Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeJeBe
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 30-05 20:32

JeJeBe

KIA EV6 GT-Line AWD MY22

Phusebox schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 13:18:
[...]

Plus of Air... die kunnen niet achteruit rijden, zit alleen op de GT-Line.
Dan zou je eerder verwachten dat ze bij mist de weg niet opmogen :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anunnaki
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 07:04
Er staat “Gebruik de mechanische sleutel om de laadaansluitingsklep te ontgrendelen.”

Welke mechanische sleutel is dat?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-7ohjIy48Ed0ENms3qcDjolgZpw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/prEWrf1pwOMFTPy7LjRnUfUA.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13-09 14:04
Anunnaki schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 15:41:
Er staat “Gebruik de mechanische sleutel om de laadaansluitingsklep te ontgrendelen.”

[Afbeelding]
Die in je autosleutel zit.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solarman
  • Registratie: Mei 2022
  • Niet online
JeJeBe schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 13:13:
[...]

.................................................... bij jou zie ik 1 glaasje, waar is het andere licht dan ??
[Afbeelding]
Het mistachterlicht zit verwerkt in de rode horizontale reflectors rechts en links in de achterbumper.
Ik weet alleen niet of het 1 mistachtericht is of dat ze aan beide kanten zitten.

ENYAQ SPORTLINE 210kW MY25 ( voorheen: KIA EV6 GT-Line 77,4 RWD MY23)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solarman
  • Niet online

[Afbeelding]
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/krjDViCxoxvdqePal1AtMCCnScc=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/GrsmypqhldsSIY4owiMZBSau.png?f=user_large
Daarmee kun je trouwens ook het bestuurdersportier handmatig mee ont- en vergrendelen indien nodig.

[ Voor 7% gewijzigd door Solarman op 24-08-2022 16:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JeJeBe

JeJeBe

KIA EV6 GT-Line AWD MY22

Solarman schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 16:06:
[...]

Het mistachterlicht zit verwerkt in de rode horizontale reflectors rechts en links in de achterbumper.
Ik weet alleen niet of het 1 mistachtericht is of dat ze aan beide kanten zitten.
Dat heb je zo getest ;-)
Bij de GT-Line (AWD) zit het dus onder het achteruitrijlicht in het midden, 2 rode horizontale strepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anunnaki
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 07:04
Solarman schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 16:08:
[...]

[Afbeelding]
Daarmee kun je trouwens ook het bestuurdersportier handmatig mee ont- en vergrendelen indien nodig.
Dat dacht ik ook alleen die gaat er niet helemaal in. Kan hem daar wel mee unlocken. Maar heb het gevoel dat ik hem daarmee sloop omdat hij niet helemaal erin gaat. Zal zo wel de bedoeling zijn dan.

Dus eigenlijk kan je hem met alles unlocken, zelfs met een schroevendraaier of iets dergelijks. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Anunnaki schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 17:04:
[...]

[...]

Dat dacht ik ook alleen die gaat er niet helemaal in. Kan hem daar wel mee unlocken. Maar heb het gevoel dat ik hem daarmee sloop omdat hij niet helemaal erin gaat. Zal zo wel de bedoeling zijn dan.

Dus eigenlijk kan je hem met alles unlocken, zelfs met een schroevendraaier of iets dergelijks. :?
Jep, is meer een kinderbeveiliging dan wat anders.

[ Voor 4% gewijzigd door Phusebox op 24-08-2022 17:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Ideale Man
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 26-07 15:09
Phusebox schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 17:28:
[...]

Jep, is meer een kinderbeveiliging dan wat anders.
Ik gebruik het stopcontact voor de koelbox te koelen. Deze werkt beter op 230V dan op 12V.

Alleen de stekker blijft niet zo goed zitten in het stopcontact. Dat is wel minder. Als er iets tegen de stekker aan komt ligt de stekker er al uit. Dus tijdens de rit een paar keer controleren of hij nog aanstaat.

Of heeft iemand nog tips hoe de stekker beter blijft zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dartlink
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 10:25
De Ideale Man schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 19:31:
[...]

Ik gebruik het stopcontact voor de koelbox te koelen. Deze werkt beter op 230V dan op 12V.

Alleen de stekker blijft niet zo goed zitten in het stopcontact. Dat is wel minder. Als er iets tegen de stekker aan komt ligt de stekker er al uit. Dus tijdens de rit een paar keer controleren of hij nog aanstaat.

Net even bij mijzelf getest met mijn laptop oplader. Deze lijkt wel "stevig" te zitten, dwz een normaal WCD in huis is steviger, maar valt er zeker niet uit.

Wellicht klemmen de klemmetjes die de pinnen moeten vasthouden niet goed genoeg bij jou? Geen idee hoe dit veilig te controleren/aan te passen...

Anders een soort houder voor de kabel te maken die deze op de plek houdt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeJeBe

JeJeBe

KIA EV6 GT-Line AWD MY22

[...]

Even kijken of je een contactstop kunt vinden die dikkere pennen heeft ?
4 mm tov 4.8 mm kan het verschil mogelijk maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-09 12:04

The Wizard

Moderator Mobile
[...]

Je kan ook proberen de pennen wat uit elkaar te drukken.

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JanAllElectric
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 10-09 09:10
[...]

Ik zet er een verlengblokje tussen met een "geaarde stekker" . Die blijft goed zitten. De koelbox (en koffiepot) in het verlengblok dat dan in de kofferbak ligt.

Panasonic TCAP 12kW J-versie + Heishamon/HA/Node-Red/Grafana/InfluxDB; Atlantic v3 200L; 5* jaga strada 21 & zelfbouw DBE; 3*2400Wp (O,Z,W); KIA EV6 77kWh RWD + EVCC/cFos Wallbox solar; 3* Marstek 5kWh (v151)+CT003 (v114)+ modbus/lilygo/node-red/HA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Ideale Man
JanAllElectric schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 21:12:
[...]

Ik zet er een verlengblokje tussen met een "geaarde stekker" . Die blijft goed zitten. De koelbox (en koffiepot) in het verlengblok dat dan in de kofferbak ligt.
Bedankt voor de tips!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsjohan
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-09 22:26
JeJeBe schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 14:38:
[...]

hmm,, als @itsjohan de optie EasyTrailerCheck daarmee zou verkrijgen is dat wel heel handig ! Ook daar is nog innovatie mogelijk dus.
Deze bedoel je?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eCxD4usyLqmpi1-d3X-G8x02_Q0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GL1zNOsDgHgpbw3ipm3Mpisk.jpg?f=fotoalbum_large

Die heb ik er nieuw bij gekregen. ik neem aan doordat de kabelset nu aanwezig is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JeJeBe

JeJeBe

KIA EV6 GT-Line AWD MY22

itsjohan schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 22:04:
[...]

Deze bedoel je?

[Afbeelding]

Die heb ik er nieuw bij gekregen. ik neem aan doordat de kabelset nu aanwezig is.
Nee, EasyTrailerCheck is een handige optie van Jaeger om in je eentje de aanhanger verlichting te controleren. Contact aan, alarmlichten aan, dan aanhanger inpluggen. de lichten op de aanhanger lopen dan cyclisch door alle verschillende lampen heen, dus licht, rem, richting, mist, achteruit. Is optie van Jaeger, lijkt me dat ze wel een patentje hebben aangevraagd, dus de kans dat andere aanhanger-interfaces dit ook kunnen lijkt me klein.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JeJeBe

JeJeBe

KIA EV6 GT-Line AWD MY22

[Afbeelding]
Goeie instructie ook: 1 steek de stekker erin en 2. doe het deurtje open.
Iets zegt me dat het andersom makkelijk gaat 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• itsjohan
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-09 22:26
JeJeBe schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 22:12:
[...]

Nee, EasyTrailerCheck is een handige optie van Jaeger om in je eentje de aanhanger verlichting te controleren. Contact aan, alarmlichten aan, dan aanhanger inpluggen. de lichten op de aanhanger lopen dan cyclisch door alle verschillende lampen heen, dus licht, rem, richting, mist, achteruit. Is optie van Jaeger, lijkt me dat ze wel een patentje hebben aangevraagd, dus de kans dat andere aanhanger-interfaces dit ook kunnen lijkt me klein.
Ik had er nog nooit van gehoord, maar ik vind het een geweldige uitvinding:

De Brink sets lijken dit ook te bieden (dankzij de Jaeger stekker?), ik lees in deze Brink PDF:
De Easy Trailer Check zorgt ervoor dat een persoon deze check uit kan voeren.
Door eerst het contact van de auto in te schakelen, vervolgens met een druk op de
knop de waarschuwingslampen aan te zetten en tot slot de stekker van de aanhanger
in de stekkerdoos te plaatsen, start de Easy Trailer Check automatisch. In een
tijdsbestek van 11,5 seconden laat de Easy Trailer Check de achterlichten, remlichten,
knipperlichten, mistlichten en het achteruitlicht achter elkaar branden. Deze cyclus
herhaalt zich vijf keer
Als het weer licht is ga ik 't proberen :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wiliyama
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 22-08 18:15
[...]

Stekker met randaarde monteren. Die heeft metalen pennen over de hele lengte en die valt er niet uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wiliyama
Solarman schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 16:08:
[...]

[Afbeelding]
En de achterklep van binnenuit openen als we via de klep eruit willen in de kampeermodus. Of om de karabijnhaak te verwijderen die in het slot is aangebracht zodat de verlichting in het koffer niet blijft branden bij geopende klep.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Joer
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 19-04 12:19
Had het nog niet eerder gezien, maar hier de binnen kant van de band met foamAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZqrSuHsoNQ2sEeIzgtzzTmr9IPc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cVlMgr0h7cvCmqwJQNtp8LLR.jpg?f=fotoalbum_large

• JerJon
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 05-12-2023
Anunnaki schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 17:04:
[...]

[...]

De auto sleutel kan je hier ook voor gebruiken past precies.

Dit was al genoemd 8)7

[ Voor 3% gewijzigd door JerJon op 25-08-2022 09:06 ]

• EricEB
  • Laatst online: 21-04 09:24
[...]

Nu heb ik al vaak de V2D gebruikt voor 220V (koffie apparaat..) onderweg. Heb de 220V onder bank slechts een keer werkend gekregen...
Heb een keer thuis de stofzuiger ingeprikt, lekker handig. Maar nu blijft het maar rood...wat doe ik fout?
Of, wat moet ik aan zetten of handelingen doen om hem weer 220V te laten geven...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• stimpyrulez
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 10:17
EricEB schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 10:20:
[...]

Nu heb ik al vaak de V2D gebruikt voor 220V (koffie apparaat..) onderweg. Heb de 220V onder bank slechts een keer werkend gekregen...
Heb een keer thuis de stofzuiger ingeprikt, lekker handig. Maar nu blijft het maar rood...wat doe ik fout?
Of, wat moet ik aan zetten of handelingen doen om hem weer 220V te laten geven...
Je moet de auto op 'contact zetten'
of wel starten zodat je ook zou kunnen gaan rijden (is mijn ervaring althans)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dartlink
stimpyrulez schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 10:31:
[...]

Plus het duurt in mijn ervaring even voor hij van rood naar groen/blauw sprint. Tot een halve minuut soms, wellicht dat er wat relais langzaam moeten schakelen?

Ik steek vaak de stofzuiger erin terwijl deze al aan staat. Hoor ik vanzelf wanneer hij stroom krijgt :+

• Wiliyama
Joer schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 05:57:
Had het nog niet eerder gezien, maar hier de binnen kant van de band met foam[Afbeelding]
Dit blijkt altijd zo te zijn. Tenminste bij alle 4 mijn banden ziet het ook zo uit. De logica van die opening snap ik niet.

• Phusebox
Wiliyama schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 11:00:
[...]

Dit blijkt altijd zo te zijn. Tenminste bij alle 4 mijn banden ziet het ook zo uit. De logica van die opening snap ik nie.
Misschien zet het schuim uit bij hogere temperaturen buiten of als de band warm wordt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wiliyama
stimpyrulez schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 10:31:
[...]

Of je zet de auto in kampeermodus, of je plaatst de 16A 230V adapter achter in de laadpoort, op het zwarte knopje drukken en dan functioneert het stopcontact binnen ook zonder de auto 'aan' te zetten.

• Wiliyama
Wie weet een trucje om in de kampeermodus het licht van alle displays uit te schakelen? Het rechter scherm kan uit, de gekleurde ledstroken kunnen uit, de externe verlichting kan uit, de helderheid van het linker scherm en de overige displays kan alleen gedimd worden maar het is niet prettig dat er tientallen lampjes blijven branden als je in de auto wil overnachten.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EIZMI6wXzwP1oQ1O5qPinU4eGIs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ChA4CvhpTLkcIJ84ncyVXvxy.jpg?f=fotoalbum_large
P.s. de mini camper is bijna klaar.

• stimpyrulez
Wiliyama schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 11:39:
Wie weet een trucje om in de kampeermodus het licht van alle displays uit te schakelen? Het rechter scherm kan uit, de gekleurde ledstroken kunnen uit, de externe verlichting kan uit, de helderheid van het linker scherm en de overige displays kan alleen gedimd worden maar het is niet prettig dat er tientallen lampjes blijven branden als je in de auto wil overnachten.
[Afbeelding]
P.s. de mini camper is bijna klaar.
is zoiets niet veel makkelijker... ;)

https://daktent.nl/

effe de connector in de laadpoort en met een kabel naar de daktent.
volgens mij ook ruimer (kan mij niet voorstellen dat er veel ruimte overblijft in de auto)

Maar ben wel benieuwd naar je eindresultaat ;)

• JeJeBe

JeJeBe

KIA EV6 GT-Line AWD MY22

stimpyrulez schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 12:00:
[...]

is zoiets niet veel makkelijker... ;)

https://daktent.nl/

effe de connector in de laadpoort en met een kabel naar de daktent.
volgens mij ook ruimer (kan mij niet voorstellen dat er veel ruimte overblijft in de auto)

Maar ben wel benieuwd naar je eindresultaat ;)
moet je wel een beetje mager zijn, er mag 80 kg daklast worden geplaatst :9

• Wiliyama
Heeft voor mij heel veel nadelen.

• JeJeBe

JeJeBe

KIA EV6 GT-Line AWD MY22

Phusebox schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 11:13:
[...]

Misschien zet het schuim uit bij hogere temperaturen buiten of als de band warm wordt?
het zit vast verlijmd en kan dus niet schuiven om uitzetting op te vangen .
Denk eerder dat ze het bewust iets te klein knippen, dan past het altijd tijdens montage, rekt het iets uit, geen punt, past het nog. Als ze het precies op maat knippen wordt het er in plakken opeens een heel gepriegel en als er dan een cm over blijft moet je gaan afkorten, Da's helemaal niet handig.

• L-VIS
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10:58
JeJeBe schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 12:10:
[...]

Nee dat is de dynamische daklast, als je rijdt dus. De statische last is vele malen hoger! Je ziet die Daktent tegenwoordig erg veel. Ook op kleine Peugeots.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stimpyrulez
JeJeBe schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 12:10:
[...]

Zo dacht ik ook altijd, maar blijkbaar werkt het wel anders.

Tijdens het vervoeren mag er max. 80Kg daklast zijn.
Bij stilstand boeit het eigenlijk niet.

Zoals hier te lezen valt (zit ook wel logica in):
Als de auto op zijn kop gaat bij een ongeval, moet het dak ook het gewicht van de auto kunnen houden.
Daktent gewicht auto
Maar is zo’n daktent dan niet te zwaar? In de handleiding van de auto kun je de maximale daklast opzoeken. Dat is het gewicht dat het dak van de auto volgens de fabrikant maximaal kan dragen als je rijdt. Dat noemen ze de dynamische daklast, dus rekening houdend met het rijden, weerstand van de wind, plotseling remmen etc. Deze dynamische daklast ligt bij de meeste auto’s meestal tussen 75 en 100 kilo.

Daarnaast is er echter de statische daklast, het gewicht dat het dak van de auto kan dragen bij stilstand. Deze ligt op zo’n 4 tot 5 keer de dynamische daklast. Als een tent 75 kilo weegt, kun je er dus met een gerust hart met meerdere personen in verblijven als de auto stil staat. Ik neem aan dat je niet van plan was in de tent te liggen terwijl je lekker over de snelweg zoeft.

• stimpyrulez
Wiliyama schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 12:27:
[...]

Heeft voor mij heel veel nadelen.
Dat kan hoor, ieders zijn ding ;)

Maar ben wel benieuwd wat je er van maakt.
Plaatst maar foto's als je wil :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Solarman
  • Niet online
Joer schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 05:57:
Had het nog niet eerder gezien, maar hier de binnen kant van de band met foam[Afbeelding]
Dit schuim dient maar 1 doel en dat is geluidsreductie.
zie hier: https://www.autoreview.nl...misolatie-toe-in-autoband

• Wiliyama
stimpyrulez schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 12:52:
[...]

Dat kan hoor, ieders zijn ding ;)

Maar ben wel benieuwd wat je er van maakt.
Plaatst maar foto's als je wil :)
Binnenkort op vakantie zal ik een paar foto's maken inclusief de 'carport: die ik meeneem. Kijken of het goed weer te geven is omdat alles zwart is van binnen en er een dubbele vloer in zit. Ik ga natuurlijk niet zonder 19" thuiskomer de Franse bergen in. Wil geen dag vakantie en heel veel geld verspillen in het geval ik ergens zonder verbinding in de bergen sta en een nieuwe band nodig heb voor de EB6. Ja de kans is heel klein, maar het kan ook 2x per maand gebeuren...

• xxander968
  • Laatst online: 14-09 14:22
Is er ook een laadcurve voor AC laden? Ik heb nu een laadpaal met loadbalancing staan en die komt nog niet boven de 5,6kw uit. Kan te maken hebben met te hoge SOC? Hij is nu 92%

• Phusebox
xxander968 schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 17:35:
Is er ook een laadcurve voor AC laden? Ik heb nu een laadpaal met loadbalancing staan en die komt nog niet boven de 5,6kw uit. Kan te maken hebben met te hoge SOC? Hij is nu 92%
Op AC doet hij bij mij gewoon 11 kW van 10 tot 100%.

Wellicht heb je iets ingesteld op je laadpaal of in de auto dat ie langzamer moet laden?

Of is je laadpaal lager afgezekerd?

• DigitalHombre
  • Laatst online: 14-09 18:34
JeJeBe schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 12:39:
[...]

het zit vast verlijmd en kan dus niet schuiven om uitzetting op te vangen .
Denk eerder dat ze het bewust iets te klein knippen, dan past het altijd tijdens montage, rekt het iets uit, geen punt, past het nog. Als ze het precies op maat knippen wordt het er in plakken opeens een heel gepriegel en als er dan een cm over blijft moet je gaan afkorten, Da's helemaal niet handig.
Ik zou toch denken dat een bandenfabrikant die enkele 10-duizenden banden moet uitrusten met zo'n foam, perfect tot op de mm weet hoe groot zo'n inlay mag zijn om er netjes en zonder problemen in te krijgen ;)

• JeJeBe

JeJeBe

KIA EV6 GT-Line AWD MY22

DigitalHombre schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 18:09:
[...]

Ik zou toch denken dat een bandenfabrikant die enkele 10-duizenden banden moet uitrusten met zo'n foam, perfect tot op de mm weet hoe groot zo'n inlay mag zijn om er netjes en zonder problemen in te krijgen ;)
en wat is je verklaring dan wél ?

• JeJeBe

JeJeBe

KIA EV6 GT-Line AWD MY22

Phusebox schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 18:02:
[...]

Op AC doet hij bij mij gewoon 11 kW van 10 tot 100%.

Wellicht heb je iets ingesteld op je laadpaal of in de auto dat ie langzamer moet laden?

Of is je laadpaal lager afgezekerd?
Het laatste is niet relevant (zekering begrenst de max stroom in het circuit, maar "regelt" niets). maar verder moet het zoiets zijn, of je loadbalancer is al druk bezig met z'n act..
Laadpalen zijn vrij dom, ze geven aan de auto door hoeveel stroom er getrokken mag worden - de paal zelf regelt niets, dat doet 'tie via de auto.
Ook bij de eerste installatie kan aan de laadpaal worden worden "verteld" wat er maximaal aan de auto aangeboden mag worden - daar moet het ergens zitten. Het ingestelde max. van de paal, de LB of de begrenzing in de auto zelf. Heel onhandig dat laatste: in de auto staat alleen iets subjectiefs in het menu , iets van max, lager en nog minder, maar geen absolute waarde of percentage - da's een beetje jammer.
Kleine tegenvaller is dat de EV6 via AC maar 11 kW kan verhappen ipv de steeds vaker beschikbare 22 kW. Das niet helemaal in lijn met zijn DC capaciteiten :-)

• Litewave
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 26-08 23:33
JeJeBe schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 21:48:
[...]

Het laatste is niet relevant (zekering begrenst de max stroom in het circuit, maar "regelt" niets). maar verder moet het zoiets zijn, of je loadbalancer is al druk bezig met z'n act..
Laadpalen zijn vrij dom, ze geven aan de auto door hoeveel stroom er getrokken mag worden - de paal zelf regelt niets, dat doet 'tie via de auto.
Ook bij de eerste installatie kan aan de laadpaal worden worden "verteld" wat er maximaal aan de auto aangeboden mag worden - daar moet het ergens zitten. Het ingestelde max. van de paal, de LB of de begrenzing in de auto zelf. Heel onhandig dat laatste: in de auto staat alleen iets subjectiefs in het menu , iets van max, lager en nog minder, maar geen absolute waarde of percentage - da's een beetje jammer.
Kleine tegenvaller is dat de EV6 via AC maar 11 kW kan verhappen ipv de steeds vaker beschikbare 22 kW. Das niet helemaal in lijn met zijn DC capaciteiten :-)
Dat is niet helemaal waar. Laadpalen waren vroeger erg dom, tegenwoordig worden ze steeds slimmer. Ik heb zelf een Alfen Eve Pro-Line.
Mijn laadpaal doet ook load balancing en is daarom aangesloten op de P1 poort van mijn slimme meter. De slimme meter wordt constant uitgelezen en de laadpaal kan de beschikbare laadsnelheid aanpassing naar gelang er meer verbruik op de huisaansluiting is. Mogelijk heeft je vrouw de wasmachine of droger aangezet >:)

• JeJeBe

JeJeBe

KIA EV6 GT-Line AWD MY22

Litewave schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 22:58:
[...]

Dat is niet helemaal waar. Laadpalen waren vroeger erg dom, tegenwoordig worden ze steeds slimmer. Ik heb zelf een Alfen Eve Pro-Line.
Mijn laadpaal doet ook load balancing en is daarom aangesloten op de P1 poort van mijn slimme meter. De slimme meter wordt constant uitgelezen en de laadpaal kan de beschikbare laadsnelheid aanpassing naar gelang er meer verbruik op de huisaansluiting is. Mogelijk heeft je vrouw de wasmachine of droger aangezet >:)
nou, erg dom ... misschien is "passief" een betere term :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Ideale Man
Ik heb wat instellingen van de auto op de kia connect aangepast en naar de auto gestuurd.
Nu ik in de auto zit heeft hij deze instellingen niet verwerkt.

Werkt dit bij jullie wel?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• xxander968
  • Laatst online: 14-09 14:22
Kia connect is ruk wat verbinding betreft. Elke connectie moet langs Korea lijkt wel. Gisteren ook diverse malen moeten versturen voor het lukte.

Mijn laadpaal ga ik komende week nog maar eens doormeten. Of hij is niet goed aangesloten of de paal is stuk.

Voor de EV6 op de oprit A15 Oosterhout gisteravond: gefeliciteerd met je nieuwe auto en fijn dat je nu weet waar de verlichting zit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freezhost
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11:02
xxander968 schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 08:39:
Voor de EV6 op de oprit A15 Oosterhout gisteravond: gefeliciteerd met je nieuwe auto en fijn dat je nu weet waar de verlichting zit :)
Briljant _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wnn376694
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 09-09 12:23
Hallo gebruikers.
Ook ik ben sinds enkele maanden (prive) eigenaar van een EV6 AWD GT-line. Binnenkort naar de dealer voor de terugroep actie van de handrem. Ook was mij opgevallen dat wanneer ik de auto "start" het dashboard aangeeft dat de middelste achter passagier de gordel niet draagt.......leuk, maar er zit niemand. Er is geen akoestisch signaal. Na enkele seconden gaat de aanduiding uit. De garage gaat daar binnenkort ook naar kijken. Wat mij in deze topic opgevallen is, is dat ik enkele foto's zie waarop te zien is dat deze aanduiding brandt. Er wordt in die topic daar overigens niet over gesproken. Herkent iemand dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dartlink
wnn376694 schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 14:22:
Hallo gebruikers.
Ook ik ben sinds enkele maanden (prive) eigenaar van een EV6 AWD GT-line. Binnenkort naar de dealer voor de terugroep actie van de handrem. Ook was mij opgevallen dat wanneer ik de auto "start" het dashboard aangeeft dat de middelste achter passagier de gordel niet draagt.......leuk, maar er zit niemand. Er is geen akoestisch signaal. Na enkele seconden gaat de aanduiding uit. De garage gaat daar binnenkort ook naar kijken. Wat mij in deze topic opgevallen is, is dat ik enkele foto's zie waarop te zien is dat deze aanduiding brandt. Er wordt in die topic daar overigens niet over gesproken. Herkent iemand dit?
Is zeker al meermaals besproken, sowieso in Oktober en November door o.a. mij :)

Is volgens mijn dealer de check of de de gordelsensoren werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wnn376694
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 09-09 12:23
Aii...er zijn 766 pagina's, niet gevonden. Bijzonder dat er dan maar 1 wordt aangegeven. DE dealer zal dus wslk niets ongewoons gaan vinden!🙄

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stimpyrulez
wnn376694 schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 14:22:
Hallo gebruikers.
Zoals @Dartlink aangeeft is dat gewoon de start van de auto.
Soort van check of de sensor werkt.

Ik heb wel issues gehad achterin.
Als mijn 2 dochters in stoeltjes achterin zaten, dan kreeg ik een signaal dat de middelste gordel ook dicht moest.
Helaas dit 2x moeten melden en pas na de 2de keer was het goed gefixed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeJeBe

JeJeBe

KIA EV6 GT-Line AWD MY22

xxander968 schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 08:39:
Kia connect is ruk wat verbinding betreft. Elke connectie moet langs Korea lijkt wel. Gisteren ook diverse malen moeten versturen voor het lukte.

Mijn laadpaal ga ik komende week nog maar eens doormeten. Of hij is niet goed aangesloten of de paal is stuk.
Wat denk je door te kunnen meten dan ? Kun je met een scoop overweg en ga je dan het signaal op de CP pin analyseren ?
Lijkt me zinniger eerst te controleren dat de auto op Max AC laden staat en dat je load balancer het gedrag niet beinvloed. Zet 'm uit, lees het logboek, bekijk de instellingen
Test eens bij een openbare laadpaal, je kunt redelijk snel bepalen of je daar full blown laad (ie 11 kW), of niet.

[ Voor 22% gewijzigd door JeJeBe op 26-08-2022 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeJeBe

JeJeBe

KIA EV6 GT-Line AWD MY22

De Ideale Man schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 07:49:
Ik heb wat instellingen van de auto op de kia connect aangepast en naar de auto gestuurd.
Nu ik in de auto zit heeft hij deze instellingen niet verwerkt.

Werkt dit bij jullie wel?
Misschien is het duidelijker als je ipv "wat" instellingen, je er concreet een paar noemt :9 Dan gaan wij kijken en vergelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Ik snap er echt geen zak van. Mijn accu is nu in de afgelopen 5 of 6 uur 3% gezakt terwijl de auto stil staat op de oprit. Het is niet heet, niet koud, geen felle zon. Dus eigenlijk ideale omstandigheden om gewoon stil te staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tolga07
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 14-09 22:13
Phusebox schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 22:07:
Ik snap er echt geen zak van. Mijn accu is nu in de afgelopen 5 of 6 uur 3% gezakt terwijl de auto stil staat op de oprit. Het is niet heet, niet koud, geen felle zon. Dus eigenlijk ideale omstandigheden om gewoon stil te staan.
Raar, de mijne staat al sinds gister 18:00 stil en batterijpercentage is hetzelfde gebleven. Misschien even kijken of er iets is wat batterij slurpt? OBD, dashcam, usb?

[ Voor 8% gewijzigd door Tolga07 op 26-08-2022 22:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dartlink
Phusebox schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 22:07:
Hier ook 1% eraf ;) Ik maak me er geen zorgen om en denk dat het BMS goed zijn werk doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Tolga07 schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 22:12:
[...]

Raar, de mijne staat al sinds gister 18:00 stil en batterijpercentage is hetzelfde gebleven. Misschien even kijken of er iets is wat batterij slurpt? OBD, dashcam, usb?
Nope niks aangesloten. Doe ook geen automatische updates opvragen. Heb vanmiddag gecheckt wat de status was, en zag net dat ie zelf een update had gedaan (waarschijnlijk omdat ik langs de auto ben gelopen en die even open ging).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Dartlink schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 22:16:
[...]

Hier ook 1% eraf ;) Ik maak me er geen zorgen om en denk dat het BMS goed zijn werk doet.
1% kan natuurlijk iets minimaal zijn en door afronding net omspringen.

3% in een paar uur vind ik wel erg veel. Was eerder al vanochtend ook een procent afgegaan. Parkeerde vannacht om 0.00u ongeveer met 40% en nu zit er nog 36% in.

Zeg maar 3 kWh verdwenen. Net zoveel als de airco in huis die een hele dag aan staat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArmyOfQueens
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 13-09 22:48
Hoe hebben jullie de audio-instellingen staan van de Meridian speakers?
Ik vind de kwaliteit echt zwaar ondermaats, lijkt wel alsof ik naar een doucheradio van de Action aan het luisteren ben :')
Alleen wat schel geluid vanuit midden-voor, totaal niet het idee dat er een mooi dof surround geluid in zit.
Heb al een beetje zitten spelen met de instellingen, maar het maakt allemaal weinig verschil.
Heb het geluid staan op "vanuit het midden".
Luister voornamelijk metal en techno.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
ArmyOfQueens schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 22:24:
Ik vind de kwaliteit echt zwaar ondermaats, lijkt wel alsof ik naar een doucheradio van de Action aan het luisteren ben :')
Alleen wat schel geluid vanuit midden-voor, totaal niet het idee dat er een mooi dof surround geluid in zit.
Heb al een beetje zitten spelen met de instellingen, maar het maakt allemaal weinig verschil.
Metal kun je wel vergeten, al klinkt het wel blikkerig, dat is ook een soort metal.

Ik heb een equalizer app op mijn android telefoon gezet en daarmee is het enigszins acceptabel in die zin dat ik niet een schroevendraaier in mijn oor wil steken als ik in de auto zit.

De app is PowerAmp Equalizer. Settings:
https://drive.google.com/...wLFNLhG/view?usp=drivesdk

Dus voor mij is je klacht volledig herkenbaar.

[ Voor 6% gewijzigd door Phusebox op 26-08-2022 22:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dartlink
ArmyOfQueens schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 22:24:
Sowieso even spelen met de EQ, Meridian inteligentie ook uit, volgens mij heb ik surround aan staan.

Daarnaast, ook vaker benoemd, speakers moeten echt even inspelen :) Heb ik destijds gedaan door pink noise voor een paar uur in kampeermodus af te spelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Dartlink schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 22:27:
[...]

Sowieso even spelen met de EQ, Meridian inteligentie ook uit, volgens mij heb ik surround aan staan.

Daarnaast, ook vaker benoemd, speakers moeten echt even inspelen :) Heb ik destijds gedaan door pink noise voor een paar uur in kampeermodus af te spelen :)
Hoor geen verschil na 10.000 km

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dartlink
Phusebox schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 22:31:
[...]

Volgens mij hebben wij dan een volledig andere auto, aan de hand van jouw klachten te horen de afgelopen maanden. Ben dan ook benieuwd wat de dealer zegt aan de hand van jouw klachtenlijst...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Dartlink schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 22:32:
[...]

Volgens mij hebben wij dan een volledig andere auto, aan de hand van jouw klachten te horen de afgelopen maanden. Ben dan ook benieuwd wat de dealer zegt aan de hand van jouw klachtenlijst...
Wat denk je dat ze zeggen? Allemaal binnen spec. En over het geluid zei de verkoper ook off the record dat het slecht was en dat ik er maar mee moest leren leven.

Heb echt het gevoel dat ze door leveringsproblemen voor diverse onderdelen gewoon maar B keus erin hebben gestopt.

Van accu tot luidsprekers.

[ Voor 13% gewijzigd door Phusebox op 26-08-2022 22:36 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dartlink
Phusebox schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 22:35:
[...]

Wat denk je dat ze zeggen? Allemaal binnen spec. En over het geluid zei de verkoper ook off the record dat het slecht was en dat ik er maar mee moest leren leven.
En een andere dealer/Kia Nederland?

Dit heb ik ook gedaan toen ik de auto kreeg en hierna werd echt wel eea opgepakt. Een collega van mij heeft een andere dealer dan ik (andere plek in het land) en kreeg iets volledig anders te horen dan ik. Na een soort van second opinion bij een andere dealer zijn ook zijn problemen grotendeels verholpen.

Zie ook sommige berijders hier die door hun eigen dealer worden afgescheept en bij een andere dealer gewoon goed geholpen worden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JeJeBe

JeJeBe

KIA EV6 GT-Line AWD MY22

Phusebox schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 22:31:
[...]

Welnee, als het door het zogenaamde inspelen van bagger naar super moet ... Serieus wat een lulkoek.
Voorgaande auto's met een "premium" sound systeem van merk zus of zo klonken gewoon gelijk goed.
"Inspelen" is hier gewoon je hersens laten wennen aan het feit dat het veel matiger is dan de folder doet voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dartlink
JeJeBe schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 22:40:
[...]

Welnee, als het door het zogenaamde inspelen van bagger naar super moet ... Serieus wat een lulkoek.
Voorgaande auto's met een "premium" sound systeem van merk zus of zo klonken gewoon gelijk goed.
"Inspelen" is hier gewoon je hersens laten wennen aan het feit dat het veel matiger is dan de folder doet voorkomen.
Oh dan zal het zeker komen dat mijn EV6 met 30k op de teller beter klinkt dan een EV6 met 200km op de teller :') (met natuurlijk dezelfde audio instellingen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeJeBe

JeJeBe

KIA EV6 GT-Line AWD MY22

Phusebox schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 22:19:
[...]

1% kan natuurlijk iets minimaal zijn en door afronding net omspringen.

3% in een paar uur vind ik wel erg veel. Was eerder al vanochtend ook een procent afgegaan. Parkeerde vannacht om 0.00u ongeveer met 40% en nu zit er nog 36% in.

Zeg maar 3 kWh verdwenen. Net zoveel als de airco in huis die een hele dag aan staat.
En als je 'm helemaal oplaad ? Misschien (zonder nu allerlei mystieke wonderlijke verschijnselen te gaan verzinnen ") , misschien dus, rekent het systeem na een rit nog ff door om nauwkeurig de restcapaciteit te bepalen en was 40% te hoog om realistisch te zijn ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
JeJeBe schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 22:56:
[...]

En als je 'm helemaal oplaad ? Misschien (zonder nu allerlei mystieke wonderlijke verschijnselen te gaan verzinnen ") , misschien dus, rekent het systeem na een rit nog ff door om nauwkeurig de restcapaciteit te bepalen en was 40% te hoog om realistisch te zijn ?
Mja 15-20 uur later nog berekenen is een beetje raar. Dan zou dat misschien dat ene procent zijn dat er tussen 0.00u en 16.00u is afgegaan. En daarna dus nog eens 3%.

Ach ja ik kijk nergens meer gek van op. Moet er gewoon vanuit gaan dat de auto na 6 jaar volledig is afgeschreven. Dure les geweest om een nieuw model te kopen.

[ Voor 12% gewijzigd door Phusebox op 26-08-2022 23:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeJeBe

JeJeBe

KIA EV6 GT-Line AWD MY22

Dartlink schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 22:41:
[...]

Oh dan zal het zeker komen dat mijn EV6 met 30k op de teller beter klinkt dan een EV6 met 200km op de teller :') (met natuurlijk dezelfde audio instellingen)
Dat is zó subjectief .. en bovendien, hoe klinkt die nieuwe EV straks ? weet je niet.
En hoe lang zou die hele ceremonie moeten duren dan ? Fabrikanten (lees ik in fora) variëren tussen "kolder" en "een paar uur". Dan zou Phusebox nu wel ingespeeld moeten zijn toch ?
En dan nog, het gaat over auto audio, niet echt de meest geschikte ruimte met een fijne akoestiek en geweldig geplaatste speakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeJeBe

JeJeBe

KIA EV6 GT-Line AWD MY22

Phusebox schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 22:59:
[...]

Mja 15-20 uur later nog berekenen is een beetje raar. Dan zou dat misschien dat ene procent zijn dat er tussen 0.00u en 16.00u is afgegaan. En daarna dus nog eens 3%.

Ach ja ik kijk nergens meer gek van op. Moet er gewoon vanuit gaan dat de auto na 6 jaar volledig is afgeschreven. Dure les geweest om een nieuw model te kopen.
Het zijn je speakers, die zijn natuurlijk aan het fitnessen ... :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
JeJeBe schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 23:13:
[...]

Het zijn je speakers, die zijn natuurlijk aan het fitnessen ... :9
Misschien dat de airco wel werkt als ik hem niet met de app probeer aan te zetten. Smart airco.

Of KIA gebruikt alle auto's als een groot bitcoin mining netwerk terwijl ze stilstaan en ze noemen het BMS. Bitcoin Mining System.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeJeBe

JeJeBe

KIA EV6 GT-Line AWD MY22

Phusebox schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 23:15:
[...]

Misschien dat de airco wel werkt als ik hem niet met de app probeer aan te zetten. Smart airco.

Of KIA gebruikt alle auto's als een groot bitcoin mining netwerk terwijl ze stilstaan en ze noemen het BMS. Bitcoin Mining System.
btw - wel eens geprobeerd om een geheel nieuw account aan te maken voor de remote app en de auto om te hangen naar dat nieuwe account ? Lijk me de moeite van het proberen waard.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• olafmol
  • Registratie: April 2002
  • Nu online
Phusebox schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 22:59:
[...]

LOL. Honderd pagina’s geleden heb ik (en ik denk ook een paar anderen) je al voorspeld dat je beter deze auto niet kon kopen. Met jouw OCD ga je helemaal gek worden als early adopter, en dat blijkt nu dus ook. Allemaal liefde hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HansAuutB
  • Laatst online: 11:01
Dartlink schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 22:27:
[...]

Wat is pink noise?

Rijdt sinds 05-10-2022 een KIA EV6 GT-line rwd Runway Red

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JeJeBe

JeJeBe

KIA EV6 GT-Line AWD MY22

serieus .. roze ruis
Ook leverbaar in wit en bruin !

[ Voor 7% gewijzigd door JeJeBe op 26-08-2022 23:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HansAuutB
  • Laatst online: 11:01
JeJeBe schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 23:36:
[...]

btw - wel eens geprobeerd om een geheel nieuw account aan te maken voor de remote app en de auto om te hangen naar dat nieuwe account ? Lijk me de moeite van het proberen waard.
Omkatten.
Was dat niet iets waar criminelen zich mee bezig houden :-)

Rijdt sinds 05-10-2022 een KIA EV6 GT-line rwd Runway Red

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
wnn376694 schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 14:28:
Aii...er zijn 766 pagina's, niet gevonden. Bijzonder dat er dan maar 1 wordt aangegeven. DE dealer zal dus wslk niets ongewoons gaan vinden!🙄
Dit is heel logisch! als je weet waarom

De middelste zitting achter heeft geen "druk" sensor. Dus de auto weet niet of er iemand zit. De auto zal dus ook niet gaan piepen als je wegrijd met iemand op de middelste zitting zonder riem.

Als je de riem _tijdens_ het rijden los maakt wel (de auto gaat er dan vanuit dat er iemand zat).

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeJeBe

JeJeBe

KIA EV6 GT-Line AWD MY22

_eLMo_ schreef op zaterdag 27 augustus 2022 @ 00:04:
[...]

Dit is heel logisch! als je weet waarom

De middelste zitting achter heeft geen "druk" sensor. Dus de auto weet niet of er iemand zit. De auto zal dus ook niet gaan piepen als je wegrijd met iemand op de middelste zitting zonder riem.

Als je de riem _tijdens_ het rijden los maakt wel (de auto gaat er dan vanuit dat er iemand zat).
Wat dan wel weer dom is, dat dit ook gebeurt als je, na een parkeersessie, je instapt en de achterportieren NIET geopend hebt. Redelijkerwijs kan er dan niemand zitten.
Net zoiets als de clima voor de bijrijder niet inschakelen als daar niemand instapt.. Hadden ze zo kunnen jatten bij VW,

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dartlink
JeJeBe schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 23:12:
[...]

Dat is zó subjectief .. en bovendien, hoe klinkt die nieuwe EV straks ? weet je niet.
En hoe lang zou die hele ceremonie moeten duren dan ? Fabrikanten (lees ik in fora) variëren tussen "kolder" en "een paar uur". Dan zou Phusebox nu wel ingespeeld moeten zijn toch ?
En dan nog, het gaat over auto audio, niet echt de meest geschikte ruimte met een fijne akoestiek en geweldig geplaatste speakers.
Eens, erg subjectief. Maar er was zeker een verschil. Herinner me even over een paar maand, dan heeft de collega vast meer kilometers gereden en kan ik weer subjectief testen :)

En ja, het zou ingespeeld moeten zijn bij Phusebox... Daarom was ook mijn vraag/advies om eens een andere dealer te bezoeken...

(Stiekem zou ik eens een paar EV6'en naast die van hem willen zetten van mensen zonder problemen)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Mini-me
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Tijd voor een tweakers EV6 meetup ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyrulez
_eLMo_ schreef op zaterdag 27 augustus 2022 @ 00:04:
[...]

Mmm bijzonder.
Die van mij ging loeien toen ik ging wegrijden aangezien de auto dacht dat er iemand in het midden zat.
Hebben ze 2x wat aangedaan.

Dus naar mijn inziens zit er echt wel een sensor onder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-09 12:04

The Wizard

Moderator Mobile
stimpyrulez schreef op zaterdag 27 augustus 2022 @ 13:42:
[...]

Mmm bijzonder.
Die van mij ging loeien toen ik ging wegrijden aangezien de auto dacht dat er iemand in het midden zat.

Dat lijkt mij ook, Euro NCAP geeft daar ook (extra) punten voor. Het is namelijk een volwaardige zitplaats.

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• De Ideale Man
Gisteren door de bergen gereden in Oostenrijk. Wat rijdt deze auto toch lekker, als ik dat vergelijk met mijn diesel. Vol power de berg op. Lekkere kronkkelwegen is geen probleem. Niet meer schakelen of veel gas geven.
De motoren hebben het lastig om je bij te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeJeBe

JeJeBe

KIA EV6 GT-Line AWD MY22

stimpyrulez schreef op zaterdag 27 augustus 2022 @ 13:42:
[...]

Mmm bijzonder.

Ha, dat jouw garage je EV iets heeft aangedaan (of bedoel je: ze hebben er iets aan gedaan ...) wil toch niet zeggen dat er dan een sensor in zit.
We rijden hier op het forum met weet-niet-hoeveel van die EV6 vehicles en die hebben allemaal nergens last van. Een storing is niet bepaald een logische verklaring van het aan- of afwezig zijn van een sensor.
Voor wie het middelste-gordel-icoontje sneller uit wil hebben: klik de middelste gordel in het slot. indicatie verdwijnt sneller dan voorheen :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeJeBe

JeJeBe

KIA EV6 GT-Line AWD MY22

HansAuutB schreef op zaterdag 27 augustus 2022 @ 00:01:
[...]

Omkatten.
Was dat niet iets waar criminelen zich mee bezig houden :-)
Wie heeft het hier nou over omkatten ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyrulez
JeJeBe schreef op zaterdag 27 augustus 2022 @ 20:00:
[...]

Ha, dat jouw garage je EV iets heeft aangedaan (of bedoel je: ze hebben er iets aan gedaan ...) wil toch niet zeggen dat er dan een sensor in zit.
We rijden hier op het forum met weet-niet-hoeveel van die EV6 vehicles en die hebben allemaal nergens last van. Een storing is niet bepaald een logische verklaring van het aan- of afwezig zijn van een sensor.
Voor wie het middelste-gordel-icoontje sneller uit wil hebben: klik de middelste gordel in het slot. indicatie verdwijnt sneller dan voorheen :-)
Doe eens een test zou ik zeggen.
Alle plaatsen bezet en alleen de middelste geen gordel erin.

Gaat hij loeien, dan zit er naar mijn mening een sensor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeJeBe

JeJeBe

KIA EV6 GT-Line AWD MY22

stimpyrulez schreef op zaterdag 27 augustus 2022 @ 22:15:
[...]

Doe eens een test zou ik zeggen.
Alle plaatsen bezet en alleen de middelste geen gordel erin.

Gaat hij loeien, dan zit er naar mijn mening een sensor.
Dat er op de buitenste plaatsen wel passagiers waren, dat lazen we dan weer niet in je relaas.
Voor hetzeflde geld heeft de rechter achterzitter de verkeerde gordelkoppeling gebruikt en dat wel of niet gecorrigeerd.. Triggert sowieso een meldling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
JeJeBe schreef op zondag 28 augustus 2022 @ 11:07:
[...]

Dat er op de buitenste plaatsen wel passagiers waren, dat lazen we dan weer niet in je relaas.
Voor hetzeflde geld heeft de rechter achterzitter de verkeerde gordelkoppeling gebruikt en dat wel of niet gecorrigeerd.. Triggert sowieso een meldling.
De gordels achterin, en dan vooral rechtsachter zijn ook echt een drama. Iedereen die achterin zit worstelt ermee en besluit dan om hem maar niet te gebruiken. Super slecht bereikbaar en niet duidelijk welke nu waarvoor is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeJeBe

JeJeBe

KIA EV6 GT-Line AWD MY22

Phusebox schreef op zondag 28 augustus 2022 @ 11:24:
[...]

De gordels achterin, en dan vooral rechtsachter zijn ook echt een drama. Iedereen die achterin zit worstelt ermee en besluit dan om hem maar niet te gebruiken. Super slecht bereikbaar en niet duidelijk welke nu waarvoor is.
Helemaal mee eens. de middensluiting zit opgeborgen onder een elastiek. reuze netjes wanneer niet in gebruik, maar als er iemand bovenop zit, probeer 'm dan maar eens uit dat elastiek te wurmen.
Die midden sluiting is echter voor een rechts-achterin-zitter wel de eerste die hij/zij te pakken krijgt, want hij/zij zit waarschijnlijk bovenop de eigen rechter sluiting. En dan gaat het alarm wel al, immers er zit iemand rechts (sensor) maar de middelste gordel is gesloten. alarm op de rechter zitplaats. Dan wordt hij/zij wakker, wisselt de boel om en hupla, weer alarm want midden heeft zijn/haar gordel losgemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
JeJeBe schreef op zondag 28 augustus 2022 @ 11:29:
[...]

Helemaal mee eens. de middensluiting zit opgeborgen onder een elastiek. reuze netjes wanneer niet in gebruik, maar als er iemand bovenop zit, probeer 'm dan maar eens uit dat elastiek te wurmen.
Die midden sluiting is echter voor een rechts-achterin-zitter wel de eerste die hij/zij te pakken krijgt, want hij/zij zit waarschijnlijk bovenop de eigen rechter sluiting. En dan gaat het alarm wel al, immers er zit iemand rechts (sensor) maar de middelste gordel is gesloten. alarm op de rechter zitplaats. Dan wordt hi/zij wakker, wisselt de boel om en hupla, weer alarm want midden heeft zijn/haar gordel losgemaakt.
Elastiek? Hiet zit ie niet verborgen maar kom je er gewoon niet aan. Hij zit heel diep in de bank maar is met geen mogelijkheid vast te pakken of dichterbij te krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JeJeBe

JeJeBe

KIA EV6 GT-Line AWD MY22

Phusebox schreef op zondag 28 augustus 2022 @ 11:31:
[...]

Elastiek? Hiet zit ie niet verborgen maar kom je er gewoon niet aan. Hij zit heel diep in de bank maar is met geen mogelijkheid vast te pakken of dichterbij te krijgen.
ik begin me steeds vaker af te vragen welk een afwijkend model EV6 jij voor de deur hebt staan :)
ik maak een kiekje...
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2aXC-aStxfzK3PClCPz3w_-rNlA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mxl8Fr4bPMxq4swe0GY2V0PL.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4pvm43SgCOFrQPhrGjbsI4iRKCc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iHvJVnpbY0rP2lk7sHowB3yr.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 51% gewijzigd door JeJeBe op 28-08-2022 11:45 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Phusebox
JeJeBe schreef op zondag 28 augustus 2022 @ 11:33:
[...]

ik begin me steeds vaker af te vragen wat een afwijkend model EV6 jij voor de deur hebt staan :) :-).
Preproductiemodel met een gare accu en waarin niks werkt?

Die hadden ze nog ergens in een loods gevonden en dachten ah die kunnen we phusebox in zijn maag splitsen.

:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeJeBe

JeJeBe

KIA EV6 GT-Line AWD MY22

Phusebox schreef op zondag 28 augustus 2022 @ 11:34:
[...]

Preproductiemodel met een gare accu en waarin niks werkt?

Die hadden ze nog ergens in een loods gevonden en dachten ah die kunnen we phusebox in zijn maag splitsen.

:+
Gelukt !

[ Voor 8% gewijzigd door JeJeBe op 28-08-2022 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeJeBe

JeJeBe

KIA EV6 GT-Line AWD MY22

@Phusebox Elastiek foto hierboven :-) Now show us yours ?

[ Voor 12% gewijzigd door JeJeBe op 28-08-2022 11:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
JeJeBe schreef op zondag 28 augustus 2022 @ 11:52:
@Phusebox Elastiek foto hierboven :-) Now show us yours ?
Ik zie het. Heb net gekeken. Maar die elastiek heb ik nooit gezien, zat er nooit omheen. En die wat slecht bereikbaar is, is juist die voor de buitenste zitplaats.

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• king_dude
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online
Wat een geneuzel zeg. Als iemand de gordel niet om wilt doen omdat ie wat lastig bereikbaar is, dan gaat ie niet eens mee. Dát is het enige verstandige antwoord welke ik overigens niet gehoord heb. Puur azijnzijken om het azijnzijken. Mijn passagiers klagen niet, maar doen gewoon wanneer ik het vraag. En na 35.000 kilometers met regelmatig achterpassagiers durf ik wel te zeggen dat die ‘ingespeeld’ zijn.

Over inspelen gesproken. Speakers veranderen van klankkleur na de eerste uren, maar alleen in de range dat een ‘scherp randje’ ervanaf gaat, of dat een speaker iets meer laid back zal klinken. De (in mijn geval) basisset klinkt prima in balans. @Phusebox laat eens je eq aanpassingen zien? Ik vraag mij ernstig af of die meer afbreuk dan recht doen aan klank.

Als het echt zo rot en gaar is: ga maar je rechtsbijstand en ga voor ontbinden van koopovereenkomst.

Sorry hoor, maar ik kan mij niet meer vinden in sommig geklaag wat ik af en toe zie hier.

Ik denk dat er snel maar eens een meeting moet komen om het een en ander eens te testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Dit is de json van mijn instellingen. Zoals gezegd met de PowerAmp Equalizer app. Het klinkt in ieder geval echt veel minder blikkerig. Bas is nog steeds niet geweldig maar acceptabel.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
[{
    "name": "EV6",
    "preamp": -0.025960693135857582,
    "parametric": true,
    "bands": [
        {
            "type": 0,
            "channels": 0,
            "frequency": 90,
            "q": 0.0,
            "gain": 0.0,
            "color": 0
        },
        {
            "type": 1,
            "frequency": 10000,
            "q": 0.0,
            "gain": 0.0,
        },
        {
            "type": 2,
            "frequency": 36,
            "q": 4.0,
            "gain": 3.0000007152557373,
        },
        {
            "frequency": 170,
            "q": 3.0,
            "gain": 5.002963542938232,
        },
        {
            "frequency": 300,
            "gain": 1.9999998807907104,
        },
        {
            "frequency": 1500,
            "q": 2.0,
            "gain": 1.5000003576278687,
        },
        {
            "frequency": 1625,
            "q": 6.0,
            "gain": -2.999999761581421,
        },
        {
            "frequency": 3500,
            "q": 3.0,
            "gain": -1.9999998807907104,
        },
        {
            "frequency": 5500,
            "gain": 1.0000008344650269,
        },
        {
            "frequency": 12000,
            "q": 2.0,
            "gain": 1.9999998807907104,
        },
        {
            "frequency": 14700,
            "gain": -2.999999761581421,
        }
    ]
}
]

[ Voor 4% gewijzigd door Phusebox op 28-08-2022 17:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeJeBe

JeJeBe

KIA EV6 GT-Line AWD MY22

king_dude schreef op zondag 28 augustus 2022 @ 16:51:
Wat een geneuzel zeg. Als iemand de gordel niet om wilt doen omdat ie wat lastig bereikbaar is, dan gaat ie niet eens mee. Dát is het enige verstandige antwoord welke ik overigens niet gehoord heb. Puur azijnzijken om het azijnzijken. Mijn passagiers klagen niet, maar doen gewoon wanneer ik het vraag. En na 35.000 kilometers met regelmatig achterpassagiers durf ik wel te zeggen dat die ‘ingespeeld’ zijn.
Haha, wel of niet de gordel om, dat was de discussie niet. Sommige mensen willen graag iets geloven wat ze door een kromme mengelmoes van inductie en niet te veel deductie bij elkaar hebben geredeneerd 8)7
Pagina: 1 ... 192 ... 446 Laatste

Let op:
Openbaar laden, laadpassen, etc. in: [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3.

Bestellingen, leveringen en "waar is de boot"-posts over de Kia EV6 mogen in: Het KIA EV6 leveringen topic