Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chel
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 22-02-2024
@corola10 mijn auto wordt ook een zakelijke lease, maar ik dacht dat de laadpas door de leasemaatschappij wordt verzocht, niet door de werkgever, toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dartlink
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 14:14
Chel schreef op zondag 6 november 2022 @ 10:42:
@corola10 mijn auto wordt ook een zakelijke lease, maar ik dacht dat de laadpas door de leasemaatschappij wordt verzocht, niet door de werkgever, toch?
Ligt aan je bedrijf. Heb beide al meegemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henrov
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 16-08 11:48
Joer schreef op zondag 6 november 2022 @ 09:52:
Zelf heb ik nooit auto clima aan. Zet temp op 21 graden en dan heat aan. Maar misschien moet ik eens gaan proberen op auto clima te zetten en dan op m’n gewenste temp. Zelf vind ik 20/21 graden en fijnst.

Voor degene die geen problemen ervaren. Hoe staan jullie instellingen?
Altijd auto, meestal 19 graden, meestal 1 streepje.
Als ik het koud heb stoelverwarming aan tot de auto op temperatuur is.

[ Voor 11% gewijzigd door henrov op 06-11-2022 10:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• henrov
Chel schreef op zondag 6 november 2022 @ 10:42:
Hangt er maar vanaf welke afspraak je met wie maakt.
Voorschot via lease? Waarschijnlijk lease maatschappij.
Werkgever regelt brandstof? Waarschijnlijk beslist je werkgever.
En zelfs dat kan bij elk bedrijf en elk lease-contract anders zijn.

Ik heb altijd de mogelijkheid geëist brandstofdeclaraties in te kunnen dienen.
Voor ICE als ik pas niet bij me had ik pas vergeten en ik zelf moest voorschieten en voor EV omdat ik zelf wilde kunnen kiezen bij wie de stroom vandaan komt *en* omdat ik altijd een hele collectie druppels zonder abonnement heb om niet het risico te lopen dat ik net bij de verkeerde pal sta (in btl maar eerder ook in NL een redelijk risico heb ik gemerkt)

[ Voor 31% gewijzigd door henrov op 06-11-2022 10:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chel
Ik heb nu een tankpas voor ice waarmee ik nagenoeg overal kan tanken en als im een zelf moet betalen kan ik declareren. Er is idd sprake van een voorschot. Ik heb echter ook begrepen dat het wel handig meerdere laadpassen te hebben en vroeg me dan af hoe dit werkt. Wordt er eentje verstrekt die meteen via LM wordt verrekend en moet je de andere passen declareren of kun je meerdere passen via de LM laten verrekenen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArjenIsM3
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 14:33
Chel schreef op zondag 6 november 2022 @ 11:13:
Ik heb nu een tankpas voor ice waarmee ik nagenoeg overal kan tanken en als im een zelf moet betalen kan ik declareren. Er is idd sprake van een voorschot. Ik heb echter ook begrepen dat het wel handig meerdere laadpassen te hebben en vroeg me dan af hoe dit werkt. Wordt er eentje verstrekt die meteen via LM wordt verrekend en moet je de andere passen declareren of kun je meerdere passen via de LM laten verrekenen?
Denk dat je dit het beste bij je werkgever / leasemij kan navragen. Bij mij is het zo dat ik via Alphabet een MTC / TNM (Shell Recharge) pas heb. Daarmee heb ik nog niet meegemaakt dat hij niet geaccepteerd werd, ook niet in Duitsland en Denemarken. Als ik een andere pas moet gebruiken kan ik dat via de app declareren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• everlast666
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 01-09 09:20
ArjenIsM3 schreef op zondag 6 november 2022 @ 11:25:
[...]

Denk dat je dit het beste bij je werkgever / leasemij kan navragen. Bij mij is het zo dat ik via Alphabet een MTC / TNM (Shell Recharge) pas heb. Daarmee heb ik nog niet meegemaakt dat hij niet geaccepteerd werd, ook niet in Duitsland en Denemarken. Als ik een andere pas moet gebruiken kan ik dat via de app declareren.
same here MTC voorheen TNM nu Shell

Pakt altijd, heb een ANWB als backup, nog nooit gebruikt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chel
Dank je voor jullie info!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diepfries86
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 19-03-2023
Chel schreef op zaterdag 5 november 2022 @ 20:11:
Weet iemand welke laadpas(sen) worden meegeleverd bij een leaseauto vanuit Leaseplan?
Travelcard (ik heb al een tijdelijke pas ontvangen)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wiliyama
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 15-09 23:06
markvw schreef op zondag 6 november 2022 @ 08:45:
[...]

De auto-climate werkt wel, ik vind alleen de overgang naar airco aanspringen groot. Het voelt dan direct heel koud aan.

Ik heb als ik wegrij ook vaak het idee dat het wat lang duurt voordat er warmte uit het systeem komt.
Ook verdenk ik de middelste luchtgaten er van nooit warmte te geven.

Dan mijn laatste punt van kritiek.... Ik zou graag zien dat de auto-stand naar de ruit en voeten blaast (ook handig met ontwasemen) en niet in mijn gezicht.
Sinds dat ik de middelste ventilatie schuiven gesloten heb en naar boven gericht heb gaat het beter. Daar komt nooit warme lucht uit. De buitenste staan open en richting zijramen afgesteld. Auto op stand 1 of 2 en sync is ingesteld.
Als er genoeg warmte in het koelsysteem en auto aanwezig is, dan schakelt de 'heat' automatisch uit en doet de warmtepomp verder zijn werk. Tenminste dat vermoeden heb ik.
Wel zijn er flinke temperatuur schommelingen en verbruikschommelingen in het begin na vertrek. Na een tijdje als alles gelijkmatig opgewarmd is zijn de schommelingen niet meer echt waarneembaar en ook het opgenomen vermogen voor de airco wordt stabieler en gaat richting 0,8Kwh.

[ Voor 7% gewijzigd door Wiliyama op 06-11-2022 13:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArjenIsM3
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 14:33
Mijn vrouw klaagt ook regelmatig dat het tijdens een rit ineens koud wordt in de auto, kou lijkt dan van onder (voeten?) te komen. Merk het zelf ook wel eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chel
@Diepfries86 wat ik er van lees vermoed ik dat ik ook de travelcard krijg. Is de travelcard op de meeste plekken te gebruiken of heb je ook nog wel een andere kaart om op terug te vallen? Werkt de travelcard net als de tankpas van Leaseplan waarbij je eigenlijk geen omkijken hebt naar betalingen voor tanken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diepfries86
  • Laatst online: 19-03-2023
Chel schreef op zondag 6 november 2022 @ 13:29:
@Diepfries86 wat ik er van lees vermoed ik dat ik ook de travelcard krijg. Is de travelcard op de meeste plekken te gebruiken of heb je ook nog wel een andere kaart om op terug te vallen? Werkt de travelcard net als de tankpas van Leaseplan waarbij je eigenlijk geen omkijken hebt naar betalingen voor tanken?
Er zit een app bij, waarop je kan zien waar je deze kan gebruiken. Fastnet zag ik wel, maar Ionity lijkt niet mogelijk. https://travelcard.nl/tanklocator/#filters=Charging Daar kun je het opzoeken. Maar mijn EV6 staat nog bij de dealer… dus hoe het werkt weet ik nog niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Anunnaki
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 17-09 19:07
Chel schreef op zondag 6 november 2022 @ 13:29:
Travelcard kan overal in Nederland worden gebruikt, bij alle openbare laadpalen kan je terecht. Werkt exact hetzelfde, je hoeft nergens rekening mee te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joer
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 19-04 12:19
Wiliyama schreef op zondag 6 november 2022 @ 13:22:
[...]

Sinds dat ik de middelste ventilatie schuiven gesloten heb en naar boven gericht heb gaat het beter. Daar komt nooit warme lucht uit. De buitenste staan open en richting zijramen afgesteld. Auto op stand 1 of 2 en sync is ingesteld.
Als er genoeg warmte in het koelsysteem en auto aanwezig is, dan schakelt de 'heat' automatisch uit en doet de warmtepomp verder zijn werk. Tenminste dat vermoeden heb ik.
Wel zijn er flinke temperatuur schommelingen en verbruikschommelingen in het begin na vertrek. Na een tijdje als alles gelijkmatig opgewarmd is zijn de schommelingen niet meer echt waarneembaar en ook het opgenomen vermogen voor de airco wordt stabieler en gaat richting 0,8Kwh.
Zojuist getest naar m’n werk. Op auto staan en temp op 21gr. Werkt goed. Lampje van Heat gaat aan. Als ik jou verhaal begrijp zou na verloop van tijd als de auto op temperatuur is binnen de heat uit moeten gaan en oversprongen op warmtepomp? Maar hoe hou hij dat de temp constant in de auto?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wiliyama
Joer schreef op zondag 6 november 2022 @ 14:36:
[...]

Zojuist getest naar m’n werk. Op auto staan en temp op 21gr. Werkt goed. Lampje van Heat gaat aan. Als ik jou verhaal begrijp zou na verloop van tijd als de auto op temperatuur is binnen de heat uit moeten gaan en oversprongen op warmtepomp? Maar hoe hou hij dat de temp constant in de auto?
Ik denk dat hij warmte terug doet winnen, al dan niet in combinatie met de warmtepomp, uit de auto en uit de warmte die via de koelvloeistof beschikbaar komt. Indien dat te weinig is dan schakelt af en toe de elektrische verwarming in. Dus de 'HEAT'. Dat is wat ik denk. Want bij vertrek en soms tussendoor gaat 'HEAT' brandend.

[ Voor 6% gewijzigd door Wiliyama op 07-11-2022 01:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiliyama
Bij wie zou je een verzoek kunnen indienen om iets aan de software te veranderen. Geen storing maar een verbetering. Zou de dealer daar iets mee doen?
Het gaat om het volgenden:
Als ik op de snelweg een lange helling af rij, met bijvoorbeeld 90Kmh, op ACC en i-padl dan gaan de remlichten branden om mijn snelheid op 90 Kmh te houden. Afhankelijk van de lengte van de helling soms wel minuten lang of honderden meters lang ondanks dat de snelheid niet afneemt. Als de auto niet vertraagd dan hoeven de remlichten toch niet te branden?
Ik vind dat zeer storend, gevaarlijk, roept irritatie op, kan schrikreacties oproepen bij achterliggers en als ik echt moet remmen reageert niemand meer. Dus nog extra onveilig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joer
Wiliyama schreef op zondag 6 november 2022 @ 14:57:
[...]

Ik denk dat hij gedeeltelijk met de warmtepomp warmte terug doet winnen uit de auto en uit de warmte die via de koelvloeistof uit de accu's beschikbaar komt. Indien dat te weinig is dan schakelt af en toe de elektrische verwarming in. Dus de 'HEAT'. Dat is wat ik denk. Want bij vertrek en soms tussendoor gaat 'HEAT' brandend.
Tnx. Weet iemand hier hoe het systeem precies werkt puur uit interesse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeJeBe
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 30-05 20:32

JeJeBe

KIA EV6 GT-Line AWD MY22

lawnmower schreef op donderdag 3 november 2022 @ 14:43:
[...]

Sommige zullen het gezeik vinden, maar ik vind het vervelend dat als ik een rotonde nader die ik driekwart om wil, en ik zet de richtingaanwijzer dus naar links, hij bij het naar rechts opdraaien van de rotonde de richtingaanwijzer weer terug laat springen.

Bij alle eerdere auto's die ik had sprong het richtingaanwijzer pookje pas terug als je ook daadwerkelijk de kant op hebt gestuurd die je aan hebt gegeven.

Maarrr.. ik kan er mee leven hoor ;)
Dat is om onduidelijk, zinloos richting aangeven af te leren ;-)
op een verkeersplein met voorsorteervakken geef je links richting aan, op een rotonde niet ! daar kun je niet naar links! je geeft richting aan bij het verlaten van de rotonde.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JeJeBe

JeJeBe

KIA EV6 GT-Line AWD MY22

Joer schreef op zondag 6 november 2022 @ 15:18:
[...]

Tnx. Weet iemand hier hoe het systeem precies werkt puur uit interesse.
kun je prima googlen .. zoek op heat pump hyundai en gaan. bijvoorbeeld deze interresant

[ Voor 23% gewijzigd door JeJeBe op 06-11-2022 21:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeJeBe

JeJeBe

KIA EV6 GT-Line AWD MY22

Wiliyama schreef op zondag 6 november 2022 @ 15:12:
Bij wie zou je een verzoek kunnen indienen om iets aan de software te veranderen. Geen storing maar een verbetering. Zou de dealer daar iets mee doen?
Het gaat om het volgenden:
Als ik op de snelweg een lange helling af rij, met bijvoorbeeld 90Kmh, op ACC en i-padl dan gaan de remlichten branden om mijn snelheid op 90 Kmh te houden. Afhankelijk van de lengte van de helling soms wel minuten lang of honderden meters lang ondanks dat de snelheid niet afneemt. Als de auto niet vertraagd dan hoeven de remlichten toch niet te branden?
Ik vind dat zeer storend, gevaarlijk, roept irritatie op, kan schrikreacties oproepen bij achterliggers en als ik echt moet remmen reageert niemand meer. Dus nog extra onveilig.
dealers kunnen daar helemaal niks mee, het is goedgekeurd voor toelating op onze wegen, daar moet je het dan maar mee doen denk ik.
Even iets veranderen zit er echt niet in, de sources liggen ergens goed beveiligd, het is echt niet de bedoeling dat jan en alleman even gaat zitten vogelen en zo allerlei ongeteste, mogelijk levensgevaarlijke versies gaat zitten knutselen en in bedrijf neemt.

[ Voor 12% gewijzigd door JeJeBe op 06-11-2022 21:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeJeBe

JeJeBe

KIA EV6 GT-Line AWD MY22

Joer schreef op zondag 6 november 2022 @ 14:36:
[...]

Waar komt toch het idee vandaan dat het "HEAT" lampje perse zou slaan op een warmtepomp of juist een verwarmingselement ? Ik zou denken dat HEAT op verwarmen wijst en meer conclusies kun je er niet aan verbinden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JeJeBe

JeJeBe

KIA EV6 GT-Line AWD MY22

PrimaBB schreef op zaterdag 5 november 2022 @ 23:22:
[...]

Of de temperatuur opschroeven totdat de heat vanzelf aangaat.
Dat is het jammere ervan. Soms staat temp bij mij op 22 graden, wat mij voldoende lijkt, maar als heat niet aanspringt dan blijft (te) koele lucht stromen.

Dus dan pruts ik maar weer zelf met heat knopje, waardoor autoclimate uitspringt en na tijdje zet ik zelf boeltje weer op autoclimate…

Ik zou het prettig vinden als de EV6 gewoon zelf alles regelt met behoud van enig behaagdelijk binnenklimaat. Dat is blijkbaar lastig.
Heb ook nog nooit een auto gehad waarbij de "auto climate" functie zoveel kanten op en extremen waarden in uitschiet. VW Passat bijv was perfect gelijkmatig en comfortabel. 508 idem. In de EV 6 vliegt het van tropische storm naar poolwind en alles ertussenin. De luchtvochtigheid giert alle kanten uit, nog nooit eerder zulke zeiknatte ramen gehad bij vertrek, wat helaas meer mensen hier blijkt te overkomen. Te idioot anno 2022.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvgemert
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 24-06 22:41
Zojuist ook nog een keer deze melding gehad. Maar als je dan omkeert verwdijnt de melding niet. Vind dat best iritant, is daar al een software update voor? Sorrie ging niet goed met de Quot dus negeer deze maar en lees de volgende post van mij 8)7 |:(

[ Voor 23% gewijzigd door jvgemert op 06-11-2022 22:38 . Reden: Foute post ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeJeBe

JeJeBe

KIA EV6 GT-Line AWD MY22

jvgemert schreef op zondag 6 november 2022 @ 22:31:
Zojuist ook nog een keer deze melding gehad. Maar als je dan omkeert verwdijnt de melding niet. Vind dat best iritant, is daar al een software update voor?
???

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jvgemert
grotegok schreef op woensdag 29 december 2021 @ 17:09:
Verkeerde rijrichting? Bleef staan totdat ik het infotainment systeem een harde reset gaf.
Best grappig.

[Afbeelding]
Zo juist ook weer gehad, vind het best iritant dat het niet weer verdwijnt als je weer wel de juiste kant op rijdt. Is hier ondertussen al een software update voor?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wiliyama
JeJeBe schreef op zondag 6 november 2022 @ 21:51:
[...]

dealers kunnen daar helemaal niks mee, het is goedgekeurd voor toelating op onze wegen, daar moet je het dan maar mee doen denk ik.
Even iets veranderen zit er echt niet in, de sources liggen ergens goed beveiligd, het is echt niet de bedoeling dat jan en alleman even gaat zitten vogelen en zo allerlei ongeteste, mogelijk levensgevaarlijke versies gaat zitten knutselen en in bedrijf neemt.
Huh....??? Nee natuurlijk is het niet de bedoeling dat dealers hier iets aan veranderen. Dat zal in Korea moeten gebeuren. Voor de duidelijkheid: dit gaat over een onveilige situatie. Dat kan toch nooit de bedoeling zijn. Het wordt toch ook niet getolereerd dat ik continu met brandende remlichten rond rij met gelijk blijvende snelheid. Dat is wat er gebeurd in mijn voorbeeld. Hoe zou jij reageren als iemand voor je rijdt met continu brandende remlichten zonder snelheid te verminderen en dan plotseling toch op de rem trapt waardoor je er achterop knalt? "Geen probleem want dat is toch goedgekeurd voor onze wegen"... misschien had je het probleem cq de gevaarlijke situatie niet goed begrepen die ik aankaart. Nogmaals waar zou ik daar melding van kunnen maken? Misschien bij de RWD, bij KIA Nederland, Bij dealer...???

[ Voor 17% gewijzigd door Wiliyama op 07-11-2022 01:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiliyama
JeJeBe schreef op zondag 6 november 2022 @ 22:20:
[...]

Waar komt toch het idee vandaan dat het "HEAT" lampje perse zou slaan op een warmtepomp of juist een verwarmingselement ? Ik zou denken dat HEAT op verwarmen wijst en meer conclusies kun je er niet aan verbinden.
Ja en waar komt die warmte vandaan als je in een koude stilstaande auto stapt. Misschien toch van een elektrisch element. Ja en dan brand het 'heat' lampje. Tenminste in mijn auto. En gaat uit als de temperatuur bereikt is en toch blijft er dan nog warme lucht uit de roosters komen. Die zal dan toch uit de koelvloeistof of uit het interieur komen al dan niet in combinatie met warmtepomp. Af en toe gaat het 'heat' lampje aan en wordt er elektrisch bijverwarmt.
Klinkt toch redelijk logisch. Of heb je een betere verklaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiliyama
jvgemert schreef op zondag 6 november 2022 @ 22:35:
[...]

Zo juist ook weer gehad, vind het best iritant dat het niet weer verdwijnt als je weer wel de juiste kant op rijdt. Is hier ondertussen al een software update voor?
Volgens mij verdwijnt de melding vrij snel na een volgende straat. Of route annuleren en dan opnieuw instellen 'rij naar voorgaande bestemming '

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mini-me
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Wiliyama schreef op maandag 7 november 2022 @ 00:59:
[...]

Huh....??? Nee natuurlijk is het niet de bedoeling dat dealers hier iets aan veranderen. Dat zal in Korea moeten gebeuren. Voor de duidelijkheid: dit gaat over een onveilige situatie. Dat kan toch nooit de bedoeling zijn. Het wordt toch ook niet getolereerd dat ik continu met brandende remlichten rond rij met gelijk blijvende snelheid. Dat is wat er gebeurd in mijn voorbeeld. Hoe zou jij reageren als iemand voor je rijdt met continu brandende remlichten zonder snelheid te verminderen en dan plotseling toch op de rem trapt waardoor je er achterop knalt? "Geen probleem want dat is toch goedgekeurd voor onze wegen"... misschien had je het probleem cq de gevaarlijke situatie niet goed begrepen die ik aankaart. Nogmaals waar zou ik daar melding van kunnen maken? Misschien bij de RWD, bij KIA Nederland, Bij dealer...???
Dat dit tot ergernis leidt, kan ik beamen.
Vorig weekend reed ik op een middeldruk stuk snelweg en een auto op de linker strook had volgens mij automatische remlichten. Doordat die regelmatig op onverwachte momenten aan gingen, kreeg ik heel erg het gevoel dat hij zat te bumperkleven en remmen. Kortom, de remlichten van die auto maakten dat ik mij onveilig voelde. En dat terwijl ik er niet direct naast of achter reed (sterker nog: ik vond het dermate irritant dat ik op een gegeven moment +20km/u er voorbij ben gereden om iets verderop hem in mijn spiegel in de gaten te houden).

Maar los daarvan, ik begrijp dat het hier gewoon gaat om een Change Request, niet op een code fork en evt een merge request... Uiteraard zou het fijn zijn als de fabrikant zou luisteren naar input van klanten maar ik denk dat we in deze oertijdindustrie al blij mogen zijn met modernere organisaties zoals Tesla....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zilversmid
  • Laatst online: 06-12-2024

Zilversmid

KIA EV6 AWD GT-Line

grotegok schreef op woensdag 29 december 2021 @ 17:09:
Verkeerde rijrichting? Bleef staan totdat ik het infotainment systeem een harde reset gaf.
Best grappig.

[Afbeelding]
Inderdaad zeer irritant. Het bleef bij mij ook de hele rit staan, totdat ik bedacht om even te schakelen naar de navigatie en toen gelijk een melding zag staan en het met een OK uit kon zetten. Kia gaat er waarschijnlijk dus vanuit dat iedereen op de ingebouwde kaart rijdt...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Loei123
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 12:58
Wiliyama schreef op maandag 7 november 2022 @ 00:59:
[...]

Doet elke auto met cruise control dit tegenwoordig niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvgemert
Zilversmid schreef op maandag 7 november 2022 @ 07:39:
[...]

Inderdaad zeer irritant. Het bleef bij mij ook de hele rit staan, totdat ik bedacht om even te schakelen naar de navigatie en toen gelijk een melding zag staan en het met een OK uit kon zetten. Kia gaat er waarschijnlijk dus vanuit dat iedereen op de ingebouwde kaart rijdt...
Bedankt voor de TIP. Ik wil best de navigatie van KIA gebruiken als die net zo goed is al Google maps via Android auto, voor de lange afstanden waar ik onderweg moet laden is ABRP echt top.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• everlast666
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 01-09 09:20
Phusebox schreef op zaterdag 5 november 2022 @ 13:47:
[...]

Waarschijnlijk om te voorkomen dat mensen zo dingen doen die slecht zijn voor de accu of andere ongewenste effecten.
snap je stelling, maar toch raar. Het enige dat de preconditioning doet is de batterij naar een temperatuur brengen die die in de zomer standaard al heeft toch ?

wat voor schade kan je dan aanrichten zou je denken ? Maar goed, het is er niet. Hopelijk lezen ze mee 8)7

check ff dit filmpje van Bjorn vanaf 1:30 met de MG, lijkt er op dat MG wel de mogelijkheid heeft om standaard de batterij te verwarmen

YouTube: MG5 1000 km challenge gone wrong

[ Voor 18% gewijzigd door everlast666 op 07-11-2022 11:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joer
Zat ff in de handleiding te snuffelen en kwam wat tegen over als de voorruit ineens beslaat. Er waren er een paar hier die dat ineens hadden, toch? In de handleiding staat het volgende waardoor dat evt zou kunnen gebeuren en hoe je dat kan voorkomen. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8DnQl8KGxP2G2FitpjcMxjUJOig=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zy0ruZbW123k6HVzwc6IszgD.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9jAGu2xQ61tqcmGOw_XzXg9xinU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6vAdi9UChnvda8yVN1tVMj2K.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiliyama
Loei123 schreef op maandag 7 november 2022 @ 08:24:
[...]

Doet elke auto met cruise control dit tegenwoordig niet?
Misschien wel. Maar die remmen dan echt mechanisch om de snelheid constant te houden. Maar bij onze auto's wordt niet mechanisch geremd. Het wordt softwarematig aangestuurd. De auto 'weet' dat de snelheid niet verminderd. De remlichten gaan zelfs niet aan als ik langzaam snelheid verminder. Dat weet hij/zij dan wel te onderscheiden.
Het roept inderdaad agressie op bij medeweggebruikers. Had ik voorheen ook.
Het gebeurt elke dag bij mij op een snelweg die bergaf loopt. En ik zie het elke dag gebeuren bij andere.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HansAuutB
  • Laatst online: 13:24
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iU3v1V-3fhaobQAaqZ7mz7qV1O0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qCKdi2UVWAV98UA5HFreg72Y.jpg?f=fotoalbum_largeAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6cva7nGyaYW9128n1UQOCjNVkok=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/e2B2yMaH9b7ZcisBO9oU42zn.jpg?f=fotoalbum_largeAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/D-ElOY9SL-embNpCGboiH0fCfqY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OGcyN3leHvpA3thvRt6r7DSN.jpg?f=fotoalbum_largeAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/d57DwnJGthXUND2zSLo3IG5aizI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8K3WM3UigOFvPLfNXuPwqvgP.jpg?f=fotoalbum_large

Auto geleverd 05-10-22.
Pre-conditioneren batterij werkt (sneeuwvlokje) en laatste (infotainment)software is geïnstalleerd.
Geen Fastned bij de poi's.

Ik ben opgeroepen voor een update/upgrade? die met de batterij te maken zou hebben.
Receptionist kwam onwetend over.
Wat zou dat kunnen zijn?
Zijn er soortgelijke oproepen geweest bij jullie?

Rijdt sinds 05-10-2022 een KIA EV6 GT-line rwd Runway Red

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• EricEB
  • Laatst online: 13:44
Zo beste Tweakers...gister een kaarsje aangestoken, hebben de EV6 exact een jaar in gebruik !

Ik ben een paar weken niet online geweest, had enkele tientallen pagina's leesvoer in te halen :-(

Afijn, een jaar EV6....probleemloos? nee. Klagen? soms. Plezier? zeker ! Na 45K km een heerlijke reisauto, ik wil niet meer terug naar benzine of diesel. Ook met de caravan erachter is het een genot om mee te rijden. OK, dan iets vaker laden, zeg om de 2 uur rijden wat bijna 200km is gaat het uitstekend.

Over de totale 45K km een overall gemm verbruik van 20,1 Kw/h is prima. Auto wordt door hele gezin, man, vrouw en 2 kids 20 en 21 jr gereden, van heel rustig en lange afstanden tot zeer vlot of met zware last, caravan of paardentrailer.

Na de kou/airco/verwarming ellende vorig jaar en vervangen van de inverter nooit geen last meer van gehad, Airco staat altijd op AUTO climate 21gr met 1 of 2 streepjes. Heel soms heeft hij nog moeite om met 4 man aan boord tijdens regen de voorruit wasemvrij te houden...dan even de blower extra aan en het is zo weg.

Ander terugkomend fenomeen is het trillen...ook vorig jaar veel last van gehad, afgelopen zomer was het volledig weg en recent is het weer terug gekomen. Wederom alles uitgelijnd, het leek goed maar is nu weer terug. Bij plm 115-120 km/h trilt de hele auto, ook trekt hij weer naar rechts. Dus, deze week weer afspraak maken. Kan gelijk pre-heat update erin.

In herfstvakantie weekje UK/Wales gedaan (zonder caravan). Man wat zijn we hier dan verwend met goede laadinfra ! Zeer vervelend is dat de engelsen vrijwel allemaal (!!) doorladen tot 100% soc....echt bizar. Stond bij een grote Service, 2 van de 6 laders deden het niet en er stond een wachtrij van 5 ev's ! Doodleuk naast de auto roken en wachten tot ze voldruppelen van 80 tot 100%...terwijl je er naast staat te wachten..
Overigens is heel Wales zeer matig voorzien van goede laders, er is vrijwel geen lader sneller dan 50kw te vinden. Bij de supermarkten kan je dan wel weer gratis laden...met 7 kw !

Ik ga het 2e jaar in...met veel rijplezier, waarschijnlijk ook wel met een kleine vloek en zucht af en toe...de auto is niet perfect maar maakt in mijn ogen wel heel veel goed. De looks blijven onveranderd top, het snelladen is waanzinnig en je kan, sterk afhankelijk van omstandigheden, veel km maken op een lading.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loei123
EricEB schreef op maandag 7 november 2022 @ 11:42:
Zo beste Tweakers...gister een kaarsje aangestoken, hebben de EV6 exact een jaar in gebruik !

Ik ben een paar weken niet online geweest, had enkele tientallen pagina's leesvoer in te halen :-(

Afijn, een jaar EV6....probleemloos? nee. Klagen? soms. Plezier? zeker ! Na 45K km een heerlijke reisauto, ik wil niet meer terug naar benzine of diesel. Ook met de caravan erachter is het een genot om mee te rijden. OK, dan iets vaker laden, zeg om de 2 uur rijden wat bijna 200km is gaat het uitstekend.

Over de totale 45K km een overall gemm verbruik van 20,1 Kw/h is prima. Auto wordt door hele gezin, man, vrouw en 2 kids 20 en 21 jr gereden, van heel rustig en lange afstanden tot zeer vlot of met zware last, caravan of paardentrailer.

Na de kou/airco/verwarming ellende vorig jaar en vervangen van de inverter nooit geen last meer van gehad, Airco staat altijd op AUTO climate 21gr met 1 of 2 streepjes. Heel soms heeft hij nog moeite om met 4 man aan boord tijdens regen de voorruit wasemvrij te houden...dan even de blower extra aan en het is zo weg.

Ander terugkomend fenomeen is het trillen...ook vorig jaar veel last van gehad, afgelopen zomer was het volledig weg en recent is het weer terug gekomen. Wederom alles uitgelijnd, het leek goed maar is nu weer terug. Bij plm 115-120 km/h trilt de hele auto, ook trekt hij weer naar rechts. Dus, deze week weer afspraak maken. Kan gelijk pre-heat update erin.

In herfstvakantie weekje UK/Wales gedaan (zonder caravan). Man wat zijn we hier dan verwend met goede laadinfra ! Zeer vervelend is dat de engelsen vrijwel allemaal (!!) doorladen tot 100% soc....echt bizar. Stond bij een grote Service, 2 van de 6 laders deden het niet en er stond een wachtrij van 5 ev's ! Doodleuk naast de auto roken en wachten tot ze voldruppelen van 80 tot 100%...terwijl je er naast staat te wachten..
Overigens is heel Wales zeer matig voorzien van goede laders, er is vrijwel geen lader sneller dan 50kw te vinden. Bij de supermarkten kan je dan wel weer gratis laden...met 7 kw !

Ik ga het 2e jaar in...met veel rijplezier, waarschijnlijk ook wel met een kleine vloek en zucht af en toe...de auto is niet perfect maar maakt in mijn ogen wel heel veel goed. De looks blijven onveranderd top, het snelladen is waanzinnig en je kan, sterk afhankelijk van omstandigheden, veel km maken op een lading.
Dat doorladen tot 100% zal vast iets te maken hebben met het gebrek aan laders daar denk je niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MChellinga
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 17-09 21:09
HansAuutB schreef op maandag 7 november 2022 @ 11:42:
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]

Auto geleverd 05-10-22.
Pre-conditioneren batterij werkt (sneeuwvlokje) en laatste (infotainment)software is geïnstalleerd.

Ik ben opgeroepen voor een update/upgrade? die met de batterij te maken zou hebben.
Wat zou dat kunnen zijn?
Klinkt als een update/upgrade die je al hebt! Je kunt namelijk al pre-conditioneren.

Wat betreft het ontbreken van Fastned is het hopen dat de update die ergens deze maand komt dat euvel gaat verhelpen.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• JanAllElectric
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 10-09 09:10
Vandaag bandenwissel.

Kom ik aan bij KIA Wolters zegt de receptie "er staan nog campagnes open" (onder andere de pre-conditioning accupakket). Kunt/wilt u daarop wachten?

Leenfiets gepakt. Eind van de middag weer ophalen.

Pluim voor KIA Wolters _/-\o_ _/-\o_

[ Voor 12% gewijzigd door JanAllElectric op 07-11-2022 16:41 ]

Panasonic TCAP 12kW J-versie + Heishamon/HA/Node-Red/Grafana/InfluxDB; Atlantic v3 200L; 5* jaga strada 21 & zelfbouw DBE; 3*2400Wp (O,Z,W); KIA EV6 77kWh RWD + EVCC/cFos Wallbox solar; 3* Marstek 5kWh (v151)+CT003 (v114)+ modbus/lilygo/node-red/HA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyrulez
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 08:25
Joer schreef op maandag 7 november 2022 @ 11:29:
Zat ff in de handleiding te snuffelen en kwam wat tegen over als de voorruit ineens beslaat. Er waren er een paar hier die dat ineens hadden, toch? In de handleiding staat het volgende waardoor dat evt zou kunnen gebeuren en hoe je dat kan voorkomen. [Afbeelding]

[Afbeelding]
thx voor het zoeken.

Het staat mij niet bij dat de auto op interne circulatie stond.
Komt niet vaak tunnels tegen.
Dus denk niet dat dit het issue was bij mij.

Die andere vind ik dan wel weer bijzonder met 'koelen in extreem vochtige omstandigheden'.

Het regende wel die avond.
En ja, als je de klimaatsysteem op 'auto' staat, wil hij soms wel ineens gaan koelen (zoals wel vaker aangegeven).
Maar ja, dat doet de auto dan zelf.

Wellicht een bugje in de software of zo.
Ik ga het in ieder geval volgende week even melden bij de dealer.
Kijken of ze dit issue kennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT900
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 02-06 23:14
Ik heb net al de info versie / update vergeleken van diegene die preconditioning hebben met mijn versie.

Alles komt overeen behalve deze:
MKBD software deze is bij mij 03.42 bij diegene met preconditioning 03.43 blijkbaar.
73€ afgetikt maar geen geslaagde update gekregen blijkbaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joer
JT900 schreef op maandag 7 november 2022 @ 14:49:
Ik heb net al de info versie / update vergeleken van diegene die preconditioning hebben met mijn versie.

MKBD software deze is bij mij 03.42 bij diegene met preconditioning 03.43 blijkbaar.
Hoe weet je dat ie niet geslaagd is? Kijk ff in menu (zie foto) en anders test het ff door te rijden laadstation, snellader te selecteren in de navigatie en min24% bat Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/t9WlsInx4FmWg8P_1oKppeonUHM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wyZePAMGKtcut33xFeaxN51H.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricEB
  • Laatst online: 13:44
Loei123 schreef op maandag 7 november 2022 @ 12:12:
[...]

Dat doorladen tot 100% zal vast iets te maken hebben met het gebrek aan laders daar denk je niet?
Het was grappig..ik heb daar een zeer leuk gesprek over gehad met een E-tron bestuurder die veel voor zn werk in NL kwam...als een van de weinige snapte hij het principe zoals wij het kennen. Laden wat je nodig hebt en anders tot max plm 80%. Hij verklaarde zn landgenoten als 'rather silly..". Men wilde liever lang wachten tot hij vol is dan een keer extra te stoppen in de komende dagen...tijdverlies hadden ze geen benul van, eerder range-angst. Er stond zelfs een Zoë aan een Ionity 300kw lader letterlijk vol te druppelen... daar sta je dan tandenknarsend naar te kijken en wachten op je beurt.... 8)7

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JanAllElectric
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 10-09 09:10
JT900 schreef op maandag 7 november 2022 @ 14:49:

Ik heb net de update gehad. Ook MKBD 03.43. Ionity poi gekozen (5km weg) en inderdaad na enige minuten verscheen het sneeuwvlokje _/-\o_ . Toch wel fijn om de weten als ik in de winter richting Duitsland/Ffankrijk ga dat je snel kan laden.

Panasonic TCAP 12kW J-versie + Heishamon/HA/Node-Red/Grafana/InfluxDB; Atlantic v3 200L; 5* jaga strada 21 & zelfbouw DBE; 3*2400Wp (O,Z,W); KIA EV6 77kWh RWD + EVCC/cFos Wallbox solar; 3* Marstek 5kWh (v151)+CT003 (v114)+ modbus/lilygo/node-red/HA

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Solarman
  • Registratie: Mei 2022
  • Niet online
EricEB schreef op maandag 7 november 2022 @ 11:42:
............................................

.........................................
Hier wat info over onbalans.
Laat ze alles goed nakijken, zo snel mag onbalans niet terugkomen.

ENYAQ SPORTLINE 210kW MY25 ( voorheen: KIA EV6 GT-Line 77,4 RWD MY23)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MChellinga
JanAllElectric schreef op maandag 7 november 2022 @ 15:48:
[...]

Ik heb net de update gehad. Ook MKBD 03.43. Ionity poi gekozen (5km weg) en inderdaad na enige minuten verscheen het sneeuwvlokje _/-\o_ . Toch wel fijn om de weten als ik in de winter richting Duitsland/Ffankrijk ga dat je snel kan laden.
Ik heb MKBD 03.42 en bij mij is onlangs ook de pre-conditioning update geinstalleerd en werkend. Dus dat staat los van de MKBD 03.43 of 03.42.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dejager58
  • Laatst online: 03-01 11:42
Hier ook geen problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT900
Ik heb in het menu na de preconditioning update nog altijd wintermode staan , ik heb al vanalles geprobeerd snellader dicht bij geselecteerd, snellader verder weg, allemaal laadpalen die bij de POI staan , dus gekend voor het systeem.
Nog geen enkele keer kwam er een wintervlokje of spiraal in de batterijbalk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anunnaki
JT900 schreef op maandag 7 november 2022 @ 17:39:
Ik heb in het menu na de preconditioning update nog altijd wintermode staan , ik heb al vanalles geprobeerd snellader dicht bij geselecteerd, snellader verder weg, allemaal laadpalen die bij de POI staan , dus gekend voor het systeem.
En minder dan 24% SOC over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT900
Speciaal op gelet op de soc altijd meer dan 24% over

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-09 13:21

The Wizard

Moderator Mobile
Ook de navigatie update uitgevoerd?

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loei123
JT900 schreef op maandag 7 november 2022 @ 17:45:
Speciaal op gelet op de soc altijd meer dan 24% over
Wellicht was de accu al warm genoeg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT900
Ook al geprobeerd als de auto 8 uur stil heeft gestaan en direct de navi opgezet richting de snellader.
Donderdag direct terug contact opgenomen met dealer , die ging het nakijken maar nog niks vernomen.
Dus ja ....

Ik heb wel geen warmtepomp , zou het daar aanliggen? Maar daar vind ik ook nergens bewijs van dat het enkel zou werken met een warmtepomp 🤔

[ Voor 25% gewijzigd door JT900 op 07-11-2022 18:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MChellinga
JT900 schreef op maandag 7 november 2022 @ 18:38:
Ook al geprobeerd als de auto 8 uur stil heeft gestaan en direct de navi opgezet richting de snellader.
Donderdag direct terug contact opgenomen met dealer , die ging het nakijken maar nog niks vernomen.
Dus ja ....

Ik heb wel geen warmtepomp , zou het daar aanliggen? Maar daar vind ik ook nergens bewijs van dat het enkel zou werken met een warmtepomp 🤔
De wintermodus zou volgens mij echt weg moeten zijn. Lijkt erop als de update half/half is gedaan o.i.d. Ook heb ik begrepen dat het spiraal icoontje enkel op de nieuwe modeljaar 2023 getoond worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MChellinga
Ik reed vanavond achter een Ionic 6 op Duits kenteken! Wat een beauty 😍!!

Wel een slag kleiner dan de EV6 en Ionic 5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyrulez
Misschien een reset uitvoeren van de headunit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HansAuutB
  • Laatst online: 13:24
HansAuutB schreef op maandag 7 november 2022 @ 11:42:
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]

Auto geleverd 05-10-22.

Wat zou dat kunnen zijn?
Vandaag nog even weer geprobeerd.
Onder de poi's nu wel Fastned.
Zou dat via Ota gekomen zijn?

Rijdt sinds 05-10-2022 een KIA EV6 GT-line rwd Runway Red

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyrulez
HansAuutB schreef op maandag 7 november 2022 @ 19:31:
[...]

Of via de 'online' functionaliteit?
Als een route gaat plannen maakt hij altijd connectie met het internet volgens mij (mits beschikbaar).
Wellicht dat ze daar iets hebben aangepast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freezhost
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12:02
HansAuutB schreef op maandag 7 november 2022 @ 19:31:
[...]

Ik zag ze vandaag niet staan via "oplaadstation zoeken" blijft vreemd maar het komt vast goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrimaBB
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 14:36
Wiliyama schreef op maandag 7 november 2022 @ 01:19:
[...]

Ja en waar komt die warmte vandaan als je in een koude stilstaande auto stapt. Misschien toch van een elektrisch element. Ja en dan brand het 'heat' lampje. Tenminste in mijn auto. En gaat uit als de temperatuur bereikt is en toch blijft er dan nog warme lucht uit de roosters komen. Die zal dan toch uit de koelvloeistof of uit het interieur komen al dan niet in combinatie met warmtepomp. Af en toe gaat het 'heat' lampje aan en wordt er elektrisch bijverwarmt.
Vannochtend vroeg was ik vertrokken na +/-15min remote climate on met 22 graden,
Bij vertrek instapte in een lekker warme, nog volop blazende, auto. De heat was on.

Volop verklaarbaar (denk ik), omdat het fris was buiten en de auto alleen warm te krijgen was met elektrische/actieve verwarming.

Nu zet ik na wegrijden die heat direct uit, want veel te warm, en de temp op 19 graden + autoclimate op standje 2.

Na 80km werd het me een beetje te fris en schakelde wat op naar 21 graden tot ik was gearriveerd op kantoor.

Vanmiddag bij vertrek rond 17u viel mij op dat er eigenlijk direct al warme lucht de auto instroomde, maar de heat was off. En geen remote climate vooraf.
Wel was de EV6 ingeplugd, maar al paar uur volgeladen.
Ik reed weg met autoclimate stand 21 graden en autoclimate standje 2. Dus zelfde stand als waar ik mee arriveerde die ochtend.

Ik kan toch nog niet echt logica ontdekken van de auto werking van de heat on/off in relatie tot wel/geen warme lucht uit de ventilatieroosters.

Is er misschien een buitentemp grens waarmee de auto besluit dat ze toch warme lucht kan blazen zonder ‘heat on’?

Kia EV3 Plus Advanced Aventurine Green 2025

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17-09 21:26
Joer schreef op maandag 7 november 2022 @ 11:29:
Zat ff in de handleiding te snuffelen en kwam wat tegen over als de voorruit ineens beslaat. Er waren er een paar hier die dat ineens hadden, toch? In de handleiding staat het volgende waardoor dat evt zou kunnen gebeuren en hoe je dat kan voorkomen. [Afbeelding]

[Afbeelding]
Die oorzaken zijn het in ieder geval niet. Aant heb recirculatie nooit asn, als de auto het aanzet zet ik hem zelf weer uit aangezien de auto dat nooit doet. Zelfs niet 20 min na de tunnel.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeJeBe

JeJeBe

KIA EV6 GT-Line AWD MY22

Wiliyama schreef op maandag 7 november 2022 @ 01:19:
[...]

Net zoals een airco vrijwel direct koude lucht kan leveren, kan een warmtepomp vrijwel direct warmte leveren, het werkt immers precies als een airco - alleen de 2 radiatoren zijn van plek verwisseld.
je kunt alleen maar vermoeden dat er een 1-op-1 relatie is , en als je dat wil, dan mag dat natuurlijk. Maar het zijn allemaal aannames over vermeend gedrag. En de aanname moet ook nog houdbaar zijn voor de EV6's zonder warmtepomp.
Mijn theorie is dat , mits aanwezig, de warmtepomp primair het werk doet, rendement is immers het best en dat was ook het hele doel van dat ding. Is dat niet afdoende, dan worden er wat verwarmingselementen bijgeschakeld. lampje gaat aan als er energie in verwarmen wordt gestoken (in welke vorm dan ook), lampje uit is stoppen met energie spenderen aan verwarmen en de laatste restwarmte uitnutten.
Ik geloof niet dat je ergens uit kunt afleiden welke verwarmingswijze in gebruik is en ook niet dat je kunt beïnvloeden welke methode gebruikt wordt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Franciesco
  • Registratie: Januari 2021
  • Nu online
Inhakend op de discussie over de verwarming: een tijdje geleden heb ik eens gekeken naar het stroomverbruik (via het infotainment scherm) met de AC aan en uit en idem voor de Heat functie. Alle tests tijdens 1 rit en nadat ik al meer dan een uur aan het rijden was en met gelijke temperatuurinstelling (19 graden). Het stroomverbruik met Heat (manueel) ingeschakeld was duidelijk hoger dan AC ingeschakeld. Hieruit concludeerde ik dat met de Heat knop het PTC element aan of uitgezet kan worden.

Overigens werkt de verwarming in mijn auto prima en gebruik ik de Heat knop (behalve tijdens de test hierboven) niet: ik stel alleen de temp in, vaak niet warmer dan 19 graden, en als het een keertje wat beslaat zet ik auto climate aan op stand 1 of 2 waarbij ook de AC automatisch aan gaat. Uit de middelste twee roosters komt dan ook gewoon warme lucht, net als uit de roosters bij de deuren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• marcel3
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 17-09 20:35
Franciesco schreef op maandag 7 november 2022 @ 22:02:
Inhakend op de discussie over de verwarming: een tijdje geleden heb ik eens gekeken naar het stroomverbruik (via het infotainment scherm) met de AC aan en uit en idem voor de Heat functie. Alle tests tijdens 1 rit en nadat ik al meer dan een uur aan het rijden was en met gelijke temperatuurinstelling (19 graden). Het stroomverbruik met Heat (manueel) ingeschakeld was duidelijk hoger dan AC ingeschakeld. Hieruit concludeerde ik dat met de Heat knop het PTC element aan of uitgezet kan worden.

Overigens werkt de verwarming in mijn auto prima en gebruik ik de Heat knop (behalve tijdens de test hierboven) niet: ik stel alleen de temp in, vaak niet warmer dan 19 graden, en als het een keertje wat beslaat zet ik auto climate aan op stand 1 of 2 waarbij ook de AC automatisch aan gaat. Uit de middelste twee roosters komt dan ook gewoon warme lucht, net als uit de roosters bij de deuren.
Is ook mijn ervaring obv prognose actieradius:
marcel3 in "Het grote KIA EV6 topic"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeJeBe

JeJeBe

KIA EV6 GT-Line AWD MY22

Het stroomverbruik met Heat (manueel) ingeschakeld was duidelijk hoger dan AC ingeschakeld. Hieruit concludeerde ik dat met de Heat knop het PTC element aan of uitgezet kan worden.
Tja, dat kun je concluderen, maar de aanname moet dan zijn dat PTC elementen meer stroom verbruiken dan wat ? de aircocompressor ? die is misschien wel geregeld en zou zomaar op een laag pitje kunnen draaien als er weinig koeling nodig is. Dan is elk ander verbruik al "meer". Waarom zou de warmtepomp compressor dan niet in aanmerking komen als verbruiker ?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Phusebox
Heat aan is bij mij 3 kW verbruik, daar koel of verwarm ik thuis twee verdiepingen mee.

Als dat de airco is dan hebben ze wel een heel inefficiënte versie ingebouwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sMoKeFiSh
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14-09 19:39
Heeft iemand enig idee hoe ik met Android Auto de telefoon toets op het stuurwiel werkend krijg? Bij mijn vorige auto's met Android Auto kon ik via de telefoon toets op het stuurwiel het bel menu in Android Auto oproepen. Als ik er nu op druk gebeurt er helemaal niks. Als ik de telefoon toets lang indruk dan gaat hij de persoon bellen die ik als laatst gebeld heb.

Full Electric | 2x Deye 12KSG04LP3 met 1.680Ah LFP 51,2V (4x Seplos Mason 280, 2x Seplos vertical 280) | 23,3 kWp PV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrimaBB
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 14:36

Ik probeer de laatste tijd inderdaad ook op die manier, met zo’n automatisch mogelijke stand, te rijden.
Het af en toe beslaan vd ruiten is klein ongemak.

Kia EV3 Plus Advanced Aventurine Green 2025

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franciesco
  • Registratie: Januari 2021
  • Nu online
JeJeBe schreef op maandag 7 november 2022 @ 22:44:
[...]

Tja, dat kun je concluderen, maar de aanname moet dan zijn dat PTC elementen meer stroom verbruiken dan wat ? de aircocompressor ? die is misschien wel geregeld en zou zomaar op een laag pitje kunnen draaien als er weinig koeling nodig is. Dan is elk ander verbruik al "meer". Waarom zou de warmtepomp compressor dan niet in aanmerking komen als verbruiker ?
Meer stroom dan de airco inderdaad. En daarbij neem ik aan dat de airco ook kan verwarmen (net zoals de modellen voor huizen die dat vaak ook kunnen). In feite is een airco ook een warmtepomp en ging/ga ik er vanuit dat de warmtepomp in de EV6 zowel kan koelen als verwarmen.
Zoals gezegd: het zijn aannames, mede gebaseerd op wat ik zie aan stroomverbruik (in het infotainment scherm, niet op basis van bereik of verbruik in kWh/km) bij een gelijk ingestelde interieurtemperatuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel3
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 17-09 20:35
Franciesco schreef op dinsdag 8 november 2022 @ 09:08:
[...]

Meer stroom dan de airco inderdaad. En daarbij neem ik aan dat de airco ook kan verwarmen (net zoals de modellen voor huizen die dat vaak ook kunnen). In feite is een airco ook een warmtepomp en ging/ga ik er vanuit dat de warmtepomp in de EV6 zowel kan koelen als verwarmen.
Zoals gezegd: het zijn aannames, mede gebaseerd op wat ik zie aan stroomverbruik (in het infotainment scherm, niet op basis van bereik of verbruik in kWh/km) bij een gelijk ingestelde interieurtemperatuur.
Precies. De warmtepomp bestaat uit een geavanceerdere aircocompressor die waarschijnlijk zelfs gebruikt kan worden om te koelen en te verwarmen tegelijk tbv ontvochtiging. En dat is uiteraard efficienter dan een PTC element, anders hadden ze het daar wel bij gelaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henrov
sMoKeFiSh schreef op dinsdag 8 november 2022 @ 07:06:
Heeft iemand enig idee hoe ik met Android Auto de telefoon toets op het stuurwiel werkend krijg? Bij mijn vorige auto's met Android Auto kon ik via de telefoon toets op het stuurwiel het bel menu in Android Auto oproepen. Als ik er nu op druk gebeurt er helemaal niks. Als ik de telefoon toets lang indruk dan gaat hij de persoon bellen die ik als laatst gebeld heb.
Vreemd. Als AA actief is en ik druk de toets lang in start bij mij de Voice Assistant.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• il_mostro
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-09 22:42
henrov schreef op dinsdag 8 november 2022 @ 11:08:
[...]

Vreemd. Als AA actief is en ik druk de toets lang in start bij mij de Voice Assistant.
Verwar je nu niet de toets voor spraakbesturing met de telefoontoets? Bij mij werkt de spraakbesturing met lang indrukken ook prima, maar de telefoon toets doet niets in Android Auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-09 13:21

The Wizard

Moderator Mobile
il_mostro schreef op dinsdag 8 november 2022 @ 12:32:
[...]

Verwar je nu niet de toets voor spraakbesturing met de telefoontoets? Bij mij werkt de spraakbesturing met lang indrukken ook prima, maar de telefoon toets doet niets in Android Auto.
Bij veel automerken is dat ook lang indrukken van de telefoontoets.

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zilversmid

Zilversmid

KIA EV6 AWD GT-Line

Dikke USB stick gekocht, navigation updater tool geïnstalleerd op de laptop, goede moed verzameld..... :X :X

Onderstaande tot 2 keer toe gehad.
Iemand een tip waar ik het 'updategeheugen' kan verwijderen?
Of andere tips hoe ik deze melding weg kan krijgen (die steeds bij starten verschijnt, al lijkt alles het verder wel te doen)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/96ISCDjGcgl3MLQHuT9zWFCB94Y=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/b0V1srraPhtBHpIXy2C28g8K.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Zilversmid schreef op dinsdag 8 november 2022 @ 15:43:
Dikke USB stick gekocht, navigation updater tool geïnstalleerd op de laptop, goede moed verzameld..... :X :X

Of andere tips hoe ik deze melding weg kan krijgen (die steeds bij starten verschijnt, al lijkt alles het verder wel te doen)

[Afbeelding]
Het updategeheugen is je usb stick.

Je moet de update nogmaals installeren. Heb ik ook gehad.

[ Voor 4% gewijzigd door Phusebox op 08-11-2022 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zilversmid

Zilversmid

KIA EV6 AWD GT-Line

Phusebox schreef op dinsdag 8 november 2022 @ 15:47:
[...]

Het updategeheugen is je usb stick.

Je moet de update nogmaals installeren. Heb ik ook gehad.
Thanks, maar helaas heb ik dit al gedaan. Stick leeggehaald, geformatteerd, opnieuw het file geupload via de updater tool en wederom deze fout.
Heb je de update eerst lokaal gedownload en daarna overgezet naar de stick, of ook rechtstreeks op de stick gezet? Lijkt de enige variabele te zijn, naast OS van de computer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sQuare
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 07:24
Zilversmid schreef op dinsdag 8 november 2022 @ 15:51:
[...]

Thanks, maar helaas heb ik dit al gedaan. Stick leeggehaald, geformatteerd, opnieuw het file geupload via de updater tool en wederom deze fout.
Heb je de update eerst lokaal gedownload en daarna overgezet naar de stick, of ook rechtstreeks op de stick gezet? Lijkt de enige variabele te zijn, naast OS van de computer.
Ik heb de volgende stappen gedaan en bij mij ging het boven verwachting simpel:
1) App op PC
2) 128GB stick in PC (exFat)
3) Selecteren EV6 en daarna image download naar de USB stick
4) Stick verwijderd uit PC (netje met Eject)
5) Stick in auto geplaatst
6) Auto aangezet
7) Er verscheen toen een melding. Nu installeren of bij uitzetten van de auto.
8) De laatste optie gekozen
9) Auto uitgezet
10) Auto ging update controleren en toen werd scherm zwart
11) toen uit de auto gegaan en deur op slot gedaan
12) na circa 45 min kreeg ik de melding dat de update gelukt.

p.s. mijn auto stond aan de lader, weet niet of dat nodig was.

EV6 77kWh Plus RWD MY:22

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zilversmid

Zilversmid

KIA EV6 AWD GT-Line

sQuare schreef op dinsdag 8 november 2022 @ 16:02:
[...]

Ik heb de volgende stappen gedaan en bij mij ging het boven verwachting simpel:
1) App op PC
2) 128GB stick in PC (exFat)
3) Selecteren EV6 en daarna image download naar de USB stick
4) Stick verwijderd uit PC (netje met Eject)
5) Stick in auto geplaatst
6) Auto aangezet
7) Er verscheen toen een melding. Nu installeren of bij uitzetten van de auto.
8) De laatste optie gekozen
9) Auto uitgezet
10) Auto ging update controleren en toen werd scherm zwart
11) toen uit de auto gegaan en deur op slot gedaan
12) na circa 45 min kreeg ik de melding dat de update gelukt.

p.s. mijn auto stond aan de lader, weet niet of dat nodig was.
Exact dezelfde stappen bij mijn proces.
Eerste keer met auto aan de lader, tweede keer zonder lader.
Beide keren dezelfde melding, zucht... Nog maar eens van voor af aan beginnen, poging 3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[Afbeelding]
De laatste navigatie update is van mei 2022, die staat er toch al lang en breed op? (moet toegeven dat ik een kaart van 6 maanden oud anno 2022 best ernstig vindt)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WaSteiL
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 08:49
Zilversmid schreef op dinsdag 8 november 2022 @ 16:05:
[...]

Exact dezelfde stappen bij mijn proces.
Eerste keer met auto aan de lader, tweede keer zonder lader.
Beide keren dezelfde melding, zucht... Nog maar eens van voor af aan beginnen, poging 3.
Als je in de buurt van Nieuwegein bent heb ik nog wel een USB stick voor je liggen waarmee ik paar dagen terug de update succesvol heb gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freezhost
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12:02
@Zilversmid wat is de capaciteit van de usb stick?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MChellinga
Verwijderd schreef op dinsdag 8 november 2022 @ 16:08:
[...]

De laatste navigatie update is van mei 2022, die staat er toch al lang en breed op? (moet toegeven dat ik een kaart van 6 maanden oud anno 2022 best ernstig vindt)
Nee, eind augustus is laatste update. Maar die wil je ook vermeiden ivm ontbreken van Fastned laders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JerJon
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 05-12-2023

[Afbeelding]
Heb ik ook gehad. De reden was dat ik de USB stick had verwijderd voor dat ik de auto aan zette (installatie heb ik uit gevoerd door de optie te kiezen dat deze wordt uitgevoerd na het uitzetten van de auto).

Hoopte dat de melding vanzelf weg zou gaan maar dat was niet het geval. Door de usb stick voor het starten er weer in te steken en dan de auto aan te zetten was de melding daarna wel weg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JerJon
MChellinga schreef op dinsdag 8 november 2022 @ 19:07:
[...]

Nee, eind augustus is laatste update. Maar die wil je ook vermeiden ivm ontbreken van Fastned laders.
Voor de navigatie is alleen de update van mei 2022 nog maar beschikbaar. Wellicht dat bij de dealer updates voor de auto op versie augustus zitten.

Ik heb mijn auto ook geupdate met de navi update van mei en zit dus zonder Fastnet POI's :-(

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Anunnaki
Vandaag enkele updates gehad en de upgrade laten doen voor het voorverwarmen van de accu.

Kom dit nu ook tegen in de app, dus als hij aan het voorverwarmen is kom je deze animaties tegen in de Kia App. Icoontje (batterij) loopt vol en weer leeg.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZSrZNrCeGyp1FXLcsOpjZG_KGVA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UA9AXO12qS4c0bB7gLK42alH.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/M1AfNtpCJK1kctD0NJtJ0UPWef4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fO9rKCaHywuQkaSmWLytX1kD.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LZLC4vtEjQt3BsTrHTROhxt4Gr8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hOnqvXjgl237nqivqxj614wU.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Hs4pqiehBMZtHV8R7hKqz4H7pQo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6YyRGiHFuV47ajRW1ArvB1qF.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ihkvdb
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 08-04-2023
marc4547 schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 07:12:
Hallo mensen ik moet nog een week of 3 wachten, maar overweeg om de dashcam die in de Kia Accesoire lijst staat te laten inbouwen. De Dashcam Pioneer VREC-Z710SH-RC.
Heeft iemand hier ervaringen mee in het gebruik. Mag zowel positief als negatief zijn hoor. Ik zou bijvoorbeeld willen dat hij automatisch aangaat bij het starten en hem niet steeds aan en uit hoeven zetten. Mijn dealer zegt dat dat kan, dus als iemand ervaring heeft?
Ik heb via Kia de andere Pioneer dashcam en heeft vanaf dag 1 niet gewerkt. Pioneer had geen vervangend exemplaar ivm chiptekort. Maar leverde wel gewoon nieuwe modellen. Kwam er toevallig achter. Toen zeiden ze dat ze hem niet gingen vervangen. Dat terwijl dealer een jaar lang gepoogd heeft via Kia vervangend exemplaar te krijgen. Dealer heeft weer poging gedaan en alles nagelopen. Alles was goed geïnstalleerd. Maar blijft storende willekeurige geluiden geven. Het laatste geluid was van de dashcam die in de prullenbak valt. Nooit meer Pioneer, echt nooit meer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MChellinga schreef op dinsdag 8 november 2022 @ 19:07:
[...]

Grappig, van de week nog op de site gekeken, daar stond mei nog op 🙈
En fastned, snelladers gebruik ik zo goed als nooit. En al helemaal niet via de navigatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zilversmid

Zilversmid

KIA EV6 AWD GT-Line

WaSteiL schreef op dinsdag 8 november 2022 @ 16:22:
[...]

Als je in de buurt van Nieuwegein bent heb ik nog wel een USB stick voor je liggen waarmee ik paar dagen terug de update succesvol heb gedaan.
Thanks, ik kijk even of mijn volgende poging wel lukt en anders is ritje Vleuten - Nieuwegein zo ingepland. Dank voor het aanbod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zilversmid

Zilversmid

KIA EV6 AWD GT-Line

Freezhost schreef op dinsdag 8 november 2022 @ 16:35:
@Zilversmid wat is de capaciteit van de usb stick?
128 GB, dus zou geen probleem moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zilversmid

Zilversmid

KIA EV6 AWD GT-Line

JerJon schreef op dinsdag 8 november 2022 @ 19:32:
[...]

Heb ik ook gehad. De reden was dat ik de USB stick had verwijderd voor dat ik de auto aan zette (installatie heb ik uit gevoerd door de optie te kiezen dat deze wordt uitgevoerd na het uitzetten van de auto).

Hoopte dat de melding vanzelf weg zou gaan maar dat was niet het geval. Door de usb stick voor het starten er weer in te steken en dan de auto aan te zetten was de melding daarna wel weg.
Goeie suggestie, probeer ik morgen! Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henrov
il_mostro schreef op dinsdag 8 november 2022 @ 12:32:
[...]

Oeps

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Wiliyama
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DcmjE0WNwZyKdBYoUmjCgUlPUXQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/shieEfTMIU1hldvGjUcShe8B.jpg?f=fotoalbum_large
Echt handig deze haak. Geen vieze kabel meer. Afwikkelen wat nodig is. Verkrijgbaar o.a. bij KIA en bol.com.
(aangepast)

[ Voor 7% gewijzigd door Wiliyama op 09-11-2022 11:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joer
Wiliyama schreef op woensdag 9 november 2022 @ 00:48:
[Afbeelding]
Echt handig deze haak. Geen vieze kabel meer. Afwikkelen wat nodig is. Heel internet afgezocht. Alleen verkrijgbaar volgens mij als accessoire bij Kia.
Zal ook een kijken Tnx voor de tip

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• pjeterinfo
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 17-09 19:56
[Afbeelding]
Echt handig deze haak. Geen vieze kabel meer. Afwikkelen wat nodig is. Heel internet afgezocht. Alleen verkrijgbaar volgens mij als accessoire bij Kia.
https://www.bol.com/nl/nl...4GIZyVqMWedkaAhD-EALw_wcB

intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marc4547
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 06:47
Ihkvdb schreef op dinsdag 8 november 2022 @ 21:52:
[...]

Ik heb via Kia de andere Pioneer dashcam en heeft vanaf dag 1 niet gewerkt. Pioneer had geen vervangend exemplaar ivm chiptekort. Maar leverde wel gewoon nieuwe modellen. Kwam er toevallig achter. Toen zeiden ze dat ze hem niet gingen vervangen. Dat terwijl dealer een jaar lang gepoogd heeft via Kia vervangend exemplaar te krijgen. Dealer heeft weer poging gedaan en alles nagelopen. Alles was goed geïnstalleerd. Maar blijft storende willekeurige geluiden geven. Het laatste geluid was van de dashcam die in de prullenbak valt. Nooit meer Pioneer, echt nooit meer!
Ik krijg morgen de auto met de cam voor en achter dus ik hoop dat hij het doet? :?

Zeer happy met mijn 2e EV6, van Gravity Blue naar Dark Forest Green, beide RWD 77,8 KW Bij vlagen ben ik geniaal, jammer dat het vaak windstil is.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• JerJon
[Afbeelding]
Heb ik ook en werkt super, de kabel heeft nog nooit op de grond gelegen. Een aanrader.

Maar hij is gewoon via Bol.com te koop voor 29,95
https://www.bol.com/nl/nl...xoHnZdJ5t9qMaAlQXEALw_wcB

|:( zag te laat dat dit al gemeld was. Zo zie je maar weer dat we soms iets te snel zoeken en te weinig kijken.

[ Voor 6% gewijzigd door JerJon op 09-11-2022 08:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Simon59
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 29-08 20:40
JerJon schreef op woensdag 9 november 2022 @ 08:34:
[...]

Heb ik ook en werkt super, de kabel heeft nog nooit op de grond gelegen. Een aanrader.

Maar hij is gewoon via Bol.com te koop voor 29,95
https://www.bol.com/nl/nl...xoHnZdJ5t9qMaAlQXEALw_wcB

|:( zag te laat dat dit al gemeld was. Zo zie je maar weer dat we soms iets te snel zoeken en te weinig kijken.
Ik heb een kabel van 2 meter gekocht.
Bevalt ook erg goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister I
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

Mister I

-=EV6=-

Bij mij is de update rondom de pre conditionering afgelopen maandag netjes geïnstalleerd zonder kosten.
Zal het binnenkort eens proberen.

Ik had gisteren de eerste echte storing in de auto moet ik zeggen. Ik liep naar de auto en hij ging niet open. Ook via de app kon ik hem niet benaderen. Uiteindelijk met de sleutel handmatig open gekregen, maar de auto bleef helemaal dood. Ging geen enkele lamp aan. En ook bij het indrukken van het rempedaal gebeurde er niks. Alarmlichten werkte niet, oftewel helemaal niks meer.
Uiteindelijk met een andere auto de 12volt accu even een slinger gegeven en toen binnen een seconde kwam de auto tot leven, begon twee keer te toeteren en daarna werkte alles weer. Moest een stukje van 10 km rijden, maar ding daarna prima. ;s Avonds nog 100 km naar huis gereden en ook daar was er niks meer aan de hand.
Had niet het gevoel dat de 12volt accu leeg was, maar leek meer op een soort vastloper of zo.. Zal het in ieder geval even bij de dealer aankaarten.
Pagina: 1 ... 216 ... 446 Laatste

Let op:
Openbaar laden, laadpassen, etc. in: [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3.

Bestellingen, leveringen en "waar is de boot"-posts over de Kia EV6 mogen in: Het KIA EV6 leveringen topic