Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:26
Loei123 schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 15:59:
[...]

Ik hoop nog op een update die er voor zorgt dat de interieurverlichting langzaam doorlopend van kleur verandert.
Vind het vooral jammer dat het aantal kleuren zo enorm beperkt is, rood is een erg fletse kleur, geel tinten zijn zo goed als niet bestaand. Enige dat goed werkt is blauw. De rest is allemaal meh.
Goedkope leds en geen RGBW, dus wit is geen optie helaas, anders zou ik gewoon wit kiezen.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HansAuutB
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 23:49
Phusebox schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 16:03:
[...]

Vind het vooral jammer dat het aantal kleuren zo enorm beperkt is, rood is een erg flets, geel tinten zijn zo goed als niet bestaand. Enige dat goed werkt is blauw. De rest is allemaal meh.
Goedkope leds en geen RGBW, dus wit is geen optie helaas, anders zou ik gewoon wit kiezen.
Je hebt toch een kleurenrondje waar je volop uit kunt kiezen bij custom (oid)?

Rijdt sinds 05-10-2022 een KIA EV6 GT-line rwd Runway Red

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
HansAuutB schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 16:09:
[...]

Je hebt toch een kleurenrondje waar je volop uit kunt kiezen bij custom (oid)?
Ja klopt, maar enkel blauw werkt goed. De rest is vooral erg flets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loei123
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 19:43
Phusebox schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 16:11:
[...]

Hier ben ik het wel mee eens.
Donerblauw/kobalt en paars werken mooi, overige kleuren zijn inderdaad flets, een mooie tint groen is er bijvoorbeeld niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Loei123 schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 16:14:
[...]

Hier ben ik het wel mee eens.
Donerblauw/kobalt en paars werken mooi, overige kleuren zijn inderdaad flets, een mooie tint groen is er bijvoorbeeld niet.
Ja jammer. Benieuwd of ze dat nog verbeterd hebben in de 2023 versie. Wit was ook fijn geweest vind ik zelf.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• stimpyrulez
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 13:53
[...]

tja... je kan op alle slakken zout leggen denk ik dan.
Volgens mij is er nu niks meer goed met je EV6.

Ik had eerder nooit ledstrips in mijn auto.
Dus ik ben er 100% op vooruit gegaan....

Tevens vind ik het een 'feature' die er ook niet op had mogen zitten.
Heb een kleur ingesteld, maar speel er nooit mee.

Beetje hetzelfde als automatisch inparkeren.
Klinkt leuk, maar ik doe het zelf beter en sneller.
Dus gebruik het niet.
Kan er over klagen dat het beter en sneller moet, maar ja, andere auto's doen het net zo goed/slecht.

Ik zou adviseren om je auto te verkopen.
Volgens mij kan je er zelfs meer voor krijgen dan dat je er voor betaald hebt (hij is ja duurder geworden).
Ga je weer een andere auto zoeken en daar alle 'slechte' dingen van ondervinden (aangezien geen enkele auto perfect is...)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DigitalHombre
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 14-09 18:34
sn0x0r schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 12:20:
Geen idee of deze trouwens al voorbij was gekomen, maar als je Google' ed op Kia EV6 MY23 vind je een 'nieuwe' owner's manual.

https://www.kia.com/conte...kia-ev6-brochure-my23.pdf

Geen idee of hij werkelijk nieuw is of alleen de bestandsnaam.
Ik heb de versie my22 en my23 een laten vergelijken (compare) met Acrobat pro. Heel veel wijzigingen, maar veelal taal- of spellingfouten die aangepakt zijn. Her en der ook grafisch wat beter en alle afbeeldingen in een hogere resolutie. Niks wezenlijks belangrijk imho.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CtrlAlt
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 10-02 15:13
stimpyrulez schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 16:38:
[...]

tja... je kan op alle slakken zout leggen denk ik dan.
Volgens mij is er nu niks meer goed met je EV6.

Ik had eerder nooit ledstrips in mijn auto.
Dus ik ben er 100% op vooruit gegaan....

Tevens vind ik het een 'feature' die er ook niet op had mogen zitten.
Heb een kleur ingesteld, maar speel er nooit mee.

Beetje hetzelfde als automatisch inparkeren.
Klinkt leuk, maar ik doe het zelf beter en sneller.
Dus gebruik het niet.
Kan er over klagen dat het beter en sneller moet, maar ja, andere auto's doen het net zo goed/slecht.

Ik zou adviseren om je auto te verkopen.
Volgens mij kan je er zelfs meer voor krijgen dan dat je er voor betaald hebt (hij is ja duurder geworden).
Ga je weer een andere auto zoeken en daar alle 'slechte' dingen van ondervinden (aangezien geen enkele auto perfect is...)
Ben altijd blij met een kritische blik, en daarvoor is dit forum toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT900
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 02-06 23:14
Nu lees ik ergens anders dat de preconditioning update enkel werkt met de aanwezigheid van een warmtepomp

Iemand die dit kan bevestigen of ontkrachten, ik heb namelijk geen warmtepomp maar krijg volgende week wel de update 😅

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Dartlink
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 20:59
CtrlAlt schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 17:28:
[...]

Er is een verschil tussen kritische blik, of om elk klein ding klagen en er niks/weinig aan willen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dartlink
JT900 schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 17:58:
Nu lees ik ergens anders dat de preconditioning update enkel werkt met de aanwezigheid van een warmtepomp

Iemand die dit kan bevestigen of ontkrachten, ik heb namelijk geen warmtepomp maar krijg volgende week wel de update 😅
Update is pas net voor het brede publiek uit. Dus nog niet alles is bekend :)

-

Ik sta nu bij een Avia Volt in Enschede, even de precondiotioneren te testen. Maar of accu is te warm (min 17 max 20) of de batterij moet daadwerkelijk boven de 23% zijn (vertrokken met 23% aankomst met 17%)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1Mark
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-09 22:18
Dartlink schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 18:02:
[...]

Update is pas net voor het brede publiek uit. Dus nog niet alles is bekend :)

-

Ik sta nu bij een Avia Volt in Enschede, even de precondiotioneren te testen. Maar of accu is te warm (min 17 max 20) of de batterij moet daadwerkelijk boven de 23% zijn (vertrokken met 23% aankomst met 17%)
Volgens mij moet je het even proberen met een hoger batterijpercentage, anders werkt die feature niet. De batterij-temp moet ook vrij warm zijn voor ideale laadsnelheid (iets boven de 30C ?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dartlink
1Mark schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 18:05:
[...]

Volgens mij moet je het even proberen met een hoger batterijpercentage, anders werkt die feature niet. De batterij-temp moet ook vrij warm zijn voor ideale laadsnelheid (iets boven de 30C ?)
Klopt, daarom test ik het hier en deel ik het :)

Voor maximaal opladen heb je twee waardes die van belang zijn. Batterij minimum temperatuur en maximum temperatuur.

De minimum moet boven de 25 graden zijn voor 200kW+ laden. Maximum mag maximaal 45 graden ongeveer zijn, daarboven gaat ie throttlen.

Leuk feitje over de avia volt waar ik nu sta. Dit lijkt een mix van 400 en 800 volt laders. De auto laders kwamen niet boven de 125 kW uit. De vrachtwagen kant trek ik nu maximaal leeg. Lijkt dus ene helft 400 volt en de andere helft 800 volt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeJeBe
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 30-05 20:32

JeJeBe

KIA EV6 GT-Line AWD MY22

JT900 schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 17:58:

Klinkt als een broodje aap. In de press-release van Kia is daar geen enkele verwijzing naar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
JeJeBe schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 19:18:
[...]

Klinkt als een broodje aap. In de press-release van Kia is daar geen enkele verwijzing naar.
Lijkt me ook onzin. Batterijverwarming heeft niks met warmtepomp te maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JeJeBe

JeJeBe

KIA EV6 GT-Line AWD MY22

Verwijderd schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 13:08:
Die update... kan iemand zorgen dat we de files krijgen van een dealer zodat we het zelf kunnen fixen? 😇
Bedoel, hoe moeilijk kan het zijn, eigenlijk is het al belachelijk dat hij niet gewoon OTA doorkomt...
Je kunt dat niet zelf omdat je de juiste apparatuur en onderhoudssoftware niet hebt. Het is echt wel ff iets anders dan een usb stick erin en dan gaan. Alleen de headunit kun je via USB flashen, de rest van alle controllers (en dat zijn er veel) zijn zéér waarschijnlijk alleen via een van de boordnetwerken bereikbaar en update-baar.
Dat voor de preconditionupdate de headunit ook een update nodig heeft, kan verklaard worden uit het feit dat de headunit het 1) aan moet kunnen sturen (op basis van de navi) en 2) moet kunnen weergeven in de gui met andere icons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• king_dude
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online
.. en daarnaast moet je dit soort zaken echt niet zelf doen. Ik zou de verantwoordelijk echt niet willen dragen als je een ongeluk krijgt omdat er getweakt is met kritische systemen in een auto.
Kia schermt dit niet voor niets af.

Alleen al daarom al is het bijzonder te noemen dat een dealer iemand weg laat rijden terwijl de update in volle gang is.

Bij mijn Renault Megane IV kan ik dit wel via ddt4all, maar je bent idioot als je onbekend terrein gaat uitproberen..

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• stimpyrulez
CtrlAlt schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 17:28:
[...]

Ik ben ook blij met een kritsche blik.
Alleen de meeste punten zijn volgens mij nu wel benoemd en nu komen de 'meningen'.
Phusebox schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 16:03:
[...]

Vind het vooral jammer dat het aantal kleuren zo enorm beperkt is, rood is een erg fletse kleur, geel tinten zijn zo goed als niet bestaand. Enige dat goed werkt is blauw. De rest is allemaal meh.
Bovenstaande is toch echt een mening...

En je mag best een mening hebben.
Alleen je hoeft niet alles te melden wat afwijkt van wat iemand graag zou willen/anders had gedaan.
Tuurlijk zijn er dingen die ik ook anders had willen zien (bijv. profiel gekoppeld aan sleutel, en nog een paar), maar het zit er niet op.
Dus kan er wel over blijven spuien, maar het lost niks op....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• grotegok
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 19:12
[...]

In jouw geval kun je beter geen blauw selecteren want dat geeft een gevoel van koude, kilte en dat is niet verstandig met een kapotte inverter.
Aangezien je een gevoelsmens bent in hart en nieren adviseer ik je een warme kleur te kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
grotegok schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 06:57:
[...]

In jouw geval kun je beter geen blauw selecteren want dat geeft een gevoel van koude, kilte en dat is niet verstandig met een kapotte inverter.
Aangezien je een gevoelsmens bent in hart en nieren adviseer ik je een warme kleur te kiezen.
Mijn serie valt niet onder de kapotte inverter maar we gaan het zien.

Ik verwacht wat ik voorspelde, dat de garage niks doet en alles normaal bevindt. Telefoongesprek van gisteren zegt al voldoende: het ligt allemaal aan mij en niet aan de auto.

KIA Nederland is net zo bedroevend, garage beweert dat ik de preconditioning update zelf kan doen, geef dat aan bij KIA waarop zij contact met me opnemen en vragen welke dealer dat is. Dan denk je, oh ze gaan ze informeren over die update. Nee, ze antwoorden met, ok als het na je afspraak niet is geüpdatet neem dan maar weer contact op en dan kijken we wat we kunnen doen.

Dus dat kost me dan weer een halve dag plus diverse vermoeiende telefoongesprekken waarbij ik service monteurs moet uitleggen wat het verschil is tussen preconditioning van de batterij en de auto voorverwarmen met de app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• O-B-One
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 22:31
Phusebox schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 07:25:
[...]

Ik verwacht wat ik voorspelde, dat de garage niks doet en alles normaal bevindt. Telefoongesprek van gisteren zegt al voldoende: het ligt allemaal aan mij en niet aan de auto.

KIA Nederland is net zo bedroevend, garage beweert dat ik de preconditioning update zelf kan doen, geef dat aan bij KIA waarop zij contact met me opnemen en vragen welke dealer dat is. Dan denk je, oh ze gaan ze informeren over die update. Nee, ze antwoorden met, ok als het na je afspraak niet is geüpdatet neem dan maar weer contact op en dan kijken we wat we kunnen doen.

Dus dat kost me dan weer een halve dag plus diverse vermoeiende telefoongesprekken waarbij ik service monteurs moet uitleggen wat het verschil is tussen preconditioning van de batterij en de auto voorverwarmen met de app.
Als je slim bent vraag je aan KIA wat de code van de update is en dan kan je aan je garage doorgeven welke update ze moeten uitvoeren voor je. Hoef he niks uit te leggen over het verschil tussen voorverwarmen en pre-conditioneren. Scheelt je een hoop stress denk ik…?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loei123
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 19:43
Phusebox schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 07:25:
[...]

Wel jammer dat je niet gehoord wil worden door de dealer.

Je bent nog niet met de dealer in de auto gaan zitten, climate op 23 graden en hem de koude lucht laten voelen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
O-B-One schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 08:02:
[...]

Als je slim bent vraag je aan KIA wat de code van de update is en dan kan je aan je garage doorgeven welke update ze moeten uitvoeren voor je. Hoef he niks uit te leggen over het verschil tussen voorverwarmen en pre-conditioneren. Scheelt je een hoop stress denk ik…?
Ga ik doen, bedankt voor de tip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Loei123 schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 08:10:
[...]

Wel jammer dat je niet gehoord wil worden door de dealer.

Je bent nog niet met de dealer in de auto gaan zitten, climate op 23 graden en hem de koude lucht laten voelen?
Ben niet bij de dealer geweest, en ga er ook niet komen. Mijn vrouw zet hem daar neer, is vlakbij haar werk. Aangezien we geen vervangend vervoer krijgen ga ik er geen hele dag verlof voor opnemen (geschatte tijd was 4 uur en met heen- en terugreis kost me dat dus een dag vrij).
Zeker gezien het feit dat ik dan een dag verlof heb genomen en er uiteindelijk misschien niet eens de update gedaan is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyrulez
Phusebox schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 08:19:
[...]

Ben niet bij de dealer geweest, en ga er ook niet komen. Mijn vrouw zet hem daar neer, is vlakbij haar werk. Aangezien we geen vervangend vervoer krijgen ga ik er geen hele dag verlof voor opnemen (geschatte tijd was 4 uur en met heen- en terugreis kost me dat dus een dag vrij).
Zeker gezien het feit dat ik dan een dag verlof heb genomen en er uiteindelijk misschien niet eens de update gedaan is.
Wellicht eens op zoek naar een andere dealer?

Ik heb de auto zakelijk gekocht (dus geen lease), maar krijg altijd netjes een vervangende auto.
Nee het is dan geen EV6, maar het rijdt en voldoende om weer naar huis te rijden.
Soms zelfs een EV (MG), ook wel een leuk om in zo'n auto een keer te rijden.

Maar ik zou aanraden om juist zelf naar de dealer te gaan.
Dan kan je daar face to face je verhaal doen.
Dit heeft meestal meer impact dan via de telefoon, aangezien dat lekker anoniem is.

Tevens moet je er ook wel voor openstaan dat als de dealer onderzoek heeft gedaan en tot de conclusie komt dat het goed werkt, dat het dan wellicht ook zo is.
Alleen is jouw 'definitie' van goed werken dan anders dan die van Kia.
Kan je van alles van vinden, maar daar ga je namelijk dan nooit uitkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
stimpyrulez schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 08:27:
[...]

Wellicht eens op zoek naar een andere dealer?

Ik heb de auto zakelijk gekocht (dus geen lease), maar krijg altijd netjes een vervangende auto.
Nee het is dan geen EV6, maar het rijdt en voldoende om weer naar huis te rijden.
Soms zelfs een EV (MG), ook wel een leuk om in zo'n auto een keer te rijden.

Maar ik zou aanraden om juist zelf naar de dealer te gaan.
Dan kan je daar face to face je verhaal doen.
Dit heeft meestal meer impact dan via de telefoon, aangezien dat lekker anoniem is.

Tevens moet je er ook wel voor openstaan dat als de dealer onderzoek heeft gedaan en tot de conclusie komt dat het goed werkt, dat het dan wellicht ook zo is.
Alleen is jouw 'definitie' van goed werken dan anders dan die van Kia.
Kan je van alles van vinden, maar daar ga je namelijk dan nooit uitkomen.
Drie dealers gebeld, waaronder die waar ik gekocht had:
- kon er of op wachten of moest vervoer regelen (enkel reis vanuit thuis 1 uur)
- dichtsbijzijnde dealer vanuit thuis: updates doen we niet tenzij buiten normale beurt
- dealer bij mijn vrouw haar werk in de buurt: welke updates?

Dan waren die BMW dealers achteraf toch niet zo slecht ;)

Maar wie weet, verrast deze dealer me dusdanig en kan ik hopelijk na volgende week melden dat de (meeste) problemen opgelost zijn. 🤞

[ Voor 4% gewijzigd door Phusebox op 26-10-2022 09:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dartlink
Het is dat het een pokke eind rijden is voor je, anders zou ik zeggen bel onze dealer eens op. Sinds de EV6 is bekender is geworden zijn ze ook een stuk behulpzamer geworden.

Proactief bellen tegenwoordig, vrij snel plek tegenwoordig.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• king_dude
  • Niet online
Het is al vaker benoemd Phuse. De weg naar een oplossing vereist investering van 2 kanten. Dit hoef je niet alleen te doen, want we helpen je hier graag - er is meerdere keren hulp aangeboden. Ik ben bijna geneigd on je mijn 2e auto te laten lenen om dit probleem op te lossen - mits je ‘m bij mijn dealer in Den Bosch zet voor diagnose. Moet dan wel mijn vrouw nog overtuigen, want het beperkt haar met onze kleine. Maar ja: soms is investeren ook in een ander het waard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
O-B-One schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 08:02:
[...]

Helaas:

"We kunnen deze gegevens helaas niet direct delen, dat verloopt alleen via de dealer."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
king_dude schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 09:18:
Het is al vaker benoemd Phuse. De weg naar een oplossing vereist investering van 2 kanten. Dit hoef je niet alleen te doen, want we helpen je hier graag - er is meerdere keren hulp aangeboden. Ik ben bijna geneigd on je mijn 2e auto te laten lenen om dit probleem op te lossen - mits je ‘m bij mijn dealer in Den Bosch zet voor diagnose. Moet dan wel mijn vrouw nog overtuigen, want het beperkt haar met onze kleine. Maar ja: soms is investeren ook in een ander het waard
Ik geef deze dealer de kans om zichzelf te bewijzen, misschien had die persoon die ik gesproken heb ook wel een slechte dag, en dan krijg je een klant met klachten aan de telefoon (die de auto niet eens daar gekocht heeft). Dus ik was al blij dat ze me uberhaupt wilden helpen, aangezien de lokale dealer niks voor me wilde doen. Achteraf gezien blijkt dat we met ons gevoel goed zaten om daar niet te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiliyama
  • Laatst online: 15-09 23:06
Phusebox schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 08:35:
[...]

Drie dealers gebeld, waaronder die waar ik gekocht had:
- kon er of op wachten of moest vervoer regelen (enkel reis vanuit thuis 1 uur)
- dichtsbijzijnde dealer vanuit thuis: updates doen we niet tenzij buiten normale beurt
- dealer bij mijn vrouw haar werk in de buurt: welke updates?

Dan waren die BMW dealers achteraf toch niet zo slecht ;)

Maar wie weet, verrast deze dealer me dusdanig en kan ik hopelijk na volgende week melden dat de (meeste) problemen opgelost zijn. 🤞
In welke plaats zit deze dealer? Want er zijn 4 dealers binnen 37km bij jou vandaan.
Zelf heb ik ook problemen met het airco gedeelte. Toen ik dit bij mijn dealer ging melden en gegevens had meegenomen die via dit forum afkomstig waren van kia Nederland (serienummers etc.) werd mij vrij onvriendelijk verteld dat ze niet uitgingen van info wat op een of ander forum wordt gedeeld. Ik kon de auto daar een dag achterlaten.Toen hield ik het ook wel gezien bij die dealer. Ik kan me de frustratie soms voorstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Wiliyama schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 10:46:
[...]

In welke plaats zit deze dealer? Want er zijn 4 dealers binnen 37km bij jou vandaan.
Zelf heb ik ook problemen met het airco gedeelte. Toen ik dit bij mijn dealer ging melden en gegevens had meegenomen die via dit forum afkomstig waren van kia Nederland (serienummers etc.) werd mij vrij onvriendelijk verteld dat ze niet uitgingen van info wat op een of ander forum wordt gedeeld. Ik kon de auto daar een dag achterlaten.Toen hield ik het ook wel gezien bij die dealer. Ik kan me de frustratie soms voorstellen.
Zal het even in prive bericht sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiliyama
--HOOLIE-- schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 12:34:
[...]

Ja, helemaal doorgedrukt, dus de achterklep borging "sloeg eromheen"
Daarna de klep rustig naar beneden gedrukt totdat niet meer verder kon.
Andere kant van de singel door het oog van de vloer gedaan.
Alles bij elkaar bleef de klep iets van 30cm openstaan.
Ik heb de haak gemonteerd en daarna de auto gestart. De deuren waren reeds ontgrendeld. Zou daar een verschil in kunnen zitten of heb jij dat ook in die volgorde gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joer
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 19-04 12:19
Nu m’n auto opgehaald en geen update gekregen voor pre heating. Is betaalde en de dealers mogen zelf de prijs bepalen. Bij Zeeuw en Zeeuw in ie €100,- dus een andere dealer kan het goedkoper zijn.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Joer
Gelijk ff gehad over het open houden van de kofferbak. Je kan “deur open” overroelen. Als je naar drive gaat zegt ie deur open en kan je niet rijden. Als dan nog een keer in drive draaid overrule je hem en kan je met de deuren open rijden. Dus geen haakjes of moeilijke dingen nodig om de kofferbak open te houden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiliyama
Joer schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 10:57:
Gelijk ff gehad over het open houden van de kofferbak. Je kan “deur open” overroelen. Als je naar drive gaat zegt ie deur open en kan je niet rijden. Als dan nog een keer in drive draaid overrule je hem en kan je met de deuren open rijden. Dus geen haakjes of moeilijke dingen nodig om de kofferbak open te houden
O.k. ga ik uit proberen.
Los daarvan is het geen moeilijk gedoe met 'haakjes'. Waar wil je anders een touw aan bevestigen om de klep vast te maken? Die haak heb je sowieso nodig voor uitstekende lading.
Zojuist uitgeprobeerd. Bij mijn auto werkt die tip niet.

[ Voor 4% gewijzigd door Wiliyama op 26-10-2022 11:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMenaz
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 22:44
Joer schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 10:55:
Nu m’n auto opgehaald en geen update gekregen voor pre heating. Is betaalde en de dealers mogen zelf de prijs bepalen. Bij Zeeuw en Zeeuw in ie €100,- dus een andere dealer kan het goedkoper zijn.
MY22 of MY23?

Catch my drift?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magicstar
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-09 22:26
Joer schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 10:55:
Welke Zeeuw en Zeeuw was je geweest? Ik wil de update ook graag op mijn lease dus de kosten zijn het probleem niet maar als ik ze kan voorkomen graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joer
magicstar schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 11:37:
[...]

Welke Zeeuw en Zeeuw was je geweest? Ik wil de update ook graag op mijn lease dus de kosten zijn het probleem niet maar als ik ze kan voorkomen graag.
Rotterdam. Zou de leasemaatschappij dat betalen dan??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joer
Maar alle Zeeuw en Zeeuw bedrijven hebben deze prijs bepaalt

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Phusebox
Joer schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 11:49:
[...]

Tegen je baas zeggen dat je dan sneller kan laden en dus meer werk kan doen op een dag 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magicstar
[...]

Toen ik ze vorige week belde mocht ik gewoon een afspraak ervoor maken dus daar ga ik wel vanuit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zilversmid
  • Laatst online: 06-12-2024

Zilversmid

KIA EV6 AWD GT-Line

'We' zijn weer eens koploper in een leuk onderzoekje omtrent batterijcapaciteit en snelladen!

https://gocar.be/nl/auton...fste-batterijcapaciteiten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sn0x0r
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 00:57
Nogal wiedes dat het MY22 betreft, want de MY23 heeft preconditionering standaard. :+

Per het nieuwsbericht van Kia zelf (Link):
EV6-rijders van het eerste uur kunnen hun volledig elektrische crossover nu laten upgraden om nog sneller te kunnen opladen onder koudere omstandigheden. De preconditioning van de batterij, een functie die standaard is vanaf modeljaar 2023, is nu ook beschikbaar voor alle uitvoeringen van modeljaar 2022.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joer
Phusebox schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 12:00:
[...]

Tegen je baas zeggen dat je dan sneller kan laden en dus meer werk kan doen op een dag 8)
🤣🤣🤣 is private lease

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joer
magicstar schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 12:59:
[...]

Toen ik ze vorige week belde mocht ik gewoon een afspraak ervoor maken dus daar ga ik wel vanuit
Mij werd verteld kost ongeveer €100,- voor iedere Zeeuw en Zeeuw bedrijd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• roelwillems
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 12-08 19:56
Joer schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 14:45:
[...]

🤣🤣🤣 is private lease
Tegen jezelf zeggen dat je dan sneller kan laden en dus meer werk kan doen op een dag ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Joer schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 14:45:
[...]

🤣🤣🤣 is private lease
Als het private lease is dan zal het sowieso voor eigen rekening zijn. Private lease maatschappijen betalen dit soort dingen (doorgaans) nooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magicstar
Joer schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 14:46:
[...]

Mij werd verteld kost ongeveer €100,- voor iedere Zeeuw en Zeeuw bedrijd
IK zal ze vrijdag eens bellen. Heb sinds de aflevering ook dat mijn middenstoel achter denkt dat de gordel niet vast zit, normaal geen probleem maar begin deze week had ik passagiers achterin en dan zit je 45 sec met het alarm als je wegrijd dus hij moet toch langs.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaMenaz
sn0x0r schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 13:45:
[...]

Nogal wiedes dat het MY22 betreft, want de MY23 heeft preconditionering standaard. :+

Per het nieuwsbericht van Kia zelf (Link):

[...]
Daarom vraag ik het. Eerst zien dan geloven bij die praatjesmakers van KIA.

Catch my drift?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sn0x0r
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 00:57
DaMenaz schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 17:15:
[...]

Daarom vraag ik het. Eerst zien dan geloven bij die praatjesmakers van KIA.
Fair point. :)

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Dartlink
Nieuw icoontje :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XHNeXDCIgCaTXL4aE4zaEtGYfSI=/x800/filters:strip_exif()/f/image/sv58rxpqcRLJb4NKgq2x9mpR.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canby
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 17-09 12:51
pukpietje schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 22:27:
[...]

Ik ga hem morgen (MY23) ophalen maar wordt online niet veel wijzer van de verschillen. Ben dus benieuwd.
Hoe bevalt het?

EV6 77,4kWh Plus Advanced AWD / MY23, Interstellar Grey

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JeJeBe

JeJeBe

KIA EV6 GT-Line AWD MY22

Joer schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 10:57:
Hoezo moeilijk, het is een erg eenvoudige en doeltreffende oplossing. Wil je dan gaan rijden met de klep helemaal open ? En dat trucje, heb je dat zelf getest ? Het klopt namelijk niet, tenminste niet in mijn auto. ik moet alleen de handrem rem er handmatig afzetten (die wordt vastgehouden omdat er nog wat open staat volgens de display) en kan dan vertrekken me\t de kofferklep open. Tweemaal naar D draaien is niet nodig en niet eens mogelijk want de transmissie staat gelijk al in D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stoutski
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 22:55
[...]

Ze hebben m'n auto daar ook een dag gehad en hebben ze ook de terug roep actie geen eens uitgevoerd.... daar kwam ik pas een maand later achter omdat ik een herringen kreeg van de leasemaatschappij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeJeBe

JeJeBe

KIA EV6 GT-Line AWD MY22

stoutski schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 21:19:
[...]

Ze hebben m'n auto daar ook een dag gehad en hebben ze ook de terug roep actie geen eens uitgevoerd.... daar kwam ik pas een maand later achter omdat ik een herringen kreeg van de leasemaatschappij.
Yep, zo gaat dat daar. Je haalt je auto van 60K op, vraagt of alle updates zijn gedaan, slijm slijm natuurlijk slijm slijm. En ja hoor: ze zijn niet gedaan. Ben nu nog bezig de aflevering van juni (!) compleet te krijgen. Wordt eind november. Het is diep triest.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• king_dude
  • Niet online
Wat een vervelende ervaringen. Dan mag ik blij zijn met hoe het bij mij gegaan is, én het goede contact met dealer. Overigens over het laat afleveren en uitstel: dit was bij mij vorig jaar idem. De 58kWh ging als laatste op de boot. Ook pas laat een VIN gekregen.

Ontopic: ik wacht nog even met de update. Eerst maar eens kijken of er geen bugs uitkomen. Zou erg vervelend zijn als je die (flauwe woordspeling) op de koop toe krijgt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeJeBe

JeJeBe

KIA EV6 GT-Line AWD MY22

Wie heeft na het laten uitvoeren van de "handrem terugroepactie" dit nadien nog nagekeken in het RDW register ? Is voor mij nu een maand of 3 geleden, actie staat nog steeds open !

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrBlueEyes
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14-09 17:57
JeJeBe schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 21:36:
Wie heeft na het laten uitvoeren van de "handrem terugroepactie" dit nadien nog nagekeken in het RDW register ? Is voor mij nu een maand of 3 geleden, actie staat nog steeds open !
Die van mij is weg.

MSI MPG X870E CARBON WIFI, Ryzen 9 9900X, 64GB, Gigabyte AORUS M RTX5080, Samsung 990 Pro 4TB, Samsung 970 EVO 2TB, Samsung OLED G9, LG 48CX, LG 65C8, Xbox Series X, PS4 Pro, Galaxy Z Fold7 512GB, Kia EV6 RWD 77,4 kWh Plus, Weheat Blackbird P80

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• king_dude
  • Niet online
Mijne ook!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sQuare
  • Laatst online: 22:41
Dia van mij is begin augustus uitgevoerd. Net gecheckt en bij RDW is hij weg.

EV6 77kWh Plus RWD MY:22

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simon59
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 29-08 20:40
Had ik ook.
Garage beweerde dat deze wel was uitgevoerd.
Dat was blijkbaar ook zo.
Via Kia Nederland is het uiteindelijk gelukt om de openstaande melding bij de RDW te laten verdwijnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrimaBB
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 19:17
Bij mij hetzelfde.

Vandaag een afspraak bij de dealer gemaakt om hier naar te kijken.
Vonden ze ook apart, hoewel ze in het eigen systeem niet konden zien dat deze nog open stond.

O ja, en of ze de laatste update van de battery preheat kunnen doen.

En o ja, of ze de laatste update van de navigatie en mcu kunnen doen.

Staat ingepland.

Kia EV3 Plus Advanced Aventurine Green 2025

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
PrimaBB schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 22:22:
[...]

O ja, en of ze de laatste update van de battery preheat kunnen doen.

...

Staat ingepland.
Wauw, een dealer die weet wat het is. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrimaBB
Phusebox schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 22:48:
[...]

Wauw, een dealer die weet wat het is. :+
Dat gaan we binnenkort zien inderdaad.

Na de ervaringen hier gelezen te hebben ben ik ook benieuwd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pukpietje
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 03-11-2022
Ja echt helemaal top. Wat een auto. Uiteraard de gadgets aan boord nog beter ontdekken.

Voor wat betreft MY2023 heb ik nog geen verschillen kunnen ontdekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HansAuutB
  • Laatst online: 23:49
Heb ik altijd al.
Productie in juli.
Zou ik dan al preconditioning hebben?

Rijdt sinds 05-10-2022 een KIA EV6 GT-line rwd Runway Red

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Phusebox
Wisten jullie trouwens dat als je in de Kia Connect app naar More en dan Version gaat je ook kunt zien welke software versie je hebt van het infotainment systeem?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0j39-Z9cQIW2nrgjdFBWTs45_jw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3N0mYaOaCV6EACVyqhjV2FE0.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marc4547
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 17-09 06:32
Hallo mensen ik moet nog een week of 3 wachten, maar overweeg om de dashcam die in de Kia Accesoire lijst staat te laten inbouwen. De Dashcam Pioneer VREC-Z710SH-RC.
Heeft iemand hier ervaringen mee in het gebruik. Mag zowel positief als negatief zijn hoor. Ik zou bijvoorbeeld willen dat hij automatisch aangaat bij het starten en hem niet steeds aan en uit hoeven zetten. Mijn dealer zegt dat dat kan, dus als iemand ervaring heeft?

Zeer happy met mijn 2e EV6, van Gravity Blue naar Dark Forest Green, beide RWD 77,8 KW Bij vlagen ben ik geniaal, jammer dat het vaak windstil is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sQuare
  • Laatst online: 22:41
Phusebox schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 05:48:
Wisten jullie trouwens dat als je in de Kia Connect app naar More en dan Version gaat je ook kunt zien welke software versie je hebt van het infotainment systeem?
bij mij staat de info er niet. overigens heb ik nog nooit navigatie update gedaan en is ie nog zoals hij is afgeleverd door de dealer.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2-9d_hnRAkMQUiWbnoMCaIYgYSo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/a91EipAbUEGFLnk0Zv3vJ07i.jpg?f=fotoalbum_large

EV6 77kWh Plus RWD MY:22

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Ik heb onlangs pas voor het eerst ervaren wat er gebeurt als je accu helemaal vol is en je gewend bent met iPedal te rijden... er is dan geen regeneratie meer, bij jullie welbekend, maar ik was er even niet op bedacht. Als je dan het gas los laat en verwacht dat de auto stevig remt, is dat wel even een verschil.

Hoe doen andere merken dit? Ik zag dat Porsche dan gewoon de "reserve ruimte" van de accu gebruikt om alsnog (in mindere mate wellicht) te regeneren. Je wordt dan in ieder geval niet verrast door een niet afremmende auto.

Wellicht zouden alle fabrikanten er goed aan doen om een waarschuwing te tonen als je met een volle accu wegrijdt of anders regeneratie simuleren met de mechanische rem (te complex wellicht).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poulske
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 17:06
Phusebox schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 08:20:
Ik heb onlangs pas voor het eerst ervaren wat er gebeurt als je accu helemaal vol is en je gewend bent met iPedal te rijden... er is dan geen regeneratie meer, bij jullie welbekend, maar ik was er even niet op bedacht. Als je dan het gas los laat en verwacht dat de auto stevig remt, is dat wel even een verschil.

Hoe doen andere merken dit? Ik zag dat Porsche dan gewoon de "reserve ruimte" van de accu gebruikt om alsnog (in mindere mate wellicht) te regeneren. Je wordt dan in ieder geval niet verrast door een niet afremmende auto.

Wellicht zouden alle fabrikanten er goed aan doen om een waarschuwing te tonen als je met een volle accu wegrijdt of anders regeneratie simuleren met de mechanische rem (te complex wellicht).
Je krijgt toch ook een waarschuwing, ik wilde laatst ook i-pedal aanzetten met een volle accu. Kreeg netjes een melding (en geluid) in het scherm dat dit niet mogelijk was vanwege een volle accu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Poulske schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 08:24:
[...]

Je krijgt toch ook een waarschuwing, ik wilde laatst ook i-pedal aanzetten met een volle accu. Kreeg netjes een melding (en geluid) in het scherm dat dit niet mogelijk was vanwege een volle accu.
Nou ik rij gewoon weg in level 3 en dan tijdens het rijden zet ik iPedal meestal aan, niet voor het wegrijden. Heb geen melding gezien, dus bij de eerste bocht liet ik het gas los en toen was het "ah ja".
Op het scherm stond niks, behalve dat het hele "regen level" blokje linksonder weg was.

[ Voor 7% gewijzigd door Phusebox op 27-10-2022 08:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mini-me
  • Registratie: November 1999
  • Niet online

Misschien is dat de reden waarom laden tot 100% wordt afgeraden ;-)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dartlink
Mini-me schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 08:59:
[...]

Misschien is dat de reden waarom laden tot 100% wordt afgeraden ;-)
Door? Dit staat namelijk nergens in het boekje. Enkel snelladen wordt aangeraden om "dit tot een minimum te beperken"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 14:51
Weten jullie wat de onderhoudsintervals zijn van de EV6? Ik heb ook een elektrische bus maar die gaf na 12k al een melding op m'n dashboard, terwijl een papiertje bij de zonwering zegt eerste beurt bij 40k. Nou zit de EV6 in de lease dus het is toch gratis... maar wil ik ook weer geen tijd verspillen ermee.

Facts don't care about your feelings

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
YoshiBignose schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 09:19:
Weten jullie wat de onderhoudsintervals zijn van de EV6? Ik heb ook een elektrische bus maar die gaf na 12k al een melding op m'n dashboard, terwijl een papiertje bij de zonwering zegt eerste beurt bij 40k. Nou zit de EV6 in de lease dus het is toch gratis... maar wil ik ook weer geen tijd verspillen ermee.
Volgens de meeste KIA dealers elke 24 mnd of 30.000km.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dartlink
YoshiBignose schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 09:19:
30K, maar sommige auto's zijn geconfigureerd om op 15K de melding te geven, maar dit hoeft niet volgens Kia Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franciesco
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 18:04

Bij Tesla krijg je een waarschuwingstekst in het display dat de regeneratie beperkt is.
Tijdens het rijden merk je die beperking heel duidelijk want de regeneratie is normaal gesproken nog sterker dan i-pedal van de EV6. Je moet bij de Model 3 bij 98-100% SoC dan ook al snel met het pedaal bijremmen wat normaal zelden hoeft.
Ik moet daar dan ook altijd even aan wennen (niet dat ik de Model 3 vaak tot 100% oplaad).

Edit: onnodige grote quote verkleind

[ Voor 26% gewijzigd door Franciesco op 27-10-2022 09:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Dartlink schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 09:20:
[...]

30K, maar sommige auto's zijn geconfigureerd om op 15K de melding te geven, maar dit hoeft niet volgens Kia Nederland.
Of 24 maanden dus. Anders verlies je de garantie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dartlink
Phusebox schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 09:54:
[...]

Of 12 maanden dus. Anders verlies je de garantie.
Eens, ik mijn geval ga ik daar makkelijk overheen dus vergeet ik die wel eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 14:51
Phusebox schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 09:20:
[...]

Volgens de meeste KIA dealers elke 12 mnd of 30.000km.
Dartlink schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 09:20:
[...]

Ok thnx, kreeg inderdaad die melding maar het voelt zo onzinnig. Zeker omdat m'n werknemer er 30k per jaar mee rijdt, dus dan lijkt me ieder jaar een beurtje dus zoals het hoort. d:)b

Is het wel mogelijk om die melding op je dashboard uit te zetten anders blijft ie piepen?

[ Voor 7% gewijzigd door YoshiBignose op 27-10-2022 10:04 ]

Facts don't care about your feelings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
YoshiBignose schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 10:03:
[...]

[...]

Ok thnx, kreeg inderdaad die melding maar het voelt zo onzinnig. Zeker omdat m'n werknemer er 30k per jaar mee rijdt, dus dan lijkt me ieder jaar een beurtje dus zoals het hoort. d:)b

Is het wel mogelijk om die melding op je dashboard uit te zetten anders blijft ie piepen?
Ja je kunt de service interval reminder zelf ook aanpassen in de instellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peetman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:40

Peetman

Tjah....

Phusebox schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 09:54:
[...]

Of 12 maanden dus. Anders verlies je de garantie.
Als ik bij Mijn KIA inlog dan zie ik de eerste "ingeplande" onderhoudsbeurt staan voor oktober 2023 (na 2 jaar dus).

[ Voor 5% gewijzigd door Peetman op 27-10-2022 10:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x4wielen
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 14-09 10:43
Peetman schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 10:21:
[...]

Als ik bij Mijn KIA inlog dan zie ik de eerste afspraak staan voor oktober 2023 (na 2 jaar dus).
In "Mijn Kia" staan de "aanstaande onderhoudsbeurten t/m september 2030 door KIA !! "ingepland".
Dus de service intervallen voor de EV6 zijn om de 30K of 24 maanden, waarbij de eerst plaatsvindende gebeurtenis leidend is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canby
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 17-09 12:51
Welke banden zitten er op de 20 inch velgen?
Ik heb het begrepen dat Continental is, maar is het all-season of zomerbanden zijn? Hangt het van de datum van de levering, of altjid identieke set is?

EV6 77,4kWh Plus Advanced AWD / MY23, Interstellar Grey

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Peetman schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 10:21:
[...]

Als ik bij Mijn KIA inlog dan zie ik de eerste afspraak staan voor oktober 2023 (na 2 jaar dus).
Klopt, my bad, moest 24 maanden zijn. Heb het aangepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Canby schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 10:49:
Ik heb het begrepen dat Continental is, maar is het all-season of zomerbanden zijn? Hangt het van de datum van de levering, of altjid identieke set is?
Zomerbanden normaal gesproken, dat is het goedkoopste.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaMenaz
Canby schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 10:49:
Op mijn offerte bij de leaseboer staat:

Accessoires incl. btw
Ingeruild: originele banden EUR 0,00
Vierseizoenenbanden EUR 816,75

Catch my drift?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nl-jeff
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 23:56
Na even gewacht te hebben in de hoop dat de dealers dan de update via de interne nieuwsbrief (oid) door hebben gekregen (ik ga er dan gemakshalve van uit dat zo iets bestaat, als er een wijziging is dat men de technic en het servicenetwerk ergens over gaat informeren) de proef op de som genomen en mijn kia dealer in Alkmaar eens gebeld met de vraag of we deze update kunnen plannen (mijn auto is net 2 maanden oud), Maar hier het bekende verhaal zoals hierboven: geen idee waar ik het over heb. ik: kunnen jullie dit even uitzoeken bij kia nederland en mij dan terug bellen? ja dat kan wel maar gaat wel even duren...
Vriendelijk dat zeer zeker, geen klagen daarover, maar wel enigzinds teleurstellend dat de kia niet door heeft dat een "premium" auto in de markt zetten niet genoeg is, de rest moet ook mee komen.
Of denk ik nou te vreemd....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrimaBB
DaMenaz schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 11:20:
[...]

Op mijn offerte bij de leaseboer staat:

Accessoires incl. btw
Ingeruild: originele banden EUR 0,00
Vierseizoenenbanden EUR 816,75
Mooi man.

Kan je die dealer niet vragen om iets van inruil/omwissel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Nl-jeff schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 11:20:
Na even gewacht te hebben in de hoop dat de dealers dan de update via de interne nieuwsbrief (oid) door hebben gekregen (ik ga er dan gemakshalve van uit dat zo iets bestaat, als er een wijziging is dat men de technic en het servicenetwerk ergens over gaat informeren) de proef op de som genomen en mijn kia dealer in Alkmaar eens gebeld met de vraag of we deze update kunnen plannen (mijn auto is net 2 maanden oud), Maar hier het bekende verhaal zoals hierboven: geen idee waar ik het over heb. ik: kunnen jullie dit even uitzoeken bij kia nederland en mij dan terug bellen? ja dat kan wel maar gaat wel even duren...
Vriendelijk dat zeer zeker, geen klagen daarover, maar wel enigzinds teleurstellend dat de kia niet door heeft dat een "premium" auto in de markt zetten niet genoeg is, de rest moet ook mee komen.
Of denk ik nou te vreemd....
Jep en KIA Nederland weigert ook maar mee te werken. Zij houden bij hoog en laag vol dat alle garages er van weten en dat het in hun "service systeem" staat.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dartlink
Phusebox schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 12:14:
[...]

Jep en KIA Nederland weigert ook maar mee te werken. Zij houden bij hoog en laag vol dat alle garages er van weten en dat het in hun "service systeem" staat.
Hotline heet dat systeem, vraag volgende keer ff of ze daar in hebben gekeken. Daar was destijds best veel informatie te vinden tijdens de inverter problematiek. Heb toen mee mogen kijken, heel duidelijk symptomen en diagnose.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMenaz
PrimaBB schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 12:07:
[...]
Mooi man.

Kan je die dealer niet vragen om iets van inruil/omwissel?
Kosten zijn voor de baas en is verder niet van invloed op de bijtelling, dus ik zie die bedragen maar heb er verder niks mee. :)

Catch my drift?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• everlast666
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 01-09 09:20
Iemand ervaring met dit ding in de EV6 ?

www.cartvbox.nl

[ Voor 5% gewijzigd door everlast666 op 27-10-2022 13:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaMenaz
Vage site. 12 superpositieve reviews en allemaal van vandaag (27-10)...

Geen keurmerk en als je goed zoekt een adres naar een bedrijfsverzamelgebouw in Denemarken.

https://www.google.com/ma...!3d56.2014294!4d9.5826627

https://webshopchecker.nl/shop/cartvbox-nl/

[ Voor 46% gewijzigd door DaMenaz op 27-10-2022 13:33 ]

Catch my drift?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joer
Ik kom er niet uit en kan het ook nergens vinden in de handleiding en in de auto. Met rijden cruisecontrol doet hij netjes wat z’n voorganger doet dus dat is prima. Maar ik wil de ie wat dichter op z’n voorganger gaat zitten en niet 4/5 autolengtes er achter. Als ik in de handleidingkijk moet ik bij scc zijn alleen die keuze heb ik niet. Komt het omdat ik een Plus-line heb? Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mpN_axzyeiXcEnU027dZQ5Bim9g=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8ZWf3IO5QRcVtpN6cxIRpF6J.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DaMenaz
Wat blijft het toch knullig dat ze niet een afbeelding van een EV6 gebruiken in de graphics. Zit je in een EV6 naar een Hyundai i30 te kijken...

Catch my drift?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smalltowncynic
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 01-08 19:55
Joer schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 13:48:
Ik kom er niet uit en kan het ook nergens vinden in de handleiding en in de auto. Met rijden cruisecontrol doet hij netjes wat z’n voorganger doet dus dat is prima. Maar ik wil de ie wat dichter op z’n voorganger gaat zitten en niet 4/5 autolengtes er achter. Als ik in de handleidingkijk moet ik bij scc zijn alleen die keuze heb ik niet. Komt het omdat ik een Plus-line heb? [Afbeelding]
Het probleem is voornamelijk dat Nederlanders niet de juiste afstand houden op de snelweg. Het kortst bij wat de EV6 aanhoudt, is ongeveer de minimale juiste afstand (d.w.z. 2 seconden). Adaptive kan ook niet uit, dus in de praktijk heb je er weinig aan in de Randstad, omdat het daar erg druk is en men de auto maar gewoon ergens tussen gooit, ook als dat betekent dat degene achter je moet afremmen. Is dus geen "technisch probleem".

Je hebt op het stuur een knopje linksonder wat de afstand regelt, die gebruik je voor dichter bij of verder weg. Heeft volgens mij 4 afstanden.

[ Voor 5% gewijzigd door smalltowncynic op 27-10-2022 13:52 ]

Pagina: 1 ... 210 ... 446 Laatste

Let op:
Openbaar laden, laadpassen, etc. in: [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3.

Bestellingen, leveringen en "waar is de boot"-posts over de Kia EV6 mogen in: Het KIA EV6 leveringen topic