Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMenaz
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 18:36
Ben ook erg benieuwd hoe dat eco-friendly coladoppeninterieur zich houdt op langere termijn.

Catch my drift?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martindelamar
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 12-07 11:04
Goedemiddag,
Ik probeerde vanmorgen planken te vervoeren maar kreeg de bijrijdersstoel niet plat.
Zie ik iets over het hoofd of kan dit gewoon niet?
Ik ben benieuwd of iemand een idee heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stoutski
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 19-09 09:45
FirePuma142 schreef op zondag 4 september 2022 @ 12:08:
[...]

Is er zilver af, of zwart op?
Zilver is er af

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• stoutski
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 19-09 09:45
Martindelamar schreef op zondag 4 september 2022 @ 13:42:
Goedemiddag,
Ik probeerde vanmorgen planken te vervoeren maar kreeg de bijrijdersstoel niet plat.
Zie ik iets over het hoofd of kan dit gewoon niet?
Ik ben benieuwd of iemand een idee heeft.
Stoel naar voren hoofd steun er af en dan de bank plat.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/heX8WkQkvuE0Qi5Y4j88O1oP7Q0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/id9naQh80z8OBYD3vo9cD4wr.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martindelamar
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 12-07 11:04
Ah,dank je wel voor de moeite Stoutski!
Is anders dan ik had gedacht. Ik zocht naar een manier om de rugleuning voorover te laten klappen, maar zo kan het natuurlijk ook.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tolga07
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 20:06
stoutski schreef op zondag 4 september 2022 @ 14:01:
[...]

[Afbeelding]
Dat is een handige tip! Misschien in tips and tricks zetten? @Wesco

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:30
Voor wie ook CrossClimates 2 wil bestellen:

4 halen, 3 betalen bij Euromaster. Goedkoper dan de online banden cowboys.
https://www.euromaster.nl/acties/michelin-aanbieding

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• smalltowncynic
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 01-08 19:55
smalltowncynic schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 13:18:
[...]

De frunk is leeg, daar had ik inderdaad ook al even gechecked.
[...]

Die heb ik ook nog niet gevonden.

Het is trouwens ook niet dat ik de V2L-stekker echt ga missen, want ik zie het meer als een gimmick (hoewel, als je eraan gewend bent... :) ), maar als het erbij zou moeten zitten, moet het er wel bij zitten.
Even een kleine update mijnerzijds. Ik heb dus contact opgenomen met de dealer en die bevestigden dat de twee tasjes erbij hadden moeten zitten. Ik moest toevallig diezelfde dag in de buurt zijn en ik kon ze meteen ophalen. Kortom bij de Plus moeten ze er gewoon bij zitten, de mobility kit, granny lader en V2L stekker. Mogelijk handig ter referentie in de toekomst :)

Rest mij wel de vraag waarom ze er niet bij zaten. Als ik Tweakers niet had gelezen, had ik mogelijk niet eens geweten dat ze erbij hadden moeten zitten. Ik vind het een apart verhaal.

Ik heb ook afgelopen zaterdag een m3 hout vervoerd in de EV6. Dat gaat ook goed, en gaf me meteen een reden om de V2L stekker uit te proberen met de stofzuiger en inderdaad, @ThatGuy2303 had gelijk, het is toch wel handig :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JeJeBe
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 30-05 20:32

JeJeBe

KIA EV6 GT-Line AWD MY22

smalltowncynic schreef op maandag 5 september 2022 @ 09:03:
[...]

Even een kleine update mijnerzijds. Ik heb dus contact opgenomen met de dealer en die bevestigden dat de twee tasjes erbij hadden moeten zitten. Ik moest toevallig diezelfde dag in de buurt zijn en ik kon ze meteen ophalen. Kortom bij de Plus moeten ze er gewoon bij zitten, de mobility kit, granny lader en V2L stekker. Mogelijk handig ter referentie in de toekomst :)

Rest mij wel de vraag waarom ze er niet bij zaten. Als ik Tweakers niet had gelezen, had ik mogelijk niet eens geweten dat ze erbij hadden moeten zitten. Ik vind het een apart verhaal.
DIe hebben ze er even uitgelegd en vergeten terug in te leggen oid. En de sukkel die je auto heeft overhandigd had waarschijnlijk niet genoeg hersencellen om te zien dat er wat miste. Veel anders dan dat zal het niet zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JeJeBe

JeJeBe

KIA EV6 GT-Line AWD MY22

Tolga07 schreef op maandag 5 september 2022 @ 08:13:
[...]

Dat is een handige tip! Misschien in tips and tricks zetten? @Wesco
Dat is toch bij elke 4 (5) deurs zo ... Leuning naar voren gaat never tenzij je een 2(3) deurs hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tolga07
JeJeBe schreef op maandag 5 september 2022 @ 09:30:
[...]

Dat is toch bij elke 4 (5) deurs zo ... Leuning naar voren gaat never tenzij je een 2(3) deurs hebt.
Meer auto’s kunnen dit tegenwoordig, zie bijvoorbeeld de T-Cross

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --HOOLIE--
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-09 09:48

--HOOLIE--

MILLLLLLLLL

Gisteren een nieuw knopje ontdekt...( heb de auto pas sinds december...)
Ik was mijn stoel aan het verstellen en voelde opeens een knopje boven de verstelknoppen.
Toen ik deze indrukte kwam er een melding in het scherm wat leek op "zorg dat er ruimte is op de achterbank " (achterbank was volledig leeg)
Weet iemand waarvoor dit knopje dient? (77kwh RWD GT-line)

Met GOD zelf heb ik geen problemen, het is meer zijn fanclub die mij niet aanstaat...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cruysen
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20-09 12:10
Yep, dat is de relax stand. De stoel gaat dan volledig naar achter (en wat omhoog)

[ Voor 40% gewijzigd door cruysen op 05-09-2022 10:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeJeBe

JeJeBe

KIA EV6 GT-Line AWD MY22

--HOOLIE-- schreef op maandag 5 september 2022 @ 09:57:
Gisteren een nieuw knopje ontdekt...( heb de auto pas sinds december...)
Ik was mijn stoel aan het verstellen en voelde opeens een knopje boven de verstelknoppen.
Toen ik deze indrukte kwam er een melding in het scherm wat leek op "zorg dat er ruimte is op de achterbank " (achterbank was volledig leeg)
Weet iemand waarvoor dit knopje dient? (77kwh RWD GT-line)
Serieus ... ? dat is de | tukie doen tijdens opladen" knop :9
Voortaan wel beter youtube en overige media in de gaten houden hé, behoort tot de basiskennis dat je weet dat die functie erop zit (of zat). "Relaxstoelen". :P

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Phusebox
JeJeBe schreef op maandag 5 september 2022 @ 09:59:
[...]

Serieus ... ? dat is de | tukie doen tijdens opladen" knop.
Voortaan wel beter youtube en overige media in de gaten houden hé, behoort tot de basiskennis dat je weet dat die functie erop zit (of zat). "Relaxstoelen".
Ik weet dat het maandagochtend is, maar het kan wel iets vriendelijk. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markvw
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 05-09 08:24
stoutski schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 21:35:
Zag laatst een foto van een sier strip op de stuur die gescheurd was.
Nu zie ik bij mij ook een scheur ontstaan.

Nu zag ik ook dat de onderste sierstrip al helemaal kaal is.
Zijn er meer mensen die dit al hebben?

[Afbeelding]
Ik dacht dat er wellicht iets tegenaan gekomen was, maar rondom de strip geen schade. Goed om te lezen dat ik niet de enige ben, dan kan ik het aan de dealer melden.

Mijn strip is dus ook gescheurd.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UT01zZv-GzKLFBLTP8uXFBqii5E=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rVtzMHtdA3usxSM37Dr1LGA6.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JeJeBe

JeJeBe

KIA EV6 GT-Line AWD MY22

Phusebox schreef op maandag 5 september 2022 @ 10:01:
[...]

Ik weet dat het maandagochtend is, maar het kan wel iets vriendelijk. ;)
smiley added :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --HOOLIE--
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-09 09:48

--HOOLIE--

MILLLLLLLLL

JeJeBe schreef op maandag 5 september 2022 @ 09:59:
[...]

Serieus ... ? dat is de | tukie doen tijdens opladen" knop :9
Voortaan wel beter youtube en overige media in de gaten houden hé, behoort tot de basiskennis dat je weet dat die functie erop zit (of zat). "Relaxstoelen". :P
Natuurlijk weet ik van het bestaan af maar nooit de behoefte gehad om deze functie te gebruiken dus inderdaad geen idee waar de knop hiervoor zich zou bevinden....

Met GOD zelf heb ik geen problemen, het is meer zijn fanclub die mij niet aanstaat...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• smalltowncynic
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 01-08 19:55
--HOOLIE-- schreef op maandag 5 september 2022 @ 10:16:
[...]

Natuurlijk weet ik van het bestaan af maar nooit de behoefte gehad om deze functie te gebruiken dus inderdaad geen idee waar de knop hiervoor zich zou bevinden....
Dat is inderdaad een paradox aan de EV6. Laden gaat zo snel dat je amper de tijd hebt even een toilet te bezoeken, maar hij heeft wel relaxstoelen.

Als je twee keer het knopje naar achter een halve seconde ingedrukt houdt, gaat hij in de relaxstand. Er is trouwens erg veel ruimte! Ik ben 1,90 en ik kan languit liggen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tolga07
markvw schreef op maandag 5 september 2022 @ 10:01:
[...]

Ik dacht dat er wellicht iets tegenaan gekomen was, maar rondom de strip geen schade. Goed om te lezen dat ik niet de enige ben, dan kan ik het aan de dealer melden.

[Afbeelding]
Ook precies op dezelfde plek zie ik, dus dan zou ik gokken op een slechte batch sierstrips

[ Voor 4% gewijzigd door Tolga07 op 05-09-2022 11:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike0709
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 18-09 10:04
Hi, ik heb sinds een paar dagen dat het 'knopje' op de deurgreep aan de bestuurderskant niet meer werkt (ontgrendeld/vergrendeld de auto niet als ik erop druk). Bijrijders kant werkt nog wel. Zijn er hier andere mensen die last hebben van hetzelfde probleem?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EricEB
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 12:29
smalltowncynic schreef op maandag 5 september 2022 @ 10:25:
[...]

Dat is inderdaad een paradox aan de EV6. Laden gaat zo snel dat je amper de tijd hebt even een toilet te bezoeken, maar hij heeft wel relaxstoelen.

Als je twee keer het knopje naar achter een halve seconde ingedrukt houdt, gaat hij in de relaxstand. Er is trouwens erg veel ruimte! Ik ben 1,90 en ik kan languit liggen!
De relax stoel functie is dus bedoeld om te relaxen......dus is het bedoeld om de auto in de kampeermodus te zetten :-)

Tijdens laden wel eens zo in de stoel gelegen...mensen kijken je heel raar aan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mini-me
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
EricEB schreef op maandag 5 september 2022 @ 14:01:
[...]

De relax stoel functie is dus bedoeld om te relaxen......dus is het bedoeld om de auto in de kampeermodus te zetten :-)

Tijdens laden wel eens zo in de stoel gelegen...mensen kijken je heel raar aan...
Is het eigenlijk toegestaan voor de bijrijder om de relaxstand te gebruiken tijdens het rijden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jefjef
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-09 20:49

jefjef

learning by doing

Freezhost schreef op donderdag 1 september 2022 @ 09:27:
[...]

Bij mij gaan de lampen al aan als ik onder een brug door rij, bij jou dus niet? Ik gebruik altijd de auto stand behalve bij mist. Het lijkt wel of jij een alpha versie hebt gekregen...
Gezien al zijn berichten denk ik eerder een pre productie exemplaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asennamm
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 19-09 16:06
in mijn zoektocht naar "verbeteren" van het interieur van de ev6 (hard plastic wegwerken) kwam ik deze tegen:

https://www.ebay.com/itm/...7219d5c58a0711d6e7e47492f

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JeJeBe

JeJeBe

KIA EV6 GT-Line AWD MY22

asennamm schreef op maandag 5 september 2022 @ 16:10:
in mijn zoektocht naar "verbeteren" van het interieur van de ev6 (hard plastic wegwerken) kwam ik deze tegen:

https://www.ebay.com/itm/...7219d5c58a0711d6e7e47492f
oei, dat kun je geen verbetering noemen, ziet er uit als bijzonder slecht geplakt behang :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxander968
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19:51
Mini-me schreef op maandag 5 september 2022 @ 15:43:
[...]

Is het eigenlijk toegestaan voor de bijrijder om de relaxstand te gebruiken tijdens het rijden?
Of het toegestaan is weet ik niet, je moet het alleen niet willen. De gordel is zo ontworpen dat je bij een impact er tegenaan geduwd wordt. Bij een frontale impact in ligstand zul je er onderdoor gaan en daarmee de gordel en waarschijnlijk ook de airbag nutteloos maken. BMW heeft een soortgelijke stoel die alleen te gebruiken is als de auto stilstaat, daar hebben ze goed over nagedacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiliyama
  • Laatst online: 19-09 11:37
[...]

Als je levensmoe bent mag je alles doen.
Nog erger: bijrijders die voeten op het dashboard leggen tijdens rijden. In elk geval snelle dood bij het in werking treden van de airbag. Bekken en bovenbeen breekt, misschien ook nog je schedel. Maar is geen probleem want je slagaders in je liezen worden doorgesneden en je sterft een snelle en zachte dood. Jammer van al dat geld voor een auto met heel veel veiligheidsvoorzieningen. Hoe dom kunnen mensen zijn die dat doen of is het onwetendheid??? Misschien het laatste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mini-me
  • Niet online
Wiliyama schreef op maandag 5 september 2022 @ 17:14:
[...]

Als je levensmoe bent mag je alles doen.
Nog erger: bijrijders die voeten op het dashboard leggen tijdens rijden. In elk geval snelle dood bij het in werking treden van de airbag. Bekken en bovenbeen breekt, misschien ook nog je schedel. Maar is geen probleem want je slagaders in je liezen worden doorgesneden en je sterft een snelle en zachte dood. Jammer van al dat geld voor een auto met heel veel veiligheidsvoorzieningen. Hoe dom kunnen mensen zijn die dat doen of is het onwetendheid??? Misschien het laatste.
Dat klinkt als wel een heel grote hoop frustraties bij elkaar.

Los daarvan: ik ben geen voorstander van rijden zonder gordel/liggen/etc maar wil als bestuurder snappen hoe de wetgeving en verzekering in elkaar zitten. De rest is verantwoordelijkheid van de passagier, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TGEN
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-09 21:36

TGEN

Hmmmx_

Mini-me schreef op maandag 5 september 2022 @ 18:17:
[...]

Dat klinkt als wel een heel grote hoop frustraties bij elkaar.

Los daarvan: ik ben geen voorstander van rijden zonder gordel/liggen/etc maar wil als bestuurder snappen hoe de wetgeving en verzekering in elkaar zitten. De rest is verantwoordelijkheid van de passagier, toch?
Volgens mij ben je als bestuurder niet gevrijwaard van verantwoordelijkheid voor je passagiers (ongeacht of het volwassenen zijn of niet).

Pixilated NetphreaX
Dronkenschap is Meesterschap
DragonFly

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Solarman
  • Registratie: Mei 2022
  • Niet online
TGEN schreef op maandag 5 september 2022 @ 18:40:
[...]

Volgens mij ben je als bestuurder niet gevrijwaard van verantwoordelijkheid voor je passagiers (ongeacht of het volwassenen zijn of niet).
Ter info:
Als bestuurder ben je wettelijk verantwoordelijk voor passagiers onder de 12 jaar.

ENYAQ SPORTLINE 210kW MY25 ( voorheen: KIA EV6 GT-Line 77,4 RWD MY23)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mini-me
  • Niet online
Solarman schreef op maandag 5 september 2022 @ 19:55:
[...]

Ter info:
Als bestuurder ben je wettelijk verantwoordelijk voor passagiers onder de 12 jaar.
Exact. In het verleden was je verantwoordelijk voor alle passagiers maar ik herinner me dat dit is herzien. Een puber op de achterbank die geen gordel draagt, krijgt de boete dus op eigen naam voorgeschoteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HansAuutB
  • Laatst online: 23:48
Ik ben benieuwd.
Evi komt over ruim een maand in ons gezin.
Wat zijn de ervaringen met de witte banden in het interieur van de GT-line?
Mijn vrouw vreest dat deze snel vuil zullen worden, bv door het blauw van een nieuwe spijkerbroek.
Kan iemand er al iets over zeggen?

Rijdt sinds 05-10-2022 een KIA EV6 GT-line rwd Runway Red

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JerJon
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 05-12-2023
[...]

Het is niet eens mogelijk als de auto "aan" (lees ready) staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ihkvdb
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 08-04-2023
[...]

[Afbeelding]
Die van mij is ook zo beschadigd…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canby
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 19-09 22:04
HansAuutB schreef op maandag 5 september 2022 @ 22:03:
Ik ben benieuwd.
Evi komt over ruim een maand in ons gezin.
Wat zijn de ervaringen met de witte banden in het interieur van de GT-line?
Mijn vrouw vreest dat deze snel vuil zullen worden, bv door het blauw van een nieuwe spijkerbroek.
Kan iemand er al iets over zeggen?
Dit was in mijn geval de einige reden om niet voor GT-line te gaan.

EV6 77,4kWh Plus Advanced AWD / MY23, Interstellar Grey

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HansAuutB
Canby schreef op maandag 5 september 2022 @ 23:11:
[...]

Dit was in mijn geval de einige reden om niet voor GT-line te gaan.
Uiteindelijk wel gekocht, maar wel een paar nachten over geslapen.
Maar af-fabriek een onvoorstelbaar stomme keuze; hoe bedenk je het.
We zullen het zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Mensen met een gebroken strip in het stuur, gebeurt het bij zowel GT Line als andere uitvoeringen, aangezien het stuur een andere vorm heeft?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dartlink
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 20:39
JerJon schreef op maandag 5 september 2022 @ 22:47:
[...]

Het is niet eens mogelijk als de auto "aan" (lees ready) staat.
In mijn auto kan de passagier gewoon de relax stand gebruiken hoor, ook als deze in ready of aan het rijden is ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gupje360
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 17-09 07:52
Aalscholver die vanaf de berm de weg over schiet, kan wel janken! Schade valt mee, maar het is direct zo zonde op je nieuwe auto.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
Gupje360 schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 07:24:
Aalscholver die vanaf de berm de weg over schiet, kan wel janken! Schade valt mee, maar het is direct zo zonde op je nieuwe auto.
:| ;(
Zuur altijd ja de eerste schade vooral.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricEB
  • Laatst online: 12:29
Phusebox schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 07:07:
Mensen met een gebroken strip in het stuur, gebeurt het bij zowel GT Line als andere uitvoeringen, aangezien het stuur een andere vorm heeft?
Heb net even gekeken...na bijna 37K km geen spoor van scheurtjes of zelfs verkleuring van 'chroom' randje op het stuur. :)

De vegan bekleding (geen GT line, dus helemaal zwart) laat wel snel vlekken zien maar is makkelijk met natte doek schoon te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
EricEB schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 11:25:
[...]

Heb net even gekeken...na bijna 37K km geen spoor van scheurtjes of zelfs verkleuring van 'chroom' randje op het stuur. :)

De vegan bekleding (geen GT line, dus helemaal zwart) laat wel snel vlekken zien maar is makkelijk met natte doek schoon te krijgen.
Vroeg me af of de breukjes door de andere vorm zouden kunnen komen, misschien dat er meer spanning op staat. Maar is niets meer dan een wilde gok.

Hier na 10k km ook nog niets te zien gelukkig. Bij mijn BMW begon de coating aan de achterkant van het stuur na 30k km los te laten. Corona speelde ook mee, alcohol op je handen om te ontsmetten en dan het stuur vastpakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WaSteiL
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19-09 08:58
Ik weet niet of het al besproken is, maar ik rij voor het eerst Kia en wie heeft het daar verzonnen dat volume omhoog is met knopje omhoog, volume omlaag is met omlaag.... maar volgende track omlaag is en track terug omhoog.. wie doet zoiets? :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PB-powell
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 20:30

PB-powell

Mr. Laziness

WaSteiL schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 11:59:
Ik weet niet of het al besproken is, maar ik rij voor het eerst Kia en wie heeft het daar verzonnen dat volume omhoog is met knopje omhoog, volume omlaag is met omlaag.... maar volgende track omlaag is en track terug omhoog.. wie doet zoiets? :X
Niet zo gek toch? Bijna elke playlist heeft het volgende nummer onder het huidige nummer staan? Dus een plekje naar beneden is het volgende nummer. Net als bij een CD.
Ik stoor mij meer aan dat de ene keer bij kort opnieuw de auto starten de media wel aangaat en de andere keer de radio. Regelmatig dat ik mijn zoon ophaal van het kdv en de ene keer springt ie op de radio en de andere keer op de media van m'n telefoon.
Persoonlijk vind ik het niet erg als ie altijd standaard de radio pakt (een nummertje van Sefa om 07:15 is niet altijd gewenst :+), maar nu lijkt het af en toe wat willekeurig.

In de IT gaat alles automatisch, maar niets vanzelf | Marktplaats | YouTube

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
Heb ik persoonlijk ook problemen mee... zelfde als de Ziggo Next box, omhoog omlaag is daar ook heel raar om zenders te wisselen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HansAuutB
Volkomen logisch, lijkt me.
In een muzieklijst ga je voor een volgende altijd omlaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:37
Phusebox schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 12:40:
[...]

Heb ik persoonlijk ook problemen mee... zelfde als de Ziggo Next box, omhoog omlaag is daar ook heel raar om zenders te wisselen.
Natural Scrolling.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dartlink
Ik snap het op zich wel, vanuit mijn VAG en daarna BMW auto's was ik ook gewend aan andersom. Maar nu blindelings :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Nog een klein irritatiepuntje dat ik zelf heb, in het donker zie ik de ledstrip in het dashboard enorm reflecteren in de zijramen, waardoor het soms zelfs lastig is om in de spiegels te kijken. Aangezien ik een blauwtint gebruik hebben mijn ogen daardoor moeite met scherpstellen, een andere kleur werkt wellicht minder irritant (ga ik proberen), maar vroeg me af of ik weer eens de enige was die dit zo ervaart :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loei123
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 22:26
Phusebox schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 15:00:
Nog een klein irritatiepuntje dat ik zelf heb, in het donker zie ik de ledstrip in het dashboard enorm reflecteren in de zijramen, waardoor het soms zelfs lastig is om in de spiegels te kijken. Aangezien ik een blauwtint gebruik hebben mijn ogen daardoor moeite met scherpstellen, een andere kleur werkt wellicht minder irritant (ga ik proberen), maar vroeg me af of ik weer eens de enige was die dit zo ervaart :D
Het enige waar ik me aan stoor in het donker is dat ze in de deurpanelen geen strips hebben geplaatst. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marc4547
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 15:31
Loei123 schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 15:12:
[...]

Het enige waar ik me aan stoor in het donker is dat ze in de deurpanelen geen strips hebben geplaatst. :'(
Er is een filmpje geweest van een Chinese jongen die zelf ledstrips in de deuren plaatste. en ze aansloot zodat ze mee van kleur veranderde.

Zeer happy met mijn 2e EV6, van Gravity Blue naar Dark Forest Green, beide RWD 77,8 KW Bij vlagen ben ik geniaal, jammer dat het vaak windstil is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMenaz
Kan die kermis eigenlijk ook uit?

Catch my drift?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dartlink
Jup hier ook, niet zo zeer het scherpstellen van de ogen, maar voornamelijk de reflectie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dartlink
DaMenaz schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 16:29:
Kan die kermis eigenlijk ook uit?
Jup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anunnaki
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 20:28
stoutski schreef op zondag 4 september 2022 @ 14:01:
[...]

[Afbeelding]
Bestuurders kant nog omlaag, matrasje erin, kampeermodus aan en slapen maar. Zee van ruimte om snel ergens te kunnen overnachten….

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• king_dude
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online
Ik zou andersom in je auto gaan zitten, of op de achterbank. En anders je auto verkopen. Of de verlichting uitzetten, of zo hard rijden dat je niet hoeft te spiegelen als je altijd de eerste bent.

😜😜

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fabian-69
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 08-10-2023
[...]

[Afbeelding]
Komt door de hitte. Bij hitte zetten de strips uit, dus is belangrijk dat de strips aan de uiteindes los zitten en over elkaar kunnen schuiven. In mijn vakantie waren de strips wel een halve centimeter over elkaar geschoven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SwEEp3R
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 03-06 07:44
Fabian-69 schreef op woensdag 7 september 2022 @ 06:28:
[...]

Komt door de hitte. Bij hitte zetten de strips uit, dus is belangrijk dat de strips aan de uiteindes los zitten en over elkaar kunnen schuiven. In mijn vakantie waren de strips wel een halve centimeter over elkaar geschoven.
Is een producteigenschap 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Loei123
[...]

Als dit zo is dan hebben niet alle auto's hier last van.

Ben zelf naar Spanje geweest en de auto staat op de oprit grotendeels in de zon maar heb hier zelf geen last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Loei123 schreef op woensdag 7 september 2022 @ 08:28:
[...]

Als dit zo is dan hebben niet alle auto's hier last van.

Ben zelf naar Spanje geweest en de auto staat op de oprit grotendeels in de zon maar heb hier zelf geen last van.
Heb het hier ook niet gemerkt deze zomer met 40 graden en de auto in de zon.

Vandaag mijn CrossClimate bandjes opgehaald... past net achterin met de bank plat. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markvw
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 05-09 08:24
Bij mij gebroken, plus uitvoering (rwd, rood, 77kw voor de volledigheid)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solarman
  • Niet online
Phusebox schreef op woensdag 7 september 2022 @ 08:43:
[...]

Vandaag mijn CrossClimate bandjes opgehaald... past net achterin met de bank plat. :X
Het is je wel bekend dat ze in de achterbak weinig doen hè...... ;)

Maar even serieus, zijn het de CC 2?

[ Voor 5% gewijzigd door Solarman op 07-09-2022 09:42 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Phusebox
Solarman schreef op woensdag 7 september 2022 @ 09:40:
[...]

Het is je wel bekend dat ze in de achterbak weinig doen hè...... ;)

Maar even serieus, zijn het de CC 2?
Buiten stinken bedoel je? ;)
Ze gaan de kelder in tot november. Dan worden ze er pas op gelegd.

Jep, CrossClimate 2 235/55/R19 105H. Totaal 719 euro voor betaald bij Euromaster met de 4=3 actie nu.

[ Voor 13% gewijzigd door Phusebox op 07-09-2022 09:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• king_dude
  • Niet online
Tip: gebruik bandenvet om het rubber te verzorgen. En leg ze af en toe om.

Mooie prijs!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solarman
  • Niet online
Phusebox schreef op woensdag 7 september 2022 @ 09:43:
[...]

Buiten stinken bedoel je? ;)
Ze gaan de kelder in tot november. Dan worden ze er pas op gelegd.

Jep, CrossClimate 2 235/55/R19 105H. Totaal 719 euro voor betaald bij Euromaster met de 4=3 actie nu.
Heb je goede banden aan, ik rijd al jaren met z'n voorganger de CrossClimate+.
Die nieuwe CC 2 van mij zijn in de lease meegenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solarman
  • Niet online
king_dude schreef op woensdag 7 september 2022 @ 09:49:
Tip: ............................... En leg ze af en toe om.

............
Hoe bedoel je dit?

[ Voor 16% gewijzigd door Solarman op 07-09-2022 09:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freezhost
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 18:27
Normaal ben ik niet zo negatief maar ik word er onderhand schijtziek van. Regelmatig is de bluetooth verbinding met mijn Samsung weg, zwaar irritant als je onderweg gebeld wordt door een klant. Mijn vrouw heeft het ook regelmatig en we moeten dan opnieuw verbinden.

Een keer opnieuw verbinden na een update is prima maar inmiddels is het al meerdere keren voorgekomen. Meer mensen die dit probleem hebben?

Dan even een vraag over de trekhaak, kan het sleuteltje er bij jullie uit als de trekhaak niet bevestigd is? Het lijkt er namelijk om dat bij mij het slotje defect is. Als ik het sleuteltje draai is het rode dopje ook niet meer in lijn met het slot en ik vraag mij af of dat klopt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
Freezhost schreef op woensdag 7 september 2022 @ 10:06:
Normaal ben ik niet zo negatief maar ik word er onderhand schijtziek van. Regelmatig is de bluetooth verbinding met mijn Samsung weg, zwaar irritant als je onderweg gebeld wordt door een klant. Mijn vrouw heeft het ook regelmatig en we moeten dan opnieuw verbinden.

Een keer opnieuw verbinden na een update is prima maar inmiddels is het al meerdere keren voorgekomen. Meer mensen die dit probleem hebben?

Dan even een vraag over de trekhaak, kan het sleuteltje er bij jullie uit als de trekhaak niet bevestigd is? Het lijkt er namelijk om dat bij mij het slotje defect is. Als ik het sleuteltje draai is het rode dopje ook niet meer in lijn met het slot en ik vraag mij af of dat klopt.
Bluetooth probleem heb ik niet, die verbind altijd prima en is nog nooit weggevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loei123

Ik heb laatst één keer mijn telefoon uit de auto moeten verwijderen en opnieuw toe moeten voegen in de 9 maand dat ik de auto heb.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThatGuy2303
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 19-09 15:10

Wat ik een keer heb gehad is dat de verbinding werd verbroken als een andere, gekoppelde headset ook in de auto aanwezig was (zat in de tas).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lawnmower
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-09 12:02

lawnmower

Elvis lives..

Ja ik heb het ook regelmatig (Samsung S20). Ik zie dan dat de bluetooth verbinding er op zich wel is, maar dat ik er geen media mee kan afspelen. Een enkele keer is het opgelost door de auto uit en aan te zetten, maar ik heb de telefoon ook al 2 of 3x opnieuw moeten toevoegen en dat de bluetooth verbinding totaal niet opgezet kan worden.

Laatste keer dat het gebeurde (dat was afgelopen maandag) zette ik de bluetooth aan toen ik al aan het rijden was, ik weet niet of ik dat de vorige keren ook deed. Niet dat dat niet zou moeten werken, maar toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiliyama
Het handboek bestudeerd, logisch nagedacht, op gedrukt en vastgehouden en nog steeds geen idee wat de functie van het knopje is. Wie weet het? Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5EgCSbRBjRMkArVjHtASTEYWP54=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/B00cBnDWZZe5iWPuyb8afKj0.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Peetman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17:48

Peetman

Tjah....

Wiliyama schreef op woensdag 7 september 2022 @ 11:15:
Het handboek bestudeerd, logisch nagedacht, op gedrukt en vastgehouden en nog steeds geen idee wat de functie van het knopje is. Wie weet het? [Afbeelding]
Als ik me het goed herinner is dit het knopje om bij gescheduled laden het schedule te overrulen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Solarman
  • Niet online
Peetman schreef op woensdag 7 september 2022 @ 11:22:
[...]

Als ik me het goed herinner is dit het knopje om bij gescheduled laden het schedule te overrulen.
Klopt, en dan 2 seconden indrukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joer
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 19-04 12:19
Phusebox schreef op woensdag 7 september 2022 @ 08:43:
[...]

Das niet duur voor z’n grote band, wat voor DOT nummer staat erop?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
Joer schreef op woensdag 7 september 2022 @ 11:35:
[...]

Das niet duur voor z’n grote band, wat voor DOT nummer staat erop?
Dat was ik aan het zoeken maar kon ik niet vinden. Zal nog eens kijken, kan blijkbaar ook op de wang aan de binnenkant staan.

@Joer DOT nummer is 3022, dus zijn echt gloednieuwe banden.

[ Voor 22% gewijzigd door Phusebox op 07-09-2022 13:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander.vanden
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 06-09 17:39
ERN5T schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 16:23:
[...]

Hallo Sander,
De heren die je vraag hebben beantwoord, hebben niet goed opgelet. Wat zij omschrijven was aanvankelijk het geval, maar sinds een update (juli/augustus) niet meer. Hoe het in de praktijk werkt, weet ik niet, want ik vind het lichte schema niet mooi.
Deze keuze heb je:
[Afbeelding]
Dank iedereen voor alle informatie, heeft me enorm geholpen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• king_dude
  • Niet online
Als ze maanden liggen op één positie, is het goed om ze af en toe te verleggen, zodat rubber zijn vorm blijft behouden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yilar
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 18-09 12:59

Heb de auto sinds vorig jaar begin december en nog nooit een verbroken verbinding gehad bij Bluetooth. Ik ben t.o.v. mijn eerdere auto's waar dit soms wel bij gebeurde, zeer tevreden over de bluetooth connectie en functionaliteit (muziek, audio, bellen, bediening). Ik gebruik een iPhone12 overigens.

“The trouble with having an open mind, of course, is that people will insist on coming along and trying to put things in it.” Terry Pratchett, Diggers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxander968
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19:51
king_dude schreef op woensdag 7 september 2022 @ 13:04:
[...]
Als ze maanden liggen op één positie, is het goed om ze af en toe te verleggen, zodat rubber zijn vorm blijft behouden
Dit is toch alleen van toepassing als je banden op het rolvlak zet vanwege afvlakking van de ronding? Met andere woorden, bij platleggen speelt dit toch niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaLass
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20-09 12:00
Plus rijder hier, 25K op de teller. Ik heb ook het barstje in de strip in het stuur. Binnenkort maar eens langs de dealer (net als voor de handgrepen, daar moet ik ook nog wat mee).

Mijn advertenties op V&A

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaMenaz
Kijken wat die 7 jaar garantie waard is.

Catch my drift?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeJeBe

JeJeBe

KIA EV6 GT-Line AWD MY22

[...]

Dan heeft dat plastic wel een ENORME uitzettingscoëfficiënt ...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JeJeBe

JeJeBe

KIA EV6 GT-Line AWD MY22

king_dude schreef op woensdag 7 september 2022 @ 13:04:
[...]

Net als kaas ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JeJeBe

JeJeBe

KIA EV6 GT-Line AWD MY22

@Freezhost Het rare sleuteltje, wat ook zo lekker aan je sleutelbos past, kan er idd niet uit als de knop "uitgetrokken" is en de haak dus losgehaald is. Je kunt het er wel uithalen, dan moet je enkele kogel aan de zijkant indrukken, de haak denkt dan in de passing te zitten, de 3 kogels komen naar buiten en de draaiknop springt naar binnen. nu kun je de sleutel er wel uithalen, niet vergeten de boel weer op scherp te zetten voordat je de haak gaat plaatsen, anders ben je heel lang bezig ;-) Het sleuteltje zit inderdaad nogal scheef in het slotje, is vreselijke goedkoop prulding.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Anunnaki
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 20:28

Hier ook iPhone gebruiker, bij mij nog nooit de BT verbinding zomaar verbroken.

• r0el
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Tijdens het laden (standaard laden, 11Kw) hoor ik soms een ratel onder de frunk vandaan komen. Herkomst lijkt ter hoogte van het sproeiwater reservoir. Lijkt iets van een (koel)pomp oid. Zijn er hier mensen die dit herkennen?

• Freezhost
Bij mij zijn de strips op het stuur inmiddels ook gebroken, 17k op de teller. Ik moet nog langs voor die terugroepactie dus dan ga ik daar ook direct even achteraan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dartlink
r0el schreef op donderdag 8 september 2022 @ 08:51:
Tijdens het laden (standaard laden, 11Kw) hoor ik soms een ratel onder de frunk vandaan komen. Herkomst lijkt ter hoogte van het sproeiwater reservoir. Lijkt iets van een (koel)pomp oid. Zijn er hier mensen die dit herkennen?
Koeling van accupakket wss. Heb het zelf ook. @Phusebox jij toch ook meende ik?

• Phusebox
Dartlink schreef op donderdag 8 september 2022 @ 11:58:
[...]

Koeling van accupakket wss. Heb het zelf ook. @Phusebox jij toch ook meende ik?
Nee mijn auto tikt continue, 24/7, maar dat komt omdat er een anti-marterkastje in zit en blijkbaar gaat er dan telkens een relais of iets aan/uit om de x seconde... benieuwd wanneer dat zorgt dat er iets stuk gaat.

Koeling van accupakket heb ik wel bij een snellader gemerkt, toen waren de ventilatiesleuven aan de voorkant ook open en kwam er gewoon hete lucht onder de auto vandaan.

• MaikDuif1981
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 09-09 15:13
stoutski schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 21:35:
Zag laatst een foto van een sier strip op de stuur die gescheurd was.
Nu zie ik bij mij ook een scheur ontstaan.

Nu zag ik ook dat de onderste sierstrip al helemaal kaal is.
Zijn er meer mensen die dit al hebben?

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ik heb helaas hetzelfde probleem. Met name de linker sierstrip is gescheurd en er is ook slijtage te zien.

• JT900
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 02-06 23:14
Ik heb geen last van scheuren in de strips , alleen is de onderste bijna zwart 😅

• GoEV6
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:08
JT900 schreef op donderdag 8 september 2022 @ 13:17:
Ik heb geen last van scheuren in de strips , alleen is de onderste bijna zwart 😅
Vaker je handen wassen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiliyama
Beetje balen. Een of andere kl##tz#k heeft mijn auto beschadigd.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WL8kvK5cnD_DEO2Ce5pOWaX-hAc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TZ7O13uNwa9ppXUUQU3c9W1O.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freezhost
@Wiliyama auw... wat zonde man :-( hopelijk is het snel te herstellen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Solarman
  • Niet online
Wiliyama schreef op vrijdag 9 september 2022 @ 12:00:
Beetje balen. Een of andere kl##tz#k heeft mijn auto beschadigd.[Afbeelding]
Das balen, en geen briefje van de veroorzaker?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joer
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 19-04 12:19
Wat schandalig gggrrrrr. Is dit de motorkap? Dan is het die er tegen aan heeft gezeten een grote hoge auto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT900
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 02-06 23:14
😂

Doe ik hoor en ik heb geen job waardoor ik met zwarte handen de auto in moet. Lijkt wel of het zilver vergaat op die onderste strip

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaMenaz
Wat een rare schade. Ik heb zoiets gehad met een hagelnieuwe Polo GTI. Paar weken oud, hebben ze op de motorkap staan dansen. Hufters. -O-

Catch my drift?

Pagina: 1 ... 195 ... 446 Laatste

Let op:
Openbaar laden, laadpassen, etc. in: [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3.

Bestellingen, leveringen en "waar is de boot"-posts over de Kia EV6 mogen in: Het KIA EV6 leveringen topic