth (?).

Jammer idd dat je weer bij inzoomen de 'lijntjes' terug krijgt :-(

• henrov
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 07-11 19:53
EricEB schreef op vrijdag 9 december 2022 @ 15:22:
[...]

Is geen setting...als je flink uitzoomt met je Kia navi zie je opeens beeld veranderen naar Google Earth (?).

Jammer idd dat je weer bij inzoomen de 'lijntjes' terug krijgt :-(
Ohhhhh ;w

• marcel3
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 07-11 06:53
Simon59 schreef op vrijdag 9 december 2022 @ 14:19:
Jazeker. Ik vind het nogal gedoe voor die paar dagen sneeuw die we hier hebben. Maar als het dan zover is laat ik hem zeker staan. We hebben hier de luxe van een tweede auto die wel is voorzien van winterbanden. Maar goed zelfs dan sta je natuurlijk knettervast achter de eigenwijsneuzen die vinden dat je ook bij sneeuw gerust met je zomerbanden op pad kunt |:( Ik kan me nog levendig heugen dat ik een paar jaar geleden bij Arnhem Noord vast stond bij een heel flauwe helling in de A12. Alle (vracht)auto's zonder winterbanden gingen daar na een kort sneeuwbuitje alleen nog maar zijwaarts ipv vooruit

• PieterSn
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23-10 20:03
terpstek schreef op vrijdag 9 december 2022 @ 10:43:
[...]

Die gaat vanzelf een halfuur voor aankomst bij die lader aan. Hoef je dus eigenlijk niet om te denken. Met deze temperaturen heeft die ook echt wel een halfuur nodig. Heb het laatst met Carscanner bekeken hoe snel het opwarmen gaat; bij 9 graden buitentemperatuur was een kwartier nodig om de accu op 21 graden te krijgen.
Ja alleen dus niet als je niet de Kia navigatie gebruikt maar ABRP>Google Maps. Dus ik ga als ik het zo lees de Kia navigatie een half uur van te voren ook aanzetten. Thanks!

• henrov
PieterSn schreef op vrijdag 9 december 2022 @ 16:06:
[...]

Ja alleen dus niet als je niet de Kia navigatie gebruikt maar ABRP>Google Maps. Dus ik ga als ik het zo lees de Kia navigatie een half uur van te voren ook aanzetten. Thanks!
Vind je het niet een beetje omslachtig? 3 apps gebruiken? Ik kom er achter dat de ingebouwde navi het prima doet. Ook de SMS service werkt prima.
Af en toe heb ik AA nog aan maar dan eigenlijk alleen voor media en Google Assitent.

Ik was aanvankelijk ook kritisch, gepassioneerd AA aanhanger maar na een week merk ik dat regelmatig de carsif er zelfs uit trek.

• PrimaBB
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 08:25
henrov schreef op vrijdag 9 december 2022 @ 16:14:
[...]

Vind je het niet een beetje omslachtig? 3 apps gebruiken? Ik kom er achter dat de ingebouwde navi het prima doet. Ook de SMS service werkt prima.
Af en toe heb ik AA nog aan maar dan eigenlijk alleen voor media en Google Assitent.

Ik was aanvankelijk ook kritisch, gepassioneerd AA aanhanger maar na een week merk ik dat regelmatig de carsif er zelfs uit trek.
Gedoe inderdaad.

Ach, en anders doe je geen preconditioning. Gewoon omdat het kan.

Als je flink afremt (regen) en hard optrekken wordt je batterij ook warm.
Is dan wel wat afzien voor mede-reisgenoten en andere weggebruikers.

Of je komt rustig aan bij het laadstation met een koude batterij.
Dan kikt de laadsnelheid na enkele minuten pas omhoog. Extra bakje koffie.

Edit:
Toch even nagezocht (kon helaas niet zo snel een betrouwbare bron vinden):

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/q58nHFCiUML3U4GY0oPd0dZIT-8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/PZ1Z2bNpcoYWRsXCrznh53KT.png?f=fotoalbum_large

Als dit klopt, dan zou ik het wel weten....
...maar ik denk dat dit niet klopt...

Dit lijkt op laadsnelheden bij bepaalde batterij temps. En er lijkt geen rekening gehouden te worden met dat de batterij tijdens laden opwarmt. Ik kan me niet voorstellen dat bij die lage temps de laadcurve zo plat blijft.

[ Voor 30% gewijzigd door PrimaBB op 09-12-2022 16:41 ]

Kia EV3 Plus Advanced Aventurine Green 2025

• Phusebox
Vraag me af hoeveel verschil het maakt. Extra verbruik voor verwarmen plus sneller laden, versus minder hoeven laden maar langzamer.

• PrimaBB
Phusebox schreef op vrijdag 9 december 2022 @ 16:33:
Vraag me af hoeveel verschil het maakt. Extra verbruik voor verwarmen plus sneller laden, versus minder hoeven laden maar langzamer.
Dat verbruik voor voorverwarmen weet ik zo niet, maar zojuist heb ik m'n post aangepast met een plaatje mbt battery temps en laadsnelheden.

• PrimaBB
Ik lees hier net een forum post van een EV6 eigenaar die een laadsessie (150kW fastcharger) monitored heeft en is gestart met een battery temp van 8 graden. Maar wel met nog redelijk hoge start SoC van 58%.

Na 16 minuten, wanneer de batterij temp 15 graden is, gaat de laadsnelheid omhoog.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/w1fvnDiYsj5QwErwng48-xD5gJk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/zDVPNUHOiygO8D6eFfsRfCpl.png?f=fotoalbum_large

Dus ja, dat preheaten zal, dit geval, een extra bakje koffie schelen.
Was de begin SoC lager geweest, dan had het een esspresso uitgemaakt.

[ Voor 9% gewijzigd door PrimaBB op 09-12-2022 16:53 ]

• Joer
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 19-04 12:19
PrimaBB schreef op vrijdag 9 december 2022 @ 16:50:
Ik lees hier net een forum post van een EV6 eigenaar die een laadsessie (150kW fastcharger) monitored heeft en is gestart met een battery temp van 8 graden. Maar wel met nog redelijk hoge start SoC van 58%.

Na 16 minuten, wanneer de batterij temp 15 graden is, gaat de laadsnelheid omhoog.

[Afbeelding]

Dus ja, dat preheaten zal, dit geval, een extra bakje koffie schelen.
Is overduidelijk dat de warme temp van de batterijen wel aanzienlijk scheelt met laad snelheden

• PrimaBB
Joer schreef op vrijdag 9 december 2022 @ 16:53:
[...]

Is overduidelijk dat de warme temp van de batterijen wel aanzienlijk scheelt met laad snelheden
Absoluut.

En scheelt toch tijd met laden...

• Simon59
PrimaBB schreef op vrijdag 9 december 2022 @ 16:55:
[...]

Absoluut.

En scheelt toch tijd met laden...
Klopt.
Het opwarmen zal echter ook weer stroom kosten.

• Dartlink
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 11:14
PrimaBB schreef op vrijdag 9 december 2022 @ 16:32:
[...]

Gedoe inderdaad.

Ach, en anders doe je geen preconditioning. Gewoon omdat het kan.

Als je flink afremt (regen) en hard optrekken wordt je batterij ook warm.
Is dan wel wat afzien voor mede-reisgenoten en andere weggebruikers.

Of je komt rustig aan bij het laadstation met een koude batterij.
Dan kikt de laadsnelheid na enkele minuten pas omhoog. Extra bakje koffie.

Edit:
Toch even nagezocht (kon helaas niet zo snel een betrouwbare bron vinden):

[Afbeelding]

Als dit klopt, dan zou ik het wel weten....
...maar ik denk dat dit niet klopt...

Dit lijkt op laadsnelheden bij bepaalde batterij temps. En er lijkt geen rekening gehouden te worden met dat de batterij tijdens laden opwarmt. Ik kan me niet voorstellen dat bij die lage temps de laadcurve zo plat blijft.
Die grafiek klopt aardig met mijn praktijk ervaringen. Op alle batterij temperaturen. Heb begin van het jaar ook een video gepost met snelheden bij een bepaalde batterij temperatuur

• marcel3
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 07-11 06:53
Phusebox schreef op vrijdag 9 december 2022 @ 16:33:
Omdat het zo'n simpel systeem is, is daar ook vrij simpel aan te rekenen.

De PTC heater heeft een (max) vermogen van ca 5kW. Vanmorgen schreef hier iemand dat de preconditioning bij dit weer al 45 minuten van te voren begon. Laat dat eens voor het gemak 60 minuten zijn bij nog wat lagere temperaturen. Dan heeft het dus 5 kWh gekost. Of het per saldo tijdswinst oplevert ligt aan het temperatuurverschil van de accu dat die 5 kWh teweeg kunnen brengen.
Weer ff heel simpel gerekend, misschien wel veel te simpel zonder verlies etc. Maar uitgaande van een soortelijke warmte van ~1000 J/kgK en een accugewicht van ~500 kg zou je de temperatuur met 5kWh met 36 graden kunnen verhogen. In de praktijk zal dat dus wat minder zijn door verlies etc. Maar toch, dat is best de moeite. Ik vermoed dat je daarmee het laden per saldo flink gaat versnellen ondanks de energie die je er eerst mee verliest. Puntje is verder wel natuurlijk dat je nog genoeg lading moet hebben om te kunnen preconditionen.

• De Ideale Man
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 26-07 15:09
PieterSn schreef op vrijdag 9 december 2022 @ 16:06:
[...]

Je kunt ook navigatie gebruiken van Google/Anwb en de navigatie van kia tegelijkertijd. Dan zet je het geluid van Kia uit. Je kunt ook nog bij display bij stuur de de navigatie van kia aanzetten en het andere scherm Google.

• Phusebox
De Ideale Man schreef op vrijdag 9 december 2022 @ 17:12:
[...]

Je kunt ook navigatie gebruiken van Google/Anwb en de navigatie van kia tegelijkertijd. Dan zet je het geluid van Kia uit. Je kunt ook nog bij display bij stuur de de navigatie van kia aanzetten en het andere scherm Google.
Weet je het zeker? Dat kon eerder niet namelijk. Zodra ik de Kia navigatie aanzette stopte Google Maps en omgekeerd.

• DigitalHombre
  • Laatst online: 18-10 11:11
everlast666 schreef op vrijdag 9 december 2022 @ 10:48:

Heb de opdracht naar de auto verzonden en hier ook ok op terug ontvangen

Op basis van de screenshots had de auto toch warm moeten zijn vanochtend om half acht ?[Afbeelding]
Daar staat toch echt wel dinsdag 13/12 als eerstvolgende vertrek. En niet vrijdag 9/12. :?

• Wiliyama
  • Laatst online: 13-10 10:15
PrimaBB schreef op vrijdag 9 december 2022 @ 12:57:
[...]

Inderdaad.
Linkje stuk?

https://www.crawlpedia.com/wheel_dimensions.htm

Ik heb voor de veilige weg gekozen door een velg met een center bore te kiezen van exact 67.1 mm.
Er zijn volgens mij voldoende adapters beschikbaar waarmee ook andere diameters mogelijk zijn.....
Meestal zijn de asgaten kleiner. Dan heb je weinig aan adapter ringen.

• Wiliyama
Phusebox schreef op vrijdag 9 december 2022 @ 13:03:
Hele velgen gedoe is mij zo vaag dat ik maar gewoon Kia velgen koop komend voorjaar. Dan maar 2 sets van dezelfde velgen.
Genoeg mogelijkheden in Duitsland. eBay of Ebaykleinanzeige.
Zoals:
https://www.ebay-kleinanz...s&utm_content=app_android

Of deze heel goedkope. Als het alleen maar is voor een paar dagen om geen proces in Duitsland te krijgen. Ook leverbaar met duurdere banden.
https://www.ebay.de/itm/1...r=artemis&media=WHATS_APP

[ Voor 5% gewijzigd door Wiliyama op 09-12-2022 17:39 ]

• Litewave
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 26-08 23:33
DigitalHombre schreef op vrijdag 9 december 2022 @ 17:24:
[...]

Daar staat toch echt wel dinsdag 13/12 als eerstvolgende vertrek. En niet vrijdag 9/12. :?
Dat komt omdat de screenshot na vertrektijd is gemaakt en hij alleen doordeweeks schema heeft voor vertrekken vanaf dinsdag.

• Litewave
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 26-08 23:33
Nu heb ik met het op afstand starten geprobeerd en dat lijkt te werken tot zover dat de display aan gaat aan de laadpaal en vervolgens weer uit gaat. Ik krijg ook geen notificatie vanuit de app en mijn airco sessie wordt gewoon na 15 minuten afgebroken. Ik mag dan een Air hebben maar doe ik iets fout? Kan het aan het laadschema daluren prioriteit liggen of iemand een ander idee?

• Phusebox
Hebben jullie trouwens ook dat het infotainment systeem trager is nu het koud is? Reageert brij traag nu op alles als de auto koud is.

Range is trouwens nog steeds 470 km na alle updates van anderhalve week geleden.

[ Voor 23% gewijzigd door Phusebox op 09-12-2022 18:55 ]

• Dartlink
Phusebox schreef op vrijdag 9 december 2022 @ 17:15:
[...]

Weet je het zeker? Dat kon eerder niet namelijk. Zodra ik de Kia navigatie aanzette stopte Google Maps en omgekeerd.
Het is mij eenmaal gelukt om het dubbel te doen. Daarna inderdaad wat jij zegt.

• magikfly
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 09:44
Ik heb geprobeerd de laatste update via USB uit te voeren en de auto geeft de "new update" popup niet weer. Update knop is in general setting overigens ook uitgegrijsd, dus geen force update mogelijkheid.
Moet ik perse wachten op de OTA update??

[ Voor 24% gewijzigd door magikfly op 09-12-2022 19:10 ]

• Phusebox
magikfly schreef op vrijdag 9 december 2022 @ 19:07:
Ik heb geprobeerd de laatste update via USB uit te voeren en de auto geeft de "new update" popup niet weer.
Nee.

Pop-up kan even duren. Volgens mij kun je ook via instellingen nog iets triggeren maar niet zeker.

Of je usb stick is niet goed. Moet wel in de USB A poort.

• Wiliyama
Phusebox schreef op vrijdag 9 december 2022 @ 18:54:
Hebben jullie trouwens ook dat het infotainment systeem trager is nu het koud is? Reageert brij traag nu op alles als de auto koud is.

Range is trouwens nog steeds 470 km na alle updates van anderhalve week geleden.
Fijn toch. Hopelijk komt er langzaamaan meer vertrouwen in de aankoop.

• henrov
De Ideale Man schreef op vrijdag 9 december 2022 @ 17:12:
[...]

Kun je daar even een stappenplan van maken? Zodat we dit met zijn allen ook kunnen?
Je hebt het toch wel over Android Auto, Google Maps en ABRP?

Of bedoel je dat je je telefoon naast je hebt liggen met Google Maps en de ANWB app gestart?

• alwinus
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-11 18:02

alwinus

Tweaked

Wiliyama schreef op vrijdag 9 december 2022 @ 19:18:
[...]

Fijn toch. Hopelijk komt er langzaamaan meer vertrouwen in de aankoop.
Maar ik neem niet aan dat je dat momenteel haalt met deze temperaturen. Verwarmen vreet stroom zeg

• Phusebox
alwinus schreef op vrijdag 9 december 2022 @ 19:53:
[...]

Maar ik neem niet aan dat je dat momenteel haalt met deze temperaturen. Verwarmen vreet stroom zeg
Vandaag was een positieve uitschieter, 70 km snelweg met gemiddeld 17 kWh/100km.

• HansAuutB
  • Laatst online: 11:53
Wiliyama schreef op vrijdag 9 december 2022 @ 17:36:
[...]

Genoeg mogelijkheden in Duitsland. eBay of Ebaykleinanzeige.
Zoals:
https://www.ebay-kleinanz...s&utm_content=app_android

Of deze heel goedkope. Als het alleen maar is voor een paar dagen om geen proces in Duitsland te krijgen. Ook leverbaar met duurdere banden.
https://www.ebay.de/itm/1...r=artemis&media=WHATS_APP
Bij de laatste link: Ggf. kein Versand nach Niederlande.

Rijdt sinds 05-10-2022 een KIA EV6 GT-line rwd Runway Red

• everlast666
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 01-09 09:20
DigitalHombre schreef op vrijdag 9 december 2022 @ 17:24:
[...]

Screenshot gemaakt nadat ik op m’n werk was en was vertrokken in een koude auto 😌

• everlast666
Litewave schreef op vrijdag 9 december 2022 @ 18:49:
[...]

Dat komt omdat de screenshot na vertrektijd is gemaakt en hij alleen doordeweeks schema heeft voor vertrekken vanaf dinsdag.
Exact. Maandag thuiswerkdag 😏

Hoop dat iemand suggestie voor me heeft ☺️

• JeJeBe
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 30-05 20:32

JeJeBe

KIA EV6 GT-Line AWD MY22

YoshiBignose schreef op vrijdag 9 december 2022 @ 08:18:
[...]

Vanochtend gevroren en deurgrepen klapten niet uit... zelfs bij 10 min. voorverwarmen met de app. Wat is de beste oplossing daarvoor?
Had je verwacht dat de grepen verwarmd waren dan, en met 10 min voorverwarmen wel zouden ontdooien |:(
in het boekje staat precies wat je moet doen ... loskloppen.

[ Voor 7% gewijzigd door JeJeBe op 09-12-2022 21:56 ]

• JeJeBe

JeJeBe

KIA EV6 GT-Line AWD MY22

everlast666 schreef op vrijdag 9 december 2022 @ 10:48:
Goedemorgen vraagje. Ik lees al een jaar mee hier en ook veel posts gezien m.b.t. de voorverwarmde auto.

Ik heb mijn auto gister gekregen en ben er nog enorm mee aan t stoeien.

Ik had tot gisteren een kona waarbij ik het voorverwarmen niet vanuit de app regelde (had de eerste versie, die had nog geen app) maar vanuit de auto zelf.

Ben dus redelijk zeker dat mijn laadpaal goed staat.

Gisteravond in de app e.e.a. op voorverwarmen gezet voor deze ochtend. Maar hij heeft het niet gedaan. Eerder die nacht had de laadpaal de auto vol geladen en de sessie blijft dan open staan tot het moment dat ik de kabel er uit haal.

Kan iemand mij zeggen wat ik wellicht niet goed doe ? Auto is dus MY23 en ik heb m gister opgehaald.

Heb de opdracht naar de auto verzonden en hier ook ok op terug ontvangen

Op basis van de screenshots had de auto toch warm moeten zijn vanochtend om half acht ?[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Hoor graag
Instellingen lijken goed, maar je hebt -als het goed is- al gelezen dat het schedulen in de app niet altijd goed in de auto aankomt en/of wordt uitgevoerd. Bekijk het eens in de auto voor komende dinsdag.

• JeJeBe

JeJeBe

KIA EV6 GT-Line AWD MY22

magikfly schreef op vrijdag 9 december 2022 @ 19:07:
Ik heb geprobeerd de laatste update via USB uit te voeren en de auto geeft de "new update" popup niet weer. Update knop is in general setting overigens ook uitgegrijsd, dus geen force update mogelijkheid.
FF teruglezen waaraan je update medium moet voldoen en wat de inhoud moet zijn.
Heeft helemaal niks met OTA te maken.
Zoals gemeld wel de USB A port gebruiken.

• everlast666
JeJeBe schreef op vrijdag 9 december 2022 @ 21:55:
[...]

Instellingen lijken goed, maar je hebt -als het goed is- al gelezen dat het schedulen in de app niet altijd goed in de auto aankomt en/of wordt uitgevoerd. Bekijk het eens in de auto voor komende dinsdag.
Kan t toch ook gewoon handmatig in de auto instellen zoals m’n ‘oude’ kona toch ?

• Wiliyama
HansAuutB schreef op vrijdag 9 december 2022 @ 20:29:
[...]

Je kunt bijvoorbeeld een afhaalpunt net over de grens in Duitsland opgeven van de verzender waar zij mee werken. Bijvoorbeeld DHL, DPD, HERMES, SGL... Even voor zekerheid controleren. Natuurlijk moet die afstand wel o.k. zijn voor je. Meestal is het gratis verzenden.

[ Voor 3% gewijzigd door Wiliyama op 10-12-2022 00:54 ]

• Wiliyama
HansAuutB schreef op vrijdag 9 december 2022 @ 20:29:
[...]

Hier nog een set. Die leveren ook buiten Duitsland.
https://www.ebay.de/itm/3...r=artemis&media=WHATS_APP

• Anunnaki
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 05-11 20:41
ArjenIsM3 schreef op donderdag 8 december 2022 @ 23:35:
Toch jammer dat de problemen met Android Auto en CarPlay disconnects ook terug zijn :(
Dit was hier met CarPlay voor deze update ook al een probleem.

• REMNET
  • Laatst online: 10:06
Rethink schreef op vrijdag 9 december 2022 @ 11:38:
Dag Allen,

Interessant om alles weer te lezen. Tijdje geleden (200 pagina's) dat ik actief was op dit forum.
De GT-Line (mat) doet zijn ding, rijdt als een kanon en is elke seconden een plezier.

Maar nu heb ik winterbanden nodig en dat is even een shock. Normaal koop ik een set (bij de KIA-dealer) en dat kost gewoon geld. Maar deze EV6 kost goud geld.

Ik wil wisselen naar 19 inch wielen, zoals er velen hier op dit forum doen.
Alleen krijg ik daar een offerte van 2250 euro voor. Jemig, heeft het gouden ventielen ofzo.

Wat hebben de meeste van jullie gedaan?
Totale set, velgen en banden? KIA dealer?

Uiteraard heb ik gezocht in dit forum maar vind niet veel over velgen.

Wie oh wie heeft hier ervaring mee?

Dank alvast.
gewoon naar een bandenboer gaan heb nu een paar zwarte monaco LM velgen met michelin banden er op voor ± 1630€

• ArjenIsM3
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 07-11 21:44
Anunnaki schreef op zaterdag 10 december 2022 @ 09:56:
[...]

Bij mij was het een probleem tot de vorige update. Daarna ging het een hele tijd goed. Tot ik dus de laatste update installeerde. Nu is het weer drama.

• sQuare
  • Laatst online: 07-11 12:46
[...]

wat voor disconnects heb je dan, is het niet “gewoon” dat de lightningpoort van je iphone vies is? Mijn iphone disconnect echt nooit, gewoon aangesloten via usb-lightning kabel. Ik gebruik afwisselend een SE2022 of een 13 en met beide super carplay ervaring.

EV6 77kWh Plus RWD MY:22

• Anunnaki
ArjenIsM3 schreef op zaterdag 10 december 2022 @ 10:10:
[...]

Bij mij was het een probleem tot de vorige update. Daarna ging het een hele tijd goed. Tot ik dus de laatste update installeerde. Nu is het weer drama.
sQuare schreef op zaterdag 10 december 2022 @ 10:13:
[...]

wat voor disconnects heb je dan, is het niet “gewoon” dat de lightningpoort van je iphone vies is? Mijn iphone disconnect echt nooit, gewoon aangesloten via usb-lightning kabel. Ik gebruik afwisselend een SE2022 of een 13 en met beide super carplay ervaring.
Mmmm, ik ben over gestapt naar een andere kabel. Zou daaraan kunnen liggen. Ga maar eens een officiële Apple kabel proberen.

• Anunnaki
Bluetooth autoconnect werkt al een tijdje bij mij niet goed. Van profiel gewisseld en ik moet mijn tel weer gaan pairen met de auto....

• 1Mark
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:06
[...]

wat voor probleem? Ik heb nog nooit een CarPlay issue gehad

• sQuare
  • Laatst online: 07-11 12:46
Anunnaki schreef op zaterdag 10 december 2022 @ 10:25:
Bluetooth autoconnect werkt al een tijdje bij mij niet goed. Van profiel gewisseld en ik moet mijn tel weer gaan pairen met de auto....
Kan het een conflict zijn tussen carplay en bluetooth? Ik heb mijn iphone nl niet met bluetooth geconfigureerd en gebruik alleen de bekabelde carplay (overigens geen officiële apple kabel). Verder is mijn ervaring dat er best veel stof in de lightning poort komt waardoor de kabel soms niet helemaal goed “vastklikt”, dus die met een tandenstoker leegmaken zou ook kunnen helpen.

EV6 77kWh Plus RWD MY:22

• JeJeBe

JeJeBe

KIA EV6 GT-Line AWD MY22

everlast666 schreef op vrijdag 9 december 2022 @ 23:16:
[...]

Kan t toch ook gewoon handmatig in de auto instellen zoals m’n ‘oude’ kona toch ?
dat zeg ik ...

• Warp9
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 16-04 11:34
Op donderdag en vandaag (zaterdag) heb ik geprobeerd te laden bij 2 Shell Recharge stations met beide 2 laadzuilen (150 kw). Passen van Shell Recharge, Kia Charge, Plugsurfing. De laadpunten stonden te boek als beschikbaar. Een Skoda Enyaq naast mij vandaag had geen probleem.
Bij andere snelladers gaat alles prima
Tot en met het presenteren van de pas verloopt alles normaal, daarna volgt meteen de melding op het scherm: Finished. Er is dan niets geladen. Iemand ook deze ervaring met Shell Recharge of vergelijkbare gang van zaken?

• EPE2021
  • Laatst online: 03-12-2023
Heeft iemand hier ervaring met de batterij pre-conditioning upgrade/retrofit? Is het echt een grote verbetering in de oplaad snelheid en is het de prijs waard?

• Dartlink
Warp9 schreef op zaterdag 10 december 2022 @ 15:20:
Op donderdag en vandaag (zaterdag) heb ik geprobeerd te laden bij 2 Shell Recharge stations met beide 2 laadzuilen (150 kw). Passen van Shell Recharge, Kia Charge, Plugsurfing. De laadpunten stonden te boek als beschikbaar. Een Skoda Enyaq naast mij vandaag had geen probleem.
Bij andere snelladers gaat alles prima
Tot en met het presenteren van de pas verloopt alles normaal, daarna volgt meteen de melding op het scherm: Finished. Er is dan niets geladen. Iemand ook deze ervaring met Shell Recharge of vergelijkbare gang van zaken?
Jup. Shell DC palen ik Nederland zijn k*t in mijn ervaring. Ik ontwijk ze ook als pest. De pinnen voor de communicatie lijken te kort.

• Dartlink
EPE2021 schreef op zaterdag 10 december 2022 @ 15:27:
Heeft iemand hier ervaring met de batterij pre-conditioning upgrade/retrofit? Is het echt een grote verbetering in de oplaad snelheid en is het de prijs waard?
Ja, zie zoekfunctie van dit topic. Meerdere pagina's aan gewijd.

• EPE2021
Dartlink schreef op zaterdag 10 december 2022 @ 15:45:
[...]

Ja, zie zoekfunctie van dit topic. Meerdere pagina's aan gewijd.
Bedankt, maar dat dekt helaas niet de lading.
Er is veel geschreven over hoe het werkt, wanneer het komt en waarom je ervoor moet/zou betalen.
Ik ben echter benieuwd naar de gebruikerservaringen. Dat is natuurlijk subjectief, maar mensen die vaak moeten snelladen kunnen misschien aangeven of ze gemiddeld verbeteringen zien in de laadsnelheid.

• xxander968
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 07-11 15:44
EPE2021 schreef op zaterdag 10 december 2022 @ 15:27:
Heb je de laadcurve bekeken met de verschillende temperaturen van de accu? In een warme zomer zal het niks toevoegen. Als de temperaturen dalen zal het zeker uitmaken. Mits je accu niet onder de 24% lading raakt, op een lange reis zeker denkbaar. Of het voor jou de prijs waard is mag je zelf bepalen. Niemand hier kan bepalen hoeveel geld/tijd/geduld jij hebt of hoe vaak je bij zo’n snellader staat.

• EPE2021
xxander968 schreef op zaterdag 10 december 2022 @ 16:13:
[...]

Heb je de laadcurve bekeken met de verschillende temperaturen van de accu? In een warme zomer zal het niks toevoegen. Als de temperaturen dalen zal het zeker uitmaken. Mits je accu niet onder de 24% lading raakt, op een lange reis zeker denkbaar. Of het voor jou de prijs waard is mag je zelf bepalen. Niemand hier kan bepalen hoeveel geld/tijd/geduld jij hebt of hoe vaak je bij zo’n snellader staat.
Een laadcurve moet zich in de praktijk nog maar waarmaken, of ben ik nu te sceptisch :-). Ik ben het eens dat of het de prijs waard is, mijn keuze is, maar als in de praktijk deze upgrade alleen een mooi verkooppraatje is, dan is de keuze snel gemaakt.
Ik zou het ook alleen in noodgevallen nodig hebben, juist op lange afstanden in de winter wordt de accu vanzelf wel warm. Vanochtend moest ik echter noodgedwongen snelladen bij een station dat maar 10 km van mijn huis lag. Als je dan al weinig tijd hebt dan is een verbetering in de laadsnelheid erg gewenst.

• king_dude
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online
EPE2021 schreef op zaterdag 10 december 2022 @ 16:01:
[...]

Er is veel geschreven over hoe het werkt, wanneer het komt en waarom je ervoor moet/zou betalen.
Ik ben echter benieuwd naar de gebruikerservaringen. Dat is natuurlijk subjectief, maar mensen die vaak moeten snelladen kunnen misschien aangeven of ze gemiddeld verbeteringen zien in de laadsnelheid.
Ik heb gisteren de update gehad en nu 450 km gereden. 95% van mijn laadmomenten zijn snel, in 1 jaar 50k aan km’s gereden.

Ik kan kort zijn: deze moet je hebben.

• Dartlink
EPE2021 schreef op zaterdag 10 december 2022 @ 16:01:
[...]

Als je had gezocht had je ook mijn ervaringen kunnen lezen. En ik val bijna in dezelfde categorie als @king_dude en mijn antwoord is hetzelfde. Doen!

• Phusebox
- verkeerd gelezen -

[ Voor 89% gewijzigd door Phusebox op 10-12-2022 17:17 ]

• king_dude
  • Niet online
Phusebox schreef op zaterdag 10 december 2022 @ 16:49:
[...]

...als je in de winter ook echt gebruik maakt van snelladers.
@Phusebox volgens mij mis je de context van de veaagsteller en daarop mijn antwoord. Vraagsteller vraagt antwoord van personen zoals @Anunnaki en mijzelf. Hij geeft ook aan zelf een goede inschatting te maken om het wel of niet te doen.

Of mis ik iets?

• Phusebox
king_dude schreef op zaterdag 10 december 2022 @ 17:15:
[...]

@Phusebox volgens mij mis je de context van de veaagsteller en daarop mijn antwoord. Vraagsteller vraagt antwoord van personen zoals @Anunnaki en mijzelf. Hij geeft ook aan zelf een goede inschatting te maken om het wel of niet te doen.

Of mis ik iets?
Sorry inderdaad overheen gelezen.

• king_dude
  • Niet online
king_dude schreef op zaterdag 10 december 2022 @ 16:34:
[...]

Ik heb gisteren de update gehad en nu 450 km gereden. 95% van mijn laadmomenten zijn snel, in 1 jaar 50k aan km’s gereden.

Ik kan kort zijn: deze moet je hebben.
Een aanvulling:

Ik heb vandaag via carscanner de auto in de gaten gehouden:
* auto gaat snel aan de gang met conditioneren
* op het eerste gezicht duurt het 40 km om accu's te conditioneren van min 7graden/max 12 graden status te brengen naar min20/max28
* het maakt ook niet uit of je een poi dichtbij selecteert. conditioneren gebeurt met 4kW aan vermogen.

Ik heb gekeken of de ingestelde POI bij afsluiten auto ervoor zorgt dat de volgende keer de auto verder gaat met conditioneren. Antwoord is Ja!

Vervolgens heb ik gekeken of het conditioneren ook verder gaat als ik de auto met keyfob via <sluiten> + <HOLD toets (middelste vsn 2) klimaat voorverwarm. Antwoord is NEE :((.

Tot slot viel mij op dat accu vanochtend al wel deels geconditioneerd was. Ik kan niet herleiden vanuit welke actie, maar die ga ik nog onderzoeken.

• Dartlink
king_dude schreef op zaterdag 10 december 2022 @ 17:26:
[...]

Tot slot viel mij op dat accu vanochtend al wel deels geconditioneerd was. Ik kan niet herleiden vanuit welke actie, maar die ga ik nog onderzoeken.
Wat was de temperatuur van het accu pakket op dat moment?

• Rethink
  • Laatst online: 19-12-2024
xxander968 schreef op vrijdag 9 december 2022 @ 12:00:
@Rethink Omdat de prijzen in de EV6 catalogus zo bizar hoog waren heb ik een setje 19 inch velgen met winterbanden en tpms sensoren gekocht bij wheelpoint in Uden. Daar mocht ik 2100 voor betalen inclusief omzetten van de zomerbanden naar de nieuwe velgen. Als je echt voordeliger uit wil zijn moet je het geluk hebben een nette set op marktplaats te vinden. Daar heb ik een tijdje naar gekeken maar dat aanbod viel nogal tegen.
Dank voor je info. dan ben ik met een nieuwe originele set bij mijn dealer niet eens zoveel meer kwijt. Goed om te weten, thx

• Rethink
PrimaBB schreef op vrijdag 9 december 2022 @ 12:33:
[...]

Zelf heb ik velgen + TPMS sensoren gekocht en ben daarmee naar m'n lokale bandenspecialist gereden.
Daar de banden aangeschaft.

Ik heb dit plaatje gebruikt voor selectie van de velg

[Afbeelding]

Het zijn voor mij uiteindelijk de CMS C20 Mat 8x19 ET50 5x114.3 67.1 geworden.
Niet supermooi, niet superlelijk. En betaalbaar, rond 750 euro ex BTW.

[Afbeelding]

De sensoren heb ik voor rond de 100 euro aangeschaft.
Hiervoor moet je even opletten dat je ze compatible hebt met OEM 52940-CG100.
En let even op dat je deze geprogrammeerd aanschaft of anders je LBS dit laat doen.

Je kan nog jezelf nog een paar euro besparen door ook de banden zelf te kopen natuurlijk.

Zelf heb ik de Continental WinterContact TS870P en eerlijk gezegd ben ik ben hier best wel tevreden over. Tegen mijn verwachting in.
Overigens nog niet met echte sneeuw gereden.

Ik ging zelf altijd voor de Michelin Pilot Alpin. Ook een superband, maar iets duurder.
Wow, mooi en uitgebreid bericht. Hier ga ik morgen eens rustig voor zitten. Interessant.

Dank, dank.

• king_dude
  • Niet online
Dartlink schreef op zaterdag 10 december 2022 @ 18:00:
[...]

Wat was de temperatuur van het accu pakket op dat moment?
Die min7/max12. Na een vrieskoude nacht.
Morgenochtend ga ik meteen checken voordat ik handelingen ga doen, en ook monitoren wanneer er handelingen gedaan zijn

• djrosko
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 18-10 01:19
Heeft iemand hier de December update al gedaan?

Ik heb deze zojuist geïnstalleerd.....
Rij ik hem daarna vervolgens naar de laadpaal ivm lang rit morgen.
Laad de auto niet meer op.....😤

Accu momenteel nog 81% vol, lijkt me niet dat het daaraan kan liggen. Alles staat in gesteld op tot 100% laden.
Het enigste wat ik te zien krijg is als ik de laadsessie probeer te starten is rechtsonder in het scherm het rode lapmje van een auto met een uitroepteken daarin. (ik kan deze even niet terug vinden in google).

Iemand misschien nog tips?

• Wiliyama
REMNET schreef op zaterdag 10 december 2022 @ 10:03:
[...]

gewoon naar een bandenboer gaan heb nu een paar zwarte monaco LM velgen met michelin banden er op voor ± 1630€
Is dat inclusief TPMS?

• Solarman
  • Niet online
djrosko schreef op zaterdag 10 december 2022 @ 19:30:

Accu momenteel nog 81% vol, lijkt me niet dat het daaraan kan liggen. Alles staat in gesteld op tot 100% laden.
Het enigste wat ik te zien krijg is als ik de laadsessie probeer te starten is rechtsonder in het scherm het rode lapmje van een auto met een uitroepteken daarin. (ik kan deze even niet terug vinden in google).

Andere laadpaal proberen?
Misschien ligt het aan de laadpaal zelf?
Even contact opnemen met de beheerder van de laadpaal als er een telefoonummer op de laadpaal staat?

NL, ENYAQ SPORTLINE 210kW MY25 ( voorheen: KIA EV6 GT-Line 77,4 RWD MY23)

• king_dude
  • Niet online
djrosko schreef op zaterdag 10 december 2022 @ 19:30:

2 andere laadpalen proberen. Bijna hand in het vuur dat het dan werkt ;). Anders maandag Kia bellen.

• Rethink
REMNET schreef op zaterdag 10 december 2022 @ 10:03:
[...]

Zoo, dat wil ik ook wel. Welke bandenboer is dat dan?

• xxander968
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 07-11 15:44
EPE2021 schreef op zaterdag 10 december 2022 @ 16:25:
[...]

Ik zou het ook alleen in noodgevallen nodig hebben, juist op lange afstanden in de winter wordt de accu vanzelf wel warm.
Cijfers heb ik niet, maar 5 november heb ik op de Duitse autobahn een tijdlang 190 gereden. Koud was het toen niet. Ionity gaf van de 4 palen 1 vrij en die was stuk. Na 10 minuten kon ik starten met laden en begon het op ca 100kw. Eerder dit jaar in Ochten en Nieuwegein ook op 60 kw gestart na een uur rijden terwijl er geen andere auto stond te laden. Het vanzelf opwarmen geloof ik niet echt in. Tijdens het laden zelf gaat de temperatuur wel omhoog en zie je ook verhoging van de laadsnelheid. Björn Nyland had het over jojo rijden om de accu op te warmen, hard optrekken en weer afremmen. Lijkt me niet de veiligste optie laat staan comfortabel.

• REMNET
`
ja dat is inclusief tpms en inleren, geen enkel probleem ervaren met uitlezen in de auto

• REMNET
Rethink schreef op zaterdag 10 december 2022 @ 22:32:
[...]

Zoo, dat wil ik ook wel. Welke bandenboer is dat dan?
velgenland.nl (vijfhuizen NH)Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/X_BKq5EugMCOEgYSqzWCHz0GtQw=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/R6eWA2PXEddWWg1ImImyiuwO.jpg?f=user_large

• Phusebox
Is dit een goede maat qua velgen voor de EV6, of wijkt deze af van de standaard. Kom er zelf niet uit dus.

7,5 x 19 inch -- 5 / 114,3 -- 45 ET

• PrimaBB
Phusebox schreef op zondag 11 december 2022 @ 11:50:
Is dit een goede maat qua velgen voor de EV6, of wijkt deze af van de standaard. Kom er zelf niet uit dus.

7,5 x 19 inch -- 5 / 114,3 -- 45 ET
Voor een RWD is die ET45 niet conform specs, maar dat wil niet altijd zeggen dat het niet past.
Je wiel is dan iets verder weg van de vering.
Lijkt me in ieder geval beter dan dichter op de vering ivm de ruimte bij insturen.

Check nog even die center bore (specs 67.1) anders passen de wielbouten/moeren misschien niet.

• Phusebox
PrimaBB schreef op zondag 11 december 2022 @ 12:23:
[...]

Voor een RWD is die ET45 niet conform specs, maar dat wil niet altijd zeggen dat het niet past.
Je wiel is dan iets verder weg van de vering.
Lijkt me in ieder geval beter dan dichter op de vering ivm de ruimte bij insturen.

Check nog even die center bore (specs 67.1) anders passen de wielbouten/moeren misschien niet.
Hmm tja omdat ik geen idee heb wat het gevolg is wil ik gewoon iets dat volgens spec is. Maar al die velgen websites en bandenboeren komen met velgen die dus niet 100% volgens spec zijn.

• oa_ar15
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 29-06-2024
Phusebox schreef op zondag 11 december 2022 @ 12:38:
[...]

Hmm tja omdat ik geen idee heb wat het gevolg is wil ik gewoon iets dat volgens spec is. Maar al die velgen websites en bandenboeren komen met velgen die dus niet 100% volgens spec zijn.
Op steekmaat.nl kun je de specs vinden die Kia meegeeft voor de EV6 (https://www.steekmaat.nl/auto/Kia/EV6%20(2021%20-%20).html)

De steek van 5x114,3 en de naafdiameter van 67,1 mm zijn niet flexibel. Als die specs afwijken past de velg eenvoudigweg niet. Een grotere naafdiameter dan 67,1 mm kan uiteraard, maar dan zijn centreerringen noodzakelijk.
De ET-waarde van de EV6 is 50, maar die waarde is wel iets flexibel (+5 tot -5)
- zie https://www.etwaarde.nl/wat-is-de-et-waarde.html
Hoe hoger de ET-waarde, hoe dieper de velg naar binnen valt, hoe lager, hoe verder dat ie naar buiten komt. Te grote afwijkingen .hebben gevolgen voor de wielophanging en de wegligging.

Voor de bandenmaat 235/55 R19 is de ideale velgmaat 8,5 J x 19
- zie https://www.banden-pneus-...lentie-banden-advies.html

[ Voor 4% gewijzigd door oa_ar15 op 11-12-2022 16:14 ]

• Phusebox
oa_ar15 schreef op zondag 11 december 2022 @ 16:13:
[...]

Op steekmaat.nl kun je de specs vinden die Kia meegeeft voor de EV6 (https://www.steekmaat.nl/auto/Kia/EV6%20(2021%20-%20).html)

De steek van 5x114,3 en de naafdiameter van 67,1 mm zijn niet flexibel. Als die specs afwijken past de velg eenvoudigweg niet. Een grotere naafdiameter dan 67,1 mm kan uiteraard, maar dan zijn centreerringen noodzakelijk.
De ET-waarde van de EV6 is 50, maar die waarde is wel iets flexibel (+5 tot -5)
- zie https://www.etwaarde.nl/wat-is-de-et-waarde.html
Hoe hoger de ET-waarde, hoe dieper de velg naar binnen valt, hoe lager, hoe verder dat ie naar buiten komt. Te grote afwijkingen .hebben gevolgen voor de wielophanging en de wegligging.

Voor de bandenmaat 235/55 R19 is de ideale velgmaat 8,5 J x 19
- zie https://www.banden-pneus-...lentie-banden-advies.html
Maat wat is 8,5 dan? Want ik krijg ook velgen met 7,5 J?

Dus ik moet gewoon op zoek naar die exacte maten. Benieuwd of er dan wat te vinden is nog. Die op mijn lijstje die ik mooi vind voldoen allemaal niet dan.

De meeste zoekmachines bieden je helaas geen optie om te zoeken op die eigenschappen.

[ Voor 3% gewijzigd door Phusebox op 11-12-2022 16:22 ]

• PrimaBB
Phusebox schreef op zondag 11 december 2022 @ 16:19:
[...]

Dus ik moet gewoon op zoek naar die exacte maten. Benieuwd of er dan wat te vinden is nog. Die op mijn lijstje die ik mooi vind voldoen allemaal niet dan.

De meeste zoekmachines bieden je helaas geen optie om te zoeken op die eigenschappen.
De meeste webshops hebben een velgenconfigurator.
Zo heb ik het gedaan.

Of ze werken op kenteken, maar meestal stond die van mij daar niet tussen.

• oa_ar15
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 29-06-2024
Phusebox schreef op zondag 11 december 2022 @ 16:19:
[...]

een velg met de maat 7,5 J x 19 heeft een ideale bandenmaat van 215 of 225 mm en kan maximaal een band van 235 mm hebben. Met bandenmaat 235/55 R19 zou ook een velg 8,0 J x19 kunnen. daarvoor is de ideale bandenmaat 225 of 235 mm en de maximale bandenmaat 245 mm.

Zie hier voor de details: https://www.banden-pneus-...lentie-banden-advies.html
Het lijkt allemaal ingewikkelder dan het is volgens mij.

• Franciesco
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 10:31
@oa_ar15 & @Phusebox de originele Kia 19” wielen hebben een velgmaat van 7.5J X 19". Zie o.a. handleiding blz 512. Al heb ik me daar eerder over verbaasd omdat 8,0J beter past bij 235mm brede banden.
Het is jammer dat de overige velgspecificaties niet in de Kia handleiding vermeld staan.

Ik overweeg een winterset met een van onderstaande twee velgen van CMS. Deze lijken de juiste specs te hebben (en zijn geschikt voor de winter).
Samen met b.v. de Michelin Cross Climate 2 of Hankook Kinergy 4S2 (beide 4 seizoenen banden).

CMS C20 en CMS C32 Aero.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/E0pmps5dL6fLeRsTdke_rY6SYgQ=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/XObHiylxVLG5v0ASOmIQz9S0.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GP6DPA4nxHslPKXEIizNjbCxZdM=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/5pzIE34JUMiZoHwEckQB0YlL.png?f=fotoalbum_tile

• DaMenaz
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 00:23
Op Ebay Kleinanzeige staan ook diverse kant en klaar-sets.

https://www.ebay-kleinanzeigen.de/s-ev6-winterrad/k0

Catch my drift?

• grotegok
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11:54
Ik heb de laatste USB update zojuist in de auto gezet en zie in de Kia app nog niet Fastned snelladers staan.
Batterij pre-heater werkt goed. Ik heb een Ionity snellader in de KIa navigatie gekozen en gewoon naar een Fastned lader gereden...

Hebben jullie wel na de USB update van dec de Fastned POI's in de app staan?

• Dartlink
grotegok schreef op zondag 11 december 2022 @ 17:08:
Ik heb de laatste USB update zojuist in de auto gezet en zie in de Kia app nog niet Fastned snelladers staan.
Batterij pre-heater werkt goed. Ik heb een Ionity snellader in de KIa navigatie gekozen en gewoon naar een Fastned lader gereden...

Sommigen moesten het filter nog even uitbreiden. Daarin stond bij iemand nog Fastned en Shell uitgevinkt. Wellicht bij jou ook?

• Franciesco
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 10:31
@DaMenaz het “leuke” is dat die website sets met verschillende steekmaten weergeeft: b.v. 5x108 en ook 5x114,3… die laatste geeft CMS en steekmaat.nl ook aan, maar als ik zelf meet lijkt het eerder 108 te zijn… Lastig!

Iemand die uitsluitsel kan geven over de steekmaat en naafdiameter?

• Joer
Vandaag heb ik, althans voor mij, wat nieuws gevonden. Je kan de achteruit rij camera het beeld veranderenAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wrN3PYzRpgWQXbnBZRDvA9nC0Ok=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/n2ZdV6rnjupPlBFVjGGf1R6N.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/U9m3QpiHGL2xOuQL3YsIdoKm-U8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7PWy7fGiQKFmymvI15ttXAHO.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7fTRFXG9T-edghkNP3wyPF-2E3Q=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/a9Zb8htK8DCFEjLHE2pMBG9J.jpg?f=fotoalbum_large

• Phusebox
Ik heb de CrossClimate 2 nu op de originele velgen liggen en wil voor de zomer dus nieuwe velgen kopen. Daar gaan dan de zomerbanden op die al op de auto lagen.

Dacht zelf aan GMP Lunica anthraciet. Maar die is dus 7,5J en 45 ET.

• GoEV6
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10:48
Joer schreef op zondag 11 december 2022 @ 17:23:
Vandaag heb ik, althans voor mij, wat nieuws gevonden. Je kan de achteruit rij camera het beeld veranderen[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
#hoedan?

• Phusebox
Alleen als je de 360 graden camera hebt?

[ Voor 3% gewijzigd door Phusebox op 11-12-2022 18:23 ]

• Anunnaki
sQuare schreef op zaterdag 10 december 2022 @ 10:34:
[...]

Kan het een conflict zijn tussen carplay en bluetooth? Ik heb mijn iphone nl niet met bluetooth geconfigureerd en gebruik alleen de bekabelde carplay (overigens geen officiële apple kabel). Verder is mijn ervaring dat er best veel stof in de lightning poort komt waardoor de kabel soms niet helemaal goed “vastklikt”, dus die met een tandenstoker leegmaken zou ook kunnen helpen.
Zou het niet weten. Maar bij het switchen van profiel is Bluetooth connectie weg en moet ik weer pairen. In de iPhone zie ik nog wel Kia staan. Maar die moet ik eerst verwijderen en dan opnieuw koppelen.

En wat CarPlay betreft, denk een foute kabel.

• Anunnaki
king_dude schreef op zaterdag 10 december 2022 @ 17:15:
[...]

Of mis ik iets?
Dit heb ik dan weer gemist. Kan nu niet meer terug vinden waar dit over ging.

• Anunnaki
En dan de knoppen links op scherm. En idd wel de 360 camera functie hebben.

• JanKoen
  • Laatst online: 06-11 18:55
grotegok schreef op zondag 11 december 2022 @ 17:08:

Als je in POI zoekt “laadstations” en dan “filteren” , goed naar beneden scrollen en dan krijg je dit beeld
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VPJhceC-eeNcjBuWSi3oHfTdAQ4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Z6WR4bYgWsDCGD7Dkwqf7JyB.jpg?f=fotoalbum_large

• Joer
Phusebox schreef op zondag 11 december 2022 @ 18:23:
[...]

Alleen als je de 360 graden camera hebt?
Ik heb gewoon de plus. Dus geen 360graden

• Joer
Anunnaki schreef op zondag 11 december 2022 @ 18:36:
[...]

En dan de knoppen links op scherm. En idd wel de 360 camera functie hebben.
Heb geen 360 die onderste knop boven de instelling knop is “grijs” en kan ik niks mee
Pagina: 1 ... 234 ... 451 Laatste

Let op:
Openbaar laden, laadpassen, etc. in: [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3.

Bestellingen, leveringen en "waar is de boot"-posts over de Kia EV6 mogen in: Het KIA EV6 leveringen topic