Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeJeBe
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 30-05 20:32

JeJeBe

KIA EV6 GT-Line AWD MY22

stimpyrulez schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 11:03:
[...]

nee klopt, hij registreert niet of je een hand/vinder aan het stuur hebt.
Maar wel of er beweging/druk wordt uitgeoefend.

Nu rij ik vaak met 1 hand aan het stuur (links onder), maar dan moet je je arm echt laten 'hangen aan het stuur' wil je niet telkens een melding krijgen (met name op de snelweg).

Dus ja, dan kan een gewicht aan het stuur hetzelfde doen.
En dan kan ik rustig mijn hand aan het stuur houden zonder dat het hoeft te 'hangen'.
Een grapefruit schijnt wonderen te doen, en als oom agent wat te zeuren heeft, vreet je 'm op :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeJeBe

JeJeBe

KIA EV6 GT-Line AWD MY22

alwinus schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 12:44:
[...]

Lane assist en rijstrookwissel kan je uitzetten. Het automatisch afstand houden niet. Maar ik vind dat wel lekker hoor. In langzaam rijdend verkeer gaat dat ook prima.
is idd prima metgezel in de vele files. Mooi is ook de waarschuwing als je wat langer heb stilgestaan "hé, je voorligger is al weg hoor !"
En idd opletten met de lane-assist, de assist in mijn vorige auto was gek op verdrijvingsvakken, ging 'ie liefst vol in. Das een dure boete, dus ja, zodra de strepen niet meer netjes recht voor je liggen op het asfalt, houd beet dat stuur !

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JeJeBe

JeJeBe

KIA EV6 GT-Line AWD MY22

Bogey555 schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 10:24:
[...]

Mij hebben ze vroeger altijd geleerd dat je op "stevige" hellingen de auto in versnelling moet zetten. Maar dat was als de auto met de voorkant schuin naar beneden stond in achteruit en als hij met de voorkant naar boven wees de eerste versnelling. Eigenlijk omgekeerd aan de richting naar waar de auto zou bollen moest er niets gedaan worden.
Als je het dan helemaal af wil maken, moet je ook de wielen zó draaien, dat als de boel gaat rollen, het ding zichzelf klem rijdt tegen de bergwand en niet het ravijn in rolt...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrBlueEyes
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14-09 17:57
Anunnaki schreef op dinsdag 16 augustus 2022 @ 18:40:
[...]

[...]

Denk dat Kia hier mee leest. Net de update gedaan vanuit de AppStore (iOS) en de laadsessies staan nu wel in de app.
De Android versie toont nu ook alle laadsessies.

MSI MPG X870E CARBON WIFI, Ryzen 9 9900X, 64GB, Gigabyte AORUS M RTX5080, Samsung 990 Pro 4TB, Samsung 970 EVO 2TB, Samsung OLED G9, LG 48CX, LG 65C8, Xbox Series X, PS4 Pro, Galaxy Z Fold7 512GB, Kia EV6 RWD 77,4 kWh Plus, Weheat Blackbird P80

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Broerrr
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 23-02-2023
Ook hier zelfde probleem. Kan niet op de app komen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• HappyDriver
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 29-08 11:52
Anunnaki schreef op dinsdag 16 augustus 2022 @ 18:40:
[...]

[...]

Denk dat Kia hier mee leest. Net de update gedaan vanuit de AppStore (iOS) en de laadsessies staan nu wel in de app.
Dank voor de tip: nu kan ik ook de laadsessies zien van mijn terugreis uit zuid Europa.

Mijn tip: zoveel mogelijk laden in Frankrijk bij IONITY (met het Kia Charge abbo). Je betaalt per minuut. Doordat de EV6 zo razendsnel is, kom ik uit op ongeveer 10 tot 11 cent per kWh. Dat is natuurlijk bijna voor niets. In Finland zou dit ook het geval zijn, maar ligt iets minder voor de hand als vakantie bestemming met de auto 😎

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nicket84
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 25-02 23:00
HappyDriver schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 13:40:
Hebben anderen ook problemen met de Kia Connect app?

[Afbeelding]

Uiteraard gecheckt dat m’n telefoon niet op vliegmodus staat, telefoon uit/aan gezet etc
Hier het zelfde probleem op iOS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nicket84
Na een paar uur de zelfde melding te krijgen, zegt hij nu “connecting”, maar daar blijft het bij

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/f1RcRIuzFYXj8IZ7S7dowiUlHqY=/x800/filters:strip_exif()/f/image/2Pw0VIs8Ir0aVKMzaDgIn5NH.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitwizz
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-09 11:59
Phusebox schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 15:29:
[...]

Ja, de knop met de lijntjes voor rijbaanbegeleiding ingedrukt houden tot je ze op je HUD ziet verdwijnen (seconde of 3).
[…]
Dankje Phusebox. Morgen eens proberen. Het geduld om 3 sec te wachten heb ik nog niet gehad O-)

Bestuurder van een KIA EV6 77,4kwh RWD GT-Line - Yacht Blue

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeJeBe

JeJeBe

KIA EV6 GT-Line AWD MY22

toch maar eens boekje lezen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SwEEp3R
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 03-06 07:44
Jiriki schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 12:23:
Lane assist en ACC gaan er bij mijn Mercedes voor elke rit als eerste af, het werkt nooit zoals je verwacht. Wat dat betreft kan de EV6 niet slechter zijn maar ik vraag me af of ik het veel ga gebruiken wanneer ik het zo lees.

Kan de cruise control ook als "domme" cruise control werken?
Ik was er ook benieuwd naar. Ik wacht nog op mijn EV6, maar heb vorige week voor de lol een proefrit gemaakt om een paar dingen uit te testen.

De CC is alleen te gebruiken als smart CC helaas. Dus op de Nederlandse snelweg onbruikbaar als je een beetje doorrijdt.

Hetzelfde is het geval in de Kia Niro van mijn vrouw. Wat daar goed werkt is de LIMIT functie gebruiken. Die laat je niet over de ingestelde snelheid gaan. Voet ontspannen als een baksteen op het gaspedaal, maar niet op de kickdown.

In de EV6 werkt de LIMIT functie perfect; die van de Kia Niro gaat er vaak overheen voordat ie ingrijpt en pingelt dan irritant. Maar de EV6 anticipeert netjes en gaat er niet overheen, dus een dikke prima 👍🏻 Lane Keep Assist en Lane Follow Assist gaan bij mij toch als eerste uit, dus die mis ik niet op deze manier.

De smart CC werkt prima op 80 wegen waar je toch nooit meer in mag halen tegenwoordig. Dan wil ik Lane Follow Assist nog wel eens aanzetten om als een zombie de voorligger te volgen 🧟‍♂️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SwEEp3R
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 03-06 07:44
Herman DW schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 14:59:
Iets anders: ik heb op 25/10/2021 een gt-line demo voertuig gekocht. Op de bestelbon staat uiterste leveringsdatum 91/09/2022. Neem verleden week contact op met de verdeler. Hij verteld me dat hij die niet kan leveren voor 01/09/2022. Zelf kan hij niet zeggen wanneer hij die dan kan leveren. Ook beweert hij geen nieuwe demowagen van KIA belgium te krijgen. Hij zit contractueel gebonden met KIA, die hem verplicht steeds 1 demowagen en 1 testwagen te hebben in zijn garage. Iemand met dezelfde ervaring? Heeft iemand ook de algemene verkoopsvoorwaarden van KIA belgium posten? Deze zat niet bij de bestelbon.
Meer iets voor het Leveringen topic, maar blijkbaar kunnen ze er bij Kia ook geen pijl op trekken voor auto’s die voor de dealers zelf besteld zijn 🤣.

Vraag maar of ze al een VIN hebben voor hun bestelde auto. Zo niet, dan een maand later dezelfde vraag stellen. Voorgaande stappen een keer of 32 herhalen (dat schijnt de levertijd tegenwoordig te zijn 😱)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBlueEyes
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14-09 17:57
SwEEp3R schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 22:12:
[...]

Ik was er ook benieuwd naar. Ik wacht nog op mijn EV6, maar heb vorige week voor de lol een proefrit gemaakt om een paar dingen uit te testen.

De CC is alleen te gebruiken als smart CC helaas. Dus op de Nederlandse snelweg onbruikbaar als je een beetje doorrijdt.

Hetzelfde is het geval in de Kia Niro van mijn vrouw. Wat daar goed werkt is de LIMIT functie gebruiken. Die laat je niet over de ingestelde snelheid gaan. Voet ontspannen als een baksteen op het gaspedaal, maar niet op de kickdown.

In de EV6 werkt de LIMIT functie perfect; die van de Kia Niro gaat er vaak overheen voordat ie ingrijpt en pingelt dan irritant. Maar de EV6 anticipeert netjes en gaat er niet overheen, dus een dikke prima 👍🏻 Lane Keep Assist en Lane Follow Assist gaan bij mij toch als eerste uit, dus die mis ik niet op deze manier.

De smart CC werkt prima op 80 wegen waar je toch nooit meer in mag halen tegenwoordig. Dan wil ik Lane Follow Assist nog wel eens aanzetten om als een zombie de voorligger te volgen 🧟‍♂️
Ik ben zelf dol op hda/scc, werkt in Nederland ook top. Sowieso wordt je er minder gehaast van vind ik. Rijd zo soepel/simpel dan.

Je weet dat je LKA niet uit kan zetten he? In ieder geval niet permanent, moet je elke rit opnieuw doen.

MSI MPG X870E CARBON WIFI, Ryzen 9 9900X, 64GB, Gigabyte AORUS M RTX5080, Samsung 990 Pro 4TB, Samsung 970 EVO 2TB, Samsung OLED G9, LG 48CX, LG 65C8, Xbox Series X, PS4 Pro, Galaxy Z Fold7 512GB, Kia EV6 RWD 77,4 kWh Plus, Weheat Blackbird P80

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• king_dude
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online
Phusebox schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 11:09:
Ik wil iedereen sowieso aanraden om niet teveel te vertrouwen op de lane assist, want ik heb vorige week wel gemerkt hoe gevaarlijk dat kan zijn. Reed op dat moment ergens rond de 160-170 km/u en (waarschijnlijk door laagstaande zon?) trok de auto ineens het stuur naar links, best abrupt en ver als ik niet meteen had ingegrepen.
Bij alles boven de 140 gaat ie sowieso uit. De correcties worden dan ool ‘wobbly’ naar mijn smaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiliyama
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 15-09 23:06
anc schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 07:10:
Andere vraag aan jullie:
Ik vind dat ik echt vaak de melding krijg om mn handen aan het stuur te houden. Soms zelfs een paar keer heel vlot (binnen de 50 meter?) na elkaar. Hebben jullie dat ook? Ik zou namelijk haast het vermoeden krijgen dat er iets mis is met de sensor, misschien wat lam ofzo
Ik heb het vanavond even getest. Na 13-14 seconde komt de waarschuwing. Is niet afhankelijk van de snelheid. Als bij jou de waarschuwing zo snel komt dan lijkt het op een storing. Verder kun je het inderdaad uitschakelen door de knop met de rijstrook een seconden of 3 vast te houden. Maar dit werd ook al door phusebox aangegeven.

• stimpyrulez
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12:31
Wiliyama schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 23:17:
[...]

Ik heb het vanavond even getest. Na 13-14 seconde komt de waarschuwing. Is niet afhankelijk van de snelheid. Als bij jou de waarschuwing zo snel komt dan lijkt het op een storing. Verder kun je het inderdaad uitschakelen door de knop met de rijstrook een seconden of 3 vast te houden. Maar dit werd ook al door phusebox aangegeven.
Top dat je het getest hebt _/-\o_
Alleen vind ik die 13-14 sec best snel (mijn vorige auto deed het pas na bijna een minuut).

Tevens kan de EV6 het langer volhouden.
Als de weg iets krom loopt dan moet de lane assist zelf sturen en dat ziet hij dan als kracht toepassen op je stuur.
Dus in een hele flauwe bocht duurt het soms langer dan 13-14 sec.

Maar op rechte stukken waar je het stuur blijkbaar te los vast hebt moet je eigenlijk best vaak bewegen (waarom zou je het stuur moeten bewegen op een rechte weg).
Maar ja.. das mijn mening.

Bedenk mij net toevallige dat ik 'flauwe bocht tik'.
Ik heb vaak dat de Kia navigatie aangeeft 'er komt een flauwe bocht naar L/R'.
Mijn idee van een flauwe bocht is dat je daar gewoon lekker doorheen kan.

Maar kia's 'flauwe bocht' is dan vaak een haakse bocht of klaverblad bocht, die naar mijn inziens echt niet flauwe is.

Hebben anderen hier dit ook gemerkt?

• De Ideale Man
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 26-07 15:09
--HOOLIE-- schreef op zaterdag 23 april 2022 @ 12:05:
[...]

Ik neem aan dat je de melding van handen aan het stuur houden bedoelt.
En ja, dat is een setting, ik weet alleen niet meer waar die zit.
Bij mij staat het godzijdank gewoon uit!!
Weet je toevallig al waar je dat uitzet?

• Simon59
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 29-08 20:40
nicket84 schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 17:11:
Na een paar uur de zelfde melding te krijgen, zegt hij nu “connecting”, maar daar blijft het bij

[Afbeelding]
Kia Connect doet het weer!

• JerJon
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 05-12-2023
De Ideale Man schreef op donderdag 18 augustus 2022 @ 07:40:
[...]

Weet je toevallig al waar je dat uitzet?
De melding kan je niet uitzetten terwijl je de optie voor het meesturen aan hebt staan.

Als je wilt dat de auto meestuurt dan krijg je de melding er bij (iets met wetgeving).

Bij mij komt die na 10seconden en weer eens tien seconden later gaat hij ook piepen en dan weer 10 seconden gaan alle hulp functies uit, en moet je het zelf maar verder uitzoeken.

• ERN5T
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 16-09 15:21
stimpyrulez schreef op donderdag 18 augustus 2022 @ 07:24:

Bedenk mij net toevallige dat ik 'flauwe bocht tik'.
Ik heb vaak dat de Kia navigatie aangeeft 'er komt een flauwe bocht naar L/R'.
Mijn idee van een flauwe bocht is dat je daar gewoon lekker doorheen kan.

Maar kia's 'flauwe bocht' is dan vaak een haakse bocht of klaverblad bocht, die naar mijn inziens echt niet flauwe is.

Hebben anderen hier dit ook gemerkt?
Inderdaad, de term flauwe bocht wordt te pas en vooral erg vaak, te onpas gebruikt. Ook haakse bochten worden niet genoemd als er kort daarop, de andere kant op, moet worden afgeslagen. De kaart is duidelijk genoeg, maar de mondelinge aanwijzingen wringen hier en daar.

EX40 TMP Ultra Sage Green MY25 ; Compress 5800iAW7 + 12E / HR200 / 50 l buffervat / RT800 / HS25/6 / radiatoren

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• itsjohan
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10:23
EricEB schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 12:20:
[...]

Beetje herkenbaar. Ook mij is het al eens overkomen dat de auto, ondanks witte belijning, toch ineens van rijbaan wegtrok. ..
Soortgelijk; Op de CC inhalen met plm 10kmh verschil, gaat auto ( als de ingehaalde bijna rechtsvoor is) zomaar ineens van CC af en afhankelijk van de reg. hij behoorlijk abrupt afremt....

Beide lijkt het of er een blinde vlek wordt waargenomen door de radar of sensor van de EV6...
Ik kwam op 't Kia UK forum ook zo'n verhaal tegen, maar dan van iemand die kennelijk minder goed op aan het letten was. Althans; het blijft een beetje vaag in het verhaal maar het lijkt toch alsof iemand het stuur niet of nauwelijks vast had als ik dit lees:
I was holding the steering wheel as normal and jiggling it around when instructed. It had just asked if it could increase its speed. I pressed OK and we started pulling away following the vehicle in front. We passed 1 HGV, then another and then was alongside a 3rd when the vehicle in front cleared the HGV and moved into the 3rd lane. It was at this point that my EV6 veered off to the left. I didn't notice the steering wheel even move and before I knew it we had faceplanted its rear wheels.
Gelukkig niemand gewond, maar best wat schade zo te zien:
Afbeeldingslocatie: https://www.kiaownersclub.co.uk/cdn-cgi/image/format=auto,onerror=redirect,width=400,height=1920,fit=scale-down/https://www.kiaownersclub.co.uk/attachments/img_20220518_104947-jpg.15952/

Conclusie van de eigenaar:
If the vehicle is capable of doing the driving and only checks someone is holding the steering wheel every 6-30 seconds depending on the speed, driving conditions and curvature of the road then this to me says that I didn't do anything wrong. There was no way of me avoiding the accident except to not have been using the HDA systems at all.
Kia is het daar begrijpelijkerwijs niet zo mee eens. Ik heb het zelf nog niet echt gemerkt maar kan me wel goed voorstellen hoe eng het is als je auto actief (en onverwacht) een verkeerde stuurbeweging maakt. Reden temeer om zelf actief te blijven sturen en de HDA alleen als assistent te zien en een die fouten kan maken.

• EricEB
  • Laatst online: 12:45
itsjohan schreef op donderdag 18 augustus 2022 @ 11:13:
[...]

Ik kwam op 't Kia UK forum ook zo'n verhaal tegen, maar dan van iemand die kennelijk minder goed op aan het letten was. Althans; het blijft een beetje vaag in het verhaal maar het lijkt toch alsof iemand het stuur niet of nauwelijks vast had als ik dit lees:

[...]

Gelukkig niemand gewond, maar best wat schade zo te zien:
[Afbeelding]

Conclusie van de eigenaar:

[...]

Kia is het daar begrijpelijkerwijs niet zo mee eens. Ik heb het zelf nog niet echt gemerkt maar kan me wel goed voorstellen hoe eng het is als je auto actief (en onverwacht) een verkeerde stuurbeweging maakt. Reden temeer om zelf actief te blijven sturen en de HDA alleen als assistent te zien en een die fouten kan maken.
Tja, het kan dus blijkbaar goed mis gaan....het is en blijft een hulpmiddel.

Overigens heb ik mijn zoon ook horen klagen dat de EV6 soms zelf iets lijkt te doen wat niet wenselijk is...ook hier op het forum meen ik eerder iets gelezen te hebben over 'spook-rem' acties ?

Ik ga het melden bij dealer...moet toch heen voor heel langzaam leeg lopend voorwiel.

• Tolga07
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 06:48
EricEB schreef op donderdag 18 augustus 2022 @ 11:19:
[...]

Overigens heb ik mijn zoon ook horen klagen dat de EV6 soms zelf iets lijkt te doen wat niet wenselijk is...ook hier op het forum meen ik eerder iets gelezen te hebben over 'spook-rem' acties ?

Ik ga het melden bij dealer...moet toch heen voor heel langzaam leeg lopend voorwiel.
Spook-rem acties zou het 'navigatiegebaseerd' remmen kunnen zijn. Makkelijkst om te herkennen is als de NAV icoontje groen oplicht. Heb ik ook afentoe last van op specifieke stukken.

• ThatGuy2303
  • Registratie: Januari 2011
  • Nu online
[...]

Ik heb op één plaats waar de auto gaat inhouden, niemand in de buurt, geen bord te zien met lagere snelheid, en toch gaat de auto snelheid mindereren. Is op knooppunt Zaarderheiken (bij Venlo) en dan in noordelijke richting precies in het stukje waar de weg eerst wat omlaag en dan weer omhoog gaat.

Verder nog geen onverwachte acties meegemaakt.

• EricEB
  • Laatst online: 12:45
Tolga07 schreef op donderdag 18 augustus 2022 @ 11:20:
[...]

Spook-rem acties zou het 'navigatiegebaseerd' remmen kunnen zijn. Makkelijkst om te herkennen is als de NAV icoontje groen oplicht. Heb ik ook afentoe last van op specifieke stukken.
Bij mij inmiddels paar keer tijdens het inhalen...niets voor mij, geen navi actie etc...maar toch wordt de acc gelost en door reg stand is het of auto flink afremt, je schrikt je rot.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08:04
[...]
Dat was ik, en het was een noodrem en uitwijk manoeuvre die de auto wilde doen, het was in ieder geval vol in de ankers voor niets terwijl ik 120 reed. Gelukkig niemand dicht achter mij.

[ Voor 3% gewijzigd door Phusebox op 18-08-2022 11:45 ]

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

• JerJon
EricEB schreef op donderdag 18 augustus 2022 @ 11:24:
[...]

Bij mij inmiddels paar keer tijdens het inhalen...niets voor mij, geen navi actie etc...maar toch wordt de acc gelost en door reg stand is het of auto flink afremt, je schrikt je rot.
Zit je dan al wel volledig op de linkerbaan?

Als je richting aanwijzer al is gestopt met knipperen en je zit nog niet volledig op de linkerbaan maar de auto die je wilt inhalen zit wel in de "detectie zone" dan remt hij alsnog af. Ik heb mijn richting aanwijzer nu ook op 5x knipperen ingesteld.

• JerJon
Ik zou willen dat de Navi koppeling met de acc volledig uitgezet kan worden.

- hij ziet (bij mij) de bordjes niet die aangeven dat je tussen 19.00 & 06.00 wel 130 mag.
- hij ziet niet dat sommige 90 borden bij nat wegdek alleen gelden bij regen, dus gaat hij bij droog weer alsnog volledig in de ankers.
- hij pas afremt nadat je het bord bent gepasseerd, en sommige flits camera's staan nog wel eens direct na een bord dat je de bebouwdekom in rijd en dan is hij nog niet volledig op 50 als je van 80 komt.

Mijn oplossing is om altijd de acc 1km hoger in te stellen dan de toegestane snelheid en zelf op te letten.

(Blijkt toch altijd weer de beste oplossing te zijn ;-)

• Bogey555
  • Nu online
Een kameraad van mij heeft dit in het verleden ook eens gehad met zijn VW golf met overal sensoren. Die zag een berg sneeuw aan de zijkant van de autostrade als een hindernis en ging vol in de remmen. Levensgevaarlijk op een glad wegdek.

• ossie7
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 11-09 09:37
EricEB schreef op donderdag 18 augustus 2022 @ 11:24:
[...]

Kan het zijn dat de ESC in storing was? Heb dit zelf gehad als ik tijdens het rijden 1x hard optrek (in een bocht), waarnaar bij elke stuurbeweging een relais gaat klikken en het ESC-lampje kort gaat branden. Daarbij schoot ook de acc eraf en valt de auto terug naar je normale recuperatie stand (en dus kan gaan remmen).

Dit is overigens wel opgelost met een dealer update meen ik.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• roelwillems
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 12-08 19:56
JerJon schreef op donderdag 18 augustus 2022 @ 11:52:

- hij ziet (bij mij de bordjes niet die aangeven dat je tussen 19.00 & 06.00 wel 130 mag)
- hij ziet niet dat sommige 90 borden bij nat wegdek alleen gelden bij regen, dus gaat hij volledig in de ankers.
- hij pas afremt nadat je het bord bent gepasseerd, en sommige flits camera's staan nog wel eens direct na een bord dat je de bebouwde kom in rijd en dan is hij nog niet volledig op 50 als je van 80 komt.

Mijn oplossing is om altijd de acc 1km hoger in te stellen dan de toegestane snelheid en zelf op te letten.

Kan het verkeerd hebben, maar volgens mij is het automatisch aanpassen van de snelheid (tijdens acc) toch in te stellen via het menu? Althans ik had eerst dat de ACC van 100km/h naar 130km/h wilde versnellen omdat de tussen 19:00 - 06:00 uur borden niet herkend worden, ik heb het automatisch aanpassen van de snelheid uitgezet en nu heb ik deze automatische veranderingen niet meer meegemaakt. Maar wellicht bedoel je iets anders (want volgens mij doet de auto dit o.b.v. verkeersbord herkennen ipv navi-koppeling).

• roelwillems
Bogey555 schreef op donderdag 18 augustus 2022 @ 11:57:
Een kameraad van mij heeft dit in het verleden ook eens gehad met zijn VW golf met overal sensoren. Die zag een berg sneeuw aan de zijkant van de autostrade als een hindernis en ging vol in de remmen. Levensgevaarlijk op een glad wegdek.
Ook meegemaakt met mijn vorige Volvo, die zag een combinatie van relatief hoge drempel in combinatie met laaghangende zon aan voor een hindernis en maakte een automatische noodstop. Neem trouwens aan dat de zon van invloed is geweest, want verder nooit meer gehad en vaak genoeg die route gereden (eerste paar keer na de noodstop iets minder relaxed trouwens ;) ).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaMenaz
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 11:43
roelwillems schreef op donderdag 18 augustus 2022 @ 12:15:
[...]

Ook meegemaakt met mijn vorige Volvo, die zag een combinatie van relatief hoge drempel in combinatie met laaghangende zon aan voor een hindernis en maakte een automatische noodstop. Neem trouwens aan dat de zon van invloed is geweest, want verder nooit meer gehad en vaak genoeg die route gereden (eerste paar keer na de noodstop iets minder relaxed trouwens ;-) ).
Klinkt bekend. Heb ook Volvo gereden en dat ding kon echt raar doen. Wil je de parkeergarage in, gaat hij een meter voor het paaltje waar je het kaartje moet trekken vol in de ankers vanwege de slagboom. 8)7

Catch my drift?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• roelwillems
itsjohan schreef op donderdag 18 augustus 2022 @ 11:13:
...
Reden temeer om zelf actief te blijven sturen en de HDA alleen als assistent te zien en een die fouten kan maken.
Het heet ook niet voor niets HDA ;)

• ossie7
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 11-09 09:37
DaMenaz schreef op donderdag 18 augustus 2022 @ 12:17:
[...]

Klinkt bekend. Heb ook Volvo gereden en dat ding kon echt raar doen. Wil je de parkeergarage in, gaat hij een meter voor het paaltje waar je het kaartje moet trekken vol in de ankers vanwege de slagboom. 8)7
Hier exact hetzelfde gehad met een Volvo (V40). Toendertijd reed ik altijd stapvoets parkeergarages in om de noodrem te voorkomen. Had hetzelfde met parkeren waarbij er een perkje/bosje achter de parkeerplaats staat.

OT: Dit overigens met de EV6 nog nooit meegemaakt, als de noodrem al iets laat merken is het altijd op juiste momenten.

• ArjenIsM3
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 10:58
DaMenaz schreef op donderdag 18 augustus 2022 @ 12:17:
[...]

Dit soort dingen heb ik ook met mijn huidige VW Polo. Die gaat dan bijvoorbeeld bij vlot achteruit inparkeren in een parkeervak halverwege het vak vol in de ankers omdat hij ergens iets denkt te zien en een botsing moet voorkomen. Waarschijnlijk ziet hij de pilaar naast het vak of de verhoogde tegel die het einde van het parkeervak markeert ofzo. De eerste keer dat hij dat deed schrok ik me ook een ongeluk. Dergelijke systemen zijn duidelijk nog niet perfect.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:10

The Wizard

Moderator Mobile

- hij ziet niet dat sommige 90 borden bij nat wegdek alleen gelden bij regen, dus gaat hij bij droog weer alsnog volledig in de ankers.
Dat is gewoon verkeerd gebruik van borden in NL, met tekst eronder. Dat kunnen die systemen niks mee. In Duitsland worden die bij nat wegdek restricties wel gewoon gelezen omdat ze daar een pictogram onderbord hebben.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KRiViz-jnmDpJVF7rT5gQtxEQrg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/P3iXgCbkaFPMnTQeC1g0EC62.png?f=fotoalbum_large

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DaMenaz
KIA Powerrr.

Bijzonder, die enorme verschillen bij regeneratief remmen.

[ Voor 28% gewijzigd door DaMenaz op 18-08-2022 13:40 ]

Catch my drift?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Zilversmid
  • Laatst online: 06-12-2024

Zilversmid

KIA EV6 AWD GT-Line

DaMenaz schreef op donderdag 18 augustus 2022 @ 13:35:
KIA Powerrr.

[YouTube: Kia EV6 v Mustang Mach E v VW ID.4: DRAG RACE]

Bijzonder, die enorme verschillen bij regeneratief remmen.
Hè verdorie, na het zien van dit filmpje wordt het wachten nog zwaarder.... nog 6 nachtjes aftellen :)

• pica
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16-09 20:00
Tolga07 schreef op donderdag 18 augustus 2022 @ 11:20:
[...]

Bedoel je remmen voor bochten op de snelweg? Kan je uitzetten (ergens in de HDA settings).

Steam

• stimpyrulez
ThatGuy2303 schreef op donderdag 18 augustus 2022 @ 11:21:
[...]

Ik heb op één plaats waar de auto gaat inhouden, niemand in de buurt, geen bord te zien met lagere snelheid, en toch gaat de auto snelheid mindereren. Is op knooppunt Zaarderheiken (bij Venlo) en dan in noordelijke richting precies in het stukje waar de weg eerst wat omlaag en dan weer omhoog gaat.

klinkt als zijnde 'navigatiegebaseerd' acc.
Of wel, blijkbaar remt de auto automatisch op die plek als de de ACC aan hebt staan.
Hebben we hier in twente ook.

als je op de A35 vanaf Enschede naar Almelo gaat, dan ga je vlak voor Borne West een bocht in en daar remt de auto ook automatisch (wel minimaal hoor, dus niet naar stilstand of zo).

• Poulske
  • Registratie: Juni 2011
  • Nu online
ThatGuy2303 schreef op donderdag 18 augustus 2022 @ 11:21:
[...]

Op precies dit stuk heb ik het ook. Dit is de NAV ACC, ik zie dan het NAV logo bovenin groen oplichten. Beetje stroom via het pedaal bijgeven en het is dan ook direct weg.

• stoutski
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 16-09 14:46
Vandaag deze mail gekregen van de dealer:

Naar aanleiding van uw email zijn we gaan kijken naar een oplossing.

Echter zie wij dat de auto die bij ons binnen komen allemaal de zelfde deukjes hebben zowel nieuwe als onze demo’s.

We hebben contact met KNL gezocht om het probleem te bespreken, en komen tot de conclusie dat het een product eigenschap is.
Precies bij de deukjes zit de bevestiging van de skirt aan de deur.

Meer mensen die deze deukjes hebben bij de bestuurderskant?Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2LWUunl25vZCBv27xP8EoIYjszo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Kk4uR5KGJ5W3NhrmQafSGTrw.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
stoutski schreef op donderdag 18 augustus 2022 @ 16:21:

Echter zie wij dat de auto die bij ons binnen komen allemaal de zelfde deukjes hebben zowel nieuwe als onze demo’s.

We hebben contact met KNL gezocht om het probleem te bespreken, en komen tot de conclusie dat het een product eigenschap is.

Meer mensen die deze deukjes hebben bij de bestuurderskant?[Afbeelding]
Ik had dit soort deukjes op mijn dak, aan beide kanten. Die hebben ze wel uitgedeukt nadat ik het heb aangekaart.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DaMenaz
Phusebox schreef op donderdag 18 augustus 2022 @ 16:26:
[...]

Ik had dit soort deukjes op mijn deuk
Zul je altijd zien. :')

Catch my drift?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Phusebox
8)7
Tijd voor weekend :X

[ Voor 6% gewijzigd door Phusebox op 18-08-2022 16:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pica
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16-09 20:00

Is wel een mooi verhaal elke keer van Kia met hun "producteigenschap". Die heb ik al vaker gehoord.

Steam

• Solarman
  • Registratie: Mei 2022
  • Niet online

Kan mij niet voorstellen dat deze deukjes een produkteigenschap is. :?
Zal de GT-line zijn waar dit bij is.
Nu sta ik niet te kijken van z'n antwoord komende vanuit communicatie dealer/importeur. (Lijkt bijna een standaard antwoordt vanuit importeurs als het te kostbaar wordt of bijna niet is op te lossen).
In dit geval zal je LM bepalen of ze dit accepteren.

Wel fijn dat je het meldt d:)b

ENYAQ SPORTLINE 210kW MY25 ( voorheen: KIA EV6 GT-Line 77,4 RWD MY23)

• nicket84
Voor de homeassistant gebruikers;

Ik heb Kia Connect in mijn homeassistant opgenomen en een automation gemaakt, welke elke 5min de data opnieuw opvraagt.

Dit heeft ook betrekking op de status updates welke je in de app krijgt te zien.

Je hoeft dus niet meer naar status te gaan en het refresh icoon te gebruiken. De data is altijd Max 5min oud.

• Joer
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 19-04 12:19

Heb je ook een foto vanafstand. Dan weet ik waar je precies op de auto bedoeld en zal ik er op letten zodra ik heb geleverd krijg.

Ps zijn en nog meer aandachtspunt punten als je de auto gaat ophalen. Kan ik alvast een lijstje maken

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• itsjohan
Joer schreef op donderdag 18 augustus 2022 @ 17:08:
[...]

Ps zijn en nog meer aandachtspunt punten als je de auto gaat ophalen. Kan ik alvast een lijstje maken
Ik heb t lijstje gebruikt dat @Franciesco eerder gepost heeft:
https://gathering.tweaker...message/72084734#72084734

• itsjohan
nicket84 schreef op donderdag 18 augustus 2022 @ 17:02:

Ik heb Kia Connect in mijn homeassistant opgenomen en een automation gemaakt, welke elke 5min de data opnieuw opvraagt.

Dit heeft ook betrekking op de status updates welke je in de app krijgt te zien.

Je hoeft dus niet meer naar status te gaan en het refresh icoon te gebruiken. De data is altijd Max 5min oud.
Cool! is dat deze? https://github.com/fuatakgun/kia_uvo/

En moet je dan niet opassen dat je de batterij niet leeg trekt door zo vaak de status op te vragen? ik dacht ergens in die handleiding wel eens tegengekomen te zijn dat (excessief) gebruik van kia connect invloed kan hebben. kan me voorstellen dat er elke keer een ECU wakker schiet in de EV6 als je de status opvraagt.

• nicket84
itsjohan schreef op donderdag 18 augustus 2022 @ 17:25:
[...]

Cool! is dat deze? https://github.com/fuatakgun/kia_uvo/

En moet je dan niet opassen dat je de batterij niet leeg trekt door zo vaak de status op te vragen? ik dacht ergens in die handleiding wel eens tegengekomen te zijn dat (excessief) gebruik van kia connect invloed kan hebben. kan me voorstellen dat er elke keer een ECU wakker schiet in de EV6 als je de status opvraagt.
Dat is hem.

Kan het me haast niet voorstellen. De auto lijkt elke 10s te pollen of er opdrachten open staan. Zoals bijv deze info opvragen.

• itsjohan
Ik kan het zo snel ook niet terugvinden. ach als het toch effect zou hebben merk je het snel genoeg; kwestie van even vergelijken als de wagen een keer ongebruikt een dag of een paar dagen stil staat en dan zien of de accu terug loopt. Tenzij het uit de 12v accu komt, dat merk je mogelijk sneller :-)

ik zie in de readme van het github project wel staan bij de features (emphasis mine):
- update: get latest cached vehicle data
- force_update: this will make a call to your vehicle to get its latest data, do not overuse this!
ik gok dat de gewone update vergelijkbaar is met de connect app openen en dan zie je de laatst bekende data en de force_update zal wel vergelijkbaar zijn met de refresh knop. gebruik je die force_update elke 5m?

[ Voor 43% gewijzigd door itsjohan op 18-08-2022 17:49 . Reden: toevoeging github info ]

• nicket84
itsjohan schreef op donderdag 18 augustus 2022 @ 17:39:
Ik kan het zo snel ook niet terugvinden. ach als het toch effect zou hebben merk je het snel genoeg; kwestie van even vergelijken als de wagen een keer ongebruikt een dag of een paar dagen stil staat en dan zien of de accu terug loopt. Tenzij het uit de 12v accu komt, dat merk je mogelijk sneller :-)

ik zie in de readme van het github project wel staan bij de features (emphasis mine):

[...]

ik gok dat de gewone update vergelijkbaar is met de connect app openen en dan zie je de laatst bekende data en de force_update zal wel vergelijkbaar zijn met de refresh knop. gebruik je die force_update elke 5m?
Ja de force idd. Mogelijk heb je een punt, ik kan de 12v accu uitlezen, is wel een keer naar 80% gezakt. Ik zal het in de gaten houden.

Aannemelijker vindt ik een limiet op de hoeveelheid API requests die je mag doen.

• Anunnaki
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 16-09 22:41

Meer mensen die deze deukjes hebben bij de bestuurderskant?

[Afbeelding]
Net gecheckt maar kan ze bij mij zo snel niet vinden. Zal nog eens goed zoeken als ik weer een grondige poets heb gedaan.

• Phusebox
nicket84 schreef op donderdag 18 augustus 2022 @ 17:28:
[...]

Dat is hem.

Kan het me haast niet voorstellen. De auto lijkt elke 10s te pollen of er opdrachten open staan. Zoals bijv deze info opvragen.
Je kunt wel een temp ban krijgen door te veel updates te doen. Er zit blijkbaar een max aan het aantal requests per dag....

• JeJeBe

JeJeBe

KIA EV6 GT-Line AWD MY22

- hij ziet (bij mij) de bordjes niet die aangeven dat je tussen 19.00 & 06.00 wel 130 mag.
- hij pas afremt nadat je het bord bent gepasseerd, en sommige flits camera's staan nog wel eens direct na een bord dat je de bebouwdekom in rijd en dan is hij nog niet volledig op 50 als je van 80 komt.

Je denkt toch niet echt dat de auto de borden leest én interpreteert ???? die snelheidsgegevens komen uit de kaarten, het ding doet echt geen OCR op de wirwar van borden die we hebben staan hoor ..Een plaatje van een 80 of 100 kmh bord weergeven lukt nog wel, maar daarna is de slimheid echt wel op.

• kmmartins
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11-03-2024
JeJeBe schreef op donderdag 18 augustus 2022 @ 21:36:
[...]

Je denkt toch niet echt dat de auto de borden leest én interpreteert ???? die snelheidsgegevens komen uit de kaarten, het ding doet echt geen OCR op de wirwar van borden die we hebben staan hoor ..Een plaatje van een 80 of 100 kmh bord weergeven lukt nog wel, maar daarna is de slimheid echt wel op.
Zeker wel! Dat deed mijn Ford Focus uit 2014 al. Niet de onderborden, maar wel de snelheidsborden.

• kmmartins
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11-03-2024

Daar heb ik er ook een van, ik dacht dat iemand zijn/haar deur in de mijne had geduwd....

• JeJeBe

JeJeBe

KIA EV6 GT-Line AWD MY22

kmmartins schreef op donderdag 18 augustus 2022 @ 21:45:
[...]

Zeker wel! Dat deed mijn Ford Focus uit 2014 al. Niet de onderborden, maar wel de snelheidsborden.
ja duh, dat kan zop'n beetje elke auto tegenwoordig. maar dat wordt dan niet meer dan een icoontje van een snelheidsbord met de gelezen snelheid. Ook jouw Ford kon niet lezen "bij regen dit en bij sneeuw zo, en na 19.00 weer dat, maar om 23:00 weer zo.

• JeJeBe

JeJeBe

KIA EV6 GT-Line AWD MY22

nicket84 schreef op donderdag 18 augustus 2022 @ 17:02:

En nu maar afwachten totdat ze je gaan throttlen :9
Kia Connect is een HACS integratie zeker ?

• nicket84
JeJeBe schreef op donderdag 18 augustus 2022 @ 21:57:
[...]

En nu maar afwachten totdat ze je gaan throttlen :9
Kia Connect is een HACS integratie zeker ?
Klopt

• JeJeBe

JeJeBe

KIA EV6 GT-Line AWD MY22

ga 'm opzoeken, installeren en de zoveelste update gelijk meepakken :P

• stimpyrulez
Phusebox schreef op donderdag 18 augustus 2022 @ 21:17:
[...]

Je kunt wel een temp ban krijgen door te veel updates te doen. Er zit blijkbaar een max aan het aantal requests per dag....
Heb eens gehad dat ik niks meer kon uitvragen op vakantie aangezien ik te vaak had gekeken (gok een keer 6/7).
Kreeg toen de melding dat het pas weer werkte als de auto geopend word.
Kon dus niet effe de verwarming toen aanzetten :(

• Anunnaki
JeJeBe schreef op donderdag 18 augustus 2022 @ 21:36:
[...]

Je denkt toch niet echt dat de auto de borden leest én interpreteert ???? die snelheidsgegevens komen uit de kaarten, het ding doet echt geen OCR op de wirwar van borden die we hebben staan hoor
Die komen niet uit de kaarten, die leest hij vanuit de borden die hij tegenkomt op de weg.

[ Voor 5% gewijzigd door Anunnaki op 18-08-2022 23:07 ]

• JeJeBe

JeJeBe

KIA EV6 GT-Line AWD MY22

Anunnaki schreef op donderdag 18 augustus 2022 @ 23:04:
[...]

Die komen niet uit de kaarten, die leest hij vanuit de borden die hij tegenkomt op de weg.
vandaar de NAV indicatie bij de HDA / cruisecontrol, omdat het van de CAM komt ?
hij leest alleen de snelheidsborden en maakt daar een icoontje van , maar, nogmaals, al die onderborden leest tie echt niet, dat soort info haalt tie uit een database , hetzij onboard, hetzij online. Navigatie zelf is ook al (deels) een online gelegenheid, dus dat soort extra data ophalen kan geen punt zijn.

[ Voor 34% gewijzigd door JeJeBe op 18-08-2022 23:30 ]

• asennamm
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 15-09 23:01
Filmpje waarin een bericht van Hyundai Duitsland wordt voorgelezen.
In het bericht wordt bevestigd dat pre conditioneren van de accu ook naar de MJ22 Ioniq 5 komt.

Niemand hier die van zijn dealer gehoord heeft of dit naar de MJ22 Ev6 komt. Gezien bovenstaande ga ik hier overigens wel van uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigitalHombre
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 14-09 18:34
Wiliyama schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 11:07:
[...]

Wat gebeurt er dan als de lane assist om wat voor reden dan ook uit staat of uitschakelt en er hangt een gewichtje aan het stuur? Of als men in slaap dreigt te vallen of niet goed wordt? Het is een veiligheidssysteem om de alertheid in de gaten te houden. De alertheid staat al op een veel lager pitje met al die ondersteunende technieken merk ik bij mezelf.
Deze week nog een incident met een auto (Renault) die 25 km zelfstandig bleef doorrijden nadat de bestuurder onwel werd. Uiteindelijk in de vangrails geholpen door de politie. Onze Tiguan stopt wel netjes zelfstandig als de bestuurder onwel wordt. Of de EV6 dit ook kan, weet ik niet.
Artikel:
"Bewusteloze bestuurder blijft met cruisecontrol en Lane Assist 25 kilometer lang over E314 rijden"

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20220814_97225258

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Anunnaki
JeJeBe schreef op donderdag 18 augustus 2022 @ 23:26:
[...]

vandaar de NAV indicatie bij de HDA / cruisecontrol, omdat het van de CAM komt ?
hij leest alleen de snelheidsborden en maakt daar een icoontje van , maar, nogmaals, al die onderborden leest tie echt niet, dat soort info haalt tie uit een database , hetzij onboard, hetzij online. Navigatie zelf is ook al (deels) een online gelegenheid, dus dat soort extra data ophalen kan geen punt zijn.
Ik heb het niet over de onderborden. Je zegt dat de snelheid gegevens uit de kaarten komt. Als je het hebt ingesteld past de EV6 zijn snelheid aan aan de hand van de borden die hij tegen komt. Je vergist je hiermee met de aanpassing van snelheid a.d.h.v. de navigatie. Dat is iets anders dan het ISLA systeem waar JerJon het over heeft.

Waar en wanneer ze gelden (onderborden) die neemt hij niet over. Daar doet hij niets mee. En dat is nu juist het punt dat JerJon aangeeft. Die leest hij niet, dus remt de auto ineens (op een rechte snelweg) terwijl het niet hoeft. Alleen bij nat wegdek of tussen een bepaalde tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anunnaki
asennamm schreef op donderdag 18 augustus 2022 @ 23:46:

Niemand hier die van zijn dealer gehoord heeft of dit naar de MJ22 Ev6 komt. Gezien bovenstaande ga ik hier overigens wel van uit.
Ik heb het bevestigd gekregen van mijn dealer en van Kia NL.

Heb ik al een paar keer hier op het forum vermeld. 😉

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
DigitalHombre schreef op vrijdag 19 augustus 2022 @ 00:12:
[...]

Deze week nog een incident met een auto (Renault) die 25 km zelfstandig bleef doorrijden nadat de bestuurder onwel werd. Uiteindelijk in de vangrails geholpen door de politie. Onze Tiguan stopt wel netjes zelfstandig als de bestuurder onwel wordt. Of de EV6 dit ook kan, weet ik niet.
Artikel:
"Bewusteloze bestuurder blijft met cruisecontrol en Lane Assist 25 kilometer lang over E314 rijden"

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20220814_97225258
Als je niet reageert op de melding om je handen aan het stuur te houden schakelt de ACC zich uit en remt de auto langzaam af.

Of die dan vervolgens nog actief probeert obstakels te ontwijken weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• king_dude
  • Niet online
Ik rij eigenlijk dagelijks met dit scherm, zodat ik weet wat wanneer en hoeveel qua verbruik is. Icm Carscanner geeft dit een goed beeld, en (als goede tweaker betaamt) een prettige ontspanning in het proces de auto te leren kennen.

Sinds vandaag valt mij op dat mijn accu-verzorging continue 2kw verbruikt. De rit van nu (al 20 km) is dit aan de gang. Overigs zakt ie na totaal 39 km naar onder de 1kw.

Waarom zou dit zijn, en kunnen jullie dit ook eens monitoren?Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JXYMeTv5nM86OsRiFDSQvtM56Zw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HNG1cYDjaLz2UDeQBhhgRMyX.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
king_dude schreef op vrijdag 19 augustus 2022 @ 07:15:
Ik rij eigenlijk dagelijks met dit scherm, zodat ik weet wat wanneer en hoeveel qua verbruik is. Icm Carscanner geeft dit een goed beeld, en (als goede tweaker betaamt) een prettige ontspanning in het proces de auto te leren kennen.

Sinds vandaag valt mij op dat mijn accu-verzorging continue 2kw verbruikt. De rit van nu (al 20 km) is dit aan de gang. Overigs zakt ie na totaal 39 km naar onder de 1kw.

Waarom zou dit zijn, en kunnen jullie dit ook eens monitoren?[Afbeelding]
Ik heb dit scherm nog nooit gezien? Is het dat scherm waar je de split screen voor moet uitzetten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• king_dude
  • Niet online
Yep, uitzetten, scherm selecteren en daarna kun je split screen weer aanzettenAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VqB7qeAkH_D8MeNETbGy73ypEqE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/03y88iBJShvPHoDBmbMmiYqU.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JerJon
king_dude schreef op vrijdag 19 augustus 2022 @ 07:25:
Yep, uitzetten, scherm selecteren en daarna kun je split screen weer aanzetten[Afbeelding]
Raar dat er bij batterij verzorging 7% staat en toch 0,00kW aangeeft.

Als 7,00kW 89% is dan is 7% 1,01 kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
JerJon schreef op vrijdag 19 augustus 2022 @ 07:47:
[...]

Raar dat er bij batterij verzorging 7% staat en toch 0,00kW aangeeft.

Als 7,00kW 89% is dan is 7% 1,01 kW
Er staat een regel tekst onderaan op het scherm ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JerJon
Phusebox schreef op vrijdag 19 augustus 2022 @ 07:48:
[...]

Er staat een regel tekst onderaan op het scherm ;)
Hè bah, heb ik te snel gereageerd :F

Heb dit scherm 1x er voor gehad (tijdens stil staan) en er verder geen gebruik meer van gemaakt. Kan dus juist tijdens het rijden wel eens leuk zijn dan idd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• stoutski
[...]

Heb je ook een foto vanafstand. Dan weet ik waar je precies op de auto bedoeld en zal ik er op letten zodra ik heb geleverd krijg.

Het gaat dus om deze strip aan de onderkant van de deur.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DNHy1vuiHqEPvM3eIXxPjmVSyZ0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZMlQsG7bm6Dm6gqWGmF3wg5p.jpg?f=fotoalbum_large

Weet niet welke kleur je besteld hebt maar kijk even goed of er geen swirls in je lak zitten en een sinaasappelhuidje. Als m’n auto gewassen is zie je alleen maar krassen als de zon er op schijnt maar dit is ook een product eigenschap volgens Kia.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joer
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 19-04 12:19
stoutski schreef op vrijdag 19 augustus 2022 @ 08:25:
[...]

Het gaat dus om deze strip aan de onderkant van de deur.

[Afbeelding]

Weet niet welke kleur je besteld hebt maar kijk even goed of er geen swirls in je lak zitten en een sinaasappelhuidje. Als m’n auto gewassen is zie je alleen maar krassen als de zon er op schijnt maar dit is ook een product eigenschap volgens Kia.
Tnx is voor mij nu duidelijk waar je bedoelde. Ik heb de installer grey besteld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mainuser X
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08-08 08:42
Zijn er mensen die problemen hebben met de connect app ? Ik krijg geen meldingen meer en kan ook geen gegevens meer krijgen van de auto al een paar weken nu.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xxander968
  • Laatst online: 16-09 17:03
Mainuser X schreef op vrijdag 19 augustus 2022 @ 10:16:
Zijn er mensen die problemen hebben met de connect app ? Ik krijg geen meldingen meer en kan ook geen gegevens meer krijgen van de auto al een paar weken nu.
Heb je de reset knop naast het entertainmentsysteem in de auto al gebruikt? Zit op je dashboard, kan met een pen oid ingedrukt worden. De laatste dagen waren er meer mensen met problemen maar als het bij jou al weken speelt is er wat anders aan de hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mainuser X
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08-08 08:42
xxander968 schreef op vrijdag 19 augustus 2022 @ 10:22:
[...]

Heb je de reset knop naast het entertainmentsysteem in de auto al gebruikt? Zit op je dashboard, kan met een pen oid ingedrukt worden. De laatste dagen waren er meer mensen met problemen maar als het bij jou al weken speelt is er wat anders aan de hand.
Nee die heb ik niet gebruikt. Ik zal er straks even naar kijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoEV6
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09:53
Zetten jullie als je parkeert eerst de auto op P en dan pas uit of gelijk uit? Volgens mij is het resultaat hetzelfde. De auto is uit en de parkeerrem is aangetrokken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
GoEV6 schreef op vrijdag 19 augustus 2022 @ 11:23:
Zetten jullie als je parkeert eerst de auto op P en dan pas uit of gelijk uit? Volgens mij is het resultaat hetzelfde. De auto is uit en de parkeerrem is aangetrokken.
Hele discussie geweest hierover pas; de parkeerrem wordt niet automatisch aangetrokken, tenzij je Auto Hold aan hebt staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoEV6
Phusebox schreef op vrijdag 19 augustus 2022 @ 11:36:
[...]

Hele discussie geweest hierover pas; de parkeerrem wordt niet automatisch aangetrokken, tenzij je Auto Hold aan hebt staan.
Ik heb deze discussie deels gelezen. Als ik de auto uit zet dan hoor ik onder de auto dat hij op de rem gaat en volgens mij gaat ook het lampje onder de P branden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• marcel3
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 16-09 21:29
Hij gaat bij uitzetten vanzelf op de P stand. Dat is nog niet de handrem. Neem je het zekere voor het onzekere, dan zet je hem zelf ook nog even op de handrem.

Zo. Dan hoef je tenminste geen 400 posts over dit onderwerp door te spitten ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• marcel3
In other news. Deze week weer eens onze 58 kwh air naar de 100 % geladen. Met dit weer geeft dat een range van 428 km 8) Gebruik is een mix van ca 105 op de snelweg in NL en binnendoor. Normaal met het verkeer mee en soms een sprintje ;)
Ben er nog steeds erg blij mee. De guessometer klopt ook steeds wel aardig, dus tegen de 400 km zouden we ook echt wel halen als het moest.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
marcel3 schreef op vrijdag 19 augustus 2022 @ 12:33:
In other news. Deze week weer eens onze 58 kwh air naar de 100 % geladen. Met dit weer geeft dat een range van 428 km 8) Gebruik is een mix van ca 105 op de snelweg in NL en binnendoor. Normaal met het verkeer mee en soms een sprintje ;)
Ben er nog steeds erg blij mee. De guessometer klopt ook steeds wel aardig, dus tegen de 400 km zouden we ook echt wel halen als het moest.
Mijn bereik is momenteel 415 met de 77 kWh Plus :w

Ritjes met gemiddelden van 140+ en topsnelheden van 180+ zijn schijnbaar niet zo zuinig :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoEV6
marcel3 schreef op vrijdag 19 augustus 2022 @ 12:27:
Hij gaat bij uitzetten vanzelf op de P stand. Dat is nog niet de handrem. Neem je het zekere voor het onzekere, dan zet je hem zelf ook nog even op de handrem.

Zo. Dan hoef je tenminste geen 400 posts over dit onderwerp door te spitten ;)
Dank :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tolga07
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 06:48
marcel3 schreef op vrijdag 19 augustus 2022 @ 12:33:
Hoeveel kWh heb je gemiddeld over een langere tijd? Ik heb over ongeveer 10dkm 16.6 kWh/100 km en ik haal ongv met volle lading 370 km

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyrulez
Iemand trouwens de kia connect plugin voor domoticz werkend gekregen?

Ik draai het op mijn NAS in een docker container, maar als ik de handleiding volg dan loop ik vast bij de stap van installeren van de api.
Dan krijg ik error's die ik niet kan verklaren (ben helaas niet zo goed met linux/unix).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel3
Tolga07 schreef op vrijdag 19 augustus 2022 @ 13:39:
[...]

Hoeveel kWh heb je gemiddeld over een langere tijd? Ik heb over ongeveer 10dkm 16.6 kWh/100 km en ik haal ongv met volle lading 370 km
We zitten sinds de levering in juni redelijk consistent op 14.5 kwh/100 km. Als ik er mee rij komt er soms .1 bij. Mijn vrouw ziet het als haar missie om dat dan weer omlaag te brengen ;).
Btw gaat het op het stuk A12 waar we allebei overheen moeten zo traag als door dikke str0nt, dat zal ook zeker helpen. Denk dat als we bv in het noorden zouden wonen de cijfers en stuk minder gunstig zouden zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel3
stimpyrulez schreef op vrijdag 19 augustus 2022 @ 14:06:
Iemand trouwens de kia connect plugin voor domoticz werkend gekregen?

Ik draai het op mijn NAS in een docker container, maar als ik de handleiding volg dan loop ik vast bij de stap van installeren van de api.
Dan krijg ik error's die ik niet kan verklaren (ben helaas niet zo goed met linux/unix).
Yes. Niet in een docker trouwens. De card is nog wel in uitvoering, laat qua leesbaarheid nog wat te wensen over.

Edit: te snel gelezen: dit is home assistant. Is ook veel beter natuurlijk ;) :P

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aNItnwfRrVK0JZUcp5D-hvWXV1I=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rv6Uzfs8HGQkIhVMB5JIPC2j.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 3% gewijzigd door marcel3 op 19-08-2022 14:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel3
snip

[ Voor 98% gewijzigd door marcel3 op 19-08-2022 14:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyrulez
marcel3 schreef op vrijdag 19 augustus 2022 @ 14:37:
[...]

Yes. Niet in een docker trouwens. De card is nog wel in uitvoering, laat qua leesbaarheid nog wat te wensen over.

Edit: te snel gelezen: dit is home assistant. Is ook veel beter natuurlijk ;) :P

[Afbeelding]
Tja.. Home assistent heb ik wel eens mee lopen spelen.
Maar heb alles in domoticz... 😬

Dus vandaar ook specifiek die vraag ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• king_dude
  • Niet online
Tolga07 schreef op vrijdag 19 augustus 2022 @ 13:39:
[...]

Ik zit op 18 kWh/100km, 604:17 h:m driving time.

Wel met de niet geheel onbelangrijke mededeling dat ik m vanaf 27-12 heb, en dus een groot gedeelte in de kou gereden heb.
33.000 km

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• mark2000
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 02-09 18:27
Vandaag voor een tweede keer de zombie mode gehad. Auto wilde niet meer in zijn drive, alleen neutral. De vorige keer kon ik het nog oplossen met de tips die al gegeven waren. Alleen nu niet. Er kwam geen ready in het scherm meer staan.

We waren bij vrienden onderweg gestopt en moesten nog een 150km naar huis rijden. Eerst mijn eigen dealer gebeld voor hulp en advies en die kwam al snel, “dan weet ik het ook niet meer, bel de wegsleepdienst maar. We stonden in Woudrichem. Toen mijn vrouw dacht laat ik even de locale dealer bellen, misschien kunnen die ons helpen. Deze waren zeer vriendelijk en behulpzaam. Deze gaven na alle overige trouble shooters te hebben gehad om even de 12v accu te ontkoppelen en weer aan te sluiten. En vroeg om even terug te bellen of dat gelukt was. En jawel dat loste het probleem direct op. Dus voortaan een steeksleutel 10 in de auto om mijn auto aan te zwengelen….

En complimenten voor deze dealer, gaven ook aan dat we ze altijd mochten bellen ondanks we er geen klant waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stoutski
mark2000 schreef op vrijdag 19 augustus 2022 @ 18:53:
Vandaag voor een tweede keer de zombie mode gehad. Auto wilde niet meer in zijn drive, alleen neutral. De vorige keer kon ik het nog oplossen met de tips die al gegeven waren. Alleen nu niet. Er kwam geen ready in het scherm meer staan.

We waren bij vrienden onderweg gestopt en moesten nog een 150km naar huis rijden. Eerst mijn eigen dealer gebeld voor hulp en advies en die kwam al snel, “dan weet ik het ook niet meer, bel de wegsleepdienst maar. We stonden in Woudrichem. Toen mijn vrouw dacht laat ik even de locale dealer bellen, misschien kunnen die ons helpen. Deze waren zeer vriendelijk en behulpzaam. Deze gaven na alle overige trouble shooters te hebben gehad om even de 12v accu te ontkoppelen en weer aan te sluiten. En vroeg om even terug te bellen of dat gelukt was. En jawel dat loste het probleem direct op. Dus voortaan een steeksleutel 10 in de auto om mijn auto aan te zwengelen….

En complimenten voor deze dealer, gaven ook aan dat we ze altijd mochten bellen ondanks we er geen klant waren.
Had hem laatst ook weer. Auto uitgezet rem goed ingetrapt gehouden en weer op start gedrukt en kon hem weer in drive zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dejager58
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 03-01 11:42
[...]

Mijn auto heeft deze putten of putjes in de dorpel overduidelijk niet :)
Pagina: 1 ... 189 ... 446 Laatste

Let op:
Openbaar laden, laadpassen, etc. in: [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3.

Bestellingen, leveringen en "waar is de boot"-posts over de Kia EV6 mogen in: Het KIA EV6 leveringen topic