Hier ook 1300/jaar op plat dak. Er komen binnenkort 15 panelen van 415WP bij op ZO onder 45° speciaal voor de auto. Hiermee produceer ik genoeg stroom voor 34000 km per jaar te rijden. Komende 25 jaar dus een kilometer prijs van 0,8 cent. Ja natuurlijk zolang salderen nog mogelijk is. Maar ter indicatie hoe extreem laag de energie kosten voor een EV kunnen zijn.Phusebox schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 09:06:
[...]
1200? Hoe dan haha. Ik wek 5500-6000 kWh op ongeveer, zijn met 2 personen, en normale verbruik zonder EV zit op 3500-3600 kWh per jaar. Meer panelen kan ik niet kwijt, althans dat wordt dan op noord, maar overweeg het wel.
Bij BovenIJ, de verzekeraar van/voor KIA €76/maand met 5 jaar nieuwwaarde verzekering.JAyBeeToo schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 22:21:
Mag ik komende donderdag mijn EV6 ophalen (GT-Line, RWD Rood, model 21), wil mijn verzekeraar (Promovendum) hem niet verzekeren omdat er geen alarm klasse 3 opzit. WTF??? Je moet ook overal rekening meehouden. Mijn dealer kan het op deze termijn niet meer regelen. We zijn net verhuist, dus ik moet er sowieso 170 km voor rijden. De verzekeraar verzekert me alleen als het binnen 2 weken na de levering geregeld is. Hebben jullie een advies? Als het een andere verzekeraar moet zijn, welke?
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/dY54kngyiWA5nAtwDnkKIrhv.jpg?f=user_large)
Off topic, maar 1200/1300kWh verbruik per jaar is inderdaad heel erg weinig.
Weten de mensen zeker dat dit het daadwerkelijke verbruik is of komt daar het directe eigen verbruik van de zonnepanelen bovenop?
Dit laatste wordt namelijk nog wel eens vergeten en is niet iets wat de energieleverancier kan zien. Dit zul je dus zelf moeten uitrekenen a.d.h.v.:
daadwerkelijke verbruik = verbruik volgens opgave energieleverancier op jaarafrekening + (opbrengst zonnepanelen volgens omvormer minus teruglevering volgens energieleverancier).
Weten de mensen zeker dat dit het daadwerkelijke verbruik is of komt daar het directe eigen verbruik van de zonnepanelen bovenop?
Dit laatste wordt namelijk nog wel eens vergeten en is niet iets wat de energieleverancier kan zien. Dit zul je dus zelf moeten uitrekenen a.d.h.v.:
daadwerkelijke verbruik = verbruik volgens opgave energieleverancier op jaarafrekening + (opbrengst zonnepanelen volgens omvormer minus teruglevering volgens energieleverancier).
Ja daadwerkelijk verbruik. 2000 opbrengst (eigen tussen meter) en 700 overproductie terugbetaald door maatschappij. Maar hier inderdaad geen doorsnee situatie. Sorry ook off topic.Franciesco schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 11:36:
Off topic, maar 1200/1300kWh verbruik per jaar is inderdaad heel erg weinig.
Welnee, heeft geen relatie met het 360 graden beeld. 'T is de parkeerhulp waarbij de auto zelf aan de slag gaat met parkeren. Kan wel zijn dat beide features bij elkaar horen in de NL marktmodellen ;-)Phusebox schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 08:20:
[...]
Alleen bij de GT-Line inderdaad, bij het 360 graden systeem voor zover ik weet.
:strip_exif()/f/image/HTM3LnTxnlItjXxAnAai25FH.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/Bjy1iIT8Oy67aoU32RZrmEfE.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/Wk8cRgoWVCsLfSZM25XioiK6.jpg?f=fotoalbum_large)
Dus in NL alleen bij GT-line (en GT)JeJeBe schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 12:14:
[...]
Welnee, heeft geen relatie met het 360 graden beeld. 'T is de parkeerhulp waarbij de auto zelf aan de slag gaat met parkeren. Kan wel zijn dat beide features bij elkaar horen in de NL marktmodellen ;-) insam[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Heerlijk, even de stoel in de relaxstand, e-reader, radio en stoelverwarming er bij...
— tevreden.
— tevreden.
:strip_exif()/f/image/oyCLOW1znB8NhUwUNwx0AGoA.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 12% gewijzigd door henrov op 18-10-2022 13:07 ]
Dan heb je met gemak 16000 km ter beschikking voor de auto. Prima toch!Mjelnir schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 08:53:
[...]
Hahaha nee niet zoveel maar wel 13 stuks van 400WP pal op zuid dan kom je uit op 5200. We gebruiken op dit moment erg weinig stroom zo rond de 1200kwh per jaar dus dan heb je een lekker overschot. Omdat we toch aan gezinsuitbreiding denken maar gerekend met 3000kwh overschot.
Op marktplaats staan er een stuk of 12 direct te koop. Misschien heb je dat al gezien.Mjelnir schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 08:53:
[...]
Hahaha nee niet zoveel maar wel 13 stuks van 400WP pal op zuid dan kom je uit op 5200. We gebruiken op dit moment erg weinig stroom zo rond de 1200kwh per jaar dus dan heb je een lekker overschot. Omdat we toch aan gezinsuitbreiding denken maar gerekend met 3000kwh overschot.
Een beetje samengevat zou ik makkelijk uit moeten komen met 58kwh voor dagelijks gebruik en fietsendrager ritjes en dan onderweg ff een korte stop maken om snel weer vol te laden. Liefst heb ik natuurlijk de 77kwh versieMaar eens kijken of dat nog ergens te regelen is en wat de WAF factor daarvan gaat zijn. Dank allen voor de inzichten
Is dit de laatste softwarteversie? Heb de mijne vorige week via de update tool gedaan en heb hier CV_E.EUR.S5W_L.001.001.220721 erop staan.Leezer14 schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 15:15:
Afgelopen week alle laatste updates laten toepassen op de auto: Eindelijk werkt het starten van de verwarming vanuit de app goed! Binnen een paar minuten een warme auto, zonder dat hij aan de laadpaal staat! Dit was voorheen altijd gedoe.
Softwareversie: CV_E.EURS5W_L.001.001.220211
Verwijderd
Die optie mis ik dus echt! Maar alleen mogelijk met dakraam, en dan is de auto te laag voor mijn kinderenhenrov schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 13:06:
Heerlijk, even de stoel in de relaxstand, e-reader, radio en stoelverwarming er bij...
— tevreden.
[Afbeelding]

Welke optie? Die relax stoelen? Die heb ik ook op mijn plus, dus zonder dakraam.Verwijderd schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 13:39:
[...]
Die optie mis ik dus echt! Maar alleen mogelijk met dakraam, en dan is de auto te laag voor mijn kinderen
Verwijderd
Grappig, ik heb namelijk de plus, augustus gekregen.alexzel schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 13:52:
[...]
Welke optie? Die relax stoelen? Die heb ik ook op mijn plus, dus zonder dakraam.
Of heb ik gewoon het knopje nog niet gevonden?

@Verwijderd De knop voor de relaxfunctie zit aan de zijkant van de stoel bij de andere stoelbedieningsknoppen in de buurt.
Het kan zijn dat je die niet hebt omdat er geluiden zijn geweest dat die optie vanwege chiptekorten ed weg bezuinigd zou worden.
Het kan zijn dat je die niet hebt omdat er geluiden zijn geweest dat die optie vanwege chiptekorten ed weg bezuinigd zou worden.
Verwijderd
Dan denk ik dat ik hem niet heb nee, als de auto thuis is eens kijken, maar vrees van nietFranciesco schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 14:15:
@Verwijderd De knop voor de relaxfunctie zit aan de zijkant van de stoel bij de andere stoelbedieningsknoppen in de buurt.
Help mij even, met dakraam is de auto te laag voor je kinderen... die op dat moment achterin zitten? Of voor je kinderen als zij zelf als bestuurder in de auto plaatsnemen? (Gewoon benieuwd)Verwijderd schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 13:39:
[...]
Die optie mis ik dus echt! Maar alleen mogelijk met dakraam, en dan is de auto te laag voor mijn kinderen
Verwijderd
Mijn vrouw is lang, mijn kinderen inmiddels ook.sn0x0r schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 14:21:
[...]
Help mij even, met dakraam is de auto te laag voor je kinderen... die op dat moment achterin zitten? Of voor je kinderen als zij zelf als bestuurder in de auto plaatsnemen? (Gewoon benieuwd)
Nu ben ik redelijk gemiddeld qua lengte, maar de kinderen groeien dus
nog even door.
Het dakraam zit aan de binnenkant en verlaagt dus je hoofdruimte, toen
we gingen passen was dat het eerste waar ze over vielen, ze stote hun
hoofd. Dus meteen de versie zonder dakraam geprobeerd en zodoende op de
Plus uitgekomen.
Scheelt volgende mijn dealer een cm of 5 in hoofdruimte
[ Voor 14% gewijzigd door Moonsugar op 20-03-2023 14:01 . Reden: Op verzoek van auteur ]
Dakraam openzetten was misschien een optieVerwijderd schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 14:24:
[...]
Mijn vrouw is iets langer dan mij, mijn zoons inmiddels ook, 13 jaar (tweeling)...(met 13 zitten ze bij mij nog op de achterbank of bijrijdersplaats)
Nu ben ik met 1m84 redelijk gemiddeld voor een Nederlander, deze gaan nu al naar de 1m86/1m87 en die groeien dus nog even door.
Het dakraam zit aan de binnenkant en verlaagt dus je hoofdruimte, toen we gingen passen was dat het eerste waar ze over vielen, ze stote hun hoofd. Dus meteen de versie zonder dakraam geprobeerd en zodoende op de Plus uitgekomen.
Ik ga nu oook die weg volgen. Ik doe rechtsbijstand, inzittenden, 3 jaar nieuwwaarde erbij en kom dan op € 73 / € 76.SwEEp3R schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 09:10:
[...]
Ik heb gekozen voor de verzekering van de dealer (Van Mossel). Kost me €58 per maand voor een GT-Line, incl de max 85% no-claim trede. Feitelijk is het trouwens verzekerd via Van Mossel bij Bovemij Verzekeringen.
Ik had van tevoren de offerte al ontvangen, maar het afsluiten ging gewoon ter plekke ten tijde van de aflevering. Weet niet of jouw dealer ook zo’n verzekering aanbiedt?
stond de stoel wel in de laagste stand? Ik ben zelf 1.90, mijn zoon tegen de 1,95 en die kan net. Iets meer achterover. klaagt er niet over. Past ook achterin maar daar valt ie meestal in slaap (iets met student zijn en moeVerwijderd schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 14:24:
[...]
Mijn vrouw is iets langer dan mij, mijn zoons inmiddels ook, 13 jaar (tweeling)...(met 13 zitten ze bij mij nog op de achterbank of bijrijdersplaats)
Nu ben ik met 1m84 redelijk gemiddeld voor een Nederlander, deze gaan nu al naar de 1m86/1m87 en die groeien dus nog even door.
Het dakraam zit aan de binnenkant en verlaagt dus je hoofdruimte, toen we gingen passen was dat het eerste waar ze over vielen, ze stote hun hoofd. Dus meteen de versie zonder dakraam geprobeerd en zodoende op de Plus uitgekomen.
Waren eerst standaard vanaf de Plus. Later pas vanaf de Plus Advanced.Verwijderd schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 14:05:
[...]
Grappig, ik heb namelijk de plus, augustus gekregen.
Of heb ik gewoon het knopje nog niet gevonden?
Wanneer de kapdatum was? Geen idee.
Catch my drift?
Dat zou je binnen 3 kilometer wel moeten zien.ViWe schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 15:23:
Dan, wie weet wanneer de TPMS het weer gaat doen? Hoe lang moet je daarvoor rijden?
Volgens de prijslijst van 22 april is de relax functie alleen op de plus advancedDaMenaz schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 15:54:
[...]
Waren eerst standaard vanaf de Plus. Later pas vanaf de Plus Advanced.
:strip_exif()/f/image/FJrva13pN96gYwSlnuL4kJuh.jpg?f=fotoalbum_large)
Toch zit het bij mij op de gewone Plus, besteld half februari dat wel.Joer schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 16:21:
[...]
Volgens de prijslijst van 22 april is de relax functie alleen op de plus advanced[Afbeelding]
Pro-actief door mijn dealer gebeld:
De lang verwachte batterij pre-heat update is voor u beschikbaar, mag ik een afspraak voor bezoek met u inplannen?
Duurt ongeveer 2.5 uur en bestaat uit 3 updates.
Even wachten, over 2.5 week is de afspraak gepland.
De lang verwachte batterij pre-heat update is voor u beschikbaar, mag ik een afspraak voor bezoek met u inplannen?
Hij was ook onderdeel van de Plus. Dat is eenmaal veranderd. Vandaar dat bericht. Ik heb ook een Plus met relax functie.ArjenIsM3 schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 16:43:
[...]
Toch zit het bij mij op de gewone Plus, besteld half februari dat wel.
MSI MPG X870E CARBON WIFI, Ryzen 9 9900X, 64GB, Gigabyte AORUS M RTX5080, Samsung 990 Pro 4TB, Samsung 970 EVO 2TB, Samsung OLED G9, LG 48CX, LG 65C8, Xbox Series X, PS4 Pro, Galaxy Z Fold7 512GB, Kia EV6 RWD 77,4 kWh Plus, Weheat Blackbird P80
Nice, ik kreeg maandag nog het bericht van mijn dealer dat hij weer alles heeft "uitgezocht" maar dat KIA Nederland nog van niets weet. Dus ik heb je deze info over de update ook maar weer even teruggegeven dat er echt info zou moeten zijn over deze update. Ik krijg steeds meer het gevoel dat ik gewoon word afgescheept met het l*lverhaal met ik heb voor u navraag gedaan en er is niets bekend, maar dat het eigenlijk gewoon een standaard reply is.grotegok schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 16:46:
Dealer in het oosten van het land?alexzel schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 17:05:
[...]
Nice, ik kreeg maandag nog het bericht van mijn dealer dat hij weer alles heeft "uitgezocht" maar dat KIA Nederland nog van niets weet. Dus ik heb je deze info over de update ook maar weer even teruggegeven dat er echt info zou moeten zijn over deze update. Ik krijg steeds meer het gevoel dat ik gewoon word afgescheept met het l*lverhaal met ik heb voor u navraag gedaan en er is niets bekend, maar dat het eigenlijk gewoon een standaard reply is.
@stimpyrulez @Loei123 @henrov Jullie nog iets gehoord van onze dealer?
Nope, in de randstadDartlink schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 17:10:
[...]
Dealer in het oosten van het land?
Verwijderd
Is deze update niet gewoon thuis met een usb-stick er op te gooien?alexzel schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 17:05:
[...]
Nice, ik kreeg maandag nog het bericht van mijn dealer dat hij weer alles heeft "uitgezocht" maar dat KIA Nederland nog van niets weet. Dus ik heb je deze info over de update ook maar weer even teruggegeven dat er echt info zou moeten zijn over deze update. Ik krijg steeds meer het gevoel dat ik gewoon word afgescheept met het l*lverhaal met ik heb voor u navraag gedaan en er is niets bekend, maar dat het eigenlijk gewoon een standaard reply is.
Welke dealer hebben we het over?alexzel schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 17:12:
[...]
Nope, in de randstadHeb wel al weer een reply dat hij het nu maar aan de werkplaats en receptie heeft voorgelegd. (Hij is de sales man waar ik contact mee heb)
Verwijderd
Geen idee waneer mijne besteld is. Maar geen knopjes, dus kennelijk te laat 😂DaMenaz schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 15:54:
[...]
Waren eerst standaard vanaf de Plus. Later pas vanaf de Plus Advanced.
Ik probeerde zojuist mijn navigatie een update te geven. Via de eerder beschreven route heb ik conform de afspraken een laatste versie gedownload op mijn PC en overgezet naar een USB device (externe HD van Western Digital).
Eenmaal aangesloten ga ik via de stappen naar het menu, echter blijft de optie 'Bijwerken' licht grijs en dus niet te van toepassing. Ik kan dus niet bijwerken indrukken.
Wat doe ik fout?
Ligt het wellicht aan mijn USB device? Of een andere instelling?
Eenmaal aangesloten ga ik via de stappen naar het menu, echter blijft de optie 'Bijwerken' licht grijs en dus niet te van toepassing. Ik kan dus niet bijwerken indrukken.
Wat doe ik fout?
Beste een usb stick gebruiken. Weet niet of een HDD ondersteund wordt. Krijgt deze wel genoeg stroom? Is die juist geformatteerd?VD84 schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 18:31:
Ik probeerde zojuist mijn navigatie een update te geven. Via de eerder beschreven route heb ik conform de afspraken een laatste versie gedownload op mijn PC en overgezet naar een USB device (externe HD van Western Digital).
Wat doe ik fout?
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
Ik heb nog niks gehoord maar ook nog nergens naar gevraagd.Dartlink schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 17:10:
[...]
Ik heb in ongeveer vier weken tijd 10 psi uit een band verloren.
Nog even aankaarten want 28 oktober gaat de auto naar de dealer voor nieuwe handvaten.
Zou iemand wanneer hij/zij tijd heeft op willen meten hoe ver de laadklep naar de zijkant uitsteekt?
Ik wil mijn auto namelijk met de rechterzijde strak langst een muur parkeren en zit te kijken hoeveel ruimte ik links dan overhoud.
Ik wil mijn auto namelijk met de rechterzijde strak langst een muur parkeren en zit te kijken hoeveel ruimte ik links dan overhoud.
De zij spiegel is breeder dan het laadklepje, heb je daar wat aan?
Zou zeggen een cm of 15 vanaf de wielkast (hoewel door de rondingen wat lastig te meten) maar je zit inderdaad ook nog met de spiegelasennamm schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 19:07:
Zou iemand wanneer hij/zij tijd heeft op willen meten hoe ver de laadklep naar de zijkant uitsteekt?
Weet iemand of dat dit betekend dat je alleen kan voorverwarmen icm het gebruik van navigatie of dat er ook een ‘fysieke’ knop voor komt ?grotegok schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 16:46:
Heb nog nergens iets over een knop voorbij zien komen, enkel i.c.m. navigatie. Knop zou wel handig zijn aangezien velen (waaronder ikzelf) de navigatie niet gebruiken.everlast666 schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 19:47:
[...]
Weet iemand of dat dit betekend dat je alleen kan voorverwarmen icm het gebruik van navigatie of dat er ook een ‘fysieke’ knop voor komt ?
Heb je het geïnstalleerd op de PC en de USB device via de programma geformateerd met de update?VD84 schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 18:31:
Wat doe ik fout?
Ik heb via het KIA programmaatje de download naar de PC uitgevoerd. Ik heb een oude External Hard Drive gepakt (geen USB stick). Op de hard drive staan ook andere mappen. Mogelijk is dit het probleem? Dan moet ik even zoeken naar een USB stick waar 40GB op kan.Inan1234 schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 20:12:
[...]
Heb je het geïnstalleerd op de PC en de USB device via de programma geformateerd met de update?
Is het wat, de Protectorate trilogie? Gewoon benieuwd 😄henrov schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 13:06:
— tevreden.
[Afbeelding]
Overigens houd ik mijn hart vast op openbare laadplaatsen met die ‘uit-stekende’ klep. Lijkt wel een flapoor… gelukkig kun je hem met de hand een stuk dichtduwen tot de stekker, dan steekt ie vooral naar achteren.asennamm schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 19:07:
Ik weet nou niet of dat dan een goed idee is om de motorische klep zelf handmatig dicht te duwen tot de stekker? Of moet dat geen kwaad kunnen?SwEEp3R schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 21:03:
[...]
Overigens houd ik mijn hart vast op openbare laadplaatsen met die ‘uit-stekende’ klep. Lijkt wel een flapoor… gelukkig kun je hem met de hand een stuk dichtduwen tot de stekker, dan steekt ie vooral naar achteren.
Nope.Dartlink schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 17:10:
[...]
Maar... Ik hoor nooit wat van 'mijn dealer'.
Vaak bel ikzelf en dan weet ik meer dan hun (bij bijv. Laatste terugroepactie of update m.b.t de kachel).
Maar zal volgende week eens bellen.
Gelijk effe vragen of de deur hendel na 6 maand al binnen zijn

Hij draait heel makkelijk dicht; je voelt geen motoriek of geratel, hij glijdt volgens mij tussen een paar rubber wieltjes.alexzel schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 21:10:
[...]
Ik weet nou niet of dat dan een goed idee is om de motorische klep zelf handmatig dicht te duwen tot de stekker? Of moet dat geen kwaad kunnen?
Oke, ik zou er toch mee oppassen. Zou zonde zijn als het straks stuk is en het gemaakt moet wordenSwEEp3R schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 21:12:
[...]
Hij draait heel makkelijk dicht; je voelt geen motoriek of geratel, hij glijdt volgens mij tussen een paar rubber wieltjes.
Ook dit doe ik al van begin. Geen enkel probleem gehad. Daarnaasr vergeet ik af en toe de klep open te doen, dus doe dat ook zo. Gaat ook prima. Gewoon met beleid doen!alexzel schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 21:24:
[...]
Oke, ik zou er toch mee oppassen. Zou zonde zijn als het straks stuk is en het gemaakt moet worden
Ja dat is het probleem..schijf moet fat32 geformatteerd zijn.VD84 schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 20:44:
[...]
Ik heb via het KIA programmaatje de download naar de PC uitgevoerd. Ik heb een oude External Hard Drive gepakt (geen USB stick). Op de hard drive staan ook andere mappen. Mogelijk is dit het probleem? Dan moet ik even zoeken naar een USB stick waar 40GB op kan.
Welke dealer is dit? Want mijn dealer zegt wederom niet bekend te zijn met dit probleem en of update.. of zou het te maken hebben met het feit dat ze "Nadine" heet en enkel de mail afhangt waar ze in een computer direct respons van krijgt. Zo vermoeiend dit...grotegok schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 16:46:
Vergeet open te doen? Als je op de klep drukt gaat hij open. Op welk moment vergeet je het dan?king_dude schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 21:59:
[...]
Ook dit doe ik al van begin. Geen enkel probleem gehad. Daarnaasr vergeet ik af en toe de klep open te doen, dus doe dat ook zo. Gaat ook prima. Gewoon met beleid doen!
MSI MPG X870E CARBON WIFI, Ryzen 9 9900X, 64GB, Gigabyte AORUS M RTX5080, Samsung 990 Pro 4TB, Samsung 970 EVO 2TB, Samsung OLED G9, LG 48CX, LG 65C8, Xbox Series X, PS4 Pro, Galaxy Z Fold7 512GB, Kia EV6 RWD 77,4 kWh Plus, Weheat Blackbird P80
Prima toch! You do you. Gewoon lekker doen. Maar niet gaan huilen mocht er straks iets stuk zijn.king_dude schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 21:59:
[...]
Ook dit doe ik al van begin. Geen enkel probleem gehad. Daarnaasr vergeet ik af en toe de klep open te doen, dus doe dat ook zo. Gaat ook prima. Gewoon met beleid doen!
Inderdaad als je in midden van de klep duwt dan opent deze gewoon.
Ik gebruik nooit de knop in de auto
ArjenIsM3 schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 19:43:
[...]
Zou zeggen een cm of 15 vanaf de wielkast (hoewel door de rondingen wat lastig te meten) maar je zit inderdaad ook nog met de spiegel
Thanks.mark2000 schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 19:26:
De zij spiegel is breeder dan het laadklepje, heb je daar wat aan?
Hier kan ik zeker wat mee.
Ik wil alleen de achterkant strak naast het huis parkeren. De spiegels zijn dus niet bepalend voor de afstand.
De klep deels sluiten ga ik niet doen. Dat kan op den duur alleen naar fout gaan.
[ Voor 6% gewijzigd door asennamm op 18-10-2022 23:36 ]
Neen, dat kun je wel vergeten. Een relatief suffe update voor een navigatie headunit kun je zelf doen, daar draait een linux dialect in en zijn USB devices redelijk makkelijk te koppelen. Gaat het mis, dan is er geen man overboord, de auto blijft veilig rijden.Verwijderd schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 18:26:
[...]
Is deze update niet gewoon thuis met een usb-stick er op te gooien?
De vele controllers in de auto zijn alleen met de juiste hard- en software te flashen naar een andere versie - en die heeft de merkdealer. Komt natuurlijk ook veel nauwkeuriger - je wil geen hickups in de veiligheidssystemen die letterlijk levensgevaarlijk kunnen zijn.
De klep drukt met een nokje de sluittoets onder de klep in, dus beter links van het midden drukken. Voor de bezitters van de matte lak: nergens drukken, voor je het weet heb je een glimplek op het deksel. Die knop op het dashboard doet het prima ;-)ppheijnen schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 23:00:
Inderdaad als je in midden van de klep duwt dan opent deze gewoon.
Gezien de flapoorstand druk ik de klep in voorkomende gevallen tijdens het laden wel een beetje dicht.
Staat echt veel te ver open. Nodigt lamstralen alleen maar uit het stuk te maken
nope, moet exFAT zijn RTFMMChellinga schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 22:23:
[...]
Ja dat is het probleem..schijf moet fat32 geformatteerd zijn.
Zoals KIA betaamt lees je dan ergens anders weer dat het FAT32 moet zijn .. Documentatie is niet hun sterkte punt
Ik heb een MicroSD kaart exFAT geformateerd en met een USB lezer in de auto geprikt: werkt prima.
[ Voor 29% gewijzigd door JeJeBe op 19-10-2022 00:30 ]
Vandaag weer een mooie, hele vooruit en achteruit van binnen zeiknat... de druppels vielen er nog net niet van af. Twee handdoeken nodig gehad om het enigszins droog te vegen.
Laatste keer dat ik dit heb gehad was in een Fiësta uit 1981.
En nu dus met Heat aan vol open, voor- en achterruitontwaseming (dus AC ook aan) een verbruik van 27 kWh/100 km op een ritje waar ik normaal rond de 16-17 heb...
En nu dus met Heat aan vol open, voor- en achterruitontwaseming (dus AC ook aan) een verbruik van 27 kWh/100 km op een ritje waar ik normaal rond de 16-17 heb...

Dit heb ik in het begin gehad, ik kreeg de auto in december dus er zat letterlijk ijs aan de binnenkant van de auto.Phusebox schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 07:37:
Vandaag weer een mooie, hele vooruit en achteruit van binnen zeiknat... de druppels vielen er nog net niet van af. Twee handdoeken nodig gehad om het enigszins droog te vegen.
Na een paar keer het systeem goed te laten blazen was het bij mij weg.
Vanochtend had ik wel beslagen ruiten aan de binnenkant maar dit trekt zo weg.
Jouw auto heeft zo langzamerhand de tekenen van een productiefout als je het mij vraagt.
De zijruiten waren pas echt vrij na 10km rijden met alles vol open qua blazers.Loei123 schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 07:56:
[...]
Dit heb ik in het begin gehad, ik kreeg de auto in december dus er zat letterlijk ijs aan de binnenkant van de auto.
Na een paar keer het systeem goed te laten blazen was het bij mij weg.
Vanochtend had ik wel beslagen ruiten aan de binnenkant maar dit trekt zo weg.
Jouw auto heeft zo langzamerhand de tekenen van een productiefout als je het mij vraagt.
Het feit dat je zoveel vocht in de auto hebt kan ook een gevolg zijn van jouw klimaatsysteem dat niet goed werkt.Phusebox schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 08:01:
[...]
De zijruiten waren pas echt vrij na 10km rijden met alles vol open qua blazers.
Maar dat is iets voor de dealer om uit te zoeken.
Volgens mij hebben ze mij destijds verteld dat het vocht een gevolg van het transport was.
Moeten we nou weer vertellen dat je naar de dealer moet gaan (welke dan ook) dat er iets mis is met jou auto? Je kan het hier blijven posten, maar daar ga je echt niets mee opschieten hoor.....Phusebox schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 08:01:
[...]
De zijruiten waren pas echt vrij na 10km rijden met alles vol open qua blazers.
Ik ben nog in denial denk ik. En ik wil zeker weten dat mijn auto anders is of dat dit als normaal bestempeld gaat worden door de dealer.alexzel schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 08:35:
[...]
Moeten we nou weer vertellen dat je naar de dealer moet gaan (welke dan ook) dat er iets mis is met jou auto? Je kan het hier blijven posten, maar daar ga je echt niets mee opschieten hoor.....
Maat, je bent al maanden in denial volgens mij! Haha, echt waar ik heb werkelijk geen enkel probleem met de auto, jij hebt al een hele lijst. Er zijn er genoeg hier die dit ook aan je verteld hebben. Zo heb je toch ook geen plezier van je auto? Ga er wat aan doen! Je hebt een flink bedrag voor de auto uitgegeven, dus je mag er van verwachten dat hij ook goed is! Hier blijven klagen gaat je er echt niet verder mee helpen, wij kunnen het namelijk niet voor je oplossen (de problemen die jij ondervindt). Dat kan alleen een dealer.Phusebox schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 08:39:
[...]
Ik ben nog in denial denk ik. En ik wil zeker weten dat mijn auto anders is of dat dit als normaal bestempeld gaat worden door de dealer.
Ik snap het wel, maar leer mij dealers kennen. Dan zeggen ze gewoon dat het normaal is na je auto een dag "onderzocht" te hebben. Zo kreeg mijn BMW dealer een geratel in de deur niet opgelost in 4 jaar tijd en meerdere bezoeken, waarbij ik telkens voor een leenauto mocht betalen.alexzel schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 08:43:
[...]
Maat, je bent al maanden in denial volgens mij! Haha, echt waar ik heb werkelijk geen enkel probleem met de auto, jij hebt al een hele lijst. Er zijn er genoeg hier die dit ook aan je verteld hebben. Zo heb je toch ook geen plezier van je auto? Ga er wat aan doen! Je hebt een flink bedrag voor de auto uitgegeven, dus je mag er van verwachten dat hij ook goed is! Hier blijven klagen gaat je er echt niet verder mee helpen, wij kunnen het namelijk niet voor je oplossen (de problemen die jij ondervindt). Dat kan alleen een dealer.
Idem met een Fiesta en krakende vering, blijkbaar inherent aan een Fiesta en zelfs nieuwe vering lost het niet op.
Dus nu wil ik gewoon zoveel mogelijk "bewijsmateriaal" verzamelen voor ik terug ga.
[ Voor 5% gewijzigd door Phusebox op 19-10-2022 08:51 ]
Snap ik! Maar telkens hetzelfde hier posten met dezelfde problemen heeft toch ook geen nut meer? Verder baal ik vooral met je mee hoor! Die auto hoort gewoon goed te zijn (en is hij dus ook bij het overgrote deel van de mensen hier).Phusebox schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 08:48:
[...]
Ik snap het wel, maar leer mij dealers kennen. Dan zeggen ze gewoon dat het normaal is na je auto een dag "onderzocht" te hebben. Zo kreeg mijn BMW dealer een geratel in de deur niet opgelost in 4 jaar tijd en meerdere bezoeken, waarbij ik telkens voor een leenauto mocht betalen.
Dus nu wil ik gewoon zoveel mogelijk "bewijsmateriaal" verzamelen voor ik terug ga.
Ik zou zeggen print deze thread uit met al onze replies. Het is jammer dat je aan de andere kant van NL woont anders had je zo bij mij mee mogen kijken.
Heeeeeel bekend jammer genoeg...stimpyrulez schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 21:11:
[...]
Nope.
Maar... Ik hoor nooit wat van 'mijn dealer'.
Vaak bel ikzelf en dan weet ik meer dan hun (bij bijv. Laatste terugroepactie of update m.b.t de kachel).
Maar zal volgende week eens bellen.
Gelijk effe vragen of de deur hendel na 6 maand al binnen zijn
Waarschijnlijk door jouw kleur dat de hendels er nog niet zijn, aangezien @Loei123 en ik een zwarte hebben en die wel zijn (worden) vervangen.
Mijn deurhendels worden morgen vervangen, een week of 2/3 geleden besteld volgens mij. Wat ik van mijn dealer begrijp wordt de interne unit vervangen en de deurhendels opnieuw gespoten.
Overigens heb ik een geweldige dealer die wel proactief is. Hij vertelde vorige week namelijk dat er nog een update was maar dat hij die nog niet kon installeren omdat Kia die moest vrijgeven, nu hopen ze dat morgen te doen.
Overigens een duur geintje die hendels, schijnt aan materiaal al 700 euro per stuk te kosten en dan nog de arbeid...
Overigens heb ik een geweldige dealer die wel proactief is. Hij vertelde vorige week namelijk dat er nog een update was maar dat hij die nog niet kon installeren omdat Kia die moest vrijgeven, nu hopen ze dat morgen te doen.
Overigens een duur geintje die hendels, schijnt aan materiaal al 700 euro per stuk te kosten en dan nog de arbeid...
Ja FAT32 zou me serieus verbazen want dat heeft een limiet van 4GB opslagruimte als ik me niet vergis en die upgradefile is toch groter?JeJeBe schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 00:10:
[...]
nope, moet exFAT zijn RTFM
Zoals KIA betaamt lees je dan ergens anders weer dat het FAT32 moet zijn .. Documentatie is niet hun sterkte punt.
Ik heb een MicroSD kaart exFAT geformateerd en met een USB lezer in de auto geprikt: werkt prima.
Met FAT32 is de file size 4GB, niet de partitiegrootte 🥸Bogey555 schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 09:18:
[...]
Ja FAT32 zou me serieus verbazen want dat heeft een limiet van 4GB opslagruimte als ik me niet vergis en die upgradefile is toch groter?
Jup het binnenwerk volledig ja. Bij mij zijn er echter ook nieuwe deurhendels ingezet, de groeven waren bij mij heel diep.Freezhost schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 09:09:
Mijn deurhendels worden morgen vervangen, een week of 2/3 geleden besteld volgens mij. Wat ik van mijn dealer begrijp wordt de interne unit vervangen en de deurhendels opnieuw gespoten.
Zijn er mensen die met telefoontjes vanuit de auto constant getik op de achtergrond horen? Merkte het toen mijn vrouw me laatst onderweg (snelweg) vanuit de EV6 belde via Apple CarPlay. Op de achtergrond hoor ik een continu getik (constant ritme). In de auto zelf is dit geluid niet waarneembaar. Vandaag was ik degene in de EV6 en hoorde mijn vrouw het aan de andere kant ook. Met de vorige auto nooit last van gehad en aan de telefoon ligt het ook niet gezien mijn vrouw een iPhone heeft en ik een Samsung. Behoorlijk irritant voor degene aan de andere kant van de lijn maar in de auto hoor je het dus niet.
Hebben meer mensen last van het feit dat de radio tijdens het rijden op willekeurige momenten vanzelf aangaat? Het lijkt sterk op wanneer een radiostation een RDS TA/TP-signaal uitzendt voor verkeersinformatie, want het is iedere keer rond een reclame/nieuws/reclameblok. Ik heb TA echter UIT gevinkt staan in de radioinstellingen…

Heb ook geen idee waar @MChellinga uit concludeert dat @VD84's disk op FAT32 is geformateerd (kan ook NTFS zijn, of EXT4, of ...), maar anyway, ga voor exFat en het werkt.Bogey555 schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 09:18:
[...]
Ja FAT32 zou me serieus verbazen want dat heeft een limiet van 4GB opslagruimte als ik me niet vergis en die upgradefile is toch groter?
overigens is de max filesize op FAT32 4GB en max volumesize 2 TB.
Dat de upgrade file groter is dan 4GB is natuurlijk helemaal niet relevant, je moet 'm wel uitpakken voordat je 'm naar het medium copier

Goeie info. Ik heb de auto nog niet dus geen idee hoe groot de uitgepakte files zijn.JeJeBe schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 10:40:
[...]
Heb ook geen idee waar @MChellinga uit concludeert dat @VD84's disk op FAT32 is geformateerd (kan ook NTFS zijn, of EXT4, of ...), maar anyway, ga voor exFat en het werkt.
overigens is de max filesize op FAT32 4GB en max volumesize 2 TB.
Dat de upgrade file groter is dan 4GB is natuurlijk helemaal niet relevant, je moet 'm wel uitpakken voordat je 'm naar het medium copierDe uitgepakt fileset bevat files van max 2.5 GB
Is de laatste software update van Kia 30 mei 2022?
Toch nog even terugkomend op mijn beslagenramen gezeur.
Dit was vannochtend na 70 km rijden.
Binnen tiental seconden waren ineens beide spiegels een waas. Voorruit + achterruit begonnen ook te beslaan.
:strip_exif()/f/image/qbHcAR9A9ySWxMXmsmfEkTR7.jpg?f=fotoalbum_large)
Airco temp (standje 2) op 20,5 gedurende de rit.
Toen ik na beslaan van de spiegels/ruit.eventjes de achterruit verwarming aanzette verdween de condens op de spiegels in no time.
Ik heb dit natuurlijk niet dagelijks en alleen op dagen dat het zeer vochtig is, maar ik vind het wel apart dat juist na vele tientallen kms er ineens een condens probleem ontstaat.
Binnen tiental seconden waren ineens beide spiegels een waas. Voorruit + achterruit begonnen ook te beslaan.
:strip_exif()/f/image/qbHcAR9A9ySWxMXmsmfEkTR7.jpg?f=fotoalbum_large)
Toen ik na beslaan van de spiegels/ruit.eventjes de achterruit verwarming aanzette verdween de condens op de spiegels in no time.
Ik heb dit natuurlijk niet dagelijks en alleen op dagen dat het zeer vochtig is, maar ik vind het wel apart dat juist na vele tientallen kms er ineens een condens probleem ontstaat.
[ Voor 10% gewijzigd door PrimaBB op 19-10-2022 12:24 ]
Kia EV3 Plus Advanced Aventurine Green 2025
Dat is de AIVD die meeluistert.ArjenIsM3 schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 09:45:
Zijn er mensen die met telefoontjes vanuit de auto constant getik op de achtergrond horen? Merkte het toen mijn vrouw me laatst onderweg (snelweg) vanuit de EV6 belde via Apple CarPlay. Op de achtergrond hoor ik een continu getik (constant ritme). In de auto zelf is dit geluid niet waarneembaar. Vandaag was ik degene in de EV6 en hoorde mijn vrouw het aan de andere kant ook. Met de vorige auto nooit last van gehad en aan de telefoon ligt het ook niet gezien mijn vrouw een iPhone heeft en ik een Samsung. Behoorlijk irritant voor degene aan de andere kant van de lijn maar in de auto hoor je het dus niet.
Catch my drift?
Nog afgezien van de vraag of het slim is om rijdend op de snelweg op de linkerbaan foto's te maken van je spiegels ...PrimaBB schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 12:23:
[Afbeelding]
'T is mij al vaker opgevallen dat de "klimaatregeling" steeds pendelt tussen airco en heater. Waardoor het binnenklimaat ook steeds schommelt tussen droog en niet zo droog, hence de opeens beslagen ramen. Wie wat gevoelig is op de luchtwegen merkt dat ook, het is niet comfortabel.
Als je door een lokale dampwolk rijdt waardoor zelfs je koude buitenspiegels weer beslaan, zijn de gevolgen binnen dus ook merkbaar. besparen op energie is besparen op klimaatcomfort, daar moeten we maar aan wennen.
Moet eens kijken of ik ergens een datalogger op de kop kan tikken en dan gedurende een wat langer rit het verloop van temperatuur en vochtigheid kan loggen. ik vermoed dat er geen erg strakke lijnen uit gaan komen.
De spiegelverwarming is gelinkt aan de achterruitverwarming, dus heel bijzonder is het niet dat ze dan weer snel opdrogen. wel zonde van de energie die je in je achterruit moet pompen als je alleen je spiegels wil opwarmen, "designkeuze" zullen we maar aannemen

[ Voor 7% gewijzigd door JeJeBe op 19-10-2022 13:10 ]
Ik heb het 'spontaan beslaan, of niet van beslagen ruiten afkomen' probleem al eerder bij KIA kenbar gemaakt. Vandaag maar weer aan het bellen geweest met Kia. Tot inmiddels mijn grote irritatie ben ik al vanaf juli aan het wachten tot ze wat van mijn klachten willen oppakken. De dame die ik vandaag aan de telefoon kreeg gaf het advies niet meer te bellen, maar 'gewoon....' naar de dealer te rijden zodat ze mij niet kunnen negeren.
Ik ben hier nu toch wel klaar mee inmiddels.
Ik ben hier nu toch wel klaar mee inmiddels.
but I don't like you in that way
the best things in life are illegal
born to do porn!
Toevallig vandaag gebeld dat ze binnen waren. Moet alleen met de auto langs de spuiter voor de kleur (ook wel beetje bijzonder).Dartlink schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 08:54:
[...]
Heeeeeel bekend jammer genoeg...
Waarschijnlijk door jouw kleur dat de hendels er nog niet zijn, aangezien @Loei123 en ik een zwarte hebben en die wel zijn (worden) vervangen.
Maar ze zijn binnen
Dat je even langs de spuiter moet is niet gek. Uiteraard weet de dealer de exacte kleur van de auto, maar oa. door weersinvloeden kunnen er (kleine) verschillen qua kleur van de auto en referentiekleur ontstaan. Zou je een nieuw onderdeel in de referentiekleur spuiten dan is er een aardige kans dat dit niet 100% gelijk is aan de keur lak die al/nog op de auto zit.stimpyrulez schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 13:41:
[...]
Toevallig vandaag gebeld dat ze binnen waren. Moet alleen met de auto langs de spuiter voor de kleur (ook wel beetje bijzonder).
Maar ze zijn binnen
De spuiter zal eerst de exacte kleur van het paneel om het onderdeel heen meten. Op basis hiervan wordt de kleur gemengd die tijdens het spuiten wordt gebruikt.
Oeps, dubbel..
[ Voor 94% gewijzigd door stimpyrulez op 19-10-2022 14:28 ]
Dit is zo'n beetje de meest vochtige tijd van het jaar. Het is wel zo dat de achterruitverwarming en de spiegelverwarming echt zwak zijn. Bij andere auto's had ik nooit dat ik ze gedurende de rit weer in moest schakelen.PrimaBB schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 12:23:
[Afbeelding]
Ontwasemen van de voorruit probeer ik altijd te doen zonder airco. Dus ook niet op autoclimate. Als je daar eenmaal aan begint, dan moet je het ook blijven doen omdat er altijd vocht in het interieur achterblijft op de condenser. Dat zit dan de volgende dag 's ochtends weer in een dikke laag aan de binnenkant van je voorruit. Bij de EV6 lukte het tot nu toe aardig, totdat mijn vrouw deze week besloot hier niet meer aan mee te werken

Was dat niet de reden waarom je een airco na gebruik nooit meteen moet uitzetten maar liefst nog even laten draaien voor de hem afschakelt?marcel3 schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 14:52:
[...]
Ontwasemen van de voorruit probeer ik altijd te doen zonder airco. Dus ook niet op autoclimate. Als je daar eenmaal aan begint, dan moet je het ook blijven doen omdat er altijd vocht in het interieur achterblijft op de condenser.
[...]
Ja en ook tegen stank denk ik. Maar dat is wel de pest met die automatische regelingen, je denkt er vaak niet meer bij na. En dat zou ook niet nodig moeten zijn. Hoe moeilijk kan het zijn om de ventilator een tijdje na te laten draaien zou je denken. Misschien zijn er ook wel merken waar dat wel zo werkt, maar KIA hoort daar helaas niet bij. Die typische aircolucht heb ik ook al waargenomen.Mini-me schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 14:56:
[...]
Was dat niet de reden waarom je een airco na gebruik nooit meteen moet uitzetten maar liefst nog even laten draaien voor de hem afschakelt?
Akkoord, dat zou door de software moeten worden geregeld. Het motorsysteem doet zoiets ook met de koeling (vooral relevant bij ICE), waar sommige auto's in het verleden handmatig gekoeld moesten worden (VW g-lader motoren bijvoorbeeld konden vastlopers krijgen als je de motor niet handmatig liet nablazen na het stoppen). KIA zou perfect moeten weten hoe dit te doen..marcel3 schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 15:01:
[...]
Ja en ook tegen stank denk ik. Maar dat is wel de pest met die automatische regelingen, je denkt er vaak niet meer bij na. En dat zou ook niet nodig moeten zijn. Hoe moeilijk kan het zijn om de ventilator een tijdje na te laten draaien zou je denken. Misschien zijn er ook wel merken waar dat wel zo werkt, maar KIA hoort daar helaas niet bij. Die typische aircolucht heb ik ook al waargenomen.
Tja gevalletje prioriteiten stellen bij Kia maar er zijn zeker nog punten te verdienen als het gaat om de klimaatregeling en software.
Mijn 20 jaar oude Volvo liet regelmatig de airco nog droogblazen ruim nadat de auto geparkeerd was en uit stond. Het blijft me verbazen hoeveel van de noviteiten van toen hier simpelweg ontbreken.Mini-me schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 14:56:
[...]
Was dat niet de reden waarom je een airco na gebruik nooit meteen moet uitzetten maar liefst nog even laten draaien voor de hem afschakelt?
Tja, je wilt toch op de een of andere manier op een zo hoog mogelijke WLTP uitkomen. Nou, zo dus…
Nevermind... ff de openiningpost goed lezen en hoppa de software is duidelijk.
Is het wel zo dat je voor updates naar de garage moet dus (los van de map's)
Is het wel zo dat je voor updates naar de garage moet dus (los van de map's)
[ Voor 82% gewijzigd door Pimmetje651 op 19-10-2022 16:40 . Reden: goed zoeken is een kunst ]
Its'nice 2be important, but it's more important 2be nice
Kan het ff niet terug vinden maar was er nou iemand hier dat binnen kort de aller nieuwste software laat updaten, oa voor batterijverwarming? Was als dat zo is kan ik morgen de dealer bellen of hij dat ook al kan doen voordat ik volgende week de auto ga ophalen
Wat is vraag want ik wil je graag helpen.Phusebox schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 07:37:
Ja ik, de update is er maar ben over 2 weken aan de beurt.Joer schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 16:37:
Kan het ff niet terug vinden maar was er nou iemand hier dat binnen kort de aller nieuwste software laat updaten, oa voor batterijverwarming? Was als dat zo is kan ik morgen de dealer bellen of hij dat ook al kan doen voordat ik volgende week de auto ga ophalen
Is volgens mij een euvel van de laatste IOS icm CarPlay.ArjenIsM3 schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 09:45:
16.0.3 moet dit verhelpen
Precies dat. Kia wil dit natuurlijk wel graag omdat ie je via Ionity wil sturen aangezien ze daar mede eigenaar van zijnArjenIsM3 schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 19:53:
[...]
Heb nog nergens iets over een knop voorbij zien komen, enkel i.c.m. navigatie. Knop zou wel handig zijn aangezien velen (waaronder ikzelf) de navigatie niet gebruiken.
Let op:
Openbaar laden, laadpassen, etc. in: [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3.
Bestellingen, leveringen en "waar is de boot"-posts over de Kia EV6 mogen in: Het KIA EV6 leveringen topic
Openbaar laden, laadpassen, etc. in: [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3.
Bestellingen, leveringen en "waar is de boot"-posts over de Kia EV6 mogen in: Het KIA EV6 leveringen topic