Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henrov
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 16-08 11:48
xxander968 schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 23:04:
Navigatie is ook aan je profiel verbonden. Tijdens lange reis wisselen van bestuurder zorgt ervoor dat je voorgeprogrammeerde bestemming en favorieten weg zijn, tenzij je het profiel niet wisselt.

Profiel is eigenlijk nutteloos? De stoel- en spiegelinstellingen wisselen met een druk op de knop is sneller dan het wisselen van het profiel. Of kan iemand me iets echt nuttigs noemen van het profiel? Rijden met auto regen doen mijn vrouw en ik beiden niet, dus dat leren aanpassen van de auto aan het rijgedrag gaat hier niet op. Het versturen van de bestemming vanuit de app komt vaak pas later aan bij het andere profiel. Dus ik verstuur een adres en krijg niks in de auto, als mijn vrouw een dag later gaat rijden krijgt zij het adres alsnog.
`
Alleen al het feit dat ik en mijn vrouw naar heel andere muziek luisteren en daarom verschillende zenders voorgeprogrammeerd hebben is een reden. Een 2e reden is het verschil in bv instelling van de kleuren van het dashboard. Een 3e zijn de verschillende favorieten en historie vwb navigatie.

Die 2 redenen zijn al genoeg voor ons.
Verder hebben we allebei 'stoel 1' geprogrammeerd op de favoriete rijzit en 'stoel 2' op een functionele zit (voor mij is dat helemaal naar achteren voor het schoonmaken en voor mijn vrouw is dat een 'luiere zit' voor langere ritten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henrov
Xiqum schreef op zaterdag 22 oktober 2022 @ 09:08:
[...]

Ik heb ook een fluittoon in mijn Air vanaf 100+ km/h. Hier heb ik de dealer naar laten kijken omdat het echt heel irritant is. Vooral als je de radio zacht of uit hebt staan. Hier is de fluittoon continue aanwezig boven de 100km/h. De dealer heeft dit als probleem geconstateerd (en gedocumenteerd op video) en is nu aan het kijken wat te doen in overleg met Kia. Ze wisten mij ook te vertellen dat dit probleem ook bij sommige Niro's speelt en daar vervangen ze dan de elektromotor.
Ik heb ook een fluittoon. Heel subtiel, modulerend, heel ergerlijk.
Maar bij mij bij elke snelheid als ventilator aan staat en het rechter ventilatie rooster (boven dashboardkastje) dicht staat. De dealer (v Mossel Hengelo) vertelde me dat het gaat om druk in de leidingen die ergens ontsnapt en wist me vervolgens te vertellen dat er "niets aan te doen is behalve dan de het rooster open te houden." Mijn vrouw vindt dat erg vervelend als ze rechts zit.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• DaMenaz
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 22:44
henrov schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 08:58:
[...]
Gelukkig fluit jouw auto naar jou. Bij mij is het andersom. Ik kan constant naar mijn auto fluiten. :N

Catch my drift?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dartlink
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 20:59
Ik zit nu bij de dealer voor de voorverwarm update. Ik ben de eerste bij deze dealer die hem kan updaten. Ze beweren dat ze pas vanochtend de update hebben ontvangen.

Update duurt niet een uurtje, maar een goeie twee uur. Zit al sinds 7.45 in de wachtruimte :+

Update: omdat het zo kneiter lang duurt heb ik de auto meegekregen terwijl deze nog aan het updaten is :+

[ Voor 17% gewijzigd door Dartlink op 24-10-2022 10:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henrov
DaMenaz schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 09:16:
[...]

Gelukkig fluit jouw auto naar jou. Bij mij is het andersom. Ik kan constant naar mijn auto fluiten. :N
:+ _/-\o_ 8)7 ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stoutski
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 22:55
henrov schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 08:58:
[...]

Maar bij mij bij elke snelheid als ventilator aan staat en het rechter ventilatie rooster (boven dashboardkastje) dicht staat. De dealer (v Mossel Hengelo) vertelde me dat het gaat om druk in de leidingen die ergens ontsnapt en wist me vervolgens te vertellen dat er "niets aan te doen is behalve dan de het rooster open te houden." Mijn vrouw vindt dat erg vervelend als ze rechts zit.
Begin wel een beetje een standaard antwoord van Kia te worden dat er niks aan te doen is...
Ik moet juist m'n rooster dicht houden omdat anders m'n rechterhand te koud wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henrov
Dartlink schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 09:48:
Ik zit nu bij de dealer voor de voorverwarm update. Ik ben de eerste bij deze dealer die hem kan updaten. Ze beweren dat ze pas vanochtend de update hebben ontvangen.

Update duurt niet een uurtje, maar een goeie twee uur. Zit al sinds 7.45 in de wachtruimte :+

Update: omdat het zo kneiter lang duurt heb ik de auto meegekregen terwijl deze nog aan het updaten is :+
v Mossel Hengelo toch? Ga ik ze ook bellen, ik heb binnenkort een aantal lange ritten voor de boeg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dartlink
henrov schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 10:24:
[...]

v Mossel Hengelo toch? Ga ik ze ook bellen, ik heb binnenkort een aantal lange ritten voor de boeg.
Yes, wacht even tot mijn update klaar is :+ Ben ik mooi proefkonijn. Auto staat nu op mijn parkeerplaats thuis rustig te updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:26
Gisteren 270 km gereden en viel het verbruik alleszins mee, ook leek de auto wel warmer te zijn (maar zaten met 4 man in de auto en had hem thuis aan de laadpaal al voorverwarmd). Plus het was niet echt koud natuurlijk.

Maar gemiddeld 16 kWh/100 viel me mee. Vanochtend was het gewoon weer 21 kWh/100km zonder verwarming aan. Maar goed ga evengoed een afspraak maken voor de update en dan zien we wel wat ze tegenkomen.

[ Voor 12% gewijzigd door Phusebox op 24-10-2022 10:28 ]

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• henrov
Phusebox schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 10:27:
Gisteren 270 km gereden en viel het verbruik alleszins mee, ook leek de auto wel warmer te zijn (maar zaten met 4 man in de auto en had hem thuis aan de laadpaal al voorverwarmd). Plus het was niet echt koud natuurlijk.

Maar gemiddeld 16 kWh/100 viel me mee. Vanochtend was het gewoon weer 21 kWh/100km zonder verwarming aan.
Zaterdag vanuit Ballenstedt (Harz) naar Hengelo. Duitse snelwegen zonder max snelheid.
4 man + bagage, cc op 150km/u.
Standje ECO (behalve bij acceleren onder cc, dan zet ik hem even op sport anders duurt het eeuwen voor je weer op 150 zit) en verbruik lag rond de 22 kwh/100.

Als ik 130 rij zit ik tegen de 21 Kwh/100 aan.

Plus met 24.9k op de teller

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Franciesco
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 17-09 18:04
Dat is een hoog verbruik @Phusebox, aannemende dat je rond de 100km/h gereden hebt?
Vanochtend een rit van 133,8km vanuit het noorden naar Brabant met 102km/h op de snelweg: gemiddeld verbruik (volgens de auto, niet de app): 15,7kWh/100km. Met een AWD, 19 inch zomerbanden en in ECO.

Maar goed: er is hier al vaker aangegeven dat mensen een hoog verbruik hebben wanneer er wat mis is met de verwarming.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Franciesco schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 10:33:
Dat is een hoog verbruik @Phusebox, aannemende dat je rond de 100km/h gereden hebt?
Vanochtend een rit van 133,8km vanuit het noorden naar Brabant met 102km/h op de snelweg: gemiddeld verbruik (volgens de auto, niet de app): 15,7kWh/100km. Met een AWD, 19 inch zomerbanden en in ECO.

Maar goed: er is hier al vaker aangegeven dat mensen een hoog verbruik hebben wanneer er wat mis is met de verwarming.
Zaten zelfs grote stukken 80 km/u bij op N wegen.

Maar wat ik dan niet snap is dat met de verwarming uit het verbruik ook hoog is, dan kan het niet aan de verwarming liggen denk ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• markvw
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 05-09 08:24
Phusebox schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 10:40:
Maar wat ik dan niet snap is dat met de verwarming uit het verbruik ook hoog is, dan kan het niet aan de verwarming liggen denk ik.
Het scheelt bij mij vrij weinig of ik wel of niet de verwarming aan zet. Zeker op langere stukken als de auto eenmaal op temperatuur is, is het verschil in verbruik (verwaarloosbaar) klein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SwEEp3R
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 03-06 07:44
Gisteren getoerd in Zeeland, vooral 60/80 wegen. Verwarming op 20 op AUTO (HEAT/AC automatisch aan/uit), 2 personen aan de stoelverwarming en recuperatie in iPedal. Verbruik: 13,57/100km, waarbij 88% naar aandrijving gaat.

Afgelopen maand (heb de auto sinds 7 okt, GT-Line RWD) 1339 km gereden met voornamelijk bovenstaande instellingen. Denk zo 40% snelweg tussen 107 en 127km/u (GPS snelheid blijft dan net onder de boetegrens 😆).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qE7q45qTYhYzASIMmUTG-NtwrvM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pwQfJT0xgJAeOXrU8xxzummj.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
SwEEp3R schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 10:55:
Gisteren getoerd in Zeeland, vooral 60/80 wegen. Verwarming op 20 op AUTO (HEAT/AC automatisch aan/uit), 2 personen aan de stoelverwarming en recuperatie in iPedal. Verbruik: 13,57/100km, waarbij 88% naar aandrijving gaat.

Afgelopen maand (heb de auto sinds 7 okt) 1339 km gereden met voornamelijk bovenstaande instellingen. Denk zo 40% snelweg tussen 107 en 127km/u (GPS snelheid blijft dan net onder de boetegrens 😆).

[Afbeelding]
Ook grappig om je recuperatie te zien, gemiddeld ca. 30% dus van je verbruik. Ik zit op nog geen 20%.
(Snelweg level 1, bebouwde kom iPedal)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HansAuutB
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 23:49
SwEEp3R schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 10:55:

Afgelopen maand (heb de auto sinds 7 okt, GT-Line RWD) 1339 km gereden met voornamelijk bovenstaande instellingen. Denk zo 40% snelweg tussen 107 en 127km/u (GPS snelheid blijft dan net onder de boetegrens 😆).

[Afbeelding]
Waar vind ik deze statistieken?

Rijdt sinds 05-10-2022 een KIA EV6 GT-line rwd Runway Red

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SwEEp3R
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 03-06 07:44
HansAuutB schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 11:01:
[...]

Waar vind ik deze statistieken?
In de Kia Connect app, onder Meer > Oplaadlimiet/Energieverbruik

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NDqhgrl5n7VHSI-Z4ONDAITRKMY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/A8SE2KSvMevLwdOcJfxcKRXn.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• king_dude
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/p6NemFeLR1YvHCWltMOrh7mzIkM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/E8QRDJWM5XuniJucqpn5GVQ8.jpg?f=fotoalbum_large

42.600 km.
95% snelweg.
Cruisecontrol: altijd op sport en stand 3 qua afstand.
Zonder cruisecontrol: op normal, en normale rijstijl (géén hypermilegedrag!)
Regen 0 (snelweg), regen 3 (stad)
Auto climate 21 graden
Geen stoelverwarming of andere zaken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franciesco
@SwEEp3R en anderen: het gemiddelde verbruik volgens de app is anders dan die de auto weergeeft. De app rekent de recuperatie niet mee in het gemiddelde verbruik, de auto wel.

Voorbeeld laatste rit bij mij:
Auto
Afstand: 133.8km
Gemiddeld verbruik: 15,7kWh/100km

Kia Connect app:
Afstand: 133km
Gemiddeld verbruik: 14.12kWh/100km
Recuperatie: 2,01kWh
Energie verbruik: 18,79kWh

Als ik dan de recuperatie meereken voor het gemiddelde verbruik: 2,01+18,79=20,8kWh --> gemiddeld verbruik is dan 15,64kWh/100km welke vrijwel overeen komt met wat de auto zelf aangeeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henrov
Deze maand naar de Harz geweest: totaal zo'n 900km snelweg, in de Harz een paar 100km.
Flink heuvelachtig, snelheid varieert van 10km in haarspeldbochten tot 110km op vlakkere stukken.
De rest van de afstand is 1x in de 2 weken Hengelo-Den Haag, verder alles lokaal.
Regen op 3, behalve in de heuvels, dan op 4.
Altijd ECO stand behalve bij accelereren bij actieve CC, dan heel even op SPORT.
Verder alles op automatisch, alle rijsystemen aan.
Kinderen zaten achterin met laptop op stopcontact en hun beide telefoons vrijwel nonstop aan de lading.
Plus Dec '21

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/muEJFHD-m-5sVyCHoX215w0usiw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gImU2ru6uOpraEdZ1T7R4y1f.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 43% gewijzigd door henrov op 24-10-2022 11:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• king_dude
  • Niet online
Wel schade: dak helemaal vol met butsen. Normaal kom ik niet vaak in Doorn (hoofdkantoor werkgever), maar nu is het meteen raak. 20-30 eikel deukjes.. echt zuur.

Oja. Let goed op boomhars en andere zure zaken. Direct weghalen!

Ik heb mazzel, was net door coating gezakt, maar toplaag niet aangetast.
2 weekjes auto niet gewassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Franciesco schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 11:31:
@SwEEp3R en anderen: het gemiddelde verbruik volgens de app is anders dan die de auto weergeeft. De app rekent de recuperatie niet mee in het gemiddelde verbruik, de auto wel.
Dat idee had ik ook... en mijn recuperatie ligt lager dan de meesten hier. Ik rij dus wel als een hypermiler (naar mijn idee) en heb dus vanwege het hoge verbruik de vewarming eigenlijk nooit aan.

Mijn lage recuperatie zorgt dan waarschijnlijk voor mijn relatief lage bereik waarschijnlijk.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6rLSwies-CBijwNSDnUq9jE8Qb4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/fYG0MA85XjIFkeuriMqA8RgV.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 34% gewijzigd door Phusebox op 24-10-2022 11:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• king_dude
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/p6NemFeLR1YvHCWltMOrh7mzIkM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/E8QRDJWM5XuniJucqpn5GVQ8.jpg?f=fotoalbum_large

42.600 km.
95% snelweg.
Cruisecontrol: altijd op sport en stand 3 qua afstand.
Zonder cruisecontrol: op normal, en normale rijstijl (géén hypermilegedrag!)
Regen 0 (snelweg), regen 3 (stad)
Auto climate 21 graden
Geen stoelverwarming of andere zaken.
Remmen: op snelweg door actief te flipperen of aan/uitzetten van cruisecontrol

[ Voor 5% gewijzigd door king_dude op 24-10-2022 12:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stimpyrulez
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 17-09 13:53
Phusebox schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 11:36:
[...]

Dat idee had ik ook... en mijn recuperatie ligt lager dan de meesten hier. Ik rij dus wel als een hypermiler (naar mijn idee) en heb dus vanwege het hoge verbruik de vewarming eigenlijk nooit aan.

Mijn lage recuperatie zorgt dan waarschijnlijk voor mijn relatief lage bereik waarschijnlijk.

[Afbeelding]
Dus blijkbaar toch op stand 3 of ipedal gaan rijden ;)
Of nog beter gaan 'hypermilen'..

ik rij vaak gewoon normaal (en soms bewust zuiniger).
Zuiniger is dan bijv. max 110 op de snelweg in de stand ECO.

Afgelopen zaterdagavond terug gereden vanuit dusseldorf airport.
2 volwassenen met 2 kinderen en 2 koffers.
Temp was dacht ik rond de 13gr.

verbruik was +/- 18Kwh/100Km bij een snelheid van +/- 105Kmh met een afstand van 151km.
Dit met een AWD op 20" wielen.
Percentage ging van 63% na 25%.

Ik ben dik tevreden al zeg ik hetzelf.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
stimpyrulez schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 11:48:
[...]

Dus blijkbaar toch op stand 3 of ipedal gaan rijden ;)
Of nog beter gaan 'hypermilen'..

Gelukkig rij ik gewoon (en soms bewust zuiniger).
Zuiniger is dan bijv. max 110 op de snelweg in de stand ECO.

Afgelopen zaterdagavond terug gereden vanuit dusseldorf airport.
2 volwassenen met 2 kinderen en 2 koffers.
Temp was dacht ik rond de 13gr.

verbruik was +/- 18Kwh/100Km bij een snelheid van +/- 105Kmh met een afstand van 151km.
Dit met een AWD op 20" wielen.
Percentage ging van 63% na 25%.

Ik ben dik tevreden al zeg ik hetzelf.
Ik rij altijd max. 105-107 op de cruise control, ook als je 130 mag.
iPedal gebruik ik in de bebouwde kom, op de snelweg level 1. Ik coast soms gewoon de laatste 800-1000 meter tot aan het stoplicht, coast dusdanig dat ik op (bekende wegen) met de juiste snelheid bij een rotonde of bocht kom en hoef daarom vrijwel nooit meer bij te remmen of iets dergelijks.

Trek rustig op ook.

Heb met de dealer gesproken en ze zeiden dat er wel een aantal updates open stonden voor mijn auto (dus meer dan 1 blijkbaar). Ga alleen, en dat was voor hun prima, kijken of een lokale dealer die wil doen. Zodat ik niet 2 uur reistijd en 2 uur wachttijd kwijt ben. Een leenauto zat er niet in.

[ Voor 12% gewijzigd door Phusebox op 24-10-2022 11:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stimpyrulez
  • Laatst online: 17-09 13:53
Phusebox schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 11:50:
[...]

Ik rij altijd max. 105-107 op de cruise control, ook als je 130 mag.
iPedal gebruik ik in de bebouwde kom, op de snelweg level 1. Ik coast soms gewoon de laatste 800-1000 meter tot aan het stoplicht, coast dusdanig dat ik op (bekende wegen) met de juiste snelheid bij een rotonde of bocht kom en hoef daarom vrijwel nooit meer bij te remmen of iets dergelijks.

Trek rustig op ook.
Ik vraag mij echt af of het 'uitmaakt' dat je 'level 1' rijdt op de snelweg.
Persoonlijk rij ik altijd 'iPedal' en op de snelweg altijd op de cruise.
Naar wat ik heb gemerkt maakt het niks uit of je nu 'level 1' of 'iPedal' gebruitk met de cruise.
De cruise bepaald naar mijn wetens (en gevoel in de auto) zelf wel wat hij doet.

coasten die ik niet aan, laat de pedaal los en regenereer max (bij Ipedal) naar een stoplicht/rotonde.
En remmen doe ik ook nauwelijks. Moet zeggen dat het inschatten steeds beter gaat bij iPedal en vaak sta ik dan netjes stil voor de lijn bij het stoplicht.

wellicht is regeneratie dan toch zuiniger dan coasten.
Misschien is het een weekje proberen waard?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dartlink
Phusebox schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 10:40:
[...]

Zaten zelfs grote stukken 80 km/u bij op N wegen.

Inverter! Bel nou eens :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Ik heb gebeld, er moeten eerst nog updates gedaan worden zeggen ze. Stond in een latere post.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Franciesco
In theorie kan recupereren/regenereren nooit zuiniger zijn dan coasten. Er is immers altijd verlies. Anders wordt het als je dusdanig laat of verkeerd coast dat je op de remschijven moet bijremmen.
Een zo contant mogelijke snelheid is natuurlijk sowieso het meest efficient.

Zelf rijd ik bijna altijd in level 3 maar laat ik het gaspedaal/ de CC niet pas op het laatste los. Maar doe ik dat al eerder met nog lichte druk op het gaspedaal zodat er langzaam vaart geminderd wordt. Hoe dichter ik in de buurt kom van b.v. een rotonde, hoe meer ik het gaspedaal laat vieren. Zodoende kom je niet als een slak aan bij de rotonde maar hoef ik ook zelden bij te remmen (met nog steeds regeneratie) voor b.v. die rotonde.
Dit levert mooie verbruikscijfers op met mijn AWD.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dartlink
Phusebox schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 12:00:
[...]

Ik heb gebeld, er moeten eerst nog updates gedaan worden zeggen ze. Stond in een latere post.
Ah heb ik dan gemist :) Wanneer ga je updates doen?

Technisch gezien kan ik nu ook die updates doen zie ik :+ Heb de dealer update usb stick hier thuis :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henrov
Dartlink schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 12:15:
[...]

Ah heb ik dan gemist :) Wanneer ga je updates doen?

Technisch gezien kan ik nu ook die updates doen zie ik :+ Heb de dealer update usb stick hier thuis :p
Wanneer kun je?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dartlink
Net even getest, maar volgens mij moet ik een geheim menu in oid. Als ik de stick er zo insteek gebeurt en vrij weinig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HansAuutB
Dartlink schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 12:31:
[...]

Net even getest, maar volgens mij moet ik een geheim menu in oid. Als ik de stick er zo insteek gebeurt en vrij weinig.
Waarom heb je de stick dan gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
HansAuutB schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 12:57:
[...]

Waarschijnlijk hebben ze die in de auto laten liggen na de update?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• --HOOLIE--
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-09 09:48

--HOOLIE--

MILLLLLLLLL

Weet er iemand zo of je kan rijden met een (half) open achterklep?

Met GOD zelf heb ik geen problemen, het is meer zijn fanclub die mij niet aanstaat...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dartlink
HansAuutB schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 12:57:
[...]

Dartlink in "Het grote KIA EV6 topic"

:)

Omdat ik echt weg moest (1 uur updaten was gezegd, maar werd uiteindelijk ~4 uur updaten, na 2,5 uur moest ik echt weg)

Auto rijdt wel tijdens updaten, alleen je HVAC en Infotainment doet het niet meer.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dartlink
--HOOLIE-- schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 13:38:
Ja, moet je volgens mij wel de auto foppen door de sluitring even in te drukken van de achterklep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --HOOLIE--

--HOOLIE--

MILLLLLLLLL

Dartlink schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 13:42:
[...]

Ja, moet je volgens mij wel de auto foppen door de sluitring even in te drukken van de achterklep.
Sluitring alsin "het gat in de achterbak"?

Met GOD zelf heb ik geen problemen, het is meer zijn fanclub die mij niet aanstaat...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaMenaz
Pagina 23 boekje:
De zoemer klinkt als u sneller rijdt dan
3 km/u (2 mph) met de achterklep
open. Stop uw auto onmiddellijk op
een veilige plaats en controleer of uw
achterklep open staat.
Controleer of de achterklep gesloten
is voordat u met de auto gaat rijden.
Er kan schade ontstaan aan de gasve-
ren van de achterklep en de bevesti-
gingsmaterialen, als u de achterklep
niet sluit voordat u gaat rijden.

Catch my drift?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --HOOLIE--

--HOOLIE--

MILLLLLLLLL

DaMenaz schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 13:47:
[...]

Pagina 23 boekje:

[...]

[...]
Dat had ik gevonden, maar er moet toch wel een omweg voor zijn als je iets wil vervoeren wat net niet past??

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dartlink
--HOOLIE-- schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 13:44:
[...]

Sluitring alsin "het gat in de achterbak"?
De klep die omhoog gaat. Zit een mechaniek in welke zich vastklemt.

Zo'n idee dus:

Afbeeldingslocatie: https://www.jachthondenwinkel.nl/data/articles/images/lightbox/big/ventlock-2.0---kofferbaksluiter_1336_7.jpg?version=KxrTxRhZs

En inderdaad even goed vastzetten en niet helemaal los houden, dat vinden de zuigers/veren niet heel tof.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wiliyama
  • Laatst online: 15-09 23:06
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1OVL2MA2Aza_lxpe8UIFry72SeU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hormtUVDHUgHTGUMqdZDZoCt.jpg?f=fotoalbum_large
'Klik' een karabijnhaak in het slot van de achterklep. Touwtje tussen haak en vaste beugel van de auto. Karabijnhaak verwijderen door mechanische ontgrendelsleuf in de achterklep met fysieke autosleutel te bedienen.

[ Voor 20% gewijzigd door Wiliyama op 24-10-2022 14:29 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• JeJeBe
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 30-05 20:32

JeJeBe

KIA EV6 GT-Line AWD MY22

Dartlink schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 08:50:
[...]

Navigatie kun je zelf controleren, onderdeel updates voor bijvoorbeeld verwarming of audio niet.

Die laatste enkel als de OBD2 stekker van de dealer wordt aangesloten en via tablet de auto wordt uitgelezen. Kun je naast staan, zie je hele mooie groene vinkjes staan bij elke "campagne" zoals ze dat noemen als het netjes is geupdate.
Wie meer van de headunit wil ontdekken: See this

[ Voor 34% gewijzigd door JeJeBe op 24-10-2022 14:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henrov
- was al opgemerkt, ik ga zelf wel naar buiten -

[ Voor 33% gewijzigd door henrov op 24-10-2022 16:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dartlink
JeJeBe schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 14:35:
[...]

Dit kende ik nog niet! Op update klikken met de dealer USB erin deed helaas niets :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
JeJeBe schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 14:35:
[...]

Ik heb die scan eens laten lopen. HVAC schijnt de laatste versie te zijn (1.08). Dus ik weet niet wat ze nog moeten updaten.

Dealer in de buurt zei we doen alleen een update als je een gerichte duidelijke klacht hebt die te verhelpen is met een software update. Anders moet je wachten tot de eerstvolgende servicebeurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HansAuutB
Phusebox schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 17:24:
[...]

Ik heb die scan eens laten lopen. HVAC schijnt de laatste versie te zijn (1.08). Dus ik weet niet wat ze nog moeten updaten.

Dealer in de buurt zei we doen alleen een update als je een gerichte duidelijke klacht hebt die te verhelpen is met een software update. Anders moet je wachten tot de eerstvolgende servicebeurt.
De batterij-update lijkt me toch wel relevant, ook zonder klacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
In ieder geval ontdekt dat ik nog versie 100 heb van de versterker software, en daarna is nog 110, 120 en 130 gekomen... terwijl ze hadden beloofd die te updaten de vorige keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaraldVos71
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 31-03-2024
Vanmorgen afspraak gemaakt bij Zeeuw een Zeeuw in Naaldwijk voor de preconditionering update. Receptioniste meldde mij dat de update niet gratis zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reacher
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:34

Reacher

oldschool

HaraldVos71 schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 18:37:
Vanmorgen afspraak gemaakt bij Zeeuw een Zeeuw in Naaldwijk voor de preconditionering update. Receptioniste meldde mij dat de update niet gratis zou zijn.
Dat zou wel een bijzonder matige actie zijn als dat vanuit Kia komt... ronduit schofterig als de dealer op deze manier meer omzet wil.

but I don't like you in that way
the best things in life are illegal
born to do porn!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Canby
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 17-09 12:51
Zijn er wel de zichtbare verschillen tussen MY22 en MY23? Ik las ergens iets over de zonschermen in de achterdeuren, middenconsole afwerking ...
Iemand hier al met MY23 ?

EV6 77,4kWh Plus Advanced AWD / MY23, Interstellar Grey

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• king_dude
  • Niet online
Mijn dealer voert deze gratis uit als auto een beurt krijgt. Anders kost het 30 euro. Ik snap het eerlijk gezegd wel.

Die auto staat 4 uur in een werkplaats ruimte in te nemen, terwijl er een x aan tal plekken zijn. Deze uren / kosten kunnen ze niet declareren bij Kia Nederland.

Het zou mijn niet verbazen als in een nabije toekomst besloten gaat worden dat dit idem gaat zijn voor reguliere updates. Dat is overigens bij iedere dealer zo.

Overigens kan ik mij voorstellen dat dealers hier vanaf kunnen wijken. Heb het niet doorgedrukt, maar als het zou moeten denk ik dat ik m wel gratis zou kunnen krijgen bij mijn dealer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
king_dude schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 19:27:
Mijn dealer voert deze gratis uit als auto een beurt krijgt. Anders kost het 30 euro. Ik snap het eerlijk gezegd wel.

Die auto staat 4 uur in een werkplaats ruimte in te nemen, terwijl er een x aan tal plekken zijn. Deze uren / kosten kunnen ze niet declareren bij Kia Nederland.

Het zou mijn niet verbazen als in een nabije toekomst besloten gaat worden dat dit idem gaat zijn voor reguliere updates. Dat is overigens bij iedere dealer zo.

Overigens kan ik mij voorstellen dat dealers hier vanaf kunnen wijken. Heb het niet doorgedrukt, maar als het zou moeten denk ik dat ik m wel gratis zou kunnen krijgen bij mijn dealer.
Ik zou het wel echt belachelijk vinden. KIA krijgt het anno 2022 niet voor elkaar software OTA te updaten maar erger nog het zijn updates voor gebreken en problemen.

What's next, dat ik moet gaan betalen voor BIOS updates van mijn pc?

En plaats innemen in de werkplaats, ze hebben toch te weinig personeel roepen ze allemaal dus kunnen ze die werkplekken waar ze toch geen mensen voor hebben gebruiken. Het is een paar knopjes indrukken en een usb stick erin steken, verder vooral wachten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArjenIsM3
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 23:52

Die updates hoeft hij niet voor in de werkplaats te blijven staan hoor. Stelt niks voor. En die monteur hoeft ook niet continu te checken of die al klaar is, tenzij mensen ervoor kiezen om te blijven wachten natuurlijk. Dan moet je misschien wat vaker checken. Maar dat zou ik niet doen tenzij ik ver van de dealer af zou wonen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaraldVos71
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 31-03-2024
Gelukkig heeft de mijne 2 maanden na afleveren nog geen beurt nodig 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpjedi
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 24-08 16:41
Niet te filmen. Nieuwe auto begon bij wegrijden direct een schurend geluid te maken. Terug gereden en men is uur bezig geweest. ‘Blokjes moesten nog inslijten’. doch werd het gerammel al snel best heftig en wat blijkt? Remklauwen ontbraken de boutjes! Lagen gewoon los in de velg. Uiteraard schade aan klauw, velg en blokken scheef. Schijven lijken ok.

Om 17:05 was er natuurlijk niemand meer bij Louwman Breda. Dus assistance gebeld en wagen meegenomen. Dat wordt nog een serieus babbeltje met die dealer. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/boJk5RwrYC_8c_fcgky1tnmvb9I=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LfrayWHjVyysERQsjia5EHvk.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mjxq-Mb5HWQ3MyiAxrecdY7b2WU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/391PBMpmEjnazHPLJGMqa9iG.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/A8eod-3OZG2TYOAa-YDZ6ceHOo8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/e0Y3RHGlIA65qduwPA0ejbxp.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Jpjedi schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 20:01:
Niet te filmen. Nieuwe auto begon bij wegrijden direct een schurend geluid te maken. Terug gereden en men is uur bezig geweest. ‘Blokjes moesten nog inslijten’. doch werd het gerammel al snel best heftig en wat blijkt? Remklauwen ontbraken de boutjes! Lagen gewoon los in de velg. Uiteraard schade aan klauw, velg en blokken scheef. Schijven lijken ok.

Om 17:05 was er natuurlijk niemand meer bij Louwman Breda. Dus assistance gebeld en wagen meegenomen. Dat wordt nog een serieus babbeltje met die dealer. [Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ai lekker dan. Dat is geen best begin. Zuur hoor na zo lang wachten. Hoop dat ze het snel en zonder te veel ellende oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sn0x0r
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 00:57
Ho-ly-shit. Even speculeren hoor, maar hoe kan dit komen? Zorgt de productiedruk ervoor dat ze teveel routes proberen af te snijden? QC misschien op iets minder punten? Vind het nogal wat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpjedi
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 24-08 16:41
sn0x0r schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 20:05:
Ho-ly-shit. Even speculeren hoor, maar hoe kan dit komen? Zorgt de productiedruk ervoor dat ze teveel routes proberen af te snijden? QC misschien op iets minder punten? Vind het nogal wat...
Vermoed eerder dat dealer aan het prutsen is geweest. Fabrieken hangen vol met high speed camera’s om dit soort zaken te checken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JeJeBe
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 30-05 20:32

JeJeBe

KIA EV6 GT-Line AWD MY22

Jpjedi schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 20:11:
[...]

Vermoed eerder dat dealer aan het prutsen is geweest. Fabrieken hangen vol met high speed camera’s om dit soort zaken te checken.
En waarop baseer je dat vermoeden ? Met welk doel gaat een dealer boutjes van remklauwen er uit draaien ?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pukpietje
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 03-11-2022
Canby schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 19:27:
Zijn er wel de zichtbare verschillen tussen MY22 en MY23? Ik las ergens iets over de zonschermen in de achterdeuren, middenconsole afwerking ...
Iemand hier al met MY23 ?
Ik ga hem morgen (MY23) ophalen maar wordt online niet veel wijzer van de verschillen. Ben dus benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel3
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 20:35
Jpjedi schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 20:11:
[...]

Dat vind ik nog een stuk onwaarschijnlijker. Een dealer heeft echt wel wat beters te doen dan random remklauwen demonteren van nieuwe auto's.

Bij de montage in de fabriek gebruiken ze voor dit soort dingen als het goed is momentsleutels die registreren hoeveel bouten er zijn aangedraaid. Maar goed ik zie hier wel meer voorbij komen waaruit blijkt dat ze bij Kia te veel haast hebben met de productie. Die van mij heeft bv een achterruit die er scheef ingelijmd is. Zou ook niet door een goede QC mogen komen...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• xxander968
  • Laatst online: 17-09 18:38
Franciesco schreef op zondag 23 oktober 2022 @ 10:57:
[...]
Maar wat was voor jou de reden dat je 2 profielen hebt aangemaakt?
Omdat ik de verwachting had dat Kia de sleutel zou kunnen koppelen aan een profiel. Dus bij aankomst van sleutel X het bijbehorende profiel laden. Maar dat bleek teveel gevraagd voor een Kia. Bij mijn registratie heb ik de auto geregistreerd en die gedeeld met het profiel van mijn vrouw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joer
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 19-04 12:19
HaraldVos71 schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 18:37:
Er zijn hier al ev6 bezitters die de afgelopen dagen deze update hebben gedaan, en bij hun was het gratis. Dus zou voor iedereen gratis moeten zijn dus ook voor jou

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT900
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 02-06 23:14
Ik sta er volgende week op voor de update van de preconditionering. Ik moet inderdaad 60€exl. btw betalen in België voor deze update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --HOOLIE--

--HOOLIE--

MILLLLLLLLL

Wiliyama schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 14:12:
[...]
[Afbeelding]
'Klik' een karabijnhaak in het slot van de achterklep. Touwtje tussen haak en vaste beugel van de auto. Karabijnhaak verwijderen door mechanische ontgrendelsleuf in de achterklep met fysieke autosleutel te bedienen.
Helaas...
Dit werkte dus niet.
Auto bleef zeuren dat er iets open stond en bewoog met geen mogelijkheid. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bogey555
  • Laatst online: 17-09 15:51
JT900 schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 06:59:
Ik sta er volgende week op voor de update van de preconditionering. Ik moet inderdaad 60€exl. btw betalen in België voor deze update.
Het verbaasd me dat er zoveel verschillen tussen de dealers zijn. Bij de ene moet je betalen bij de andere niet 8)7

Ik weet in elk geval 1 ding. Als het een update betreft om een technisch probleem op te lossen zullen ze niet moeten afkomen met betalen. Principieel vind ik totaal niet dat zoiets kan. Het is niet omdat het softwarematig is dat daar de garantieregels niet gelden.

Bij de batterijconditionerings update kan je nog discuteren over een echt probleem maar ik ben van dezelfde mening als een aantal anderen hier dat als je reclame maakt voor 80% laden in 15min dat je dat dan ook moet waarmaken en niet alleen in de zomer. Anders is dit serieuze misleidende reclame.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArjenIsM3
De problemen met Carplay en Android Auto beginnen nu extreme vormen aan te nemen. Mag blij zijn als het 10 minuten werkt voordat hij voor het eerst uitvalt. En daarna blijft hij om de haverklap uitvallen. Ook de handsfree telefoonfunctie (bellijst, contacten, etc.) werkt echter niet, wat nogal een probleem is als Android Auto het ook niet doet. Dan kun je dus gewoon niet bellen. Die bellijst en contactenlijst wil hij niet laden ondanks dat ik op mijn telefoon toestemming geeft. Raadpleeg de handleiding van je telefoon zegt ie dan, ja amehoela. Heb de bluetooth al eens opnieuw verbonden maar dat lost het ook niet op. Ja, misschien dat hij het dan de eerste keer even doet, maar dat is dan van korte duur. Gebeld worden is geen probleem, dat werkt wel. Maar ook dan blijft degene aan de andere kant van de lijn het constante getik horen en krijgt diegene ook veel andere geluiden mee. Straks maar even de dealer bellen, mag op het lijstje voor na te lopen zaken voor volgende week. Mag toch verwachten dat basale functies als handsfree bellen gewoon zonder gezeik werken in een auto van 50-60k.

[ Voor 22% gewijzigd door ArjenIsM3 op 25-10-2022 09:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
ArjenIsM3 schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 09:05:
De problemen met Carplay en Android Auto beginnen nu extreme vormen aan te nemen. Mag blij zijn als het 10 minuten werkt voordat hij voor het eerst uitvalt. En daarna blijft hij om de haverklap uitvallen. Ook de handsfree telefoonfunctie (bellijst, contacten, etc.) werkt echter niet, wat nogal een probleem is als Android Auto het ook niet doet. Dan kun je dus gewoon niet bellen. Die bellijst en contactenlijst wil hij niet laden ondanks dat ik op mijn telefoon toestemming geeft. Raadpleeg de handleiding van je telefoon zegt ie dan, ja amehoela. Heb de bluetooth al eens opnieuw verbonden maar dat lost het ook niet op. Ja, misschien dat hij het dan de eerste keer even doet, maar dat is dan van korte duur. Gebeld worden is geen probleem, dat werkt wel. Maar ook dan blijft degene aan de andere kant van de lijn het constante getik horen en krijgt diegene ook veel andere geluiden mee. Straks maar even de dealer bellen, mag op het lijstje voor na te lopen zaken voor volgende week. Mag toch verwachten dat basale functies als handsfree bellen gewoon zonder gezeik werken in een auto van 50-60k.
Die bluetooth issues herken ik wel, bij mij zegt ie ook regelmatig dat de contacten niet opgehaald konden worden. Geen fix voor kunnen vinden helaas.

Daarnaast zegt ie bij mij soms ook dat ik aan het bellen ben, als dat niet zo is, of hij verbreekt de verbinding niet terwijl al lang is opgehangen. En dan kun je ook geen media afspelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• marc4547
  • Registratie: December 2018
  • Nu online
Ligt het niet aan je touwtje, had zelfde klachten in mijn vrouw's Hyundai.... Nieuw touwtje en problemen opgelost.

Zeer happy met mijn 2e EV6, van Gravity Blue naar Dark Forest Green, beide RWD 77,8 KW Bij vlagen ben ik geniaal, jammer dat het vaak windstil is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaMenaz
marc4547 schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 09:55:
[...]

Ligt het niet aan je touwtje, had zelfde klachten in mijn vrouw's Hyundai.... Nieuw touwtje en problemen opgelost.
En dit doet ook wonderen:

https://www.coolblue.nl/a...n-mijn-iphone-schoon.html

[ Voor 6% gewijzigd door DaMenaz op 25-10-2022 09:59 ]

Catch my drift?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArjenIsM3
marc4547 schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 09:55:
[...]

Betreft een nieuwe officiële kabel van Samsung die het in andere auto's prima doet. Heb ook een oude OnePlus kabel die ook problemen geeft terwijl die 4 jaar probleemloos werkte in mijn VW Polo. En daarnaast loopt mijn vrouw met haar iPhone tegen hetzelfde issue aan en ook die gebruikt een officiële kabel. Is gewoon een issue van de auto.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Phusebox
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uKTggUQQZ9dqlIImxstZp6hdHGg=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/45g1b0oV3bW9Mhb5JwqLY5te.png?f=user_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EBEGtQQdUooZeVXWsNVJYTr1zQo=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/90mauS1JhNNjQgfr9NRBLQrs.png?f=user_large

Triest maar waar... Service is dus vrij ver te zoeken bij KIA.

[ Voor 41% gewijzigd door Phusebox op 25-10-2022 11:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• radeondutch
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 17-09 10:06
Weet iemand wat de firmware versie zou moeten zijn van je infotainment systeem na de precondition update?

Deze moeten ze namelijk ook updaten voordat het werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel3
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 20:35
Zo kennen we Kia NL weer. Wat een gel*l. Ook MY2022 is verkocht met de optie batterijverwarming. Door dealers is dat aangeprezen als batterijconditionering.

Waar ik verder altijd wel kwaad van kan worden is dat ze doen alsof onze tijd wel gratis is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --HOOLIE--

--HOOLIE--

MILLLLLLLLL

Android auto is draait niet op Iphone.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bogey555
  • Laatst online: 17-09 15:51
Phusebox schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 10:53:
[Afbeelding]
[Afbeelding]

Triest maar waar... Service is dus vrij ver te zoeken bij KIA.
Wel daar hebben ze een punt... de dealer moet daar niet voor opdraaien maar de klant ook niet. Die rekening zou naar KIA hoofdkantoor moeten gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dartlink
radeondutch schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 11:09:
Weet iemand wat de firmware versie zou moeten zijn van je infotainment systeem na de precondition update?

Deze moeten ze namelijk ook updaten voordat het werkt.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sMhUoWUfyzWU611SfnCwo5tOk4w=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/geOekbKkwCbYV2PwEKt8Vxe3.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jmTcd14znVR8kvoZQLBbPvgwldA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mx85WG3ZAit2QRMbk3Quiue6.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Bogey555 schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 12:01:
[...]

Wel daar hebben ze een punt... de dealer moet daar niet voor opdraaien maar de klant ook niet. Die rekening zou naar KIA hoofdkantoor moeten gaan.
True. Ik moet nu ook al een dag verlof gaan nemen voor wat updates die ze eigenlijk al gedaan zouden hebben...

Want de dealer in de buurt wil ze niet doen, dus moet ik terug naar de verkopende dealer met een reistijd van 2 uur in totaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sn0x0r
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 00:57
Geen idee of deze trouwens al voorbij was gekomen, maar als je Google' ed op Kia EV6 MY23 vind je een 'nieuwe' owner's manual.

https://www.kia.com/conte...kia-ev6-brochure-my23.pdf

Geen idee of hij werkelijk nieuw is of alleen de bestandsnaam.

[ Voor 13% gewijzigd door sn0x0r op 25-10-2022 12:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wiliyama
  • Laatst online: 15-09 23:06
--HOOLIE-- schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 07:07:
[...]

Helaas...
Dit werkte dus niet.
Auto bleef zeuren dat er iets open stond en bewoog met geen mogelijkheid. :|
Geen idee waarom niet. Bij mij werkt het perfect. Ook kofferruimte verlichting gaat uit. Ik kan niet geloven dat er buiten het slotcontact nog meerdere sensoren in de achterklep ingebouwd zijn. Heb je de haak wel helemaal goed doorgedrukt tot aan het einde?
Is de haak niet te dik?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• --HOOLIE--

--HOOLIE--

MILLLLLLLLL

Wiliyama schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 12:25:
[...]

Geen idee waarom niet. Bij mij werkt het perfect. Ook kofferruimte verlichting gaat uit. Ik kan niet geloven dat er buiten het slotcontact nog meerdere sensoren in de achterklep ingebouwd zijn. Heb je de haak wel helemaal goed doorgedrukt tot aan het einde?
Is de haak niet te dik?
Ja, helemaal doorgedrukt, dus de achterklep borging "sloeg eromheen"
Daarna de klep rustig naar beneden gedrukt totdat niet meer verder kon.
Andere kant van de singel door het oog van de vloer gedaan.
Alles bij elkaar bleef de klep iets van 30cm openstaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Litewave
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 26-08 23:33
Zoals ik het lees heeft de MY23 (Air) uitvoering in mijn geval geen V2L (V2D) meer, het lijkt erop alsof de techniek uit de auto gehaald is? Dit suggereert dat het stopcontact in de achterbank evenals de adapter (die toch al niet meegeleverd werd op de Air uitvoering) niet meer beschikbaar zijn voor de MY23 Air uitvoering.

Is er iemand met een MY23 Air uitvoering die dit kan bevestigen / ontkennen?
sn0x0r schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 12:20:
Geen idee of deze trouwens al voorbij was gekomen, maar als je Google' ed op Kia EV6 MY23 vind je een 'nieuwe' owner's manual.

https://www.kia.com/conte...kia-ev6-brochure-my23.pdf

Geen idee of hij werkelijk nieuw is of alleen de bestandsnaam.

[ Voor 33% gewijzigd door Litewave op 25-10-2022 12:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die update... kan iemand zorgen dat we de files krijgen van een dealer zodat we het zelf kunnen fixen? 😇
Bedoel, hoe moeilijk kan het zijn, eigenlijk is het al belachelijk dat hij niet gewoon OTA doorkomt...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dartlink
Verwijderd schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 13:08:
Die update... kan iemand zorgen dat we de files krijgen van een dealer zodat we het zelf kunnen fixen? 😇
Bedoel, hoe moeilijk kan het zijn, eigenlijk is het al belachelijk dat hij niet gewoon OTA doorkomt...
Ik heb de files (dd copy van de usb gemaakt gister). Maar het lijkt niet zo simpel als erin steken en gaan met die banaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loei123
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 19:43
Phusebox schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 12:12:
[...]
Want de dealer in de buurt wil ze niet doen, dus moet ik terug naar de verkopende dealer met een reistijd van 2 uur in totaal.
Als jij kunt aantonen dat een andere dealer dit gewoon doet, mag een dealer in de buurt deze service wel weigeren dan?

Lijkt mij dat deze dienstverlening gewoon bij de aanschaf van de auto hoort, niet geweigerd mag worden en je recht hebt op deze ondersteuning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Loei123 schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 13:40:
[...]

Als jij kunt aantonen dat een andere dealer dit gewoon doet, mag een dealer in de buurt deze service wel weigeren dan?

Lijkt mij dat deze dienstverlening gewoon bij de aanschaf van de auto hoort, niet geweigerd mag worden en je recht hebt op deze ondersteuning.
Nou ik heb nu weer een andere dealer gebeld, en ik heb een afspraak staan maar ik denk niet dat ik de juiste updates ga krijgen:

- u heeft al alle updates (OBD check gisteren gedaan die zegt dat mijn versterker op versie 100 zit maar volgens KIA zou dit 130 moeten zijn)
- de preconditioning update kun je zelf doen, dat is gewoon de navigatie update
- de verwarming zult u wel verkeerd bedienen (daar kwam het op neer, niet letterlijk gezegd)
- ruiten die beslaan: ze zullen die auto wel flink gepoetst hebben en dan zit er nog vocht in de auto, ja ook na de zomer en 13.000 km rijden in 5 maanden

Feest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dartlink
Phusebox schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 14:02:
[...]

Nou ik heb nu weer een andere dealer gebeld, en ik heb een afspraak staan maar ik denk niet dat ik de juiste updates ga krijgen:

Dit is wel een interessante... Wie gaat het uitproberen :)

Over die andere punten, ik weet het niet meer zeker, maar je had al de binnenkanten van de ruiten schoongemaakt met 70% alcohol?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Dartlink schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 14:10:
[...]

Dit is wel een interessante... Wie gaat het uitproberen :)

Over die andere punten, ik weet het niet meer zeker, maar je had al de binnenkanten van de ruiten schoongemaakt met 70% alcohol?
Nee heb ik niet, dat mag de dealer dan doen. Ze adviseerden me de ramen een beetje open te zetten en de verwarming vol aan een paar uur. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dartlink
Phusebox schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 14:12:
[...]

Nee heb ik niet, dat mag de dealer dan doen. Ze adviseerden me de ramen een beetje open te zetten en de verwarming vol aan een paar uur. 8)7
Je bedoelt het schoonmaken van de ruiten of de update?

Ja dat verwarming truukje heb ik ook gedaan vorig jaar toen ik hem kreeg. Maar ben het volledig met je eens dat dit door de zomer "automatisch" gedaan moet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Dartlink schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 14:16:
[...]

Je bedoelt het schoonmaken van de ruiten of de update?

Ja dat verwarming truukje heb ik ook gedaan vorig jaar toen ik hem kreeg. Maar ben het volledig met je eens dat dit door de zomer "automatisch" gedaan moet worden.
Schoonmaken van de ruiten, dit heb ik nog nooit hoeven doen zoiets, buiten normaal onderhoud. Ben er alweer klaar mee, ook KIA kan van het lijstje automerken waar ik ooit nog iets van wil kopen, ik wordt gewoon neergezet als een idioot die niet weet waar die het over heeft. Klanten kleineren, ik dacht dat we die tijd 40 jaar geleden achter ons hadden gelaten.

[ Voor 5% gewijzigd door Phusebox op 25-10-2022 14:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dartlink
Phusebox schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 14:18:
[...]

Schoonmaken van de ruiten, dit heb ik nog nooit hoeven doen zoiets, buiten normaal onderhoud. Ben er alweer klaar mee, ook KIA kan van het lijstje automerken waar ik ooit nog iets van wil kopen, ik wordt gewoon neergezet als een idioot die niet weet waar die het over heeft. Klanten kleineren, ik dacht dat we die tijd 40 jaar geleden achter ons hadden gelaten.
Schoonmaken van de binnen ruiten heb ik altijd al moeten doen... VAG, BMW, MB, Kia... Zeker in een nieuwe auto...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loei123
Phusebox schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 14:18:
[...]

Heel jammer inderdaad.

Je zou toch verwachten dat door de functie "auto-climate" verkeerd bedienen niet mogelijk zou zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loei123
Dartlink schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 14:23:
[...]

Schoonmaken van de binnen ruiten heb ik altijd al moeten doen... VAG, BMW, MB, Kia... Zeker in een nieuwe auto...
De enige andere auto die ik ooit nieuw heb mogen ontvangen was een Toyota Corolla (2019), hier heb ik zelf niks aan hoeven doen en nooit beslagen ruiten gehad.

Met de Kia wel en mij is uitgelegd dat dit vocht van transport of condens op de accu is.
Het is twee keer voor gekomen en daarna nooit weer bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMenaz
--HOOLIE-- schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 11:32:
[...]

Android auto is draait niet op Iphone.....
Joh!
De problemen met Carplay en Android Auto beginnen nu extreme vormen aan te nemen.
(y)

Catch my drift?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• itsjohan
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:19
Wel tof hoor die engineering mode. De kerel in het filmpje geeft wel een duidelijke disclaimer dat je dit op eigen risico doet en vooral geen settings moet gaan aanpassen of resetten en ik kan me voorstellen dat ie daar een punt heeft :-) Als je in het hoofdscherm naar 'software' gaat dan zie je inderdaad de versie nummers van wat verschillende ECU's. Dit zijn nog de bekende nummers die je ook in de setup/version van de headunit tegenkomt:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7QYrsZfhX_nm7mmJ8QVxPNqMFlc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qByLKmKfpWhfh0fF82Kaos3O.jpg?f=fotoalbum_large

Iets verderop kom ik bv de 'Manufacturing date' tegen. dat zou maar zo eens de bouwdatum van de wagen geweest kunnen zijn (levering juli 2022), of misschien is het toch alleen een component:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/78kP82KHRL313ZI6A2St7npotL0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/H08Oui8okFfbCjNwqfHAizjF.jpg?f=fotoalbum_large

Uiteraard even gekeken of de EV6 nog voldoende geheugen vrij heeft :-)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OmN12JvhSh7gS4LA3frixhR8x_I=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uaxlrVf1O24trZEyjF4BipEF.jpg?f=fotoalbum_large

Ook even bij 'hardware' rondgeneusd, daar kun je bv de bluetooth en call settings aanpassen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/y7qxP3kJM6fgcwMApbhY9NDwLS4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dHyXb0RCDDde6NedcENmbR2I.jpg?f=fotoalbum_large

Hoe verder je afdaalt in de settings hoe vager het wordt / hoe minder moeite er gedaan is om het begrijpelijk te maken:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ej3j3F3Fm4YPBKXofbgWvtRdcAA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CusmhuuPd2Hro2kHNbrFQom2.jpg?f=fotoalbum_large

Naast 'Software' en 'Hardware' kun je ook diagnostics gaan draaien, daar ben ik nog maar even vanaf gebleven aangezien we momenteel een aardig eind van huis zijn en ik niet wil moeten uitleggen dat we niet terug kunnen omdat ik de auto gereset heb :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lawnmower
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-09 12:02

lawnmower

Elvis lives..

Phusebox schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 14:02:
[...]

- u heeft al alle updates (OBD check gisteren gedaan die zegt dat mijn versterker op versie 100 zit maar volgens KIA zou dit 130 moeten zijn)
- de verwarming zult u wel verkeerd bedienen (daar kwam het op neer, niet letterlijk gezegd)
- ruiten die beslaan: ze zullen die auto wel flink gepoetst hebben en dan zit er nog vocht in de auto, ja ook na de zomer en 13.000 km rijden in 5 maanden

Feest.
Er staat niets over in de release notes van Kia wat betreft de pre-condition. Hoe dan ook, ben de update al aan het downloaden, zag dat er een nieuw fancy paars thema bij is gekomen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
lawnmower schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 15:50:
[...]

Er staat niets over in de release notes van Kia wat betreft de pre-condition. Hoe dan ook, ben de update al aan het downloaden, zag dat er een nieuw fancy paars thema bij is gekomen :)
US versie dan want hier is nog niks beschikbaar?

En dat paars is waarschijnlijk het thema dat ze in de Niro/Sportage gebruiken?

[ Voor 10% gewijzigd door Phusebox op 25-10-2022 15:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loei123
lawnmower schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 15:50:
[...]

Ik hoop nog op een update die er voor zorgt dat de interieurverlichting langzaam doorlopend van kleur verandert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lawnmower
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-09 12:02

lawnmower

Elvis lives..

Phusebox schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 15:57:
[...]

US versie dan want hier is nog niks beschikbaar?

En dat paars is waarschijnlijk het thema dat ze in de Niro/Sportage gebruiken?
Whoops, is de US versie inderdaad.

Schijnbaar komt dat uit de IONIQ5:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YDnjR2vgf4G0buZoMu7AG1672Fc=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/dN5mpObCwjiE5IikvLF2PBRE.png?f=user_large

[ Voor 28% gewijzigd door lawnmower op 25-10-2022 16:01 ]

Pagina: 1 ... 209 ... 446 Laatste

Let op:
Openbaar laden, laadpassen, etc. in: [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3.

Bestellingen, leveringen en "waar is de boot"-posts over de Kia EV6 mogen in: Het KIA EV6 leveringen topic