Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franciesco
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 21:59
Onderstaande nieuwsbericht over TomTom was volgens mij nog niet voorbij gekomen hier.

https://www.hyundai.news/...ith-maps-and-traffic.html

Geen concrete datum en ook geen letterlijke belofte dat TomTom in de huidige generatie Kia's gaat komen. Maar wel opvallend dat er bijvoorbeeld staat:
Extended agreement now covers all Genesis, Hyundai and Kia vehicles in Europe
en
We are thrilled that all Hyundai and Kia drivers in Europe will benefit from the comfort and safety provided by TomTom’s best-in-class geolocation technology.
Toch kan ik me bijna niet voorstellen dat we ook TomTom gaan krijgen in de reeds geleverde Kia's zoals de EV6.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:30
Alleen de kaarten en verkeersinfo. Niet de software eromheen.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cruysen
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12:10
HansAuutB schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 15:47:
Wil KIA Connect installeren op een rooted telefoon.
"The app excited because the device was rooted."
The app staat in de Magisk deny list en Magisk is hernoemd.
Heb er nog niemand over gehoord.
Heeft niemand van jullie een rooted device?
Zo wel, wat is de turnaround?

Edit: denylist moest nog aangevuld worden.
De app werkt inmiddels.
Ik had hetzelfde probleem. Had contact gehad met de ontwikkelaar, die gaf aan dat het niet veilig was als de telefoon geroot is. Ik moest dat er maar afhalen. 🤦🏼‍♂️
Dus de app controleert gewoon of de telefoon geroot is. Niet eens of deze de rechten krijgt.
Maar het is mij inmiddels ook gelukt om het voor elkaar te krijgen. 👍

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiliyama
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 19-09 11:37
Phusebox schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 08:29:
[...]

Ehm dat gaat nooit toch? Het is of automatisch openen als je dat aan hebt, of zelf ontgrendelen en dan met de drukknop op de klep openen, of via de knop op de sleutel.

(Of met de knop in de auto)
Bij mij werkt dat wel zo. Aankomend achter de gesloten auto met de sleutel in mijn zak, vervolgens op drukknop van de klep zelf drukken en de klep gaat open.
Automatich openen na 3 seconden als ik achter de auto sta is uitgeschakeld in het menu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiliyama
  • Laatst online: 19-09 11:37
Phusebox schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 08:35:
[...]

Maar alleen als je eerst langs de zijkant bent gelopen en je deuren open zijn gegaan toch?
Nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mini-me
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Misschien een verschil in gedrag per uitvoering?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solarman
  • Registratie: Mei 2022
  • Niet online
Mini-me schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 07:28:
Misschien een verschil in gedrag per uitvoering?
Het enige verschil is dat de AIR uitvoering geen automatisch opengaande achterklep heeft wanneer je 3 seconden achter de auto staat, en de Flush portiergrepen niet automatisch naar buiten komen.
Verder is de werking bij alle modellen hetzelfde.

[ Voor 8% gewijzigd door Solarman op 05-10-2022 08:08 ]

ENYAQ SPORTLINE 210kW MY25 ( voorheen: KIA EV6 GT-Line 77,4 RWD MY23)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PieterSn
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 27-07 22:50
Welke app/website gebruiken jullie om onderweg z.s.m. naar een (snel)laadpaal te zoeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMenaz
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 18:36
PieterSn schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 20:03:
Welke app/website gebruiken jullie om onderweg z.s.m. naar een (snel)laadpaal te zoeken?
Zie het rode kader onderaan deze pagina. Daar is een algemeen topic over:

[EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3

Catch my drift?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SwEEp3R
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 03-06 07:44
DaMenaz schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 20:27:
[...]

Zie het rode kader onderaan deze pagina. Daar is een algemeen topic over:

[EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3
Aan de beheerder van dat rode kader: topic aanpassen van deel 2 naar deel 3 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Ideale Man
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 26-07 15:09
De Ideale Man schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 08:54:
De topic in het rood " openbare laadpalen laadpassen en providers Deel 2" is vervangen door "Deel 3".
Zo dat heeft lang geduurd om aan te passen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wesco
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 00:55
De Ideale Man schreef op donderdag 6 oktober 2022 @ 19:51:
[...]
Zo dat heeft lang geduurd om aan te passen.
Ik heb dit nu even bij de admins gevraagd, dan is het zo gepiept (als topicstarter kun je dit niet zelf).

De snelste manier voor dit soort meldingen is via een topic-report, het handje + ‘Rapporteer’ bovenaan de pagina.

Opel Ampera-e (2020)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roadman
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 19-09 19:39
Mijn EV6 GT Line staat al sinds maandag binnen bij de garage. De 12 volt accu was overleden. Na vervangen hiervan blijft hij in storing staan en ze hebben geen idee waar het verder aan kan liggen. :/ Volgens de dealer zijn er ook geen soortgelijke meldingen bekend bij KIA. Ben dat dit een langdurige zoektocht gaat worden. ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asennamm
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 19-09 16:06
Een post van vandaag op het Duitse ev6 forum:

Hallo zusammen,
gerade eben von meinem KIA-Berater eine Nachricht erhalten:
Kia EV6 (MJ22): Optionales Upgrade des Lademanagements mit Vorkonditionierung.
Ab sofort!

Al iemand hier van zijn dealer een bericht/uitnodiging gekregen voor deze update?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexzel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14:43
asennamm schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 13:06:
Een post van vandaag op het Duitse ev6 forum:

Hallo zusammen,
gerade eben von meinem KIA-Berater eine Nachricht erhalten:
Kia EV6 (MJ22): Optionales Upgrade des Lademanagements mit Vorkonditionierung.
Ab sofort!

Al iemand hier van zijn dealer een bericht/uitnodiging gekregen voor deze update?
Vorige week de vraag nog gesteld aan mijn Kia dealer, dit was zijn antwoord:

"Ik heb het even voor u uitgezocht. Er is op dit moment nog niks bekend over deze update.
Mocht het zo zijn dat u in aanmerking komt voor de update dan wordt u door Kia nederland op de hoogte gehouden over de update. "

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dartlink
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 20:39
alexzel schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 13:49:
[...]

Vorige week de vraag nog gesteld aan mijn Kia dealer, dit was zijn antwoord:

"Ik heb het even voor u uitgezocht. Er is op dit moment nog niks bekend over deze update.
Mocht het zo zijn dat u in aanmerking komt voor de update dan wordt u door Kia nederland op de hoogte gehouden over de update. "
Ik blijf me verbazen over de informatievoorziening van dealers, mijn dealer gaf weken geleden al aan dat de update er is, maar alleen nog door Kia NL moet worden vrijgegeven voor de EV6.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20:52
Weinig zeggende Franse video, maar volgens mij doet de EV6 het inmiddels bij een Tesla SuC V3:
YouTube: RECHARGE EV6 SUR BORNE TESLA

Iemand al ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexzel
Dartlink schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 14:39:
[...]

Ik blijf me verbazen over de informatievoorziening van dealers, mijn dealer gaf weken geleden al aan dat de update er is, maar alleen nog door Kia NL moet worden vrijgegeven voor de EV6.
Mijn dealer hoef je geen pro actieve informatie van te verwachten, daar moest ik telkens zelf achteraan. Zelf op de vraag of ik op de hoogte kon worden gehouden is niet eens een antwoord op gekomen met het excuus achteraf dat het allemaal zo druk is. Nou geloof mij, dat excuus is pure onzin en dat heb ik hem ook verteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Ideale Man
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 26-07 15:09
Vervelend dat er blaadjes nu in de spleetjes vallen waar ik met mijn vingers niet bij kan.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UeAxyda57Pb3IaEsFZFklJAjHmY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/66xiFhdtjkpG0m8cjJcFlXuq.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/76cuXUo-R3p7DSJuAnvmaxIkCLM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rPHTaSYPRjEvNR4Ng5HtCT13.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mini-me
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
De Ideale Man schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 17:13:
Vervelend dat er blaadjes nu in de spleetjes vallen waar ik met mijn vingers niet bij kan.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Compressor met naald?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaMenaz
  • Laatst online: 18:36
Helikoptertape. :+

Catch my drift?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ArjenIsM3
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 10:14
Voor de geïnteresseerden in de relaxstoelen: mijn 77kwh Plus die ik vandaag heb opgehaald (vermoedelijk een van de laatste MY22) heeft ze :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Heb de laatste week steeds dat de parkeersensoren aangaan als ik iemand nader bij een stoplicht. Maar dan gaat ie zelfs in het rood terwijl ik nog dik een meter afstand heb tot de auto voor me.

Dit had ik voorheen nooit bij stoplichten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Loei123
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 20:40
Phusebox schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 18:49:
Heb de laatste week steeds dat de parkeersensoren aangaan als ik iemand nader bij een stoplicht. Maar dan gaat ie zelfs in het rood terwijl ik nog dik een meter afstand heb tot de auto voor me.

Ben jij serieus al eens naar de dealer geweest om je auto te vergelijken met een andere?

Je meldt heel veel zaken die, voor zover ik weet, uniek zijn onder de EV6 perikelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joer
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 19-04 12:19
ArjenIsM3 schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 17:51:
Voor de geïnteresseerden in de relaxstoelen: mijn 77kwh Plus die ik vandaag heb opgehaald (vermoedelijk een van de laatste MY22) heeft ze :)
Ik krijg die van mij 26okt en is ook een my22. Dus lekker relaxen in de stoel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArjenIsM3
Overigens is mijn auto bij aflevering dus gewoon niet geüpdatet ondanks dat Content Tilburg aangaf dit wel te gaan doen voor aflevering. Morgen zelf maar even de navi update proberen te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HansAuutB
  • Laatst online: 18:20
ArjenIsM3 schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 21:52:
Overigens is mijn auto bij aflevering dus gewoon niet geüpdatet ondanks dat Content Tilburg aangaf dit wel te gaan doen voor aflevering. Morgen zelf maar even de navi update proberen te doen.
Idem hier. Vanmiddag nog bevestigd dat bij aflevering alles geüpdatet zou zijn.
Maar ...updates lopen er 2 achter.
Slordig. En geeft weinig vertrouwen in de werkplaats.

En hoe zal dit dan zijn tav de garage-updates?

Rijdt sinds 05-10-2022 een KIA EV6 GT-line rwd Runway Red

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• king_dude
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online
Mijn dealer vraagt mij netjes of ik wil updaten. En als dit gedaan is (ik wil het niet altijd), staat in het Kia systeem van de dealer exact wat er aan updates doorgevoerd is (want dit wordt doorgenomen met klant).

Gewoon goede service dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlaTieBla
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-09 08:07

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

Zit er geen blad op je sensor 'geplakt' of veel vuil? Dat gaf in mijn vorige auto nog wel eens rare WTF resultaten.

leica - zeiss - fuji - apple | PSN = Sh4m1n0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
BlaTieBla schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 13:13:
[...]

Zit er geen blad op je sensor 'geplakt' of veel vuil? Dat gaf in mijn vorige auto nog wel eens rare WTF resultaten.
Zie niks bijzonders maar morgen is het tijd voor de tweewekelijks poetsbeurt en dan zal ik in de gaten houden of het dan weg is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HansAuutB
  • Laatst online: 18:20
KIA-app.
Back-up gebruikersprofiel.
Hoe is automatische back-up in te stellen of te activeren?
Handmatige back-up werkt wel.

Rijdt sinds 05-10-2022 een KIA EV6 GT-line rwd Runway Red

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBlueEyes
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14-09 17:57

Ik heb ook het idee dat dit bij mij vaker gebeurd.

MSI MPG X870E CARBON WIFI, Ryzen 9 9900X, 64GB, Gigabyte AORUS M RTX5080, Samsung 990 Pro 4TB, Samsung 970 EVO 2TB, Samsung OLED G9, LG 48CX, LG 65C8, Xbox Series X, PS4 Pro, Galaxy Z Fold7 512GB, Kia EV6 RWD 77,4 kWh Plus, Weheat Blackbird P80

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fabian-69
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 08-10-2023
Heeft er al iemand “Dynamische naafkappen met stilstaand logo” op de EV6 velgen? Zelf heb ik de standaard 19” velgen en lijkt me wel leuk om deze er op te zetten. Ik heb ze nog niet voorbij zien komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SwEEp3R

Waarschijnlijk heb je Parking Distance Warning Auto On aangezet? Zie handleiding 6-158.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/c-Hv_BU_9Tz6A07mr1vRGuYHOsc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Nu4k8NU5ZOTWeOIfPuclxQBY.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
SwEEp3R schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 11:41:
[...]

Waarschijnlijk heb je Parking Distance Warning Auto On aangezet? Zie handleiding 6-158.

[Afbeelding]
Stond altijd al aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Dartlink schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 09:23:
[...]

Wil je eens een foto maken van de camera? Dan doe ik zo hetzelfde bij deze plus en mijn eigen gt-line.
Beetje laat...
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iDTjPh8b80I7yek0x7YmrrsX7uo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/scoh0ME1O7RUzKxPvluttD8Z.jpg?f=fotoalbum_large

Door de hoeveelheid contrast schaduw en felle zon geen ideale situatie maar voor mij is dit beter dan ik voorheen had op een BMW 1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joer
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 19-04 12:19
Phusebox schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 12:40:
[...]

Beetje laat...
[Afbeelding]

Door de hoeveelheid contrast schaduw en felle zon geen ideale situatie maar voor mij is dit beter dan ik voorheen had op een BMW 1.
Is niks mis met jou beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dartlink
Phusebox schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 12:40:
[...]

Beetje laat...
[Afbeelding]

Ah als ik dit even herinner met mijn leen auto. Is dit beeld kwa camera hetzelfde, alleen de kwaliteit van jouw camera stukken beter!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• FearTheBen
  • Laatst online: 08-02-2023
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aBB2t592-UFarg6rQH-W2EoGmMo=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/sO20dQGVEGYeluurwYfcwDxu.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArjenIsM3
Beeldkwaliteit van de achteruitrijcamera van de EV6 is prima, maar die van mijn vorige auto ('18 VW Polo Highline R-line) was wel een stukje beter. Minder vertraging qua beeld en leek wel meer fps ook. Desalniettemin krijgt de EV6 wat dat betreft ook wel een voldoende van me.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
Afgelopen week twee keer op en neer geweest naar Essen, ca. 120 km. Alle vier de ritten, zowel ochtend als avond, was de auto niet warm te krijgen. Althans, ik had hem op 22 graden staan en na een uur rijden had ik het echt ijskoud. Voeten waren half bevroren voor mijn gevoel.

Vooral de ritten in de avond zou ik verwachten dat bij 15 graden buitentemperatuur en meer dan een half uur 130 rijden de warmtepomp wel zou werken maar lijkt er niet echt op.

Binnenkort misschien toch maar eens naar de dealer en alle updates laten doen. Kijken of dat ook hier in de buurt kan of dat ik daarvoor 2 uur moet rijden in totaal naar de dealer waar ie gekocht is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• king_dude
  • Niet online
Phusebox schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 21:09:
Afgelopen week twee keer op en neer geweest naar Essen, ca. 120 km. Alle vier de ritten, zowel ochtend als avond, was de auto niet warm te krijgen. Althans, ik had hem op 22 graden staan en na een uur rijden had ik het echt ijskoud. Voeten waren half bevroren voor mijn gevoel.

Vooral de ritten in de avond zou ik verwachten dat bij 15 graden buitentemperatuur en meer dam een half uur 130 rijden de warmtepomp wel zou werken maar lijkt er niet echt op.

Binnenkort misschien toch maar eens naar de dealer en alle updates laten doen. Kijken of dat ook hier in de buurt kan of dat ik daarvoor 2 uur moet rijden in totaal naar de dealer waar ie gekocht is.
Rij jij nog stock??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth_Fedor
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-09 15:02
Warmtepomp moet bijna meteen beginnen met warmte leveren lijkt mij

"May The Force be with me"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Nee in juli is de trekhaak geplaatst en is de terugroepactie uitgevoerd en bij aflevering in mei zouden alle toen beschikbare updates zijn gedaan.

Dus bij mijn weten is er enkel de preheating update voor de accu die resteert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• king_dude
  • Niet online
Phusebox schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 21:33:
[...]

Nee in juli is de trekhaak geplaatst en is de terugroepactie uitgevoerd en bij aflevering in mei zouden alle toen beschikbare updates zijn gedaan.

Dus bij mijn weten is er enkel de preheating update voor de accu die resteert.
Maar één actie mogelijk. Auto inleveren bij een dealer, en na een week bij hem de status opvragen als hij die week er in gereden heeft.. iets anders is geen optie meer vrees ik.

Er zijn 2 mogelijkheden: óf je krijgt erkenning voor je problemen (en ze worden opgelost), of de aangehaalde problemen zijn van die aard dat ze niet worden gezien. In dat laatste gevsl dien je mogelijk je eigen blik in perspectief te zien

[ Voor 18% gewijzigd door king_dude op 10-10-2022 05:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R20141016
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 18-09 19:36
Phusebox schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 21:09:

Vooral de ritten in de avond zou ik verwachten dat bij 15 graden buitentemperatuur en meer dan een half uur 130 rijden de warmtepomp wel zou werken maar lijkt er niet echt op.

Hmmm ik heb ook de Plus en heb na 5 minuten rijden met 21 graden al zo warm dat de temperatuur wordt teruggeschroefd naar de 20 graden. Krijg ook constant een warme airflow.
Lijkt me echt dat er iets (goed) mis is met jouw auto.

De EV6 blijft een heerlijke reisauto _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
R20141016 schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 07:53:
[...]

Hmmm ik heb ook de Plus en heb na 5 minuten rijden met 21 graden al zo warm dat de temperatuur wordt teruggeschroefd naar de 20 graden. Krijg ook constant een warme airflow.
Lijkt me echt dat er iets (goed) mis is met jouw auto.

De EV6 blijft een heerlijke reisauto _/-\o_
En staat bij jou "Heat" dan aan? Want ik heb het idee dat "Heat" de traditionele verwarming is, die stroom zuipt als een gek. Als Heat uitstaat komt er alleen koude lucht uit.

Ik begin ook meer en meer teleurgesteld te raken in de stoelen, na een uur rijden heb ik al behoefte aan pauze voor mijn rug. Komt ook omdat de lendesteun niet in hoogte verstelbaar is, en er geen steun is aan de zijkanten. Maar goed, kan ook aan mij liggen, anderen hoor ik er niet over klagen.

[ Voor 20% gewijzigd door Phusebox op 10-10-2022 08:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JerJon
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 05-12-2023
Phusebox schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 07:55:
[...]

En staat bij jou "Heat" dan aan? Want ik heb het idee dat "Heat" de traditionele verwarming is, die stroom zuipt als een gek. Als Heat uitstaat komt er alleen koude lucht uit.

Ik begin ook meer en meer teleurgesteld te raken in de stoelen, na een uur rijden heb ik al behoefte aan pauze voor mijn rug. Komt ook omdat de lendesteun niet in hoogte verstelbaar is, en er geen steun is aan de zijkanten.
Ik heb ook de Plus en hij verwarmt prima en direct maar heeft dan ook wel altijd het het heat lampje aan staan als er warme lucht uit de roosters komt.

Hij staat bij mij op 20grd en dat is warm genoeg om heerlijk zonder jas in de auto te zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loei123
[...]

Zonder "Heat" aan zou je auto inderdaad niet warm moeten kunnen krijgen.

Bij mij staat de verwarming eigenlijk standaard aan.
Als je je echt druk maakt om verbruik/range dan zijn de stoel- en stuurverwarming een betere optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThatGuy2303
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 19-09 15:10
Loei123 schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 19:46:
[...]

Ben jij serieus al eens naar de dealer geweest om je auto te vergelijken met een andere?

Je meldt heel veel zaken die, voor zover ik weet, uniek zijn onder de EV6 perikelen.
Niet helemal uniek hoor dit, ik heb het ook wel eens een enkele keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Loei123 schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 08:01:
[...]

Zonder "Heat" aan zou je auto inderdaad niet warm moeten kunnen krijgen.

Bij mij staat de verwarming eigenlijk standaard aan.
Als je je echt druk maakt om verbruik/range dan zijn de stoel- en stuurverwarming een betere optie.
Nou ja ik zet hem gewoon op auto climate 1 en dan verwacht ik dat de auto de rest doet. Maar moet blijkbaar zelf Heat aan en uit zetten omdat ie anders als een gek stroom blijft verbruiken de hele rit en dus nooit de warmtepomp gebruikt lijkt het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loei123
Phusebox schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 08:03:
[...]

Nou ja ik zet hem gewoon op auto climate 1 en dan verwacht ik dat de auto de rest doet. Maar moet blijkbaar zelf Heat aan en uit zetten omdat ie anders als een gek stroom blijft verbruiken de hele rit en dus nooit de warmtepomp gebruikt lijkt het.
Helemaal met je eens dat auto-climate zijn werk zou moeten doen.

Ook mijn ervaring is dat dit voor geen meter werkt en daarom gebruik ik dat ook nooit.
Binnen 1 week van bezit van de auto was ik daar al achter.

Gewoon handmatig temp instellen, waar de lucht heen moet en de "Heat" aan. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Loei123
ThatGuy2303 schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 08:02:
[...]

Niet helemal uniek hoor dit, ik heb het ook wel eens een enkele keer.
Ga even door de rest van zijn berichten heen zou ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R20141016
[...]

Ik begin ook meer en meer teleurgesteld te raken in de stoelen, na een uur rijden heb ik al behoefte aan pauze voor mijn rug. Komt ook omdat de lendesteun niet in hoogte verstelbaar is, en er geen steun is aan de zijkanten. Maar goed, kan ook aan mij liggen, anderen hoor ik er niet over klagen.
Heat staat wel aan idd, anders krijg je idd alleen maar koude lucht.
En ook ik heb auto climate aan op standje 1.
Qua stroomverbruik heb ik weinig te klagen, ook met heat aan.

[ Voor 3% gewijzigd door R20141016 op 10-10-2022 08:17 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• marcel3
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 17:37
[...]

We zijn toch allemaal redelijk 'tech savy' hier? En het komt na uren in de kou niet in je op om eens voor de gein op een knop met de naam 'heat' te drukken? Dat gaat er bij mij eerlijk gezegd lastig in.

Verder ben ik zelf heel blij met deze werkwijze. Zolang ik het afkan met de stuur- en stoelverwarming weet ik op deze manier 100% zeker dat er geen energie gaat in de cabineverwarming zonder dat ik de rest van de instellingen ook handmatig moet gaan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
marcel3 schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 08:17:
[...]

We zijn toch allemaal redelijk 'tech savy' hier? En het komt na uren in de kou niet in je op om eens voor de gein op een knop met de naam 'heat' te drukken? Dat gaat er bij mij eerlijk gezegd lastig in.

Verder ben ik zelf heel blij met deze werkwijze. Zolang ik het afkan met de stuur- en stoelverwarming weet ik op deze manier 100% zeker dat er geen energie gaat in de cabineverwarming zonder dat ik de rest van de instellingen ook handmatig moet gaan doen.
Tech savy of niet, auto climate is auto climate, en niet dan moet je nog handmatig op heat drukken. Noem het dan "random climate" ofzo.

Zelfs zonder heat aan is het verbruik best hoog onder de 15 graden buiten temp. 20% hoger dan in de zomer nu al.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• alexzel
Phusebox schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 08:30:
[...]

Tech savy of niet, auto climate is auto climate, en niet dan moet je nog handmatig op heat drukken. Noem het dan "random climate" ofzo.

Zelfs zonder heat aan is het verbruik best hoog onder de 15 graden buiten temp. 20% hoger dan in de zomer nu al.
Ik heb mijn EV6 nu een maandje, al de klachten die ik jou hoor hebben heeft die van mij geen last van. Auto climate zorgt er automatisch voor dat de heat aan of uit moet. Geen excessief stroom verbruik merkbaar. Ik hoor jou zoveel klachten hebben, je moet echt teruggaan naar de dealer want volgens mij is er in de basis van jou auto iets erg goed mis. Ik heb tot nu toe echt nog 0 klachten over zaken die verkeerd gaan of niet werken.

Je hebt tot nu toe al van meerdere mensen gehoord dat je met de auto terug moet gaan, ik zie je vooral nog steeds veel klagen. Snap dat het vervelend voor je is, maar zoals hierboven ook al wordt gezegd, jij moet echt de auto aan de dealer geven om er naar te laten kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --HOOLIE--
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-09 09:48

--HOOLIE--

MILLLLLLLLL

Phusebox schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 08:30:
[...]

Ik herken dat ook, nu al.
Auto komt bij 100% vol geladen niet meer boven de 385 km,,, en het is nog niet eens echt koud

Met GOD zelf heb ik geen problemen, het is meer zijn fanclub die mij niet aanstaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --HOOLIE--

--HOOLIE--

MILLLLLLLLL

alexzel schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 08:38:
[...]

Ik heb mijn EV6 nu een maandje, al de klachten die ik jou hoor hebben heeft die van mij geen last van. Auto climate zorgt er automatisch voor dat de heat aan of uit moet. Geen excessief stroom verbruik merkbaar. Ik hoor jou zoveel klachten hebben, je moet echt teruggaan naar de dealer want volgens mij is er in de basis van jou auto iets erg goed mis. Ik heb tot nu toe echt nog 0 klachten over zaken die verkeerd gaan of niet werken.

Je hebt tot nu toe al van meerdere mensen gehoord dat je met de auto terug moet gaan, ik zie je vooral nog steeds veel klagen. Snap dat het vervelend voor je is, maar zoals hierboven ook al wordt gezegd, jij moet echt de auto aan de dealer geven om er naar te laten kijken.
Ik ben ook al 2x terug geweest en na een "grondig" onderzoek van de dealer is er niks gebeurd.
Ik heb dan wel niet zo heel veel klacht als PhuseBox, maar kan hem wel begrijpen...

Met GOD zelf heb ik geen problemen, het is meer zijn fanclub die mij niet aanstaat...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alexzel
--HOOLIE-- schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 08:41:
[...]

Ik ben ook al 2x terug geweest en na een "grondig" onderzoek van de dealer is er niks gebeurd.
Ik heb dan wel niet zo heel veel klacht als PhuseBox, maar kan hem wel begrijpen...
Snap ik, schandalig! Dit is niet hoe je EV6 hoort te werken. Wat ik tot nu toe van mij dealer heb ondervonden, maar dat is een sales man, dat hij geen ene hol af weet van de auto. Snapt niets van de technology, ken de termen niet eens. Laat je niet afwimpelen door ze of ga naar een andere dealer toe voor een 2nd opinion.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
alexzel schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 08:38:
[...]

Kost mij 4 uur, die ik niet zomaar even heb op werkdagen, om twee keer op en neer naar de dealer te gaan. Uit ervaring weet ik dat ze met dit soort vage klachten toch niks kunnen, of niks doen. Dan staat je auto er een dag, kijken ze niet eens ernaar en zeggen: "we hebben niks kunnen vinden". Misschien dat ze uitlezen of er storingen zijn maar dat is het dan ook. (PS. Bedoel niet specifiek deze dealer, maar alle garages in het algemeen.)

Een leenauto zullen ze waarschijnlijk ook niet gratis geven voor deze problemen, dus dan kost het me niet alleen de tijd, de stroom maar ook nog geld voor een leenauto.

[ Voor 3% gewijzigd door Phusebox op 10-10-2022 08:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexzel
Phusebox schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 08:45:
[...]

Kost mij 4 uur, die ik niet zomaar even heb op werkdagen, om twee keer op en neer naar de dealer te gaan. Uit ervaring weet ik dat ze met dit soort vage klachten toch niks kunnen, of niks doen. Dan staat je auto er een dag, kijken ze niet eens ernaar en zeggen: "we hebben niks kunnen vinden". Misschien dat ze uitlezen of er storingen zijn maar dat is het dan ook.

Een leenauto zullen ze ook niet gratis geven voor deze problemen, dus dan kost het me niet alleen de tijd, de stroom maar ook nog geld voor een leenauto.
Sorry, maar je heb 50K+ voor een auto uitgegeven..... Er zijn ook andere dealers toch? Laat je niet naaien door ze kan ik alleen maar zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loei123
--HOOLIE-- schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 08:40:
[...]

Auto komt bij 100% vol geladen niet meer boven de 385 km,,, en het is nog niet eens echt koud
Ik zit nu op 190km range bij 44% batterij.
Moet ik er wel bij zeggen dat ik totaal niet op het verbruik let.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JST94
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 31-07 13:28
[...]

Wat voor uitvoering heb je? Ik heb een 77.4kWh Plus en haal met 100% momenteel nog 470km.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel3
[...]

Dat is idd wel erg karig voor de 77 kWh. Of het moet zo zijn dat je altijd als een Hoolie rijdt natuurlijk ;)

Ik zit met de 58 kWh zonder warmtepomp nu op 396 km bij 100%. Dat was afgelopen zomer dik 400.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel3
[...]

Volgens mij hebben alle uitvoeringen met WP ook dezelfde PTC heater als mijn 'poverty spec' Air zonder WP. Ik dacht eerlijk gezegd altijd dat HEAT alleen die PTC heater aanstuurde, maar misschien is het ook de WP.

Die heater heb je met WP ook gewoon nodig omdat een WP er vrij lang over doet om op gang te komen en ook als het koud en vochtig is af en toe in defrost gaat etc. Jouw ervaringen zo lezende zou ik in ieder geval wel eens bij een dealer willen laten checken of de WP wel echt aangestuurd wordt en functioneert, of dat daar iets misgaat waardoor je alleen op de PTC heater bent aangewezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --HOOLIE--

--HOOLIE--

MILLLLLLLLL

marcel3 schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 11:19:
[...]

Dat is idd wel erg karig voor de 77 kWh. Of het moet zo zijn dat je altijd als een Hoolie rijdt natuurlijk ;)

Ik zit met de 58 kWh zonder warmtepomp nu op 396 km bij 100%. Dat was afgelopen zomer dik 400.
77kwh RDW. altijd op eco stand en regen3 en nee geen stoplicht sprints of achterlijk snel rijden...
Met het wat warmere weer 2x boven de 440km geweest bij 100% lading en dat was het...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
--HOOLIE-- schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 11:56:
[...]

77kwh RDW. altijd op eco stand en regen3 en nee geen stoplicht sprints of achterlijk snel rijden...
Met het wat warmere weer 2x boven de 440km geweest bij 100% lading en dat was het...
Rij je net als mij 90% snelweg? Hier vergelijkbare range. Momenteel is het 420km bij 100%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --HOOLIE--

--HOOLIE--

MILLLLLLLLL

Phusebox schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 12:09:
[...]

Rij je net als mij 90% snelweg? Hier vergelijkbare range. Momenteel is het 420km bij 100%.
zal iets minder zijn maar toch zeker wel 70% snelweg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dosh
  • Laatst online: 21:55
--HOOLIE-- schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 11:56:
[...]

Ik heb het vaker gezegd, maar je moet je echt niet blind staren op de range die anderen halen. Het voorbeeld hierboven met ca. 400 km bij een 58 kWh accu is een gemiddeld verbruik van 14,5 kWh per 100 km. Je gaat mij niet vertellen dat dat een realistische range/verbruik is als je op de snelweg rijdt. Het netto capaciteit van de 58 kWh accu laat ik dan zelfs nog buiten beschouwing..

Ik heb ook nu met 100% accu ongeveer 400 km als range en dat zou dus +- 18 kWh per 100 kilometer zijn (uitgaande van een effectieve accucapaciteit van 72 kWh). Dat is dus veel realistischer dan het verbruik dat hierboven wordt genoemd. Ik denk dat er niet zoveel aan de hand is bij je wagen, maar dat de waardes die je hier voorbij ziet komen in hele specifieke use-cases van toepassing zijn.

[ Voor 4% gewijzigd door dosh op 10-10-2022 12:12 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jefjef
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-09 20:49

jefjef

learning by doing

[...]

Dit is al meerdere malen op alle fora ( ook dezelfde fora waar jij vertoeft) gemeld. Heat moet wel aan anders heb je niets. Voor iemand die een sport van maakt om op alles op en aanmerkingen te hebben is dit wel een gemis van je. Kan het het zijn dat de door jou al benoemde problemen logische verklaringen hebben en terug te vinden zijn in de manual en in alle fora die jij zo trouw bezoekt? Vraag me toch serieus af of jij niet gewoon aan het trollen bent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henrov
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 16-08 11:48
Loei123 schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 09:38:
[...]

Ik zit nu op 190km range bij 44% batterij.
Moet ik er wel bij zeggen dat ik totaal niet op het verbruik let.
Nog steeds 485 bij 100%

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Freezhost
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 18:27
Bij mij staat hij altijd op 22 graden en auto... begin vaak met op stand 3 en zodra het comfortabel is zet ik hem op stand 1. Heel soms beslaat het, als iemand met een natte jas instapt ofzo... even terug naar stand 3 en het probleem is weer opgelost. Op stand 1 gebeurd dat ook alleen duurt dat iets langer. Sinds de laatste update werkt het gewoon goed.

Verder maak ik mij niet druk of de PTC verwarmt of de warmtepomp, ik voel wel eens warme lucht als Heat uit staat maar het zal mij een zorg zijn. Verbruik geloof ik ook wel, dat is voor dit formaat auto echt perfect. Hij rijdt heerlijk dus wat wil je nog meer... die paar kilometer meer of minder is te verwaarlozen

[ Voor 31% gewijzigd door Freezhost op 10-10-2022 12:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
jefjef schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 12:14:
[...]

Dit is al meerdere malen op alle fora ( ook dezelfde fora waar jij vertoeft) gemeld. Heat moet wel aan anders heb je niets. Voor iemand die een sport van maakt om op alles op en aanmerkingen te hebben is dit wel een gemis van je. Kan het het zijn dat de door jou al benoemde problemen logische verklaringen hebben en terug te vinden zijn in de manual en in alle fora die jij zo trouw bezoekt? Vraag me toch serieus af of jij niet gewoon aan het trollen bent
Ik had dit gemist dan, want ik dacht dat Heat enkel de PTC heater was. Maar ja, dan nog mag de auto deze ook best zelf aanzetten als ik 19 graden instel en climate op AUTO heb staan en het buiten 4 graden is... 8)7

Ik heb al zeker 12 jaar geen auto meer gehad waar ik iets anders moet doen als de temperatuur instellen wanneer deze op "auto" staat.

[ Voor 8% gewijzigd door Phusebox op 10-10-2022 12:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freezhost
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 18:27
@Phusebox Probeer eens op 22 graden en dan op Auto stand 3 en als het dan behaaglijk is schakel je terug naar Auto 1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sQuare
  • Laatst online: 19-09 20:57
Phusebox schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 12:18:
[...]

Ik had dit gemist dan, want ik dacht dat Heat enkel de PTC heater was. Maar ja, dan nog mag de auto deze ook best zelf aanzetten als ik 19 graden instel en climate op AUTO heb staan en het buiten 4 graden is... 8)7

Ik heb al zeker 12 jaar geen auto meer gehad waar ik iets anders moet doen als de temperatuur instellen wanneer deze op "auto" staat.
In mijn 77 RWD plus hoef ik nooit zelf heat aan te zetten. bij mij staat ie op auto 1 en indien nodig gaat automatisch heat aan (dan gaat a/c automatisch uit). Als het dan warm genoeg is gaat heat ook automatisch weer uit en a/c weer aan. het enige dat ik soms bij stel is de temperatuur of auto naar 2 of 3.

EV6 77kWh Plus RWD MY:22

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel3
dosh schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 12:11:
[...]

Ik heb het vaker gezegd, maar je moet je echt niet blind staren op de range die anderen halen. Het voorbeeld hierboven met ca. 400 km bij een 58 kWh accu is een gemiddeld verbruik van 14,5 kWh per 100 km. Je gaat mij niet vertellen dat dat een realistische range/verbruik is als je op de snelweg rijdt. Het netto capaciteit van de 58 kWh accu laat ik dan zelfs nog buiten beschouwing..

Ik heb ook nu met 100% accu ongeveer 400 km als range en dat zou dus +- 18 kWh per 100 kilometer zijn (uitgaande van een effectieve accucapaciteit van 72 kWh). Dat is dus veel realistischer dan het verbruik dat hierboven wordt genoemd. Ik denk dat er niet zoveel aan de hand is bij je wagen, maar dat de waardes die je hier voorbij ziet komen in hele specifieke use-cases van toepassing zijn.
Ons verbruik 's zomers is inderdaad 14,4 a 14,5 kWh/100 km. Daar doen we niet heel erg ons best voor. Ik rij bijna altijd rustig in Normal met af en toe een stoplichtsprintje. Mix van snelweg/provinciaal/stad die wsl aardig dichtbij de WLTP cyclus zit. En wat ook wel helpt is dat je op de A12 in de spits vaak al blij mag zijn als je uberhaupt de 100 haalt. Regen setting 1 en auto climate ook op 1.

Ik ben het overigens wel met je eens dat je moet oppassen met vergelijken. Het verschilt enorm met het type gebruik. Mi zijn de twee belangrijkste factoren buiten het weer: 1. gemiddelde snelheid en 2. acceleratiesnelheid. Regen instelling maakt dan weer nauwelijks iets uit. Vanaf stand 1 of hoger zal de auto altijd maximaal regenereren.

Dat gezegd hebbende, als iemand het idee heeft dat zijn verbruik tegenvalt, dan mag je best een poging doen om dat zo goed mogelijk met alle mitsen en maren te relateren aan het verbruik van anderen. Zo heb je ook evt. een beter verhaal naar de dealer. Als ik van HOELIE hier lees dat hij echt zijn best moet doen voor dit soort tegenvallende cijfers, dan vind ik dat ook op zijn minst wel opvallend. Je zou bijna zeggen kijk eens of je een paar dagen een demo van de dealer mee kan krijgen om te zien wat je daarmee haalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --HOOLIE--

--HOOLIE--

MILLLLLLLLL

marcel3 schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 12:41:
[...]

Ons verbruik 's zomers is inderdaad 14,4 a 14,5 kWh/100 km. Daar doen we niet heel erg ons best voor. Ik rij bijna altijd rustig in Normal met af en toe een stoplichtsprintje. Mix van snelweg/provinciaal/stad die wsl aardig dichtbij de WLTP cyclus zit. En wat ook wel helpt is dat je op de A12 in de spits vaak al blij mag zijn als je uberhaupt de 100 haalt. Regen setting 1 en auto climate ook op 1.

Ik ben het overigens wel met je eens dat je moet oppassen met vergelijken. Het verschilt enorm met het type gebruik. Mi zijn de twee belangrijkste factoren buiten het weer: 1. gemiddelde snelheid en 2. acceleratiesnelheid. Regen instelling maakt dan weer nauwelijks iets uit. Vanaf stand 1 of hoger zal de auto altijd maximaal regenereren.

Dat gezegd hebbende, als iemand het idee heeft dat zijn verbruik tegenvalt, dan mag je best een poging doen om dat zo goed mogelijk met alle mitsen en maren te relateren aan het verbruik van anderen. Zo heb je ook evt. een beter verhaal naar de dealer. Als ik van HOELIE hier lees dat hij echt zijn best moet doen voor dit soort tegenvallende cijfers, dan vind ik dat ook op zijn minst wel opvallend. Je zou bijna zeggen kijk eens of je een paar dagen een demo van de dealer mee kan krijgen om te zien wat je daarmee haalt.
Dat heb ik al eens voorgesteld aan de dealer,...helaas zonder positief antwoord.
Maar dankjewel markel4 voor de tip

[ Voor 7% gewijzigd door --HOOLIE-- op 10-10-2022 12:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• marcel3
--HOOLIE-- schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 12:47:
[...]

Dat heb ik al eens voorgesteld aan de dealer,...helaas zonder positief antwoord.
Maar dankjewel markel4 voor de tip
Balen, want zoiets geeft tenminste echt duidelijkheid. Met vage onderzoekjes of pogingen tot vergelijkingen met anderen kom je niet veel verder. Ik wil het vuurtje natuurlijk niet opstoken, maar bij dit soort cijfers zou ik overwegen om hem in te leveren op grond van non conformiteit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomVeeCee
  • Laatst online: 12-10-2022

Heb ik al van in het begin. Naar de dealer geweest, en niets aan te doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dartlink
Net even met mijn dealer gebelt in verband met precondiotioneren van de accu.

Beste jongen wist van niets en ook niet wat het inhield. "Heeft u er problemen mee dan?" Uhh nee, want ik heb het nog niet...

Hij wilde er een klacht voor aanmaken bij Kia, waarop ik zei dat dit al een jaar geleden is gedaan door hunzelf als het goed is.

Het begint onderhand een lief dagboek te worden :+

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• SwEEp3R
De AUTO knop regelt:
  • Luchtstroommodus
  • Aanjagersnelheid
  • Luchttoevoer
  • Airconditioning
Hierbij betekent Airconditioning echt letterlijk luchtbehandeling: niet alleen koelen, maar ook verwarmen (als wij in NL zeggen "Ik zet de airo aan.", gaat het 9 van de 10 keer om koeling).

Bij mij verwarmt en koelt de EV6 in de AUTO stand automatisch, zonder extra actie. De HEAT knop is meer een soort override waarmee je kunt voorkomen dat de warmtepomp gebruikt wordt, zodat je energie kunt besparen. Net zoals de A/C knop: als ik het koeler wil hebben met alleen buitenlucht en zonder A/C, kan ik de A/C gewoon uitzetten. Met HEAT werkt dat ook zo. Vooral bedoeld om UIT te zetten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dartlink
SwEEp3R schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 14:24:
De AUTO knop regelt:
  • Luchtstroommodus
  • Aanjagersnelheid
  • Luchttoevoer
  • Airconditioning
Hierbij betekent Airconditioning echt letterlijk luchtbehandeling: niet alleen koelen, maar ook verwarmen (als wij in NL zeggen "Ik zet de airo aan.", gaat het 9 van de 10 keer om koeling).

Bij mij verwarmt en koelt de EV6 in de AUTO stand automatisch, zonder extra actie. De HEAT knop is meer een soort override waarmee je kunt voorkomen dat de warmtepomp gebruikt wordt, zodat je energie kunt besparen. Net zoals de A/C knop: als ik het koeler wil hebben met alleen buitenlucht en zonder A/C, kan ik de A/C gewoon uitzetten. Met HEAT werkt dat ook zo. Vooral bedoeld om UIT te zetten...
Exact zo werkt het ook bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1Mark
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:19
Dartlink schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 14:27:
[...]

Bij mij ook. Dus soms ook AC en heat tegelijk aan, omdat de binnenruimte vochtig wordt.

De warmtepomp zal ook wel automatisch gaan, maar dat ding is niet zo'n wonder als wat sommigen ervan lijken te verwachten: Zover ik begrijp is dat alleen maar een beetje hitte van de accu's afsnoepen naar de zitruimte. Dus dat betekent maar een klein beetje efficiëntiewinst bij lange ritten, waar de accu's een beetje overtollige warmte produceren als je er langere tijd veel vermogen uit haalt (snelweg).

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• JanAllElectric
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 10-09 09:10
Dartlink schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 14:27:
[...]

En bij mij ook. Heat en A/C gaan automatisch aan en uit. Ik zet de temp zomers niet lager dan 21 en (anders zelfs te koud) en in de winter op 20,5. De laatste keer 100% opladen nog steeds 508km range. Verder geen omkijken naar.

Eigenlijk werkt bij alles zoals ik verwacht. I-pedal rijden is ideaal. Bij gelijkmatig rijden klopt range exact (7000 vakantiekilometers dit jaar en ABPR alleen nog nodig voor initieel plannen). KIA navigatie is wat betreft informatie beter dan AA met google maps of TomTom (nummers afslagen, afstand afslag + wat er na komt, heldere kaarten voor onbekende verkeerspleinen, widescreen). Ondanks wat ik hier allemaal lees zijn de Ionity laadpunten, na ingeven eindbestemming, makkelijk te vinden via : poi langs de snelweg). Wel de navigatie in de "witte stand" zetten anders zie je niets op die kaarten. Geluid wordt steeds voller (wel flacs gebruiken direct via USB en zeker geen mp3 via bluetooth). Inspreken bestemming gaat meestal goed (gisteren nog bv "navigeer naar Gamma Tiel" en jawel...).

Verder anticipeer ik op de eigenaardigheden van de software (bv geen automatische snelheidswisseling, maar zelf steeds 5km boven wat de borden aangeven houden met pijltje omhoog/omlaag, cruise control op 1 afstandsstreepje en pauzeren bij nadering rotonde en/of stoplicht dan remt en stopt de auto vanzelf door i-pedal _/-\o_ l).

[ Voor 3% gewijzigd door JanAllElectric op 10-10-2022 15:46 ]

Panasonic TCAP 12kW J-versie + Heishamon/HA/Node-Red/Grafana/InfluxDB; Atlantic v3 200L; 5* jaga strada 21 & zelfbouw DBE; 3*2400Wp (O,Z,W); KIA EV6 77kWh RWD + EVCC/cFos Wallbox solar; 3* Marstek 5kWh (v151)+CT003 (v114)+ modbus/lilygo/node-red/HA

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• grotegok
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21:07
[...]

In de AutoClimate stand, ik zet hem op 2, gaat het automatisch. Heat gaan aan/uit en AC aan/uit wanneer het nodig is. Werkt prima bij mij.
Ik gebruik geen 'driver only' knop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xiqum
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09:10
Xiqum schreef op maandag 25 juli 2022 @ 09:20:
Afgelopen zaterdag voor het eerst bij Fastned geweest en dat ging niet soepel. Na het starten met laden stopte na 3 minuten het laden vanwege een communicatie probleem. Poging 2 stopte na een minuut of 1,5 en poging 3 ook. Na 3 pogingen had ik genoeg geladen om thuis te komen maar vraag me toch af of dit probleem herkenbaar is? Of had ik gewoon pech?

In het topic lees ik meerdere mensen met problemen bij FastNed maar dat lijkt allemaal in de connectie/start fase van het laden te zitten. Dat ging hier dus wel goed omdat er wel een enige tijd (het zij kort) met 170kw geladen werd.
Bovenstaande probleem had ik ook bij andere Fastned locaties en Shell Recharge. Na aandringen bij de dealer hebben ze de laadpoort vervangen en nu zijn de problemen opgelost. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MChellinga
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 19-09 20:18
Hyundai is in de UK begonnen met uitrollen van de battery conditioning mode. Schijnbaar geen "gratis" update. Ben benieuwd of en wanneer we hier voor de EV6 deze update kunnen gaan ophalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gupje360
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 17-09 07:52
JST94 schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 09:55:
[...]

Wat voor uitvoering heb je? Ik heb een 77.4kWh Plus en haal met 100% momenteel nog 470km.
Dat red ik echt niet! 380 max nu, met 100%n!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1Mark
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:19
Gupje360 schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 23:30:
[...]

Dat red ik echt niet! 380 max nu, met 100%n!
Het vergelijken van die guess-o-meter is niet super relevant, want dat is een inschatting op je km/kwh verbruik van jou van je recente verbruik.

Mijn guess-o-meter geeft zo'n 470km aan als ik tot 90% oplaad, maar ik rij denk ik slechts 30% op de snelweg tussen laadbeurten.

Ik haal hiermee in de laatste weken zo tussen de 12 en 16 km/kwh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tolga07
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 20:06
1Mark schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 15:34:
[...]

Bij mij ook. Dus soms ook AC en heat tegelijk aan, omdat de binnenruimte vochtig wordt.

De warmtepomp zal ook wel automatisch gaan, maar dat ding is niet zo'n wonder als wat sommigen ervan lijken te verwachten: Zover ik begrijp is dat alleen maar een beetje hitte van de accu's afsnoepen naar de zitruimte. Dus dat betekent maar een klein beetje efficiëntiewinst bij lange ritten, waar de accu's een beetje overtollige warmte produceren als je er langere tijd veel vermogen uit haalt (snelweg).
Ik heb hetzelfde, maar als ik de AC op 24 graden zet dan krijg ik ook gewoon warme lucht met heat uit, dus geen idee waar het nou eigenlijk goed voor is gezien ik met AC uit en heat aan beslagen ramen krijg na een paar minuten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Vanochtend nog eens getest, maar komt alleen warme lucht uit de roosters aan de zijkant met Heat aan. Of ja wam... lauwig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel3
Phusebox schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 10:01:
Vanochtend nog eens getest, maar komt alleen warme lucht uit de roosters aan de zijkant met Heat aan. Of ja wam... lauwig.
En je had de temp wel echt lekker hoog staan, zeg maar 24 gr of hoger? Dan klopt er echt iets niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gupje360
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 17-09 07:52
1Mark schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 09:17:
[...]

Het vergelijken van die guess-o-meter is niet super relevant, want dat is een inschatting op je km/kwh verbruik van jou van je recente verbruik.

Mijn guess-o-meter geeft zo'n 470km aan als ik tot 90% oplaad, maar ik rij denk ik slechts 30% op de snelweg tussen laadbeurten.

Ik haal hiermee in de laatste weken zo tussen de 12 en 16 km/kwh.
Mijn gebruik is 90% snelweg en ik heb 20" velgen, dit weegt natuurlijk allemaal mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loei123
Phusebox schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 10:01:
En op welke temperatuur heb je het systeem dan? En hoe warm was het op dat moment buiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Loei123 schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 12:00:
[...]

En op welke temperatuur heb je het systeem dan? En hoe warm was het op dat moment buiten?
21 graden, buiten 5 graden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Loei123
Phusebox schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 12:03:
[...]

21 graden, buiten 5 graden.
Als er dan lauwe lucht uit komt terwijl HEAT aan staat moet je gewoon langs je dealer gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R20141016
Poeh ik moest vanochtend de verwarming naar 19 graden zetten.
Voorverwarmd met de app op 22,5 graden.
Vervolgens teruggebracht naar 21 graden en op de snelweg maar op 19 gezet.
Ik dreef bijna de auto uit. :+
Buitentemperatuur was trouwens 3 graden 8)

[ Voor 9% gewijzigd door R20141016 op 11-10-2022 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
R20141016 schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 14:40:
Voorverwarmd met de app op 22,5 graden.
En toen was je accu half leeg? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fabianno1234
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 22-01-2023
Vandaag weer een nieuw probleem met de ev6. Nu kan ik helemaal niet meer laden. Meerdere laadpalen gebprobeerd maar niks. Ik krijg in de app de volgende melding.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ci8-sCyZqLeT86V4w6y0OsmtgqE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GtTcwAouqTKyHTEfEMHmN3cC.jpg?f=fotoalbum_large

De dealer kon het ook niet verhelpen dus wordt er waarschijnlijk een nieuwe laadpoort besteld. Dat wordt dus weken wachten.

Zijn er mensen die dit eerder hebben gehad?
Pagina: 1 ... 203 ... 446 Laatste

Let op:
Openbaar laden, laadpassen, etc. in: [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3.

Bestellingen, leveringen en "waar is de boot"-posts over de Kia EV6 mogen in: Het KIA EV6 leveringen topic