Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MChellinga
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 20:31
Verwijderd schreef op dinsdag 8 november 2022 @ 22:38:
[...]

Grappig, van de week nog op de site gekeken, daar stond mei nog op 🙈
En fastned, snelladers gebruik ik zo goed als nooit. En al helemaal niet via de navigatie.
Als je kijkt naar de versie nummers zul je wat anders zien, ik weet dat er mei staat maar de SW version is 220721 oftewel 21-07.

Ik zeg ook niet dat je Fastned moet gebruiken echter is Fastned het meest dominant aanwezig in NL als je dus nu in de winter een snellader nodig hebt en wilt pre-conditioneren dan is het vervelend dat hij deze niet vind. En dus je batterij niet voorwerwarmt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MChellinga schreef op woensdag 9 november 2022 @ 09:42:
[...]

Als je kijkt naar de versie nummers zul je wat anders zien, ik weet dat er mei staat maar de SW version is 220721 oftewel 21-07.

Ik zeg ook niet dat je Fastned moet gebruiken echter is Fastned het meest dominant aanwezig in NL als je dus nu in de winter een snellader nodig hebt en wilt pre-conditioneren dan is het vervelend dat hij deze niet vind. En dus je batterij niet voorwerwarmt.
Pre-conditioning heb ik nog niet gevonden eigenlijk. Maar ik rijdt meestal binnen NL, heb de grote accu, dus meestal kom ik wel heen en weer zonder. ;) Heb hem sinds half augustus, dus gok dat deze versie er wel opstaat dan. Pas 2x aan de snellader gemoeten, en een keer om te testen. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alexzel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:08
Verwijderd schreef op woensdag 9 november 2022 @ 09:47:
[...]

Pre-conditioning heb ik nog niet gevonden eigenlijk. Maar ik rijdt meestal binnen NL, heb de grote accu, dus meestal kom ik wel heen en weer zonder. ;) Heb hem sinds half augustus, dus gok dat deze versie er wel opstaat dan. Pas 2x aan de snellader gemoeten, en een keer om te testen. ;)
Die upgrade zal je waarschijnlijk niet hebben, ik heb mijn EV6 12 september ontvangen en mag vrijdag langs de dealer voor de upgrade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

alexzel schreef op woensdag 9 november 2022 @ 10:23:
[...]

Die upgrade zal je waarschijnlijk niet hebben, ik heb mijn EV6 12 september ontvangen en mag vrijdag langs de dealer voor de upgrade.
De update voor pre-heat is dat? Moet ik ze eens voor bellen dan.
Nadeel, dealer zit op 2 uur rijden, dus maar eens kijken of de dealer in de buurt wil helpen.
Voorraad model ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexzel
Verwijderd schreef op woensdag 9 november 2022 @ 10:24:
[...]

De update voor pre-heat is dat? Moet ik ze eens voor bellen dan.
Nadeel, dealer zit op 2 uur rijden, dus maar eens kijken of de dealer in de buurt wil helpen.
Voorraad model ;)
Battery pre-conditioning upgrade is dit. Kans is wel groot dat je hiervoor bij een andere dealer moet betalen. Ik kreeg bij mij dealer eerst ook de melding dat ik moest betalen voor deze upgrade maar omdat mijn auto pas net nieuw is krijg ik de upgrade gratis.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wiliyama
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 15-09 23:06
Ook goede tip.
Dit is inderdaad exact dezelfde. 1,5 maand geleden was die nog niet verkrijgbaar bij bol.com. De prijs is gelijk aan de KIA prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexzel
Wiliyama schreef op woensdag 9 november 2022 @ 10:31:
[...]

Ook goede tip.
Dit is inderdaad exact dezelfde. 1,5 maand geleden was die nog niet verkrijgbaar bij bol.com. De prijs is gelijk aan de KIA prijs.
https://www.evcablehook.com/

Hier is hij €24,95, weet alleen niet wat de verzendkosten zijn dan.

[ Voor 7% gewijzigd door alexzel op 09-11-2022 10:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiliyama
Mister I schreef op woensdag 9 november 2022 @ 09:26:
Bij mij is de update rondom de pre conditionering afgelopen maandag netjes geïnstalleerd zonder kosten.
Zal het binnenkort eens proberen.

Ik had gisteren de eerste echte storing in de auto moet ik zeggen. Ik liep naar de auto en hij ging niet open. Ook via de app kon ik hem niet benaderen. Uiteindelijk met de sleutel handmatig open gekregen, maar de auto bleef helemaal dood. Ging geen enkele lamp aan. En ook bij het indrukken van het rempedaal gebeurde er niks. Alarmlichten werkte niet, oftewel helemaal niks meer.
Uiteindelijk met een andere auto de 12volt accu even een slinger gegeven en toen binnen een seconde kwam de auto tot leven, begon twee keer te toeteren en daarna werkte alles weer. Moest een stukje van 10 km rijden, maar ding daarna prima. ;s Avonds nog 100 km naar huis gereden en ook daar was er niks meer aan de hand.
Had niet het gevoel dat de 12volt accu leeg was, maar leek meer op een soort vastloper of zo.. Zal het in ieder geval even bij de dealer aankaarten.
Oeps...dat is wel een dingetje. Mijn auto staat in de garage met de neus 5cm van een muur met 5 cm boven de 'motorkap' een plateau. Dus als mijn accu ooit leeg is of bij een zombie mode kan ik dus niet de accu bereiken. Ik zal in ieder geval een extra laadpunt binnen in de auto maken.

[quote]Wiliyama schreef op woensdag 9 november 2022 @ 10:46:
[...]

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VSJRxQA0a7B2fEkcCR8sq7SGs30=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MwiQtjHS0s5AS8ysdaaJ9Wew.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 29% gewijzigd door Wiliyama op 09-11-2022 10:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wiliyama schreef op woensdag 9 november 2022 @ 10:31:
[...]

Ook goede tip.
Moet deze nog altijd een keer in OpenSCAD uittekenen en printen.... want het idee is super, tot op heden doe ik tiewraps :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiliyama
Verwijderd schreef op woensdag 9 november 2022 @ 10:53:
[...]

Moet deze nog altijd een keer in OpenSCAD uittekenen en printen.... want het idee is super, tot op heden doe ik tiewraps :+
Het is zeer stijf materiaal dat vrijwel niet te breken is en klemt heel strak om de type 2 laadstekker. Dit is nodig anders schiet de haak heel gemakkelijk van de stekker. Denk je dat het met een geprinte haak ook mogelijk is?

[ Voor 15% gewijzigd door Wiliyama op 09-11-2022 11:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poulske
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22:01
Thanks, deze meteen besteld! Laatst al een paar keer gehad als het heeft geregend dat het een grote bende wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Wiliyama schreef op woensdag 9 november 2022 @ 00:48:
[Afbeelding]
Echt handig deze haak. Geen vieze kabel meer. Afwikkelen wat nodig is. Verkrijgbaar o.a. bij KIA en bol.com.
(aangepast)
Ik vind het een onmogelijk pokkeding dat er altijd afdondert. Ligt dus werkeloos in de kast.

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dartlink
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 18:39
Bij mij is de update rondom de pre conditionering afgelopen maandag netjes geïnstalleerd zonder kosten.

Ik had gisteren de eerste echte storing in de auto moet ik zeggen. Ik liep naar de auto en hij ging niet open. Ook via de app kon ik hem niet benaderen. Uiteindelijk met de sleutel handmatig open gekregen, maar de auto bleef helemaal dood. Ging geen enkele lamp aan. En ook bij het indrukken van het rempedaal gebeurde er niks. Alarmlichten werkte niet, oftewel helemaal niks meer.
Uiteindelijk met een andere auto de 12volt accu even een slinger gegeven en toen binnen een seconde kwam de auto tot leven, begon twee keer te toeteren en daarna werkte alles weer. Moest een stukje van 10 km rijden, maar ding daarna prima. ;s Avonds nog 100 km naar huis gereden en ook daar was er niks meer aan de hand.
Had niet het gevoel dat de 12volt accu leeg was, maar leek meer op een soort vastloper of zo.. Zal het in ieder geval even bij de dealer aankaarten.
Dit exacte probleem heb ik ook! Had je toevallig de accu nog gemeten hoeveel volt erin zat?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• EricEB
  • Laatst online: 13:44
Gisteravond iets raars gehad...

Op weg naar huis kraakt achterbank, metaal op metaal, dochter zat daar. Vreemd geluid.
Ik moest nog laden, dochter thuis afgezet, naar laadstation in de wijk. Alles prima tijdens laden, auto staat aan. Ik dacht, laat ik eens naar achterbank kijken, stap uit, voorportier dicht, achterportier open, doe leuning los en plat en weer rechtop, geen geluid. Even zitten op achterbank, deur dicht...geen gekraak, mooi !
Nu uitstappen...nee dus. Deur niet open te krijgen. Kinderslot? met sleutel in broekzak vergrendelen en dan ontgrendelen...huh? deur nog niet te openen. Lekker dan... opgesloten in eigen auto. Dan maar klauteren naar voorstoel, shit die staat nog in mijn positie, dus krap. En nog een keer shit ! alarm gaat af ! Hoop getüter in de wijk, mensen kijken... Afijn, ik zit op mijn plek, snel weer ontgrendelen en doen alsof er niks aan de hand is....:-)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• annita
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 16-12-2022
Bogey555 schreef op vrijdag 4 november 2022 @ 11:50:
[...]

Nice :*) , had jij ook een GT besteld?
Ik heb te horen gekregen vandaag dat die van mijn deze 18-11 aankomt in de haven van Rotterdam

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mini-me
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Wiliyama schreef op woensdag 9 november 2022 @ 10:46:
[...]

Oeps...dat is wel een dingetje. Mijn auto staat in de garage met de neus 5cm van een muur met 5 cm boven de 'motorkap' een plateau. Dus als mijn accu ooit leeg is of bij een zombie mode kan ik dus niet de accu bereiken. Ik zal in ieder geval een extra laadpunt binnen in de auto maken.

[quote]Wiliyama schreef op woensdag 9 november 2022 @ 10:46:
[...]

[Afbeelding]
Herkenbaar. Mijn garage staat 40+m achter mijn huis en is moeilijk bereikbaar. Parkeren zal krap gaan zijn want mijn Grand Scenic past er ook al niet in (en die joekel is toch echt een stukje compacter dan de EV6).
Als ik ooit een storing heb en de wagen moet worden gesleept, kan ik het alleen met een andere personenwagen proberen ofwel met een mini-shovel.

Dat geeft een mens nog stof tot nadenken.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anunnaki
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 20:46

Hier dinsdag de upgrade en andere updates gedaan. Na ophalen brandde de 12V waarschuwing via de Kia app. De auto niets te zien. Die bleef oranje, vandaag 75km gereden en hij geeft nu “OK” aan.

Misschien toch iets met de upgrade te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leezer14
  • Laatst online: 16-09 21:57
Anunnaki schreef op woensdag 9 november 2022 @ 12:58:
[...]

Hier dinsdag de upgrade en andere updates gedaan. Na ophalen brandde de 12V waarschuwing via de Kia app. De auto niets te zien. Die bleef oranje, vandaag 75km gereden en hij geeft nu “OK” aan.

Komt dat niet gewoon omdat ze de auto "aan" laten staan tijdens de update? oa klimatisering zal de accu redelijk leeg trekken in dat uurtje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anunnaki
annita schreef op woensdag 9 november 2022 @ 12:31:
[...]

Ik heb te horen gekregen vandaag dat die van mijn deze 18-11 aankomt in de haven van Rotterdam
Dus 1 van de eerste GT’s in het land?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anunnaki
Leezer14 schreef op woensdag 9 november 2022 @ 13:00:
[...]

Komt dat niet gewoon omdat ze de auto "aan" laten staan tijdens de update? oa klimatisering zal de accu redelijk leeg trekken in dat uurtje.
Dat vermoeden had ik ook, maar naar huis rijden is zo een 20km. Dan zou hij denk ik al wel vol moeten zijn.

Pas vanochtend weer vol gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bogey555
  • Laatst online: 17-09 15:51
annita schreef op woensdag 9 november 2022 @ 12:31:
[...]

Ah proficiat :*) dat wordt voor jullie ook een leuk Kerstcadeautje. En idd dat zal dezelfde boot zijn. Op 18/11 in Amsterdam en op 21/11 in Antwerpen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zilversmid
  • Laatst online: 06-12-2024

Zilversmid

KIA EV6 AWD GT-Line

JerJon schreef op dinsdag 8 november 2022 @ 19:32:
[...]

Heb ik ook gehad. De reden was dat ik de USB stick had verwijderd voor dat ik de auto aan zette (installatie heb ik uit gevoerd door de optie te kiezen dat deze wordt uitgevoerd na het uitzetten van de auto).

Hoopte dat de melding vanzelf weg zou gaan maar dat was niet het geval. Door de usb stick voor het starten er weer in te steken en dan de auto aan te zetten was de melding daarna wel weg.
Bedankt @JerJon. Ik kan inmiddels bevestigen dat deze handeling ervoor heeft gezorgd dat de melding verdwenen is. Case closed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joer
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 19-04 12:19
Wiliyama schreef op woensdag 9 november 2022 @ 10:57:
[...]

Het is zeer stijf materiaal dat vrijwel niet te breken is en klemt heel strak om de type 2 laadstekker. Dit is nodig anders schiet de haak heel gemakkelijk van de stekker. Denk je dat het met een geprinte haak ook mogelijk is?
Zat in wat reviews te snuffelen en zag dat bij sommige mensen de kabel er toch afvalt. Dan als je toch wat gaat printen misschien een verbetering voor de haak, namelijk een soort klip dat de kabel er. Iet af kan vallen. Zie foto voor wat ik bedoel. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3qX71BFlKgDmOCKwF73P-EEw6YI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZwUvCHifxmU3T6C8WLBnqTzp.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrimaBB
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 21:34
Nou, na bezoek van m'n EV6 bij de dealer voor de battery pre-heat SW update, ben ik weer een illusie armer.

De navigatie update is (nog een keer) uitgevoerd door de dealer, maar de firmware versie is nog exact gelijk aan die er al op stond volgens mij (Firmware v ...12.220623.MICOM, Software v ...001.220721, Navigatie app v ...KIA.220622...)

Overigens dit alles wel zonder kosten. Datdanweerwel.

Kia EV3 Plus Advanced Aventurine Green 2025

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexzel
[...]

Een van de dingen die mijn dealer zei is dat de auto tijdens de upgrade aan een druppellader moet. Dus ik vermoed dat ze dat bij jou dan niet gedaan hebben tijdens de upgrade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leezer14
PrimaBB schreef op woensdag 9 november 2022 @ 14:47:
Nou, na bezoek van m'n EV6 bij de dealer voor de battery pre-heat SW update, ben ik weer een illusie armer.

De navigatie update is (nog een keer) uitgevoerd door de dealer, maar de firmware versie is nog exact gelijk aan die er al op stond volgens mij (Firmware v ...12.220623.MICOM, Software v ...001.220721, Navigatie app v ...KIA.220622...)

Dit soort resultaten heb ik ook al tweemaal gehad. De laatste keer gaven ze aan dat ze een foutmelding kregen bij de firmwareupdate oid. Er zou een aanvraag gedaan zijn bij Kia om te informeren naar een oplossing. Blijft vaag allemaal. Voor nu staat mijn EV6 nog op de februari versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsjohan
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online
alexzel schreef op woensdag 9 november 2022 @ 14:50:
[...]

Een van de dingen die mijn dealer zei is dat de auto tijdens de upgrade aan een druppellader moet. Dus ik vermoed dat ze dat bij jou dan niet gedaan hebben tijdens de upgrade.
Ben wel benieuwd of je hem dan niet gewoon in de utility mode (kampeer mode) zou kunnen zetten; dan gebruikt ie de hoogspannings accu ipv de 12v accu en kun je de wagen rustig een dagje aan laten staan. Ergens zou je denken dat als dat kan dat de dealer het wel zou weten & doen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yilar
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 12:59
[...]

Had ik dus ook... Wel heel slordig vind ik...

“The trouble with having an open mind, of course, is that people will insist on coming along and trying to put things in it.” Terry Pratchett, Diggers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SwEEp3R
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 03-06 07:44
Dartlink schreef op woensdag 9 november 2022 @ 12:17:
[...]

Dit exacte probleem heb ik ook! Had je toevallig de accu nog gemeten hoeveel volt erin zat?
Toevallig vandaag een video van EV odyssee hierover gezien: YouTube: How to avoid a flat 12v battery in a Kia EV6 or Ioniq 5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canby
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 17-09 12:51
Iemand ervaring met een relatief lang (bij vliegveld, bijvoorbeeld, 2 weken) stilstaan auto? Is er een speciale mode voor om 12V accu niet leeg laten lopen?

EV6 77,4kWh Plus Advanced AWD / MY23, Interstellar Grey

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Anunnaki
Canby schreef op woensdag 9 november 2022 @ 17:30:
Iemand ervaring met een relatief lang (bij vliegveld, bijvoorbeeld, 2 weken) stilstaan auto? Is er een speciale mode voor om 12V accu niet leeg laten lopen?
Heb pas de auto 1,5 week laten staan ivm een vliegvakantie. Was maar 1% minder en 12V batterij gaf geen waarschuwing dat er iets loos was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loei123
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 23:25
Canby schreef op woensdag 9 november 2022 @ 17:30:
Die loopt bij een ICE auto toch ook niet leeg met twee weken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrimaBB
PrimaBB schreef op woensdag 9 november 2022 @ 14:47:

Ondanks dat alle versienummers gelijk zijn gebleven na een bezoek bij de dealer vandaag voor dus de software updates bleek op de terugweg toch de battery conditioning te functioneren!!!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7mBKrFLfURIMtpDxXlrCmoVqnHM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SHNg5VPFj1NWKRoDQvdNztme.jpg?f=fotoalbum_large

Hoe dan?!?
Begin nu toch aan mezelf te twijfelen.

De firmware versienrs zijn hetzelfde gebleven sinds ontvangst van de auto in juni.
Alleen dus zelf een keer de navigatie/infotainment update gedraaid (en de dealer nog een keer vandaag).

Betekent dit dat er toch nog ‘iets’ anders moet gebeuren dan alleen software updaten bij de dealer om battery conditioning te activeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAyBeeToo
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 06-06 15:09
PrimaBB schreef op woensdag 9 november 2022 @ 19:15:
[...]

Ondanks dat alle versienummers gelijk zijn gebleven na een bezoek bij de dealer vandaag voor dus de software updates bleek op de terugweg toch de battery conditioning te functioneren!!!

[Afbeelding]

Hoe dan?!?

De firmware versienrs zijn hetzelfde gebleven sinds ontvangst van de auto in juni.
Alleen dus zelf een keer de navigatie/infotainment update gedraaid (en de dealer nog een keer vandaag).

Betekent dit dat er toch nog ‘iets’ anders moet gebeuren dan alleen software updaten bij de dealer om battery conditioning te activeren?
En dit zie je als je een fastloader als bestemming kiest?

Ik heb vorige week zelf de update gedaan en ben benieuwd of dit werkt.
Binnenkort maar eens checken....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrimaBB
JAyBeeToo schreef op woensdag 9 november 2022 @ 19:48:
[...]

En dit zie je als je een fastloader als bestemming kiest?

Ik heb vorige week zelf de update gedaan en ben benieuwd of dit werkt.
Binnenkort maar eens checken....
Yep. Alleen zijn er geen Fastneds in het lijstje, maar van dat issue zijn al eerder postings geweest.

Er komt na het opnemen van een charger als bestemming na een korte tijd rijden een melding onderin het scherm en vervolgens verschijnt het sneeuwvlokje in de battery icon.

Nog niet geprobeerd trouwens of dit ook bij selectie van AC chargers als bestemming gebeurt. Dat lijkt me ook redelijk onzinnig en energieverspilling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canby
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 17-09 12:51
Loei123 schreef op woensdag 9 november 2022 @ 17:46:
[...]

Die loopt bij een ICE auto toch ook niet leeg met twee weken?
Bij ICE niet. Maar hier gaat het om EV en na alle die verhalen weet jij niet... Daarom vraag ik

EV6 77,4kWh Plus Advanced AWD / MY23, Interstellar Grey

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joer
Je kan het ook gewoon in het menu van de auto zien zonder dat je een snellader selecteerde. Eerst stond er WINTERMODUS en nu BATTERIJCONDITIONERING Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6mh71N2mmkx3cOxfQtCe9Oabt4A=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/j4UJAFeGdFWv9yXcLX3byBAy.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAyBeeToo
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 06-06 15:09
Bij mij ziet het scherm er ook zo uit.
Firmware is van 06-22, de software van 07-22.
Ik had verwacht dat dit in de oktober update zou zitten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JanKoen
  • Laatst online: 21:16
PrimaBB schreef op woensdag 9 november 2022 @ 19:15:
[...]

[Afbeelding]

Hoe dan?!?

De navigatie software is zodanig geüpdatet , dat er een koppeling in wordt verwerkt om de pre-conditionering te starten bij de keuze van een DC charger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeJeBe
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 30-05 20:32

JeJeBe

KIA EV6 GT-Line AWD MY22

Iemand al ervaren dat het parkeeralarm aan de achterzijde kompleet in storing gaat als de boel goed nat geregend is ? Zodra je achteruit schakelt, permanente pieptoon. moet je uitstappen en met een doek de ultrasoon sensoren in het midden droogmaken, dan werkt het weer, tot de volgende plensbui. Heb de boel nu met siliconenspray ingespoten in de hoop dat water er dan minder goed aan blijft hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeJeBe

JeJeBe

KIA EV6 GT-Line AWD MY22

Joer schreef op woensdag 9 november 2022 @ 02:30:
[...]

Zal ook een kijken Tnx voor de tip
De haak is idd heel handig, moet er heel soms af als de laadpaal een erg diepliggende contactdoos heeft, maar verder: top.
Beslist minder is de haspel die ook in de folder staat. het ding rammelt, onderdelen laten los, kiept om en de kabel erom wikkelen is toch wel een gedoe. Het is netjes, maar na drie keer ben je er eigenlijk wel klaar mee. En met de haak op de kabel - dat gaat dus niet passen ;-) En er staat het oude KIA logo op. kleine misser.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HansAuutB
  • Laatst online: 19:42
#dtv
Hoe kom je in de gewone cruise control?
Dus geen scc.
In handleiding gezocht maar kan het niet vinden.

Rijdt sinds 05-10-2022 een KIA EV6 GT-line rwd Runway Red

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GoEV6
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19:02
HansAuutB schreef op woensdag 9 november 2022 @ 22:10:
#dtv
Dus geen scc.
Die is er niet (volgens mij)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrimaBB
#dtv
Dus geen scc.
Ben wel benieuwd waarom je dit zou willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franciesco
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 15:57
Inderdaad: de adaptieve cruise control kun je niet uitschakelen/omzetten naar een reguliere cruise control.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeJeBe

JeJeBe

KIA EV6 GT-Line AWD MY22

PrimaBB schreef op woensdag 9 november 2022 @ 22:14:
[...]

idd !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrimaBB
JAyBeeToo schreef op woensdag 9 november 2022 @ 21:23:
Bij mij ziet het scherm er ook zo uit.
Firmware is van 06-22, de software van 07-22.
Ik had verwacht dat dit in de oktober update zou zitten.
Precies dat had ik ook.

Behoorlijk verwarrend dat Kia in oktober met de aankondiging van de battery voorverwarming update kwam terwijl dat nu blijkt dat ik waarschijnlijk sinds juni, met gewoon een modeljaar 2022, al de juiste firmware geïnstalleerd had.

Hoewel ik nu nog steeds niet zeker ben of voor de activering ervan per se een bezoek aan de dealer nodig is.

[ Voor 3% gewijzigd door PrimaBB op 09-11-2022 22:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JeJeBe

JeJeBe

KIA EV6 GT-Line AWD MY22

PrimaBB schreef op woensdag 9 november 2022 @ 22:19:
[...]

Precies dat had ik ook.

Behoorlijk verwarrend dat Kia in oktober met de aankondiging kwam, terwijl dat nu blijkt dat ik waarschijnlijk sinds juni, met gewoon een modeljaar 2022, al de juiste firmware geïnstalleerd had.

Hoewel ik nu nog steeds niet zeker ben of voor de activering ervan per se een bezoek aan de dealer nodig is.
is zeker wel nodig, ze moeten het BMS bijwerken, het is niet allleen de update van de headunit.
wellicht is de update die ze op de headunit doen zo klein dat je die niet terugziet in de weergegeven datum.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Anunnaki
JeJeBe schreef op woensdag 9 november 2022 @ 21:57:
Iemand al ervaren dat het parkeeralarm aan de achterzijde kompleet in storing gaat als de boel goed nat geregend is ? Zodra je achteruit schakelt, permanente pieptoon. moet je uitstappen en met een doek de ultrasoon sensoren in het midden droogmaken, dan werkt het weer, tot de volgende plensbui. Heb de boel nu met siliconenspray ingespoten in de hoop dat water er dan minder goed aan blijft hangen.
Nee, geen last van.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SwEEp3R
[...]

Omdat de SCC een veel te groot gat laat tussen de voorganger. Op de Nederlandse snelweg onbruikbaar als het druk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SwEEp3R
#dtv
Dus geen scc.
Kan inderdaad niet. Een goed alternatief is de speed limiter gebruiken: cruise control knop ingedrukt houden. Rechtervoet ontspannen op gaspedaal, ver genoeg ingedrukt, dan ga je niet sneller dan de ingestelde limiet. Volledige autonomie voor de bestuurder 😁

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JeJeBe

JeJeBe

KIA EV6 GT-Line AWD MY22

SwEEp3R schreef op woensdag 9 november 2022 @ 22:26:
[...]

Omdat de SCC een veel te groot gat laat tussen de voorganger. Op de Nederlandse snelw onbruikbaar als het druk is.
Als het druk is is CC sowieso niet erg handig en bruikbaar, toch :?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PrimaBB
[...]

Omdat de SCC een veel te groot gat laat tussen de voorganger. Op de Nederlandse snelw onbruikbaar als het druk is.
Het rijden met HDA vereist inderdaad een ietwat ander rijgedrag. Veel meer ‘let it go’ rijden.

Ik rijd, ook bij drukte, gewoon met HDA op 1 blokje afstand. Kruissnelheid 110. Zolang het in ieder geval een beetje rijdt!

Bij veel onrustig stoppen/file rijden is 1 blokje soms niet handig, afhankelijk van ingestelde kruissnelheid. Indien deze te hoog is trekt de auto te snel op en remt dan te bruusk vlak voor je voorganger. Vind ik.
Bij veel file rijd ik gewoon zonder HDA.
Edit: of 2 blokjes met lage kruissnelheid. Dat werkt op zich ook prima.

Maar, ik ben gestopt me te irriteren aan bestuurders die ‘m nog ff ertussen drukken als ik op de linkerbaan stapvoets rijdt. Resultaat is dat ik met HDA veel rustiger blijf en uitgerust aankom op bestemming .
Wel zorg ik ervoor dat ik ook gewoon naar rechts ga, indien dit kan, om de gefrustreerde snelheidsduivels te laten passeren.

[ Voor 3% gewijzigd door PrimaBB op 09-11-2022 22:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HansAuutB
  • Laatst online: 19:42
[...]

Dochter wil het graag.
Vorige auto had slechts cc en toen wilde ze (net als ik) graag acc.
Nu hebben we scc en wil ze terug naar cc.

Rijdt sinds 05-10-2022 een KIA EV6 GT-line rwd Runway Red

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• De Ideale Man
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 26-07 15:09
PrimaBB schreef op woensdag 9 november 2022 @ 22:37:
[...]

Het rijden met HDA vereist inderdaad een ietwat ander rijgedrag. Veel meer ‘let it go’ rijden.

Ik rijd, ook bij drukte, gewoon met HDA op 1 blokje afstand. Kruissnelheid 110. Zolang het in ieder geval een beetje rijdt!

Bij veel onrustig stoppen/file rijden is 1 blokje soms niet handig, afhankelijk van ingestelde kruissnelheid. Indien deze te hoog is trekt de auto te snel op en remt dan te bruusk vlak voor je voorganger. Vind ik.

Maar, ik ben gestopt me te irriteren aan bestuurders die ‘m nog ff ertussen drukken als ik op de linkerbaan stapvoets rijdt. Resultaat is dat ik met HDA veel rustiger blijf en uitgerust aankom op bestemming .
Wel zorg ik ervoor dat ik ook gewoon naar rechts ga, indien dit kan, om de gefrustreerde snelheidsduivels te laten passeren.
Ik ben blij dat ik nu acc hebben. Rijdt echt relaxed. Ook bij de snelweg heb ik het aanstaan. Staat er verderop een auto stil. Dan zet ik hem op 4 blokjes en remt netjes op tijd. Heerlijk!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• marcel3
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 17:46
PrimaBB schreef op woensdag 9 november 2022 @ 22:37:
[...]

Eens. Ik vind ook dat de EV6 uitnodigt tot een dergelijk ontspannen rijstijl. Als het moet gaat hij als de brandweer, maar waarom zou je? In het Nederlands verkeer betekent harder rijden meestal alleen maar dat je iedereen om je heen als obstakel gaat ervaren. Dat probleem had ik juist ook vooral met de klassieke cc. Rijd je zelf netjes een constante snelheid en dan zit er weer zo'n jojo voor je die met een bandbreedte van 15 km/u het gas bedient. Nu met scc pruttel ik er lekker achteraan en ga ik er alleen nog langs als ze het echt te bont maken. En dan spuit je er nog eens lekker vlot langs ook >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrimaBB
HansAuutB schreef op woensdag 9 november 2022 @ 23:00:
[...]

Dochter wil het graag.
Vorige auto had slechts cc en toen wilde ze (net als ik) graag acc.
Nu hebben we scc en wil ze terug naar cc.
Hmm, tja, ik kan wel begrijpen dat er ‘wat’ afwijkende handelingen nodig zijn om HDA goed te gebruiken.

Kruissnelheid HDA instellen.
Afstand ‘blokjes’ eventueel aanpassen.
Eventueel:
Lane keeping aanzetten,
Autosteer aanzetten.

Ik ben geen voorstander van stereotyperen ;) , maar mijn vrouw vindt dit ook allemaal niks. In mijn Tesla heeft ze nooit echt met autopilot durven rijden, terwijl als je eenmaal weet hoe het werkt en het systeem vertrouwt dit echt superrelaxed rijdt. Ze reed en rijdt nog steeds bij voorkeur zonder rij assistentie in haar Zoe.

De HDA in de Kia is best ok en echt een aanvulling op een eenvoudige cc.

Maar belangrijkste blijft dat je je veilig en comfortabel voelt in een auto. Dan kan het best zo zijn dat zelf rijden het beste blijft, bij gebrek aan een cc…

• king_dude
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online
[...]

Omdat de SCC een veel te groot gat laat tussen de voorganger. Op de Nederlandse snelweg onbruikbaar als het druk is.
sport stand helpt om dit te voorkomen. Reactietijd is veel korter dan bij eco of normaal. Probeer dit maar eens bij bijv 1 blokje. Zet daarnaast regen maar eens op 0. Als je ‘m van acc af haalt zal ie hiermee niet meteen gaan remmen ;)

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:21

The Wizard

Moderator Mobile
JeJeBe schreef op woensdag 9 november 2022 @ 21:57:
Had ik met mijn toenmalige Kia Ceed ook (12 jaar geleden nieuw gekocht), zat corrosie in de sensor zelf, als het blijft gewoon naar de garage gaan, garantie dingetje.
[...]

Normale CC is wel handig om te gebruiken als het sneeuwt, dan plakt dit op de sensor en werkt ie niet meer. Je kan uiteraard wel de limiter gebruiken maar dan moet je wel je voet op het pedaal houden, wat ik zelf niet prettig vind op lange afstanden.

Daarnaast hebben ACC systemen nog wel eens een storing die er pas uitgaat als je de auto uitzet, systeem test zichzelf continue. Heb het regelmatig gehad met een Renault Megane maar ook met de 2 Toyota Corolla's (enkele keer).

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• GoEV6
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19:02
[...]

Ben ik niet met je eens. Vorig weekend 300 km in een ochtend op SCC gereden en dat ging super. De rust, het gemak en veiligheid bevielen mij uitstekend. Ja soms heb je iemand die er toch tussen wil/gaat maar dat is meer een gebrek aan inzicht van die persoon dan disfunctioneren van SCC.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• stimpyrulez
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 08:25
GoEV6 schreef op donderdag 10 november 2022 @ 07:56:
[...]

Ben ik niet met je eens. Vorig weekend 300 km in een ochtend op SCC gereden en dat ging super. De rust, het gemak en veiligheid bevielen mij uitstekend. Ja soms heb je iemand die er toch tussen wil/gaat maar dat is meer een gebrek aan inzicht van die persoon dan disfunctioneren van SCC.
Ik kan mij wel vinden in het feit dat veel mensen zich er soms tussen drukken als je met SCC rijdt (zelfs met 1 blokje).
Maar je kan altijd 'gas' bij geven om de ruimte kleiner te maken, zonder dat de SCC eraf gaat.

Ik zoveel mogelijk op SCC (deed ik ook al met CC).
Met SCC heb ik mijn rijstijl wel dus wel hierop aangepast.

Ik speel dus meer met extra 'gas' geven zodat de gaten niet te groot worden.
Dit geeft soms als issue dat als het ineens heel hard remt voor je, je hierop dus ook moet anticiperen aangezien de SCC dat dan niet meer alleen af kan.
Maar verder zou ik nooit meer terug willen naar CC (mijn mening dan hé).

Ander nadeel is dat als je wat minder 'gefocust' rijdt, kan je heel lang achter een trage auto blijven hangen.
Opzich niet erg aangezien de auto wel mooi volgt, maar ja, soms wel een beetje zonde qua tijd :) .

• Joer
Weet iemand waar dit knopje voor is, zit in het bergvakje onder de armsteunAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nBclTqebi7J6aqKG8200ORK65PQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mYSYiSZiIAfnu9rY4HQBiokl.jpg?f=fotoalbum_large? Is in ieder geval niet om de armsteun op slot te doen.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• asennamm
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 15-09 23:01
Nog maar twee maanden dan kan ik meepraten over hoe de EV6 rijdt.

Gisteren is de Zappi geïnstalleerd en net een setje demo velgen met nieuwe vredestein all-seasonbanden voor in de winter opgehaald.

Een jaar wachten duurt toch wel lang.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/98RdWTdSqOT9eNi3R3oAcYkgfC8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LfaOelcd87TOfyqAZKWmUZ1P.jpg?f=fotoalbum_large

• Poulske
Nu ik wat vaker in het donker rijd valt het mij op dat de schermen (ook met het zwarte thema) fel staan ingesteld, wil ze graag een beetje dimmen.

In de handleiding zie ik dat er een knop voor is, maar deze heb ik volgens mij niet in de 58kWh versie.
https://ev6.synology.me/en/topics/chapter5_16_1.html

Iemand hier bekend mee?

• Bogey555
Ik zit mij eigenlijk af te vragen of je op de GT ook kleinere velgen zou kunnen opleggen. In plaats van 21" 19" of 20" met winterbanden. Kwestie van wat meer km's te kunnen doen op 1 batterijlading.

Ik vrees dat je daar met een beperking zit door de grotere remschijven.

Iemand die hier een idee over heeft?

• Leezer14
Poulske schreef op donderdag 10 november 2022 @ 14:21:
Nu ik wat vaker in het donker rijd valt het mij op dat de schermen (ook met het zwarte thema) fel staan ingesteld, wil ze graag een beetje dimmen.

In de handleiding zie ik dat er een knop voor is, maar deze heb ik volgens mij niet in de 58kWh versie.

Iemand hier bekend mee?
Deze knop heb ik in mijn GT-Line zitten, werkt goed!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• xxander968
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 17-09 18:38
Bogey555 schreef op donderdag 10 november 2022 @ 14:22:
Ik zit mij eigenlijk af te vragen of je op de GT ook kleinere velgen zou kunnen opleggen. In plaats van 21" 19" of 20" met winterbanden. Kwestie van wat meer km's te kunnen doen op 1 batterijlading.

Ik heb een plus met 19 inch winterbanden, we kunnen wel van auto ruilen gedurende de winter :+

• Bogey555
xxander968 schreef op donderdag 10 november 2022 @ 14:41:
[...]

Ik heb een plus met 19 inch winterbanden, we kunnen wel van auto ruilen gedurende de winter :+
_O- schitterende reactie

• JeJeBe

JeJeBe

KIA EV6 GT-Line AWD MY22

Iemand hier bekend mee?
die snap ik niet. "deze heb ik volgens mij niet". De knop zit er wel, of de knop zit er niet.
Daar kan toch geen twijfel over zijn ?

• JeJeBe

JeJeBe

KIA EV6 GT-Line AWD MY22

The Wizard schreef op donderdag 10 november 2022 @ 06:57:
[...]
Normale CC is wel handig om te gebruiken als het sneeuwt, dan plakt dit op de sensor en werkt ie niet meer.
Oei, dat lijkt me precies een weersomstandigheid waarbij je beter niet op de CC moet rijden, idem bij zware regenval.

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
JeJeBe schreef op donderdag 10 november 2022 @ 15:21:
[...]

Oei, dat lijkt me precies een weersomstandigheid waarbij je beter niet op de CC moet rijden, idem bij zware regenval.
Mwoah, de sensor raakt redelijk snel vol met sneeuw, daar is (helaas) niet veel voor nodig. Sommige merken hebben er een verwarmingssysteem inzitten, maar veruit de meeste fabrikanten niet.

• JeJeBe

JeJeBe

KIA EV6 GT-Line AWD MY22

Joer schreef op donderdag 10 november 2022 @ 11:22:
Weet iemand waar dit knopje voor is, zit in het bergvakje onder de armsteun[Afbeelding]? Is in ieder geval niet om de armsteun op slot te doen.
Geen functie - hoewel iemand hier wel iets heeft geroep dat het deksel zo geblokeerd zou kunnen worden als de boel ondersteboven gaat, maar of dat klopt, geen idee.
Trek het bovenpaneel er een keer af en onderzoek het ;-)

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile

Iemand hier bekend mee?
Lijkt me stug als ie niet aanwezig zou zijn, weet je het zeker?

• Poulske
JeJeBe schreef op donderdag 10 november 2022 @ 15:10:
[...]

die snap ik niet. "deze heb ik volgens mij niet". De knop zit er wel, of de knop zit er niet.
Daar kan toch geen twijfel over zijn ?
Dan moet ik eerst weten waar ie zit, voordat ik het zeker weet. Kan het op het plaatje niet goed zien.
The Wizard schreef op donderdag 10 november 2022 @ 15:24:
[...]

Lijkt me stug als ie niet aanwezig zou zijn, weet je het zeker?
Ik kan op het plaatje niet goed zien waar hij zou moeten zitten. Links langs het stuur, waar je de positie van de koplampen instelt?

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
Poulske schreef op donderdag 10 november 2022 @ 15:28:
[...]

Dan moet ik eerst weten waar ie zit, voordat ik het zeker weet. Kan het op het plaatje niet goed zien.

[...]

Ik kan op het plaatje niet goed zien waar hij zou moeten zitten. Links langs het stuur, waar je de positie van de koplampen instelt?
Yep, linksonder.

• JeJeBe

JeJeBe

KIA EV6 GT-Line AWD MY22

Poulske schreef op donderdag 10 november 2022 @ 15:28:
[...]

[...]

Die knop heb ik niet ;-)
in het clustertje met handrem, tankklepje en kofferbakknop.
post een foto van dat groepje, zien we het snel genoeg.

[ Voor 5% gewijzigd door JeJeBe op 10-11-2022 15:30 ]

• Poulske
Dan heb ik hem dus niet helaas.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uJ7sTBlh2nzsYSnLNiJTbXby8yE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PqnP7zqiSRKOKpmXu1fQM9dO.jpg?f=fotoalbum_large
JeJeBe schreef op donderdag 10 november 2022 @ 15:29:
[...]

Die knop heb ik niet ;-)
in het clustertje met handrem, tankklepje en kofferbakknop.
post een foto van dat groepje, zien we het snel genoeg.
Was je al voor. ;)
Dan vanavond maar eens door de instellingen zelf lopen, wellicht dat het daarin kan.

[ Voor 25% gewijzigd door Poulske op 10-11-2022 15:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JeJeBe

JeJeBe

KIA EV6 GT-Line AWD MY22

Poulske schreef op donderdag 10 november 2022 @ 15:33:
[...]

Dan heb ik hem dus niet helaas.[Afbeelding]

[...]

Was je al voor. ;)
Dan vanavond maar eens door de instellingen zelf lopen, wellicht dat het daarin kan.
ter vergelijk:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_lU7dwrJP-u1qwaG1DFY7dJYwkk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pgEtUleynh5EaZLhKYwOYPUl.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Peetman
  • Laatst online: 21:35

Peetman

Tjah....

[...]

[...]

Was je al voor. ;)
Er is ook geen ruimte voor de knop zo te zien, want daar zit de koplampverstelling. Die heb je op een GT-line niet vermoed ik, vanwege de adaptieve verlichting die daarop zit. Dus dan heb je ruimte voor een "dashboard verlichting helderheid"-knopje.

• DaMenaz
  • Registratie: December 2016
  • Nu online
Edit. :Y

[ Voor 97% gewijzigd door DaMenaz op 10-11-2022 16:04 ]

Catch my drift?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tolga07
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 15:12
[...]

[...]
In instellingen > scherm > helderheid
Was je al voor. ;)

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• henrov
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 16-08 11:48
[...]

De kleinst instelbare afstand is 2 seconden. De minimaal veilige afstand. Een kortere afstand leidt tot meer remacties leidt tot meer files leidt tot later aankomen dan als je keurig je minimale 2 seconden afstand houdt.

En als je last hebt van die auto die invoegt in dat heel erg veel te grote gat /s heb je of teveel ongeduld of teveel haast. Beide zijn slecht voor je.

Ik adviseer je om je rijstijl aan te passen en niet je cruise control.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tosemime
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 18:24
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/q5R8EG6wD8vQttBvk2c5HPwTr7g=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LwOdIA8eMvcknSe05xFGZHpl.jpg?f=fotoalbum_large

Heb de ev6 nu 2 weken, nog niet mega veel gereden maar de teller staat op 1100 kilometer gereden inmiddels. Voornamelijk woonwerkverkeer met lange stukken snelweg. Rij meestal tussen 105-110 maar heb ook stukken 120-130 gereden. Verbruik valt me erg mee tot nu toe :)

https://www.flickr.com/photos/tosemime/

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• JT900
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 02-06 23:14
Vandaag mocht ik terug komen naar de dealer voor het nakijken van de preconditioning update die bij mij niet werkt . Bleek dat ze in plaats van 3 updates er maar 2 hadden gedaan. Op een kwartiertje gepiept en nu wel een werkende update 👌

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mister_XE
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 31-03 06:11

Ik heb bij mijn GT ook 19 inch winterwielen mee besteld, staat op dezelfde offerte, dus dan ga ik er van uit dat het zou moeten kunnen, was zelfs op advies van de dealer.

• PrimaBB

Ik heb vandaag m’n 20inch zomerwielen laten wisselen voor 19inch CMS velgen met winterbanden.
Past allemaal prima.

Ja ik weet het, het weer is nog niet echt winters te noemen, maar eea was al ingepland. Ben ik iig op tijd…

Wel gehannes gehad met m’n TPMS sensoren.
Ik had zelf de velgen en sensoren zelf besteld (niet de standaard Kia EV6 sensoren) en de banden bij de lbs.
Alleen bleken de sensoren nog niet geprogrammeerd en had m’n lbs niet de juiste apparatuur voor dat type sensor.

Gelukkig bleek na even rondbellen van m’n lbs een collega filiaal in de buurt van hen ze wel programmeren. Top geregeld!

Nu nog wachten totdat de auto ze heeft herkend. Voorlopig nog een ‘check tpms’ melding.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• r0el
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
PrimaBB schreef op donderdag 10 november 2022 @ 19:59:
[...]
Nu nog wachten totdat de auto ze heeft herkend. Voorlopig nog een ‘check tpms’ melding.
Ik was vandaag toevallig bij de Kwikfit voor een nieuwe TPMS sensor, nadat er bij de bandenwissel één kapot was gegaan. De monteur merkte op dat het herkennen van TPMS sensoren bij KIA (na het programmeren/'inleren') net even anders gaat: kennelijk is het auto aan, 5 minuten 'stationair', dan 10 minuten rijden, dan weer 5 minuten stationair staan, en als je dan gaat rijden zou de sensor herkent worden. Ik kan niet achterhalen of dit inderdaad zo is maar zo ja, doe er je voordeel mee :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• king_dude
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online
Zo.. Mijn EV6 opnieuw terug van schade herstel. 104 deukjes uitgedeukt.. allen gevolg van eikels.

Ik ben bovengemiddeld kritisch op dit soort zaken, maar deze hersteller weet van wanten. Alles netjes, ik blij 🙈🙈

• PrimaBB
r0el schreef op donderdag 10 november 2022 @ 20:14:
[...]

Ik was vandaag toevallig bij de Kwikfit voor een nieuwe TPMS sensor, nadat er bij de bandenwissel één kapot was gegaan. De monteur merkte op dat het herkennen van TPMS sensoren bij KIA (na het programmeren/'inleren') net even anders gaat: kennelijk is het auto aan, 5 minuten 'stationair', dan 10 minuten rijden, dan weer 5 minuten stationair staan, en als je dan gaat rijden zou de sensor herkent worden. Ik kan niet achterhalen of dit inderdaad zo is maar zo ja, doe er je voordeel mee :)
Ha, ha, ha. Briljant.
En ik maar denken dat die Koreanen zo van knopjes houden. Maar geen reset functie te vinden idd.

Past eigenlijk wel weer een beetje bij de EV6. Waarom makkelijk als het ook ingewikkeld kan.

Ik zal het proberen,

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• marc4547
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 06:47
Vandaag mijn auto opgehaald bij de dealer, rijd geweldig maar ... Weet iemand hoe je de ventilator uitzet. Ik heb het gevoel dat hj altijd op standje 1 blijft draaien niet lager kan? Misschien heb ik het verkeerd of moet ik nog uitvinden hoe het allemaal werkt...

Zeer happy met mijn 2e EV6, van Gravity Blue naar Dark Forest Green, beide RWD 77,8 KW Bij vlagen ben ik geniaal, jammer dat het vaak windstil is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PrimaBB
marc4547 schreef op donderdag 10 november 2022 @ 20:36:
Vandaag mijn auto opgehaald bij de dealer, rijd geweldig maar ... Weet iemand hoe je de ventilator uitzet. Ik heb het gevoel dat hj altijd op standje 1 blijft draaien niet lager kan? Misschien heb ik het verkeerd of moet ik nog uitvinden hoe het allemaal werkt...
Gefeliciteerd met je nieuwe EV6! En veel rijplezier gewenst.

De climaatbeheersing in de Kia lijkt wat ingewikkeld misschien, maar belangrijkste functies zijn ‘autoclimate’ standen, A/C en de heat (verwarming) functie. Verder natuurlijk de temperatuur instelling.

Als je autoclimate ‘uit’ staat en evt A/C ook uit. Wappert er dan nog steeds teveel lucht?
Je kan evt ook de ventilatorstand handmatig aanpassen.

[ Voor 3% gewijzigd door PrimaBB op 10-11-2022 20:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freezhost
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 21:29
marc4547 schreef op donderdag 10 november 2022 @ 20:36:
De knop warmer/kouder indrukken,daarmee zet je het hele klimaatsysteem uit of handmatig de ventilator snelheid op 0 zetten

[ Voor 4% gewijzigd door Freezhost op 10-11-2022 22:18 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Wiliyama
henrov schreef op donderdag 10 november 2022 @ 18:24:
[...]

De kleinst instelbare afstand is 2 seconden. De minimaal veilige afstand. Een kortere afstand leidt tot meer remacties leidt tot meer files leidt tot later aankomen dan als je keurig je minimale 2 seconden afstand houdt.

En als je last hebt van die auto die invoegt in dat heel erg veel te grote gat /s heb je of teveel ongeduld of teveel haast. Beide zijn slecht voor je.

Ik adviseer je om je rijstijl aan te passen en niet je cruise control.
Of bij drukte gewoon op de rechter baan blijven rijden dan hoef je nergens op te letten. Dan mag gerust een enkeling invoegen. 0,0 Stress, weinig verbruik en hooguit paar minuten latere aankomst.

• Wiliyama
PrimaBB schreef op donderdag 10 november 2022 @ 19:59:
[...]

Ik heb vandaag m’n 20inch zomerwielen laten wisselen voor 19inch CMS velgen met winterbanden.
Past allemaal prima.

Ja ik weet het, het weer is nog niet echt winters te noemen, maar eea was al ingepland. Ben ik iig op tijd…

Wel gehannes gehad met m’n TPMS sensoren.
Ik had zelf de velgen en sensoren zelf besteld (niet de standaard Kia EV6 sensoren) en de banden bij de lbs.
Alleen bleken de sensoren nog niet geprogrammeerd en had m’n lbs niet de juiste apparatuur voor dat type sensor.

Gelukkig bleek na even rondbellen van m’n lbs een collega filiaal in de buurt van hen ze wel programmeren. Top geregeld!

Wat betekent lbs????
Wil je laten horen of het gelukt is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Solarman
  • Registratie: Mei 2022
  • Niet online
Wiliyama schreef op donderdag 10 november 2022 @ 23:23:
[...]

Wat betekent lbs????
................................
Ik vermoed "lokale banden specialist".

ENYAQ SPORTLINE 210kW MY25 ( voorheen: KIA EV6 GT-Line 77,4 RWD MY23)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bogey555
Mister_XE schreef op donderdag 10 november 2022 @ 19:30:
[...]

Ik heb bij mijn GT ook 19 inch winterwielen mee besteld, staat op dezelfde offerte, dus dan ga ik er van uit dat het zou moeten kunnen, was zelfs op advies van de dealer.
Ah top bedankt voor je respons. Het heeft een aantal voordelen. In de winter wanneer je meer verbruikt zijn smallere banden en lichtere velgen ideaal om wat te compenseren en bovendien verslijten de pokkedure Michelins minder snel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PB-powell
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 16:05

PB-powell

Mr. Laziness

Net terug van de dealer, auto heeft een update gehad maar moet een nieuwe versterker. Helaas konden ze niet aangeven hoe lang het ging duren voor die binnen is.
Iemand recent hier ervaring mee met de levering van een meridian versterker?
Verder ga ik bij de lm eens vragen of ik iets van compensatie kan krijgen, los van bepaalde waarschuwingssignalen die niet werken kan ik nu niet volledig genieten van een auto waar ik wel dikke bijtelling op betaal.

In de IT gaat alles automatisch, maar niets vanzelf | Marktplaats | YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leezer14
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yLcacZS2wP3DOxFW65iFPHEIYJQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1msAdxV6a11zypDTOuvAwnYL.jpg?f=fotoalbum_large

Bij terugkomst uit de supermarkt zien dat iemand een flinke deuk in mijn portier heeft gemaakt met, ik denk, zijn/haar portier. Helaas geen briefje en de dashcam heeft in park mode geen bruikbare beelden gemaakt :( Zo zonde!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joer
Leezer14 schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 12:08:
[Afbeelding]

Bij terugkomst uit de supermarkt zien dat iemand een flinke deuk in mijn portier heeft gemaakt met, ik denk, zijn/haar portier. Helaas geen briefje en de dashcam heeft in park mode geen bruikbare beelden gemaakt :( Zo zonde!
Het is gewoon schofterig wat sommige mensen doen. Schade maken kan altijd gebeuren maar heb dan wel het fatsoen om contact gegevens achter te laten :( :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markvw
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 05-09 08:24
Leezer14 schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 12:08:
Heeft de supermarkt geen camera's hangen? Beelden opvragen zou ik zeggen. Die mogen ze formeel niet geven, maar je kunt wel vragen om ze te bekijken of er iets op te zien is. Als dat zo is, kunnen ze de beelden veilig stellen voor de politie.
Pagina: 1 ... 217 ... 446 Laatste

Let op:
Openbaar laden, laadpassen, etc. in: [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3.

Bestellingen, leveringen en "waar is de boot"-posts over de Kia EV6 mogen in: Het KIA EV6 leveringen topic