Acties:
  • +3 Henk 'm!

• --HOOLIE--
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-09 09:48

--HOOLIE--

MILLLLLLLLL

lawnmower schreef op donderdag 3 november 2022 @ 14:43:
[...]

Sommige zullen het gezeik vinden, maar ik vind het vervelend dat als ik een rotonde nader die ik driekwart om wil, en ik zet de richtingaanwijzer dus naar links, hij bij het naar rechts opdraaien van de rotonde de richtingaanwijzer weer terug laat springen.

Bij alle eerdere auto's die ik had sprong het richtingaanwijzer pookje pas terug als je ook daadwerkelijk de kant op hebt gestuurd die je aan hebt gegeven.

Maarrr.. ik kan er mee leven hoor ;)
Dat hoeft niet meer..
Alleen nog maar richting geven als je de rotonde verlaat.
Probleem opgelost!

Met GOD zelf heb ik geen problemen, het is meer zijn fanclub die mij niet aanstaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loei123
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 12:58
[...]

Sommige zullen het gezeik vinden, maar ik vind het vervelend dat als ik een rotonde nader die ik driekwart om wil, en ik zet de richtingaanwijzer dus naar links, hij bij het naar rechts opdraaien van de rotonde de richtingaanwijzer weer terug laat springen.

Bij alle eerdere auto's die ik had sprong het richtingaanwijzer pookje pas terug als je ook daadwerkelijk de kant op hebt gestuurd die je aan hebt gegeven.

Ik ken geen andere werking dan die jij omschrijft, behalve van mijn BMW hiervoor, die sprong direct terug naar het midden.

Verder is het niet nodig om je linkerknipperlicht aan te doen wanneer je driekwart over een rotonde gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cruysen
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12:57
Mini-me schreef op woensdag 2 november 2022 @ 09:00:
[...]

In België is het verplicht een brandblusser in de auto te hebben, bereikbaar vanaf de bestuurdersstoel. Die kun je volgens mij prima gebruiken voor het breken van een raam met 2 glaslagen. En natuurlijk erg handig om je batterij te blussen in geval van sluiting 8)7
In België is het idd verplicht om een brandblusser in de auto te hebben.
Maar staat daar ook bij welke? Ik hoop dat je wat dat als je met een schuimblusser een elektrische brand gaat blussen er wat gevaren zijn:
2. Elektrische branden blussen met een schuimblusser

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MChellinga
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 17-09 21:09
JanKoen schreef op donderdag 3 november 2022 @ 14:37:
[...]

En heb je gezocht in POI en laadstations of alleen in de navigatie zoekfunctie ?
?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TGEN
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-09 21:36

TGEN

Hmmmx_

Loei123 schreef op donderdag 3 november 2022 @ 14:53:
[...]
Verder is het niet nodig om je linkerknipperlicht aan te doen wanneer je driekwart over een rotonde gaat.
Het is niet verplicht, maar maakt wel duidelijk wat je van plan bent te doen voor overige weggebruikers. Persoonlijk vind ik het wel prettig als mensen aangeven dat ze een rotonde driekwart gaan nemen, maar liever dan dat zie ik mensen ten minste de wettelijke verplichting richting aan te geven als men de rotonde gaat verlaten volgen ;).

Pixilated NetphreaX
Dronkenschap is Meesterschap
DragonFly

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Loei123
@lawnmower Nu moet ik mezelf corrigeren. Het uitschakelen van het knipperlicht wanneer er in tegenovergestelde richting wordt gestuurd kan ik inderdaad ook niet van andere auto's.

Over het wel of niet doen: Het is niet verplicht en daardoor wordt het niet consequent toegepast.

Ik zie erg vaak mensen rijden die onwetend nog een knipperlicht aan hebben, aannames op basis van zulke situaties zijn gevaarlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dartlink
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 12:55
Loei123 schreef op donderdag 3 november 2022 @ 15:20:
@lawnmower Nu moet ik mezelf corrigeren. Het uitschakelen van het knipperlicht wanneer er in tegenovergestelde richting wordt gestuurd kan ik inderdaad ook niet van andere auto's.

Over het wel of niet doen: Het is niet verplicht en daardoor wordt het niet consequent toegepast.

Ik zie erg vaak mensen rijden die onwetend nog een knipperlicht aan hebben, aannames op basis van zulke situaties zijn gevaarlijk.
Ik heb mij laten vertellen dat het in Zwitserland zelfs verboden is. De enkel richtingaanwijzers aan als je de rotonde wil verlaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SwEEp3R
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 03-06 07:44
[...]

Inderdaad niet nodig, maar ik doe het soms ook. Echter, ik doe dat dan als ik al op de rotonde ben, niet voordat ik erop ga (het verkeer achter me heeft er niets aan te weten dat ik driekwart ga). Dus, vóór de eerste afslag richting naar links aangeven, dan ziet een evt wachtende auto dat dit intentioneel is, en dan richting naar rechts als ik afsla. Dan heb je er ook geen last van dat de richtingaanwijzer terug springt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joer
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 19-04 12:19
JT900 schreef op donderdag 3 november 2022 @ 14:43:
Ik heb beide gezocht en in de zoekfunctie voor laadpalen enkel de HPC laadpalen aangevinkt.
Er is er eentje op 16km van bij mij thuis.
Ik heb al gebeld met de dealer en deze gaat het uitzoeken.
Ook ff DC aanvinken zodat ze allebei aangevinkt staan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• grotegok
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 17-09 19:12
grotegok schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 17:10:
[...]

Ja ik, de update is er maar ben over 2 weken aan de beurt.
Zo die staat erop.
Fijne dealer, weer leuk bij gekletst.

Update (upgrade) is gratis voor klanten die de auto daadwerkelijk bij hun hebben aangeschaft. Andere klanten zijn natuurlijk ook van harte welkom alleen dan vraagt men wel een kleine bijdrage wat ik best begrijp.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sQuare
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 07:24
MChellinga schreef op donderdag 3 november 2022 @ 09:50:
[...]

Super! alleen heb je nu ook hoogstwaarschijnlijk het probleem dat je geen fastned laders meer kunt zien..
nee, net even gechecked en ik zie gewoon de fastned lader.

EV6 77kWh Plus RWD MY:22

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ruud010
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 09-12-2024
Als ik in de navigatie fastned intyp dan zie ik ze wel maar niet als POI.
En zoals geloof ik Dartlink al aangaf je hebt POI nodig om te kunnen voorverwarmen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17-09 21:26
Eind van de middag even bij @Wiliyama langsgeweest. Audio vergeleken en er zit niet genoeg verschil in om echt te kunnen zeggen dat het aan de installatie ligt. Misschien is het de andere bekleding, het akoestisch glas of andere zaken die anders zijn bij een GT-Line tov een Plus.

Verder wel zijn modificaties kunnen bewonderen, kampeerplek in de auto volledig zelf gemaakt, van alle gemakken voorzien.

Waar we het wel over eens waren is dat de climate control gewoon niet lekker werkt. Genoeg goedkope auto's die het stukken beter doen.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grotegok
Phusebox schreef op donderdag 3 november 2022 @ 18:16:
Eind van de middag even bij @Wiliyama langsgeweest. Audio vergeleken en er zit niet genoeg verschil in om echt te kunnen zeggen dat het aan de installatie ligt. Misschien is het de andere bekleding, het akoestisch glas of andere zaken die anders zijn bij een GT-Line tov een Plus.

Verder wel zijn modificaties kunnen bewonderen, kampeerplek in de auto volledig zelf gemaakt, van alle gemakken voorzien.

Waar we het wel over eens waren is dat de climate control gewoon niet lekker werkt. Genoeg goedkope auto's die het stukken beter doen.
Je zou toch naar de dealer gaan vandaag om de inverter te laten fixen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dartlink
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 12:55
grotegok schreef op donderdag 3 november 2022 @ 18:23:
[...]

Kon hij niet ivm familie problemen :) Had ie gemeld :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
grotegok schreef op donderdag 3 november 2022 @ 18:23:
[...]

Nee dat heb ik moeten verplaatsen twee weken. Mijn vrouw zou normaal de auto daar neer zetten, is vlakbij haar kantoor, maar zij is ziek thuis nu.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• grotegok
Phusebox schreef op donderdag 3 november 2022 @ 18:25:
[...]

Nee dat heb ik moeten verplaatsen twee weken. Mijn vrouw zou normaal de auto daar neer zetten, is vlakbij haar kantoor, maar zij is ziek thuis nu.
Beterschap!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MChellinga
sQuare schreef op donderdag 3 november 2022 @ 17:05:
[...]

nee, net even gechecked en ik zie gewoon de fastned lader.
Ook bij POI dus?

Zou je een foto kunnen maken en delen van je software versie? Etc? Ben wel even benieuwd welke versie je dan hebt.

Overigens komt binnen nu en 2 weken de nieuwe update uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pjeterinfo
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 17-09 19:56
Dartlink schreef op woensdag 2 november 2022 @ 21:45:
[...]

Jammer genoeg dus niet de resultaten die we nodig hebben hiervoor. We hebben echt die POI's nodig om te preconditioneren.
Ik heb de precondition update al vanaf de aflevering , geen idee of dit vanaf de fabriek werd geïnstalleerd.
Dit weekeind de nieuwste navigatie update geïnstalleerd , de Fastned laders zijn alleen te vinden door een algemene zoek opdracht uit te voeren.
Ik heb zojuist een Fastned ingesteld in de navigatie en het preconditioneren start gewoon.

intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT900
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 02-06 23:14
Dan is bij mij de update/upgrade niet gelukt.
Ik heb de softwareversie 22.07.21, bijgewerkt vandaag.
Wat ik wel gek vind is dat wanneer ik de usb-stick met het zelfde update bestand insteek hij wel wil updaten , dit terwijl het om de zelfde softwareversie gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joer
pjeterinfo schreef op donderdag 3 november 2022 @ 18:38:
[...]

Ik heb de precondition update al vanaf de aflevering , geen idee of dit vanaf de fabriek werd geïnstalleerd.
Dit weekeind de nieuwste navigatie update geïnstalleerd , de Fastned laders zijn alleen te vinden door een algemene zoek opdracht uit te voeren.
Ik heb zojuist een Fastned ingesteld in de navigatie en het preconditioneren start gewoon.
Bij mij als ik DC selecteer hoef ik verder niks te doen en een hele lijst van fastnet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT900
Is er iemand hier waar de preconditioning update succesvol is geïnstalleerd en even wil delen op welke versie het infotainmentsysteem draait ?
Ik heb altijd de updates zelf uitgevoerd en ik had bij de laatste ook de OTA mogelijkheid, deze is na bezoek bij de dealer vandaag ook verdwenen 🤔

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sQuare
MChellinga schreef op donderdag 3 november 2022 @ 18:37:
[...]

Ook bij POI dus?

Zou je een foto kunnen maken en delen van je software versie? Etc? Ben wel even benieuwd welke versie je dan hebt.

Overigens komt binnen nu en 2 weken de nieuwe update uit.
bij deze

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0Ax_7eONshhf_joXeP_Mb319_Xc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ttxQMFkA0Ni04s6LWt4W25jG.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ckecLlYgaIbUH1K-WBK7rApnbQc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/39KQqzs8mOWDQK5nJCJeyAZm.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MChellinga
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iSU4TovqM3hKobE4PcLjIyl3zGU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JnPBA6oCWr8zea6oIUbyhuLY.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-8GNFVo6BPPNsdy7qK3Ydh_HGo8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7ekKfyVRt7qyZ2FMzsUsyq5b.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xNju_N23Rq2t0AvqDTJ5umWkc80=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HlRlb5QfAv6QNZ9hliqTlBoy.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gy98_Q9rl_KzJtfPw3t40Pqh4qo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wBhm8gilGbMXhWwezmeLCkoM.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yKzMwWXFdW_DtoItXFmNB1AA20U=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nbwJvMvEhhjyMe369Ut91QHo.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0NQdTMO8Jqvq4lNCvHrKhU35faw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Pe2eRHYaC9qBofb6YMD0bWAL.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Qk8-aJQPR5kDsbqA8mobH6VaBVs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rVkbMtbHaO4nHemgyqLzMLJq.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cy8uKeKvrxpathW6tBZqBAPV9Cc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BafKA0qhAaVtG5a5gvLXiGhc.jpg?f=fotoalbum_large

Als ik zoek op Fastned A8 dan vind hij wel Fastned maar niet als laadstation. Vervolgens ook dus geen ❄️ tekentje en geen pre heat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sQuare
MChellinga schreef op donderdag 3 november 2022 @ 20:23:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Als ik zoek op Fastned A8 dan vind hij wel Fastned maar niet als laadstation. Vervolgens ook dus geen ❄️ tekentje en geen pre heat.
ik denk niet dat je de laatste versie hebt. Bij mij staat die OTA nl op beschikbaar. ik zou als ik jou was proberen opnieuw die usb te maken en die dan weer uit te voeren. ik had de stick er net nog in zitten maar hij kwam niet weer met de melding dat hij wilde updaten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MChellinga
sQuare schreef op donderdag 3 november 2022 @ 21:01:
[...]

ik denk niet dat je de laatste versie hebt. Bij mij staat die OTA nl op beschikbaar. ik zou als ik jou was proberen opnieuw die usb te maken en die dan weer uit te voeren. ik had de stick er net nog in zitten maar hij kwam niet weer met de melding dat hij wilde updaten.
Thanks! Maar OTA is wel beschikbaar duurt alleen soms even. Als ik nu kijk is die melding weg. Dus dat kan het niet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT900
Top daar kan ik mee vergelijken 👌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrimaBB
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 12:32
sQuare schreef op donderdag 3 november 2022 @ 21:01:
[...]

Je kan toch alleen zelf met die USB de entertainment/kaart versie upgraden?
En die versie van @MChellinga is die van 21-7-2022. Kaart versie lijkt me ook de laatste. Van EU/NL tenminste. US loopt wat voor volgens mij.

Ik denk dat de firmware/systeemsoftware versie niet de laatste is.

Kia EV3 Plus Advanced Aventurine Green 2025

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MChellinga
PrimaBB schreef op donderdag 3 november 2022 @ 21:38:
[...]

Je kan toch alleen zelf met die USB de entertainment/kaart versie upgraden?
En die versie van @MChellinga is die van 21-7-2022. Kaart versie lijkt me ook de laatste. Van EU/NL tenminste. US loopt wat voor volgens mij.

Ik denk dat de firmware/systeemsoftware versie niet de laatste is.
Ik heb eergisteren nogmaals met de USB stick de laatste versie van KIA website gehaald. Ik zou niet weten hoe ik anders een andere firmware/systeemsoftware kan halen.

Ik heb wel gezien dat er een MKBD 03.43 is t.o.v. mijn 03.42 geen idee hoe dat komt.

[ Voor 6% gewijzigd door MChellinga op 03-11-2022 21:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sQuare
MChellinga schreef op donderdag 3 november 2022 @ 21:43:
[...]

Ik heb eergisteren nogmaals met de USB stick de laatste versie van KIA website gehaald. Ik zou niet weten hoe ik anders een andere firmware/systeemsoftware kan halen.

Ik heb wel gezien dat er een MKBD 03.43 is t.o.v. mijn 03.42 geen idee hoe dat komt.
ja precies, net gekeken en ik heb idd MKBD Software 3.43 (bij mijn weten stond die er al op voor de navigatie update die ik vanmorgen heb gedaan) verder zijn mijn versies hetzelfde als die van jou.

[ Voor 4% gewijzigd door sQuare op 03-11-2022 22:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sQuare
MChellinga schreef op donderdag 3 november 2022 @ 20:23:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

hoe staat je filter bij die oplaadstations? want als ik daar filters selecteer zie ik daar ook fastned niet tussen staat als selectie optie. maar als ik daar dus gewoon “alles selecteer kom fastned gewoon beschikbaar in het overzicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiliyama
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 15-09 23:06
--HOOLIE-- schreef op donderdag 3 november 2022 @ 14:49:
[...]

Dat hoeft niet meer..
Alleen nog maar richting geven als je de rotonde verlaat.
Probleem opgelost!
In Duitsland is het zelfs strafbaar als je richting aangeeft voor de rotonde. Behalve bij het verlaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiliyama
Phusebox schreef op donderdag 3 november 2022 @ 18:16:
Mijn gt-line heeft gewoon enkel glas in de deuren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wiliyama
Mini-me schreef op woensdag 2 november 2022 @ 09:00:
[...]

In België is het verplicht een brandblusser in de auto te hebben, bereikbaar vanaf de bestuurdersstoel. Die kun je volgens mij prima gebruiken voor het breken van een raam met 2 glaslagen. En natuurlijk erg handig om je batterij te blussen in geval van sluiting 8)7
Als de brand ontstaan is in de accu dan is het niet slim om die proberen te blussen.
Maar de blusser heb je niet alleen voor je zelf bij maar ook om andere mensen te redden. En dan kunnen ook kleine blussers effectief zijn en levens redden. Zeker als er met meerdere geblust wordt. Vandaar dat het ook in e-auto's verplicht is. Hetzelfde geldt voor ehbo spullen.

[ Voor 5% gewijzigd door Wiliyama op 03-11-2022 23:32 ]

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• Bogey555
  • Laatst online: 17-09 15:51
Hoera, vandaag eindelijk goed nieuws. Blijkbaar zal mijn bestelde GT toekomen in de haven van Antwerpen op 21 November :*) Als alles goed verloopt wordt dit een mooi kerstgeschenk :*)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
Bogey555 schreef op vrijdag 4 november 2022 @ 10:17:
Hoera, vandaag eindelijk goed nieuws. Blijkbaar zal mijn bestelde GT toekomen in de haven van Antwerpen op 21 November :*) Als alles goed verloopt wordt dit een mooi kerstgeschenk :*)
Nice. Nu gaat het wachten pas echt langzaam :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sn0x0r
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11:09
Bogey555 schreef op vrijdag 4 november 2022 @ 10:17:
Dan zou deze op de MORNING PILOT moeten staan, welke in de Eukor schedule staat op 19-11-2022 aankomst in Antwerpen, maar ik zie wel als ik op Vesselfinder kijk hoe deze waarschijnlijk net een dag of 2 later gaat zijn.

Mijn auto staat vermoedelijk overigens ook op dezelfde boot, mijn dealer verwacht hem eind deze maand uit te kunnen leveren. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bogey555
sn0x0r schreef op vrijdag 4 november 2022 @ 11:43:
[...]

Dan zou deze op de MORNING PILOT moeten staan, welke in de Eukor schedule staat op 19-11-2022 aankomst in Antwerpen, maar ik zie wel als ik op Vesselfinder kijk hoe deze waarschijnlijk net een dag of 2 later gaat zijn.

Mijn auto staat vermoedelijk overigens ook op dezelfde boot, mijn dealer verwacht hem eind deze maand uit te kunnen leveren. :)
Nice :*) , had jij ook een GT besteld?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sn0x0r
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11:09
Neen, is om meerdere redenen niet aan mij besteed:

- Zelfbescherming, zoveel pk's onder mijn kont moet ik gewoon niet gaan doen, daarnaast is het voor mij een family car, als ik een dikke bak met veel PK's wil ga ik liever voor iets kleiners (denk orde grote BMW M2/M3 in een coupé), maar dat kan ik helemaal niet betalen.
- Dat gezegd hebbende: kosten
- Stoelen, ik heb vaak in verschillende autos met kuipstoelen gezeten, en nog nooit heb ik daar lekker in gezeten, ze zijn altijd te krap en als je lekker gaat scheuren helpt het zeker bij het blijven zitten op je plek, maar ik moet er niet aan denken om daar een uur in te moeten zitten als ik Tilburg/Amsterdam doe op de cruise control.
- Daarnaast wil ik stoelventilatie, dat was sowieso geen optie op de GT.
- Ik kan niet leven met die limoengroene accenten. Ik vind dat een super vette kleur, maar niet in m'n auto. Overigens snap ik best dat je die kan laten aanpassen bij een detailer, maar dan komen er alleen maar meer kosten bij en ik ben niet zo van extra investeren in een auto. Ik koop liever een auto die ik zo goed als voor bijna 100% mooi vind as-is.

Nu klink ik overigens wel heel afgunstig, en zo bedoel ik het zeker niet! Ik vind het ultimo wel een vette bak, en ik zou er graag een keer in rijden om eens te voelen hoe anders hij gaat zijn! :) Het is het voor mij gewoon (net) niet.

Ik heb zelf een witte GT-Line RWD in bestelling staan die dus hopelijk eind deze maand een keer bij mij op de stoep staat. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bogey555
sn0x0r schreef op vrijdag 4 november 2022 @ 12:00:
Neen, is om meerdere redenen niet aan mij besteed:

- Zelfbescherming, zoveel pk's onder mijn kont moet ik gewoon niet gaan doen, daarnaast is het voor mij een family car, als ik een dikke bak met veel PK's wil ga ik liever voor iets kleiners (denk orde grote BMW M2/M3 in een coupé), maar dat kan ik helemaal niet betalen.
- Dat gezegd hebbende: kosten
- Stoelen, ik heb vaak in verschillende autos met kuipstoelen gezeten, en nog nooit heb ik daar lekker in gezeten, ze zijn altijd te krap en als je lekker gaat scheuren helpt het zeker bij het blijven zitten op je plek, maar ik moet er niet aan denken om daar een uur in te moeten zitten als ik Tilburg/Amsterdam doe op de cruise control.
- Daarnaast wil ik stoelventilatie, dat was sowieso geen optie op de GT.
- Ik kan niet leven met die limoengroene accenten. Ik vind dat een super vette kleur, maar niet in m'n auto. Overigens snap ik best dat je die kan laten aanpassen bij een detailer, maar dan komen er alleen maar meer kosten bij en ik ben niet zo van extra investeren in een auto. Ik koop liever een auto die ik zo goed als voor bijna 100% mooi vind as-is.

Nu klink ik overigens wel heel afgunstig, en zo bedoel ik het zeker niet! Ik vind het ultimo wel een vette bak, en ik zou er graag een keer in rijden om eens te voelen hoe anders hij gaat zijn! :) Het is het voor mij gewoon (net) niet.

Ik heb zelf een witte GT-Line RWD in bestelling staan die dus hopelijk eind deze maand een keer bij mij op de stoep staat. :)
Wel dat zijn allemaal supergoeie argumenten.

Bij mij was de keuze eigenlijk gebaseerd op een aantal dingen. Eerst een beetje midlife crisis :) en ik wou een Audi RS maar met de prijs voor zo'n RS en de taksen in Belgie is dat niet te doen. De GT is vergelijkbaar qua performance en is voorlopig nog 0 Euro taks.

Ten tweede de stoelen. Ik vond de normale stoelen in combinatie met een open dak niet ok qua plaats. Met de kuipstoelen zit je zeker 5cm lager. De ventilatie heb ik nooit gehad dus dat kan ik niet missen :-)

Verder hoop ik dat de adaptieve vering beter zal zijn voor mijn ruggegraat. Ik werk in het Franstalige gedeelte van Belgie en daar zijn de putten in de wegen zo diep dat je zou denken om je visgerief mee te brengen na een regenbui. :+

Ik doe enkel korte tripjes naar mijn werk dus dan zijn die stoelen wel ok en mijn vrouw blijft met de Audi rijden dus langere trippen doen we dan wel met haar auto.

En ik ben het 100% eens met die lelijke limoengroene accenten. Daar had ik graag de keuze gehad. Ik hoop dat ik daarover kan kijken :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lawnmower
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-09 12:02

lawnmower

Elvis lives..

SwEEp3R schreef op donderdag 3 november 2022 @ 16:28:
[...]

Inderdaad niet nodig, maar ik doe het soms ook. Echter, ik doe dat dan als ik al op de rotonde ben, niet voordat ik erop ga (het verkeer achter me heeft er niets aan te weten dat ik driekwart ga). Dus, vóór de eerste afslag richting naar links aangeven, dan ziet een evt wachtende auto dat dit intentioneel is, en dan richting naar rechts als ik afsla. Dan heb je er ook geen last van dat de richtingaanwijzer terug springt.
Ik ben van mening dat iedereen er mogelijk wat aan kan hebben als ik m'n intentie (zo vroeg mogelijk) laat blijken. Zo ook als je de eerste afslag neemt, verkeer wat staat te wachten bij afslag 2 hoeft op die manier niet tot een volledige stop te komen alvorens jij je knipperlicht op het laatste moment aan zet. Bij 3 kwart rond zijn de voordelen misschien minder, maar ook daarvoor geldt dat als jij laat blijken 3 kwart rond te moeten het verkeer op afslag 1 en 2 weten dat ze sowieso moeten stoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chel
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 22-02-2024
We hebben het hier vaker over de knopjes gehad voor de stoelverwarming, stuurverwarming etc. Ik was bij de dealer en daar stond de Air met drukknopjes, dus geen tiptoetsen. Zou het kunnen dat het type knopjes afhangt van het type EV6? Heb nog gevraagd om welk MY het hier ging, maar dat kon die niet zeggen en heb zelf helaas niet naar de VIN gekeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Chel schreef op vrijdag 4 november 2022 @ 13:27:
We hebben het hier vaker over de knopjes gehad voor de stoelverwarming, stuurverwarming etc. Ik was bij de dealer en daar stond de Air met drukknopjes, dus geen tiptoetsen. Zou het kunnen dat het type knopjes afhangt van het type EV6? Heb nog gevraagd om welk MY het hier ging, maar dat kon die niet zeggen en heb zelf helaas niet naar de VIN gekeken.
Klopt, op de MY22 heeft de Air mat plastic fysieke knoppen, alles daarboven glanzend plastic touch knoppen.

MY23 dacht ik dat ze naar fysieke knoppen zijn gegaan voor alle uitvoeringen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• annita
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 16-12-2022
Bogey555 schreef op vrijdag 4 november 2022 @ 11:50:
[...]

Nice :*) , had jij ook een GT besteld?
Spannend, hopelijk die van ons ook... Hebben nog iets gehoord.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stimpyrulez
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 08:25
Phusebox schreef op vrijdag 4 november 2022 @ 13:33:
[...]

Klopt, op de MY22 heeft de Air mat plastic fysieke knoppen, alles daarboven glanzend plastic touch knoppen.
Heb al eens lopen zoeken of er knopjes zijn die je op een 'touchscreen' (in dit geval button) kan zetten.
Of wel, dat je die op zo'n knoppie kan plakken zodat het weer een fysieke knop wordt zodat je niet perongeluk de stoelverwarming/ventilatie aanzet.

Kan ze alleen niet vinden.... :-S

Had de hoop dat Aliexpress wel zo'n accessoires zou kunnen leveren :-P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
stimpyrulez schreef op vrijdag 4 november 2022 @ 14:11:
[...]

Heb al eens lopen zoeken of er knopjes zijn die je op een 'touchscreen' (in dit geval button) kan zetten.
Of wel, dat je die op zo'n knoppie kan plakken zodat het weer een fysieke knop wordt zodat je niet perongeluk de stoelverwarming/ventilatie aanzet.

Kan ze alleen niet vinden.... :-S

Had de hoop dat Aliexpress wel zo'n accessoires zou kunnen leveren :-P
Een van de weinige punten waar ik dan geen problemen mee heb, buiten de vingervlekken. Ik moet soms meerdere keren drukken voor ie überhaupt reageert. Per ongeluk aanzetten is me buiten de eerste proefrit nooit meer gebeurd.

Zou je niet gewoon iets van siliconen er op kunnen plakken?
https://amzn.eu/d/1GFBuVL

[ Voor 5% gewijzigd door Phusebox op 04-11-2022 14:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaMenaz
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 12:26
Type knopjes is toch afhankelijk van wel/geen stoelventilatie?

Alleen stoelverwarming en stuurverwarming: 3 fysieke knoppen (basismodel en GT)
Stoelventilatie, stoelverwarming en stuurverwarming: 5 touchknoppen (Plus t/m GT-Line)

Ik heb nog geen EV6' gezien met 5 fysieke knoppen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/924zgpNx4A-3QU7wT-Kxb-GMJgE=/232x232/filters:sharpen(0.5,0.1,false):strip_exif()/f/image/QnLI9jbXpBLVfO642bRfYtKo.webp?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nH24tW-DkAm1AysBKKQYZQfEFIU=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pOVa7VEwNRom9DGnqlnRvTuf.jpg?f=fotoalbum_tile

[ Voor 95% gewijzigd door DaMenaz op 04-11-2022 14:27 ]

Catch my drift?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Phusebox
DaMenaz schreef op vrijdag 4 november 2022 @ 14:20:
Type knopjes is toch afhankelijk van wel/geen stoelventilatie?

Alleen stoelverwarming en stuurverwarming: 3 fysieke knoppen (basismodel en GT)
Stoelventilatie, stoelverwarming en stuurverwarming: 5 touchknoppen (Plus t/m GT-Line)

Ik heb nog geen EV6' gezien met 5 fysieke knoppen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gchW9VI_OvLiWPwhJjgf3uTdiOM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5PSyfUfffLph2gFbl0QjnJub.jpg?f=fotoalbum_large

In de VS in ieder geval wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaMenaz
Geinig, nog niet eerder gezien.

Catch my drift?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyrulez
Phusebox schreef op vrijdag 4 november 2022 @ 14:12:
[...]

Zou je niet gewoon iets van siliconen er op kunnen plakken?
https://amzn.eu/d/1GFBuVL
zoiets zocht ik dus wel, maar de vraag is dan of dit 'geleid' zodat de knoppen blijven werken.

hoopte op een 'knop' waarin het midden dan een klein 'knopje' zit die geleid en die je dan kan indrukken.
Heb ooit zoiets wel eens gezien, maar ja, dat vind je dus nergens meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel3
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 17-09 20:35
Idd grappig die verschillen in optiepakketten internationaal. Zo te zien wel achterbankverwarming en qi lader, maar geen accentverlichting.
Dat grijze plastic zit ook in de Air. Geen vingerafdrukken, maar krast al als je ernaar kijkt.

Ff nog een ander ding. Kan je nog op een of andere manier zien of je een warmtepomp hebt? Ik heb die van mij zonder besteld, maar nu het wat kouder wordt komt er op autoclimate toch al warme lucht uit de roosters zonder dat heat aan staat. AC staat dan wel de hele tijd aan. Als ik vervolgens de temperatuur van 20 naar 24 draai springt heat wel aan een gaat AC uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiliyama
Donderdagavond bij ionity in Duitsland geladen met de kia laadpas voor € 0,29/Kw dat is prima.
Vrijdagavond bij Aldi Duitsland geladen met kia laadpas. Volgens laadpaal € 0,39. In werkelijkheid € 0,613. 😭
Al vaker gehoord dat het in het buitenland soms duur is om met de Kia laadpas te laden.
Is dit vooraf te controleren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT900
De preconditioning werkt bij dus gewoon niet..... maandag maar eens even terug langs de dealer 😔

Gisteren 2 maal geprobeerd , eerste keer een allego van 300kw om op bestemming te geraken en daarna een ionity om terug thuis te geraken.
Beide laadpalen stonden in de navi en steeds met een soc hoger dan 24%. Maar geen enkel moment een teken van preconditioning. Was ook te zien aan de startwaardes van het snelladen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Solarman
  • Niet online
Wiliyama schreef op zaterdag 5 november 2022 @ 02:38:
Donderdagavond bij ionity in Duitsland geladen met de kia laadpas voor € 0,29/Kw dat is prima.
Vrijdagavond bij Aldi Duitsland geladen met kia laadpas. Volgens laadpaal € 0,39. In werkelijkheid € 0,613. 😭
Al vaker gehoord dat het in het buitenland soms duur is om met de Kia laadpas te laden.
Ja, dat kun je op de site van KIA-charge controleren.
Kijk bij laden in het buitenland.
Duitsland starttarief €0,49
Voor de kWh, volgens KIA, de prijs van de aanbieder.

ENYAQ SPORTLINE 210kW MY25 ( voorheen: KIA EV6 GT-Line 77,4 RWD MY23)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xxander968
  • Laatst online: 17-09 18:38
Wiliyama schreef op zaterdag 5 november 2022 @ 02:38:
Kia heeft een app genaamd kia charge waarin je kan zien wat de kosten zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alwinus
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17-09 20:05

alwinus

Tweaked

Ja de roaming kosten van Kia charge kunnen aardig hoog zijn. Ook een keer op verkeken. Dacht met 24 cent per kWh te laden. Op de afrekening van Kia charge bleek dat 44 cent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solarman
  • Niet online
Dan lijkt het mij dat KIA charge zich niet aan zijn eigen informatie/voorwaarden houd.
Zie de laatste prijslijst.
Lees met name de inleiding, KIA geeft daar het volgende aan:

Houd er rekening mee dat de afrekeningseenheden voor het laden in openbare ruimtes
vanwege wettelijke vereisten in de afzonderlijke Europese landen kunnen verschillen. Er wordt
een onderscheid gemaakt tussen verschillende afrekeningen: per kWh, op basis van tijd (min.)
of per laadsessie. Alle prijzen zijn afzonderlijk gebaseerd op de laadpaalexploitanten. Er is een
variabel tarief van toepassing met betrekking tot de individuele laadsessie. De prijzen hangen
af van de betreffende laadpaalexploitanten. Voor laden in het buitenland (= e-roaming) betaalt
u altijd de lokale tarieven zonder enige extra kosten.

ENYAQ SPORTLINE 210kW MY25 ( voorheen: KIA EV6 GT-Line 77,4 RWD MY23)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Anunnaki
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 17-09 19:07
everlast666 schreef op woensdag 2 november 2022 @ 20:55:
[...]

Ik ben een beetje aan t zoeken op t forum naar de best bekabelde telefoonhouder oplossing.

Heb je inmiddels een foto voor me hoe de telefoon gepositioneerd is tov van je zitpositie ?

Heb je inmiddels al een versie 2 gemaakt ?

Hoe werk je de kabel weg ? En heb je de file voor me om m ook te laten 3D printen ? ;)

Durf te vragen zeg maar…..
Heb nog niet echt veel tijd gehad om wat 2.0 aanpassingen te doen, en hij werkt voor nu wel prima zo. Dus als smoesje en in het kader van veel praktijk op doen, kan ik zo in de praktijk goed zien wat ik moet aanpassen (blijf hangen in de test fase :+ ).

Heb je inmiddels een foto voor me hoe de telefoon gepositioneerd is tov van je zitpositie ?
Nog niet maar kan ik wel maken, moet ff een ander toestel meenemen om hem te maken. Telefoon zit zo gepositioneerd met als doel dat ik hem niet gebruik, niet in bediening en ook geen berichten hoef af te lezen. We rijden mono..... En alles gebeurd toch via CarPlay.

Nope nog niet, ik wacht nog hiermee, hij werkt voor nu nog prima. Rede, zie vraag 1

Hoe werk je de kabel weg ?
Kabel die ik erbij gekocht had werkt niet optimaal, maakt soms wel en soms geen verbinding. Kan zijn dat hij beschadigd is omdat ik iets te veel kracht heb moeten gebruiken om hem in de houder te krijgen. Who knows. Gebruik nu de originele Apple kabel die stabieler is, altijd verbinding. Alleen die is niet haaks dus die past niet goed in de houder en doe dit nu wat te omslachtig. Zodra dit is gefixt wil ik de kabel uiteindelijk via een zwart rubber gootje doen die tegen de console aangeplakt is richting de usb aansluiting. Kabel kan je dan zo uit de goot trekkenen en weer terug plaatsen.

En heb je de file voor me om m ook te laten 3D printen ? ;)
Die heb ik, maar wil je wachten op 2.0? 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stimpyrulez
Nou, gisteravond ook 2x het euvel gehad dat de ramen ineens helemaal beslagen waren.

We zaten met 4 personen in de auto en begon iets te regenen.
Binnen een paar minuten had ik de hele voorruit beslagen.
Voorruit ontwaseming aangezet en toen trok het weer weg.

2 personen ofgezet en daarna nogmaals (begon wederom iets te regenen).

Zou volgens mij niet moeten mogen.
Moet toch volgende week naar de dealer dus zal het daar wel eens aangeven.

Volgens komt het omdat het altijd is 'kachel aan of airco aan'.
De optie beide aan (wat ik altijd wel in de andere auto's kon) die is er niet.
Daardoor wordt de luchtvochtigheid niet omlaag gebracht door de airco (denk ik).

Maar vond het niet bepaald prettig in het donker en dan ineens ook nog zeer slecht zicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SwEEp3R
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 03-06 07:44
JT900 schreef op zaterdag 5 november 2022 @ 07:47:
De preconditioning werkt bij dus gewoon niet..... maandag maar eens even terug langs de dealer 😔

Gisteren 2 maal geprobeerd , eerste keer een allego van 300kw om op bestemming te geraken en daarna een ionity om terug thuis te geraken.
Beide laadpalen stonden in de navi en steeds met een soc hoger dan 24%. Maar geen enkel moment een teken van preconditioning. Was ook te zien aan de startwaardes van het snelladen
De SoC van >24% is niet de enige voorwaarde. De afstand tot de charger moet bv ook voldoende zijn om tot het gewenste temperatuurniveau te komen. En zo zijn er geloof ik nog een paar voorwaarden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
stimpyrulez schreef op zaterdag 5 november 2022 @ 11:21:
Nou, gisteravond ook 2x het euvel gehad dat de ramen ineens helemaal beslagen waren.

We zaten met 4 personen in de auto en begon iets te regenen.
Binnen een paar minuten had ik de hele voorruit beslagen.
Voorruit ontwaseming aangezet en toen trok het weer weg.

2 personen ofgezet en daarna nogmaals (begon wederom iets te regenen).

Zou volgens mij niet moeten mogen.
Moet toch volgende week naar de dealer dus zal het daar wel eens aangeven.

Daardoor wordt de luchtvochtigheid niet omlaag gebracht door de airco (denk ik).

Maar vond het niet bepaald prettig in het donker en dan ineens ook nog zeer slecht zicht.
Gisteravond hier ook. In mum van tijd opeens zo weinig zicht dat ik de auto langs de kant heb gezet. Na paar minuten met Front aan was het redelijk weg. Vanochtend zag ik dat de auto ook weer helemaal beslagen was van binnen.

Blijft toch wel echt ontzettend slecht. Antwoord van de dealer: zet een raampje open en de verwarming op de hoogste stand een paar uur. d:)b top joh, bij een auto van 53k.

Ook in de regen nu twee keer gehad dat de dodehoeksensor niet werkt. Kijk sowieso nog altijd zelf uiteraard maar nu zat de auto telkens echt in de dodehoek, en geen lampje of waarschuwing.

[ Voor 6% gewijzigd door Phusebox op 05-11-2022 13:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loei123
stimpyrulez schreef op zaterdag 5 november 2022 @ 11:21:

Ik heb altijd AC en Heat altijd tegelijkertijd aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaMenaz
In mijn huidige wagen heb ik voorruitverwarming. Ideaal. Jammer dat ze dat bij KIA niet hebben.

O, en wat ook prima helpt: leg een Pingi in de auto. Heb ik al jaren.

https://www.bol.com/nl/nl...FXpQq8QApkmkaAuugEALw_wcB

[ Voor 64% gewijzigd door DaMenaz op 05-11-2022 13:16 ]

Catch my drift?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• everlast666
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 01-09 09:20
Anunnaki schreef op zaterdag 5 november 2022 @ 10:35:
[...]

Heb nog niet echt veel tijd gehad om wat 2.0 aanpassingen te doen, en hij werkt voor nu wel prima zo. Dus als smoesje en in het kader van veel praktijk op doen, kan ik zo in de praktijk goed zien wat ik moet aanpassen (blijf hangen in de test fase :+ ).

Nog niet maar kan ik wel maken, moet ff een ander toestel meenemen om hem te maken. Telefoon zit zo gepositioneerd met als doel dat ik hem niet gebruik, niet in bediening en ook geen berichten hoef af te lezen. We rijden mono..... En alles gebeurd toch via CarPlay.

Nope nog niet, ik wacht nog hiermee, hij werkt voor nu nog prima. Rede, zie vraag 1

Hoe werk je de kabel weg ?
Kabel die ik erbij gekocht had werkt niet optimaal, maakt soms wel en soms geen verbinding. Kan zijn dat hij beschadigd is omdat ik iets te veel kracht heb moeten gebruiken om hem in de houder te krijgen. Who knows. Gebruik nu de originele Apple kabel die stabieler is, altijd verbinding. Alleen die is niet haaks dus die past niet goed in de houder en doe dit nu wat te omslachtig. Zodra dit is gefixt wil ik de kabel uiteindelijk via een zwart rubber gootje doen die tegen de console aangeplakt is richting de usb aansluiting. Kabel kan je dan zo uit de goot trekkenen en weer terug plaatsen.

En heb je de file voor me om m ook te laten 3D printen ? ;)
Die heb ik, maar wil je wachten op 2.0? 8)
bedankt voor je reactie. Uit nieuwsgierigheid. Als je de telefoon niet hoeft af te lezen, wat is dan het voordeel voor deze houder tov de houder op de daarvoor bedoelde plek op de middenconsole. Kabel kan gewoon langs zij gehaald worden toch ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• everlast666
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 01-09 09:20
Ben zo benieuwd wat de beweegreden van Kia is om niet gewoon een knop te maken voor preconditioning

er zijn zoveel mensen die werken met apps via carplay of gewoon zonder navigatie. Hoe makkelijk zou t zijn wanneer je gewoon een knopje hebt dat je fysiek kan bedienen als je weet dat je binnen 20 min bij een snellader gaat laden ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
everlast666 schreef op zaterdag 5 november 2022 @ 13:37:
Ben zo benieuwd wat de beweegreden van Kia is om niet gewoon een knop te maken voor preconditioning

er zijn zoveel mensen die werken met apps via carplay of gewoon zonder navigatie. Hoe makkelijk zou t zijn wanneer je gewoon een knopje hebt dat je fysiek kan bedienen als je weet dat je binnen 20 min bij een snellader gaat laden ?
Waarschijnlijk om te voorkomen dat mensen zo dingen doen die slecht zijn voor de accu of andere ongewenste effecten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyrulez
Loei123 schreef op zaterdag 5 november 2022 @ 13:01:
[...]

Ik heb altijd AC en Heat altijd tegelijkertijd aan.
Hoe dan?
Niet in de 'auto modus' neem ik aan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stimpyrulez
DaMenaz schreef op zaterdag 5 november 2022 @ 13:15:
In mijn huidige wagen heb ik voorruitverwarming. Ideaal. Jammer dat ze dat bij KIA niet hebben.

O, en wat ook prima helpt: leg een Pingi in de auto. Heb ik al jaren.

https://www.bol.com/nl/nl...FXpQq8QApkmkaAuugEALw_wcB
Zo'n Pingi kan helpen ja.
Maar het bijzondere is dat het 'ineens' op kwam.
Neem aan dat zo'n Pingi dan ook niet helpt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyrulez
Phusebox schreef op zaterdag 5 november 2022 @ 13:00:
[...]

Gisteravond hier ook. In mum van tijd opeens zo weinig zicht dat ik de auto langs de kant heb gezet. Na paar minuten met Front aan was het redelijk weg. Vanochtend zag ik dat de auto ook weer helemaal beslagen was van binnen.

Blijft toch wel echt ontzettend slecht. Antwoord van de dealer: zet een raampje open en de verwarming op de hoogste stand een paar uur. d:)b top joh, bij een auto van 53k.

Ook in de regen nu twee keer gehad dat de dodehoeksensor niet werkt. Kijk sowieso nog altijd zelf uiteraard maar nu zat de auto telkens echt in de dodehoek, en geen lampje of waarschuwing.
Ik zal eens kijken of mijn dealer ook zo'n top antwoord geeft >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
stimpyrulez schreef op zaterdag 5 november 2022 @ 14:56:
[...]

Ik zal eens kijken of mijn dealer ook zo'n top antwoord geeft >:)
Zojuist nog maar eens een half uur besteed aan het reinigen van de voorruit aan de binnenkant. Benieuwd of het nu beter gaat zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loei123
stimpyrulez schreef op zaterdag 5 november 2022 @ 14:52:
[...]

Hoe dan?
Niet in de 'auto modus' neem ik aan?
Dat klopt, die vermijd ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• marcel3
Loei123 schreef op zaterdag 5 november 2022 @ 15:30:
[...]

Dat klopt, die vermijd ik.
Ik ook. Gisteren weer een keer met autoclimate gereden en meteen was het raak: vanmorgen een dikke laag vocht aan de binnenkant van alle ruiten. Op autoclimate draait de airco vrijwel voortdurend om de lucht te ontvochtigen. Nadeel is dat dat vocht ook in de verdamper achterblijft.
Het beste is om net als s zomers de ac 10 minuten voor aankomst uit te zetten.
Of we kunnen hier natuurlijk weer 25 pagina's over volschrijven natuurlijk :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel3
Phusebox schreef op zaterdag 5 november 2022 @ 15:26:
[...]

Zojuist nog maar eens een half uur besteed aan het reinigen van de voorruit aan de binnenkant. Benieuwd of het nu beter gaat zijn.
Dat is het probleem niet. Dat vocht komt uit je verdamper.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DaMenaz
ExtraVochtig6

Catch my drift?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glawen
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 14-09 11:19
Ik dacht dat ik geluk had en een EV6 zonder kinderziektes zou hebben maar gisteren nadat ik de accu pre-conditionering update had laten installeren kreeg ik bij het ophalen van de auto de melding dat ze ook een nieuwe warmtepomp of een onderdeel hiervan hadden besteld omdat deze defect was. Sindsdien viel mij voor het eerst op dat de verwarming het dus niet meer doet...
Nu maar hopen dat ie snel geleverd gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
marcel3 schreef op zaterdag 5 november 2022 @ 15:45:
[...]

Dat is het probleem niet. Dat vocht komt uit je verdamper.
Dan gaat het dus nooit opgelost worden. Want de dealer erkent dit probleem niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel3
marcel3 schreef op vrijdag 4 november 2022 @ 21:08:
[...]

Ff nog een ander ding. Kan je nog op een of andere manier zien of je een warmtepomp hebt? Ik heb die van mij zonder besteld, maar nu het wat kouder wordt komt er op autoclimate toch al warme lucht uit de roosters zonder dat heat aan staat. AC staat dan wel de hele tijd aan. Als ik vervolgens de temperatuur van 20 naar 24 draai springt heat wel aan een gaat AC uit.
Even naar goed gebruik mezelf quoten ;) Vandaag nog eens een kijkje genomen onder de frunk en het lijkt er verrekte veel op dat mijn Air die besteld is zonder warmtepomp wel degelijk over een warmtepomp beschikt. Het valt nog niet mee om dat te zien, want het belangrijkste onderdeel van de warmtepomp is de compressor en die zit gewoon op iedere EV6 uiteraard. Kia/Hyundai maken net als een aantal andere fabrikanten voor de WP gebruik van een aparte verdamper en condenser in het interieur. En ik zie gewoon twee set koudemiddelleidingen door het schutbord gaan. Precies zoals afgebeeld in diverse plaatjes van de e-GMP architectuur op de interwebs.

Zie hier ook een illustratief filmpje van Youtuber EVOdessy die zich hardop afvraagt of zijn GT-line zonder warmtepomp (dat kan in de UK) niet toch gewoon een warmtepomp heeft.

Je gaat je bijna afvragen of een EV6 zonder WP wel bestaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chel
@Loei123 zie hier regekmatig problmen over beslagen ramen bij herfstacthtig weer maar als ik jou dus begrijp is dit eenvoudig te verhelpen door autoclimate uit te zetten waardoor je ac en heat kunt combineren. Wil je va; vocht uit de verdamper af zijn is de tip van @marcel3 dus een idee.

Klinkt logisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel3
Phusebox schreef op zaterdag 5 november 2022 @ 16:32:
[...]

Dan gaat het dus nooit opgelost worden. Want de dealer erkent dit probleem niet.
Helemaal vanzelf gaat het niet weg nee, maar ik zou dus de komende tijd eens proberen om ruim voordat je s avonds thuiskomt de AC handmatig uit te zetten. Hopelijk verbetert het daarmee. Lijkt me verder ook een kleine moeite, kwestie van jezelf even eigen maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
marcel3 schreef op zaterdag 5 november 2022 @ 16:40:
[...]

Even naar goed gebruik mezelf quoten ;) Vandaag nog eens een kijkje genomen onder de frunk en het lijkt er verrekte veel op dat mijn Air die besteld is zonder warmtepomp wel degelijk over een warmtepomp beschikt. Het valt nog niet mee om dat te zien, want het belangrijkste onderdeel van de warmtepomp is de compressor en die zit gewoon op iedere EV6 uiteraard. Kia/Hyundai maken net als een aantal andere fabrikanten voor de WP gebruik van een aparte verdamper en condenser in het interieur. En ik zie gewoon twee set koudemiddelleidingen door het schutbord gaan. Precies zoals afgebeeld in diverse plaatjes van de e-GMP architectuur op de interwebs.

Zie hier ook een illustratief filmpje van Youtuber EVOdessy die zich hardop afvraagt of zijn GT-line zonder warmtepomp (dat kan in de UK) niet toch gewoon een warmtepomp heeft.

[YouTube: Kia EV6 RWD - Secrets of the Frooty Frunk]

Je gaat je bijna afvragen of een EV6 zonder WP wel bestaat.
Of het is gewoon software, dat de hardware er wel in zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
marcel3 schreef op zaterdag 5 november 2022 @ 16:43:
[...]

Helemaal vanzelf gaat het niet weg nee, maar ik zou dus de komende tijd eens proberen om ruim voordat je s avonds thuiskomt de AC handmatig uit te zetten. Hopelijk verbetert het daarmee. Lijkt me verder ook een kleine moeite, kwestie van jezelf even eigen maken.
Ik heb het idee dat het juist erger wordt als ik de AC uitzet, heb die vaker uitgezet omdat het toch niet warm wordt maar wel 3 kW verbruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel3
Phusebox schreef op zaterdag 5 november 2022 @ 17:09:
[...]

Of het is gewoon software, dat de hardware er wel in zit.
Dat zou wel bijzonder zijn met zelfs alle leidingen aangesloten, maar je weet maar nooit idd. Ik zal de komende tijd eens wat vaker voelen aan die leidingen. De AC leidingen waren daarstraks duidelijk koud, de andere set was niet overtuigend warm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel3
Phusebox schreef op zaterdag 5 november 2022 @ 17:14:
[...]

Ik heb het idee dat het juist erger wordt als ik de AC uitzet, heb die vaker uitgezet omdat het toch niet warm wordt maar wel 3 kW verbruikt.
Het heeft er bij jou ook wel wat van weg dat er dan gewoon een klep niet werkt oid. Zie hieronder hoe het voor een Zoe werkt. Ik denk dat het bij KIA niet veel anders gaat. Tijdens koelen gaat de lucht alleen over de verdamper, bij verwarmen ook over de condenser. Daar moet dus een klep voor worden omgezet.
Maar goed, altijd oppassen met dit soort troubleshooting achter het bureau. Ik zou dit zeker niet opperen bij de dealer, gewoon lekker zelf laten uitzoeken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/esRJxiDttBCpj2upKLLmbQfG_Os=/800x/filters:strip_exif()/f/image/YJ233xSlc3lpmfluJE9RAABH.webp?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrimaBB
marcel3 schreef op zaterdag 5 november 2022 @ 17:24:
[...]

Het heeft er bij jou ook wel wat van weg dat er dan gewoon een klep niet werkt oid. Zie hieronder hoe het voor een Zoe werkt. Ik denk dat het bij KIA niet veel anders gaat. Tijdens koelen gaat de lucht alleen over de verdamper, bij verwarmen ook over de condenser. Daar moet dus een klep voor worden omgezet.
Maar goed, altijd oppassen met dit soort troubleshooting achter het bureau. Ik zou dit zeker niet opperen bij de dealer, gewoon lekker zelf laten uitzoeken.
Wij hebben al een paar jaar ook een Zoe, maar de vochtproblemen herken ik totaal niet bij die auto.

Natuurlijk is het met dit type weer ‘s ochtends even de voorruitverwarmer even laten blazen, maar dat is het dan wel.

Bij de EV6 blijf je prutsen met de airco/verwarming wel/niet aan gedurende de rit. Ook vind ik de temperatuur in de auto vaak te koud. Kortom gedoe..

Wat nog kan meespelen is dat de EV6 wat groter is dan de Zoe misschien, maar ik blijf toch vermoeden dat Kia eea niet goed onder controle heeft wbt klimaatbeheersing.

Er is mee te leven, maar zal dit toch proberen aan te kaarten bij de dealer komende week bij m’n afspraak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loei123
Chel schreef op zaterdag 5 november 2022 @ 16:40:
@Loei123 zie hier regekmatig problmen over beslagen ramen bij herfstacthtig weer maar als ik jou dus begrijp is dit eenvoudig te verhelpen door autoclimate uit te zetten waardoor je ac en heat kunt combineren. Wil je va; vocht uit de verdamper af zijn is de tip van @marcel3 dus een idee.

Klinkt logisch.
Correct, als ik soms de waaiers op mijzelf richt wil het nog wel eens lichtelijk beslaan, de oplossing is dan om de waaiers op de voorruit te richten. Dan is het zo verholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joer
Als ik het goed begrijp. Word de auto niet warm zonder de heat aan te zetten? Want als ik hem niet op clima zet maar normaal net zoals een benzine auto de warmte probeer te regel en bijvoorbeeld de temp op 23 gr zet komt er alleen koude lucht uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
Joer schreef op zaterdag 5 november 2022 @ 19:24:
Als ik het goed begrijp. Word de auto niet warm zonder de heat aan te zetten? Want als ik hem niet op clima zet maar normaal net zoals een benzine auto de warmte probeer te regel en bijvoorbeeld de temp op 23 gr zet komt er alleen koude lucht uit.
Welkom in de wondere wereld van de EV6. Misschien kunnen ze een master opleiding geven voor hoe je nu de temperatuur moet regelen in deze auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chel
Weet iemand welke laadpas(sen) worden meegeleverd bij een leaseauto vanuit Leaseplan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joer
Chel schreef op zaterdag 5 november 2022 @ 20:11:
Weet iemand welke laadpas(sen) worden meegeleverd bij een leaseauto vanuit Leaseplan?
Geen 1 moet ie zelf aanvragen bij de diverse aanbieders en dat ik zeker de moeite waar ivm verschillende tarieven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joer
Phusebox schreef op zaterdag 5 november 2022 @ 19:29:
[...]

Welkom in de wondere wereld van de EV6. Misschien kunnen ze een master opleiding geven voor hoe je nu de temperatuur moet regelen in deze auto.
Zonder Heat aan word ie niet warm. Dan maar de knop aanzetten

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PrimaBB
Joer schreef op zaterdag 5 november 2022 @ 21:11:
[...]

Zonder Heat aan word ie niet warm. Dan maar de knop aanzetten
Of de temperatuur opschroeven totdat de heat vanzelf aangaat.
Dat is het jammere ervan. Soms staat temp bij mij op 22 graden, wat mij voldoende lijkt, maar als heat niet aanspringt dan blijft (te) koele lucht stromen.

Dus dan pruts ik maar weer zelf met heat knopje, waardoor autoclimate uitspringt en na tijdje zet ik zelf boeltje weer op autoclimate…

Ik zou het prettig vinden als de EV6 gewoon zelf alles regelt met behoud van enig behaagdelijk binnenklimaat. Dat is blijkbaar lastig.

[ Voor 4% gewijzigd door PrimaBB op 05-11-2022 23:24 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• henrov
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 16-08 11:48
Phusebox schreef op zaterdag 5 november 2022 @ 19:29:
[...]

Ik snap er werkelijk niets van. Ik heb geen enkel probleem met de clima.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Loei123
henrov schreef op zondag 6 november 2022 @ 07:08:
[...]

Hier precies hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markvw
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 05-09 08:24
henrov schreef op zondag 6 november 2022 @ 07:08:
[...]

De auto-climate werkt wel, ik vind alleen de overgang naar airco aanspringen groot. Het voelt dan direct heel koud aan.

Ik heb als ik wegrij ook vaak het idee dat het wat lang duurt voordat er warmte uit het systeem komt.
Ook verdenk ik de middelste luchtgaten er van nooit warmte te geven.

Dan mijn laatste punt van kritiek.... Ik zou graag zien dat de auto-stand naar de ruit en voeten blaast (ook handig met ontwasemen) en niet in mijn gezicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanAllElectric
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 10-09 09:10
markvw schreef op zondag 6 november 2022 @ 08:45:
[...]

De auto-climate werkt wel, ik vind alleen de overgang naar airco aanspringen groot. Het voelt dan direct heel koud aan.

Ik heb als ik wegrij ook vaak het idee dat het wat lang duurt voordat er warmte uit het systeem komt.
Ook verdenk ik de middelste luchtgaten er van nooit warmte te geven.

Dan mijn laatste punt van kritiek.... Ik zou graag zien dat de auto-stand naar de ruit en voeten blaast (ook handig met ontwasemen) en niet in mijn gezicht.
Blijkbaar iets persoonlijks. Ik vind het juist fijn dat er frisse lucht op mijn gezicht blaast. Voor mij voelt de 1e fase met heat on vaak al te warm (instelling auto 1-3 met 20.5). Mijn vrouw vindt dat dus weer niet. Daarom fijn dat er een stand driver only is. Ze klaagt eigenlijk nooit over de temperatuur in de auto.

Panasonic TCAP 12kW J-versie + Heishamon/HA/Node-Red/Grafana/InfluxDB; Atlantic v3 200L; 5* jaga strada 21 & zelfbouw DBE; 3*2400Wp (O,Z,W); KIA EV6 77kWh RWD + EVCC/cFos Wallbox solar; 3* Marstek 5kWh (v151)+CT003 (v114)+ modbus/lilygo/node-red/HA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joer
Zelf heb ik nooit auto clima aan. Zet temp op 21 graden en dan heat aan. Maar misschien moet ik eens gaan proberen op auto clima te zetten en dan op m’n gewenste temp. Zelf vind ik 20/21 graden en fijnst.

Voor degene die geen problemen ervaren. Hoe staan jullie instellingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grotegok
Joer schreef op zondag 6 november 2022 @ 09:52:
Zelf heb ik nooit auto clima aan. Zet temp op 21 graden en dan heat aan. Maar misschien moet ik eens gaan proberen op auto clima te zetten en dan op m’n gewenste temp. Zelf vind ik 20/21 graden en fijnst.

climate control op 2 streepjes, temp op 22

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sQuare

ik heb hem op autoclimate standje 2 en temperatuur op 20,5.

het enige “probleempje” dat ik heb is dat hij na een tunnel niet automatisch van interne circulatie afgaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel3

Nu met verwarmen valt me op dat het verbruik op de handmatige stand met heater aan hoger is dan bij autoclimate standje 1. Afgaande op de prognose vd actieradius. En dat terwijl de AC dan ook nog wordt ingeschakeld op momenten dat ik dat zelf niet zou doen. De lucht uit de roosters is ongeveer even warm bij dezelfde temp instellingen.
Dus dan toch maar op autoclimate, maar die zet ik dus samen met de AC wel ruim voor aankomst weer uit ivm de vochtproblemen die anders ontstaan.

[ Voor 5% gewijzigd door marcel3 op 06-11-2022 10:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corola10
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 11-10-2024
Chel schreef op zaterdag 5 november 2022 @ 20:11:
bij ons bedrijf is het shell, kweet niet wat ze doen bij prive? of ook bedrijf?
Pagina: 1 ... 215 ... 446 Laatste

Let op:
Openbaar laden, laadpassen, etc. in: [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3.

Bestellingen, leveringen en "waar is de boot"-posts over de Kia EV6 mogen in: Het KIA EV6 leveringen topic