Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SwEEp3R
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 03-06 07:44
Fabianno1234 schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 15:10:
Vandaag weer een nieuw probleem met de ev6. Nu kan ik helemaal niet meer laden. Meerdere laadpalen gebprobeerd maar niks. Ik krijg in de app de volgende melding.

[Afbeelding]

De dealer kon het ook niet verhelpen dus wordt er waarschijnlijk een nieuwe laadpoort besteld. Dat wordt dus weken wachten.

Zijn er mensen die dit eerder hebben gehad?
Al eens geprobeerd of het loskoppelen van de 12V accu enig soelaas biedt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArjenIsM3
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 10:14
Bij mij disconnect de Android Auto / CarPlay regelmatig. Kabel is prima in orde. Bekend probleem?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DaLass
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12:00
ArjenIsM3 schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 15:57:
Bij mij disconnect de Android Auto / CarPlay regelmatig. Kabel is prima in orde. Bekend probleem?
Jup, ik herken het bij mij met mijn OnePlus Nord 2, dus Android Auto. Lijkt alleen te gebeuren als mijn telefoon het 100% geladen niveau bereikt. Heb er ergens wel wat over gelezen dat dat een vaker voorkomend android issue schijnt te zijn, maar heb zo even geen bron. Er was zo geen duidelijke oplossing, sommigen hadden kabels die door elfen bij maanlicht waren gesmeed en dat ging wel goed.

Mijn advertenties op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArjenIsM3
DaLass schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 16:15:
[...]

Jup, ik herken het bij mij met mijn OnePlus Nord 2, dus Android Auto. Lijkt alleen te gebeuren als mijn telefoon het 100% geladen niveau bereikt. Heb er ergens wel wat over gelezen dat dat een vaker voorkomend android issue schijnt te zijn, maar heb zo even geen bron. Er was zo geen duidelijke oplossing, sommigen hadden kabels die door elfen bij maanlicht waren gesmeed en dat ging wel goed.
Bijzonder, had er met mijn vorige auto nooit last van. Gaat bovendien om officiële (Samsung / Apple) kabels. Als het een puur een Android issue zou zijn zou de iPhone van mijn vrouw de kuren niet moeten vertonen maar die doet dat dus wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grotegok
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 15:50
Phusebox schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 10:01:
Vanochtend nog eens getest, maar komt alleen warme lucht uit de roosters aan de zijkant met Heat aan. Of ja wam... lauwig.
Ik denk dat je warmtewisselaar/unit stuk is. Had hetzelfde probleem vorig jaar november en is direct vervangen. Sindsdien stap ik zonder jas, voorverwarmd de auto in.
Heerlijk warm, warme stoel, stuur en geen vocht op de ramen. Blij mens.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• grotegok
Phusebox schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 14:46:
[...]

En toen was je accu half leeg? :+
Bij mij scheelt het echt weinig.

Ik ga je nog echt zielig vinden. Kun je mij je kenteken en naam van je huisdealer geven dan ga ik voor je bellen. Wij moeten jou de winter doorhelpen, dit kan echt niet zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grotegok
DaLass schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 16:15:
[...]

Klopt is een Android Auto issue, maar is opgelost met 1 van de updates. Althans, ik had het ook en de laatste maanden geen enkel probleem, rocking stable. Ik installeer dagelijks updates die voorbij komen.
Ik gebruik Pixel 5 met Android 13 stock.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• king_dude
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online
grotegok schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 16:34:
[...]

Ik ga je nog echt zielig vinden. Kun je mij je kenteken en naam van je huisdealer geven dan ga ik voor je bellen. Wij moeten jou de winter doorhelpen, dit kan echt niet zo.
Of sterker nog. Laat de auto bij mijn dealer droppen. Je krijgt er dan serieuze aandacht voor terug. Wel de consequentie: je bent m even kwijt. Ik heb wel een kanaal bij mijn dealer om dit te adresseren, maar: geduld is dan een schone zaak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09:33
grotegok schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 16:34:
[...]

Verbruik vanochtend bij 5 graden: 19.6 kWh/100 km
Verbruik vanmiddag bij 16 graden: 14.8 kWh/100 km

Gisteren een vergelijkbaar beeld. Zelfde rit alleen in omgekeerde richting. Zelfde gemiddelde snelheid en topsnelheid op 1 km na. Verwaarloosbaar hoogteverschil.

Zal vast normaal zijn. Maar ben benieuwd wat je dan doet met -5 graden.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grotegok
Phusebox schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 17:03:
[...]

Verbruik vanochtend bij 5 graden: 19.3 kWh/100 km
Verbruik vanmiddag bij 16 graden: 14.2 kWh/100 km

Gisteren een vergelijkbaar beeld. Zelfse rit alleen in omgekeerde richting. Zelfde gemiddelde snelheid en topsnelheid op 1 km na. Verwaarloosbaar hoogteverschil.

Waar blijft dan die energie? Je auto wordt niet warm van binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
grotegok schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 17:05:
[...]

Waar blijft dan die energie? Je auto wordt niet warm van binnen.
Sorry had de foute waardes opgeschreven uit mijn hoofd maar op de foto's stond wat anders. Accu verwarmen neem ik aan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• grotegok
Phusebox schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 17:06:
[...]

Sorry had de foute waardes opgeschreven uit mijn hoofd maar op de foto's stond wat anders. Accu verwarmen neem ik aan?
Geeft niet, maar pas op met aannames die kant noch wal raken. Ik zou direct ingaan op het mooie aanbod van een mede-tweaker 2 posts hierboven.
Auto kan perfect, is perfect en zal perfect worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simon59
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 29-08 20:40
Phusebox schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 17:03:
[...]

Verbruik vanochtend bij 5 graden: 19.6 kWh/100 km
Verbruik vanmiddag bij 16 graden: 14.8 kWh/100 km

Gisteren een vergelijkbaar beeld. Zelfse rit alleen in omgekeerde richting. Zelfde gemiddelde snelheid en topsnelheid op 1 km na. Verwaarloosbaar hoogteverschil.

Voor de wind?
Tegen de wind?
Scheelt ook (heel) veel🤔

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jefjef
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-09 20:49

jefjef

learning by doing

Simon59 schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 17:16:
[...]

Voor de wind?
Tegen de wind?
Scheelt ook (heel) veel🤔
Je vergeet

achter de wind
Onder de wind
Op de wind
Langszij de wind
Of te veel wind 😀

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• grotegok
jefjef schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 18:55:
[...]

Je vergeet

achter de wind
Onder de wind
Op de wind
Langszij de wind
Of te veel wind 😀
je wind je te veel op ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gupje360
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 17-09 07:52
Als we het dan toch over die climate hebben, op standje auto 1 wil nog wel eens op de snelweg langzaam de achterruit of heel soms de voorruit beslaan. Als hij het eenmaal door heeft lost hij het wel zelf op, maar gek dat het überhaupt gebeurd. En nee ik stap niet nat in mijn auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeJeBe
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 30-05 20:32

JeJeBe

KIA EV6 GT-Line AWD MY22

Gupje360 schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 19:35:
Als we het dan toch over die climate hebben, op standje auto 1 wil nog wel eens op de snelweg langzaam de achterruit of heel soms de voorruit beslaan. Als hij het eenmaal door heeft lost hij het wel zelf op, maar gek dat het überhaupt gebeurd. En nee ik stap niet nat in mijn auto.
Je denkt toch niet echt dat de auto "dat door heeft" ? je kunt ook teveel intelligentie toeschrijven aan een clima ;)
Er zal heus geen hele dauwpunt tabel geïmplementeerd zijn. Als de ruimtevochtigheid al wordt geregeld (en zoiets meen ik ergens gelezen te hebben), dan is dat wel de max.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
grotegok schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 17:09:
[...]

Geeft niet, maar pas op met aannames die kant noch wal raken. Ik zou direct ingaan op het mooie aanbod van een mede-tweaker 2 posts hierboven.
Auto kan perfect, is perfect en zal perfect worden.
Ja maar eens kijken als ik weer eens vrij heb of ik terecht kan bij de garage. Zal wel volgend jaar worden. Of ze moeten al de dagen na kerst tijd hebben...

Auto beslaat gewoon snel, collega vroeg laatst ook al of het normaal was dat mijn auto zo beslagen op de parkeerplaats stond.

Achterruit is lastig vrij te krijgen, daar helpt niet veel tegen, maar ja dan zetten we de camera maar aan. Dat is wel fijn dat die altijd aan kan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JeJeBe

JeJeBe

KIA EV6 GT-Line AWD MY22

1Mark schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 15:34:
[...]

Bij mij ook. Dus soms ook AC en heat tegelijk aan, omdat de binnenruimte vochtig wordt.

De warmtepomp zal ook wel automatisch gaan, maar dat ding is niet zo'n wonder als wat sommigen ervan lijken te verwachten: Zover ik begrijp is dat alleen maar een beetje hitte van de accu's afsnoepen naar de zitruimte. Dus dat betekent maar een klein beetje efficiëntiewinst bij lange ritten, waar de accu's een beetje overtollige warmte produceren als je er langere tijd veel vermogen uit haalt (snelweg).
Ik vermoed dat dat verhaaltje uit de fabeltjeskrant komt, tenzij je de editie kunt noemen waarin het stond ?

Eerder denkbaar is dat de warmte pomp precies zo werkt als de airco units hier in huis: als je die als warmte unit gebruikt in de winter, worden de functies van de binnen en buiten radiatoren omgekeerd met een keerklep en wat extra frutsels. Kan me niet voorstellen dat de EV's met warmtepomp alles dubbel er in hebben zitten als het met een keerklep ook kan. Heb je ook maar 1 compressor nodig...
Daar zal ook de reden liggen dat beide tegelijk gebruiken niet kan, iets wat in een "gewone" auto wel kan: warme , gedroogde lucht blazen en zo de ramen goed droog houden.

edit: in een artikel over de Hondehok Kona heatpump lees ik net dat men ook restwarmte uit de accu en andere componenten meeneemt in het geheel. er gaat dus geen warmte verloren. Het systeem kiest zelf waar de warmte wordt weggehaald, kan dus ook uit de buitenlucht.
Leesvoer

[ Voor 13% gewijzigd door JeJeBe op 11-10-2022 20:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeJeBe

JeJeBe

KIA EV6 GT-Line AWD MY22

Phusebox schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 19:48:
[...]

Ja maar eens kijken als ik weer eens vrij heb of ik terecht kan bij de garage. Zal wel volgend jaar worden. Of ze moeten al de dagen na kerst tijd hebben...

Auto beslaat gewoon snel, collega vroeg laatst ook al of het normaal was dat mijn auto zo beslagen op de parkeerplaats stond.

Achterruit is lastig vrij te krijgen, daar helpt niet veel tegen, maar ja dan zetten we de camera maar aan. Dat is wel fijn dat die altijd aan kan.
Ben met je eens dat die achterruitverwarming nou niet bepaald de snelste uit de competitie is, zeg maar gewoon ergerlijk traag. Spiegels gaat nog redelijk, maar dat heb ik ook al veel sneller gehad in (europese) voorgangers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jefjef
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-09 20:49

jefjef

learning by doing

Hele goeie 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loei123
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 13:13
[...]

Er zijn nog toch ook auto's geweest waar de warmtepomp van vervangen moest worden?

Volgens mij zelfs leden die hier meelezen/posten die dit hebben laten vervangen.

Wellicht heeft jouw auto hetzelfde probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freezhost
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15:39
Ja bij mij is ook de inverter vervangen, blijf er niet mee aanmodderen. Bel de dealer!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PrimaBB
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 17:29
[...]

Dat beslaan van de voorruit tijdens een rit, daar heb ik ook last van.
Ik moet ook eerlijk zeggen dat de airco in combi met het verwarmen-knopje erg onduidelijk werkt.

Na enkele tientallen kms met verwarmen aan, zet ik deze handmatig uit omdat het niet prettig meer aanvoelt. Standje airco op 1 trekt het dan niet om ‘s ochtends de voorruit vochtvrij te houden.

Dan blijf je rommelen met temp, airco standen en af en toe zelfs voorruit-blazer.
Ik heb dit nog nooit zo gehad in geen enkele auto die ik heb gereden.

Klimaatregeling moet gewoon vanzelf goed werken. Op alle gangbare temp. Niet handig zo.

Kia EV3 Plus Advanced Aventurine Green 2025

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Loei123 schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 21:32:
[...]

Er zijn nog toch ook auto's geweest waar de warmtepomp van vervangen moest worden?

Volgens mij zelfs leden die hier meelezen/posten die dit hebben laten vervangen.

Wellicht heeft jouw auto hetzelfde probleem.
Ik ga morgen maar eens een thermometer meenemen in de auto en kijken wat ie doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fabianno1234
  • Laatst online: 22-01-2023
SwEEp3R schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 15:34:
[...]

Al eens geprobeerd of het loskoppelen van de 12V accu enig soelaas biedt?
Had ik ook geprobeerd.
Het was blijbaar een onderdeel wat de batterijen doet opladen wat defect is. Is helaas nergens in europa op voorraad en komt hopelijk over circa 4 weken via de boot aan. Nu een maandje zonder dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SwEEp3R
PrimaBB schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 21:38:
[...]

Ik moet ook eerlijk zeggen dat de airco in combi met het verwarmen-knopje erg onduidelijk werkt.

Na enkele tientallen kms met verwarmen aan, zet ik deze handmatig uit omdat het niet prettig meer aanvoelt. Standje airco op 1 trekt het dan niet om ‘s ochtends de voorruit vochtvrij te houden.

Dan blijf je rommelen met temp, airco standen en af en toe zelfs voorruit-blazer.

Klimaatregeling moet gewoon vanzelf goed werken. Op alle gangbare temp. Niet handig zo.
Mijn EV6 is vorige week geleverd; de hele klima anlage werkt prima 👌🏻, dus ik denk dat alle updates voor de componenten erin zitten. Wellicht het laten checken waard. Als HEAT aan is, ruik ik volgens mij een verwarmingselement luchtje, dus ik vermoed dat dan de restwarmte uit de rest van de auto of buitenlucht onvoldoende is en er wordt bijverwarmd.

HEAT in combinatie met AIRCO werkt feitelijk ook zo in ICE’s: de warme lucht die via de motor binnen komt wordt dan door de A/C ontvochtigd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
PrimaBB schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 21:38:
[...]

Ik moet die voorruit stand elke dag gebruiken met dit weer de eerste 3-4 minuten omdat ik anders niks zie.

En ja het is super ongebruiksvriendelijk hoe dit allemaal werkt of ja eigenlijk niet werkt. Ok, er is misschien wat mis bij mij, maar al deze perikelen spelen al sinds september vorig jaar.

Bij een nieuwe auto snap ik dat je écht vernieuwende dingen niet meteen zonder bugs oplevert, al mag je dat stiekem toch eigenlijk wel verwachten voor deze prijs. Maar iets simpels als een verwarming of koeling van het interieur van de auto... daar kom ik niet bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R20141016
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 18-09 19:36
Phusebox schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 14:46:
[...]

En toen was je accu half leeg? :+
Nee viel reuze mee. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• grotegok
Phusebox schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 22:40:
[...]

Ik moet die voorruit stand elke dag gebruiken met dit weer de eerste 3-4 minuten omdat ik anders niks zie.

En ja het is super ongebruiksvriendelijk hoe dit allemaal werkt of ja eigenlijk niet werkt. Ok, er is misschien wat mis bij mij, maar al deze perikelen spelen al sinds september vorig jaar.

Bij een nieuwe auto snap ik dat je écht vernieuwende dingen niet meteen zonder bugs oplevert, al mag je dat stiekem toch eigenlijk wel verwachten voor deze prijs. Maar iets simpels als een verwarming of koeling van het interieur van de auto... daar kom ik niet bij.
Omdat je inverter/warmtepomp/unit defect is. Ik zou dit eerst laten fixen want bovenstaande kan heel goed een gevolg zijn van genoemde defect.
Advies: gebruik je tijd om naar de dealer te gaan ipv vele posts te plaatsen en er aan te ergeren.

Ik lees graag hoe het verder verloopt en zoals je gelezen hebt zijn er diverse forumleden die je kunnen helpen.
Als je wilt kan ik naar je toe komen, mag je vergelijken. Maak ik tijd voor.
Succes, het gaat je lukken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Verwarmingtest van vanochtend

Buiten: 3 graden
In de auto bij vertrek: 10,9 graden

20 minuten gereden, auto climate op 3 en 23 graden. (Driver only uit, Heat was aan). Gevoel, leek wel iets warmer te worden, maar ja zit ook met een vest en winterjas aan in de auto. Uit de zijkant kwam warme lucht (laten we het maar warm noemen), maar zeker niet zo warm als ik gewend ben bij vorige auto's. In het midden kwam er niks uit de roosters, alles stond open, begin en einde van de rit nul lucht (niet warm en niet koud). Aan het eind van de rit had ik wel weer bevroren voeten voor mijn gevoel... en de thermometer liegt niet denk ik dan.

In de auto bij aankomst: 11,5 graden
Verbruik over de hele rit: 23,8 kWh/100 km
Airco verbruik zat de hele rit ongeveer op 3 kWh.

Voordat ik naar de dealer ga:
- Komt er uit de middelste roosters ooit wel warme lucht als alles op auto staat? Of moet je dit dan handmatig inregelen?
- Wat is jullie airco verbruik als de verwarming "aan" staat?

[ Voor 7% gewijzigd door Phusebox op 12-10-2022 07:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• marcel3
  • Registratie: Oktober 2010
  • Nu online
Phusebox schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 07:31:

20 minuten gereden, auto climate op 3 en 23 graden. (Driver only uit, Heat was aan). Gevoel, leek wel iets warmer te worden, maar ja zit ook met een vest en winterjas aan in de auto. Uit de zijkant kwam warme lucht (laten we het maar warm noemen), maar zeker niet zo warm als ik gewend ben bij vorige auto's. In het midden kwam er niks uit de roosters, alles stond open, begin en einde van de rit nul lucht (niet warm en niet koud). Aan het eind van de rit had ik wel weer bevroren voeten voor mijn gevoel... en de thermometer liegt niet denk ik dan.

- Komt er uit de middelste roosters ooit wel warme lucht als alles op auto staat? Of moet je dit dan handmatig inregelen?
Wederom is het overduidelijk dat er iets niet werkt zoals het moet. Stop nou verder met dit te diagnosticeren alsof het een subtiel probleem is. Ga naar de dichtstbijzijnde dealer en doe een beroep op je 7-jarige garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loei123

Om de warmtepomp uit te sluiten zou je het nog kunnen testen zonder autoclimate te gebruiken.

Als het dan ook niet warm wordt dan ligt het echt aan de warmtepomp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
marcel3 schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 07:54:
[...]

Wederom is het overduidelijk dat er iets niet werkt zoals het moet. Stop nou verder met dit te diagnosticeren alsof het een subtiel probleem is. Ga naar de dichtstbijzijnde dealer en doe een beroep op je 7-jarige garantie.
Ik wil het in één keer goed geregeld hebben, zoals gezegd, enkele reis naar de dealer is een uur rijden. Dan wil ik dus niet de auto daar laten en diezelfde dag gebeld worden, "er komt toch warme lucht uit de roosters aan de zijkant".

Vandaar mijn vragen of er o.a. ook in het midden warme lucht uit komt bij jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Loei123 schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 07:56:
[...]

Om de warmtepomp uit te sluiten zou je het nog kunnen testen zonder autoclimate te gebruiken.

Of de PTC heater die niet werkt? Maar je bedoelt gewoon zelf dus Heat aan zetten en autoclimate uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel3
  • Nu online
Phusebox schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 08:01:
[...]

Ik wil het in één keer goed geregeld hebben, zoals gezegd, enkele reis naar de dealer is een uur rijden. Dan wil ik dus niet de auto daar laten en diezelfde dag gebeld worden, "er komt toch warme lucht uit de roosters aan de zijkant".

Vandaar mijn vragen of er o.a. ook in het midden warme lucht uit komt bij jullie?
Bij mij wel, maar ja ik heb alleen de PTC heater. En die schroeit gewoon je wenkbrauwen eraf als je erom vraagt. En die moet het bij jou ook overnemen als de WP het om welke reden dan ook af laat weten. Dus het zit waarschijnlijk ergens in de aansturing. Maar nogmaals:ik zou zeggen laat dat over aan de dealer. En dat hoeft niet je eigen dealer te zijn. Dit is zo duidelijk een garantiegeval dat er geen discussie mogelijk is. Ik zou er dan altijd voor kiezen om met zoiets naar een dealer dichter in de buurt te gaan. Kan zomaar dat ze hem een tijdje moeten laten staan daar en dan blijf je op en neer karren. Daar is het leven te kort voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loei123
Phusebox schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 08:02:
[...]

Of de PTC heater die niet werkt? Maar je bedoelt gewoon zelf dus Heat aan zetten en autoclimate uit?
Juist, zo rijdt ik zelf ook altijd en heb het daardoor altijd zoals ik wel.

Neemt niet weg dat de autoclimate op 23 graden wel warmte zou moeten produceren, maar door het niet te gebruiken kun je wel uitsluiten of er iets in autoclimate niet goed zit of in de verwarming zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister I
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

Mister I

-=EV6=-

Phusebox schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 08:01:
[...]

Als de auto bij mij op auto climate staat en heat lampje staat ook aan, dan komt er alleen uit de zijroosters warme lucht en niet uit de middenroosters. Dit heb ik vorig jaar ook bij de dealer aangekaart.
Als ik vervolgens auto climate uit zet en dan zelf met de knopjes speel zodat de ventilatielucht op voeten en lichaam staan, dan komt er goed warme lucht uit de middenroosters.
Ik herken het wat jij benoemt met de auto climate.

Het voorverwarmen werkt trouwens prima bij mij, dat was vorige winter nog niet zo.
Heb het er vorige winter ook met de dealer over gehad dat de auto climate het niet zo warm krijgt als je zou verwachten. De inverter is bij mij niet vervangen, omdat de auto wel prima warm wordt als ik wat meer handmatig dingen verander. Ben er toen niet meer mee aan de gang gegaan, omdat het zomer werd. Nu begint dat bij mij ook wel weer een klein irritatie puntje te worden.
Ik ga binnenkort naar de dealer, vanwege een heel langzaam leeg lopende achterband en de gps die er regelmatig 40/50 meter naast zit, wat vervelende navigatie instructies oplevert. Zal het dan ook wel weer even aankaarten.

Voor mij is het gelukkig maar een kwartier naar de dealer rijden, maar ja dan moet je ergens overdag nog even tijd hebben :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joer
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 19-04 12:19
@Phusebox heb je er al over nagedacht om je auto gewoon te verkopen, je krijgt er nu misschien wel meer voor dan dat je hem gekocht hebt. Dan kan je een gewone ice auto kopen waar allllll jou problemen niet meer voorkomen en je weer rustig kan gaan slapen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Swoesh
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 03-03 23:24
Joer schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 10:11:
@Phusebox heb je er al over nagedacht om je auto gewoon te verkopen, je krijgt er nu misschien wel meer voor dan dat je hem gekocht hebt. Dan kan je een gewone ice auto kopen waar allllll jou problemen niet meer voorkomen en je weer rustig kan gaan slapen.
Gezien dit topic is dat niet het probleem denk ik: Phusebox zoekt een auto en kan niet kiezen

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomVeeCee
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 12-10-2022
Fabianno1234 schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 15:10:
Vandaag weer een nieuw probleem met de ev6. Nu kan ik helemaal niet meer laden. Meerdere laadpalen gebprobeerd maar niks. Ik krijg in de app de volgende melding.

[Afbeelding]

De dealer kon het ook niet verhelpen dus wordt er waarschijnlijk een nieuwe laadpoort besteld. Dat wordt dus weken wachten.

Zijn er mensen die dit eerder hebben gehad?
Ja hoor, ik. ECU vervangen, 8 weken auto kwijt. Probeer eens aan een DC lader te gaan laden, dit zou wel moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Oude koeien... Maar goed, een factor pech speelt ook mee waarschijnlijk ja.

[ Voor 10% gewijzigd door Phusebox op 12-10-2022 11:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PrimaBB
Mister I schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 08:47:
[...]

Als de auto bij mij op auto climate staat en heat lampje staat ook aan, dan komt er alleen uit de zijroosters warme lucht en niet uit de middenroosters. Dit heb ik vorig jaar ook bij de dealer aangekaart.
Als ik vervolgens auto climate uit zet en dan zelf met de knopjes speel zodat de ventilatielucht op voeten en lichaam staan, dan komt er goed warme lucht uit de middenroosters.
Ik herken het wat jij benoemt met de auto climate.

Het voorverwarmen werkt trouwens prima bij mij, dat was vorige winter nog niet zo.
Heb het er vorige winter ook met de dealer over gehad dat de auto climate het niet zo warm krijgt als je zou verwachten. De inverter is bij mij niet vervangen, omdat de auto wel prima warm wordt als ik wat meer handmatig dingen verander. Ben er toen niet meer mee aan de gang gegaan, omdat het zomer werd. Nu begint dat bij mij ook wel weer een klein irritatie puntje te worden.
Ik ga binnenkort naar de dealer, vanwege een heel langzaam leeg lopende achterband en de gps die er regelmatig 40/50 meter naast zit, wat vervelende navigatie instructies oplevert. Zal het dan ook wel weer even aankaarten.
Vandaag wat bewuster opgelet op eea.
Hieronder mijn ervaring van vannochtend.

10/15min Voorverwarmd voor vertrek.
Bij melding van de EV6 dat over 5min de pre-heat 'klaar' zou zijn ingestapt en vertrokken. Buiten 4 graden.

Direct protest/foutmelding van de auto via melding, omdat die pre-heat nog niet klaar was ofzo. Onzinnige melding.

Anyhow, auto volledig mistvrij. Spiegels, ramen. Behalve stukje achteruit , maar ja eerder vertrokken he. En lekker warm binnen.

De auto stond op 22 graden. Auto climate standje 2. Heater aan.

Na een 15km vond ik het wel welletjes. Begon redelijk benauwd te worden.
Dus graden teruggeschroefd naar 18 graden. Auto standje 1 aan. Heater ging vanzelf uit.

Voorruit werd weer melkglas....
Op zich alles prima zichtbaar, maar onhandig is het wel.
Als je klimaatbeheersing terugschroeft terwijl het koud is buiten, en heater uitgaat of uitgezet wordt, dan trekt de auto het niet om zelf raam vochtvrij te houden.

Na tijdje begon het toch wat frisjes te worden.
Dus graden weer opgeschroefd tot 20/21 graden. Auto standje aan. Heater ging vanzelf weer aan.

Ik had dit niet zo door toen het buiten warmer was, maar mijn conclusie is dat met deze lage buitentemps je het snel ofwel te warm hebt, maar wel zonder beslagen ramen. Ofwel het te koud hebt met wat beslagen ramen.
En je zo handmatig blijft rommelen aan de klimaatinstellingen.
Alleen spelen met de temperatuurinstelling (hoger/lager) + boeltje op auto laten staan verder is waarschijnlijk wel het beste.

EDIT: Ik ga nog proberen de auto klimaatstanden te testen. Misschien moet ik 'm een standje hoger zetten als het buiten fris is. Persoonlijk heb ik het graag wat koeler in de auto ipv zo'n dikke warme deken tijdens het rijden.

[ Voor 3% gewijzigd door PrimaBB op 12-10-2022 11:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelwillems
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 12-08 19:56
PrimaBB schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 11:42:
[...]

Vandaag wat bewuster opgelet op eea.
Hieronder mijn ervaring van vannochtend.

10/15min Voorverwarmd voor vertrek.
Bij melding van de EV6 dat over 5min de pre-heat 'klaar' zou zijn ingestapt en vertrokken. Buiten 4 graden.

Direct protest/foutmelding van de auto via melding, omdat die pre-heat nog niet klaar was ofzo. Onzinnige melding.

Anyhow, auto volledig mistvrij. Spiegels, ramen. Behalve stukje achteruit , maar ja eerder vertrokken he. En lekker warm binnen.

De auto stond op 22 graden. Auto climate standje 2. Heater aan.

Na een 15km vond ik het wel welletjes. Begon redelijk benauwd te worden.
Dus graden teruggeschroefd naar 18 graden. Auto standje 1 aan. Heater ging vanzelf uit.

Voorruit werd weer melkglas....
Op zich alles prima zichtbaar, maar onhandig is het wel.
Als je klimaatbeheersing terugschroeft terwijl het koud is buiten, en heater uitgaat of uitgezet wordt, dan trekt de auto het niet om zelf raam vochtvrij te houden.

Na tijdje begon het toch wat frisjes te worden.
Dus graden weer opgeschroefd tot 20/21 graden. Auto standje aan. Heater ging vanzelf weer aan.

Ik had dit niet zo door toen het buiten warmer was, maar mijn conclusie is dat met deze lage buitentemps je het snel ofwel te warm hebt, maar wel zonder beslagen ramen. Ofwel het te koud hebt met wat beslagen ramen.
En je zo handmatig blijft rommelen aan de klimaatinstellingen.
Alleen spelen met de temperatuurinstelling (hoger/lager) + boeltje op auto laten staan verder is waarschijnlijk wel het beste.
Temperatuur regeling in een EV is ook wat complexer dan in een ICE waarbij je nogal wat restwarmte van de motor "over" hebt. Ik merk ook dat het regelen iets minder ideaal is dan wat ik bij mijn vorige auto's had. Al moest ik de temperatuur van de climate control in de Volvo vaak op 24 graden zetten voor een prettige temperatuur vs 21 graden in de Seat die ik daarvoor had. Dus ook daar zit nogal wat verschil tussen, maar het was wel met 1x instellen op zich prima. Bij de EV6 pas ik de temperatuur tijdens de rit nog wel eens aan.

Ik merk zelf overigens niet direct dat de ruiten snel beslaan.

Zijn de ruiten ook al beslagen als de auto 's ochtends als het redelijk koud (zonder voorverwarmen) geparkeerd staat?

In dat geval is de luchtvochtigheid in de auto gewoon hoog. Eventueel doordat je door instappen met natte schoenen of natte jassen telkens een beetje vochtigheid naar binnen hebt gebracht.
Dat is eenvoudig op te lossen door een tijdje een vochtvreter op je dashboard te leggen en vaker met de airco aan te rijden. Of als je vrij veel vocht in de auto hebt een tijdje de verwarming flink hoog te zetten met de ramen op een kier. Dat laatste werkt nog beter met een klein elektrisch kacheltje in de auto, ask me how I know... (mx5 had een lekkend dak :X ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrimaBB
roelwillems schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 12:01:
[...]

Temperatuur regeling in een EV is ook wat complexer dan in een ICE waarbij je nogal wat restwarmte van de motor "over" hebt. Ik merk ook dat het regelen iets minder ideaal is dan wat ik bij mijn vorige auto's had. Al moest ik de temperatuur van de climate control in de Volvo vaak op 24 graden zetten voor een prettige temperatuur vs 21 graden in de Seat die ik daarvoor had. Dus ook daar zit nogal wat verschil tussen, maar het was wel met 1x instellen op zich prima. Bij de EV6 pas ik de temperatuur tijdens de rit nog wel eens aan.

Ik merk zelf overigens niet direct dat de ruiten snel beslaan.

Zijn de ruiten ook al beslagen als de auto 's ochtends als het redelijk koud (zonder voorverwarmen) geparkeerd staat?

In dat geval is de luchtvochtigheid in de auto gewoon hoog. Eventueel doordat je door instappen met natte schoenen of natte jassen telkens een beetje vochtigheid naar binnen hebt gebracht.
Dat is eenvoudig op te lossen door een tijdje een vochtvreter op je dashboard te leggen en vaker met de airco aan te rijden. Of als je vrij veel vocht in de auto hebt een tijdje de verwarming flink hoog te zetten met de ramen op een kier. Dat laatste werkt nog beter met een klein elektrisch kacheltje in de auto, ask me how I know... (mx5 had een lekkend dak :X ).
Dat een EV wat meer moeite moet doen om het behaaglijk te maken binnen is logisch idd.

Die remote voorverwarming werkt overigens prima. En natuurlijk is 's ochtends na kwartiertje nog niet alle vocht verdwenen.

Wat mij opvalt + beetje tegenvalt is dat de zelfregulering van het klimaat in auto tijdens rijden niet optimaal is.
Althans zo lijkt het. Misschien heb ik nog niet de optimale instelling gevonden voor mijzelf.

Mijn vorige EV , een Tesla, had hier geen last van. Dwz ook wel eens wat beslagen ruiten net na vertrek (indien niet voorverwarmd), maar als dit eenmaal weg was (na paar 100m) bleef het ook weg.
Zonder gedoe met te warm/te koud standen.

Tesla is hier al weer wat verder mee waarschijnlijk, maar Kia levert toch ook wel tijdje EVs.

Maar wat je zeg ik zal 'ns proberen bij hoge vochtigheid kort ff dakje op kierstand zetten + verwarming hoog. Dat zou al boel moeten schelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joer
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 19-04 12:19
TomVeeCee schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 10:59:
[...]

Ja hoor, ik. ECU vervangen, 8 weken auto kwijt. Probeer eens aan een DC lader te gaan laden, dit zou wel moeten werken.
Zo lang ppffff

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freezhost
Die beslagen ramen herken ik wel, door de auto stand dan even op 3 te zetten is het bij mij met 30 seconden weg. Over het algemeen staat mijn temperatuur op 21 graden en regel ik de rest alleen met de auto knop... dus heb ik het warm auto 1, koud auto 3 etc.

Kan het beter? Ja zeer zeker maar dat geld voor de hele software/ui stack... kan het slechter? Ja onze Nissan Leaf doet het nog beroerder, daar moet je als het regent om de haverklap front activeren anders beslaat alles...

Maar als je hardware defect zoals waarschijnlijk bij onze @Phusebox dan gaat het uiteraard niet werken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dartlink
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 11:34
Even voor de duidelijkheid, jullie hebben alleen wel die instelling in je instellingenmenu aangezet welke automatisch ontwazemd zo snel de auto het herkent?

Dit werkt bij mij perfect, zo snel er een beetje vocht op de binnenruit zit gaat de airco iets harder blazen op de voorruit en het is weg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrimaBB
Dartlink schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 13:27:
Even voor de duidelijkheid, jullie hebben alleen wel die instelling in je instellingenmenu aangezet welke automatisch ontwazemd zo snel de auto het herkent?

Dit werkt bij mij perfect, zo snel er een beetje vocht op de binnenruit zit gaat de airco iets harder blazen op de voorruit en het is weg...
Sure. Die werkt ook prima + vlot.
Net zo prima als ook remote voorverwarmen.

Ik doel op het steeds weer beslaan van de voorruit (na ontwasemde ruit) nadat je tientallen kms aan het rijden bent. Ondanks dat je boeltje op auto climate stand hebt staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hans Br
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 17-09 16:40
Ik lees hier in een artikel dat de levertijd van een EV 6 in Belgie nu 40 maanden is. Komt er nog bij dat je enkel de GT line en GT kan bestellen . In nederland kan je blijkbaar alle versies nog bestellen. Wat is de wachttijd in Nederland?
Ik heb de mijne eind Juli besteld. Levering is voorzien oktober 2024.

[ Voor 12% gewijzigd door Hans Br op 12-10-2022 15:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BelPhil
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 14-09 11:01
PrimaBB schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 14:31:
[...]

Sure. Die werkt ook prima + vlot.
Net zo prima als ook remote voorverwarmen.

Ik doel op het steeds weer beslaan van de voorruit (na ontwasemde ruit) nadat je tientallen kms aan het rijden bent. Ondanks dat je boeltje op auto climate stand hebt staan.
Ik dacht dat er ergens een instelling was voor 'slimme' ontwaseming. Misschien eens aan of uit zetten?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SwEEp3R
Misschien voor de zekerheid in de Kia Connect app de volgende instelling eens checken? Geen idee waar die instelling in de auto zelf is aan te passen…

User Profile > Vehicle settings > Vehicle settings > Drive mode > Eco mode climate control

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/C4MM_thAsiRK5nh3cyFSxp8ViFw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xqrvrTzAPKM4IvytzAPykqrF.jpg?f=fotoalbum_large

Als je deze aanzet gaat de boel (letterlijk 😂) op een laag pitje 🔥.

[ Voor 5% gewijzigd door SwEEp3R op 12-10-2022 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
SwEEp3R schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 15:37:
Misschien voor de zekerheid in de Kia Connect app de volgende instelling eens checken? Geen idee waar die instelling in de auto zelf is aan te passen…

User Profile > Vehicle settings > Vehicle settings > Drive mode > Eco mode climate control

[Afbeelding]

Als je deze aanzet gaat de boel (letterlijk 😂) op een laag pitje 🔥.
Ik meen eerder gelezen te hebben dat die alleen van kracht is als je de Drive Mode ook in Eco hebt staan, en dat heb ik sowieso niet. Deze optie staat overigens wel aan, maar ja dan gebruikt die Eco mode meer stroom dan mijn airco op de zolder wanneer het buiten 40 graden is. Was vanochtend al met 3 kWh aan het verwarmen blijkbaar, dat doen onze twee airco's samen niet eens op piekmomenten.

[ Voor 13% gewijzigd door Phusebox op 12-10-2022 15:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dartlink
BelPhil schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 15:36:
[...]

Ik dacht dat er ergens een instelling was voor 'slimme' ontwaseming. Misschien eens aan of uit zetten?
Daar doel ik ook op inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrimaBB
Dartlink schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 15:45:
[...]

Daar doel ik ook op inderdaad.
Wow... _/-\o_

Deze setting kende ik nog niet.

Kia blijft me verbazen met al die instellingen die op de meest vreemde plaatsen verborgen zijn.

Eco mode climate control staat uit.
Automatic ventilation opties Auto dehumidify + Smart ventilation staan allebei aan.
Defog/defrost auto defog optie staat aan.

Hier ook de internal air circulation 'tunnels' optie gevonden. Gaat inderdaad automatisch aan.
Helaas niet automatisch uit bij mij. Maar is ok.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelwillems
PrimaBB schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 16:07:
[...]

Wow... _/-\o_

Kia blijft me verbazen met al die instellingen die op de meest vreemde plaatsen verborgen zijn.

Automatic ventilation opties Auto dehumidify + Smart ventilation staan allebei aan.

Hier ook de internal air circulation 'tunnels' optie gevonden. Gaat inderdaad automatisch aan.
Het kan best een tijd duren voor de "tunnel-optie" weer automatisch uit gaat. Volgens mij gaat dat op een timer van 10 min.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBlueEyes
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14-09 17:57
roelwillems schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 16:10:
[...]

Het kan best een tijd duren voor de "tunnel-optie" weer automatisch uit gaat. Volgens mij gaat dat op een timer van 10 min.
Nee hoor, hier gaat hij ook zowat nooit uit. Van de dealer wel een update voor gehad, maar heeft helaas niet geholpen.

Sowieso hij gaat er precies net voor de tunnel aan, dus net eruit zou hij ook uit moeten kunnen gaan. Heel afentoe werkt het ook op die manier.

MSI MPG X870E CARBON WIFI, Ryzen 9 9900X, 64GB, Gigabyte AORUS M RTX5080, Samsung 990 Pro 4TB, Samsung 970 EVO 2TB, Samsung OLED G9, LG 48CX, LG 65C8, Xbox Series X, PS4 Pro, Galaxy Z Fold7 512GB, Kia EV6 RWD 77,4 kWh Plus, Weheat Blackbird P80

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dartlink
PrimaBB schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 16:07:
[...]

Wow... _/-\o_

Ik heb een jaar geleden gewoon een avondje eens door alle instellingen gegaan en ingesteld wat mij fijn leek. Waaronder dit, vandaar :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dartlink
[...]

Oh bij mij zo'n 500-1000 meter na de tunnel, maar is wel navigatie gebaseerd. Werkte behoorlijk goed vorige week in Oostenrijk en Slovenië.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
- sorry flauw grapje -

[ Voor 97% gewijzigd door Phusebox op 12-10-2022 18:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• everlast666
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 01-09 09:20
Heeft 1 van de laatste software updates er nu al voor gezorgd dat de auto in I pedal stand blijft na uit en aan zetten of moet je nog altijd iedere keer hiervoor handmatig kiezen ? Begreep dat dit software matig doorgevoerd zou gaan worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeJeBe

JeJeBe

KIA EV6 GT-Line AWD MY22

grotegok schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 06:26:
[...]

Omdat je inverter/warmtepomp/unit defect is. Ik zou dit eerst laten fixen want bovenstaande kan heel goed een gevolg zijn van genoemde defect.
Advies: gebruik je tijd om naar de dealer te gaan ipv vele posts te plaatsen en er aan te ergeren.

Ik lees graag hoe het verder verloopt en zoals je gelezen hebt zijn er diverse forumleden die je kunnen helpen.
Als je wilt kan ik naar je toe komen, mag je vergelijken. Maak ik tijd voor.
Succes, het gaat je lukken!
Inverter stuk ? huh ? volgens mij is rijden het enige wat Fusebox's auto nog wel doet. Inverter == omzetter DC naar AC voor de motoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• king_dude
  • Niet online
JeJeBe schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 20:10:
[...]

Inverter stuk ? huh ? volgens mij is rijden het enige wat Fusebox's auto nog wel doet. Inverter == omzetter DC naar AC voor de motoren.
Nee, er is ook een klimaat inverter. Deze draagt zorg voor airco en verwarming.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeJeBe

JeJeBe

KIA EV6 GT-Line AWD MY22

Phusebox schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 21:38:
[...]

Ik ga morgen maar eens een thermometer meenemen in de auto en kijken wat ie doet.
En een hygrometer, maar dan wel eentje die een beetje vlot reageert .. vliegt alle kanten uit gok ik ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeJeBe

JeJeBe

KIA EV6 GT-Line AWD MY22

Of er wel of geen warme lucht uit de middenroosters komt lijkt me amper relevant als ik dit zo lees en verbruik helemaal niet. Het werkt gewoon niet zoals het hoort, dat is nu toch wel duidelijk ? (ja er komt warmte uit, wat ik dan weer idioot vind, nog nooit meegemaakt dan die dingen warmte gaven ..)
Ga nou eerst maar eens najagen om het gefixed te krijgen en maak je dan pas druk over uit welke gaatje de warmte komt en hoeveel stroom dat kost.
Vanmorgen nog voorverwarmd met de app, bij wegrijden alle ruiten binnen en buiten schoon, en al vrij snel de verwarming lager moeten zetten. Het is naar mijn idee allemaal wat minder smooth qua regeling als bij de grote Duitse merken, maar in de kou zitten moet echt niet nodig zijn.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JeJeBe

JeJeBe

KIA EV6 GT-Line AWD MY22

Loei123 schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 07:56:
[...]

Die doe-het-zelf-diagnoses (met alle speculatieve conclusies van dien), daar zou ik maar subiet mee stoppen en de raad van @marcel3 opvolgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loei123
JeJeBe schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 20:33:
[...]

Die doe-het-zelf-diagnoses (met alle speculatieve conclusies van dien), daar zou ik maar subiet mee stoppen en de raad van @marcel3 opvolgen.
Zo spannend is dat niet toch?

Als je het met handmatige instellingen wel warm in de auto kunt krijgen en met auto-climate niet heb je toch wat zaken uitgesloten...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• marcel3
  • Nu online
Loei123 schreef op donderdag 13 oktober 2022 @ 07:42:
[...]

Zo spannend is dat niet toch?

Als je het met handmatige instellingen wel warm in de auto kunt krijgen en met auto-climate niet heb je toch wat zaken uitgesloten...
Tuurlijk. Alleen je komt er bij dit soort rijdende computers nooit achter waar het probleem zit. Als je eens wat tijd hebt, kijk dit maar eens, filmpje van een Hyundai monteur die echt weet waar hij mee bezig is: YouTube: Ioniq 5 No Heat Coming Out From The Vents - Communication Issue

Kost makkelijk een hele dag om alleen al de diagnose te stellen.

Je mag hopen dat je bij je eigen dealer ook zo'n bikkel treft. Maar hoe dan ook is het duidelijk dat er iets gewoon goed mis is met de climate control van @Phusebox . Dan zou ik zeggen stop met tijd verspillen aan DHZ diagnoses die je toch niet verder helpen en gebruik de laatste warme dagen van dit jaar om de verwarming op orde te krijgen.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• xxander968
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19-09 16:35
Al die pageviews op Phusebox z'n auto hebben de aarde al meer opgewarmd dan de auto zelf ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Franciesco
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 16:15
Eens met @marcel3 & @JeJeBe : het is niet de taak van de klant om uit te zoeken waar het mogelijk fout gaat. De klacht is dat de auto niet warm wordt bij temperatuur X en op auto. Dat moet dan gecommuniceerd worden aan de dealer die vervolgens moet uitzoeken wat er loos is/ hoe de klacht op te lossen is.
Allerlei/ te veel details kunnen het probleem vertroebelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x4wielen
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 14-09 10:43
Slechts promotie of een belofte?
Wat Hyundai Motor Group in de nabije toekomst van plan is, staat hier beschreven ( https://nieuws.kia.nl/hyu...en-mobiliteit-voor-klant/ )....... ...............................................................................................
..........................................................................................................................................................................
maar wat doet Kia op korte termijn voor de huidige eigenaren van een Kia EV wat betreft OTA en een update voor de preconditionering van de accu onder winterse omstandigheden?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• king_dude
  • Niet online
Franciesco schreef op donderdag 13 oktober 2022 @ 09:27:
Eens met @marcel3 & @JeJeBe : het is niet de taak van de klant om uit te zoeken waar het mogelijk fout gaat. De klacht is dat de auto niet warm wordt bij temperatuur X en op auto. Dat moet dan gecommuniceerd worden aan de dealer die vervolgens moet uitzoeken wat er loos is/ hoe de klacht op te lossen is.
Allerlei/ te veel details kunnen het probleem vertroebelen.
Juist, en als je er dan niet naartoe gaat, of besluit om niet in te gaan op voorstellen voor alternatieve dealer - dan wordt het nooit beter.
Het heeft dan ook geen zin om te klagen hierover.

Situatie van @Phusebox is meer dan eens voldoende belicht. Balen, maar de actie ligt bij Phuse zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sn0x0r
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 14:47
4x4wielen schreef op donderdag 13 oktober 2022 @ 10:34:
Slechts promotie of een belofte?
Wat Hyundai Motor Group in de nabije toekomst van plan is, staat hier beschreven ( https://nieuws.kia.nl/hyu...en-mobiliteit-voor-klant/ )....... ...............................................................................................
..........................................................................................................................................................................
maar wat doet Kia op korte termijn voor de huidige eigenaren van een Kia EV wat betreft OTA en een update voor de preconditionering van de accu onder winterse omstandigheden?
Opmars naar verwarmde stoelen in een subscription! 7(8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
sn0x0r schreef op donderdag 13 oktober 2022 @ 11:33:
[...]

Opmars naar verwarmde stoelen in een subscription! 7(8)7
Oh is dat het, ik heb gewoon mijn abonnement niet betaald vorige maand :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asennamm
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 19-09 16:06
4x4wielen schreef op donderdag 13 oktober 2022 @ 10:34:..........................................................................................................................................................................
In Duitsland wordt de preconditionering update inmiddels uitgerold.
Alleen let wel, ze noemen het geen update maar een upgrade.
Zodoende doet de ene dealer in Duitsland deze upgrade gratis en rekenen andere dealers er tussen de 70 en 200 8)7 euro voor. Ik wacht nog op antwoord van mijn dealer wat zijn standpunt hierin is.

Ik ben heel erg benieuwd hoe de dealers in Nederland hiermee om zullen gaan.

[ Voor 6% gewijzigd door asennamm op 13-10-2022 12:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henrov
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 16-08 11:48
[...]

Bij mij vrijwel direct als ik de tunnel uitkom (rij heel vaak door de tunnel bij Nijverdal)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Phusebox
henrov schreef op donderdag 13 oktober 2022 @ 12:50:
[...]

Bij mij vrijwel direct als ik de tunnel uitkom (rij heel vaak door de tunnel bij Nijverdal)
Hier nooit, ook niet na 10 minuten, maar ik heb dan ook een brakke EV6 :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freezhost
@Phusebox jij hebt echt een barrel... het is absoluut een barrel :+

Is het geen Aliexpress kopie? Werkt er uberhaupt iets wel? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Freezhost schreef op donderdag 13 oktober 2022 @ 14:37:
@Phusebox jij hebt echt een barrel... het is absoluut een barrel :+

Is het geen Aliexpress kopie? Werkt er uberhaupt iets wel? ;)
Hij gaat vooruit en achteruit en je kunt sturen. That's about it.

Ruitenwissers zijn ruk (heb al vervangende gekocht);
Verwarming werkt niet goed;
De middenconsole rammelt;
Bereik is slecht/verbruik is hoog;
Audiokwaliteit is matig;
Profielen werken niet goed;
Parking assist gaat onnodig vaak aan en ziet dingen die er niet zijn;
Verlichting gaat veel te laat aan;
Navigatie werkt voor geen meter;

Sorry nu heb ik alles er even in 1 keer uitgegooid :D Handig om naar de dealer te sturen ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loei123
Phusebox schreef op donderdag 13 oktober 2022 @ 12:54:
[...]

Hier nooit, ook niet na 10 minuten, maar ik heb dan ook een brakke EV6 :+
Als jij al je klachten hard kunt maken en de klachten ook door je dealer worden erkend, dan mogen ze haast wel ren vervangende ev6 gaan leveren.

Wel heel zuur en jammer voor je moet ik zeggen, beleef zelf veel plezier aan de auto.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freezhost
@Phusebox Hier mijn ervaringen aan de hand van jouw opmerkingen
Phusebox schreef op donderdag 13 oktober 2022 @ 14:44:
[...]

Ruitenwissers zijn ruk (heb al vervangende gekoch) => werken perfect bij mij, wel zorgen dat je ruit goed ontvet is.
Verwarming werkt niet goed; => werkt na wat updates en vervangen van de inverter perfect
De middenconsole rammelt; => nog niets van gemerkt, wel af en toe de gordels achterin
Bereik is slecht/verbruik is hoog => vandaag 173 kilometer gereden, 15.08kWh per 100km... gemiddeld 105 op de snelweg maar ook stukjes wat harder.
Audiokwaliteit is matig; => Geen last van, klinkt goed al was het in het begin wel slechter
Profielen werken niet goed; => Niet werken is een groot woord maar het kan inderdaad sneller en innovatiever
Parking assist gaat onnodig vaak aan en ziet dingen die er niet zijn; => Wel eens gehad met een andere auto, even een keer wassen en het is over. Soms kan het ook aan het wegdek liggen, dan reageren de sensoren op magnetische veld/lussen in het wegdek. Dus bij verkeerslichten.
Verlichting gaat veel te laat aan; => Geen last van, werkt perfect en schakelt snel in en uit, als het mistig of regenachtig is zet ik ze vaak handmatig al aan.
Navigatie werkt voor geen meter; => Werkt prima, als is het even wennen... ja het kan beter net als de rest van de software.

Sorry nu heb ik alles er even in 1 keer uitgegooid :D Handig om naar de dealer te sturen ook.
Nu heb je vergelijk... ik zou zeggen uitprinten naar de dealer en op laten lossen.... zo niet dan schriftelijk in gebreke stellen etc....

Met alle respect, ik vind het heel vervelend voor je maar we kunnen het er nog honderd keer over hebben maar dat gaat het niet oplossen, dus bel de dealer en leg het voor. Ik weet overigens een dealer met liefde voor het vak en zijn auto's die kan je zeker helpen maar dat is niet bij jou in de buurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Freezhost schreef op donderdag 13 oktober 2022 @ 14:52:
@Phusebox Hier mijn ervaringen aan de hand van jou opmerkingen

[...]

Nu heb je vergelijk... ik zou zeggen uitprinten naar de dealer en op laten lossen.... zo niet dan schriftelijk in gebreke stellen etc....

Met alle respect, ik vind het heel vervelend voor je maar we kunnen het er nog honderd keer over hebben maar dat gaat het niet oplossen, dus bel de dealer en leg het voor. Ik weet overigens een dealer met liefde voor het vak en zijn auto's die kan je zeker helpen maar dat is niet bij jou in de buurt.
Yes ik ga eens een keer een dagje plannen om met de dealer alles door te lopen. Ga het ook proberen vast te leggen waar kan zodat ik het goed kan onderbouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyrulez
  • Laatst online: 15:49
asennamm schreef op donderdag 13 oktober 2022 @ 12:40:
[...]

In Duitsland wordt de preconditionering update inmiddels uitgerold.
Alleen let wel, ze noemen het geen update maar een upgrade.
Zodoende doet de ene dealer in Duitsland deze upgrade gratis en rekenen andere dealers er tussen de 70 en 200 8)7 euro voor. Ik wacht nog op antwoord van mijn dealer wat zijn standpunt hierin is.

Ik ben heel erg benieuwd hoe de dealers in Nederland hiermee om zullen gaan.
Ben er ook wel benieuwd naar.
Maar ga ze dan met de prijslijst om de oren slaan en zeggen dat de onderstaande optie erin staat.
En ze moeten niet aankomen met de winterstand, aangezien die eigenlijk ook geen reet doet.
Bijna niemand heeft ooit energieverbruik gezien bij 'batterij-verzorging'.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Eo4dK7ium8goIsScHp5J-QS2o6c=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bUQFwLC0iVaYWh37AkH1BsNu.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaMenaz
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 15:13
Hij heeft toch ook batterijverwarming?

Batterij voorverwarming is iets anders.

Catch my drift?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
DaMenaz schreef op donderdag 13 oktober 2022 @ 15:46:

Batterijverwarming is inherent aan het gebruik van een batterij, wordt vanzelf warm. Dus in die zin heeft elke EV batterijverwarming 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyrulez
DaMenaz schreef op donderdag 13 oktober 2022 @ 15:46:

Wat is het verschil dan?
Phusebox schreef op donderdag 13 oktober 2022 @ 15:52:
[...]

Batterijverwarming is inherent aan het gebruik van een batterij, wordt vanzelf warm. Dus in die zin heeft elke EV batterijverwarming 8)
Maar ja... dat is natuurlijk dan niet noemens waardig in zo'n document als ze dat zouden bedoelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArjenIsM3
Loop nu tegen een probleempje aan met de laadpoort. Overkwam mij gister en mijn vrouw vandaag ook dat de auto nadat deze was volgeladen en de kabel aan de kant van de laadpaal al los was de laadpoort niet ontgrendelde. Dan krijg je de kabel er dus niet uit. De laadpoortvergrendeling stond zo ingesteld dat hij dient te ontgrendelen als de auto ontgrendeld wordt. En dat was hij, de deuren waren gewoon open en ook op het knopje op de sleutel drukken of de auto starten hielp niet. Uiteindelijk een workaround gevonden door de laadvergrendeling in te stellen dat hij ontgrendelt als hij niet meer aan het laden is, dan springt hij wel open. Meer mensen die dit probleem herkennen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrBlueEyes
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14-09 17:57
ArjenIsM3 schreef op donderdag 13 oktober 2022 @ 16:48:
Loop nu tegen een probleempje aan met de laadpoort. Overkwam mij gister en mijn vrouw vandaag ook dat de auto nadat deze was volgeladen en de kabel aan de kant van de laadpaal al los was de laadpoort niet ontgrendelde. Dan krijg je de kabel er dus niet uit. De laadpoortvergrendeling stond zo ingesteld dat hij dient te ontgrendelen als de auto ontgrendeld wordt. En dat was hij, de deuren waren gewoon open en ook op het knopje op de sleutel drukken of de auto starten hielp niet. Uiteindelijk een workaround gevonden door de laadvergrendeling in te stellen dat hij ontgrendelt als hij niet meer aan het laden is, dan springt hij wel open. Meer mensen die dit probleem herkennen?
Als hij al geopend is door dichtbij de auto te zijn heb ik dat wel. Ik sluit dan de auto af en open weer met afstandsbediening. Dan lukt het mij altijd hem om hem los te krijgen.

MSI MPG X870E CARBON WIFI, Ryzen 9 9900X, 64GB, Gigabyte AORUS M RTX5080, Samsung 990 Pro 4TB, Samsung 970 EVO 2TB, Samsung OLED G9, LG 48CX, LG 65C8, Xbox Series X, PS4 Pro, Galaxy Z Fold7 512GB, Kia EV6 RWD 77,4 kWh Plus, Weheat Blackbird P80

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• everlast666
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 01-09 09:20
ArjenIsM3 schreef op donderdag 13 oktober 2022 @ 16:48:
Ben in afwachting van de Ev6 dit jaar maar rijd al 4 jaar een Kona. Uit de zelfde familie. Waarom deze info misschien wel relevant.

Ik heb dit probleem erg veel gehad.

Probeer er altijd voor te zorgen dat je eerst de auto ontgrendeld, daarna de kabel uit de auto en dan pas de kabel uit de paal.

Op deze manier heb ik t probleem nog nooit weer gehad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freezhost
Je hebt inderdaad maar 30 seconden de tijd, daarna vergrendeld de kabel weer.

Zijn er meer mensen die het volgende herkennen, als je de keuzeknop van de spiegel uit het midden heb staan kantelen de spiegels bij achteruit rijden naar beneden. Sinds kort niet kantelen ze niet alleen maar draaien ook iets naar binnen ik er niets in zie. Nu is die van mij recent bij de garage geweest dus mogelijk is het met een update veranderd. Hebben meer mensen die ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dartlink
Freezhost schreef op donderdag 13 oktober 2022 @ 17:05:

Zijn er meer mensen die het volgende herkennen, als je de keuzeknop van de spiegel uit het midden heb staan kantelen de spiegels bij achteruit rijden naar beneden. Sinds kort niet kantelen ze niet alleen maar draaien ook iets naar binnen ik er niets in zie. Nu is die van mij recent bij de garage geweest dus mogelijk is het met een update veranderd. Hebben meer mensen die ervaring?
Uit mijn hoofd (jaar geleden) moest ik die spiegels ook instellen terwijl deze in de "omlaag" modus staan. Daarna werd het onthouden. Misschien voor jou de oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freezhost
@Dartlink goede tip, misschien is dat inderdaad de truc ga ik proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArjenIsM3
@everlast666 @MrBlueEyes @Freezhost Oke dus ik moet dan niet van de Keyless gebruikmaken maar de auto handmatig met de sleutel ontgrendelen voordat hij vanzelf opengaat en dan binnen 30 seconden de kabel uit de auto halen en daarna pas de kabel uit de laadpaal halen? Pff, dat is wel omslachtig zeg. Je hebt toch ook niet voor niets keyless en de werking is dus niet conform de instellingen want de auto is gewoon ontgrendeld. Ga het wel aankaarten bij de dealer, moet toch over een paar weken voor de bandenwissel langskomen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• grotegok
Phusebox schreef op donderdag 13 oktober 2022 @ 14:44:
[...]

Ruitenwissers zijn ruk (heb al vervangende gekoch;
Verwarming werkt niet goed;
De middenconsole rammelt;
Bereik is slecht/verbruik is hoog;
Audiokwaliteit is matig;
Profielen werken niet goed;
Parking assist gaat onnodig vaak aan en ziet dingen die er niet zijn;
Verlichting gaat veel te laat aan;
Navigatie werkt voor geen meter;

Nee, handig is om je energie te gebruiken naar de dealer te gaan en niet met al je posts in het guinness book of records proberen te komen.
Wat wil je niet begrijpen, wat is je doel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMenaz
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 15:13
Wat wil je dat het is?

In mijn beleving is verwarming het tijdens het rijden de batferij op een constante temperatuur houden (vooral in de winter nuttig) en voorverwarmen als je niet rijdt. Of precinditioneren van de acci voor het laden.

[ Voor 38% gewijzigd door DaMenaz op 13-10-2022 18:10 ]

Catch my drift?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyrulez
DaMenaz schreef op donderdag 13 oktober 2022 @ 18:05:
[...]

Wat wil je dat het is?

In mijn beleving is verwarming het tijdens het rijden de batferij op een constante temperatuur houden (vooral in de winter nuttig) en voorverwarmen als je niet rijdt. Of precinditioneren van de acci voor het laden.
Dus er zit wel een verwarming op voor de batterij op temp houden tijdens rijden, maar deze zou niet aan kunnen als voorverwarmen?

Naar mijn weten heb je auto's zonder batterij verwarming (Renault Zoë) en auto's met.
En auto's met kunnen dan volgens mij prima voorverwarmen.
Het is alleen effe anders aansturen in de software.

Zoals dat artikel al zegt.
Het is een update... Software...
Dus mijn aanname is dus dat het er al op had moeten zitten (aangezien het in de brochure/prijslijst staat).

Kwam net deze link nog tegen (staat free of Charge).

https://tekdeeps.com/now-...-gets-battery-preheating/

[ Voor 6% gewijzigd door stimpyrulez op 13-10-2022 18:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mini-me
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Mijn vader protesteert al jaren tegen het kopen van een nieuwe auto omdat hij al die poespas niet moet. En wij lachen hem min of meer uit - je hoeft het niet te gebruiken maar als je het niet doet, ga je in de toekomst helemaal niet meer snappen hoe je de auto moet besturen.

Als ik de issues rondom laadkabel, ghost mode, beslagen ruiten etc lees en de "je moet gewoon zo en zo doen" suggesties, dan dan krijg ik het gevoel dat ik op mijn vader begin te lijken.

Het mag toch niet zo zijn dat een 50-60k auto zo'n complexe handleiding heeft en backup procedures dagdagelijkse handelingen te doen?

Ik ben het met iedereen eens dat @Phusebox nodig eens naar zijn/een dealer gaat, maar tegelijkertijd snap ik de frustraties maar al te goed. En dat terwijl mijn EV6 nog niet eens is geproduceerd..

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SwEEp3R
Freezhost schreef op donderdag 13 oktober 2022 @ 17:05:

Gevalletje RTFM 🥸 Dit is de Automatische omkeerfunctie. Zie pagina 5-44 hoe dit precies werkt.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JKRnWH4tVNZ3ir7N9wcOXVIc6As=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IauxOMmfcHIaaaXxOoV2E9jM.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• roelwillems
Mini-me schreef op donderdag 13 oktober 2022 @ 18:37:
Mijn vader protesteert al jaren tegen het kopen van een nieuwe auto omdat hij al die poespas niet moet. En wij lachen hem min of meer uit - je hoeft het niet te gebruiken maar als je het niet doet, ga je in de toekomst helemaal niet meer snappen hoe je de auto moet besturen.

Als ik de issues rondom laadkabel, ghost mode, beslagen ruiten etc lees en de "je moet gewoon zo en zo doen" suggesties, dan dan krijg ik het gevoel dat ik op mijn vader begin te lijken.

Het mag toch niet zo zijn dat een 50-60k auto zo'n complexe handleiding heeft en backup procedures dagdagelijkse handelingen te doen?

Ik ben het met iedereen eens dat @Phusebox nodig eens naar zijn/een dealer gaat, maar tegelijkertijd snap ik de frustraties maar al te goed. En dat terwijl mijn EV6 nog niet eens is geproduceerd..
De problemen die @Phusebox ervaart zijn heel vervelend, maar onthoudt dat de meeste mensen gewoon probleemloos rondrijden.

Zelf ervaar ik 0 problemen. Alleen hoor je daar dan wat minder van op een forum ;)

Zelfs de interne navigatie vind ik prima werken (en die heb ik bij eerdere auto’s van andere merken nooit langer dan 2 weken gebruikt).

Wel zijn er altijd puntjes die qua bedieningsgemak beter kunnen, maar dat heeft elke auto. Zo had mijn Volvo automatische ruitenwissers die je wel elke keer handmatig moest aanzetten voor ze “automatisch” aan de slag gingen. 8)7

Moest in het begin alleen wennen aan de vele piepjes qua veiligheidssystemen. Maar dat is een kenmerk van auto’s uit Azië/VS. Overigens wel veel fijner dan hoe bijv Mercedes dat doet, als je daar iets te veel uit de baan dreigt te gaan hoor je paar zachte piepjes én lijkt het alsof je zojuist iets het geraakt of mis hebt geschakeld (hard knarsend geluid en overdreven harde vibratie in het stuur, je schrikt je de eerste paar keer wezenloos).

Lang verhaal om te zeggen: elke auto heeft wel punten die je prettig of juist minder fijn vindt. Echt grote problemen komen voor, maar zijn gelukkig (meestal) niet de standaard.

Gewoon wachten tot de EV6 voor de deur staat en dan zal je ervaren dat het een heel behoorlijke auto is 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tolga07
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 14:52
SwEEp3R schreef op donderdag 13 oktober 2022 @ 19:09:
[...]

Gevalletje RTFM 🥸 Dit is de Automatische omkeerfunctie. Zie pagina 5-44 hoe dit precies werkt.
[Afbeelding]
Helaas niet voor de Air modellen :(
Pagina: 1 ... 204 ... 446 Laatste

Let op:
Openbaar laden, laadpassen, etc. in: [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3.

Bestellingen, leveringen en "waar is de boot"-posts over de Kia EV6 mogen in: Het KIA EV6 leveringen topic