Acties:
  • +3 Henk 'm!

• marcel3
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 15-09 22:25
Loei123 schreef op zondag 21 augustus 2022 @ 19:55:
[...]

Gewoon de GT-Line nemen dus. 8)
>:)
Of gewoon het topmodel van Alieexpress nemen. 20 echte watten voor 16 euro. Laadt als een tierelier. Maar volgens sommigen hier kon dát alleen maar rommel zijn ;)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GqQ98m_8p-MLUEV3foZUXmBKNcI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mAx3xk93JiQymM1yvumQSsL4.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fea9Psk2lvheRhQN2Sq6m_P_7fg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oN7BYsvs7qS1TtQisiACfsl6.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexzel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12:38
Loei123 schreef op zondag 21 augustus 2022 @ 19:55:
[...]

Gewoon de GT-Line nemen dus. 8)
Helaas, die zat net buiten het lease budget :'(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12:22
marcel3 schreef op zondag 21 augustus 2022 @ 20:06:
[...]

>:)
Of gewoon het topmodel van Alieexpress nemen. 20 echte watten voor 16 euro. Laadt als een tierelier. Maar volgens sommigen hier kon dát alleen maar rommel zijn ;)

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Benieuwd hoe het over een jaar is. Ik zou vooral bang zijn voor brandgevaar. Heeft het een CE keurmerk? Al is dat ook vaak fake.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• marcel3
Phusebox schreef op zondag 21 augustus 2022 @ 20:16:
[...]

Benieuwd hoe het over een jaar is. Ik zou vooral bang zijn voor brandgevaar. Heeft het een CE keurmerk? Al is dat ook vaak fake.
Zekers. China Export ;)

De print ziet er erg netjes uit. Biedt geen enkele garantie verder natuurlijk, maar toch, het laat zien dat er een zekere mate van 'trots' in de fabricage is gaan zitten. Verder een schakelaar ertussen gezet, hij staat alleen aan als ik hem ook echt gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JerJon
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 05-12-2023
Phusebox schreef op zondag 21 augustus 2022 @ 15:09:
[...]

Nee, is crap. Haal hem nog liever er uit.
Bij mij waren ze hem vergeten in te bouwen (had ik wel besteld), toen ik ze daar op wees was het advies (van Kia nederland) om er toch vanaf te zien omdat ze veel problemen ondervinden met het inbouwen en het toch een een hele trage oplader is vergeleken met de kabel.

Ik heb er dus vanaf gezien en idd ik mis hem niet, qua opladen. Ik heb mijn telefoon in de onderste bak liggen en dat vind ik nog niet altijd even handig (ik vergeet hem er wel eens uit te halen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JerJon
Yilar schreef op zondag 21 augustus 2022 @ 15:24:
Gisteren teruggekomen van vakantie.. De eerste keer met een EV en de eerste lange trip met de EV6.. Van te voren veel gelezen, en met verbazing de berichten op de NOS van mensen met laadstress en zelfs collega's gehoord die een ICE auto lenen voor de vakantie - begon me serieus af te vragen of ik het allemaal niet iets te rooskleurig voor me zag?

De reis ging naar Vaux Sur Mer aan de atlantische kust net boven Bordeaux. Ik had van te voren de KIA charge pass geactiveerd, een plugsurf pas aangevraagd en een ANWB pas, verder had ik ook mijn laaddruppel van de lease maatschappij die Europees geactiveerd is. (Arval/MTC druppel). Verder heb ik de PUMP app als navigatie en laadplanning gebruikt, deze kan je koppelen aan je KIA account en die leest je actuele SOC uit, en past daarop de planning aan!

Met 100% SOC vertrokken vanuit Den Haag de dag voor zwarte zaterdag, volgens de auto kon ik 560km ver komen. Eerste laadsessie was in Frankrijk bij Tesla - een V2 lader, de app werkte, echter de sessies stopte telkens vlak na het starten. Uiteindelijk opgegeven en 15 kilometer verder bij een EVBox geladen, 350KW, direct op 235 laden en na een kwartiertje weer door.

Hierna telkens de Ionity langs de snelweg gebruikt, overigens telkens aan komen rijden en laden, geen wachtrij gehad of problemen. Alle keren direct de volle laadsnelheid en binnen een kwartier weer op pad. Tot verbazing van alle medeladers. Heb nog nooit zoveel vragen en praatjes gehad tijdens een reis met totale vreemden. Sowieso is de EV6 nog vrij zelfzaam in Frankrijk, dus ik werd overal nagekeken en bevraagd over de auto.

Aangekomen in Vaux sur Mer, heb ik op allerlei plekken kunnen laden, vooral bij supermarkten staat meestal wel een lader, Chargemap is echt super daarvoor.

Terugweg ook weer alleen Ionity gebruikt en een Allegro in Belgie. Tussenstop in Parijs, AirbNB in hartje centrum, ook daar overal laadpalen op straat te vinden.

Kortom op vakantie met de EV6 is een feest wat mij betreft, gemiddeld rij ik 400KM zonder enig probleem en heb ik 20% over (vanaf 90%) op normal drive mode. Het rijden in een EV is echt zoveel beter, zeker met de ACC/autopilot op de Franse wegen, veel minder vermoeid aankomen. De zee van ruimte in de auto, stilte, het rijgemak. Het laden in een kwartier is gewoon fantastisch, met drie kids is de auto sneller klaar om te vertrekken dan dat al het toilet/eten/drinken halen etc voor elkaar was. Kids overigens ook blij met de ruimte en de USB poorten

Enig minpuntje: je hebt idioten die aan een Ionity laadpaal tot 100% gaan laden (met 2KW) en dus heel lang aan die paal hangen.. (en ook niet begrijpen waarom dat niet handig is, als je het ze uitlegt)

Alle laadsessies heb ik met de multitankcard gedaan en zonder enig probleem. Kortom al die andere pasjes waren overbodig

Op de terugweg voor de grens van Frankrijk nog wel even een leuk EV6 fanclub moment gehad :)

[Afbeelding]
Erg leuk om te lezen. Wij zijn zelf dit jaar niet naar het buitenland geweest maar willen volgend jaar een rondje Duitsland, Italië, Frankrijk doen en ik zie dat met veel vertrouwen en plezier tegemoet. Laadstress zegt wat meer over de persoon dan over de laad voorzieningen volgensmij.

Wat me alleen wel verbaasd is dat je alleen je eigen nummerplaat blindeerd en niet van de andere op de foto. Wat is dan jou reden om je nummerplaat onherkenbaar te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThatGuy2303
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 12:20
JeJeBe schreef op zondag 21 augustus 2022 @ 17:40:
[...]

kun je weer zien hoe verschillend ervaringen zijn.
Werkt perfect , erg handig zou ik zeggen. Blij mee !
Ik heb ook de achteraf ingebouwde. Laadt op, alleen i.c.m. met AAWireless die Google Maps laat zien gaat er meer uit de accu van de telefoon dan er bij geladen wordt.... en met ook nog muziekspelen vanaf de telefoon wordt ie zo warm dat het laden stopt.... dus eigenlijk :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyrulez
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 11:12
ThatGuy2303 schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 07:59:
[...]

Ik heb ook de achteraf ingebouwde. Laadt op, alleen i.c.m. met AAWireless die Google Maps laat zien gaat er meer uit de accu van de telefoon dan er bij geladen wordt.... en met ook nog muziekspelen vanaf de telefoon wordt ie zo warm dat het laden stopt.... dus eigenlijk :/
Heb hetzelfde issue, alleen niet altijd dat hij stopt met laden.
Heb een S22 ultra, maar gisteren werd hij ook super heet en wilde dus niet meer laden.

volgens mij moet er haast een bug in AA zitten die er voor zorgt dat hij zo heet wordt.
Kan niet echt hele zware code zijn naar mijn mening die er gedraaid wordt.

Heb wel eens een game gespeeld (speel niet super vaak op de telefoon), maar dan blijft hij kouder dan met AA aan met spotify.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bogey555
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 11:16
Phusebox schreef op zondag 21 augustus 2022 @ 18:39:
[...]

Ik denk dus dat de GT line daar een aparte kabel en eventueel zekering voor heeft die meer stroom aankan.

Bij de Plus zullen ze het wel ergens anders van aftappen.

Of ze willen de Plus rijders duidelijk maken dat ze de pauper versie hebben gekocht.
Dat is wel grappig. :+ Ik reed vroeger met "pauper" auto's en jij met bakken die een automatische handrem hadden en nu rijd jij met een plus en ik hopelijk binnenkort een GT. De wereld draait rond. ;) :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Bogey555 schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 08:53:
[...]

Dat is wel grappig. :+ Ik reed vroeger met "pauper" auto's en jij met bakken die een automatische handrem hadden en nu rijd jij met een plus en ik hopelijk binnenkort een GT. De wereld draait rond. ;) :*)
Just kidding he. Die automatische handrem zat gewoon op een Renaul Scenic :D
Voor mij is de EV6 Plus al de duurste auto die ik by far ooit zelf gekocht heb.

Meer wil ik ook echt niet uitgeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mini-me
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Phusebox schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 09:02:
[...]

Wij hebben een Renault Megane, een Renault Grand Scenic en de EV6 komt er bij.
De Megane van 2009 heeft keyless access + handmatige handrem, de Grand Scenic van 2010 heeft een electronische sleutel met automatische handrem. De EV6 schijnt halfwerkende keyless access en halfwerkende handrem te hebben. Bijzonder dat zulke simpele technologie 13 jaar na dato niet echt beter wordt?..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bogey555
Phusebox schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 09:02:
[...]

I know, ik ook. Ik vond je opmerking toen zo grappig dat ik het nu niet kon laten. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anunnaki
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 08:07
Gupje360 schreef op zondag 21 augustus 2022 @ 17:45:
[...]

Ik denk dat je dan dat lig gedeelte bedoeld? Zowel met mijn proef rit als in mijn eigen auto lijkt dat niet te werken. Met of zonder hoes.

Samsung s21 ultra, die zou dat moeten kunnen.
Klopt, wireless charging zit niet in de Plus.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Solarman
  • Registratie: Mei 2022
  • Niet online
Mini-me schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 09:12:
[...]

De Megane van 2009 heeft keyless access + handmatige handrem, de Grand Scenic van 2010 heeft een electronische sleutel met automatische handrem. De EV6 schijnt halfwerkende keyless access en halfwerkende handrem te hebben. Bijzonder dat zulke simpele technologie 13 jaar na dato niet echt beter wordt?..
Toch vind ik dat KIA dit best verbeterd heeft.
I.p.v. altijd automatisch de handrem erop heb je nu opties.

Optie 1:
Je laat het lekker aan de software van de auto over, KIA heeft dat netjes geregeld, de auto bepaald wanneer de handrem nodig is en zet deze dan automatisch aan. Hoef je zelf niets voor te doen.
Vertrouw je de situatie echt niet kun je zelf nog aan de handrem trekken.

Optie 2:
Schakel "Auto Hold" in en de handrem komt automatisch op.

Er zijn dus wel degelijk verbeteringen in deze simpele techniek. d:)b

ENYAQ SPORTLINE 210kW MY25 ( voorheen: KIA EV6 GT-Line 77,4 RWD MY23)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freezhost
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12:02
Zijn er meer die problemen hebben met het wisselen van de profielen?

Op vakantie diverse keren gehad dat mijn vrouw haar profiel kiest maar de stoel en spiegels blijven staan. Om dat op te lossen moet ze dan eerst naar gast en dan weer terug naar haar eigen profiel. Duurt allemaal ook nog eens ontzettend lang ook... zwaar irritant.

Dit moet toch echter beter kunnen? Desnoods op basis van telefoon of sleutel, moet eerlijk zeggen dat dit soort truttige dingen mij er van kunnen weerhouden om de volgende keer weer voor een Kia te gaan. Kia onderschat de software echt, doen ze het bij bijvoorbeeld Nio stukken beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JerJon
Mini-me schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 09:12:
[...]

Vergeet niet dat de grote bedrijven heel veel mooie technologie voor elkaar tegenhouden d.m.v. patenten.

https://www.upcounsel.com/car-patents
Patent Disputes: Conclusion
Patent disputes can very well slow down innovation to a crawl. If companies get too caught up in suing each other over autonomous car patents, the true potential of this exciting industry will never be reached, as innovation necessitates building off designs already in place (which are likely patented). For an autonomous solution to driving that significantly reduces accidents, companies will need to learn to work together.

[ Voor 29% gewijzigd door JerJon op 22-08-2022 10:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyrulez
Freezhost schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 09:52:

Desnoods op basis van telefoon of sleutel,
Tja... dit snap ik dus ook niet.
Kan mij niet voorstellen dat de sleutels dezelfde 'ID' hebben.
Dus zou mooi zijn dat je een profiel aan een sleutel zou kunnen hangen.

Tevens vind ik het aanmelden bij een profiel ook lang duren (bedoel dat je moet kiezen).
Soms zit je gewoon te wachten tot je profiel beschikbaar wordt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
Nog mooier met die profielen, als mijn vrouw de auto mee heeft en haar profiel heeft geselecteerd, dan wijzigt dat profiel weer naar mijn profiel als ik via de app een update doe van de auto status.

Handig niet waar :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JerJon
stimpyrulez schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 10:05:
[...]

Tja... dit snap ik dus ook niet.
Kan mij niet voorstellen dat de sleutels dezelfde 'ID' hebben.
Dus zou mooi zijn dat je een profiel aan een sleutel zou kunnen hangen.

Tevens vind ik het aanmelden bij een profiel ook lang duren (bedoel dat je moet kiezen).
Soms zit je gewoon te wachten tot je profiel beschikbaar wordt.
Zou iemand al het patent hebben aanvraagt voor een vinger afdruk scanner op de start knop?

Het kiezen van een profiel lijkt idd erg lang te duren als de zon op de voorkant van de auto heeft staan branden. Bij een koude auto kan ik mijn profiel direct kiezen.

[ Voor 13% gewijzigd door JerJon op 22-08-2022 10:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 12:30
stimpyrulez schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 08:31:
[...]

Heb hetzelfde issue, alleen niet altijd dat hij stopt met laden.
Heb een S22 ultra, maar gisteren werd hij ook super heet en wilde dus niet meer laden.

volgens mij moet er haast een bug in AA zitten die er voor zorgt dat hij zo heet wordt.
Kan niet echt hele zware code zijn naar mijn mening die er gedraaid wordt.

Heb wel eens een game gespeeld (speel niet super vaak op de telefoon), maar dan blijft hij kouder dan met AA aan met spotify.
Ik denk dat jij je gruwelijk vergist in hoe AA werkt. Het feit dat het zo warm wordt en snel de accu leeg trekt komt met name door de continue data connectie met de auto. Continu moeten er beelden en data naar de auto gestuurd worden en ook ontvangen. Dat verzenden en ontvangen kost gewoon veel stroom.
Merk daarbij op dat AA via kabel minder heet wordt dan AA draadloos.

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeJeBe
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 30-05 20:32

JeJeBe

KIA EV6 GT-Line AWD MY22

marcel3 schreef op zondag 21 augustus 2022 @ 20:42:
[...]

Zekers. China Export ;)

De print ziet er erg netjes uit. Biedt geen enkele garantie verder natuurlijk, maar toch, het laat zien dat er een zekere mate van 'trots' in de fabricage is gaan zitten. Verder een schakelaar ertussen gezet, hij staat alleen aan als ik hem ook echt gebruik.
Heb hier voor me een tafelmodel liggen van ons aller Ali, keurig ding, keurig printje. Mist alleen elke vorm van temperatuurbewaking, gevolg: behuizing na een oplaadsessie gesmolten. Spoelen en power FET's worden zo heet dat plastic helemaal week wordt. Kijk da's niet veilig natuurlijk. En daar ligt je telefoon met z'n LiPo cellen bovenop - tricki business.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PieterSn
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 27-07 22:50
Goedemorgen,

Na een tijdje van afwezigheid hier op het forum een tweetal vragen:

1. Ik heb mijn interieur schoongemaakt, waaronder mijn stoelen. Ik heb de stoelen afgenomen met een doek en een beetje water en allesreiniger. Blijkbaar niet de juist combinatie met het fake leer, zie foto. Allemaal witte aanslag. Iemand enig idee hoe ik dit weer weg kan werken?

2. Wat is de laatste update mbt de handmatig (usb) update?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/C7EWpG4oVs-B5ORymlzlibOtMnk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dmtwGee5scoTnGJvK5GZfDLK.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Phusebox
PieterSn schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 10:27:
Goedemorgen,

Na een tijdje van afwezigheid hier op het forum een tweetal vragen:

1. Ik heb mijn interieur schoongemaakt, waaronder mijn stoelen. Ik heb de stoelen afgenomen met een doek en een beetje water en allesreiniger. Blijkbaar niet de juist combinatie met het fake leer, zie foto. Allemaal witte aanslag. Iemand enig idee hoe ik dit weer weg kan werken?

2. Wat is de laatste update mbt de handmatig (usb) update?
[Afbeelding]
Je kunt een leer reiniger proberen of een goede interieur reiniger.
Zoiets: https://www.carclean.com/...-vinyl-cleaner-500ml.html

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 1Mark
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:56
Phusebox schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 10:51:
[...]

Je kunt een leer reiniger proberen of een goede interieur reiniger.
Zoiets: https://www.carclean.com/...-vinyl-cleaner-500ml.html
Of deze:
https://www.gamma.nl/asso...reiniger-500-ml/p/B563497

Ik had wat witte vlekken (leek wel zonnebrand vlekken) na de zomervakantie en die zijn er netjes uitgegaan met dit spul.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PieterSn
Bedankt voor de tips!

Iemand nog een reactie op mijn tweede vraag?

Groetjes,

Pieter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyrulez
DonJunior schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 10:17:
[...]

Ik denk dat jij je gruwelijk vergist in hoe AA werkt. Het feit dat het zo warm wordt en snel de accu leeg trekt komt met name door de continue data connectie met de auto. Continu moeten er beelden en data naar de auto gestuurd worden en ook ontvangen. Dat verzenden en ontvangen kost gewoon veel stroom.
Nou ja, opzich snap ik wel dat het een 'zwaar' proces is.
Maar het zijn geen 4k beelden of zo.

Tevens is/zou wifi/BT redelijk zuinig moeten zijn.

Maar worden de Iphones ook heet dan bij een draadloze Apple carplay?
wellicht apples ( ;) ) met peren vergelijken, maar beide moeten ze conti data versturen/ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyrulez
PieterSn schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 11:12:
Bedankt voor de tips!

Iemand nog een reactie op mijn tweede vraag?

Groetjes,

Pieter
zie start post. Daar staat alle info daarover.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Anunnaki
DonJunior schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 10:17:
[...]

Klopt, dit heb ik een hele tijd geleden ook proberen uit te leggen. Ik snap wel waarom Kia 1 van de twee kiest (in dit geval alleen draadloos laden) en niet beide heeft ingebouwd in de EV6. Ik gebruik bedraad Apple CarPlay, voor muziek, navigatie etc. Gebruik ik dit niet en luister ik gewoon bijv. de radio en mijn tel moet opgeladen worden gebruik ik de draadloze lader. Of de bijrijder gebruikt de draadloze lader en ik bedraad Apple CarPlay. Nergens problemen mee en wordt totaal niet heet.

Zodra ze onze wensen hadden ingebouwd, dus draadloos laden EN draadloos AA of AC dan hadden we weer tig bladzijdes hier gevuld met klachten dat de tel te heet wordt en dat hij zichzelf uitschakelt en dat dit niet bruikbaar is.

En wie krijgt de schuld, Kia dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel3
JeJeBe schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 10:17:
[...]

Heb hier voor me een tafelmodel liggen van ons aller Ali, keurig ding, keurig printje. Mist alleen elke vorm van temperatuurbewaking, gevolg: behuizing na een oplaadsessie gesmolten. Spoelen en power FET's worden zo heet dat plastic helemaal week wordt. Kijk da's niet veilig natuurlijk. En daar ligt je telefoon met z'n LiPo cellen bovenop - tricki business.
Eens hoor. Het blijft een gok. Heb hem wel eerst buiten de auto uitgeprobeerd en hij werd niet overdreven warm. Verder is de inbouwruimte stukken groter dan in een oplader, dus ook dat zou geen probleem moeten zijn. Voor wat betreft heet worden van de telefoon, ik denk dat dat vooral aan de telefoon zelf ligt. Mijn S21 wordt hooguit lauw. De iPhone van mijn vrouw wordt wel knap heet tijdens het opladen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Anunnaki
stimpyrulez schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 11:13:
[...]

Maar worden de Iphones ook heet dan bij een draadloze Apple carplay?
wellicht apples ( ;) ) met peren vergelijken, maar beide moeten ze conti data versturen/ontvangen.
Wordt ook best heet als ik beide tegelijk zou gebruiken. Draadloos laden wordt hij heet als ik YouTube ook aan doe of Tomtom open laad staan tijdens het laden.

Met kabel en Apple CarPlay, Apple Music, en TomTom tegelijk aan wordt hij nauwelijks warm terwijl hij ook meteen aan het laden is.

[ Voor 12% gewijzigd door Anunnaki op 22-08-2022 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0208AD
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 15-09 11:29
Zijn er mensen die ervaring hebben met de navigatie app PUMP? Deze zou je als het goed is kunnen koppelen aan je KIA account zodat hij de SOC kan uitlezen en op basis daarvan maakt hij een route. Wel zit je volgens mij vast aan een abonnement om gebruik te kunnen maken van de navigatie.

Ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-09 22:50

Arfman

Drome!

0208AD schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 11:58:
Zijn er mensen die ervaring hebben met de navigatie app PUMP? Deze zou je als het goed is kunnen koppelen aan je KIA account zodat hij de SOC kan uitlezen en op basis daarvan maakt hij een route. Wel zit je volgens mij vast aan een abonnement om gebruik te kunnen maken van de navigatie.

Ben benieuwd!
iOS only, dus helaas geen optie. Wel geprobeerd op mijn iPad en koppeling gemaakt met Kia, waarna hij de SOC van mijn auto (e-Niro, maar dat doet er even niet toe) correct kon uitlezen. Ziet er verder allemaal erg goed uit maarja, ik heb een Android telefoon (en dat blijft ook nog wel even zo).

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 12:30
Anunnaki schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 11:43:
[...]

Klopt, dit heb ik een hele tijd geleden ook proberen uit te leggen. Ik snap wel waarom Kia 1 van de twee kiest (in dit geval alleen draadloos laden) en niet beide heeft ingebouwd in de EV6. Ik gebruik bedraad Apple CarPlay, voor muziek, navigatie etc. Gebruik ik dit niet en luister ik gewoon bijv. de radio en mijn tel moet opgeladen worden gebruik ik de draadloze lader. Of de bijrijder gebruikt de draadloze lader en ik bedraad Apple CarPlay. Nergens problemen mee en wordt totaal niet heet.

Zodra ze onze wensen hadden ingebouwd, dus draadloos laden EN draadloos AA of AC dan hadden we weer tig bladzijdes hier gevuld met klachten dat de tel te heet wordt en dat hij zichzelf uitschakelt en dat dit niet bruikbaar is.

En dat is inderdaad precies wat er in het Volkswagen ID.x topic gebeurd. :X
Want daar kan je dus kiezen tussen draadloos AA en bedraad AA. En standaard heeft de ID.x een draadloos laden plekje om je telefoon te stoppen.
Conclusie? Don gebruikt AA altijd bedraad :9

Want draadloos AA en draadloos laden maakt je telefoon dermate heet dat deze gewoon opnieuw gaat opstarten of helemaal niet meer reageert.

*sowieso

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 1Mark
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:56
Arfman schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 12:22:
[...]

iOS only, dus helaas geen optie. Wel geprobeerd op mijn iPad en koppeling gemaakt met Kia, waarna hij de SOC van mijn auto (e-Niro, maar dat doet er even niet toe) correct kon uitlezen. Ziet er verder allemaal erg goed uit maarja, ik heb een Android telefoon (en dat blijft ook nog wel even zo).
werkt prima voor plannen, alhoewel ik ABRP fijner vind:
- eenvoudiger zelf scouten welke snelladers er zijn
- kunnen instellen dat je een stop wil met een restaurant erbij

Bij zowel PUMP als ABRP gebruikte ik de live navigatie niet, omdat de interface net even minder duidelijk is dan google maps. Waarschijnlijk is dat een gewoonte-ding van mijn kant, maar ik vind Google maps fijner bij complexe afritten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Yilar
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 12-09 13:35
0208AD schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 11:58:

Ben benieuwd!
Ik heb de vakantie naar Frankrijk met PUMP gedaan, prima app, ik vond hem zelf beter dan ABRP, omdat de SOC uitgelezen wordt en ik het instellen van welke laders wel en niet net wat makkelijker vond. (ruim 2500KM zonder problemen mee gereden)

“The trouble with having an open mind, of course, is that people will insist on coming along and trying to put things in it.” Terry Pratchett, Diggers

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Solarman
  • Niet online
Anunnaki schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 11:43:
[...]

Klopt en is ook heel logisch.
Het principe van draadloos laden levert per definitie eigenlijk evenveel warmte op als normaal je telefoon bedraad opladen en gelijktijdig de telefoon intensief gebruiken.
Wil je nu draadloos laden en draadloze datacommunicatie dan gaat het dubbelop met de temperatuur van de telefoon, wat vaak resulteert in uitvallen van de telefoon.

Daarom is de logica van KIA dus niet zo verkeerd geweest om geen draadloze AA of AC in te voeren.
De huidige problemen worden eigenlijk veroorzaakt door zelf apparatuur in te bouwen om draadloze AA of AC te gebruiken in combinatie met draadloos opladen.

Uiteindelijk is overal wat voor te zeggen, maar KIA heeft voor deze optie gekozen.

[ Voor 30% gewijzigd door Solarman op 22-08-2022 14:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArmyOfQueens
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 15-09 16:28
ERN5T schreef op zondag 21 augustus 2022 @ 17:42:
[...]

@ punt 1
Mijn situatie is precies gelijk aan die van jou. Kia heeft hier geen rekening mee gehouden bij het ontwerp. Wij hebben het als volgt opgelost. De geheugeninstellingen 1 en 2 zijn per profiel instelbaar. In beide gebruikersprofielen hebben we bij de stoel instellingen ingesteld dat de stoel zover mogelijk naar achteren gaat bij het openen van de deur. Om het vervolg te begrijpen, moet je je realiseren dat bij een volgende rit, de stoel bij het sluiten van de deur terugkeert in de laatst gebruikte positie. Tijdens de stoelbeweging kan je op de schakelaars in de deur drukken en wordt de betreffende geheugeninstelling gevolgd.
Mijn instellingen zijn opgeslagen onder profiel 1 en geheugen 1. Onder profiel 1 en geheugen 2 is een positie opgeslagen die verder naar voren ligt en mijn vrouw in staat stelt de rem in te drukken, de exacte positie en de overige instellingen zijn niet van belang.
Onder profiel 2 en geheugen 2, heeft mijn vrouw haar ideale rijpositie opgeslagen en onder profiel 2, geheugen 1, een stand waarbij ik niet wordt opgevouwen met de zonneklep in mijn voorhoofd gedrukt.
Ik weet dus dat ik wanneer ik niet als laatste heb gereden, ik onmiddellijk op deurschakelaar 1 moet drukken nadat ik de deur gesloten heb, daarna het profiel wisselen en mogelijk weer op deurschakelaar 1 drukken.
Mijn vrouw doet precies het omgekeerde (zoals in meer situaties).
In de praktijk werkt dit aardig, het is jammer dat er zoveel handelingen voor nodig zijn en dat je maar 1 positie kan vastleggen. Het zou zoveel gemakkelijker geweest zijn als de instellingen aan de sleutel gekoppeld waren.
Thanks, duidelijk. Gaan wij ook proberen!
Klopte mijn vermoeden dus dat er eigenlijk 4 stoel/spiegelinstellingen zijn (2 profielen * 2 instellingen).
Wat omslachtig zeg :-(

Sowieso gaan die profielen niet helemaal lekker in mijn auto, heb nu al 2x mijn naam aangepast naar alleen mijn voornaam, maar hij springt steeds terug naar mijn voor- en achternaam.
Mijn vriendin heeft nu ook al tig keer haar naam ingevuld, maar hij springt steeds weer terug naar Bestuurder 2 :')

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
ArmyOfQueens schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 15:19:
[...]

Klopte mijn vermoeden dus dat er eigenlijk 4 stoel/spiegelinstellingen zijn (2 profielen * 2 instellingen).

Sowieso gaan die profielen niet helemaal lekker in mijn auto, heb nu al 2x mijn naam aangepast naar alleen mijn voornaam, maar hij springt steeds terug naar mijn voor- en achternaam.
Mijn vriendin heeft nu ook al tig keer haar naam ingevuld, maar hij springt steeds weer terug naar Bestuurder 2 :')
Voordeel bij een nadeel:

Als je voor je gaat rijden even de app opent en de status refresht pakt ie jouw profiel standaard de volgende keer. Als je vriendin dat ook doet voor zij gaat rijden, moet ze wel een eigen account maken, dan heeft zij dat ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

1Mark schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 13:08:
[...]

werkt prima voor plannen, alhoewel ik ABRP fijner vind:
- eenvoudiger zelf scouten welke snelladers er zijn
- kunnen instellen dat je een stop wil met een restaurant erbij

Bij zowel PUMP als ABRP gebruikte ik de live navigatie niet, omdat de interface net even minder duidelijk is dan google maps. Waarschijnlijk is dat een gewoonte-ding van mijn kant, maar ik vind Google maps fijner bij complexe afritten.
Ik heb helemaal geen ervaringen met lange ritten, maar ik hoor teveel verhalen over ABRP en slechte/onduidelijke navigatie. Ik had dus hoop op PUMP, maar ik zie nu ook dat dat alweer zo'n ellendig subscription model heeft, dat is niet interessant voor iemand zoals ik die het misschien 2 x per jaar gebruikt ...

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sQuare
  • Laatst online: 11:43
Arfman schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 15:51:
[...]

Ik heb helemaal geen ervaringen met lange ritten, maar ik hoor teveel verhalen over ABRP en slechte/onduidelijke navigatie. Ik had dus hoop op PUMP, maar ik zie nu ook dat dat alweer zo'n ellendig subscription model heeft, dat is niet interessant voor iemand zoals ik die het misschien 2 x per jaar gebruikt ...
Wij zijn met ABRP (maand abo), CarPlay en odb dongle naar Frankrijk gereden en echt super tevreden.

Voorspellingen verbruik goed, navigatie even wennen (tov van Waze) maar tevreden, zien of laadpaal (op de route) nog beschikbaarheid heeft goed, plannen van route goed, voorkeur netwerken aangeven goed. Eigenlijk dus heel tevreden, had vooraf redelijk wat negatieve dingen gezien maar echt nul problemen gehad.

Overigens vind ik ABRP/odb alleen toegevoegde waarde hebben voor (lange) ritten waarbij je onderweg moet laden. Anders is de KIA navigatie ook gewoon goed.

EV6 77kWh Plus RWD MY:22

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yilar
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 12-09 13:35
Arfman schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 15:51:
[...]

Ik heb ook alleen een subscription voor Augustus genomen. Ik vind op zich dat een goede service echt niet gratis hoeft te zijn. En die 4 euro (had een korting) vond ik geen geld voor de app.

“The trouble with having an open mind, of course, is that people will insist on coming along and trying to put things in it.” Terry Pratchett, Diggers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PieterSn
Na de update krijg ik de auto met geen mogelijkheid in D/Drive. Iemand tips!!?Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_pk6UaIuCNVjW-NVf4lUAS6-r0g=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nxDruXuG6HwTj9JD8UbEm7Iv.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JerJon
PieterSn schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 16:56:
Na de update krijg ik de auto met geen mogelijkheid in D/Drive. Iemand tips!!?[Afbeelding]
Is die niet "gewoon" de ghost modus. Ik zie geen groen ready icoontje links onderin.

Was het niet een kwestie van
  • uitzetten
  • uitstappen
  • meer dan 5 meter met de sleutel(s) bij de auto vandaan
  • opnieuw instappen
  • aanzetten
  • wachten tot hij ready aangeeft
  • dan pas in Drive zetten met voet op de rem
  • 2x toeteren
Heb zelf deze situatie nog nooit gehad, dus kan alleen putten uit wat ik nog weet uit vorige posts.

[ Voor 14% gewijzigd door JerJon op 22-08-2022 17:21 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JanKoen
  • Laatst online: 15-09 13:46
JerJon schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 17:16:
[...]

Is die niet "gewoon" de ghost modus. Ik zie geen groen ready icoontje links onderin.

Was het niet een kwestie van uitzetten, uitstappen, meer dan 5 meter met de sleutel(s) bij de auto vandaan en dan opnieuw instappen. Aanzetten wachten tot hij ready aangeeft en dan pas in Drive zetten?

Heb zelf deze situatie nog nooit gehad, dus kan alleen putten uit wat ik nog weet uit vorige posts.
Klopt en start met voet op de rem.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mini-me
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
[...]

[...]

• 2x toeteren
[/list]
Om te vieren dat je weer kunt rijden of is dat echt nodig??

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JerJon
Mini-me schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 17:23:
[...]

Om te vieren dat je weer kunt rijden of is dat echt nodig??
:+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robert1962
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 14-09 20:21
Mijn EV6 plus advanced besteld in februari nu laatste update met verwachte leverdatum naar 03-11-2022. Wel modeljaar 2023. Auto nog niet geproduceerd. Pfff. Wachten duurt zo lang. Al 3x uitgesteld :'( nu.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ERN5T
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 11:21
ArmyOfQueens schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 15:19:
[...]

Inderdaad per profiel, twee instellingen dus vier met twee profielen.
De naam die afgebeeld wordt is de naam welke is opgegeven in Kia Connect. In de auto kan je wijzigen wat je wil, maar de gekoppelde naam keert telkens weer terug. Als je vriendin een gekoppeld account aanmaakt in Kia Connect, wordt ook haar naam aangegeven en kan ze ook gebruik maken van de @Phusebox -bonus.

EX40 TMP Ultra Sage Green MY25 ; Compress 5800iAW7 + 12E / HR200 / 50 l buffervat / RT800 / HS25/6 / radiatoren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeJeBe

JeJeBe

KIA EV6 GT-Line AWD MY22

[...]

• uitzetten
  • uitstappen
  • opnieuw instappen
  • aanzetten
  • 2x toeteren
Dus eigenlijk gewoon alles een keer opnieuw doen .. In drive krijg je 'm soiwieso niet zonder je voet op de rem, dus in deze procedure zit niks "bijzonders". Nou ja, dat toeteren dan :-)
even de 12V accu los is toch ook een oplossing ? wel de min loshalen, da's veiliger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JerJon
JeJeBe schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 18:49:
[...]

Dus eigenlijk gewoon alles een keer opnieuw doen .. In drive krijg je 'm soiwieso niet zonder je voet op de rem, dus in deze procedure zit niks "bijzonders". Nou ja, dat toeteren dan :-)
even de 12V accu los is toch ook een oplossing ? wel de min loshalen, da's veiliger.
Volgens mij ging het met name om de sleutel die dan ook buiten bereik van de auto moet zijn, en dat de voornaamste reden van de Ghost modus het te snel in drive zetten is (mijn gevoel op basis van de posts die hier allemaal zijn gedeeld in het forum).

12v accu los halen schijnt ook iedere keer te hebben geholpen, maar dat moet je durven en het gereedschap voor bij je hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeJeBe

JeJeBe

KIA EV6 GT-Line AWD MY22

JerJon schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 19:09:
[...]

Volgens mij ging het met name om de sleutel die dan ook buiten bereik van de auto moet zijn, en dat de voornaamste reden van de Ghost modus het te snel in drive zetten is (mijn gevoel op basis van de posts die hier allemaal zijn gedeeld in het forum).

12v accu los halen schijnt ook iedere keer te hebben geholpen, maar dat moet je durven en het gereedschap voor bij je hebben.
Het is idd lastig om er uit te filteren wat nu werkelijk essentieel is en wat onnodig gedoe is. Maar goed. 2 uur na het posten hebben we nog geen feedback, da's dan wel weer jammer ...je zou toch denken dat TS het ding wel weer snel aan de praat wil hebben ?

[ Voor 6% gewijzigd door JeJeBe op 22-08-2022 19:29 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PieterSn
Ik had de pechhulp al gebeld en die was onderweg, maar na 45min allerlei trucjes deedt hij het opeens. Geen idee wat nu uiteindelijk de truc was…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• king_dude
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online
PieterSn schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 19:29:
Ik had de pechhulp al gebeld en die was onderweg, maar na 45min allerlei trucjes deedt hij het opeens. Geen idee wat nu uiteindelijk de truc was…
Voor mij rede om sleutel 10 bij mij te hebben, na een soortgelijke ervaring (wel in januari, toen de software nog buggy was)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• stimpyrulez
PieterSn schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 19:29:
Voor de volgende keer (hoop het niet voor je). Maar toen hielp dit voor mij.

Heb het nu stuk of 5x gehad (de eerste 4 keer bijna jaar geleden ).
Laatste keer paar weken geleden met de mei update (eerste variant).
In julli de nieuwste erop gezet en geen last gehad.

Ze noemen het de Zombie mode

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PieterSn
Ja precies deze zombie mode had ik!

Bedankt allen voor het meedenken en de tips. Volgende keer (hopelijk nooit meer) weet ik wat ik moet doen.

Fijne avond!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JanAllElectric
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 10-09 09:10
Solarman schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 14:07:
[...]

Klopt en is ook heel logisch.
Het principe van draadloos laden levert per definitie eigenlijk evenveel warmte op als normaal je telefoon bedraad opladen en gelijktijdig de telefoon intensief gebruiken.
Wil je nu draadloos laden en draadloze datacommunicatie dan gaat het dubbelop met de temperatuur van de telefoon, wat vaak resulteert in uitvallen van de telefoon.

Daarom is de logica van KIA dus niet zo verkeerd geweest om geen draadloze AA of AC in te voeren.
De huidige problemen worden eigenlijk veroorzaakt door zelf apparatuur in te bouwen om draadloze AA of AC te gebruiken in combinatie met draadloos opladen.

Uiteindelijk is overal wat voor te zeggen, maar KIA heeft voor deze optie gekozen.
Mijn oplossing is hierbij erg eenvoudig _/-\o_ . Een sterke QIC 3 oplader in het 12 volt stopcontact. Daaraan een leuke (los en goed betaalbaar) oplaadmatje verbonden met plat kabeltje. Dat zie je nauwelijks. Gevolg: zelfs met AA wireless aan wordt telefoon goed opgeladen (Samsung S10+).

Verder gewoon altijd auto hold aan en parkeerrem werkt automatisch. perfect. Geen omkijken naar. Aangezien ik de auto handmatig was (foam, hogedrukspuit en bladblazer) hoeft auto hold nooit uit (16K gereden).

[ Voor 8% gewijzigd door JanAllElectric op 22-08-2022 23:53 ]

Panasonic TCAP 12kW J-versie + Heishamon/HA/Node-Red/Grafana/InfluxDB; Atlantic v3 200L; 5* jaga strada 21 & zelfbouw DBE; 3*2400Wp (O,Z,W); KIA EV6 77kWh RWD + EVCC/cFos Wallbox solar; 3* Marstek 5kWh (v151)+CT003 (v114)+ modbus/lilygo/node-red/HA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solarman
  • Niet online
JanAllElectric schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 23:47:
[...]

Mijn oplossing is hierbij erg eenvoudig _/-\o_ . Een sterke QIC 3 oplader in het 12 volt stopcontact. Daaraan een leuke (los en goed betaalbaar) oplaadmatje verbonden met plat kabeltje. Dat zie je nauwelijks. Gevolg: zelfs met AA wireless aan wordt telefoon goed opgeladen (Samsung S10+).

Verder gewoon altijd auto hold aan en parkeerrem werkt automatisch. perfect. Geen omkijken naar. Aangezien ik de auto handmatig was (foam, hogedrukspuit en bladblazer) hoeft auto hold nooit uit (16K gereden).
Hé.....als het werkt helemaal goed natuurlijk. (y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• INsaiGN
  • Laatst online: 03-09 16:13
Klopt als een bus. Ik heb het een keer geprobeerd zonder toeteren maar toen werkte het dus niet. 2 goede lange drukken op het stuur zijn nodig en je kan weer op weg. ;)
[...]

• uitzetten
  • uitstappen
  • opnieuw instappen
  • aanzetten
  • 2x toeteren

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SwEEp3R
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 03-06 07:44
INsaiGN schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 12:23:
Klopt als een bus. Ik heb het een keer geprobeerd zonder toeteren maar toen werkte het dus niet. 2 goede lange drukken op het stuur zijn nodig en je kan weer op weg. ;)

[...]
Oh serieus?! Ik dacht oprecht dat het 2x toeteren een geintje was... Nog even en je moet twee rondjes rond de auto rennen in een tutu... |:(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Yilar schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 16:41:
[...]

Ik heb ook alleen een subscription voor Augustus genomen. Ik vind op zich dat een goede service echt niet gratis hoeft te zijn. En die 4 euro (had een korting) vond ik geen geld voor de app.
Oh ik wil graag betalen voor goeie software, begrijp me niet verkeerd. Ik betaal alleen liever 50 euro in 1 keer dan elke maand 5 euro oid.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Solarman
  • Niet online
SwEEp3R schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 13:28:
[...]

Oh serieus?! Ik dacht oprecht dat het 2x toeteren een geintje was... Nog even en je moet twee rondjes rond de auto rennen in een tutu... |:(
Komt in de volgende update...... *O* *O* _O- _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMenaz
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 11:45
SwEEp3R schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 13:28:
[...]

[Video: https://www.dumpert.nl/item/100039322_e19fb9d9]

Catch my drift?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harrit_h
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 27-05-2024
Hoi allemaal,

Afgelopen donderdag met mijn lease EV6 gt-line RWD bij de dealer in Helmond geweest voor de terugroepactie en updates van software en navigatie. Ik reed sinds de levering in december nog met de versies van juli 2021.

Met de nieuwe software (laatste firmwareversie van juni 2022) hoopte ik dat ook ik kon gaan genieten van een voor-gekoelde auto door de airconditioning voor vertrek met de Connect app te activeren. Tot nog toe lukte het alleen om met de app de stuurverwarming aan te zetten.

Helaas moest ik ervaren dat het nog steeds niet werkt. De airco wordt wel gestart maar de doeltemperatuur springt direct op 27 graden. Een herstart van het systeem en opnieuw installeren van de app hebben ook niet geholpen. En dat terwijl ik in de startpost lees dat met de laatste firmwareversie deze bug gefixt zou moeten zijn :?. Direct de dealer gebeld maar die wist alleen te melden dat ik niet de enige was met dit probleem. Nog zeker 2 andere EV6 eigenaren hadden zich afgelopen week gemeld. Een oplossing had de dealer nog niet. Ik ben voor wat betreft dit soort zaken wel teleurgesteld in de Kia. Ik heb 5 probleemloze jaren in een Passat GTE gereden. Bij die auto werkte het systeem feilloos.

Zijn er meer mensen bekend met het probleem van de doeltemperatuur? Heeft iemand misschien een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freezhost
@harrit_h weet je zeker dat je laatste versie hebt van het infotainment gedeelte? De dealer doet die updates normaal gesproken niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• harrit_h
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 27-05-2024
Freezhost schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 13:51:
@harrit_h weet je zeker dat je laatste versie hebt van het infotainment gedeelte? De dealer doet die updates normaal gesproken niet.
Ik heb het gecheckt door de versienummers van de software te controleren in het instellingenmenu. Deze komen nu overeen met de laatste versienummers zoals vermeld in de startpost.
De dealer heeft me verzekerd dat hij alle firmware en de navigatie updates heeft gedaan. Is er nog een andere update nodig dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freezhost
@harrit_h Nee dan zou het moeten werken, wat je nog kan proberen is even een reset met een paperclip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeJeBe

JeJeBe

KIA EV6 GT-Line AWD MY22

Arfman schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 13:30:
[...]

Oh ik wil graag betalen voor goeie software, begrijp me niet verkeerd. Ik betaal alleen liever 50 euro in 1 keer dan elke maand 5 euro oid.
Dat is niet zo'n goed verdienmodel als een abo wat je vergeet stop te zetten !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeJeBe

JeJeBe

KIA EV6 GT-Line AWD MY22

harrit_h schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 13:38:
....Helaas moest ik ervaren dat het nog steeds niet werkt. De airco wordt wel gestart maar de doeltemperatuur springt direct op 27 graden. Een herstart van het systeem en opnieuw installeren van de app hebben ook niet geholpen. En dat terwijl ik in de startpost lees dat met de laatste firmwareversie deze bug gefixt zou moeten zijn :?. Direct de dealer gebeld maar die wist alleen te melden dat ik niet de enige was met dit probleem. Nog zeker 2 andere EV6 eigenaren hadden zich afgelopen week gemeld. Een oplossing had de dealer nog niet. Ik ben voor wat betreft dit soort zaken wel teleurgesteld in de Kia. Ik heb 5 probleemloze jaren in een Passat GTE gereden. Bij die auto werkte het systeem feilloos.

Zijn er meer mensen bekend met het probleem van de doeltemperatuur? Heeft iemand misschien een oplossing?
Als je verbinding had dan toch zeker, hoe vaak die VW's wel niet problemen hadden met hun servers. En altijd als het vroor of bloedheet was. Heel merkwaardig 8)7 Om nog maar te zwijgen van het gedonder met hun app. Lees de reviews in de play store er maar eens op na, Nee, zo denderend was dat niet. Maar je moest er wel voor betalen !
Nee, dan is het bij Kia tot nu toe prima. Verbinding mag een keertje haperen maar bij 2de poging werkt het weer.
Heb er zelf geen last van, zou het een IOS / Android gebonden issue zijn?
Ik gebruik de Andriod App 2.1.5 met in de auto 001.001.220721 - geen issues.

[ Voor 18% gewijzigd door JeJeBe op 23-08-2022 17:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyrulez
harrit_h schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 13:38:
Hoi allemaal,

Afgelopen donderdag met mijn lease EV6 gt-line RWD bij de dealer in Helmond geweest voor de terugroepactie en updates van software en navigatie. Ik reed sinds de levering in december nog met de versies van juli 2021.

Met de nieuwe software (laatste firmwareversie van juni 2022) hoopte ik dat ook ik kon gaan genieten van een voor-gekoelde auto door de airconditioning voor vertrek met de Connect app te activeren. Tot nog toe lukte het alleen om met de app de stuurverwarming aan te zetten.

Helaas moest ik ervaren dat het nog steeds niet werkt. De airco wordt wel gestart maar de doeltemperatuur springt direct op 27 graden. Een herstart van het systeem en opnieuw installeren van de app hebben ook niet geholpen. En dat terwijl ik in de startpost lees dat met de laatste firmwareversie deze bug gefixt zou moeten zijn :?. Direct de dealer gebeld maar die wist alleen te melden dat ik niet de enige was met dit probleem. Nog zeker 2 andere EV6 eigenaren hadden zich afgelopen week gemeld. Een oplossing had de dealer nog niet. Ik ben voor wat betreft dit soort zaken wel teleurgesteld in de Kia. Ik heb 5 probleemloze jaren in een Passat GTE gereden. Bij die auto werkte het systeem feilloos.

Had ik ook van de 27gr.
Er is een nog nieuwere variant waar dat weer gefixd is.

Maar nu gaat hij wel naar de gewenste temp, maar wordt bij mij niet koud.
Dus als ik hem met dit weer op 22gr zet, wordt hij niet zo 'koud' als dat ik daarna de auto start en laat koelen naar bijv. 22gr

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
stimpyrulez schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 20:54:
[...]

Had ik ook van de 27gr.
Er is een nog nieuwere variant waar dat weer gefixd is.

Maar nu gaat hij wel naar de gewenste temp, maar wordt bij mij niet koud.
Dus als ik hem met dit weer op 22gr zet, wordt hij niet zo 'koud' als dat ik daarna de auto start en laat koelen naar bijv. 22gr
Zelfs 17 graden doet niets of niks merkbaars.

Hoop dat verwarmen in de winter beter werkt inmiddels want in de zomer heb ik echt helemaal niks gehad aan deze voordelen die een EV zou moeten bieden. Zelfs als ik een remote start doe gebeurt er niks qua temperatuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Ideale Man
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 26-07 15:09
Phusebox schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 22:22:
[...]

Zelfs 17 graden doet niets of niks merkbaars.

Hoop dat verwarmen in de winter beter werkt inmiddels want in de zomer heb ik echt helemaal niks gehad aan deze voordelen die een EV zou moeten bieden. Zelfs als ik een remote start doe gebeurt er niks qua temperatuur
Ik heb een hekel aan reclame dat je op afstand je auto kunt koelen/verwarmen maar dat het in praktijk niet werkt. }:|

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• king_dude
  • Niet online
Dit komt omdat jullie allemaal op de band springen zodra er een nieuwe update uit is, en dat snap ik écht niet. Een vervoersmiddel (waar ik in mijn geval nu bijna 34k aan kilometers op heb zitten sinds 28 dec) moet je echt pas updaten wanneer er bekend is wat je voor ellende terug krijgt.

Je zit er / ik zit er iets teveel voor in de auto.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• itsjohan
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:26
Solarman schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 18:34:
[...]

Let wel op dat wanneer je geen originele KIA trekhaak neemt er een module bijzit waar sommige functies niet zullen werken.
Sowieso 1 ervan is dat de achterste parkeersensoren niet worden uitgeschakeld wanneer de trekhaak gebruikt wordt.
Of ook in het menu van de auto de "aanhangermodus" nog beschikbaar is kan ik je niet vertellen, maar dat kunnen misschien anderen je aangeven die ook een niet originele KIA trekhaak hebben gemonteerd.
Ik heb vandaag de EV6 opgehaald van de garage die de trekhaak gemonteerd heeft. Het goede nieuws, en waar jullie iets aan hebben eerst: zodra er iets is aangesloten (getest met een fietsendrager) zijn de parkeersensoren achter uitgeschakeld. Ook is in de EV settings de trailer mode nu zichtbaar geworden. Voor zover ik nu zie werkt het dus precies zoals bij de 'officiele' Kia trekhaak (die overigens ook gewoon van een trekhaak leverancier wordt betrokken en per land totaal verschillend is).

Minder mooi is dat er een horizontaal afneembare trekhaak is gemonteerd ipv een verticale. Ik ben er nog niet uit of me dat echt uitmaakt, ik vermoed wel dat de aansluiting hierdoor wat meer zichtbaar is dan een verticale. Voordeel is wel dat de stekker prima bereikbaar is:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aCSxuOwLISl9NNo2cMkKF5cHCvw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6wypyJnjltGMSXnBfntfxdNb.jpg?f=fotoalbum_large

Voor zover ik kan zien lijkt e.e.a. verder netjes gemonteerd. er wordt een stukje uit de afdekplaat gehaald:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rTXWGml5E0f-7-1iXgjczsGyntU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OLDjYTNYOowxN7A292OFwJ6E.jpg?f=fotoalbum_large

Nog wat minder mooi, maar dat heeft niets met de trekhaak te maken en is puur een gevalletje pech, De oplettende kijker heeft het resultaat wellicht in foto 1 al gezien. Op nog geen kilometer bij de toko vandaan realiseerde ik me dat de wagen trilde.en ben ik gestopt. 1 van de sensoren gaf maar 2.1 ipv 2.8 aan en bij nadere inspectie bleek dat er een dikke bout uit het loopvlak van 1 band stak.
Maar snel maar even teruggereden en gelukkig konden ze er een prop (reparatie koord) in plaatsen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PXbWb1hBh4wBOz1zetBRfOiW5RA=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/S1xWu3jHGhax6MLpZ6FennxQ.jpg?f=user_large

On the bright side; nu kon ik wel mooi even foto's schieten terwijl de wagen op de brug stond :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HansAuutB
  • Laatst online: 12:45
@itsjohan waar zit dan het oog voor de bevestiging van de oploopremkabel?

Rijdt sinds 05-10-2022 een KIA EV6 GT-line rwd Runway Red

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsjohan
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:26
Hmm, goeie vraag. Het is deze set:
https://brink.eu/app/uploads/2017/07/9572429-F-BMA.pdf

Wat aan de achterkant van het montagepunt zit wel een 'gat', deze:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/z3IjQQXE2vTUKnoXcBx6DnwTzSE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/dLa7rXswb56RjX7pcHOXVNF6.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tWbPyh8mn4WnsO0z03w2g3vHVRE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DqbnIFgiGRG0c2rI1zQosuiC.jpg?f=fotoalbum_large

wellicht is het dat gat rechtsonder. of zou dat te ver weg zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anunnaki
king_dude schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 22:38:
Dit komt omdat jullie allemaal op de band springen zodra er een nieuwe update uit is, en dat snap ik écht niet. Een vervoersmiddel (waar ik in mijn geval nu bijna 34k aan kilometers op heb zitten sinds 28 dec) moet je echt pas updaten wanneer er bekend is wat je voor ellende terug krijgt.

Ik neem aan dat je bedoeld de updates die jezelf kan doen?

Heb mijne vanaf 16 december alle updates gedaan en remote koelen en verwarmen werkt hier perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• king_dude
  • Niet online
Gewoon alle updates. Ik geef mijn dealer altijd opdracht om ze ‘aan te houden’ tot ik bepaal. Dat werkt goed. En ook ik heb geen reden voor updaten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Anunnaki
king_dude schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 00:32:
Gewoon alle updates. Ik geef mijn dealer altijd opdracht om ze ‘aan te houden’ tot ik bepaal. Dat werkt goed. En ook ik heb geen rede voor updaten
Ik neem aan dat niemand hun auto naar de dealer brengt als er niks mis mee is. En maar doodleuk wegbrengen zodra er maar iets van een update is.

Zodra de mijne naar de dealer gaat en ze willen een update uitvoeren dan doen ze dat.

Die zal dan zeker wel nodig zijn.

[ Voor 6% gewijzigd door Anunnaki op 24-08-2022 00:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
king_dude schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 22:38:

Het heeft nooit gewerkt (vanaf ik de auto heb), niet twee updates geleden, niet de vorige update en nu ook niet.

Het lijkt wel of er iets gebeurd maar volgens mij als de AC al iets doet dan lijkt het beperkt te zijn tot een bepaald vermogen ofzo. Want ook als het niet 30 graden is buiten lijkt het weinig te doen aan de temperatuur in de auto. Het lijkt meer of er enkel een blazer aan gaat en that's it.

[ Voor 20% gewijzigd door Phusebox op 24-08-2022 07:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solarman
  • Niet online
itsjohan schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 00:26:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Dat gat is wel voor de losbreekremkabel maar is in jouw geval niet zo handig omdat alles naar voren is gebouwd.
Ik zou een klem op de losse trekhaak zelf plaatsen waardoor je daar ook gemakkelijk bij kan.
Z'n klem is er trouwens in verschillende uitvoeringen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OzyxS78YVp-R10JK4VwnbOT-BkA=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/E7JmtUcgcxVb8JkZFFUpETuK.jpg?f=user_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• cruysen
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11:48
Solarman schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 08:00:
[...]

Dat gat is wel voor de lobreekremkabel maar is in jouw geval niet zo handig omdat alles naar voren is gebouwd.
Ik zou een klem op de losse trekhaak zelf plaatsen waardoor je daar ook gemakkelijk bij kan.
Z'n klem is er trouwens in verschillende uitvoeringen.
[Afbeelding]
Hier even de volledige instructie van de ANWB
Dacht even dat je aan het vaste gedeelte van de auto moest monteren, maar:
Een trekhaak met afneembaar kogeldeel wordt door de wet gezien als een vaste trekhaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMenaz
itsjohan schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 00:26:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Ik heb mijn welvaartskogel later toegevoegd aan de bestelling. Wordt door Van Mossel gemonteerd.

Worden ze eigenlijk altijd pas in NL gemonteerd, of zijn ze ook ‘echt’ af-fabriek gemonteerd leverbaar?

Catch my drift?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Revelation1
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 12-08 22:10
DaMenaz schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 09:42:
[...]

Ik heb mijn welvaartskogel later toegevoegd aan de bestelling. Wordt door Van Mossel gemonteerd.

Worden ze eigenlijk altijd pas in NL gemonteerd, of zijn ze ook ‘echt’ af-fabriek gemonteerd leverbaar?
Zover ik weet worden er geen af fabriek geleverd. Ik heb mijn trekhaak bij de opties tijdens de bestelling aangevinkt en ook die wordt pas in NL door Zeeuw&Zeeuw gemonteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricEB
  • Laatst online: 12:32
itsjohan schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 23:49:
[...]

. Voor zover ik nu zie werkt het dus precies zoals bij de 'officiele' Kia trekhaak (die overigens ook gewoon van een trekhaak leverancier wordt betrokken en per land totaal verschillend is).

Minder mooi is dat er een horizontaal afneembare trekhaak is gemonteerd ipv een verticale. Ik ben er nog niet uit of me dat echt uitmaakt, ik vermoed wel dat de aansluiting hierdoor wat meer zichtbaar is dan een verticale. Voordeel is wel dat de stekker prima bereikbaar is:
Als ik div filmpjes op YT zie worden iig in D en Engeland dezelfde verticale insteek trekhaak geleverd.

Persoonlijk vind ik jou oplossing niet mooi...je ziet te veel van de achtergebleven trekhaak als hij verwijderd is.... en nu moet je ook nog een klem op je haak monteren...wat niet echt lekker weglegt. Tja, de stekker is veel dichter bij...dat is wel een voordeel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Solarman
  • Niet online
EricEB schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 11:03:
[...]

Als ik div filmpjes op YT zie worden iig in D en Engeland dezelfde verticale insteek trekhaak geleverd.

Persoonlijk vind ik jou oplossing niet mooi...je ziet te veel van de achtergebleven trekhaak als hij verwijderd is.... en nu moet je ook nog een klem op je haak monteren...wat niet echt lekker weglegt. Tja, de stekker is veel dichter bij...dat is wel een voordeel.
Zo zie je voor ieder wat wils.
Voor ons is juist de Brink trekhaak een welkome oplossing.
Wij zijn niet piep meer dus elke keer onder de auto liggen is beslist geen hobby.
De Brink trekhaak met originele kabelboom en klem is voor ons dus juist een uitkomst.
Wat ze achter mij denken dat het uitsteek it be so, gelukkig kijk ik door de voorruit...... ;)
Ik ga dit eens bespreken met de LM.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Joer
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 19-04 12:19
Solarman schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 11:21:
[...]

Zo zie je voor ieder wat wils.
Voor ons is juiste de Brink trekhaak een welkome oplossing.
Wij zijn niet piep meer dus elke keer onder de auto liggen is beslist geen hobby.
De Brink trekhaak met originele kabelboom en klem is voor ons dus juist een uitkomst.
Wat ze achter mij denken dat het uitsteek it be so, gelukkig kijk ik door de voorruit...... ;)
Ik ga dit eens bespreken met de LM.
Wat ook een oplossing is een jongere vrouw nemen die op der knietjes gaat zitten omdat ding te monteren 😛🤣

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Bogey555
Joer schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 11:40:
[...]

Wat ook een oplossing is een jongere vrouw nemen die op der knietjes gaat zitten omdat ding te monteren 😛🤣
Volgens mij krijg je dan zeker een vertikale trekhaak :o _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMenaz
Revelation1 schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 09:48:
[...]

Zover ik weet worden er geen af fabriek geleverd. Ik heb mijn trekhaak bij de opties tijdens de bestelling aangevinkt en ook die wordt pas in NL door Zeeuw&Zeeuw gemonteerd.
Thanks. Ik krijg een Jaeger trouwens.

Catch my drift?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Solarman
  • Niet online
DaMenaz schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 12:17:
[...]

Thanks. Ik krijg een Jaeger trouwens.
Even voor de duidelijkheid, Jaeger is de bekabeling.
wordt in de volksmond vaak gebruikt voor de 13-polige stekkeraansluiting.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Solarman
  • Niet online
Joer schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 11:40:
[...]

Dat ga je ze dan zelf maar face to face vertellen.............. 7(8)7
Ik heb het lef niet........ _O- _O-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Solarman
  • Niet online
Bogey555 schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 11:58:
[...]

Volgens mij krijg je dan zeker een vertikale trekhaak :o _O-
Ja, en ik moet echt een horizontale.... :Y ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMenaz
Solarman schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 12:22:
[...]

Zoals je ziet wordt het mijn eerste trekhaak. :$ _O-

Catch my drift?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Solarman
  • Niet online
DaMenaz schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 12:30:
[...]

Zoals je ziet wordt het mijn eerste trekhaak. :$ _O-
Je moet ergens beginnen hè.. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JeJeBe

JeJeBe

KIA EV6 GT-Line AWD MY22

king_dude schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 00:32:
Gewoon alle updates. Ik geef mijn dealer altijd opdracht om ze ‘aan te houden’ tot ik bepaal. Dat werkt goed. En ook ik heb geen rede voor updaten
je bedoelt reden, met een n, rede is wat anders. Maar inderdaad: if it ain't broke, don't fix it !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeJeBe

JeJeBe

KIA EV6 GT-Line AWD MY22

Solarman schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 12:22:
[...]

Jeager is de fabrikant van de stekkerdoos, niet van de kabel.
https://www.tralert.com/w...en-jaeger-1-1024x512.jpeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeJeBe

JeJeBe

KIA EV6 GT-Line AWD MY22

itsjohan schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 23:49:
[...]

Ik heb vandaag de EV6 opgehaald van de garage die de trekhaak gemonteerd heeft. Het goede nieuws, en waar jullie iets aan hebben eerst: zodra er iets is aangesloten (getest met een fietsendrager) zijn de parkeersensoren achter uitgeschakeld. Ook is in de EV settings de trailer mode nu zichtbaar geworden. Voor zover ik nu zie werkt het dus precies zoals bij de 'officiele' Kia trekhaak (die overigens ook gewoon van een trekhaak leverancier wordt betrokken en per land totaal verschillend is).

[Afbeelding]

Voor zover ik kan zien lijkt e.e.a. verder netjes gemonteerd. er wordt een stukje uit de afdekplaat gehaald:

[Afbeelding]

Nog wat minder mooi, maar dat heeft niets met de trekhaak te maken en is puur een gevalletje pech, De oplettende kijker heeft het resultaat wellicht in foto 1 al gezien. Op nog geen kilometer bij de toko vandaan realiseerde ik me dat de wagen trilde.en ben ik gestopt. 1 van de sensoren gaf maar 2.1 ipv 2.8 aan en bij nadere inspectie bleek dat er een dikke bout uit het loopvlak van 1 band stak.
Maar snel maar even teruggereden en gelukkig konden ze er een prop (reparatie koord) in plaatsen:

[Afbeelding]

On the bright side; nu kon ik wel mooi even foto's schieten terwijl de wagen op de brug stond :-)
Wat voor model is dit ? ik heb daar boven de trekhaak 2 rijen van resp 3 en 2 elementjes zitten die achteruitrijlicht en mistlicht vormen, bij jou zie ik 1 glaasje, waar is het andere licht dan ??
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rCnm7uUwYnf-xsQYo1goFgQnvF8=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/hzyrTbqk2FP12yCOdVwtcVfB.png?f=user_large

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Phusebox
JeJeBe schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 13:13:
[...]

Wat voor model is dit ? ik heb daar boven de trekhaak 2 rijen van resp 3 en 2 elementjes zitten die achteruitrijlicht en mistlicht vormen, bij jou zie ik 1 glaasje, waar is het andere licht dan ??
[Afbeelding]
Plus of Air... die kunnen niet achteruit rijden, zit alleen op de GT-Line.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solarman
  • Niet online
JeJeBe schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 13:02:
[...]

Jeager is de fabrikant van de stekkerdoos, niet van de kabel.
https://www.tralert.com/w...en-jaeger-1-1024x512.jpeg
Mede, dat behoort tot de losse onderdelen lijn.
Daarnaast is het ook de leverancier van vele autospecifieke complete E-kits.
https://www.jaeger-automotive.de/de/

Acties:
  • +27 Henk 'm!

• Zilversmid
  • Laatst online: 06-12-2024

Zilversmid

KIA EV6 AWD GT-Line

Strik erom en meenemen maar. Inmiddels de eerste km's mogen maken, wat een genot!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gU9Jb6VfkJq1ARCVsPN-Vfsoeqs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/it6cvGfSjpwWF8l1dNcx2P2L.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JeJeBe

JeJeBe

KIA EV6 GT-Line AWD MY22

Solarman schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 13:37:
[...]

Mede, dat behoort tot de losse onderdelen lijn.
Daarnaast is het ook de leverancier van vele autospecifieke complete E-kits.
https://www.jaeger-automotive.de/de/
hmm,, als @itsjohan de optie EasyTrailerCheck daarmee zou verkrijgen is dat wel heel handig ! Ook daar is nog innovatie mogelijk dus.
Pagina: 1 ... 191 ... 446 Laatste

Let op:
Openbaar laden, laadpassen, etc. in: [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3.

Bestellingen, leveringen en "waar is de boot"-posts over de Kia EV6 mogen in: Het KIA EV6 leveringen topic