Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freezhost
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12:02
Hier afgelopen maand een gemiddelde van 14.99 volgens de app... trap het pedaal ook altijd gewoon in bij optrekken. Rij ook harder dan toegestaan maar eigenlijk altijd overdag op de weg dus nooit hele stukken 120/130 dat komt maar zelden voor.

@Phusebox het wordt echt tijd dat je stappen onderneemt want je blijft nu in een negatieve bubbel hangen. Mak een afspraak met de garage en stel de leasemaatschappij op de hoogte. Zoek een dealer in de buurt en leg het uit, je hoeft niet te bewijzen dat de auto niet klopt dat is wel duidelijk. Je doet jezelf echt tekort door zo lang aan te modderen... bel vandaag nog. Ja dan kost het misschien een vrije dag maar dan maak je daar gelijk een dagje uit van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17-09 21:26
Freezhost schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 09:35:
Hier afgelopen maand een gemiddelde van 14.99 volgens de app... trap het pedaal ook altijd gewoon in bij optrekken. Rij ook harder dan toegestaan maar eigenlijk altijd overdag op de weg dus nooit hele stukken 120/130 dat komt maar zelden voor.

@Phusebox het wordt echt tijd dat je stappen onderneemt want je blijft nu in een negatieve bubbel hangen. Mak een afspraak met de garage en stel de leasemaatschappij op de hoogte. Zoek een dealer in de buurt en leg het uit, je hoeft niet te bewijzen dat de auto niet klopt dat is wel duidelijk. Je doet jezelf echt tekort door zo lang aan te modderen... bel vandaag nog. Ja dan kost het misschien een vrije dag maar dan maak je daar gelijk een dagje uit van.
Hier zit het gemiddeld boven de 16 in de app en rij als een slak.

Is geen lease trouwens.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Loei123 schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 09:28:
[...]

En hoe is je rijstijl dan?

Ik let werkelijk nergens op en trap het pedaal goed in bij accelereren, verder hou ik me wel aan de snelheid.
Hierdoor kan ik wel snel de CC aanzetten wat misschien helpt.

Climate control staat ingesteld zodat ik het lekker heb, dus ook niet lettend op verbruik.

Afgelopen maand is mijn verbruikt volgens de app 19.06kWh/100km.
Als een slak. Cc gebruik ik al niet meer want merk dat het verbruik dan hoger is.

Dan heb jij dus een bereik van 360 km nu ongeveer?

[ Voor 4% gewijzigd door Phusebox op 21-10-2022 09:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loei123
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 12:58
Phusebox schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 09:50:
[...]

Als een slak. Cc gebruik ik al niet meer want merk dat het verbruik dan hoger is.

Dan heb jij dus een bereik van 360 km nu ongeveer?
276km bereik bij 64% batterij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freezhost
@Phusebox Als het geen lease is dan zou ik zeker nog deze week bellen.

Volgens de app kan ik nu 329km bij 69% batterij.

In de app kun je trouwens zien of je batterij wordt voorverwarmd, als je op het vraagteken achter battery level klikt krijg je daarover uitleg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Loei123 schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 09:59:
[...]

276km bereik bij 64% batterij.
Hoe dan... Dan heb je nog meer bereik als ik heb met 16 kWh in de app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArjenIsM3
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 14:33
Freezhost schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 09:35:

Hoe dan? Ik ben een relatief sportieve rijder maar gebruik bijvoorbeeld wel altijd i-pedal om maximaal te regenereren. Clima altijd op auto 21 graden. Snelheid net als jij bovengemiddeld om het zo maar even te noemen. Haal hier een gemiddelde van 18.05 volgens de app. Wel relatief veel ritten over A- en N-wegen (Leeuwarden - Assen..), misschien dat dat dan het verschil maakt? Toch is 15 gemiddeld wel erg laag. Deed laatst mijn best om het verbruik laag te houden, dus op de A- en N-wegen me aan de snelheid houden, zoveel mogelijk achter (grote) auto's hangen, rem niet aangeraakt, etc. en toen zat ik volgens mij alsnog hoog in de 16.

Het gemiddelde van @Phusebox vind ik dan eigenlijk nog niet zo gek als ik dat met de mijne vergelijk. Gemiddeld 16 als je als een slak rijdt en 18 als je sportief rijdt kan wel kloppen lijkt mij. De auto geeft bij mij aan ongeveer 400km range te hebben als hij vol is (77kwh rwd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loei123
Phusebox schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 10:13:
[...]

Hoe dan... Dan heb je nog meer bereik als ik heb met 16 kWh in de app.
Het is al vaker gezegd, jouw auto deugt echt niet.

Ik snap wel dat je maximaal bewijs wilt, maar je moet wel echt stappen gaan ondernemen.

Hoe is je bandendruk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Loei123 schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 10:15:
[...]

Het is al vaker gezegd, jouw auto deugt echt niet.

Ik snap wel dat je maximaal bewijs wilt, maar je moet wel echt stappen gaan ondernemen.

Hoe is je bandendruk?
2.5 all around

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Phusebox schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 20:06:
[...]

Dat is toch wel heel persoonlijk denk ik. Ik heb nu in de ochtend al ritjes van 25 tot 30 kWh/100 km.
25 a 30 kWh/100km? haal die sleurhut eens achter je auto vandaag 8)7
Rond de 18 a 20 is zonder moeite te doen O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel3
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 17-09 20:35
ArjenIsM3 schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 10:15:
[...]

Hoe dan? Ik ben een relatief sportieve rijder maar gebruik bijvoorbeeld wel altijd i-pedal om maximaal te regenereren. Clima altijd op auto 21 graden. Snelheid net als jij bovengemiddeld om het zo maar even te noemen. Haal hier een gemiddelde van 18.05 volgens de app. Wel relatief veel ritten over A- en N-wegen (Leeuwarden - Assen..), misschien dat dat dan het verschil maakt? Toch is 15 gemiddeld wel erg laag. Deed laatst mijn best om het verbruik laag te houden, dus op de A- en N-wegen me aan de snelheid houden, zoveel mogelijk achter (grote) auto's hangen, rem niet aangeraakt, etc. en toen zat ik volgens mij alsnog hoog in de 16.

Het gemiddelde van @Phusebox vind ik dan eigenlijk nog niet zo gek als ik dat met de mijne vergelijk. Gemiddeld 16 als je als een slak rijdt en 18 als je sportief rijdt kan wel kloppen lijkt mij. De auto geeft bij mij aan ongeveer 400km range te hebben als hij vol is (77kwh rwd).
Hmm, altijd weer dat woord sportief. Noem het een vlotte rijstijl oid, maar met sport(ief) heeft zoiets niks te maken /[einde rant]

Het is al eens eerder gezegd, maar de gemiddelde snelheid is de beste voorspeller van het verbruik. Dus woon je bijvoorbeeld in het noorden en heb je het geluk dat je daar nog urenlang 120 of sneller kan rijden, dan zal je verbruik stukken hoger liggen dan dat van iemand uit het westen met een * kuch * sportieve rijstijl omdat het daar simpelweg niet lukt om gemiddeld snel te rijden.

Het mooie is dat de Kia app dat allemaal bijhoudt, dus als je vergelijkingen wil maken, probeer dat dan vooral obv de ritgegevens te doen. En vermelding van weersomstandigheden is ook wel goed, tegenwind en een nat wegdek zorgen ook voor fors meerverbruik. Regeneratie maakt dan weer weinig uit. Sterker nog, snelwegrijden met een sterkere regeneratie instelling zorgt waarschijnlijk voor een iets hoger verbruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dosh
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 10:56
Freezhost schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 08:57:
@Dosh de batterij moet toch juist minimaal 24% zijn, daaronder werkt het niet
Excuus, bedoelde <24%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MChellinga
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 17-09 21:09
Oke, nieuwsflash blijkbaar kun je niet op ALLE EV6 die update krijgen. Ik heb de AWD Plus editie ontvangen op 27 december 2021 en ik heb schijnbaar een 2021 modeljaar auto? Is er uberhaupt een modeljaar 2021? En wat is dan het verschil? Volgens de dealer is er GEEN update voro mijn auto en KIA Nederland verwijst weer naar de dealer.. iets met een kastje en een muur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
MChellinga schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 11:01:
Oke, nieuwsflash blijkbaar kun je niet op ALLE EV6 die update krijgen. Ik heb de AWD Plus editie ontvangen op 27 december 2021 en ik heb schijnbaar een 2021 modeljaar auto? Is er uberhaupt een modeljaar 2021? En wat is dan het verschil? Volgens de dealer is er GEEN update voro mijn auto en KIA Nederland verwijst weer naar de dealer.. iets met een kastje en een muur.
Lijkt me een redelijk broodje aap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MChellinga
Phusebox schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 11:06:
[...]

Lijkt me een redelijk broodje aap.
Lijkt mij ook.. maar ontwetende mutsen die dingen roepen, Ik heb iig een onderhoudsbeurt volgende week vrijdag. Ik overleg te plekke wel even want dit schiet niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedyAntonio
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 04-02-2023
JeJeBe schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 21:55:
[...]

Dat lijkt me nou niet het moeilijkste om zelf even te checken toch ? En bovendien geef je zelf het antwoord al :?
Zekers, als je goed gelezen hebt weet je ook dat ik dat heb gedaan. Probleem is dat ik graag het stopcontact gebruik als ik uit de auto ben met de deur op slot. Om bv een koelkast een paar uurtjes onder spanning te houden op vakantie. Ik hoop dat er ergens een optie/instelling is die dit mogelijk maakt die ik nog niet heb kunnen vinden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Solarman
  • Registratie: Mei 2022
  • Niet online
MChellinga schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 11:01:
Volgens mij bestaan er alleen MY22 en MY23.
Wat is het 10e teken van je VIN?
Als dat een N is dan heb je een MY22.

ENYAQ SPORTLINE 210kW MY25 ( voorheen: KIA EV6 GT-Line 77,4 RWD MY23)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeJeBe
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 30-05 20:32

JeJeBe

KIA EV6 GT-Line AWD MY22

Verwijderd schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 10:28:
[...]

25 a 30 kWh/100km? haal die sleurhut eens achter je auto vandaag 8)7
Rond de 18 a 20 is zonder moeite te doen O-)
vast geen AWD dan ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsjohan
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12:47
SpeedyAntonio schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 11:45:
[...]

Zekers, als je goed gelezen hebt weet je ook dat ik dat heb gedaan. Probleem is dat ik graag het stopcontact gebruik als ik uit de auto ben met de deur op slot. Om bv een koelkast een paar uurtjes onder spanning te houden op vakantie. Ik hoop dat er ergens een optie/instelling is die dit mogelijk maakt die ik nog heb kunnen vinden.
Wat ik op vakantie deed was de kampeermode gebruiken, dan blijft de auto op contact staan maar gebruikt ie bijna geen stroom. De displays maximaal dimmen en de rechter display daarna uitschakelen. Vervolgens het raam bestuurderdeur open, uitstappen, van buitenaf door het raam de deuren op slot doen met het knopje in de deur en daarna het knopje om het raam dicht te doen. Dan blijft het stopkontakt werken maar is de auto toch op slot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee. RWD. De Kia is hoe dan ook geen zuinige wagen. AWD model 3 haalde ik prima 15 mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MChellinga
Solarman schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 11:49:
[...]

Volgens mij bestaan er alleen MY22 en MY23.
Wat is het 10e teken van je VIN?
Als dat een N is dan heb je een MY22.
Indd een N! ik ga het meemaken volgende week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeJeBe

JeJeBe

KIA EV6 GT-Line AWD MY22

Is het een idee om hier, zonder verder waarde-oordeel, de dealers te melden die de pre-conditionering update kennen en kunnen én uitgevoerd hebben ?
Is handig verwijzen voor droeftoeter dealers als die van @MChellinga.
Kan in openingspost worden opgenomen om 'm makkelijk terug te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• king_dude
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online
alexzel schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 22:37:
[...]

Prima toch! You do you. Gewoon lekker doen. Maar niet gaan huilen mocht er straks iets stuk zijn. :+
Deze lees ik nu net pas. Als je iets beters te melden hebt dan een onzinnige post, ‘gewoon lekker doen’.

Wat ik met mijn post juist wilde aangeven, dat het niet kapot gaat als je het klepje voorzichtig opent.

Verder wacht ik gewoon af. Dealers zijn vooraf pas kort geinformeerd (lees: op de dag) over de update voorverwarmen. Ze hebben dezelfde info als hier. De communicatie wordt via Kia NL geregisseerd. Een dealer kan daar niets aan doen.

Verder kun je in het display dmv een sneeuwvlokje zien als het systeem actief is.
Het is gewoon afwachten tot er meer info bekend is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexzel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-09 08:14
king_dude schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 13:08:
[...]

Deze lees ik nu net pas. Als je iets beters te melden hebt dan een onzinnige post, ‘gewoon lekker doen’.

Wat ik met mijn post juist wilde aangeven, dat het niet kapot gaat als je het klepje voorzichtig opent.

Verder wacht ik gewoon af. Dealers zijn vooraf pas kort geinformeerd (lees: op de dag) over de update voorverwarmen. Ze hebben dezelfde info als hier. De communicatie wordt via Kia NL geregisseerd. Een dealer kan daar niets aan doen.

Verder kun je in het display dmv een sneeuwvlokje zien als het systeem actief is.
Het is gewoon afwachten tot er meer info bekend is.
Het ging allemaal overigens niet over het openen van de klep, maar het verder dicht doen van de klep op moment dat hij geopend is en de oplaadstekker in de auto zit. Dus als we dan toch hebben over onzinnige post, lees dan eerst de post goed waar je op reageert alsjeblieft. Het enige wat ik ventileer is wees voorzichtig met het handmatig open dan wel dicht doen van zaken waar iets bij normaal gebruik het gemotoriseerd gaat, want straks gaat het stuk. Als jij de oplaadklep manueel wilt openen dan zit daar in de kofferbak een voorziening voor en deze zit daar dan natuurlijk niet voor niets <edit> dit is alleen voor de laadkabel </edit>! Ik zou gewoon wat voorzichtiger zijn met het zeggen van dingen dat zoiets gewoon kan en dat je vervolgens iemand op het forum hier hoort dan zijn laadklep stuk is want hij had gelezen van king_dude dat dit gewoon kan en het er niet stuk van gaat.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Mister I
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

Mister I

-=EV6=-

Nou had een langzaam leeglopende achterband. Net even bij de dealer geweest om er een prop in te laten zetten. Hebben ze netjes gedaan.
Kwam de receptie zelf al naar mij toe, zullen we meteen een afspraak maken om de pre-heating update te installeren. Dat gebeurt nu op 7 november. Kudo's voor de dealer in Naarden moet ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dosh
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 10:56
dosh schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 22:42:
[...]

Vanmiddag de auto weer opgehaald. Deurgreepjes zagen er weer prima uit. Ze 'kraken' ook niet meer.

Wat betreft de update gaven ze aan deze te hebben uitgevoerd. Ik kon alleen niet vinden waar ik dat zou moeten kunnen vinden in de instellingen. Testen door naar een laadpaal te navigeren kon niet want mijn batterij was <24% (en volgens mij werk preconditioning dan niet). Ik zal het morgen even testen.
Mooi gezegd van de garage, maar niet geïnstalleerd. Er is wel een update uitgevoerd (blijkt uit de instellingen), maar nergens zichtbaar onder EV settings zoals in de handleiding staat. Ook bij navigeren naar DC charger geen eerder genoemde spiraal :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JeJeBe

JeJeBe

KIA EV6 GT-Line AWD MY22

alexzel schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 13:15:
[...]

Als jij de oplaadklep manueel wilt openen dan zit daar in de kofferbak een voorziening voor en deze zit daar dan natuurlijk niet voor niets! I
@alexzel Dat is de ontgrendeling van de laadstekker, niet van het klepje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JeJeBe

JeJeBe

KIA EV6 GT-Line AWD MY22

dosh schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 13:35:
[...]

Mooi gezegd van de garage, maar niet geïnstalleerd. Er is wel een update uitgevoerd (blijkt uit de instellingen), maar nergens zichtbaar onder EV settings zoals in de handleiding staat. Ook bij navigeren naar DC charger geen eerder genoemde spiraal :X
Bedroevend, helaas al te herkenbaar. Jouw garage hoeft in elk geval niet op de aan te leggen lijst van garages met know-how mbt de precondition update ;-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexzel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-09 08:14
JeJeBe schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 13:45:
[...]

@alexzel Dat is de ontgrendeling van de laadstekker, niet van het klepje.
Ah thanks! Ik zie het inderdaad. 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alwinus
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17-09 20:05

alwinus

Tweaked

Ehh, hier een AWD, over laatste 2500 km zit ik nog op 15.62 per 100km. Is laatste tijd wel wat gestegen door weer. Maar zit net boven de 17 schat ik zo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeJeBe

JeJeBe

KIA EV6 GT-Line AWD MY22

alwinus schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 14:33:
[...]

Ehh, hier een AWD, over laatste 2500 km zit ik nog op 15.62 per 100km. Is laatste tijd wel wat gestegen door weer. Maar zit net boven de 17 schat ik zo
zo dan, dat doe ik je niet na met 18.9 kWh/100km _/-\o_

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• WaSteiL
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 08:49
JeJeBe schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 15:04:
[...]

zo dan, dat doe ik je niet na met 18.9 kWh/100km _/-\o_
20 op 100 over mijn eerste 3000km. Maar ik rij vooral snelweg of hele korte ritjes.
Ik maak mij er niet zo druk om. Maar wil het wel even hier laten weten zodat niet iedereen denkt dat 14kwh per 100km de norm is. 8)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• JeJeBe

JeJeBe

KIA EV6 GT-Line AWD MY22

WaSteiL schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 15:18:
[...]

20 op 100 over mijn eerste 3000km. Maar ik rij vooral snelweg of hele korte ritjes.
Ik maak mij er niet zo druk om. Maar wil het wel even hier laten weten zodat niet iedereen denkt dat 14kwh per 100km de norm is. 8)
Inderdaad :D
In mijn geval komt het natuurlijk ook door de matte lak, die is stroever dan al die hoogglans gevallen O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alwinus
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17-09 20:05

alwinus

Tweaked

JeJeBe schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 15:35:
[...]

Inderdaad :D
In mijn geval komt het natuurlijk ook door de matte lak, die is stroever dan al die hoogglans gevallen O-)
Hèhè, hier ook mat. Maar wel in een coating :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x4wielen
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 14-09 10:43
Verwijderd schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 12:12:
[...]

Nee. RWD. De Kia is hoe dan ook geen zuinige wagen. AWD model 3 haalde ik prima 15 mee.
Ben het oneens met de bewering dat de EV6 "hoe dan ook" geen zuinige auto is.
Het gemiddelde energieverbruik van mijn EV6 AWD in de Kia connect app is over 1935 km 15,27 kWh/100km.
Ook al wordt het 18-19 kWh/100km bij lagere gemiddelde temperaturen dan is dat voor nog zeer acceptabel.

Jouw model 3 was met 15 .......nog zuiniger ;w !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrimaBB
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 15:05
Hier ook een AWD met 16.3kWh/100km gemiddeld afgelopen maand (2500km).

Ik rijd veel snelweg, cap op 110km.
One pedal drive, 'normal' stand

Laatste ritten komen uit op rond 17kWh/100km.
Meer kou/regen. Wel ook iets meer file rijden

Wel wat zuiniger dan m'n Model S was.
Scheelt +/- 250 kilo.
cd waarde .208 Model S tov .28 van de EV6

[ Voor 5% gewijzigd door PrimaBB op 21-10-2022 17:18 ]

Kia EV3 Plus Advanced Aventurine Green 2025

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• king_dude
  • Niet online
alexzel schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 13:15:
[...]

Ik zou gewoon wat voorzichtiger zijn met het zeggen van dingen dat zoiets gewoon kan en dat je vervolgens iemand op het forum hier hoort dan zijn laadklep stuk is want hij had gelezen van king_dude dat dit gewoon kan en het er niet stuk van gaat.
Volgens mij had ik in mijn boodschap dezelfde voorzichtigheid benoemd als jij. Of het nu open of dicht is, is irrelevant: het kan als je voorzichtig bent.

Waar ik op doelde met onzinnig (en daar ben jij mee begonnen) is dat jij besluit om aan je boodschap een flauwe opmerking richting mij te maken die ja- inderdaad - onzinnig en op de persoon is. Dat is jammer, niet nodig en ongepast.
alexzel schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 22:37:
[...]

Prima toch! You do you. Gewoon lekker doen. Maar niet gaan huilen mocht er straks iets stuk zijn. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• king_dude
  • Niet online
alwinus schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 14:33:
[...]

Ik 42490 km, gemiddels 17,7 kWh/100 km
Gekregen 28 dec

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
king_dude schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 17:29:
[...]

Ik 42490 km, gemiddels 17,7 kWh/100 km
Gekregen 28 dec
Hier net geen 13.000 km en al sinds zeler vier maanden 16,6 kWh/100km vanaf dag 1 gemeten. En dat is dus van mei tot nu geweest dus kou heb ik nog niet gehad, dus zelfs zonder de misschien defecte verwarming is het relatief hoog.

Wat ik dan niet snap is dat mensen met een hoger gemiddelde wel meer range hebben volgens de auto. Verste dat ik ooit gekomen ben bij een langere reis op 1 lading was 310 km (van 100% naar 14%).

Ik ga volgende week eens kijken wanneer ik tijd heb om naar de dealer te gaan. Hopelijk krijgen we nog wat goed koud weer om te testen tegen die tijd.

[ Voor 11% gewijzigd door Phusebox op 21-10-2022 18:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loei123
Phusebox schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 17:57:
[...]
Wat ik dan niet snap is dat mensen met een hoger gemiddelde wel meer range hebben volgens de auto. Verste dat ik ooit gekomen ben bij een langere reis op 1 lading was 310 km (van 100% naar 14%).
In de koude maanden heb ik waarschijnlijk nog meer bereik dan wat jij hier aangeeft.

Toegegeven ik heb de 500 km nog niet gezien, maar ik let dan ook weinig tot niet op het verbruik.
480 Heb ik dan wel gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Loei123 schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 18:20:
[...]

In de koude maanden heb ik waarschijnlijk nog meer bereik dan wat jij hier aangeeft.

Toegegeven ik heb de 500 km nog niet gezien, maar ik let dan ook weinig tot niet op het verbruik.
480 Heb ik dan wel gezien.
Er is een verschil tussen wat de auto aangeeft en wat je echt haalt. Zeker als je 300 km snelweg doet dan kom ie nooit aan die 400.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loei123
Phusebox schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 18:31:
[...]

Er is een verschil tussen wat de auto aangeeft en wat je echt haalt. Zeker als je 300 km snelweg doet dan kom ie nooit aan die 400.
In mijn ervaring geeft de auto accuraat aan hoe ver je kunt.

En met wat hogere snelheden (120/130) zie je het wat sneller dan het aantal kilometers dat je maakt en dan haal je inderdaad de 400km niet.

Momenteel 244km bereik bij 59% batterij.

[ Voor 4% gewijzigd door Loei123 op 21-10-2022 18:39 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• grotegok
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 17-09 19:12
Phusebox schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 17:57:
[...]

Hier net geen 13.000 km en al sinds zeler vier maanden 16,6 kWh/100km vanaf dag 1 gemeten. En dat is dus van mei tot nu geweest dus kou heb ik nog niet gehad, dus zelfs zonder de misschien defecte verwarming is het relatief hoog.

Ik ga volgende week eens kijken wanneer ik tijd heb om naar de dealer te gaan. Hopelijk krijgen we nog wat goed koud weer om te testen tegen die tijd.
Je hebt wel tijd om eindeloos te testen, tekst te posten en straks een dossier te overhandigen aan de dealer. Ik zou eerst vragen wanneer de dealer tijd voor jou heeft.... Bedank mij voor deze gouden tip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loei123
grotegok schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 18:40:
[...]

Je hebt wel tijd om eindeloos te testen, tekst te posten en straks een dossier te overhandigen aan de dealer. Ik zou eerst vragen wanneer de dealer tijd voor jou heeft.... Bedank mij voor deze gouden tip.
Hij deelt gewoon zijn ervaring.
Jouw mening erover weten we nu ook wel een keer. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• king_dude
  • Niet online
JeJeBe schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 12:48:
Is het een idee om hier, zonder verder waarde-oordeel, de dealers te melden die de pre-conditionering update kennen en kunnen én uitgevoerd hebben ?
Is handig verwijzen voor droeftoeter dealers als die van @MChellinga.
Kan in openingspost worden opgenomen om 'm makkelijk terug te vinden.
Voegt ‘namen en shamen’ iets toe aan dit topic?
Een oprechte vraag.

Vergeet overigens niet dat de dealers pas zeer kort (op de dag zelf) geïnformeerd zijn door Kia Nederland als het gaat om de pre condition update. Ze wisten het dus niet. Vergis je niet dat het dealers zijn, en ze afhankelijk zijn van Kia Nederland. Je kunt ze dit niet kwalijk nemen, en mag best meegenomen worden in jullie oordeel.

Ook ik wil alles weten, en ben enthousiast - en wil graag met jullie delen. Echter heeft niet iedereen dezelfde mate van passie, en is het uiteindelijk maar net wat je meekrijgt van je werk.

Los natuurlijk van slechte service zoals al die andere dingen die fout kunnen gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HansAuutB
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 13:24
#dtv
Is er ergens een overzicht van instellingen die aan het gekozen profiel verbonden zijn?
In de handleiding kan ik er niks over vinden.

Rijdt sinds 05-10-2022 een KIA EV6 GT-line rwd Runway Red

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• king_dude
  • Niet online
HansAuutB schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 21:22:
#dtv
Is er ergens een overzicht van instellingen die aan het gekozen profiel verbonden zijn?
In de handleiding kan ik er niks over vinden.
App openen, klik op ‘meer’, gebruikersinstellingen, profiel, voertuiginstellingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HansAuutB
king_dude schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 22:39:
[...]

App openen, klik op ‘meer’, gebruikersinstellingen, profiel, voertuiginstellingen
Ja, dat heb ik gezien.
Maar is dat volledig? Denk het niet.
In de auto (b)lijken ook de stoel en spiegels verbonden te zijn, dus vandaar oa mijn vraag.
Volgens mij is de audio ook profielgebonden en ik zou verwachten dat dit ook geldt voor de navigatie.
Er lijkt dus meer, dan in de app zichtbaar, verbonden te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxander968
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 17-09 18:38
Navigatie is ook aan je profiel verbonden. Tijdens lange reis wisselen van bestuurder zorgt ervoor dat je voorgeprogrammeerde bestemming en favorieten weg zijn, tenzij je het profiel niet wisselt.

Profiel is eigenlijk nutteloos? De stoel- en spiegelinstellingen wisselen met een druk op de knop is sneller dan het wisselen van het profiel. Of kan iemand me iets echt nuttigs noemen van het profiel? Rijden met auto regen doen mijn vrouw en ik beiden niet, dus dat leren aanpassen van de auto aan het rijgedrag gaat hier niet op. Het versturen van de bestemming vanuit de app komt vaak pas later aan bij het andere profiel. Dus ik verstuur een adres en krijg niks in de auto, als mijn vrouw een dag later gaat rijden krijgt zij het adres alsnog.

[ Voor 16% gewijzigd door xxander968 op 21-10-2022 23:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiliyama
  • Laatst online: 15-09 23:06
SpeedyAntonio schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 11:45:
[...]

Zekers, als je goed gelezen hebt weet je ook dat ik dat heb gedaan. Probleem is dat ik graag het stopcontact gebruik als ik uit de auto ben met de deur op slot. Om bv een koelkast een paar uurtjes onder spanning te houden op vakantie. Ik hoop dat er ergens een optie/instelling is die dit mogelijk maakt die ik nog niet heb kunnen vinden.
Als je de adapter buiten erin steekt en inschakelt dan werkt het stopcontact binnen ook en kun je de deuren sluiten. Het nadeel is dat de adapter gemonteerd is. Op de camping is dat misschien geen probleem.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xiqum
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15-09 08:55
marcel3 schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 20:38:
[...]

Lekker dan. Het is wel de Air, die heeft al wat meer moeite met 110 en hoger ;) Het zou trouwens net zo goed de inverter kunnen zijn, geen idee eigenlijk. Maar duidelijk een elektronische fluittoon die idd varieert met snelheid. Te hoog en irritant om voor een turbo door te gaan, maar verder prima mee te leven.
Ik heb ook een fluittoon in mijn Air vanaf 100+ km/h. Hier heb ik de dealer naar laten kijken omdat het echt heel irritant is. Vooral als je de radio zacht of uit hebt staan. Hier is de fluittoon continue aanwezig boven de 100km/h. De dealer heeft dit als probleem geconstateerd (en gedocumenteerd op video) en is nu aan het kijken wat te doen in overleg met Kia. Ze wisten mij ook te vertellen dat dit probleem ook bij sommige Niro's speelt en daar vervangen ze dan de elektromotor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anunnaki
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 17-09 19:07
xxander968 schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 23:04:

Profiel is eigenlijk nutteloos? De stoel- en spiegelinstellingen wisselen met een druk op de knop is sneller dan het wisselen van het profiel. Of kan iemand me iets echt nuttigs noemen van het profiel?
De HUD past zich ook aan bij wisselen van profiel.

Zit hier groot verschil tussen bij de twee profielen, ga je die niet elke x handmatig aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxander968
Anunnaki schreef op zaterdag 22 oktober 2022 @ 09:38:
[...]

Zit hier groot verschil tussen bij de twee profielen, ga je die niet elke x handmatig aanpassen.
Daar heb ik met de plus geen ‘last’ van.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JeJeBe

JeJeBe

KIA EV6 GT-Line AWD MY22

king_dude schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 20:10:
[...]

Voegt ‘namen en shamen’ iets toe aan dit topic?
Een oprechte vraag.

Vergeet overigens niet dat de dealers pas zeer kort (op de dag zelf) geïnformeerd zijn door Kia Nederland als het gaat om de pre condition update. Ze wisten het dus niet. Vergis je niet dat het dealers zijn, en ze afhankelijk zijn van Kia Nederland. Je kunt ze dit niet kwalijk nemen, en mag best meegenomen worden in jullie oordeel.

Ook ik wil alles weten, en ben enthousiast - en wil graag met jullie delen. Echter heeft niet iedereen dezelfde mate van passie, en is het uiteindelijk maar net wat je meekrijgt van je werk.

Los natuurlijk van slechte service zoals al die andere dingen die fout kunnen gaan.
Er is helemaal geen sprake van een oproep tot namen en shamen, eerder van een noemen en roemen.
Is het zo verkeerd om dealers die goed werk leveren te vermelden ? Ik zou graag een stukje omrijden om van mijn huidige minder goed presterende dealer af te zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• king_dude
  • Niet online
JeJeBe schreef op zaterdag 22 oktober 2022 @ 11:05:
[...]

Er is helemaal geen sprake van een oproep tot namen en shamen, eerder van een noemen en roemen.
Is het zo verkeerd om dealers die goed werk leveren te vermelden ? Ik zou graag een stukje omrijden om van mijn huidige minder goed presterende dealer af te zijn.
Ah andersom! Eens!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franciesco
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 15:33
Anunnaki schreef op zaterdag 22 oktober 2022 @ 09:38:
[...]

Maar de HUD positie kan ook gekoppeld worden aan de stoelpositieknoppen, dus dat is geen reden om profielen te moeten gebruiken.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Freezhost
Ik heb de auto zojuist opgehaald na het aanpassen van de deurhendels. Dealer heeft ook twee updates geïnstalleerd en ik heb de optie Batterij conditionering.

Heb even een snellader als bestemming ingesteld en toen kreeg ik na een paar minuten de melding batterij wordt verwarmd blablabla.. vervolgens staat het sneeuwvlokje in het accu symbool

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KKhysIW0VsEW-2RuuHbpya877U4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yjNLR3FwGJGOBDSS8AcSXn1c.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reacher
  • Laatst online: 12:51

Reacher

oldschool

Freezhost schreef op zaterdag 22 oktober 2022 @ 13:09:
Ik heb de auto zojuist opgehaald na het aanpassen van de deurhendels. Dealer heeft ook twee updates geïnstalleerd en ik heb de optie Batterij conditionering.

Heb even een snellader als bestemming ingesteld en toen kreeg ik na een paar minuten de melding batterij wordt verwarmd blablabla.. vervolgens staat het sneeuwvlokje in het accu symbool

[Afbeelding]
Ueh, volgens mij zit deze optie er toch al in sinds dag 1. En is dat wat anders dan pre-heating / optimalisatie voor snelladen op basis van een bestemming ?

but I don't like you in that way
the best things in life are illegal
born to do porn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeJeBe

JeJeBe

KIA EV6 GT-Line AWD MY22

Reacher schreef op zaterdag 22 oktober 2022 @ 13:44:
[...]

Ueh, volgens mij zit deze optie er toch al in sinds dag 1. En is dat wat anders dan pre-heating / optimalisatie voor snelladen op basis van een bestemming ?
Nou, bij @Freezhost zit deze optie er pas 1 dag in. En bij het gros van de anderen hier nog helemaal niet.
Als jij een EV6 hebt waar het al sinds dag 1 inzit, dan is jouw dag 1 of hééél kort geleden, of je bent verschrikkelijk in de kroten. Beetje onzinnig het hele verhaal weer uit de doeken gaan doen, blader eens een page of 10-20 terug en lees je in >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeJeBe

JeJeBe

KIA EV6 GT-Line AWD MY22

Freezhost schreef op zaterdag 22 oktober 2022 @ 13:09:

[Afbeelding]
"Noemen en roemen" die dealer _/-\o_ !

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Reacher

Reacher

oldschool

JeJeBe schreef op zaterdag 22 oktober 2022 @ 15:38:
[...]

Nou, bij @Freezhost zit deze optie er pas 1 dag in. En bij het gros van de anderen hier nog helemaal niet.
Als jij een EV6 hebt waar het al sinds dag 1 inzit, dan is jouw dag 1 of hééél kort geleden, of je bent verschrikkelijk in de kroten. Beetje onzinnig het hele verhaal weer uit de doeken gaan doen, blader eens een page of 10-20 terug en lees je in >:)
Misschien moet je niet zo bijdehand doen.

born to do porn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freezhost
Reacher schreef op zaterdag 22 oktober 2022 @ 13:44:
[...]

Nee dat was de wintermodus, kijk maar naar de tekst op de foto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reacher

Reacher

oldschool

Freezhost schreef op zaterdag 22 oktober 2022 @ 16:21:
[...]

Net in mn auto aan het zoeken geweest en zie inderdaad dat de tekst anders is

born to do porn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorki
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22-01 16:11

Zorki

pffffft

Freezhost schreef op zaterdag 22 oktober 2022 @ 16:21:
[...]

Moest je er nog iets voor betalen?, Belgie kost het 60 euro ex.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Zorki schreef op zaterdag 22 oktober 2022 @ 16:34:
[...]

Haha afzetters. Belachelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JeJeBe

JeJeBe

KIA EV6 GT-Line AWD MY22

[...]

Oei, dat is niet erg sjiek. Te laat komen met een feature die er in hoort te zitten en dan nog even de kassa laten rinkelen :-( De dealer kan niet leven van "dank je wel", da's begrijpelijk, de tijd van de monteur moet betaald worden, maar dan zou KIA HQ dat toch moeten vergoeden.
Ze kunnen wel over de gehele wereld roeptoeteren dat het ding zo lekker snel kan opladen, maar als dat alleen op zomerdagen zo is, heb je toch wat uit te leggen. Dat lijkt nu verbeterd te zijn (ook weer met een hoop tamtam. zo maak je van een failure een feature ...) en dan de vroege kopers een rekening presenteren, het is niet sjiek.

[ Voor 26% gewijzigd door JeJeBe op 22-10-2022 17:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeJeBe

JeJeBe

KIA EV6 GT-Line AWD MY22

Reacher schreef op zaterdag 22 oktober 2022 @ 16:02:
[...]

Misschien moet je niet zo bijdehand doen.
Wellicht. Aan de andere kant is het ook niet erg aardig iemand die trots laat zien dat de veel besproken update eindelijk in zijn auto is aangebracht (primeur hier op het forum), neer te sabelen met de opmerking dat het "er al lang inzat".

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• mitch123
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 14:10
Gisteren mijn wagen opgehaald bij de dealer. Deze heeft de batterij update erop gezet voor aflevering. Vandaag voor het eerst gebruik van gemaakt en kreeg ongeveer 40km voordat ik bij fastned aankwam de melding dat hij ging voorverwarmen.
Bij de snellader schoot de snelheid gelijk omhoog naar 200kw 😁

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Freezhost
[...]

Nee heb niets betaald, alleen een paar handtekeningen moeten zetten zodat de dealer het bewijs heeft richting Kia NL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• marcel3
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 17-09 20:35
Xiqum schreef op zaterdag 22 oktober 2022 @ 09:08:
[...]

Ik heb ook een fluittoon in mijn Air vanaf 100+ km/h. Hier heb ik de dealer naar laten kijken omdat het echt heel irritant is. Vooral als je de radio zacht of uit hebt staan. Hier is de fluittoon continue aanwezig boven de 100km/h. De dealer heeft dit als probleem geconstateerd (en gedocumenteerd op video) en is nu aan het kijken wat te doen in overleg met Kia. Ze wisten mij ook te vertellen dat dit probleem ook bij sommige Niro's speelt en daar vervangen ze dan de elektromotor.
Dank. Ben benieuwd. Als je wilt, houd ons op de hoogte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anunnaki
Franciesco schreef op zaterdag 22 oktober 2022 @ 13:05:
[...]

Maar de HUD positie kan ook gekoppeld worden aan de stoelpositieknoppen, dus dat is geen reden om profielen te moeten gebruiken.
Die snap ik niet. Stoelpositieknoppen is toch je profiel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xxander968
Anunnaki schreef op zaterdag 22 oktober 2022 @ 23:27:
[...]

Was het maar zo’n feest. Voor mijn vrouw en mijzelf hebben wij op twee apart e-mail adressen een account voor de Kia app. Voor beide accounts zijn twee aparte stoelinstellingen beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CtrlAlt
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 10-02 15:13
xxander968 schreef op zondag 23 oktober 2022 @ 09:49:
[...]

Was het maar zo’n feest. Voor mijn vrouw en mijzelf hebben wij op twee apart e-mail adressen een account voor de Kia app. Voor beide accounts zijn twee aparte stoelinstellingen beschikbaar.
Pffff ik zie dat ik mij nog behoorlijk moet inlezen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mini-me
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
[...]

Hoe weet de auto dan welk account gekoppeld is aan de stoelpositie? Moet je eerst je gsm koppelen voor je de bestuurdersprofielen kunt gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjeterinfo
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 17-09 19:56
Afgelopen vrijdag heb ik mijn EV6 plus op mogen halen. Op de snelweg krijg in echter vrij snel steeds de meding "Controleer HS-systeem" de melding blijft dan staan totdat ik de auto uit en weer aan zet, iemand een idee wat dit inhoud?
Ik kan hierover namelijk niets in de handleiding terugvinden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MqxAiCUpO8ZsfST38v_JeZ_KztY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1x8kiUQKBDI5h1I1ZNvHMR5W.jpg?f=fotoalbum_large

intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franciesco
[...]

Maar wat was voor jou de reden dat je 2 profielen hebt aangemaakt?
Ik heb tot nu toe nog geen reden gevonden terwijl wij (mijn vrouw en ik) beide de auto gebruiken met eigen stoelinstellingen + HUD en telefoon. We gebruiken ook beide de Kia app, maar met 1 account.
En bovenstaande werkt prima i.c.m. alleen de 2 stoelknoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franciesco
Anunnaki schreef op zaterdag 22 oktober 2022 @ 23:27:
[...]

Nee, ik gebruik 2 stoelknoppen (1 voor mij en nummer 2 voor mijn vrouw) binnen 1 profiel.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SwEEp3R
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 03-06 07:44
Het wisselen van bestuurderprofiel is eigenlijk alsof je in een andere EV6 stapt. Alle instellingen zijn gescheiden, inclusief de stoelposities. Het geeft je de mogelijkheid om een aantal instellingen tot op detail te personaliseren. Het kan zijn dat jij net iets anders prettig vindt qua instelling dan je partner. Denk bijvoorbeeld aan:
- Audioinstellingen, bv prioriteit spraakaanwijzingen bij navigatie of parkeren
- Datum/tijdinstellingen, bv 12/24u klok
- Algemene instellingen, bv taal, maar ook of een media trackwissel even in het scherm getoond wordt, en ook eenheden als mijl/km etc
- Voertuiginstellingen, zoals info op het cluster (ik heb bv uitgezet dat info over het wisselen van verlichting/ruitenwissers getoond wordt = irritant afleidend), welkomstgeluid, klimaatinstellingen, stoelen automatisch met verwarmen/koelen meeregeren, instapinstellingen stoelen, richtingaanwijzers 3/5/7 keer knipperen etc, automatische deur ver/ontgrendeling, approach unlock (UIT, joehoe!!), achterbankpassagieralarm (dubbele woordwaarde bij scrabble)
- Navigatie instellingen, bv de afstand tussen de volgende handeling en die erna op interval of cumulatief berekend, kaartinstellingen, etc etc

Daarbij is het dus inderdaad zo dat ieder profiel ook zijn eigen twee stoelinstellingen heeft. Dat is niet echt logisch. Het was handiger geweest als het profiel samen met de stoelinstelknoppen gewisseld kon worden, maar dat zou dan alleen gelden voor de elektrisch verstelbare stoelen. EV6’en met handmatig verstelbare stoelen hebben die knop niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SwEEp3R
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 03-06 07:44
Als je allebei kunt leven met alle instellingen, heb je inderdaad maar 1 profiel nodig en is het gebruik van de deurknoppen voldoende. En zoals gezegd wordt de HUD-positie gekoppeld aan de stoelhoogte, dus die wijzigt automatisch mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zorki
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22-01 16:11

Zorki

pffffft

pjeterinfo schreef op zondag 23 oktober 2022 @ 10:56:
Afgelopen vrijdag heb ik mijn EV6 plus op mogen halen. Op de snelweg krijg in echter vrij snel steeds de meding "Controleer HS-systeem" de melding blijft dan staan totdat ik de auto uit en weer aan zet, iemand een idee wat dit inhoud?

[Afbeelding]
[Haptische waarschuwing]: stelt de intensiteit van de trillingswaarschuwing op het stuur in. U kunt [Sterk], [Medium], [Zwak] of [Uit] selecteren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Inan1234
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 30-04-2024
pjeterinfo schreef op zondag 23 oktober 2022 @ 10:56:

[Afbeelding]
In 6 maanden nooit meegemaakt. Ik zou dit bij de dealer melden. Is niet normaal.

Het haptic warning systeem is het systeem dat op display verschijnt Controleer HS systeem , dit systeem , dit zijn de hulp middelen waar het voortuig is met uitgerust , namelijk lane = dat als het voertuig afwijkt van de rijbaan bijstuurt tussen de lijn aanduidingen op het wegdek , daar zijn ook nog andere systemen aan verbonden , zoals als het voertuig in een daling van een berg , afremt en het voertuig u op een veilige manier rustig de afdaling doet.
Dit systeem is ook voor de trillingen en corrigeert de wagen op de weg.
Als het Hs systeem uitvalt ,heb je helemaal niks meer.
Het systeem zit in het stuur en de stuurkolom.

[ Voor 30% gewijzigd door Inan1234 op 23-10-2022 12:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anunnaki
[...]

Ik heb maar 1 profiel in de Kia app, die van mij. Mijn vrouw gebruikt gewoon het profiel in de auto die we hebben aangemaakt voor haar. Dit is aangemaakt met de positieknoppen zonder email, hier zit gewoon een profiel aan gekoppeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anunnaki
Mini-me schreef op zondag 23 oktober 2022 @ 10:23:
[...]

Hoe weet de auto dan welk account gekoppeld is aan de stoelpositie? Moet je eerst je gsm koppelen voor je de bestuurdersprofielen kunt gebruiken?
Je kiest gewoon het profiel bij het starten van de auto.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Anunnaki
Franciesco schreef op zondag 23 oktober 2022 @ 11:00:
[...]

Nee, ik gebruik 2 stoelknoppen (1 voor mij en nummer 2 voor mijn vrouw) binnen 1 profiel.
Oké, jullie gebruiken dus echt de knoppen om de instellingen in te stellen per rijder? Wij gebruiken de verschillende profielen die zichtbaar worden bij het starten van de auto en gebruiken de knoppen niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franciesco
Inderdaad @Anunnaki: wij gebruiken alleen de knoppen in de deur. Alle overige instellingen zoals die genoemd zijn door @SwEEp3R) die specifiek aan een profiel gekoppeld kunnen worden zijn niet anders voor mij en mijn vrouw. Dus geen noodzaak om profielen aan te maken, en dan werken de knoppen in de deur gemakkelijker.

Overigens zijn die deurknoppen (net als de start knop) mijn inziens een soort overblijfsel van vroeger. Ik zie niet in waarom je niet alleen via het scherm een profiel zou kunnen kiezen die stoel en overige zaken in 1 keer goed zet. Zoals Tesla dat ook heeft. Dan moet dit natuurlijk wel goed werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HansAuutB
Franciesco schreef op zondag 23 oktober 2022 @ 15:09:
Inderdaad @Anunnaki:
Overigens zijn die deurknoppen (net als de start knop) mijn inziens een soort overblijfsel van vroeger. Ik zie niet in waarom je niet alleen via het scherm een profiel zou kunnen kiezen die stoel en overige zaken in 1 keer goed zet. Zoals Tesla dat ook heeft. Dan moet dit natuurlijk wel goed werken.
Dat kan toch juist ook.
Per profiel veel instellingen waaronder 2 stoelposities. Van de stoelposities wordt bij herstart de laatst gebruikte ingesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franciesco
Ik bedoelde: waarom stoelpositieknoppen én een profielkeuze optie? Deze laatst zou in theorie voldoende moeten zijn voor alles. Wil je dan een andere (voorgeprogrammeerde) stoelpositie, dan kies je een ander profiel.

PS: mijn opmerking dat het dan wel goed moet werken was gerelateerd aan bepaalde mensen die hier gepost hebben problemen te hebben met de profielen. Zoals gezegd gebruik ik de profielen niet en heb er dus ook geen problemen mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Ideale Man
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 26-07 15:09
Heb de laatste tijd weer veel last van de Zombie modus. Zit ik weer al die knoppen in te drukken. Vrouw wordt er niet blij van. Gelukkig krijg ik hem wel weer in drive als hij na een paar proberen uit te zetten daadwerkelijk ook uit gaat en dan werkt het weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dartlink
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 14:14
De Ideale Man schreef op zondag 23 oktober 2022 @ 16:38:
Heb de laatste tijd weer veel last van de Zombie modus. Zit ik weer al die knoppen in te drukken. Vrouw wordt er niet blij van. Gelukkig krijg ik hem wel weer in drive als hij na een paar proberen uit te zetten daadwerkelijk ook uit gaat en dan werkt het weer.
Mijn dealer vraagt als zoiets gebeurt om direct de dealer te bellen. Kia kan er nog niet de vinger achter krijgen wat het precies is.

Mijn dealer is zich van bewust dat ze dan snel moeten handelen om de foutcodes te achterhalen.

Ik heb namelijk drie weken geleden weer zombie gehad sinds lange tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mini-me
  • Niet online
Franciesco schreef op zondag 23 oktober 2022 @ 15:09:
[...]
Ik kan wel een scenario noemen.
Met mijn lengte van 1m99 kan ik simpelweg niet instappen als de bestuurdersstoel te ver naar voren staat. Tot nu toe reed ik altijd met een mechanische stoel waarbij je de hendel optilt en de stoel ineens tot de achterste stand roetsjt.
Met elektrische stoelen gaat dat niet zo snel en eenvoudig, dus is een knop in de deur de enige manier om de instelling van buitenaf te doen, naast de knop op de stoel zelf maar daar moet je dan een tijd je hand op leggen en wachten.

Tesla houdt daar geen rekening mee en dus hebben ze er geen oplossing voor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HansAuutB
Franciesco schreef op zondag 23 oktober 2022 @ 15:54:
Ik bedoelde: waarom stoelpositieknoppen én een profielkeuze optie? Deze laatst zou in theorie voldoende moeten zijn voor alles. Wil je dan een andere (voorgeprogrammeerde) stoelpositie, dan kies je een ander profiel.

PS: mijn opmerking dat het dan wel goed moet werken was gerelateerd aan bepaalde mensen die hier gepost hebben problemen te hebben met de profielen. Zoals gezegd gebruik ik de profielen niet en heb er dus ook geen problemen mee :)
Er zijn slechts 3 profielen, dus met 4 rijdende gezinsleden met elk hun eigen voorkeuren heb je al een probleem. Maar wel 2 stoelen per profiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HansAuutB
Mini-me schreef op zondag 23 oktober 2022 @ 17:28:
[...]

Met mijn lengte van 1m99 kan ik simpelweg niet instappen als de bestuurdersstoel te ver naar voren staat. Tot nu toe reed ik altijd met een mechanische stoel waarbij je de hendel optilt en de stoel ineens tot de achterste stand roetsjt.
Met elektrische stoelen gaat dat niet zo snel en eenvoudig, dus is een knop in de deur de enige manier om de instelling van buitenaf te doen, naast de knop op de stoel zelf maar daar moet je dan een tijd je hand op leggen en wachten.

Los van de profielen en de ingestelde stoelposities kan de stoel voor in- en uitstappen heel ver naar achteren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Franciesco
Mini-me schreef op zondag 23 oktober 2022 @ 17:28:
[...]

Met de benen nog buiten de auto maar wel al zittend op de stoel kun je het juiste profiel kiezen op het scherm. Dus lijkt me oplosbaar in het geval dat de stoel erg ver naar voren staat?
Andere oplossing: standaard koppeling profiel met sleutel zodat de stoel al goed gezet wordt zodra je de auto ontgrendeld.
Edit: en/of natuurlijk de instapfunctie die de EV6 al heeft.

Elk systeem heeft zijn voor- en nadelen hoor, dat snap ik prima. Maar ook de max 3 profielen van de EV6 die @HansAuutB noemde zou toch softwarematig opgelost kunnen worden waardoor de knoppen in de deur kunnen vervallen. 2 knoppen minder incl bekabeling etc kan kostentechnisch voor een fabrikant denk ik snel uit als je dat door software kan vervangen.
Lijken me vooral designkeuzes en vanaf scratch gezien zie ik de gebruikers+kosten logica niet zo in van de stoelpositieknoppen én profielen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mini-me
  • Niet online
HansAuutB schreef op zondag 23 oktober 2022 @ 17:47:
[...]

Los van de profielen en de ingestelde stoelposities kan de stoel voor in- en uitstappen heel ver naar achteren.
Dat begrijp ik niet goed. Herinner me van de proefrit niet dat de stoel extra ver ging. Gewoon net als bij vrijwel alle auto's: stoel in achterste/laagste stand en dan lukt het net ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mini-me
  • Niet online
Franciesco schreef op zondag 23 oktober 2022 @ 18:08:
[...]

Met de benen nog buiten de auto maar wel al zittend op de stoel kun je het juiste profiel kiezen op het scherm. Dus lijkt me oplosbaar in het geval dat de stoel erg ver naar voren staat?
Dat kan incidenteel maar één 180 graden twist is me al iets teveel yoga ;)
Andere oplossing: standaard koppeling profiel met sleutel zodat de stoel al goed gezet wordt zodra je de auto ontgrendeld.
Edit: en/of natuurlijk de instapfunctie die de EV6 al heeft.
Dat zal hem waarschijnlijk worden. Hopelijk is de auto een beetje rap bij switchen tussen de beide posities van mijzelf en mijn vrouw. Meestal is het alleen de vooruit/achteruit stand en iets rugleuning helling.
Elk systeem heeft zijn voor- en nadelen hoor, dat snap ik prima. Maar ook de max 3 profielen van de EV6 die @HansAuutB noemde zou toch softwarematig opgelost kunnen worden waardoor de knoppen in de deur kunnen vervallen. 2 knoppen minder incl bekabeling etc kan kostentechnisch voor een fabrikant denk ik snel uit als je dat door software kan vervangen.
Lijken me vooral designkeuzes en vanaf scratch gezien zie ik de gebruikers+kosten logica niet zo in van de stoelpositieknoppen én profielen.
Dat is waar. Het blijft een raadsel waarom ze deze keuze maken inderdaad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HansAuutB
Mini-me schreef op zondag 23 oktober 2022 @ 19:31:
[...]

Dat begrijp ik niet goed. Herinner me van de proefrit niet dat de stoel extra ver ging. Gewoon net als bij vrijwel alle auto's: stoel in achterste/laagste stand en dan lukt het net ;)
De stoel kan in de in/uitstapfunctie echt heel ver naar achteren. In die stand kom ik (1,85m) niet eens meer bij de pedalen.
Je kunt kiezen tussen ver en extra ver.

[ Voor 4% gewijzigd door HansAuutB op 23-10-2022 19:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de vliegvisser
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 22-07 13:37
Beste ik ga vandaag naar de garage om de laatste software updates te laten uitvoeren. Is er ergens een lijstje welke updates dit zijn met de namen met datums? En waar in het menu kan ik zien dat deze software versies aangepast zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyrulez
  • Laatst online: 08:25
de vliegvisser schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 06:21:
Beste ik ga vandaag naar de garage om de laatste software updates te laten uitvoeren. Is er ergens een lijstje welke updates dit zijn met de namen met datums? En waar in het menu kan ik zien dat deze software versies aangepast zijn?
in de opening post bij 'Bekende dealer updates'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpjedi
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 24-08 16:41
de vliegvisser schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 06:21:
Dat vraag ik me ook af. Vrijdag auto afgehaald en verkoopster beweert bij hoog en laag dat alle updates erop staan, ‘want zo komen ze af fabriek’. Dit lijkt me sterk want de laatste update was van 20-10-22. 🤷‍♂️

Maar kan niet vinden waar en hoe ik dat controleer?

JP

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dartlink
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 14:14
Jpjedi schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 08:34:
[...]

Dat vraag ik me ook af. Vrijdag auto afgehaald en verkoopster beweert bij hoog en laag dat alle updates erop staan, ‘want zo komen ze af fabriek’. Dit lijkt me sterk want de laatste update was van 20-10-22. 🤷‍♂️

Maar kan niet vinden waar en hoe ik dat controleer?

JP
Navigatie kun je zelf controleren, onderdeel updates voor bijvoorbeeld verwarming of audio niet.

Die laatste enkel als de OBD2 stekker van de dealer wordt aangesloten en via tablet de auto wordt uitgelezen. Kun je naast staan, zie je hele mooie groene vinkjes staan bij elke "campagne" zoals ze dat noemen als het netjes is geupdate.
Pagina: 1 ... 208 ... 446 Laatste

Let op:
Openbaar laden, laadpassen, etc. in: [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3.

Bestellingen, leveringen en "waar is de boot"-posts over de Kia EV6 mogen in: Het KIA EV6 leveringen topic