`xxander968 schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 23:04:
Navigatie is ook aan je profiel verbonden. Tijdens lange reis wisselen van bestuurder zorgt ervoor dat je voorgeprogrammeerde bestemming en favorieten weg zijn, tenzij je het profiel niet wisselt.
Profiel is eigenlijk nutteloos? De stoel- en spiegelinstellingen wisselen met een druk op de knop is sneller dan het wisselen van het profiel. Of kan iemand me iets echt nuttigs noemen van het profiel? Rijden met auto regen doen mijn vrouw en ik beiden niet, dus dat leren aanpassen van de auto aan het rijgedrag gaat hier niet op. Het versturen van de bestemming vanuit de app komt vaak pas later aan bij het andere profiel. Dus ik verstuur een adres en krijg niks in de auto, als mijn vrouw een dag later gaat rijden krijgt zij het adres alsnog.
Alleen al het feit dat ik en mijn vrouw naar heel andere muziek luisteren en daarom verschillende zenders voorgeprogrammeerd hebben is een reden. Een 2e reden is het verschil in bv instelling van de kleuren van het dashboard. Een 3e zijn de verschillende favorieten en historie vwb navigatie.
Die 2 redenen zijn al genoeg voor ons.
Verder hebben we allebei 'stoel 1' geprogrammeerd op de favoriete rijzit en 'stoel 2' op een functionele zit (voor mij is dat helemaal naar achteren voor het schoonmaken en voor mijn vrouw is dat een 'luiere zit' voor langere ritten)