Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joer
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 19-04 12:19
Gister melde ik dat de dealer €100,- zou rekeken voor pre heating van de batterij en dat ik daarvoor een aparte afspraak moest maken. Maar als ik terug lees in het forum over iemand die deze update heeft uitgevoerd door de dealer dan zit het er bij mij al op, terwijl dealer zegt niet gedaan. Zie foto, heb ik hem nu wel of niet. Voorverwarmen voor laden ??Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/t9WlsInx4FmWg8P_1oKppeonUHM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wyZePAMGKtcut33xFeaxN51H.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joer
smalltowncynic schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 13:51:
[...]

Het probleem is voornamelijk dat Nederlanders niet de juiste afstand houden op de snelweg. Het kortst bij wat de EV6 aanhoudt, is ongeveer de minimale juiste afstand (d.w.z. 2 seconden). Adaptive kan ook niet uit, dus in de praktijk heb je er weinig aan in de Randstad, omdat het daar erg druk is en men de auto maar gewoon ergens tussen gooit, ook als dat betekent dat degene achter je moet afremmen. Is dus geen "technisch probleem".

Je hebt op het stuur een knopje linksonder wat de afstand regelt, die gebruik je voor dichter bij of verder weg. Heeft volgens mij 4 afstanden.
Super dat knopje, dat zocht ik. Afstand is voor mij ook alleen voor snel weg. Bedankt man

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• morpheus-nl
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 18-05 13:32
Ik zoek naar een mogelijkheid om i-pedal standaard aan te hebben (dus altijd aan). Naar mijn weten kan dit niet?

Ook als ik i-pedal aangezet heb, en ik ga in z'n achteruit en weer terug in drive, dan moet ik hem weer handmatig aanzetten. Heel irritant.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• everlast666
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 08-04 18:28
DaMenaz schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 13:30:
[...]

Vage site. 12 superpositieve reviews en allemaal van vandaag (27-10)...

Geen keurmerk en als je goed zoekt een adres naar een bedrijfsverzamelgebouw in Denemarken.

https://www.google.com/ma...!3d56.2014294!4d9.5826627

https://webshopchecker.nl/shop/cartvbox-nl/
Tnx ! Dat gaat m dus niet worden. Maar internet staat vol met die Android boxen die je op ie bekabelde CarPlay/Android auto usb aansluit. Vervolgens WiFi van je mobiel en streamen maar tijdens t laden 😄

Wellicht dat iemand goede ervaringen heeft met een alternatief ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franciesco
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 20:04
morpheus-nl schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 14:15:
Ik zoek naar een mogelijkheid om i-pedal standaard aan te hebben (dus altijd aan). Naar mijn weten kan dit niet?

Ook als ik i-pedal aangezet heb, en ik ga in z'n achteruit en weer terug in drive, dan moet ik hem weer handmatig aanzetten. Heel irritant.
Het schijnt dat i-pedal vanaf de juli versie van het infotainment systeem onthouden wordt. Misschien kunnen mensen met deze versie dat bevestigen of ontkennen? Ik heb zelf deze versie namelijk nog niet.

Edit: er ging wat fout met posten van dit bericht...

[ Voor 25% gewijzigd door Franciesco op 27-10-2022 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chel
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 22-02-2024
Hallo allemaal,

Ik heb even de thread nagelezen en er is al hier en daar wat gezegd over banden voor de EV6 (Nexen en Kumho, maar dat waren dan vooral de banden die er standaard op geleverd werden). Zijn er ook al mensen die er zelf banden op hebben gelegd en goede ervaringen hebben? Is het verstandig om speciaal voor EV ontworpen banden te nemen of is dit vooral marketing?

Ik ben benieuwd naar jullie reacties.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArjenIsM3
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 20:31
Franciesco schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 14:28:
[...]

Het schijnt dat i-pedal vanaf de juli versie van het infotainment systeem onthouden wordt. Misschien kunnen mensen met deze versie dat bevestigen of ontkennen? Ik heb zelf deze versie namelijk nog niet.

Edit: er ging wat fout met posten van dit bericht...
Nee, i-pedal wordt niet onthouden in de 2207 versie, gaat nog steeds automatisch op level 3.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• scoffie
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11-08-2023
Phusebox schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 08:40:
[...]

Nou ik rij gewoon weg in level 3 en dan tijdens het rijden zet ik iPedal meestal aan, niet voor het wegrijden. Heb geen melding gezien, dus bij de eerste bocht liet ik het gas los en toen was het "ah ja".
Op het scherm stond niks, behalve dat het hele "regen level" blokje linksonder weg was.
Vanmorgen geprobeerd. Auto was 100% vol, na 50 meter i-pedal aangeklikt, icoontje verscheen en i-pedal deed wat ie anders doet, fors remmen dus.
Ben gestopt en heb er een fotootje van gemaakt.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jVMH9qwSJm8nkRszPIArfeH0okw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RrvuZ0NF2ni9bJYHHZYMdQ6R.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• scoffie
--HOOLIE-- schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 07:07:
[...]

Helaas...
Dit werkte dus niet.
Auto bleef zeuren dat er iets open stond en bewoog met geen mogelijkheid. :|
Het volgende werkt dus wel : auto in D of R schakelen, parkeerrem handmatig afzetten (knop links van het stuurwiel) EN TEGELIJK het rempedaal indrukken, als je alles los laat kan je rijden met achterklep of deuren open.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13:54
scoffie schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 14:39:
[...]

Vanmorgen geprobeerd. Auto was 100% vol, na 50 meter i-pedal aangeklikt, icoontje verscheen en i-pedal deed wat ie anders doet, fors remmen dus.
Ben gestopt en heb er een fotootje van gemaakt.
[Afbeelding]
Dan was ie vast niet echt 100% vol... bij mij werkte het pas na 3 minuten rijden.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• scoffie
Phusebox schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 14:53:
[...]

Dan was ie vast niet echt 100% vol... bij mij werkte het pas na 3 minuten rijden.
Dan moet ik voortaan opletten, want als mijn lader aangeeft dat de batterij om 04.12u vanmorgen 100% vol was, de auto geeft ook aan dat haar batterij 100% vol is en de app geeft die 100% ook, dan zou het best kunnen dat ik met een lege batterij vertrek ALS ik jouw redenering zou geloven.
Gelukkig volg ik jouw redenering niet. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
scoffie schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 15:01:
[...]

Dan moet ik voortaan opletten, want als mijn lader aangeeft dat de batterij om 04.12u vanmorgen 100% vol was, de auto geeft ook aan dat haar batterij 100% vol is en de app geeft die 100% ook, dan zou het best kunnen dat ik met een lege batterij vertrek ALS ik jouw redenering zou geloven.
Batterijconditionering, temperatuur, heb je even stil gestaan voordat je wegreedt, had je de verwarming aan... dat speelt allemaal mee.

Maar goed je kunt ook gewoon doen alsof ik een domme opmerking maak, dat is jouw goed recht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JeJeBe
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 05-05 18:37
Canby schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 10:49:
Welke banden zitten er op de 20 inch velgen?
Ik heb het begrepen dat Continental is, maar is het all-season of zomerbanden zijn? Hangt het van de datum van de levering, of altjid identieke set is?
PremiumContact 6
255/45 R 20 H XL

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Solarman
  • Registratie: Mei 2022
  • Niet online
Joer schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 13:53:
Gister melde ik dat de dealer €100,- zou rekeken voor pre heating van de batterij en dat ik daarvoor een aparte afspraak moest maken. Maar als ik terug lees in het forum over iemand die deze update heeft uitgevoerd door de dealer dan zit het er bij mij al op, terwijl dealer zegt niet gedaan. Zie foto, heb ik hem nu wel of niet. Voorverwarmen voor laden ??[Afbeelding]
Lijkt er wel op.
Anders had er Winter modus gestaan.
Probeer het gewoon eens uit.

KIA EV6 GT-Line 77,4 RWD MY23

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JeJeBe
Joer schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 14:02:
[...]

Super dat knopje, dat zocht ik. Afstand is voor mij ook alleen voor snel weg. Bedankt man
met een EV6 ben je toch altijd snel weg ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeJeBe
scoffie schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 14:48:
[...]

Het volgende werkt dus wel : auto in D of R schakelen, parkeerrem handmatig afzetten (knop links van het stuurwiel) EN TEGELIJK het rempedaal indrukken, als je alles los laat kan je rijden met achterklep of deuren open.
Je beschrijving doet het ingewikkelder lijken dan het is.
Schakelen naar D of R én de handrem lossen, kan sowieso alleen maar met je voet op de rem.
het enige speciale wat je dus moet doen: handmatig de handrem lossen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JeJeBe
Joer schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 13:53:
Gister melde ik dat de dealer €100,- zou rekeken voor pre heating van de batterij en dat ik daarvoor een aparte afspraak moest maken. Maar als ik terug lees in het forum over iemand die deze update heeft uitgevoerd door de dealer dan zit het er bij mij al op, terwijl dealer zegt niet gedaan. Zie foto, heb ik hem nu wel of niet. Voorverwarmen voor laden ??[Afbeelding]
Dat is 'm toch ... het heette vroeger "Wintermodus".
Navigeer met de ingebouwde nav naar een snellader, kijk en herken :-)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JeJeBe
Dartlink schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 09:04:
[...]

Door? Dit staat namelijk nergens in het boekje. Enkel snelladen wordt aangeraden om "dit tot een minimum te beperken"
idd, die fabrikanten doen al genoeg ZELF om de accu's maximaal uit te nutten en te beschermen.
Die hebben al een marge ingebouwd, zodat 100% voor de user, maar 90% (voorbeeld !!) van de accu is.
Zelfde verhaal met telefoons en tablets. Je hoeft echt niet zelf voor oplaadmanager te spelen, dat kan de fabrikant en de managementsoftware echt veel beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hugo1529
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 07-05 09:46
het zal in deze 800plus paginas vast vermeld staan maar is de lak van de ev6 werkelijk zo zacht dat ie zelfs met handwas krasjes vertoont?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiliyama
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 14-05 16:56
Phusebox schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 15:04:
[...]

Batterijconditionering, temperatuur, heb je even stil gestaan voordat je wegreedt, had je de verwarming aan... dat speelt allemaal mee.
Of hij heeft 'pittig' geaccelereerd. Al deze stroomverbruikende eventuele oorzaken werden niet vermeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiliyama
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 14-05 16:56
Hugo1529 schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 15:49:
het zal in deze 800plus paginas vast vermeld staan maar is de lak van de ev6 werkelijk zo zacht dat ie zelfs met handwas krasjes vertoont?
Geen idee hoe er gewassen is. Maar op het moment dat de lak aangeraakt wordt met spons of wat dan ook en er zit zand of zeer fijne stof op, die harder is dan de lak dan zullen er krassen ontstaan. Zelfs de meest harde lakken zijn nog altijd zachter dan zand dat dezelfde hardheid als glas heeft. Dat wil niet zeggen dat de lak van de EV6 inderdaad misschien vrij zacht is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerard S 67
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 01-01 10:22
scoffie schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 15:01:
[...]

Het klopt wel dat 'ie niet voor 100% vol is, ook al geeft het display dat aan. Er is ook nog een buffer aan de bovenkant. Meestal kan ik ook bij een stand van 100% nog regeneratief remmen, maar heel soms heeft 'ie dus iets verder doorgeladen en dan kan dat niet, ben je aangewezen op de mechanische remmen. Heb eerder ook al in een Duits forum gelezen over iemand die bovenaan een berg woonde en 's-ochtends na laden het eerste stuk wel kon regenereren, maar ergens tijdens de afdaling weer alleen de mechanische remmen ter beschikking had omdat de buffer door het regeneratief remmen was volgelopen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jixzle
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12-05 14:04
marc4547 schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 07:12:
Hallo mensen ik moet nog een week of 3 wachten, maar overweeg om de dashcam die in de Kia Accesoire lijst staat te laten inbouwen. De Dashcam Pioneer VREC-Z710SH-RC.
Heeft iemand hier ervaringen mee in het gebruik. Mag zowel positief als negatief zijn hoor. Ik zou bijvoorbeeld willen dat hij automatisch aangaat bij het starten en hem niet steeds aan en uit hoeven zetten. Mijn dealer zegt dat dat kan, dus als iemand ervaring heeft?
Ik heb zelf de dubbele camera uit de accessoire lijst weet niet of het deze is.
Maar die van mij gaat automatisch uit en aan bij in inschakelen van de auto.

Heb voor de rest de beelden nog niet teruggekeken omdat er nog niks boeiends is gebeurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joer
Ook hier kom in niet uit. Heb het vergeleken met de laatste firmware versie die van juli. Maar als ik naar de mijne kijk zie ik niet dezelfde versie? Ook niet van die daarvoor. Of kijk ik verkeerd??Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XEMqVbKVlZru4xGSqyLNl_2GetE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8W3wQp2vE6KaZ9bb3G2YNktJ.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeJeBe
Joer schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 17:00:
Ook hier kom in niet uit. Heb het vergeleken met de laatste firmware versie die van juli. Maar als ik naar de mijne kijk zie ik niet dezelfde versie? Ook niet van die daarvoor. Of kijk ik verkeerd??[Afbeelding]
Je hebt gewoon nog een update te doen, waarom ben je daar in verwarring over ?
Pak een flinke USB stick (64GB), formateer exFAT, download de zooi en updaten maar.

[ Voor 14% gewijzigd door JeJeBe op 27-10-2022 17:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArjenIsM3
Joer schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 17:00:
Ook hier kom in niet uit. Heb het vergeleken met de laatste firmware versie die van juli. Maar als ik naar de mijne kijk zie ik niet dezelfde versie? Ook niet van die daarvoor. Of kijk ik verkeerd??[Afbeelding]
Die versie kwam mijn auto ook mee geleverd een paar weken geleden. Zoals gezegd heb je gewoon nog een update te doen naar versie 2207.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joer
JeJeBe schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 17:02:
[...]

Pak een flinke USB stick (64GB), formateer exFAT, download de zooi en updaten maar.
Omdat de auto gister is opgehaald door jij en natuurlijk werd er verteld dat de laatste update erop zat.

[ Voor 16% gewijzigd door Joer op 27-10-2022 17:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joer
ArjenIsM3 schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 17:17:
[...]

Die versie kwam mijn auto ook mee geleverd een paar weken geleden. Zoals gezegd heb je gewoon nog een update te doen naar versie 2207.
Had namelijk gister de auto opgehaald. En ze vertelde dus dat voordat de auto geleverd zou worden de laatste update erop zou zitten. Als ik jou begrijp is dit dus niet de laatste update. Terwijl ik wel pre heating heb voor de batterij voordat ik ergens ga laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joer
JeJeBe schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 17:02:
[...]

Dus ook heb ik niet de laatste navigatie versie? En ook niet de laatste firmversie? Als ik jou goed begrijp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArjenIsM3
Joer schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 17:25:
[...]

Had namelijk gister de auto opgehaald. En ze vertelde dus dat voordat de auto geleverd zou worden de laatste update erop zou zitten. Als ik jou begrijp is dit dus niet de laatste update. Terwijl ik wel pre heating heb voor de batterij voordat ik ergens ga laden.
Yep, ik had precies dezelfde ervaring. Lijkt erop dat de dealers de batterij e.d. wel updaten maar de navigatie update niet doen. Gelukkig kun je die zelf doen. Misschien is dat ook wel de gedachte erachter maar dan mogen ze dat wel duidelijk aangeven en niet zoals bij ons zeggen dat ie helemaal up-to-date is. Overigens laat ik volgende week bij de bandenwissel, bij een andere dealer, controleren of de rest van de systemen inderdaad voorzien zijn van de laatste updates. Heb jij toevallig ook problemen met CarPlay/Android Auto die wegvalt, een tikkend geluid op de achtergrond als je mensen belt vanuit de auto (hoor je niet in de auto, degene aan de andere kant van de lijn wel) en dat de auto je contacten en telefoonlijst niet wil downloaden? ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dartlink
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 20:58
Gerard S 67 schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 16:53:
[...]

Het klopt wel dat 'ie niet voor 100% vol is, ook al geeft het display dat aan. Er is ook nog een buffer aan de bovenkant. Meestal kan ik ook bij een stand van 100% nog regeneratief remmen, maar heel soms heeft 'ie dus iets verder doorgeladen en dan kan dat niet, ben je aangewezen op de mechanische remmen. Heb eerder ook al in een Duits forum gelezen over iemand die bovenaan een berg woonde en 's-ochtends na laden het eerste stuk wel kon regenereren, maar ergens tijdens de afdaling weer alleen de mechanische remmen ter beschikking had omdat de buffer door het regeneratief remmen was volgelopen...
Ondergetekende kan dit bevestigen een aantal weken geleden in Kroatië :) zelfde verhaal. Vertrekken met 95% en dan bergaf richting 100% en daarna je i-pedal kwijt zijn. Maar ook hierna grote waarschuwingen in beeld dat recupiratie is uitgeschakeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joer
ArjenIsM3 schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 17:31:
[...]

Yep, ik had precies dezelfde ervaring. Lijkt erop dat de dealers de batterij e.d. wel updaten maar de navigatie update niet doen. Gelukkig kun je die zelf doen. Misschien is dat ook wel de gedachte erachter maar dan mogen ze dat wel duidelijk aangeven en niet zoals bij ons zeggen dat ie helemaal up-to-date is. Overigens laat ik volgende week bij de bandenwissel, bij een andere dealer, controleren of de rest van de systemen inderdaad voorzien zijn van de laatste updates. Heb jij toevallig ook problemen met CarPlay/Android Auto die wegvalt, een tikkend geluid op de achtergrond als je mensen belt vanuit de auto (hoor je niet in de auto, degene aan de andere kant van de lijn wel) en dat de auto je contacten en telefoonlijst niet wil downloaden? ;)
Navigatie update natuurlijk geen probleem om dat zelf te doen en had ook niet verwacht dat deze up tot date zou zijn.

Maar had wel verwacht dat de firmversie up to date zou zijn.

Heb nog niet aangesloten voor CarPlay dus kan je ff niet helpen met het tikkende geluid. Zal het zsm proberen. Heb je dat tikkende geluid ook als je via Bluetooth bent aangesloten en niet met de kabel?

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Jpjedi
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 01-04 11:52
Laatste update:
Zie screenshot bericht. Eind goed al goed. Communicatie is hersteld en het is serieus opgepakt. Vanmiddag gesprek gehad met directeur KIA en Mercedes NL. De situatie heeft ook intern tot discussie geleid en veel is te wijten aan het stormachtig succes van KIA en het gebrek aan personeel. Uiteraard zijn dat problemen van Louwman en behoren niet bij de klant te geraken. Maar een goed gesprek heeft de lucht geklaard en blij dat KIA alsnog achter hun product staat en dit schriftelijk wil verklaren. Geen goodies of goedmakertjes gelukkig, zaten we niet op te wachten. Erg professioneel opgelost en de pre-conditioning update wordt ook uitgevoerd. (Welke ondanks bewering van verkoper, er toch niet op zat).

Case closed!

——————-/

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PTJSLfFo3ntur7hvyVzqlmofXdw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6sqFU4MmmdaJbuHqQm6BJ2Fz.jpg?f=fotoalbum_large
Jpjedi schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 20:01:
Niet te filmen. Nieuwe auto begon bij wegrijden direct een schurend geluid te maken. Terug gereden en men is uur bezig geweest. ‘Blokjes moesten nog inslijten’. doch werd het gerammel al snel best heftig en wat blijkt? Remklauwen ontbraken de boutjes! Lagen gewoon los in de velg. Uiteraard schade aan klauw, velg en blokken scheef. Schijven lijken ok.

Om 17:05 was er natuurlijk niemand meer bij Louwman Breda. Dus assistance gebeld en wagen meegenomen. Dat wordt nog een serieus babbeltje met die dealer. [Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeJeBe
Joer schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 17:38:
[...]

Navigatie update natuurlijk geen probleem om dat zelf te doen en had ook niet verwacht dat deze up tot date zou zijn.

Maar had wel verwacht dat de firmversie up to date zou zijn.

Heb nog niet aangesloten voor CarPlay dus kan je ff niet helpen met het tikkende geluid. Zal het zsm proberen. Heb je dat tikkende geluid ook als je via Bluetooth bent aangesloten en niet met de kabel?
De firmversie (is dat een nieuw woord ??) ofwel de firmware van de headunit, zeg maar radio, zit samen verpakt met de navigatiekaarten-update in 1 pakket en die kun je dus zelf updaten. Er zitten ook nog andere kleine updates in dat pakketje (modem enzo). Merk je niks van echter.

Natuurlijk heeft die dealer helemaal niks gedaan of geupdatet , was bij mij precies eender. De stropdasglibber die jou de showroom uitduwt heeft er sowieso de ballen verstand van, laat staan interesse in (letterijk : "ik heb niks met elektrische auto's"). Snap niet wat dealers bezielt zo verschrikkelijk minachtend met hun klanten om te gaan. Dat komt een keer als een boemerang terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeJeBe
Jpjedi schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 18:40:
Laatste update:
Zie screenshot bericht. Eind goed al goed. Communicatie is hersteld en het is serieus opgepakt. Vanmiddag gesprek gehad met directeur KIA en Mercedes NL. De situatie heeft ook intern tot discussie geleid en veel is te wijten aan het stormachtig succes van KIA en het gebrek aan personeel. Uiteraard zijn dat problemen van Louwman en behoren niet bij de klant te geraken. Maar een goed gesprek heeft de lucht geklaard en blij dat KIA alsnog achter hun product staat en dit schriftelijk wil verklaren. Geen goodies of goedmakertjes gelukkig, zaten we niet op te wachten. Erg professioneel opgelost en de pre-conditioning update wordt ook uitgevoerd. (Welke ondanks bewering van verkoper, er toch niet op zat).

Case closed!
Nou, dat is netjes. Jammer dat ook jij weer een liegende verkoper had mbt updates. Het is schijnbaar een kenmerk van dat volk: altijd meelullen met de klant en overal ja op zeggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• B-Bandit
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20-05 21:16
Advanced tarief gaat per 1 december naar 38 cent...moet me op een gegeven afvragen of het nog wel loont om 10 euro per maand te betalen ...meeste laadpalen hier zitten nog op 44 cent. Bijna geen voordeel. In Den Haag zelfs 38 cent. Dus ja ..

Hopelijk gaan de tarieven ook weer omlaag als het kan!

Edit: met mijn laadgedrag (300-350 kWh pm) ligt het omslagpunt bij een verschil van 3 cent tov normaal laden. Dus blijft toch nog even interessant...

[ Voor 20% gewijzigd door B-Bandit op 27-10-2022 19:02 ]

Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markvw
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 08:21
Phusebox schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 08:20:
Ik heb onlangs pas voor het eerst ervaren wat er gebeurt als je accu helemaal vol is en je gewend bent met iPedal te rijden... er is dan geen regeneratie meer, bij jullie welbekend, maar ik was er even niet op bedacht. Als je dan het gas los laat en verwacht dat de auto stevig remt, is dat wel even een verschil.

Hoe doen andere merken dit? Ik zag dat Porsche dan gewoon de "reserve ruimte" van de accu gebruikt om alsnog (in mindere mate wellicht) te regeneren. Je wordt dan in ieder geval niet verrast door een niet afremmende auto.
Met een Tesla model 3 heb ik dit ook ooit gehad in Oostenrijk… Volle accu bij vertrek en op de snelweg bij een lange afdaling lekker afremmen op regeneratie…. En dan zonder melding vooraf ineens het regeneratief remmen uitgeschakeld. Kia is dus niet de enige die dit zo doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henrov
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 19-05 16:03
markvw schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 19:28:
[...]

Met een Tesla model 3 heb ik dit ook ooit gehad in Oostenrijk… Volle accu bij vertrek en op de snelweg bij een lange afdaling lekker afremmen op regeneratie…. En dan zonder melding vooraf ineens het regeneratief remmen uitgeschakeld. Kia is dus niet de enige die dit zo doet.
Als ik Dartlink moet geloven (geen reden om dat niet te doen) is er wel een melding.
Dartlink schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 17:37:
[...]

Ondergetekende kan dit bevestigen een aantal weken geleden in Kroatië :) zelfde verhaal. Vertrekken met 95% en dan bergaf richting 100% en daarna je i-pedal kwijt zijn. Maar ook hierna grote waarschuwingen in beeld dat recupiratie is uitgeschakeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrimaBB
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 19:57
Chel schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 14:31:
Hallo allemaal,

Ik heb even de thread nagelezen en er is al hier en daar wat gezegd over banden voor de EV6 (Nexen en Kumho, maar dat waren dan vooral de banden die er standaard op geleverd werden). Zijn er ook al mensen die er zelf banden op hebben gelegd en goede ervaringen hebben? Is het verstandig om speciaal voor EV ontworpen banden te nemen of is dit vooral marketing?

Ik ben benieuwd naar jullie reacties.
Vandaag met mn nieuwe wintervelgen bij Profile winterbanden besteld.
Niet helemaal wat ik wilde (Continental geworden) maar de levertijd van de gewenste Michelin Pilot Alpin 5 was 20 dagen.

Let vooral zoals je bij elke auto zou doen op doel vd band, zomer, winter of all season (als je niet al teveel kms maakt) en veiligheid. Ligt voor winterbanden bv er dan ook aan of je alleen binnen NL rijdt of ook graag op wintersport gaat.

Verder is zuinigheid en geluid (decibel) van een extra belang bij EV.

Ik heb zelf al eens op EV Pirelli’s (zomerbanden) met foam van binnen, geluiddempend, gereden met goede ervaringen.
En goede ervaringen met de all seasons van Michelin, ook op EV.

[ Voor 3% gewijzigd door PrimaBB op 27-10-2022 20:14 ]

Kia EV6 Plus Advanced AWD Aurora Black Pearl 2022 | Kia EV3 Plus Advanced Aventurine Green 2025

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PrimaBB
marc4547 schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 07:12:
Hallo mensen ik moet nog een week of 3 wachten, maar overweeg om de dashcam die in de Kia Accesoire lijst staat te laten inbouwen. De Dashcam Pioneer VREC-Z710SH-RC.
Heeft iemand hier ervaringen mee in het gebruik. Mag zowel positief als negatief zijn hoor. Ik zou bijvoorbeeld willen dat hij automatisch aangaat bij het starten en hem niet steeds aan en uit hoeven zetten. Mijn dealer zegt dat dat kan, dus als iemand ervaring heeft?
De meeste dashcams kunnen hardwired aangesloten worden.
Je kan dan zowel ‘incidenten’ monitoren als je geparkeerd staat en springt de cam op ‘rijd-modus’ zodra contact vd auto aangaat.

Als je beetje handig bent is dit zelf goed te doen.
Maar Kia kan dit uiteraard ook voor je uitvoeren.

Geen ervaring met de Pioneer, maar vorige week heb ik m’n Thinkware cams (voor en achter) geïnstalleerd op de fusebox (hardwired).
Zowel parking mode als driving mode werken prima.

Kia EV6 Plus Advanced AWD Aurora Black Pearl 2022 | Kia EV3 Plus Advanced Aventurine Green 2025

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• king_dude
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online
Hugo1529 schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 15:49:
Kort antwoord: ja. Langere uitleg: zoek op ‘lak’, ‘coating’ binnen dit draadje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrimaBB
markvw schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 19:28:
[...]

…en dan beneden de berg aankomen met meer SoC dan je bovenop vertrok.

En in je Tesla dan die mooie groene grafiek bekijken.

Geweldig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrimaBB
king_dude schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 20:27:
[...]

Nog beroerder dan de Tesla lak…

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JanAllElectric
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 16:04
Even wat goed nieuws. mooie range en laag verbruik de afgelopen weken. Ik rijd altijd i-pedal en heb eigenlijk nog nooit gemerkt dat de recuperatie stopte bij 100%. 7 november bandenwissel naar Continental wintercontact (19"). Ik ben benieuwd of dat anders rijdt. Met de Kumho's best tevreden. Na 22K nog 6mm profiel zowel voor als achter. Ik weet eigenlijk niet met hoeveel profiel de Kumho's nieuw komen.

Verder ook benieuwd of de dealer zelf komt met de pre-conditie update, Ook de terugroepactie nog worden uitgevoerd. Aangezien de bandenwissel maar 30 minuten duurt zal dat wel niet gebeuren. De 30K beurt zal wel ergens in het voorjaar zijn |:( .

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PYuGnmcr0h-WVcUMaKHDRJ44jOg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lGV4BYDXhto9rbHwZoNSA2QS.jpg?f=fotoalbum_large

Panasonic TCAP 12kW J-versie + Heishamon/HA/Node-Red/Grafana/InfluxDB; Atlantic v3 200L; 5* jaga strada 21 & zelfbouw DBE; 3*2400Wp (O,Z,W); KIA EV6 77kWh RWD + EVCC/cFos Wallbox solar; 3* Marstek 5kWh (v151)+CT003 (v114)+ modbus/lilygo/node-red/HA

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PrimaBB
JanAllElectric schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 20:32:
Even wat goed nieuws. mooie range en laag verbruik de afgelopen weken. Ik rijd altijd i-pedal en heb eigenlijk nog nooit gemerkt dat de recuperatie stopte bij 100%. 7 november bandenwissel naar Continental wintercontact (19"). Ik ben benieuwd of dat anders rijdt. Met de Kumho's best tevreden. Na 22K nog 6mm profiel zowel voor als achter. Ik weet eigenlijk niet met hoeveel profiel de Kumho's nieuw komen.

Verder ook benieuwd of de dealer zelf komt met de pre-conditie update, Ook de terugroepactie nog worden uitgevoerd. Aangezien de bandenwissel maar 30 minuten duurt zal dat wel niet gebeuren. De 30K beurt zal wel ergens in het voorjaar zijn |:( .

[Afbeelding]
Grappig, ik laad vrijwel altijd tot 90%, maar dacht me idd ook te herinneren dat ik bij die paar keer vertrekken met 100% ipedal gewoon functioneerde als altijd. Ik zal het binnenkort nog eens proberen.

Fraaie range btw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franciesco
Net verbruik @JanAllElectric
Hier vandaag ook weer mooie verbruikcijfers: heenweg ca 116km (waarvan ca 90km snelweg) en een gemiddeld verbruik van 15,0kWh/100km. Terugweg dezelfde weg en afstand en zelfs maar 13,3kWh/100km gemiddeld.

Het mooie weer helpt uiteraard mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dejager58
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 03-01 11:42
Met de laatste 922 km een gemiddeld verbruiksgetal van 14,74 kWh/100km. Een mix van snelweg en stadskilometers. Best goed dus. Verder geen problemen te melden. Moet alleen mijn thuislader nog in gebruik nemen op een zonnige dag en goed instellen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Darth_Fedor
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:19
PrimaBB schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 20:12:
[...]

Vandaag met mn nieuwe wintervelgen bij Profile winterbanden besteld.
Niet helemaal wat ik wilde (Continental geworden) maar de levertijd van de gewenste Michelin Pilot Alpin 5 was 20 dagen.

Let vooral zoals je bij elke auto zou doen op doel vd band, zomer, winter of all season (als je niet al teveel kms maakt) en veiligheid. Ligt voor winterbanden bv er dan ook aan of je alleen binnen NL rijdt of ook graag op wintersport gaat.

Verder is zuinigheid en geluid (decibel) van een extra belang bij EV.

Ik heb zelf al eens op EV Pirelli’s (zomerbanden) met foam van binnen, geluiddempend, gereden met goede ervaringen.
En goede ervaringen met de all seasons van Michelin, ook op EV.
ik heb vorige week All seasons SUV van Michelin laten plaatsen. Goed voor remmen bij regen / droog weer. Sneeuw is minder belangrijk maar deze hebben ook het sneeuwvlok symbool.
Denk erom dat je ev6 richting de 2,5 ton gaat qua gewicht als ie vol zit! Dus extra stevige banden is wel handig.

Als dashcam heb ik een nextbase 622 met achteruitkijk module. Stroom komt van de spiegel via de bekende adapter (uit de USA). Aparte achteruitkijkcamera was te lastig ivm kabel trekken naar achteren.

"May The Force be with me"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPoers83
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 29-09-2024
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mFZ8C5sQWMyli1xkfEB4dk89NBE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/frS8pW4pz4tm2qJY9JOmsWfQ.jpg?f=fotoalbum_large

Iemand een idee hoe dit op te lossen? Mijn verbruik in de app is niet in te zien.
Daarnaast vind de app het ook leuk om steeds naar Engels over te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reacher
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10:34

Reacher

oldschool

Jpjedi schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 18:40:
Laatste update:

Case closed!

——————-/

[Afbeelding]
[...]
Typisch, ik ben al sinds juli bezig om een afspraak met ze te maken daar in Breda. Deze week, na dreigen met het uit handen geven (juridisch) kon iemand mij wel terug bellen.

Het gesprek zelf was onbeschoft, want ze konden niet geloven dat ze klanten zo slecht behandelen…. Ueh enorme zak, je doet alweer in dit gesprek….. maar ik kan half november langskomen. Natuurlijk alvast de opmerking dat klachten beoordeling krijgen vanuit Kia NL. Mijn voorbereiding voor een non-conformiteit claim blijf ik nog maar even doorzetten. De kosten die ik daar maak verdienen zich wel weer terug.

but I don't like you in that way
the best things in life are illegal
born to do porn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marc4547
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 12:49
PrimaBB schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 20:27:
[...]

De meeste dashcams kunnen hardwired aangesloten worden.
Je kan dan zowel ‘incidenten’ monitoren als je geparkeerd staat en springt de cam op ‘rijd-modus’ zodra contact vd auto aangaat.

Als je beetje handig bent is dit zelf goed te doen.
Maar Kia kan dit uiteraard ook voor je uitvoeren.

Geen ervaring met de Pioneer, maar vorige week heb ik m’n Thinkware cams (voor en achter) geïnstalleerd op de fusebox (hardwired).
Zowel parking mode als driving mode werken prima.
Welk type heb je genomen van Thinkware? Dan kan ik daar even naar kijken?

Zeer happy met mijn 2e EV6, van Gravity Blue naar Dark Forest Green, beide RWD 77,8 KW Bij vlagen ben ik geniaal, jammer dat het vaak windstil is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Mijn god, nieuwsbrief van KIA, niveau aluhoedje click bait...
Sommige meteorologen voorspellen in 2022-2023 de koudste winter in 100 jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mini-me
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Phusebox schreef op vrijdag 28 oktober 2022 @ 07:08:

[...]
Als KIA daar van overtuigd is, gaan ze maar beter alvast massaal de preconditioning update uitrollen om te voorkomen in het nieuws te moeten lezen dat er vandaag weer 2000 ev6'en zijn weggesleept IVM batterijproblemen :+

Eerst zien, dan geloven trouwens. We zitten nu, eind oktober, nog met dagen waar het tot 25 graden wordt 8)

[ Voor 11% gewijzigd door Mini-me op 28-10-2022 07:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chel
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 22-02-2024
@PrimaBB Dank je voor je ervaringen met de banden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 30722

Phusebox schreef op vrijdag 28 oktober 2022 @ 07:08:

[...]
Heeeeel snel overheen gelezen, deze zin niet eens gezien.
Maar goed, zag een plaatje over winterbanden, gok dat het daar bij stond, verkoop argument.
*delete* en klaar met de 'nieuws'brief. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SwEEp3R
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 28-03 13:34
JPoers83 schreef op vrijdag 28 oktober 2022 @ 04:22:
[Afbeelding]

Iemand een idee hoe dit op te lossen? Mijn verbruik in de app is niet in te zien.
Daarnaast vind de app het ook leuk om steeds naar Engels over te gaan.
Ik zou de app verwijderen en opnieuw installeren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dartlink
Volgens mij kan de EV6 echt ruiken wanneer ik haast heb.

Nu wil de auto niet meer ontgrendelen :') Pechhulp is onderweg. Mechanische sleutel durf ik nu niet te gebruiken, ben te bang dat alarm er dan op gaat zonder dat ik deze kan uitschakelen. Reserve sleutel doet het ook niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stoutski
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 20-05 08:46
Dartlink schreef op vrijdag 28 oktober 2022 @ 09:13:

Nu wil de auto niet meer ontgrendelen :') Pechhulp is onderweg. Mechanische sleutel durf ik nu niet te gebruiken, ben te bang dat alarm er dan op gaat zonder dat ik deze kan uitschakelen. Reserve sleutel doet het ook niet.
En wat doet de app?
Hiermee kan je hem ook ontgrendelen.

[ Voor 4% gewijzigd door stoutski op 28-10-2022 09:32 . Reden: meer tekst ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dartlink
stoutski schreef op vrijdag 28 oktober 2022 @ 09:31:
[...]

En wat doet de app?
Hiermee kan je hem ook ontgrendelen.
Is net gefixt, mijn 12 volt accu loopt leeg blijkbaar.

App doet ook niets, auto wilde na ontgrendelen niet eens starten of aan gaan.

Hang nu weer met de dealer aan de telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMenaz
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 20:46
Even een praktisch vraagje: werkt de KIA-app ook op een Apple Watch?

Ik heb beide nog niet. :+

Catch my drift?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tolga07
  • Registratie: November 2014
DaMenaz schreef op vrijdag 28 oktober 2022 @ 09:36:
Even een praktisch vraagje: werkt de KIA-app ook op een Apple Watch?

Ik heb beide nog niet. :+
Helaas niet. US versie had dit dan weer wel als het goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrimaBB
marc4547 schreef op vrijdag 28 oktober 2022 @ 06:58:
[...]

Welk type heb je genomen van Thinkware? Dan kan ik daar even naar kijken?
Ik had nog een 'oude' ThinkWare F800PRO liggen, maar er zijn vast nieuwere/fraaiere modellen op dit moment.

Verder weet ik dat de BlackVue's ook zeer goed zijn.

Ik heb de modellen niet helemaal bijgehouden, maar let ook op de consumptie in parkeerstand (als je dit gaat gebruiken). Lage wattage/verbruik + accu beveiliging bij (te) lage voltage zijn vereisten om ellende te voorkomen.

[ Voor 23% gewijzigd door PrimaBB op 28-10-2022 09:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrimaBB
Darth_Fedor schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 23:24:
[...]

ik heb vorige week All seasons SUV van Michelin laten plaatsen. Goed voor remmen bij regen / droog weer. Sneeuw is minder belangrijk maar deze hebben ook het sneeuwvlok symbool.
Denk erom dat je ev6 richting de 2,5 ton gaat qua gewicht als ie vol zit! Dus extra stevige banden is wel handig.

Als dashcam heb ik een nextbase 622 met achteruitkijk module. Stroom komt van de spiegel via de bekende adapter (uit de USA). Aparte achteruitkijkcamera was te lastig ivm kabel trekken naar achteren.
Banden load index 105 houd ik zelf aan. Michelin is topkwaliteit inderdaad.

Voor de aansluiting dashcam heb ik 2 fuse taps gebruikt, aangesloten op de stoel DRV (voor permanent 12v) en USB charger (voor accessory 12v).

Bekabeling vanuit fuse box naar voorruit en bekabeling bovenlangs naar achteren gaat eenvoudig langs rubbers/daklijn.
Vanuit achter/dak naar achterklep, voor achter cam, was het even prutsen om de kabel door de rubberen doorvoer te krijgen. Uiteindelijk gelukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPoers83
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 29-09-2024
SwEEp3R schreef op vrijdag 28 oktober 2022 @ 08:55:
[...]

Ik zou de app verwijderen en opnieuw installeren.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dnio4dOjrSJeyDppHnuzbPndQKs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tXwYWZleYEc70Wad4iwq6g2X.jpg?f=fotoalbum_large

Doet het weer. Unit gereset/opnieuw opgestart met dat kleine pinnentje, nope. App opnieuw geïnstalleerd, geen succes. Auto geüpdatet. Dat bleek wel te werken. Ben wel nu mijn geschiedenis van ritten kwijt |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigitalHombre
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 20-05 12:34
king_dude schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 20:27:
[...]

Ook een oplossing: X-pel beschermfolie. Benieuwd wat zo'n hele wagen wrappen kost met die folie.
YouTube: KIA EV6 PPF XPEL FULL COVERAGE // A+ Detailing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
DigitalHombre schreef op vrijdag 28 oktober 2022 @ 11:04:
[...]

Ook een oplossing: X-pel beschermfolie. Benieuwd wat zo'n hele wagen wrappen kost met die folie.
YouTube: KIA EV6 PPF XPEL FULL COVERAGE // A+ Detailing
Ca. 5000 euro. Reeds besproken hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMenaz
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 20:46

Catch my drift?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anunnaki
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 15-11-2023
Phusebox schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 14:53:
[...]

Werkt bij mij ook bij 100% vol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Anunnaki schreef op vrijdag 28 oktober 2022 @ 12:21:
[...]

100% vol op je dash is ook niet altijd 100% vol.
Net zoals 0% vol ook niet altijd 0% is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joer
Dartlink schreef op vrijdag 28 oktober 2022 @ 09:13:

Ik heb daarover uitleg gehad van de dealer van de week:

Als je de mechanische sleutel moet gebruiken om wat voor reden dan ook zal het alarm afgaan. Om dit dan uit te zetten doe je het volgende:
- auto openen met de mechanische sleutel
- alarm gaan af
- auto is nu open
- sleutel terug plaatsen in de afstandsbediening
- afstandsbediening met de bovenkant op de draaiknop/parkeerknop houden “erop laten rusten” en de auto schakelt het alarm uit.

Dit doe je als bijvoorbeeld ook als je batterij leeg is. En ook in jou geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anunnaki
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 15-11-2023
Phusebox schreef op vrijdag 28 oktober 2022 @ 12:22:
[...]

100% vol op je dash is ook niet altijd 100% vol.
Net zoals 0% vol ook niet altijd 0% is.
I know 😏, bij jou laad hij dus over de 100% en de buffer heen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBlueEyes
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:06
Anunnaki schreef op vrijdag 28 oktober 2022 @ 12:21:
[...]

Bij mij eigenlijk ook. Ook als hij al een aantal uur op 100% staat. (snachts in de straat)

Heb volgens mij 1x die melding wel gehad bij 100%. Dus zal niet zovaak voorkomen in de praktijk. Misschien als je met een 100% batterij meteen veel terug wint tijdens het rijden wel.

MSI MPG X870E CARBON WIFI, Ryzen 9 9900X, 64GB, Gigabyte AORUS M RTX3080 10G, Samsung 990 Pro 4TB, Samsung 970 EVO 2TB, Samsung OLED G9, LG 48CX, LG 65C8, Xbox Series X, PS4 Pro, Galaxy Z Fold6 512GB, Kia EV6 RWD 77,4 kWh Plus, Weheat Blackbird P80

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alexzel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20-05 08:11
Vandaag even contact gehad met mijn fleetsupport, ik had verwacht een mailtje te krijgen over winterbanden, maar nog niet ontvangen. Kreeg als antwoord terug, dat klopt hij zou afgeleverd moeten zijn met all season banden. Nu ben ik geen banden expert en heb ik daar ook niet op gelet. Gelijk gekeken welke banden eronder zaten en het zijn de Kumho PS71 banden. Dit zijn dus zomerbanden, dus ik moest even contact opnemen met de dealer. Dit gelijk gedaan met de sales afdeling en kon een afspraak inplannen om ze te wisselen.

Gelijk de vraag gesteld over de pre-conditioning update. Dit kan ook gedaan worden zei hij maar daar zitten dan wel €99 euro aan kosten aan, had hij te horen gekregen van de centrale organisatie. Hierop vroeg ik waarvoor die kosten dan zijn, want mij is bij aanschaf verteld dat pre-conditioning aanwezig zou zijn op de auto. Dat dit later niet zo is en met een update geactiveerd moest worden snap ik dan. De kosten zouden vervolgens zijn volgens hem voor het in beslag nemen van een brug voor de tijdsspanne van de update. Toen zei ik, jullie moeten toch een banden wissel gaan doen dus kan het mooi gelijk daarmee gecombineerd worden.

De sales man zei dat hij het voor ging leggen aan de werkplaats. Vervolgens werd in met de werkplaats doorverbonden en heb ik verder uitleg gevraagd naar die kosten voor de updaten, zeker aangezien ze toch ook de banden moeten doen en ze het daarmee gelijk kunnen combineren. Ook gevraagd waarom je een brug een x tijd bezet moeten houden voor een update die je via een odb dongel met een usb stick in de auto. Die vraag werd verder ontweken en niet op ingegaan. Daarop nogmaals verteld dat mij de auto is verkocht met pre-conditioning en ik het belachelijk vind dat ze daar dus nu geld voor gaan rekenen.

Maar goed er werd weer verwezen naar de opdracht van het centrale bedrijf. Mevrouw van de werkplaats ging het in ieder geval aan de vestigingsmanager voorleggen hoe ze dit nu gaan aanpakken qua kosten. Hij is volgende week donderdag weer aanwezig en als ik geen belletje krijg dan zullen er geen kosten aan verbonden worden. Ik ben benieuwd hoe dit gaat aflopen. Het is een zakelijke leaseauto, maar ook geen idee of die 99 euro dan door hun betaald ging worden. Daarnaast heb ik ook bij ze aangegeven dat er dealers zijn die de update wel "gratis" uitvoeren en dat ik vanuit mijn leasemaatschappij vrij ben om zelf een dealer uit te kiezen. Ik heb dus ook gezegd tegen ze dat ik er vanuit ga dat ze graag klanten bij zich willen houden en dat ik zulke praktijken niet waardeer en de kans groot is dat als ze de kosten doorzetten dat ik het onderhoud gewoonweg uit principe dan bij een andere dealer ga laten doen. (Iets met principe kwestie van mij uit, want je verkoopt de auto met een bepaalde functie, die blijkt er nog niet in te zitten en vervolgens geld voor de update gaan rekenen)

Waar ik dus benieuwd naar ben is, hoe wordt deze update dan uitgevoerd? Is daar echt een brug voor nodig waardoor ik snap dat het vervelend is voor het bedrijf omdat je de brug dan bezet houdt. Aan de andere kant je gaat nu de klant laten "boeten" voor iets wat KIA nu pas later implementeert. Al met al vind ik het allemaal niet zo sjiek zoals het gaat. Nu moeten mijn banden ook gewisseld worden omdat ze de auto niet zoals aangevraagd op all season banden hebben afgeleverd en hebben ze toch al een spot moeten reserveren, dan kan je ook best tegelijk de update uitvoeren immers de auto staat er dan al en zij hebben een fout bij aflevering gemaakt.

Pro actief zijn ze bij de dealer ook niet, want ik heb ze gevraagd mij te contacteren op moment dat ze de update beschikbaar hebben maar ik heb vanuit hun nog niets vernomen, het is dat ik zelf bel naar ze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dartlink
Joer schreef op vrijdag 28 oktober 2022 @ 12:52:
[...]

Ik heb daarover uitleg gehad van de dealer van de week:

Als je de mechanische sleutel moet gebruiken om wat voor reden dan ook zal het alarm afgaan. Om dit dan uit te zetten doe je het volgende:
- auto openen met de mechanische sleutel
- alarm gaan af
- auto is nu open
- sleutel terug plaatsen in de afstandsbediening
- afstandsbediening met de bovenkant op de draaiknop/parkeerknop houden “erop laten rusten” en de auto schakelt het alarm uit.

Dit doe je als bijvoorbeeld ook als je batterij leeg is. En ook in jou geval.
Gewoon op het open klikken met de sleutel werkte bij mij prima (nadat de auto weer prik had).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MChellinga
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 05-01-2024
Ik ben nu bij de dealer voor onderhoudsbeurt en die geeft aan dat voor mijn auto de update (nog) niet beschkikbaar is. "voor sommige modellen is de update nog niet doorgevoerd" in mijn geval de AWD Plus versie schijnbaar nog niet. Ik heb daarom besloten de auto weer mee te nemen en het later nogmaals te proberen.

*EDIT*

Kia heeft aan de dealers gecommuniceerd dat de update in principe niet onder garantie valt maar dat er geadviseerd word deze als service te doen. M.a.w. als je een deaer vindt die dit niet gratis wilt doen dan loont het om even verder te bellen.

De mail werd mij net voorgelezen door de service monteur.

[ Voor 33% gewijzigd door MChellinga op 28-10-2022 14:29 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dartlink
alexzel schreef op vrijdag 28 oktober 2022 @ 13:11:
Vandaag even contact gehad met mijn fleetsupport, ik had verwacht een mailtje te krijgen over winterbanden, maar nog niet ontvangen. Kreeg als antwoord terug, dat klopt hij zou afgeleverd moeten zijn met all season banden. Nu ben ik geen banden expert en heb ik daar ook niet op gelet. Gelijk gekeken welke banden eronder zaten en het zijn de Kumho PS71 banden. Dit zijn dus zomerbanden, dus ik moest even contact opnemen met de dealer. Dit gelijk gedaan met de sales afdeling en kon een afspraak inplannen om ze te wisselen.

Gelijk de vraag gesteld over de pre-conditioning update. Dit kan ook gedaan worden zei hij maar daar zitten dan wel €99 euro aan kosten aan, had hij te horen gekregen van de centrale organisatie. Hierop vroeg ik waarvoor die kosten dan zijn, want mij is bij aanschaf verteld dat pre-conditioning aanwezig zou zijn op de auto. Dat dit later niet zo is en met een update geactiveerd moest worden snap ik dan. De kosten zouden vervolgens zijn volgens hem voor het in beslag nemen van een brug voor de tijdsspanne van de update. Toen zei ik, jullie moeten toch een banden wissel gaan doen dus kan het mooi gelijk daarmee gecombineerd worden.

De sales man zei dat hij het voor ging leggen aan de werkplaats. Vervolgens werd in met de werkplaats doorverbonden en heb ik verder uitleg gevraagd naar die kosten voor de updaten, zeker aangezien ze toch ook de banden moeten doen en ze het daarmee gelijk kunnen combineren. Ook gevraagd waarom je een brug een x tijd bezet moeten houden voor een update die je via een odb dongel met een usb stick in de auto. Die vraag werd verder ontweken en niet op ingegaan. Daarop nogmaals verteld dat mij de auto is verkocht met pre-conditioning en ik het belachelijk vind dat ze daar dus nu geld voor gaan rekenen.

Maar goed er werd weer verwezen naar de opdracht van het centrale bedrijf. Mevrouw van de werkplaats ging het in ieder geval aan de vestigingsmanager voorleggen hoe ze dit nu gaan aanpakken qua kosten. Hij is volgende week donderdag weer aanwezig en als ik geen belletje krijg dan zullen er geen kosten aan verbonden worden. Ik ben benieuwd hoe dit gaat aflopen. Het is een zakelijke leaseauto, maar ook geen idee of die 99 euro dan door hun betaald ging worden. Daarnaast heb ik ook bij ze aangegeven dat er dealers zijn die de update wel "gratis" uitvoeren en dat ik vanuit mijn leasemaatschappij vrij ben om zelf een dealer uit te kiezen. Ik heb dus ook gezegd tegen ze dat ik er vanuit ga dat ze graag klanten bij zich willen houden en dat ik zulke praktijken niet waardeer en de kans groot is dat als ze de kosten doorzetten dat ik het onderhoud gewoonweg uit principe dan bij een andere dealer ga laten doen. (Iets met principe kwestie van mij uit, want je verkoopt de auto met een bepaalde functie, die blijkt er nog niet in te zitten en vervolgens geld voor de update gaan rekenen)

Waar ik dus benieuwd naar ben is, hoe wordt deze update dan uitgevoerd? Is daar echt een brug voor nodig waardoor ik snap dat het vervelend is voor het bedrijf omdat je de brug dan bezet houdt. Aan de andere kant je gaat nu de klant laten "boeten" voor iets wat KIA nu pas later implementeert. Al met al vind ik het allemaal niet zo sjiek zoals het gaat. Nu moeten mijn banden ook gewisseld worden omdat ze de auto niet zoals aangevraagd op all season banden hebben afgeleverd en hebben ze toch al een spot moeten reserveren, dan kan je ook best tegelijk de update uitvoeren immers de auto staat er dan al en zij hebben een fout bij aflevering gemaakt.

Pro actief zijn ze bij de dealer ook niet, want ik heb ze gevraagd mij te contacteren op moment dat ze de update beschikbaar hebben maar ik heb vanuit hun nog niets vernomen, het is dat ik zelf bel naar ze.
Het is letterlijk een USB met de data erin stoppen en met de dongle de update starten. Kan ook prima op de parkeerplaats van de dealer en hoeft niet de brug op :)

Dus je hebt gewoon gelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MChellinga
alexzel schreef op vrijdag 28 oktober 2022 @ 13:11:

Nu ik toch nog bij de dealer ben heb ik dat gelijk ever gevraagd. De service monteur zegt dat ze een aparte tablet van KIA hebben waar de software op staat. Deze koppelen ze aan de auto waarmee ze de updates doorvoeren etc. M.a.w. nee deze hoeft niet helemaal op een brug echter dus wel via een apart kia systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeJeBe
MChellinga schreef op vrijdag 28 oktober 2022 @ 14:17:
Ik ben nu bij de dealer voor onderhoudsbeurt en die geeft aan dat voor mijn auto de update (nog) niet beschkikbaar is. "voor sommige modellen is de update nog niet doorgevoerd" in mijn geval de AWD Plus versie schijnbaar nog niet. Ik heb daarom besloten de auto weer mee te nemen en het later nogmaals te proberen.

*EDIT*

Kia heeft aan de dealers gecommuniceerd dat de update in principe niet onder garantie valt maar dat er geadviseerd word deze als service te doen. M.a.w. als je een deaer vindt die dit niet gratis wilt doen dan loont het om even verder te bellen.

De mail werd mij net voorgelezen door de service monteur.
Wat je vaak hoort is dat ze "in het systeem" kijken - en als er dan geen update staat is de kous af.
Schijnbaar kunnen / mogen / willen ze geen update plaatsen dan.
Je zou toch denken als je de update eenmaal beschikbaar hebt, je deze kunt plaatsen op elk geschikt voertuig. Daat zit ergens een belemmering van KIA of van de garagisten.
Het verhaal is ook strijdig met de announcement van KIA op hun website : |:(
"EV6-rijders van het eerste uur kunnen hun volledig elektrische crossover nu laten upgraden om nog sneller te kunnen opladen onder koudere omstandigheden. De preconditioning van de batterij, een functie die standaard is vanaf modeljaar 2023, is nu ook beschikbaar voor alle uitvoeringen van modeljaar 2022."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeJeBe
Dartlink schreef op vrijdag 28 oktober 2022 @ 14:55:
[...]

Het is letterlijk een USB met de data erin stoppen en met de dongle de update starten. Kan ook prima op de parkeerplaats van de dealer en hoeft niet de brug op :)

Dus je hebt gewoon gelijk.
Hou eens op met dat USB idee, dat klopt niet :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CtrlAlt
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 10-02 15:13
Ga zo de auto ophalen, waar moet ik opletten? Of waar kan ik op zoeken binnen het forum?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CtrlAlt
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 10-02 15:13
CtrlAlt schreef op vrijdag 28 oktober 2022 @ 15:28:
Ga zo de auto ophalen, waar moet ik opletten? Of waar kan ik op zoeken binnen het forum?
Found something

Mijn checklist incl enkele accessoires was de onderstaande (aangevuld ivm recente terugroepactie):
Swirls ed in lak zichtbaar?
Beschadigingen aan hoogglans zwarte afwerking exterieurdelen? Mn spoiler, A-stijlen en zijkant deuren
Beschadigingen bovenkant portierhandgrepen?
Liggen de portierhandgrepen vlak als auto op slot is?
Achterklep in het midden?
Uitstekende plaatdelen?
Naden overal gelijk?
Alle software updates geinstalleerd: zombie mode, verwarming, esp, Meridian, parkeerrem (terugroepactie), navigatie?
Koplampen afgesteld?
2x laadkabels aanwezig?
Afleverpakket (veiligheidsvestjes, gevarendriehoek etc) aanwezig?
Velours vloermatten aanwezig?
Kofferbakflap en extra mat kofferbak aanwezig?
Extra kofferbakverlichting geplaatst?
Afneembare trekhaak aanwezig?
Afwerking rondom afneembare trekhaak: netjes uitgezaagd?
Witte kentekenplaat aanwezig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoEV6
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online
CtrlAlt schreef op vrijdag 28 oktober 2022 @ 15:29:
[...]

Found something

Mijn checklist incl enkele accessoires was de onderstaande (aangevuld ivm recente terugroepactie):
Beschadigingen aan hoogglans zwarte afwerking exterieurdelen? Mn spoiler, A-stijlen en zijkant deuren
Uitstekende plaatdelen?
Naden overal gelijk?
Alle software updates geinstalleerd: zombie mode, verwarming, esp, Meridian, parkeerrem (terugroepactie), navigatie?
Koplampen afgesteld?
2x laadkabels aanwezig?
Laat je informeren door je dealer, ga lekker rijden en geniet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• alexzel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20-05 08:11
MChellinga schreef op vrijdag 28 oktober 2022 @ 15:03:
[...]

Nu ik toch nog bij de dealer ben heb ik dat gelijk ever gevraagd. De service monteur zegt dat ze een aparte tablet van KIA hebben waar de software op staat. Deze koppelen ze aan de auto waarmee ze de updates doorvoeren etc. M.a.w. nee deze hoeft niet helemaal op een brug echter dus wel via een apart kia systeem.
Ben net gebeld door de dealer, ze heeft met de aftersales consultant gebeld en ze gaan deze UPGRADE (want zo noemen ze het, dus geen update) gratis doorvoeren omdat ik de auto pas net heb. Dus mooi opgelost van ze!

Ze vertelden mij ook de reden waarom er een bedrag voor gevraagd wordt en dat is omdat het dus een upgrade is, waarbij de auto aan de druppellader moet hangen en de monteur tijdens deze update de gehele tijd in de auto erbij moet blijven. Of dat echt waar is weet ik niet, maar ik ga er vanuit dat dit zo is en klinkt redelijk plausibel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JeJeBe
CtrlAlt schreef op vrijdag 28 oktober 2022 @ 15:28:
Beetje kort-dag :P
Je zou kunnen vragen: staan alle updates erop/erin ?
antwoord zal zijn: ja natuurlijk !
waarheid zal zijn: waarschijnlijk niet.

Check alle los bestelde zooi (trekhaak, lichtjes her en der), het komt voor dat je vertrekt zónder.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Franciesco
[...]

Found something

Uitstekende plaatdelen?
Naden overal gelijk?
Koplampen afgesteld?
2x laadkabels aanwezig?
Graag gedaan! ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JeJeBe
[...]

Found something

.
.
Afwerking rondom afneembare trekhaak: netjes uitgezaagd? (bij verticaal afneembaar wordt er niet gezaagd)
Instapverlichting gemonteerd en links en rechts gelijk van kleur én logo ?
Voetruimteverlichting gemonteerd en links en rechts werkend ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBlueEyes
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:06
alexzel schreef op vrijdag 28 oktober 2022 @ 15:32:
[...]

Ben net gebeld door de dealer, ze heeft met de aftersales consultant gebeld en ze gaan deze UPGRADE (want zo noemen ze het, dus geen update) gratis doorvoeren omdat ik de auto pas net heb. Dus mooi opgelost van ze!

Ze vertelden mij ook de reden waarom er een bedrag voor gevraagd wordt en dat is omdat het dus een upgrade is, waarbij de auto aan de druppellader moet hangen en de monteur tijdens deze update de gehele tijd in de auto erbij moet blijven. Of dat echt waar is weet ik niet, maar ik ga er vanuit dat dit zo is en klinkt redelijk plausibel
Dat heeft een monteur zeker daar vertelt zodat hij een keer een rustig dagje heeft, haha

MSI MPG X870E CARBON WIFI, Ryzen 9 9900X, 64GB, Gigabyte AORUS M RTX3080 10G, Samsung 990 Pro 4TB, Samsung 970 EVO 2TB, Samsung OLED G9, LG 48CX, LG 65C8, Xbox Series X, PS4 Pro, Galaxy Z Fold6 512GB, Kia EV6 RWD 77,4 kWh Plus, Weheat Blackbird P80

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dartlink
JeJeBe schreef op vrijdag 28 oktober 2022 @ 15:15:
[...]

Hou eens op met dat USB idee, dat klopt niet :9
Want?

De USB stick die read/write acties deed in mijn auto zat er voor niets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MChellinga
Nou! Update zit erop.. helaas niet kunnen testen aangezien het bizar warm is. Weet iemand of je visuele bevestiging krijgt van het verwarmen van de batterij als je navigeert naar een snel lader? Ik heb dat spiraal icoontje wel langs zien komen op de Ionic 5 maar nog niet op de EV6 volgens mij..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dartlink
MChellinga schreef op vrijdag 28 oktober 2022 @ 17:15:
Nou! Update zit erop.. helaas niet kunnen testen aangezien het bizar warm is. Weet iemand of je visuele bevestiging krijgt van het verwarmen van de batterij als je navigeert naar een snel lader? Ik heb dat spiraal icoontje wel langs zien komen op de Ionic 5 maar nog niet op de EV6 volgens mij..
Ikzelf ook nog niet. Maar ik begreep van iemand in dit topic dat er een sneeuwvlokje in het batterij icoon zou komen. Maar dit kan ik door het weer zelf ook niet bevestigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joer
MChellinga schreef op vrijdag 28 oktober 2022 @ 17:15:
Klopt je krijgt een melding te zien als ie gaat voorverwarmen. Iemand hier heeft dat al verteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MChellinga
Joer schreef op vrijdag 28 oktober 2022 @ 17:19:
[...]

Klopt je krijgt een melding te zien als ie gaat voorverwarmen. Iemand hier heeft dat al verteld.
Hmm.. oke ik ben benieuwd, dus de truuk is in je navigatiesysteem de POI-laadstation een DC of HPC te kiezen en dan zou het moeten werken correct?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joer
MChellinga schreef op vrijdag 28 oktober 2022 @ 17:22:
[...]

Hmm.. oke ik ben benieuwd, dus de truuk is in je navigatiesysteem de POI-laadstation een DC of HPC te kiezen en dan zou het moeten werken correct?
Ja en moet volgens mij minimaal 24% batterij over hebben. Zo heb ik het begrepen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanAllElectric
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 16:04
Dartlink schreef op vrijdag 28 oktober 2022 @ 09:35:
[...]

Is net gefixt, mijn 12 volt accu loopt leeg blijkbaar.

App doet ook niets, auto wilde na ontgrendelen niet eens starten of aan gaan.

Hang nu weer met de dealer aan de telefoon.
Ik heb dit onlangs ook gehad. De pechhulp heeft de auto weer aangezet en adviseerde naar de dealer te gaan. Dat kan je het best ook doen. Mijn 12V accu (en meer????. Ze vertellen je ook niets) is toen uiteindelijk vervangen.

NB: 3 dagen een leenauto via de KIA verzekering 8)7 |:( Terwijl het vervangen van zo'n accu misschien 15 minuten duurt.

[ Voor 3% gewijzigd door JanAllElectric op 28-10-2022 18:24 ]

Panasonic TCAP 12kW J-versie + Heishamon/HA/Node-Red/Grafana/InfluxDB; Atlantic v3 200L; 5* jaga strada 21 & zelfbouw DBE; 3*2400Wp (O,Z,W); KIA EV6 77kWh RWD + EVCC/cFos Wallbox solar; 3* Marstek 5kWh (v151)+CT003 (v114)+ modbus/lilygo/node-red/HA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dartlink
JanAllElectric schreef op vrijdag 28 oktober 2022 @ 18:21:
[...]

Ik heb dit onlangs ook gehad. De pechhulp heeft de auto weer aangezet en adviseerde naar de dealer te gaan. Dat kan je het best ook doen. Mijn 12V accu (en meer????. Ze vertellen je ook niets) is toen uiteindelijk vervangen.

NB: 3 dagen een leenauto via de KIA verzekering 8)7 |:( Terwijl het vervangen van zo'n accu misschien 15 minuten duurt.
Ze hadden hem bij mij even door gemeten en zou goed zijn ofzo.

Hij gaat binnenkort weer even een dagje die kant op, ze verwachten lek stroom ergens (ook logisch als hij nog geen 10 uur geparkeerd staat en daarna 4 volt had)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DopeMasta
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 30-11-2024
Afgelopen maandag de dealer gebeld voor de update en in tegenstelling tot wat ik hier lees was het bekend en kon ik de donderdag al langskomen.

Dus gisterenochtend na een uur wachten kwam de monteur met de auto naar buiten en vertelde dat ze het BMS hadden geüpdatet (dus betere range) en dat de update waar ik voor kwam nog wel 1.5u kon duren maar mocht de auto wel meenemen (inc. USB drive) terwijl de update wordt uitgevoerd zolang ik de auto maar aan laat staan.

In de middag langs gereden om de USB drive weer in te leveren, geen kosten, het was een bedankt en doei :) dus prima service van de Kia dealer in het oosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
DopeMasta schreef op vrijdag 28 oktober 2022 @ 19:33:
Afgelopen maandag de dealer gebeld voor de update en in tegenstelling tot wat ik hier lees was het bekend en kon ik de donderdag al langskomen.

Dus gisterenochtend na een uur wachten kwam de monteur met de auto naar buiten en vertelde dat ze het BMS hadden geüpdatet (dus betere range) en dat de update waar ik voor kwam nog wel 1.5u kon duren maar mocht de auto wel meenemen (inc. USB drive) terwijl de update wordt uitgevoerd zolang ik de auto maar aan laat staan.

In de middag langs gereden om de USB drive weer in te leveren, geen kosten, het was een bedankt en doei :) dus prima service van de Kia dealer in het oosten.
Hmm, BMS update voor betere range? Zal ik ook eens naar vragen dan met mijn maandagochtendaccu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franciesco
Onderstaande bericht kwam ik tegen in het IONIQ 5 topic.
Zou mooi zijn als die EV routeplanning inderdaad komt in Q1 2023.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wNxpj-UZulRpPV6xd_trQD1a90U=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/wpdIv9uoPpp037yHhbk27L0J.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Franciesco schreef op vrijdag 28 oktober 2022 @ 20:01:
Onderstaande bericht kwam ik tegen in het IONIQ 5 topic.
Zou mooi zijn als die EV routeplanning inderdaad komt in Q1 2023.

[Afbeelding]
Vast weer een "upgrade"... voor maar 250 euro*.

Fictief bedrag, gerekend met huidige inflatie :+

[ Voor 4% gewijzigd door Phusebox op 28-10-2022 20:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Franciesco
In het bericht claimen ze via OTA, dus de creditcard maar eens koppelen aan de auto ;)
Pagina: 1 ... 211 ... 433 Laatste

Let op:
Openbaar laden, laadpassen, etc. in: [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3.

Bestellingen, leveringen en "waar is de boot"-posts over de Kia EV6 mogen in: Het KIA EV6 leveringen topic